Uit mijn hoofd ivm vakantie; in menu op eco zetten zodat hij zo lang mogelijk doet om sww te maken en inderdaad dipswitch op 60 graden zetten. Dat zou voldoende moeten zijn om geen element te gebruiken voor sww?Andrehj schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:45:
[...]
Dat klopt, maar toen ging het over de legionellacyclus, en dat die soms volledig met het element werd gedaan. De werkomheen is dan om eerst de gewone SWW cyclus te doen, en direct daarna de legionella cyclus. Dat ook voor gewone SWW bereiding het element wordt gebruikt is (voor mij althans) nieuw.
[...]
Dat dat kan met de dipswitches weet ik wel, maar in tegenstelling tot jou wil ik wel graag periodiek de anti-legionella cyclus draaien, en dat gaat dan niet meer.
[...]
Maar het was vanmiddag bij mij rond de 25 graden. Volgens het Ecodan Databook is de COP van mijn SW75YAA bij 20° buiten en 60° water nog 3.94. Bij een buitentemperatuur van 25° zou die rond de vier liggen. Dat lijkt me geen reden om het element in te schakelen...
DWTW 2,3m, Ecodan 10kw, 13kWp (oost-west 12° Jinko Solar/Growatt), Rc >5, Hr++, Vera edge