Tsja, boer wilt niet weten, boer wilt alleen maar doen wat de boer wilt. Boer wilt niet verantwoordelijk gehouden worden, boer wilt in feite niets dan gewoon boer zijn zonder al te veel lastige regels. En gemeentes en andere overheden durven niks vanwege de macht.
En het is gewoon pruts van de politi en gemeente om dat protest toe te staan. Boeren zijn, waren, en hebben wéér bewezen, compleet onbetrouwbare gesprekspartners te zijn. Wie geloofde nou werkelijk dat ze niet de snelweg op zouden gaan? En zo weinig vond ik het niet. Het was echt geen 'enkele rotte appel', die hele sector is door en door rot. Demonstreren is leuk, maar als de boeren zo laf zijn om dat alleen maar anoniem te durven én omdat ze weten dat de politie/gemeente er niks tegen zal doen, dat is niet demonstreren, dat is intimideren/terroriseren. Als jij en ik dat doen zitten we in de gevangenis, de boer gaat doodleuk naar huis en zit gewoon aan de koffietafel. Want het is ondoenlijk en levensgevaarlijk voor de politie om de achtervolging in te zetten met duizelingwekkende snelheden van 25km/h.
De sector moet, maar wilt niet. Ondanks rechterlijke uitspraken én schade die ze toe hebben gedaan en blijven doen. Het boeit ze niks. Het ontkennen van feiten en wetenschap geeft gewoon prima aan wat voor sector dit is. Van der Plas is wat dat betreft een prima spreekbuis voor die sector. Ontkenner van alles zolang het haar past. En zelfs als ze de feiten onder de ogen krijgt dan is het nog 'het zal wel, ik vertrouw het niet'. Beetje hoe een conspiracy theorist beredeneert.
Al die demonstraties leiden maar tot een ding: nog meer geld voor de boeren. Je hebt je gewoon aan de wet te houden, jammer, maar ondernemen is risico nemen. Met 0,6% van NL als boer (CBS) en zoveel invloed. Rule by minority, klassejustitie per definitie. Want bij andere sectoren gebeurd het niet.
Maar de boeren willen gewoon niks, komen niet met ideeen, suggesties, ze willen alleen maar het gat voor iedereen groter maken. Blijven vervuilen, ziektes kweken, etc. Ze willen hun eigen tekortkomingen niet eens bespreekbaar maken. Nee, overheid is het schuld. Hunnie, hunnie, hunnie. Maakt me niks uit van de complexitieit van lobbies etc, maar als een dergelijke grote groep boeren die geluiden gaan horen, dan zijn ze het echt zelf.
[
Voor 9% gewijzigd door
siggy op 24-06-2022 07:31
]