Heb je de postcode check gedaan bij het begin van de aanvraagformulier? Anders gaat hij default naar dsl met async snelheden.
KloptGet!em schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:31:
Heb je de postcode check gedaan bij het begin van de aanvraagformulier? Anders gaat hij default naar dsl met async snelheden.

OpenBSD + zsh + cwm + tmux + Model M
Het was nog niet bekend dat 2 maart de vaste datum zou worden.
Dit is een aanvulling op bovenstaand artikel.
2 maart was eigenlijk ook al bekend in decemberrobcoenen schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:10:
[...]
Het was nog niet bekend dat 2 maart de vaste datum zou worden.![]()
Dit is een aanvulling op bovenstaand artikel.
Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen op de wholsesale pagina van KPN zit te kijken
Dus dank voor je toevoeging
[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 10-01-2020 15:26 ]
Sinds vandaag aangesloten op de glasvezelkabel, monteur heeft het glasvezel opzet stuk gemonteerd en de kabel gemonteerd in huis... Nu moet er nog een NTU op, ben al KPN klant en heb nu DSL diensten.
Wil eigenlijk zo snel mogelijk dat NTU kastje krijgen, heb al gebeld met KPN en die geeft aan dat KPN NetwerkNL vanzelf contact opneemt binnen 20 werkdagen... maar dat moet natuurlijk sneller kunnen... 
Hoe kan ik ervoor zorgen dat er zsm een NTU wordt geplaatst hier?
Wij (of de buren in ieder geval) wachten al twee maanden op die NTU. Ik heb het idee dat er op dit moment ook even geen glas de grond in gaat..
Ik zal eens bellen met kpn netwerknl. Wij hebben nog steeds geen aansluiting en in Netco is de upgrade al verdwenen.
We ploeteren nog even door op de "good ol' DSL"
Ik zal eens bellen met kpn netwerknl. Wij hebben nog steeds geen aansluiting en in Netco is de upgrade al verdwenen.
We ploeteren nog even door op de "good ol' DSL"
[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 14-01-2020 07:43 ]
Ik wil een monteurafspraak verzetten. Dacht dat ik dat al gedaan had maar kreeg ineens SMSje over komende afspraak.
Probeer het nog een keer (andere dag maar ok), krijg je dit (standaard);
Je afspraak is ingepland, over ongeveer 15 minuten kun je de afspraak wijzigen.
Wij komen langs op
[DATUM]
[ADRES]
Moet ik nog iets anders doen of zo? Anders ga ik zo ff bellen.
Probeer het nog een keer (andere dag maar ok), krijg je dit (standaard);
Je afspraak is ingepland, over ongeveer 15 minuten kun je de afspraak wijzigen.
Wij komen langs op
[DATUM]
[ADRES]
Moet ik nog iets anders doen of zo? Anders ga ik zo ff bellen.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Niemand een idee hoe je snel een NTU krijgt?
Je zit nu nog op xDSL schrijf je maar heb je je abonnement ook om laten zetten naar glasvezel?supayoshi schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:06:
Zo ja, dan neemt de monteur die mee.
Zo nee, dan krijg je geen NTU.
[ Voor 25% gewijzigd door Dennis-L op 15-01-2020 14:18 ]
Hier kon ik glas bestellen een dag nadat de monteur was geweest om binnenshuis de verbinding te lassen en aan de muur te schroeven. En 7 dagen later had ik het aansluitpakket, en een monteur (die kon ik niet afzeggen, die levert ook de ntu. Maar toen stond er ook nog geen signaal op de kabel, en konden ze niks dat gebeurde pas dag later oid.supayoshi schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:06:
KPN klantenservice lult uit zijn nek... Als de FTU al is gemonteerd en de kabel is aangesloten moet KPN Netwerk NL alleen nog de aansluiting gereed melden. Of eigenlijk doet hun aannemer dat. Daarna kan je bij KPN een omzetting naar glasvezel bestellen en komt de NTU met de monteur van KPN mee.supayoshi schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:00:
Sinds vandaag aangesloten op de glasvezelkabel, monteur heeft het glasvezel opzet stuk gemonteerd en de kabel gemonteerd in huis... Nu moet er nog een NTU op, ben al KPN klant en heb nu DSL diensten.Wil eigenlijk zo snel mogelijk dat NTU kastje krijgen, heb al gebeld met KPN en die geeft aan dat KPN NetwerkNL vanzelf contact opneemt binnen 20 werkdagen... maar dat moet natuurlijk sneller kunnen...
KPN Netwerk NL neemt nu geen contact meer met jou op want ze zijn net geweest. Weet je trouwens zeker dat ze niet meteen ook een NT hebben geplaatst? Die met de stekker en de lampjes?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ja weet zeker dat ze die niet hebben geplaatst helaas.Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:32:
[...]
KPN klantenservice lult uit zijn nek... Als de FTU al is gemonteerd en de kabel is aangesloten moet KPN Netwerk NL alleen nog de aansluiting gereed melden. Of eigenlijk doet hun aannemer dat. Daarna kan je bij KPN een omzetting naar glasvezel bestellen en komt de NTU met de monteur van KPN mee.
KPN Netwerk NL neemt nu geen contact meer met jou op want ze zijn net geweest. Weet je trouwens zeker dat ze niet meteen ook een NT hebben geplaatst? Die met de stekker en de lampjes?
Gebeld met klantenservice, KPN monteur komt nu pas de 27ste want is geen plek eerder. Njaah even wachten dan maar
[ Voor 7% gewijzigd door supayoshi op 15-01-2020 14:43 ]
Het heeft ook geen enkel nut om de NTU eerder te willen, deze werkt namelijk pas als de monteur jouw verbinding in de POP ook gepatcht heeft.supayoshi schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:38:
[...]
Ja weet zeker dat ze die niet hebben geplaatst helaas.anders had ik al mijn UTP erin gedaan.
Gebeld met klantenservice, KPN monteur komt nu pas de 27ste want is geen plek eerder. Njaah even wachten dan maar
Dit gebeurt dan waarschijnlijk ook pas op de 27e.
Ah tnaks voor de verheldering,Dennis-L schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:53:
[...]
Het heeft ook geen enkel nut om de NTU eerder te willen, deze werkt namelijk pas als de monteur jouw verbinding in de POP ook gepatcht heeft.
Dit gebeurt dan waarschijnlijk ook pas op de 27e.
Gelukkig maar, stel je toch eens voor...

De laatste twee weken heb ik een verhoogde upload van gemiddeld 900 Mb/s terwijl deze daarvoor nooit hoger kwam dan gemiddeld 630 Mb/s. De download is echter nog vrij stabiel op 504 Mb/s. zou dit te maken hebben met de toekomstige verhoging naar 1 Gb/s.
Lijkt me niet.pekanoot schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:41:
De laatste twee weken heb ik een verhoogde upload van gemiddeld 900 Mb/s terwijl deze daarvoor nooit hoger kwam dan gemiddeld 630 Mb/s. De download is echter nog vrij stabiel op 504 Mb/s. zou dit te maken hebben met de toekomstige verhoging naar 1 Gb/s.
De upload blijft, tot eind dit jaar, 500Mbit.
Uploaden gaat ook razendsel met 500 Mbit/s. Eind 2020 wordt de uploadsnelheid verdubbeld naar 1000 Mbit/s, zodat downloaden en uploaden even snel gaat.
Is het mogelijk om bij kpn de router in Bridge mode te zetten? Want ik woon in een appartementen complex en de router van kpn komt dan in de meterkast te staan op de gang van het complex.
In echte bridge niet, maar je kan wel bijvoorbeeld de Wifi van je experiabox uitzetten en de verbinding met UTP naar je woonkamer oid brengen (en daar een switch of een Access Point plaatsen).lHybridl schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:20:
Is het mogelijk om bij kpn de router in Bridge mode te zetten? Want ik woon in een appartementen complex en de router van kpn komt dan in de meterkast te staan op de gang van het complex.
Maar het kan ook andersom (en dit is waarschijnlijk wat je zoekt): je Experiabox in de huiskamer zetten en met UTP verbinden met de plek waar je signaal binnen komt. Het is niet net als bij kabel (Ziggo) dat je modem dicht bij het punt moet zitten waar het signaal binnen komt - uit je Glasvezel NTU ("kastje op je glasvezelkabel") komt gewoon een UTP kabel (netwerkkabel) en die sluit je aan op je Experiabox (modem). Die UTP kabel hoeft niet kort te zijn, dat kan gewoon de afstand gang-woonkamer zijn.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb dus een meterkast in de gang van het complex. Dit is ongeveer 5 meter ofzo naar mijn voordeur. En dan dus nog een stuk naar de woonkamer. Maar ik kan dus zeggen dat ik liever de Experia box in woonkamer wil?Hmmbob schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:14:
[...]
In echte bridge niet, maar je kan wel bijvoorbeeld de Wifi van je experiabox uitzetten en de verbinding met UTP naar je woonkamer oid brengen (en daar een switch of een Access Point plaatsen).
Maar het kan ook andersom (en dit is waarschijnlijk wat je zoekt): je Experiabox in de huiskamer zetten en met UTP verbinden met de plek waar je signaal binnen komt. Het is niet net als bij kabel (Ziggo) dat je modem dicht bij het punt moet zitten waar het signaal binnen komt - uit je Glasvezel NTU ("kastje op je glasvezelkabel") komt gewoon een UTP kabel (netwerkkabel) en die sluit je aan op je Experiabox (modem). Die UTP kabel hoeft niet kort te zijn, dat kan gewoon de afstand gang-woonkamer zijn.
In de meterkast komt alles binnen. En dan gaan er 4 utp kabels naar het appartement. Twee woonkamer en twee slapkamer. Zijn ook genummerd.
Nah, dan zou ik denk ik inderdaad de experiabox in de meterkast laten staan en van daaruit alles door patchen. Access point in je huiskamer erbij en klaar.
Dit is ook mogelijk als ik zoveel mogelijk bedraad wil hebben? Zoals een console, PC etc.Hmmbob schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:26:
Nah, dan zou ik denk ik inderdaad de experiabox in de meterkast laten staan en van daaruit alles door patchen. Access point in je huiskamer erbij en klaar.
Ik heb nooit echt gewerkt met access points/switch.
[ Voor 6% gewijzigd door lHybridl op 20-01-2020 16:39 ]
Zeker. Ik heb ook een switch in de woonkamer waar een pc, raspberry pi, PS4, Mesh accespoint en TV aan zijn aangesloten met de experiabox in de meterkast (met daarbij ook nog een switch in de meterkast aan gekoppeld) Werkt allemaal prima!lHybridl schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:38:
[...]
Dit is ook mogelijk als ik zoveel mogelijk bedraad wil hebben? Zoals een console, PC etc.
Zoals gezegd kan dat perfect. Losse switch in je woonkamer en daar een apart accesspoint op aansluiten voor de beste wifi. Kan je nog kiezen of je er zelf eentje koopt of dat je de Wifi Experia koopt bij KPN.lHybridl schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:38:
[...]
Dit is ook mogelijk als ik zoveel mogelijk bedraad wil hebben? Zoals een console, PC etc.
Let op! De switch die je gebruikt moet IGMP snooping ondersteunen als je hierop ook je TV decoder gaat aansluiten. Anders krijg je allerlei vage problemen die je niet wil.
Achtergrond: https://forum.kpn.com/kpn...-is-het-belangrijk-456968
De genoemde Netgear SG105 of 108 zijn sowieso prima.
Die had ik inderdaad al gezien idd. Valt ook mee qua prijs.Barre73 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:03:
[...]
Zoals gezegd kan dat perfect. Losse switch in je woonkamer en daar een apart accesspoint op aansluiten voor de beste wifi. Kan je nog kiezen of je er zelf eentje koopt of dat je de Wifi Experia koopt bij KPN.
Let op! De switch die je gebruikt moet IGMP snooping ondersteunen als je hierop ook je TV decoder gaat aansluiten. Anders krijg je allerlei vage problemen die je niet wil.
Achtergrond: https://forum.kpn.com/kpn...-is-het-belangrijk-456968
De genoemde Netgear SG105 of 108 zijn sowieso prima.
Dus in kort (ik ben een beetje technisch maar niet zoals jullie haha)
In de meterkast komt de experia box. Een van de genummerde kabels die daar hangen en die naar de woonkamer gaan gaat erin. Komt uit in de woonkamer. Kabel uit de muur en dan in de switcht en vanuit daar de rest? En wifi uitzetten op de experia natuurlijk.
En om dan wel nog wifi te hebben een access point erin steken?
Lijkt me de perfecte samenvatting...lHybridl schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:22:
[...]
Die had ik inderdaad al gezien idd. Valt ook mee qua prijs.
In de meterkast komt de experia box. Een van de genummerde kabels die daar hangen en die naar de woonkamer gaan gaat erin. Komt uit in de woonkamer. Kabel uit de muur en dan in de switcht en vanuit daar de rest? En wifi uitzetten op de experia natuurlijk.
Haha top. Wat is de reden btw dat de wifi op de experia box uit moet?
Omdat je beroerd bereik gaat hebben als hij in je meterkast staat, en dan alleen maar een stoorzender is (letterlijk).
Trapgat is overigens een van de betere plekken om je WiFi neer te zetten als je zoveel mogelijk met 1 point wil afdekken op meerdere verdiepingen.
Ik had de boel eerst in woonkamer, maar daardoor weinig bereik op 1ste verdieping vanwege bewapening in betonvloeren. Nu alsnog de Xperia in meterkast gezet, omdat die in trapgat zit 😉.
Kan dus volledig aan je huisindeling liggen hoe en waar je het wilt hebben.
Uitschakelen WiFi Van Xperia bij gebruik van je eigen router is overigens wel logisch. Echter gaat de KPN app dan niet meer werken. En KPN gaat steeds meer functie daarin stoppen. Maar goed, die functies zitten dan ook in je eigen router.
Ik had de boel eerst in woonkamer, maar daardoor weinig bereik op 1ste verdieping vanwege bewapening in betonvloeren. Nu alsnog de Xperia in meterkast gezet, omdat die in trapgat zit 😉.
Uitschakelen WiFi Van Xperia bij gebruik van je eigen router is overigens wel logisch. Echter gaat de KPN app dan niet meer werken. En KPN gaat steeds meer functie daarin stoppen. Maar goed, die functies zitten dan ook in je eigen router.
Je hebt een router achter de experia box hangen?Get!em schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:04:
Trapgat is overigens een van de betere plekken om je WiFi neer te zetten als je zoveel mogelijk met 1 point wil afdekken op meerdere verdiepingen.
Op zich kan je ze natuurlijk wel op elkaar afstemmen maar ik zou hier de wifi van de EB uitzetten omdat deze in de meterkast zit en die meterkast op de gang min of meer buiten het appartement zit.Hmmbob schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:53:
Omdat je beroerd bereik gaat hebben als hij in je meterkast staat, en dan alleen maar een stoorzender is (letterlijk).
@Get!em waarom zou de KPN app niet werken? De EB is nog steeds de router hoor. We hebben het over een accesspoint, niet over een eigen router.
Ah, ok. Geen eigen router. Dan scheelt het, en als je meterkast buiten is, dan is hem plaatsen in je woonkamer van appartement het beste idd, ik ken de situatie (ook op appartement gewoond) .
Wat betreft kpn app: na de update van december zit de EB op http://mijnmodem.kpn . Met eigen router voor WiFi pakt hij dat niet meer.
Wat mijn eigen situatie betreft:
Ik had eerst een eigen router achter de eb hangen. En daarnaast een accesspoint op de verdieping erboven. Eb WiFi uit. Werkte prima. Was overigens met eb v8. Nu met eb v10a de WiFi op Max de eigen WiFi router niet nodig en ook niet bruikbaar ivm Max 100mbit poorten.
Wat betreft kpn app: na de update van december zit de EB op http://mijnmodem.kpn . Met eigen router voor WiFi pakt hij dat niet meer.
Wat mijn eigen situatie betreft:
Ik had eerst een eigen router achter de eb hangen. En daarnaast een accesspoint op de verdieping erboven. Eb WiFi uit. Werkte prima. Was overigens met eb v8. Nu met eb v10a de WiFi op Max de eigen WiFi router niet nodig en ook niet bruikbaar ivm Max 100mbit poorten.
Probleem is. Moet er dan geen telefoonaansluiting zijn in de woonkamer?Get!em schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:27:
Ah, ok. Geen eigen router. Dan scheelt het, en als je meterkast buiten is, dan is hem plaatsen in je woonkamer van appartement het beste idd, ik ken de situatie (ook op appartement gewoond) .
Waarom? Omdat de EB in de meterkast staat?lHybridl schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:43:
[...]
Probleem is. Moet er dan geen telefoonaansluiting zijn in de woonkamer?
Mocht dat een probleem zijn, koop een dect telefoon met meerdere handsets. Bereik van dect is over het algemeen gelijk of iets groter aan 2.4 WiFi,maar heeft minder ontvangst sterkte nodig.
Ik vergis me. Het is glasvezel dus maakt niet uit.Barre73 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 06:59:
[...]
Waarom? Omdat de EB in de meterkast staat?
Vorige week is in mijn huis een glasvezelpunt geplaatst. Echter kan ik nog steeds geen glasvezel bestellen, volgens KPN NetwerkNL is de status nog steeds "Uw woning wordt aangesloten op glasvezel". Hoe lang duurt het doorgaans voordat ik ook daadwerkelijk glasvezel kan bestellen?
Ik denk dat je hier het snelste KPN NetwerkNL even voor kan bellen.MarcoC schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:14:
Vorige week is in mijn huis een glasvezelpunt geplaatst. Echter kan ik nog steeds geen glasvezel bestellen, volgens KPN NetwerkNL is de status nog steeds "Uw woning wordt aangesloten op glasvezel". Hoe lang duurt het doorgaans voordat ik ook daadwerkelijk glasvezel kan bestellen?
0880063744
en heel misschien dat @Barre73 er iets over kan zeggen maar dat weet ik niet zeker
Heb ik al gebeld, maar daar heb je helemaal niks aan. Ze weten niks en ze kunnen niks regelen. De status is "wacht op terugkoppeling".Dennis-L schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:23:
[...]
Ik denk dat je hier het snelste KPN NetwerkNL even voor kan bellen.
0880063744
en heel misschien dat @Barre73 er iets over kan zeggen maar dat weet ik niet zeker
@MarcoC Stuur maar een DM met het adres, dan kijk ik wel even.Dennis-L schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:23:
[...]
Ik denk dat je hier het snelste KPN NetwerkNL even voor kan bellen.
0880063744
Zo.... Sinds vandaag eindelijk ook aan de glasvezel:

Ziggo gelijk opgezegd.
Maareh, waarom die monteur nou langs moest komen? Hij schuift de NTU over het huidige kastje. Aangegeven dat de Experiabox in de doos blijft en de netwerkkabel uit de Ziggo Connectbox getrokken, in de NTU geprikt. Provider wisselen in de Fritz!box 7690 en klaar. Monteur is nog geen 5 minuten binnen geweest.

Ziggo gelijk opgezegd.
Maareh, waarom die monteur nou langs moest komen? Hij schuift de NTU over het huidige kastje. Aangegeven dat de Experiabox in de doos blijft en de netwerkkabel uit de Ziggo Connectbox getrokken, in de NTU geprikt. Provider wisselen in de Fritz!box 7690 en klaar. Monteur is nog geen 5 minuten binnen geweest.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Om de NTU op de FTU te klikken, that's all.TFHfony schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:46:
Zo.... Sinds vandaag eindelijk ook aan de glasvezel:
[Afbeelding]
Ziggo gelijk opgezegd.
Daar kwam het feitelijk inderdaad helemaal op neer. Redelijk zinloos, maar goed. Het werkt.Dennis-L schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:01:
[...]
Om de NTU op de FTU te klikken, that's all.
* TFHfony is happy.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Het ironische is: die nieuwe FTU is in 2016 geïntroduceerd en juist ontworpen om doe-het-zelf installatie mogelijk te maken. Met de NTU die KPN gebruikt heb je echt geen monteur nodig. Dopje van de connector halen en van onder naar boven schuiven. En klaar...Dennis-L schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:01:
[...]
Om de NTU op de FTU te klikken, that's all.
Maar KPN blijft maar monteurs willen sturen.
Nou zeker niet zinloos.TFHfony schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:06:
[...]
Daar kwam het feitelijk inderdaad helemaal op neer. Redelijk zinloos, maar goed. Het werkt.
* TFHfony is happy.
Het plaatsen van een NTU kan best mis gaan waardoor je je hele FTU vernaggeld.
Bij een bestelling kan KPN natuurlijjk niet beoordelen of diegene het eventueel zelf zou kunnen of niet, dus wordt er altijd een monteur gestuurd die dat uit gaat voeren
Dan lijkt het mij best zinvol voor KPN om een iets steviger versie uit de dokteren die eenvoudig zelf te plaatsen is. Lijkt me snel terugverdiendDennis-L schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:08:
[...]
Nou zeker niet zinloos.
Het plaatsen van een NTU kan best mis gaan waardoor je je hele FTU vernaggeld.
Bij een bestelling kan KPN natuurlijjk niet beoordelen of diegene het eventueel zelf zou kunnen of niet, dus wordt er altijd een monteur gestuurd die dat uit gaat voeren
Komt nog bij dat als de monteur langs is geweest, hij in feite akkoord heeft gegeven op je installatie en deze getest heeft afgeleverd. Dan kunnen ze bij latere problemen, gewoon support verlenen op afstand. Heb je geen monteur gehad, dan is de eerste actie bij support, meteen alsnog een monteur sturen....
Been there, done that met ook telfort (ook al was er niks mis en had ik alles zelf prima voor elkaar).
Been there, done that met ook telfort (ook al was er niks mis en had ik alles zelf prima voor elkaar).
De FTU is van KPN NetwerkNL in dit geval, en niet van de provider KPN.TFHfony schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:11:
[...]
Dan lijkt het mij best zinvol voor KPN om een iets steviger versie uit de dokteren die eenvoudig zelf te plaatsen is. Lijkt me snel terugverdiend
Daarnaast zijn er een stuk of 3 soorten FTU's in gebruik op het KPN NetwerkNL netwerk.
De laatste versie schijnt wel redelijk eenvoudig te zijn, maar dan nog, opa Karel met zijn trillende handen... de FTU iets beschadigen en kans dat de hele connectie niet meer werkt. Dan moet KPN NetwerkNL weer op komen dagen en de kosten voor die reparatie zijn voor rekening van de klant.
Prima geregeld dus, dat er een monteur komt.
Kan er niets stuk gaan en als het toch stuk gaat, dan zijn de kosten voor KPN.
[ Voor 32% gewijzigd door Dennis-L op 22-01-2020 21:08 ]
Of in 3 jaar tijd is er toch geregeld door klanten gevraagd om monteurs voor het monteren van de NTU dat KPN heeft besloten dat er alsnog standaard een monteur aangestuurd wordt?Barre73 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:07:
[...]
Het ironische is: die nieuwe FTU is in 2016 geïntroduceerd en juist ontworpen om doe-het-zelf installatie mogelijk te maken. Met de NTU die KPN gebruikt heb je echt geen monteur nodig. Dopje van de connector halen en van onder naar boven schuiven. En klaar...
Maar KPN blijft maar monteurs willen sturen.
Ook zijn er nog genoeg woningen met oudere FTU's waar die nieuwe NTU niet op past, daar moet dan sowieso weer een monteur voor komen.
Heb je niet voor akkoord moeten tekenen na afloop? Moest ik een paar weken terug wel nl.TFHfony schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:46:

Kreeg daarna ook keurig een (geautomatiseerd) mailtje met de handtekening die ik net gezet had en dat alles 100% oké is bevonden door mij. Soort van indekken aan KPN-zijde
Geen idee hoe ze dat doen als er géén monteur langs zou komen...
Moest ik ook hoor.PNJvG schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:57:
[...]
Heb je niet voor akkoord moeten tekenen na afloop? Moest ik een paar weken terug wel nl.![]()
Kreeg daarna ook keurig een (geautomatiseerd) mailtje met de handtekening die ik net gezet had en dat alles 100% oké is bevonden door mij. Soort van indekken aan KPN-zijde
Geen idee hoe ze dat doen als er géén monteur langs zou komen...
Maar Ziggo schijnt gewoon dhz-pakketten te sturen en dat is bijna meer werk.
Die monteurs hebben dan wellicht een KPN shirtje aan, maar die zijn niet in dienst van KPN.
Dat wordt allemaal geoutsourced.
(hebben misschien zelfs shirtjes van verschillende aanbieders in hun bus liggen,
bij de buren hebben ze weer een tele2 of ziggo shirt aan)
Die handtekening is meer als bewijs naar KPN dat de werkzaamheden voltooid zijn
en ze een werkende verbinding hebben opgeleverd.
(die worden waarschijnlijk betaald per aansluiting en geen handtekening, geen geld)
Het is dus niet zo zeer indekken vanaf KPN zijde.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Hier geen KPN busje of KPN shirt. Volker Wessels Telecomhenri8096 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:26:
[...]
Die monteurs hebben dan wellicht een KPN shirtje aan, maar die zijn niet in dienst van KPN.
Dat wordt allemaal geoutsourced.
(hebben misschien zelfs shirtjes van verschillende aanbieders in hun bus liggen,
bij de buren hebben ze weer een tele2 of ziggo shirt aan)
Die handtekening is meer als bewijs naar KPN dat de werkzaamheden voltooid zijn
en ze een werkende verbinding hebben opgeleverd.
(die worden waarschijnlijk betaald per aansluiting en geen handtekening, geen geld)
Het is dus niet zo zeer indekken vanaf KPN zijde.
Maar coax aansluiten is een klein beetje minder gevoelig dan glasvezel. Als in: daar kan je minder aan verkeerd doen, en als dat gebeurd dan strip je gewoon wat extra coax af. Bij glasvezel kan de gemiddelde Nederlander dat niet vanwege flinterdun en speciale gereedschappen enzo.TFHfony schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 07:56:
Maar Ziggo schijnt gewoon dhz-pakketten te sturen en dat is bijna meer werk.
vraagje, ik wil ook kpn, maar via de postcode-check wordt ik niet veel wijzer wat ik kan krijgen, glas ligt er net, maar is nog niet in mijn huis, nu is mijn vraag, is er een andere nieuwe site zoals https://netco-fpi-info.fo...ddresses/redirect_channel te vinden?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
https://www.kpnnetwerk.nl/#Mel33 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:22:
vraagje, ik wil ook kpn, maar via de postcode-check wordt ik niet veel wijzer wat ik kan krijgen, glas ligt er net, maar is nog niet in mijn huis, nu is mijn vraag, is er een andere nieuwe site zoals https://netco-fpi-info.fo...ddresses/redirect_channel te vinden?
Heb je al gezocht in dit topic op "netco" of "fourstack"?Mel33 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:22:
https://kpn-compleet-fpi-...C%93&address=&commit=ZoekMel33 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:22:
Nadat er glasvezel in jou huis ligt, kan het nog best even duren voor de centrale klaar is. Hier heeft het nog 3 maanden geduurd.
ja net gedaan, kom idd bij het advies tegen om te kijken op kpnnetwerk.nl uitHmmbob schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:25:
[...]
Heb je al gezocht in dit topic op "netco" of "fourstack"?
@TFHfony thanks, ga ik hier kijken, het is alleen niet up to date, want op de oude foutstack zag ik wel een FttH 500Mbit snelheid en verwachting staan.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dit zou toch gebruik moeten maken van dezelfde database. Maar, ook hier was nadat de glasvezel binnen was gebracht en net voor de centrale klaar was er ook even ineens geen geplande upgrade meer te vinden en daarna stond hij ineens als beschikbaar. Dus... het kan ook gewoon goed nieuws zijn.Mel33 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:37:
[...]
ja net gedaan, kom idd bij het advies tegen om te kijken op kpnnetwerk.nl uit
@TFHfony thanks, ga ik hier kijken, het is alleen niet up to date, want op de oude foutstack zag ik wel een FttH 500Mbit snelheid en verwachting staan.
Ja geen updates zou ook idd kunnen betekenen dat het klaar is iddTFHfony schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:13:
[...]
Dit zou toch gebruik moeten maken van dezelfde database. Maar, ook hier was nadat de glasvezel binnen was gebracht en net voor de centrale klaar was er ook even ineens geen geplande upgrade meer te vinden en daarna stond hij ineens als beschikbaar. Dus... het kan ook gewoon goed nieuws zijn.
Maar mis dan alleen de info zoals bij de dsl wel staat.
(Btw nog steeds maar 25Mbit dsl mogelijk)
Ander onderwerp: kheb kpnnetwerk gebeld en wordt terug gebeld, ook om het akkoord voor in huis(plaatsing glasvezel) door te geven.
Zelfde database? Vergeet het maar. In fourstack is mijn huisnummer “13 oud” .Het huidige nummer is geen kanvas adres. In kpnnetwerk bestaat “13 oud “ niet. En stond tot voor kort alleen nr 43. En sinds twee dagen zijn beide niet meer bekend in kpnnetwerk. Het is al sinds 1964 hetzelfde huis. Dit gemeld bij kpnnetwerk. Dan krijg je een nietszeggend antwoord.TFHfony schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:13:
[...]
Dit zou toch gebruik moeten maken van dezelfde database. Maar, ook hier was nadat de glasvezel binnen was gebracht en net voor de centrale klaar was er ook even ineens geen geplande upgrade meer te vinden en daarna stond hij ineens als beschikbaar. Dus... het kan ook gewoon goed nieuws zijn.
Ik bedoelde dezelfde database als de site waar hij zelf naar verwees in zijn postfmrama schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:32:
[...]
Zelfde database? Vergeet het maar. In fourstack is mijn huisnummer “13 oud” .Het huidige nummer is geen kanvas adres. In kpnnetwerk bestaat “13 oud “ niet. En stond tot voor kort alleen nr 43. En sinds twee dagen zijn beide niet meer bekend in kpnnetwerk. Het is al sinds 1964 hetzelfde huis. Dit gemeld bij kpnnetwerk. Dan krijg je een nietszeggend antwoord.
KPN Netwerk heb ik zeer slechte ervaring mee. Nietszeggende antwoorden, beloftes niet nakomen en een soort van totale ongeïnteresseerdheid, Rare club. En erg onhandig dat ze ook KPN in de naam hebben...
KPN kijkt naar de BAG, dus je zou daar kunnen checken hoe jouw adres erin staatfmrama schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:32:
[...]
Zelfde database? Vergeet het maar. In fourstack is mijn huisnummer “13 oud” .Het huidige nummer is geen kanvas adres. In kpnnetwerk bestaat “13 oud “ niet. En stond tot voor kort alleen nr 43. En sinds twee dagen zijn beide niet meer bekend in kpnnetwerk. Het is al sinds 1964 hetzelfde huis. Dit gemeld bij kpnnetwerk. Dan krijg je een nietszeggend antwoord.
Nee, KPN als provider heeft altijd vast gehouden aan die monteur voor het plaatsen van de NT. En geloof me: je kan niks kapot maken als je de enige aanwijzing volgt : dopje van de connector in de NTU verwijderen.Dennis-L schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:20:
[...]
Of in 3 jaar tijd is er toch geregeld door klanten gevraagd om monteurs voor het monteren van de NTU dat KPN heeft besloten dat er alsnog standaard een monteur aangestuurd wordt?
Ook zijn er nog genoeg woningen met oudere FTU's waar die nieuwe NTU niet op past, daar moet dan sowieso weer een monteur voor komen.
Wat de 4 soorten FTUs betreft: voor elk adres is bekend welke FTU er hangt. Voorheen kregen klanten de NT ook in het pakket. Het type NT werd verstuurd n.a.v. de informatie in de administratie van Reggefiber.
Nou word ik getriggerd... Als je een DM stuurt met je adres wil ik wel even kijken in de KPN Netwerknl database.fmrama schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:32:
[...]
@TFHfony is gewoon voormalig Reggefiber maar de "klantenservice" is niet altijd even goed op de hoogte van de systemen en zo... Zit ook teveel verloop in mensen naar mijn mening.
[ Voor 31% gewijzigd door Barre73 op 23-01-2020 13:18 ]
Nieuws van KPN:
https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi.htm
"Deze wifi-uitbreiding maakt gebruik van de mesh-technologie. Samen met de Wifi Manager (voorheen de ‘Wifi Tuner’) en de KPN Thuis app zijn de mooi vormgegeven SuperWifi punten snel en zonder technische kennis te installeren en te optimaliseren. De SuperWifi punten nemen automatisch de inloggegevens en het wachtwoord van het modem over en ze werken slim met elkaar samen om de bandbreedte de verdelen. Hierdoor verbinden de apparaten in huis automatisch met het beste wifisignaal. De Wifi Manager in de KPN Thuis app geeft inzicht in de prestaties van het netwerk en laat zien welke apparaten er verbonden zijn"
"Deze wifi-uitbreiding maakt gebruik van de mesh-technologie. Samen met de Wifi Manager (voorheen de ‘Wifi Tuner’) en de KPN Thuis app zijn de mooi vormgegeven SuperWifi punten snel en zonder technische kennis te installeren en te optimaliseren. De SuperWifi punten nemen automatisch de inloggegevens en het wachtwoord van het modem over en ze werken slim met elkaar samen om de bandbreedte de verdelen. Hierdoor verbinden de apparaten in huis automatisch met het beste wifisignaal. De Wifi Manager in de KPN Thuis app geeft inzicht in de prestaties van het netwerk en laat zien welke apparaten er verbonden zijn"
[ Voor 255% gewijzigd door Barre73 op 27-01-2020 14:18 ]
Ik heb nu (gelijkvloers huis, 100m2) de moden(met wifi router) in de meterkast en in de andere kant van het huis een KPN wifi versterker (bedraad aangesloten). Ik heb, op 1 plek na, overal in het huis goede wifi dekking.
Wat zou dan de meerwaarde voor mij zijn?
Wat zou dan de meerwaarde voor mij zijn?
Barre73 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:16:
Nieuws van KPN:
Niet. Dit is gewoon een cashcow voor KPN, ter vervanging van de gratis KPN wifi versterker.
Als ik de actie zo zie: 100Mbit zonder superwifi = 47,50 p/m met 6mnd 50%
100Mbit met superwifi = 47,50 p/m, geen korting
Netto dus 141 euro ingeleverd. Dus de huidige leus: het is nieuw, dus tijdelijk gratis, klopt niet....
Na de huidige actieperiode blijk je 199euro te betalen voor de superwifi apparatuur (twee acccespoints).
Netto dus 141 euro ingeleverd. Dus de huidige leus: het is nieuw, dus tijdelijk gratis, klopt niet....
Na de huidige actieperiode blijk je 199euro te betalen voor de superwifi apparatuur (twee acccespoints).
Sinds wanneer heeft het oude model mesh technologie aan boord?Get!em schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:14:
Niet. Dit is gewoon een cashcow voor KPN, ter vervanging van de gratis KPN wifi versterker.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Sinds de update van december. Tenminste als ik de changelogs zie.
Experia WiFi: https://forum.kpn.com/int...i-update-1-00-26v3-484206
Maar goed, je koopt je eigen klantenbinding. De extra mesh points kosten dan 199 (of 149), zijn van arcadyan, maar bevatten kpn-firmware. Daardoor kun je ze niet gebruiken met andere routers.
Maar goed, je koopt je eigen klantenbinding. De extra mesh points kosten dan 199 (of 149), zijn van arcadyan, maar bevatten kpn-firmware. Daardoor kun je ze niet gebruiken met andere routers.
[ Voor 82% gewijzigd door Get!em op 27-01-2020 20:44 ]
Dat laatste zal wel meevallen. Alle vorige apparaten waren ook te gebruiken in combinatie met andere routers. Updaten van firmware ging wat omslachtiger maar lukte ook wel.Get!em schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:59:
Sinds de update van december. Tenminste als ik de changelogs zie.
Dit lijkt dan toch gewoon een nieuwe naam voor wat ze vorige week nog verkochten onder de naam draadloze wifiversterker? In ieder geval die ronde versterkers wel. Of zit het nieuwe hem erin dat het nu gecombineerd lijkt te worden met iets anders dan die experiabox?Barre73 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:16:
Nieuws van KPN:
Overigens zijn de prijzen wel redelijk omhoog gegaan. Bij de installatie van de glasvezel bij ons heeft de KPN monteur ons begin januari 3 van die draadloze ronde model wifiversterkers voor 158 euro verkocht, waar je er nu dus nog maar 2 voor krijgt.
Die ronde wifiversterkers ben ik wel erg tevreden over. Deze zijn als ik google volgens mij gewoon gerebrande "BT whole home wifi" units die in de UK verkocht werden, daar kun je wel veel reviews van vinden in tegenstelling tot die KPN versie waar je bijna niets van kunt vinden.
AC2600 met 4x4 MIMO , mogelijkheid tot wired backhaul als je dat wil en mesh support en stabiel (tot nu toe ), daardoor vind ik het toch wel een interessant product, in ieder geval in relatie tot de oude prijs, die ik betaald heb.
Maar wel met KPN-software...en dan wordt het ineens minder interessantMaarren schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:10:
[...]
Dit lijkt dan toch gewoon een nieuwe naam voor wat ze vorige week nog verkochten onder de naam draadloze wifiversterker? In ieder geval die ronde versterkers wel. Of zit het nieuwe hem erin dat het nu gecombineerd lijkt te worden met iets anders dan die experiabox?
Overigens zijn de prijzen wel redelijk omhoog gegaan. Bij de installatie van de glasvezel bij ons heeft de KPN monteur ons begin januari 3 van die draadloze ronde model wifiversterkers voor 158 euro verkocht, waar je er nu dus nog maar 2 voor krijgt.
Die ronde wifiversterkers ben ik wel erg tevreden over. Deze zijn als ik google volgens mij gewoon gerebrande "BT whole home wifi" units die in de UK verkocht werden, daar kun je wel veel reviews van vinden in tegenstelling tot die KPN versie waar je bijna niets van kunt vinden.
AC2600 met 4x4 MIMO , mogelijkheid tot wired backhaul als je dat wil en mesh support en stabiel (tot nu toe ), daardoor vind ik het toch wel een interessant product.
Ik hou het toch liever bij mijn Fritz!box 7590 met 2 x Fritz!Repeater 3000 in Mesh opstelling
Ik kan nu niet controleren hoe groot het nadeel is omdat ik zelf nu inderdaad op een KPN aansluiting zit. Voorzover ik kan zien kun je de accesspoints gewoon via de webinterface benaderen waar je SSID en dergelijke kunt instellen en firmware updates kunt doen. Er lijkt mij niet direct een reden dat ze het niet zouden doen op een willekeurige andere router, maar kan dit op dit moment niet testen. Wat in ieder geval wel een nadeel kan zijn als je wat meer wil, is dat de KPN software heel eenvoudig is, SSID instellen en een gast netwerk en een beetje logging en dat is het wel.Edje040 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:51:
[...]
Maar wel met KPN-software...en dan wordt het ineens minder interessant
Ja dat is natuurlijk nog mooier. Met een groter budget zou ik ook wat anders gekocht hebben. Mijn punt was eigenlijk om wat ervaring met die ronde KPN wifipunten te delen, aangezien ik daar nog niets/niet veel van had gezien op dit forum en dat ze in ieder geval met de oude prijs van ca. €50 per AP en volgens mij ook met de nieuwe prijs van ca. €75 per AP qua prijs/prestatie best voordelig lijken te zijn, vergeleken met veel andere mesh systemen. Mits je de nadelen van KPN software en simpele functionaliteit accepteert.TFHfony schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:00:
Ik hou het toch liever bij mijn Fritz!box 7590 met 2 x Fritz!Repeater 3000 in Mesh opstelling
De ronde AP's kosten momenteel 79 euro per stuk, 149 euro voor twee en 199 euro voor drie. Of dat ooit anders is geweest weet ik niet want ik wist tot gisteren nog niet eens dat KPN deze aanbood..Maarren schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:35:
[...]
Ik kan nu niet controleren hoe groot het nadeel is omdat ik zelf nu inderdaad op een KPN aansluiting zit. Voorzover ik kan zien kun je de accesspoints gewoon via de webinterface benaderen waar je SSID en dergelijke kunt instellen en firmware updates kunt doen. Er lijkt mij niet direct een reden dat ze het niet zouden doen op een willekeurige andere router, maar kan dit op dit moment niet testen. Wat natuurlijk wel een nadeel kan zijn als je wat meer wil, is dat de KPN software heel eenvoudig is, SSID instellen en een gast netwerk en een beetje logging en dat is het wel.
[...]
Ja dat is natuurlijk nog mooier. Met een groter budget zou ik ook wat anders gekocht hebben. Mijn punt was eigenlijk om wat ervaring met die KPN wifipunten te delen, aangezien ik daar nog niets/niet veel van had gezien op dit forum en dat ze in ieder geval met de oude prijs van ca. €50 per punt en volgens mij ook met de nieuwe prijs van €75 per punt qua prijs/prestatie best voordelig zijn, vergeleken met andere mesh systemen. Mits je de nadelen van KPN software en simpele functionaliteit accepteerd.
Bron
Vraagje; ik woon op een schip en in het voorjaar krijgen wij glasvezel. Is er iemand die mij kan vertellen hoe deze infrastructuur wordt aangelegd? Ik moet om de zoveel jaar naar de werf dus de aansluiting moet los te koppelen zijn. Kan dit met een glasvezelaansluiting? Daarnaast moet de kabel ergens het schip in en dat gaat (zo zit de adsl aansluiting nu ook) door een ventilatiepijp met een 180 graden bocht. De kabel komt dan binnen in de machinekamer en vandaar uit moet ik via allerlei leidingen naar de ruimte waar de router staat. Nu hoor ik dat je de fysieke glasvezelkabel niet kan buigen omdat hij anders kan breken. Klopt dit? De router kan niet in de machinekamer staan omdat ik vanwege al het staal nergens wifi heb.
Graag hoor ik van iemand! Thanks!
Geen idee wat het wordt, maar is het niet aannemelijker dat je FTU/NTU op de wal komen en je dan gewoon een ethernetkabel (UTP) naar binnen loopt (naar willekeurig welke plek)?
Die UTP kabel klik je ook zo los, precies zoals je dat nu ook al zou doen.
Die UTP kabel klik je ook zo los, precies zoals je dat nu ook al zou doen.
[ Voor 18% gewijzigd door Hmmbob op 28-01-2020 19:46 ]
Ik denk dat de FTU binnen in de boot wordt afgemonteerd.Ferret schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:01:
Vraagje; ik woon op een schip en in het voorjaar krijgen wij glasvezel. Is er iemand die mij kan vertellen hoe deze infrastructuur wordt aangelegd? Ik moet om de zoveel jaar naar de werf dus de aansluiting moet los te koppelen zijn. Kan dit met een glasvezelaansluiting? Daarnaast moet de kabel ergens het schip in en dat gaat (zo zit de adsl aansluiting nu ook) door een ventilatiepijp met een 180 graden bocht. De kabel komt dan binnen in de machinekamer en vandaar uit moet ik via allerlei leidingen naar de ruimte waar de router staat. Nu hoor ik dat je de fysieke glasvezelkabel niet kan buigen omdat hij anders kan breken. Klopt dit? De router kan niet in de machinekamer staan omdat ik vanwege al het staal nergens wifi heb.
Maar doorgaans komt er eerst een schouw van KPN NetwerkNL, om de beste plek voor de FTU te bepalen.
Misschien dat je met die mensen iets kan regelen?
De FTU mag niet op de boot en de glasvezelkabel dus ook niet naar de boot. In die gevallen moet een walkast worden geplaatst (door de bewoner of gemeente) waar de FTU in kan komen. Bewoner is dan zelf verantwoordelijk voor een UTP kabel naar de boot waar dan de router kan staan.Dennis-L schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:56:
[...]
Ik denk dat de FTU binnen in de boot wordt afgemonteerd.
Maar doorgaans komt er eerst een schouw van KPN NetwerkNL, om de beste plek voor de FTU te bepalen.
Misschien dat je met die mensen iets kan regelen?
Heel toevallig in Groningen?
Vet - dat lijkt precies het scenario wat ik gegokt had
Nee, Amsterdam.Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:31:
[...]
De FTU mag niet op de boot en de glasvezelkabel dus ook niet naar de boot. In die gevallen moet een walkast worden geplaatst (door de bewoner of gemeente) waar de FTU in kan komen. Bewoner is dan zelf verantwoordelijk voor een UTP kabel naar de boot waar dan de router kan staan.
Er is een schouw geweest maar die man wist helemaal niks; niet over hoe de kabel zou lopen en of het wel of niet los te koppelen zou zijn. Daar had ik dus niks aan.
Ik denk dat ik op de wal een kast monteer (IP68 in elk geval) en daarvandaan met UTP naar binnen ga. Goeie tip, thanks!
edit: Nog een vraagje; wat zijn de afmetingen van die FTU en NTU? Dan weet ik naar wat voor kast ik op zoek moet
[ Voor 7% gewijzigd door Ferret op 29-01-2020 05:40 . Reden: extra info ]
Is dit KPN Netwerk NL of Glasdraad?Ferret schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 05:32:
[...]
Nee, Amsterdam.
Er is een schouw geweest maar die man wist helemaal niks; niet over hoe de kabel zou lopen en of het wel of niet los te koppelen zou zijn. Daar had ik dus niks aan.
Ik denk dat ik op de wal een kast monteer (IP68 in elk geval) en daarvandaan met UTP naar binnen ga. Goeie tip, thanks!
edit: Nog een vraagje; wat zijn de afmetingen van die FTU en NTU? Dan weet ik naar wat voor kast ik op zoek moet
De NTU heeft ook stroom nodig. Dus je hebt ook ruimte nodig voor een stopcontact en stroomadapter...Ferret schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 05:32:
[...]
Beter is werken met twee switches.lHybridl schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:22:
[...]
Die had ik inderdaad al gezien idd. Valt ook mee qua prijs.
Sluit meteen alle genummerde kabels aan, eventueel via een extra switch als de experiabox te weinig aansluitingen heeft.
Niet de echte!
Waarom twee switches en waar moeten die twee dan komen naar jouw idee?Meestervisser schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:54:
[...]
Beter is werken met twee switches.
Sluit meteen alle genummerde kabels aan, eventueel via een extra switch als de experiabox te weinig aansluitingen heeft.
Aha! Dank voor deze informatie.Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:31:
[...]
De FTU mag niet op de boot en de glasvezelkabel dus ook niet naar de boot. In die gevallen moet een walkast worden geplaatst (door de bewoner of gemeente) waar de FTU in kan komen. Bewoner is dan zelf verantwoordelijk voor een UTP kabel naar de boot waar dan de router kan staan.
Ook wel logisch dat de glasvezel op de wal wordt afgemonteerd
Hij zegt dat er 4 kabels lopen van zijn meterkast naar appartement, slechts 1 aansluiten zoals hij voorstelt is zonde en onnodig.Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:33:
[...]
Waarom twee switches en waar moeten die twee dan komen naar jouw idee?
Niet de echte!
Voor zijn use-case niet per se nodig, maar dat zou wel kunnen. Waar alleen die 2 extra switches die je noemt voor nodig zijn zie ik niet, maar dat je dan net zo goed de kabels kan aansluiten in je meterkast (en daarmee in je woon- en slaapkamer meteen extra patch punten hebt) sure.Meestervisser schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:44:
[...]
Hij zegt dat er 4 kabels lopen van zijn meterkast naar appartement, slechts 1 aansluiten zoals hij voorstelt is zonde en onnodig.
Hij geeft zelf aan een switch(met wifi) te willen plaatsen in zijn woonkamer, voor zijn media aparaten.Hmmbob schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:28:
[...]
Voor zijn use-case niet per se nodig, maar dat zou wel kunnen. Waar alleen die 2 extra switches die je noemt voor nodig zijn zie ik niet, maar dat je dan net zo goed de kabels kan aansluiten in je meterkast (en daarmee in je woon- en slaapkamer meteen extra patch punten hebt) sure.
Daarnaast zeg ik: Sluit meteen alle genummerde kabels aan, eventueel via een extra switch als de experiabox te weinig aansluitingen heeft.
Eventueel is een belangerijk woord.
Niet de echte!
@Meestervisser en @Hmmbob
De experia box wordt nu geplaatst in de woonkamer. Aansluiting komt binnen via de meterkast en dan gaat kabel nummer 2 naar de woonkamer en wordt de experia box op aangesloten.
De experia box wordt nu geplaatst in de woonkamer. Aansluiting komt binnen via de meterkast en dan gaat kabel nummer 2 naar de woonkamer en wordt de experia box op aangesloten.
Chips... Ik weet niet wat zij voor FTU gebruiken. Niks te vinden op hun site?
@Meestervisser ik snap je. Ik dacht even dat je moeilijk wilde doen met twee managed switches, Vlans, etc..
[ Voor 28% gewijzigd door Barre73 op 29-01-2020 18:44 ]
Lijkt me het meest efficiëntelHybridl schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:05:
@Meestervisser en @Hmmbob
Dacht ik ook ja. Had het al zelf gedaan. Maar het is een nieuwe aansluiting dus monteur moet het doen helaas.
Maar ja komt vrijdag.
TK-01. Ze hebben in het verleden de Attema gebruikt.Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:43:
[...]
Chips... Ik weet niet wat zij voor FTU gebruiken. Niks te vinden op hun site?
@Meestervisser ik snap je. Ik dacht even dat je moeilijk wilde doen met twee managed switches, Vlans, etc..
It ain't stupid if it works!
Dus precies dezelfde als KPN Netwerk NL?vr6-only schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:27:
[...]
TK-01. Ze hebben in het verleden de Attema gebruikt.
Klopt, net zoals FiberNH, FiberFlevo en nog een paar.
It ain't stupid if it works!
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen