[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mint schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:16:
Krijg net deze mail van KPN:

[...]

Als je er verder geen voordeel mee hebt, waarom biedt KPN het dan nog aan eigenlijk?
Hier zelfde mail ontvangen. Echter geven ze aan dat je niet 't complete abonnement kan opzeggen, omdat Spotify als losse dienst gezien wordt. Echter staat op mijn overeenkomst heel duidelijk onder abonnement "Spotify" met het bedrag van € 8,99.
Aangezien dat nu verhoogd wordt, lijkt het mij dat je toch gerechtigd bent het hele abonnement op te zeggen, 1 vd de redenen om voor kpn te gaan toen was ivm goedkoper Spotify. Van de week eens contact met ze opnemen.

[ Voor 5% gewijzigd door geenstijl op 26-02-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 10:10
geenstijl schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:10:
[...]

Hier zelfde mail ontvangen. Echter geven ze aan dat je niet 't complete abonnement kan opzeggen, omdat Spotify als losse dienst gezien wordt. Echter staat op mijn overeenkomst heel duidelijk onder abonnement "Spotify" met het bedrag van € 8,99.
Aangezien dat nu verhoogd wordt, lijkt het mij dat je toch gerechtigd bent het hele abonnement op te zeggen, 1 vd de redenen om voor kpn te gaan toen was ivm goedkoper Spotify. Van de week eens contact met ze opnemen.
Maar als het op je factuur als losse dienst staat met een los bedrag is het toch een losse dienst? Net als KPN Veilig bijvoorbeeld?

Ik denk dat je geen kans maakt, maar proberen kan altijd.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:36
geenstijl schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:10:
[...]

Het is een losse dienst die je maandelijk op kan zeggen.
Als de prijs daarvan wijzigt is dat niet een reden om je hele abonnement op te zeggen.
Reken maar dat KPN genoeg juristen in dienst heeft die dat allemaal keurig in AV's hebben laten opnemen :)
Je kan het proberen, maar ik acht de kans nihil dat het wijzgen van de prijs van spotify je het recht geeft om je hele abonnement op te laten zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:39:
[...]

Dit "probleem" speelt bij ons ook. Komt later beschikbaar.

Overigens ziet alleen de website van KPN dat we glasvezel hebben (koppeling met NetwerkNL?). Andere providers tonen nog steeds maximaal 50Mbit beschikbaar via DSL. Ik snap dus die verwarring :p
As ik me goed herinner is het probleem bij jou dat de PoP niet opengesteld is voor levering door KPN WBA. Dus geen enkele provider zou bij jou een positieve postcodecheck moeten geven. Ik heb jouw adres nog bewaard en ik zie dat naast KPN ook XS4all ook weet dat er glasvezel komt.

Geen enkele provider heeft een directe lijn met KPN NetwerkNL en dat is ook verboden. Wat deze twee wel doen is de adressendatabase die ze van KPN WBA krijgen al openzetten voor pre-orders. Het is een handmatige adressenlijst zal ik maar zeggen.
Andere providers die wel zijn aangesloten bij KPN WBA kiezen er voor om pas te laten zien wat er leverbaar is als het bij KPN WBA ook bekend is in de leverstraat. En aangezien die PoP nog altijd niet open lijkt te zijn zie je daar dus niks.

• Single Malt
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-03 08:32
Krimpen aan de Lek

Gisteren heb ik nog wat rond geneuzeld en ik zie dat een andere provider (ziggo) mij een snelheid van 500 mb/s kan aanbieden. Blijkbaar is toch niet alles ruk in dit boerengat. Helaas nog even tot eind mei wachten tot mijn contract bij KPN verloopt.

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-05 19:00
Dennis-L schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:44:
[...]

Het is een losse dienst die je maandelijk op kan zeggen.
Als de prijs daarvan wijzigt is dat niet een reden om je hele abonnement op te zeggen.
Reken maar dat KPN genoeg juristen in dienst heeft die dat allemaal keurig in AV's hebben laten opnemen :)
Je kan het proberen, maar ik acht de kans nihil dat het wijzgen van de prijs van spotify je het recht geeft om je hele abonnement op te laten zeggen.
ik vind het toch wel vreemd zo. ze promoten er toch wel flink mee een paar maanden geleden.

Natuurlijk is het maar 1 euro per maand, maar toch.
Als ik nu op de site kijk bij het afsluiten van een abbo staat er nog steeds 8,99.

Heeft er al iemand gebeld met KPN er over? ik ga het sowieso proberen.... ben pas 3 maanden klant en ze veranderen de boel al weer. |:(

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

Tacoos

i am i

Een paar dagen geleden kreeg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2003411386.png

en daarna de melding dat de update mislukt is en over een tijdje opnieuw wordt geprobeerd.
Nu zit ik echter wel met twee niet werkend witte afstandsbedieningen van mijn arris kastjes.
Iemand een idee wat ik kan doen voor ik 3 kwartier bij kpn aan de lijn ga hangen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 17:31
Tacoos schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:55:

[Afbeelding]

en daarna de melding dat de update mislukt is en over een tijdje opnieuw wordt geprobeerd.
Nu zit ik echter wel met twee niet werkend witte afstandsbedieningen van mijn arris kastjes.
Iemand een idee wat ik kan doen voor ik 3 kwartier bij kpn aan de lijn ga hangen?
gewoon wachten en niks doen, komt allemaal weer goed, met de hand bedienen voor nu.
Soms doe ik dat gewoon en heb er helemaal geen zin in om het te repareren, pff

Nee maar een herstart, stroom er helemaal af, is het eerste wat ik altijd probeer voor dat ik weer een poging doe, 50% van de keren lost dit het op.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tacoos schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:55:

[Afbeelding]

Eergisteren had ik ook deze melding, gewoon niet gelezen en weg geklikt opeens reageerde de afstandsbediening niet meer. Bleef alleen het blauwe ledje branden. STB aan en uit gezet daarna deed hij het weer. Gisteren weer deze melding en toch maar even gelezen en een paar minuten gewacht, daarna werkte alles weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

Tacoos

i am i

Racer89 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Eergisteren had ik ook deze melding, gewoon niet gelezen en weg geklikt opeens reageerde de afstandsbediening niet meer. Bleef alleen het blauwe ledje branden. STB aan en uit gezet daarna deed hij het weer. Gisteren weer deze melding en toch maar even gelezen en een paar minuten gewacht, daarna werkte alles weer.
Een of andere grapjas had ook nog ff de batterijen verkeerdom erin gestopt |:(

Na een reboot van de Arris werkt de AB weer normaal.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis-L
Op Fourstack is inmiddels te zien of er op jouw adres vanaf morgen 1000Mbit leverbaar is.
De prijs zal vanaf morgen ook bekend zijn bij KPN.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xPAsaeZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 05:48
Als ik nu op 500 Mbps zit, wordt ik dan automatisch op 1000 Mbps gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
supayoshi schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:33:
Als ik nu op 500 Mbps zit, wordt ik dan automatisch op 1000 Mbps gezet?
Neen. :)
Vanaf morgen biedt KPN:
  • 50
  • 100
  • 200
  • 500
  • 1000 (wanneer beschikbaar)
aan

1000Mbit komt er dus naast als snelheid, je zal dat (als het beschikbaar is op jouw adres) zelf moeten kiezen in Mijn KPN.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennis-L op 01-03-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
ja is beschikbaar :P hoe kies ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
supayoshi schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:35:
ja is beschikbaar :P hoe kies ik dat dan?
KPN gaat het vanaf morgen (2 maart) beschikbaar maken.
Je kan het nu dus nog niet kiezen, morgen wel :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dennis-L op 01-03-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Dennis-L schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:36:
[...]

KPN gaat het vanaf morgen (2 maart) beschikbaar maken.
Je kan het nu dus nog niet kiezen, morgen wel :)
Ja om 12 uur ? Ik ga gelijk bellen zijn toch 24/7 xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
supayoshi schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:38:
[...]

Ja om 12 uur ? Ik ga gelijk bellen zijn toch 24/7 xD
Geen idee of het direct om 00:00 is :)
Misschien wel, misschien in de loop van de dag.
Gewoon af en toe ff in Mijn KPN kijken of het mogelijk is om 1000Mbit te kiezen.
Let wel op: tot eind dit jaar is het 1000/500, aan het eind van het jaar zal dat 1000/1000 worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennis-L op 01-03-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
even gebeld, ze weten nog van niks daar bij KPN :P 1000?! dat doen we helemaal niet lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
supayoshi schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:43:
even gebeld, ze weten nog van niks daar bij KPN :P 1000?! dat doen we helemaal niet lol
Omdat het vanaf morgen ook pas mogelijk gaat zijn.
Gewoon morgen af en toe Mijn KPN checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Dennis-L schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:45:
[...]

Ik vraag me af waar hier het einde van is, 95% van de klanten heeft het niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 11:27
Inmiddels lijkt de propositie (Gigabit) live te staan.
Kan hem alleen nog niet kiezen via Mijn KPN, kwestie van geduld dus.
Afbeeldingslocatie: https://mirror.jwdkamp.nl/twkrs/kpnglas.PNG

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Racer89 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 05:22:
[...]

Ik vraag me af waar hier het einde van is, 95% van de klanten heeft het niet eens nodig.
Als we nou alles eens weg zouden gooien wat we niet per se nodig hebben... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:53
Lijkt nog wel wat bugged of is het daadwerkelijk de eerste 3 maanden 0,- euro?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/11yUkwCfCXl3kLkgAp6IFp0d/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Safaci schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:16:
Lijkt nog wel wat bugged of is het daadwerkelijk de eerste 3 maanden 0,- euro?

[Afbeelding]
Dat zou me niet verbazen.
Ik maak me er drukker om dat het prijsverschil tussen 500 en 1000 maar liefst tien euro per maand is. Op WBA inkoopniveau is dat maar 6 euro namelijk.

verschil 100 -> 200 is bij WBA 6 euro, bij KPN 5 euro.
verschil 200 -> 500 is bij WBA 6 euro, bij KPN 5 euro.
verschil 500 -> 1000 is bij WBA 6 euro, bij KPN 10 euro!

Hele aparte prijstactiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:48:
[...]

Ik maak me er drukker om dat het prijsverschil tussen 500 en 1000 maar liefst tien euro per maand is. Op WBA inkoopniveau is dat maar 6 euro namelijk.

Mensen die de echte premium snelheid willen, vinden het niet zo heel interessant of dit 5 of 10 euro kost denk ik.

De eerste 3 maanden gratis scheelt je 195 euro, dus heb je de eerste 19 maanden je extra snelheid gratis.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 02-03-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ernemmer schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:49:
[...]

Mensen die de echte premium willen, vinden het niet zo heel interessant of dit 5 of 10 euro kost denk ik.
Premium zit 'em niet in de Gbit snelheid maar in service, bereikbaarheid en extra features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56

MeNTaL_TO

The future is not set

DutchCrownNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:00:
Inmiddels lijkt de propositie (Gigabit) live te staan.
Kan hem alleen nog niet kiezen via Mijn KPN, kwestie van geduld dus.
[Afbeelding]
Bijzonder dat 1 Gb niet synchroon is :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-05 20:32
[...]

Als je de nieuwe tarieven vergelijkt met de oude is het verschil nog kleiner. Sinds vandaag is 200 en 500Mbit namelijk goedkoper geworden bij WBA. Verschil oude prijs 500 met nieuwe prijs 1000 is maarliefst 2 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

MeNTaL_TO schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:23:
[...]

Bijzonder dat 1 Gb niet synchroon is :?
Was op zich al aangekondigd. De upstream gaat pas eind dit jaar naar de 1gbit/sec. Ik wacht dan ook tot dat moment om mijn huidige 500/500 abbo te upgraden. Het is namelijk juist de upstream die mij interesseert.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000

MeNTaL_TO

The future is not set

TFHfony schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:25:
[...]

Was op zich al aangekondigd. De upstream gaat pas eind dit jaar naar de 1gbit/sec. Ik wacht dan ook tot dat moment om mijn huidige 500/500 abbo te upgraden. Het is namelijk juist de upstream die mij interesseert.
Dat zou goed kunnen, heb pas sinds deze maand glasvezel in de wijk en voorheen niet echt communicatie hierover ontvangen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

MeNTaL_TO schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Dat zou goed kunnen, heb pas sinds deze maand glasvezel in de wijk en voorheen niet echt communicatie hierover ontvangen.
Ook ik heb pas sinds afgelopen maand glasvezel, maar kan me herinneren het hier op de FP gelezen te hebben :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:57

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dennis-L schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:45:
[...]

Maar dat hoort de helpdesk toch gewoon al lang te weten :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 15:02

menonv

Beunhazerij?

Ziet er naar uit dat het nog niet helemaal lekker gaat bij KPN met het "live" zetten van die nieuwe snelheid.
Dan weer 500/500, via de check vervolgens geen glasvezel beschikbaar, halfuur later is zakelijk 1Gbit mogelijk, dan weer niet - omstreeks 14:00 werd de optie zichtbaar, maar vervolgens was die niet ingeladen op de website :P gaat lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OlIgdNODXm7fFK2hUFGFN3nr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y0WJLDU4IBfMH3d99zCPF9qG/full.jpg

Anyway... we wachten ff af.
Nu is de optie voor 1Gbit weer verdwenen. :9

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Ze hebben ook maar 3 maanden de tijd gehad om zich voor te bereiden op deze dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:35
Hoe belangrijk is dit, om nu à la minute op de website te zien?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
We Are Borg schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:36:
[...]

Maar dat hoort de helpdesk toch gewoon al lang te weten :) ?
Ja dat eigenlijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

janbal schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:52:
Hoe belangrijk is dit, om nu à la minute op de website te zien?
Niet... maar ook gewoon slordig dat na 3 maanden voorbereiding je dit niet gewoon in 1 keer goed live op je website kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rovox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-04 17:28
Hier ook netjes de bestelling kunnen plaatsen in mijn kpn zelfs. bevestiging op de mail. en nu overal van de site. postcode checker gaat ook niet hoger dan 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-03 11:58
Ik heb nog een oud alles in 1 pakket zo te zien. Even lopen spelen met de opties.. alleen ik heb al TV van KPN met twee ontvangers, de optie om de ontvanger uit te vinken is er niet? Zou toch weer 5 euro per maand schelen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/422LEKY.png

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menonv

menonv

Beunhazerij?

Baiko schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:30:
Ik heb nog een oud alles in 1 pakket zo te zien. Even lopen spelen met de opties.. alleen ik heb al TV van KPN met twee ontvangers, de optie om de ontvanger uit te vinken is er niet? Zou toch weer 5 euro per maand schelen?

[Afbeelding]
Is toch correct? Je pakt TV + 1 Interactieve TV Ontvanger. Als je er dus 2 wilt, verander je dat naar 2 :9

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
menonv schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:32:
[...]

Is toch correct? Je pakt TV + 1 Interactieve TV Ontvanger. Als je er dus 2 wilt, verander je dat naar 2 :9
Ja ik heb er al twee :P Als ik het dan zo lees, heb ik er straks 3?

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Baiko schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Ga je de oude niet terug moeten sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:11
Baiko schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Als je rechts goed kijkt naar het overzicht zie je dat je het hele pakket aan het aanpassen bent, de 2 oude ontvangers gaan er uit, en er komt er 1 voor terug onder de nieuwe propositie. Die ene wordt niet op het huidige aantal toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baiko
TFHfony schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:39:
[...]

Ga je de oude niet terug moeten sturen?
Daar heb je inderdaad een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
[...]

Vind het opvallend dat ze 500/500 niet in prijs hebben verlaagd.
Daar had wel €2,50 van af gekund (gezien de prijsdaling bij WBA).
Dan had 500/500 €52,50 gekost en had 1000/500 naar €55 of €57,50 gekund.
Ben benieuwd of KPN er in juni nog eens een euro bovenop gooit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Lol ik kan dus niet upgraden want heb net 2 weken geleden verlengd..

Afbeeldingslocatie: https://prnt.sc/ragksf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartketelaar
  • Laatst online: 31-03 17:35
hmmmm gisteren ook via de klantenservice de speedboost genomen. bevestiging gehad, zou per direct in gaan. Helaas geen verschil gezien met 500/500. Vandaag gebeld, nu blijkt dat er eerst een monteur moet komen om de knop om te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 13:13
KPN helpdesk (chat) contact opgenomen. Maar die weten nog niets van de 1000/500 :p

--edit--

middels de tool om te kijken wat er technisch mogelijk is, gezien dat 1000 nog niet mogelijk is.
Helaas bij een vriend (2 straten verder) wel :+

[ Voor 50% gewijzigd door diefightdie op 03-03-2020 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

TheVMaster

Moderator WOS
Waarom klopt de lijst met plaatsen niet die per direct 1Gbit glas zouden moeten kunnen krijgen?
De 1 Gbit/s glasvezelinternet snelheid van KPN is beschikbaar op meer dan 1,2 miljoen adressen in Nederland in gemeentes als Baarn, Barneveld, Bilthoven, Culemborg, Doetinchem, Emmeloord, Emmen, Houten, Huizen en Noordwijk. Ook in delen van Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht en Den Haag kunnen bewoners met een glasvezelverbinding bij KPN 1 Gbit/s glasvezelinternet bestellen. In de loop van 2021 verwacht KPN dat alle glasvezelaansluitingen gebruik kunnen maken van de 1 Gbit/s snelheid optie.
Bron : Overons.kpn

Ik woon in een van die plaatsen, maar bij de PC check zegt KPN dat er maximaal 500/500 leverbaar is...

[ Voor 79% gewijzigd door TheVMaster op 03-03-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
bartketelaar schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:28:
hmmmm gisteren ook via de klantenservice de speedboost genomen. bevestiging gehad, zou per direct in gaan. Helaas geen verschil gezien met 500/500. Vandaag gebeld, nu blijkt dat er eerst een monteur moet komen om de knop om te zetten.
Je hebt al 500/500?
Dan zie ik geen enkele reden voor een monteur, het is namelijk niets meer dan een profiel op jouw poort in de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
diefightdie schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:42:
KPN helpdesk (chat) contact opgenomen. Maar die weten nog niets van de 1000/500 :p

--edit--

middels de tool om te kijken wat er technisch mogelijk is, gezien dat 1000 nog niet mogelijk is.
Helaas bij een vriend (2 straten verder) wel :+
Tja, hier in Assen (Wijk Kloosterveen) hetzelfde.
De PoPs ASN-1a (CPoP) en ASN-1c (APoP) geven wel de mogelijkheid voor 1000Mbit/s, de PoP ASN-1b (APoP) 500.
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakfdr
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Dennis-L schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:48:
[...]
de PoP ASN-1c (APoP) 500.
:-(
Staat de PoP ASN-1c (APoP) op het energie-eiland bij de scholen? Waar kan je vinden op welke PoP je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
tweakfdr schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Staat de PoP ASN-1c (APoP) op het energie-eiland bij de scholen? Waar kan je vinden op welke PoP je zit?
Correct
1a staat in de bosjes bij het Amandelpad, 1b bij de Kloosterbrug en 1c op het energie-eiland.
"Vroegah" kon je dat via pqcc zien, maar dat is niet meer toegankelijk :-(

Ik heb 1b en 1c per ongeluk omgedraaid.
1b = 500
1c = 1000

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis-L op 03-03-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:10

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

De lijst die KPN gisteren publiceerde is blijkbaar niet uitputtend.

Ik woon in Nijmegen (Noord), dit gebied wordt door KPN niet genoemd als gebied waar 1Gb beschikbaar is, maar dat is het wel (volgens fourstack).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
Ik heb op dit moment 500 mbit.

Als ik in mijn KPN kijk staat de optie voor 1000 mbit er wel maar die is grijs en niet te selecteren.
Heel vreemd :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
knorde schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:18:
Ik heb op dit moment 500 mbit.

Als ik in mijn KPN kijk staat de optie voor 1000 mbit er wel maar die is grijs en niet te selecteren.
Heel vreemd :)
Heb je recent je abonnement afgesloten of veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Dennis-L schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Heb je recent je abonnement afgesloten of veranderd?
4 januari van 200 mbit naar 500 mbit.
Ik mag maandelijks wijzigen en ik kan wel alle andere opties kiezen (de lagere snelheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 11:27
knorde schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Ik mag maandelijks wijzigen en ik kan wel alle andere opties kiezen (de lagere snelheden).
Idem hier, eind vorig jaar verlengd met het zelfde pakket (500/500), kan alles aanpassen maar upgraden naar 1Gbit is en blijft grijs.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
knorde schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Heb je die 500Mbit nu met korting?
Dan moet je denk ik eerst die kortingsperiode "uitzitten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Dennis-L schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:05:
[...]

Heb je die 500Mbit nu met korting?
Dan moet je denk ik eerst die kortingsperiode "uitzitten"
Nee niet met korting, ik heb wel de eerste 6 maanden korting gehad op de 200 mbit maar die verliep al in december. Daarom heb ik gewacht met upgraden naar 500 mbit tot de kortingsperiode voorbij was. Toen heb ik 4 januari 500 mbit besteld en gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Denk dat je dan het beste even 0800 0402 kan bellen, die weten vast de reden wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:00:
De lijst die KPN gisteren publiceerde is blijkbaar niet uitputtend.

Ik woon in Nijmegen (Noord), dit gebied wordt door KPN niet genoemd als gebied waar 1Gb beschikbaar is, maar dat is het wel (volgens fourstack).
Die lijst is ook geen vastgestelde lijst o.i.d.
Het is een overzicht met enkele gemeentes waar het al (gedeeltelijk) leverbaar is.
....in gemeentes als...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
knorde schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Nee niet met korting, ik heb wel de eerste 6 maanden korting gehad op de 200 mbit maar die verliep al in december. Daarom heb ik gewacht met upgraden naar 500 mbit tot de kortingsperiode voorbij was. Toen heb ik 4 januari 500 mbit besteld en gekregen.
1 Gbit kan alleen in combinatie met een nieuw Hussel abonnement? Heb je nu nog geen Hussel maar de oude versie dan kan je dus niet verder upgraden dan 500.
Zo zat het meen ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Barre73 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:41:
[...]

1 Gbit kan alleen in combinatie met een nieuw Hussel abonnement? Heb je nu nog geen Hussel maar de oude versie dan kan je dus niet verder upgraden dan 500.
Zo zat het meen ik...
Ik heb momenteel 500 mbit hussel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Het lijkt er overigens op dat 1000/500 enkel geleverd gaat worden via PON, dit in tegenstelling tot het nieuwsbericht van KPN-WBA die spreekt over GoF én PON

Hierdoor is het binnenkort mogelijk om met de GoF en de GPON technologie naast de 500 Mb/s ook 1 Gb/s te bestellen.

Ik heb ook nog geen enkel sceenshot voorbij zien komen waarbij iemand het heeft besteld en ook al kan gebruiken zonder tussenkomst van een monteur, daarnaast wel de berichten dat mensen die nu 500/500 (GoF) hebben nu in afwachting zijn van een monteur en de enige reden die ik dan kan bedenken is dat die monteur een ONU/ONT komt monteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis-L op 04-03-2020 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Dennis-L schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:45:
Het lijkt er overigens op dat 1000/500 enkel geleverd gaat worden via PON, dit in tegenstelling tot het nieuwsbericht van KPN-WBA die spreekt over GoF én PON

Hierdoor is het binnenkort mogelijk om met de GoF en de GPON technologie naast de 500 Mb/s ook 1 Gb/s te bestellen.

Ik heb ook nog geen enkel screenshot voorbij zien komen waarbij iemand het heeft besteld en ook al kan gebruiken zonder tussenkomst van een monteur, daarnaast wel de berichten dat mensen die nu 500/500 (GoF) hebben nu in afwachting zijn van een monteur en de enige reden die ik dan kan bedenken is dat die monteur een ONU/ONT komt monteren.
Ik ben er ook druk mee bezig om te achterhalen maar het lijkt me totale onzin. Er zijn nog maar een handvol PoPs met Pon apparatuur en dat zijn nieuw geplaatste PoPs in nieuwe aanleggebieden.
knorde schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Ik heb momenteel 500 mbit hussel :)
Dan zou ik ook even geen idee hebben nu...

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 04-03-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dubbelpost...

[ Voor 94% gewijzigd door Barre73 op 04-03-2020 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Barre73 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Ik ben er ook druk mee bezig om te achterhalen maar het lijkt me totale onzin. Er zijn nog maar een handvol PoPs met Pon apparatuur en dat zijn nieuw geplaatste PoPs in nieuwe aanleggebieden.
Het lijkt mij inderdaad ook onzin, maar de enige reden die ik zo kon bedenken.
Nu gaat de introductie van gigabit sowieso wat rommelig, mensen met Hussel die recent hun abonnement hebben aangepast kunnen de 1000Mbit optie niet kiezen.
Mensen met 500/500 die een upgraden hebben besteld zijn in afwachting van een monteur.
Dus ik kan me ook nog wel ergens voorstellen dat het orderprodces nog niet helemaal goed is ingeregeld :)
Ben benieuwd of jij de komende dagen kan achterhalen hoe het zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:44
Ik wacht ook al meer dan 24 uur op het doorlopen van de orde. De een zegt dit de ander zegt weer wat anders bij KPN. Nu is iemand van Webcare bezig om dieper de vraag te stellen in de hoop dat er een oplossing komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• menonv

menonv

Beunhazerij?

Ik vraag me af waar ze die 1,5 Miljoen aansluitingen vandaan halen, Anyway, zuiden des lands, met wat gespam op de postcodechecker.

Status 04 Maart 2020

500 / 500mbit te verkrijgen

Baarlo
Beegden
Berg a.d. Maas
Brunssum (Rumpen, Rozengaard, De Eggen, Schuttersveld, Langeberg)
Echt
Geulle
Grathem
Haelen - Buggenum
Heel
Horn
Hulsberg
Ittervoort & Neeritter
Koningsbosch
Linne
Maasbracht
Meerssen
Meijel
Nuth - Wijnandsrade
Ohe en Laak
Roggel - Heythuysen
Panningen - Stogger - Helden
Schimmert
Spaubeek
Stein - Elsloo - Beek - Neerbeek
Stramproy
Swalmen
Thorn
Treebeek
Ulestraten
Urmond
Vaesrade
Wessem

1000 / 500mbit te verkrijgen

Brunssum (Klingbemden, Kerkeveld, De Kling)
Bunde
Maasbree
Nieuwstadt
Schin op Geul
Susteren
Valkenburg
Weert - Nederweert

[ Voor 64% gewijzigd door menonv op 05-03-2020 16:07 . Reden: spacing, updates ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-05 13:41
Barre73 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Het klopt inderdaad niet.
Ik heb gewoon een Point-to-Point verbinding en ik kan met een nieuwe bestelling de 1gbit optie selecteren.

Aparte is wel dat ik in Zwolle woon maar Zwolle niet voorkomt op het lijstje van KPN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 11:49

Dax

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9096900266.png

Hier staat hij aan in Roden! Ook keurig net een SMS dat de wijziging gereed is.
Heb echter nog nergens meer als 840mbit gezien, draai met een FRITZ!Box 7590.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dax schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:40:
[Afbeelding]

Maar zonder monteur of iets dergelijks en met dezelfde NT thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:16
[Afbeelding]

Probeer het eens met RoutIT BV server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
V-rg schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:35:
[...]

Het klopt inderdaad niet.
Ik heb gewoon een Point-to-Point verbinding en ik kan met een nieuwe bestelling de 1gbit optie selecteren.

Aparte is wel dat ik in Zwolle woon maar Zwolle niet voorkomt op het lijstje van KPN.
Een aantal mensen die nu GoF 500/500 hebben én Hussel én 1000Mbit hebben gekozen hebben te horen gekregen dat er een monteur nodig is en dat is vreemd.
En een aantal mensen die het, terwijl het wel leverbaar is, niet kunnen kiezen terwijl ze wel Hussel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
[Afbeelding]

Ha!
Goed om te horen dat het is doorgevoerd.
Mogelijk dat de lopende bestellingen nu ook gewoon doorgevoerd worden zonder monteur (tenzij de klant nog op EoF is gepatcht natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax

Dax

Barre73 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Maar zonder monteur of iets dergelijks en met dezelfde NT thuis?
Klopt, gewoon GoF.
ikbenjoeri schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:45:
[...]

Probeer het eens met RoutIT BV server
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9096954420.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartketelaar
  • Laatst online: 31-03 17:35
hier ook aan nu ze zeggen dat er een monteur moet komen, maar loopt nu sneller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
menonv schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:25:
Ik vraag me af waar ze die 1,5 Miljoen aansluitingen vandaan halen, Anyway, zuiden des lands, met wat gespam op de postcodechecker.

Status 04 Maart 2020

........
In principe zijn dit alweer oude glasvezel gebieden. Ze zijn nu wel in de nieuwbouw gebieden glasvezel direct mee aan het leggen. Zo is in Maastricht een stukje al op glasvezel en in Kerkrade. Deze zitten dan op een kleine straat kast en niet meer zon grote POP locatie.

Tevens is het nu al mogelijk om aparte lijnkaarten in een buitenring ( Koper xDSL kast ) te plaatsen voor glasvezel te kunnen leveren op kleinschalig niveau.

[ Voor 12% gewijzigd door Racer89 op 04-03-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:33
Zijn er meer mensen die slechte ervaringen met de VIP5202 hebben? Het duurt vrij lang om van zender te schakelen en als ik echt hyperactief aan het zappen ben, loopt het apparaatje vast en moet ik 'm volledig van het stroom halen. Ik gebruik een Ubiquiti router, maar heb hetzelfde probleem als ik de ExperiaBox gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Dennisweb schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:19:
Zijn er meer mensen die slechte ervaringen met de VIP5202 hebben? Het duurt vrij lang om van zender te schakelen en als ik echt hyperactief aan het zappen ben, loopt het apparaatje vast en moet ik 'm volledig van het stroom halen. Ik gebruik een Ubiquiti router, maar heb hetzelfde probleem als ik de ExperiaBox gebruik.
Zapsnelheid wisselt:
Bij HD zenders binnen met een seconde stilstaand beeld welke na weer een seconde weer gaat lopen. Deze zenders komen dan ook binnen via het echte IPTV netwerk bij mij. Als ik zap naar een SD zender (lijken via de normale internet verbinding te komen volgens mijn Fritz!Box7590) duurt het wel 3 seconden voor er stilstaand beeld komt en dan nog een seconde voor er beweging in zit.
Vastlopers hier (nog) geen last van gehad. Maar ik ben dan ook zelden hyperactief aan het zappen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Klanten die op de 4k UHD tv-ontvanger type 5202 problemen ervaren met HDR in combinatie met hun televisie, en de oude software terug willen hebben kunnen dit via het KPN Forum aangeven.

[ Voor 39% gewijzigd door Dennis-L op 04-03-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 22:18
Hi all,

We wonen nu een tijdje in ons nieuwbouwhuis waar we een Telfort glasvezel verbinding (100/100) hebben liggen. In de meterkast hebben we een experiabox V8 en in de woonkamer/tv hoek een standaard wifi repeater van KPN (arcadyan). Daarnaast hebben we op zolder een netgear R7000 die nu nog een eigen netwerk(naam) heeft en bedraad is aangesloten vanuit de meterkast. Niet heel optimaal maar eigenlijk gebruik ik die nauwelijks. Ik heb hem wel eens in hetzelfde netwerk geplaatst en dezelfde naam gegeven maar in de praktijk was het signaal van beneden nog sterk genoeg om niet automatisch naar de r7000 te switchen.

Het probleem is een beetje dat op zolder en de begane grond het wifi best prima is maar op de 1e verdieping kan het wel beter.

Ik zag de KPN superwifi folder hier laatst binnenkomen en dacht dat met de mesh techniek dat best een aardige oplossing zou kunnen zijn. Wat ik hier echter lees is dat je 1 node sowieso al in de meterkast moet plaatsen (tot een firmware upgrade voor de V10a exp. box). Tot zover, dacht ik.. Of is het eenvoudiger om extra nodes toe te voegen en zo het netwerk beter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:15
Is het niet net zo handig om je r7000 vanaf zolder 1 verdieping naar beneden te plaatsen?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:33
menonv schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:25:

Status 04 Maart 2020

Baarlo
Beegden
Berg a.d. Maas
Brunssum (Rumpen, Rozengaard, De Eggen, Schuttersveld, Langeberg)
Echt
Geulle
Grathem
Haelen - Buggenum
Heel
Horn
Hulsberg
Ittervoort & Neeritter
Koningsbosch
Linne
Maasbracht
Meerssen
Meijel
Nuth - Wijnandsrade
Ohe en Laak
Roggel - Heythuysen
Panningen - Stogger - Helden
Schimmert
Spaubeek
Stein - Elsloo - Beek - Neerbeek
Stramproy
Swalmen
Thorn
Treebeek
Ulestraten
Urmond
Vaesrade
Wessem

1000 / 500mbit te verkrijgen

Brunssum (Klingbemden, Kerkeveld, De Kling)
Bunde
Maasbree
Nieuwstadt
Schin op Geul
Susteren
Valkenburg
Weert - Nederweert
Mijn Oma woont in de wijk Klingbemden ze heeft niet eens internet maar krijgt wel 1 gig |:( ik moet het voorlopig nog met 500mb doen in de hemelder, denk dat het onder Rumpen valt, hoop dat ze dit hier ook snel gaan aanbieden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Is je snelheid nog verbeterd in de loop van de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:44
Dennis-L schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:52:
[...]

@Dennis-L

nee ik haal nu max 860.880.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax

Dax

Dennis-L schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:52:
[...]

Ik heb s'avonds een download gestart via Tweaknews (usenet, 60 verbindingen), hierbij haalde ik 970~980 mbit.
Deze snelheid heb ik nooit kunnen halen via speedtest.net of fast.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
BertP schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:37:
[...]
Ik zag de KPN superwifi folder hier laatst binnenkomen en dacht dat met de mesh techniek dat best een aardige oplossing zou kunnen zijn. Wat ik hier echter lees is dat je 1 node sowieso al in de meterkast moet plaatsen (tot een firmware upgrade voor de V10a exp. box). Tot zover, dacht ik.. Of is het eenvoudiger om extra nodes toe te voegen en zo het netwerk beter te maken?
Je moet 1 superwifi punt bedraad aangesloten hebben op je experiabox. Dat hoeft natuurlijk niet perse in de meterkast te zijn. De experia-wifi werkt overigens samen met de superwifi mash en roaming als je die aangesloten laat.

Je geeft aan dat je op een Telfort verbinding zit. Die verschillen van een KPN verbinding. Dat betekend ook dat de firmware van bv de V10A anders is bij een Telfort klant als die bij een KPN klant. Ook worden updates niet zomaar uitgerold op Telfort verbindingen.
Een workaround is om een V10A van een Telfort verbinding terug te zetten naar fabrieksinstellingen en die vervolgens op een KPN verbinding aan te melden. Dan haalt hij wel de laatste firmware op. (daarna weer naar fabrieksinstellingen en terug op de Telfort verbinding ;) ).

Maar omdat je al een experia-wifi hebt zal het allemaal wel niet zo'n vaart lopen als je een setje super-wifi in huis hebt :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Cyclonic schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:49:
[...]

Mijn Oma woont in de wijk Klingbemden ze heeft niet eens internet maar krijgt wel 1 gig |:( ik moet het voorlopig nog met 500mb doen in de hemelder, denk dat het onder Rumpen valt, hoop dat ze dit hier ook snel gaan aanbieden :+
Je wilt niet weten hoeveel snelheid sommige oudere hebben die alleen tv kijken. Daar is de gemiddelde tweaker nog jaloers op :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik ben enkele dagen geleden van 500/500 overgestapt op 1000/500. Netjes binnen 24 uur een SMSje dat mijn internetsnelheid verhoogd is, en inderdaad vrijwel direct snelheden tot 900Mbps gemeten (grappig genoeg krijg ik bij de speedtest.net server van KPN zelf maar 850Mbps binnen, maar bij andere speedtests kom ik tot zo'n 920-930Mbps).

Ik loop nu alleen tegen een ander probleem aan. Wanneer ik bijv. een groot spel via Steam download loopt mijn snelheid vlug op tot 850Mbps. Hier blijft het een tijdje hangen, en daarna zakt het ineens allemaal in elkaar. Steam gaat tot enkele Kbps, mijn homelab-achtige server (die direct op de modem van KPN aangesloten zit) lijkt ineens grotendeels de verbinding te verliezen, en de verbinding via Multiplicity tussen mijn eigen PC en mijn werk laptop wordt enorm traag en valt na een paar seconden weg.

Nou heb ik wel wat dingen tussen mijn PC/laptop en Experiabox zitten, maar dit zijn allemaal apparaten waar ik nooit problemen heb gehad en waarvan ik weet dat ze in een gigabit omgeving draaien. Een voorbeeld is een EdgeRouter PoE waar mijn PC en een router op aangesloten zitten, en het enige dat op die router aangesloten zit is mijn werklaptop (via WiFi). Het feit dat zelfs mijn server die direct via Cat6 op de Experiabox aangesloten is (die vooralsnog gebruikt wordt voor DHCP en de WAN-verbinding) ook dezelfde kuren vertoont duidt erop dat de Experiabox gewoon heel simpel geen gigabitverbinding aan kan.

Ik heb (buiten dit topic) nog niemand kunnen vinden die überhaupt aangeeft gigabit van KPN te gebruiken, laat staan dezelfde problemen ziet. Ik gebruik mijn verbinding voor flink wat meer dingen dan alleen spellen downloaden via Steam, maar heb hier vaak de gehele 500Mbps meerdere minuten achter elkaar volledig benut zonder problemen. Dezelfde apparatuur als ik nu intern gebruik heb ik eerder ook gebruikt op een subnet waar ik regelmatig intern gigabitsnelheden behaalde. Single point of failure lijkt dus echt het kastje van KPN te zijn.

Is er iemand hier die dit toevallig herkent, voordat ik enorm veel moeite ga steken in een post op het KPN forum en weer een hele tijd kwijt ben met monteurs die zeggen dat er niks mis is met mijn kastje?

Edit: Het uitschakelen van de QoS-pakketplanner voor de netwerkinterface lijkt geholpen te hebben. Nog nooit voor een interne verbinding hoeven doen, maar het lijkt het probleem wel opgelost te hebben in dit geval

Edit 2: Blijkt toch nog niet helemaal opgelost te zijn :/ Hier een speedtest: Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9108544404.png

Edit 3: Nu even later weer nette ping, maar zeker geen gigabit snelheden:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9109065618.png

[ Voor 9% gewijzigd door Oon op 08-03-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Sinds een ruime maand KPN Glasvezel 500/500. Op zich zeer tevreden met de snelheid, al valt mij op dat in de avonduren de upstream toch wat minder is.

Overdag: Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9085904377.png
Avond: Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9109438397.png

Toch een beetje last van overboeking in de avonduren? Het valt me sowieso op dat de upstream maximaal op zo'n 470Mbit/sec blijft steken en dat de upstream een beetje opbouwt tot het deze snelheid haalt terwijl de downstream wel gelijk naar de 500Mbit/sec schiet. Is dit inherent aan de gebruikte techniek op een of andere manier?
Latency is wel erg netjes...

Ik heb trouwens even overwogen om 1000Mbit/s te bestellen. Deze was de eerste dag hier beschikbaar en nu niet meer... Gezien wat ik hier en daar lees misschien ook wel prima. Sowieso gaat het mij om de upstream eigenlijk.
Ook dit is wel een beetje maf op Fourstack...524Mbit/sec??

524Mbit/sec?

[ Voor 35% gewijzigd door TFHfony op 08-03-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Die 524 is gewoon een foutje van iemand en ligt niet aan Fourstack,
Waarschijnlijk heeft diegene wel de x24 klok horen luiden maar wist niet zeker of dat nou bij 500 of 1000 hoorde ;)
Als je die van Telfort neemt, dan staat er wel "gewoon" 500.
En nee Telfort leverde dat niet, maar dat is wel maximaal haalbaar op je adres :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis-L op 08-03-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik vraag me soms af hoe ze zoveel klanten kunnen voorzien van 1000 mb. De switch / DSLAM heeft volgens mij een max van 10 gb. Ze kunnen dan wel meerdere lijnen bundelen maar dan nog. Als iedereen tegelijk een download test doet zakt de hele snelheid in elkaar volgens mij.

Ze rekenen er op dat niet zoveel klantem dat pakket afnemen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:10

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Racer89 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:14:
Ik vraag me soms af hoe ze zoveel klanten kunnen voorzien van 1000 mb. De switch / DSLAM heeft volgens mij een max van 10 gb. Ze kunnen dan wel meerdere lijnen bundelen maar dan nog. Als iedereen tegelijk een download test doet zakt de hele snelheid in elkaar volgens mij.

Ze rekenen er op dat niet zoveel klantem dat pakket afnemen denk ik.
Overboeking.

Ze doen de aanname dat niet iedere klant met een 1Gb-abo tegelijk die 1Gb voltrekt; ze verkopen dus meer kaartjes dan er stoelen zijn en hopen dat er een aantal mensen niet op komt dagen.

Komt het toch voor dat teveel mensen de 1Gb tegelijk voltrekken, dan zal, zoals je zelf al stelt, bij iedereen de verbinding inzakken zodat het geheel binnen de beschikbare capaciteit komt van de straatkast. Daarom staan er ook geen harde garanties over snelheid in je contract met KPN.

[ Voor 7% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 09-03-2020 11:13 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:48
Daarnaast: marketing.
In de publiciteit wordt de 1Gb verbinding ingezet om te laten zien dat KPN een snel netwerk heeft. Daarmee wordt opgeboden tegen de concurrentie, m.n. Ziggo.

In de prijsstelling valt op dat tussen de abonnementen van 50/50 tot en met 500/500 steeds een stap van 2,50 of 5 euro zit. De 1Gb verbinding daarentegen is 10 euro duurder, wat minder uitnodigt om op dat abonnement over te stappen.

Aan de vraagkant is het zo dat minder dan de helft (tussen 45-50%) van de huishoudens met een glasvezel aansluiting ook een glasvezel abonnement afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:57
Inderdaad, het lijkt me vooral een marketingtechnische reden hebben

De gemiddelde thuisgebruiker komt niet eens in de buurt van 500 Mbit/s (want: WiFI) laat staan 1000 Mbit/s. Het is op de lange termijn weliswaar een nuttige investering, maar voor nu vooral een marketinggimmick om Ziggo af te troeven.

Dat is ook duidelijk als je ziet wat 'unlimited' gigabit gemiddeld kost bij een hostingpartij. Dáár weten ze vrij zeker dat de klant het daadwerkelijk gaat gebruiken, betaal je opeens een stuk meer dan die paar tientjes..
Dennis-L schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:56:
Die 524 is gewoon een foutje van iemand en ligt niet aan Fourstack,
Gewaagde uitspraak. De meest plausibele aanname is immers dat het geen fout is; het ligt voor de hand om wat marge in te bouwen zodat een of twee TV-streams geen afbreuk doen aan de 'internet'-snelheid.

Anders zou er hier iemand in no-time kraaien dat hij niet exact 500 up haalt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Thralas schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:16:
Gewaagde uitspraak. De meest plausibele aanname is immers dat het geen fout is; het ligt voor de hand om wat marge in te bouwen zodat een of twee TV-streams geen afbreuk doen aan de 'internet'-snelheid.
Dat hebben ze anders opgelost. Ik heb wel een 500/500 abbo, maar een gbit aansluiting, dus... er is nog 500Mbit over en deze wordt gebruikt voor het IPTV signaal. Ik haal dus normaal gesproken 500/510Mbit/s down en als ik hier een 4K stream start (35Mbit/s) en op de andere TV een HD zender (12Mbit/s) haal ik dus nog steeds 500/510Mbit/s downstream
Als je een bonded aderpaar hebt (xDSL) die 180Mbit/s aan kan en je hebt een 100Mbit/s abbo, wordt de resterende 80Mbit/s voor IPTV gebruikt.

De 500Mbit/s UP haal je trouwens ook niet. Om een of andere reden houdt dit op rond de 465Mbit/s:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9101158357.png

[ Voor 9% gewijzigd door TFHfony op 09-03-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:05
TFHfony schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:29:
[...]

Dat hebben ze anders opgelost. Ik heb wel een 500/500 abbo, maar een gbit aansluiting, dus... er is nog 500Mbit over en deze wordt gebruikt voor het IPTV signaal. Ik haal dus normaal gesproken 500/510Mbit/s down en als ik hier een 4K stream start (35Mbit/s) en op de andere TV een HD zender (12Mbit/s) haal ik dus nog steeds 500/510Mbit/s downstream
Als je een bonded aderpaar hebt (xDSL) die 180Mbit/s aan kan en je hebt een 100Mbit/s abbo, wordt de resterende 80Mbit/s voor IPTV gebruikt.

De 500Mbit/s UP haal je trouwens ook niet. Om een of andere reden houdt dit op rond de 465Mbit/s:

[Afbeelding]
500 Mbits/ up red ik bij xs4all met gemak, wel moet ik geen FireFox gebruiken, maar bv Chrome.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9112357132.png

[ Voor 8% gewijzigd door ed73 op 09-03-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

ed73 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:55:
[...]

500 Mbits/ up red ik bij xs4all met gemak, wel moet ik geen FireFox gebruiken, maar bv Chrome.
[Afbeelding]
Ik gebruik ook Chrome, dus dat is het probleem niet. Ook als ik de CLI versie van de test gebruikt blijf ik op deze snelheid zitten. Maar jij haalt 600Mbit/s up. Dat is zeer knap op een 500Mbit/s upstream....

Pagina: 1 ... 4 ... 179 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen