[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.184.060 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

shdx schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:15:
En zou F1 ook niet gewoon switchen naar elektrische motoren als dit wat breder geaccepteerd is?
De "E-hype" wil ik nog wel eens zien over een paar jaar. Iedereen weet dat het nergens op slaat in kader van "beter mileu".

Ik opteer voor waterstof! Geeft tenminste wat sensatie :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:26

Bloodclot

Jawier!

shdx schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:15:
En zou F1 ook niet gewoon switchen naar elektrische motoren als dit wat breder geaccepteerd is?
F1 mag voorlopig niet volledig electrisch, de FE heeft een contract wat nog ongeveer 15 jaar duurt dat ze exclusief de rechten hebben? (uit mijn hoofd, zal vast ergens artikeltje voor zijn)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:54
JB schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:17:
[...]

De "E-hype" wil ik nog wel eens zien over een paar jaar. Iedereen weet dat het nergens op slaat in kader van "beter mileu".

Ik opteer voor waterstof! Geeft tenminste wat sensatie :+
Mee eens. Ik zie ook meer in waterstof dan in accu's. Dus nu is het wachten op de FH (Formula Hydrogen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:20
demo31051987 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:19:
[...]

Mee eens. Ik zie ook meer in waterstof dan in accu's. Dus nu is het wachten op de FH (Formula Hydrogen) :+
Rijden ze bij de indycars niet op waterstof?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Martin0 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:30:
[...]

Rijden ze bij de indycars niet op waterstof?
Zover ik weet nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 20:20
Je hebt gelijk.
Het is een mix van ethanol en benzine:
Sunoco E85. Dit is een mix van 85% ethanol en 15% benzine

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:23
Bloodclot schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:18:
[...]

F1 mag voorlopig niet volledig electrisch, de FE heeft een contract wat nog ongeveer 15 jaar duurt dat ze exclusief de rechten hebben? (uit mijn hoofd, zal vast ergens artikeltje voor zijn)
Klopt, dat heeft de FE baas een tijdje terug gezegd. Stond volgens mij ergens op Motorsport.com

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Waterstof auto's zijn feitelijk uiteindelijk ook gewoon elektrische auto's.... maar goed, ik denk dat die technologie uiteindelijk wel de toekomst zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:34
kevlar01 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:36:
Waterstof auto's zijn feitelijk uiteindelijk ook gewoon elektrische auto's.... maar goed, ik denk dat die technologie uiteindelijk wel de toekomst zal zijn.
Beide kan? Je kunt waterstof omzetten naar elektriciteit, en dus aandrijven met elektrische motoren. Maar je kunt het ook verbranden en dus in een verbrandingsmotor. Qua schoonheid maakt het AFAIK ook niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

RobertMe schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Beide kan? Je kunt waterstof omzetten naar elektriciteit, en dus aandrijven met elektrische motoren. Maar je kunt het ook verbranden en dus in een verbrandingsmotor. Qua schoonheid maakt het AFAIK ook niet uit.
Als je echt weer innovaties wilt hebben zou ik zeggen; geef aan wat de auto maximaal mag uitstoten/verbruiken. En kies maar wat je wilt gebruiken.

- Hybrid
- Electrisch
- Waterstof
- V8
- V12
- Hamster
- Stoommachine
- Nuclear
- 2 Takt

etc...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:41

Martinspire

Awesomeness

ThomasG schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:33:
Gerucht: Hamilton tekent bij tot 2022 en Mercedes blijft in de Formule 1.

Hoewel het slechts een gerucht is, is het natuurlijk wel het meeste denkbare scenario; ondanks dat o.a. Toto Wolff anders deed voordoen.
Ik zou het jammer vinden als Hamilton niet eerder stopt. Allereerst houdt ie daarmee Russell klem, want ik heb het idee dat die hem moet opvolgen. Ik verwacht niet dat Mercedes met 2 Britten in het team wil rijden. En het lijkt me duidelijk dat er bij Force India ook voorlopig geen ruimte voor hem is. Als die Williams nog een jaar de traagste van het veld is, zie ik het somber invoor zijn carriere. Dan is het te hopen dat ie met Mercedes breekt en ergens anders gaat rijden (of dat ze hem in een auto zonder Mercedes motor laten rijden, maar we zagen al met Ocon dat ze daar moeilijk over doen).

Verder denk ik niet dat Hamilton lang blijft als ie niet meer kan winnen. Die is verslaafd geraakt aan succes, maar we moeten zien hoe de auto's zijn die hij krijgt. Met zijn verlenging zie ik 2 mogelijkheden: 1) hij blijft alles winnen en het is dus vrij saai. 2) Het is enorm lastig en hij raakt gefrustreerd.

Ik verwacht verder dat Verstappen en Leclerc dit eigenlijk al wel wisten en daarom bijgetekend hadden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:18

Flotter

Pelipper!

RobertMe schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Bij gebruik van een verbrandingsmotor heb je geen perfecte reactie, er komen naast water nog wat andere producten vrij. Een brandstofcel is dus iets schoner, plus het is veel efficiënter.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 22:15
Flotter schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:00:
... er komen naast water nog wat andere producten vrij
Elke race een regenrace :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Martinspire schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:50:
Dan is het te hopen dat ie met Mercedes breekt en ergens anders gaat rijden (of dat ze hem in een auto zonder Mercedes motor laten rijden, maar we zagen al met Ocon dat ze daar moeilijk over doen).
Mercedes zal echt niet moeilijk doen om een van hun coureurs te verhuren. Maar waarom zou een ander team (voor bv een seizoen) een Mercedes coureur in dienst nemen? Ze moeten dan flink betalen en als Mercedes hem nodig heeft is die weer net zo snel weg. Renault wou Ocon dus wel hebben, maar niet zo lang die in dienst van Mercedes was. Nu heeft Mercedes hem laten gaan en kan die dus ook bij Renault instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Damian

Insane Obtrusion

https://www.gptoday.net/n...boden-voor-1-miljoen-pond

Heel jammer dat het zo moet natuurlijk, maar ik ben stiekem toch wel benieuwd hoe het nu echt gaat met hem...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Damian schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:19:

Heel jammer dat het zo moet natuurlijk, maar ik ben stiekem toch wel benieuwd hoe het nu echt gaat met hem...
Ik mag hopen dat gros van de potentiele kopers dit meteen uit eerbied al niet doen, maar verwacht dat er ergens zo'n shady story/privé variant dit met liefde wil betalen (want view, hits).

Stiekem wel benieuwd, maar ik hoef geen weggesmokkelde foto's daarvan te hebben, als zijn vrouw iets wil vertellen, moet ze dat zelf doen. (tot die tijd verwacht ik gewoon niveau kamerplant/friso).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
Damian schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:19:

Ik sta hier ook dubbel in. Enerzijds ben ik sowieso iemand die vind dat niemand recht heeft op een status van Michael Schumacher. Niemand heeft recht op iets van een ander mens, of het nou een grootsheid is of niet. Ik kan mij dan ook altijd gruwelijk ergeren aan mensen die zeggen dat ze "recht hebben" om meer info te krijgen van Schumacher.

Anderzijds ben ik wel gewoon enorm nieuwsgierig naar hem, hoe het met hem gaat. Maar dat is puur menselijke nieuwsgierigheid.

[ Voor 0% gewijzigd door Raikkonen_WC op 22-01-2020 13:13 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik zeg niet dat ik er recht op heb, maar ben het wel oneens met de keuze om niets te delen. Dat je privacy wilt is prima, maar een wereldster kun je niet van de 1 op andere dag uit het nieuws halen en alles in een enorme doofpot stoppen. Met alle gevolgen van pers op je familie van dien.

Ze hebben het er helemaal zelf naar gemaakt. Er is werkelijk niemand die afgeeft op hoe Schumacher nu is of wat er is gebeurd. Ze willen alleen weten hoe het met hem gaat en wat er aan de hand is. Dat je foto's niet wilt delen lijkt me nog prima, maar om ook niet eens te vertellen wat er nou is gebeurd, hoe het met hem gaat en of ie ooit nog terug kan komen, is gewoon een hele rare keuze. Ik snap dat het een situatie is waar je samen doorheen moet gaan, maar om op zo'n bekrompen manier om te gaan met de fans, pers en publiek is gewoon raar. Jarenlang heb je geprofiteerd van alles wat de fans jou en je gezin hebben gegeven. Veel verdient aan merchandising, de sport en dergelijke en ze hebben je veel aandacht en roem opgeleverd en dan bij de eerste (enorme) tegenslag ga je je afschermen. Dan moet je ook niet eerst alle aandacht op gaan eisen.

Als je zo terug kijkt op de hele soap dan kun je toch niet ontkennen dat de huidige houding en gang van zaken enorm tegengewerkt heeft. Kijk de invloed op de zoon Mick Schumacher. Die kan zijn kont niet keren of mensen vragen naar zijn vader. De pers probeert overal naar binnen te prikken dus je moet overal gaan micromanagen en je overal mee bemoeien. Ze hebben ook alle discussies op internet en social media niet voorkomen. Grapjes worden ook gemaakt, dus in die zin veranderd er niks.

Als ze een persbericht de deur uit hadden gedaan met een paar paragrafen over hoe het nu staat, was al die heisa ook niet nodig geweest. En had je gezin meer rust en kalmte gehad dan wat je nu over je heen haalt.

Ja ik heb het recht niet op de foto's, maar door de fans is het mogelijk dat ie überhaupt nog geld heeft voor zorg en veiligheid. Elk ander was op die skipiste overleden.

Dus Charles krijgt ook eigen tribunes op 2 banen. Mijn gok: Monaco en Italië.

Edit:
Lijkt me duidelijk zo: https://www.reddit.com/r/...eclerc_grandstand_monaco/

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 22-01-2020 13:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Voorbereiding voor de testdagen die uiteraard helemaal niks zeggen. :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p960x960/83333581_3065547713540663_7488135919908683776_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_ohc=zac1n0t3q-8AX9UsLg8&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&_nc_tp=1002&oh=a940b8e962c6aa2f41e9e7c4d3d64cca&oe=5E9FD355

En op de laatste dag van de wintertesten, als Mercedes eindelijk laat zien dat ze wederom de beste zijn, tja dan zit iedereen naar Netflix te kijken. :*)

Dan Hamilton en Mercedes. Er gaan geruchten rond dat Toto Wolff inderdaad naar de FIA wou, Ferrari het tegenhield en Toto te horen heeft gekregen dat Mercedes stopt. Het plan zou zijn om met Stroll een Aston Martin team op te gaan zetten. Dat impliceert natuurlijk dat Stroll naast Hamilton komt te rijden. Ergens lijkt me dat wel vermakelijk. :P

Ferrari dan. Tja het risico dat Ferrari hun ontwikkeling heeft verprutst is er natuurlijk altijd. Immers doet Ferrari dat al ruim een decennium af en aan. Het helpt zeker niet dat ze in 2019 compleet verkeerd zaten en nu wanhopig een jaar achterstand moeten inlopen op Mercedes en RBR. Komt nog eens bij dat de 2021 reglementen zelfs Ferrari zullen dwingen om niet al te veel doorontwikkeling voor de 2020 auto te doen. Het moet dus eigenlijk meteen bij de wintertesten al goed zijn en in Australië presteren.

[ Voor 62% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-01-2020 13:34 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

SinergyX schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:53:
[...]

Ik mag hopen dat gros van de potentiele kopers dit meteen uit eerbied al niet doen, maar verwacht dat er ergens zo'n shady story/privé variant dit met liefde wil betalen (want view, hits).
Elk blad dat deze foto's koopt kan een gigantische rechtszaak verwachten die ze wel eens de kop kan kosten. De foto's zijn gestolen en niet voor andermans ogen bedoeld behalve dan die van de familie Schumacher. Hoe hij nu uit zou zien kan ik mij wel voor de geest halen als je soortgelijke gevallen ziet van mensen die langdurig bedlegerig zijn geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 22-01-2020 13:22 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Martinspire schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:12:
Ik zeg niet dat ik er recht op heb, maar ben het wel oneens met de keuze om niets te delen. Dat je privacy wilt is prima, maar een wereldster kun je niet van de 1 op andere dag uit het nieuws halen en alles in een enorme doofpot stoppen. Met alle gevolgen van pers op je familie van dien.

Ze hebben het er helemaal zelf naar gemaakt. Er is werkelijk niemand die afgeeft op hoe Schumacher nu is of wat er is gebeurd. Ze willen alleen weten hoe het met hem gaat en wat er aan de hand is. Dat je foto's niet wilt delen lijkt me nog prima, maar om ook niet eens te vertellen wat er nou is gebeurd, hoe het met hem gaat en of ie ooit nog terug kan komen, is gewoon een hele rare keuze. Ik snap dat het een situatie is waar je samen doorheen moet gaan, maar om op zo'n bekrompen manier om te gaan met de fans, pers en publiek is gewoon raar. Jarenlang heb je geprofiteerd van alles wat de fans jou en je gezin hebben gegeven. Veel verdient aan merchandising, de sport en dergelijke en ze hebben je veel aandacht en roem opgeleverd en dan bij de eerste (enorme) tegenslag ga je je afschermen. Dan moet je ook niet eerst alle aandacht op gaan eisen.

Als je zo terug kijkt op de hele soap dan kun je toch niet ontkennen dat de huidige houding en gang van zaken enorm tegengewerkt heeft. Kijk de invloed op de zoon Mick Schumacher. Die kan zijn kont niet keren of mensen vragen naar zijn vader. De pers probeert overal naar binnen te prikken dus je moet overal gaan micromanagen en je overal mee bemoeien. Ze hebben ook alle discussies op internet en social media niet voorkomen. Grapjes worden ook gemaakt, dus in die zin veranderd er niks.

Als ze een persbericht de deur uit hadden gedaan met een paar paragrafen over hoe het nu staat, was al die heisa ook niet nodig geweest. En had je gezin meer rust en kalmte gehad dan wat je nu over je heen haalt.

Ja ik heb het recht niet op de foto's, maar door de fans is het mogelijk dat ie überhaupt nog geld heeft voor zorg en veiligheid. Elk ander was op die skipiste overleden.
Nee klopt, dat zeg je ook niet. Maar met je verhaal erna (los of je gelijk of ongelijk hebt, want hier is geen echt goed of fout in), komt dit toch anders over.

Ja je hebt gelijk, het is vreemd hoe ze ermee zijn omgegaan. En ja hij heeft geld verdiend aan zijn fans. Maar betekend dit omgekeerd dat je dan maar opeens de rest ook openbaar moet houden? Hij heeft zijn race carrière afgesloten. Dat hoofdstuk was klaar. Wat iemand daarna in zijn vrije tijd doet en wil, is toch zijn eigen keus? Als hij vervolgens als een kluizenaar wilt leven, prima toch? Als dit zijn keuze is (of het nou Schumacher is of Madonna), moet je dit respecteren.

Fans hebben toen der tijd het geld betaald om hem te zien op DAT moment. om hem TOEN te zien racen, hem TOEN te zien winnen etc. Je hebt voor dat geld mooie herinneringen gekregen. Dat zijn moment opnames. Dat betekend niet dat je, omdat iedereen ervoor gezorgd heeft door het kopen van spullen etc, dat hij lekker kan leven, dat iedereen daarom maar altijd beschikbaar moet zijn voor iedereen? Hij heeft jou toch niet verplicht zijn spullen te kopen, of om hem te komen bekijken? Dat is toch je eigen vrije keuze geweest dat je dit wilde doen?

Is hetzelfde als dat ik elke dag naar de bakker ga, hij veel winst op mij maakt door alles wat ik koop, en hij stopt met zijn zaak. Dan ga ik toch ook niet roepen dat ik moet weten hoe hij zijn leven verder gaat leven omdat ik er mede voor gezorgd heb dat hij kan rentenieren?

En ik zeg even voor het gemak overal JE, maar bedoel jou niet persoonlijk, ik bedoel hiermee de fans. Voel je dus niet persoonlijk aangevallen, want zo is mijn mening niet bedoeld :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Raikkonen_WC op 22-01-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:34
DaniëlWW2 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:16:
Dan Hamilton en Mercedes. Er gaan geruchten rond dat Toto Wolff inderdaad naar de FIA wou, Ferrari het tegenhield en Toto te horen heeft gekregen dat Mercedes stopt. Het plan zou zijn om met Stroll een Aston Martin team op te gaan zetten. Dat impliceert natuurlijk dat Stroll naast Hamilton komt te rijden. Ergens lijkt me dat wel vermakelijk. :P
Zijn die geruchten nieuw? Moet zeggen dat ik dit nog nergens gehoord/gelezen had. Maar in het tussenseizoen ga ik nog minder op zoek naar het nieuws dan tijdens het seizoen en betrouw ik qua info volledig op dit topic

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Kenhas schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:47:
[...]

Zijn die geruchten nieuw? Moet zeggen dat ik dit nog nergens gehoord/gelezen had. Maar in het tussenseizoen ga ik nog minder op zoek naar het nieuws dan tijdens het seizoen en betrouw ik qua info volledig op dit topic
Kom het alleen even snel hier tegen: https://www.grandprix247....-to-buy-mercedes-f1-team/
Billionaire businessman Lawrence Stroll and Mercedes team boss Toto Wolff could be planning to take over the Silver Arrows operation from 2021, according to veteran German correspondent Ralf Bach.
Stroll, whose son Lance drives for Racing Point, has been linked with a $260-million takeover of the British carmaker Aston Martin.

It had been rumoured that Aston Martin, currently Red Bull’s title sponsor, could, therefore, become Racing Point’s new identity from 2021
Uiteraard met

Afbeeldingslocatie: https://www.dvhn.nl/images/i31iod-img-111119-066.onlineBild.jpg/ALTERNATES/WIDE_768/img-111119-066.onlineBild.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Illegal_Alien op 22-01-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kenhas schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:47:
[...]

@DaniëlWW2 heeft er nu eigenhandig een gerucht van gemaakt :+

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Renault-Motorenchef Rémi Taffin im Interview

Verbrenner hat noch lange Zukunft

ja ja d:)b
...
Wo steht Renault im GPS-Vergleich zu Ferrari, Mercedes und Honda?

Taffin: Wir sehen bei der Motorleistung einen engen Kampf mit Mercedes und Ferrari. Mercedes liegt ein bisschen hinter uns, Ferrari ein bisschen vor uns. Honda ist noch einen Schritt dahinter. Aber wir reden heute nicht mehr über Unterschiede von 50 Kilowatt. Das spielt sich bei Ferrari, Mercedes und uns zwischen fünf und zehn Kilowatt ab. Bei Honda sind es vielleicht 15 oder 20 Kilowatt Rückstand.
...
[Google vertaal]
Where does Renault compare GPS to Ferrari, Mercedes and Honda?

Taffin: We see a close battle with Mercedes and Ferrari in engine performance. Mercedes is a bit behind us, Ferrari a bit ahead. Honda is one step behind. But we are no longer talking about differences of 50 kilowatts today. This happens at Ferrari, Mercedes and us between five and ten kilowatts. At Honda it's maybe 15 or 20 kilowatts behind.

...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Raikkonen_WC schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:44:

Is hetzelfde als dat ik elke dag naar de bakker ga, hij veel winst op mij maakt door alles wat ik koop, en hij stopt met zijn zaak. Dan ga ik toch ook niet roepen dat ik moet weten hoe hij zijn leven verder gaat leven omdat ik er mede voor gezorgd heb dat hij kan rentenieren?

En ik zeg even voor het gemak overal JE, maar bedoel jou niet persoonlijk, ik bedoel hiermee de fans. Voel je dus niet persoonlijk aangevallen, want zo is mijn mening niet bedoeld :-)
Denk dat er veel hangen op het probleem, wil je antwoord op een vraag waar je antwoord eigenlijk niet wil hebben? Veel 'mijn generatie' zullen Schumacher (buiten natuurlijk de anderen helden) als icoon van F1 hebben, je wil natuurlijk weten hoe het met je held is, maar wil je dat echt? Misschien is de gedachte/herinnering en de illusie van z'n kenmerkend knipoogje, z'n uitspraken of zijn rijstyle maar beter dan nu een beeld van een wegkwijnend 'iets' op een bed te zien.

Moet je nu eens kijken hoe het bv is met Jan-Michael Vincent, man uit Airwolf.. is dat hoe jij je jeugdheld straks wil herinneren? Dit was natuurlijk over veel grotere periode, maar we praten al bijna 7 jaar, in 7 jaar kan Schumi al bizar veel zijn veranderd. Er komt zeker een foto ergens een keer op het internet, en durf al met zekerheid te zeggen dat veel fans vanaf dat moment Schumi niet meer zullen herinneren zoals ze nu doen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Over Schumacher en de radiostilte.

Heel begrijpelijk toch? Ga eens bij jezelf te rade of je de toestand van een dierbare aan de grote klok zou hangen. Bij dit soort zaken is alleen familie nog belangrijk, de rest niet en daar horen wij bij.

Ik hoef niks te horen, lezen of zien, en begrijp en respecteer het helemaal dat ze hier voor kiezen.

Verder denk ik inderdaad dat je je wezenloos schrikt van 'm.
Die is, ben ik bang, geen schim van de Schumacher die iedereen kent, helaas.

Je zou kunnen hopen op herstel zoals snowboarder Kevin Pierce, maar ik ben bang dat dit niet het geval is.

Prachtige docu trouwens over hem, The Crash Reel: IMDB: The Crash Reel (2013)

Het kijken waard!

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

albino71 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:28:
Over Schumacher en de radiostilte.

Heel begrijpelijk toch? Ga eens bij jezelf te rade of je de toestand van een dierbare aan de grote klok zou hangen. Bij dit soort zaken is alleen familie nog belangrijk, de rest niet en daar horen wij bij.
Om eerlijk te zijn: Nee, vind ik niet begrijpelijk. Ik zit persoonlijk ook niet te wachten op updates over Schumacher. Maar er zijn mensen die wél meeleven. En nee, je hoeft er geen dagelijkse podcast / blog / influencer-style filmpjes van te maken, en als het nét gebeurd is vind ik het inderdaad ook logisch dat je gedachten elders zijn. Maar inmiddels zou er best een keer een iets uitgebreider persbericht de wereld in gestuurd kunnen zijn, waarmee je in één klap van een heleboel aasgieren af bent. Heeft niets te maken met 'aan de grote klok hangen' te maken, maar gewoon een paar antwoorden geven op de vele vragen die mensen hebben. Een beetje zoals het koningshuis met de pers omgaat: Die kiezen bewust zelf een paar selectieve momenten, inclusief één of twee zelfgeselecteerde foto's. Scheelt een hoop gezeik, want ondanks dat je zegt 'rust' te willen, creëer je op deze manier juist het tegenovergestelde. /my-two-cents :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik geniet altijd van zulk soort hoogmoed / chauvinistisch gedrag. Ze hebben de afgelopen jaren werkelijk geen klap laten zien, waarbij Abiteboul al helemaal niet meer serieus genomen kan worden. Tuurlijk zullen de marges klein zijn, maar relatief is waar het in de F1 om draait.

Afgelopen seizoen voor de GP van Frankrijk bliezen ze hoog van de toren, daarna heb ik ze werkelijk geen één keer meer gehoord met zulk soort uitspraken. Laat Renault maar lang in de F1 blijven, goed voor de comedy maar zeker ook voor het middenveld.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:41

basvn

Breezand - NHN

hardware-lover schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:17:

...

Taffin: Wir sehen bei der Motorleistung einen engen Kampf mit Mercedes und Ferrari. Mercedes liegt ein bisschen hinter uns, Ferrari ein bisschen vor uns. Honda ist noch einen Schritt dahinter. Aber wir reden heute nicht mehr über Unterschiede von 50 Kilowatt. Das spielt sich bei Ferrari, Mercedes und uns zwischen fünf und zehn Kilowatt ab. Bei Honda sind es vielleicht 15 oder 20 Kilowatt Rückstand.
...
[Google vertaal]

Taffin: We see a close battle with Mercedes and Ferrari in engine performance. Mercedes is a bit behind us, Ferrari a bit ahead. Honda is one step behind. But we are no longer talking about differences of 50 kilowatts today. This happens at Ferrari, Mercedes and us between five and ten kilowatts. At Honda it's maybe 15 or 20 kilowatts behind.

...
_O- _O- _O-
Renault loopt voor op MERC, en Honda loopt 1 stap achter de Renault?
wat hebben die gasten op zeg

Of zal de Renault zelf weer een bagger auto zijn, dat er niks van te merken is
iets met 1000pk

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

albino71 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:17:
[...]

@DaniëlWW2 heeft er nu eigenhandig een gerucht van gemaakt :+
Ik heb het wel allemaal gelezen, maar ik hecht er zelf weinig waarde aan. ;)

...

...
[Google vertaal]

...
_O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

naitsoezn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:43:
[...]

Om eerlijk te zijn: Nee, vind ik niet begrijpelijk. Ik zit persoonlijk ook niet te wachten op updates over Schumacher. Maar er zijn mensen die wél meeleven. En nee, je hoeft er geen dagelijkse podcast / blog / influencer-style filmpjes van te maken, en als het nét gebeurd is vind ik het inderdaad ook logisch dat je gedachten elders zijn. Maar inmiddels zou er best een keer een iets uitgebreider persbericht de wereld in gestuurd kunnen zijn, waarmee je in één klap van een heleboel aasgieren af bent. Heeft niets te maken met 'aan de grote klok hangen' te maken, maar gewoon een paar antwoorden geven op de vele vragen die mensen hebben. Een beetje zoals het koningshuis met de pers omgaat: Die kiezen bewust zelf een paar selectieve momenten, inclusief één of twee zelfgeselecteerde foto's. Scheelt een hoop gezeik, want ondanks dat je zegt 'rust' te willen, creëer je op deze manier juist het tegenovergestelde. /my-two-cents :P
Dat is wat ik ook bedoel. Je kunt mij niet vertellen dat je na zoveel jaar nog steeds alleen met je familie bezig bent. Kijk dat je de eerste weken, maand of zelfs jaar weinig wilt melden is prima, maar langer valt niet meer onder "er niet mee bezig zijn". Ze zijn ook met hun huidige opzet expres de boel dicht aan het zetten, ergo dat kost meer moeite. Ik denk ook dat mensen heel goed de persoon Michael nu goed apart kunnen houden van de sportpersoon Michael toen. Het is ook al lang genoeg geleden, hij zal er niet meer zo fris en fruitig uitzien als toen.

Dat ie zijn carrière afsloot, is prima en ik verwachtte ook niet dat ze een Nico Vlogsberg kant op zouden gaan, maar een persbericht is echt het minste wat je kunt doen voor de fans die niet snappen waarom ie niet in de spotlights treed. Het lijkt me duidelijk dat er een grote vraag is naar hoe het met hem gaat, ongeacht of er nou foto's zijn of niet. Dan kun je toch niet zeggen "ja maar we willen privacy" en denken dat iedereen daar mee akkoord gaat? Je koos er toch zelf voor om een publiek persoon te worden?

Als mensen zichzelf terugtrekken uit de schijnwerpers, zie je ook altijd een bericht met reden waarom en meer dan "hij is gevallen met skiën". Er is ook niemand die hem niet zijn rust gunt, maar hoezo heeft ie er last van als mensen nieuws lezen over zijn gesteldheid? Je valt er niemand mee lastig, je krijgt hoogstens wat andere vragen aan je management, maar daar heb je toch nog steeds een manager voor? Dat er een manager is, geeft aan mij ook aan dat er iets gemanaged moet worden.

Ik vind verder dat veel berichten en video's over herstel en omgang met problemen voor anderen juist een inspiratie kunnen zijn, in plaats van een negatief iets. Je ziet het ook met Billy Monger en Juan Manuel Correa of zelfs Robert Kubica. Diep gaan om weer te herstellen. Ja je neemt tijd voor jezelf, maar het is onzin om niet even een paar paragraafjes te typen om je grootste fans te informeren die je jarenlang hebben gesteund en gefinancierd. Fans waarvoor je ook onderdeel van diens familie was (zo ver zal het vast bji sommigen gegaan zijn) en die ook met je ups en downs tijdens het racen aanwezig waren. Je privacy was je voor je ongeluk ook al kwijt, ik zie niet hoe het nu ineens anders moet gaan. En het is ook anders dan bij iemand die met pensoen gaat of die een ziektetraject in gaat, waarvoor ook altijd respect gegeven wordt. Alleen weten we dan vaak meer wat er aan de hand is en geef je fans de mogelijkheid om steun te bieden ipv ze van je af te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Racing Point gaat de auto op 17 feb aankondigen in Mondsee.
Bij hoofdkantoor van BWT (neem aan dat er weinig aan de livery veranderd dus :+ )

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vanaf 28 februari is Drive to Survive seizoen 2 te zien op Netflix.
Tune in from February 28 to get a no-holds-barred look at what it’s really like for the drivers and team personnel to live and work in the F1 circus, as the key storylines of the 2019 season – including that dramatic German Grand Prix, which F1 fans recently voted the Race Of The Decade – are re-opened and explored in glorious HD.
Bron

[ Voor 44% gewijzigd door sjaool op 22-01-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:43

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
DaniëlWW2 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:16:
Voorbereiding voor de testdagen die uiteraard helemaal niks zeggen. :+

[Afbeelding]

En op de laatste dag van de wintertesten, als Mercedes eindelijk laat zien dat ze wederom de beste zijn, tja dan zit iedereen naar Netflix te kijken. :*)

[Twitter]

Ferrari dan. Tja het risico dat Ferrari hun ontwikkeling heeft verprutst is er natuurlijk altijd. Immers doet Ferrari dat al ruim een decennium af en aan. Het helpt zeker niet dat ze in 2019 compleet verkeerd zaten en nu wanhopig een jaar achterstand moeten inlopen op Mercedes en RBR. Komt nog eens bij dat de 2021 reglementen zelfs Ferrari zullen dwingen om niet al te veel doorontwikkeling voor de 2020 auto te doen. Het moet dus eigenlijk meteen bij de wintertesten al goed zijn en in Australië presteren.
De technici bij Ferrari schijnen bij het zien van de data van de laatste windtunneltest hoofdschuddend weer vertrokken te zijn..
En bij Mercedes kunnen we onze borst nat maken, die wagen ziet er zo veelbelovend uit dat Lewis zn naam al op de 8e WDC bokaal kan laten graveren ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chiron schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:24:
[...]

De technici bij Ferrari schijnen bij het zien van de data van de laatste windtunneltest hoofdschuddend weer vertrokken te zijn..
En bij Mercedes kunnen we onze borst nat maken, die wagen ziet er zo veelbelovend uit dat Lewis zn naam al op de 8e WDC bokaal kan laten graveren ;)
Dat van Ferrari geloof ik dus ook niet zomaar. Het kan natuurlijk, Ferrari heeft in 2014, 2017 en 2019 ook de plank misgeslagen, maar dit gaan ze echt niet allemaal vertellen aan de media. Doen ze dat wel, tja dan moet ik mijn toch al niet al te positieve mening over het functioneren van de Ferrari organisatie, negatief gaan bijstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

Spotmatic

Ken sent me

Ik geloof helemaal niets. Het kan maar zo zijn dat Williams ineens aan de kop van F1.5 rijdt. :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bedacht me vandaag opeens dat de wintertesten stiekem al behoorlijk snel gaan beginnen! Heerlijk man, dat geneuzel totdat het seizoen weer begint.

Ik heb bij mijn nieuwe baas al aangegeven dat ik niet op racedagen wil/kan werken! En ja, wij zijn 363 dagen per jaar open....

Ik heb er zeker zin in!

Nu nog ff €100 op Max zetten voor WK komend seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:23
Chiron schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:24:
[...]
Als ze een beetje gogme hebben spreken ze dat van tevoren met elkaar af natuurlijk :).

Zegt inderdaad helemaal niks.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
pilskes schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:18:

Nu nog ff €100 op Max HAM zetten voor WK komend seizoen...
FTFY, scheelt je weer 100 :9 ;)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:04
basvn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:39:
Racing Point gaat de auto op 17 feb aankondigen in Mondsee.
Bij hoofdkantoor van BTW (neem aan dat er weinig aan de livery veranderd dus :+ )
Bij BWT dus. Ik dacht al: wat heeft de belasting met Formule 1 te maken? :)
https://www.formula1.com/...zc3SQhkl7z0KQnRH1Zya.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:18

TrekDr0p

QR niet scannen

Nog 19 dagen
Nog 448 uren
Nog 26.877 minuten
Nog 1.612.561 seconden
Nog even wachten tot de dag aanbreekt dat FER zijn livery gaat laten zien :)

Maar RBR heeft die al zijn launch date aangegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
TrekDr0p schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:10:
[...]

Maar RBR heeft die al zijn launch date aangegeven?
Nee, RBR heeft nog geen datum doorgegeven

11 feb Ferrari
12 feb Renault
13 feb McLaren
14 feb Mercedes
14 feb AlphaTauri
17 feb Racing Point

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

...

...
[Google vertaal]

...
Renault blijft zich maar gedragen als die gestoorde ex. :O

Laat ze nou gewoon de klep eens een keer houden en zorgen dat ze wat laten zien.

Ik ga bij deze de voorspelling doen dat Daniel Ricciardo het seizoen niet afmaakt bij Renault. Ergens in 2020 word bekent dat hij in 2021 ergens anders heen gaat (ik gok McLaren) en Cyril gaat helemaal flippen want dat doen gestoorde exen nu eenmaal en tegen het eind van het seizoen trapt ie Daniel eruit wat ze ook nog eens bak geld gaat kosten.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo
Player1S schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:32:
[...]

Renault blijft zich maar gedragen als die gestoorde ex. :O

Laat ze nou gewoon de klep eens een keer houden en zorgen dat ze wat laten zien.

Ik ga bij deze de voorspelling doen dat Daniel Ricciardo het seizoen niet afmaakt bij Renault. Ergens in 2020 word bekent dat hij in 2021 ergens anders heen gaat (ik gok McLaren) en Cyril gaat helemaal flippen want dat doen gestoorde exen nu eenmaal en tegen het eind van het seizoen trapt ie Daniel eruit wat ze ook nog eens bak geld gaat kosten.
Maar in hoeverre is dit anders dan wat Helmut Marko zegt?
https://www.gpupdate.net/...e-tienden-achter-ferrari/
https://www.auto-motor-un...upgrade-zweite-testwoche/

Alles wat Cyril en Marko zeggen neem ik met meerdere zakken zout.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Martinspire schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:12:

[Twitter]
Dus Charles krijgt ook eigen tribunes op 2 banen. Mijn gok: Monaco en Italië.

Edit:
Lijkt me duidelijk zo: https://www.reddit.com/r/...eclerc_grandstand_monaco/
Dit is toch wel erg slecht nieuws voor F1 en mogen ze wat mij betreft ook direct verbieden. Het is juist zo mooi dat je met allerlei verschillende fans door elkaar kunt zitten en dat er geen rivaliteit is. Met de introductie van rijder specifieke tribunes zet je mensen (onbedoeld hoop ik) tegen elkaar op. Zelfs als mensen deze intentie niet hebben. Dit kan een glijdende schaal worden en eindigen waar het in het voetbal is geëindigd. Het is eigenlijk van de zotten dat concepten als een "uitvak" bestaan. Je zou (net als bij F1) gewoon een willekeurig kaartje moeten kunnen kopen en kunnen zitten waar je wilt zitten.

Ik ben zelf meer een neutrale F1 kijker en zou ook nooit tussen de oranjegekkies gaan zitten. Ik vermoed dat het voor de organiserende circuits financieel aantrekkelijk kan zijn omdat ze een hele tribune in 1x aan de fanclub kunnen verkopen. Hopelijk steekt de F1 organisatie hier snel een stokje voor en is het rijderstribune concept verboden voor de eerste race van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

Spotmatic

Ken sent me

demo31051987 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:12:
[...]

Nee, RBR heeft nog geen datum doorgegeven

11 feb Ferrari
12 feb Renault
13 feb McLaren
14 feb Mercedes
14 feb AlphaTauri
17 feb Racing Point
16 februari lijkt dan een logische datum voor het presenteren van de RB16.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 14:14

Jelte,89

Woodworking

demo31051987 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:46:
[...]

Maar in hoeverre is dit anders dan wat Helmut Marko zegt?
https://www.gpupdate.net/...e-tienden-achter-ferrari/
https://www.auto-motor-un...upgrade-zweite-testwoche/

Alles wat Cyril en Marko zeggen neem ik met meerdere zakken zout.
Mwah, even afgaande op alleen de tekst in de titel (want ik lees dit amper ivm de lading zout) vind ik het zeggen dat je 2 tiende achter iemand staat, wat bescheidener overkomen dan zeggen dat je boven Merc en RBR staat.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Jelte,89 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:50:
[...]

Mwah, even afgaande op alleen de tekst in de titel (want ik lees dit amper ivm de lading zout) vind ik het zeggen dat je 2 tiende achter iemand staat, wat bescheidener overkomen dan zeggen dat je boven Merc en RBR staat.
In dezelfde tekst staat dat Marko vond dat ze voor Mercedes stonden. Dus precies hetzelfde als Cyril nu zegt. Maar inderdaad, je hebt zakken zout nodig. Dat geldt voor Cyril maar ook zeker voor Marko.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:58

Soggney

Zeekomkommer

Sjah, uiteindelijk halen die engineers ook maar de data van de testbank. en als ze die vergelijken kan misschien de renault motor met momenten boven de anderen pieken. Maar wanneer zo'n Franse motor ziet dat ie meer werk verzet dan de rest, gaat ie staken.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

demo31051987 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:52:
[...]

In dezelfde tekst staat dat Marko vond dat ze voor Mercedes stonden. Dus precies hetzelfde als Cyril nu zegt. Maar inderdaad, je hebt zakken zout nodig. Dat geldt voor Cyril maar ook zeker voor Marko.
Uiteindelijk zet RBR hun uitspraak kracht bij met resultaten terwijl Renault alleen maar verder lijkt af te glijden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:53

pinda powerrr

Slow down...

TrekDr0p schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:10:
[...]

Rood!

Gokje....

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

DaniëlWW2 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:28:
[...]

Dat van Ferrari geloof ik dus ook niet zomaar. Het kan natuurlijk, Ferrari heeft in 2014, 2017 en 2019 ook de plank misgeslagen, maar dit gaan ze echt niet allemaal vertellen aan de media. Doen ze dat wel, tja dan moet ik mijn toch al niet al te positieve mening over het functioneren van de Ferrari organisatie, negatief gaan bijstellen...
Tel er nog even bij op dat de nieuwe simulator pas halverwege dit seizoen klaar gaat zijn, en ze de 2020 auto dus met de oude simulator moeten ontwikkelen :Y)
Het ziet er allemaal niet echt feestelijk uit, of als echte pre-sandbagging.

Zullen ze tijdens de wintertest om de tifosi tevreden te houden wel een paar rondjes doen met een bijna kurkdroge tank en 0 aero, zodat het nog ergens op lijkt :P

Ondertussen hebben ze bij Mercedes heel veel aandacht besteed aan de koeling, want een tweede 'Oostenrijk' gaat ze natuurlijk niet gebeuren.. dat was afgelopen seizoen het grote manco bij de silberpfeile.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chiron schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:33:
Ondertussen hebben ze bij Mercedes heel veel aandacht besteed aan de koeling, want een tweede 'Oostenrijk' gaat ze natuurlijk niet gebeuren.. dat was afgelopen seizoen het grote manco bij de silberpfeile.
Dat was in 2018 toch ook al een manco? Want toen sloegen ze wel een grote flater door met beide auto's uit te vallen, maar ze deden ook al niet meer mee. Was Hamilton niet voordat die uitviel ingehaald door Vettel?

En ik kan mij niet indenken dat het Mercedes uit maakt als ze een of twee races niet mee doen door koelingsproblemen. Als ze 15+ races gewoon meedoen om de eerste plaats op het podium maakt het ook niet uit als ze die andere 6 races gewoon 5 & 6 worden. Want ook je concurrent zal een aantal races punten laten liggen en niet consistent op het podium staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

RobertMe schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:42:
[...]

Dat was in 2018 toch ook al een manco? Want toen sloegen ze wel een grote flater door met beide auto's uit te vallen, maar ze deden ook al niet meer mee. Was Hamilton niet voordat die uitviel ingehaald door Vettel?

En ik kan mij niet indenken dat het Mercedes uit maakt als ze een of twee races niet mee doen door koelingsproblemen. Als ze 15+ races gewoon meedoen om de eerste plaats op het podium maakt het ook niet uit als ze die andere 6 races gewoon 5 & 6 worden. Want ook je concurrent zal een aantal races punten laten liggen en niet consistent op het podium staan.
Het ding is wel dat ze afgelopen seizoen ook gewonnen hebben terwijl ze niet de snelste waren, en dat is wel hun klasse. Het geeft wel aan dat hun voorsprong die ze tot dat moment hadden, wel kleiner is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
RobertMe schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:42:
[...]

Ze kunnen, en mogen, de koeling per Grand Prix aanpassen. Het is alleen een grote trade-off. Als je meer lucht door de auto laat lopen waardoor je meer koeling hebt, heb je ook een grotere luchtweerstand; en ga je dus langzamer. Wat Mercedes, net zoals de andere teams, probeert is om met minimale koeling te rijden. Bij de meeste races plakken ze ook veel luchtinlaten (half)af. Het probleem van Mercedes was dat de grootst mogelijke gaten in de engine-cover niet groot genoeg waren. Ik denk niet dat ze die fout nog een keer maken. Bij andere GPs kunnen ze net zoals normaal met minder koeling rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Erapaz schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:47:
[...]

Dit is toch wel erg slecht nieuws voor F1 en mogen ze wat mij betreft ook direct verbieden. Het is juist zo mooi dat je met allerlei verschillende fans door elkaar kunt zitten en dat er geen rivaliteit is. Met de introductie van rijder specifieke tribunes zet je mensen (onbedoeld hoop ik) tegen elkaar op. Zelfs als mensen deze intentie niet hebben. Dit kan een glijdende schaal worden en eindigen waar het in het voetbal is geëindigd. Het is eigenlijk van de zotten dat concepten als een "uitvak" bestaan. Je zou (net als bij F1) gewoon een willekeurig kaartje moeten kunnen kopen en kunnen zitten waar je wilt zitten.

Ik ben zelf meer een neutrale F1 kijker en zou ook nooit tussen de oranjegekkies gaan zitten. Ik vermoed dat het voor de organiserende circuits financieel aantrekkelijk kan zijn omdat ze een hele tribune in 1x aan de fanclub kunnen verkopen. Hopelijk steekt de F1 organisatie hier snel een stokje voor en is het rijderstribune concept verboden voor de eerste race van het seizoen.
Het 'hebben' van een tribune is volgens mij niets meer dan gewoon een naampje geven aan de tribune als eerbetoon aan die persoon. Het betekent niet dat die tribune voor die fans gereserveerd zijn voor zover ik weet. Dus ipv tribune 1, 2, 3, heb je dan ook de Leclerc tribune, net zoals de Rossi tribune in Assen, of de Verstappen tribune in (ik gok) Spa en Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
mark-k schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:12:
[...]

Het 'hebben' van een tribune is volgens mij niets meer dan gewoon een naampje geven aan de tribune als eerbetoon aan die persoon. Het betekent niet dat die tribune voor die fans gereserveerd zijn voor zover ik weet. Dus ipv tribune 1, 2, 3, heb je dan ook de Leclerc tribune, net zoals de Rossi tribune in Assen, of de Verstappen tribune in (ik gok) Spa en Oostenrijk.
Het verschil is dat tickets voor de Max Verstappen-tribunes enkel via verstappentravel.nl te boeken zijn. Het is niet het geval van Max niet enkel een naampje aan de tribune, maar een exclusief iets. Max heeft dit naar de Formule 1 gebracht, en Leclerc gaat het nu ook doen (alleen nog niet op de manier zoals het bij Max gaat). De Red Bull tribunes op bijvoorbeeld de Oostenrijk ring zijn bijvoorbeeld wel weer normale tribunes met een naampje.

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasG op 23-01-2020 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
@mark-k Ik hoop dat je gelijk hebt, maar dat is niet mijn interpretatie en ook niet hoe je het in Oostenrijk bijvoorbeeld ziet. Je koopt een kaartje voor de verstappen tribune met oranje shirt, lanyard, tas, etc. Bijvoorbeeld: https://www.verstappentra...appen-orange-west-tribune.
In principe worden deze kaarten alleen door Max fans gekocht en doet iedereen dat shirt aan, zoals hier op de achtergrond in Hockenheim:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WMQvwJpCdwvuMYSBVjqSJZ9w/thumb.jpg

Het begint nu onschuldig, maar het kan natuurlijk langzaam richting voetbal praktijken gaan. Wat dronken hollanders en fransen die elkaar tegenkomen na de race en er een matpartij van maken. Anti-leclerc liederen, boo-ing bij het podium, juichen als coureurs crashen. De introductie van dit soort tribune's lijkt me een stap die je niet wilt nemen als F1 organisatie zijnde.

De Rossi tribune is ook helemaal geel, inclusief liederen met een soort van capo en geel vuurwerk. De kaarten zijn in principe alleen voor Rossi fans: https://rossitribune.com/site/en, als zal de "clubcard" nog wel even op zich laten wachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Erapaz op 23-01-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Erapaz schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:28:
@mark-k Ik hoop dat je gelijk hebt, maar dat is niet mijn interpretatie en ook niet hoe je het in Oostenrijk bijvoorbeeld ziet. Je koopt een kaartje voor de verstappen tribune met oranje shirt, lanyard, tas, etc. Bijvoorbeeld: https://www.verstappentra...appen-orange-west-tribune.
In principe worden deze kaarten alleen door Max fans gekocht en doet iedereen dat shirt aan, zoals hier op de achtergrond in Hockenheim:

[Afbeelding]

Het begint nu onschuldig, maar het kan natuurlijk langzaam richting voetbal praktijken gaan. Wat dronken hollanders en fransen die elkaar tegenkomen na de race en er een matpartij van maken. Anti-leclerc liederen, boo-ing bij het podium, juichen als coureurs crashen. De introductie van dit soort tribune's lijkt me een stap die je niet wilt nemen als F1 organisatie zijnde.
Klinkt wel heel erg dramatisch, gebeurt nu (en vroeger ook al.) Heb liever een levendig publiek dan makke (in slaap gevallen) schaapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
De FOM, de FIA, maar ook de buitenlandse media, vinden de oranje tribunes juist geweldig. De fans zijn al ver voor de race aanwezig, mogen van de circuit organisatie zelfs eigen speakers/podia etc mee nemen, en als de race is afgelopen zijn ze nog terwijl de rest al lang vertrokken is. Toegegeven er waren toen tot op heden nog geen tribunes van rivalen, maar het is tot op heden altijd netjes verlopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

ThomasG schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:25:
[...]
Het verschil is dat tickets voor de Max Verstappen-tribunes enkel via verstappentravel.nl te boeken zijn. Het is niet het geval van Max niet enkel een naampje aan de tribune, maar een exclusief iets. Max heeft dit naar de Formule 1 gebracht, en Leclerc gaat het nu ook doen (alleen nog niet op de manier zoals het bij Max gaat). De Red Bull tribunes op bijvoorbeeld de Oostenrijk ring zijn bijvoorbeeld wel weer normale tribunes met een naampje.

[Afbeelding]

De Rossi tribune is ook helemaal geel, inclusief liederen met een soort van capo en geel vuurwerk. De kaarten zijn in principe alleen voor Rossi fans: https://rossitribune.com/site/en, als zal de "clubcard" nog wel even op zich laten wachten.
Dan ben ik helaas verkeerd, dacht dat het gewoon een naam was. Maar verder heb je overal wel een 'oranje golf' als je bij een circuit komt.
Als het echt exclusieve tribunes worden zou wel jammer zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:50

Crazy D

I think we should take a look.

Die Tokkies heb je overal, als het tegenzit zelfs bij Curling :P Maar in het verleden had je complete zeëen met rode kleding toen Schumi in zijn hoogtij jaren reed, geloof niet dat er echt veel mat-partijen waren destijds. Zou niet weten waarom dat nu opeens wel zou zijn. Alsof Nederlanders zo agressief zijn...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Denk dat het iets is met puzzel stukjes. 1 voor 1.
Max, nu Exxon, volgende week Honda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
basvn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:35:
[...]

Denk dat het iets is met puzzel stukjes. 1 voor 1.
Max, nu Exxon, volgende week Honda
Ik denk niet dat Honda volgende week al gaat aankondigen dat ze toch langer blijven. Ze hebben pas eind november het bericht naar buiten gebracht dat ze een jaar langer blijven. Ik denk dat het bericht van Honda nog een jaar op zich laat wachten, zo niet nog langer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:34
Crazy D schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:26:
[...]

Die Tokkies heb je overal, als het tegenzit zelfs bij Curling :P Maar in het verleden had je complete zeëen met rode kleding toen Schumi in zijn hoogtij jaren reed, geloof niet dat er echt veel mat-partijen waren destijds. Zou niet weten waarom dat nu opeens wel zou zijn. Alsof Nederlanders zo agressief zijn...
Zo liepen er toch wel een paar rond tijdens Francorchamps. Nederlanders op een camping die opeens enkele Britten met Mercedes kleuren zagen lopen. Was echt als een rode lap op een stier. Verwijten, (lege) blikken,... in de richting van de Britten. Gelukkig waren ze net te zat om over de beek te springen die tussen hen en de Britten lag, wat op zich wel leuke taferelen opleverde ;)

Vervelende was dat andere werden meegesleept in het negatieve "enthousiasme" en ook begonnen te roepen richting "tegenstand".

Maar langs het circuit zelf viel het goed mee. Maar ik zou het toch niet aandurven om met een Mercedes truitje op de Verstrappen tribune te gaan zitten ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kenhas schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:15:
[...]

Zo liepen er toch wel een paar rond tijdens Francorchamps. Nederlanders op een camping die opeens enkele Britten met Mercedes kleuren zagen lopen. Was echt als een rode lap op een stier. Verwijten, (lege) blikken,... in de richting van de Britten. Gelukkig waren ze net te zat om over de beek te springen die tussen hen en de Britten lag, wat op zich wel leuke taferelen opleverde ;)
Naar Mercedes zou ik dat ook absoluut niet doen, maar Ferrari/Leclerc en nu Max na-apen? Ergens vraag je er dan best wel om :P Dat het vroeger niet zo was, tijden veranderen en ergens is Max ook best uniek met zo'n aanhang, natuurlijk hebben de grote mensen vroeger genoeg aanhang gehad, maar een Oranje legioen is toch al een vak apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SinergyX schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:35:
[...]

Naar Mercedes zou ik dat ook absoluut niet doen, maar Ferrari/Leclerc en nu Max na-apen? Ergens vraag je er dan best wel om :P Dat het vroeger niet zo was, tijden veranderen en ergens is Max ook best uniek met zo'n aanhang, natuurlijk hebben de grote mensen vroeger genoeg aanhang gehad, maar een Oranje legioen is toch al een vak apart.
Ach, op de Lando tribune wordt een heel groot feest! Zet die naast de Max tribune en we hebben een nog groter feest! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Grappig ook die berichtgeving over Ocon vs Ricciardo en Abiteboul. Ricciardo zou te negatief zijn... Die zit daar ook niet lang meer denk ik... Fransozen wil je niet mee te maken hebben ;w
sjaool schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:54:
[...]

Ach, op de Lando tribune wordt een heel groot feest! Zet die naast de Max tribune en we hebben een nog groter feest! :+
En een groter oranje vak!

[ Voor 26% gewijzigd door JB op 23-01-2020 15:30 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:02
Voor de echte racefans: https://www.ad.nl/auto/vo...handsje-te-koop~a99d90e5/
Het Britse bedrijf TDF heeft een aantal voormalige F1-bolides van Team Marussia en Sauber op de kop getikt om ze een tweede jeugd te bezorgen. Ze zijn binnenkort voor iedereen te koop, mits je genoeg geld meebrengt.
Het gaat om een Sauber C31 uit 2012 en een Team Marussia MVR02 uit 2011.
De 2.4 liter V8 is vervangen door een 1.8 liter met 600pk. Door DRS is de topsnelheid meer dan 320 km/u.
Je krijgt ook 3 sets Pirelli-banden (soft, medium en hard), en een racecursus. De prijs wordt waarschijnlijk zo'n 1.7 miljoen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

SpeedQber schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:35:
Voor de echte racefans: https://www.ad.nl/auto/vo...handsje-te-koop~a99d90e5/

[...]

Het gaat om een Sauber C31 uit 2012 en een Team Marussia MVR02 uit 2011.
De 2.4 liter V8 is vervangen door een 1.8 liter met 600pk. Door DRS is de topsnelheid meer dan 320 km/u.
Je krijgt ook 3 sets Pirelli-banden (soft, medium en hard), en een racecursus. De prijs wordt waarschijnlijk zo'n 1.7 miljoen euro.
En om het topic wat kleurrijker te maken: (Bron : Wikipedia) dus dont blame me :P

Sauber C31
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e2/Sergio_Perez_2012_Malaysia_FP2.jpg

Team Marussia MVR02
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/2011_British_GP_-_Glock_Marussia.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-01-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06
Haha dat bericht over die Renault motor VS de Honda. Die Fransen praten toch een partij shit, damn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:32

Vuvuzela

My spire is forming

De_Bastaard schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:25:
Haha dat bericht over die Renault motor VS de Honda. Die Fransen praten toch een partij shit, damn.
Oud zeer.

Ergens zou het wel kunnen dat Renault meer topvermogen heeft, en het hoeft ook niet eens erg te zijn. Laat Renault maar dromen tot nu toe hebben ze niks.. Het gaat om de hele powerband die je gebruikt (en de betrouwbaarheid en de hele rest van de auto natuurlijk)
Van de 2 hieronder zou ik liever de auto met de rode curve rijden (op straat) als voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/4XWip.png

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Kenhas schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:15:
[...]

Maar langs het circuit zelf viel het goed mee. Maar ik zou het toch niet aandurven om met een Mercedes truitje op de Verstrappen tribune te gaan zitten ;)
Valt reuze mee, ik zat twee of drie jaar geleden in Oostenrijk op de Verstappen tribune (toen hij in de eerste ronde uitviel :X ) en er zat toen ook een dude in een Ferrari shirtje. Op wat grappige opmerkingen over en weer was het super gezellig, ook nadat Verstappen uitviel.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wij gaan naar de GP van Canada, daar zitten we op de Lance Stroll tribune.
Geloof maar niet dat we fans zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[ Voor 42% gewijzigd door basvn op 23-01-2020 18:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De_Bastaard schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:25:
Zelfs als het klopt dat ze iets van 5kW voorliggen op Mercedes, dus bijna 7pk, dan alsnog is de Renault gewoon de slechte PU. Betrouwbaarheid is nog steeds ronduit slecht. De MGU-K is ook nog steeds een grap die constant kapot gaat, net zoals de turbo. Ik vermoed dat die PU ook last heeft van problemen met vloeiende overgang van vermogen waardoor teams met Renault PU's steeds problemen met de versnellingsbakken hebben. Immers ging dat nog wel eens mis voor RBR, tot dit seizoen. Ondertussen ging het ook niet erg lekker met McLaren op dat front. Het zet je aan het denken...

Het meest problematische is denk ik alleen dat ik vermoed dat de Renault met afstand de slechte vermogenscurve heeft, Mercedes nog steeds de beste en Honda daar Ferrari al is gepasseerd. Die motoren lopen zelden op vol vermogen. Q3 ja en dat is het. Je hebt veel meer aan efficiëntie in racemodus en zowel RBR-Honda als Mercedes lieten in 2019 daar duidelijk zien dat ze voor langere tijd een krachtige mapping konden draaien. Honda deed dat waarschijnlijk zelfs beter dan Mercedes. Voorbeelden zijn Max in Oostenrijk, Hongarije en Brazilië. Hamilton liet zien wat die Mercedes kan in Hongarije. In al deze races werd Ferrari gewoon vernederd met hun "beste PU". Ze waren helemaal nergens. Natuurlijk was de auto alweer niet goed genoeg in 2019, maar die races zijn me wel bijgebleven als extra pijnlijk omdat met name RBR-Honda een constant zeer hoog tempo liet zien met een high power engine mapping. In contrast stond Ferrari hun Q3 mode. Zelfs in de periode dat ze niet aan het valsspelen waren, was die behoorlijk. Je wint er alleen niks mee als je chassis+race mapping richting de 0,5s of meer per ronde tekort komt.

Oh en ik vond het wel vermakelijk dat ze indirect toegeven dat ze in 2018 inderdaad op ongeveer 50kW achterstand zaten. :z

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-01-2020 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aTqzOUwWOPr1Rh7bkCc8vUUt/full.jpg

Onboard camera's v0.1 _/-\o_

En de video natuurlijk

Bron: Reddit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Meh, de Alpha was indrukwekkender :P
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/trlwa7zfwsgy.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Its happening. _/-\o_ :D :*) *O* oOo _O-
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/i8j4pjedzfc41.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=7e01b6f229a2e390e5c1b3d5410cb80c26528ab8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat is dat Twitter toch ook een vuilnisbak he:

F1 Team: Deelt wat en stelt een leuk bedoelde vraag
Twitter: hier heb je een zure kutreactie terug

En dan nog professionele reactie geven. Ik geef het ze te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PWM schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:14:
[...]

Wat is dat Twitter toch ook een vuilnisbak he:

F1 Team: Deelt wat en stelt een leuk bedoelde vraag
Twitter: hier heb je een zure kutreactie terug

En dan nog professionele reactie geven. Ik geef het ze te doen.
1) Het was instagram. ;)
2) Zuur doen over zure vragen op het internet is volstrekt zinloos. We hebben er alleen een leuk antwoord uit gekregen want achter de schermen met die Mercedes meltdown is iets dat wel volgens mij allemaal willen zien. :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat is Instagram ook een vuilnisbak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

DaniëlWW2 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:18:
[...]

1) Het was instagram. ;)
2) Zuur doen over zure vragen op het internet is volstrekt zinloos. We hebben er alleen een leuk antwoord uit gekregen want achter de schermen met die Mercedes meltdown is iets dat wel volgens mij allemaal willen zien. :+
Er staat nergens dat de meltdown ook maar enigzins door Lewis word besproken, alleen dat GP duitsland er in zit en Lewis in die aflevering. Maar maakt mij wel nieuwsgierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gropah schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:25:
[...]

Er staat nergens dat de meltdown ook maar enigzins door Lewis word besproken, alleen dat GP duitsland er in zit en Lewis in die aflevering. Maar maakt mij wel nieuwsgierig.
Er is een hele aflevering over Mercedes in Duitsland. Dat lijkt me afdoende. ;)
Hamilton was dat weekend trouwens ziek dus dat zal niet al te veel zijn. Als ze het compenseren met extra veel Toto die tafels sloopt, dan is het goed. :Y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:07
DaniëlWW2 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:29:
[...]

Er is een hele aflevering over Mercedes in Duitsland. Dat lijkt me afdoende. ;)
Hamilton was dat weekend trouwens ziek dus dat zal niet al te veel zijn. Als ze het compenseren met extra veel Toto die tafels sloopt, dan is het goed. :Y)
Heb mij al heilig voorgenomen om die aflevering met een paar lekkere duitse biertjes en braatworst te bekijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:21
Gropah schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:25:
[...]

Volgens mij waren de geruchten destijds dan ook dat hij aangaf er totaal niet in te willen zitten doordat hij ziek was. Dat was toen vrij opvallend gezien dat weekend iets minder goed verliep dan gepland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BlackMonkey schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:35:
[...]
Volgens mij waren de geruchten destijds dan ook dat hij aangaf er totaal niet in te willen zitten doordat hij ziek was. Dat was toen vrij opvallend gezien dat weekend iets minder goed verliep dan gepland.
Hij had eigenlijk een wederopstanding gepland voor dat speciale weekend. "ben eigenlijk te ziek, maar toch heb ik kont geschopt tijdens de race, halleluja", en zou maar wat graag de hoofdrol voor zich hebben opgeëist voor dat weekend. Maar het liep toch nét even wat anders 🤫 Hij zou zelfs de race niet eens hebben uitgereden als het aan hem lag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 23:03
PWM schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:19:
Wat is social media ook een vuilnisbak :+
FTFY :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34

Pierre

Van nature lui!

Die aflevering over de GP van Duitsland kijk ik gewoon 2 keer. Dubbel genieten :9

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 24-01-2020 06:57 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vuvuzela schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:09:
[...]

Van de 2 hieronder zou ik liever de auto met de rode curve rijden (op straat) als voorbeeld.
[Afbeelding]
Op straat wel ja, maar op straat rij je niet aan de limiet. Op het circuit zou je alleen het stuk tussen 5500 en 7000 toeren gebruiken, en dan is dat hogere koppel onderin niet van belang.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Ik had vorig jaar al geruchten gehoord dat Exact zou gaan stoppen met de sponsoring van Max. Of ze gestopt zijn weet ik niet, echter is Max tijdens de Rally in Monaco wel al gespot met een nieuwe pet, met geen Exact maar zijn nieuwe sponsor CarNext.com op de zijkant....

https://www.instagram.com/p/B7rJ5wrhu2w/

[ Voor 3% gewijzigd door Raikkonen_WC op 24-01-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 18:57
Raikkonen_WC schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:40:
Ik had vorig jaar al geruchten gehoord dat Exact zou gaan stoppen met de sponsoring van Max. Of ze gestopt zijn weet ik niet, echter is Max tijdens de Rally in Monaco wel al gespot met een nieuwe pet, met geen Exact maar zijn nieuwe sponsor CarNext.com op de zijkant....

Hier gaat het ook wat meer over het (mogelijke) verdwijnen van Exact.
https://www.gpblog.com/nl...-deal-op-zijn-einde-.html

Als je het zo leest liep het contract tussen Max & Exact tot 2019 en is deze dus niet verlengt.
Vooral deze post op IG zegt eigenlijk genoeg:
https://www.instagram.com/p/B5XnN-bh4Et/?utm_source=ig_embed

Btw, goed gezien van zijn petje! Mij was het niet opgevallen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 24-01-2020 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Raikkonen_WC schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:40:

Dat klopt. Dit kwam al naar voren in het 2019 topic:
Martinspire schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:56:
Verstappen neemt trouwens na deze race afscheid van Exact als persoonlijke sponsor. CarNext gaat het stokje overnemen, zoals laatst al geïntroduceerd werd.

Hier een soort afscheidstweet (inclusief filmpje):
[Twitter]

Edit: verkeerde bedrijf 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mooi zijn we van die herrie af tijdens de reclame :) Wat een k*t reclame altijd met een mega mismatch op audio.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JB schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:00:
Mooi zijn we van die herrie af tijdens de reclame :) Wat een k*t reclame altijd met een mega mismatch op audio.
Nee hoor, dan krijg je Exact met de reclame "Forever supporter of Max Verstappen". :+

btw ik hoop dat Netflix een mooi script geschreven heeft voor het nieuwe seizoen "Drive to Survive". Ze zullen er toch weer een soort van verhaal in willen stoppen om het ook voor nieuwe kijkers interesssant te maken. :)

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 24-01-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sjaool schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:08:
[...]

Nee hoor, dan krijg je Exact met de reclame "Forever supporter of Max Verstappen". :+
Niet te hopen :+

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 10 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport