Toon posts:

[F1] Seizoen 2020 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 165 166 Laatste
Acties:
  • 1.158.177 views

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:03
wowly schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:35:
Tsja, ze konden niet om Perez heb eigenlijk. Ik denk dat hij net zo goed rond als Albon en gasly, ook allebei goede coureurs. En dat ie wordt gedeklasseerd door verstappen. Ik ben benieuwd hoe het haantjes ego van checo dat me om gaat. Hij is oud genoeg, dus moet tegen een stootje kunnen, net zoals Ricciardo dat kon. Gazly en Albon knapte echt af, wat ik persoonlijk niet leuk vond om te zien.

De hulk is net zo goed, en qua ego en betere 2e rijder....

Maar, wie weet, komt Max zijn gelijke tegen in een ervaren coureur, en krijgen we mooie battle's te zien 😬(denk niet)
Sergio is net als Max in mijn ogen gewoon een keiharde racer, Max heeft dan het geluk gehad dat hij met top materiaal de races mag doen vergeleken Sergio. Dit gaat nu hopelijk positief veranderen voor Sergio.

Ik verwacht dat het weer eindelijk leuk wordt binnen RBR, idem zoals met Daniel en Max. Zelf schat ik Sergio wel hoger in dan Daniel (qua agressie, zoals te zien bij Max).

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:08
Franco10 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:29:
Lewis nog ff 8 pakken en daarna Max en Russell bij Merc. Daar helpt Perez bij RBR ook bij. Omdat de Verstappen holding dit niet wilde.

Vanuit RBR perspectief een goede zet. Max blinkt allesbehalve uit in compassie of empathie als een teamgenoot het moeilijk heeft, was bij Gasly zo en Albon nu ook. Gasly heeft dit seizoen laten zien dat het echt niet aan z'n skills achter het stuur zat.

Dan moet je er een sterk karakter naast zetten om zeker te weten dat hij dicht genoeg bij Merc zit om pit strategieën moeilijk te maken.
Denk jij dat Hamilton het werkelijk uitmaakt hoe Bottas het doet als het even niet lukt? Nee toch zeker.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49

AvK

Ready Set Go

tweakduke schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:32:
Vanavond F1 café maar eens kijken voor de meningen die daar gegeven worden.
Als coureur doen Hulkenberg en Perez niet veel voor elkaar onder. Het is alleen hopen dat ze elkaar niet van de baan rijden, anders kan het zeker gezonde concurrentie zijn in het team.
Of Perez wordt zoekgereden door Max, nu weer het lange wachten tot 2021 begint :P
Wordt een fijne vrijdagavond vanavond. Kinderen komen eten en dan daarna eerst de Verstappen Docu kijken en aansluitend F1 Cafe. Biertje erbij, pinda's. Even een verzetje tijdens deze donkere dagen.......

Oh, on topic: Perez lijkt me de beste keuze. Hulkie had ook gekund maar denk toch dat Perez Max meer onder druk zet. En de beide Mercedessen natuurlijk.

WE GAAN HET ZIEN! >:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:36
Natuurlijk sta ik op verre afstand, maar het oogt als een verstandshuwelijk. Maar als dat leidt tot de hoogste trede zul je mij niet horen klagen!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mrkoekie schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:06:
[...]
of max in '22 naar MERC want 33-11=22
en 22 dan naar RBR? ;)

Testing, one, two ...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:11
Hoop wel dat hij kan presteren bij Tauri.

Lijkt me best een aankomend talentje, kijk liever naar hem dan mazapin

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 12:15
Edgenumber schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:14:
Ik hoop eerlijk gezegd dat het Perez word. Hulk is leuk aardig en simpatek, maar ik denk naast Max ook te tam.
Naast de baan en op de baan denk ik dat Hulk te tam en aardig is als de degens moeten worden gekruist.
Perez zal het gevecht niet uit de weg gaan.
En ik denk ook voor het team dat het goed is dat het niet het eenmans circus Max blijft/word.

Niet dat ik tegen Max ben, maar ik ben voor reuring in de tent.

Hulk zal de beter rijder zijn, maar ik zie in Perez het beter totaal plaatje.
Al zullen centen van Perez ook wel meespelen gezien het bericht dat RBR niet op zoek gaat naar een vervangende sponsor voor het vertrekkende Aston Martin.

Hopelijk kan Perez Max een aantal keer verslaan in de Q en in de race.
Andere kant is het ook wel weer spectaculair als Max ook Perez gewoon op 40 seconden rijd.
In het andere team (=Mercedes) hebben ze ook een tamme rijder naast de topcoureur. Twee haantjes is misschien wel spektakel op de baan, maar ze zitten elkaar vast net zo vaak in de weg als dat ze elkaar ondersteunen. Met Hulkenberg krijg je een goede coureur die bijdraagt aan het verbeteren van de auto en bovendien Max kan ondersteunen.
Los van de ontwikkeling van Red Bull vs Mercedes: als wij Max ooit nog eens als WDC willen zien dan helpt het niet als straks Max en Perez beide 30% van de races winnen, en Hamilton de overgebleven 40%.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:08
Is er alleen reactie uit kamp Albon of van Albon zelf?

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:51
LopendeVogel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:41:
[...]

Sergio is net als Max in mijn ogen gewoon een keiharde racer, Max heeft dan het geluk gehad dat hij met top materiaal de races mag doen vergeleken Sergio. Dit gaat nu hopelijk positief veranderen voor Sergio.

Ik verwacht dat het weer eindelijk leuk wordt binnen RBR, idem zoals met Daniel en Max. Zelf schat ik Sergio wel hoger in dan Daniel (qua agressie, zoals te zien bij Max).
Geluk is het niet hoor, in de tijd bij Toro Rosso kwam alleen Max in beeld met inhaal acties in bochten die nog nooit iemand had gezien, met verdediging acties waarbij coureurs met veel betere auto's er niet langs kwamen (uiteindelijk de Max brake regel gekomen) en rem acties die ook ongekend waren. Dat stoeltje heeft ie afgedwongen. :)

Nog even een opfrisser met Max zijn eerste race:

YouTube: Max Verstappen's Classic Charge | 2015 Singapore Grand Prix

Laatste starten, een ronde achterstand, voor je teamgenoot Sainz eindigen (en hem er langs laten? "NO!!! :) "

[Voor 16% gewijzigd door talkatoo op 18-12-2020 18:50]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:03
talkatoo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:45:
[...]

Geluk is het niet hoor, in de tijd bij Toro Rosso kwam alleen Max in beeld met inhaal acties in bochten die nog nooit iemand had gezien, met verdediging acties waarbij coureurs met veel betere auto's er niet langs kwamen (uiteindelijk de Max brake regel gekomen) en rem acties die ook ongekend waren. Dat stoeltje heeft ie afgedwongen. :)

Nog even een opfrisser met Max zijn eerste race:

YouTube: Max Verstappen's Classic Charge | 2015 Singapore Grand Prix

Laatste starten, een ronde achterstand, voor je teamgenoot Sainz eindigen (en hem er langs laten? "NO!!! :) "
Het is elk jaar wel een beetje geluk hebben met je auto. De rbr deed het niet slecht dit seizoen, beter dan FI waar Sergio het mee moest doen. Dus we gaan het komend jaar zien, zelf verwacht ik dat het binnen RBR wel weer spannender zal worden. Ik zie Sergio niet gelijk aan Albon en Gasly.

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:51
LopendeVogel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:05:
[...]

Het is elk jaar wel een beetje geluk hebben met je auto. De rbr deed het niet slecht dit seizoen, beter dan FI waar Sergio het mee moest doen. Dus we gaan het komend jaar zien, zelf verwacht ik dat het binnen RBR wel weer spannender zal worden. Ik zie Sergio niet gelijk aan Albon en Gasly.
Mwa, weet ik niet. Zelfs Stroll reed er aardig mee. Wat als Albon heel erg goed is maar Max gewoon buiten het materiaal uit stijgt?

Zou me niks verbazen als Max in een Racing Point meer races had gewonnen dan in een Red Bull.

We gaan volgend jaar zien hoe goed Sergio is.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:21

Wormaap

Moderator Foto & Video
talkatoo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:45:
Nu zal wel weer het halve topic over me heen vallen, maar dit is wat Max voor mij typeert: zichzelf altijd de belangrijkste persoon van het weekend vinden. Al in z'n eerste race seizoen niet met Sainz willen wisselen, die crash met Ricciardo. Meer recent z'n banden niet willen sparen omdat'ie dicht achter de Mercs rijdt. Dat pakt dan toevallig goed uit, maar dat'ie daar een uitbrander van zijn team krijgt omdat dat gewoon belabberd teamwork is vond ik terecht. Hoogtepunt is die crash met Stroll een tijdje geleden. Daar kun je eindeloos over discussiëren of het nou Stroll of Verstappens fout was, maar Max had daar sowieso van zijn gas kunnen gaan om die situatie te vermijden. Helemaal in een FP waar het om letterlijk helemaal niks gaat is dat dan de slimme, volwassen keuze.
Het is dat Red Bull als merk draait om 'attitude', maar als'ie daadwerkelijk bijvoorbeeld naar Mercedes zou willen schuiven heeft'ie op gebied van kalm blijven en met z'n team werken nog wel wat stappen te maken.

Maargoed, dat zal wel zijn 'racershart' of 'winnaarsmentaliteit' zijn :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Allard schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:08:
[...]

In het andere team (=Mercedes) hebben ze ook een tamme rijder naast de topcoureur. Twee haantjes is misschien wel spektakel op de baan, maar ze zitten elkaar vast net zo vaak in de weg als dat ze elkaar ondersteunen. Met Hulkenberg krijg je een goede coureur die bijdraagt aan het verbeteren van de auto en bovendien Max kan ondersteunen.
Los van de ontwikkeling van Red Bull vs Mercedes: als wij Max ooit nog eens als WDC willen zien dan helpt het niet als straks Max en Perez beide 30% van de races winnen, en Hamilton de overgebleven 40%.
Volgens mij wil Mercedes vooral WCC worden. Als VER en PER er altijd dicht op zitten dan kunnen ze Bottas niet meer opofferen om hen van Hamiltion af te houden, daarbij zet het ook in ieder geval druk op de strategie.

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:17
Allard schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:08:
[...]

Ik wil leukere races, en als Max het WDC wint is dat leuke bijvangst. Een groot deel van het probleem is Toto die niet de ballen heeft om russel naast Hamilton te zetten en ze te laten races tot Hamilton jankend in zijn motorhome zit of bewijst dat hij de GOAT is. En Toto is de enige zonder ballen. Ferrari, RBR, mclaren, renault hebben nu allemaal rijders die elkaar de kaas niet van het brood laten eten.

Alleen merc heeft een rijder die het pikt dat de hond van de ander voor zijn motorhome schijt. Bottas moet zich trouwens afvragen of dat het wel de hond was...

Maar nee, aub niet ook zo'n zaaddodende combinatie bij RBR aub. Als Max echt zo goed is staat hij wel voor Perez, en zo niet is de hype gewoon over.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:08
Ik zie het wel gebeuren dat PER de 1e races in de rb16b te gretig gaat starten en in het gedrang met BOT terecht komt (zoals VER dat ook eerder gedaan heeft.) Laat PER & BOT (en RIC/NOR) maar vechten om die p3 plek, dan kunnen HAM & VER samen voor p1/p2 strijden.

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:56
Meer recent z'n banden niet willen sparen omdat'ie dicht achter de Mercs rijdt. Dat pakt dan toevallig goed uit, maar dat'ie daar een uitbrander van zijn team krijgt omdat dat gewoon belabberd teamwork is vond ik terecht.
Heeft hij daarvoor een uitbrander gekregen dan? De keuze om de Mercs onder druk te zetten was nou juist iets wat alleen Max zag. Ik dacht, net als het team waarschijnlijk, wees nou voorzichtig met die banden man!!

In dat opzicht heeft hij inderdaad een 'racershart' of 'winnaarsmentaliteit' .

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Wormaap schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:15:
[...]

Nu zal wel weer het halve topic over me heen vallen, maar dit is wat Max voor mij typeert: zichzelf altijd de belangrijkste persoon van het weekend vinden. Al in z'n eerste race niet met Sainz willen wisselen, die crash met Ricciardo. Meer recent z'n banden niet willen sparen omdat'ie dicht achter de Mercs rijdt. Dat pakt dan toevallig goed uit, maar dat'ie daar een uitbrander van zijn team krijgt omdat dat gewoon belabberd teamwork is vond ik terecht. Hoogtepunt is die crash met Stroll een tijdje geleden. Daar kun je eindeloos over discussiëren of het nou Stroll of Verstappens fout was, maar Max had daar sowieso van zijn gas kunnen gaan om die situatie te vermijden. Helemaal in een FP waar het om letterlijk helemaal niks gaat is dat dan de slimme, volwassen keuze.
Het is dat Red Bull als merk draait om 'attitude', maar als'ie daadwerkelijk bijvoorbeeld naar Mercedes zou willen schuiven heeft'ie op gebied van kalm blijven en met z'n team werken nog wel wat stappen te maken.

De meeste van die incidenten hadden op zich wel een redelijke verklaring. Met Stroll gaf hij aan dat het niet heel gebruikelijk is dat een rijder 2 snelle ronden doet, Stroll deed dat toevallig wel en Verstappen had dat verkeerd ingeschat. Had Verstappen daarna alsnog zijn run kunnen stoppen en uitwijken, maar dat geldt net zo goed voor Stroll.

Neemt niet weg dat ik er ook wel eens over nagedacht heb en dat ik inderdaad je mening deel dat de houding van Verstappen en zijn uitspraken bij veel teams niet zouden passen. Mercedes zal waarschijnlijk helemaal niet op al die ophef die hij soms veroorzaakt zitten wachten, terwijl het wel prima past bij een bedrijf als Red Bull. Maar goed hij is nog vrij jong en kan zich misschien nog wel aanpassen.

[Voor 0% gewijzigd door Krankenhausen op 18-12-2020 19:41. Reden: edit: typo]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:05
Wormaap schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:15:
[...]

Nu zal wel weer het halve topic over me heen vallen, maar dit is wat Max voor mij typeert: zichzelf altijd de belangrijkste persoon van het weekend vinden. Al in z'n eerste race niet met Sainz willen wisselen, die crash met Ricciardo. Meer recent z'n banden niet willen sparen omdat'ie dicht achter de Mercs rijdt. Dat pakt dan toevallig goed uit, maar dat'ie daar een uitbrander van zijn team krijgt omdat dat gewoon belabberd teamwork is vond ik terecht. Hoogtepunt is die crash met Stroll een tijdje geleden. Daar kun je eindeloos over discussiëren of het nou Stroll of Verstappens fout was, maar Max had daar sowieso van zijn gas kunnen gaan om die situatie te vermijden. Helemaal in een FP waar het om letterlijk helemaal niks gaat is dat dan de slimme, volwassen keuze.

Tsja, Hamilton overruled het team ook vaak genoeg. "Don't pit me, these tyres are fine" of wat was het in Turkije om maar een voorbeeld te noemen. En ook in genoeg andere races dat hij het team overruled bij een pitstop en langer buiten blijft. Uiteindelijk is het ook de rijder die voelt wat er in de auto gebeurd, i.p.v. een (data) engineer die naar wat grafiekjes op een laptop kijkt.

En bedoel je met Verstappens crash met Ricciardo Hongarije of Baku? Hongarije was IIRC typische first lap in het gedrang met wat onderstuur per ongeluk de teamgenoot aanrijden. Baku was echt 50/50 en had eigenlijk het team moeten ingrijpen. Zoals ik eerder vandaag nog schreef was dat gewoon een gevalletje "de achterste is op het rechte stuk door slipstream + DRS sneller". Hadden ze andersom gereden kon Verstappen er ook niet langs. Als het team had gezegd "blijf lekker er achter rijden want als je nu er langs komt kun je daarna toch niet wegrijden en valt Verstappen jou ronde na ronde aan" was er niks aan de hand geweest. En ja, dan kun je het een teamorder noemen. Maar effectief was dat wel het beste, wat Ricciardo die Verstappen inhaalde zou alleen maar voor de identieke situatie, met de rollen omgedraaid, zorgen.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
werphengel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:37:
[...]

Heeft hij daarvoor een uitbrander gekregen dan? De keuze om de Mercs onder druk te zetten was nou juist iets wat alleen Max zag. Ik dacht, net als het team waarschijnlijk, wees nou voorzichtig met die banden man!!

In dat opzicht heeft hij inderdaad een 'racershart' of 'winnaarsmentaliteit' .
Misschien zit het verkeerd in mijn hoofd, maar ik meen me te herinneren dat Marko daar toen wat van vond.
Omdat het gewerkt heeft is het 'iets dat alleen Max zag'. Maar Max kón zo vroeg in de race helemaal niet zien wat zijn banden later zouden doen, daar heeft'ie helemaal de informatie niet voor. Er zit een ploeg aan de pitmuur en een ploeg thuis in de fabriek strategieën te bepalen. Als coureur denken dat je terwijl je bent aan het racen een betere beslissing kan nemen dan je team in zo'n fase van de wedstrijd vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd. Als je 25 ronden op een set hebt gereden en roept dat je nog wel een paar rondjes doorkan terwijl je team je naar binnen roept is wat anders, dan heb je als coureur gevoel voor wat er gebeurt. Maar helemaal in het begin van de race je banden opofferen omdat je eindelijk een keer mee bent met de Mercs is feitelijk zeggen dat je het beter weet dan je crew.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32
Het is definitief over met Aston Martin. ;)

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Krankenhausen schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:40:
[...]

De meeste van die incidenten hadden op zich wel een redelijke verklaring. Met Stroll gaf hij aan dat het niet heel gebruikelijk is dat een rijder 2 snelle ronden doet, Stroll deed dat toevallig wel en Verstappen had dat verkeerd ingeschat. Had Verstappen daarna alsnog zijn run kunnen stoppen en uitwijken, maar dat geldt net zo goed voor Stroll.

Neemt niet weg dat ik er ook wel eens over nagedacht heb en dat ik inderdaad je mening deel dat de houding van Verstappen en zijn uitspraken bij veel teams niet zouden passen. Mercedes zal waarschijnlijk helemaal niet op al die ophef die hij soms veroorzaakt zitten wachten, terwijl het wel prima past bij een bedrijf als Red Bull. Maar goed hij is nog vrij jong en kan zich misschien nog wel aanpassen.
Stroll had die zeker ook kunnen voorkomen, even onder de aanname dat'ie Verstappen daar überhaupt had gezien. Maar van Stroll zegt hier ook niemand dat't de beste coureur van het veld is :+
Verstappen zag dat Stroll daar reed, zag dat Stroll niet van z'n gas ging en koos tóch om hem ernaast te zetten omdat'ie vond dat hij daar mocht zitten. In een race is dat niet slim, maar gaat het in ieder geval nog ergens om. In een FP is dat, naar mijn idee je ego laten rijden in plaats van je hersenen.

• RobertMe
Rivanov schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:45:
Het is definitief over met Aston Martin. ;)

[Twitter]

[Afbeelding]
Benieuwd waar die dan in 2022 mee rijdt. Een NSX met Red Bull logo?
spoiler:
Of een Mercedes AMG? :+

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
RobertMe schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:44:
[...]

Tsja, Hamilton overruled het team ook vaak genoeg. "Don't pit me, these tyres are fine" of wat was het in Turkije om maar een voorbeeld te noemen. En ook in genoeg andere races dat hij het team overruled bij een pitstop en langer buiten blijft. Uiteindelijk is het ook de rijder die voelt wat er in de auto gebeurd, i.p.v. een (data) engineer die naar wat grafiekjes op een laptop kijkt.
Zoals ik in mijn reactie onder die van jou ook aangeef vind ik dat er een verschil zit tussen als coureur aanvoelen dat je banden nog wel even meekunnen, of je al dan niet prettig voelen op een set, en in het begin van de race al meteen kiezen om alle strategie het raam uit te gooien en aan te haken. Top voor'm dat het goed uitpakte hoor, maar da's een heel andere situatie dan nog een paar ronden buiten blijven omdat je nog snel bent.

• RobertMe
Wormaap schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:48:
[...]

Zoals ik in mijn reactie onder die van jou ook aangeef vind ik dat er een verschil zit tussen als coureur aanvoelen dat je banden nog wel even meekunnen, of je al dan niet prettig voelen op een set, en in het begin van de race al meteen kiezen om alle strategie het raam uit te gooien en aan te haken. Top voor'm dat het goed uitpakte hoor, maar da's een heel andere situatie dan nog een paar ronden buiten blijven omdat je nog snel bent.
Maar het ding was toch überhaupt dat Verstappen gewoon sneller was. Volgens mij heeft hij toen ook gewoon al inhaalpogingen gedaan. Wat had hij dan moeten doen? op 90% rijden om niet te kort bij de Mercedessen te komen?

Als je weet dat je net zo snel bent, al dan niet met langzamere banden, kan het lonen om afstand te houden en het op strategie te spelen. Maar Verstappen was gewoon sneller, ondanks de langzamere banden. Dan is het toch niet zo gek dat ie dan op dat moment gaat aanvallen of op z'n minst druk zetten. Als hij rustig aan gaat doen vraagt dat juist nog meer van zijn eigen banden, en kunnen de Mercs de snelheid steeds wat verder laten zakken en zo de race bepalen. Verstappen nam nu, ondanks zijn derde plek, wel het voortouw in het bepalen van het tempo.

En we willen toch zien dat er geracet wordt, dit was tenminste racen. Wat jij voorstelt en lekker rustig aan blijven rijden is puur saaie strategie achter de computer en hopen dat het muntje jouw kant op valt.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wormaap schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:44:
[...]
Misschien zit het verkeerd in mijn hoofd, maar ik meen me te herinneren dat Marko daar toen wat van vond.
Omdat het gewerkt heeft is het 'iets dat alleen Max zag'. Maar Max kón zo vroeg in de race helemaal niet zien wat zijn banden later zouden doen, daar heeft'ie helemaal de informatie niet voor. Er zit een ploeg aan de pitmuur en een ploeg thuis in de fabriek strategieën te bepalen. Als coureur denken dat je terwijl je bent aan het racen een betere beslissing kan nemen dan je team in zo'n fase van de wedstrijd vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd. Als je 25 ronden op een set hebt gereden en roept dat je nog wel een paar rondjes doorkan terwijl je team je naar binnen roept is wat anders, dan heb je als coureur gevoel voor wat er gebeurt. Maar helemaal in het begin van de race je banden opofferen omdat je eindelijk een keer mee bent met de Mercs is feitelijk zeggen dat je het beter weet dan je crew.
Hij stond die race (The 70Th, hebben we het daarover?), wel op betere banden bij de start dan de beide Mercedessen. Hij had totaal niets te verliezen (weer 3e worden), dus zijn beslissing was zo gek nog niet? Soms kan een coureur het op de baan toch wat beter inschatten dan daarbuiten.

Deze; "Al in z'n eerste race niet met Sainz willen wisselen", klopt niet, zoek het maar even op als je daar zin in hebt :+

Testing, one, two ...

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
RobertMe schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:54:
[...]

Maar het ding was toch überhaupt dat Verstappen gewoon sneller was. Volgens mij heeft hij toen ook gewoon al inhaalpogingen gedaan. Wat had hij dan moeten doen? op 90% rijden om niet te kort bij de Mercedessen te komen?

Als je weet dat je net zo snel bent, al dan niet met langzamere banden, kan het lonen om afstand te houden en het op strategie te spelen. Maar Verstappen was gewoon sneller, ondanks de langzamere banden. Dan is het toch niet zo gek dat ie dan op dat moment gaat aanvallen of op z'n minst druk zetten. Als hij rustig aan gaat doen vraagt dat juist nog meer van zijn eigen banden, en kunnen de Mercs de snelheid steeds wat verder laten zakken en zo de race bepalen. Verstappen nam nu, ondanks zijn derde plek, wel het voortouw in het bepalen van het tempo.

En we willen toch zien dat er geracet wordt, dit was tenminste racen. Wat jij voorstelt en lekker rustig aan blijven rijden is puur saaie strategie achter de computer en hopen dat het muntje jouw kant op valt.
Zoals je het stelt klinkt het heel logisch, maar het feit dat het team aangeeft dat'ie te dichtbij zit en afstand moet houden om zijn banden te sparen suggereert toch dat de mensen wiens baan het is om dit soort afwegingen te maken het niet zo klip en klaar vinden.

Uiteraard zie ik ook liever actie op de baan, begrijp me niet verkeerd. Maar 'actie op de baan' is natuurlijk niet waar de teams voor gaan bij een race. Zolang mensen blijven kijken en het bestaansrecht van de F1 niet in het gedrang komt is 'winnen met minimale inspanning' precies wat de teams willen.
Dat Max als coureur interessanter is om naar te kijken dan veel anderen zul je me ook zeker niet horen bestrijden. Ik ben alleen geen fan van het deel van zijn persoonlijkheid dat we te zien krijgen in de uitzendingen. Then again, ik vind Lewis z'n rustige stijl heerlijk om te zien zelfs als mensen vinden dat'ie zit te miepen, zit'ie in ieder geval kalm en beheerst te miepen :), dus volgens mij ben ik sowieso een uitzondering in dit topic :P

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 19:19
Wormaap schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:04:
[...]

Zoals je het stelt klinkt het heel logisch, maar het feit dat het team aangeeft dat'ie te dichtbij zit en afstand moet houden om zijn banden te sparen suggereert toch dat de mensen wiens baan het is om dit soort afwegingen te maken het niet zo klip en klaar vinden.

Uiteraard zie ik ook liever actie op de baan, begrijp me niet verkeerd. Maar 'actie op de baan' is natuurlijk niet waar de teams voor gaan bij een race. Zolang mensen blijven kijken en het bestaansrecht van de F1 niet in het gedrang komt is 'winnen met minimale inspanning' precies wat de teams willen.
Dat Max als coureur interessanter is om naar te kijken dan veel anderen zul je me ook zeker niet horen bestrijden. Ik ben alleen geen fan van het deel van zijn persoonlijkheid dat we te zien krijgen in de uitzendingen. Then again, ik vind Lewis z'n rustige stijl heerlijk om te zien zelfs als mensen vinden dat'ie zit te miepen, zit'ie in ieder geval kalm en beheerst te miepen :), dus volgens mij ben ik sowieso een uitzondering in dit topic :P
Haha, behoorlijk. Maar niks mis mee, iedereen heeft een voorkeur en je mag dat uitspreken. Ik ben blij dat Max een teamgenoot krijgt die het hem moeilijk kan maken, net als Daniel toentertijd. Tevens zou het fantastisch zijn als George ooit een stoeltje krijgt naast Lewis, persoonlijk vind ik bottas te zwak en George heeft laten zien sneller te zijn dan de fin. 7 kampioenschappen is knap, maar je zag met Nico dat hij wel verslagen kan worden, veel pech of niet (dat is autoracen).

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
hardware-lover schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:04:
[...]

Hij stond die race (The 70Th, hebben we het daarover?), wel op betere banden bij de start dan de beide Mercedessen. Hij had totaal niets te verliezen (weer 3e worden), dus zijn beslissing was zo gek nog niet? Soms kan een coureur het op de baan toch wat beter inschatten dan daarbuiten.
70th inderdaad. Dat was imho veel te vroeg in de race om iets in te kunnen schatten als coureur. Dat je banden nog goed voelen op het eind van een stint en je nog even wat rondjes door wil kun je als coureur aanvoelen. Maar zo vroeg in de race kun je niet vooruit kijken en voelen dat je je banden niet bent aan het opvreten door te dichtbij te blijven.

Maargoed, hij heeft er die race goede zaken mee gedaan, dus power to him. Maar de loterij winnen betekent natuurlijk niet dat een lot een goede investering is :P
Deze; "Al in z'n eerste race niet met Sainz willen wisselen", klopt niet, zoek het maar even op als je daar zin in hebt :+
Pardon, geen idee waar ik vandaan haalde dat dat z'n eerste race was :+ Maar Singapore 2015 dus. Leuk voor de Nederlandse fans, maar natuurlijk overduidelijk ego vóór team.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
creapYYY schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:10:
[...]

Haha, behoorlijk. Maar niks mis mee, iedereen heeft een voorkeur en je mag dat uitspreken. Ik ben blij dat Max een teamgenoot krijgt die het hem moeilijk kan maken, net als Daniel toentertijd. Tevens zou het fantastisch zijn als George ooit een stoeltje krijgt naast Lewis, persoonlijk vind ik bottas te zwak en George heeft laten zien sneller te zijn dan de fin. 7 kampioenschappen is knap, maar je zag met Nico dat hij wel verslagen kan worden, veel pech of niet (dat is autoracen).
Russell naast Hamilton zou ik een feestje vinden :) Ik zou het mooi vinden om te zien wat Lewis doet als'ie uitgedaagd wordt, en Russell heeft m.i. laten zien dat'ie een waardige opvolger kan worden, die hopelijk nog een paar seizoenen wat actie binnen Mercedes kan brengen :)

Wat Max betreft hoop ik dat Perez daar ook wat meer druk kan brengen dan Albon. Misschien brengt dat ook wat nieuw perspectief, want de rol van 'absolute nummer één in een team dat het net niet redt' i.c.m. Max z'n karakter is volgens mij ook gewoon een aardig frustrerende combinatie voor iedereen daar :+

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:21
Reminder, om 20:45 uur op ziggo de docu over Max - Whatever it takes.

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 19:19
Wormaap schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:18:
[...]

Russell naast Hamilton zou ik een feestje vinden :) Ik zou het mooi vinden om te zien wat Lewis doet als'ie uitgedaagd wordt, en Russell heeft m.i. laten zien dat'ie een waardige opvolger kan worden, die hopelijk nog een paar seizoenen wat actie binnen Mercedes kan brengen :)

Wat Max betreft hoop ik dat Perez daar ook wat meer druk kan brengen dan Albon. Misschien brengt dat ook wat nieuw perspectief, want de rol van 'absolute nummer één in een team dat het net niet redt' i.c.m. Max z'n karakter is volgens mij ook gewoon een aardig frustrerende combinatie voor iedereen daar :+
Helemaal mee eens, zijn onderhand zat coureurs die het een kampioen als Lewis moeilijk kunnen maken. Persoonlijk vond ik tijdens het Schumacher tijdperk de opvulling een beetje mager, niks ten nadele wat hij bereikt heeft maar ik denk dat er nu meer competitie kan zijn als iedereen in gelijke wagens zou kunnen strijden. Ben bang dat Mercedes niet zover durft te gaan, en zich na 8 kampioenschappen van Lewis langzaam terugtrekt en enkel als motor leverancier gaat aanbieden.

Of, uiteraard er is een team dat volgend jaar het grote Mercedes moeilijk kan maken maar ik betwijfel dat..

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:09
Aardappel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:21:
Reminder, om 20:45 uur op ziggo de docu over Max - Whatever it takes.
Als je de Ziggo Go app gebruikt kan je nu al kijken ;)

• Rivanov
De Max docu staat sinds gisteren al op Movies & Series van Ziggo. Gisteravond alle drie de afleveringen gekeken. :)

En oja; Checo had in Abu Dhabi al getekend. Albon hoorde het dus pas als laatste.

[Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 18-12-2020 21:00]

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Rivanov
En dezelfde kleren als tijdens de helmet swap met VET.

• Rivanov

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:19

vhal

ಠ_ಠ

Ik gun PER weliswaar een zitje voor 2021 maar eigenlijk blijven die andere twee op de foto wel 2 schijnheiligen met hun "we gaan de data analyseren en we komen er op terug" credo. :+

Maar wellicht wordt de soep niet zo heet gegeten en wilden ze alleen met hem op de foto. Bij RBR weet je het tenslotte nooit :P

[Voor 26% gewijzigd door vhal op 18-12-2020 21:34]

STRAVA

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:01

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42

Vuvuzela

My spire is forming

Beter toch.. heb je in de toekomst ook minder een drempel (mocht het voor RB een issue zijn). Wat je ook doet, altijd wel iemand met commentaar. Als RB op x moment geen 2 geschikte coureurs heeft dan los je dat gewoon op, en ga je niet voor schut staan met 1,5 coureur.

I served in a company of heroes.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wormaap schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:14:
[...]
70th inderdaad. Dat was imho veel te vroeg in de race om iets in te kunnen schatten als coureur. Dat je banden nog goed voelen op het eind van een stint en je nog even wat rondjes door wil kun je als coureur aanvoelen. Maar zo vroeg in de race kun je niet vooruit kijken en voelen dat je je banden niet bent aan het opvreten door te dichtbij te blijven.

Maargoed, hij heeft er die race goede zaken mee gedaan, dus power to him. Maar de loterij winnen betekent natuurlijk niet dat een lot een goede investering is :P

[knip]
Het raceverloop was dusdanig dat het eigenlijk niet logisch was om NIET aanvallend te rijden die race. Mercedes ging er van tussen, het gat werd steeds groter, na zo'n 5 ronden was het al bijna 4 seconden wat Bottas had op Verstappen, daarna bleef het een tijdje zowat even groot tot aan ronde 10, toen zat Verstappen zowat bovenop Hamilton.

Het kon die race niet anders gaan. Binnen de eerste stint van Verstappen reden beide Mercedessen in 2 stints hun banden kapot, ze kregen ze gewoonweg niet goed onder controle. Dat zal beslist ook met de druk en snelheid van Verstappen te maken hebben gehad. Had Verstappen behoudender gereden achter Hamilton, dan had ie de race daar waarschijnlijk ook verloren. Dit was een juiste keuze van hem, dat is idd ook wel eens anders geweest ja ;)

Testing, one, two ...

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42

Vuvuzela

My spire is forming

I served in a company of heroes.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21
Hij heeft m binnen...

;)

-

• RobertMe
Drie interessante dingen uit de docu over Verstappen:
  1. Verstappen had al een contract bij Red Bull voor 2017, wat uiteindelijk dus halverwege 2016 is geworden
  2. Raymond Vermeulen vertelt over de F3 tijd dat Jos (ook toen...) nog wel eens tripte inclusief "dan pakken we onze spullen en gaan naar een ander team", om vervolgens nog te benoemen "maar dat heeft hij in de F1 ook al gedaan". Dus Jos lijkt in zoverre gedreigd te hebben met vertrek bij STR of RBR
  3. Nadat Jos met Max (in Hockenheim tijdens GP weekend) voor de eerste keer bij Helmut Marko op bezoek waren geweest hong meteen daarna Nicky Lauda met Jos aan de telefoon "ik zag jullie bij Red Bull, kun je nu bij ons langs komen?". En daar uiteraard een beetje bluffen. Marko bood 1 jaar, Jos wou 2 maar moest Marko nog bekijken. Toen vervolgens Lauda vroeg wat Marko bood ging Jos uiteraard voor 2 jaar.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:02

MrMarcie

CFMoto 650MT gekocht

dcell schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:29:
[...]

Als je de Ziggo Go app gebruikt kan je nu al kijken ;)
Gisteren al helemaal gekeken. Prachtige docu.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT gekocht

creapYYY schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:22:
[...]

Helemaal mee eens, zijn onderhand zat coureurs die het een kampioen als Lewis moeilijk kunnen maken. Persoonlijk vond ik tijdens het Schumacher tijdperk de opvulling een beetje mager, niks ten nadele wat hij bereikt heeft maar ik denk dat er nu meer competitie kan zijn als iedereen in gelijke wagens zou kunnen strijden. Ben bang dat Mercedes niet zover durft te gaan, en zich na 8 kampioenschappen van Lewis langzaam terugtrekt en enkel als motor leverancier gaat aanbieden.

Of, uiteraard er is een team dat volgend jaar het grote Mercedes moeilijk kan maken maar ik betwijfel dat..
F1 is een constructeurs kampioenschap dus gelijke wagens zullen er nooit komen.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23

rammes

koekebakker 1e klas

[quote]RobertMe schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:20:

spoiler: title
  1. Verstappen had al een contract bij Red Bull voor 2017, wat uiteindelijk dus halverwege 2016 is geworden
  2. Raymond Vermeulen vertelt over de F3 tijd dat Jos (ook toen...) nog wel eens tripte inclusief "dan pakken we onze spullen en gaan naar een ander team", om vervolgens nog te benoemen "maar dat heeft hij in de F1 ook al gedaan". Dus Jos lijkt in zoverre gedreigd te hebben met vertrek bij STR of RBR
  3. Nadat Jos met Max (in Hockenheim tijdens GP weekend) voor de eerste keer bij Helmut Marko op bezoek waren geweest hong meteen daarna Nicky Lauda met Jos aan de telefoon "ik zag jullie bij Red Bull, kun je nu bij ons langs komen?". En daar uiteraard een beetje bluffen. Marko bood 1 jaar, Jos wou 2 maar moest Marko nog bekijken. Toen vervolgens Lauda vroeg wat Marko bood ging Jos uiteraard voor 2 jaar.
[/quote]

mag dit in een spoilertag.

Ik zou het doen!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:20:
Voor punt 1 dacht ik dat dat ging over rivaliteit in de garage? Sains vs Verstappen dus. ;) Ik dacht dat hij daarop doelde, want hij zei "er was rivaliteit tussen de 2 garage boxen, maar ik had sowieso al een contract voor 2017". Ik kreeg niet de indruk dat dat specifiek over het zitje bij RBR ging, maar het kan zijn dat ik dat dan gemist heb hoor. Zat er ook maar half naar te kijken. :P

Wel vet idd dat Lauda ook belde. Maar wel de goede keuze gemaakt denk ik gezien Mercedes niets wilde garanderen. En als je ziet hoe die nu af en toe de rijders (niet) promoten dan schiet dat ook niet op.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:48
Max was toch ook niet in het junior team?
Waarvoor?

[Voor 30% gewijzigd door Arjantje72 op 19-12-2020 07:33]

• Pierre
  • Laatst online: 22:54

Pierre

Van nature lui!

Arjantje72 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 07:25:
[...]

Max was toch ook niet in het junior team?
[...]

Waarvoor?
Iets met 3e worden in het kampioenschap.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00
Mooie docu inderdaad. Vind het zo lastig om nu ‘open’ te kijken naar die strenge houding van Jos.
Enerzijds wist ik dat ie streng was, dat komt er wel goed uit zeg.. en ik vind het echt extreem, (bijna) tegen kindermishandeling aan, psychisch...

Maar aan de andere kant het heeft Max ook veel gebracht. En hij Lijkt er niks onder te leiden. Of dat is een masker wat hij nu opzet in de buitenwereld.

Ik wil en ga er niet over oordelen, daarvoor ken ik ze niet persoonlijk. Maar ik vond het wel erg ver gaan.. wel echt mooi dat ze dit gewoon lieten zien, is toch een ding geweest in die jeugd van hem.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:48
Pierre schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 07:38:
[...]

Iets met 3e worden in het kampioenschap.
En dat verdient een prijs? Oke.

• hjs
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:21:
Mooie docu inderdaad. Vind het zo lastig om nu ‘open’ te kijken naar die strenge houding van Jos.
Enerzijds wist ik dat ie streng was, dat komt er wel goed uit zeg.. en ik vind het echt extreem, (bijna) tegen kindermishandeling aan, psychisch...

Maar aan de andere kant het heeft Max ook veel gebracht. En hij Lijkt er niks onder te leiden. Of dat is een masker wat hij nu opzet in de buitenwereld.

Ik wil en ga er niet over oordelen, daarvoor ken ik ze niet persoonlijk. Maar ik vond het wel erg ver gaan.. wel echt mooi dat ze dit gewoon lieten zien, is toch een ding geweest in die jeugd van hem.
Zo staan er ieder weekend ook honderden ouders langs het voetbal veld te brullen in de hoop dat hun kind de volgende Ronaldo wordt :+

Anoniem: 1344348

Wel interessante docu. Groot pluspunt: géén reclame door Ziggo (wel voor Max uiteraard). Mijn conclusies:
1 Max is een relaxte, aardige man (jongen?)
2 Jos is een vreselijke vent als vader en man
3 zonder Jos had Max het niet zo ver gebracht
4 Helmut Marko heeft Max een aantal door Jos aangeleerde dingen weer afgeleerd (winnen doe je door niet altijd de eerste te willen zijn)
5 Één van de winnende eigenschappen die Jos Max heeft aangeleerd: gelijk de eerste ronde er vol in gaan. Niet eerst aftasten of er in komen ofzo.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

ook stom. kon niet live kijken.
heb geen Ziggo (zeeland) maar wel ziggo sport.
maar hij is niet via "gemist" terug te krijgen.

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Arjantje72 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:41:
[...]

Ja? Is altijd al zo geweest, 1e, krijgt natuurlijk de grote mooie beker, 2e en 3e krijgen een mooie maar kleinere beker.

Vorig jaar kreeg Max zelfs 2 bekers, 1tje voor actie van het jaar. Geen idee wie deze in 2020 heeft gewonnen.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Bensimpel

Bensimpel

Positieve meneer

hjs schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:43:
[...]

Zo staan er ieder weekend ook honderden ouders langs het voetbal veld te brullen in de hoop dat hun kind de volgende Ronaldo wordt :+
Maar weinig ouders die iedere weekend maar gaan voetballen in Italie en er giga veel geld instoppen. :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• JanVanHaaren
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:40
Bensimpel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:16:
Vorig jaar kreeg Max zelfs 2 bekers, 1tje voor actie van het jaar. Geen idee wie deze in 2020 heeft gewonnen.
Kimi Räikkönen voor zijn openingsronde in Portimão.

https://twitter.com/fia/status/1340010714627534848

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:14
Ik zit de docu nu te kijken. Nog steeds kippenvel nu de beelden van zijn eerste winst in Spanje voorbij komen. Wat kan sport toch mooi zijn.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Franco10
  • Laatst online: 26-05 15:21
Als deze twee mannen geen ex F1 coureur en een potentiële wereldkampioen F1 coureur zouden zijn, maar een man met tattoos in een trainingspak en z'n zoontje aan het voetballen bij VV Het Kamp zouden we het kindermishandeling vinden van een domme tokkie.

We gedogen gedrag dat tegen kindermishandeling aan schuurt omdat de 'mishandelde' nu een miljonair is en één van de beste coureurs ter wereld.

• Pierre
  • Laatst online: 22:54

Pierre

Van nature lui!

Via Reddit :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45
poor Leno schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:02:
Zijn deze wel echt? :/

Fkk lullig voor Albon iig dan.. heeft ie een roemloze aftocht via the giftshop.. doei he ;w
Nou ja. Zijn carrière tot nu toe rechtvaardigde nou niet bepaald een afscheid waarbij iedereen in katzwijm viel.

Daarnaast, hij kan zich nu een trede lager opnieuw gaan bewijzen. Als één ding nu wederom is aangetoond is het dat - de absolute topcoureurs daargelaten - je getalenteerde coureurs niet te vroeg in een kampioenschapswaardige auto moet zetten.

Red Bull vroeg veel te snel en veel te veel van haar junioren. Er zijn heel weinig coureurs waarbij dat werkt. Je moet alle 'basiszaken' (alle procedures, de circuits, de flow van een seizoen) kunnen dromen voordat je de extra inspanning die het rijden om de titel vergt kunt leveren. En daarvoor heb je simpelweg een paar seizoenen nodig.

Verstappen was een beetje de uitzondering, maar die heeft na zijn switch naar Red Bull ook nog 2 seizoenen nodig gehad om verder te rijpen. Hij behaalde wel goede resultaten, maar maakte ook blunders die hij nu niet snel meer zal maken. Zijn clash met Vettel in China 2018 was in mijn ogen de afsluiting van z'n 'ontgroening'.

iRacing Profiel

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:08

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:59

• Goofyduck384
Franco10 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:56:
Als deze twee mannen geen ex F1 coureur en een potentiële wereldkampioen F1 coureur zouden zijn, maar een man met tattoos in een trainingspak en z'n zoontje aan het voetballen bij VV Het Kamp zouden we het kindermishandeling vinden van een domme tokkie.

We gedogen gedrag dat tegen kindermishandeling aan schuurt omdat de 'mishandelde' nu een miljonair is en één van de beste coureurs ter wereld.
Ik kan niet voor een ander spreken, maar ik ben het niet met je eens dat we dit gedogen. Dat is nu juist de ‘tweestrijd’ waar ik in zit na het zien van die docu.
Als vader vind ik het vreselijk, je moet je kind kunnen troosten, vallen en opstaan.
Maar het heeft Max veel gebracht waar hij nu de vruchten van plukt. En aan zijn houding zie ik niet dat hij er onder geleden heeft. Maar dat is niet te zeggen omdat ik hem niet persoonlijk ken, dit kan zijn masker zijn.

Normaal zou ik zeggen dat hij van deze opvoeding echt een trauma moet hebben opgelopen. Dit schuurt echt tegen (psychische) kindermishandeling aan (volgens de normen van Nederland..). Maar dit past weer wel bij een keiharde topsportwereld (zie verhalen uit de Chinese turnwereld e.d.)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:41:
[...]

In elk willekeurig kampioenschap krijgen de 1e drie toch een medaille, niet zo vreemd dat men dat in de F1 ook doet lijkt me?

Docu was goed te verteren. Dat Jos niet de makkelijkste is, was natuurlijk al bekend. Dat Max dan zo normaal is (lijkt?) vind ik dan wel weer mooi om te zien. Toch wel wat momentjes die wat emoties bij me los maken. Mooi gemaakt.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT gekocht

Zo, wat een interviews. Max komt hier erg sterk en als winnaar uit. Geweldig. Ook hoe hij die vraag oppakt waar hij nu is. En Toto die hem daarin steunt. Genieten.
Hoop dat die Perez echt de missende sleutel gaat zijn die Max volgend jaar echt kan helpen maar ik heb er een hard hoofd in. Vind Max ook niet heel erg positief over hem, denk dat Max iets anders had gehoopt. Russell wellicht?

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT gekocht

Goofyduck384 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:48:
[...]

Ik kan niet voor een ander spreken, maar ik ben het niet met je eens dat we dit gedogen. Dat is nu juist de ‘tweestrijd’ waar ik in zit na het zien van die docu.
Als vader vind ik het vreselijk, je moet je kind kunnen troosten, vallen en opstaan.
Maar het heeft Max veel gebracht waar hij nu de vruchten van plukt. En aan zijn houding zie ik niet dat hij er onder geleden heeft. Maar dat is niet te zeggen omdat ik hem niet persoonlijk ken, dit kan zijn masker zijn.

Normaal zou ik zeggen dat hij van deze opvoeding echt een trauma moet hebben opgelopen. Dit schuurt echt tegen (psychische) kindermishandeling aan (volgens de normen van Nederland..). Maar dit past weer wel bij een keiharde topsportwereld (zie verhalen uit de Chinese turnwereld e.d.)
Je ziet alleen wat er gebeurd rondom het racen he. Dus is wat eenzijdig, maar makkelijk zal het niet geweest zijn als je ook de opmerkingen van zijn zus hoort over Jos.
Maar -helaas- zo worden de groten van de wereld gemaakt. Dit speelt wel bij meer groten der aarden, zo'n vader. Of ze komen uit de slopenwijken, dat is ook een harde achtergrond. Ik geloof dat Max er wel goed uitgekomen is en het is wel heerlijk om te zien hoe hij spreekt, ook in interviews e.d. NO Bullshit, eerlijk en recht voor zijn raap.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT gekocht

alexbl69 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:06:
[...]

Verstappen was een beetje de uitzondering, maar die heeft na zijn switch naar Red Bull ook nog 2 seizoenen nodig gehad om verder te rijpen. Hij behaalde wel goede resultaten, maar maakte ook blunders die hij nu niet snel meer zal maken. Zijn clash met Vettel in China 2018 was in mijn ogen de afsluiting van z'n 'ontgroening'.
Elke coureur moet leren en maakt fouten in zijn eerste jaren. Dus dat is normaal, gelukkig deed Max dat ook. Die is echt ongelofelijk sterk nou.

Maar wat ik nooit zal vergeten is Canada in zijn 5e race geloof ik. Die Rosberg moest pitten en kwam 20" of zo achter Max de baan weer op als 5e. In een paar ronden kwam ie bij Max in de buurt met nog een 7tal ronden of zo te gaan. Ik zat toen echt te balen dat Max niet 4e maar 5e zou worden. Toen Rosberg in de slipstream op het laatste lange rechte eind zat en Max opeens op het einde naar rechts ging om Rosberg te forceren om buitenom te gaan zat ik gelijk op het puntje van mijn bank. Dit flikte niemand en hij deed het. Uiteindelijk zorgde dat er 2 ronden later voor dat Rosberg spinde onder druk. Max heeft de mentaliteit en het niveau opgekrikt in de F1 en dat is bijzonder. Er zijn maar weinig coureurs die dat kunnen zeggen.

Wat ie dat jaar verder allemaal liet zien, er zijn zelfs Verstappen regels gekomen, heb ik in de 47 jaar dat ik de F1 volg niet gezien. Nou Senna misschien, die deed ook van die onvoorstelbare dingen. En was ook zo uitgesproken waardoor ie nogal eens naast de baan behoorlijk dwars werd gezeten.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrMarcie schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:08:
[...]
[knip]

Maar wat ik nooit zal vergeten is Canada in zijn 5e race geloof ik. Die Rosberg moest pitten en kwam 20" of zo achter Max de baan weer op als 5e. In een paar ronden kwam ie bij Max in de buurt met nog een 7tal ronden of zo te gaan. Ik zat toen echt te balen dat Max niet 4e maar 5e zou worden. Toen Rosberg in de slipstream op het laatste lange rechte eind zat en Max opeens op het einde naar rechts ging om Rosberg te forceren om buitenom te gaan zat ik gelijk op het puntje van mijn bank. Dit flikte niemand en hij deed het. Uiteindelijk zorgde dat er 2 ronden later voor dat Rosberg spinde onder druk. Max heeft de mentaliteit en het niveau opgekrikt in de F1 en dat is bijzonder. Er zijn maar weinig coureurs die dat kunnen zeggen.

Wat ie dat jaar verder allemaal liet zien, er zijn zelfs Verstappen regels gekomen, heb ik in de 47 jaar dat ik de F1 volg niet gezien. Nou Senna misschien, die deed ook van die onvoorstelbare dingen. En was ook zo uitgesproken waardoor ie nogal eens naast de baan behoorlijk dwars werd gezeten.
Het was in zijn 2e jaar in deze klasse, na de overstap naar RBR, na zijn fiasco in Monaco 2016. Ik heb dat stukje nog regelmatig teruggekeken, vooral omdat iedereen er vanuit ging dat Rosberg Verstappen net zo gemakkelijk voorbij zou gaan zoals ie dat bij de anderen ook al had gedaan.

Ik heb genoten van het commentaar in diverse talen, juweeltje (ondanks de 4e plek in de eindstand daar).

Testing, one, two ...

• mphilipp
  • Laatst online: 01:40

mphilipp

Romanes eunt domus

Franco10 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:56:
Check de verhalen van de mishandeling van de turncoaches. En er zijn meer identieke verhalen uit andere sporten. Topsport is nu eenmaal het vermogen om vér door te gaan waar andere jankend en kotsend afhaken. Tot het gaatje, en nóg verder. Dat krijg je niet door met een glimlach zeggen 'zet 'm op, ja kán het'. Maar het moet al in het karakter zitten. Als dat er niet in zit, sla je het er ook niet in. Dan knapt iemand op een gegeven moment af of doet iets raars. Grote kampioenen als Senna, Schumacher, en noem ze maar op, zijn allemaal mannen die verder kunnen gaan dan anderen en altijd de inzet, drive en commitment hebben. Nooit een keer 'geen zin' of gezeur. Gáán.
Jos heeft het versterkt, eruit gehaald wat erin zit, maar als Max het niet in zich gehad had, had het er niet uit gekomen.
ik moet trouwens nog kijken

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Goofyduck384
mphilipp schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:26:
[...]

Check de verhalen van de mishandeling van de turncoaches. En er zijn meer identieke verhalen uit andere sporten. Topsport is nu eenmaal het vermogen om vér door te gaan waar andere jankend en kotsend afhaken. Tot het gaatje, en nóg verder. Dat krijg je niet door met een glimlach zeggen 'zet 'm op, ja kán het'. Maar het moet al in het karakter zitten. Als dat er niet in zit, sla je het er ook niet in. Dan knapt iemand op een gegeven moment af of doet iets raars. Grote kampioenen als Senna, Schumacher, en noem ze maar op, zijn allemaal mannen die verder kunnen gaan dan anderen en altijd de inzet, drive en commitment hebben. Nooit een keer 'geen zin' of gezeur. Gáán.
Jos heeft het versterkt, eruit gehaald wat erin zit, maar als Max het niet in zich gehad had, had het er niet uit gekomen.
ik moet trouwens nog kijken
Klopt helemaal, en wat het in deze situatie nog opmerkelijker maakt, is dat het hier niet om een ‘coach’ gaat, maar om een vader.....

Zijn in mijn ogen twee verschillende rollen.

• vhal
  • Laatst online: 19:19

vhal

ಠ_ಠ

:+

STRAVA

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 12:41

DataGhost

iPL dev

AGee schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:35:
Ik begrijp die angst niet zo goed van clashende (/crashende) teamgenoten. Als Perez de kont in de krib gooit en trucjes gaat uithalen om Max een hak te zetten, dan betekent dit dat Max gewoon niet goed genoeg presteert. Dergelijke problemen zijn er namelijk nooit als gewoon overduidelijk blijkt (uit prestaties) wie er het beste voor staat.
Ik lig nog ruim een dag achter met bijlezen, dus de kans is dat hier al op gereageerd is. F1 is meer dan alleen zo snel mogelijk rijden. Eigenlijk heeft het niet zoveel met zo snel mogelijk rijden te maken, ook al lijkt het voor de buitenstaander zo. Het gaat erom dat je zo langzaam mogelijk rijdt en toch als eerste over de finishlijn komt.

In principe (st)rijd je als teamgenoten tegen elkaar. Maar het team wil graag ook nog wat constructeurspunten hebben, dus je kan je niet altijd alles veroorloven. Neem een voorbeeldsituatie als MER 1-2, RBR 3-4, waarin Mercedes met overmacht vooraan rijdt, eigenlijk geen dreiging van RBR heeft, behalve misschien het pit window, en de pace aan het managen is. Als MER2 ongeveer even goed is als MER1 en vindt dat hij recht heeft op de 1e plek, zal hij dus beginnen met aanvallen. MER1 moet dan verdedigen en ze verliezen beiden tijd. Daardoor komt RBR juist dichterbij en in een positie om een aanval te kunnen plaatsen. Dit kan zelfs zo ver doorgaan dat een of beide MER hun banden oproken door het gevecht en een of beide daardoor moeten pitten, waardoor je RBR 1-2 en MER 3-4 zou kunnen krijgen. Dan zijn dus zowel beide rijders als het team benadeeld, omdat ze allemaal veel minder punten krijgen. Als je verder naar achter ligt zie je ook dat er wel eens geklaagd wordt over aanvallen door een teamgenoot, als de voorste daardoor zijn kansen op het inhalen van degene daar weer voor ziet verdamen. Verder heb je in de race (helaas) vaak een bandenstrategie die voornamelijk je pace dicteert, waardoor je je prestaties niet altijd kan laten zien. Dat volgt al een beetje uit bovenstaande stuk, het kan best zijn dat rijder 1 met gemak een seconde los kan rijden van rijder 2 als ze beiden voluit gaan, maar dat rijder 1 dat niet kan doen omdat zijn banden dat niet trekken, bijvoorbeeld als je op ronde 9 een safety car gehad hebt en daarmee op een ongewild vroege 1-stopper gezet bent.

Daarom zie je dat meeste teams het aanvallen onderling behoorlijk beperken als er geen overduidelijk snelheidsverschil (of andere strategie) tussen beide rijders is. En dan heb ik het nog niet eens over de kans dat beiden met elkaar crashen waardoor het helemaal huilen is.

• hjs
  • Niet online
Dit jaar waren het Gasly die bijna in de muur belande op Spa bij het inhalen van Perez.
Maar dat is eerder gebeurd met Perez op Spa, met zijn teamgenoot toch en welk jaar was dat?
[edit]
Ocon dus, 2017

YouTube: Force India Friction: Perez and Ocon's 2017 Clashes

Was dat ook niet het jaar dat Perez Force India gered heeft?

[Voor 35% gewijzigd door hjs op 19-12-2020 15:38]

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT gekocht

DataGhost schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:22:
[...]

Ik lig nog ruim een dag achter met bijlezen, dus de kans is dat hier al op gereageerd is. F1 is meer dan alleen zo snel mogelijk rijden. Eigenlijk heeft het niet zoveel met zo snel mogelijk rijden te maken, ook al lijkt het voor de buitenstaander zo. Het gaat erom dat je zo langzaam mogelijk rijdt en toch als eerste over de finishlijn komt.

In principe (st)rijd je als teamgenoten tegen elkaar. Maar het team wil graag ook nog wat constructeurspunten hebben, dus je kan je niet altijd alles veroorloven. Neem een voorbeeldsituatie als MER 1-2, RBR 3-4, waarin Mercedes met overmacht vooraan rijdt, eigenlijk geen dreiging van RBR heeft, behalve misschien het pit window, en de pace aan het managen is. Als MER2 ongeveer even goed is als MER1 en vindt dat hij recht heeft op de 1e plek, zal hij dus beginnen met aanvallen. MER1 moet dan verdedigen en ze verliezen beiden tijd. Daardoor komt RBR juist dichterbij en in een positie om een aanval te kunnen plaatsen. Dit kan zelfs zo ver doorgaan dat een of beide MER hun banden oproken door het gevecht en een of beide daardoor moeten pitten, waardoor je RBR 1-2 en MER 3-4 zou kunnen krijgen. Dan zijn dus zowel beide rijders als het team benadeeld, omdat ze allemaal veel minder punten krijgen. Als je verder naar achter ligt zie je ook dat er wel eens geklaagd wordt over aanvallen door een teamgenoot, als de voorste daardoor zijn kansen op het inhalen van degene daar weer voor ziet verdamen. Verder heb je in de race (helaas) vaak een bandenstrategie die voornamelijk je pace dicteert, waardoor je je prestaties niet altijd kan laten zien. Dat volgt al een beetje uit bovenstaande stuk, het kan best zijn dat rijder 1 met gemak een seconde los kan rijden van rijder 2 als ze beiden voluit gaan, maar dat rijder 1 dat niet kan doen omdat zijn banden dat niet trekken, bijvoorbeeld als je op ronde 9 een safety car gehad hebt en daarmee op een ongewild vroege 1-stopper gezet bent.

Daarom zie je dat meeste teams het aanvallen onderling behoorlijk beperken als er geen overduidelijk snelheidsverschil (of andere strategie) tussen beide rijders is. En dan heb ik het nog niet eens over de kans dat beiden met elkaar crashen waardoor het helemaal huilen is.
Wat je hier beschrijft heeft met de huidige bandenleverancier te maken. Er kan niet meer voluit geraced worden alle rondes omdat die banden bagger zijn. Een 2e bandenleverancier erbij zou dat probleem snel oplossen. Dan zal je zien dat er weer geracet gaat worden en de tijden sneller gaan zijn.

• hjs
  • Niet online
MrMarcie schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:51:
[...]

Wat je hier beschrijft heeft met de huidige bandenleverancier te maken. Er kan niet meer voluit geraced worden alle rondes omdat die banden bagger zijn. Een 2e bandenleverancier erbij zou dat probleem snel oplossen. Dan zal je zien dat er weer geracet gaat worden en de tijden sneller gaan zijn.
Het is niet alleen de schuld van Pirelli natuurlijk, wat me bij staat is dat de FIA ook eisen stelt waaraan ze moeten voldoen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hjs schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:33:
Dit jaar waren het Gasly die bijna in de muur belande op Spa bij het inhalen van Perez.
Maar dat is eerder gebeurd met Perez op Spa, met zijn teamgenoot toch en welk jaar was dat?
[edit]
Ocon dus, 2017

YouTube: Force India Friction: Perez and Ocon's 2017 Clashes

Was dat ook niet het jaar dat Perez Force India gered heeft?
O.a. deze was er ook nog ;) : YouTube: Best of Team Radio | 2018 Singapore Grand Prix

2018 was het jaar dat Perez een boekje opendeed.

Testing, one, two ...

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:05

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hjs schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:57:
[...]

Het is niet alleen de schuld van Pirelli natuurlijk, wat me bij staat is dat de FIA ook eisen stelt waaraan ze moeten voldoen.
Beetje schuld van beiden.
FIA voor verplichten bepaalde degradatie per ronde, Pirelli doordat ze dat met temperatuur degradatie doen.
Met daaraan gekoppeld een klein temperatuur window waar de banden optimaal in werken.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 18:28

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Goofyduck384 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:36:
[...]

Klopt helemaal, en wat het in deze situatie nog opmerkelijker maakt, is dat het hier niet om een ‘coach’ gaat, maar om een vader.....

Pa Krajicek heeft ook voor aardig wat leed bij zijn zoon en dochter bezorgd. Maar door dat gepush ze ook de top van het wereldtennis ingeduwd.

Dit dus.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Goofyduck384 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:36:
[...]

Nou het komt wel vaker voor. Dat turnmeisje Sanne Weetikveel werd ook gecoached door haar vader. Die was volgens mij de coach van de turnbond. Zij vond hem helemaal niet erg naar ofzo, maar haar turncollega's vonden het een monster.
Maar inderdaad, vaak zijn het ouders die de kinderen opfokken en nogal onrealistische verwachtingen hebben van hun kind. Ik geloof dat Jos altijd gezegd heeft dat ie eerst helemaal niet wilde dat Max ging karten, maar hij leek zo graag te willen, dat ie toch maar toegegeven heeft. Ik heb niet het idee dat Jos Max heeft zitten pushen om een autosportcarrière na te jagen. Is natuurlijk altijd moeilijk om dat 100% betrouwbaar vast te stellen of het nou helemaal uit zichzelf kwam of dat er door de omgeving bewust of onbewust een bepaald klimaat is gecreëerd. Niet dat dat slecht is ofzo, maar als pa autosport doet/deed, en moe ook, dan wordt het moeilijk om dat uit de opvoeding te houden.

Maar goed, het heeft goed uitgepakt. We horen later wel of er trauma's zijn/waren :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 11:12

Martinspire

Awesomeness

Hier nog een interessante video van Williams hoe ze afgelopen jaar hebben beleefd:

En ja Symantec is de sponsor, maar nog genoeg info daarbuiten...

Martinspire - PC, PS4, X1

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MTV Chainbear is ook vrij hilarisch.

(Er komen er vast meer, er zijn er 2 clipjes)

[Voor 13% gewijzigd door pjottum op 19-12-2020 17:41]

ping 127.212.23.124

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:08
Ik zie hier wat opmerkingen over dat het forcerende gedrag van ouders wel vaker is voorgekomen in de topsport en dat het ook positieve kanten heeft.
Ik hoop dat mensen begrijpen dat je deze argumenten niet aan de andere kant van de weegschaal kunt leggen om te beoordelen of dit acceptabel gedrag is of niet. Dat het vaker voorkomt maakt het alleen maar triester en de positieve effecten hadden ook op andere manieren kunnen worden bereikt.
Tegelijkertijd begrijp ik dat we het hier over een documentaire hebben die alleen bepaalde momenten eruit licht. Dat maakt het lastig een genuanceerd beeld te krijgen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Max doet blijkbaar ook de contracten bij RBR. :+

Nee niet echt, maar wel een beetje wat er achter de schermen speelde. Hij wist het ook al eerder. Het begint erop te lijken dat iedereen het al eerder wist dan Albon.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kimi krijgt zijn eigen reward, :P (op 1:11:57)

En een Top 20 Radio:

[Voor 36% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-12-2020 18:14]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• RobertMe
DataGhost schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:22:
[...]

F1 en WEC hebben de rollen gewoon omgedraaid. F1 is nu een wedstrijd wie zo langzaam mogelijk als eerste ~305KM kan afleggen. En het gaat niet alleen maar om de banden die de snelheid eruit haalt, maar ook dat de versnellingsbak 6 achtereenvolgende races mee moet gaan, maximaal 2 á 3 motorcomponenten per seizoen (normaliter dus ~7 races). Het is gewoon kijken wie zo min mogelijk van het materiaal vraagt / slijtage rijdt en toch nog eerste wordt.
Omgedraaid is WEC intussen super betrouwbaar waardoor ze echt zo hard mogelijk kunnen gaan i.p.v. een gemiddelde snelheid te rijden om zoveel mogelijk kilometers af te leggen met minste pitstops / onderhoud.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:31:
[...]
Omgedraaid is WEC intussen super betrouwbaar waardoor ze echt zo hard mogelijk kunnen gaan i.p.v. een gemiddelde snelheid te rijden om zoveel mogelijk kilometers af te leggen met minste pitstops / onderhoud.
Ze hebben bij WEC in principe dezelfde regels voor duurzaamheid, alleen op een andere manier. Er zijn zeg maar operating costs gespecificeerd. En ze worden verder nog afgeremd door het reglement vwb tanken. Omdat die V12 turbodiesel indertijd zo gruwelijk snel was, en er ook nog benzinemotoren meereden, hebben ze uitgerekend hoeveel energie er in een liter brandstof zit. Daar is dan een soort equalizer factor mee uitgerekend waarmee ze de tankinhoud kunnen bepalen. Dus er is wel van alles gedaan om de boel af te remmen en het speelveld wat gelijker te maken.

Ze moeten wel degelijk oppassen met het materiaal om het zo lang mogelijk mee te laten gaan. Het zegt genoeg dat ze heel lang met die motoren doen. Ze draaien dus lang niet op hun top. Bij F1 was dat ooit wel, maar nu ook niet meer vanwege de regels. Vroeger gingen ze bij sommige teams maar één sessie mee.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:54:
Ik zie hier wat opmerkingen over dat het forcerende gedrag van ouders wel vaker is voorgekomen in de topsport en dat het ook positieve kanten heeft.
Ik hoop dat mensen begrijpen dat je deze argumenten niet aan de andere kant van de weegschaal kunt leggen om te beoordelen of dit acceptabel gedrag is of niet. Dat het vaker voorkomt maakt het alleen maar triester en de positieve effecten hadden ook op andere manieren kunnen worden bereikt.
Het is inderdaad erg dubbel. In dit geval met Max (en in feite vele andere topsporters die ook daadwerkelijk de top hebben bereikt) heeft het goed uitgepakt en lijkt het op dit moment geen negatieve invloed op Max te hebben gehad. Maar die honderden kinderen die het niet hebben gered, maar tóch door hun ouders/trainers geestelijk (en misschien zelfs lichamelijk) zijn mishandeld om de top te bereiken, daar hoor je niets over natuurlijk. Kinderen die opgroeien met het idee dat ze niet goed genoeg zijn voor hun ouders...da's niet best voor je gevoel van eigenwaarde. Je wilt het goed doen voor je ouders, en als die je dan afwijzen door je uit te schelden en er zelfs uit te trappen, nou...ik ben geen psycholoog, maar ik denk niet dat het goed is. Dat verhaal van Italië, dat Jos Max eruit zette bij dat benzinestation is overigens een verhaal dat ze al heel lang vertellen. Eigenlijk alleen dat verhaal. Past wel een beetje in de strakke regie die de Verstappens hebben over de carrière en de media rond Max.
Tegelijkertijd begrijp ik dat we het hier over een documentaire hebben die alleen bepaalde momenten eruit licht. Dat maakt het lastig een genuanceerd beeld te krijgen.
Dat is ook weer waar. Maar ik geloof niet dat Jos meer of minder erg is geweest dan ze in de docu laten zien. Ik pretendeer niet Jos te kennen, maar het is wél precies zoals we hem kennen. Hij heeft zijn harde lessen heel goed overgebracht op Max.

En of we de 'training' of 'begeleiding' van Jos nu goedkeuren of niet, het resultaat is daar. En ik denk dat je om een topsporter te 'maken' ook hard moet zijn. De Spartaanse opvoeding zeg maar. We hebben denk ik door de geschiedenis van de autosport heen wel gezien dat je meedogenloos moet zijn. De wil om te presteren, te winnen, moet zó sterk zijn, dat je ook daadwerkelijk gáát winnen. Maar daarvoor moet je alles opzij willen en kunnen zetten. Tsja...dat doe je niet door vriendelijk te glimlachen en het kind het in zijn eigen tijd te laten doen. Maar het is een hele zware opvoeding. Ik ben blij dat Max er zo te zien goed doorheen is gekomen.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ja Jos zal hard geweest zijn, maar tegelijkertijd zie de liefde tussen die twee eraf druipen. Die combi kan blijkbaar.

Is te lief zijn voor je kinderen, en/of ze geen 'nee' leren niet net zo erg? Je creëert hiermee verwende nesten die later hun eigen gang gaan met alle gevolgen van dien.

Als ouder maak je geheid je fouten, het gaat er om wat je na zo'n fout doet. Maak je het goed, leg je het uit, of beiden.

Ik vind het veel te makkelijk om op basis van wat we nu hebben gezien enig oordeel te vellen.

Ik zie wel dat ze elkaar heel heel heel vaak spreken en dat Jos opneemt met 'ha schat', en dat tegen zijn zoontje van 23....

Te koop....

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Mooie docu maar wel eentje die duidelijk uit de stal van Verstappen BV komt. Iedereen in die docu heeft een direct (financieel) belang. Die scène in Luxemburg op het kantoor van Verstappen BV (nogwattes SarL) is alles bepalend. en het werkt ook nog want er werd meteen wat merchandise besteld hier 8)7

En inderdaad: kindermishandeling in de sport wordt vaak goedgepraat met survivership bias on steroids. En dan zien/horen we alleen nog maar wat men wil dat we zien/horen. Op de schaal van Jos zit dat nog aan de onderkant want we weten dat hij extreem opvliegend is en ook niet schroomt om mannen en vrouwen te slaan danwel te mishandelen.

Gelukkig krijgt zus Victoria nu ook wat toegeworpen. Die kon blijkbaar gewoon verwaarloosd worden en hoefde niet geholpen te worden om naar grote hoogte te stijgen whatever it takes :+

Denk niet dat we snel nog een docu te zien krijgen met zulke inkijkjes :)

• tweakduke
  • Laatst online: 01:57

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik vond juist dat werd toegegeven dat de handelswijze van Jos en alles op en voor Max een hele zware impact heeft gehad op het gezin. Jos gaf dit open toe. Ook was Jos eerlijk over zijn eigen carrière.

Dat Max niet gebroken is, zegt niet dat alle kinderen dit kunnen opbrengen.
Helmut Marko heeft overigens Jos op tijd naar de achtergrond gezet, dat gaf Max ook de ruimte om zichzelf te ontwikkelen.

Tweakers Discord

• Bensimpel

Bensimpel

Positieve meneer

tweakduke schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:17:
Ik vond juist dat werd toegegeven dat de handelswijze van Jos en alles op en voor Max een hele zware impact heeft gehad op het gezin. Jos gaf dit open toe. Ook was Jos eerlijk over zijn eigen carrière.

Dat Max niet gebroken is, zegt niet dat alle kinderen dit kunnen opbrengen.
Helmut Marko heeft overigens Jos op tijd naar de achtergrond gezet, dat gaf Max ook de ruimte om zichzelf te ontwikkelen.
Helmut Marko is echt een genie op dat vlak geweest. Jos Heeft max naar de F1 gebracht. Helmut Marko heeft ervoor gezorgd dat Max ook in de F1 kan blijven.

😆 - Denk ook eens om ;)

• RobertMe
Bensimpel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:59:
[...]

Helmut Marko is echt een genie op dat vlak geweest. Jos Heeft max naar de F1 gebracht. Helmut Marko heeft ervoor gezorgd dat Max ook in de F1 kan blijven.
Volgens mij is Jos pas naar de achtergrond gestapt na de overstap naar Red Bull? In de Toro Rosso tjid was Jos vrijwel elke race aanwezig en wou die wellicht ook wat meer controle hebben. Vervolgens gebeurde hetzelfde ook nog eens aan de andere kant van de garage met Sainz Senior, en daar kwam die "ruzie" binnen het team vandaan. Red Bull zal daar, terecht, niet in mee zijn gegaan om Jos daar rond te hebben lopen en zich toch wat meer er mee te "bemoeien". In die zin dan ook een beetje hoe Red Bull werkt: de junioren bij Toro Rosso en bij de echte junioren ook wat meer betrokkenheid van ouder(s) die steun kunnen bieden, maar bij Red Bull zelf staat de coureur er veel meer alleen voor. Als ik nu ook zo even denk: de moeder van bv Albon is volgens mij wel een aantal keren op TV geweest van uit de pitbox, maar volgens mij voornamelijk / alleen bij Toro Rosso, en niet bij Red Bull. Maar dat beeld kan ook vertekend zijn doordat er uberhaupt een jaar geen gasten in de garages waren.

• tweakduke
  • Laatst online: 01:57

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
RobertMe schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:08:
[...]

Volgens mij is Jos pas naar de achtergrond gestapt na de overstap naar Red Bull? In de Toro Rosso tjid was Jos vrijwel elke race aanwezig en wou die wellicht ook wat meer controle hebben. Vervolgens gebeurde hetzelfde ook nog eens aan de andere kant van de garage met Sainz Senior, en daar kwam die "ruzie" binnen het team vandaan. Red Bull zal daar, terecht, niet in mee zijn gegaan om Jos daar rond te hebben lopen en zich toch wat meer er mee te "bemoeien". In die zin dan ook een beetje hoe Red Bull werkt: de junioren bij Toro Rosso en bij de echte junioren ook wat meer betrokkenheid van ouder(s) die steun kunnen bieden, maar bij Red Bull zelf staat de coureur er veel meer alleen voor. Als ik nu ook zo even denk: de moeder van bv Albon is volgens mij wel een aantal keren op TV geweest van uit de pitbox, maar volgens mij voornamelijk / alleen bij Toro Rosso, en niet bij Red Bull. Maar dat beeld kan ook vertekend zijn doordat er uberhaupt een jaar geen gasten in de garages waren.
De afspraak was bij het aannemen van Max bij het Red Bull programma dat Jos steeds meer naar de achtergrond ging.
Marko heeft bij de overstap van Toro Rosso naar Red Bull de daad bij het woord gevoegd. Max had zelf ook het gevoel dat hij het nu zelf moest gaan doen.

Tweakers Discord

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 11:12

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij was deze nog niet voorbij gekomen hier:

Het is opvallend om te zien dat ie niet weet wat voor rijstijl ie heeft. En dat ie wel een idee heeft waarom men hem grappig vindt. We gaan het volgend jaar zien als de 2 grootste lolbroeken uit de paddock bij elkaar zitten

Martinspire - PC, PS4, X1

• LA-384
  • Registratie: November 2007
Martinspire schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:30:
Volgens mij was deze nog niet voorbij gekomen hier:
[YouTube: Lando Norris Goes Undercover on the Internet]
Het is opvallend om te zien dat ie niet weet wat voor rijstijl ie heeft. En dat ie wel een idee heeft waarom men hem grappig vindt. We gaan het volgend jaar zien als de 2 grootste lolbroeken uit de paddock bij elkaar zitten
Wat is de gedachte achter dit filmpje? Het is Norris die in de camera/aan ons als kijker reageert op wat er geschreven wordt op het internet en voegt daarbij wat achtergrond toe.

Wat is dan de lol om die reactie ook onder de berichten te schrijven? Waarom moet dat met een fake account terwijl hij gewoon als zichzelf/vanuit zijn perspectief reageert? En waarom zien we dan niet de reacties daarop, waar mogelijk nog een lol-factor kan zitten in de vorm van WTF wie ben jij?

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 14:21

mark-k

AKA markkNL

LA-384 schreef op zondag 20 december 2020 @ 07:04:
[...]

Wat is de gedachte achter dit filmpje? Het is Norris die in de camera/aan ons als kijker reageert op wat er geschreven wordt op het internet en voegt daarbij wat achtergrond toe.

Wat is dan de lol om die reactie ook onder de berichten te schrijven? Waarom moet dat met een fake account terwijl hij gewoon als zichzelf/vanuit zijn perspectief reageert? En waarom zien we dan niet de reacties daarop, waar mogelijk nog een lol-factor kan zitten in de vorm van WTF wie ben jij?
Jij bent duidelijk niet bekend met het "X goes undercover" concept.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
mark-k schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:40:
[...]
Jij bent duidelijk niet bekend met het "X goes undercover" concept.
Idd, het schijnt populair te zijn; https://www.gq.com/video/series/actually-me

Ik snap dat het informatief kan zijn, maar snap niet waarom men onder een fake-account reageert? Ik kan nergens het idee achter het format vinden.

Stel dat Mark Rutte hier in het [ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2 topic komt reageren in de ik-vorm met de gebruikersnaam JanJanssen1967. Hij plempt een paar comments neer, daar maakt men een filmpje van en that's it. Het is geen dialoog wat er vastgelegd wordt, gewoon een paar random reacties. Wat is daar anders aan dan wanneer hij dat doet onder de naam MP_Mark_Rutte?
Pagina: 1 ... 164 165 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: [F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee