[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 147 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 00:13

filthy rich

löp wa los

TFHfony schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:43:
[...]

Dat is ook exact mijn ervaring. Vroeger bij Ziggo, nu bij kpn. Gewoon bellen als het contract is afgelopen en dan vragen wat ze kunnen aanbieden als je verlengd.
De ene keer krijg je een wat grotere korting dan de andere. Maar dreigen met overstappen heb ik ook nooit hoeven doen.
Deze keer 9 maanden voor 42,50 euro voor 1gbit glas only bij 1 jaar verlengen. En je bent gelijk weer van de jaarlijkse indexatie af.
Volgend jaar zien we wel weer verder.
Moeder heeft oud abo van 50/5mbps voor 63 euro, nu 2 keer gebeld (0800 nummer en 1x gevraagd verlengen en 1x gevraagd opzegging). Krijg 2 keer zelfde aanbod. Ze willen je eerst verlengen met oude snelheid/tarief. Als je dan aandringt en zegt dat nieuwe kpn abo's (GLASVEZEL!) tegenwoordig sneller én goedkoper zijn komen ze met een ander aanbod, namelijk 100/10?mpbs voor 55 euro 1 jaar of 2 jaar met eerste 6 maand 10 euro korting.

Jarenlang dus al teveel betaald, nauwelijks tegemoetkoming

Als je zegt dat dat een te groot gat is met de concurrent als je overstapt dan komen ze niet met wat anders en vinden ze dat eigenlijk prima. Heb nu dus voor haar opgezegd.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
filthy rich schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:59:
[...]

Moeder heeft oud abo van 50mbps voor 63 euro, nu 2 keer gebeld (0800 nummer en 1x gevraagd verlengen en 1x gevraagd opzegging). Krijg 2 keer zelfde aanbod. Ze willen je eerst verlengen met oude snelheid/tarief. Als je dan aandringt en zegt dat nieuwe kpn abo's tegenwoordig sneller én goedkoper zijn komen ze met een ander aanbod, namelijk 100mbps voor 55 euro 1 jaar of 2 jaar met eerste 6 maand 10 euro korting.

Als je zegt dat dat een te groot gat is met de concurrent als je overstapt dan komen ze niet met wat anders en vinden ze dat eigenlijk prima. Heb nu dus voor haar opgezegd.
Nou doei dan :w
Bij andere providers gebeurt exact hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

mad-dog schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:03:
[...]

Nou doei dan :w
Bij andere providers gebeurt exact hetzelfde
Nee hoor ziggo gaf me half jaar geleden 9 maand bijna 50% korting. En t is niet eens dat ik dat vroeg bij KPN, maar dit was wel erg karig.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

filthy rich schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:59:
[...]

Moeder heeft oud abo van 50/5mbps voor 63 euro, nu 2 keer gebeld (0800 nummer en 1x gevraagd verlengen en 1x gevraagd opzegging). Krijg 2 keer zelfde aanbod. Ze willen je eerst verlengen met oude snelheid/tarief. Als je dan aandringt en zegt dat nieuwe kpn abo's (GLASVEZEL!) tegenwoordig sneller én goedkoper zijn komen ze met een ander aanbod, namelijk 100/10?mpbs voor 55 euro 1 jaar of 2 jaar met eerste 6 maand 10 euro korting.

Jammer dat dat je ervaring is. Mijn ervaring is gelukkig anders. Misschien ook een kwestie van wie je aan de telefoon krijgt of de manier waarop je ze benaderd. Geen idee.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
TFHfony schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:05:
[...]

Jammer dat dat je ervaring is. Mijn ervaring is gelukkig anders. Misschien ook een kwestie van wie je aan de telefoon krijgt of de manier waarop je ze benaderd. Geen idee.
Zoiets ja.... en het gebied waar je woont maakt ook groot verschil. Hoeveel concurrentie is er op het netwerk e.d.. Ik heb eind november mijn contract vernieuwd (en dus niet de oude verlengd) en daar ging geen eurocent korting vanaf. Ik betaal dus de standaard abonnementsprijs en omdat mijn vorige abonnement en trager was en ietsje duurder, ga ik er zeker wel op vooruit :)

Maar dat geldt niet voor iedereen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden, komende dinsdag stap ik over van Odido glas naar KPN (glas). Nu heb ik hier van de week apparatuur voor ontvangen echter is de firmware van de Experia Box 12 dermate oud dat de LAN kant niet kan worden aangepast (greyed out)

Nu heb k gelezen dat hier een update voor uit is. Kan iemand mij vertellen wanneer de Experia Box 12 geupdate zal worden? Is dat al direct zodra deze verbonden is met het KPN netwerk of gebeurd dit alleen tijdens nachtelijke uren?

Heb namelijk niet zoveel zin om het thuisnetwerk aan te passen in 192.168.2.x als dit met een update voorkomen kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@bluecupra Hier kwam die iets meer dan een maand na overstap naar KPN, kreeg SMS met waarschuwing, de update werd 's nachts uitgevoerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 13-01-2024 10:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:11

NEK

Unifi update
KPN Box 12 is meerdere malen in storing geschoten; buffer overflow leek het wel.
Latency schoot omhoog naar 60ms en vervolgens door naar 638ms

Vervolgens alles direct aangesloten op de Unifi DM SE via VLAN 6 via de ONT.
  • Glasverbinding heeft momenteel een latency van max 2 ms (met een gemiddelde van 1ms)
  • IPTV werkt vlekkeloos (zelfs zonder apart in te stellen VLAN 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Raven schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:23:
@bluecupra Hier kwam die iets meer dan een maand na overstap naar KPN, kreeg SMS met waarschuwing, de update werd 's nachts uitgevoerd.
Bedankt voor deze reactie, jammer dat de EB12 niet direct geupdate wordt zodra deze "online" komt of er een mogelijkheid is om dit te forceren, zo zie je maar dat ISP apparatuur wat beperkend kan werken. Misschien dan ook maar eens Ubiquity gaan overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bluecupra schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:36:
[...]

Bedankt voor deze reactie, jammer dat de EB12 niet direct geupdate wordt zodra deze "online" komt of er een mogelijkheid is om dit te forceren, zo zie je maar dat ISP apparatuur wat beperkend kan werken. Misschien dan ook maar eens Ubiquity gaan overwegen
Ik had de EB er helemaal niet tussen willen hebben, maar router-pc met Debian werkte in eerste instantie niet met PPPoE, een aantal andere instellingen verder werkt PPPoE wel alleen timeouts bij websites.

Heb mijn router-pc daardoor achter de EB en heb het VLAN met 192.168.2.* naar een andere range overgezet, gelukkig zo gebeurt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
NEK schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:27:
Unifi update
KPN Box 12 is meerdere malen in storing geschoten; buffer overflow leek het wel.
Latency schoot omhoog naar 60ms en vervolgens door naar 638ms

Vervolgens alles direct aangesloten op de Unifi DM SE via VLAN 6 via de ONT.
  • Glasverbinding heeft momenteel een latency van max 2 ms (met een gemiddelde van 1ms)
  • IPTV werkt vlekkeloos (zelfs zonder apart in te stellen VLAN 4)
Dan heb je TV+ via Unicast met veel lagere bandbreedte, het is maar net wat je eisen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK

NEK

mad-dog schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:15:
[...]

Dan heb je TV+ via Unicast met veel lagere bandbreedte, het is maar net wat je eisen zijn
Hi, ik kan gebruik maken van multicast :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
NEK schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:23:
[...]

Waar kan je aan zien dat het multicast is?
En wat zijn de bijbehorende Unifi-instellingen?

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
NEK schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:23:
[...]

Onmogelijk zonder VLAN4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK

NEK

mad-dog schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:34:
[...]

Onmogelijk zonder VLAN4....
kpn box geeft de optie aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:41
Airw0lf schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:28:
[...]

Waar kan je aan zien dat het multicast is?
En wat zijn de bijbehorende Unifi-instellingen?
Als je op je KPN TV+-box versie 1.134.1 van de TV+ app hebt, dan kun je dat zien tijdens het tv-kijken. In de infobalk staat 'LIVE' (alles hoofdletters) als het de multicast-stream is, en 'Live' (met kleine letters) als het de slechtere unicast-stream is.

Misschien heb je deze versie al uit de voorselectie, anders krijg je hem dinsdag pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
vraag,

is de xperiabox v12 met een xbox aangesloten via ethernetkabel plug&play of moet er in de v12 nog wat worden aangepast?

reden waarom ik het vraag is omdat we in het verleden bij kpn de v10 hebben gehad waar we ipv6 moesten uitschakelen en upnp inschakelen omdat we anders een gesloten nat hadden op de xbox en met 1Gbit net geen 100 download haalde....

vraag 2,

is in de v12 ipv6 uit te schakelen en upnp in te schakelen mocht dat nodig zijn?

alvast bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK

NEK

xFeverr schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:07:
[...]

Als je op je KPN TV+-box versie 1.134.1 van de TV+ app hebt, dan kun je dat zien tijdens het tv-kijken. In de infobalk staat 'LIVE' (alles hoofdletters) als het de multicast-stream is, en 'Live' (met kleine letters) als het de slechtere unicast-stream is.

Misschien heb je deze versie al uit de voorselectie, anders krijg je hem dinsdag pas.
Ik zie LIVE staan (hoofdletters) en kijk multicast; dit allemaal via Unifi DM Pro SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
NEK schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:20:
[...]

Ik zie LIVE staan (hoofdletters) en kijk multicast; dit allemaal via Unifi DM Pro SE
Hoe lang duurt het zappen bij jou? Er zit een failback ingebakken wanneer de TV+ box geen multicast stream kan opbouwen, dan verbindt hij automatisch met unicast stream.
Zoals hierboven al aangegeven, zonder Vlan 4 gaat multicast niet magisch opeens wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
[...]

Met welke TV+-app versie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:46
bluecupra schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:36:
[...]

Meestal update EB12 meteen bij eerste keer online komen.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

TFHfony schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:05:
[...]

Denk het ook hoor, maar na 2 keer vind ik het wel best. Dan maar iets meer moeite doen en de zooi terug sturen.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mijn vriendin heeft sinds een tijdje ook KPN. Met experiabox V12.

Helaas zat deze in de 192.168.2.xxx range, wat ik thuis ook al jaren (en jaren en jaren) gebruik.
Dus mijn wireguard werkt niet meer. (rare is dat mijn android telefoon wel werkt op deze wifi met wiregaurd).

Nu was ik blij om te lezen dat je sinds kort ook op de V12 het subnet kunt aanpassen door het adres van de EB12 te veranderen. Dus dacht een ander subnet te kiezen en klaar.

Helaas dus. Zodra je een ander subnet kiest op de EB12, werkt de VIP5202 niet meer. TV doet niets, tot je het subnet weer veranderd in 192.168.2.xxx Resetten van de TV-box kan ook niet, want hij kan geen nieuwe software meer laden...

Is er wel een manier om EB12 in een ander subnet te krijgen met werkende TV box??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmarc
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23:27
Ik heb begin december KPN glasvezel aangevraagd voor in mijn nieuwbouwwoning (met ingangsdatum 8 januari). Er wordt dan een afspraak ingepland voor het afmonteren.... maar dat moet nog steeds gebeuren. Twee keer tevergeefs gebeld naar KPN Netwerk, maar daar kom je ook geen steek verder bij een callcenter dan een case aanmaken. Allemaal weer uitbesteed aan onderaannemers en zo sta je weer met de rug tegen de muur.

Hoe moeilijk kan het zijn zou je zeggen... Nieuwe klant, nieuwe aansluiting en de kabel ligt al in de meterkast. Als ik dit geweten had was ik liever voor Ziggo gegaan.

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat de glasvezel kabel afgemonteerd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Cyberpope schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:31:
Mijn vriendin heeft sinds een tijdje ook KPN. Met experiabox V12.

Helaas zat deze in de 192.168.2.xxx range, wat ik thuis ook al jaren (en jaren en jaren) gebruik.
Dus mijn wireguard werkt niet meer. (rare is dat mijn android telefoon wel werkt op deze wifi met wiregaurd).

Nu was ik blij om te lezen dat je sinds kort ook op de V12 het subnet kunt aanpassen door het adres van de EB12 te veranderen. Dus dacht een ander subnet te kiezen en klaar.

Helaas dus. Zodra je een ander subnet kiest op de EB12, werkt de VIP5202 niet meer. TV doet niets, tot je het subnet weer veranderd in 192.168.2.xxx Resetten van de TV-box kan ook niet, want hij kan geen nieuwe software meer laden...

Is er wel een manier om EB12 in een ander subnet te krijgen met werkende TV box??
Wat ik zou uit de topics haal, is de v10 de enige waar dit op kon en is het verder niet mogelijk. Behalve eigen hardware te gaan gebruiken. Eigenlijk zeer vreemd en geven ze ook geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
filthy rich schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:11:
[...]

Nee hoor ziggo gaf me half jaar geleden 9 maand bijna 50% korting. En t is niet eens dat ik dat vroeg bij KPN, maar dit was wel erg karig.
En was dat bij Ziggo ook op het goedkoopste en meeste simpele abonnement zonder extra opties?

Een klant die 200 of 1000 mbit afneemt kost nagenoeg niets meer dan een klant die 50 mbit afneemt. Maar betaald veel meer. Dan is het makkelijk om korting te geven.

Euhm... \n ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Arunia schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:59:
[...]

Wat ik zou uit de topics haal, is de v10 de enige waar dit op kon en is het verder niet mogelijk. Behalve eigen hardware te gaan gebruiken. Eigenlijk zeer vreemd en geven ze ook geen antwoord op.
Nee, de V12 kun je wel sinds laatste update de IPrange veranderen. Maar blijkbaar werkt dan de TV ontvanger niet meer.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Cyberpope schreef op maandag 15 januari 2024 @ 06:46:
[...]

Nee, de V12 kun je wel sinds laatste update de IPrange veranderen. Maar blijkbaar werkt dan de TV ontvanger niet meer.
Oh ja, zoiets was het inderdaad. Ben blij dat ik mijn Unifi USG 3P gebruikt heb. Want hier zou ik ontzettend gefrustreerd van worden om eerlijk te zijn en waarschijnlijk alsnog er iets voor in de plaats zetten om het op te lossen.

Vervelende is dat ze niet aangeven waarom ze dat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 14:35
Nickname55 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 23:26:
[...]
En was dat bij Ziggo ook op het goedkoopste en meeste simpele abonnement zonder extra opties?
Beetje off-topic, maar ik heb bij Ziggo meegemaakt dat ik opzegde (ik had toen het goedkoopste 50/5 abo) en er werd nul komma nul moeite gedaan om me te behouden. Een week later werd ik gebeld door retentie met een "aanbieding", namelijk extra zenders gratis voor 12 maanden. Korting op de aboprijs was niet mogelijk. IK had geen interesse. Weer een week later werd ik gebeld met nog méér gratis zenders. Geen interesse, ik wilde gewoon een lagere prijs, maar dat kon niet. En uiteindelijk, totaal bijna 4 weken na mijn opzegging, werd ik wéér gebeld door retentie, maar nu met de optie om de eerste 6 maanden 50% korting op de basisprijs te krijgen. Maar kom op zeg, 4 weken later, toen had ik dus al een andere abo bij een andere provider (DSL) afgesloten.
Dus ook bij Ziggo kan het wél, zelfs bij het goedkoopste abo, maar erg veel moeite doen ze er niet voor, en uiteindelijk ook veel te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 13:23
SuperVeloce schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:04:
[...]

Meestal update EB12 meteen bij eerste keer online komen.
Ik heb die ervaring ook.

Had de EB12 aangesloten toen mijn verbinding niet werkte omdat de monteur de ledjes wilde zien op de EB12.
Toen de verbinding zou moeten werken even getest met de standaard WiFi instellingen van de EB12. Had inderdaad internet... voor paar minuten. Daarna wedt de EB12 automatisch opnieuw opgestart voor een update (de ONT ook trouwens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 12:54
[...]

Ik ben zelf aan het overwegen om een udm se aan te schaffen voor deurbel en camera’s, het gedoe met de tv ontvangers weerhoudt me hiervan, maar bij jou werkt het dus ‘out of the box?’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 19-09 14:06
[...]

Domme opmerking wellicht maar pas je dan ook de DHCP range aan ?
Anders is het logisch dat de tv-ontvanger niet meer werkt. die kan immers geen IP krijgen uit de nieuwe range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
[...]

Als je de IP range aanpast moet de ontvanger even geholpen worden met een powercycle - gok ik... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK

NEK

austin_77 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:02:
[...]

Ik ben zelf aan het overwegen om een udm se aan te schaffen voor deurbel en camera’s, het gedoe met de tv ontvangers weerhoudt me hiervan, maar bij jou werkt het dus ‘out of the box?’
Ja, tv werkt zonder VLAN 4; echter is de TV wel iets trager dan direct aangesloten op de EB12.

Ik vind de glasvezelverbinding van KPN echt super (gemiddelde latency van 1 ms) en super strakke verbinding.

Ik ben echter minder blij met zowel de EB12 als Fritzmodem 7590. EB12 ging een aantal keren onderuit (buffer overflow) bij downloads boven de 70 Mb/s en de Fritzmodem had een hoge latency.

Dus nu alles aangesloten op de mijn UDM SE Pro en de TV en Fritzmodem laten annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 17:09
NEK schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:52:
[...]

Ja, tv werkt zonder VLAN 4; echter is de TV wel iets trager dan direct aangesloten op de EB12.

Ik vind de glasvezelverbinding van KPN echt super (gemiddelde latency van 1 ms) en super strakke verbinding.

Ik ben echter minder blij met zowel de EB12 als Fritzmodem 7590. EB12 ging een aantal keren onderuit (buffer overflow) bij downloads boven de 70 Mb/s en de Fritzmodem had een hoge latency.

Dus nu alles aangesloten op de mijn UDM SE Pro en de TV en Fritzmodem laten annuleren.
Dan zou je nog je UDM SE Pro zo moeten instellen dat zappen wel snel gaat dat kan door middel van de scripts van Fabian nu kijk je op unicast en je wilt natuurlijk multicast kijken.
Daarom is TV nu traag met zappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 15:40
[b]mmmmarc in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat de glasvezel kabel afgemonteerd was?
14 december zou de lijn actief worden. Uiteindelijk was dat bijna een maand later. Werkelijk alles ging fout tijdens het aansluitproces en al die (beunhaas) onderaannemers wijzen naar KPN en andersom. Ik kreeg in eerste instantie geen xgs-pon unit, die werd een dag later wel aangesloten en doorgemeten en dan zou het werken. Niet dus. Ik stelde nog voor aan de helpdesk of ze misschien een nieuwe serienummer van dat kastje nodig hadden. Nee dat was het niet. Tweede week januari opeens bericht: kunt u het serienummer doorgeven van het kastje. Dan gaan we hem definitief aansluiten...
Daarna deed de lijn het overigens direct en ik haal bijna 1 Gbit dus dat is wel fijn. Had al allemaal horrorverhalen gelezen dat mensen liever bij Ziggo waren gebleven.

KPN TV op basis van AndroidTV is prima alhoewel zappen niet snel gaat en je niet een profiel met favoriete zenders kan aanmaken (zoals bij Ziggo, en al 100 jaar bij andere systemen/aanbieders). Dus nu moet ik door tientallen bullshit zenders heen scrollen of de zendernummers uit m'n hoofd gaan leren. ;)

Ziggo wilde overigens nog met een mooi aanbod komen toen ik belde voor opzegging. Eerder had ik dat tussendoor geprobeerd maar gaven ze niet thuis. Nu werd er geïrriteerd gemeld dat 'als ik dat eerder had laten weten ze een mooi aanbod konden doen'.
Overigens kreeg ik in de mail alsnog een (geautomatiseerde?) offerte voor een aanbod. Totaalprijs: 0 euro. Zouden ze nu verplicht zijn me een jaar lang een gratis pakket aan te bieden? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dennis-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Sinds nog geen maand terug bij KPN, sindsdien ervaar ik wat verbindingsproblemen. Wifi valt uit enkele seconden en pakt hem daarna wel weer op, soms is het even iets langer maar langer dan een minuut zeker niet.
Het is wel ontzettend storend, als je een video vergadering hebt en het valt een poosje weg. Ook TV kijken dat de KPN app moet bufferen is vervelend.

Al sinds 2009 hebben we glasvezel en maken we er gebruik van nog nooit problemen mee gehad. Eerste tien jaar KPN & XS4ALL. Na 3 jaar T-Mobile nu terug bij KPN, er is nu iets gewijzigd met het glasvezel aansluitpunt dat is normaal als je van T-Mobile -> KPN gaat of andersom begrijp ik.
De situatie voorheen was modem Odido (Zytel 50?) waarop de huistelefoons aangesloten waren, TV kastjes en het wifi gedeelte uit. Erachter hing een Velop mesh netwerk die uitstekend werk deed en overal een snelle stabiele verbinding gaf.
Enige tijd geleden de tv-kastjes eruit i.v.m. nieuwe TV waarop Google TV draait met de odido app wat allemaal probleemloos heeft gewerkt.

Vandaag de dag is het iets simpeler. Huistelefoon is eruit gegaan, op de TV draait de KPN app en het wifi is uitgeschakeld. Enkel een kabel van de V12b router naar de Velop die dat gedeelte verder afhandeld.
Geen ingewikkelde of complexe zaken, enkel wat telefoons, computers etc. die op het draadloos netwerk zitten niets speciaals.

Nou ben ik al even aan het zoek naar een oplossing. Ik zie een hele hoop problemen met de v12, er zijn natuurlijk ook een boel klanten en mensen zullen eerder iets posten als ze problemen hebben ipv het goed gaat.
Maar is er een grote kans dat het probleem wordt opgelost als ik een fritzbox koop en die v12 aan de kant zet? Die zijn nogal prijzig en het is beetje zonder want enkele wat hij doet is puur het signaal doorgeven dan aan de velop.

Mooiste zou zijn als ik het gewoon werkend krijg zonder haperingen / uitval. De velop zelf is compleet gereset en opnieuw ingesteld en zijn netwerk geoptimaliseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:22
-Dennis- schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:41:

Maar is er een grote kans dat het probleem wordt opgelost als ik een fritzbox koop en die v12 aan de kant zet?
Nee. Je ervaart WiFi problemen terwijl je de WiFi op de v12 uit hebt staan. Ik zou dus eerst je Velop systeem verdenken. Als je WiFi op de v12 even aanzet en controleert of die ook problemen geeft wanneer je problemen ervaart dan kun je de v12 uitsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dennis-
  • Niet online
Muis666 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:21:
[...]

Nee. Je ervaart WiFi problemen terwijl je de WiFi op de v12 uit hebt staan. Ik zou dus eerst je Velop systeem verdenken. Als je WiFi op de v12 even aanzet en controleert of die ook problemen geeft wanneer je problemen ervaart dan kun je de v12 uitsluiten...
Bedankt voor je reactie. Goed idee, ga de velop eruithalen en zal de v12 activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@-Dennis- Je wifisignaal zelf valt weg? Want dat zou inderdaad alleen maar kunnen wijzen op je Velop-systeem. Als die antennes stoppen met uitzenden, is dat echt alleen bij dat apparaat.

Of is je wifi-signaal er wel, maar krijg je niks terug van het internet? Soms lastig te zien, want er zijn veel telefoons die gelijk teruggrijpen op de mobiele dataverbinding zodra ze merken dat de internetverbinding via Wifi niet meer werkt. Ze zijn dan nog wel verbonden, maar laten het wifi-icoon niet meer zien in de statusbalk (zodat je weet dat het van je bundel af gaat).

Naar mijn ervaring helpt een Fritzbox wel enorm, maar vooral ook als je de Wifi van de box 12 gebruikte. Wat bij mij het geval was. Maar als bij jou het probleem niet bij de KPN-box ligt, dan kan het natuurlijk niet helpen.

Een FritzBox 4060 bijvoorbeeld kost je nu ongeveer €180. Dat is best een bedrag, zeker als je niet zeker weet waar het probleem nu zit.

Check dus of de velop zelf uit valt of dat het echt de KPN-box is die hapert en geen internetverbinding meer doorgeeft aan je velop-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dennis-
  • Niet online
@xFeverr Fijn dat je meedenkt!

Ik heb even het e.e.a. afgelopen uren geprobeerd.

Allereerst had ik in eerste instantie zelf eerst de velop moeten uitsluiten, om daar mee te beginnen het probleem lijkt niet daarin te zitten ook zonder ervaar ik hetzelfde.

Heb de velop eruit gehaald en gekeken bij de TV. Die haperde nog steeds hier en daar als hij enkel op de V12b was aangesloten, om WiFi storingen en dergelijke uit te sluiten een hele lange ethernet kabel gepakt en direct ermee verbonden en kwam tot het zelfde resultaat.
Ik heb gelezen dat de KPN TV app een kleinere buffer aanhoudt en wellicht daardoor eerder hapert dan de odido? Ik zie met het blote oog geen kwaliteitsverschil tussen beide m.b.t. beeldkwaliteit.
Buiten de TV app om het probleem niet snel vastgesteld met de wifi, maar het gaat ook maar om korte periodes steeds dat het eruit valt.

Inloggen op modem v12 werkt ook niet sinds vandaag. krijg de melding "communication error with the gateway". Modem meerdere malen gereset en met admin wachtwoord achterop kom ik er niet meer in.
Ik weet zeker dat ik het juiste wachtwoord invoer... heeft allemaal geen zin. Ook nog de gehele browser geschiedenis verwijderd, computer opnieuw opgestart. Ik probeer van alles. Maar heel vreemd.

WiFi van de Velop blijft in de lucht, alles blijft er ook mee verbonden. Het is de internettoegang die hij soms even niet heeft, die heeft hij even later wel weer. Op de telefoon zie je soms heel even dat hij dan overspringt na het mobiele netwerk ivm is ingesteld bij wifi naar mobiel. Maar naar 3sec zie je het 4G symbool alweer verdwijnen. Het is heel kort maar de gevolgen zijn wel vervelend, bufferen live TV. Belangrijke videovergaderingen etc.

Als je kijkt naar speedtest zie je mooie cijfers met de down en upload, in het hele huis heb ik overal draadloos een snelle verbinding het is absoluut niet traag. Stabiliteit is het probleem.
Het geheel heeft kort geleden nog allemaal perfect gedraaid, verder zijn er geen bijzonderheden hier sinds de overstap.

Toen ik bij XS4ALL zat had ik een fritzbox in bruikleen. Die heeft goed werk gedaan, nooit gedoe mee gehad.

Het is voor mij ook een redelijk bedrag 180€ voor enkel een doorgeefluik naar de velop. Op dit moment ben ik enorm gefrustreerd dat ik het niet eens voor elkaar krijg in te loggen op die v12. Als dit het kost om van dit gedoe af te zijn is dit het mij wel waard.

Er zijn meerdere modellen fritzbox. Vandaag de dag is de 4060 het meest recente model en de juiste optie voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
-Dennis- schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:20:
@xFeverr Fijn dat je meedenkt!

Ik heb even het e.e.a. afgelopen uren geprobeerd.

Allereerst had ik in eerste instantie zelf eerst de velop moeten uitsluiten, om daar mee te beginnen het probleem lijkt niet daarin te zitten ook zonder ervaar ik hetzelfde.

Heb de velop eruit gehaald en gekeken bij de TV. Die haperde nog steeds hier en daar als hij enkel op de V12b was aangesloten, om WiFi storingen en dergelijke uit te sluiten een hele lange ethernet kabel gepakt en direct ermee verbonden en kwam tot het zelfde resultaat.
Ik heb gelezen dat de KPN TV app een kleinere buffer aanhoudt en wellicht daardoor eerder hapert dan de odido? Ik zie met het blote oog geen kwaliteitsverschil tussen beide m.b.t. beeldkwaliteit.
Buiten de TV app om het probleem niet snel vastgesteld met de wifi, maar het gaat ook maar om korte periodes steeds dat het eruit valt.

Inloggen op modem v12 werkt ook niet sinds vandaag. krijg de melding "communication error with the gateway". Modem meerdere malen gereset en met admin wachtwoord achterop kom ik er niet meer in.
Ik weet zeker dat ik het juiste wachtwoord invoer... heeft allemaal geen zin. Ook nog de gehele browser geschiedenis verwijderd, computer opnieuw opgestart. Ik probeer van alles. Maar heel vreemd.

WiFi van de Velop blijft in de lucht, alles blijft er ook mee verbonden. Het is de internettoegang die hij soms even niet heeft, die heeft hij even later wel weer. Op de telefoon zie je soms heel even dat hij dan overspringt na het mobiele netwerk ivm is ingesteld bij wifi naar mobiel. Maar naar 3sec zie je het 4G symbool alweer verdwijnen. Het is heel kort maar de gevolgen zijn wel vervelend, bufferen live TV. Belangrijke videovergaderingen etc.

Als je kijkt naar speedtest zie je mooie cijfers met de down en upload, in het hele huis heb ik overal draadloos een snelle verbinding het is absoluut niet traag. Stabiliteit is het probleem.
Het geheel heeft kort geleden nog allemaal perfect gedraaid, verder zijn er geen bijzonderheden hier sinds de overstap.

Toen ik bij XS4ALL zat had ik een fritzbox in bruikleen. Die heeft goed werk gedaan, nooit gedoe mee gehad.

Het is voor mij ook een redelijk bedrag 180€ voor enkel een doorgeefluik naar de velop. Op dit moment ben ik enorm gefrustreerd dat ik het niet eens voor elkaar krijg in te loggen op die v12. Als dit het kost om van dit gedoe af te zijn is dit het mij wel waard.

Er zijn meerdere modellen fritzbox. Vandaag de dag is de 4060 het meest recente model en de juiste optie voor mij?
Heb je het (kort) wegvallen van je internet verbinding ook zodra je met een vast kabeltje aan de V12 gaat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dennis-
  • Niet online
@Soundwork Ja, het probleem speelt dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
@-Dennis- - misschien is het ding stuk?
Al eens gebeld voor een vervanging?

[ Voor 3% gewijzigd door Airw0lf op 15-01-2024 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Dennis-
  • Niet online
Ik zal KPN maar eens contacteren, denk ook dat ik hier een defect exemplaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

kevertje1977 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:23:
[...]

Domme opmerking wellicht maar pas je dan ook de DHCP range aan ?
Anders is het logisch dat de tv-ontvanger niet meer werkt. die kan immers geen IP krijgen uit de nieuwe range.
Ja, dat gebeurd zelfs automatisch
Airw0lf schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:08:
[...]

Als je de IP range aanpast moet de ontvanger even geholpen worden met een powercycle - gok ik... :+
Nee, dan gaat het juist fout... Zodra hij een IP krijgt in de nieuwe range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een maand of zo geleden kreeg ik van KPN bericht dat ze druk bezig waren om in mijn buurt 1 Gbit snelheid in te voeren. Geen melding wanneer dit dan zou ingaan.

Nu zie ik in de Fritzbox 1 Gbit up en down staan, maar speedtest geeft nog steeds 200 Mb down en iets meer up te zien. Is dit normaal, of geeft de Fritzbox alleen de theoretische snelheid en is het nog niet daadwerkelijk doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:05
drfruit schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:26:
Een maand of zo geleden kreeg ik van KPN bericht dat ze druk bezig waren om in mijn buurt 1 Gbit snelheid in te voeren. Geen melding wanneer dit dan zou ingaan.

Nu zie ik in de Fritzbox 1 Gbit up en down staan, maar speedtest geeft nog steeds 200 Mb down en iets meer up te zien. Is dit normaal, of geeft de Fritzbox alleen de theoretische snelheid en is het nog niet daadwerkelijk doorgevoerd?
Doe eens een schermafdruk? Ik denk dat de FB daar laat zien wat de fysieke snelheid van de poort is, gigabit dus.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@-Dennis- nou wat je in ieder geval beschrijft lijkt heel erg op wat mijn box12 deed. Ik gebruik echter de KPN TV box en daar had ik niet echt last van volgens mij. Maar dat weet ik niet zeker, want buiten het nieuws kijk ik vrij weinig live TV eigenlijk.

Ik merkte het vooral bij bijvoorbeeld de Nest hub. Had je internetradio aan staan, dan viel het gewoon ontzettend vaak kortstondig uit. En dan is die Nest hub natuurlijk weer helemaal van slag. En het ging met vlagen. Soms had je het elke 10 minuten en soms totaal niet. Met thuiswerken haperde de verbinding ook, maar dat kon ook wel aan de laptop liggen dacht ik. Zat wel met ethernet aangesloten, maar toch.

Toen was ik het een keer goed beu en heb de 4060 besteld. Ook gelijk een Fritz!Repeater erbij voor de bovenverdieping, vast aangesloten, zodat ik het mesh systeem van de Fritzbox kon gebruiken.

En sinds dien… klaar met het gezeik. Alles werkt gewoon en is super stabiel. Als ik ooit overstap dan kies ik het profiel van mijn nieuwe provider in de Fritz!Box en meer hoef ik niet te doen

Je kunt ook overwegen om een Fritz!Box bij KPN te huren. Maar ik zou er gewoon eentje zelf halen. Dan ben je voor altijd onafhankelijk van de zooi die je huidige en toekomstige providers je geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 17-09 21:46
drfruit schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:26:

je fritzbox ziet de verbinding snelheid tussen je Fritz en de NT die staat op een EoF lijn op 100Mbit, BIj GoF/Gpon/xgspon op 1000Mbit. dat is niet je profiel snelheid van je abbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ernstoud schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:09:
[...]

Doe eens een schermafdruk? Ik denk dat de FB daar laat zien wat de fysieke snelheid van de poort is, gigabit dus.
Dank voor het meedenken. Een screenshot lijkt me overbodig gezien:
jopoh schreef op maandag 15 januari 2024 @ 22:07:
[...]

je fritzbox ziet de verbinding snelheid tussen je Fritz en de NT die staat op een EoF lijn op 100Mbit, BIj GoF/Gpon/xgspon op 1000Mbit. dat is niet je profiel snelheid van je abbo :)
Oké, nog even wachten dan dus. Is speedtest de enige manier om de verbindingssnelheid naar buiten te testen? Ik zie in de FB geen optie om dat te doen.
Alvast dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Artz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:41:
[...]
KPN TV op basis van AndroidTV is prima alhoewel zappen niet snel gaat en je niet een profiel met favoriete zenders kan aanmaken (zoals bij Ziggo, en al 100 jaar bij andere systemen/aanbieders). Dus nu moet ik door tientallen bullshit zenders heen scrollen of de zendernummers uit m'n hoofd gaan leren. ;)
Met de laatste update van TV+ (die vanaf vandaag grootschalig uitgerold wordt), kun je eindelijk favorieten aanmaken. Dus niet echt meerdere zenderlijsten, maar je kunt deze in elk geval als een soort filter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dennis-
  • Niet online
xFeverr schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:21:
@-Dennis- nou wat je in ieder geval beschrijft lijkt heel erg op wat mijn box12 deed. Ik gebruik echter de KPN TV box en daar had ik niet echt last van volgens mij. Maar dat weet ik niet zeker, want buiten het nieuws kijk ik vrij weinig live TV eigenlijk.

Ik merkte het vooral bij bijvoorbeeld de Nest hub. Had je internetradio aan staan, dan viel het gewoon ontzettend vaak kortstondig uit. En dan is die Nest hub natuurlijk weer helemaal van slag. En het ging met vlagen. Soms had je het elke 10 minuten en soms totaal niet. Met thuiswerken haperde de verbinding ook, maar dat kon ook wel aan de laptop liggen dacht ik. Zat wel met ethernet aangesloten, maar toch.

Toen was ik het een keer goed beu en heb de 4060 besteld. Ook gelijk een Fritz!Repeater erbij voor de bovenverdieping, vast aangesloten, zodat ik het mesh systeem van de Fritzbox kon gebruiken.

En sinds dien… klaar met het gezeik. Alles werkt gewoon en is super stabiel. Als ik ooit overstap dan kies ik het profiel van mijn nieuwe provider in de Fritz!Box en meer hoef ik niet te doen

Je kunt ook overwegen om een Fritz!Box bij KPN te huren. Maar ik zou er gewoon eentje zelf halen. Dan ben je voor altijd onafhankelijk van de zooi die je huidige en toekomstige providers je geven.
Live TV voor mij is ook weinig enkel nieuws en ook echt live televisie, heel soms een voetbal wedstrijd. Problemen spelen aanzienlijk minder bij terugkijken of via een van de streamingsdiensten.
Waarschijnlijk laad hij dan een iets langere buffer in waardoor een kortstondige uitval van slechts enkele seconden niet te merken is.

Als je het kunt veroorloven is een eigen fritzbox direct kopen een stuk voordeliger. 7.5 per maand is al 90€ per jaar.
Na 2 jaar zit je op hetzelfde bedrag en ben je er niet eens eigenaar van. Ik kan hem evt. dan nog doorverkopen.

Ik heb aangekaart dat ik een defecte v12 heb en verwacht dat ze een ander exemplaar sturen, indien het probleem niet is opgelost koop ik een fritzbox.
Ik zal wel iets posten als het allemaal zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

De glasvezelmonteur is hier net de deur uit en ik sta natuurlijk te popelen om Ziggo vaarwel te zeggen en die felbegeerde glasverbinding te gebruiken. :D

Vraagjes voor de mensen hier:

1. Ik heb nu het verhaal zo aangesloten: Ziggomodem (Brugmodus) -> Ubiquiti EdgeX routertje -> De rest.
Levert KPN een mogelijkheid om hun modem in brugmodus te zetten (Vast niet) of een soortvan manier dat ik die EdgeX kan blijven gebruiken? Het liefst heb ik natuurlijk een direct mogelijk signaal.

2. Zouden ze alvast wat kunnen afsluiten met mij desondanks er nog 24 uur overheen is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
RavonsDaro schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:27:

1. Ik heb nu het verhaal zo aangesloten: Ziggomodem (Brugmodus) -> Ubiquiti EdgeX routertje -> De rest.
Levert KPN een mogelijkheid om hun modem in brugmodus te zetten (Vast niet) of een soortvan manier dat ik die EdgeX kan blijven gebruiken? Het liefst heb ik natuurlijk een direct mogelijk signaal.
Er is zoiets als DMZ forwarding - je geeft dan het IP adres op van je EdgeX router.
Dit is the-next-best-thing i.v.m. bridging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
De glasvezelmonteur is hier net de deur uit en ik sta natuurlijk te popelen om Ziggo vaarwel te zeggen en die felbegeerde glasverbinding te gebruiken. :D

2. Zouden ze alvast wat kunnen afsluiten met mij desondanks er nog 24 uur overheen is gegaan?
In principe zou je je eigen router zo aan je NT kunnen aansluiten zonder de KPN box ertussen. Maar dan moet je je router wel goed kunnen instellen. Dat is vooral een ding als je TV wilt kijken van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Het scheelt dan denk ik heel veel als ik zeg dat ik alleen internet uit de muur wil. TV is al meer dan 2 jaar geen ding meer. 🥲

Gaat mij er meer om of ik een router moet scoren met een SFP aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RavonsDaro schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:37:
Het scheelt dan denk ik heel veel als ik zeg dat ik alleen internet uit de muur wil. TV is al meer dan 2 jaar geen ding meer. 🥲

Kan, maar hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
RavonsDaro schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:37:

Nee, hoeft niet. Als je dat wil kan je dat doen. Maar de NT heeft gewoon een ethernetaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Nou, helemaal top. :) We gaan kijken in hoeverre ze bereid zijn te helpen aan de telefoon en anders online een verzoek indienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:50
RavonsDaro schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:25:
Nou, helemaal top. :) We gaan kijken in hoeverre ze bereid zijn te helpen aan de telefoon en anders online een verzoek indienen
KPN gaat je echt niet helpen met het instellen van je eigen router, maar gelukkig is er hier genoeg hulp te vinden: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie (IPTV deel negeren, focus op PPPoE/VLAN6 etc.)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
RavonsDaro schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:25:
Zijn genoeg posts hier te vinden op het forum over hoe je een EdgeRouter moet instellen voor gebruik met KPN glasvezel. Jij wilt een eigen router gebruiken en dat mag maar KPN zal je daar telefonisch/digitaal geen support voor geven.

Ik gebruik zelf ook een EdgeRouter direct op de NTU van KPN voor alleen internet. Als je alleen internet wil is dit eenvoudig op te zetten en de (basis) verbinding werkt binnen een paar minuten. Daarna kan je uiteraard dit nog verder uitbouwen met eigen firewall regels, VLANs en degelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:11

De mogelijkheden zijn op deze pagina te vinden: https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur
Samen met een mooi PDF-bestand voor de vereisten / specificaties die op die pagina onderin te vinden is: https://kpn.com/w3/file?u...ntid=50183&mode=incontext (Ik zou pagina 4/5 nog even overslaan en direct naar pagina 6 gaan :) )

[ Voor 3% gewijzigd door mrdemc op 16-01-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
Technische details Internet
• PPPoE via VLAN 6 (802.1q).
• PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv. internet / internet).
• Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)
• IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen
• IPv6 adresreeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router.
Meer heb je niet nodig voor alleen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 15:40
robert.v.w. schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 07:53:
[...]

Met de laatste update van TV+ (die vanaf vandaag grootschalig uitgerold wordt), kun je eindelijk favorieten aanmaken. Dus niet echt meerdere zenderlijsten, maar je kunt deze in elk geval als een soort filter gebruiken.
Ik ben benieuwd! Ik kan namelijk al wel favorieten aanmaken. Maar die tonen alleen maar als je naar Nu op TV tabje gaat. Heel veel extra klikken met de afstandsbediening voordat je daar bent helaas. Zou mooi zijn als er een favorietenknop op de AB zat, bijvoorbeeld een van de ongebruikte kleurenknopjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Op 4 januari heb ik de overstap van Odido naar KPN (glas) aangevraagd, vorige week dinsdag is het installatiepakket geleverd en zou ik vandaag overstappen.

Vanmorgen toen ik in de huiskamer kwam (06:30) was het Internet signaal al van de Odido verbinding gehaald. Helaas nog geen berichtje ontvangen van KPN dat de verbinding klaar is en de apparatuur aangesloten kan worden. Na ik uit het werk weer thuis kom de apparatuur maar aangesloten en merk op dat op de ONT het glas lampje niet aangaat en van de Experia Box 12 het Internet lampje blijft knipperen. Waar ik al bang voor was, nog geen patch in de wijkcentrale. Zojuist ook met KPN gebeld en helaas niets wijzer geworden. Kan kennelijk tot 23:00 diuren voor de verbinding geaciveerd wordt. Na de problemen bij Odido en het meerdere keren lostrekken van de patch in de POP had ik de start bij KPN anders voorgesteld

Wanneer het signaal er morgen nog niet opstaat is mij gevraagd om opnieuw contact op te nemen...lijkt wel of de (glas) verbinding op ons adres vervloekt is 🙄

@mad-dog , zou jij hierin nog iets kunnen beteken? Zit op dit moment al sinds vanmorgen vroeg zonder vaste Internet verbinding

[ Voor 5% gewijzigd door bluecupra op 16-01-2024 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
bluecupra schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:56:
Op 4 januari heb ik de overstap van Odido naar KPN (glas) aangevraagd, vorige week dinsdag is het installatiepakket geleverd en zou ik vandaag overstappen.

Vanmorgen toen ik in de huiskamer kwam (06:30) was het Internet signaal al van de Odido verbinding gehaald. Helaas nog geen berichtje ontvangen van KPN dat de verbinding klaar is en de apparatuur aangesloten kan worden. Na ik uit het werk weer thuis kom de apparatuur maar aangesloten en merk op dat op de ONT het glas lampje niet aangaat en van de Experia Box 12 het Internet lampje blijft knipperen. Waar ik al bang voor was, nog geen patch in de wijkcentrale. Zojuist ook met KPN gebeld en helaas niets wijzer geworden. Kan kennelijk tot 23:00 diuren voor de verbinding geaciveerd wordt. Na de problemen bij Odido en het meerdere keren lostrekken van de patch in de POP had ik de start bij KPN anders voorgesteld

Wanneer het signaal er morgen nog niet opstaat is mij gevraagd om opnieuw contact op te nemen...lijkt wel of de (glas) verbinding op ons adres vervloekt is 🙄

@mad-dog , zou jij hierin nog iets kunnen beteken? Zit op dit moment al sinds vanmorgen vroeg zonder vaste Internet verbinding
Stuur je gegevens maar, alleen ben ik bang dat ik hier weinig aan kan versnellen. Ik neem aan dat je sinds vanochtend geen licht meer hebt bij Odido? Of was dit eerder al het geval?

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 16-01-2024 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
Artz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:09:
[...]
Ik ben benieuwd! Ik kan namelijk al wel favorieten aanmaken. Maar die tonen alleen maar als je naar Nu op TV tabje gaat.
Dit zou nu moeten doorwerken in meerdere functies. https://forum.kpn.com/pro...kpn-tv-app-1-134-1-606812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
mad-dog schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:34:
[...]

Stuur je gegevens maar, alleen ben ik bang dat ik hier weinig aan kan versnellen. Ik neem aan dat je sinds vanochtend geen licht meer hebt bij Odido? Of was dit eerder al het geval?
Goedemorgen @mad-dog , ik zal je mijn gegeevns in een PB sturen.

Vanmorgen nog eens een keer gekeken of de ONT goed zit, dit is het geval. Ik vind het met name vreemd dat ik (nog alijd) gen SMS bericht ontvangen heb vanuit KPN dat de dienst is voorbereid en de apparatuur aangesloten kan worden. Zojuist ook nog even de ONT verwijderd en gekeken of er licht actief is, dit is niet het geval. Wel vind ik dan vreemd dat Odido de verbinding enkelzijdig gisteren om 0050 heeft getermineerd zonder dat KPN actie heeft (kunnen) ondernemen. Puntje bij paaltje zit ik nu geheel zonder Internet gezien ik ook nog geen mobiele aansluitingen bij KPN heb (optie die Odido mij bood is een unlimited voucher voor een hotspot).

Gezien de situatie vanmorgen onvranderd is opnieuw met KPN gebeld. Er wordt nu een monteur ingepland die op zijn vroegst aanstaande vrijdag tussen 08:00 en 12:00 gaat langskomen. Gezien KPN de beheerder is van het glas had ik nu net de hoop dat ij sneller kunnen schakelen dan Odido, praktijk is helaas anders. Na alle ellende met Odido baal ik ervan dat de start bij KPN nu ook zo moeizaam verloopt en ik nu dus geheel offline ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Weet niet of het hier zou moeten of ergens anders.

Ik heb al best een tijd zelf Rustdesk draaiend zodat ik makkelijk eigen gehost RDP kan gebruiken.
Sinds de overstap naar KPN werkt dit niet meer. Zijn de standaard poorten. Ik gebruik ipv de V12, mijn USG 3P waar buiten die bekende instellingen niets aan veranderd is. Kom wel meer mensen tegen waarbij VPN en RDP niet werken, maar dat zou het maken hebben met instellingen op de V12.

Ik kan mijn vinger er niet op leggen. Ook simpelweg als ik thuis ben en dan via mijn externe ip contact leg, het dan wel gewoon werkt. Ook op mijn werklaptop vanuit huis. Je zou dan zeggen dat het ligt aan de locatie waar ik dan ben. Maar een totaal andere omgeving behoud dit probleem. Via mijn mobiel verbinding delen werkt het dan ook niet.
Moet met de overstap te maken hebben. De instellingen en poorten staan wel nog steeds hetzelfde.

Eigenlijk lang verhaal kort. Is er iets met de KPN verbinding dat dit soort dingen wellicht niet werken of dat toevallig die poorten geblokkeerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Arunia schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:19:
Weet niet of het hier zou moeten of ergens anders.

Ik heb al best een tijd zelf Rustdesk draaiend zodat ik makkelijk eigen gehost RDP kan gebruiken.
Sinds de overstap naar KPN werkt dit niet meer. Zijn de standaard poorten. Ik gebruik ipv de V12, mijn USG 3P waar buiten die bekende instellingen niets aan veranderd is. Kom wel meer mensen tegen waarbij VPN en RDP niet werken, maar dat zou het maken hebben met instellingen op de V12.

Ik kan mijn vinger er niet op leggen. Ook simpelweg als ik thuis ben en dan via mijn externe ip contact leg, het dan wel gewoon werkt. Ook op mijn werklaptop vanuit huis. Je zou dan zeggen dat het ligt aan de locatie waar ik dan ben. Maar een totaal andere omgeving behoud dit probleem. Via mijn mobiel verbinding delen werkt het dan ook niet.
Moet met de overstap te maken hebben. De instellingen en poorten staan wel nog steeds hetzelfde.

Eigenlijk lang verhaal kort. Is er iets met de KPN verbinding dat dit soort dingen wellicht niet werken of dat toevallig die poorten geblokkeerd worden?
Ik zou het eerder in de config zoeken van je USG. Poorten blokkeren mag wettelijk gezien niet en dit zal KPN dan ook echt niet doen.

Wat zegt een portscan op de poorten van Rustdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
mad-dog schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:30:
[...]

Ik zou het eerder in de config zoeken van je USG. Poorten blokkeren mag wettelijk gezien niet en dit zal KPN dan ook echt niet doen.

Wat zegt een portscan op de poorten van Rustdesk?
Heb op afstand geprobeerd de poorten te checken, maar daar kwam inderdaad ook geen open poort uit. Terwijl ze in de instellingen wel open staan. Voor zover opent rustdesk een random poort bij verbinding. Maar daar moet ik dan ook nog dieper in duiken.
Ik heb zelf ook het idee dat het niet aan KPN ligt, maar je weet maar nooit. Ik ga in de config van de USG kijken. Zal de handleiding nog eens nalopen om te zien wat ze daar nou eigenlijk aan aanpassen.
Andere dingen gehost lijken het van buitenaf wel te doen. Dus zou het inderdaad specifiek aan die poorten moeten liggen. Is gewoon TCP en UDP namelijk.

Kan Anydesk oom nog eens proberen om te zien of die er ook tegenaan loopt.
Net even wat poorten gecheckt ook eentje waarvan het spul wel werkt, maar ook die geeft aan dat de poort niet open staat. Ga me er nogmaals in verdiepen. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
KPN box 12b admin wachtwoord wijzigd (op afstand)

Om in te loggen op de router kan ik na een reset even inloggen door ik het wachtwoord dat achterop intoetsen. Binnen 1 minuut na verbinden met internet wijzigt dit naar een login die ik dus niet ken.

Wanneer ik de uplink kabel los koppel kan ik mijn aanpassingen doen. Zodra ik de uplink echter verbind ben ik echter weer buitengesloten. Heb contact gehad met de helpdesk maar die kennen dit probleem niet. Tips over wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Vandaag de XGS-PON binnen van KPN. Echter merk ik dat power permanent brandt en de connection led vrij snel brandt. Verder geen internetverbinding.

Iemand bekend met dit issue? Mijn experiabox lijkt zich er in ieder geval niet mee te kunnen redden. Als ik de KPN helpdesk bel wordt er onverschillig mee om gegaan en gelijk een monteur ingepland, iets waar ik niet echt op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Hoiz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:49:
Vandaag de XGS-PON binnen van KPN. Echter merk ik dat power permanent brandt en de connection led vrij snel brandt. Verder geen internetverbinding.

Iemand bekend met dit issue? Mijn experiabox lijkt zich er in ieder geval niet mee te kunnen redden. Als ik de KPN helpdesk bel wordt er onverschillig mee om gegaan en gelijk een monteur ingepland, iets waar ik niet echt op zit te wachten.
Dat duurde bij mij zo'n 45 minuten. De monteur had de vezel naar binnen gebracht, het witte kastje eraan gezet en het zwarte kastje eroverheen gezet. Daarna knipperde het bij mij ook. Hij ging naar een ander adres in de straat om daar de boel aan te sluiten en had ondertussen met KPN(?) gebeld voor het aanmelden van het kastje.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Hoiz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:49:

Als je je gegevens even PMt kan ik even voor je kijken. Graag ook serienummer van de ONT erbij zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
bluecupra schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:06:
[...]

Goedemorgen @mad-dog , ik zal je mijn gegeevns in een PB sturen.

Vanmorgen nog eens een keer gekeken of de ONT goed zit, dit is het geval. Ik vind het met name vreemd dat ik (nog alijd) gen SMS bericht ontvangen heb vanuit KPN dat de dienst is voorbereid en de apparatuur aangesloten kan worden. Zojuist ook nog even de ONT verwijderd en gekeken of er licht actief is, dit is niet het geval. Wel vind ik dan vreemd dat Odido de verbinding enkelzijdig gisteren om 0050 heeft getermineerd zonder dat KPN actie heeft (kunnen) ondernemen. Puntje bij paaltje zit ik nu geheel zonder Internet gezien ik ook nog geen mobiele aansluitingen bij KPN heb (optie die Odido mij bood is een unlimited voucher voor een hotspot).

Gezien de situatie vanmorgen onvranderd is opnieuw met KPN gebeld. Er wordt nu een monteur ingepland die op zijn vroegst aanstaande vrijdag tussen 08:00 en 12:00 gaat langskomen. Gezien KPN de beheerder is van het glas had ik nu net de hoop dat ij sneller kunnen schakelen dan Odido, praktijk is helaas anders. Na alle ellende met Odido baal ik ervan dat de start bij KPN nu ook zo moeizaam verloopt en ik nu dus geheel offline ben :(
Vraagje voor mij: Had je bij Odido GPON? Dus via hun eigen apparatuur in de PoP?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibblebit
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-09 23:14

Nibblebit

It's a four-bit aggregation

Waardeloze oplossing die DIW7022

- Radio luisteren zonder TV? Als je een oudere audioinstallatie hebt mag je investeren in een S/PDIF naar analoog converter €30,-
- Geen display dus niet zichtbaar welk radio kanaal je hebt gekozen
- Regelmatig een hardware reset nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Barre73 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:35:
[...]

Vraagje voor mij: Had je bij Odido GPON? Dus via hun eigen apparatuur in de PoP?
Op ons adres is de glasverbinding aangelegd door Reggefiber, tegenwoordig KPN. Ik denk dat in de POP ook Odido apparatuur staat gezien mijn verbinding met deze "overstap" niet meer werkt en er geen licht meer uit de FTU komt. Vanwaar je vraag als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:09

vr6-only

Blub Blub

WhiteAss schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:10:

Om in te loggen op de router kan ik na een reset even inloggen door ik het wachtwoord dat achterop intoetsen. Binnen 1 minuut na verbinden met internet wijzigt dit naar een login die ik dus niet ken.

Wanneer ik de uplink kabel los koppel kan ik mijn aanpassingen doen. Zodra ik de uplink echter verbind ben ik echter weer buitengesloten. Heb contact gehad met de helpdesk maar die kennen dit probleem niet. Tips over wat te doen?
Dan heb je ooit de kpn sevicetool gebruikt voor het op afstand instellen van je wifi en andere instellingen. Hierdoor wordt het automatisch teruggezet na een fabriekreset.

Probeer eens via volgende pagina’s om te kijken of je het proces kunt herhalen om je wachtwoord te resetten.

https://www.kpn.com/service/reset.htm

https://www.kpn.com/servi...d-wachtwoord-wijzigen.htm

https://www.kpn.com/algemeen/wachtwoord-vergeten.htm

Bij mij is het zo dat de wifi instellingen netjes terug komen, maar het wachtwoord wordt netjes met rust gelaten c.q. Fabrieks wachtwoord bij de Box 12.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18
Nibblebit schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:54:

- Radio luisteren zonder TV? Als je een oudere audioinstallatie hebt mag je investeren in een S/PDIF naar analoog converter €30,-
Op Ali 8 euro. Voor 30 euro en nog wat erbij heb je zowat een standalone Wifi radio. Dit heb ik ook sinds een tijdje, bij alle ISP's moet je de TV aanhouden nl.

Wat is regelmatig, nog geen reset nodig gehad, net gister een update geweest, ging zonder dat ik het doorhad.

Enige irritante vind ik dat je bij zappen alleen huidige programma in de omschrijving ziet, niet wat er na komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
vr6-only schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:14:
[...]

Dan heb je ooit de kpn sevicetool gebruikt voor het op afstand instellen van je wifi en andere instellingen. Hierdoor wordt het automatisch teruggezet na een fabriekreset.
Waar kan ik dat van die servicetool vinden voor de "andere instellingen"?
Ik wil wifi helemaal uit hebben (naast wat andere dingetjes).
En bij iedere herstart staat ie weer aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Airw0lf op 17-01-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Airw0lf schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:31:
[...]

Waar kan ik dat van die servicetool vinden voor de "andere instellingen"?
Ik wil wifi helemaal uit hebben (naast wat andere dingetjes).
En bij iedere herstart staat ie weer aan.
Je kan tegenwoordig via de Mij KPN app ook in je modem en een paar basis zaken regelen, wellicht helpt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
WhiteAss schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:10:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/
Probeer eens via bovenstaande url in te loggen (of Firefox gebruiken als ik het goed heb :P).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
bluecupra schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:29:
[...]

Op ons adres is de glasverbinding aangelegd door Reggefiber, tegenwoordig KPN. Ik denk dat in de POP ook Odido apparatuur staat gezien mijn verbinding met deze "overstap" niet meer werkt en er geen licht meer uit de FTU komt. Vanwaar je vraag als ik vragen mag?
Als je bij Odido GPON had (dus met een mediaconverter van hen waar GPON op stond), dan moet je echt omgepatcht worden in de PoP. Dat doet een KPN monteur ergens in de ochtend. Dus niet een aannemer maar een KPN installatie monteur. En dat gaat eigenlijk zelden mis.

Zat je op Odido via KPN WBA (duurder) dan is er geen andere patch nodig en is er dus ook een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nibblebit schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:54:

1) dat was ook al zo met de vorige box (VIP5202). Hoe lang moeten fabrikanten analoge uitgangen blijven maken in digitale decoders? Je mag ook verantwoordelijk bij consumenten leggen voor hun eigen apparatuur.

2). Inderdaad niet fijn maar even tijdelijk de TV aan en je weet welke zender je hebt.

3) Dat is dus per klant verschillend, voor zover ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
Bedankt voor de tips!

Dit bleek (na een uur bellen met KPN) de werkende oplossing.
FlipFluitketel schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:45:
[...]

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/
Probeer eens via bovenstaande url in te loggen (of Firefox gebruiken als ik het goed heb :P).
Dus lukt inloggen via mijnmodem.kpn niet met de melding van een verkeerd wachtwoord terwijl dit niet kan. Dan is bovenstaande mogelijk de oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
WhiteAss schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:45:
Bedankt voor de tips!

Dit bleek (na een uur bellen met KPN) de werkende oplossing.

[...]

Dus lukt inloggen via mijnmodem.kpn niet met de melding van een verkeerd wachtwoord terwijl dit niet kan. Dan is bovenstaande mogelijk de oplossingen
Deze oplossing is al een aantal keer genoemd in dit topic (en op het forum van KPN) ;) Waarom de helpdesk-mensen dat nog niet allemaal weten is mij ook een raadsel..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibblebit

Nibblebit

pennywiser schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:20:
[...]
Op Ali 8 euro. Voor 30 euro en nog wat erbij heb je zowat een standalone Wifi radio. Dit heb ik ook sinds een tijdje, bij alle ISP's moet je de TV aanhouden nl.
30 euro is incl. kabeltje en je wilt natuurlijk wel een redelijke S/PDIF naar analoog converter. Bij Trined krijg je TV vanaf glas (500/500) overgezet op de bestaande coaxkabel (DBV-C incl. enkele analoge FM zenders), geen extra kastjes nodig, extra TV's/radio's zo aangesloten via de coax versterker/verdeler. Ideaal voor ouderen die alles bij het oude willen laten (en jongeren die lekker praktisch zijn). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nibblebit schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:43:
[...]

30 euro is incl. kabeltje en je wilt natuurlijk wel een redelijke S/PDIF naar analoog converter. Bij Trined krijg je TV vanaf glas (500/500) overgezet op de bestaande coaxkabel (DBV-C incl. enkele analoge FM zenders), geen extra kastjes nodig, extra TV's/radio's zo aangesloten via de coax versterker/verdeler. Ideaal voor ouderen die alles bij het oude willen laten (en jongeren die lekker praktisch zijn). 8)
DIe oplossing bestaat al sinds de eerste uitrol (2007) en toen was dat al voro ouderen.

Hoe lang blijven dat nog oudereren en wanneer kunnen mensen zich ook eens wat aanpassen?

PS: Het is juist een uitstervende oplossing. Ook bij Trined. Het vergt namelijk extra apparatuur in de PoP en een extra vezelroute met alles er op en eraan naar een "headend".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

KPN’s klantgerichtheid kent geen ondergrens :)

Ik ben overgestapt naar Odido ivm uitblijven van een goed aanbod voor bestaande klanten. Dit is allemaal goed geregeld door zowel Odido als KPN.
Daarna een verzoek op de oude hardware in te leveren.
De brief gaf aan: Lever de doos in bij PostNL punt of de KPN winkel.
De doos meegenomen naar de KPN winkel. De heer in de winkel gaf aan wel de hardware in te willen nemen maar niet de doos 8)7 |:(

Alsof ik de boel ga uitpakken en de doos weer mee naar huis gaan nemen. Voor de duidelijkheid: Het zat in de KPN doos, niet een of andere verhuisdoos.

Gelukkig is er een PostNL punt bijna naast de KPN winkel, dus ben de winkel uitgelopen en de doos daar ingeleverd. Snap die mentaliteit echt niet.

KPN mag nog wel even leren hoe je met je ex-klanten om gaat want een wijze les is toch altijd: een ex-klant is weer een potentiele toekomstige klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibblebit

Nibblebit

Barre73 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:00:
[...]
Hoe lang blijven dat nog oudereren en wanneer kunnen mensen zich ook eens wat aanpassen?

PS: Het is juist een uitstervende oplossing. Ook bij Trined. Het vergt namelijk extra apparatuur in de PoP en een extra vezelroute met alles er op en eraan naar een "headend".
Ouderen die zich moeten aanpassen? Mijn schoonmoeder heeft KPN gekozen, ze past zich al enorm aan naar de moderne tijden maar sommige dingen zijn gewoon niet praktisch en erg klant onvriendelijk want ze krijgt geen goede support van KPN voor haar problemen. Doorgaans plek zat in de POP, ik vind Trined vooral erg goed werken en stabiel. Waarom zou je iets wijzigen als het prima werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-09 01:46
Misschien een noobvraag, maar ik heb momenteel KPN voor 100mbs omdat ik geen glasvezel heb. Kan iemand mij helpen hoe ik glasvezel kan krijgen? Want ik wil graag meer snelheid momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:02
Mar.tin schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:30:
Toch dan ook maar eens om hulp vragen omdat KPN dat al een (paar jaar) een beetje laat zitten.

Eind 2019 bericht dat ze "binnenkort!" glasvezel aan kwamen leggen in mijn flat, direct met goede moed toestemming gegeven, cool, glasvezel, kom maar door.
Eind oktober 2023 was het dan eindelijk "binnenkort" en sindsdien heb ik een punt in huis.

Direct een abonnement afgesloten, immers van de voorinschrijving om direct lid te worden van de club heb ik nooit meer iets gehoord. KPN ontkende hoog en laag dat ik al een aansluiting had, en met een verhuizing in het vooruitzicht de bestelling geannuleerd, nadat de installatiedatum tot 2x toe opgeschoven was.

Half december controleerde ik de glasvezelcheck voor de lol eens, en waarempel, er leek écht glas beschikbaar, gaaf! Snel een abbo afgesloten, aansluitdatum: 8 januari.

Alles verloopt soepel, spulletjes gekregen, doosje op het aansluitpunt geschoven. Een week slecht slapen, eindelijk glas!
8 januari kwam... Ik kreeg rond 9:00 een SMS, je kunt het gebruiken! Sluit snel je spullen aan!

Je raadt het al. Geen verbinding. :? -O-

Ik ruik problemen, rond 17:30 de klantenservice gebeld. "Oh ja nee, hij staat hier inderdaad nog als in oplevering, nee gewoon een dagje wachten meneer"

Dat voelde als: "ik heb geen zin om een monteur te sturen, dus ik schuif t door naar mijn collega's voor morgen"

Nu: een dag later, 8:30, nog "altijd" geen connectie. Iemand anders met deze issues. ? :+
Goed, een kleine 10 dagen verder, woensdag 10-1 een KPN monteur over de vloer, die heeft alles gekeken, nagemeten, in de wijkkast gekeken, geconcludeerd dat er iemand moest komen die glas kon lassen want geen continuïteit naar de wijkkast van mijn woonkamer

Afgelopen maandag 15-1 was die betreffende monteur er. Veel gemeet, gelas en gedoe, laser op de lijn gezet, naar de wijkkast, maar helaas. In de eerste instantie meette hij 0m glaslengte, In de wijkkast meette hij 900-en-een-beetje. En later bij mijn aansluitpunt 16 meter, dus ergens een breuk op de gevel van de flat. Wat een "drama"

Ik zal vast een uitzondering zijn, maar het aantal dagen en middagen dat ik thuis heb moeten blijven voor een monteur zonder oplossing grenst onderhand aan de 10 ofzo.

Vanmiddag telefoontje van de glaslasplanning, of ze maandag langs konden komen, maar ze hadden geen hoogwerker geregeld om bij de gevel te kunnen. Dan hoef je ook niet langs te komen. :+

Zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hann1BaL schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:17:
KPN mag nog wel even leren hoe je met je ex-klanten om gaat want een wijze les is toch altijd: een ex-klant is weer een potentiele toekomstige klant.
KPN is lak aan alle klanten, huidige, ex en soms ook toekomstige. Echt inclusief en gelijkwaardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Cyberpope schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:48:
[...]

KPN is lak aan alle klanten, huidige, ex en soms ook toekomstige. Echt inclusief en gelijkwaardig.
Lekker kort door de bocht. Dit was een KPN medewerker in de winkel die blijkbaar geen zin had die dag. Lullig om dat te projecteren op het hele bedrijf. Alsof het beleid zou zijn dat klanten apparatuur niet in een doos mogen inleveren. Wat een onzin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Barre73 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:45:
[...]

Lekker kort door de bocht. Dit was een KPN medewerker in de winkel die blijkbaar geen zin had die dag. Lullig om dat te projecteren op het hele bedrijf. Alsof het beleid zou zijn dat klanten apparatuur niet in een doos mogen inleveren. Wat een onzin....
Lekker kort door de bocht. Ofdat mensen niet meer negatieve ervaringen hebben met medewerkers die er die dag "geen zin in hebben". Ik ben er de nodige zelf al tegengekomen. Als medewerker die er even geen "zin in hebben" zoveel invloed hebben in je bedrijf, doe je toch iets niet goed.

(en dan laat ik los dat een medewerker mij zelfs aangaf dat het beleid was om mensen op de duurdere propositie te houden omdat het heen en weer verzenden van apperatuur te voorkomen. Dat is geen medewerker die er geen zin in heeft, dat is beleid om lak aan je klanten te hebben. Net zoals mensen die vorige jaar lid zijn geworden vooraf een aanbod te sturen dat hun korting nog een jaar doorloopt en als je >3500 dagen abo je met een tientje het bos in gestuurd wordt).

Maar terug naar de inhoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
Cyberpope schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:48:
[...]

Man, man, wat een reactie. Je voegt niets toe aan de discussie. KPN heeft richting de 4 miljoen klanten en scoort hoog in de tevredenheid onderzoeken. Hoe zo dan lak aan alle klanten? En wat heeft het met inclusief en gelijkwaardig te maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
Kom dan zelf niet met zulke ongenuanceerde flauwekul aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daisy_D
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-02 21:14
Techkeizer schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:43:
Misschien een noobvraag, maar ik heb momenteel KPN voor 100mbs omdat ik geen glasvezel heb. Kan iemand mij helpen hoe ik glasvezel kan krijgen? Want ik wil graag meer snelheid momenteel.
Is er glasvezel via KPN beschikbaar op je adres?
Dat kan je oa op https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck.htm controleren

Zo ja; dan zou ik ze even bellen.
Pagina: 1 ... 147 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen