Denk dat hij bedoelde te zeggen dat de dealer (VM Amsterdam), dat heeft gevraagd aan die mensen van MG, om die dingen te "verbeteren". Ik las het niet als dat de betreffende MG vertegenwoordiger dat heeft toegezegd dat ze daarmee bezig zijn. Maar dat kan @Heinemancp het beste vertellen hoe hij het heeft opgevangen natuurlijkFreekers schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:54:
Bijzonder. Ik heb zwart op wit vanuit het hoofdkantoor dat er geen Nederlandse navigatie gaat komen. Beetje vreemd dat ze nu valse hoop geven (tenzij ze zich bedacht hebben maar dat lijkt me niet).
Ik heb het een keertje getest bij Fastned. Van 30% naar 62%, omgevingstemperatuur 11 graden. Accu onderweg niet voorverwarmd. Ging met 115 tot 125 kW, zakte rond 58% SoC naar 75 tot 70 kW. Lijkt dus een flinke drop-off te zijn rond 60%, maar 50 kW lijkt me wel aan de lage kant.Vaevictis_ schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:39:
Net voor het eerst de MG4 luxury snelgeladen bij een 350kW fastned lader, SoC 60% maar haalde na 3 min. 50kW dat was wel teleurstellend. Had ook geen batterij verwarming aanstaan en ook maar 40km gereden in sportmode.
Ja, dat is compleet nutteloos. De snelheid die bij mij wordt aangegeven lijkt zelfs volledig willekeurig.swiffer81 schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:09:
Snelheidsborden herkenning maakt er regelmatig een potje van of weet spontaan niks meer weer te geven, niet echt betrouwbaar dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Rollo Tomasi op 02-04-2023 18:54 ]
Nou, zo ver zo ik niet willen gaan. Wanneer er snelheidsborden langs de weg staan dan worden die wel gezien en herkend, en ook borden met "einde snelheidsbeperking" (bv. na een 30 km/h beperking waar je normaliter 60 km/h mag rijden) herkent de auto wel. Alleen... De auto weet niet op basis van locatie en op welke weg je rijdt wat daar de reguliere snelheid is. Dus "einde snelheidsbeperking" krijgt de auto wel door, maar wat dan de normale correcte snelheid is weet de auto pas wanneer er na een kruispunt of op/afrit weer een herinneringsbord te zien is. Maar op zich, de borden die er staan worden in mijn beperkte ervaring van vrijdag en zaterdag rijden wel herkend.Rollo Tomasi schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:52:
Ja, dat is compleet nutteloos. De snelheid die bij mij wordt aangegeven lijkt zelfs volledig willekeurig.
Viel me trouwens wel op dat de auto op de snelweg vrolijk 120 km/h als maximum snelheid op de display zet. Dat is toch wel heeeeeel lang geleden toen dat in Nederland de maximum snelheid op de snelweg was!
Wat Amazon Prime Music betreft... Ja, dat is wel jammer dat het in andere landen wel in het Prime abonnement zit inbegrepen en in Nederland niet. Maar aan de andere kant, in Nederland kost Prime €2,99 per maand en in andere landen een stuk meer. Linksom of rechtsom ... In ieder geval heb ik mijn complete muziekverzameling als MP3 naar Youtube Music (voorheen Google Play Music) geüpload en kan ik het vanaf daar gemakkelijk beluisteren.
Oh, dat is wel een goede tip! Bij m'n vorige (ICE) auto hield ik wel rekening met die afwijking en reed ik altijd zo'n 103 - 105 waar je 100 mag. Prettig om te weten dat de MG4 weinig afwijking heeft (is dit standaard voor elektrische auto's, dat die weinig tot geen afwijking hebben?), en goed om daar rekening mee te houden.Wat wel betrouwbaar is, is de snelheidsmeter deze is heel precies, gemeten gps afwijking bij 100km/h is maar 1% opletten dus bij trajectcontroles waar de meeste auto’s rond de 5% afwijking hebben loop je hier snel een kleine boete op als je denkt veilig 105 op de cruise te rijden in een 100 zone 😇
Volgens de specificaties kan hij 135Kw snelladen en gaat hij in 35 minuten van 10% naar 80%. Ben benieuwd of je dit dan wel in de 35 minuten gaat halen met 50Kw? Anders wijkt dit gewoon flink af van de specificaties en gaat het mogelijk om een defect?Rollo Tomasi schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:52:
[...]
Ik heb het een keertje getest bij Fastned. Van 30% naar 62%, omgevingstemperatuur 11 graden. Accu onderweg niet voorverwarmd. Ging met 115 tot 125 kW, zakte rond 58% SoC naar 75 tot 70 kW. Lijkt dus een flinke drop-off te zijn rond 60%, maar 50 kW lijkt me wel aan de lage kant.
[...]
Ja, dat is compleet nutteloos. De snelheid die bij mij wordt aangegeven lijkt zelfs volledig willekeurig.
Volgens dit topic moet 10 naar 80 het zelfs in 25 minuten lukken!
https://www.mgevs.com/threads/rapid-charging-an-mg4.7482/
[ Voor 7% gewijzigd door 1234567y op 02-04-2023 20:48 ]
Wie heeft er al een goede oplossing voor het lampje achter bij de mg4? Ik had een sensor lamp gepost van de action. Probleem is dat deze dan wel aan blijft gaat terwijl dat alleen nodig is bij openen deuren achter.
Als je op you tube zoekt naar "mg4 interior lights" krijg je tal van oplossingen. Misschien dat er iets voor je bij zit
@Troetelbeerbartzzz schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:33:
[...]
Ik volg het al een tijdje.
Maar tot nu toe brengt het mij niet echt iets om de intergratie toe te voegen. (Geen toegevoegde waard)
En als het niets toevoegt maar wel accu kost dan laat maar.
Mocht je straks de laadsnelheid en of laadcapaciteit kunnen aanpassen zie ik er wel iets nuttigs in.
Kende die nog niet, maar voor mij gaat dit wel wat toevoegen. Als je je lader in home assistant kunt bedienen (zoals de SMART EVSE v3), dan kun je het laden automatisch laten starten en stoppen bij een bepaald percentage. Standaard volladen tot maximaal 70% bijvoorbeeld en een slider aanmaken in home assistant voor als je hem wel helemaal vol wilt hebben.
Ik snap wat je zegt, maar wat brengt dat nu echt?savale schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:26:
[...]
@Troetelbeer
Kende die nog niet, maar voor mij gaat dit wel wat toevoegen. Als je je lader in home assistant kunt bedienen (zoals de SMART EVSE v3), dan kun je het laden automatisch laten starten en stoppen bij een bepaald percentage. Standaard volladen tot maximaal 70% bijvoorbeeld en een slider aanmaken in home assistant voor als je hem wel helemaal vol wilt hebben.
Je kunt die slider ook in de app van MG zelf bedienen. Dus daar zie ik geen voordeel in.
Er zijn bij de RDW ineens heel veel MG4 binnen gekomen, vorige week waren het er nog 251 nu staat de teller op 320! dat gaat de goede kant op 
de aantallen MG4 rood zijn zelfs bijna verdubbeld (van 9 naar 17)
de aantallen MG4 rood zijn zelfs bijna verdubbeld (van 9 naar 17)
[ Voor 19% gewijzigd door cold op 03-04-2023 08:37 ]
Qua plannen van laden niet zo heel veel.. misschien qua snelheid van laden. Daar kijk ik zelf niet zo naar, maar het nut wat ik er in zie is dynamisch laden.bartzzz schreef op maandag 3 april 2023 @ 06:08:
[...]
Ik snap wat je zegt, maar wat brengt dat nu echt?
Je kunt die slider ook in de app van MG zelf bedienen. Dus daar zie ik geen voordeel in.
Door de lader of auto te kunnen koppelen aan bijvoorbeeld Home Assistant, kun je het koppelen aan je zonnepanelen of dynamische laadtarieven. Afhankelijk van hoeveel stroom je aan het opwekken bent of hoe voordelig de stroomprijs is op dat moment kan het hele gedoe zelf bepalen wanneer het gunstig is te gaan laden!
Dank, bij deze gedaan. Echter is de link volgensmij ook al een aantal keer gerepost als reactie en/of quote hier in het topic.Freekers schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:54:
Wellicht de URL van de sheet tussen membersonly tags zetten, helpt mogelijk ook al wat tegen grapjassen of bots.
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Als ik het goed begrijp is dit alleen wat er is meegegeven richting MG vanuit van Mossel, of MG er ook echt wat mee gaat doen is dan een tweede.Freekers schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:54:
Bijzonder. Ik heb zwart op wit vanuit het hoofdkantoor dat er geen Nederlandse navigatie gaat komen. Beetje vreemd dat ze nu valse hoop geven (tenzij ze zich bedacht hebben maar dat lijkt me niet).
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Nee, dat is niet standaard voor elektrische auto's. Mijn vorige auto, Hyundai Ioniq Electric, had meer afwijking. Dan was 105 op de teller ongeveer 100 km/h GPS snelheid.Haay schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:30:
Oh, dat is wel een goede tip! Bij m'n vorige (ICE) auto hield ik wel rekening met die afwijking en reed ik altijd zo'n 103 - 105 waar je 100 mag. Prettig om te weten dat de MG4 weinig afwijking heeft (is dit standaard voor elektrische auto's, dat die weinig tot geen afwijking hebben?), en goed om daar rekening mee te houden.
Bizar,
Besteld maart 2022, eerste levering aug 22 die ging niet door. Chassisnummer eindelijk binnen levering 21 april, top! Ik denk bel ze even om te kijken of de boot nog op schema ligt, ooh ik zie dat uw auto vertraagd is naar 2 juli…..ZS LR LX
Besteld maart 2022, eerste levering aug 22 die ging niet door. Chassisnummer eindelijk binnen levering 21 april, top! Ik denk bel ze even om te kijken of de boot nog op schema ligt, ooh ik zie dat uw auto vertraagd is naar 2 juli…..ZS LR LX
@zalkc @D. Ninjai @Sensei Zeon
Jullie hebben eens aangegeven ook problemen met de MG5 en Apple Carplay te hebben. Wat is daar jullie laatste ervaring mee?
Ik heb vorige week van van Mossel te horen gekregen dat ze het niet kunnen oplossen met de importeur en dat het wachten is op een update uit China.
Symptomen die ik heb zijn: carplay valt uit na 5-10 minuten, vastlopen van carplay, vertraging in weergave die opbouwt over tijd, en het uberhaupt niet opstarten van Carplay. Problemen doen zich voor met meerdere iPhones en meerdere kabels.
Jullie hebben eens aangegeven ook problemen met de MG5 en Apple Carplay te hebben. Wat is daar jullie laatste ervaring mee?
Ik heb vorige week van van Mossel te horen gekregen dat ze het niet kunnen oplossen met de importeur en dat het wachten is op een update uit China.
Symptomen die ik heb zijn: carplay valt uit na 5-10 minuten, vastlopen van carplay, vertraging in weergave die opbouwt over tijd, en het uberhaupt niet opstarten van Carplay. Problemen doen zich voor met meerdere iPhones en meerdere kabels.
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Uitvallen heb ik nooit last van gehad. Vooral de opbouwende vertraging in weergave is wat ik zie.magiel schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:00:
Maar het instellen van de laadsnelheid is nou net iets wat niet mogelijk is.Erik B schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:55:
[...]
Qua plannen van laden niet zo heel veel.. misschien qua snelheid van laden. Daar kijk ik zelf niet zo naar, maar het nut wat ik er in zie is dynamisch laden.
Door de lader of auto te kunnen koppelen aan bijvoorbeeld Home Assistant, kun je het koppelen aan je zonnepanelen of dynamische laadtarieven. Afhankelijk van hoeveel stroom je aan het opwekken bent of hoe voordelig de stroomprijs is op dat moment kan het hele gedoe zelf bepalen wanneer het gunstig is te gaan laden!
Je kunt alleen uitlezen op dit moment.

Nee, maar mijn voorkeur zou ook eerder zijn om dat op te lossen met de laadpaal ipv met de auto :-). Maar dan hangt het er dus vanaf welke laadkast je aan de muur hangt of dat die gekoppeld kan worden met zoiets als HA.
In de lijst staat dat je een witte heb, die stond van de week nog als voorraad model. Heel apart dat ze je die niet aanbieden dan 🤔U2psv schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:27:
Bizar,
Afschakelen van het laden kan inderdaad (gelukkig) ook met de app. Snelheid van het laden wordt eigenlijk pas interessant als het salderen (gedeeltelijk) stopt. Op dit moment ben ik wel benieuwd of er verschil zit in efficiëntie tussen snel en langzaam laden. 3x16A is nog dusdanig langzaam dat het de batterijen echt niet extra zal doen slijten. Ik verwacht dat heel langzaam laden (zeg 2kW) minder efficient is dan sneller laden op bijvoorbeeld 11kW. Ga dat tzt wel een keer testen!
Ja apart, vanmiddag even langs geweest staat dus echt op 2 Juli. Even gekeken wat ze eraan konden doen, nu als het goed is 5 mei, ze hebben een andere gekoppeld aan mij.sue18 schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:10:
[...]
In de lijst staat dat je een witte heb, die stond van de week nog als voorraad model. Heel apart dat ze je die niet aanbieden dan 🤔
Voor de MG4 liefhebbers er stond toevallig een MG4 met Frans kenteken, bleek de nieuwe versie te zijn met 400pk en 3sec in 0-100 zei de verkoper, mooie auto!
Welke MG locatie staat die nieuwe versie?U2psv schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:06:
[...]
Ja apart, vanmiddag even langs geweest staat dus echt op 2 Juli. Even gekeken wat ze eraan konden doen, nu als het goed is 5 mei, ze hebben een andere gekoppeld aan mij.
Voor de MG4 liefhebbers er stond toevallig een MG4 met Frans kenteken, bleek de nieuwe versie te zijn met 400pk en 3sec in 0-100 zei de verkoper, mooie auto!
diskeltische lurker
Nog steeds last van de vertraging na 5 minuten. Ook met Waze. Apple Kaarten hebben we nog niet geprobeerd. We hebben ons infotainmentsysteem wel laten updaten maar dat heeft dit niet verholpen.magiel schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:00:
Binnenkort een proef met het inpakken van onze kampeerspullen. Dacht eraan om een dakkoffer te huren maar afgelopen weekend merkte ik al wel dat een fietsendrager en een e-bike op de trekhaak invloed had op de actieradius. Niet schrikbarend maar merkte het wel. Dat gaat met een dakkoffer erger worden dus we gaan even puzzelen of het zonder kan voor de zomer.
[ Voor 17% gewijzigd door D. Ninjai op 04-04-2023 08:11 ]
Thanks. Dat gebeurt bij mij ook, tot de delta met de echte tijd ongeveer 2 minuten is en dan reset de hele boel. Heb je hier contact over gehad met Van Mossel toevallig?Sensei Zeon schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:56:
[...]
Uitvallen heb ik nooit last van gehad. Vooral de opbouwende vertraging in weergave is wat ik zie.
Thanks. Zelfde vraagD. Ninjai schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:06:
[...]
Nog steeds last van de vertraging na 5 minuten. Ook met Waze. Apple Kaarten hebben we nog niet geprobeerd. We hebben ons infotainmentsysteem wel laten updaten maar dat heeft dit niet verholpen.
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Vanochtend voor het eerst op afstand ontdooien van de MG4 gedaan dankzij wat nachtvorst deze ochtend. In de app werkt het uiteindelijk wel, maar de eerste keer kreeg ik een foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kon worden. Toen ik het nog eens probeerde lukt het wel en ging de AC aan waarna de voorruit netjes werd ontdooid in de 10 minuten dat het opwarmen duurt.
Het opwarmen kostte iets van 1% van de batterij, dus dat valt me mee. Na de 10 minuten opwarmen (en weer automatisch uitschakelen ervan) zag ik in de status in de app dat het buiten -1 Celcius was, en binnen in de auto een meer comfortabele +8 Celcius.
Het opwarmen kostte iets van 1% van de batterij, dus dat valt me mee. Na de 10 minuten opwarmen (en weer automatisch uitschakelen ervan) zag ik in de status in de app dat het buiten -1 Celcius was, en binnen in de auto een meer comfortabele +8 Celcius.
Dat de app en auto traag werken op commandos heeft te maken omdat de auto een pull verbinding heeft richting de cloud. Dus elke request zal een pull veroorzaken en dus ook de 12V accu aanspreken, dit heeft als nadeel dat het traag is (je moet op status vanuit de auto wachten) en de 12V accu snel leeg kan raken. Bij mijn Nissan Leaf is dit helaas ook zo geimplementeerd. Bij een KIA Niro heeft een push verbinding, dan verbind je met de cloud voor status berichten (die dus minder actueel zijn) maar zonder de auto aan te spreken. Aansturen moet dat natuurlijk wel.Haay schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:54:
Vanochtend voor het eerst op afstand ontdooien van de MG4 gedaan dankzij wat nachtvorst deze ochtend. In de app werkt het uiteindelijk wel, maar de eerste keer kreeg ik een foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kon worden. Toen ik het nog eens probeerde lukt het wel en ging de AC aan waarna de voorruit netjes werd ontdooid in de 10 minuten dat het opwarmen duurt.![]()
Dus dit is iets om rekening mee te houden als je de auto niet vaak gebruikt, ook t.a.v. HA integratie.
Vanochtend heb ik ook geprobeerd de auto voor te verwarmen en ondanks dat de app zei dat het gelukt was, was de auto niet ontdooid.Haay schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:54:
Vanochtend voor het eerst op afstand ontdooien van de MG4 gedaan dankzij wat nachtvorst deze ochtend. In de app werkt het uiteindelijk wel, maar de eerste keer kreeg ik een foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kon worden. Toen ik het nog eens probeerde lukt het wel en ging de AC aan waarna de voorruit netjes werd ontdooid in de 10 minuten dat het opwarmen duurt.![]()
Normaal gesproken werkt dit over het algemeen wel.
Dit zal waarschijjnlijk te maken hebben met de problemen met de verwarming die ik heb en waarvoor de auto binnenkort naar de werkplaats gaat.

De NIO ET7 is de overall winnaar van de EV van het Jaar 2023 verkiezing en daarmee ‘de elektrische auto van het jaar 2023’. In de compacte klasse is de MG4 Electric de winnaar en in de middenklasse heeft de Hyundai IONIQ 6 veruit de meeste stemmen gekregen.
NIO ET7, Hyundai IONIQ 6 en MG4 Electric verkozen tot elektrische auto’s van het jaar 2023
Ik kreeg het voor verwarmen met de app niet voor mekaar gisteren en eergisteren ochtend.
Het ontgrendelen deed ie dan weer wel 😣
:strip_exif()/f/image/tQzgWc31sW6BhuHxo3rlb3e3.jpg?f=fotoalbum_large)
Mag toch hopen dat MG hier een oplossing voor heeft, heb ik eindelijk een ev met app die zou kunnen voorverwarmen zonder aan de lader te hangen werkt het niet 😤
Gelukkig is de warmtepomp werking snel en binnen paar minuten was het ook op de ouderwetse manier aangenaam warm in de auto.
De stuur en stoelverwarming zijn ook rap op temperatuur.
:strip_exif()/f/image/tQzgWc31sW6BhuHxo3rlb3e3.jpg?f=fotoalbum_large)
Mag toch hopen dat MG hier een oplossing voor heeft, heb ik eindelijk een ev met app die zou kunnen voorverwarmen zonder aan de lader te hangen werkt het niet 😤
Gelukkig is de warmtepomp werking snel en binnen paar minuten was het ook op de ouderwetse manier aangenaam warm in de auto.
De stuur en stoelverwarming zijn ook rap op temperatuur.
Zelfde foutcode en gedrag in Engelandswiffer81 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:00:
Ik kreeg het voor verwarmen met de app niet voor mekaar gisteren en eergisteren ochtend.
….
https://www.mgevs.com/thr...unplugged-error-47.10689/
Ik was in Nijmegen maar verkoper zei dat ze met deze versie alle vestigingen in Europa langs gaan. Dus lijk me maar een exemplaar nog rond te rijden.technopeuter schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 00:00:
[...]
Welke MG locatie staat die nieuwe versie?
[ Voor 9% gewijzigd door U2psv op 04-04-2023 17:42 ]
Waren er nog zaken aan het interieur en exterieur veranderd, of was de motor het enige onderscheid?U2psv schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:41:
[...]
Ik was in Nijmegen maar verkoper zei dat ze met deze versie alle vestigingen in Europa langs gaan. Dus lijk me maar een exemplaar nog rond te rijden.
Ik lees op mgevs.com dat de Engelse MG4 Trophy ineens geen zwart dak meer heeft? Nu kijk ik op https://www.mgmotor.eu/nl-NL/ en kan het daar ook niet meer terug vinden bij de specificaties. Eerst stond het er nog expliciet bij.
Als ze dit soort enorme wijzigingen gaan maken aan de MG4, en dus niet gaan leveren zoals ik hem besteld heb, dan ga ik nog heel goed nadenken voor ik de auto in ontvangst wil nemen.
Maar goed, misschien is het een storm in een glas water.
Als ze dit soort enorme wijzigingen gaan maken aan de MG4, en dus niet gaan leveren zoals ik hem besteld heb, dan ga ik nog heel goed nadenken voor ik de auto in ontvangst wil nemen.
Zag wel gekleurde remmen zag er wel strak uit. Hij reed net weg.Ron6 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:45:
[...]
Waren er nog zaken aan het interieur en exterieur veranderd, of was de motor het enige onderscheid?
Volgens mij gaat hem om deze versie: https://www.carmagazine.c...ctures/mg/4-ev-hatchback/
Vastlopen lijkt minder te gebeuren, maar het vertragen na verloop van tijd blijft bestaan.magiel schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:00:
Die piek valt mij ook op bij het laden, ik geef nog steeds het koude weer de schuld, maar ik had wel beter verwacht afgelopen zondag dan 40kW bij fastned.Wrc schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:12:
Hallo allemaal,
Nieuw in dit forum omdat ik wat informatie zoek over ervaringen met snelladen van een MG5 maar het antwoord nog niet kon vinden.
<knip>
Overigens is de maximum laadstroom die ik zag had een piek van 100A. Iemand die weet wat normaal moet zij. Dit is immers maar een piek van ca. 41 kW. En als je een rendement van 0.9 aanneemt een afname van ruim 45kW. Dit komt niet in de buurt van de opgegeven piek van 87 kW.
Ik ga er een beetje vanuit dat het vocht het probleem is bij deze laadperikelen.
Iemand die dit herkent en of een idee heeft hoe dit op te lossen of voorkomen?
Ik hoor het heel graag.
Heb je hier al meer over gevonden?
Hmm wanneer je gaat configureren verandert het dak inderdaad mee in de kleur van de rest van de auto.1234567y schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:06:
Ik lees op mgevs.com dat de Engelse MG4 Trophy ineens geen zwart dak meer heeft? Nu kijk ik op https://www.mgmotor.eu/nl-NL/ en kan het daar ook niet meer terug vinden bij de specificaties. Eerst stond het er nog expliciet bij.
Believe. Imagine. Create.
De 3d render is zelfs aangepast, dus lijkt inderdaad bewust een first edition feature.1234567y schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:06:
Configurator wel, maar bij de specificaties is hij wel degelijk zonder 2 tone lak.Troetelbeer schreef op woensdag 5 april 2023 @ 05:58:
[...]
Hmm wanneer je gaat configureren verandert het dak inderdaad mee in de kleur van de rest van de auto.
[ Voor 18% gewijzigd door Capital_G op 05-04-2023 06:01 ]
Dat zeg ik toch..Het dak verandert mee in de kleur van de rest van de auto, terwijl voorheen het dak zwart bleef.Capital_G schreef op woensdag 5 april 2023 @ 06:00:
[...]
De 3d render is zelfs aangepast, dus lijkt inderdaad bewust een first edition feature.
[...]
Configurator wel, maar bij de specificaties is hij wel degelijk zonder 2 tone lak.
Ik begreep je verkeerd, ik zie hier nog een zwart dak maar alleen in de configurator.Troetelbeer schreef op woensdag 5 april 2023 @ 06:02:
[...]
Dat zeg ik toch..Het dak verandert mee in de kleur van de rest van de auto, terwijl voorheen het dak zwart bleef.
Ik zie en geen zwart dak in de configurator, enkel bij het kiezen van de zwarte kleur (logisch) en niet bij de specificaties.Capital_G schreef op woensdag 5 april 2023 @ 06:04:
[...]
Ik begreep je verkeerd, ik zie hier nog een zwart dak maar alleen in de configurator.
Ik ga even mailen naar de dealer.
Dit zegt de brochure op het moment: https://cdn.mgmotor.eu/im...ure_A4_Digit_NL_11zon.pdf
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dl1Iv0SWEbmhMBnQl2cztJLZ.jpg?f=user_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Troetelbeer op 05-04-2023 06:19 ]
Als je Pebble Black neemt als kleur dan krijg je nog wel een zwart dak.1234567y schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:06:
Als dit klopt dan komt er wel een oranje eerder beschikbaar😉 Dan zie ik van de koop af heb niet voor niets met zwart dak gekocht. Gelukkig staat er in het koopcontract duidelijk; fizzy orange non metalic black roof (zbp)1234567y schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:06:
[ Voor 5% gewijzigd door shake op 05-04-2023 12:33 ]
Dan komen er 2 beschikbaar, want juist dat zwarte dak maakt het af.
Goed ik ga voor de storm in een glas water.1234567y schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:06:
Een Diamond Red met een zwart dak ...Diamond Red metallic/black roof (ZAU) het staat er toch echt.
MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485
Blijft raar. Nav jouw post nog even gebeld, onze leverafspraak staat op 18 april. Maar ze hebben mij verzekerd dat hij dan bij ons op de oprit staat. Wel een enorm verschil qua levertijd.U2psv schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:06:
[...]
Ja apart, vanmiddag even langs geweest staat dus echt op 2 Juli. Even gekeken wat ze eraan konden doen, nu als het goed is 5 mei, ze hebben een andere gekoppeld aan mij.
Hier staat bij mij op het contact ook kleur: IAG DOVER WHITE (BLACK ROOF)/INT.BLACK (IAG/BLACK)wrak schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:07:
[...]
Goed ik ga voor de storm in een glas water.
Een Diamond Red met een zwart dak ...Diamond Red metallic/black roof (ZAU) het staat er toch echt.Er zitten op dat Engelse forum een paar behoorlijk negatieve schreeuwers niet gezellig daar.
Ik neem dus aan dat het vooral voor de nieuwe bestellingen geldt dat er geen two-tone beschikbaar is.
Maar goed, heb de dealer gemaild, ik wacht nog op antwoord.
Non als in Niet? zbp???shake schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:57:
[...]
Als dit klopt dan komt er wel een oranje eerder beschikbaar😉 Dan zie ik van de koop af heb niet voor niets met zwart dak gekocht. Gelukkig staat er in het koopcontract duidelijk; fizzy orange non black roof (zbp)
Hier komt dan een Medal Silver vrij, in het koopcontract staat:
Kleur & interieur:
Medal Silver metallic/black roof
Stof/synthetisch leder Zwart
Zonder het woordje non, zag in de configurator overigens wel dat je nu ook met een grijs interieur kan bestellen.
Nog in februari voor de prijsverhoging besteld, een zogenaamd voorraadmodel, immers al onderweg en verwachtte aankomst van half april.
Als ik het zo zie, dan gaan de prijzen rap omhoog, met grijs interieur, zonder zwart dak en een metallic lak ben je voor de luxery nu wel even iets meer dan 39.000 kwijt.
Denk erover om mijn huidige auto zelf te verkopen, inruilprijs is teleurstellend en verkoper heeft me gemeld dat zelf verkopen geen probleem is, maar of ik het dan wel voor het afhalen even wil vermelden dat er dan geen inruiler is. Durf nu nog even niet te starten met de huidige te verkopen.... levertijd is nog onduidelijk, ik kan wel een weekje of 2 zonder auto, maar het moet niet veel langer worden en als er bij aankomst een auto zonder zwart dak zou staan dan zou ik ook niet blij zijn, ben immers verliefd geworden op de looks met dat zwarte dak en de spoilers.
Heb overigens al wel in huis de rubberen kofferbakmat, mudflaps, dorpellijsten en een setje schermbeschermers, maar over die bij elkaar 100 euro kom ik ook wel weer overheen als de koop niet door zou gaan en komen dan wel voor een vriendenprijsje hier in het topic terecht.
Doch ik vermoed dat wij onze bestelling nog wel zullen krijgen zoals vermeld op het koopcontract, immers zogenaamd voorraadmodel, had anders voor een rode of de grijze gegaan, vind vooral de rode kleur erg mooi staan op de MG4. Zilver was mijn 3e keus, heeft in mijn ogen eigenlijk de meeste voordelen van alle aangeboden kleuren. Wederhelft zou gaan voor oranje, maar ben niet meer piep en vind het net even te voor mezelf, rood de mooiste, grijs de meest verfijnde kleur(al had ie 1 tintje lichter gemogen) De zilver uitvoering heb ik in Amsterdam gezien, werd net afgeleverd aan een klant en zag er erg mooi uit, is een praktische kleur als je niet zo van het autowassen bent, denk de kleur waarbij het minst opvalt als ie wat viezig is. Bij mij valt wit af, wel mooi.... maar heb 1x een witte gehad, was na een dag al weer vies, zwart is niet mijn ding, model komt er minder in uit en ook lastig toonbaar te houden, de blauwe tint valt net buiten mijn smaak, als het dan toch blauw moet zijn dan heel hard blauw, of paars blauw met zo'n mooie rode gloed erin.... ach smaken. Waar we het dacht ik hier wel met zijn allen over eens zijn is dat de MG4 wel een pracht is om te zien, ja wel met die spoilers dan, gewoon een auto met een mooie kont.
Wacht pas 5 weken.....
Ook bedenkingen en twijfels, rijd nu een meer comfortabele auto, wel een auto zonder storingen of haperingen die nog geen steekje heeft laten vallen in de bijna 4 jaar dat ik eigenaar ben, is wel een beetje saaie auto en rijd op benzine waar onze overheid met zijn stikstofplannen nog wel eens raar uit de hoek kan komen.....
Dan de MG4..... vind hem prachtig, maar storingsvrij is hij zeker niet, heeft nog veel kinderziektes en als er wat naar de ..... gaat, dan is het afwachten of er wel reserveonderdelen op voorraad zijn, 2 maanden wachten op onderdelen is echt niet meer van deze tijd.
Onzekerheid, ach denk dat we er allemaal wel eens bij stilstaan, de enige zekerheid die we bij onze geboorte hebben is dat we ook weer gaan, de 1 wat eerder dan de ander, maar gaan gaan we.
Met Van Mossel en dan met name de mensen die erachter staan, als die ook hun best doen, dan kan MG met zijn ruime keuze, voor ieder wat wils modellen, best wel eens heel groot worden.
Op een voorspoedige toekomst.
5 weken...... vreemd dat ze soms zo lang duren
Ik heb even gebeld met VM (Waalwijk). Was ook wel erg benieuwd of het zwarte dak gaat verdwijnen van de Luxury specificatie. De medewerker had niks gehoord over dat het zwarte dak binnenkort gaat verdwijnen van de specificatielijst. Helaas niet geheel het antwoord waarop ik hoopte.
Wat dan wel weer positief is; er is een chassisnummer gekoppeld aan mijn contract. Ik mag eind mei mijn Andes Grey Luxury MG4 verwachten
. Ben benieuwd!
Wat dan wel weer positief is; er is een chassisnummer gekoppeld aan mijn contract. Ik mag eind mei mijn Andes Grey Luxury MG4 verwachten
Hier werd ik heel onrustig van.... Ik heb eerder besteld en weet nog van niks. Dus net maar even gebeld met VM Amsterdam... Lervering van mijn Andes Grey Luxury MG4 is óók eind mei.Pjetrof schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:41:
Ik heb even gebeld met VM (Waalwijk). Was ook wel erg benieuwd of het zwarte dak gaat verdwijnen van de Luxury specificatie. De medewerker had niks gehoord over dat het zwarte dak binnenkort gaat verdwijnen van de specificatielijst. Helaas niet geheel het antwoord waarop ik hoopte.
Wat dan wel weer positief is; er is een chassisnummer gekoppeld aan mijn contract. Ik mag eind mei mijn Andes Grey Luxury MG4 verwachten. Ben benieuwd!
Er is blijkbaar een update voor de MG4 die de spoorassistent aanpakt. Deze Youtuber is enthousiast
:
Hoe gebruik of bedien je de spoorassistent?buzzbuzz68 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:40:
Er is blijkbaar een update voor de MG4 die de spoorassistent aanpakt. Deze Youtuber is enthousiast[YouTube: Das langersehnte UPDATE für den MG4 Spurhalteassistenten ist da! #elektroauto #electriccar]:
Ik heb de auto afgelopen zaterdag in ontvangst genomen en heb deze functie nog niet kunnen vinden/gebruiken.
Ik heb de auto niet, maar voor zover ik weet staat deze (net als in alle andere EV's) standaard aan en klaagt iedereen erover. Veel mensen zetten hem meteen uit als ze instappen omdat hij zo agressief is. In de Youtube zie je hem in het begin vertellen en tonen hoe en wat hij uit zet.Mile5 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:02:
[...]
Hoe gebruik of bedien je de spoorassistent?
Ik heb de auto afgelopen zaterdag in ontvangst genomen en heb deze functie nog niet kunnen vinden/gebruiken.
Vandaag (1000ish km op de teller) melding dat de verkeersbordherkenning niet meer werkt. Aanzetten werkt dancen geeft zelfs direct bord weer, gaat na paar minuten weer van zichzelf uit. Soms met melding soms zonder.
Ook op het lijstje erbij met puntjes.
Ik heb gezocht naar een overzicht van automeldingen, een soort van lijst met openstaande storingen (had ik in mn Skoda hiervoor wel, automeldingen heette dat volgens mij) maar heb het nog niet gevonden in de MG. .
Ook op het lijstje erbij met puntjes.
Ik heb gezocht naar een overzicht van automeldingen, een soort van lijst met openstaande storingen (had ik in mn Skoda hiervoor wel, automeldingen heette dat volgens mij) maar heb het nog niet gevonden in de MG. .
[ Voor 41% gewijzigd door Heinemancp op 05-04-2023 17:19 ]
Ik zou ook graag een update willen, want het werkt niet echt top.buzzbuzz68 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:40:
Er is blijkbaar een update voor de MG4 die de spoorassistent aanpakt. Deze Youtuber is enthousiast[YouTube: Das langersehnte UPDATE für den MG4 Spurhalteassistenten ist da! #elektroauto #electriccar]:
Alleen was ik verbaasd dat deze video aangeeft de het update R25 betreft.
De MG's die ik zelf heb en andere die ik gezien hebben zitten op R33.
Dus die zijn hoger in nummer dus ik ga er vanuit ook nieuwer
R25 is toch het multimedia systeem? Dus niet de versie van het lane assist systeem.bartzzz schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:10:
[...]
Ik zou ook graag een update willen, want het werkt niet echt top.
Dat zou kunnen. Maar ik zie in zijn filmpje geen ander versienummer staan. Dus als het bij hem beter werkt als bij die mij dan kun je niet zien wie welke versie heeft.Ron6 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:34:
[...]
R25 is toch het multimedia systeem? Dus niet de versie van het lane assist systeem.
Ja die lane assist gaat hier ook standaard een tandje lager, nadat de auto mij bijna 3x heeft proberen te vermoorden met die optie.bartzzz schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:10:
[...]
Ik zou ook graag een update willen, want het werkt niet echt top.
Veel te agressief en veel te hard sturen dat is gewoon geen safety feature meer maar een safety hazzard. Helaas moet je dat dus elke keer uitzetten. En dat kan pas als de CC aan staat en je dus aan het rijden bent

Is er niet gewoon een optie om de auto 1x in te stellen dat hij de features onthoud. Dit is gewoon zwaar irritant en ook nog eens slecht voor het verbruik omdat hij niet standaard in de meest economische mode wil starten.
Verder wat vervelende storingen gehad met knipperlicht en lampen die volgens de auto niet werken maar als je ernaar kijkt toch echt prima werken.
Volgende week maar eens met een lijstje naar de dealer toe met bugs en problemen zodat ze dit mooi kunnen fixen.
@Shadowhawk00
De auto mag de custom instellingen niet onthouden, heeft met de NCAP test te maken. Enkele pagina's terug staat daar wat meer over.
De auto mag de custom instellingen niet onthouden, heeft met de NCAP test te maken. Enkele pagina's terug staat daar wat meer over.
Je kunt blijkbaar ook ergens je MPU / MCU versie zien:
https://www.mgevs.com/thr...pdate-thread.7699/page-34
:strip_exif()/f/image/QCuXSVvxLskVRirZTRJvvKNq.jpg?f=fotoalbum_large)
die MPU versie komt bij mij gewoon overeen met de Entertainment System version, die MCU versie kan ik dan weer nergens vinden.savale schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:27:
Je kunt blijkbaar ook ergens je MPU / MCU versie zien:
[Afbeelding]
Ik mag binnenkort mijn MG5 ophalen.
Ik dacht dat er hier ergens een checklist stond van zaken dat je moest controleren, zoals afgeplakte klepjes onder de deuren etc.
Iemand die dit nog staan heeft?
Helaas via de zoekfunctie niet gevonden wat ik zocht..
Ik dacht dat er hier ergens een checklist stond van zaken dat je moest controleren, zoals afgeplakte klepjes onder de deuren etc.
Iemand die dit nog staan heeft?
Helaas via de zoekfunctie niet gevonden wat ik zocht..
Ik zit op werk dus kan niet meten, maar weet iemand toevallig hoe diep en breed de kofferbak is van een 2020 MG ZS EV met achterbank opgeklapt? Moet een 2m bij 1m eiken tafelblad verplaatsen en voordat ik gewoon ga proberen en een rugbreuk oploop terwijl ik er achter kom dat het niet werkt is het misschien even handig om te kijken of het überhaupt gaat passen 
Specificaties op internet geven mij alleen inhoud met waarschijnlijk alle hoekjes en gaatjes ook meegenomen.

Specificaties op internet geven mij alleen inhoud met waarschijnlijk alle hoekjes en gaatjes ook meegenomen.
[ Voor 13% gewijzigd door Bezulba op 06-04-2023 10:40 ]
blup
Net antwoord van mijn dealer. Mijn bestelde MG4 Dover White krijgt sowieso het zwarte dak, zoals besteld.
Nog meer goed nieuws. Originele leverdatum stond op 31 augustus. Nu derde week van mei.
Snel een laadpaal regelen
Nog meer goed nieuws. Originele leverdatum stond op 31 augustus. Nu derde week van mei.
Ik werd net ook wel nieuwsgierig, dus net ook even gebeld. Ik zie dat jij 'm een weekje na mij hebt besteld, maar bij mij geven ze aan dat het pas eind juni gaat worden. Kleur is Andes Grey (luxe), wat volgens mij wel de meest gangbare versie is.Troetelbeer schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:55:
Net antwoord van mijn dealer. Mijn bestelde MG4 Dover White krijgt sowieso het zwarte dak, zoals besteld.
Het lijkt dus toch een beetje willekeurig te zijn, en niet persé first come, first serve.
Dan toch maar hopen dat die ook wel het zwarte dak heeft.
Thv. de hoedenplank (op grens van bekleding en harde plastic ) 1m breed, tot achterkant voor stoelen is 1,5 mtr.Bezulba schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:37:
Ik zit op werk dus kan niet meten, maar weet iemand toevallig hoe diep en breed de kofferbak is van een 2020 MG ZS EV met achterbank opgeklapt? Moet een 2m bij 1m eiken tafelblad verplaatsen en voordat ik gewoon ga proberen en een rugbreuk oploop terwijl ik er achter kom dat het niet werkt is het misschien even handig om te kijken of het überhaupt gaat passen
Ik zit wel in Belgie, dus niet bij VM in Nederland. VM in Belgie doet sowieso geen MG.Robonus schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:07:
[...]
Ik werd net ook wel nieuwsgierig, dus net ook even gebeld. Ik zie dat jij 'm een weekje na mij hebt besteld, maar bij mij geven ze aan dat het pas eind juni gaat worden. Kleur is Andes Grey (luxe), wat volgens mij wel de meest gangbare versie is.
Het lijkt dus toch een beetje willekeurig te zijn, en niet persé first come, first serve.
Het is maar een aanname, maar ik gok dat MG first come, first serve hanteert op uitvoering+kleur. Heb een beetje het idee dat ze een x aantal auto's per kleur hierheen sturen, en als er dan meer van een andere kleur komen, ben je helaas later aan de beurt.Robonus schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:07:
[...]
Ik werd net ook wel nieuwsgierig, dus net ook even gebeld. Ik zie dat jij 'm een weekje na mij hebt besteld, maar bij mij geven ze aan dat het pas eind juni gaat worden. Kleur is Andes Grey (luxe), wat volgens mij wel de meest gangbare versie is.
Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik kijk puur naar mijn uitvoering en kleur in de Excel lijst, en daar ligt het redelijk in lijn met mijn aanname.
Klopt. Iig wel bij de mg zs ev.Pjetrof schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:37:
[...]
Het is maar een aanname, maar ik gok dat MG first come, first serve hanteert op uitvoering+kleur. Heb een beetje het idee dat ze een x aantal auto's per kleur hierheen sturen, en als er dan meer van een andere kleur komen, ben je helaas later aan de beurt.
Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik kijk puur naar mijn uitvoering en kleur in de Excel lijst, en daar ligt het redelijk in lijn met mijn aanname.
Helaas geldt dat niet voor (een deel van) de bestellingen van de MG4 luxury in Andes Grey. De volgorde van levering is totale willekeur (de vestigingen zelf kunnen hier overigens niets aan doen). En het ligt niet aan wel/ niet lease.Pjetrof schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:37:
[...]
Het is maar een aanname, maar ik gok dat MG first come, first serve hanteert op uitvoering+kleur. Heb een beetje het idee dat ze een x aantal auto's per kleur hierheen sturen, en als er dan meer van een andere kleur komen, ben je helaas later aan de beurt.
De Groep Servaege die MG doet behoort tot de groep Van Mossel in B ben hier dan ook zeker van omdat ik er een lease MG4 heb besteld, via Westlease die ook VM is. De autowereld is klein geworden.Troetelbeer schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:41:
[...]
Ik zit wel in Belgie, dus niet bij VM in Nederland. VM in Belgie doet sowieso geen MG.
Net even op dealers gezocht via de Belgische MG website. Er zijn enkele VM dealers die inderdaad in België ook MG verkopen, maar goed in mijn geval heb ik dus mijn MG besteld bij een andere dealer.Ph!l schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:57:
[...]
De Groep Servaege die MG doet behoort tot de groep Van Mossel in B ben hier dan ook zeker van omdat ik er een lease MG4 heb besteld, via Westlease die ook VM is. De autowereld is klein geworden.
Ik heb een Andes grey luxury besteld begin januari. VM vertelde me vorige week dat ze de boot 2 juni verwachten.Robonus schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:07:
[...]
Ik heb een Andes grey luxury besteld eind november . VM vertelde me vorige week dat ze de auto 21-4 verwachten in Nijmegennietnormaal schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:29:
[...]
Ik heb een Andes grey luxury besteld begin januari. VM vertelde me vorige week dat ze de boot 2 juni verwachten.
Ik hoop dat de mijne 25 april in Zeebrugge aankomt met de Themis. Is wel globaal aangegeven.thien schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:59:
[...]
Ik heb een Andes grey luxury besteld eind november . VM vertelde me vorige week dat ze de auto 21-4 verwachten in Nijmegen
Verder zie ik 6 april de Tirranna daar aankomen en op 19 mei de Tugela en op 7 juni de Morning Linda. Voor wat het waard is…
Hmm, als ik dit lees dan lijkt het inderdaad dat het niet helemaal first come, first serve is. Heb die van mij op 10-01 besteld, en kreeg afgelopen week tussen 14 en 30 mei te horen. Is een lease auto, maar heb begrepen dat hij bij Breda binnenkomt.nietnormaal schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:29:
[...]
Ik heb een Andes grey luxury besteld begin januari. VM vertelde me vorige week dat ze de boot 2 juni verwachten.
Heb ook maar even accountje aangemaakt, wel leuk om mee te pratenPjetrof schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:38:
[...]
Hmm, als ik dit lees dan lijkt het inderdaad dat het niet helemaal first come, first serve is. Heb die van mij op 10-01 besteld, en kreeg afgelopen week tussen 14 en 30 mei te horen. Is een lease auto, maar heb begrepen dat hij bij Breda binnenkomt.
Maar denk inderdaad dat dit niet zo is. Ik heb namelijk op 26 december bestelbevestiging gekregen van mijn MG4 Luxury Andes Grey. Ging via het Leasebedrijf naar VM Lease. Kreeg toen door dat verwachte leverdatum 31 mei was. Echter 2 weken geleden bericht gekregen dat het 14 april werd! En toen vorige week gebeld dat ik hem vanaf 10 april kon ophalen! Vorige hebben ze mijn trekhaak erop gezet en kan hem volgende week ophalen in Amsterdam!
Dus is allemaal redelijke willekeur lijkt het...
Welkom!JRuvo schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:28:
[...]
Heb ook maar even accountje aangemaakt, wel leuk om mee te praten![]()
Maar denk inderdaad dat dit niet zo is. Ik heb namelijk op 26 december bestelbevestiging gekregen van mijn MG4 Luxury Andes Grey. Ging via het Leasebedrijf naar VM Lease. Kreeg toen door dat verwachte leverdatum 31 mei was. Echter 2 weken geleden bericht gekregen dat het 14 april werd! En toen vorige week gebeld dat ik hem vanaf 10 april kon ophalen! Vorige hebben ze mijn trekhaak erop gezet en kan hem volgende week ophalen in Amsterdam!
Zou je de Excel lijst ook willen invullen? Via die lijst vallen dit soort dingen namelijk op. De excel lijst kan je vinden in de eerste reactie op de eerste pagina van dit topic
Na enige tijd mee te lezen, heb ik ook een account aangemaakt.
Helaas is de herkenning groot. Vorig jaar september onze rode zs lux besteld. Met verwachte levering in februari. De stilte van VM Rotterdam is groot. ALS ze reageren of terugbellen weten ze helemaal niets.
Helaas is de herkenning groot. Vorig jaar september onze rode zs lux besteld. Met verwachte levering in februari. De stilte van VM Rotterdam is groot. ALS ze reageren of terugbellen weten ze helemaal niets.
SAIC’s MG4 EV Is The 2nd Bestselling EV In The UK In Q1
Op Tesla na heeft MG in het eerste kwartaal in de UK de meeste EV's verkocht, waarbij met name de MG4 een verkoopknaller is gebleken als op-één-na meest verkochte elektrische auto in de UK.
Grappig overigens:
Op Tesla na heeft MG in het eerste kwartaal in de UK de meeste EV's verkocht, waarbij met name de MG4 een verkoopknaller is gebleken als op-één-na meest verkochte elektrische auto in de UK.
Grappig overigens:
Zo te lezen is het ontwerp van de MG4 niet 100% uit China maar deels dus ook in Engeland ontworpen. Dat wist ik nog niet.MG says that the dynamic design of the MG4 Electric is the result of global development, involving the SAIC Motor Design Center in Shanghai, the Advanced Design Studio in London, and the Royal College of Art, also located in the British capital.
Klopt maar misschien zijn er dingen die de dealer wel kan doen die een consument niet kan doen. Kan me niet voorstellen dat die dingen hardcoded zijn.Troetelbeer schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:22:
@Shadowhawk00
NCAP test word dus eigenlijk een red-flag bij een auto. Zodra mensen het gaan beseffen dat het een zwaar irritant label is word het juist een selling point om geen NCAP test te hebben.
Maar ik heb ook verschillende storingen die ik graag verholpen zie.
Begrijp ik nu MET trekhaak?? Wow, ga ik ff bellen. Wacht er op.JRuvo schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:28:
[...]
Heb ook maar even accountje aangemaakt, wel leuk om mee te praten![]()
Lees de documenten van de NCAP maar eens. Kan en mag een dealer niks aan veranderen.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:05:
[...]
Klopt maar misschien zijn er dingen die de dealer wel kan doen die een consument niet kan doen. Kan me niet voorstellen dat die dingen hardcoded zijn.
NCAP test word dus eigenlijk een red-flag bij een auto. Zodra mensen het gaan beseffen dat het een zwaar irritant label is word het juist een selling point om geen NCAP test te hebben.
Maar ik heb ook verschillende storingen die ik graag verholpen zie.
En je opvatting over selling point om geen NCAP test te hebben, zou ik een gevaarlijke richting vinden om in te slaan.
Of ze het kunnen weet ik niet, ze mogen het wel. Het is mijn auto dus daar heeft NCAP niets meer over te zeggen.Troetelbeer schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:37:
[...]
Lees de documenten van de NCAP maar eens. Kan en mag een dealer niks aan veranderen.
En je opvatting over selling point om geen NCAP test te hebben, zou ik een gevaarlijke richting vinden om in te slaan.
Nou ja als ik elke keer settings moet aanpassen om veilig de weg op te kunnen met een auto vind ik toch wel een dingetje. En als NCAP daar een mede veroorzaker van is dan is dat gewoon zo.
Zeker op binnenweggetjes is lane assist niet altijd even veilig maar gaat standaard elke keer aan.
Moet NCAP maar geen domme regels in hun voorwaarde zetten. Verplicht elke keer naar factory defaults bij elke keer starten is gewoon een domme regel.
Maar goed ik heb ook nog dingen die de dealer wel kan en moet oplossen. Verschillende kleine irritante storingen.
Overigens hebben meer mensen er last van met een MG4 dat soms het infotainment systeem niet altijd meteen opstart als je de auto start. Dus dan kan je wel wegrijden maar je kan geen settings zien/aanpassen. Gebeurt bij mij wel eens als ik snel ergens binnen moet zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Shadowhawk00 op 07-04-2023 13:27 ]
Alle nieuwe modellen die na juli 2022 op de markt worden toegelaten, moeten voldoen aan de NCAP eisen. Dus ongeacht of de auto getest is ja of te nee; de auto moet voldoen aan de NCAP eisen.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:05:
Bron: https://www.consumentenbo...dseisen-voor-nieuwe-autos
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Zo, na een tijd meegelezen te hebben dan nu ook eindelijk een regeltje toegevoegd aan de leverdata sheet. Ik zie dat er zo weinig mensen voor blauw zijn gegaan dat de kleur Brighton Blue nog niet eens in de lijst stond! Wel 3 mensen die de kleur blauw van de ZS/Marvel hadden ingevuld dus ik zal toch niet helemaal een unieke auto hebben.
Auto is aangevraagd bij de leasemaatschappij, ik zal binnenkort eens gaan navragen bij VM of ze een leverdatum kunnen aangeven. Ben benieuwd!
Auto is aangevraagd bij de leasemaatschappij, ik zal binnenkort eens gaan navragen bij VM of ze een leverdatum kunnen aangeven. Ben benieuwd!
Nee, ze mogen het dus niet, want dan voldoet de auto niet meer aan de NCAP eisen/voorwaarden. Wat @Freekers dus al aangeeft: de auto moet voldoen aan de eisen. Wordt een auto getest met bepaalde systemen aan, dan MOET de auto dus ALTIJD zo starten in default.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:23:
[...]
Of ze het kunnen weet ik niet, ze mogen het wel. Het is mijn auto dus daar heeft NCAP niets meer over te zeggen.
Dus jij of wij kunnen er van alles van vinden, maar zo werkt het gewoon voor alle nieuwe auto's van alle merken.
Dat jij dan bepaalde systemen niet fijn vindt werken van de MG4 of het omslachtig vindt om dat steeds te moeten aanpassen, is niet het probleem van NCAP. Dat is het probleem van MG.
Het is in nederland legaal om de software op je auto aan te passen of iemand dit te laten doen.Troetelbeer schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:09:
[...]
Nee, ze mogen het dus niet, want dan voldoet de auto niet meer aan de NCAP eisen/voorwaarden. Wat @Freekers dus al aangeeft: de auto moet voldoen aan de eisen. Wordt een auto getest met bepaalde systemen aan, dan MOET de auto dus ALTIJD zo starten in default.
Dus jij of wij kunnen er van alles van vinden, maar zo werkt het gewoon voor alle nieuwe auto's van alle merken.
Dat jij dan bepaalde systemen niet fijn vindt werken van de MG4 of het omslachtig vindt om dat steeds te moeten aanpassen, is niet het probleem van NCAP. Dat is het probleem van MG.
Aangezien je de dealer vraagt om de software aan te passen mag het gewoon. Je krijgt ook niet meer vermogen hierdoor.
Of een dealer hieraan mee wil werken en of MG de dealer toestaat het te doen dat is vers 2. Maar het chiptunen van een auto gewoon legaal. En feitelijk is dit niet anders dan de software updaten.
Maar goed dat is offtopic eigenlijk en staat buiten de andere kleine issues die ik heb met de auto die wel gewoon opgelost moeten worden. Storingen ED die eigenlijk vanaf dag 1 in de auto zitten horen gewoon niet voor te komen. Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben en waar jullie dan last van hebben.
Bij mij werkt richtingaanwijzer niet altijd ( tenminste dat is de storing ik weet niet of de lampen niet werken )
En soms vallen dingen als automatisch groot licht uit, Autohold storing, of infotainment systeem doet er 5-10 min over om op te starten.
En wat zijn jullie ervaringen qua verbruik? Ik zit op lange afstanden rond de 17kwh/100km. Dus als er mensen zijn die lager uitkomen nog tips? Was 200km snelweg dus standaard CC op 100km/h en wachten.
[ Voor 25% gewijzigd door Shadowhawk00 op 07-04-2023 18:01 ]
Voor weinig uit het land van herkomst van de MG4 bij Ali zoeken op: led interior light for car en je hebt keus te over. Hetzelfde spul dat ze bij amazon/bol/etc etc voor 5x de prijs van ali verkopen. Heb er nu een paar verschillende van die plak met magneet dingen besteld, verwacht niet veel van de kwaliteit, maar voor achterpassagiers die hun veiligheidsriem zoeken kan het net dat licht in de duisternis zijn. Moet nog zien wat ik binnenkrijg, de mindere plak ik dan wel in de kofferbak en misschien 1 onder de "zwevende" middenconsole zodat dan de usb aansluitingen verlicht kunnen worden. Heb zelf de keus bij wit licht gelaten, maar er is voor ieder wat wils in allerlei kleuren te koop, voor de prijs kun je er niet echt wakker van liggen.Vaevictis_ schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:14:
Wie heeft er al een goede oplossing voor het lampje achter bij de mg4? Ik had een sensor lamp gepost van de action. Probleem is dat deze dan wel aan blijft gaat terwijl dat alleen nodig is bij openen deuren achter.
NCAP is helemaal niet wettelijk verplicht. Dus MG mag prima van die eisen afwijken.Troetelbeer schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:09:
[...]
Nee, ze mogen het dus niet, want dan voldoet de auto niet meer aan de NCAP eisen/voorwaarden. Wat @Freekers dus al aangeeft: de auto moet voldoen aan de eisen. Wordt een auto getest met bepaalde systemen aan, dan MOET de auto dus ALTIJD zo starten in default.
Dus dit kan wel zeker een probleem van NCAP worden als mensen het als 'leuk zo'n label, maar er kleven ook nadelen aan' gaan zien. Kwestie van tijd tot een alternatief label op de markt komt.
@1234567y
De test zelf is inderdaad niet verplicht, maar dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is, wanneer een auto WEL getest is en een score krijgt, dan mag deze enkel in default starten met de settings waarmee de testscore behaald is. En aangezien vanaf juli 2022 bepaalde systemen verplicht zijn op nieuwe voertuigen, zit je dus bij het starten van je auto vast aan de default settings die de fabrikant heeft ingesteld om de test te doen.
@Shadowhawk00
Ik vraag me oprecht af of je legaal aan de software van de veiligheidssystemen mag sleutelen. Geef maar even een bron waar je dat vandaan haalt.
De test zelf is inderdaad niet verplicht, maar dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is, wanneer een auto WEL getest is en een score krijgt, dan mag deze enkel in default starten met de settings waarmee de testscore behaald is. En aangezien vanaf juli 2022 bepaalde systemen verplicht zijn op nieuwe voertuigen, zit je dus bij het starten van je auto vast aan de default settings die de fabrikant heeft ingesteld om de test te doen.
Precies hier zit gewoon het probleem. Zodra een fabrikant een auto aanbiedt voor de test, heb je het hangen.From 2020 onwards, to be eligible for scoring points in ELK, the ELK part of the LSS
system needs to be default ON at the start of every journey and deactivation of the system
should not be possible with a momentary single push on a button.
@Shadowhawk00
Ik vraag me oprecht af of je legaal aan de software van de veiligheidssystemen mag sleutelen. Geef maar even een bron waar je dat vandaan haalt.
Maar dat doe je helemaal niet, je sleutelt niet aan de veiligheidssystemen. De regels voor chiptunen zeggen dat je het vermogen van de auto niet met meer dan 20% moet laten toenemen. En dat doe je niet/Troetelbeer schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:32:
@1234567y
[...]
Precies hier zit gewoon het probleem. Zodra een fabrikant een auto aanbiedt voor de test, heb je het hangen.
@Shadowhawk00
Bovendien als je de software van de auto achteraf niet meer mag aanpassen hoe wil je dan updates van de software regelen als leverancier en software updates?
Je mag inderdaad niet zeggen dat een auto voldoet aan spec A als je daar niet aan voldoet. En een auto moet aan de spec voldoen bij verkoop.
Maar goed meer een theoretische discussie, eerst maar eens de bugs uit de auto laten halen.
[ Voor 8% gewijzigd door Shadowhawk00 op 07-04-2023 19:02 ]
@Shadowhawk00
Ik heb het niet over chiptunen...Snap ook helemaal niet waarom je dat de hele tijd aanhaalt.
Dit is wat je eerder zei:
Hoe moeilijk kan het zijn
Ik heb het niet over chiptunen...Snap ook helemaal niet waarom je dat de hele tijd aanhaalt.
Dit is wat je eerder zei:
Dus nogmaals: nee, dat kan dus niet, vanwege de NCAP.a die lane assist gaat hier ook standaard een tandje lager, nadat de auto mij bijna 3x heeft proberen te vermoorden met die optie.
Veel te agressief en veel te hard sturen dat is gewoon geen safety feature meer maar een safety hazzard. Helaas moet je dat dus elke keer uitzetten. En dat kan pas als de CC aan staat en je dus aan het rijden bent
Is er niet gewoon een optie om de auto 1x in te stellen dat hij de features onthoud. Dit is gewoon zwaar irritant en ook nog eens slecht voor het verbruik omdat hij niet standaard in de meest economische mode wil starten.
Hoe moeilijk kan het zijn

Afgelopen week 416 km op één lading gereden met onze MG4 Luxury, met nog 37 km bereik over.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:56:
[...]
En wat zijn jullie ervaringen qua verbruik? Ik zit op lange afstanden rond de 17kwh/100km. Dus als er mensen zijn die lager uitkomen nog tips? Was 200km snelweg dus standaard CC op 100km/h en wachten.
Zeker 350 km snelweg, met de helft 90 km/u bij mooi weer en de helft 95 km/u met regen.
Dat levert een overall verbruik van 15,0 kwh/100km op.
En na het volledig weer opladen staat het bereik in ECO op 470 km!
Kan iemand me vertellen hoe dat zit in het RDW register. Ik zie auto's met een catalogusprijs van 37140, dat is dus de MG4 Luxury. Het leeggewicht verschilt echter. Er staan auto's in met een leeggewicht van 1660 kg, maar ook van 1640 kg. Ook bij het rijklaar gewicht zie je hier een verschil. Je zou toch verwachten dat alle MG4 Luxury's even zwaar wegen. Op dit moment maakt het niet uit, maar je zal hierdoor maar net in een hogere klasse voor de toekomstige wegenbelasting vallen.
Weet iemand hoe dat zit met die gewichten?
Weet iemand hoe dat zit met die gewichten?
De temperatuursensor is binnen bij de dealer. En inmiddels is de afspraak gemaakt voor de reparatie.
Zoals eerder al gemeld hebben ze het erg druk in de garage en pas tijd in Mei.
De reparatie duurt ca. 2uur is mij verteld.
Lijkt mij dat de sensor op een niet al te gemakkelijke plaats in de auto zit zoals bij sommige andere merken.
De eerste week van Mei wordt het gemaakt.
En 6 Mei halen we de auto weer op.
Ze kijken ook of er een nieuwe software update beschikbaar is voor de autopilot en lane assistent.
Lijkt mij dat de sensor op een niet al te gemakkelijke plaats in de auto zit zoals bij sommige andere merken.
Ze kijken ook of er een nieuwe software update beschikbaar is voor de autopilot en lane assistent.
Persoonlijk had ik het onacceptabel gevonden om nog 4 weken extra rond te rijden zonder verwarming in april is het in de ochtend en avond nog best fris, als het twee uur duurt had dat toch wel ergens ff tussendoor gekund lijkt me voor een garantie geval 😇bartzzz schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:21:
De temperatuursensor is binnen bij de dealer. En inmiddels is de afspraak gemaakt voor de reparatie.
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2