[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 180 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 21:17
Anoniem: 392841 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:31:
[...]

Heb je de Experiabox of Fritzbox (wat extra kost via KPN)? In het eerste geval volg https://www.kpn.com/servi...peria-box-menu-vergeten/1 - dat zou als ik het goed lees moeten werken

Heb je de FritzBox, dan kan je de instellingen aanpassen binnen je console (fritz.box)
Nee, gaat in dit geval niet over de router. gaat over de TV box. heb een Arris VIP5202. Heb toen voor mijn ouders hun KPN spul opgezet, en zij hadden wat extra zenders waar ik om redenen van kostenbesparing op meekeek, maar dat wil ik graag weer beheren. Is dus niet dat ik "illegaal" meekeek op een nummer wat ik onheus heb verkregen. ze waren hiervan op de hoogte (voordat de vraag wordt gesteld of het legaal etc is/was)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 392841

Fiekert schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:41:
[...]

Nee, gaat in dit geval niet over de router. gaat over de TV box. heb een Arris VIP5202. Heb toen voor mijn ouders hun KPN spul opgezet, en zij hadden wat extra zenders waar ik om redenen van kostenbesparing op meekeek, maar dat wil ik graag weer beheren. Is dus niet dat ik "illegaal" meekeek op een nummer wat ik onheus heb verkregen. ze waren hiervan op de hoogte (voordat de vraag wordt gesteld of het legaal etc is/was)
Ik vroeg het omdat tot zover ik weet alle accountgegevens via de Experiabox of FritzBox beheerd worden. Als je dit via de Arris hebt weten te regelen ben ik benieuwd... want ik heb zelf ook de Arris VIP5202 destijds van XS4ALL gekregen, en ik heb hem net een factory reset gegeven en kan het niet meer instellen of wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
ah oke, ik heb in het verleden via de recovery op de Arris een software remove + complete reset gedaan en dan werd er een prompt geopend waar het abonnementsnummer opnieuw ingevoerd kon worden. kan het proberen met de V12 eraan, maar ik ben bang dat het op niks uitdraait. moet ik alleen even de setup die nu werkt swappen.

update:
heb m geprobeerd te resetten met de v12 eraan, maar helaas zonder resultaat. als ik het wil toch maar even kpn bellen hiervoor...

[ Voor 18% gewijzigd door Fiekert op 02-04-2022 21:53 . Reden: update over test ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:37
Fiekert schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:55:
ah oke, ik heb in het verleden via de recovery op de Arris een software remove + complete reset gedaan en dan werd er een prompt geopend waar het abonnementsnummer opnieuw ingevoerd kon worden. kan het proberen met de V12 eraan, maar ik ben bang dat het op niks uitdraait. moet ik alleen even de setup die nu werkt swappen.

update:
heb m geprobeerd te resetten met de v12 eraan, maar helaas zonder resultaat. als ik het wil toch maar even kpn bellen hiervoor...
Dit heb je dus al geprobeerd?:

Voor de VIP5202 ontvanger gebruik je deze stappen:

1.    Haal de plug van de stroomadapter (12V DC) uit de tv-ontvanger.

2.    Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt en plaats tegelijkertijd de plug weer terug in de tv-ontvanger. Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden. Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert).

3.    Druk direct op de MENU-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet nu een menu op je televisie.

4.    Selecteer ‘terug naar fabrieksinstellingen (er boven en onder verschijnt een blauwe lijn) en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.

5.    Selecteer ‘software-verwijderen’ en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.

6.    Selecteer in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
Barre73 schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:54:
[...]

Dit heb je dus al geprobeerd?:

Voor de VIP5202 ontvanger gebruik je deze stappen:

1.    Haal de plug van de stroomadapter (12V DC) uit de tv-ontvanger.

2.    Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt en plaats tegelijkertijd de plug weer terug in de tv-ontvanger. Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden. Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert).

3.    Druk direct op de MENU-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet nu een menu op je televisie.

4.    Selecteer ‘terug naar fabrieksinstellingen (er boven en onder verschijnt een blauwe lijn) en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.

5.    Selecteer ‘software-verwijderen’ en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.

6.    Selecteer in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.
yep, dat heb ik met de eigen setup en v12 geprobeerd. maar het lijkt een hardcode verhaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:53
Vraagje.

Ik heb gisterenavond de upgrade naar 1 Gbps geselecteerd en merk dat het tov mijn huidige 500/500 (draadloos) bijna geen verschil.

Huidig apparatuur: Box 12 icm 2 Superwifi2 (zwarte) punten. 1 bedraad met de modem, en ander op zolder draadloos verbonden. Iphone 12 met Speedtest app als meettool.

Voor het testen heb ik beide superwifi punten uit gezet en sta met mijn telefoon binnen 2 meter van de modem. Hiervoor had ik altijd een nette resultaat rond de 480 ~ 490 range.

Na de upgrade is de dl gezakt naar 460, upload een lichte increase naar 700.

Wat ik geprobeerd heb:
- modem herstart (geen effect)
- ander kabeltje naar NT kastje (geen effect)

Als laatste wil ik nog wel een modem reset proberen, maar gaat dat nog wat uitmaken? Enige wat ik ooit heb gewijzigd is SSID en password.

[ Voor 3% gewijzigd door Silversin op 03-04-2022 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Silversin schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:09:
Vraagje.

Ik heb gisterenavond de upgrade naar 1 Gbps geselecteerd en merk dat het tov mijn huidige 500/500 (draadloos) bijna geen verschil.

Huidig apparatuur: Box 12 icm 2 Superwifi2 (zwarte) punten. 1 bedraad met de modem, en ander op zolder draadloos verbonden. Iphone 12 met Speedtest app als meettool.

Voor het testen heb ik beide superwifi punten uit gezet en sta met mijn telefoon binnen 2 meter van de modem. Hiervoor had ik altijd een nette resultaat rond de 480 ~ 490 range.

Wat ik geprobeerd heb:

Als laatste wil ik nog wel een modem reset proberen, maar gaat dat nog wat uitmaken? Enige wat ik ooit heb gewijzigd is SSID en password.
Maar wat verwacht je? 1Gbps up en down via wifi?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:53
Tylen schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:15:
[...]

Maar wat verwacht je? 1Gbps up en down via wifi?
Nee, maar met het huidige apparatuur wat ik heb wel een increase ipv niets (dl).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Silversin schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:19:
[...]

Nee, maar met het huidige apparatuur wat ik heb wel een increase ipv niets (dl).
Maar 1 advies mogelijk: pak een kabel en een laptop. En dan daarop meten. Als dat wel ruim boven de 950 komt, weet je zeker dat het toch in je iPhone of wifi instelling van de Box 12 zit. En pas dan kan je verder analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32
Fiekert schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:38:
[...]

yep, dat heb ik met de eigen setup en v12 geprobeerd. maar het lijkt een hardcode verhaal te zijn.
Ik denk inderdaad dat het via KPN moet gaan; ik heb een aantal weken geleden mijn tv opgezegd (want de gratis periode liep af) en in de avond kwam de Arris al met het verhaal dat ik mijn gegevens in moest voeren (dus was de wijziging in principe al snel verwerkt).
Denk dat ergens bij KPN de gegevens opgeslagen worden, waardoor ze dus enkel gereset kunnen worden door KPN zelf, en niet om de Arris een fabrieksreset te geven (want immers, de hardware gegevens blijven hetzelfde).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
Silversin schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:09:
Vraagje.

Wat ik geprobeerd heb:

test even bekabeld zoals barre73 aangeeft.

Daarnaast speelt er nog bekend probleem waar aan gewerkt wordt .
box12 zend wifi6(ax) uit
super wifi 2.0 hoort ook wifi6(ax) uit te zenden. echter is zo door bug in de OWL software wordt wifi6(ax) uitgeschakeld zodra super wifi 2.0 achter box12 of v10a wordt gehangen. dan val je terug op wifi5(ac) die komt zo beetje uit op tussen de 430/480 max.
dit is zelf niet op te lossen dit moet vanuit kpn komen dat wifi6 ook op de super wifi 2.0 aangaat nieuwe software update is kwa datum nog onbekend

Daarnaast is zeer van belang dat je eigen hardware laptop/tel wel wifi 6 ondersteund anders val je zoieso terug op wifi5

[ Voor 4% gewijzigd door jopoh op 03-04-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:04
Hier ook een overstap ingeplanned, nu moet er aldus kpn een monteur langs komen welke 1 tot 2uur bezig zou moeten met de aansluiting. Waar moet ik rekening mee houden? Ik dacht dat er achter het nieuwbouw kartonnetje gewoon inprikken en klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 08:52
jopoh schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:10:
[...]

test even bekabeld zoals barre73 aangeeft.

Daarnaast speelt er nog bekend probleem waar aan gewerkt wordt .
box12 zend wifi6(ax) uit
super wifi 2.0 hoort ook wifi6(ax) uit te zenden. echter is zo door bug in de OWL software wordt wifi6(ax) uitgeschakeld zodra super wifi 2.0 achter box12 of v10a wordt gehangen. dan val je terug op wifi5(ac) die komt zo beetje uit op tussen de 430/480 max.
dit is zelf niet op te lossen dit moet vanuit kpn komen dat wifi6 ook op de super wifi 2.0 aangaat nieuwe software update is kwa datum nog onbekend

Daarnaast is zeer van belang dat je eigen hardware laptop/tel wel wifi 6 ondersteund anders val je zoieso terug op wifi5
Ik zit nog te denken om 2 2.0 WiFi punten te kopen, maar is er nog steeds geen update die dit probleem oplost beschikbaar? Hoe kunnen we volgen wanneer de update beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
sonna schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:49:
[...]

Ik zit nog te denken om 2 2.0 WiFi punten te kopen, maar is er nog steeds geen update die dit probleem oplost beschikbaar? Hoe kunnen we volgen wanneer de update beschikbaar komt?
zal best op kpn fora te volgen zijn. maar wat ik al aangeef datum is onbekend. je kan ze gewoon kopen hoor zodra de update er is gaat wifi6 automatisch werken is de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
torretje2012 schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:43:
Hier ook een overstap ingeplanned, nu moet er aldus kpn een monteur langs komen welke 1 tot 2uur bezig zou moeten met de aansluiting. Waar moet ik rekening mee houden? Ik dacht dat er achter het nieuwbouw kartonnetje gewoon inprikken en klaar was.
Hij was bij mij 5 minuten bezig met zn koffie opdrinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
Grandisimo schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:57:
[...]

Hij was bij mij 5 minuten bezig met zn koffie opdrinken.
Dat vind ik nogal zonde van mijn tijd, als er niets engs gedaan hoeft te worden (splicen oid) dan kan ik ook prima zelf wat kabeltjes inelkaar drukken/kastje aan de muur schroeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:33
torretje2012 schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:21:
[...]

Dat vind ik nogal zonde van mijn tijd, als er niets engs gedaan hoeft te worden (splicen oid) dan kan ik ook prima zelf wat kabeltjes inelkaar drukken/kastje aan de muur schroeven...
Een monteur wordt in principe altijd ingepland. Bij mij staat er voor a.s. woensdag ook eentje gepland. Ook die zal alleen een kop koffie drinken aangezien de FritzBox al draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
torretje2012 schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:43:
Als je kartonnetje er nog overheen zit heb je alleen maar een plastic grondplaat.
Monteur plaatst daar een actieve NT overheen en sluit eventueel de rest voor je aan. En niet onbelangrijk... hij brengt voor jou de verbinding aan in de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
Reset heeft inmiddels plaatsgevonden, door de anonieme hulp uit dit topic. bedankt nogmaals :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 13:21
Zo, goodbye Ziggo, welkom KPN Glasvezel. Downtime <10 sec...

ie monteur snapte er niets van. Hij had de glas-ethernet kastje opgehangen, wilde daarna de experia box of hoe heet dat ding ophangen, ik zei laat maar. En stak de kabel van mijn router om van de ziggo modem om naar de glas-ethernet kastje. en werken maar. De monteur zei, nee dat gaat niet werken hoor. Jawel, had de vlans al aangemaakt in opensense, dus meteen online. Dag monteur. Hij stond met 5 min weer buiten.

Mooie was, hij bleef nog 1 uur voor mijn huis in zijn auto zitten. Kreeg net nadat hij weg reed een oplever mail van KPN. Hij moest nog zeker nog even zijn uren maken, haha...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:01
Een erg goede KPN glasvezel 1000 Mbit aanbieding afgesloten: €35,00 per maand + €25,00 eenmalige aansluitkosten = €445,00. €445,00 - €100,00 (Breedbandwinkel.nl) - €27,50 (CashbackXL.nl) = €317,50 : 12 maanden = €26,46 per maand.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 08-04-2022 07:27 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 13:49
eth0 schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:00:

ie monteur snapte er niets van. Hij had de glas-ethernet kastje opgehangen, wilde daarna de experia box of hoe heet dat ding ophangen, ik zei laat maar. En stak de kabel van mijn router om van de ziggo modem om naar de glas-ethernet kastje. en werken maar. De monteur zei, nee dat gaat niet werken hoor. Jawel, had de vlans al aangemaakt in opensense, dus meteen online. Dag monteur. Hij stond met 5 min weer buiten.

Mooie was, hij bleef nog 1 uur voor mijn huis in zijn auto zitten. Kreeg net nadat hij weg reed een oplever mail van KPN. Hij moest nog zeker nog even zijn uren maken, haha...
met zo'n nick moet je dat ook wel kunnen natuurlijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11
Jumpman schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:02:
een erg goede KPN glasvezel 1000 Mbit aanbieding afgesloten: €35,00 per maand + €25,00 eenmalige aansluitkosten = €445,00. €445,00 - €100,00 (Breedbandwinkel.nl) - €27,50 (CashbackXL.nl) = €317,50 : 12 maanden = €26,46 per maand.
Thnx, vorige week kreeg ik maximaal 6 maanden korting, nu inderdaad 12. Vanaf medio juni ben ik dan weer terug bij KPN glasvezel, na ruim 4 jaar afwezigheid. Eens kijken of er veel veranderd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
eth0 schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:00:

Dat klinkt veelbelovend, met die supergoede aanbieding denk ik er ook over om over te stappen naar KPN glasvezel.

Toch nog een vraag,

Huidige situatie:
Ziggo modem (bridge modus) -> Ubiquitu Edgerouter 4 -> HP managed switch -> VLANS

TV kijken wil ik met de IPTV app doen op de tv in de slaapkamer (aangesloten op wifi vlan #125) en met het bijgeleverde kastje in de woonkamer.

Is het dan inderdaad een kwestie van kabeltje ompluggen zoals jij hebt gedaan en de experia box niet gebruiken? Werkt die IPTV dan wel goed of zijn er dan nog uitdagingen qua vlan en igmp snooping? Liefste zou ik de SFP ingang gebruiken van de Edgerouter maar als het met een cat6 kabel makkelijker is is dat ook prima.

Ik begreep dat het bij T Mobile een kwestie was van vlan300 op je wan instellen en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:10
Zojuist ook overgestapt naar KPN Ziggo liep gelukkig af.
Hele mooi korting dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:17
Wolly schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:06:
[...]
Ik begreep dat het bij T Mobile een kwestie was van vlan300 op je wan instellen en alles werkt.
Bij KPN komt er iets meer bij kijken. Zie het kopje eigen router in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
een erg goede KPN glasvezel 1000 Mbit aanbieding afgesloten: €35,00 per maand + €25,00 eenmalige aansluitkosten = €445,00. €445,00 - €100,00 (Breedbandwinkel.nl) - €27,50 (CashbackXL.nl) = €317,50 : 12 maanden = €26,46 per maand.
Same here, even een jaartje KPN Glasvezel 1 Gbps + TV proberen na een leven lang Ziggo. Een goede deal met al die cashbacks, goedkoper krijg je het niet in deze tijden dat alles duurder wordt. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:36
Beetje jammer dit, paar maanden terug kon er niks gedaan worden aan die halfjaar korting. Nu kunnen ze wel 1 jaar korting aanbieden. Oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb een net verlopen abbonement bij KPN zelf. Iemand ervaringen met het verlengen? Zijn er nog leuke aanbieding te krijgen, of valt dat tegen. Wil eigenlijk wel bij kpn blijven

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Denko schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:57:
Ik heb een net verlopen abbonement bij KPN zelf. Iemand ervaringen met het verlengen? Zijn er nog leuke aanbieding te krijgen, of valt dat tegen. Wil eigenlijk wel bij kpn blijven
Ik heb mijn KPN abbo een week geleden verlengt. Klantenservice bellen en direct naar de afdeling opzeggen vragen.
Zeker nu dat ze bij Ziggo 50% korting hebben voor een heel jaar!

Ik heb 9 maanden 25,- korting gekregen. Abbo: 200Mbit en 2x TV.

Ik heb nog geprobeerd om één 4k TV kastje te krijgen maar daarvoor moest ik €2,50 extra p/m voor gaan betalen terwijl dat bij nieuwe klanten de standaard is.
Ik ben tevreden. Ik wil gewoon minder p/m kwijt zijn ipv van extra opties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 19:37
Vandaag na ~15 jaar Ziggo (en UPC daarvoor) overgestapt op KPN glasvezel. Overstap ging soepel inclusief TV, ingebruikname van mijn Asus RT-AX86U leverde ook geen probleem op. De Experiabox is ongebruikt opgeborgen in de KPN doos :)

Ik vind KPN internet opvallend sneller vergeleken met Ziggo. Duidelijk lagere latency, veel lagere pingtijden. Merkbaar snellere laadtijden van verschillende websites.
Ik gebruik al jaren Smokeping om beter inzicht te krijgen in de bereikbaarheid van verschillende websites. Alle ping targets reageren nu met veel lagere tijden én met minder variatie in de pingtijden. Vooral de Google DNS is een verschil van dag en nacht 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LBbRiZoHqqrgI3Yi_vprjCmcnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zgMw4XSWQ7G8Psg7Lr7Qmr0z.png?f=fotoalbum_large
Het is niet heel lastig te gokken op welk tijdstip ik ben gewisseld van de Ziggo Connectbox naar de KPN NTU :+. Om 17:20 even alles uitgeschakeld voor het betere kabelmanagement in de meterkast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
scheelt het veel met google dns? waar pas ik dit precies aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 19:37
Je past dit zelf nergens aan ;). Smokeping is een package dat ik op mijn NAS draai, waarmee je geautomatiseerd een ping uitvoert op verschillende targets. Ik gebruikte het vooral om te detecteren of ik internet uitval had, en om te zien wanneer Ziggo opeens wijzigingen aan het netwerk deed waardoor ik opeens vage vertragingen kreeg.

Deze grafiek laat dus zien dat een ping naar de Google DNS met Ziggo 14 ms kostte met een behoorlijke variate in kortere/langere ping tijden. KPN doet slechts 4 ms over deze ping, met opvallend weinig variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had vorige week Ziggo besteld met 12 maanden 50% korting. Daar ga ik nu dus mooi vanaf zien en bovenstaande afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
vDorst schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:26:
[...]

Ik heb mijn KPN abbo een week geleden verlengt. Klantenservice bellen en direct naar de afdeling opzeggen vragen.
Zeker nu dat ze bij Ziggo 50% korting hebben voor een heel jaar!

Ik heb 9 maanden 25,- korting gekregen. Abbo: 200Mbit en 2x TV.

Ik heb nog geprobeerd om één 4k TV kastje te krijgen maar daarvoor moest ik €2,50 extra p/m voor gaan betalen terwijl dat bij nieuwe klanten de standaard is.
Ik ben tevreden. Ik wil gewoon minder p/m kwijt zijn ipv van extra opties.
Als je abonnement weer loopt volgens de nieuwe prijs, dan kan je volgens mij gewoon de 4K optie aanzetten voor een maand, decoder ontvangen en na die maand weer uitschakelen. Decoder hoeft dan niet meer terug volgens mij.

Edit: blijkt 6 maanden minimaal te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 05-04-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb nu de KPN TV-app geïnstalleerd en heb twee vragen:

Ik heb in eerste instantie geen Opnemen Pakket genomen. Maar terugkijken tot een week werkt wel. Is dit een gratis optie?

En ik neem aan dat Opnemen Pakket altijd later toegevoegd kan worden. Iemand die dit weet?

Ik ben overigens aangenaam verrast hoe soepel de TV-app werkt op iOS. Beter dan die van Ziggo. Jammer dat er geen Apple TV-app is, maar dan doen we het met die van LG WebOS of we streamen via AirPlay.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
THE_BASE schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:14:
Ik heb nu de KPN TV-app geïnstalleerd en heb twee vragen:

Ik heb in eerste instantie geen Opnemen Pakket genomen. Maar terugkijken tot een week werkt wel. Is dit een gratis optie?

En ik neem aan dat Opnemen Pakket altijd later toegevoegd kan worden. Iemand die dit weet?

Ik ben overigens aangenaam verrast hoe soepel de TV-app werkt op iOS. Beter dan die van Ziggo. Jammer dat er geen Apple TV-app is, maar dan doen we het met die van LG WebOS of we streamen via AirPlay.
Terugkijken is standaard en is inderdaad tot 7 dagen. Terugkijken zou je moeten zien als een dienst van de zender trouwens.

Opnemen is een dienst vanuit KPN, is gratis inbegrepen bij 2 televisie ontvangers of meer. Als je er maar één hebt, is het een optie van 5 euro per maand. Je kunt het op ieder moment toevoegen aan je abonnement en is maandelijks opzegbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Guzanni op 05-04-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballenbakz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
Hier in de wijk ligt al 10 jaar glasvezel. Onlangs ben ik min of meer verplicht overgestapt van XS4ALL-techniek naar KPN-techniek (de historie daarvan is hier wel bekend) waarbij ik ook een ander IP adres heb gekregen. Dat verliep overigens probleemloos allemaal.

De geolocatie van dit nieuwe IP adres staat letterlijk op een stad aan de andere kant van Nederland.
(https://www.iplocation.net/)

Waarschijnlijk de vorige trotse bezitter.

Als tweaker irriteer ik me daar natuurlijk een beetje aan. :)

Heeft iemand als eens meegemaakt dat KPN een update doet van deze adressen, of laten ze het maar gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
Ballenbakz schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:24:
Hier in de wijk ligt al 10 jaar glasvezel. Onlangs ben ik min of meer verplicht overgestapt van XS4ALL-techniek naar KPN-techniek (de historie daarvan is hier wel bekend) waarbij ik ook een ander IP adres heb gekregen. Dat verliep overigens probleemloos allemaal.

De geolocatie van dit nieuwe IP adres staat letterlijk op een stad aan de andere kant van Nederland.

Heeft iemand als eens meegemaakt dat KPN een update doet van deze adressen, of laten ze het maar gaan?
Hier ook amersfoort, terwijl ik in groningen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 09:18

Masselink

Voor de dorst

Vandaag alles aangesloten. Ik heb de keus tussen KPN glas en Delta/Caiway glas. Mooi druk in de meter kast.

Het is KPN 1Gbps geworden. Ik heb altijd routers gehad waar ik veel kon instellen i.c.m UniFi. Wil nu gewoon standaard en dat het werkt. Een kijken hoe lang ik dat vol blijf houden.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

torretje2012 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:38:
[...]

Hier ook amersfoort, terwijl ik in groningen zit
Ik heb wel een IP gekregen dat zich in mijn woonplaats bevindt, terwijl dat bij XS4ALL volgens mij niet het geval was.

Het valt mij wel op dat volgens diverse tests IPv6 niet dat ondersteund wordt, terwijl mijn Fritzbox wel een IPv6 adres gekregen heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-04-2022 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pd0rt
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-01 08:20
Ballenbakz schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:24:

Natuurlijk doet KPN geen update hiervan. KPN is de enige die weet waar welke ip-adressen uitgegeven zijn, en publiceren dat (obviously) niet. Al die sites met Geolocatie info is allemaal giswerk, alhoewel ze vaak in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Stel dat ik draadloze verbindingset nodig heb omdat ik geen ethernetkabel heb op de locatie van de tv-ontvanger, moet ik dan die van KPN afnemen, of zijn deze bijvoorbeeld ook geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
THE_BASE schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:14:
Stel dat ik draadloze verbindingset nodig heb omdat ik geen ethernetkabel heb op de locatie van de tv-ontvanger, moet ik dan die van KPN afnemen, of zijn deze bijvoorbeeld ook geschikt?
De draadloze verbindingsset (DVS) raad ik je niet aan, voor hetzelfde bedrag kun je via Wifi Manager in de MijnKPN app Superwifi aanvragen tegen een gereduceerd tarief (39,50 per stuk)

De Superwifi zorgt er voor dat je je tv ontvanger(s) draadloos kunt aansluiten op je modem én zorgt voor een betere dekking van je wifi. 2 vliegen in 1 klap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 13:49
pd0rt schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:18:
[...]

Natuurlijk doet KPN geen update hiervan. KPN is de enige die weet waar welke ip-adressen uitgegeven zijn, en publiceren dat (obviously) niet. Al die sites met Geolocatie info is allemaal giswerk, alhoewel ze vaak in de buurt komen.
Mwah, bij mij klopt het exact voor zowel het ipv4 als het ipv6 adres.... Dus ik denk dat KPN dat wel degelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0rt
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-01 08:20
Ik kan je garanderen dat KPN dat niet doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:34
THE_BASE schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:14:
Stel dat ik draadloze verbindingset nodig heb omdat ik geen ethernetkabel heb op de locatie van de tv-ontvanger,
Je kan ook kijken naar powerline adapters. De kwaliteit van het netwerk over de elektrakabels ligt helemaal aan de kwaliteit van de installatie in het pand / woning. Zelf heb ik er één voor in de schuur. Dat werkt in mijn geval goed. Ik kan op de computer de TV-app van KPN en Ziggo op gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Guzanni schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:51:
[...]

De draadloze verbindingsset (DVS) raad ik je niet aan, voor hetzelfde bedrag kun je via Wifi Manager in de MijnKPN app Superwifi aanvragen tegen een gereduceerd tarief (39,50 per stuk)

De Superwifi zorgt er voor dat je je tv ontvanger(s) draadloos kunt aansluiten op je modem én zorgt voor een betere dekking van je wifi. 2 vliegen in 1 klap dus.
Hmm, klinkt interessant, maar we hebben al een mesh-systeem van Unifi. Dus wil die er niet tussen gaan zitten. Zou dat kastje niet draadloos naar Unifi kunnen of zit dat op slot? :)

Anders kijken we wel via de tv-app, zo vaak kijken we niet meer lineair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guzanni
THE_BASE schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:12:
[...]

Hmm, klinkt interessant, maar we hebben al een mesh-systeem van Unifi. Dus wil die er niet tussen gaan zitten. Zou dat kastje niet draadloos naar Unifi kunnen of zit dat op slot? :)

Anders kijken we wel via de tv-app, zo vaak kijken we niet meer lineair.
Als je al een mesh-systeem hebt, dan is dat niet nodig nee :) ik denk niet dat je tv zal werken via het systeem van een derde partij, maar je kunt het proberen?
Desalniettemin zou ik de DVS niet aanraden, die zijn simpelweg te storingsgevoelig (vooral als je apparaten als slimme lampen in huis hebt, die vaak op dezelfde frequentie werken)
De tv-app is inderdaad een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:55

Poenzkie

Just being Hendrick

Barre73 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:04:
[...]

Dat is op zich wel vreemd. Alle grotere PoPs zouden naar 1 Gbit opgewaardeerd moeten zijn.
DM je adres eens als je wil?
Was jij nog iets te weten gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Poenzkie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:22:
[...]

Was jij nog iets te weten gekomen?
Oeps.. Ja, dat deze PoP inderdaad nog opgewaardeerd moet worden. Niet omdat er zo weinig adressen op zitten (bijna 2500) maar omdat er verderop in het netwerk een capaciteitsprobleempje zit dat nog niet is opgelost.

(nog) geen streefdatum voor gehoord helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:30
Ik heb iets raars. Wij kijken niet vaak tv. Maar ik deed net de tv ontvanger aan. Krijg ik zender 538. Ik denk raar..
Nu blijkt dat ik de kpn glas zenders op 661 tot 670 weg zijn.

Ook herstarten van de ontvanger lost het niet op..
Meer mensen hier last van? Wat verandert bij kpn?

Update
Oplossing gevonden. Speedtest op mijn telefoon gaf maar 50Mbit aan. Naar mijn vaste pc gelopen en deze aangeslingerd en Speedtest gedaan. Gaf gewoon 1Gbit. Tv ontvanger weer gerest en nu weer hd-glas. Blijkbaar was mijn glas-verbinding terug geschakeld naar 50Mbit. Doet de modem dat als deze bijna niet gebruikt wordt?
Vind het maar een rare gewaarwording

[ Voor 39% gewijzigd door Tito129 op 06-04-2022 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

mb1

Tito129 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:34:
Ik heb iets raars. Wij kijken niet vaak tv. Maar ik deed net de tv ontvanger aan. Krijg ik zender 538. Ik denk raar..

Update
Oplossing gevonden. Speedtest op mijn telefoon gaf maar 50Mbit aan. Naar mijn vaste pc gelopen en deze aangeslingerd en Speedtest gedaan. Gaf gewoon 1Gbit. Tv ontvanger weer gerest en nu weer hd-glas. Blijkbaar was mijn glas-verbinding terug geschakeld naar 50Mbit. Doet de modem dat als deze bijna niet gebruikt wordt?
Hier gewoon beeld op de hdglas zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuvel
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-05 07:58
Hann1BaL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:32:
[...]

AON en PON hebben allebei overboeken. Alleen deels elders in de keten. De switch die je deelt heeft geen uplink die de som is van alle aansluitingen, om het maar simpel te zeggen.

Misschien dat QoS op de 7590 wat roet in het eten gooit? Zet dat eens uit. @Dj-sannieboy
Goedenavond,

Ik heb vanaf 17:45 elke dag, elk uur internet storingen op mijn nieuwe Asus RT-AX86U router, ook op mijn oude Fritzbox 5490.

Ik zal nu eens testen met de Xperia box V10.

Heb 1 Gbit verbinding zonder TV.

Mijn vraag is deze wat voor soort NTU is dit?

Glas en Connection Led knippert continu.

Deze is vorig jaar vervangen, na eerdere problemen.
En betaal hier meer dan genoeg geld voor, de niet geleverde kwaliteit.

Zou het hier aanliggen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KA5Y-VBE9M5PYOL8vnwedQnQQOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IqFJlhRURyAiQSiMqiaNJLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LD_U6K1ChC3BDLJ2LJh719RF3fo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxPcev4FRW5WBNmi37HkQNGA.jpg?f=fotoalbum_large

Heb een oude of verkeerde NTU?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groen-geel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-07-2024
Even een kleine update:

Ik heb zelf maar een stopcontact gemaakt in de meterkast. Spulletjes bij https://www.elektrobode.nl/ gekocht.

Een dag later kwam een kpn monteur. Hij stopte de NTU op cq over het glasvezel doosje. Dat ging erg makkelijk. Stroom erop en het werkte.

Via een 20m lange cat7 kabel de kpnbox 12 aangesloten. Op deze box draait nu een pi met pi-hole als dns server. Verder is er een Edgerouter 10x aangesloten. Deze doet dienst als vlan router en dhcp server.
Ik hoop in de toekomst de kpnbox 12 en FTU te vervangen door iets van Fritz (5590 ?) en een 20 m glasfiber.

Snelheid is nu: 2ms ping naar KPN A'dam, download: 927.36Mbps en upload: 941.81Mbps.
Zijn dit goede snelheden voor een 1GBPS down/up verbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:33
TheDuvel schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:00:
[...]

Goedenavond,

Ik heb vanaf 17:45 elke dag, elk uur internet storingen op mijn nieuwe Asus RT-AX86U router, ook op mijn oude Fritzbox 5490.

Zou het hier aanliggen?[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alvast bedankt.
Ik heb nagenoeg dezelfde NTU en ook bij mij knipperen genoemde lampjes ook continue. Dat geeft alleen aan dat er verkeer doorheen gaat. Wat voor storing ervaar je? Je zou het probleem eens op het KPN-forum kunnen zetten. Wellicht dat een moderator bereid is je lijn te testen (reacties van moderatoren kunnen soms enkele dagen duren).

[ Voor 6% gewijzigd door Edje040 op 06-04-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
[...]

Goedenavond,

[Afbeelding]

Alvast bedankt.
Voordat je er post, zou ik eerst de rest van de instalatie doorlopen, als ik zie wat er naast je cai splitter hangt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:44
torretje2012 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:14:
[...]

Voordat je er post, zou ik eerst de rest van de instalatie doorlopen, als ik zie wat er naast je cai splitter hangt....
Aan de kleuren te zien zijn dat telefoonlijnen, in dat geval lijkt me dat geen invloed te hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:26
[...]

Goedenavond,

[Afbeelding]

Alvast bedankt.
Als het bij meerdere modem/routers gebeurt en ook bij de Experiabox v10 dan is er iets aan de hand. Er gebeurt of iets op je lichtnet of met de verbinding. Is er iets dat rond 17;45 op je lichtnet aktief wordt?

Je kunt op de Experiabox de Service Log bekijken om te zien of je daar wijs uit wordt maar ik zou KPN Helpdesk bellen met de Experiabox aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
mrdemc schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:18:
[...]

Aan de kleuren te zien zijn dat telefoonlijnen, in dat geval lijkt me dat geen invloed te hebben. :)
Eindigd bij een loze draad, maar als dit een indicatie is hoe de rest is... kan je dat beter eerst uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuvel
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-05 07:58
torretje2012 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:06:
[...]

Eindigd bij een loze draad, maar als dit een indicatie is hoe de rest is... kan je dat beter eerst uitsluiten.
Heb nu nog wat extra foto's gemaakt.
Veel losse kabels van vorige aansluitingen.
(Vorige bewoner)

Gebruik nu de Asus en 2 Devolo Magic 2 Wifi Next Powerline met Cat 7 Utp kabels

Het is een drama, Internet is abnormaal traag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuUl-wOA9twJLE5qotSnz_MhUIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwihcjOYwS6P5RBsNPTZ1B6X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWdZ1vTLyjgEga4jlMw0UC42rcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zd6YVDTgsf8yBfpMgi0v6RvN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHHb-sna9rv8Yaegqk8vnf4Qcb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZkg6m1Pdd1IoXnGC0nre9fY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEXKPXEmpFeHSeT-pluiXj35Qt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PqO54q2Z9d8dDyuolZixdAm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricJH
TheDuvel schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:49:
[...]

Heb nu nog wat extra foto's gemaakt.
Veel losse kabels van vorige aansluitingen.
(Vorige bewoner)

Gebruik nu de Asus en 2 Devolo Magic 2 Wifi Next Powerline met Cat 7 Utp kabels

Het is een drama, Internet is abnormaal traag.
Met Powerline adapters kun je niet betrouwbaar meten. Meet eens met een laptop direct (met draad) aangesloten op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Update
Hier had ik van de week ineens ook geen HD glaszenders meer. Toen ik de zenderlijst aanpaste van mijn eigen lijst naar alle zenders en weer terug, waren de HD glaszenders plotseling weer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:22
pd0rt schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:57:
Ik kan je garanderen dat KPN dat niet doet ;)
Hier bij lange na niet. Zoetermeer en Limburg liggen niet bij elkaar om de hoek.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 10:57

Knal127

Een raar geval...

Update
Het feit dat de verbinding "slechts" 50 mbit aangeeft kan niet de oorzaak zijn van het missen van de HD glas zenders. Ik heb thuis al jaren een 50 mbit KPN glasvezel abbo (of eigenlijk Telfort...) en nooit gezien dat ik HD glas zenders miste.

Misschien een rare storing van de tv ontvanger? Deze hebben wel vaker kuren.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:06
Ik heb nu een tmobile eon verbinding en vanuit KPN is er nu een actie waarbij je voor 35 euro per maand de dienst kan afnemen voor een jaar. Ik heb begrepen dat KPN nieuwe aansluiting realiseert op basis van PON.

Wat zijn jullie ervaringen over de stabiliteit van de nieuwe PON aansluitingen tov een P2P AON verbinding? Ofwel ga ik er wat van merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
Ik heb nu een tmobile eon verbinding en vanuit KPN is er nu een actie waarbij je voor 35 euro per maand de dienst kan afnemen voor een jaar. Ik heb begrepen dat KPN nieuwe aansluiting realiseert op basis van PON.

Wat zijn jullie ervaringen over de stabiliteit van de nieuwe PON aansluitingen tov een P2P AON verbinding? Ofwel ga ik er wat van merken?

Daarnaast merk ik dat ik met mijn tmobile aansluiting als ik een nieuw MAC adres aanbied op de WAN verbinding richting het glasvezelkastje ik een nieuw IP adres krijg. Is dat ook het geval bij KPN met een PON aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jongerenchaos schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:50:

KPN realiseert nieuwe aansluitingen alleen op PON bij nieuwe aanlegprojecten. Niet als de PoP waarop de woning aangesloten zit al van voor 2020 dateert..
Met andere woorden: Als jij een KPN Netwerk glasvezelaansluiting hebt vanuit een project dat voor 2020 liep, heeft KPN geen PON apparatuur in die PoP staan maar reguliere AON.

Ik lees in je verhaal dat je een T-Mobile AON aansluiting hebt. Die PoP apparatuur plaatst T-Mobile al sinds 2019 niet meer.
Dus ik concludeer voorzichtig dat jouw fysieke huisaansluiting van voor 2019 is.... en dus voor KPN glasvezel ook geen PON is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
Barre73 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:10:
[...]

KPN realiseert nieuwe aansluitingen alleen op PON bij nieuwe aanlegprojecten. Niet als de PoP waarop de woning aangesloten zit al van voor 2020 dateert..
Met andere woorden: Als jij een KPN Netwerk glasvezelaansluiting hebt vanuit een project dat voor 2020 liep, heeft KPN geen PON apparatuur in die PoP staan maar reguliere AON.

Ik lees in je verhaal dat je een T-Mobile AON aansluiting hebt. Die PoP apparatuur plaatst T-Mobile al sinds 2019 niet meer.
Dus ik concludeer voorzichtig dat jouw fysieke huisaansluiting van voor 2019 is.... en dus voor KPN glasvezel ook geen PON is.
Dat klopt inderdaad dat de aansluiting voor 2019 is. Toch geeft de servicedesk aan van KPN dat de nieuwe aansluiting dan wel op xgs-pon zou worden opgeleverd. Kan het zijn dat het signaal mogelijk in de POP locatie omgezet wordt naar xgs-pon?

Het betreft een locatie in Hilversum waar ook een nieuwe aanbieder overigens actief met met XGS-PON ( https://fibercrew.nl/). Waarschijnlijk is dat dan de omzetting op centrale niveau...

Hoe kan ik hier achter komen voordat ik de aanvraag doe wat voor verbinding er wordt opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Laatst online: 12-01-2024
Zojuist mijn abonnement aanvraag laten annuleren en weer activeren. Glasvezel kabel ligt sowieso nog werkloos in de voortuin. Dat betekent straks 12 maanden 1Gbit + tv voor EUR 35,= ipv 6 maanden. Bijna EUR 200,= verdiend in een kwartiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jongerenchaos schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:45:
[...]

Dat klopt inderdaad dat de aansluiting voor 2019 is. Toch geeft de servicedesk aan van KPN dat de nieuwe aansluiting dan wel op xgs-pon zou worden opgeleverd. Kan het zijn dat het signaal mogelijk in de POP locatie omgezet wordt naar xgs-pon?

Het betreft een locatie in Hilversum waar ook een nieuwe aanbieder overigens actief met met XGS-PON ( https://fibercrew.nl/). Waarschijnlijk is dat dan de omzetting op centrale niveau...

Hoe kan ik hier achter komen voordat ik de aanvraag doe wat voor verbinding er wordt opgeleverd?
De servicedesk van KPN heeft geen idee... niet flauw bedoeld maar zo is het wel.
In Hilversum zit geen PON apparatuur van KPN in de PoPs.
Fiber Crew plaatst wel eigen PON apparatuur in de PoPs daar maar dat staat fysiek geheel los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
Barre73 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:33:
[...]

De servicedesk van KPN heeft geen idee... niet flauw bedoeld maar zo is het wel.
In Hilversum zit geen PON apparatuur van KPN in de PoPs.
Fiber Crew plaatst wel eigen PON apparatuur in de PoPs daar maar dat staat fysiek geheel los van elkaar.
Dank ! Ik had ook nog even contact gehad met KPN netwerk en die gaven dezelfde terugkoppeling. Alleen op locatie Veenendaal wordt er een pilot (p2p naar GPON) uitgevoerd heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:40
gr1542 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:25:
Zojuist mijn abonnement aanvraag laten annuleren en weer activeren. Glasvezel kabel ligt sowieso nog werkloos in de voortuin. Dat betekent straks 12 maanden 1Gbit + tv voor EUR 35,= ipv 6 maanden. Bijna EUR 200,= verdiend in een kwartiertje.
via cashback xl en breedbandwinkel heb je nog eens recht op een cashback van in totaal € 127.50. Ik ben na jarenlang t-mobile overgestapt. Betaal nu € 25 voor 100/100 en ga straks € 35 betalen voor 1000/1000. T-mobile heeft helaas geen eigen glasvezelnetwerk in ons wijk. Over een jaar zie ik wel of ik weer overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Laatst online: 12-01-2024
Killer61 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:32:
[...]

via cashback xl en breedbandwinkel heb je nog eens recht op een cashback van in totaal € 127.50. Ik ben na jarenlang t-mobile overgestapt. Betaal nu € 25 voor 100/100 en ga straks € 35 betalen voor 1000/1000. T-mobile heeft helaas geen eigen glasvezelnetwerk in ons wijk. Over een jaar zie ik wel of ik weer overstap.
Ik had hem al afgesloten via KPN zelf, dus ik moest hen bellen om eea om te zetten. Maar ik ben zonder cashback al dik tevreden over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jongerenchaos schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:51:
[...]

Dank ! Ik had ook nog even contact gehad met KPN netwerk en die gaven dezelfde terugkoppeling. Alleen op locatie Veenendaal wordt er een pilot (p2p naar GPON) uitgevoerd heb ik begrepen.
Dat zou ik moeten navragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34
Dank voor de tip! Aanbieding KPN had ik gezien. Die korting van cashback en breedbandwinkel meegepakt. Morgen wordt glasvezel aangesloten en dan maar hopen dat KPN zsm prik op de glasvezel zet.
Volgens glasdraad planning zou dat volgende maand zijn.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 27-05 22:27
jongerenchaos schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:51:
[...]

Barre73 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:12:
[...]

Dat zou ik moeten navragen...
Als dat zo is, neem ik aan dat ze pilot doen met XGS-PON ipv GPON......

[ Voor 41% gewijzigd door Soundwork op 07-04-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:12:
[...]

[...]

Als dat zo is, neem ik aan dat ze pilot doen met XGS-PON ipv GPON......
Uiteraard. GPON kan sinds vorige maand door providers niet meer worden aangevraagd bij nieuwe lijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gappi23
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-07-2023
bedankt voor de super tip. Krijg binnenkort glasvezel en was al aan het kijken. KPN deed een aanbieding met 9 maanden voor 35, maar dit is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-05 15:12
Sinds vanmiddag 16:30 geen internet meer. Op KPN storingen kan ik niets vinden. Mijn FritzBox 5490 zit rechtstreeks op het glas aangesloten. Op het modem brandt geen Fiber lampje. Niets veranderd in huis....plots alles dood hier. Nog meer mensen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:23

Mr. Freeze

¡GO!

Satfreak schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:46:
Sinds vanmiddag 16:30 geen internet meer. Op KPN storingen kan ik niets vinden. Mijn FritzBox 5490 zit rechtstreeks op het glas aangesloten. Op het modem brandt geen Fiber lampje. Niets veranderd in huis....plots alles dood hier. Nog meer mensen ??
Je hebt de originele ex.box van kpn niet meer? Anders zou ik die eerst even testen. Hier in 6605 werkt alles prima in ieder geval. Fritz!box 7530 hier.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
Mr. Freeze schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:21:
[...]

Je hebt de originele ex.box van kpn niet meer? Anders zou ik die eerst even testen. Hier in 6605 werkt alles prima in ieder geval. Fritz!box 7530 hier.
Die zit nog nieuw in de doos. Deze heb ik nooit gebruikt. Gelijk de 5490 rechtstreeks op het glas. Nooit geen problemen gehad tot vanmiddag 16:30. Geen tv en internet. Dus alles met Google home werkt ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:23

Mr. Freeze

¡GO!

Satfreak schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:25:
[...]

Die zit nog nieuw in de doos. Deze heb ik nooit gebruikt. Gelijk de 5490 rechtstreeks op het glas. Nooit geen problemen gehad tot vanmiddag 16:30. Geen tv en internet. Dus alles met Google home werkt ook niet meer.
Zie je bij een actieve glasvezel kabel ook een rood licht uit de kabel komen zoals bij sp/dif?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:03
Satfreak schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:25:
[...]

Dat wordt dan een belletje naar KPN. Kan zijn dat het iets lokaals is. In de zin van: Is er een auto tegen de straatkast gereden oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
Mr. Freeze schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:28:
[...]

Zie je bij een actieve glasvezel kabel ook een rood licht uit de kabel komen zoals bij sp/dif?
Ik heb het glasvezel kabeltje uit de FB gehaald maar daar zie ik geen rood lampje van de laser. In de FB zie ik ook dat er geen verbinding is tussen de FB en de POP / AP. Zou er geen junior monteur de verkeerde patch uit de ODF / DSLAM hebben getrokken ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Satfreak schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:35:
[...]

Ik heb het glasvezel kabeltje uit de FB gehaald maar daar zie ik geen rood lampje van de laser. In de FB zie ik ook dat er geen verbinding is tussen de FB en de POP / AP. Zou er geen junior monteur de verkeerde patch uit de ODF / DSLAM hebben getrokken ????
Belletje naar de helpdesk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
Daar wordt je vrolijk van KPN 0800-0402 bellen. Bandje zegt een wachttijd van minder dan 1 minuut. Zit op dit moment al 10 minuten aan de lijn en nog niemand gesproken.

Iemand gesproken (Mike) die gelijk actie heeft ondernomen en een monteur heeft ingepland tussen 8 - 12 vandaag. Dus dat is super geregeld. Ik vermoed zelf 2 mogelijkheden... Kabelschade of iemand heeft de verkeerde patching in de AP eruit getrokken. Wordt vervolgd met hopelijk een oplossing.

[ Voor 47% gewijzigd door Satfreak op 09-04-2022 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:10

MeNTaL_TO

The future is not set

Satfreak schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:14:
Daar wordt je vrolijk van KPN 0800-0402 bellen. Bandje zegt een wachttijd van minder dan 1 minuut. Zit op dit moment al 10 minuten aan de lijn en nog niemand gesproken
Helaas is die wachttijd niet realtime, maar een gemiddelde van de afgelopen X minuten, dus als je net belt als de queue open is, dan klopt die gewoon niet. Daarom adviseer ik eigenlijk ook mijn klanten om aantal wachtenden te laten horen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:28:
[...]

Als er gewoon signaal op staat niet, dat signaal zie je niet maar is wel slecht voor je ogen als je er lang recht in kijkt.

Je kunt overigens wel met een lichtpen licht op de vezel zetten, dat zie je wel als een rood lampje dan uit de vezel. Dat wordt vooral gebruikt om een potentiële kruising uit te laseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
Ik ben 2 jaar uitvoerder hoogbouw geweest bij volkerwessel Telecom. Dus weet hoe een ftth netwerk is opgebouwd. Heb ook nog een pas om in een AP te komen. Maar deze is niet meer geactiveerd. We zullen het straks weten wat het probleem was.....of nog is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Satfreak
Probleem snel opgelost door KPN.
08:00 gebeld en rond 09:45 stond de monteur voor de deur. Deze heeft een laserpen op de vezel gezet. Ik ben een oude XS4ALL klant en zat blijkbaar nog op hun netwerkkaart / DSLAM. Maar administratief ben ik overgezet naar KPN gedeelte. Echter hebben ze de patch niet overgezet in de POP. Nu werkt alles weer ! Dus snel opgelost door KPN...mag ook een keer vermeld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 08:18
Satfreak schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:19:
08:00 gebeld en rond 09:45 stond de monteur voor de deur. Deze heeft een laserpen op de vezel gezet. Ik ben een oude XS4ALL klant en zat blijkbaar nog op hun netwerkkaart / DSLAM. Maar administratief ben ik overgezet naar KPN gedeelte. Echter hebben ze de patch niet overgezet in de POP. Nu werkt alles weer ! Dus snel opgelost door KPN...mag ook een keer vermeld worden
Je bent van XS4All 50 of 100 naar KPN 200, 500 of 1000 overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Heel bijzonder.. er is nog nooit verschil geweest tussen een KPN of een XS4All Dslam. Altijd dezelfde geweest.
Ik vermoed wel dat je bij de overzetting van XS naar KPN wellicht van EoF poort naar GoF poort gezet bent. Althans: dat had moeten gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
Ik ben enkele maanden geleden overgestapt van XS4ALL 500mb naar KPN 1000mb. Reden was de prijs van 88 naar 67,50 per maand. Vanaf dag 1 haalde ik al een up/down van 940mb/s. Dus ga ik ervan uit dat ik op een gof zat. De monteur vertelde dat ik administratief ben overgezet waardoor er geen signal meer was op mijn patch. Dus heeft hij vanmorgen moeten bellen om de juiste gegevens te krijgen. Hij heeft mij dus overnieuw moeten patchen op een andere DSLAM. Gelijk ging mijn fiber led weer branden op mijn FritzBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 08:18
Satfreak schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:36:
Ik ben enkele maanden geleden overgestapt van XS4ALL 500mb naar KPN 1000mb. Reden was de prijs van 88 naar 67,50 per maand. Vanaf dag 1 haalde ik al een up/down van 940mb/s. Dus ga ik ervan uit dat ik op een gof zat. De monteur vertelde dat ik administratief ben overgezet waardoor er geen signal meer was op mijn patch. Dus heeft hij vanmorgen moeten bellen om de juiste gegevens te krijgen. Hij heeft mij dus overnieuw moeten patchen op een andere DSLAM. Gelijk ging mijn fiber led weer branden op mijn FritzBox.
Erg bijzonder, is geen DSLAM voor XS4All o.i.d.
Alle WBA providers maken gebruik van dezelfde WBA apparatuur in de PoP.
Lijkt me meer dat jouw patch per ongeluk is weggehaald door een andere monteur.

Hoe dan ook, fijn dat het snel is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 13:06
Killer61 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:32:
[...]

Ik wil ook KPN glasvezel aanvragen, maar hoe kun je deze twee cashbacks combineren??

EDIT: Daarnaast, op CashbackXL zie ik voor internet en TV een cashback van €60, terwijl hier mensen het hebben over €27,50

[ Voor 10% gewijzigd door Zaanone op 09-04-2022 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zaanone schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:34:
[...]

Ik wil ook KPN glasvezel aanvragen, maar hoe kun je deze twee cashbacks combineren??

EDIT: Daarnaast, op CashbackXL zie ik voor internet en TV een cashback van €60, terwijl hier mensen het hebben over €27,50
Je kan via Cashbackxl naar de webshop van Breedbandwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Nu werkt alles weer ! Dus snel opgelost door KPN...mag ook een keer vermeld worden
KPN Helpdesk, en vroeger die van Planet, is wat mij betreft een competente helpdesk. Ik heb in het verleden meermaals problemen voor anderen opgelost en dat verliep altijd soepel en goed gecoordineerd. Het helpt wellicht dat ik tweaker ben en ik voor ik bel dingen al geanalyseerd en getest heb (en doorloop de stappen die zij ook doorlopen). Bij twee gelegenheden zat ik binnen twintig minuten op de tweede lijn omdat het probleem aan de kant van KPN zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 13:06
darkdesign schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:58:
[...]

Je kan via Cashbackxl naar de webshop van Breedbandwinkel.
Oh wauw, haha. Respect voor de persoon die deze cashback route heeft gevonden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
Van de meterkast naar de woonkamer een utp 5e liggen. Als het goed is is dit voldoende toch om in de meterkast de glasvezelkastje te hebben en in de woonkamer het modem?
Pagina: 1 ... 76 ... 180 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen