Gunner schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:24:
@
NiGeLaToR Nou ja de EV’s zijn wel massaal gesubsidieerd maar heeft ook 0 opgeleverd behalve een hoop hele blijde leaserijders en ondernemers. Het milieu heeft er niets aan gewonnen. Met dat geld hadden we beter boeren kunnen compenseren. Dan kon iedereen nog steeds 130km/h rijden als ze dat willen of kunnen.
Die snap ik niet. EV stoot geen stikstof uit en rijdt massaal rond zeg je net zelf. Dat de methode van subsidiering niet oke is en het exporteren van die dingen jaren terug beperkt had moeten worden: allemaal mee eens. Maar een ICE stoot rommel uit, een EV niet. Zo simpel is het toch?
mr_petit schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:23:
Er zijn weinig landen waar EV's meer gesubsidiëerd worden hoor (alleen noorwegen komt in mijn gedachten bovendrijven).
Dat gaan ze nu inderdaad afbouwen omdat ev's steeds populairder worden en de auto alsnog natuurlijk melkkoe #1 is voor de staat.
Ik denk dat vergelijken met andere landen weinig zinvol is: wij hebben blijkbaar een lokaal probleem, dus vergt het een lokale oplossing. En als je dan Noorwegen wilt pakken: dat is een qua weer en omvang een EV onvriendelijk land, maar daar doen ze het gewoon, omdat het kan.
Wij hebben een ontzettend klein en dichtbevolkt land, geld zat en we doen het niet. Want BPM en Shell verslaafd?
Ben het een beetje zat dat we steeds aan een knopje draaien en dat landen
als China nota bene het gewoon doen, omdat het moet.
We lijken voor elke oplossing wel 101 problemen te vinden, in plaats van soms gewoon iets te doen. Snelheid van 130 naar 100 is absoluut nergens een oplossing voor, maar een pleister op een slagaardelijke stikstofbloeding.
Enfin, wellicht iets cynischer dan ik het bedoel, maar probeer een punt te maken