Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:08
Kreeg gisteren een email over de verzekering via VM. Meer mensen toevallig deze email gehad? Hopelijk betekend dat er wat gaande is voor de levering van de mg4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:31
savale schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:09:
Kreeg gisteren een email over de verzekering via VM. Meer mensen toevallig deze email gehad? Hopelijk betekend dat er wat gaande is voor de levering van de mg4.
Ik kan zelf niks zeggen over of de email, maar ik kijk wel af en toe in het excel bestand. Het viel mij op dat @Harryw heeft aangegeven dat de MG4 in mei verwacht wordt. Hij heeft een paar dagen later de 4 besteld, zelfde uitvoering, zelfde kleur en zelfde vestiging. Er vanuitgaande dat ze op z'n minst per vestiging first come first serve hanteren zou je op z'n minst ook in mei aan de beurt moeten zijn. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46
savale schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:09:
Ik werd op een gegeven moment gebeld door VM autoverzekering of ik interesse had. Toen ik aangaf dat ik me aan het oriënteren was voor een nieuwe autoverzekering kreeg ik een offerte opgestuurd in de email.

Ik heb die offerte eens vergeleken met wat ik aan opties uit Independer kreeg en daarbij komt de VM verzekering best goed uit de bus. Vooral de 3 of 5 jaar nieuwwaarderegeling (afhankelijk van polis optie) is een meerwaarde t.o.v. andere verzekeringen die maar 1 jaar nieuwwaarderegeling bieden.

Komende woensdagochtend ga ik mijn MG4 Comfort ophalen. Nog twee nachtjes slapen! :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emansuhh
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-07-2023
Ter info: van mossel heeft een long range luxury Zs ev in wit op voorraad sinds vandaag. Voor degene die geïnteresseerd is.

https://www.vanmossel.nl/voorraad/s/1196072-mg-zs-ev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 12:05
Nou het was een hele tour zaterdag ochtend. Ik was onderweg vanuit het zuiden naar Staphorst met de MG5 LR en een karretje. Om in de avond niet te laden onderweg de Tesla Supercharger bij Zwolle ingepland om te laden. Deze zou opengesteld zijn voor niet Tesla's. Na 3 palen gehad te hebben maar doorgereden naar de shell recharge voor staphorst. Daar aangekomen alle palen op zwart dus maar met een rare manouvre bij de naast gelegen fastned aangekomen en daar werkte het. Leuk zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:53
Emansuhh schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:59:
Ter info: van mossel heeft een long range luxury Zs ev in wit op voorraad sinds vandaag. Voor degene die geïnteresseerd is.

Heb deze versie in bestelling en mijn levertijd is opeens van oktober naar april aangepast! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00n11
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-08-2024
Emansuhh schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:59:

Had hun voorraad tab nog niet ondekt, dank daarvoor!
Heb ook mijn bestelling op voorraad gevonden, alleen een ander interieur.
Dus daar heb ik maar even contact over opgenomen, want daar kunnen we vast wel uitkomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Freekers schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:14:
Mijn Marvel R staat sinds Vrijdagochtend bij de garage i.v.m. een defecte TPMS sensor, maar met name vanwege een haperende luidspreker; de luidspreker rechtsvoor functioneert niet tijdens radio, maar doet het wel tijdens Android Auto, Carkit, Amazon Music enz. Lijkt dus een software probleem te zijn. De auto is al van de accu af geweest, het infotainment is naar fabrieksinstellingen gereset en het geluidsveld staat gecentreerd, maar het probleem blijft. Als leenauto heb ik een MG4 Standard meegekregen.

Voor de geïnteresseerden onder ons, een korte rij-impressie van de MG4 namens een Marvel R rijder; de MG Pilot in de MG4 gedraagt zich anders als in de Marvel R. Allereerst moet ik veel meer kracht zetten om de MG Pilot in de MG4 bij te sturen t.o.v. de Marvel R. Bij de Marvel R kan ik losjes aan het stuur trekken en de auto positioneren zoals ik dat wil, bij de MG4 lijkt het alsof het stuur ‘plakt’. Sowieso positioneert de MG Pilot in de MG4 de auto veel meer rechts in de rijbaan dan de Marvel R, die de auto meer centreert of soms zelfs teveel tegen de middenlijn.
Het valt me op dat de Marvel R, het vlaggenschip zoals MG zelf zegt, minder functies heeft in het infotainment systeem dan de MG4. De MG Pilot in de MG4 kan onderscheid maken tussen auto’s, vrachtauto’s en fietsers/scooters/motorrijders. Bij de Marvel R is alles een auto volgens het display. Daarnaast heeft de MG4 mooie verbruiksstatistieken die de Marvel R niet heeft. Tevens werkt de Equalizer in de MG4 wel naar behoren daar die bij de Marvel R nog steeds (1,5 jaar na introductie) niet functioneert. Bovendien heeft de equalizer in de MG4 presets daar waar de Marvel R drie sliders heeft waar je het mee moet doen. Karig voor een vlaggenschip en iets wat ik bovendien niet begrijp; alle recente modellen maken gebruik van dezelfde iSmart software; waarom zit er dan zo’n onderscheid in features?
Als laatste viel het me op dat het scherm in de MG4 sneller reageert dan in de Marvel R.
Interessante vergelijking tussen de Marvel en de 4. MG hanteert een bijzondere modellenstrategie. De goedkoopste versie bevat de meest geavanceerde technologie… en dan moeten ze beknibbelen en doen dat dan op dingen handvaten, ruitenwisser en interireurverlichting!!

Filmpje van deze mevrouw is ook aardig; ze verbaast zich over de mg4 vs de mg5 verschillen…. :)

YouTube: MG4 vs MG5: Ultimate Electric Car Showdown – Features, Specs & Perso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emansuhh
  • Laatst online: 21-07-2023
Bioman schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Heb deze versie in bestelling en mijn levertijd is opeens van oktober naar april aangepast! *O*
Vreemd in zou gewoon van mossel bellen van hij is toch beschikbaar 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.S
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-02-2024

S.S

Bedankt voor je antwoord. Ik kwam erachter dat een oude bekende van mij https://www.leasemediator.nl/ is gestart dus ik ga het via die weg proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Laatst online: 15:47
Pjetrof schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:22:
[...]

Ik kan zelf niks zeggen over of de email, maar ik kijk wel af en toe in het excel bestand. Het viel mij op dat @Harryw heeft aangegeven dat de MG4 in mei verwacht wordt. Hij heeft een paar dagen later de 4 besteld, zelfde uitvoering, zelfde kleur en zelfde vestiging. Er vanuitgaande dat ze op z'n minst per vestiging first come first serve hanteren zou je op z'n minst ook in mei aan de beurt moeten zijn. :)
Ook ik kijk af en toe in het Excel bestand en ik meen een trend te zien:
Voor de MG4 is de levertijd ongeveer 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik B
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Ja... ik kijk ook af en toe in de Excel Sheet.. helaas lijkt het voor Oranje MG4 modellen naar de 6maanden te gaan haha.. nouja we zien het wel.

Wat ik trouwens wel zie, dat iemand het Excel sheet nu echt goed verprutst heeft. Volgens het overzicht heb ik nu ineens een MG ZS besteld in Fizzy Orange?.. ik zal alle oranje mensen terugzetten naar een MG4 aangezien dat het enige model is dat die kleur heeft. Maar of er andere mensen zijn die nu de verkeerde auto hebben zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
jpvdheijn schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:57:
Nou het was een hele tour zaterdag ochtend. Ik was onderweg vanuit het zuiden naar Staphorst met de MG5 LR en een karretje. Om in de avond niet te laden onderweg de Tesla Supercharger bij Zwolle ingepland om te laden. Deze zou opengesteld zijn voor niet Tesla's. Na 3 palen gehad te hebben maar doorgereden naar de shell recharge voor staphorst. Daar aangekomen alle palen op zwart dus maar met een rare manouvre bij de naast gelegen fastned aangekomen en daar werkte het. Leuk zeg...
Heb met de ZS EV 2020 tot oktober 2022 diverse malen bij verschillende Tesla Superchargers opgeladen, maar sinds een update bij de jaarlijkse beurt in november lukt het niet meer om bij Tesla de handshake te voltooien en op te laden. Andere snelladers (mits niet op zwart) geven geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Ronbebelaar schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:02:
[...]

Heb met de ZS EV 2020 tot oktober 2022 diverse malen bij verschillende Tesla Superchargers opgeladen, maar sinds een update bij de jaarlijkse beurt in november lukt het niet meer om bij Tesla de handshake te voltooien en op te laden. Andere snelladers (mits niet op zwart) geven geen problemen.
update na contact met Tesla, het schijnt dat de modellen van MG nog niet kunnen laden aan de SUC. Tesla is dit aan het onderzoeken maar wat de voortgang is dat is niet te volgen. Dus voor nu mijd ik de SUC wat ik jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
Erik B schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:37:
Ja... ik kijk ook af en toe in de Excel Sheet.. helaas lijkt het voor Oranje MG4 modellen naar de 6maanden te gaan haha.. nouja we zien het wel.

Wat ik trouwens wel zie, dat iemand het Excel sheet nu echt goed verprutst heeft. Volgens het overzicht heb ik nu ineens een MG ZS besteld in Fizzy Orange?.. ik zal alle oranje mensen terugzetten naar een MG4 aangezien dat het enige model is dat die kleur heeft. Maar of er andere mensen zijn die nu de verkeerde auto hebben zou ik niet weten.
die van mij is ook veranderd. lijkt veel op ZS EV gezet...
laatste goede versie "March 25, 10:09 AM" het lijkt erop dat de kolom B op alfabetische volgorde gezet is, waardoor nu alles verkeerd staat. (als ik kijk naar de bewerking die uitgevoerd is op 25 maart, 14:08)

[ Voor 13% gewijzigd door Heinemancp op 27-03-2023 12:35 . Reden: meer info over laatste goede versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
jpvdheijn schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:14:
[...]

update na contact met Tesla, het schijnt dat de modellen van MG nog niet kunnen laden aan de SUC. Tesla is dit aan het onderzoeken maar wat de voortgang is dat is niet te volgen. Dus voor nu mijd ik de SUC wat ik jammer vind.
Bedankt voor de info, inderdaad jammer. Zal in april toch weer een poging wagen bij een Tesla SUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-05 10:24
Heinemancp schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:28:
[...]

die van mij is ook veranderd. lijkt veel op ZS EV gezet...
laatste goede versie "March 25, 10:09 AM" het lijkt erop dat de kolom B op alfabetische volgorde gezet is, waardoor nu alles verkeerd staat. (als ik kijk naar de bewerking die uitgevoerd is op 25 maart, 14:08)
En nu staan er weer heel veel ZS als M4
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck_Norris
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-06 08:54
Bioman schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Hetzelfde voor mij, van november tot half april.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhallie
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Gister gebeld door van Mossel met het nieuws dat mijn zs luxury long range pebble black eindelijk is afgeleverd. Vrijdag 7-4-23 mag ik hem ophalen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06 17:23
mhallie schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:15:
Gister gebeld door van Mossel met het nieuws dat mijn zs luxury long range pebble black eindelijk is afgeleverd. Vrijdag 7-4-23 mag ik hem ophalen. Ben benieuwd.
Gefeliciteerd en zeer blij voor jou. MG toont echter wel weer kwalijke zaak als jouw besteldatum klopt: 11-5-22.
Ik heb dezelfde besteld (zelfde model, uitvoering, kleur) in feb/mrt 2022 en wacht nog steeds.

Zojuist weer gebeld en dame aan de telefoon geeft aan dat ze first in first out principe hanteren: Zou dus kunnen zijn dat jouw leasemaatschappij de auto al eerder had besteld om op voorraad te krijgen, en later aan jou is toegewezen. Weet niet of je dit kan ontkennen/bevestigen.

Mijn leverdatum is in ieder geval weer opgeschoven naar mei 2023.... |:(

[ Voor 27% gewijzigd door matthewtje op 28-03-2023 11:04 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhallie
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
matthewtje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:59:
[...]

Gefeliciteerd en zeer blij voor jou. MG toont echter wel weer kwalijke zaak als jouw besteldatum klopt: 11-5-22.
Ik heb dezelfde besteld (zelfde model, uitvoering, kleur) in feb/mrt 2022 en wacht nog steeds.

Zojuist weer gebeld en dame aan de telefoon geeft aan dat ze first in first out principe hanteren: Zou dus kunnen zijn dat jouw leasemaatschappij de auto al eerder had besteld om op voorraad te krijgen, en later aan jou is toegewezen. Weet niet of je dit kan ontkennen/bevestigen.

Raar, ik heb geen idee of de leasemaatschappij eerder heeft besteld.
Zie in de Excel wel meerdere opvallende data`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 18:43
mhallie schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:28:
[...]

Raar, ik heb geen idee of de leasemaatschappij eerder heeft besteld.
Zie in de Excel wel meerdere opvallende data`s.
De halve tabel is per ongeluk op MG4 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-06 10:13
Capital_G schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:20:
[...]

De halve tabel is per ongeluk op MG4 gezet.
En vice versa, mijn MG4 staat op ZS EV. Moet iedereen het indivudueel checken en aanpassen of is het nog mogelijk terug te draaien naar een vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
Rollo Tomasi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:29:
[...]
En vice versa, mijn MG4 staat op ZS EV. Moet iedereen het indivudueel checken en aanpassen of is het nog mogelijk terug te draaien naar een vorige versie?
Ik had een poging gedaan hem terug te rollen, doet weinig, ik denk geen permissies.

Zaterdag ochtend was de laatste correcte versie dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodo6
  • Laatst online: 08-06 00:11

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Rollo Tomasi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:29:
[...]
Het is volgens mij mogelijk om het wijzigen per cel te blokkeren of toe te staan.
Eventueel nadat alles gecorrigeerd is de invoer laten blokkeren m.u.v. datumvelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-05 10:24
matthewtje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:59:
[...]

Dat is helemaal raar. Ik heb een andere kleur (blauw) sinds januari is het chassis nr bekend.en zou je verwachten dat ze m toch uit depot in zeebruggen moeten kunnen trekken volgens fifo methode. Maar ook hier wordt gezegd dat deze rond 21 april bij dealer komt en mei dus uitlevering.

Er zijn trouwens al meer die in april/ mei besteld hebben en deze week uitgeleverd krijgen (ook een zwarte) (zie fb mg zs)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b1rdbrain
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-05-2023
Net gebeld: onze auto is binnen! Veel sneller dan verwacht. 9-1-2023 besteld en verwachte aflevering is 18 april. Bizar en totaal onverwacht.

MG ZS EV Comfort Long Range in Pebble
black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06 17:23
Capital_G schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:45:
[...]

Ik had een poging gedaan hem terug te rollen, doet weinig, ik denk geen permissies.

Zaterdag ochtend was de laatste correcte versie dacht ik.
Ergens rond 14:00 afgelopen zaterdag heeft iemand wat zitten vernachelen.
Ik heb nu versie van daarvoor terug gezet, uitgaande van laatste versie waarin Rollo Tomasi nog een MG4 had besteld. Hoe dit verder zodanig te blokkeren dat dit in de toekomst kan voorkomen worden, gaat mijn Spreadsheets kennis te boven

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Billy
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-05-2023
Ook ik ben net gebeld door VM Nijmegen. Kan de auto volgende week vrijdag ophalen. 3 weken geleden gebeld dat het 24 april zijn. Eindelijk na ruim 13 maanden wachten kan ik in de MG ZR EV Luxery LR Diamond Red gaan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Ook gebeld door VM, dat ze helaas mijn MG 4 nog niet klaar hebben voor aflevering morgen volgens afspraak omdat de werkplaats het te druk heeft. Ophaaldag is nu verzet naar vrijdagochtend.

Beetje balen wel. Had me er echt op verheugd morgen mijn nieuwe auto in ontvangst te nemen, moet ik nog 2 nachtjes extra slapen... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whateverisfree
  • Laatst online: 27-04 20:57
Zojuist gebeld met VM. Huidige levering van mijn MG4 Luxery Pebble Black staat gepland op eind april. Ze gaven aan dat het Chassisnummer al bekend was en ze vrij zeker waren dat ze deze leverdatum gingen halen. Chassisnummer bekend lijkt me in ieder geval een goed teken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-06 22:40
cold schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:33:
[...]

Welkom!

Er is een excel waar een ieder zijn bestelling inc type auto bestel datum en (verwachte)leverdatum kan invullen.
https://docs.google.com/s...d_4CJGt4/edit?usp=sharing
Bijdrage toegevoegd (MG4, Andes grey)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• swiffer81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

swiffer81

MG4 Luxury

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLXJ98gy841KgQ3HQ78E1rC1gws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOfjHzU7zNNSCI0qZenayKlt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzLU2rM6QGInT8eLlS1UYhLOscU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCZT6RRr0zGJMAWJMbOVkVWm.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend de MG4 Luxury opgehaald na 2 maandjes wachten, ik had een al geprocedeerde ‘voorraad’ auto gekocht en zodoende wist ik waar ik aan toe was kwa levertijd en dit is precies volgens planning verlopen bij van Mossel Amsterdam.
Als ik een rode had gewild die ik ook erg mooi vindt had de levering rond de zomer geweest dit duurde me te lang.

Volgens de verkoper hoeven we niet te rekenen op grote updates voor het touchscreen systeem, hopelijk gaat MG als nog luisteren naar wat de klant wil 😇

Vandaag de eerste 250 gereden en hierbij de eerste bevindingen.

Ik kom van een Hyundai Ioniq 28kwh dit is een van de meest efficiënte ev’s die er is, maar de MG4 stelde vandaag niet teleur, expres zonder climate control aan gereden om dit verbruik buiten beschouwing te laten en zodoende alleen de aandrijving te ‘testen’ zie getoonde foto. Me Ioniq had dit niet meer dan 15% zuiniger gedaan vandaag.

Wat verder opviel is dat de stereo net aan een voldoende scoort het gemis van een subwoofer tov de Ioniq is te horen/voelen en ook mis je wat detail en zuiverheid, maar niet slecht voor een chinees budget merk 🤪

De rijhulp systemen had ik eerst uitgezet om een neutraal gevoel te krijgen en daarna alles aan en dit viel niet tegen geen rare ingrepen en te abrupte correcties, bijna zo soepel als bij hyundai.

Wordt vervolgd.

[ Voor 11% gewijzigd door swiffer81 op 28-03-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harryw
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Pjetrof schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:22:
[...]

Klopt moest nog afspraak maken en ze gaven in de email aan die van mij in mei te verwachten. Zou mooi zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mauricecu
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-08-2024
Eerste bevindingen/opmerkingen na een paar ritten:
- hinderlijk dat zo goed als alle instellingen niet onthouden worden, bijv het regeneren als je gas los laat is mij net wat te sterk op stand 3
- Amazon Music lijkt niet te werken tenzij je Amazon Music Unlimited hebt (€12 per maand is mij te gortig)… dit zou aan Amazon kunnen liggen, die hebben geen “Free” of “Prime” Music in NL :(
- Apple Carplay activeren op iPhone SE zonder issues, maar op een iPhone 13 verdwijnt de vraag om toestemming (op de telefoon) binnen een seconde… snel drukken dus.
- spraakherkenning is matig, zeker niet de kwaliteit van Amazon Echo (Alexa), maar bruikbaar voor wat simpele dingen.
- navigatie is best ok, maar het instellen onderweg is dus zo goed als onmogelijk: intoetsen mag niet en die spraakherkenning herkent geen Nederlandse plaatsnamen…
- grapje van mij medepassagier in deze Chinese auto: “navigate to chinese” werkt prima, alle chinese restaurants in 10km omstreken werden getoond 😄
- handig dat de auto niet alleen binnenverlichting aanzet bij ontgrendelen maar ook verwarming en ruitenwissers.

Wordt vervolgd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 14:32
swiffer81 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanochtend de MG4 Luxury opgehaald na 2 maandjes wachten, ik had een al geprocedeerde ‘voorraad’ auto gekocht en zodoende wist ik waar ik aan toe was kwa levertijd en dit is precies volgens planning verlopen bij van Mossel Amsterdam.
Als ik een rode had gewild die ik ook erg mooi vindt had de levering rond de zomer geweest dit duurde me te lang.

Volgens de verkoper hoeven we niet te rekenen op grote updates voor het touchscreen systeem, hopelijk gaat MG als nog luisteren naar wat de klant wil 😇

Vandaag de eerste 250 gereden en hierbij de eerste bevindingen.

Ik kom van een Hyundai Ioniq 28kwh dit is een van de meest efficiënte ev’s die er is, maar de MG4 stelde vandaag niet teleur, expres zonder climate control aan gereden om dit verbruik buiten beschouwing te laten en zodoende alleen de aandrijving te ‘testen’ zie getoonde foto. Me Ioniq had dit niet meer dan 15% zuiniger gedaan vandaag.

Wat verder opviel is dat de stereo net aan een voldoende scoort het gemis van een subwoofer tov de Ioniq is te horen/voelen en ook mis je wat detail en zuiverheid, maar niet slecht voor een chinees budget merk 🤪

De rijhulp systemen had ik eerst uitgezet om een neutraal gevoel te krijgen en daarna alles aan en dit viel niet tegen geen rare ingrepen en te abrupte correcties, bijna zo soepel als bij hyundai.

Wordt vervolgd.
Ik kom ook van een Hyundai Ioniq 28 kWh en ik vind de rijhulpsystemen in de Ioniq soepeler. De MG4 Luxury stuurt te zwaar tegen en het stuur lijkt soms vast te zitten waardoor je soms aardig moet duwen.
Verder remt de auto op cruise control soms te hard af als een andere auto voor je invoegt. Je ziet dan ook de remlichten meteen aan gaan. Ik heb het idee dat de MG4 niet regenereert op de cruise control, maar meteen de mechanische remmen aanspreekt.
Laatst ook met een MG ZS EV facelift gereden en een MG5 en die rijhulpsystemen vind ik ook soepeler dan die van de MG4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swiffer81
  • Niet online

swiffer81

MG4 Luxury

Sonicfreak schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:15:
[...]

Ik kom ook van een Hyundai Ioniq 28 kWh en ik vind de rijhulpsystemen in de Ioniq soepeler. De MG4 Luxury stuurt te zwaar tegen en het stuur lijkt soms vast te zitten waardoor je soms aardig moet duwen.
Verder remt de auto op cruise control soms te hard af als een andere auto voor je invoegt. Je ziet dan ook de remlichten meteen aan gaan. Ik heb het idee dat de MG4 niet regenereert op de cruise control, maar meteen de mechanische remmen aanspreekt.
Laatst ook met een MG ZS EV facelift gereden en een MG5 en die rijhulpsystemen vind ik ook soepeler dan die van de MG4.
Klopt maar na sommige horror verhalen viel het mee alleszins mee, misschien omdat er al een update is uitgebracht in de tussentijd?

De adaptieve cruisecontrol is inderdaad tegoed bij de les en dat bij minimale afstand instelling.
De radar van de Ioniq lijkt meer als een straal vooruit te kijken waar die van de MG4 meer als een kegel/breder ‘kijkt’ en dus te snel/fel onnodig ingrijpt als mensen voor je in of uitvoegen op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
mauricecu schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:39:
Eerste bevindingen/opmerkingen na een paar ritten:
- hinderlijk dat zo goed als alle instellingen niet onthouden worden, bijv het regeneren als je gas los laat is mij net wat te sterk op stand 3
- Amazon Music lijkt niet te werken tenzij je Amazon Music Unlimited hebt (€12 per maand is mij te gortig)… dit zou aan Amazon kunnen liggen, die hebben geen “Free” of “Prime” Music in NL :(
- Apple Carplay activeren op iPhone SE zonder issues, maar op een iPhone 13 verdwijnt de vraag om toestemming (op de telefoon) binnen een seconde… snel drukken dus.
- spraakherkenning is matig, zeker niet de kwaliteit van Amazon Echo (Alexa), maar bruikbaar voor wat simpele dingen.
- navigatie is best ok, maar het instellen onderweg is dus zo goed als onmogelijk: intoetsen mag niet en die spraakherkenning herkent geen Nederlandse plaatsnamen…
- grapje van mij medepassagier in deze Chinese auto: “navigate to chinese” werkt prima, alle chinese restaurants in 10km omstreken werden getoond 😄
- handig dat de auto niet alleen binnenverlichting aanzet bij ontgrendelen maar ook verwarming en ruitenwissers.

Wordt vervolgd
Het niet onthouden van de instellingen heeft met de NCAP te maken. De auto moet standaard starten met de instellingen die gebruikt zijn bij de NCAP test.

Dat je de navigatie niet kan instellen onderweg met intoetsen vind ik een goede zaak betreft veiligheid. Wel jammer dat Nederlandse plaatsnamen dan niet herkend worden met spraak.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Ik heb al een paar keer gehad dat de verwarming het niet doet in de MG4. Er komt dan alleen koude lucht en het helpt niet om de auto uit en weer aan te zetten of de temperatuur te verhogen.
Auto of verwarming staan ook niet in eco-modus. De werkplaats heeft er al naar gekeken, maar niets kunnen constateren en ook geen foutmelding in het systeem kunnen vinden.
Afgelopen maandag was het weer raak waardoor ik 45 minuten in de kou naar mijn werk ben gereden. Gelukkig heb je dan stuur- en stoelverwarming, maar fijn is het niet omdat de ruiten ook beslaan.

Heeft iemand hier ook al problemen gehad met de verwarming?
Ik heb inmiddels al een nieuwe afspraak gemaakt voor de werkplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Wat mij tegenvalt na een week in MG4 Lux, dat de preheating niet werkt via de app. Foutmeldingen, heeft iets te maken met niet laden terwijl wel op lader aangesloten is. Mijn Ampera-e had die slimmigheid niet: altijd voorverwarmen, als ik dat wil. nu krijg ik onduidelijke foutmeldingen, maar niet voorverwarmen...

MG Pilot met ACC werkt super, met TJA is super gevaarlijk.
Range is volgens verwachting, gisteren 250+ km gereden, richting 400km range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc
  • Laatst online: 08-06 20:23

Wrc

Heinemancp schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:07:
Updaten van de navigatie gisteren ging niet goed. Md5 checksum deed het niet. Vandaag alles opnieuw gedaan:
Downloaden van 15gb (klein uurtje)
Uitpakken (5min)
Formatteren (niet snel, dus langzaam) naar FAT32 (uurtje dacht ik, tegelijk met downloaden)
Uitgepakte maps map op usb stick zetten: ruim uurtje.

Dan in de auto via settings update zoeken, nu aan het kopiëren van de Upgrade Resource zoals het er staan.
[Afbeelding]

Duurde half uurtje
Daarna weer check op md5 en dan reboot.
En welke versie heb je er nu op staan volgens de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodo6
  • Laatst online: 08-06 00:11

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Heinemancp schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:38:
Wat mij tegenvalt na een week in MG4 Lux, dat de preheating niet werkt via de app. Foutmeldingen, heeft iets te maken met niet laden terwijl wel op lader aangesloten is. Mijn Ampera-e had die slimmigheid niet: altijd voorverwarmen, als ik dat wil. nu krijg ik onduidelijke foutmeldingen, maar niet voorverwarmen...
Ik heb gelezen dat preheating van de cabine niet werkt als de auto aan de oplader hangt én al 100% vol is. Los van lader of nog aan het laden zou de preheat wel moeten werken …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Kodo6 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:12:
[...]

Ik heb gelezen dat preheating van de cabine niet werkt als de auto aan de oplader hangt én al 100% vol is. Los van lader of nog aan het laden zou de preheat wel moeten werken …
niet gelukt helaas, ook niet zonder lader.
soms code 3, soms code 40. nergens kan ik vinden waar dat op slaat (dan had ik het nog kunnen onderzoeken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACBE
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik kan deze week mijn MG ZS EV LUX ophalen. Wie heeft er al ervaring met de wagen en wat zijn volgens jullie de aanbevolen instellen i.v.m. de rijhulpsystemen en airco/verwarming ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sensei Zeon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 08:09
Heinemancp schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:22:
[...]

niet gelukt helaas, ook niet zonder lader.
soms code 3, soms code 40. nergens kan ik vinden waar dat op slaat (dan had ik het nog kunnen onderzoeken)...
Met de onze MG5 lukt het soms om via de app de auto te unlocken, locken en dan preheating te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoranvl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Hallo allemaal,

Mijn bestelde MG4 Luxury White op 10 feb besteld verwachten ze midden mei, het chassisnummer was al wel bekend dus dat klinkt goed!

Nu zijn dakdragers/dakkofer voor ons een must en deze zijn (volgens mij) nog niet te krijgen. Dit ook omdat ze de "gaatjes" voor de dakdragers in het dak vergeten waren.. Heeft iemand hier al iets over gehoord en zitten de gaatjes al in de laatst uitgeleverde auto's?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik B
Troetelbeer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:27:
[...]
Het niet onthouden van de instellingen heeft met de NCAP te maken. De auto moet standaard starten met de instellingen die gebruikt zijn bij de NCAP test.

Dat je de navigatie niet kan instellen onderweg met intoetsen vind ik een goede zaak betreft veiligheid. Wel jammer dat Nederlandse plaatsnamen dan niet herkend worden met spraak.
Is dat bij andere auto's/merken dan ook zo? Dat je elke keer bij het aanzetten van de auto bijv. de regeneratie moet terugzetten van standje 3 naar 2 als je dat je dat fijner vindt?

Als dat zo is.. vind ik dat niet consument gericht van een partij als NCAP. Ik snap wel dat ze een bepaalde standaard willen creëren, maar ik vindt dit eerder een storende regel. Dat betekend dat dus niemand in geen enkele auto van geen enkel merk, lekker kan instappen en wegrijden met de instellingen die zij fijn vinden. Elke keer weer alles goedzetten |:(, met één instelling (LKA uit?) is dat nog te overzien, maar als dat meerdere switches en ook nog eens verstopt in andere menutjes? zijn is dat niet bepaald gericht op een prettige ervaring.. Ik heb m'n auto nog niet binnen, dus weet niet precies hoe storend dat dit allemaal is, maar met wat ik lees hangt dat er voornamelijk vanaf hoe prettig je de standaard instellingen dus vindt.

Oplossing vanuit autofabrikant zou natuurlijk moeten/kunnen zijn dat ze profielen aanmaken.. je start op in het standaardprofiel omdat dat dan moet, en met een simpele handeling activeer je profiel X..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capital_G
Erik B schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:13:
[...]

Is dat bij andere auto's/merken dan ook zo? Dat je elke keer bij het aanzetten van de auto bijv. de regeneratie moet terugzetten van standje 3 naar 2 als je dat je dat fijner vindt?

Als dat zo is.. vind ik dat niet consument gericht van een partij als NCAP. Ik snap wel dat ze een bepaalde standaard willen creëren, maar ik vindt dit eerder een storende regel. Dat betekend dat dus niemand in geen enkele auto van geen enkel merk, lekker kan instappen en wegrijden met de instellingen die zij fijn vinden. Elke keer weer alles goedzetten |:(, met één instelling (LKA uit?) is dat nog te overzien, maar als dat meerdere switches en ook nog eens verstopt in andere menutjes? zijn is dat niet bepaald gericht op een prettige ervaring.. Ik heb m'n auto nog niet binnen, dus weet niet precies hoe storend dat dit allemaal is, maar met wat ik lees hangt dat er voornamelijk vanaf hoe prettig je de standaard instellingen dus vindt.

Oplossing vanuit autofabrikant zou natuurlijk moeten/kunnen zijn dat ze profielen aanmaken.. je start op in het standaardprofiel omdat dat dan moet, en met een simpele handeling activeer je profiel X..
Het is niet NCAP, of in ieder geval niet volledig. Blame Volkswagen, door hun sjoemelsoftware schandaal moeten auto's starten in exact dezelfde "stand" als tijdens de test. Ik heb wat moeite met het vinden van een bron, ik weet niet of dit zo open staat overal, maar dat is in ieder wat ik heb gelezen.

En MG is zeker niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
In theorie is bovenstaande simpel op te lossen wanneer 'custom' niet bij elke restart opnieuw ingevuld hoeft te worden. Hopelijk voegen ze dat nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Yoranvl schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:52:
Hallo allemaal,

Mijn bestelde MG4 Luxury White op 10 feb besteld verwachten ze midden mei, het chassisnummer was al wel bekend dus dat klinkt goed!

Nu zijn dakdragers/dakkofer voor ons een must en deze zijn (volgens mij) nog niet te krijgen. Dit ook omdat ze de "gaatjes" voor de dakdragers in het dak vergeten waren.. Heeft iemand hier al iets over gehoord en zitten de gaatjes al in de laatst uitgeleverde auto's?

Alvast bedankt!
Ook hier interesse in een verwijderbare dakdrager voor de mg4. Hopelijk komt er nog een (universeel) systeem.Onze auto komt in april trouwens: zal het ook in de gaten houden. Wat voor soort gaatjes moet ik aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:25
savale schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:25:
[...]

Ook hier interesse in een verwijderbare dakdrager voor de mg4. Hopelijk komt er nog een (universeel) systeem.Onze auto komt in april trouwens: zal het ook in de gaten houden. Wat voor soort gaatjes moet ik aan denken?
Yes, voor mij zijn dakdragers ook een must. Ik denk dat het met de spoiler (luxery) niet ideaal gaat zijn, ik las dat het dak gewoon 75Kg kan dragen, dus dat is prima voor mij, hetzelfde als mijn huidige auto. Ik hoor het graag als iemand hier meer info over heeft.

https://www.faradbox.nl/4-Electric

Met gaten wordt denk ik die schroefgaten bedoelt welke achter je rubbers zitten aan de deurstijl. Misschien kan iemand met een MG4 even onder de rubbers kijken of er plastic dopjes zitten :)

[ Voor 16% gewijzigd door 1234567y op 29-03-2023 19:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jony23
  • Laatst online: 09:07
Vandaag email van VM Nijmegen gehad. Het chassisnummer van mijn oranje MG4 luxury is bekend. Leverdatum vooralsnog juni en dat duurt nog even dus :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twinflame82
  • Laatst online: 04-04 19:08
Kennelijk had de boot wind mee, want m'n MG4 werd half/eind april in de haven verwacht en nu werd ik vandaag gebeld dat hij er al is. Kan hem over twee weken ophalen 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvb
  • Laatst online: 05-04-2023
Hallo!
Ben benieuwd of hier kenners zitten over het volgende:

Sinds een paar weken heb ik een MG5 electric. Op zich fijne auto, maar er zijn een paar dingen die ik niet snap.

Wanneer mijn telefoon met bluetooth verbonden is kan ik soms wel en soms niet bellen via de speakers. Ik kan de telefoon wel via het scherm aansturen, maar het geluid blijft bij de telefoon (in mijn zak dus).
Wanneer ik via het scherm in de auto eerst de BT verbinding verbreek en vervolgens weer aan zet doet hij het wel.

Een ander dingetje wat ik niet snap, ook bij een BT verbinding met mijn telefoon. (Dus niet verbonden met android auto)
Wanneer ik een appje krijg, stopt de radio. Dat is best irritant. Weet een van jullie hoe ik dit op kan lossen?

(Advies van VM Nijmegen was telefoon opnieuw koppelen, meermaals gedaan ondertussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricecu
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-08-2024
Troetelbeer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:27:
[...]

Ik vind het betuttelend, zeker omdat ook de bijrijder het nu niet kan bedienen. Maar snap dat dit wettelijk zo geregeld is. Zou willen dat de wetgever zich dan ook afvraagt wat zo’n bestuurder dan wel gaat doen om de navigatie in te stellen… inzoomen en scrollen totdat hij/zij de locatie gevonden krijgt? Of toch de mobiel uit de zak halen, google maps opstarten en dan daar wel de locatie intoetsen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Troetelbeer
@Erik B @Capital_G @mauricecu

Hier een bron van NCAP met dank aan @Freekers in een eerder topic:

https://cdn.euroncap.com/...sment-protocol-sa-v91.pdf

Punt 6.3.3 over de Lane Keeping
From 2020 onwards, to be eligible for scoring points in ELK, the ELK part of the LSS
system needs to be default ON at the start of every journey and deactivation of the system
should not be possible with a momentary single push on a button.
De verplichtingen gaan vooral over de veiligheidssystemen en dus niet zozeer over het regenereren van energie, maar omdat dus een default driver setting gemaakt is met die systemen aan en daarbij regeneratie stand 3 is gebruikt tijdens de test, zit je daaraan vast bij elke keer opnieuw je auto starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
mauricecu schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 23:45:
[...]

Ik vind het betuttelend, zeker omdat ook de bijrijder het nu niet kan bedienen. Maar snap dat dit wettelijk zo geregeld is. Zou willen dat de wetgever zich dan ook afvraagt wat zo’n bestuurder dan wel gaat doen om de navigatie in te stellen… inzoomen en scrollen totdat hij/zij de locatie gevonden krijgt? Of toch de mobiel uit de zak halen, google maps opstarten en dan daar wel de locatie intoetsen?
Langs de kant stoppen, je navigatie instellen en weer vertrekken. Hoe onhandig ook, wel de meest veilige manier...

Dat terzijde, met Android Auto kun je normaal gezien wel gewoon Nederlands gebruiken in je spraakbediening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 05-06 22:53
Hier even een update over onze MG4.
We hebben deze nu een paar maanden en het eerste kapotte onderdeel is een feit.
Namelijk de buitentemperatuursensor, deze geeft nu 87gr aan.
Op zich niets iets ergs, echter werkt de verwarming in de auto nu niet meer.
Hij vind het buiten namelijk te warm voor de verwarming ;)
Als we nu de verwarming aanzetten blaast enkel de airco koude lucht binnen.
En in de ochtend kun je de verwarming best wel gebruiken, en ook voor de beslagen ramen.

Afgelopen vrijdag mij MG Breda geweest voor de diagnose: hij is echt stuk!
Ze gaan een nieuwe bestellen om deze te vervangen, echter weten ze niet hoelang het duurt voordat het onderdeel binnen is.
Eind deze week dan wel begin komende week laten ze mij weten wanneer ze het binnen hebben en kunnen vervangen.
De capaciteit in de garage voor reparaties is wel langer als je zou willen. (April zou al bijna vol zitten)

Dus we wachten even het telefoontje af en dan zal ik weer een update plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:25

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Waar zit-ie in de auto? Als het een NTC is kun je 'm tijdelijk overbruggen met een (regelbare) weerstand.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
Proton_ schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:15:
Waar zit-ie in de auto? Als het een NTC is kun je 'm tijdelijk overbruggen met een (regelbare) weerstand.
Dat is zowel voor mij als de garage een vraag.
Ze hebben er nog geen stuk gehad dus moeten ze gaan uitzoeken of de in een spiegel of in een bumper zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik B
bartzzz schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:16:
Ze gaan een nieuwe bestellen om deze te vervangen, echter weten ze niet hoelang het duurt voordat het onderdeel binnen is.
Moet eerlijk zeggen dat ik dit wel een beetje zorgwekkend vindt hoor.

Het mag dan wel een "Budget EV" zijn.. het is nog altijd een auto van €30k+ en dat is niet per sé "budget" te noemen. (en overigens vindt ik het volgende eigenlijk ook bij een Dinky Toy van €10k toepassing hoor..)

Juist voor iets simpels als een temperatuur sensor, wil je toch niet dat je moet wachten op een vracht onderdelen vanuit China? Nu is dit een klein onderdeel, wellicht doen ze het via de post dan kan het in enkele dagen tot 3 weken binnen zijn.

Ik las een verhaal van iemand anders op het Engelse forum, die had z'n bumper (nu al) aan gort gereden. ok, was zijn eigen fout. Maar een geheel nieuwe bumper gaat blijkbaar mee op de dezelfde boot waar nieuwe auto's mee komen.. verwachte levertijd onderdeel daar was 3 maanden.

Zolang als je (niet storend) kan blijven rijden zou je(lees: MG) kunnen beargumenteren dat je dan maar moet blijven rijden met het "mankement" tot het onderdeel binnen is en gefixt kan worden. Met dus de mogelijkheid dat het gedurende die tijd wel storend is!

Maar even verder gedacht, wat nu als het een mankement is waardoor er niet op een normale manier te rijden valt? hetzij onmogelijk of dan wel niet gevaarlijke situatie creëert. Dan is er dus een reële kans dat je 3 maanden geen toegang hebt tot je eigen auto zo'n 2 tot 3 maanden?? en dan nog maar even hopen dat de juiste diagnose is gesteld, het juiste onderdeel in één keer geleverd wordt en het dan op dat moment in één keer goed gefixt kan worden? en in de tussentijd, krijg je dan voor zo lang wel een leenauto? (indien het iets is wat onder garantie valt natuurlijk)

Beetje doom scenario opzoeken hier, snap ik.. Maar ik vindt juist het vooruitzicht dat je voor zoiets simpels als een temperatuur sensor al zou moeten wachten op een onderdeel aanlevering vanuit China..

Voelt een beetje alsof je het moet doen met het product zoals gekocht en daarna ben je een beetje overgeleverd aan de goden zegmaar... niet bedoeld om negatief te zijn hier, kijk nog steeds uit naar m'n aankomende MG4. Het is nog altijd een "nieuw" model auto, voorraad onderdelen moeten nog worden opgebouwd? Maar dit soort berichten niet de standaard moeten gaan worden natuurlijk.

(op de temp. sensor zelf: de sensor/weerstand zelf is overigens vaak redelijk "standaard" in de meeste auto's, het is hoe deze is verwerkt in een stukje plastic dat hij op de juiste plek te plaatsen valt wat het een MG4 specifiek onderdeel maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
bartzzz schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:16:
Hier even een update over onze MG4.
We hebben deze nu een paar maanden en het eerste kapotte onderdeel is een feit.
Namelijk de buitentemperatuursensor, deze geeft nu 87gr aan.
Op zich niets iets ergs, echter werkt de verwarming in de auto nu niet meer.
Hij vind het buiten namelijk te warm voor de verwarming ;)
Als we nu de verwarming aanzetten blaast enkel de airco koude lucht binnen.
En in de ochtend kun je de verwarming best wel gebruiken, en ook voor de beslagen ramen.

Eind deze week dan wel begin komende week laten ze mij weten wanneer ze het binnen hebben en kunnen vervangen.
De capaciteit in de garage voor reparaties is wel langer als je zou willen. (April zou al bijna vol zitten)

Dus we wachten even het telefoontje af en dan zal ik weer een update plaatsen.
Mijn MG4 verwarming blaast soms ook koude lucht en is dan met geen mogelijkheid warm te krijgen.
Zie mijn vorige post. Bij mij wordt echter wel de juiste buitentemperatuur weergegeven.
Ik ben benieuwd of ze dan bij mij ook de buitentemperatuursensor gaan vervangen.
Bij mij is het af en toe dat de verwarming niet werkt. Afgelopen maandag werkte 's ochtends de verwarming niet en 's middags weer wel. Volgende dag werkte het ook gewoon weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Sonicfreak op 30-03-2023 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartzzz
Erik B schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:18:
[...]

Het mag dan wel een "Budget EV" zijn.. het is nog altijd een auto van €30k+ en dat is niet per sé "budget" te noemen. (en overigens vindt ik het volgende eigenlijk ook bij een Dinky Toy van €10k toepassing hoor..)

Juist voor iets simpels als een temperatuur sensor, wil je toch niet dat je moet wachten op een vracht onderdelen vanuit China? Nu is dit een klein onderdeel, wellicht doen ze het via de post dan kan het in enkele dagen tot 3 weken binnen zijn.

Ik las een verhaal van iemand anders op het Engelse forum, die had z'n bumper (nu al) aan gort gereden. ok, was zijn eigen fout. Maar een geheel nieuwe bumper gaat blijkbaar mee op de dezelfde boot waar nieuwe auto's mee komen.. verwachte levertijd onderdeel daar was 3 maanden.

Zolang als je (niet storend) kan blijven rijden zou je(lees: MG) kunnen beargumenteren dat je dan maar moet blijven rijden met het "mankement" tot het onderdeel binnen is en gefixt kan worden. Met dus de mogelijkheid dat het gedurende die tijd wel storend is!

Maar even verder gedacht, wat nu als het een mankement is waardoor er niet op een normale manier te rijden valt? hetzij onmogelijk of dan wel niet gevaarlijke situatie creëert. Dan is er dus een reële kans dat je 3 maanden geen toegang hebt tot je eigen auto zo'n 2 tot 3 maanden?? en dan nog maar even hopen dat de juiste diagnose is gesteld, het juiste onderdeel in één keer geleverd wordt en het dan op dat moment in één keer goed gefixt kan worden? en in de tussentijd, krijg je dan voor zo lang wel een leenauto? (indien het iets is wat onder garantie valt natuurlijk)

Beetje doom scenario opzoeken hier, snap ik.. Maar ik vindt juist het vooruitzicht dat je voor zoiets simpels als een temperatuur sensor al zou moeten wachten op een onderdeel aanlevering vanuit China..

Voelt een beetje alsof je het moet doen met het product zoals gekocht en daarna ben je een beetje overgeleverd aan de goden zegmaar... niet bedoeld om negatief te zijn hier, kijk nog steeds uit naar m'n aankomende MG4, hoewel dit soort berichten niet de standaard moeten gaan worden natuurlijk.

(op de temp. sensor zelf: de sensor/weerstand zelf is overigens vaak redelijk "standaard" in de meeste auto's, het is hoe deze is verwerkt in een stukje plastic dat hij op de juiste plek te plaatsen valt wat het een MG4 specifiek onderdeel maakt)
Tijdens mijn bezoek afgelopen vrijdag heb ik natuurlijk het mogelijk "lange" wachten aangehaald.
Er blijkt een richtlijn te zijn van de Europese importeur dat wanneer het defect zodanig is dat hij niet meer APK waardig zou zijn ze vervangend vervoer mogen aanbieden.

En voor wat de kwaliteit in verhouding tot de prijs, dit vind ik meer dan dik orde.
Het is alleen jammer maar wel begrijpelijk dat er binnen 2 maanden na lancering nog geen overschot aan onderdelen beschikbaar is in de lokale distributie centrums. (als dat wel zou zijn is het geen goed teken)

En een temperatuur sensor is een simpel ding maar dat kan ook stuk helaas.
Op de Engelse forums heb ik nog geen opmerking gelezen van iemand die het ook gehad heeft dus het zal wel een gevalletje pech zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
De verkoper heeft zich gewoon aan de plichten te houden. Als er een product in wettelijk garantietermijn stuk gaat dan dient de verkoper dit binnen een realistische tijdperiode op te lossen. ANWB zegt binnen 2 weken. Na 12 maanden val je buiten wettelijke garantie dus dan wordt het allemaal wat grijzer, misschien staat er iets in de BOVAG?

Het feit dat de onderdelen uit China moeten komen is het probleem van de verkoper, niet de koper.

Helaas is de enige optie voor de consument om de koop te ontbinden, dat is nogal drastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik B
Capital_G schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:39:
Helaas is de enige optie voor de consument om de koop te ontbinden, dat is nogal drastisch.
Haha ja... inderdaad nogal drastisch.. en dat is niet alleen bij MG natuurlijk, maar bij veel automakers (en ook andere markten). Leuk die regeltjes, waar een verkoper zich aan zou moeten houden.. maar wie controleert/forceert die betreffende verkopers zich daaraan te houden :)
ja ACM in principe.. maar ook die komen pas aan bod wanneer het grootschalig uit de hand loopt vaak.

[ Voor 9% gewijzigd door Erik B op 30-03-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John.W
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04-2023
Zelf merkte ik dat in ECO stand de verwarming niet/nauwelijks werkt. Wanneer ik hem in de normale stand heb staan dan werkt hij gewoon naar behoren.

Misschien voor de hand liggend maar vond het wel handig om even te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Laatst online: 15:47
Erik B schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:18:
[...]

Voelt een beetje alsof je het moet doen met het product zoals gekocht en daarna ben je een beetje overgeleverd aan de goden zegmaar... niet bedoeld om negatief te zijn hier, kijk nog steeds uit naar m'n aankomende MG4. Het is nog altijd een "nieuw" model auto, voorraad onderdelen moeten nog worden opgebouwd? Maar dit soort berichten niet de standaard moeten gaan worden natuurlijk.

Je krijgt een jaar pechhulp/mobiliteitsgarantie bij aanschaf en die wordt gratis verlengd als je onderhoud laat doen bij een erkende dealer (Van Mossel dus).
Ik heb alleen niet de voorwaarden bestudeerd, ik weet dus niet wat er in staat over vervangend vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
mauricecu schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 23:45:
[...]

Met mijn oude auto kan ik dat gewoon wel doen en die onthoud wel gewoon de presets dus lijkt me niet dat het wettelijk geregeld is dat het niet mag. Misschien in andere landen wel maar niet in nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Shadowhawk00 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:29:
Met mijn oude auto kan ik dat gewoon wel doen en die onthoud wel gewoon de presets dus lijkt me niet dat het wettelijk geregeld is dat het niet mag. Misschien in andere landen wel maar niet in nederland.
Maar uit welk jaar stamt jouw 'oude auto' dan? Want in de post van @Troetelbeer lees ik:
From 2020 onwards, to be eligible for scoring points in ELK, the ELK part of the LSS
system needs to be default ON at the start of every journey and deactivation of the system
should not be possible with a momentary single push on a button.
Dat is dus pas sinds 3 jaar en een beetje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Het wachten op de MG5 is hier ook begonnen; "6 tot 8 maanden".
Mijn ervaring met Zoe en Kona is dat ik 'm dan waarschijnlijk begin volgend jaar heb.
Als de sheet een beetje dichtgetimmerd is zal ik het invullen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b1rdbrain
  • Laatst online: 24-05-2023
Proton_ schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:18:
Het wachten op de MG5 is hier ook begonnen; "6 tot 8 maanden".
Mijn ervaring met Zoe en Kona is dat ik 'm dan waarschijnlijk begin volgend jaar heb.
Als de sheet een beetje dichtgetimmerd is zal ik het invullen.
Tegen mij zeiden ze 12 maanden voor de ZS. Uiteindelijk maar 3 maanden. ‘Het gaat ineens hard’ aldus Van Mossel Waalwijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
Nog wat bijzonders met mijn MG4: het laden tot 80% werkt niet. Gaat gewoon door met laden tot boven ingestelde percentage, ondanks dat dit in de app en auto goed ingevuld is (en zichtbaar als grenswaarde). Deze gaat ook op het lijstje voor VM als ze de trekhaak monteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jpvdheijn
afgelopen weekend met een kleine kar en een kleine motor 280 kilometer afgelegd. Ik heb wel geladen bij fastned maar hetvolgende vond ik wel netjes van de MG5 LR luxury.

190km 21.1kwh/100km 80%-10%. wel op de eco stand, 90kmh en vooral het gebruik van de stoelverwarming en de climate control op laag met de airco uit om de ruiten onbeslagen te houden. Het regende heel de trip en de wind van voor. Als je wilt kun je best ver komen met een kar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:13
Heinemancp schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:41:
Nog wat bijzonders met mijn MG4: het laden tot 80% werkt niet.
Merwkaardig! Bij mij werkt het probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:14
Nog wat bijzonders met mijn MG4: het laden tot 80% werkt niet.
Wellicht is de batterij toe aan een rondje balancing. Vereffeningslading. Hoewel de auto dat zou moeten melden. blz 186 MG4 manual. Helaas nog geen hands on ervaring...

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Haay
Vanochtend bij Van Mossel Amsterdam mijn MG4 (Comfort) opgehaald en oude benzine auto verkocht (aan VM).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWOrYVEQPfDgENCiZKh_qNGUfbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6v3itYmNRrJNS58Am3y6eD5.jpg?f=fotoalbum_large
Behalve de strik op de auto kregen we ook een fles Prosecco van VM als geste. Geeft je het gevoel een gewaardeerde klant te zijn. :)

Na de formaliteiten een prettige uitleg over de ins en outs van de auto gekregen, MG iSmart app gekoppeld, waarna we met onze nieuwe auto de weg op konden. Heb nog niks aan de basis instelling (Normale drive mode met stand 3 regeneratie en standaard rijhulpsystemen ingeschakeld) gewijzigd om eerst hier een gevoel voor te krijgen. En het rijden met de MG4 bevalt me uitstekend! Wel even wennen aan het automatisch afremmen en afstand houden op de snelweg dat de auto doet. Verder rijdt het prima en was ik al snel gewend aan hoe het rijdt en voelt.

Nadat mijn partner en ik omgewisseld waren zodat zij er ook even mee kon rijden had ik als bijrijder de vrijheid om mijn telefoon via USB aan te sluiten en Android Auto uit te proberen. Ook nieuw voor mij want dat had onze oude auto ook nog niet. Navigatie via Google Maps werkt prima en split screen mode werkt ook zodat je tegelijk kunt navigeren en bv. YouTubeMusic kunt luisteren. De ABRP (A Better Route Planner) app werkt ook prima dus voor lange afstanden rijden en navigeren met fast-chargers is dat prima. :)

Tot nu geen mankementen of problemen opgemerkt dus tot dusverre helemaal blij! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof
Haay schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:54:
Vanochtend bij Van Mossel Amsterdam mijn MG4 (Comfort) opgehaald en oude benzine auto verkocht (aan VM).

[Afbeelding]
Behalve de strik op de auto kregen we ook een fles Prosecco van VM als geste. Geeft je het gevoel een gewaardeerde klant te zijn. :)

Na de formaliteiten een prettige uitleg over de ins en outs van de auto gekregen, MG iSmart app gekoppeld, waarna we met onze nieuwe auto de weg op konden. Heb nog niks aan de basis instelling (Normale drive mode met stand 3 regeneratie en standaard rijhulpsystemen ingeschakeld) gewijzigd om eerst hier een gevoel voor te krijgen. En het rijden met de MG4 bevalt me uitstekend! Wel even wennen aan het automatisch afremmen en afstand houden op de snelweg dat de auto doet. Verder rijdt het prima en was ik al snel gewend aan hoe het rijdt en voelt.

Nadat mijn partner en ik omgewisseld waren zodat zij er ook even mee kon rijden had ik als bijrijder de vrijheid om mijn telefoon via USB aan te sluiten en Android Auto uit te proberen. Ook nieuw voor mij want dat had onze oude auto ook nog niet. Navigatie via Google Maps werkt prima en split screen mode werkt ook zodat je tegelijk kunt navigeren en bv. YouTubeMusic kunt luisteren. De ABRP (A Better Route Planner) app werkt ook prima dus voor lange afstanden rijden en navigeren met fast-chargers is dat prima. :)

Tot nu geen mankementen of problemen opgemerkt dus tot dusverre helemaal blij! :*)
Gefeliciteerd! Ziet er goed uit! :9~

Elke keer als ik een foto zie van de Andes Grey uitvoering ben ik toch weer heel blij met de gemaakte keuze. Kan niet wachten tot ik ook mag wegrijden in de 4 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-06 10:13
Nog wat bijzonders met mijn MG4: het laden tot 80% werkt niet. Gaat gewoon door met laden tot boven ingestelde percentage, ondanks dat dit in de app en auto goed ingevuld is (en zichtbaar als grenswaarde). Deze gaat ook op het lijstje voor VM als ze de trekhaak monteren.
Op vol vermogen? Bij mij laadt hij nog wel iets door, maar da’s meer druppelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Rollo Tomasi schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:20:
[...]
Op vol vermogen? Bij mij laadt hij nog wel iets door, maar da’s meer druppelladen.
Ja full pull op 11kw tot 100%. In app en auto zie je ook dat de grens op 8p% staat maar laadstatus voorbij dat punt is. Valt mij ook op, dat bij het instellen van de laadgrens in de auto de range niet meeveranderd. Dus 80% geeft zelfde range als 100% laden. Zal daar ook wel het probleem zitten, het is alleen optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Haay schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:54:

[Afbeelding]
. De ABRP (A Better Route Planner) app werkt ook prima dus voor lange afstanden rijden en navigeren met fast-chargers is dat prima. :)
Hi, heb je ABRP ook via een dongle aangesloten op de MG4? via Apple carplay (iphone)?
Ik moet dat nog uitzoeken stel dat we ermee op vakantie gaan (voorlopig niet want in ons gezin zijn ze geschrokken van de horrorverhalen over wachtrijen in het buitenland)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
OmeRobbie schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:37:
Hi, heb je ABRP ook via een dongle aangesloten op de MG4? via Apple carplay (iphone)?
Ik moet dat nog uitzoeken stel dat we ermee op vakantie gaan (voorlopig niet want in ons gezin zijn ze geschrokken van de horrorverhalen over wachtrijen in het buitenland)
Ik heb de ABRP app op mijn (Android) telefoon en de telefoon via USB kabel aangesloten. Dan in het menu op het scherm naar Android Auto en de app is beschikbaar tussen de andere Android apps, en kan vervolgens gestart worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Pjetrof schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:49:
[...]

Gefeliciteerd! Ziet er goed uit! :9~

Elke keer als ik een foto zie van de Andes Grey uitvoering ben ik toch weer heel blij met de gemaakte keuze. Kan niet wachten tot ik ook mag wegrijden in de 4 :9
Zeker een mooie kleur. Hier ook voor gekozen! (ook wel lekker praktisch ;))

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Live herplannen in ABRP met de werkelijke accustatus wordt ook aan gewerkt, dmv een (bluetooth) OBDII dongle.
https://forum.abetterrout...c/2514-new-car-mg-mg5-ev/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Proton_ schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:51:
Live herplannen in ABRP met de werkelijke accustatus wordt ook aan gewerkt, dmv een (bluetooth) OBDII dongle.
https://forum.abetterrout...c/2514-new-car-mg-mg5-ev/
Zou je met zo een OBDII Bluetooth of WiFi dongle ook niet je accu kunnen uitlezen naar bijvoorbeeld home assistant? Lijkt mij top als ik dan automatisch kan laden tot een bepaald percentage.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jony23
  • Laatst online: 09:07
Vwb OBD2 dongle moet je eens kijken naar YouTube: Routenplanung mit Ladestopps für alle E Autos. ABRP mit OBD Dongle v....
Video is gemaakt door Tarik Bay die zelf een MG4 heeft en ook meerdere testen ermee gemaakt heeft.
Hij laat duidelijk zien hoe je je auto met de dongle koppelt aan ABRP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
savale schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:56:
[...]

Zou je met zo een OBDII Bluetooth of WiFi dongle ook niet je accu kunnen uitlezen naar bijvoorbeeld home assistant? Lijkt mij top als ik dan automatisch kan laden tot een bepaald percentage.
Er zijn mensen bezig voor integratie met HA: https://github.com/Revers...way-Home-Assistant-Add-on

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
Ik volg het al een tijdje.
Maar tot nu toe brengt het mij niet echt iets om de intergratie toe te voegen. (Geen toegevoegde waard)
En als het niets toevoegt maar wel accu kost dan laat maar.
Mocht je straks de laadsnelheid en of laadcapaciteit kunnen aanpassen zie ik er wel iets nuttigs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
bartzzz schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:33:
[...]

Ik volg het al een tijdje.
Maar tot nu toe brengt het mij niet echt iets om de intergratie toe te voegen. (Geen toegevoegde waard)
En als het niets toevoegt maar wel accu kost dan laat maar.
Mocht je straks de laadsnelheid en of laadcapaciteit kunnen aanpassen zie ik er wel iets nuttigs in.
Met je eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21
Heb ik ook gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
wrak schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:00:
[...]

Wellicht is de batterij toe aan een rondje balancing. Vereffeningslading. Hoewel de auto dat zou moeten melden. blz 186 MG4 manual. Helaas nog geen hands on ervaring...
Nee dat is het niet zelfde euvel bij mij. Werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Net voor het eerst de MG4 luxury snelgeladen bij een 350kW fastned lader, SoC 60% maar haalde na 3 min. 50kW dat was wel teleurstellend. Had ook geen batterij verwarming aanstaan en ook maar 40km gereden in sportmode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Hm vreemd ik heb maar 1x geladen maar bij mij stopte hij wel netjes op 80%
Had ingesteld op de app.
Wel irritant dat je geen knopjes hebt voor de telefoon om op te nemen of op te hangen, moet allemaal via display wat je soms ook nodig hebt voor navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@Vaevictis_
Bij 60% is ook wel vroeg en niet zo representatief.
Liever bij 10% en dan niet langer dan nodig is om de volgende lader te bereiken (+wat marge voor plan B ).
(Plaatje voor MG5)
Afbeeldingslocatie: https://forum.abetterrouteplanner.com/uploads/monthly_2021_01/image.thumb.png.a9fba772da63fb669dbb52c0dc064773.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Proton_ schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:59:
@Vaevictis_
Bij 60% is ook wel vroeg en niet zo representatief.
Liever bij 10% en dan niet langer dan nodig is om de volgende lader te bereiken (+wat marge voor plan B ).
(Plaatje voor MG5)
[Afbeelding]
Dat klopt het was ook een test, de MG4 kan met max. 125kW laden volgens Fastned. Ik laad normaal tussen 20 en 80%. Toch wel op een snelheid rond de 80+ kW gehoopt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• swiffer81
  • Niet online

swiffer81

MG4 Luxury

Weer 500 km verder in de MG4 en wat is het toch een goed rijdende auto een mooi onderstel en lekker vlot/snel als je erom vraagt.
Het iets vierkante stuur bevalt me ook goed en ligt lekker in de hand met de juiste dikte. Rammeltjes en kraakjes zijn er minimaal alleen op slechter wegdek hoorbaar maar niet in storende mate en persoonlijk ben ik iemand die zich enorm kan storen aan dit soort zaken dus ook hier heeft MG zijn zaakjes op orde.

Het verbruik is netjes en schommelt met weinig snelweg ritten tussen de 14 en 18kWh/100km
bij een gemiddelde snelheid tussen de 50 en 70 km/h
Op de snelweg neemt dit rap toe bij snelheden van 110 en hoger, en tegenwind vindt de MG4 niet fijn met ze relatief hoge luchtweerstand CW van 0,29 dan moet je rekening houden met een rijbereik van max 250km
De warmtepomp is merkbaar efficiënter dan de ptc verwarming in me vorige ev auto en houdt het best netjes stabiel warm bij een ingestelde temperatuur van 24/25 (zou fijn zijn als MG dit met een update weet te corrigeren naar rond de 20 want zo voelt het aan zoals al vaak vermeld.

De mindere punten zijn het toch wel te kleine touchscreen, zeker in de hoogte hadden ze deze wel wat centimeters mogen vergroten.
Cruisecontrol remt onnodig af in minimale bochten, zeker op 80km/h wegen en de snelweg erg irritant voor jezelf en de gene achter je, beetje ‘gas’ bijgeven werkt wel maar zou niet nodig moeten zijn MG.

Snelheidsborden herkenning maakt er regelmatig een potje van of weet spontaan niks meer weer te geven, niet echt betrouwbaar dus.
Wat wel betrouwbaar is, is de snelheidsmeter deze is heel precies, gemeten gps afwijking bij 100km/h is maar 1% opletten dus bij trajectcontroles waar de meeste auto’s rond de 5% afwijking hebben loop je hier snel een kleine boete op als je denkt veilig 105 op de cruise te rijden in een 100 zone 😇

Pas onder de 75% accu heb je de beschikking over de maximale regeneratie.
Bij 15% had ik al minder vermogen beschikbaar hier kwam ik achter tijdens het vlot invoegen en verraste me nogal ipv ervoor moest ik toch maar achter de auto invoegen (misschien omdat de accu pas 3 keer is opgeladen, hopelijk wordt dit nog beter en pas onder de 10%

Wat heeft MG dit toch prachtig gedaan 😎
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsad_FlHysD07TApCBozm6n_FKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQW1rWLdPaz3h0J1vboCD4wa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinflame82
  • Laatst online: 04-04 19:08
Wordt de MG4 eigenlijk met een volle accu afgeleverd, of kun je op de terugweg gelijk de eerste de beste lader gaan opzoeken?
Kan ik daar rekening mee houden over twee weekjes 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swiffer81
  • Niet online

swiffer81

MG4 Luxury

Mijne werd afgeleverd met 95% volgens VM Amsterdam wilde de lader hem niet tot 100% vol krijgen wat wel hun doel is zeiden ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbentomas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 23:41
Ronbebelaar schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:31:
[...]

Bedankt voor de info, inderdaad jammer. Zal in april toch weer een poging wagen bij een Tesla SUC.
Ik heb het vandaag geprobeerd met m'n nieuwe MG4 en dat werkte gelukkig zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Twinflame82 schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:47:
Wordt de MG4 eigenlijk met een volle accu afgeleverd, of kun je op de terugweg gelijk de eerste de beste lader gaan opzoeken?
Kan ik daar rekening mee houden over twee weekjes 😁
Bij mij (VM Amsterdam) was de accu op 90% vol toen ik de sleutels overhandigd kreeg. Heb daarna naar huis (Almere) gereden en paar kleine ritjes lokaal gemaakt. Zit nu nog 67% lading in de accu. Zal denk ik voor het eerst gaan laden wanneer de accu tussen de 20 en 30% zit. En dan kijken of de instelling van laden tot 80% zoals ik in de iSmart app heb aangegeven netjes werkt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn Marvel R is inmiddels terug van VM. Hij heeft 3,5 werkdag doorgebracht bij VM. Ze zijn 12 arbeidsuren kwijt geweest aan het oplossen van het speaker probleem. In eerste instantie was er een verkeerde diagnose gesteld. Uiteindelijk bleek het (quote) een massa probleem, zat een fout in het schema van MG. Waarom de speaker het dan wel deed met Android Auto en hij het bijna een jaar probleemloos heeft gedaan is me een raadsel, maar goed ik ben blij dat het nu eindelijk opgelost is en heb zodoende ook niet verder gevraagd. Er is helaas wel een klein scheurtje bij de portier greep ontstaan a.g.v. de werkzaamheden. Deze zou besteld worden dus wordt vervolgd...
Heinemancp schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:40:
Zojuist de MG opgehaald, de tijd is genomen voor uitleg en instellingen. De verkoper vertelde dat gisteren een paar mensen van MG langs zijn geweest voor feedback. Er is doorgegeven: navi in NL, lane assist makkelijker uitzetten, temp niet op 23 hoeven zetten voor acceptabele binnentemperatuur.
Bijzonder. Ik heb zwart op wit vanuit het hoofdkantoor dat er geen Nederlandse navigatie gaat komen. Beetje vreemd dat ze nu valse hoop geven (tenzij ze zich bedacht hebben maar dat lijkt me niet).
matthewtje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:01:
Ergens rond 14:00 afgelopen zaterdag heeft iemand wat zitten vernachelen.
Ik heb nu versie van daarvoor terug gezet, uitgaande van laatste versie waarin Rollo Tomasi nog een MG4 had besteld. Hoe dit verder zodanig te blokkeren dat dit in de toekomst kan voorkomen worden, gaat mijn Spreadsheets kennis te boven
Wellicht de URL van de sheet tussen membersonly tags zetten, helpt mogelijk ook al wat tegen grapjassen of bots.
mauricecu schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:39:
Klopt, je hebt een abonnement nodig. Ik heb mijn Amazon Prime Music abonnement na 1 jaar opgezegd. De catalogus is een stuk beperkter dan Spotify en de UI is echt een ramp om nog maar niet over de mobile app te spreken.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Pagina: 1 ... 64 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2