Ik heb om eerlijk te zijn geen idee. Ik heb de sensoren ook nog niet terug geplaatst dus ik weet ook nog niet wat de verschillende temperaturen waren. De verantwoordelijke Raspberry PI is uit op dit moment dus ik heb geen flowmeting, temperatuur van de vloerverdeler etc.Chris_82 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:20:
@mkleinman Nice!
Maar, 2kW verbruik op een 6kW warmtepomp, hoe verklaar je dat?
Vandaag is de WP hier gestart, maar nog niet boven de 1.3 kW / 8kW gezien.
Ongetwijfeld volgen er binnenkort meer ervaringen.
Nog wel een voordeel: De nieuwe ACE heeft een display waar hij ook temperaturen en flow op weer geeft. Die kan ik gebruiken om te kijken of mijn eigen flowmeter dezelfde waarde aan geeft of niet.
Dat ga ik aankomend weekend, toch slecht weer, herstellen.
Wat ik heb begrepen is dat de ELGA ACE 6kW aanzienlijk meer vermogen kan leveren dan die 6kW die op de sticker staat. Bron is iemand die gewerkt heeft aan de ontwikkeling van de ELGA zelf.
En wat ik vermoed dat de gekozen stooklijn ook bepaald hoe de warmtepomp start. Op het filmpje is te zien hoe snel de aanvoertemperatuur stijgt. Daar was de oude ELGA/Carrier veel langer mee bezig.
Wordt vervolgd in elk geval!
Alle sensoren liggen er dus nog uit, kom ik op terug!Ramon_1984 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:20:
@mkleinman 35 graden uit de elga, en wat was de ta vande vloerverwarming?
[ Voor 9% gewijzigd door mkleinman op 25-09-2020 19:28 ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.