Martinspire schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:12:
Ik zeg niet dat ik er recht op heb, maar ben het wel oneens met de keuze om niets te delen. Dat je privacy wilt is prima, maar een wereldster kun je niet van de 1 op andere dag uit het nieuws halen en alles in een enorme doofpot stoppen. Met alle gevolgen van pers op je familie van dien.
Ze hebben het er helemaal zelf naar gemaakt. Er is werkelijk niemand die afgeeft op hoe Schumacher nu is of wat er is gebeurd. Ze willen alleen weten hoe het met hem gaat en wat er aan de hand is. Dat je foto's niet wilt delen lijkt me nog prima, maar om ook niet eens te vertellen wat er nou is gebeurd, hoe het met hem gaat en of ie ooit nog terug kan komen, is gewoon een hele rare keuze. Ik snap dat het een situatie is waar je samen doorheen moet gaan, maar om op zo'n bekrompen manier om te gaan met de fans, pers en publiek is gewoon raar. Jarenlang heb je geprofiteerd van alles wat de fans jou en je gezin hebben gegeven. Veel verdient aan merchandising, de sport en dergelijke en ze hebben je veel aandacht en roem opgeleverd en dan bij de eerste (enorme) tegenslag ga je je afschermen. Dan moet je ook niet eerst alle aandacht op gaan eisen.
Als je zo terug kijkt op de hele soap dan kun je toch niet ontkennen dat de huidige houding en gang van zaken enorm tegengewerkt heeft. Kijk de invloed op de zoon Mick Schumacher. Die kan zijn kont niet keren of mensen vragen naar zijn vader. De pers probeert overal naar binnen te prikken dus je moet overal gaan micromanagen en je overal mee bemoeien. Ze hebben ook alle discussies op internet en social media niet voorkomen. Grapjes worden ook gemaakt, dus in die zin veranderd er niks.
Als ze een persbericht de deur uit hadden gedaan met een paar paragrafen over hoe het nu staat, was al die heisa ook niet nodig geweest. En had je gezin meer rust en kalmte gehad dan wat je nu over je heen haalt.
Ja ik heb het recht niet op de foto's, maar door de fans is het mogelijk dat ie überhaupt nog geld heeft voor zorg en veiligheid. Elk ander was op die skipiste overleden.
Nee klopt, dat zeg je ook niet. Maar met je verhaal erna (los of je gelijk of ongelijk hebt, want hier is geen echt goed of fout in), komt dit toch anders over.
Ja je hebt gelijk, het is vreemd hoe ze ermee zijn omgegaan. En ja hij heeft geld verdiend aan zijn fans. Maar betekend dit omgekeerd dat je dan maar opeens de rest ook openbaar moet houden? Hij heeft zijn race carrière afgesloten. Dat hoofdstuk was klaar. Wat iemand daarna in zijn vrije tijd doet en wil, is toch zijn eigen keus? Als hij vervolgens als een kluizenaar wilt leven, prima toch? Als dit zijn keuze is (of het nou Schumacher is of Madonna), moet je dit respecteren.
Fans hebben toen der tijd het geld betaald om hem te zien op DAT moment. om hem TOEN te zien racen, hem TOEN te zien winnen etc. Je hebt voor dat geld mooie herinneringen gekregen. Dat zijn moment opnames. Dat betekend niet dat je, omdat iedereen ervoor gezorgd heeft door het kopen van spullen etc, dat hij lekker kan leven, dat iedereen daarom maar altijd beschikbaar moet zijn voor iedereen? Hij heeft jou toch niet verplicht zijn spullen te kopen, of om hem te komen bekijken? Dat is toch je eigen vrije keuze geweest dat je dit wilde doen?
Is hetzelfde als dat ik elke dag naar de bakker ga, hij veel winst op mij maakt door alles wat ik koop, en hij stopt met zijn zaak. Dan ga ik toch ook niet roepen dat ik moet weten hoe hij zijn leven verder gaat leven omdat ik er mede voor gezorgd heb dat hij kan rentenieren?
En ik zeg even voor het gemak overal JE, maar bedoel jou niet persoonlijk, ik bedoel hiermee de fans. Voel je dus niet persoonlijk aangevallen, want zo is mijn mening niet bedoeld :-)
[
Voor 4% gewijzigd door
Raikkonen_WC op 22-01-2020 13:48
]