[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 182 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 08:14
vr6-only schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:30:
[...]

Klopt, net zoals FiberNH, FiberFlevo en nog een paar.
En de afmetingen van zo'n kastje zijn?...

Als ik een IP67 kast haal van 30x20x15 dan zit ik toch wel goed denk ik? Misschien slagje groter?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:22

vr6-only

Blub Blub

Ferret schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 05:18:
[...]

En de afmetingen van zo'n kastje zijn?...

Als ik een IP67 kast haal van 30x20x15 dan zit ik toch wel goed denk ik? Misschien slagje groter?...
FTU is niet zo groot, maar volgens eisen heb je wel 20cm vrije ruimte aan de onderzijde nodig.

Dus slagje groter c.q. 30x30x15 is voldoende.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
vr6-only schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:05:
[...]

FTU is niet zo groot, maar volgens eisen heb je wel 20cm vrije ruimte aan de onderzijde nodig.

Dus slagje groter c.q. 30x30x15 is voldoende.
Ok, ga ik op zoek! Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

KPN rant incoming...

Ik heb thuis KPN Glasvezel: internet + telefonie + TV + Eredivisie Live + 4 mobiele abonnementen van KPN.

Bij 'KPN Compleet' kon je jaren geleden Spotify Premium gratis krijgen. Erg fijn. En verder nog veel meer kortingen.

Jaren verder, het gezin wil ook Spotify Premium. Dus ik contant gezocht met KPN.

Bij KPN (chat) navraag gedaan waarom ik niet met dezelfde korting (Spotify Premium van €10 gratis) kan upgraden naar Spotify Family.

1e medewerker:
<hele zooi argumenten>
Lang verhaal kort:
'Meneer u krijgt 3 maandenlang €12,50 extra korting, uw maandbedrag daalt extra met €5 en u betaalt per maand vanaf nu (wanneer akkoord) minder dan voorheen".
Klinkt goed!

<chat verbroken>

:(

2e medewerker:

Ik: chat werd verbroken, ik was aan het onderhandelen over nieuwe voorwaarden.
<KPN> even checken
<chat verbroken>

3e medewerker:
Chat met David

Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN. Waar kan ik je mee helpen?
ik wil een chat vervolgen
Op dit moment zijn er geen medewerkers die je hiermee kunnen helpen.

Van 08.00 tot 22.00 uur zitten mijn collega's weer voor je klaar. We helpen je dan graag verder.
de chats liepen steeds vast, en nu is mijn aanbieding hoger uitgevallen dan in de chat werd besproken
<KPN> Wat balen dat je chatverbinding is verbroken. Ik kan je niet doorverbinden met dezelfde medewerker, maar wel met een andere. Om doorverbonden te worden met een medewerker klik je hier.
klik je hier.
Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig.

Wat is je voornaam?
* Ramzzz
<KPN> Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.

<KPN> Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

<KPN> Welkom! Je chat met David. Goed dat je contact met ons opneemt! Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?
OK
Verbinding (op mobiel, ook van KPN) viel steeds weg in de chat

De propositie kwam goedkoper uit dan mijn huidige abonnement, maat wat ik in de e-mail ontving was duurder.
<KPN> Om welk nummer/abonnement gaat dit precies?
Het ging er juist om, dat ik nu Spotify Premium (1 account) gratis heb, en me afvroeg waarom ik bij aanvraag van een 'Familiy' abonnement ineens geen korting meer krijg, althans minder dan eerst, als jarenlange klant van KPN, met Compleet en 4 mobiele abonnementen.
Ik wil behouden wat ik heb, mar upgraden van 1x Spotify Premium naar een Spotify Family-account.
<KPN> En om welk abonnement gaat het precies dan, ik zie namelijk meerdere abonnement op je huishouden.
Dat bedoel ik, ik heb KPN Internet + Bellen + TV + Eredivisie Live + 4 mobiele abonnementen. Per saldo ga ik (zonder speciale kortingsaanbieding) van €10 korting (dus - €10) (Spotify Premium gratis) naar + €15 (Spotify Family volledig betalen)
En KPN Compleet vervalt.
Hoe kan dat, wanneer je decennialang trouwe klant bent van KPN.
<KPN> Ik zie dat je vandaag de wijziging met een collega hebt doorgevoerd?
Ja, maar die ik per e-mail ontving was duurder dan mij huidige, en het zou goedkoper worden! En - nogmaals - ik heb dus nu Spotify Premium Gratis.
<KPN> Ik zie dat je op dit moment het nieuwe abonnement hebt. DIt is doorgevoerd door Nathan.
De besproken kwestie was dat ik minder per maand ging betalen, en 3 maanden lang €12,50 extra korting. Nu betaal ruim ik €1 meer dan voorheen. En meer is niet minder.
Dus dan ben ik niet akkoord.
<KPN> Ik zie inderdaad de €12,50 actiekorting voor de eerste 3 maanden ingevoerd.
En €5,- hussel entertainment korting.
Check het in de eerdere chats, ik zou vast minder betalen + 3 maanden lang €12,50 extra korting.
Nu is het eindbedrag (zonder de 3 maanden korting) hoger dan eerst.
Meer =/= minder
<KPN> Ik lees het gesprek net terug inderdaad, maar hier ging het er om als Spotify premium werd behouden. Wat niet het geval was.
Neen, dat was meteen duidelijk, Spotify Premium zou vervallen, en mij werd een voorstel gedaan waarin de abonnementsprijs 'vast' zou >>dalen<<, bij overgang van Spotify Premium naar 'Family'.
<KPN> Wat ik teruglees is dat mijn collega heeft gezegd dat bij behoud van Spotify Premium dit meer scheelt. Ik lees nergens terug dat Family voordeliger zou zijn.
Ik heb een bedrag gezien dat lager is dan mijn huidige abonnement.
Een abonnement waar niets aan wijzigt had ik niets aan. Ik vroeg expliciet om een voorstel met Spotify Premium, en vroeg daarbij waarom ik bij wijziging mijn €10,- korting kwijtraak, en juist ruimschoots meer moet betalen. Mijn 'verworven recht' op de korting van €10 is dan ineens . Vandaar mijn vraag om een voorstel, mede vanwege mijn decennialange berkentrouw. Wat mij terugbrengt bij mijn 1e vraag: waarom moet een vast klant telkens weer meer betalen.
Het is echt geen hogere wiskunde.
<KPN> De prijs van je Spotify premium was simpelweg verwerkt in het totale maandbedrag. De hele compositie is veranderd.
Ik zie dat je voorheen €107,35 betaalde op maandelijkse basis.
Ja, en als jarenlange klant, is jouw 'voordeel' van KPN Compleet, verwerkt in een hele berg kortingen, die dan ineens vervallen, omdat je 1 klein item wilt wijzigen. Dat wil er bij mij niet in.
De propositie is nu: €108,46 (vast), en 3 maanden korting van €12,50 per maand.
De enige korting die vervalt na drie maanden is €12,50
€108,46 i.p.v. €107,35 - dat is méér en niet minder.
<KPN> Daarna betaal je €98,46 op maandelijkse basis
Dat staat er niet. Er staat €108,46.
<KPN> Ik weet niet hoe je op €108,46 komt...
Dat staat in de propositie.
Totaal incl.kortingen €90,96
Staat er
<KPN> Na korting is dat 3 maandenlang €90,96
Hierbij is de Husselkorting ook niet meegerekend.
Nee, er staat €108,46.
Ik kan hier geen screenshot dumpen, maar het staat er gewoon.
<KPN> Kun jij mij het mailtje door sturen naar kpnlivechat@kpn.com
Ik zie in het systeem in ieder geval een ander bedrag staan, ga er maar van uit dat dit wel de leidraad is, dus je hoeft je daar geen zorgen over te maken. :-)
mail is onderweg.
Het gaat mij erom, dat ik akkoord ging met een ander bedrag dat er nu staat.
<KPN> Ik zie ook in het mailtje dat jij doorstuurt hetzelfde bedrag staan, als het bedrag dat ik zojuist benoemde.
Het staat onder 'totaal'
Maar - het bedrag 'na korting' geldt alleen de eerste 3 maanden. En dat was niet wat ik heb afgesproken.
Mijn bedrag na 3 maanden zou lager uitvallen dan nu, en het is nu hoger!
<KPN> Nee, alleen de €12,50 korting geldt de eerste drie maanden
Nogmaals, geen hogere wiskunde. Hoogstens een Babylonische spraakverwarring ergens.
Dat was de afspraak niet.
Ik kan de chats niet meer inzien, maar dat stond er wel.
<KPN> Dus; €90,96 is het leidende bedrag, dit is exclusief hussel korting
Met hussel korting kom je uit op €85,96 per maand
Maar, de korting van €12,50 vervalt na drie maanden
Daarna betaal je €12,50 boven op het eerdergenoemde bedrag.
Ik ken heel die 'hussel korting' niet.
<KPN> De hussel korting ontvang je omdat je een mobiel abonnement hebt van KPN.
En dat staat ook niet in de propositie.
Of gekoppeld hebt binnen het huishouden.
Deze is niet verwerkt binnen de propositie, maar inmiddels wel in het systeem.
Je kan van mij uitgaan dat je komende drie maanden €85,96 betaald per maand en daarna €12,50 meer.
Maar staat nu in de mij toegezonden voorwaarden niet vermeld.
Zometeen is deze chat ook foetsie, en heb ik geen garantie dat dit werkt, hoe graag ik je ook wil geloven.
<KPN> Je kan deze gegevens in mijn KPN inzien als het goed is, ook het feit dat je Hussel korting ontvangt.
De overeenkomst zal moeten worden gespecificeerd conform deze afspraak, en niet conform een afspraak die ik niet geaccordeerd heb.
<KPN> Alles is gespecificeerd, behalve de Hussel korting. In principe kun je het teruglezen in de e-mail die je ontvangen hebt. Ik heb deze ook voor je ontcijfert, de €5,- husselkorting wordt daarin niet vermeld inderdaad. Dit gebeurd achteraf.
En ik ontvang graag een cumulatieve weergave van de chats, die ik zometeen niet meer kan inzien.
<KPN>€90,96 inclusief korting
Na drie maanden vervalt de €12,50 korting.
Wat ik hier nou zo onhandig / vervelend aan vind, is dat ik nu een hele berg info moet gaan doorworstelen om te kijken of ik ergens een 'mindere' voorwaarde heb dan voorheen. Niet erg transparant, wanneer de chats niet worden gearchiveerd.
<KPN> Voel je vrij om screenshots te maken. :)
Op mijn mobiel? Van een chat van meters lang?
<KPN> Helaas heeft onze software geen 'bewaar' functie, ik denk dat ze er mee bezig zijn.
Je zou ook alles kunnen selecteren en kopiëren en plakken in een notitieblok.
Ik heb verder geen alternatieven hiervoor.
Wat raak ik onder deze voorwaarden kwijt? (naast Spotify Premium, dat verandert mijn Family)
<KPN> Hoe bedoel je precies?
Alles wat is afgesproken met mijn collega is verwerkt, je kan in de e-mail zien wat je meeneemt en dit kun je vergelijken met een factuur van afgelopen maand bijvoorbeeld.
Ik zie ineens kosten staan waar eerst €0,00 stond, en ik heb geen behoefte aan telkens mijn voorwaarden opnieuw bedingen.
<KPN> De kosten waren eerst binnen je internetpakket verwerkt, deze waren dus niet te zien. Met Hussel zijn de kosten voor elke individueel element transparanter in te zien.
Wat er uiteindelijk toe doet is het totaalbedrag dat je betaald. En deze is lager dan voorheen.
Nu moet ik zowel TV, als Telefonie, als Mobiel, als Internet gaan nalopen.
<KPN> Nee, je hoeft niets na te lopen aangezien alles verwerkt is in één bedrag binnen het factuur. Er veranderd ook niets met deze kosten als jij hier niks aan wijzigt. Dit zijn vaste kosten geen variabele kosten.
Het gaat mij erom, of ik met een lager maandbedrag ook niet zonder het in de gaten te hebben, allerlei andere voorwaarden tegen ga komen, na een tijd. Is KPN Compleet-voordeel ergens vervallen? Waarom ineens 'transparant' kosten waar eerst 'onzichtbaar' €0,00 stond?
Bij verenging mobiele abonnementen had ik nu diverse kortingen, en waar zijn die bij de volgende verlenging?
En wat werkt die 'mijnkpn'-site bedroevend slecht zeg, telkens 'plain text' pagina's...
Ik zit hier op een 100MB-glasvezel lijn en dan dit. Of mag je KPN niet bezoeken van achter een VPN of zo?
<KPN> Ik heb inmiddels alles met je doorgelopen, ik kan hier verder op dit moment niets aan toevoegen. De afdeling waar ik mij nu in bevindt is nu aan het sluiten/is gesloten. Ik heb geprobeerd je zo goed mogelijk te helpen, maar ik kan je op dit moment niet verder helpen helaas. Voel je vrij om morgen contact op te nemen met een collega van mij! :)
Ik ben niets wijzer.
<KPN> Ik had je dolgraag verder geholpen, maar ik moet eigenlijk weg nu en de chat beëindigen.
En toen?

Toen stond er in 'mijnKPN' ineens glasvezelinternet 100MB/10MB waar het voorheen 100MB/100MB was.

Krijg de %#I&^I^%^%#U^%O^$I^%$I&^% :(

Nog 2 regels chat kunnen tikken en <poef> weg was de chat.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik denk dat bovenstaand verhaal heel herkenbaar is voor menig kpn abonnee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

TFHfony

Professional Weirdo

Misschien maar eens wat op het KPN forum posten en het daar met een webcare medewerker oppakken? Vaak ook wel een lange adem nodig, maar wel beter te administreren dan via de webchat.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:46
@Ramzzz Zeker posten op het KPN-forum! Daar zitten web-care medewerkers die alles terug kunnen lezen.

Ik hoop alleen écht voor je dat ze het abonnement niet omgezet hebben naar Hussel..je kunt dan namelijk NIET meer terug naar wat je had. Omdat "het technisch niet mogelijk is" volgens KPN. Met Hussel ben je namelijk ook je gratis zender kwijt (Foxsport of Plus). Daar krijg je dan €5 korting voor terug maar dat schiet natuurlijk niet op. Dat gelieg en gekonkel van de klantenservice heeft KPN al veel klanten gekost en het wordt alleen maar erger. Het hele KPN-forum staat vol met de leugens van KS..alleen omdat ze betaald worden om zoveel mogelijk Husseltjes te slijten..

[ Voor 19% gewijzigd door Edje040 op 31-01-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-07 15:21

Frituurman

Mjam!

Ik kom op een verkeerd moment binnen, denk ik. Ik ben op zoek naar goede en goedkope Mesh-punten, valt ineens een folder op de deurmat van KPN SuperWiFi. KPN's 'eigen' Mesh-oplossing. Gratis als je nu overstapt naar KPN. Nice! Even wat dingen ingevuld. Kom op hetzelfde maandbedrag als bij Ziggo, alleen ligt mijn internetsnelheid door glasvezel bij KPN op 500Mbps (bij Ziggo zit ik op 250Mbps). Alleen nog de aansluitkosten @25 euro en dan zit ik er maar een jaar aan vast. Scheelt mij daarnaast de aanschaf van Orbi-setje o.i.d.

- Hebben mensen hier ervaring met de overstap van Ziggo naar KPN?
- Hebben mensen hier ook al ervaring met de Mesh-oplossing van KPN? Is het daarnaast mogelijk om, bij een eventueel vertrek na een jaar bij KPN, de Super WiFi her te gebruiken bij een andere provider?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 16:52
Frituurman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:24:
- Hebben mensen hier ervaring met de overstap van Ziggo naar KPN?
- Hebben mensen hier ook al ervaring met de Mesh-oplossing van KPN? Is het daarnaast mogelijk om, bij een eventueel vertrek na een jaar bij KPN, de Super WiFi her te gebruiken bij een andere provider?
- ja vast veel mensen, maar wat wil je weten? Je kan het overstappen door KPN laten regelen, ging bij mij prima.
- Nee, dit nieuwe systeem schijnt alleen bij KPN i.c.m. de Experia-box te werken. Op deze pagina van de KPN Shop staat:
Gebruik de KPN SuperWifi punten altijd in combinatie met een v8, v9, v10 of v10a modem van KPN.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarren
  • Registratie: Juli 2011
Frituurman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:24:
[...]
[...]
Ron!n schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:01:
[...]

- Nee, dit nieuwe systeem schijnt alleen bij KPN i.c.m. de Experia-box te werken. Op deze pagina van de KPN Shop staat:

[...]
Zie ook eerdere post, ik heb het idee dat het systeem gewoon hetzelfde is als het whole home wifi systeem van BT/British telecom, op BT-site staat dat dat systeem ook gewoon onder andere providers moet werken. Wat KPN wel heeft ingebouwd is dat die bij eerste installatie de instellingen van je experiabox kan kopiëren en de wifi van de router uitzet, wellicht dat daar die eis voor bepaalde types experia box vandaan komt, maar accespoint instellingen kun je ook achteraf via de webinterface van de accespoints wijzigen.

Maar goed totdat iemand het een keer heeft uitgetest en het tegendeel bewijst, zou ik er voor de zekerheid van uitgaan dat het niet gebruikt kan worden bij een andere provider.

[ Voor 13% gewijzigd door Maarren op 05-02-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 16:40
Stond dit ook bij die "oude" wifi versterker? Want die heb ik gewoon succesvol los ingezet icm een eigen router. Dat zou dan hoop bieden voor deze oplossing...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Via KPN forum had ik begrepen dat KPN speciale firmware erop zet, net als op de Experia. En dat de apparatuur wel generiek is, maar door de firmware niet meer generiek is in te zetten. Tenzij je dus die firmware er weer af weet te flashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het werkt met een hoofdapparaat en de andere luisteren hierna. Soort van Master en Slave structuur, tevens worden gegevens opgeslagen op het moment dat jij het apparaat reset haalt hij de gegevens weer terug uit het systeem.

Dit systeem werkt i.c.m. de V10a, maar niet meer met de V10 of ouder. Je zult het apparaat wel los kunnen gebruiken, zoals ook de experia wifi. Maar naderhand als Mesh in zetten zal niet meer werken. Tevens worden de firmware updates zoals aangegeven alleen op het KPN netwerk beschikbaar gezet voor het apparaat. Je kunt hem dus niet updaten via een ziggo of andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hm, vannacht onderhoud geweest. Nu is m'n route naar servers in Californië (bay area/San Francisco) opeens beter. Nog maar 67ms in plaats van de 190/200ms die het altijd geweest is. Relaxt. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 16:40
WhatsappHack schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:24:
Hm, vannacht onderhoud geweest. Nu is m'n route naar servers in Californië (bay area/San Francisco) opeens beter. Nog maar 67ms in plaats van de 190/200ms die het altijd geweest is. Relaxt. :P
You sure? Dat is volgens mij fysiek niet mogelijk vanwege de afstand.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

WhatsappHack schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:24:
Dat lijkt me fysiek en realistisch gezien gewoonweg onmogelijk. :?

FYI:

https://wondernetwork.com/pings

net ff getest:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9012551024.pngAfbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9012557116.png

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 05-02-2020 23:32 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Hmmbob @ehtweak
Yup, vond het ook heel verrassend goed en zeer indrukwekkend... En ik heb duidelijk ff een Red Bull nodig. M’n terminal stond nog open op een server in Canada. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Is er ook een plek waar handleidingen staan voor bijvoorbeeld KPN SuperWifi. Veel meer dan dat ik moet kijken in de KPN App kom ik niet. Moet één van de Mesh-punten van KPN SuperWifi bijvoorbeeld direct met de netwerkkabel verbonden zijn? Of is dat niet nodig?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Frituurman schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:17:
Is er ook een plek waar handleidingen staan voor bijvoorbeeld KPN SuperWifi. Veel meer dan dat ik moet kijken in de KPN App kom ik niet. Moet één van de Mesh-punten van KPN SuperWifi bijvoorbeeld direct met de netwerkkabel verbonden zijn? Of is dat niet nodig?
Kan zowel draadloos als ook bekabeld. Handleidingen vanuit KPN zijn de laatste tijd maar beknopt m.b.t.. apparatuur van hun.

Bekabeld heeft natuurlijk altijd voorkeur.

[ Voor 4% gewijzigd door Racer89 op 06-02-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Racer89 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:16:

Dit systeem werkt i.c.m. de V10a, maar niet meer met de V10 of ouder. Je zult het apparaat wel los kunnen gebruiken, zoals ook de experia wifi. Maar naderhand als Mesh in zetten zal niet meer werken. Tevens worden de firmware updates zoals aangegeven alleen op het KPN netwerk beschikbaar gezet voor het apparaat. Je kunt hem dus niet updaten via een ziggo of andere provider.
Is dit zeker dat dit alleen maar werkt met de V10a ?, ik heb zelf de V10 en wil die niet kwijt omdat deze t.o.v. de 10a beter functioneert. Zou wel wat betere wifi kunnen gebruiken op de verdiepingsvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
loneranger56 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:14:
[...]

Is dit zeker dat dit alleen maar werkt met de V10a ?, ik heb zelf de V10 en wil die niet kwijt omdat deze t.o.v. de 10a beter functioneert. Zou wel wat betere wifi kunnen gebruiken op de verdiepingsvloer.
Het mesh systeem werkt tot nu toe alleen met een v10a. Kan mss in de toekokst veranderen maar denk het niet.

De wifi op de v10 wordt zelfs uitgeschakeld bij het installeren van een experia wifi.

[ Voor 9% gewijzigd door Racer89 op 06-02-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49
Nvm. Begreep de reactie verkeerd.

[ Voor 85% gewijzigd door gjtm op 06-02-2020 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 17-07 13:26
Racer89 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:10:
[...]

Het mesh systeem werkt tot nu toe alleen met een v10a. Kan mss in de toekokst veranderen maar denk het niet.

De wifi op de v10 wordt zelfs uitgeschakeld bij het installeren van een experia wifi.
De super wifi punten werken met V8, V9 V10 en V10A. Voorlopig moet op alle modems de wifi uit (ook op de V10A). Later dit jaar wordt de software van de V10A aangepast en kan de wifi daar ook aan en dan helemaal samenwerken met de super wifi punten.
Bron: interne FAQ...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@Barre73 Wat ik bedoel is dat de modems v10 of ouder dadelijk niet meer met hun eigen wifi werken in het mesh netwerk. De v10a z'n eigen wifi gaat hier dadelijk wel onderdeel van uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Racer89 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:15:
@Barre73 Wat ik bedoel is dat de modems v10 of ouder dadelijk niet meer met hun eigen wifi werken in het mesh netwerk. De v10a z'n eigen wifi gaat hier dadelijk wel onderdeel van uit maken.
Dat klopt helemaal. Maar gelukkig kan je de veel betere V10 dan nog wel gewoon houden, je hebt alleen een extra wifi punt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik stap volgende maand over van XS4ALL naar KPN Glasvezel. Nu moet er een KPN monteur komen om 'het glasvezel aansluitpunt om te bouwen'. Ik heb nu een UFTU met een MC901 in de meterkast. Het lijkt me dat je daar ook prima een Experiabox op aan kunt sluiten. Klopt het dat KPN deze FTU's om laat bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@Bigs Zo eentje als op de onderstaande afbeelding? Dan zou KPN gewoon hierop moeten kunnen leveren zonder verder aanpassingen. Kan wel zijn dat je een nieuwe type NT krijgen, maar FTU kan dan gewoon blijven zitten.

Het kan wel zijn dat het een combi order is, dat de monteur ook tevens je patching omzet in de POP, als je een andere poort zou krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/f9a73f05a993805eaa8a537f19ade422b9116de1/?url=http%3A%2F%2Fpix.kwertie.nl%2Fglasftu.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Racer89 op 11-02-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-07 14:04
Bigs schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:35:
Ik stap volgende maand over van XS4ALL naar KPN Glasvezel. Nu moet er een KPN monteur komen om 'het glasvezel aansluitpunt om te bouwen'. Ik heb nu een UFTU met een MC901 in de meterkast. Het lijkt me dat je daar ook prima een Experiabox op aan kunt sluiten. Klopt het dat KPN deze FTU's om laat bouwen?
Heb je nu een abonnement <= 100Mbit en ga je naar > 100Mbit?
Een aantal MC901's zijn niet namelijk niet geschikt voor GoF (Gigabit).
Als je een abonnement bij XS4All krijgt van meer dan 100Mbit, dan moet je in de PoP mogelijk worden omgepatcht naar gigabit apparatuur en krijg je ook een nieuwe NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Thanks, ik zit al op GoF (heb nu 200mbit). We zullen zien wat ze komen doen. Laat het nog wel weten als het iets interessants is 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Bigs schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:42:
Thanks, ik zit al op GoF (heb nu 200mbit). We zullen zien wat ze komen doen. Laat het nog wel weten als het iets interessants is 😊
Ben dan wel benieuwd wat ze willen gaan doen :)
Enige dat ik nog kan bedenken is dat ze de MC901's er gewoon uit willen hebben of zo.
Misschien dat @Barre73 nog een idee heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
Nee. Dit komt puur omdat elke nieuwe KPN klant een monteur krijgt voor die NT.
Blijkbaar vinden ze het nog steeds te veel risico om de klant te geloven. Provider KPN kan niet zien dat er al een NT hangt en van welk type.
Dat zou KPN WBA wel kunnen zien maar dat is niet ingeregeld. Dus komen monteurs wat dat betreft voor niets want deze NT is dus gewoon geschikt. Je zal een nieuwere witte krijgen maar dat had op zich niet gehoeven.
Wel is de KPN monteur er natuurlijk ook om dan de rest aan te sluiten (wat bij een overstap van XS4all naar KPN ook niks voorstelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Zo, weer een jaartje bijgetekend voor vast - overstap naar Hussel. Dealtje gesloten waarmee ik onder de streep goedkoper uit ben dan wat T-Mobile me (ongevraagd) aanbood en a) een hoger internetsnelheid heb, b.) meer zenders krijg en 4K (al is dat niet heel boeiend), c.) betere voorwaarden mobiel (vanwege reeds bestaand abo onder de oude propositie waar Spotify nog inbegrepen zit en meer data in de EU :P), d.) aansluitkosten ontwijk (maar als ik T-Mobile ff gebeld had waren die vast kwijt gescholden.), e.) geen zorgen hoeven maken over de overstap van alles, f.) na 6 maanden net iets goedkoper uit ben dan wat ik nu lap terwijl ik meer krijg en g.) F1 in het pakket zal hebben, wat nodig is omdat de Ziggo eindelijk besloten had om de kabel eens los te trekken. :P (Ziggo was bij oplevering van de nieuwbouwwijk lui geweest en had alle kabels aangesloten :+ Snap ik ergens wel, anders moeten ze een paar keer een monteur sturen als blijkt dat x aantal mensen voor Ziggo kiezen in zo'n wijk. Meteen aansluiten zal wel goedkoper geweest zijn, hoeven ze enkel een modem te sturen en klaar. Maar 't heeft wel ff een paar jaar geduurd voordat ze 't ongedaan gemaakt hebben.)

Blij dat ik bij KPN kan blijven. :) Zat eerst hard te twijfelen omdat T-Mobile een wel heel erg goed aanbod had (al vraag ik me af of de kwaliteit even hoog is qua hardware en klantenservice), maar KPN is met deze deal duidelijk goedkoper én beter. Dan is de keuze heel snel gemaakt. :P Extra blij omdat dat hele T-Mobile me voor geen hol aanstaat met dat anti-netneutraliteit beleid van ze, dus dat scheelt ook weer. :)

Ben heel erg benieuwd naar die 4K ontvanger...!
Heeft iemand enig idee wat het stroomverbruik is van dat ding? Kan het nergens vinden, wat me verbaasde omdat ik meende dat het verplicht is om die informatie te verstrekken. Heb nu een Arcadyan of Arrys staan, even vergeten welke van de twee, maar die zuipt geloof ik maar 8W ofzo in bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
WhatsappHack schreef op zondag 16 februari 2020 @ 06:01:

Heeft iemand enig idee wat het stroomverbruik is van dat ding? Kan het nergens vinden, wat me verbaasde omdat ik meende dat het verplicht is om die informatie te verstrekken. Heb nu een Arcadyan of Arrys staan, even vergeten welke van de twee, maar die zuipt geloof ik maar 8W ofzo in bedrijf.
Ik denk dat het dan toch niet verplicht is om dat te melden want zelfs de fabrikant meldt het niet:
https://www.commscope.com...izuite/62416-vip5202w.pdf

Citaat: Compliant to Energy Using Products Legislation EC No 1275/2008
and amendment EU 801/2013

Dus alleen maar melden dat het voldoet aan de EU regels is voldoende blijkbaar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-07 23:17
Kijk anders bij XS4ALL, die gebruiken dezelfde:
https://www.xs4all.nl/ser...ficaties-tv-ontvanger.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarren
..
Heeft iemand enig idee wat het stroomverbruik is van dat ding? ...
Ik heb hem hier gemeten op 3,5W bij gewoon tv kijken en 3-3,5W in standby.

[ Voor 4% gewijzigd door Maarren op 16-02-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Thnx allen :) Dat is dan nog beter dan de huidige kastjes. Niet dat ‘t superveel scheelt, maar toch weer wat zuiniger. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
WhatsappHack schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:19:
Thnx allen :) Dat is dan nog beter dan de huidige kastjes. Niet dat ‘t superveel scheelt, maar toch weer wat zuiniger. ;)
Via de site van XS4all zag ik dat hij in standby ook naar 0,35 watt kan maar dan schijn het wel lang te duren om uit slaapstand te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:30:
[...]

Via de site van XS4all zag ik dat hij in standby ook naar 0,35 watt kan maar dan schijn het wel lang te duren om uit slaapstand te komen.
Ja zal wel vergelijkbaar zijn met ‘t huidige kastje. Die kan naar 0-watt, maar duurt dan een jaar om op te starten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 23:05
Als ie dan 1 jaar uit blijft, bespaar je nog meer.

Ik zelf heb voordeel dat ik een hdd in mijn tv heb en het met een ci afkan
Maar kheb wel de (Oude)samsung erbij staan
Kan 4 films tegelijk opnemen :9
(En jarenlang laten staan)
Kwil echt never nooit niet naar dat ander systeem met next.

Oeps hoor hier eigenlijk niet, maargoed

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 16-02-2020 20:01 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Nog een vraag: Zijn er hier mensen met de LG Magic Remote die dat als universele afstandsbediening gebruiken voor het kastje van de KPN? Is dat mogelijk?

Zo niet, kan dit kastje sowieso wel in een kast geplaatst worden uit het zicht? Is de afstandsbediening radiogestuurd of bluetooth dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Frituurman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:40:
Nog een vraag: Zijn er hier mensen met de LG Magic Remote die dat als universele afstandsbediening gebruiken voor het kastje van de KPN? Is dat mogelijk?

Zo niet, kan dit kastje sowieso wel in een kast geplaatst worden uit het zicht? Is de afstandsbediening radiogestuurd of bluetooth dus?
Antwoord op de tweede vraag: als je nu een abonnement neemt dan krijg je standaard de 4K decoder met bluetooth inderdaad. Die kan uit het zicht in een kastje.
Heb je al een abonnement en een oudere decoder, dan is het nog infrarood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nieuwe 4K kastje (die je default krijgt, ook als je geen 4K besteld) is bluetooth. Deze werden sinds midden vorig jaar aan nieuwe abonnees verstrekt.
Makkelijkste check: gaat er als je gaat zappen met de witte afstandsbediening, knippert het blauwe lampje tussen de aan/uitknop nog een aantal seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Eigenlijk was ik in eerste instantie niet eens van plan om TV af te nemen bij KPN, omdat we zelden live tv kijken. Maar de beeldkwaliteit (Canal Digitaal) of onhandige bediening (NLZiet) hebben er mij toch voor laten kiezen om een TV pakket af te nemen.

Stiekem zit ik nu af en toe gewoon naar Love Nature & Insight TV te kijken en te genieten van de UHD / HDR beelden. Zelf Xite 4K zet ik nog wel eens op. Dan zie je wel hoe mooi goed beeld kan zijn zeg.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik zat ook te kijken naar dat bluetooth vs infrarood gebeuren vanwege de Harmony, volgens de mensen op 't KPN forum reageert het nieuwe kastje ook gewoon op de oude IR-afstandsbedieningen. Ben benieuwd wat daar dan van klopt. De Harmony heeft echter ook Bluetooth aan boord en lijkt ondersteuning te hebben voor 't nieuwe KPN kastje, dus 't zal hoe dan ook wel loslopen I guess. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:45:
Ik zat ook te kijken naar dat bluetooth vs infrarood gebeuren vanwege de Harmony, volgens de mensen op 't KPN forum reageert het nieuwe kastje ook gewoon op de oude IR-afstandsbedieningen. Ben benieuwd wat daar dan van klopt. De Harmony heeft echter ook Bluetooth aan boord en lijkt ondersteuning te hebben voor 't nieuwe KPN kastje, dus 't zal hoe dan ook wel loslopen I guess. :)
Hij werkt inderdaad gewoon op beide, Je krijg een nieuwe bluetooth afstandbediening er bij ( zwarte onderkant ). Echter werkt hij ook nog gewoon altijd op de oude IR afstandsbediening ( witte onderkant ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07 09:24
KPN heeft een aanbieding op de KPN SUPer wifi punten.
Weet iemand welke hardware dit is?

Klinkt als een hele mooie deal met mesh functie en ik mag switchen nu.

[ Voor 29% gewijzigd door DeBers op 17-02-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
DeBers schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:06:
KPN heeft een aanbieding op de KPN SUPer wifi punten.
Weet iemand welke hardware dit is?

Klinkt als een hele mooie deal met mesh functie en ik mag switchen nu.
Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij komen ze gewoon van BT af. Ze zien precies hetzelfde uit.

http://bt.custhelp.com/ap...551/~/bt-whole-home-wi-fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07 09:24
Racer89 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:48:
[...]

Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij komen ze gewoon van BT af. Ze zien precies hetzelfde uit.

http://bt.custhelp.com/ap...551/~/bt-whole-home-wi-fi
Ik heb ze even gebeld. Het is een samenwerking tussen Motorola en kpn. En volgens de cs medewerker kunnen ze 500mbps aan. Ik ga maar eens googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
DeBers schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:47:
[...]

Ik heb ze even gebeld. Het is een samenwerking tussen Motorola en kpn. En volgens de cs medewerker kunnen ze 500mbps aan. Ik ga maar eens googlen.
500? Neem aan dat ze dan bedoelen dat ze de max glassnelheid aankunnen. Als 500 de max van de AP’s zelf is, dan is dat best teleurstellend eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Dit staat op de BT site;

Transmission speed
• 2.4GHz: 800Mbps (256QAM)
• 5GHz: 1733Mbps (256QAM)

Security
• WPA (TKIP), WPA2 (AES), WPA+WPA2

Wireless standards
• Wireless: IEEE802.11b/g/n/ac
• Steering: IEEE802.11k/v

Antennas
• 4x4 Dual-band (2.4 and 5GHz)

[ Voor 46% gewijzigd door Racer89 op 19-02-2020 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Racer89 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 06:35:
Dit staat op de BT site;

Transmission speed
• 2.4GHz: 800Mbps (256QAM)
• 5GHz: 1733Mbps (256QAM)

Security
• WPA (TKIP), WPA2 (AES), WPA+WPA2

Wireless standards
• Wireless: IEEE802.11b/g/n/ac
• Steering: IEEE802.11k/v

Antennas
• 4x4 Dual-band (2.4 and 5GHz)
En dit op het KPN forum:
Dual--band 2,4 GHz en 5 GHz gebaseerd op 802.11ac standard ook wel wifi 5 genoemd. 

Antenne configuratie van 4x4 voor 2,4 GHz en 5 GHz gecombineerd.

Een ethernet aansluiting op max 1Gbps die als backhaul en als switch aansluiting gebruikt kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34
Dual-band mesh lijkt me nou niet echt een "super"-oplossing. Er zijn tegenwoordig voldoende tri-band oplossingen met een dedicated wireless backhaul, dat werkt behoorlijk goed.

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 13:53
Zoals iedereen weet is KPN (netwerk ) glasvezel aan het uitrollen. Zo ook in Wolvega, waar ik woon. Maar ik nergens niet een pop station staan? Of komen alle vezels in de wijkcentrale binnen? In Wolvega is dat Wolvega Centrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
wiebjuh16 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:24:
Zoals iedereen weet is KPN (netwerk ) glasvezel aan het uitrollen. Zo ook in Wolvega, waar ik woon. Maar ik nergens niet een pop station staan? Of komen alle vezels in de wijkcentrale binnen? In Wolvega is dat Wolvega Centrum.
Tegenwoordig plaatsen ze de POP ook op de oude centrale terreinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
PoPs zijn er in verschillende vormen en formaten.
Heel misschien weet @Barre73 wat van toepassing is in Wolvega en waar de PoP geplaatst worden/zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Goed geraden. In de telefooncentrale is een aparte ruimte ingericht als FttH PoP.

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 13:53
Zo zit dat dus in elkaar. Heeft KPN ook nog verdeelkasten staan voor glasvezel? Want dat komt ook voor meende ik. Zijn tenslotte aardig wat kabels. En is het Aon of Gpon?

Valt ook op dat bij de meeste huizen de kabel nog op rol ligt. Wordt er eerst gewacht tot alles klaar is?

[ Voor 38% gewijzigd door wiebjuh16 op 20-02-2020 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Geen verdeelkasten, alleen ondergrondse boxen. Ik kan niks zeggen over de techniek qua Gpon of AON.

En het is volkomen normaal dat de kabel op rol ligt bij de gevel. Dat wordt eerst een aantal weken gedaan door de graaf- en schietploegen. Daarna komen de aansluitploegen op afspraak om de kabel naar binnen te brengen en af te monteren.
Meteen naar binnen brengen is logistiek gezien onmogelijk. Dan zou iedereen thuis moeten zijn tijdens de graafwerkzaamheden. Dat staat trouwens allemaal in de informatie krant die je aan het begin krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Met de zoekfunctie in het forum kwam ik het nog niet tegen, maar er wordt nu glasvezel bij ons aangelegd. Dus ik twijfel of ik moet overstappen van Ziggo naar KPN, de reden dat ik twijfel gaat vooral over het externe tv kastje. Nu heb ik een CI+ module, dus ik kan alles van de tv zelf gebruiken. Mijn vraag is of het nieuwe tv kastje van KPN ook HDMI-CEC ondersteunt? Zodat ik alsnog alles met de tv afstandsbediening kan bedienen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:03

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:50:
Met de zoekfunctie in het forum kwam ik het nog niet tegen, maar er wordt nu glasvezel bij ons aangelegd. Dus ik twijfel of ik moet overstappen van Ziggo naar KPN, de reden dat ik twijfel gaat vooral over het externe tv kastje. Nu heb ik een CI+ module, dus ik kan alles van de tv zelf gebruiken. Mijn vraag is of het nieuwe tv kastje van KPN ook HDMI-CEC ondersteunt? Zodat ik alsnog alles met de tv afstandsbediening kan bedienen. Iemand hier ervaring mee?
Wordt niet ondersteund op het laatste model ( VIP5202 / 4K ).

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:50:
Het kastje ondersteund geen HDMI-CEC, maar... ik gebruik hem hier wel tezamen met mijn Philips TV en dat gaat goed. De AB heeft namelijk zowel Bluetooth (voor de communicatie met het 4K TV kastje) als Infrarood. Je kan je merk TV instellen op de afstandsbediening met een bepaalde toetsencombinatie (dit staat uitgelegd in de handleiding).
Je kan daardoor een aantal standaard functies van de TV gewoon bedienen (TV aan/uit, input selecteren) en volume regeling (die dan weer wel via HMDI-CEC lijkt te lopen).
Alleen zodra je apps van je TV wil gebruiken of het menu van je TV in wil gaan, zal je je AB van je TV er echt even bij moeten pakken. De "standaard" functies kan je eigenlijk goed af met de AB van het 4K kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:53:
[...]

Wordt niet ondersteund op het laatste model ( VIP5202 / 4K ).
Thanks voor de info! Dan wordt het op zoek naar een andere provider of toch bij Ziggo blijven. Ik vertik het om meerdere afstandsbedieningen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TFHfony schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:57:
[...]

Het kastje ondersteund geen HDMI-CEC, maar... ik gebruik hem hier wel tezamen met mijn Philips TV en dat gaat goed. De AB heeft namelijk zowel Bluetooth (voor de communicatie met het 4K TV kastje) als Infrarood. Je kan je merk TV instellen op de afstandsbediening met een bepaalde toetsencombinatie (dit staat uitgelegd in de handleiding).
Je kan daardoor een aantal standaard functies van de TV gewoon bedienen (TV aan/uit, input selecteren) en volume regeling (die dan weer wel via HMDI-CEC lijkt te lopen).
Alleen zodra je apps van je TV wil gebruiken of het menu van je TV in wil gaan, zal je je AB van je TV er echt even bij moeten pakken. De "standaard" functies kan je eigenlijk goed af met de AB van het 4K kastje.
Dit is geen oplossing voor mij, ik wil alles volledig kunnen bedienen met mijn afstandsbediening. Dat heb ik nu ook zo ingeregeld, ik kan de Nvidia shield volledig bedienen, mijn soundbar, tv etc.

Maar wel bedankt voor je antwoord! Dan weet ik dat ik op zoek moet naar een andere provider of gewoon bij ziggo blijven

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 21-02-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:58
@snefkens of anders iets als de harmony. Alleen zit je dan met een initiele aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-07 12:18
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:57:
[...]

Thanks voor de info! Dan wordt het op zoek naar een andere provider of toch bij Ziggo blijven. Ik vertik het om meerdere afstandsbedieningen te gebruiken.
De KPN afstandsbediening is universeel. Cec heb je helemaal niet nodig om 1 afstandsbediening te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nuevocasa schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:12:
[...]

De KPN afstandsbediening is universeel. Cec heb je helemaal niet nodig om 1 afstandsbediening te kunnen gebruiken.
Nou universeel is altijd een leuk woord. Maar het menu van de shield en soundbar kan ik niet met een universele afstandsbediening bedienen hoor. Een universele afstandsbediening daar kan je vaak het geluid mee bedienen en de tv aan en uit zetten en dan houdt het wel op.

Cec werkt altijd veel beter dan een universele afstandsbediening. Ik wil niet anders meer, als er ergens geen cec op zit dan wil ik het al niet hebben. Ik vind het al erg genoeg dat de Xbox One x geen cec ondersteunt.

Daarnaast zorgt cec er ook voor dat de soundbar naar een andere hdmi poort springt als je naar tv schakelt, ps4, shield etc. Dat krijg je met een universele afstandsbediening ook niet voor elkaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 21-02-2020 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03
@snefkens
Alles wat je opnoemt kan de harmony probleemloos. Shield, blu-ray, cd, receiver, oled, kpn tv kastje, hue gaat allemaal met 1 afstandsbediening en dat is de Harmony Elite in ons geval.

PS
Heb zelf cec uitgezet op alle apparaten, werkt vaker niet dan wel of werkt half omdat de verschillende fabrikanten de standaard allemaal net wat anders interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:31:
@snefkens
Alles wat je opnoemt kan de harmony probleemloos. Shield, blu-ray, cd, receiver, oled, kpn tv kastje, hue gaat allemaal met 1 afstandsbediening en dat is de Harmony Elite in ons geval.

PS
Heb zelf cec uitgezet op alle apparaten, werkt vaker niet dan wel of werkt half omdat de verschillende fabrikanten de standaard allemaal net wat anders interpreteren.
Harmony is dan ook wel iets anders dan de universele afstandsbediening die bij de ontvanger van KPN wordt geleverd.

Ik ben het met je eens dat hdmi cec soms nog wel eens raar doet. Daarom heb ik ook alles van Sony en dan werkt het prima. Behalve de shield is niet van Sony. Maar die werkt ook vlekkeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Hoogst irritant dat HMDI-CEC in de oude Samsung 380 decoder bijv wel werkt, en in de humax 5300c en die samsung C7140 weer niet. Maar wat blijkt het vaak de zijn,..... De HDMI kabel!!!, het blijkt dat sommige kabels het niet doorgeven.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
+1 voor Harmony, dat werkt prima - al blijft de Hub een instabiel rotding. Maarja, noodzakelijk kwaad om te koppelen aan HomeKit :P

Hier is hdmi-cec ook altijd ‘t eerste dat uitgaat op een nieuw apparaat, super vervelend. Harmony is een goede investering en werkt tenminste zoals je wilt. :)

Ik zou jezelf een lol doen @snefkens en lekker naar glasvezel overgaan. Op alle fronten superieur aan de kabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 10:06

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik zit even te kijken naar het Super Wifi verhaal van ze. Iemand er ervaring mee?

Nu zag ik dat je dus een set van 2 clients krijgt, maar waarvan er eentje dus aan je modem geconnect met worden. Wat heeft dat voor nut? De modem is toch al een punt waar wifi vanaf komt?
Of kan ik ze beide op een verdieping neerzetten en laten connecten met die experiadoos?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Yzord schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:58:
Ik zit even te kijken naar het Super Wifi verhaal van ze. Iemand er ervaring mee?

Nu zag ik dat je dus een set van 2 clients krijgt, maar waarvan er eentje dus aan je modem geconnect met worden. Wat heeft dat voor nut? De modem is toch al een punt waar wifi vanaf komt?
Of kan ik ze beide op een verdieping neerzetten en laten connecten met die experiadoos?
Wifi van de experiabox schakelt naar mijn weten uit met superwifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:06:
[...]

Klopt. Alleen de V10A zal als enige tot nu toe straks mee werken in het mesh netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 10:06

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

WhatsappHack schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:06:
[...]

Hmm, dan heb ik er dus 2 nodig (4 van die dingen) want ik wil op elke verdieping er eentje hebben. Dan laat ik het maar schieten. Dan hou ik het maar bij de Unifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Laatst online: 15-07 12:05

fun

Ik lees hier wat verschillende meningen over "hussel".

Ik heb nu "internet en TV" 200mb/200Mb, 4 HD TV ontvangers en het pluspakket voor 81,49 Euro. Als ik overstap naar exact hetzelfde in hussel met 4x een 4K ontvanger ben ik 2 Euro per maand goedkoper uit.

Die 2 Euro maakt me niet veel uit en ik weet dat er amper 4K content is maar een upgrade van de ontvanger mag wel na zo'n 3 jaar.

Benieuwd naar jullie mening en daarnaast vraag ik me af hoe het werkt met een nieuwe abbo en de jaarlijkse prijsstijging in juni/juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
fun schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:08:

Benieuwd naar jullie mening en daarnaast vraag ik me af hoe het werkt met een nieuwe abbo en de jaarlijkse prijsstijging in juni/juli.
Dat werkt zoals altijd:
KPN kondigt dit van te voren aan (vaak al in mei) en dan heb je ruim de tijd om het abonnement op te zeggen.
Of je net klant bent doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneerdeman
  • Laatst online: 17-07 10:52

meneerdeman

Mister The Man

Ik hoop dat iemand me kan helpen met de volgende vraag. Ik wil gaan overstappen van Ziggo naar KPN glas. Ik begrijp dat ik nu 2 superwifi punten krijg, maar ik lees veelal dat de eerste eigenlijk naast de modem moet staan?

Wat ik voor ogen had was het volgende: Modem in de meterkast, op de eerste verdieping een wifi punt (die hoeft niet bedraad te zijn ga ik vanuit) en op de zolder verdieping ook een wifi punt.

Kan dat gewoon of moet het eerst wifi punt bedraad blijven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

‘Krijgen’ : je betaalt er gewoon voor. Ofwel rechtstreeks ofwel door de maandelijkse korting over te slaan.

De 10a krijgt straks de mogelijkheid zeLF ook mee te doen in de mesh. Ben benieuwd of hij dan ook andere mesh apparaten herkent ipv alleen de kom superwifi punten.

Antwoord voor jou zit hierin ook verstopt: zolang de 10a nog geen mesh ondersteund (dus totdat de firmware update er is) zul je de eerste superwifipunt bedraad moeten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

meneerdeman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:51:
Ik hoop dat iemand me kan helpen met de volgende vraag. Ik wil gaan overstappen van Ziggo naar KPN glas. Ik begrijp dat ik nu 2 superwifi punten krijg, maar ik lees veelal dat de eerste eigenlijk naast de modem moet staan?

Wat ik voor ogen had was het volgende: Modem in de meterkast, op de eerste verdieping een wifi punt (die hoeft niet bedraad te zijn ga ik vanuit) en op de zolder verdieping ook een wifi punt.

Kan dat gewoon of moet het eerst wifi punt bedraad blijven??
De 10a krijgt ondersteuning om zelf mee te doen in de Mesh, dus vanaf dat moment zou het niet meer nodig moeten zijn de boel bedraad aan te sluiten. Voor het beste resultaat is het natuurlijk altijd aan te raden om de boel bedraad aan te sluiten. Mijn 2 (Fritzbox) mesh accesspoint heb ik ook gewoon aan een draadje hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneerdeman
  • Laatst online: 17-07 10:52

meneerdeman

Mister The Man

TFHfony schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:58:
[...]

De 10a krijgt ondersteuning om zelf mee te doen in de Mesh, dus vanaf dat moment zou het niet meer nodig moeten zijn de boel bedraad aan te sluiten. Voor het beste resultaat is het natuurlijk altijd aan te raden om de boel bedraad aan te sluiten. Mijn 2 (Fritzbox) mesh accesspoint heb ik ook gewoon aan een draadje hangen.
Is er al enig zicht dan per wanneer de 10a deze ondersteuning krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

meneerdeman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:11:
[...]

Is er al enig zicht dan per wanneer de 10a deze ondersteuning krijgt?
Dat soort communicatie doet KPN helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:44
De buren hebben sinds vandaag KPN glasvezel :). Wij zijn binnenkort aan de beurt. Eerste indruk, komende vanaf een 50/10 VDSL verbinding, viel het mij qua upload wel wat tegen (120/35Mb). Dit zal vermoedelijk aan het verouderde abonnement liggen.

Grappige is dat de DSL lijn nog steeds werkt. even omprikken en je kan meteen het verschil zien qua snelheid en latency. Latency van 3ms naar 1.1.1.1 over glas vs 18 over dsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

krakendmodem schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:39:
De buren hebben sinds vandaag KPN glasvezel :). Wij zijn binnenkort aan de beurt. Eerste indruk, komende vanaf een 50/10 VDSL verbinding, viel het mij qua upload wel wat tegen (120/35Mb). Dit zal vermoedelijk aan het verouderde abonnement liggen.

Grappige is dat de DSL lijn nog steeds werkt. even omprikken en je kan meteen het verschil zien qua snelheid en latency. Latency van 3ms naar 1.1.1.1 over glas vs 18 over dsl.
De upload blijft hier ook iets achter hoor, maar ik klaag niet:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9020340991.png

Maar een beetje maf is het wel. Zelf na meerdere keren testen blijf ik dit beeld zien. Download altijd 100%, upload zo'n 95%. Upload begint ook iets langzamer om op te bouwen naar +/- 470mbit/sec. Download is direct 500mbit/sec. Overigens wil de latency wel wat oplopen bij een maximale download.

8.8.8.8 is hier 1ms sneller dan 1.1.1.1 overigens :) Niet dat je het merkt...

[ Voor 17% gewijzigd door TFHfony op 25-02-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
TFHfony schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:57:
[...]

De upload blijft hier ook iets achter hoor, maar ik klaag niet:
[Afbeelding]

Maar een beetje maf is het wel. Zelf na meerdere keren testen blijf ik dit beeld zien. Download altijd 100%, upload zo'n 95%. Upload begint ook iets langzamer om op te bouwen naar +/- 470mbit/sec. Download is direct 500mbit/sec. Overigens wil de latency wel wat oplopen bij een maximale download.

8.8.8.8 is hier 1ms sneller dan 1.1.1.1 overigens :) Niet dat je het merkt...
Nou, dit is al een erg oud pakket (contract verlopen in 2013 :P), en zie in mijnKPN ook een optie staan om de "glasvezelupgrade" in te schakelen. Dit was waarschijnlijk in de tijd dat de DSL en glasvezel abonnementen dezelfde prijs en snelheden hadden.

Waarschijnlijk trekt het dan wel bij. Ik durf te wedden dat m'n buren niet eens merken of ze op DSL of glasvezel zijn verbonden als ik de boel even omdraai.

Nu wij nog ff wachten op de monteur, en dan ff kijken of 50Mbit (wat nu de max is op DSL hiero) toch eens omhoog gooien naar 100, voor de gein. We hebben aan 50 al ruim voldoende eigenlijk.

Ben benieuwd hoe het PON netwerk zich hier gaat houden. Techniek is interessant alleen voor partijen als tweak en T-Mobile heeft het geen zin om nu eigen apparatuur neer te zetten, en da's jammer aan de ene kant. Sneller aanleggen heeft dan wel weer het voordeel.

Overigens loopt de aanleg van glasvezel niet op schema en is het herstraten van de stoep niet netjes gedaan; mogelijk dat we hier toch een "klacht" over in gaan dienen. Op sommige plaatsen van de stoep liggen de klinkers er nu zo scheef in dat je er zo over struikelt.

[ Voor 25% gewijzigd door krakendmodem op 25-02-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
krakendmodem schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:26:
[...]

Nou, dit is al een erg oud pakket (contract verlopen in 2013 :P), en zie in mijnKPN ook een optie staan om de "glasvezelupgrade" in te schakelen. Dit was waarschijnlijk in de tijd dat de DSL en glasvezel abonnementen dezelfde prijs en snelheden hadden.

Waarschijnlijk trekt het dan wel bij. Ik durf te wedden dat m'n buren niet eens merken of ze op DSL of glasvezel zijn verbonden als ik de boel even omdraai.

Nu wij nog ff wachten op de monteur, en dan ff kijken of 50Mbit (wat nu de max is op DSL hiero) toch eens omhoog gooien naar 100, voor de gein. We hebben aan 50 al ruim voldoende eigenlijk.

Ben benieuwd hoe het PON netwerk zich hier gaat houden. Techniek is interessant alleen voor partijen als tweak en T-Mobile heeft het geen zin om nu eigen apparatuur neer te zetten, en da's jammer aan de ene kant. Sneller aanleggen heeft dan wel weer het voordeel.

Overigens loopt de aanleg van glasvezel niet op schema en is het herstraten van de stoep niet netjes gedaan; mogelijk dat we hier toch een "klacht" over in gaan dienen. Op sommige plaatsen van de stoep liggen de klinkers er nu zo scheef in dat je er zo over struikelt.
Wordt er nu ook al daadwerkelijk PON uitgerold buiten de pilot in Yerseke?
Is er bij je buren een ONU of een NT gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 00:46
Dennis-L schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:41:
[...]

[...]
In het kort, ja.

In 70 gebieden wordt (xgs)-PON uitgerold. In bestaande gebieden waar nu switches staan (ongv 250 tot 300 klanten per switch) zullen gaandeweg klanten worden omgezet naar de snellere verbindingen.

[ Voor 5% gewijzigd door trankilo op 25-02-2020 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:46
Hier in Amersfoort sinds 1:30 geen internet meer en de router krijgt ook geen IP adres meer.

https://twitter.com/ikbenjoeri/status/1232465894430801920

Edit: gaat inderdaad om algemene internet storing

[ Voor 16% gewijzigd door ikbenjoeri op 26-02-2020 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dennis-L schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:41:
[...]

Is er bij je buren een ONU of een NT gemonteerd?
Het "zwarte Nokia" kastje is daar gemonteerd. En in de rest van de straat ook. Ik ben nieuw in de fiberwereld en gebruikte altijd de term FTU.

De monteur vertelde wel heel droog dat als iemand een andere NTU dan die Nokia gaat ophangen, 32(uit m'n hoofd) klanten geen licht meer krijgen. (Doet me denken aan dat oude coax systeem waarmee je vroeger je pc aansloot. 1 lostrekken en de hele ring werkte niet meer).

Dat vond ik persoonlijk wel heftig. Geen idee hoe vaak dat gaat gebeuren, maar dan kun je lang gaan zoeken totdat je de dader hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oh dus PON is een(splitter) zelfde soort opstelling die ziggo gebruikt, dus je deelt met meerdere gebruikers die lijn, en kan dus in de spits ook een vertraging optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Single Malt
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-03 08:32
Man wat ga ik kwijlen van al die snelheden die er behaald worden door jullie. Vooralsnog moet ik het doen met maximaal 40mb/s en is glasvezel nog lang niet in zicht in mijn woongebied, desondanks het feit dat ik redelijk dicht bij de randstad woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mel33 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:08:
Oh dus PON is een(splitter) zelfde soort opstelling die ziggo gebruikt, dus je deelt met meerdere gebruikers die lijn, en kan dus in de spits ook een vertraging optreden.
Klopt, alleen is het dan een optische splitter.
Maar de lijn delen met meerdere gebruikers gebeurt nu ook al gewoon in point tot point netwerken. Bij KPN zitten er een paar honderd lijnen op 1 Dslam in de PoP en de centrale doorvoer van die Dslam naar de backhaul/backbone is ook maar iets van 4 Gbit (momenteel wel steeds meer 10 Gbit uitgerold). Dus dan zit de overboeking op die plek.
Gpon is goedkoper en dan vooral in de actieve apparatuur.

@Single Malt welke woonplaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
krakendmodem schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 07:32:
[...]

Het "zwarte Nokia" kastje is daar gemonteerd. En in de rest van de straat ook. Ik ben nieuw in de fiberwereld en gebruikte altijd de term FTU.

De monteur vertelde wel heel droog dat als iemand een andere NTU dan die Nokia gaat ophangen, 32(uit m'n hoofd) klanten geen licht meer krijgen. (Doet me denken aan dat oude coax systeem waarmee je vroeger je pc aansloot. 1 lostrekken en de hele ring werkte niet meer).

Dat vond ik persoonlijk wel heftig. Geen idee hoe vaak dat gaat gebeuren, maar dan kun je lang gaan zoeken totdat je de dader hebt.
De FTU is de grondplaat waarop de fiber is afgemonteerd.

Wat betreft ONU (ONT), OLT e.d. hier staat daar wel een beetje uitleg over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 22:01
Krijg net deze mail van KPN:
U gebruikt Spotify Family via KPN. Vanaf 1 april 2020 verandert onze prijs voor Spotify. Lees hieronder wat dit voor u betekent.

Uw Spotify Family account
U ontvangt op dit moment € 1,00 korting op Spotify Family. Vanaf 1 april stopt deze korting en kost Spotify Family € 14,99 per maand. Verder verandert er niets. U houdt gewoon uw account, afspeellijsten en de mogelijkheid om offline muziek te beluisteren.
Als je er verder geen voordeel mee hebt, waarom biedt KPN het dan nog aan eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Mint schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:16:

[...]

Als je er verder geen voordeel mee hebt, waarom biedt KPN het dan nog aan eigenlijk?
Dat staat in het tweede deel van die mail en dat heb je niet gekopieerd..

"U kunt uw Spotify account gewoon via KPN blijven betalen. Hierdoor ziet u alles op 1 factuur."

Misschien zal KPN het hierdoor niet meer aan gaan bieden voor nieuwe klanten. Of alleen als service om 1 factuur te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebice
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-11-2023
Kpn netwerk heeft bij ons in het dorp overal glasvezel aangelegd. 2 weken geleden is de kabel tot de meterkast gebracht en aansluit klaar gemaakt (wit kastje) Wij stappen thuis over van Ziggo naar KPN waarbij KPN de benodigde spullen al heeft opgestuurd. De afspraak met de KPN monteur staat op 10 maart waarbij ook het abonnement ingaat. Maar als ik op fourstack zoek zie ik dat er op ons adres geen glasvezel beschikbaar is, alleen koper. Hoe zit dit nu? Iemand enig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
Fourstack is geen live data. Is ook puur indicatief. (vaak wel goeie indicatie) helemaal bij net verse aansluitingen zal Fourstack dus achterlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebice
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-11-2023
mclegodude schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:53:
Fourstack is geen live data. Is ook puur indicatief. (vaak wel goeie indicatie) helemaal bij net verse aansluitingen zal Fourstack dus achterlopen
Check. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jebice schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:40:
Kpn netwerk heeft bij ons in het dorp overal glasvezel aangelegd. 2 weken geleden is de kabel tot de meterkast gebracht en aansluit klaar gemaakt (wit kastje) Wij stappen thuis over van Ziggo naar KPN waarbij KPN de benodigde spullen al heeft opgestuurd. De afspraak met de KPN monteur staat op 10 maart waarbij ook het abonnement ingaat. Maar als ik op fourstack zoek zie ik dat er op ons adres geen glasvezel beschikbaar is, alleen koper. Hoe zit dit nu? Iemand enig idee.
Dat was bij mij ook. Kijk (over-)morgen nog maar eens een keer. Dan staat het er weer.
Veel plezier met je glas aansluiting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Mint schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:16:

[...]

Ik moest de afgelopen 3 jaar ook steeds meer en meer betalen, uiteindelijk maar contact gezocht bleek dat na al die jaren Spotify een op een werd doorgerekend via een constructie. Stond wel niet los op de factuur, gezien ik er niet meer zo veel gebruik van maakte heb ik het er uit laten halen. De maandelijkse kosten werden 10 euro minder. Dus in principe betaal je het nu ook al gewoon mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jebice schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:40:
Dit "probleem" speelt bij ons ook. Komt later beschikbaar.

Overigens ziet alleen de website van KPN dat we glasvezel hebben (koppeling met NetwerkNL?). Andere providers tonen nog steeds maximaal 50Mbit beschikbaar via DSL. Ik snap dus die verwarring :p
Pagina: 1 ... 3 ... 182 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen