Pepperana schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:11:
[...]
1. Als je met een tractor een pui inrijdt en agenten mishandeld kan ik er ook niks aan doen dat je als crimineel wordt gezien.
-Boosheid en frustratie uit zich in zoiets. Ze worden altijd al als crimineel weggezet door de overheid/media dus iets meer kracht bijzetten valt wel mee. En agenten mishandelen? Stro op hun spuiten is geen mishandeling. On
Ja, dit is compleet begrijpbaar gedrag:
https://www.dvhn.nl/groni...ten-stappen-24922007.html
Uiteraard ga je dit soort ïncidenten"veroordelen en zeggen dat dit maar een uitzondering is.
Was ook laatst met die leraren die een pui inramden en met een tractor de boel vernielden. Ooh wacht, dat deden ze niet. Ach, detail, detail.
En om deze maar even aan te zetten: De boeren krijgen weer hun zin. De leraren kunnen al 25 jaar in de stront zakken. Geweld en asociaal gedrag loont.
2. Als je niet duidelijk maakt aan iedereen hoeveel geld er wordt weggegeven aan de boeren kan die lobby zonder problemen doorgaan met de pot verteren.
-Is gewoon duidelijk en inzichtbaar. Dat het anders moet ben ik met je eens. Maar het moet veel anders bij de overheid. Noem asielbeleid (geld voor basis en inrichting mbt de vluchtelingen crisis na maand was dit voorbij en stonden de opvanglocaties leeg), Verandering van naam van ministiries, communicatie/ict systemen politie.
Ah ja, een "whataboutism". Alleen weet jij net zo goed als ik dat het hier over veel grotere bedragen gaat, al 50 jaar lang. Maar dat dat niet zo lekker oogt voor je betoog snap ik ook wel, dus breng ik het maar ter sprake.
Je kan helaas niet ontkennen dat er geen beroepsgroep is die zo heerlijk uit de ruif mag schransen als de boeren. Met dank aan 50 jaar Christen Democraten.
3. Boeren zijn vervuilers. Waarom is dat enorme probleem iets wat we heel hard moeten verzwijgen?
Nee helemaal niet. Maar dat er iets moet gebeuren en de overheid dit heeft gecreëerd moet wel duidelijk worden. De overheid geeft vergunning voor de stal en maakt een beleid. Die kan sturen. Een vrije wereldmarkt/handel kan niet als het om natuur, dierenwelzijn en gezondheid gaat daar moet de overheid in sturen.
En ik maar denken dat de boeren die vreedzame protesten met huun Tractortjes deden vanwege die regels?
4. Het probleem is op zich heel simpel. Draai de subsidiekraan dicht dan stort niet alleen het kaartenhuis in elkaar, dan zijn ook die machtige lobbygroepen opeens gecastreerd en kunnen we normaal over deze problematiek hebben.
-zie punt 3. Nee dit kan zo niet. Je moet zorgen voor een goed binnenlands voedsel wat door kringloop boerderijen word gemaakt. Dit is levensbehoefte! Wat denk jij dat je stukje vlees / groente uit afrika of zuid amerika allemaal zo clean is. Verre van. Dat is verschuiven van problemen. Ben blij dat wij boeren hebben in ons land. Help ze mee om te turnen door verantwoord te kopen. Natuur? Action wegwerp anyone?
Hoeveel van de subsidies gaat nar die pitoreske eerlijke kringloop boerderijtjes? Ik wacht met spanning op je antwoord.

Boeren en hun werk:
Lieve tweakers boeren hebben geen werk. Het is hun leven dat is hun werk. Ze kunnen niet jobhoppen zoals tweakers, in een borun out raken, hun pensioen regelen. Nee boeren zijn verre van rijk. Ja ze hebben soms (meestal koeien bedrijven) geld dat in hun bedrijf zit maar hun salaris is verre van toereikend. Hetzelfde als in de horeca omzet laag tot wat ze investeren/als woz hebben. Hun zijn de toekomst voor gezond eten, gezonde natuur, gezonde burgers.
Gelul. Iedereen kan job-hoppen. Is het leuk? nee. Maar er is niks wat de boeren zielig maakt, zeker niet gezien de voorkeursbehandeling die ze krijgen.
Betreft gezonde natuur; je weet net zo goed als ik dat die fijne kringloop boerderijtjes een mini speler zijn en dat de grote export bedrijven met methaan en stikstof uitstoot helemaal niet zorgen voor een gezonde natuur.
Geen dromerig verhaal over de hardwerkende kringloop boer.