Hm nu je het zegt.ik222 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:02:
Uit de mediaconverter komt tagged VLAN 4, VLAN 6 en VLAN 7. Dus als je wilt dat de Experiabox werkt via je switch moet je die 3 VLAN's tagged doorzetten.
Nu configureer je 2 access poorten in een random VLAN, dat werkt logischerwijs niet.
Ik werd op het verkeerde been gebracht, omdat ik de twee switchpoorten in eerste instantie had geconfigureerd als trunk poorten met vlan 4 en 6 allowed en toen kreeg ik de Experiabox ook niet aan de praat.
De twee poorten weer geconfigureerd als trunk, krijg een rood Internet ledje op de Experiabox.
Vlan 4 en 6 zijn actief in het domein, mac adressen van verschillende routers achter het FTU zijn te zien in vlan 4 en 6.
Sorry, ik had gewoon geduld nodig...
Na een paar minuten kreeg ik toch verbinding.
Bedankt voor de schop in de juiste richting.
Dat het als netwerk nerd leuk is om een glasverbinding van de meterkast naar het patchhok te hebben.ik222 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:22:
Hoe ziet je config er nu precies uit? Als het het goed configureert moet het gewoon werken.
Maar wat wil je eigenlijk precies bereiken, wat is nu het voordeel boven gewoon je Experiabox direct op de NTU aansluiten.
Het liefst heb ik die Experiabox er helemaal uit, maar mijn ASA kan helaas geen PPPoE sessies opzetten in multi-context mode. Binnenkort naar Tweak, dan werkt het als het goed is zonder tussenkomst van andere routers.
[ Voor 63% gewijzigd door RnB op 17-03-2020 19:26 ]