@
xFeverr Fijn dat je meedenkt!
Ik heb even het e.e.a. afgelopen uren geprobeerd.
Allereerst had ik in eerste instantie zelf eerst de velop moeten uitsluiten, om daar mee te beginnen het probleem lijkt niet daarin te zitten ook zonder ervaar ik hetzelfde.
Heb de velop eruit gehaald en gekeken bij de TV. Die haperde nog steeds hier en daar als hij enkel op de V12b was aangesloten, om WiFi storingen en dergelijke uit te sluiten een hele lange ethernet kabel gepakt en direct ermee verbonden en kwam tot het zelfde resultaat.
Ik heb gelezen dat de KPN TV app een kleinere buffer aanhoudt en wellicht daardoor eerder hapert dan de odido? Ik zie met het blote oog geen kwaliteitsverschil tussen beide m.b.t. beeldkwaliteit.
Buiten de TV app om het probleem niet snel vastgesteld met de wifi, maar het gaat ook maar om korte periodes steeds dat het eruit valt.
Inloggen op modem v12 werkt ook niet sinds vandaag. krijg de melding "communication error with the gateway". Modem meerdere malen gereset en met admin wachtwoord achterop kom ik er niet meer in.
Ik weet zeker dat ik het juiste wachtwoord invoer... heeft allemaal geen zin. Ook nog de gehele browser geschiedenis verwijderd, computer opnieuw opgestart. Ik probeer van alles. Maar heel vreemd.
WiFi van de Velop blijft in de lucht, alles blijft er ook mee verbonden. Het is de internettoegang die hij soms even niet heeft, die heeft hij even later wel weer. Op de telefoon zie je soms heel even dat hij dan overspringt na het mobiele netwerk ivm is ingesteld bij wifi naar mobiel. Maar naar 3sec zie je het 4G symbool alweer verdwijnen. Het is heel kort maar de gevolgen zijn wel vervelend, bufferen live TV. Belangrijke videovergaderingen etc.
Als je kijkt naar speedtest zie je mooie cijfers met de down en upload, in het hele huis heb ik overal draadloos een snelle verbinding het is absoluut niet traag. Stabiliteit is het probleem.
Het geheel heeft kort geleden nog allemaal perfect gedraaid, verder zijn er geen bijzonderheden hier sinds de overstap.
Toen ik bij XS4ALL zat had ik een fritzbox in bruikleen. Die heeft goed werk gedaan, nooit gedoe mee gehad.
Het is voor mij ook een redelijk bedrag 180€ voor enkel een doorgeefluik naar de velop. Op dit moment ben ik enorm gefrustreerd dat ik het niet eens voor elkaar krijg in te loggen op die v12. Als dit het kost om van dit gedoe af te zijn is dit het mij wel waard.
Er zijn meerdere modellen fritzbox. Vandaag de dag is de 4060 het meest recente model en de juiste optie voor mij?