Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Bron? Ik lees nog steeds een max van 2 streams per account. Ik heb een abonnement genomen op basis van de voorwaarden op hun site en daar staat:MeNTaL_TO schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:05:
[...]
Ja, alleen gaat het gerucht wel dat je maar 1 keer per account F1 kan kijken (geen idee of het ook voor de andere sporten op gaat). Ik zou het raar vinden als ze zo'n limiet inbouwen, maar kan het me wel voorstellen ivm bovenstaande verhalen over accountsharing.
U mag Viaplay gebruiken op niet meer dan vier (4) verschillende apparaten per periode van 24 uur.
U kunt content op maximaal twee (2) geregistreerde apparaten tegelijk streamen. Als u echter afzonderlijk hebt betaald voor toegang tot een live-uitzending van een evenement als pay-per-view, kunt u deze content slechts op één (1) geregistreerd apparaat streamen.
[ Voor 33% gewijzigd door Barre73 op 12-02-2022 18:03 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb geen bron, iemand zei het in het Viaplay topic, daarom ook gerucht.Barre73 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:01:
[...]
Bron? Ik lees nog steeds een max van 2 streams per account. Ik heb een abonnement genomen op basis van de voorwaarden op hun site en daar staat:
U mag Viaplay gebruiken op niet meer dan vier (4) verschillende apparaten per periode van 24 uur.
U kunt content op maximaal twee (2) geregistreerde apparaten tegelijk streamen. Als u echter afzonderlijk hebt betaald voor toegang tot een live-uitzending van een evenement als pay-per-view, kunt u deze content slechts op één (1) geregistreerd apparaat streamen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Het ziet er naar uit, is nog niet officieel, dat viaplay F1 op kanaal 225 zal worden uitgezonden. Als degene die het pakket heeft kijkt via kanaal 225 dan kunnen er andere via de app kijken. Probleem opgelost.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:05:
[...]
Ja, alleen gaat het gerucht wel dat je maar 1 keer per account F1 kan kijken (geen idee of het ook voor de andere sporten op gaat). Ik zou het raar vinden als ze zo'n limiet inbouwen, maar kan het me wel voorstellen ivm bovenstaande verhalen over accountsharing.
Bron: https://www.totaaltv.nl/n...pn-zet-max-op-kanaal-225/
Inmiddels hebben Caiway en ziggo dit verhaal al bevestigd dus KPN zal wel volgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Koekenbakkertje op 12-02-2022 19:09 ]
Als ik gebruik maak van de aanbieding die viaplay op dit moment heeft (€99 voor 1 jaar), kun je dan als kpn klant linear de kwalificatie en de race en belijken op kanaal 225?
Ga ik zelf niet van uit, omdat ik denk dat het zenderpakket dan niet geactiveerd wordt om lineair te kijken. Als ze hem als app aanbieden op de settopbox werkt het misschien wel. Als je het zeker wil weten eens aan KPN vragen.loneranger56 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:59:
Vroeg me af......
Als ik gebruik maak van de aanbieding die viaplay op dit moment heeft (€99 voor 1 jaar), kun je dan als kpn klant linear de kwalificatie en de race en belijken op kanaal 225?
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Officieel is er nog niks bekend over dat kanaal 225. In het topic over Viaplay op het KPN forum wordt eigenlijk al wel bevestigd dat jouw idee niet gaat werken. Dus als dat kanaal gaat werken, dat het alleen voor de KPN abonnees is die Viaplay afnemen via KPN.loneranger56 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:59:
Vroeg me af......
Kom dan omgerekend uit op een prijs van €8.25 p/mnd.
Is toch een betere prijs ten op zichte van "het aanbod voor bestaande klanten van KPN"
Jammer dat er geen mogelijkheid gecreerd wordt om tegen een aantrekkelijk tarief van bijv. € 5.00 p/mnd alleen de trainingen, kwalificatie en de race linear op 225 te kijken.
Duits, engels voetbal, darts en MMA heb ik geen behoefte aan. En voor films en series heb ik Netflix en Amazon Prime
[ Voor 5% gewijzigd door loneranger56 op 15-02-2022 12:40 ]
Doe ik ook zo. Enige risico (en ook de reden van dat lineaire kanaal) is de server capaciteit van Viaplay straks tijdens de kwalificaties en race. Als dat goed gaat kijk ik wel via de KPN decoder of via Chromecast.loneranger56 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:38:
Denk dat ik dan toch maar kies voor een abbo rechtstreeks bij Viaplay.
Is toch een betere prijs ten op zichte van "het aanbod voor bestaande klanten van KPN"
Jammer dat er geen mogelijkheid gecreerd wordt om tegen een aantrekkelijk tarief van bijv. € 5.00 p/mnd alleen de trainingen, kwalificatie en de race linear op 225 te kijken.
Duits, engels voetbal, darts en MMA heb ik geen behoefte aan. En voor films en series heb ik Netflix en Amazon Prime
Deze info heb ik telefonisch gekregen van de klantenservice; of dit nog bijgeschaafd wordt, geen idee.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Het is toch 99 euro voor 2022, maar omdat ze vanaf maart uitzenden is het toch 99/10 = 9,9 per maand?loneranger56 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:38:
Denk dat ik dan toch maar kies voor een abbo rechtstreeks bij Viaplay.
Of kan je eerder Viaplay gebruiken?
[ Voor 33% gewijzigd door TFZ61 op 15-02-2022 13:47 ]
De 99 euro is voor 12 maanden. Het volgende staat op de site van ViaplayTFZ61 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:47:
[...]
Het is toch 99 euro voor 2022, maar omdat ze vanaf maart uitzenden is het toch 99/10 = 9,9 per maand?
"Na 12 maanden zal de dan geldende prijs maandelijks in rekening worden gebracht, tenzij u er tijdig voor kiest uw abonnement stop te zetten. Op uw abonnement zijn de algemene voorwaarden van Viaplay van toepassing. Deze aanbieding geldt tot en met 28/02/2022"
Voor mijzelf: omdat ik oprecht ook geïnteresseerd ben in de programma's erom heen. Voorbeschouwingen, nabeschouwingen etc. In het nederlands wel te verstaan. Ik heb geen behoefte aan de engelse presentatoren.Tomba schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:59:
Waarom (als je alleen F1 wil zien) niet voor 64,99 een F1TV Pro abo nemen? I know I did(Al eerder want heb geen Ziggo)
En het feit dat je met twee streams kan kijken en ik dit dus kan delen met iemand anders.
En klein extra voordeel: Al vrij snel was bekend dat KPN wel van plan was de Viaplay app in de decoder te stoppen. Dat zapt toch weer wat makkelijker en scheelt een chromecast sessie. Maar dat was niet doorslaggevend.
Helder, dan is dat inderdaad de beste optieBarre73 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:45:
[...]
Voor mijzelf: omdat ik oprecht ook geïnteresseerd ben in de programma's erom heen. Voorbeschouwingen, nabeschouwingen etc. In het nederlands wel te verstaan. Ik heb geen behoefte aan de engelse presentatoren.
En het feit dat je met twee strams kan kijken en ik dit dus kan delen met iemand anders.
En klein extra voordeel: Al vrij snel was bekend dat KPN wel van plan was de Viaplay app in de decoder te stoppen. Dat zapt toch weer wat makkelijker en scheelt een chromecast sessie. Maar dat was niet doorslaggevend.
Ter verduidelijking: Het is dus niet 99 euro voor 2022. het is 99 euro voor een jaar oftewel 12 maanden. Het eindigt op 1 maart 2023 (of eigenlijk 28 februari 2022 denk ik).TFZ61 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:47:
[...]
Het is toch 99 euro voor 2022, maar omdat ze vanaf maart uitzenden is het toch 99/10 = 9,9 per maand?
Bij KPN staat toch gewoon duidelijk op de site wat het kost? Namelijk 13,99 per maand. Even los van de aanbiedingen voor 9 maanden gratis (nieuwe klanten) of 3 maanden met korting (bestaande klanten)MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:00:
Heb KPN van de week nog gesproken; €17 per maand voor Viaplay. En kan zowel online als via decoder bekeken worden. Gaat 1 maart pas live bij ze.
Deze info heb ik telefonisch gekregen van de klantenservice; of dit nog bijgeschaafd wordt, geen idee.
Geen idee waar die 17 euro ineens vandaan komt?
Letterlijk dus wat ik zeg: van de week door de klantenservice gezegd...Barre73 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:17:
[...]
Geen idee waar die 17 euro ineens vandaan komt?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dan mag je dat als niet gezegd beschouwen. Die 13,99 is al bekend sinds KPN bekend maakte Viaplay te leveren. En dat is al een aantal weken...MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:22:
[...]
Letterlijk dus wat ik zeg: van de week door de klantenservice gezegd...
Zo op oog is KPN + viaplay interessante optie voor F1, vroeg me alleen af of je na 9mnd (gratis) viaplay (/F1) je Viaplay eenvoudig kan stopzetten (i.p.v. de aanvullende 3mnd dan 13,95 te moeten afrekenen)
Iemand zo bekend?
Anders v/d week eens belletje KPN klanteservice doen voor navraag
(mea culpa mocht ik dit hebben gemist als dit eerder gevraagd is
I don't drive fast, I only fly low!
Alle itv pakketen zijn maandelijks opzegbaar. Dus na 9 maanden kun je het stopzetten, misschien dat 1 maand in rekening wordt gebracht ivm vooruit factureren maar dat krijg je de maand daarop altijd weer netjes terug.yonexfreak schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:48:
Mn Ziggo abbo verloopt einde maand dus bijna tijd om weer jaarlijkse check te doen wat te doen.
Zo op oog is KPN + viaplay interessante optie voor F1, vroeg me alleen af of je na 9mnd (gratis) viaplay (/F1) je Viaplay eenvoudig kan stopzetten (i.p.v. de aanvullende 3mnd dan 13,95 te moeten afrekenen)
Iemand zo bekend?
Anders v/d week eens belletje KPN klanteservice doen voor navraag
(mea culpa mocht ik dit hebben gemist als dit eerder gevraagd is)
Dat maakt het in basis wel erg interessant (t.o.v. Ziggo/Viaplay aanbieding) en/of losse Viaplay a 99€ af te sluiten naast bv 6mnd korting bij KPN.
Had al ergens gelezen dat je 2dgn terug kunt kijken (belangrijk detail gezien ik races nooit live zie, maar wel graag avonds terugkijk)
I don't drive fast, I only fly low!
Niet helemaal, zo lijkt het. Ik heb gisteren Viaplay afgesloten voor 99 euro en op mijn aankoopbewijs staat dat ik voor 13 maanden heb betaald. Als ik inlog, dan staat er ook dat mijn eerstvolgende facturatiedatum 14 maart 2023 is.Barre73 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:13:
[...]
Ter verduidelijking: Het is dus niet 99 euro voor 2022. het is 99 euro voor een jaar oftewel 12 maanden. Het eindigt op 1 maart 2023 (of eigenlijk 28 februari 2022 denk ik).
Test je via wifi? Bekabeld zou je ongeveer rond de 940 down en up moeten hebben bij een speedtest. Heb je eigen apparatuur staan of is alles zoals de modem van kpn?datadevil schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:14:
hoe kan ik zien of ik wel echt 1Gb krijg; ik haal bij de KPN speedtest meestal tussen 500-600 down, is dat een beperking in mijn netwerk of zou het niet goed ingesteld kunnen staan bij KPN?
[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-02-2022 09:20 ]
bekabeld, kan ik het aan een medewerker vragen of zien die dat niet?dutchnltweaker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:19:
[...]
Test je via wifi? Bekabeld zou je ongeveer rond de 940 down en up moeten hebben bij een speedtest.
Als je de EB gebruikt kunnen ze van afstand de snelheid meten en kunnen medewerkers dat zien, is wat een medewerker mij heeft verteld.datadevil schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:20:
[...]
bekabeld, kan ik het aan een medewerker vragen of zien die dat niet?
[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 16-02-2022 09:22 ]
Heb je eigen apparatuur staan of is alles zoals de modem van kpn?datadevil schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:20:
[...]
bekabeld, kan ik het aan een medewerker vragen of zien die dat niet?
heb een experiabox maar daar achter nog wel een eigen router (meerdere). Zal het voor de zekerheid nog eens rechtstreeks aan de box doendutchnltweaker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:22:
[...]
Heb je eigen apparatuur staan of is alles zoals de modem van kpn?
Deze vraag doet mij een vraag stellen: weet jij wat een router is?datadevil schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:22:
[...]
heb een experiabox maar daar achter nog wel een eigen router (meerdere). Zal het voor de zekerheid nog eens rechtstreeks aan de box doen
Je hoort er niet een of meerdere achter een experiabox te hangen...
[ Voor 9% gewijzigd door servies op 16-02-2022 09:43 ]
is het dan een switch/AP? Ik heb EB > openwrt > openwrt > openwrt (op de plek waar ik nu zit). Andere plekken zitten soms achter 1 of 2...servies schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:42:
[...]
Deze vraag doet mij een vraag stellen: weet jij wat een router is?
Je hoort er niet een of meerdere achter een experiabox te hangen...
Er horen switches en accesspoints achter te hangen, geen routers.datadevil schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:45:
[...]
is het dan een switch/AP? Ik heb EB > openwrt > openwrt > openwrt (op de plek waar ik nu zit). Andere plekken zitten soms achter 1 of 2...
Vziw is openwrt geschreven voor routers....
Normaalgesproken heb je maar 1 router en daarop sluit je de switches en accesspoints aan.
Die ene router is bij jou de Experiabox.
Als ik dit zo lees heb jij routers in gebruik die d.m.v openwrt zijn "omgebouwd" tot accesspoint/switch... Kunnen die überhaupt die snelheid aan? Zonder specificaties kunnen we niet zeggen waar bij jou de bottleneck ligt.
daarom ga ik maar testen op de EB, maar het zijn idd 'omgebouwde'..servies schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:53:
[...]
Er horen switches en accesspoints achter te hangen, geen routers.
Normaalgesproken heb je maar 1 router en daarop sluit je de switches en accesspoints aan.
Die ene router is bij jou de Experiabox.
Als ik dit zo lees heb jij routers in gebruik die d.m.v openwrt zijn "omgebouwd" tot accesspoint/switch... Kunnen die überhaupt die snelheid aan? Zonder specificaties kunnen we niet zeggen waar bij jou de bottleneck ligt.
Op de EB hoef je alleen maar switches aan te sluiten, geen routers.
ja, zo zouden ze allemaal geconfigureerd moeten zijn inderdaadmvds schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:08:
Als je meerdere routers op hetzelfde netwerk hebt (wat absoluut niet de bedoeling is) moet je zeker weten dat alle instellingen goed staan. Je moet dan niet de WAN aansluiting op je router gebruiken maar de LAN, je moet DHCP uitzetten, je kan het beste NAT uitzetten. Eigenlijk ga je dan de routers alleen nog maar als switch gebruiken.
Op de EB hoef je alleen maar switches aan te sluiten, geen routers.
Netwerkkaartje van mijn MSI laptop is een Intel(R) Wi-Fi 6 AX201 160MHz
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vnYByVQfepn1cEx5ZwMDTU3U.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ekYfiArluGP6bp7a5ePmHTbg.jpg?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Glassertje op 16-02-2022 11:03 ]
Oorspronkelijk wel. Maar je kunt het ook draaien op sommige switches https://openwrt.org/toh/zyxel/gs1900-10hpservies schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:53:
[...]
Dan heb je een eenduidige interface...
Is de wel de 7590AX? of is het de AC die tot en met Wifi 5 ondersteunt?Glassertje schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:58:
Iemand die me op weg kan helpen? Ik heb zojuist de Fritz!box 7590 aangesloten. Wifi staat op 5Ghz op 80Mhz. Iemand die me kan vertellen hoe ik die op 160Mhz krijg, zodat de wifi snelheid ook omhoog gaat? Ik kan het niet vinden.
Netwerkkaartje van mijn MSI laptop is een Intel(R) Wi-Fi 6 AX201 160MHz
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is de AC versie. Hij is 1x geswitched naar de 160Mhz, voor een paar tellen, maar nu blijft die op 80Mhz staan. Vraag me inmiddels af of ik niet beter de 4060 had kunnen kopen. Die heeft alleen geen 160Mhz band, maar heb m nu ook niet. Van wat ik begrepen heb, moet die dit automatisch doen.Barre73 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:48:
[...]
Is de wel de 7590AX? of is het de AC die tot en met Wifi 5 ondersteunt?
Ik zie in de UI in het WiFi channel overzicht wel dat hij 160 MHz claimt, maar hij adverteert volgens de client maar 80 MHz. Of zou hij wel 160 MHz doen als hij een client detecteert die dat kan? Ik meen het ook een keer gezien te hebben.Glassertje schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:14:
Het is de AC versie. Hij is 1x geswitched naar de 160Mhz, voor een paar tellen, maar nu blijft die op 80Mhz staan. Vraag me inmiddels af of ik niet beter de 4060 had kunnen kopen. Die heeft alleen geen 160Mhz band, maar heb m nu ook niet. Van wat ik begrepen heb, moet die dit automatisch doen.
(Volgens AVM zou hij tot 1733 Mbit moeten kunnen op 5 GHz, dat komt overeen met 4x4 op 80 MHz of 2x2 op 160 MHz, ze claimen ook 4x4 te kunnen doen maar is dat alleen op 5 GHz of gecombineerd met 2,4 GHz?)
Wel bijzonder. hij springt net naar de 160Mhz, ben benieuwd of die daar op blijft staan. Geen idee overigs waarom die nu er wel op staat.janbrede schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:32:
[...]
Ik zie in de UI in het WiFi channel overzicht wel dat hij 160 MHz claimt, maar hij adverteert volgens de client maar 80 MHz. Of zou hij wel 160 MHz doen als hij een client detecteert die dat kan? Ik meen het ook een keer gezien te hebben.
(Volgens AVM zou hij tot 1733 Mbit moeten kunnen op 5 GHz, dat komt overeen met 4x4 op 80 MHz of 2x2 op 160 MHz, ze claimen ook 4x4 te kunnen doen maar is dat alleen op 5 GHz of gecombineerd met 2,4 GHz?)
toch blijft bij mij de vraag hangen, op welk punt is het toch wel interessant om de lijn eens te laten checken door de klantenservice, of misschien zelfs een monteur. Dit klinkt nu als een zeer petty excuus om dit te laten doen, maar ik vraag me af of ik niet snelheid op de tafel laat liggen. Als ik T-mobile tarieven hiervoor betaalde had ik er ook absoluut geen probleem van gemaakt, maar die extra 150-190 mbit/s die blijft liggen in daily use is toch wel jammer voor de prijs die ik er nu voor betaal. Ik gebruik een AX88U als router, wel aardig om te vermelden, maar lijkt me dat ie makkelijk gbit snelheden moet aankunnen ondanks de PPPoE offloading die natuurlijk behoorlijk wat processing kost. in combinatie hiermee heb ik een AON aansluiting.
Pas na testen met de (Experia)Box op de eigen KPN servers, dat zal ook de klantenservice vragen. Kans is groot dat het gewoon aan je router ligt of de instellingen. Bij onterecht een monteur laten komen, kunnen de kosten ook in rekening worden gebracht. Ook bij contact voor een netwerkstoring wil KPN graag de (Experia)Box aangesloten zien.Fiekert schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:03:
toch blijft bij mij de vraag hangen, op welk punt is het toch wel interessant om de lijn eens te laten checken door de klantenservice, of misschien zelfs een monteur.
De (Experia)Box is misschien functioneel wat beperkt en niet bug-vrij, maar haalt (bekabeld) wel met gemak tegen de 1 Gb/s up en down (zo'n 950 Mb/s) op een goede verbinding.
goeie, die ga ik eerst maar eens proberen!Flitzer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:28:
[...]
Pas na testen met de (Experia)Box op de eigen KPN servers, dat zal ook de klantenservice vragen. Kans is groot dat het gewoon aan je router ligt of de instellingen. Bij onterecht een monteur laten komen, kunnen de kosten ook in rekening worden gebracht. Ook bij contact voor een netwerkstoring wil KPN graag de (Experia)Box aangesloten zien.
De (Experia)Box is misschien functioneel wat beperkt en niet bug-vrij, maar haalt (bekabeld) wel met gemak tegen de 1 Gb/s up en down (zo'n 950 Mb/s) op een goede verbinding.
Dus ik vraag het ook maar hier... Kan ik mijn laptop direct op het glasvezeldoosje aansluiten? Dan kan ik de modem uitsluiten/aanwijzen als probleem.
Niet zomaar:m_a_rnix schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:08:
Ik heb sinds een maand of zo regelmatig uitval van internet, na paar minuten komt het weer terug. Lijkt synchroon te lopen met de software-updates van de v12. Iemand anders hier ook last van? Ik heb er ook een topic over lopen op het KPN-forum.
Dus ik vraag het ook maar hier... Kan ik mijn laptop direct op het glasvezeldoosje aansluiten? Dan kan ik de modem uitsluiten/aanwijzen als probleem.
- Het glasvezel doosje ( = (O)NT) levert ethernet over verschillende VLAN's. Standaard verwacht een laptop geen verkeer over VLAN's en ziet hij dus niets.
- Voor internet moet je een PPPoE sessie opzetten over VLAN 6
- Met rechtstreeks aansluiten gebruik je geen NAT meer. Je moet dus wel super up to date zijn en een hele goede firewall draaien, anders ben je snel de sjaak...
[ Voor 4% gewijzigd door Muis666 op 18-02-2022 09:37 ]
Even m’n eigen vraag beantwoorden voor het geval iemand in de toekomst hetzelfde heeft.Bigs schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:31:
Ik heb nu tijdelijk de Experiabox V10A in gebruik, maar vraag me af of de interne DNS naar behoren werkt.
Als LAN Domain Name staat 'home' ingesteld en ik zie die in mijn DNS instellingen ook als zoekdomein verschijnen (samen met de EB als DNS resolver). Maar de DNS server van de experiabox geeft geen antwoord op "<pc hostname>.home". Bij de FritzBox werkt dit wel, daar kun je alle hosts die via DHCP een IP hebben gekregen benaderen met "<hostname>.fritz.box".
Heeft de V10A die feature niet of moet ik nog langer met instellingen prutsen? Niet al mijn hosts hebben een mDNS resolver dus .local is niet altijd bruikbaar.
Het resolven van DHCP clients onder het door de experiabox geserveerde search domain werkt alleen voor de hosts die je onder LAN > LAN DHCP een reservation hebt gegeven. Interessant genoeg resolved zowel het IPv4 als IPv6 adres.
Zorg dat onder LAN > LAN de vinkjes ‘ISP DNS’ en ‘Customer DNS’ uit staan zodat de Experiabox zichzelf doorgeeft als DNS server incl. het bij ‘domain name’ opgegeven search domain.
Dat is een administratieve fout.ion schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:05:
Ik wilde glasvezel Internet bestellen via KPN, maar op de website staat er dat glasvezel maar tot 500Mbit kan en vervolgens kan ik niet eens een 500Mbit abonnement selecteren, maar Max 200.
Er zijn gebieden waar nog geen 1000/1000 leverbaar is, daar moet KPN-WBA de capaciteit nog opwaarderen.
In die gebieden is maximaal 500/500 leverbaar.
Daar waar 1000/1000 leverbaar is, zou 500/500 niet meer kiesbaar moeten zijn.
Echter lijkt KPN de 500/500 optie voor alle nieuwe klanten te hebben verwijderd waardoor er in jouw geval 200/200 als maximale bestelbare optie wordt weergegeven.
Bestaande klanten kunnen nog wel kiezen voor 500/500
:fill(white):strip_exif()/f/image/311SBwk6p9qUPR6xS7xr90Rn.png?f=user_large)
Je zou even kunnen betllen met 08000402 kunnen bellen, wellicht kan je 200/200 bestellen en dan in MijnKPN up kan graden naar 500/500
De WiFi punten ga ik bekabeld aansluiten. Eens kijken of het beter werkt dan de UniFi AC-pro en AC-Lite’s. (Eens kijken of WiFi 6 zo goed kan werken, anders moet ik weer nieuwe UniFi schotels kopen en die zijn een stuk duurder)
Weet iemand of de WiFi op de modem bij de v12 ook uitgeschakeld wordt bij het aansluiten van een SuperWifi punt?
Koffie en meer...
nee box12 draaid gewoon mee in de OWL groep, alleen op dit moment spelen er nog problemen dat wifi6 niet goed werkt ermee op superwifi 2Masselink schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:22:
Ik krijg op 1 april (oplevering nieuwe huis) een box V12 en 2 Superwifi 2 punten met 6 maanden korting. Ik heb hier anders alleen Delta/Caiway, dus prima aanbieding.
De WiFi punten ga ik bekabeld aansluiten. Eens kijken of het beter werkt dan de UniFi AC-pro en AC-Lite’s. (Eens kijken of WiFi 6 zo goed kan werken, anders moet ik weer nieuwe UniFi schotels kopen en die zijn een stuk duurder)
Weet iemand of de WiFi op de modem bij de v12 ook uitgeschakeld wordt bij het aansluiten van een SuperWifi punt?
Al gekeken of je wel op een schoon kanaal zit? Kan zijn dat hij door interferentie automatisch terug gaat naar 80 MHzGlassertje schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:45:
[...]
Wel bijzonder. hij springt net naar de 160Mhz, ben benieuwd of die daar op blijft staan. Geen idee overigs waarom die nu er wel op staat.
Ik wil in juni overstappen van Ziggo naar KPN op mijn nieuwe huisadres.
En dan eind van het jaar wil ik ook mijn mobiele nummer naar KPN laten migreren.
Dan heb je recht op hussel voordelen.
Nu is mijn vraag of ik de migratie rechtstreeks bij KPN moet doen, of kan ik naar een online aanbieder (mobiel.nl).
Vaak zijn deze goedkoper!
Ik vraag dit omdat ik niet wil dat ik straks met 2 klantnummers zit en dan geen hussel voordeel kan aanvragen.
Of kijkt KPN puur naar adres en koppelt dan alles aan elkaar?
Dat maakt voor de Hussel-voordelen niet uit. Gewoon je 06 koppelen. Via welke aanbieder (mobiel.nl, Belsimpel etc) dat loopt maakt niet uit. Als het maar KPN is. Ik heb hier ook voordelen en heb nog nooit een mobiel nummer rechtstreeks via KPN afgesloten. Zelfs al is het op een andere naam, als het maar hetzelfde adres is. Mijn internet en tv contract staat op mijn naam, het mobiele contract op naam van mijn vrouw.rjn27 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:36:
Hoi allemaal even een vraagje.
En dan eind van het jaar wil ik ook mijn mobiele nummer naar KPN laten migreren.
Nu is mijn vraag of ik de migratie rechtstreeks bij KPN moet doen, of kan ik naar een online aanbieder (mobiel.nl).
Ik vraag dit omdat ik niet wil dat ik straks met 2 klantnummers zit en dan geen hussel voordeel kan aanvragen.
Om het zelf zeker te weten heb ik eerder ook de vraag gesteld op het KPN-forum (ik zit nu nog bij XS4ALL):
https://forum.kpn.com/kpn...et-ander-mailadres-556882
[ Voor 17% gewijzigd door Edje040 op 21-02-2022 08:18 ]
Zoals hierboven staat maakt dat niet uit. Je neemt een KPN abonnement via KPN rechtstreeks of via een winkel. Dat kan ook een webwinkel zijn zoals bijvoorbeeld mobiel.nl. Uiteindelijk heb je een contract met KPN, niet met die winkel.rjn27 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:36:
Hoi allemaal even een vraagje.
Sterker nog: hetzelfde geldt voor je vaste lijn als je wil overstappen van Ziggo. Ook daar kan je gewoon een online-aanbieder zoeken die een betere deal heeft. Internetten.nl of een cashback winkel bijvoorbeeld.
Hussel voordelen worden niet bepaald en vastgezet bij de start van een contract maar gedurende de hele looptijd. Dus is het niet van belang hoe en via welke verkoper het contract tot stand is gekomen.
Dus zodra beide contracten geactiveerd zijn en werken, wordt je Hussel voordeel berekend. Als het goed is hoef je dat niet eens apart te regelen (alhoewel het soms wel nodig blijkt).
Ja, bleek uiteindelijk dat het een tijdje duurt voor die op 160Mhz springt, Daarna blijft die erop staan. Maar heb de Fritzbox dezelfde avond nog retour gebracht, vond 'm tegenvallen. Terug naar mijn oude setup met de Asus AX88U. Had deze weggedaan omdat er een vervelende hoge piep in zat, maar gelukkig nu een exemplaar die stil is.ExiZTeNcE schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:04:
[...]
Al gekeken of je wel op een schoon kanaal zit? Kan zijn dat hij door interferentie automatisch terug gaat naar 80 MHz
Op zich prima ervaring, vriendelijke installateur en monteur en toen alles eenmaal werkte zelf aan de slag gegaan...
Heb de 12 maanden voor 35 euro optie gekozen dus geen superwifi, heb ook een TPLink Archer C3200 die ik als access point gebruikte dus dacht die te nemen. Experia box 12 doet het goed verder, alleen op de slaapkamer (en elke andere plek waar het signaal door 2 muren wordt) is het heel snel heel matig. (Totaal oppervlak van de woonruimte is ~57m2, lijkt vooral door de muren heen dus een issue te zijn)
De C3200 helpt daarbij wel, maar daar krijg ik (in de woonkamer) weer niet de snelheid van de experia box.
Lees wisselende verhalen over de experia box, maar zouden de superwifi punten een betere wifi (vooral dus door muren heen) moeten hebben dan de experia box zelf? Of heeft dat niet veel zin om daarvoor te gaan. Locatie van de box ben ik ook nog mee aan het experimenteren, hoger hangen wellicht.
Evt via marktplaats maar eens een of 2 van die superwifi punten op de kop tikken en anders zien of er andere, handigere opties zijn. Hoop was alleen de experia box te kunnen gebruiken, maar of dat gaat werken weet ik niet.
Iemand hier nog goede raad over? (Van wat ik las zou de wifi van de experia box v12 wel degelijk beter moeten zijn namelijk...)
Volgende maand wordt mijn glasvezel aangesloten.
Paar vraagjes:
Welke modem kan ik het beste gebruiken?
Eentje met een ouderwetse koperdraad (rj45) of zijn er ook die ik rechtstreeks op het glasvezel kastje kan aansluiten?
Dat laatste heeft wel mijn voorkeur omdat dan het conversie kastje niet wordt gebruikt (die vreet circa 7W aan energie). Welk type glasvezel kabel moet daarvoor worden besteld en waar?
Dat zal er een beetje van afhangen wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Goedkoopste is de Experiabox van KPN (maar of je daar gelukkig van wordt..) Beter is een FritzBox. Die kun je zelf kopen of via KPN huren. Rechtstreeks inprikken kan maar daar zijn nogal wat onduidelijkheden over, met name bij XGS-PON en GPON (zie KPN forum aldaar). Ik zou die 7 watt voor lief nemen. Dat geeft je een stuk meer vrijheid (en minder kans op beschadigingen van de fiber)groen-geel schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:44:
Nieuwe KPN glasvezel aansluiting - welke modem?
Paar vraagjes:
Eentje met een ouderwetse koperdraad (rj45) of zijn er ook die ik rechtstreeks op het glasvezel kastje kan aansluiten?
Dat laatste heeft wel mijn voorkeur omdat dan het conversie kastje niet wordt gebruikt (die vreet circa 7W aan energie). Welk type glasvezel kabel moet daarvoor worden besteld en waar?
Hier lees wat over de problemen met de modules:
https://forum.kpn.com/search?q=5530
[ Voor 4% gewijzigd door Edje040 op 21-02-2022 17:56 ]
Met een 5490 lukt dat inderdaad maar een 5530 niet begrijp ik i.v.m. de module die nodig is. Het probleem speelt niet op AON volgens mij maar dat zullen anderen beter weten.Satfreak schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:22:
Ik heb een FritzBox 5490 gekocht via MP voor 60 euro. En deze zit rechtstreeks op de glasvezel. Ik vindt het persoonlijk ook fijner zonder de NT. En scheelt weer een stopcontact.
[Afbeelding]
Dan zou ik gewoon wachten op de 5590. Dat zal niet zo heel erg lang meer duren. Die is destijds aangekondigd met de 6690 en de 4060 die al leverbaar zijn.Satfreak schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:28:
Ik heb pas nog getwijfeld over een FB 5530. Bij mij zou deze moeten werken. Maar zolang de 5490 werkt laat ik het maar zo.
Ik wil dat even duidelijk hebben, want dan is de keuze gelijk een stuk breder.
Dat is ook zo. Het is net wat je zoekt. De FritzBox biedt gebruiksgemak. Maar hou je meer van instelmogelijkheden en tweaken dan is de keuze inderdaad best ruim. Edgerouters worden ook vaak gebruikt.xFeverr schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:31:
Er wordt hier vaak een fritzbox aangeraden, maar als je glas hebt kun je toch in principe elke router op de media converter aansluiten? Zolang die maar PPPoE ondersteund? (Maar welke doet dat nou niet?)
Dit is een leuk topic over het gebruik van een eigen router op het KPN netwerk:
https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609
Het voordeel van de FritzBox is dat alles out of the box werkt. Maar eender welke router werkt gewoon, mits hij PPPoE ondersteunt. Ik heb zelf bv een FortiGate router draaien en dat werkt inclusief TV dikke prima maar vereist wel een stuk meer werk dan ‘selecteer profiel KPN’ en klaarxFeverr schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:31:
Er wordt hier vaak een fritzbox aangeraden, maar als je glas hebt kun je toch in principe elke router op de media converter aansluiten? Zolang die maar PPPoE ondersteund? (Maar welke doet dat nou niet?)
[ Voor 40% gewijzigd door Tomba op 21-02-2022 21:58 ]
Ja, maar dan kun je ook gewoon de Xperia box houden die meegeleverd wordt. Goedkoop mesh setje is geen vooruitgang ten opzichte van de KPN apparatuur. Houd het dan standaard.xFeverr schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:45:
@Edje040 ja precies, maar een mesh setje van de Media markt zou dus ook gewoon werken bij wijze van spreken. Alleen even uitkijken met IPTV dat je dat kunt instellen, maar dat zit volgens mij ook op best een hoop routers.
Snap ik, die box 12 doet het verder prima. Het gaat er meer om dat het duidelijk is dat je vrijwel alles wel kan aansluiten als je dat zou willen. Dat is verhelderend.swhnld schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:39:
[...]
Ja, maar dan kun je ook gewoon de Xperia box houden die meegeleverd wordt. Goedkoop mesh setje is geen vooruitgang ten opzichte van de KPN apparatuur. Houd het dan standaard.
Je hebt eigenlijk geen modem nodig, hoogstens een mediaconverter als je je router over koper aan wilt sluiten. Je router moet PPPoE ondersteunen, en meerdere vlan's op zijn wan interface ondersteunen, dan komt het goed.groen-geel schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:44:
Paar vraagjes:
Dat hangt ook een beetje af van wat voor signaal je aangeleverd krijgt. Voor AON kun je de ONT converter weglaten, maar voor de PON aansluitingen gaat dat niet en heb je een door KPN geleverd ONT waar je aan vast zit.groen-geel schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:44:
Paar vraagjes:
Voordeel van een Fritz!box is dat je altijd een LAN poort kan opofferen en je beide poorten kunt gebruiken als WAN zodat je flexibel bent.
Sinds 28 januari kan je ook je eigen ONT registreren via de servicetool.Hann1BaL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:53:
[...]
Dat hangt ook een beetje af van wat voor signaal je aangeleverd krijgt. Voor AON kun je de ONT converter weglaten, maar voor de PON aansluitingen gaat dat niet en heb je een door KPN geleverd ONT waar je aan vast zit.
Voordeel van een Fritz!box is dat je altijd een LAN poort kan opofferen en je beide poorten kunt gebruiken als WAN zodat je flexibel bent.
Zie ook https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm
En wat voor signaal krijg ik nu eigenlijk? Op dit moment wordt het aangelegd - Kijk eens naar de foto's hierboven.Dat hangt ook een beetje af van wat voor signaal je aangeleverd krijgt. Voor AON kun je de ONT converter weglaten, maar voor de PON aansluitingen gaat dat niet en heb je een door KPN geleverd ONT waar je aan vast zit.
Oh, iemand heeft mijn mooie foto's weggehaald. Niet fijn. Waarom? Ik had ze toegevoegd om mijn vraag te verduidelijken want in deze thread wordt te vaak gesproken over verschillende systeemen. Dat is verwarrend.
Dus, wat gaat KPN mij nu leveren? Wat voor type signaal en welke type modem is dan van toepassing?
[ Voor 30% gewijzigd door groen-geel op 22-02-2022 12:41 ]
Ik heb hier helaas nog niemand zien melden dat hij deze stap succesvol heeft gedaan.Lizard schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:38:
[...]
Sinds 28 januari kan je ook je eigen ONT registreren via de servicetool.
Zie ook https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm
Mijn Fritzbox 7590 heeft gewoon een WAN poort. En heb dus 4 LAN poorten beschikbaar. Ik heb ook een ONT van KPN waar ik alleen een RJ45 van kan gebruiken.Hann1BaL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:53:
[...]
Dat hangt ook een beetje af van wat voor signaal je aangeleverd krijgt. Voor AON kun je de ONT converter weglaten, maar voor de PON aansluitingen gaat dat niet en heb je een door KPN geleverd ONT waar je aan vast zit.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Dat klopt, maar de DSL en Glasmodems van Fritz!boz hebben geen standaard Ethernet poort als WAN poort. De directe glasvezelversie kun je dus gebruiken met KPN, maar voor het geval je in de toekomst alsnog een standaard Ethernet poort wilt gebruiken als WAN poort, dan offer je LAN1 op om dat te bereiken.Rudi Vader schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:08:
[...]
Mijn Fritzbox 7590 heeft gewoon een WAN poort. En heb dus 4 LAN poorten beschikbaar. Ik heb ook een ONT van KPN waar ik alleen een RJ45 van kan gebruiken.
Zo heb ik een 2e hands DSL 7490 op de kop getikt omdat ik toch maar 2 poorten gebruiken, WAN en 1 LAN naar de 16 poorts switch.
Alles wat KPN nu aanlegt is PON en geen AON. Alles wat een aantal jaren geleden is aangelegd was nog AON. Misschien dat dat je vraag beantwoordt? Maar dat is nog steeds een KPN NetworkNL vraag en geen KPN glasvezel vraag, dus die specifiek vraag kun je dan ook beter in dat topic stellen. Ik snap de overlap, maar de keuze door de mods is gemaakt om dat te scheiden.groen-geel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:38:
[...]
En wat voor signaal krijg ik nu eigenlijk? Op dit moment wordt het aangelegd - Kijk eens naar de foto's hierboven.
Oh, iemand heeft mijn mooie foto's weggehaald. Niet fijn. Waarom? Ik had ze toegevoegd om mijn vraag te verduidelijken want in deze thread wordt te vaak gesproken over verschillende systeemen. Dat is verwarrend.
Dus, wat gaat KPN mij nu leveren? Wat voor type signaal en welke type modem is dan van toepassing?
[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 22-02-2022 13:16 ]
Je foto's hoorden in het KPN Netwerk topic, niet in het provider topic (wat dit is). Daarom zijn ze verplaatst (niet weggehaald).groen-geel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:38:
[...]
En wat voor signaal krijg ik nu eigenlijk? Op dit moment wordt het aangelegd - Kijk eens naar de foto's hierboven.
Oh, iemand heeft mijn mooie foto's weggehaald. Niet fijn. Waarom? Ik had ze toegevoegd om mijn vraag te verduidelijken want in deze thread wordt te vaak gesproken over verschillende systemen. Dat is verwarrend.
Maar antwoord op je vraag is simpel: jij krijgt 100% zeker XGS-PON. Daarvoor kan je elke router inzetten die je wil mits je daarmee VLans kan scheiden (zie de link naar de servicepagina van KPN voor meer specificaties).
Als je daarbij ook nog de Genexis ONT (mediaconverter) wil vervangen moet je zelf aan de slag met een eigen ONT of een router met ingebouwde ONT. En daarbij moet je zelf de glasvezelkabel aansluiten op de connector in de FTU. Daarvoor is een zogenaamde patchkap nodig die momenteel moeilijk te verkrijgen is, en een eigen glasvezelkabel die je wel makkelijk online kan kopen.
Niet correct. PON en AON zijn zijn KPN glasvezel onderwerpen voor dit topic want het is KPN als provider/operator die dit als actieve dienst levert. Niet KPN Netwerk.Hann1BaL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:15:
[...]
Alles wat KPN nu aanlegt is PON en geen AON. Alles wat een aantal jaren geleden is aangelegd was nog AON. Misschien dat dat je vraag beantwoordt? Maar dat is nog steeds een KPN NetworkNL vraag en geen KPN glasvezel vraag, dus die specifiek vraag kun je dan ook beter in dat topic stellen. Ik snap de overlap, maar de keuze door de mods is gemaakt om dat te scheiden.
Point to point of Point to multipoint horen wel in het KPN Netwerk Topic.
PS: De NL achter KPN Netwerk is sinds een half jaartje vervallen
Bedankt voor je antwoord.
Allemaal prima, maar sinds dit up and running is heb ik mijn V9 en/of Experia Wifi al een keer of 600 moeten resetten omdat het gewoon niet stabiel is. Dan weer de V9 die problemen geeft, dan weer één van de Experia's.
Vandaag contact gehad met de helpdesk en die gaven aan dat het wellicht verstandig was om de V9 eens te vervangen. Ik mocht naar de winkel komen om een V12 op te halen. Ik naar de winkel, geen V12 beschikbaar maar ik kon wel een V10 meenemen of een paar dagen wachten op een V12.
Nu mijn vraag: is die V12 het waard? Ik krijg op internet weinig zinnige informatie gevonden over de verschillen (Wifi 6 en betere beveiliging) en nog minder over stabiliteit en dergelijke. Wat is wijsheid?
Als het een V10 is (en geen V10a) dan zou ik hem gelijk ruilen. De V10 is het beste modem wat KPN heeft. De Box12 heeft wel potentie maar heeft best last van kinderziektes. Wi-fi 6 heeft eigenlijk alleen echt nut als jouw devices dat ook ondersteunen.Hoppa! schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:55:
Sinds een lange tijd heb ik de beschikking over een experiabox V9 die me altijd goed gediend heeft. Na een verhuizing was de WiFi van het apparaat echter niet meer voldoende om de hele woning goed te bedienen. Omdat ik op elke verdieping UTP heb, heb ik er voor gekozen om met bedraad aangesloten Experia WiFi punten mijn verbinding te verbeteren. Hierbij heeft de KPN monteur mij aangeraden om de V9 Wifi uit te zetten en deze over te laten nemen door een bedraad aangesloten WiFi versterker, vanwege bereik en de 5ghz ondersteuning.
Allemaal prima, maar sinds dit up and running is heb ik mijn V9 en/of Experia Wifi al een keer of 600 moeten resetten omdat het gewoon niet stabiel is. Dan weer de V9 die problemen geeft, dan weer één van de Experia's.
Vandaag contact gehad met de helpdesk en die gaven aan dat het wellicht verstandig was om de V9 eens te vervangen. Ik mocht naar de winkel komen om een V12 op te halen. Ik naar de winkel, geen V12 beschikbaar maar ik kon wel een V10 meenemen of een paar dagen wachten op een V12.
Nu mijn vraag: is die V12 het waard? Ik krijg op internet weinig zinnige informatie gevonden over de verschillen (Wifi 6 en betere beveiliging) en nog minder over stabiliteit en dergelijke. Wat is wijsheid?
Ik gebruik op dit moment een FRITZ!Box 7583 en 2x 1750E repeaters. Ik zag mijn overstap naar KPN als een mooie mogelijkheid om naar de Box12 over te stappen met twee Super WIFI punten van KPN, voornamelijk vanwege WiFi 6 en officiele ondersteuning vanuit KPN. Het enige wat ik af en toe gebruik is de ingebouwde VPN functionaliteit van de FRITZ!Box, maar dit kan ik eventueel ook via een RPI mogelijk maken denk ik.
Wat zou nog meer een reden kunnen zijn om bij de FRITZ!Box te blijven? Is de Box12 zo slecht ten opzichte van de FRITZ!Box?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Goede reden?: Stabiliteit en geen provider die zich bemoeit met de dichtgetimmerde firmware (en het elke keer weer verprutst..) Ik stap in april over van XS4ALL naar KPN maar no way dat ik de hardware van KPN ga gebruiken. Ik hou het lekker bij mijn 7590 en 2 stuks 3000 repeaters. Kijk anders maar even op het forum van KPN...dan weet je genoeg. Er zijn mensen die geen problemen hebben maar als je bijvoorbeeld zonnepanelen, Sonos, SmartHome etc etc hebt dan is de kans groot dat je problemen gaat krijgen.Jassy schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:12:
Ik ga in Mei over naar KPN, na mijn contract bij Budget, en ik volg met interesse de discussie over de modems van KPN.
Ik gebruik op dit moment een FRITZ!Box 7583 en 2x 1750E repeaters. Ik zag mijn overstap naar KPN als een mooie mogelijkheid om naar de Box12 over te stappen met twee Super WIFI punten van KPN, voornamelijk vanwege WiFi 6 en officiele ondersteuning vanuit KPN. Het enige wat ik af en toe gebruik is de ingebouwde VPN functionaliteit van de FRITZ!Box, maar dit kan ik eventueel ook via een RPI mogelijk maken denk ik.
Wat zou nog meer een reden kunnen zijn om bij de FRITZ!Box te blijven? Is de Box12 zo slecht ten opzichte van de FRITZ!Box?
Ik zit eens op het KPN forum te lezen en ze slaan inderdaad nog wel eens de plank mis waar het gaat om updates. Ik heb zonnepanelen en ook de Nefit Easy thermostaat die het schijnbaar ook niet goed doet met de Box12.Edje040 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:17:
[...]
Goede reden?: Stabiliteit en geen provider die zich bemoeit met de dichtgetimmerde firmware (en het elke keer weer verprutst..) Ik stap in april over van XS4ALL naar KPN maar no way dat ik de hardware van KPN ga gebruiken. Ik hou het lekker bij mijn 7590 en 2 stuks 3000 repeaters. Kijk anders maar even op het forum van KPN...dan weet je genoeg. Er zijn mensen die geen problemen hebben maar als je bijvoorbeeld zonnepanelen, Sonos, SmartHome etc etc hebt dan is de kans groot dat je problemen gaat krijgen.
Dan laat ik die maar liever, nadat de verbinding werkt met de Box12, even in de doos!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik heb ok een Nefit Easy en daarnaast slimme lampen, slimme stekkers, Sonos, etc. Draait zonder problemen en 100% stabiel.Jassy schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:26:
[...]
Ik zit eens op het KPN forum te lezen en ze slaan inderdaad nog wel eens de plank mis waar het gaat om updates. Ik heb zonnepanelen en ook de Nefit Easy thermostaat die het schijnbaar ook niet goed doet met de Box12.
Dan laat ik die maar liever, nadat de verbinding werkt met de Box12, even in de doos!
Waarschijnlijk kun je de FB gewoon laten zitten en in het menu kiezen voor de aanbieder KPN. Maar overleg dat even met de monteur.
[ Voor 10% gewijzigd door Edje040 op 22-02-2022 14:30 ]
Het is ook gewoon gevoelsmatig dat ik een V9 niet in wil ruilen voor een V10 als er ook een V12 is....Edje040 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:04:
[...]
Als het een V10 is (en geen V10a) dan zou ik hem gelijk ruilen. De V10 is het beste modem wat KPN heeft. De Box12 heeft wel potentie maar heeft best last van kinderziektes. Wi-fi 6 heeft eigenlijk alleen echt nut als jouw devices dat ook ondersteunen.
Is het met die V10 nog nodig om de WiFi op het apparaat uit te schakelen en met een Experia Wifi naast te router te werken?
Dat weet ik helaas niet. Toen ik destijds een V10 had stond de wifi uit omdat ik enkele TP-Links Omada's met een OC200 had draaien. Je zou voor de zekerheid je vraag kunnen stellen op het KPN forum.Hoppa! schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:02:
[...]
Het is ook gewoon gevoelsmatig dat ik een V9 niet in wil ruilen voor een V10 als er ook een V12 is....
Is het met die V10 nog nodig om de WiFi op het apparaat uit te schakelen en met een Experia Wifi naast te router te werken?
langzaam aan gaat v9 vervangen worden voor een v10 of hoger.Hoppa! schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:02:
[...]
Het is ook gewoon gevoelsmatig dat ik een V9 niet in wil ruilen voor een V10 als er ook een V12 is....
gebruikte je 1 wifi experia kan je die weg laten aangezien v10 of hoger zowel 2.4 als 5ghz doen.
gebruik je meerdere wifi experia in huis dan gaat de wifi op de v10 uit. bij v10a en box 12 niet omdat Master wordt en dan mee draait in de OWL software
De V9 mag inderdaad inmiddels vervangen worden.jopoh schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:49:
[...]
langzaam aan gaat v9 vervangen worden voor een v10 of hoger.
gebruikte je 1 wifi experia kan je die weg laten aangezien v10 of hoger zowel 2.4 als 5ghz doen.
gebruik je meerdere wifi experia in huis dan gaat de wifi op de v10 uit. bij v10a en box 12 niet omdat Master wordt en dan mee draait in de OWL software
Dus zojuist maar weer de klantenservice gebeld (ik was er bij en z’n telefoon stond op de speaker) en de medewerker deze keer was niet echt klantvriendelijk en dan druk ik mij nog heel voorzichtig uit. Volgens de medewerker was een 4K abonnement duurder en moest mijn broer dat aanvinken op zijn account. Maar dat kon dan pas vanaf 1 maart. Maar KPN heeft toch helemaal geen ‘extra’ 4K abonnement meer? Als je nu abonnee wordt krijg je standaard een 4K ontvanger en dat kost niets extra. Toen mijn broer aangaf dat dit niet klopte, werd de medewerker boos en maakte de opmerking dat mijn broer dus ‘niet intelligent genoeg was om hem te snappen’ en dat ‘het gesprek was afgelopen’ en wenste hem ‘succes met zijn 4K TV’. WTF!!
Maar… hoe zit het nu dan? Hoe kun je als bestaand abonnee van KPN met een 4K TV een 4K decoder bemachtigen? En… dit kost toch niets extra? Op de website van KPN vind ik daar namelijk niets over terug.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nieuwe klanten krijgen inderdaad een 4k ontvanger. Bestaande klanten krijgen die alleen bij het aanzetten van het 4k-abonnement (€2,50 per maand). Dat is voor 4 zenders (Insight, een natuurzender, een muziekzender en nog iets). Na een half jaar kun je de optie weer uitzetten en mag je de ontvanger wel blijven gebruiken. Bij gewone zenders zul je overigens geen voordeel hebben van de 4k-ontvanger (VIP5202).PatrickC schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:02:
Mijn broer heeft gisteren zijn KPN abonnement aangepast. Dit was nog een oud abonnement en hij betaalde nog veel meer dan de huidige abonnementen. Hij zat al op glazvezel (100Mb) en heeft ook een mobiel abo bij KPN, dus nu ook KPN Hussel. Omdat hij inmiddels een 4K TV heeft, heeft hij gevraagd om een 4K ontvanger en de medewerker bij de klantenservice gisteren zou een nieuwe laten opsturen en hij kon dan de oude meteen mee terug geven. Nu blijkt dat hij gewoon weer een HD ontvanger heeft gekregen, een Arris VIP2952 V2.
Dus zojuist maar weer de klantenservice gebeld (ik was er bij en z’n telefoon stond op de speaker) en de medewerker deze keer was niet echt klantvriendelijk en dan druk ik mij nog heel voorzichtig uit. Volgens de medewerker was een 4K abonnement duurder en moest mijn broer dat aanvinken op zijn account. Maar dat kon dan pas vanaf 1 maart. Maar KPN heeft toch helemaal geen ‘extra’ 4K abonnement meer? Als je nu abonnee wordt krijg je standaard een 4K ontvanger en dat kost niets extra. Toen mijn broer aangaf dat dit niet klopte, werd de medewerker boos en maakte de opmerking dat mijn broer dus ‘niet intelligent genoeg was om hem te snappen’ en dat ‘het gesprek was afgelopen’ en wenste hem ‘succes met zijn 4K TV’. WTF!!
Maar… hoe zit het nu dan? Hoe kun je als bestaand abonnee van KPN met een 4K TV een 4K decoder bemachtigen? En… dit kost toch niets extra? Op de website van KPN vind ik daar namelijk niets over terug.
Verdere info: https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd.htm
Ok, erg verwarrend dat nieuwe abonnees niet eens de keus hebben en dus standaard 4K krijgen en dat dat voor bestaande abonnees een optie is die je moet aanzetten en het abonnement dan ook duurder is. Mijn broer heeft z’n TV abonnement aangepast, maar dat geldt dan schijnbaar niet voor de 4K optie.Edje040 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:19:
[...]
Nieuwe klanten krijgen inderdaad een 4k ontvanger. Bestaande klanten krijgen die alleen bij het aanzetten van het 4k-abonnement (€2,50 per maand). Dat is voor 4 zenders (Insight, een natuurzender, een muziekzender en nog iets). Na een half jaar kun je de optie weer uitzetten en mag je de ontvanger wel blijven gebruiken. Bij gewone zenders zul je overigens geen voordeel hebben van de 4k-ontvanger (VIP5202).
Verdere info: https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd.htm
Ik begrijp dat het voor de zenders niets uitmaakt, op die paar zenders na, maar hoe zit het met Netflix via de decoder? Dat zit nu op kanaal 200 en dan de rode knop. Is dat op de 4K ontvanger anders en kun je dan ook in 4K Netflix kijken op deze decoder?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
vip2952 v1/v2 doen netflix tm HDPatrickC schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:39:
[...]
Ok, erg verwarrend dat nieuwe abonnees niet eens de keus hebben en dus standaard 4K krijgen en dat dat voor bestaande abonnees een optie is die je moet aanzetten en het abonnement dan ook duurder is. Mijn broer heeft z’n TV abonnement aangepast, maar dat geldt dan schijnbaar niet voor de 4K optie.
Ik begrijp dat het voor de zenders niets uitmaakt, op die paar zenders na, maar hoe zit het met Netflix via de decoder? Dat zit nu op kanaal 200 en dan de rode knop. Is dat op de 4K ontvanger anders en kun je dan ook in 4K Netflix kijken op deze decoder?
vip5202 4k ontvanger doet netflix tm 4k
Dat staat in de link die ik meestuurde. Is het geen smart tv waar wellicht de Neflix-app al op staat?PatrickC schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:39:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Edje040 op 22-02-2022 21:47 ]
Excuses, dat had ik even gemist in die link. Maar het was ook meer een opmerking van mij waarom een 4K decoder wellicht interessanter is, vanwege Netflix (en ook Amazon Prime Video trouwens).Edje040 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:45:
[...]
Dat staat in de link die ik meestuurde. Is het geen smart tv waar wellicht de Neflix-app al op staat?
Hij heeft een Philips 4K TV die al heel wat jaartjes oud is. De Smart TV op die TV is echt verschrikkelijk traag en ik vraag me ook af of een Netflix app die al jaren niet meer bijgewerkt is nog wel zou functioneren.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen