[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 111 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06 17:54
Gezien de wijziging contractvoorwaarden per 1 april ben ik aan het overstappen naar een andere provider. Dit kan meteen ook voor mobiel, aangezien de combivoordelen gekoppeld zijn. Mijn vrouw en dochter hebben een contract lopen bij Simyo, wat een dochteronderneming is van KPN, waarmee ze ook gebruik kunnen maken van combivoordeel. Weet iemand hier of de contracten daar ook kunnen worden omgezet? Ik kan er nergens iets over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Ik heb de aansluiting van de VVE Parkeer-garage om laten zetten van KPN 1MKB 50mbit/50mbit glas naar KPN-klein-zakelijk 100mbit/100mbit.

Nu wilde KPN netwerk langs komen maar ik heb ze geloof ik kunnen overtuigen dat dat niet nodig is want ik heb al glas. We hebben van deze NT-1 kastjes (https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm) de FK-01

Ik snap ook niet helemaal waarom KPN Monteur langs moet komen voor een nieuw modem. We hebben nu een experia-v10. De v12 hebben we niet per se nodig. Het gaat om internet voor laadpalen-registratie.

Kan ik het niet zo laten dat KPN ons technisch om zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:51
Harbinger schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:35:
Gezien de wijziging contractvoorwaarden per 1 april ben ik aan het overstappen naar een andere provider. Dit kan meteen ook voor mobiel, aangezien de combivoordelen gekoppeld zijn. Mijn vrouw en dochter hebben een contract lopen bij Simyo, wat een dochteronderneming is van KPN, waarmee ze ook gebruik kunnen maken van combivoordeel. Weet iemand hier of de contracten daar ook kunnen worden omgezet? Ik kan er nergens iets over terugvinden.
Nope ik verwacht van niet. KPN haar (gewijzigde) voorwaarden beginnen met de onderdelen waar ze betrekking op hebben mobiel valt daar niet onder. Tevens: Simyo staat daar helemaal los van KPN als organisatie & voorwaarden.

De nieuwe Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle E-mail only, Digitenne, Internet, Vast Bellen en/of TV abonnementen van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbinger
stormfly schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:40:
[...]

Nope ik verwacht van niet. KPN haar (gewijzigde) voorwaarden beginnen met de onderdelen waar ze betrekking op hebben mobiel valt daar niet onder. Tevens: Simyo staat daar helemaal los van KPN als organisatie & voorwaarden.

De nieuwe Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle E-mail only, Digitenne, Internet, Vast Bellen en/of TV abonnementen van KPN.
Ik werd getriggerd door het volgende:

Wat betekent deze wijziging voor mij?
Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij.

Aangezien de abonnementen feitelijk gekoppeld zijn, zou dit wellicht ook daarvoor kunnen gelden. Maar ik weet het natuurlijk ook niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Harbinger schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Heb je een mobiel abonnement gekoppeld aan jouw KPN Thuis abonnement en ontvang je hierdoor Combivoordelen? Dan is het gekoppelde mobiele abonnement ook contractvrij.

Aangezien de abonnementen feitelijk gekoppeld zijn, zou dit wellicht ook daarvoor kunnen gelden. Maar ik weet het natuurlijk ook niet zeker.
Dit heeft alleen betrekking op de propositie van KPN zelf. Simyo heeft weliswaar de combivoordelen, maar heeft z'n eigen algemene voorwaarden. Als daar iets in verandert word je daarvan op de hoogte gebracht door Simyo zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbinger
mad-dog schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:50:
[...]

Dit heeft alleen betrekking op de propositie van KPN zelf. Simyo heeft weliswaar de combivoordelen, maar heeft z'n eigen algemene voorwaarden. Als daar iets in verandert word je daarvan op de hoogte gebracht door Simyo zelf
Ik kijk net in de algemene voorwaarden van Simyo (versie februari 2023) en daar staat letterlijk bovenaan "Dit zijn de Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele telecommunicatiediensten van KPN B.V."

Ik vraag me daarom af of het wel zo gescheiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:39
Keiran schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:16:
[...]

Inmiddels dit topic een paar dagen gevolgd en vanmiddag gebeld met KPN. Ik werd supersnel geholpen door de afdeling die gaat over verlengingen. Het aanbod wat ik kreeg was €48,50 voor 1000/1000 en KPN TV+.

Ik heb dit aanbod afgewezen en toch maar eens in de MijnKPN app gekeken en daar deze aanbieding gepakt:
[Afbeelding]

Ik heb geen belang bij KPN TV+ i.v.m. het gebruik van een Chromecast Ultra die ik bedraad op de TV heb aangesloten, voor die paar keer dat ik TV kijk. Volgens mij een prima deal, zonder te dreigen met opstappen. :)
Waar in de app kun je dit bekijken? Ik zie daar eigenlijk alleen aanpassing van het huidige 'plan'.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 16:51
Harbinger schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Simyo Compleet
KPN Combivoordeel

Zijn twee aparte zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:07
kevertje1977 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:38:
Ik heb de aansluiting van de VVE Parkeer-garage om laten zetten van KPN 1MKB 50mbit/50mbit glas naar KPN-klein-zakelijk 100mbit/100mbit.

Nu wilde KPN netwerk langs komen maar ik heb ze geloof ik kunnen overtuigen dat dat niet nodig is want ik heb al glas. We hebben van deze NT-1 kastjes (https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm) de FK-01

Ik snap ook niet helemaal waarom KPN Monteur langs moet komen voor een nieuw modem. We hebben nu een experia-v10. De v12 hebben we niet per se nodig. Het gaat om internet voor laadpalen-registratie.

Ik snap al niet dat KPN Netwerk langs zou moeten komen? Dat is wel heel apart. Of het moet zo zijn dat KPN Zakelijk geen eigen monteurs kan missen en daarom de aannemer van KPN Netwerk vraagt om een andere NT te plaatsen. De FK01 is niet de nieuwste maar zou prima moeten werken.
Dus nee, technisch gezien geen enkele noodzaak.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
kevertje1977 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:38:

kpn EEN Mkb gebruikt andere modem firmware dan kpn kleinzakelijk daarom wordt er monteur in gepland om alles weer juist aan te sluiten op locatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 19-09 14:06
Barre73 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:48:
[...]

Ik snap al niet dat KPN Netwerk langs zou moeten komen? Dat is wel heel apart. Of het moet zo zijn dat KPN Zakelijk geen eigen monteurs kan missen en daarom de aannemer van KPN Netwerk vraagt om een andere NT te plaatsen. De FK01 is niet de nieuwste maar zou prima moeten werken.
Dus nee, technisch gezien geen enkele noodzaak.
Ik werd gebeld vanaf 0294-769*** en heb ze overtuigd dat ik een NT1 had met 3 groene lampjes. Dat was genoeg om de afspraak niet te hoeven maken. Op zich was ik daar wel blij om want als ze zouden bedenken een andere glasvezel te gebruiken dan werd het een puzzel bij ons. (je kent de foto Barre73 :-))
Ik begreep wel dat KPN nog gaat bellen om een nieuwe experia te komen plaatsen maar ook dat hoeft van mij niet want de experiav10 doet het prima voor ons doel.
jopoh schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:37:
[...]
kpn EEN Mkb gebruikt andere modem firmware dan kpn kleinzakelijk daarom wordt er monteur in gepland om alles weer juist aan te sluiten op locatie :)
Ze kunnen die v12 toch ook afsturen dat ik hem zelf even omprik ?
Ik neem aan dat de instellingen voor de UTP aansluiting op de NT1 enzo hetzelfde zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
kevertje1977 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 06:39:
[...]

Ik werd gebeld vanaf 0294-769*** en heb ze overtuigd dat ik een NT1 had met 3 groene lampjes. Dat was genoeg om de afspraak niet te hoeven maken. Op zich was ik daar wel blij om want als ze zouden bedenken een andere glasvezel te gebruiken dan werd het een puzzel bij ons. (je kent de foto Barre73 :-))
Ik begreep wel dat KPN nog gaat bellen om een nieuwe experia te komen plaatsen maar ook dat hoeft van mij niet want de experiav10 doet het prima voor ons doel.

[...]

Ze kunnen die v12 toch ook afsturen dat ik hem zelf even omprik ?
Ik neem aan dat de instellingen voor de UTP aansluiting op de NT1 enzo hetzelfde zijn ?
box12 wordt ook afgestuurd maar je krijgt standaard bij kleinzakelijk een gratis monteur. zo is het systeem ingericht daar kom je niet omheen laat de monteur gewoon komen voordat je order helemaal de mist ingaat :) al is die 5mins dan is je order wel juist afgerond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vandaag is de verlenging van mijn abonnement in gegaan, ben van 1Gbit naar 200Mbit gegaan.

Vannacht ineens geen verbinding meer, in de Fritzbox 5530 was de glasvezelverbinding down.

Eerst maar even herstart, maar dat was niet voldoende om weer verbinding te krijgen.

“Automatische configuratie door de internetaanbieder toestaan” even aangezet en de overdracht snelheid op 200Mbit gezet.

Vervolgens had ik weer verbinding, in de logs is ook te zien dat de internetaanbieder een configuratie heeft toegepast. Geen idee wat er voor instellingen door KPN kunnen worden toegepast.

Nieuwe speedtest resultaten: 203 down / 187 up. Ik had stiekem wat hogere waardes verwacht. Getest met de Speedtest app op AppleTV welke met kabel verbonden is. Voorheen met 1 Gigabit verbinding haalde ik 934/934.

Update: Overdrachtssnelheid in de Fritzbox op 250Mbit gezet en ik meet nu 203/233 :)

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-03-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
Gisteren telefonisch contact gehad met KPN. In Mijn.KPN staat het einde contract op 6 maart 2023 ondanks mijn telefonische verlenging half februari. Dacht daarvoor maar eens te bellen. In het systeem stond wel dat er contact is geweest en welke aanbieding is gedaan, maar de medewerker heeft geen order doorgezet. Hierdoor is de contractverlenging (met aanbieding) dus niet uitgevoerd. 2 personen gesproken (1x doorverbonden), maar beide kunnen het niet oplossen. Nu zou ik nog teruggebeld worden door de betreffende medewerker. Weet alleen niet wanneer......

edit:

Na het ontvangen van een factuur vandaag van het volledige bedrag zonder korting, toch nog maar eens gebeld. Persoon vertelde eerst dat het klopt, maar later kwam ze toch tot dezelfde conclusie dat er iets niet goed is gegaan. Uiteindelijk zou het toch goed moeten komen volgens haar. Ik moet gewoon een maandje wachten. Op de volgende factuur zou het verrekend moeten zijn, wat ik nu te veel zou moeten betalen. We wachten maar af, maar hopelijk komt het nog goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Witlof op 09-03-2023 15:34 . Reden: Nogmaals contact gehad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanBurg
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-06-2023
Mijn buren hebben al enkele maanden problemen met hun glasvezel verbinding. Klachten zijn:

- Regelmatig wegvallen van de verbinding
- TV's (STB's) vertonen bijna dagelijks blauw scherm en moeten opnieuw software binnen halen

Door KPN is inmiddels een vervangend exemplaar van de experiabox (nu V10) opgestuurd. Maar dit lost helaas het probleem nog niet op. Ze hebben enkele Deco's van TP-link geïnstalleerd in een poging de verbinding te verbeteren, maar dit levert niet het gewenste resultaat. Wanneer ik mijn laptop direct aan de Experiabox hang, krijg ik regelmatig slechts een downloadsnelheid van 20-25 mbps. Volgens het abonnement zou dit minimaal 50mbps moeten zijn.

Wat mij opvalt is de geïnstalleerde zwarte Genexis FiberXport OCG-GN-P2110 op de FTU. Op internet lees ik terug dat deze Genexis media converter ondersteuning biedt voor 100 en 1000 Mbit/s op de Fiber WAN.

Mijn vraag: Is deze converter wel geschikt voor een abonnement van 50mbps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
JohanBurg schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:16:
Mijn buren hebben al enkele maanden problemen met hun glasvezel verbinding. Klachten zijn:

- TV's (STB's) vertonen bijna dagelijks blauw scherm en moeten opnieuw software binnen halen

Door KPN is inmiddels een vervangend exemplaar van de experiabox (nu V10) opgestuurd. Maar dit lost helaas het probleem nog niet op. Ze hebben enkele Deco's van TP-link geïnstalleerd in een poging de verbinding te verbeteren, maar dit levert niet het gewenste resultaat. Wanneer ik mijn laptop direct aan de Experiabox hang, krijg ik regelmatig slechts een downloadsnelheid van 20-25 mbps. Volgens het abonnement zou dit minimaal 50mbps moeten zijn.

Wat mij opvalt is de geïnstalleerde zwarte Genexis FiberXport OCG-GN-P2110 op de FTU. Op internet lees ik terug dat deze Genexis media converter ondersteuning biedt voor 100 en 1000 Mbit/s op de Fiber WAN.

Dit hoort thuis kpn provider topic.
klopt de NT kent alleen maar op EoF netwerk is 100, op GoF netwerk 1000.
er wordt profiel op de lijn gezet en profiel bepaald welke snelheid de klant daadwerkelijk binnen krijgt.
dus ja het NT is Juist.
meestal wordt te lange snelheid veroorzaakt door slechte kabel tussen NT en v10 in dit geval of niet goed werkende NT. aangezien abbo van 50 profiel van 70 bevalt
dus ik zou zoieso dan monteur laten komen vanuit kpn die kan de lijn nameten als klopt ja of nee.
tevens zorgt er voor liefst de deco's als AP staan inplaats van Router mode, router mode geeft nogal veel problemen met ITV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 17:04
JohanBurg schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:16:

Blijven bellen naar KPN, blijf je problemen aangeven.

Ik ken een verhaal waarbij de verbinding er telkens even uitviel. Dit kwam zowel voor bij KPN als Vodafone als leverancier over die glasvezel ader. Uiteindelijk is hij overgestapt naar Ziggo en daarop geen problemen meer.

Als je verder wat wil bewijzen zet een trace/ping open op een machine en blijf KPN bestoken met informatie. Je moet de 1e lijns support voorbij om bij de 2e zo niet 3e lijns uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:36
Barre73 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:21:
[...]
Maar mijn hamvraag: Waarom?? Waarom niet gewoon de mediaconverter/ONT van de provider gebruiken en met UTP door naar je eigen Fritzbox?
Wat is nou echt de toegevoegde waarde? (En zeg niet stroomverbruik want dat maakt per saldo bijna niks uit).
Ben ik het helemaal mee eens, maar dan wordt mijn vraag welke Fritz!box is dan de juiste keuze?

Situatie hier is dus een TK01 grondplaat met glasvezel van KPN (XGSPON), daaroverheen de mediaconverter van KPN die gaat via UTP naar de wan-poort van de Experia-box V12. Ik neem alleen internet af en geen tv of bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Snowmiss schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:27:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens, maar dan wordt mijn vraag welke Fritz!box is dan de juiste keuze?

Situatie hier is dus een TK01 grondplaat met glasvezel van KPN (XGSPON), daaroverheen de mediaconverter van KPN die gaat via UTP naar de wan-poort van de Experia-box V12. Ik neem alleen internet af en geen tv of bellen.
Fritzbox 4060 is dan in principe de beste oplossing. Mocht je de wifi niet gebruiken of je eisen op gebied van wifi zijn niet zo hoog kun je ook prima volstaan met een 7530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Heb een vraag over de down en uploadsnelheid over WIFI.

Ik maak gebruik van de Experia V10 box in combinatie met de experia wifi extender (bedraad aangesloten).
Er is slechts 1 wifi extender aangesloten.

Ik merk dat soms de down en upload snelheid met de helft verlaagd wordt.
Snelheid is dan 50 ipv 100 wat mijn abbo zou moeten leveren.

Nadat ik de experia V10 en de Experia wifi extender heb gereset haal ik weer de normale snelheid van 100 mBit.

Iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:21
loneranger56 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:43:

Ik maak gebruik van de Experia V10 box in combinatie met de experia wifi extender (bedraad aangesloten).

Nadat ik de experia V10 en de Experia wifi extender heb gereset haal ik weer de normale snelheid van 100 mBit.

Staan de Wifi kanalen op automatisch? Misschien zit je soms op een druk kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:24
mad-dog schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:44:
[...]

Fritzbox 4060 is dan in principe de beste oplossing. Mocht je de wifi niet gebruiken of je eisen op gebied van wifi zijn niet zo hoog kun je ook prima volstaan met een 7530
Bij aangaan van abonnement binnenkort twijfel ik tussen 5590 of de 4060 (KPN PON). Wat zou beter werken (los van het feit dat het weer een "kastje" scheelt met de 5590).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
ivo-nl schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:39:
[...]

Bij aangaan van abonnement binnenkort twijfel ik tussen 5590 of de 4060 (KPN PON). Wat zou beter werken (los van het feit dat het weer een "kastje" scheelt met de 5590).
https://nl.avm.de/product...tzbox/alle-aansluitingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:47
mijn 37,50 abbo 1 gbit was ook afgelopen.
2 week terug kon ik helemaal geen andere aanbieding krijgen dan de standaard 60 euro.
Nu nog eens telefonisch geprobeerd en een zeer aardige medewerker die er 3 mnd 37,50/3 mnd 52,50 /6 mnd volle mep/factuurkorting ernmalig 30 euro van kon maken. En een nieuwe itv+ kastje.
maar geaccepteerd, nul klachten over kpn in vergelijk alle aanbieders die ik gehad heb ongeveer. Bijzonder dat de ene medewerker wel wat kan betekenen en de andere niet.
Scheelt me de moeite van op naam van mijn vrouw afsluiten en alles weer opsturen en een dag niet thuis kunnen werken omdat er toch iets fout is gegaan met opnieuw aansluiten.
Er is meer mogelijk als je nog een mobiel abbonnement of andere diensten afneemt, ook als er een actie is hele jaar 37,50 kunnen ze je 6md 37,50 als bestaande klant aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
ivo-nl schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:39:
[...]

Ik zou het persoonlijk houden bij de 4060. In het geval van problemen is het helaas niet een kwestie van terugplaatsen van de ONT(het serienummer daarvan moet opnieuw geregistreerd worden). Dit is handmatig werk. Daarnaast is de lasvezel verbinding met een eigen ONT aan kpn kant niet goed uit te lezen en zal de gewone 1e lijns je niet kunnen helpen, maar alleen Service+

[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 10-03-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deze week abo opgezegd omdat Ziggo een betere aanbieding had. De medewerker probeerde of ik niet wilde blijven, zijn eerste aanbod was 6 maanden voor 37,50 en daarna volle prijs.

Betrof 1Gbit + 1 TV kastje.

Was alleen niet geinteresseerd omdat ik dan alsnog meer betaal dan elders dus gesprek was binnen paar minuten ten einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
Wolly schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:46:
Deze week abo opgezegd omdat Ziggo een betere aanbieding had. De medewerker probeerde of ik niet wilde blijven, zijn eerste aanbod was 6 maanden voor 37,50 en daarna volle prijs.

Was alleen niet geinteresseerd omdat ik dan alsnog meer betaal dan elders dus gesprek was binnen paar minuten ten einde.
lijkt er dus op dat in de gebieden waar ziggo scherp is je ook een betere deal kunt krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:46:

Ik heb het daar(bij Ziggo) ook een jaartje geprobeerd. Niks dan ellende gehad met onstabiele verbindingen en storingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVG3Bl6lLGQYzmdLYar6qiZSV3g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vdIvvgBub9CMfFFkquWlFUsW.jpg?f=user_large

Het einde van Fourstack is in zicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Dat is jammer, ik vond fourstack altijd veel duidelijkere informatie geven dan de postcode check op de website van KPN

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 21-09 06:03
loneranger56 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:43:

Hoe is je wifi demping? Zit je wel op 5ghz ipv 2.4ghz? Hoe lang blijft het op volle snelheid? Experia wifi had een bug dat hij zichzelf soms op 40mhz zette ipv 80mhz op 5ghz.

Download wifiman en je kan het allemaal terugzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanBurg
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-06-2023
jopoh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:24:
[...]

Dit hoort thuis kpn provider topic.
klopt de NT kent alleen maar op EoF netwerk is 100, op GoF netwerk 1000.
er wordt profiel op de lijn gezet en profiel bepaald welke snelheid de klant daadwerkelijk binnen krijgt.
dus ja het NT is Juist.
meestal wordt te lange snelheid veroorzaakt door slechte kabel tussen NT en v10 in dit geval of niet goed werkende NT. aangezien abbo van 50 profiel van 70 bevalt
dus ik zou zoieso dan monteur laten komen vanuit kpn die kan de lijn nameten als klopt ja of nee.
tevens zorgt er voor liefst de deco's als AP staan inplaats van Router mode, router mode geeft nogal veel problemen met ITV
Jeetje @jopoh wat goed! Deco's stonden in router mode. Probleem direct verholpen. Heel veel dank!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 23:29
Hoi

Is 1 superwifi punt voldoende voor bovenwoning? Box 12 zit onder in de meterkast en heb haast geen verbinding boven. Ik heb dus een range extender nodig en vroeg me af of 1 superwifi genoeg is om draadloos te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
sennalonso1981 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:03:
Hoi

Is 1 superwifi punt voldoende voor bovenwoning? Box 12 zit onder in de meterkast en heb haast geen verbinding boven. Ik heb dus een range extender nodig en vroeg me af of 1 superwifi genoeg is om draadloos te verbinden.
als je boven nu al zowat geen bereik hebt gaat draadloos(mesh) ook niet lekker werken als bereik slecht is.
als je draadloos mesh wilt gebruiken houd kpn liefst 65db zit je op 80/90db op 5ghz kan je haast wel vergeten om draadloos te verbinden.
dan zal je 1 super wifi boven bekabeld moeten zetten om maximale er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
jopoh schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:11:
[...]

als je boven nu al zowat geen bereik hebt gaat draadloos(mesh) ook niet lekker werken als bereik slecht is.
als je draadloos mesh wilt gebruiken houd kpn liefst 65db zit je op 80/90db op 5ghz kan je haast wel vergeten om draadloos te verbinden.
dan zal je 1 super wifi boven bekabeld moeten zetten om maximale er uit te halen.
Dus ik kan het niet draadloos gebruiken? Ik heb niet echt het mesh systeem nodig, alleen dat de superwifi het signaal oppakt en doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
jopoh schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:11:
[...]

Als er daar bekabeling is kan hij ook meteen zijn box12 daar plaatsen.
sennalonso1981 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:03:
Hoi

Draadloos wifipunt kan wel lukken maar dan moet je echt even meten wat de demping is. Wifiman kan je real time met signal mapper je bovenwoning afgaan. Als je -70 of lager meet dan kan het prima, die superwifi 2 pakt het sterker op dan je mobiel/tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
sjaak88 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:18:
[...]

Als er daar bekabeling is kan hij ook meteen zijn box12 daar plaatsen.

[...]

Draadloos wifipunt kan wel lukken maar dan moet je echt even meten wat de demping is. Wifiman kan je real time met signal mapper je bovenwoning afgaan. Als je -70 of lager meet dan kan het prima, die superwifi 2 pakt het sterker op dan je mobiel/tablet.
Ik zal zo thuis eens kijken, bedankt voor het meedenken! Zal zo even terug reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sennalonso1981
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2XoGHIqAkdeFoiet29PyJBj0qk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1VMNruSXzmEEotrwfrwalHqk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
sjaak88 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:30:
[...]

Op die plek functioneert hij zeker :)
Ah dankjewel 🙏. Nog een keer dus, kpn box 12 onder in de meter kast, EEN superwifi(2) boven in de woonkamer is dus genoeg? Want voorheen moesten er 2 zijn van wat ik gelezen heb op internet fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
sennalonso1981 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:36:
[...]

Ah dankjewel 🙏. Nog een keer dus, kpn box 12 onder in de meter kast, EEN superwifi(2) boven in de woonkamer is dus genoeg? Want voorheen moesten er 2 zijn van wat ik gelezen heb op internet fora.
Je hebt er inderdaad maar 1 nodig, in het begin had de box 12 nog geen ondersteuning voor maar dat is al een tijdje niet meer.

Tevens kan je ook 2 apparaten bedraad erop aansluiten, pc, console etc, die halen dan een stuk hogere snelheid en zijn stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
sjaak88 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:39:
[...]

Je hebt er inderdaad maar 1 nodig, in het begin had de box 12 nog geen ondersteuning voor maar dat is al een tijdje niet meer.

Tevens kan je ook 2 apparaten bedraad erop aansluiten, pc, console etc, die halen dan een stuk hogere snelheid en zijn stabieler.
Heel erg bedankt Sjaak 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 22:00

Quakie

quakelen

Weet iemand hoe het prijs technisch precies werkt ? Ik heb nu bijv korting en volgens het systeem zou ik voor 5,50 euro van 200 naar 1000 kunnen. Alleen als ik dat selecteer lijkt het erop dat alle kortingen vervallen want rest staat een dat ik 22 euro extra per maand moet gaan betalen. Wat is nu juist ? Vervalt de kortingen als je tussentijds wijziging plaatst ?
Ik zie mijzelf niet eeuwig 1000 gebruiken omdat hier zowat alles WiFi gebruikt wat Max 500 haalt of zo maar de 500 optie is verdwijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Quakie op 11-03-2023 08:34 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
sjaak88 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:49:
[...]

Hoe is je wifi demping? Zit je wel op 5ghz ipv 2.4ghz? Hoe lang blijft het op volle snelheid? Experia wifi had een bug dat hij zichzelf soms op 40mhz zette ipv 80mhz op 5ghz.

Download wifiman en je kan het allemaal terugzien.
Dank voor de info...
Ga nu een weekje van de zon genieten in Egypte :) , als ik terug ben zal ik e.e.a. eens onderzoeken.
Met Wifiman bedoeld je de wifimanager van KPN of beveel een andere tool aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:41
loneranger56 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:50:
[...]

Dank voor de info...
Ga nu een weekje van de zon genieten in Egypte :) , als ik terug ben zal ik e.e.a. eens onderzoeken.
Met Wifiman bedoeld je de wifimanager van KPN of beveel een andere tool aan?
Deze zal bedoeld worden: https://play.google.com/s...tails?id=com.ubnt.usurvey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Quakie schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:49:
Vervalt de kortingen als je tussentijds wijziging plaatst ?
Bij eerdere acties was dat wel zo en kon je beter de hoogste snelheid nemen en pas na de actie een lagere snelheid kiezen.

Maar bij de huidige actievoorwaarden niet meer: "Je betaalt de eerste maanden 35,- per maand, ongeacht de snelheid (met/zonder TV t.w.v. 12,50 per maand). Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de korting. Wil je de eerste maanden sneller internet proberen? Elke maand kun je de snelheid omhoog/omlaag aanpassen, na de kortingsperiode betaal je namelijk het volledige maandbedrag."

Dus controleer de actievoorwaarden die je bij de aanbieding hebt ontvangen. Die stuurt KPN normaal gesproken netjes mee.
Het getoonde prijsverschil is uiteraard van de reguliere prijs. Je eigen prijs staat in het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:27
Ik woon in een flat en ben vorige week dinsdag aangesloten op glasvezel.
Ze zijn hier de hele week bezig geweest om glasvezel in de flat aan te sluiten.

Wanneer ik de status opvraag bij KPN netwerk is de status: "We hebben toestemming nodig van je pandeigenaar". De VVE heeft tot op heden geen toestemming gegeven, maar glasvezel is door de hele flat dus wel aangesloten. Blijkt dat de VVE nog geen toestemming heeft gegeven, en er is ook nog geen toestemming van de gemeente. Klinkt dus als gevalletje "illegaal glasvezel".

Ik heb KPN netwerk gebeld met de vraag wanneer ik nu een glasvezel abo kan afsluiten, want als ik de postcode check doet, krijg ik te zien dat er nog toestemming gegeven moet worden, terwijl iedereen dus al aangesloten is. KPN netwerk snapt hier niks van. Geven aan dat het niet mogelijk is dat wij zijn aangesloten zonder toestemming van de VVE en weten ook niet hoe het nu verder moet.

Iemand een idee wanneer ik een glasvezel abo kan afsluiten, hoe lang duurt het na oplevering voordat je gebruik kan maken van de glasvezel abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:40
@Gabriel_Knight Ik zou zeggen begin bij de VvE en vraag wat de situatie en status is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
De VVE zou wel niet akkoord zijn gegaan met de wijze van aansluiten. Soms moeten er betonboringen gemaakt worden. Of moeten er gaten in een parkeergarage brandwerend gedicht worden. Wat ik ook niet begrijpt is dat er niet getekend is door de VVE. Maar het wel aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik lees dat je korting krijgt bij KPN bij Hussel (glasvezel) als je een mobiel abbo hebt.

Vraag me af of dit ook geld als het mobieltje een KPN pre-paid kaart gebruikt?
(word dat tegenwoordig ook niet gezien als een soort van abbo?)

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:51:
[...]

Ik kreeg helaas maar 6 maanden korting. Uiteindelijk wel gedaan, omdat ik verder tevreden ben. Overigens geen overstap gemaakt naar TV+. Als dat verplicht wordt stap ik over naar een andere provider of naar internet only icm NL Ziet.
Wat voor TV abbo gebruik je nou? Bij ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Robin4 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:36:
Ik lees dat je korting krijgt bij KPN bij Hussel (glasvezel) als je een mobiel abbo hebt.

Nee, geen prepaid. Alleen abonnement op basis van sim only en met telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door ernstoud op 12-03-2023 21:46 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Robin4 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:36:

Nee, zie:

https://forum.kpn.com/ken...neer-en-krijg-meer-562347

“Je ontvangt géén Combivoordeel bij de volgende producten of diensten:

Digitenne only
E-mail only
PSTN (analoge telefonie)
Prepaid
Zakelijke abonnementen
Abonnementen van vóór 8 oktober 2019
Oud-Telfort (TFT) abonnementen”

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
oke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik ben nogal aan het twijfelen of het een goed idee is om KPN glasvezel te nemen.

Het FTU kastje is sinds Feb 28 geinstalleerd.

Heb momenteel Ziggo

Gigabit Internet
Vol op bellen ( 13,95 euro)
TV kabel + TV start.

Betaal momenteel iets van 91 euro nog wat.. En in aankomende 1 juli gaat het met 2,25 euro weer omhoog.
Dus dan zit ik al op ongeveer bijna 94 euro in de maand.

Zou het liefst ziggo tv willen behouden.. Maar keuzen op Internet word hier wel moeilijker gemaakt.
Ook per 1 Juli vervalt het MAX abbo. Dus of keuze uit 1 Giga (wat ik momenteel al heb)
Of downgraden naar 350 Mbit abbo

Vraag me af of ik met KPN er beter erbij ga zitten..

Bij kpn lijkt me het giga pakket wel intressant.. Want 2,50 euro meer op het 200Mbit abbo maar wel veel sneller.

Internet- bellen en TV is hier wel goedkoper. Alleen per TV een extra kastje huren.

Wat ik bij ziggo niet hoef te doen ( heb 2 smart cards in eigen bezit) en 1tje is gehuurd met het pakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je kan je Ziggo kabeltv houden voor 20,95 en dan met een aanbieding glasvezel internet en bellen nemen. Ben je nog steeds goedkoper uit dan met Ziggo internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Alleen dan vervallen de smartcards die ik nou van mij zelf heb..

En dan denk ik dat ze niet opnieuw te activeren zullen zijn.

Las bij het ziggo topic, dat dit niet gebeurde, als je TV start blijft aanhouden.

En misschien is de kwaliteit van KPN TV+ Beter dan de Ziggo Kabel.

En bij KPN moet je 2,50 euro meer betalen voor 4K.. Vraag mij af waarom dat zo is?

KPN TV schijnt wel 12,50 euro te kosten wat weer goedkoper is dan de Ziggo kabel tv. die 20 euro plus kost.

[ Voor 61% gewijzigd door Robin4 op 12-03-2023 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Robin4 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:18:
Alleen dan vervallen de smartcards die in nou van mij zelf heb..

Volgens het verhaaltje van Ziggo heb je een tv met DVB-C nodig dus waarom zouden je smartcards vervallen? Je zegt het internet op en je houdt je kabel tv, voor je tv's zou dat niets veranderen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Robin4 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:39:
[...]

Wat voor TV abbo gebruik je nou? Bij ziggo?
Het “oude” TV product van KPN. Helaas kunnen nieuwe klanten alleen TV+ nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-03-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
TFHfony schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Tja, het tv-platform van T-Mobile heeft wel een aanzienlijk mindere beeldkwaliteit dan TV van KPN. Maar als je ook al genoegen neemt met de beeldkwaliteit van de KPN app op je TV zal het wel voldoen.
Is die van ziggo TV start beter dan die van KPN TV+? Of is daar geen verschil te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Robin4 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:18:
Alleen dan vervallen de smartcards die ik nou van mij zelf heb..

Las bij het ziggo topic, dat dit niet gebeurde, als je TV start blijft aanhouden.
Sluit mij aan bij de reactie van @synoniem. Ik heb jaren geleden ook Ziggo internet stopgezet en internet via glasvezel genomen. Ook 3 smartcards in mijn Ziggo abonnement en doen het nog altijd. Geen de-activatie van de kaarten o.i.d....

Ik moet wel een kanttekening erbij maken dat ik bij Ziggo geen alles-in-1 had. Maar mijn internet en TV abbo's liepen los van elkaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dan gaat het gene wat je hier boven zegt waarschijnlijk niet voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
Dj-sannieboy schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:27:
[...]

Het “oude” TV product van KPN. Helaas kunnen nieuwe klanten alleen TV+ nemen.
Dat hoeft niet direct een ramp te zijn.

Als er tijdens de installatie gekozen wordt voor Multicast streams, dan krijg je de huidige iTV streams aangeboden die op dit moment nog beter zijn dan de Unicast streams.

Maar ook ik kijk de kat ook nog even uit de boom met een eventuele overstap naar TV+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Vraagje aan de specialisten hier ->

Ik help een kennis met installatie van wifi in zijn nieuwe woning. Er zit een GOF aansluiting en die is dus anders dan in mijn woning. Zal later deze week worden opgeleverd door KPN.

Alvast ter voorbereiding: kan ik hier ook de Experia box weglaten net zoals bij mij thuis en direct een TPLINK Deco setje gebruiken? Heeft het type GOF aansluiting ook een mediaconverter achtig iets van glas naar UTP? Zodat je met UTP direct naar de router kan en een WAN connectie kan opzetten?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Workaholic schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:50:

Ik help een kennis met installatie van wifi in zijn nieuwe woning. Er zit een GOF aansluiting en die is dus anders dan in mijn woning. Zal later deze week worden opgeleverd door KPN.

Alvast ter voorbereiding: kan ik hier ook de Experia box weglaten net zoals bij mij thuis en direct een TPLINK Deco setje gebruiken? Heeft het type GOF aansluiting ook een mediaconverter achtig iets van glas naar UTP? Zodat je met UTP direct naar de router kan en een WAN connectie kan opzetten?
Eke glasaansluiting heeft een mediaconverter nodig. En bij KPN is dat altijd een apart apparaat dat (meestal) op de FTU wordt geschoven. Dus het antwoord op je vraag is "ja".

GoF is bij KPN de klassieke manier van aansluiten.. Het is het klassieke AON netwerk dus geen XGS-PON.

Bij XGS-PON heet het alleen geen mediaconverter maar een ONT. Ziet er uiterlijk vrijwel hetzelfde uit en doet (voor jouw doel) hetzelfde, namelijk licht omzetten naar ethernet en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:07
Workaholic schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:50:

Alvast ter voorbereiding: kan ik hier ook de Experia box weglaten net zoals bij mij thuis en direct een TPLINK Deco setje gebruiken?
Wel als je weet wat je doet en je je eigen router dus goed inricht. Die Deco's ondersteunen vaak wel VLAN en PPPoE. Maar geen IGMP proxy dus geen multicast IPTV.

[ Voor 34% gewijzigd door Muis666 op 13-03-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dank allebei voor jullie snelle reactie. Deco x50 heeft zo te zien pppoe optie dus ik zou geen kpn Experiabox nodig hebben? Eens?

Zie alleen geen VLAN id optie bij de settings alleen username en password. Dus mogelijk dat dit niet gaat werken

IPTV is geen issue - gebruik de kpn app op de televisie en dat vereist geen eigen VLAN toch? Gewoon via internet

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:04
Workaholic schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:48:
IPTV is geen issue - gebruik de kpn app op de televisie en dat vereist geen eigen VLAN toch? Gewoon via internet
Klopt, maar bedenk je wel dat de kwaliteit van die streams veel lager is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

krakendmodem schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:32:
[...]

Dat hoeft niet direct een ramp te zijn.

Als er tijdens de installatie gekozen wordt voor Multicast streams, dan krijg je de huidige iTV streams aangeboden die op dit moment nog beter zijn dan de Unicast streams.

Maar ook ik kijk de kat ook nog even uit de boom met een eventuele overstap naar TV+.
Het feit dat deze TV ontvanger op Android TV gebaseerd is, is voor mij de reden om geen overstap te maken naar TV+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dj-sannieboy schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:07:
[...]

Het feit dat deze TV ontvanger op Android TV gebaseerd is, is voor mij de reden om geen overstap te maken naar TV+.
Vanwege privacy overwegingen of andere redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44
Ik heb de overstap gemaakt naar tv+ en binnen drie weken ben ik er helemaal klaar mee. De software van kpn is waardeloos. Het zappen gaat zeer traag, minimaal 2 maal per dag de box opnieuw opstarten omdat deze vastloopt.
Samsung televisie 2022 model, de laatste week regelmatig een groen scherm tijdens opstarten (lijkt een hdmi handshake probleem).
Geluid valt regelmatig weg, waardoor je wederom opnieuw moet opstarten.
Bij starten van een stream regelmatig een eeuwig ronddraaiende cirkel.
Als de box het doet dan een prima beeld en geluid maar de ergenis maakt dit niet goed.
Heb de hoogste snelheid die te krijgen is bij KPN en de box is via ethernet aangesloten.

Nu ligt hij in de lade, wachten om retour te gaan. KPN heeft abonnement op de tv+ per direct opgezegd en nu alleen weer internet abonnement.

Als alternatief heb ik de Google Chromecast met Google TV (4K) via ethernet aangesloten op de televisie. Dit in combinatie met NLziet abonnement en de overige apps. Ik ben weer tevreden.

KPN heeft iets op de markt gezet zonder het goed te testen. Want de problemen die ik heb ervaren horen thuis in een beta fase.

Nee, ik heb de moeite niet genomen om contact te zoeken met de helpdesk. Want met dit tv kastje wilde ik niet continu naar de muur worden gestuurd.
Een product moet gewoon out of the box werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 10:04
ipje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:57:
Ik heb de overstap gemaakt naar tv+ en binnen drie weken ben ik er helemaal klaar mee. De software van kpn is waardeloos. Het zappen gaat zeer traag, minimaal 2 maal per dag de box opnieuw opstarten omdat deze vastloopt.
Samsung televisie 2022 model, de laatste week regelmatig een groen scherm tijdens opstarten (lijkt een hdmi handshake probleem).
Als de box het doet dan een prima beeld en geluid maar de ergenis maakt dit niet goed.
Heb de hoogste snelheid die te krijgen is bij KPN en de box is via ethernet aangesloten.

Nu ligt hij in de lade, wachten om retour te gaan. KPN heeft abonnement op de tv+ per direct opgezegd en nu alleen weer internet abonnement.

Als alternatief heb ik de Google Chromecast met Google TV (4K) via ethernet aangesloten op de televisie. Dit in combinatie met NLziet abonnement en de overige apps. Ik ben weer tevreden.

KPN heeft iets op de markt gezet zonder het goed te testen. Want de problemen die ik heb ervaren horen thuis in een beta fase.

Nee, ik heb de moeite niet genomen om contact te zoeken met de helpdesk. Want met dit tv kastje wilde ik niet continu naar de muur worden gestuurd.
In de basis heeft het zeker potentie maar ik kijk het eerst eens een jaartje aan. Genoeg klachten te vinden op het KPN forum over tv+. Als het volwassen is ga ik het wel afnemen. Voorlopig hou ik het bij de VIP5202 en een paar Chromecast Google TV 's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Vanwege privacy overwegingen of andere redenen?
Ik probeer uit privacy overwegingen inderdaad zoveel mogelijk Google producten/diensten te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 21:45
ipje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:57:

Helaas kan ik je bevindingen 1 op 1 beamen. Ik heb exact dezelfde problemen en meer. Ook ik had nlziet ernaast om te testen en had ook kpn+ moeten annuleren binnen de 14 dagen. Helaas te laks en zit er nu aan vast. Kan bij een prijsverhoging wel opzeggen geloof ik en daar zit ik sterk aan te denken als de komende updates niks brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
Mmm. nou 3 dagen itv+ en vind het geen slechte ervaring. Zappen is niet bloedsnel maar ook niet traag. kastje doet het ook op wifi en router hoeft geen speciale iptv dingen te ondersteunen volgens mij dus dan kan de experia box ook van de muur af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Lochnes schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:29:
Mmm. nou 3 dagen itv+ en vind het geen slechte ervaring. Zappen is niet bloedsnel maar ook niet traag. kastje doet het ook op wifi en router hoeft geen speciale iptv dingen te ondersteunen volgens mij dus dan kan de experia box ook van de muur af
Kijk wel even goed naar de beeldkwaliteit.
Als je hem via de WiFi doet krijg je de lagere kwaliteit unicast streams. Via een bekabelde aansluiting krijg je de hogere kwaliteit multicast streams. Wellicht moet je die wel even aanzetten in de settings.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:36
@ipje Lees op t forum dat er veel up dates komen komende weken dus ze zijn er wel mee bezig.

@bukkum De inflatie verhoging is geen reden om op te zeggen als je die bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Roos79 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:39:
@ipje Lees op t forum dat er veel up dates komen komende weken dus ze zijn er wel mee bezig.

@bukkum De inflatie verhoging is geen reden om op te zeggen als je die bedoelt.
Het is anders dit jaar. Per 1 juli zal KPN haar prijzen ongetwijfeld weer verhogen maar dat gaan ze doen op basis van inflatie en dan mag je dus niet opzeggen.
MAAR om dat te kunnen gaan doen moesten ze vorige maand de Algemene Voorwaarden aanpassen. En dat betekent dat iedereen die toen al een abonnement had sowieso mag opzeggen op basis van die aanpassing algemene voorwaarden.
@bukkum Je hebt op basis van onderstaande dus nog een mogelijkheid. Maar daarna niet meer!

KPN informeert zijn klanten de komende weken over de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden die op 1 april van toepassing worden. Het telecombedrijf moet klanten vóór 1 maart van de wijzigingen op de hoogte brengen. Vanaf deze datum hebben klanten een maand de tijd om hun lopende abonnement kosteloos op te zeggen, ook als dit binnen de contractvaste periode is. De Algemene Voorwaarden worden gewijzigd bij de door KPN aangeboden diensten e-mail only, Digitenne, internet, vast bellen en Interactieve TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44
Roos79 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:39:
Bedankt voor de info, maar ik begin er niet meer aan.🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 17-09 14:46
vraagje van iemand die weinig tot geen verstand heeft van modems etc:

is een Fritzbox nu echt zoveel beter dan een modem van kpn?

en is het instellen van een Fritzbox echt zo makkelijk? aanklikken dat kpn de provider is en de instellingen zijn gelijk goed ingesteld?

alvast bedankt :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:21

Arjan A

Cenosillicafoob

joey82 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:06:
vraagje van iemand die weinig tot geen verstand heeft van modems etc:

is een Fritzbox nu echt zoveel beter dan een modem van kpn?

en is het instellen van een Fritzbox echt zo makkelijk? aanklikken dat kpn de provider is en de instellingen zijn gelijk goed ingesteld?

alvast bedankt :)
Ja
Ja
Ja

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bukkum schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:39:
[...]

Helaas kan ik je bevindingen 1 op 1 beamen. Ik heb exact dezelfde problemen en meer. Ook ik had nlziet ernaast om te testen en had ook kpn+ moeten annuleren binnen de 14 dagen. Helaas te laks en zit er nu aan vast. Kan bij een prijsverhoging wel opzeggen geloof ik en daar zit ik sterk aan te denken als de komende updates niks brengen.
Je kunt nu gewoon opzeggen aangezien je contractvrij bent. Misschien kan je op basis van wat Barre al aangeeft met afd. retentie (opzeggingen/klantbehoud) een mooie deal voor elkaar krijgen (?).
Klanten hebben inmiddels allemaal een e-mail en/of brief ontvangen en op het forum staat dit inmiddels ook al vermeld.

Alle Thuis klanten zijn op dit moment dus contractvrij tot de nieuwe Algemene Voorwaarden op 1 april in gaan.

Overigens ook goed om te weten:

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 17-09 14:46
dankje
dankje
dankje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hg6sAhd6UU4hzYnNaRyeqfLzWfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Scz7UP8t7fgw2EvjKjhVD5mG.jpg?f=fotoalbum_large

Daar gaat ons avondje opnames kijken.
Op alle storingen ontstaat ook een mooie spike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 19-09 10:29
Hier in Dordrecht ook hetzelfde heb overigens nu helemaal geen beeld

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Cruzer schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:00:
Live-TV werkt hier nog prima. Terugkijken of via de App lukt niet.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Hier in Flevoland compleet zwart beeld !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 19-09 10:29
Cruzer schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:00:
Inmiddels werkt alles weer.. :)

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:15
Het heeft er ongeveer een uurtje uit gelegen, ergens tussen 20:00 en 21:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

robert.v.w. schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:50:
Het heeft er ongeveer een uurtje uit gelegen, ergens tussen 20:00 en 21:00.
Niet overal. Gisteren de hele avond goed tv kunnen kijken zonder issues. (Zeewolde/flevoland)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hier ook een klant die van Ziggo naar KPN overstapt met een modem in bridge. Ik had daarachter een edgerouter X (geen SFP) + unify APs draaien en dat werkte naar tevredenheid.

Nu ontstaat er met de TVs wat extra complexiteit en bij het lezen van diverse pagina is het lastig om te zien welke informatie nog niet verouderd, dus graag jullie dubbelcheck.

Wat ik zou willen is grofweg uitgetekend hier.
- edgerouter ipv KPN box12 met range 10.0.0.x
- TV box2 via Wifi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5KJrm6RaMTYGvAMxRkYcihsP6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqHXNuE7R25ZvhB1z6OIOdzh.jpg?f=fotoalbum_large

Zou dit zo kunnen? Moet je zelf tegenwoordig dan nog met de vlans aan de slag voor de TV? Ik gebruik nu nog geen vlans.

[ Voor 9% gewijzigd door superduper op 17-03-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
mijn 2 lan-poorten werken soms niet. na een reset gaat het weer paar dagen goed (V12).

ik heb net een medewerker van kpn gesproken over dit. die heeft de poorten uitgelezen. ze zei dat ze een foutmelding kreeg met mijn switch. het werd aangeraden om een andere switch te gebruiken. het vreemde is dat de poort waar de switch aangesloten is altijd goed heeft gewerkt, maar waarschijnlijk wordt er via daar iets verstoort in de modem?

ze zei dat ik switches kon vinden op hun website. maar daar zie ik hetzelfde merk als wat ik nu heb? o.a. netgear en tp-link.

ik gebruik op dit moment deze: uitvoering: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)

welke kan ik het beste bestellen?

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 15-03-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
superduper schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:43:
Hier ook een klant die van Ziggo naar KPN overstapt met een modem in bridge. Ik had daarachter een edgerouter X (geen SFP) + unify APs draaien en dat werkte naar tevredenheid.

Nu ontstaat er met de TVs wat extra complexiteit en bij het lezen van diverse pagina is het lastig om te zien welke informatie nog niet verouderd, dus graag jullie dubbelcheck.

Wat ik zou willen is grofweg uitgetekend hier.
- edgerouter ipv KPN box12 met range 10.0.0.x
- TV box2 via Wifi

[Afbeelding]
Zou dit zo kunnen? Moet je zelf tegenwoordig dan nog met de vlans aan de slag voor de TV? Ik gebruik nu nog geen vlans.
Ik zie dat je TV+ kastjes gebruikt dus dan zou dit kunnen. Let wel dat je dan de anycast streams gebruikt die iets lagere kwaliteit bieden.

Voor de hogere kwaliteit multicast streams zul je een IGMP proxy moeten draaien op je edgerouter en wel moeten werken met het IPTV VLAN. En dat zal waarschijnlijk ook niet werken over WiFi. (Volgens mij bieden de Experiabox en KPN AP's wel ondersteuning voor multicast over WiFi door dat te converteren naar anycast, maar ik heb daar nog geen succesverhaal over gezien met een edgerouter).

Als je voor de anycast streams gaat hoef je niet met IPTV VLAN (4) te werken. Maar je moet zowiezo wel aan de slag met het Internet VLAN (6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Muis666 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Ik zie dat je TV+ kastjes gebruikt dus dan zou dit kunnen. Let wel dat je dan de anycast streams gebruikt die iets lagere kwaliteit bieden.

Voor de hogere kwaliteit multicast streams zul je een IGMP proxy moeten draaien op je edgerouter en wel moeten werken met het IPTV VLAN. En dat zal waarschijnlijk ook niet werken over WiFi. (Volgens mij bieden de Experiabox en KPN AP's wel ondersteuning voor multicast over WiFi door dat te converteren naar anycast, maar ik heb daar nog geen succesverhaal over gezien met een edgerouter).

Als je voor de anycast streams gaat hoef je niet met IPTV VLAN (4) te werken. Maar je moet zowiezo wel aan de slag met het Internet VLAN (6).
Ok, boel nieuwe termen maar ik zou het graag gelijk goed inrichten.
- wat ik zie is dat de VLANs en IGMP wel moeten kunnen op de edgerouter X, dus dat is goed nieuws.
- op TV 2 iets lagere kwaliteit zou geen probleem zijn (slaapkamer, meestal streaming), maar evt kan ik daar ook een kabel naar toe trekken.

Zou dit allemaal makkelijker gaan als ik de edgerouterX vervang door een fritzbox? Ik wil best wat prutsen maar ben geen netwerk expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
superduper schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:37:
[...]
Zou dit allemaal makkelijker gaan als ik de edgerouterX vervang door een fritzbox? Ik wil best wat prutsen maar ben geen netwerk expert.
Zeker. De Fritzboxen bevatten provider profielen waardoor alles in 1 keer goed staat. Met een eigen router kun je zeker met IPTV al snel een dag bezig zijn. Voor sommige routers bestaat wel een howto/topic om te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 21:42

GVR

Ik kon mijn thuis abonnement weer verlengen, gezien de slechte ervaringen die ik lees met TV+ en het feit dat ik ook mijn huidige abonnement gewoon kon verlengen heb ik dit laatste maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:15
GVR schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:42:
Ik kon mijn thuis abonnement weer verlengen, gezien de slechte ervaringen die ik lees met TV+ en het feit dat ik ook mijn huidige abonnement gewoon kon verlengen heb ik dit laatste maar gedaan.
Ik heb dus verlengd met TV+. Vandaag is het nieuwe kastje binnengekomen, gelukkig (afgaande op de reacties hier) heb ik nog geen verzoek gehad de oude Arris VIP terug te sturen. Zo lang ik niks hoor en de VIP blijft werken laat ik de nieuwe box maar in de doos zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Muis666 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:30:
[...]

Zeker. De Fritzboxen bevatten provider profielen waardoor alles in 1 keer goed staat. Met een eigen router kun je zeker met IPTV al snel een dag bezig zijn. Voor sommige routers bestaat wel een howto/topic om te helpen.
Dan ga ik daar maar voor; ik betaal dan wel even voor het gemak. Ik neem aan dat ik de standaard 7590 kan doen, en niet per se de nieuwere AX versie hoef aangezien ik de wifi toch niet echt zal gebruiken?

Waarschijnlijk zal ook hier de monteur alles afleveren met de box12 en kan ik pas daarna de Frits eraanhangen? Of zijn ze al zo ingeburgered dat ze het gelijk met de Frits testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:15
superduper schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:18:
[...]

Dan ga ik daar maar voor; ik betaal dan wel even voor het gemak. Ik neem aan dat ik de standaard 7590 kan doen, en niet per se de nieuwere AX versie hoef aangezien ik de wifi toch niet echt zal gebruiken?

Waarschijnlijk zal ook hier de monteur alles afleveren met de box12 en kan ik pas daarna de Frits eraanhangen? Of zijn ze al zo ingeburgered dat ze het gelijk met de Frits testen?
Bij mij is de Box12 niet uit de doos gekomen. Vooraf had ik mijn 7590 ingesteld zoals ik wilde in mijn eigen netwerk. Toen de monteur kwam om het 'kastje' op het glasvezelpunt te schuiven was het een kwestie van het juiste profiel in de fritzbox selecteren en alles werkte.
Pagina: 1 ... 111 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen