Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 343 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 13:09
KaiseRRuby schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:48:
[...]

Dit ga ik eens overwegen, laad je de telefoon ook in de auto? Dan hangt er een kabeltje naar beneden, vind ik niet zo mooi..
Ik maak inderdaad gebruik van een lelijk-ogende kabel om de telefoon op te laden. Overweeg om die kabel wat netter weg te werken maar het zal nooit helemaal optimaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
True schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:51:
[...]

offtopic:
Heb je dat ding ook eens op de console geprobeerd? Volgens de specs/beschrijving zou het kunnen, maar lees er geen gebruikerreviews van dat ze 'm op de console vastplakken.
Nope, heb ik niet geprobeerd, mijn intentie is altijd geweest om het achter het scherm te bevestingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
Mogelijk niks. PUMP zal z'n navigatie waarschijnlijk tot achter de betaalmuur hebben geplaatst.
Ik heb begin vorig jaar genavigeerd zonder abonnement (en zonder CarPlay).
Ik heb een jaar geleden 2 maanden een abonnement genomen zodat ik kon navigeren met CarPlay.
Ik heb nu (waarschijnlijk weer voor 2 maanden) een abonnement genomen zodat ik op de komende vakantie kan navigeren met CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xzG7hXUJhMs0rYretdauCcD7FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itozl7DJ5KSIa9heHqVL1yQc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzHdOtNMe9phPR8jC861efvzvag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBUe0CPKpPA0s4ek4oUariPN.jpg?f=fotoalbum_large

Home Assistent geeft sinds een uurtje deze status van de auto. Hij hangt al een paar uurtjes aan de lader. Ik kan me voorstellen dat het nu niet safe is weg te rijden ivm laadkabel maar dat hij dit nu pas aangeef? Check het straks nog een x. Iemand toevallig ervaring met HA en deze sensor van de auto? Auto is niet thuis dus kan niet ff snel dingen checken.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 21:50
Devke schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:03:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Home Assistent geeft sinds een uurtje deze status van de auto. Hij hangt al een paar uurtjes aan de lader. Ik kan me voorstellen dat het nu niet safe is weg te rijden ivm laadkabel maar dat hij dit nu pas aangeef? Check het straks nog een x. Iemand toevallig ervaring met HA en deze sensor van de auto? Auto is niet thuis dus kan niet ff snel dingen checken.
Bij mij geeft hij ook een ‘unsafe’ als de deuren niet op slot zitten. Hoeft dus niets ernstigs te zijn.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07
t2faag schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:33:
Herkennen jullie het volgende?

Als we de auto opladen dan horen we steeds weer de wallbox aanspringen om de laadstand op de gewenste laadstand te houden. bv 80 of 100%. Dit duurt dan 1 min en springt de lader weer uit. In de app zie je dan de wallbox naar ~5kW spingen. Net of die de auto steeds wil aftoppen.

Zou de ID.3 ergens stroom kunnen lekken? We hadden dit tot voor een paar maanden terug namelijk nooit. Of zou er ergens een setting verkeerd kunnen staan?

Onze auto een ID.3 1st 58kWh op SW3.2 (nu bijna 4 jaar oud met 65k km op de teller).
Onze lader een Wallbox pulsar plus, ook helemaal up to date en pas nog een factorty reset gedaan.
Ja herkenbaar, post van mij afgelopen mei:
Voorheen gaf mijn app van de ID. 3 First aan dat na het thuisladen (Zappi) de 'doelladingstoestand bereikt' was, als ik hem weer tot 80% had geladen. Tegenwoordig is het meestal 'laadstand vasthouden - 80%'. Bij dit laatste blijft hij zolang de kabel aangesloten is af en toe 0,01 kWh bijladen (volgens de laadpaal app). Ik gebruik dan niet de uitgesteld laden functie.
Iemand een idee waar dit mee te maken heeft en hoe ik de situatie van voorheen weer terug kan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:50

Tarin

Just plain weird.

KrlGl schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:35:
[...]

Bij mij geeft hij ook een ‘unsafe’ als de deuren niet op slot zitten. Hoeft dus niets ernstigs te zijn.
Bij mij is de status van het slot soms foutief (volgens de app is de auto niet op slot terwijl ik 100% zeker weet dat hij wel dicht en op slot staat) tijdens het (11kW / AC) laden. Dat zou het inderdaad goed kunnen zijn.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjaakieee
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-09 09:44
Mattaaa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:37:
[...]

Ik had een ID3 first die in mei ook last had van ghost touches en schermen die uitvielen. Ben hiervoor bij de dealer geweest en na een 'reparatie' kwamen de problemen binnen enkele dagen gewoon weer terug. Bij mij vielen op random momenten beide schermen in de auto voor een aantal seconden uit. Wanneer de schermen dan weer aan gingen kreeg ik allerlei meldingen dat lane-assist en andere functies tijdelijk uitgeschakeld waren. Heb hier een video van gemaakt en deze verstuurd naar het wagenparkbeheer waar ik bij zit. Zij hebben besloten de auto terug te nemen en mij een andere ID3 aan te bieden. Heb het idee dat de dealer hier totaal geen raad mee weet, want ik zag de auto vorige week nog bij hen op de parkeerplaats staan toen ik langs reed.
Lees dit forum al enige tijd met veel aandacht door, vooral in verband met de ghost touches en resets van het infotainment systeem en instrumenten paneel (achter het stuur).

Hier bij mij exact hetzelfde probleem als een aantal keer in dit forum al besproken is mbt ghost touches en resets. Zelfs een aantal dagen gehad dat het infotainment scherm spontaan aan bleef gaan terwijl auto afgesloten was en met geen mogelijkheid meer uit te krijgen. Volgende ochtend dus weer in de auto met infotainment scherm nog aan. Geen pijl op te trekken wat de oorzaak is, koude en warme omstandigheden maakte bij mijn geen verschil.
Helaas is bij mij de garantie periode verlopen (ID3 First 2021) en wordt het dus een uurloon verhaal.

Net bij de dealer geweest en die had over een maand wel tijd.....ondertussen gewoon doorrijden met wegvallende snelheidsmeters en constante resets van zowel infotainment al instrumenten paneel 8)7
Na een korte discussie de afspraak naar voren weten te krijgen. Zit al jaren bij deze dealer en ben erg tevreden, alleen bij dit probleem heb ik het idee dat er meer speelt. Het is nogal onveilig om constante resets van beide schermen te krijgen tijdens het rijden.

Moeilijk te begrijpen dat dit geen terugroepactie is inmiddels, ik zal ook in contact treden met RDW om melding te maken (voor zover dit zin heeft)
Wanneer ik de auto terug heb zal ik melding maken van de oplossing. Heb de dealer ook verteld dat de oplossing kan zijn dat ik afscheid neem van de auto....de uitgevoerde reparaties in de eerste 2/3 jaar (onder garantie wel te verstaan) wil ik niet opbrengen als particulier nu de auto buiten de garantie valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 09:15
Sjaakieee schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:02:
[...]

Lees dit forum al enige tijd met veel aandacht door, vooral in verband met de ghost touches en resets van het infotainment systeem en instrumenten paneel (achter het stuur).
................
Moeilijk te begrijpen dat dit geen terugroepactie is inmiddels, ik zal ook in contact treden met RDW om melding te maken (voor zover dit zin heeft)
Wanneer ik de auto terug heb zal ik melding maken van de oplossing. Heb de dealer ook verteld dat de oplossing kan zijn dat ik afscheid neem van de auto....de uitgevoerde reparaties in de eerste 2/3 jaar (onder garantie wel te verstaan) wil ik niet opbrengen als particulier nu de auto buiten de garantie valt.
Bij mij is het inmiddels na 11 maanden getouwtrek en gedoe tussen VW, dealer, en verkopende garage, volgens mij opgelost. Mijn scherm is 2 weken geleden vervangen en ik heb daarna geen issues meer gehad. _/-\o_

Wat garantie betreft is het niet perse zo dat nadat de officiele termijn die de dealer aangeeeft, je garantie vervalt. Je mag nog wat langer verwachten dat cruciale onderdelen van de auto het doen. ik zou daar zeker nog wat druk gaan uitoefenen op de dealer en de VW importeur.

Door het uitvallen van de schermen zijn er volgens mij twee problemen waar de RDW wel iets van zal vinden: 1 je ziet niet hoe hard je rijdt. 2. je kunt je ramen niet meer ontwasemen.

Als je een meldng hebt gedaan, Wil je dan laten weten waar je dat doet en of je een referentie hebt gekregen? Dan ga ik ook eens contact met ze opnemen!

Ik hoop dat ze het snel oplossen voor je!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
Sjaakieee schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:02:
[...]

Hier bij mij exact hetzelfde probleem als een aantal keer in dit forum al besproken is mbt ghost touches en resets. Zelfs een aantal dagen gehad dat het infotainment scherm spontaan aan bleef gaan terwijl auto afgesloten was en met geen mogelijkheid meer uit te krijgen. Volgende ochtend dus weer in de auto met infotainment scherm nog aan. Geen pijl op te trekken wat de oorzaak is, koude en warme omstandigheden maakte bij mijn geen verschil.
Helaas is bij mij de garantie periode verlopen (ID3 First 2021) en wordt het dus een uurloon verhaal.

Net bij de dealer geweest en die had over een maand wel tijd.....ondertussen gewoon doorrijden met wegvallende snelheidsmeters en constante resets van zowel infotainment al instrumenten paneel 8)7
Na een korte discussie de afspraak naar voren weten te krijgen. Zit al jaren bij deze dealer en ben erg tevreden, alleen bij dit probleem heb ik het idee dat er meer speelt. Het is nogal onveilig om constante resets van beide schermen te krijgen tijdens het rijden.

Ik zou het gooien op het feit dat je slijtage mag verwachten bijvoorbeeld banden maar van de overige zaken zoals dit dat dit langer mee kan en dat je van een auto dit mag verwachten. Vlgs mij is dat zelfs europees recht.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
illie1 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:36:
[...]

Door het uitvallen van de schermen zijn er volgens mij twee problemen waar de RDW wel iets van zal vinden: 1 je ziet niet hoe hard je rijdt. 2. je kunt je ramen niet meer ontwasemen.

..
Ontwasemen doe je toch met de knop bij het lichtpaneel?
Werkt dat dan ook niet meer?
Afbeeldingslocatie: https://nova.rs/wp-content/uploads/2021/06/1623594298-volkswagen-foto-dejan-potkonjak_1384-1024x678.jpg

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 19:15
(jarig!)
ID.3 heeft Zuid-Frankrijk weer overleefd. Wel weer laadpaaldrama in een Franse dorpje, met een laadpaal met twee aansluitpunten. De ene kant was kapot, de andere kant geblokkeerd door de weekmarkt. |:( |:(

Maar goed, op de terugweg even een raar momentje gehad. Kwam uit de bergen in de buurt van Sisteron de A51 op met zo'n 60% aan range en na 10km snelweg was de range opeens nog maar 28%? Geen idee waarom er opeens hoge drop aan range was, want ik reed gemiddeld 110 op de snelweg. Heb in het verleden wel vaker een hoger verbruik gehad, maar ruim 30% aan range binnen 10 km "kwijt" dat was een oh oh moment.

Oké, Frankrijk is niet heel vlak, maar dat zou die drop niet verklaren. Na de volgende fast charger liep de range en het verbruik weer redelijk in lijn met de verwachting. Alleen stond deze laadstop niet de op originele planning. Dat zou pas na de beruchte D1075 geweest zijn. 8)7

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjaakieee
[...]

Bij mij is het inmiddels na 11 maanden getouwtrek en gedoe tussen VW, dealer, en verkopende garage, volgens mij opgelost. Mijn scherm is 2 weken geleden vervangen en ik heb daarna geen issues meer gehad. _/-\o_

Wat garantie betreft is het niet perse zo dat nadat de officiele termijn die de dealer aangeeeft, je garantie vervalt. Je mag nog wat langer verwachten dat cruciale onderdelen van de auto het doen. ik zou daar zeker nog wat druk gaan uitoefenen op de dealer en de VW importeur.

Als je een meldng hebt gedaan, Wil je dan laten weten waar je dat doet en of je een referentie hebt gekregen? Dan ga ik ook eens contact met ze opnemen!

Dealer heb ik vertrouwen in en inderdaad wat je zegt hoop ik dat er nog een soort van coulance zal zijn maar we gaan het zien.
Vertrouwen in de ID3 heeft wel een deuk opgelopen. In drie jaar tijd zijn vervangen SOS Module/ 1X HV accu module de gehele Control Unit en nu uitvallende infotainment en instrumenten panelen. Alles tot nu toe onder garantie gedaan door Volkswagen.

De uitvallende schermen tijdens het rijden zijn in mijn opinie echt gevaarlijk...het lijdt ontzettend af tijdens het rijden. Wegvallende instrumentenpaneel vind ik veruit de gevaarlijkste en snap niet dat dit niet resulteert in een terugroepactie. Eerste keer dat dit mij overkwam op de snelweg staat nog goed in mijn herrinering.

Het ontwasemen zal denk ik nog wel gaan zoals DonJunior hierboven aangeeft via de fysieke knoppen maar heb dat zelf nog niet geprobeerd.

Ik zal eens gaan speuren op de RDW website hoe een melding in zijn werk gaat. Ik zal je een bericht sturen zodra ik iets verder ben.
Geen idee of het iets doet maar het voelt alsof we hier in Europa vergeten worden door Volkswagen t.o.v. de recall die wel wordt gedaan in de US.
De details van de compliance recall in de US komen exact overeen met wat ik ervaar, begrijp dan ook niet waarom wel daar en niet hier.....zal allemaal wel weer om geld gaan uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:49
KaiseRRuby schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:05:
@spencer_830 Goed om te weten, dank.

Andere vraag, welke telefoonhouder gebruiken jullie in de ID.4/5? Ik heb er momenteel 1 die je in je ventilatierooster klemt maar die is best zwaar en trekt het rooster zelfs een beetje los. Ik zou er liever 1 goed vastmaken ergens op het dashboard maar heb geen idee hoe en waar.

Iemand tips?
Ik gebruik deze in de ID.3, kan je vastzetten in de bekerhouder. Werkt super. Enige nadeel, de passagier kan z'n koffiebeker niet kwijt in de cupholder ;)

https://www.iottie.com/product/easy-one-touch-5-cupholder/

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 09-08-2024 09:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BeuQert
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07:03
Sjaakieee schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:06:
[...]

Geen idee of het iets doet maar het voelt alsof we hier in Europa vergeten worden door Volkswagen t.o.v. de recall die wel wordt gedaan in de US.
De details van de compliance recall in de US komen exact overeen met wat ik ervaar, begrijp dan ook niet waarom wel daar en niet hier.....zal allemaal wel weer om geld gaan uiteraard.
The great USA... "I'LL SUE YOU"

Het systeem is daar helaas wat 'lomper' als de onze, maar fair point: men moet hier binnen EU gewoon óók zorgen voor een veilige auto die up-to-date is en geen gekke dingen doet. Goede actie wat dat betreft richting het RDW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Ik was een maand geleden bij de dealer vanwege de ghost touches. Nieuw scherm besteld en die is eergisteren geïnstalleerd. Leaseauto, dus qua kosten voor mij persoonlijk geen probleem.

Maar de afgelopen maand heb ik het issue niet gehad, terwijl ik het daarvoor continu had. Het lijkt alsof het goed schoonmaken van het scherm en de "knoppen" verschil heeft gemaakt.
Ik heb de reparatie toch uit laten voeren maar het leek eigenlijk niet meer nodig.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakieee
ralphdavidvdb schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:11:
Ik was een maand geleden bij de dealer vanwege de ghost touches. Nieuw scherm besteld en die is eergisteren geïnstalleerd. Leaseauto, dus qua kosten voor mij persoonlijk geen probleem.

Maar de afgelopen maand heb ik het issue niet gehad, terwijl ik het daarvoor continu had. Het lijkt alsof het goed schoonmaken van het scherm en de "knoppen" verschil heeft gemaakt.
Ik heb de reparatie toch uit laten voeren maar het leek eigenlijk niet meer nodig.

[...]
Bedankt voor het delen. Het scherm heb ik gisteren ook schoongemaakt om te zien of dat hielp….en inderdaad sindsdien geen issues meer gehad. Ook heb ik de handgebaar herkenning (swipen) uitgezet om dat ook uit te sluiten.

Ga het nog even aankijken deze week of het zo blijft maar er lijkt een verband te zijn tussen schoonmaken scherm en verdwijnen ghost touches.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaakieee op 10-08-2024 12:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
ralphdavidvdb schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:11:

[...]
Nou ik maak mijn scherm en knoppen elke keer schoon als ik instap (met een zachte doek) en heb de 'ghost touches' alleen gehad met heel warm weer. Heel de winter en herfst dus geen last van gehad. Uiteindelijk eerste warme dag van het voorjaar kwam het probleem meteen weer terug. Ben blij dat het nu vervangen is want sindsdien al meerdere warme dagen gehad zonder problemen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 13:05
Ik heb sinds enkele dagen geen verbinding meer met mijn auto via de volkswagen app.
Deze geeft aan dat er geen internet verbinding is.
In de auto heb ik de "online" modus ingeschakeld en ik zie precies wel 3G en 4G (links boven op het scherm)...

Vreemd...

Iemand ervaring? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPBAzFc1oE6TSS3vZ0mvB_vW0Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GS8NniX3rXKwPgZw0xpeBC1C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeuQert
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07:03
MatteC schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:37:
Ik heb sinds enkele dagen geen verbinding meer met mijn auto via de volkswagen app.
Deze geeft aan dat er geen internet verbinding is.
In de auto heb ik de "online" modus ingeschakeld en ik zie precies wel 3G en 4G (links boven op het scherm)...

Vreemd...

Iemand ervaring?
Heb je als je kijkt in de app of online nog wel een abonnement zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 13:05
BeuQert schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:54:
[...]

Heb je als je kijkt in de app of online nog wel een abonnement zeg maar?
In de app zie ik dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19lmnz95DBqo5mDMbsN3KAFsAJo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TAJZkTeh0nhq9t2lbDV4l3RV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mFGil3FOjmT8CCc2bq99P3FmgI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j9vjouqzYHrdiV2Q2YYXI3ki.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eGbjdYzVLEbCmTAMuZ0TZ8QfUk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/19L3Y0Sm4Namhxivb0EBHLIg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthyPR
  • Laatst online: 10-05 12:57
Kan het zijn dat je voor langere tijd auto niet hebt gebruikt?
(in mijn geval was het toen aantal weken, lijkt hij offline te gaan)

Al geprobeerd eens even tijdje de auto in de offline modus te zetten?
Bij mij was het toen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 19:34
Mogelijk je auto een keer uit je vw account verwijderen en weer een keer opnieuw koppelen.
Daarna in de shop even kijken of er updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonne c.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
sl1000 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:19:
[...]

ik weet een setting in de auto welke alleen met een ODB2-dongle (OBDELEVEN) te vinden is, welke de maximale laad-snelheid aangeeft. 50/100/ongelimiteerd.
ik weet alleen niet of het aanpassen van deze setting daadwerkelijk wat doet.
is het wellicht ook mogelijk om via de VW website een "upgrade" van de laadsnelheid te kopen? (zou me niets verbazen)
iemand die dit al geprobeerd heeft? Ik kom net van bij de VW dealer en zij konden niet zeggen of het enkel softwarematig was.
Op dit Duits forum spreken ze over een optie in de shop: https://www.meinid.com/th...A4dt-max-50kw-h/?pageNo=2
iemand met een ID4 pure die eens in de shop kan kijken? O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Jonne c. op 13-08-2024 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riyu
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-09-2024
Jonne c. schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:12:
[...]

iemand die dit al geprobeerd heeft? Ik kom net van bij de VW dealer en zij konden niet zeggen of het enkel softwarematig was.
Op dit Duits forum spreken ze over een optie in de shop: https://www.meinid.com/th...A4dt-max-50kw-h/?pageNo=2
ID4 Pure hier. Deze upgrade is niet terug te vinden in de shop. Een hogere laadsnelheid kon wel via optie in de configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Jonne c. schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:12:
[...]

in theorie.. zou het moeten kunnen want dezelfde upgrade wordt aangeboden bij de skoda enyaq iv60.
https://www.huiskes-kokke...aadfunctie-skoda-enyaq-iv

maar VW heeft er nooit mee geadverteerd en er is naar mijn weten geen mogelijkheid om met OBD11 softwaretechnisch te upgraden omdat je een speciale code nodig hebt vanuit VW.
Geen optie in de de shop en dealer zal het ook niet weten als de vraag amper langskomt.
3.X is ook relatief EoL dus.. beste wat je kunt doen is eigenlijk de hele auto swappen naar een enyaq iv60 als je sneller wilt snelladen

recentere meinid topic:
https://www.meinid.com/th...-f%C3%BCr-datenvergleich/

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06:31
Is het mogelijk om tijdens het rijden te switchen tussen Android auto en CarPlay? Zonder op de telefoon de verbinding te verbreken?

Voorbeeld; vanmiddag pakte de ID.4 (3.2) bij het wegrijden de (Android) telefoon van m’n vrouw. Deze telefoon zat in een rugzak achterin de auto. We wilden hem graag op CarPlay van mijn telefoon. Zonder te stoppen kregen wij hem niet geswiched.

Sowieso is het een willekeur welke hij als eerste pakt bij het instappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
plattie83 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:36:
Is het mogelijk om tijdens het rijden te switchen tussen Android auto en CarPlay? Zonder op de telefoon de verbinding te verbreken?

Voorbeeld; vanmiddag pakte de ID.4 (3.2) bij het wegrijden de (Android) telefoon van m’n vrouw. Deze telefoon zat in een rugzak achterin de auto. We wilden hem graag op CarPlay van mijn telefoon. Zonder te stoppen kregen wij hem niet geswiched.

tijdens carplay kan je op het vw logo klikken en een andere iphone kiezen maar of dat ook werkt zo op android auto durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007

AlphaRomeo

FP PowerMod
plattie83 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:36:

Ik kan in ieder geval wel wisselen tussen AA op de telefoon van mijn vrouw of die van mijzelf. Uit mijn hoofd: onder instellingen naar mobiele apparaten, bevestigen dat de bijrijder de bediening overneemt, dan het AA logootje van de éne telefoon afvinken en bij de andere aanvinken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
AlphaRomeo schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:15:
[...]

Ik kan in ieder geval wel wisselen tussen AA op de telefoon van mijn vrouw of die van mijzelf. Uit mijn hoofd: onder instellingen naar mobiele apparaten, bevestigen dat de bijrijder de bediening overneemt, dan het AA logootje van de éne telefoon afvinken en bij de andere aanvinken. :)
Afhankelijk van het type software denk ik?
Welke versie heb jij?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07 10:59
Ik heb voor de 3e keer in drie jaar tijdens een vakantiereis een lekke band met de 21 inch wielen van mijn id.4. Dit keer in Duitsland. Voor de derde keer ook is de band niet te repareren doordat het lek niet in het loopvlak zit. Voor de 2e keer faalt de Volkswagen hulpdienst met hulp te regelen. Ze laten je uren wachten zonder dat er iets gebeurt. Na 4 keer bellen waarbij ze aangaven dat er echt iemand zou komen was het excuus dat de Duitse hulpdienst van VW het verzoek geweigerd had. Maar die heb ik daarna gebeld en die hadden niets binnen gekregen. Ze wilden me echter allleen helpen via de hulpdienst uit Nederland. Uiteindelijk heb ik zelf maar hulp geregeld.

Ik lees in dit forum dat lekke banden vaker voorkomen. Ik heb met benzineauto’s in 25 jaar één keer een lekke band gehad…

Hebben anderen ook zulke slechte ervaringen met de hulpdienst van Volkswagen? Of gebruikt niemand die? Ik had ook beter moeten weten na vorig jaar toen ik het ook zelf moest regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Zelf nog nooit gebruikt maar klinkt niet best 😱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
DonJunior schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:30:
[...]
Afhankelijk van het type software denk ik?
Welke versie heb jij?
3.2 ID.5 GTX.
Binnenkort voor inspectie en dan hopelijk 3.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mj_smit
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-08 15:36
Pjotr662 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 05:04:
Ik heb voor de 3e keer in drie jaar tijdens een vakantiereis een lekke band met de 21 inch wielen van mijn id.4. Dit keer in Duitsland. Voor de derde keer ook is de band niet te repareren doordat het lek niet in het loopvlak zit. Voor de 2e keer faalt de Volkswagen hulpdienst met hulp te regelen. Ze laten je uren wachten zonder dat er iets gebeurt. Na 4 keer bellen waarbij ze aangaven dat er echt iemand zou komen was het excuus dat de Duitse hulpdienst van VW het verzoek geweigerd had.

Hebben anderen ook zulke slechte ervaringen met de hulpdienst van Volkswagen? Of gebruikt niemand die? Ik had ook beter moeten weten na vorig jaar toen ik het ook zelf moest regelen.
Bij onze ID.3 heb ik destijds juist gekozen voor de 18" velgen omdat 20" me kwetsbaarder leek en minder vering biedt.

Onlangs had ik ook teleurstellende ervaring met de VW mobiliteit service. Bij inpakken van de VW California voor vakantie bleek om circa 19:00 de accu leeg doordat het contact lang had aan gestaan. VW mobiliteitsservice gebeld. Ik kreeg daarop een link waarmee ik een vragenformulier kon invullen. Daar werd een soort schifting gemaakt tussen serieuze storingen en minder serieuze storingen. Die laatste categorie ging in elk geval naar de ANWB. Ik heb daarna uren gewacht (thuis weliswaar) en heb om 22:00 nog eens gebeld met de VW mobiliteitsservice. Er leek iets mis gegaan te zijn met de door melding naar de ANWB. Er werd tamelijk laconiek gereageerd op deze misser. Vrij snel na mijn telefoontje kwam de ANWB er werd het probleem snel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
mj_smit schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Bij onze ID.3 heb ik destijds juist gekozen voor de 18" velgen omdat 20" me kwetsbaarder leek en minder vering biedt.

Onlangs had ik ook teleurstellende ervaring met de VW mobiliteit service. Bij inpakken van de VW California voor vakantie bleek om circa 19:00 de accu leeg doordat het contact lang had aan gestaan. VW mobiliteitsservice gebeld. Ik kreeg daarop een link waarmee ik een vragenformulier kon invullen. Daar werd een soort schifting gemaakt tussen serieuze storingen en minder serieuze storingen. Die laatste categorie ging in elk geval naar de ANWB. Ik heb daarna uren gewacht (thuis weliswaar) en heb om 22:00 nog eens gebeld met de VW mobiliteitsservice. Er leek iets mis gegaan te zijn met de door melding naar de ANWB. Er werd tamelijk laconiek gereageerd op deze misser. Vrij snel na mijn telefoontje kwam de ANWB er werd het probleem snel verholpen.
Al die mobiliteitsservice's moet je helaas niet teveel waarde aan hechten. Bij iedere onderhoudsbeurt bij mijn vorige auto werd hij verlengt "Nee mijnheer als er wat is kunt u ons altijd bellen". Had ze 1x nodig. Je raadt het al. Kon het zelf regelen. Viel niet onder de dekking. (Schade en de auto kon niet meer rijden). Vanaf dat moment heb ik zoiets donder op met die service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik heb voor de 3e keer in drie jaar tijdens een vakantiereis een lekke band met de 21 inch wielen van mijn id.4.
Dit was vorige week in het nieuws. Auto's hebben vaker een lekke band, en dat komt omdat ze zwaarder worden.

Trouwens heel slecht van VW! Met zo'n service is je volgende auto een van een ander merk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06:31
TWFpa2Vs schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:47:
[...]

tijdens carplay kan je op het vw logo klikken en een andere iphone kiezen maar of dat ook werkt zo op android auto durf ik niet te zeggen.
Dit werkt inderdaad! Via het VW logo kun je wisselen! Onze dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Ik heb ze één keer nodig gehad, ook voor een lekke band, en toen was het snel en goed geregeld. Binnen minuten had de VW service me doorverbonden met de VW dealer.

Misschien komt het doordat met ID.3 een leaseauto is of dat het vlak bij huis en een grote VW dealer was. Het was ook midden overdag dus geen exotische tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
ikweethetbeter schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:41:
[...]

Dit was vorige week in het nieuws. Auto's hebben vaker een lekke band, en dat komt omdat ze zwaarder worden.

Trouwens heel slecht van VW! Met zo'n service is je volgende auto een van een ander merk...
Dat is toch een vreemde reden die gegeven worden - een fabrikant houdt bij de bandenkeuze toch rekening met het gewicht van een auto cq dat de band berekent is op de belasting die het voor zijn kiezen krijgt? Anders zouden de vluchtstroken vol moeten staan met vrachtwagens met lekke banden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07 10:59
SiNaga schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:03:
[...]

Dat is toch een vreemde reden die gegeven worden - een fabrikant houdt bij de bandenkeuze toch rekening met het gewicht van een auto cq dat de band berekent is op de belasting die het voor zijn kiezen krijgt? Anders zouden de vluchtstroken vol moeten staan met vrachtwagens met lekke banden?
Ik heb het nu ook gelezen. Kennelijk is er een trade off tussen stille banden en ‘robuustere’ banden. Onder EV’s kiest men voor stil, voor vrachtwagens hoeft dat niet echt. Hoewel er natuurlijk wel elektrische bussen en vrachtwagens zijn. Maar misschien hoeven die geen stille banden.

Ik denk dat ik bij een volgende elektrische auto wel meer op de banden ga letten. Met VW’s hulpdiensten ben ik wel even klaar. Dus misschien tijd voor een ander merk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

Mjin vrouw stond ook ergens met een lekke band (langs een stoprand gereden, dat gaat dan mis en snijdt de band stuk).

Ze was ~80km verderop. VW gebeld, ze deden dan de auto brengen naar de dichtsbijzijnde locatie voor reparatie geloof ik. Het was al 's avonds. Verder kon ze het uitzoeken.

Vervolgens bedacht ze zich dat ze nog mss lid was van ANWB, dat was zo en weer perfect geholpen door die dienst! =>

Naar een locatie in de buurt de auto verplaatst. Daar stond een huurauto klaar (Qashqai) die ze 3 dagen mocht gebruiken.
Onze auto werd de volgende dag verplaatst naar een locatie naar keuze voor ons, dus bij de bandenservice in het dorp laten droppen. Daar band laten fixen en de huurauto konden we in de buurt weer inleveren.

Ik denk niet dat ik we ANWB nog gaan opzeggen (dat had ik geopperd na aankoop van de auto en VW service hadden, maar heeft ze nooit gedaan haha, ze is nogal vaak geholpen door de ANWB in het verleden)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 15:53
Hier ook al 2 keer een kapotte band in 3 jaar. 1x echt lek (ook in de wang dus werd niet gedicht en was niet te repareren) en 1x een bobbel op de wang na door een gat in de weg te zijn gereden, dus die kon ook weg. Erg leuk met banden a 250 euro ;(

[ Voor 4% gewijzigd door unex154 op 19-08-2024 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Ik ben wel benieuwd of jullie nog weten hoeveel kilometers jullie gereden hebben met het setje banden dat vanuit de fabriek is meegeleverd? Er zat minder profiel op dan een nieuwe band wat ik opzich al vreemd vond. Ik lees verhalen dat mensen maar 20.000 kilometer rijden op een setje. Dat vind ik erg mager en zeker als je ff kijkt wat een bandje kost :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Devke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:42:
Ik ben wel benieuwd of jullie nog weten hoeveel kilometers jullie gereden hebben met het setje banden dat vanuit de fabriek is meegeleverd? Er zat minder profiel op dan een nieuwe band wat ik opzich al vreemd vond. Ik lees verhalen dat mensen maar 20.000 kilometer rijden op een setje. Dat vind ik erg mager en zeker als je ff kijkt wat een bandje kost :-(
Ik heb met mijn ID.3 Business Pro (204pk) nu zo'n 65.000 kilometers gereden. Afgelopen bandenwissel (winter naar zomerband) kreeg ik een nieuwe set zomerbanden van de leasemaatschappij.
Half November wissel ik vaak naar winter en dan zo vroeg mogelijk weer naar zomer (ergens in Maart) dus ik rijd niet 50/50 zomer/winter maar meer 60/40 zomer/winter.
Dus zeg zo'n 40k op de zomerbanden en 25k op de winter (die laatste zijn nog niet vervangen)

Over het algemeen cruise ik rustig op de snelweg (ACC op 104)
De binnenweggetjes wil ik wil soms wel wat sportiever rijden (dat is dan weer qua slijtage voor de bandjes wat nadeliger natuurlijk)

Maar zeker niet slechts 20k en dan alweer nieuwe banden dan rijdt je wel heel onrustig volgens mij (al zullen die mensen in kwestie dat zelf nooit toegeven want iedereen vind zichzelf de beste chauffeur van Nederland natuurlijk :9 )

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
DonJunior schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:06:
[...]

Ik heb met mijn ID.3 Business Pro (204pk) nu zo'n 65.000 kilometers gereden. Afgelopen bandenwissel (winter naar zomerband) kreeg ik een nieuwe set zomerbanden van de leasemaatschappij.
Half November wissel ik vaak naar winter en dan zo vroeg mogelijk weer naar zomer (ergens in Maart) dus ik rijd niet 50/50 zomer/winter maar meer 60/40 zomer/winter.
Dus zeg zo'n 40k op de zomerbanden en 25k op de winter (die laatste zijn nog niet vervangen)

Over het algemeen cruise ik rustig op de snelweg (ACC op 104)
De binnenweggetjes wil ik wil soms wel wat sportiever rijden (dat is dan weer qua slijtage voor de bandjes wat nadeliger natuurlijk)

Maar zeker niet slechts 20k en dan alweer nieuwe banden dan rijdt je wel heel onrustig volgens mij (al zullen die mensen in kwestie dat zelf nooit toegeven want iedereen vind zichzelf de beste chauffeur van Nederland natuurlijk :9 )
20 k vond ik ook wel erg weinig. Op die nieuwe banden zit meer profiel dan fabrieksaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Devke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

20 k vond ik ook wel erg weinig. Op die nieuwe banden zit meer profiel dan fabrieksaf?
Heb het niet nagemeten, maar waarom zou fabrieksaf minder profiel hebben? Lijken mij ook gewoon nieuwe banden toch?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
DonJunior schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:21:
[...]

Heb het niet nagemeten, maar waarom zou fabrieksaf minder profiel hebben? Lijken mij ook gewoon nieuwe banden toch?
Klopt. Er zat 6.4 mm op. Auto had 500 km gereden en was bijna jaar oud toen ik hem kocht. Eerste eigenaar. Vlgs mij zitten op nieuwe banden al snel 8 mm?

Verkoper had het over dat dit optimaler was mbt rolweerstand etc etc. Vond dat een beetje wazig verhaal maar verder prima service daar. 1x geweest voor nieuwe ruitenwissers onder garantie. Kon gelijk komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Devke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

Een band met minder profiel zorgt voor een lager verbruik, wat bij zomerbanden dus best zinvol kan zijn. Volgens dit artikeltje bij de ANWB en de latere reaktie betekent dit echter niet direct dat je 25% minder ver komt op je band: de rubbersamenstelling is slijtvaster waardoor je toch een vergelijkbare levensduur haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Ik heb het hier al eens eerder gemeld: een dikke 65000 km op de eerste set banden.
Afgelopen najaar ingewisseld voor een set all-seasons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Simply1337 Heb zojuist de TS wat aangepast, maar nu heeft ie mij eruit gegooid als mede auteur dus ik kan de TS niet meer wijzigen mocht dit nog nodig zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
23K op de eerste set. Toen zat er nog 2 mm, maar was het canvas zichtbaar aan de binnenkant van de beide achterbanden. Inderdaad ook bij mij minder startprofiel af-fabriek. Daarna Continental all-seasons eronder gezet. Nu 69K en nog zo'n 4 mm over rondom. Ben een rustige rijder (17.1 gemiddeld over laatste 25K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Tarin schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:02:
[...]

Een band met minder profiel zorgt voor een lager verbruik, wat bij zomerbanden dus best zinvol kan zijn. Volgens dit artikeltje bij de ANWB en de latere reaktie betekent dit echter niet direct dat je 25% minder ver komt op je band: de rubbersamenstelling is slijtvaster waardoor je toch een vergelijkbare levensduur haalt.
Okey. Dank voor het delen. Ik had even het idee dat er weer een nieuwe trend aan het ontstaan was om je sneller weer in de garage te krijgen. EV banden zijn al niet goedkoop dus dan mag je van een band ook wel wat verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
KrlGl schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Ik heb het hier al eens eerder gemeld: een dikke 6500 km op de eerste set banden.
Afgelopen najaar ingewisseld voor een set all-seasons.
6500 huh. Max Verstappen proberen bij te houden? 🤣. Dat is wel erg weinig. Die stand zijn we al voorbij hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Firstconnection schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:29:
[...]

23K op de eerste set. Toen zat er nog 2 mm, maar was het canvas zichtbaar aan de binnenkant van de beide achterbanden. Inderdaad ook bij mij minder startprofiel af-fabriek. Daarna Continental all-seasons eronder gezet. Nu 69K en nog zo'n 4 mm over rondom. Ben een rustige rijder (17.1 gemiddeld over laatste 25K)
Hmm eigenlijk best schandalig vind ik. Moet je eens kijken wat een verschil. Op een auto van dik 50k mag je toch dat wel verwachten. Als ik ook die 20k maar ga halen dan toch eens een stevig gesprek aangaan met VW dealer hier. Rustige rijders hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:10
Ik verwacht over 2/3 weken mijn ID.3. Voor mij ook de eerste keer electrisch rijden. Ik heb al de Volkswagen app en wat laad apps geinstalleerd op mijn telefoon.

Hebben jullie nog Tips/Trics voor de ID.3 en electrisch rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 19:15
(jarig!)

Een keer moeten bellen, maar dit was ook gewoon in Nederland. ANWB was er binnen 30 minuten, sleepdienst binnen 45 minuten. Ik stond toen met een gebrickte ID.3 met een versnellingsswitch was defect.. Als Volkswagen niet tijdig zou reageren, bel ik wel de leasemaatschappij..
Originele banden liggen er nog op. Rijd van november tot eind maart op mijn winterbanden, maar met de originele banden heb ik zeker wel 30k gereden.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
NickC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:26:
Ik verwacht over 2/3 weken mijn ID.3. Voor mij ook de eerste keer electrisch rijden. Ik heb al de Volkswagen app en wat laad apps geinstalleerd op mijn telefoon.

Waar zoek je naar? Qua tips bedoel ik? Lees het topic eens rustig door.
Vervolgens kun je ook eens neuzen in de volgende topics:
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Thuisladen van je EV deel 2

Als je vragen hebt, wees welkom, maar vrij generiek qua tips is het wat lastig antwoorden

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Devke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:11:
[...]

6500 huh. Max Verstappen proberen bij te houden? 🤣. Dat is wel erg weinig. Die stand zijn we al voorbij hier.
Oeps, 65.000 km moet dat natuurlijk zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:18
Ik heb dit al eens eerder aangekaart. Kwam geen reactie op. Nu 27500 km gereden. Op de voorbanden zit geen mm meer op boven de indicatoren. Ik vermoed dat ik met de eerste beurt over enkele maanden het advies krijg voor twee nieuwe banden. Wij rijden als bejaarden. (We zijn ook 65plus) Gemiddeld verbruik. Iets meer dan 15 kWh per 100 km.
Dergelijke banden hoef ik niet weer.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Gerardus1956 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:34:
[...]

Ik heb dit al eens eerder aangekaart. Kwam geen reactie op. Nu 27500 km gereden. Op de voorbanden zit geen mm meer op boven de indicatoren. Ik vermoed dat ik met de eerste beurt over enkele maanden het advies krijg voor twee nieuwe banden. Wij rijden als bejaarden. (We zijn ook 65plus) Gemiddeld verbruik. Iets meer dan 15 kWh per 100 km.
Dergelijke banden hoef ik niet weer.
De mijne moet binnen een paar weken voor de eerste controle beurt. Ik ga ze gelijk de profieldiepte eens ff laten meten. Wij rijden niet als bejaarden haha maar zeker niet alle wedstrijdjes overal willen winnen bij stoplicht. 1x geprobeerd en daarna ook niet meer. Rustige rijders hier. 27.500 km is te weinig vind ik. Met mijn benzine auto haalde ik de 60k ook. All seasons.

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 19-08-2024 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Rijd zelf wel iets vlotter dan een gemiddelde weggebruiker, maar geen stoplicht races.
Bij levering al meteen allseason banden eronder laten leggen door de leasemaatschappij (AllSesasonContact)
61.000 kilometer op de teller, dus dacht ga eens langs de Kwikfit om te laten kijken of er nieuwe banden op moeten.

Er zit nog 5-6mm op de minst versleten (achter)band. Verwachting is dat deze winter met 67.500km op de teller ongeveer de banden wel gewisseld moeten worden. Voor de winter heb je namelijk 4mm nodig op je banden (zowel winter als allseason).

Vind de slijtage van de banden echt wel meevallen eerlijk gezegd. Pomp wel netjes iedere 2 maanden ongeveer mijn banden op naar 2.5 bar zoals in de deur staat aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Boy schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 06:35:
Mjin vrouw stond ook ergens met een lekke band (langs een stoprand gereden, dat gaat dan mis en snijdt de band stuk).

Ze was ~80km verderop. VW gebeld, ze deden dan de auto brengen naar de dichtsbijzijnde locatie voor reparatie geloof ik. Het was al 's avonds. Verder kon ze het uitzoeken.

Vervolgens bedacht ze zich dat ze nog mss lid was van ANWB, dat was zo en weer perfect geholpen door die dienst! =>

Naar een locatie in de buurt de auto verplaatst. Daar stond een huurauto klaar (Qashqai) die ze 3 dagen mocht gebruiken.
Onze auto werd de volgende dag verplaatst naar een locatie naar keuze voor ons, dus bij de bandenservice in het dorp laten droppen. Daar band laten fixen en de huurauto konden we in de buurt weer inleveren.

Ik denk niet dat ik we ANWB nog gaan opzeggen (dat had ik geopperd na aankoop van de auto en VW service hadden, maar heeft ze nooit gedaan haha, ze is nogal vaak geholpen door de ANWB in het verleden)
ANWB doet tenminste nog een poging om je weer op weg te helpen.
Bij die VW(service) komen ze niet verder dan afslepen als je al die mazzel hebt. :)
Krijg je daar sowieso wel eens huurauto bij mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

MLLL schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:45:
[...]

ANWB doet tenminste nog een poging om je weer op weg te helpen.
Bij die VW(service) komen ze niet verder dan afslepen als je al die mazzel hebt. :)
Krijg je daar sowieso wel eens huurauto bij mee?
Bij de dealer wel bij terugroepacties / SW update...maar van de mobility service hoef je dus niet echt iets te verwachten

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:40
NickC schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:26:

DonJunior schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:50:

Waar zoek je naar? Qua tips bedoel ik? Lees het topic eens rustig door.
Vervolgens kun je ook eens neuzen in de volgende topics:
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Thuisladen van je EV deel 2

Als je vragen hebt, wees welkom, maar vrij generiek qua tips is het wat lastig antwoorden
Vergeet ook [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Hmm. Bandencheck. Auto gaf geen meldingen. Bandjes opgepompt. Bij 1 band kreeg ik de melding "band is waarschijnlijk lek lage spanning. 1.1 bar" aan de pomp. Ik heb totaal geen gevoel gehad dat deze lek is..... dan zou moeten opvallen als er 2.5 in moet? Of een melding van de auto?

[ Voor 8% gewijzigd door Devke op 19-08-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Devke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:25:
Hmm. Bandencheck. Auto gaf geen meldingen. Bandjes opgepompt. Bij 1 band kreeg ik de melding "band is waarschijnlijk lek lage spanning. 1.1 bar" aan de pomp. Ik heb totaal geen gevoel gehad dat deze lek is..... dan zou moeten opvallen als er 2.5 in moet? Of een melding van de auto?
Hoe werkt het bandenspanningssysteem op een ID X?
De goedkope versie die werkt met de abs sensoren die de omwentelingen van de wielen berekenen of de duurdere versie met TPMS sensoren die de bandendruk werkelijk meet?

Ik gok het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
MLLL schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:47:
[...]

De goedkope versie die werkt met de abs sensoren die de omwentelingen van de wielen berekenen of de duurdere versie met TPMS sensoren die de bandendruk werkelijk meet?

Ik gok het eerste.
Geen idee eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
[...]

Ik gok het eerste.
ABS idd. Dat werd mij verteld nadat ik direct na aflevering een false positive had. Er is ook geen precieze waarde beschikbaar per band in mijn auto iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ID.4 pro met 19 inch banden en rij na 2 jaar en ruim 44.000 km nog op de originele set. Na de zomer zijn de eerste twee banden wel aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Ik gok het eerste.
ABS Sensor. ID.3 heeft in ieder geval geen TPMS (heb zelf andere velgen geregeld voor de mijne en dat kon zonder TPMS gedoe)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
vooralsnog GEEN TPMS. MEB heeft het niet. PPE [macan/q6/a6etron weer wel]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 13:06
Na de update van 2.4 naar 3.7 bij de verdeler heeft mijn id.3 ineens 2 zone temperatuurregeling en air care :D Dat was destijds een optie. Door de posts op het forum wist ik welke zaken ik nog moest installeren, anders had het wel even geduurd :)

De achterste banden (Bridgestone Turanza) waren hier bij 25000 km versleten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
IndyVS schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:28:
Na de update van 2.4 naar 3.7 bij de verdeler heeft mijn id.3 ineens 2 zone temperatuurregeling en air care :D Dat was destijds een optie. Door de posts op het forum wist ik welke zaken ik nog moest installeren, anders had het wel even geduurd :)

...
Het kan zijn dat die tijdelijk werken en dat je daarna een abo moet afnemen (don't shoot the messenger, please...). In de Store (online of in de auto) kun je dat checken.

[ Voor 6% gewijzigd door MJMaverick op 20-08-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 13:06
MJMaverick schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:35:
[...]

Het kan zijn dat die tijdelijk werken en dat je daarna een abo moet afnemen (don't shoot the messenger, please...). In de Store (online of in de auto) kun je dat checken.
Ik kan niets terugvinden van abonnement of upgrade, dus hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
meeste basis id3's krijgen 2 zone/air care met 3.x. weet even niet wat de cutoff jaar is geweest dat het niet meer kreeg.. MY22 modellen [sept 21]?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXY7rau5wPCmZEqco3dciqnDLq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RcHcbGgRtfP3Ju93LlmWn2b.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag opeens een melding in mijn app. Ik moest weer toestemming geven voor verschillende zaken ondanks dat ik dit al via het web heb gedaan, maanden geleden. Het zal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 14:40
KaiseRRuby schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:22:
[Afbeelding]

Vandaag opeens een melding in mijn app. Ik moest weer toestemming geven voor verschillende zaken ondanks dat ik dit al via het web heb gedaan, maanden geleden. Het zal wel.
Wat ik er misleidend aan vindt is dat je toestemming moet geven om data uit je auto te lepelen (zonder exact aan te geven welke) voor ontwikkelingen en weet ik veel. deze data wordt ook gedeeld met 3e partijen (zonder exact aan te geven welke). Doch nergens is de toestemming nodig voor software updates, waarmee wel geschermd wordt in de app (zoals je screenshot laat zien).

Ik heb nog maar even geen toestemming gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
had het vorige week gekregen, toestemming gegeven, kijken hoelang het duurt voor whatever komt hierna.

inprincipe 3.7 OTA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-04 09:01
De aflevering van onze nieuwe ID3 stond ingepland voor morgen, maar nu kreeg ik net telefoon dat het niet kan door gaan.
Een storing bij de parkeersensoren en ze gaan moeten onderzoeken waar dit vandaan komt... Voorlopig geen nieuwe datum voor aflevering... Begint al goed...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
UglyDinosaur schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:42:
De aflevering van onze nieuwe ID3 stond ingepland voor morgen, maar nu kreeg ik net telefoon dat het niet kan door gaan.
Een storing bij de parkeersensoren en ze gaan moeten onderzoeken waar dit vandaan komt... Voorlopig geen nieuwe datum voor aflevering... Begint al goed...
Welkom in het topic en dat is inderdaad geen leuk begin zo. Opzich wel goed dat ze er meteen naar kijken in plaats van uitleveren en er direct jou probleem van maken (dat je dan weer tachtig keer terug moet naar dealer)
Zie het positief, ze doen er in ieder geval wat aan en ze maken er tijd voor!!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
sl1000 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

Wat ik er misleidend aan vindt is dat je toestemming moet geven om data uit je auto te lepelen (zonder exact aan te geven welke) voor ontwikkelingen en weet ik veel. deze data wordt ook gedeeld met 3e partijen (zonder exact aan te geven welke). Doch nergens is de toestemming nodig voor software updates, waarmee wel geschermd wordt in de app (zoals je screenshot laat zien).

Ik heb nog maar even geen toestemming gegeven.
Dat vond ik dus ook. Dus ook nergens mee ingestemd. Daarnaast schermen ze al 4 jaar met software updates die tot nu toe niet zijn gekomen. Ik ga dus ook niks missen door niet in te stemmen, dus dat scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UglyDinosaur
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-04 09:01
DonJunior schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:48:
[...]

Welkom in het topic en dat is inderdaad geen leuk begin zo. Opzich wel goed dat ze er meteen naar kijken in plaats van uitleveren en er direct jou probleem van maken (dat je dan weer tachtig keer terug moet naar dealer)
Zie het positief, ze doen er in ieder geval wat aan en ze maken er tijd voor!!
Bedankt voor deze positieve visie :) Op zich ook geen groot probleem aangezien we veel met de fiets doen en we waarschijnlijk een vervangwagen gaan krijgen (aangezien de oude auto morgen al opgehaald wordt). Maar we keken er natuurlijk wel al naar uit :P

Ze dachten dat het misschien een marter kon geweest zijn.

Misschien nog vermelden dat de levering 3 maanden vroeger is dan oorspronkelijk gepland was... We hadden de auto eigenlijk pas midden november verwacht. En ineens belden ze ons om te zeggen dat we hem mochten komen afhalen wanneer het paste.

[ Voor 18% gewijzigd door UglyDinosaur op 21-08-2024 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:05

wasco

brightest crayon in the box

Trip van drie weken met de ID4 door Duitsland, Oostenrijk en Italië achter de rug. Geen noemenswaardige problemen. Op de drukkere punten is het soms wat spannend met beschikbare snellaadpalen, maar meestal was er wel iets beschikbaar. Vrouw en kinderen hebben eigenlijk ook nooit geklaagd over het wachten tijdens het laden. De stop was meestal welkom.

De auto viel ons erg mee tijdens deze reis. Erg comfortabel.
De koffer is ook voldoende ruim. Ik had er een kofferbak bij op gemonteerd voor de afwijkende spullen zoals steps etc. Dat maakte dat ik de koffer zelfs zo kon laden dat ik nog vrij zicht had achteruit. Erg relax.

Een issue dat ik wel tegenkwam:
de snelheidsborden herkenning ism. de automatic cruise control (of met de travel assist) werkte ongelooflijk goed in Duitsland en Oostenrijk. Ik vond het echt zeer relax rijden, gewoon gebruik makende van de navigatie van de wagen zelf, en de Travel Assist z'n ding laten doen.

Eens in Italië echter werd dit een en al frustratie. Die Italianen plaatsen de borden voor verminderde snelheid op de afritten veel te kort op de hoofdstraat, waardoor de auto deze quasi altijd oppikte en me van 90 naar 40 wou katapulteren. Als je ogenblikkelijk reageert, kan je volgens mij via RES wel de oorspronkelijke snelheid herstellen. Maar dat verhindert het schokken niet, en je moet ook echt erg snel zijn.

Een manier om die snelheidsbord-herkenning (tijdelijk) uit te schakelen vond ik ook niet meteen terug in de menu's... Iemand een tip voor de toekomst?

[ Voor 28% gewijzigd door wasco op 21-08-2024 12:56 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
wasco schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:52:
Trip van drie weken met de ID4 door Duitsland, Oostenrijk en Italië achter de rug. Geen noemenswaardige problemen. Op de drukkere punten is het soms wat spannend met beschikbare snellaadpalen, maar meestal was er wel iets beschikbaar. Vrouw en kinderen hebben eigenlijk ook nooit geklaagd over het wachten tijdens het laden. De stop was meestal welkom.

De auto viel ons erg mee tijdens deze reis. Erg comfortabel.
De koffer is ook voldoende ruim. Ik had er een kofferbak bij op gemonteerd voor de afwijkende spullen zoals steps etc. Dat maakte dat ik de koffer zelfs zo kon laden dat ik nog vrij zicht had achteruit. Erg relax.

Een issue dat ik wel tegenkwam:
de snelheidsborden herkenning ism. de automatic cruise control (of met de travel assist) werkte ongelooflijk goed in Duitsland en Oostenrijk. Ik vond het echt zeer relax rijden, gewoon gebruik makende van de navigatie van de wagen zelf, en de Travel Assist z'n ding laten doen.

Eens in Italië echter werd dit een en al frustratie. Die Italianen plaatsen de borden voor verminderde snelheid op de afritten veel te kort op de hoofdstraat, waardoor de auto deze quasi altijd oppikte en me van 90 naar 40 wou katapulteren. Als je ogenblikkelijk reageert, kan je volgens mij via RES wel de oorspronkelijke snelheid herstellen. Maar dat verhinderd het schokken niet, en je moet ook echt erg snel zijn.

Een manier om die snelheidsbord-herkenning (tijdelijk) uit te schakelen vond ik ook niet meteen terug in de menu's... Iemand een tip voor de toekomst?
eerste stuk:
ABRP / A Better Routeplanner
registeren en veel kun je naar smaak instellen incl. stoppen met restaurants, laders waar je kun doorrijden [a la fastned]. speelplaats weet ik niet zo.

Laatste stuk:
stukje onder ACC instelling. Snelheidsherkening moet uit. [Speed preview in het engels]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simply1337
kisik schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:05:
[...]

Daarnaast schermen ze al 4 jaar met software updates die tot nu toe niet zijn gekomen.
Als mijn auto stuk was gebleven met 2.0 had ik hem geparkeerd tegen een draagkolom van VW HQ.
AIVD dit is een grapje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03 17:55

RM1966

ID.4 1st 77kWh

Met mijn ID.4 1ste. 70.000 km gereden. Hankook EV banden vanaf fabriek.

RM ID.4 1st 77kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Ik 40k ongeveer en ik ben een vlotte rijder. Voorbanden tot op het draad versleten en de achterbanden nog paar mm profiel. Zou andersom verwachten met RWD maar volgens bandenfitter was dit normaal. Ze waren volgens hun wel bijzonder slecht uitgelijnd af-fabriek want de slijtage was erg ongelijkmatig van buiten naar binnen. Laatste paar duizend km begon stuur ook te trillen. Dus dat is ook iets om naar te laten kijken als je een keer bandenwissel laat doen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-09 09:07
Wij rijden nu een jaar in onze ID Buzz rond, wat qua rijbereik prima is voor in Nederland. Nu gaan we half september op vakantie naar Frankrijk, tussenstop Disneyland Parijs en daarna door naar Poitiers. Ik heb het topic 'Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa' al uitvoerig doorgelezen, dus ondanks dat ik niet gewend ben om onderweg te moeten opladen (1 keer voor de grap eens opgeladen bij Fastned en Tesla) zou het van Drenthe tot in Frankrijk vrij probleemloos moeten gaan, mits je genoeg verschillende laadpassen bij je hebt.

Wat ik in dit topic tegenkom is dat de VW navigatie wel eens op zwart wil gaan in het buitenland. Mijn plan was om te navigeren op de VW navigatie met de apps van Tesla, Fastned, Shell recharge, charmemap op de achtergrond voor als VW navigatie de actuele status van laadpalen niet voor handen heeft.

Is wegvallen van VW navigatie nu ook nog een probleem waar ik rekening mee moet houden? Mijn software is up to date. En wat zou dan de beste alternatieve navigatie zijn in een VW? Onze route is behoorlijk rechttoe rechtaan, file-informatie is wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Vr13s schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:09:
Wij rijden nu een jaar in onze ID Buzz rond, wat qua rijbereik prima is voor in Nederland. Nu gaan we half september op vakantie naar Frankrijk, tussenstop Disneyland Parijs en daarna door naar Poitiers. Ik heb het topic 'Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa' al uitvoerig doorgelezen, dus ondanks dat ik niet gewend ben om onderweg te moeten opladen (1 keer voor de grap eens opgeladen bij Fastned en Tesla) zou het van Drenthe tot in Frankrijk vrij probleemloos moeten gaan, mits je genoeg verschillende laadpassen bij je hebt.

Wat ik in dit topic tegenkom is dat de VW navigatie wel eens op zwart wil gaan in het buitenland. Mijn plan was om te navigeren op de VW navigatie met de apps van Tesla, Fastned, Shell recharge, charmemap op de achtergrond voor als VW navigatie de actuele status van laadpalen niet voor handen heeft.

Is wegvallen van VW navigatie nu ook nog een probleem waar ik rekening mee moet houden? Mijn software is up to date. En wat zou dan de beste alternatieve navigatie zijn in een VW? Onze route is behoorlijk rechttoe rechtaan, file-informatie is wel handig.
Ik heb tot nu toe elk jaar Google Maps (via Android Auto) gebruikt. Ik plande mijn laadstops van te voren gewoon in. Maar de kids moesten toch eerder plassen en dus bij elke stop gewoon bijladen als het mogelijk was. Uiteindelijk de terugweg maar gewoon navigeren naar het huis adres (met Google Maps) en geen tussenstops inplannen, gewoon stoppen wanneer het uitkomt.

offtopic:
Frankrijk is prima qua laadstops en zeker in het naseizoen waarin jij gaat rijden.
Vergeet overigens in Frankrijk niet je tolbadge aangezien ze daar tolwegen hebben gewijzigd en je zonder tussenkomst van tolpoortjes in sommige gevallen alsnog tol moet betalen. (zie ook: https://www.anwb.nl/verke...ktrische-tol-in-frankrijk)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

[...]
Ik rij voornamelijk in Duitsland en alleen met de ingebouwde navigatiesoftware, en heb in 1,5 jaar en ruim 50.000km 2 keer naar Google Maps op de telefoon gegrepen, 1 keer omdat er een onduidelijke omleiding was (aanleg nieuw stuk snelweg waar de kaart (nog) niet uptodate was en daardoor de verkeersinformatie van wat er afgesloten was en wat niet niet begreep), en 1 keer omdat het navigatiesysteem in een onweersbui ineens mijn GPS-positie fout had en dacht dat ik in het bos reed.
Dat laatste probleem was de volgende dag weer verdwenen; tijdens de rit heb ik ook een paar keer het systeem opnieuw opgestart maar dat hielp niet.

De stukken die we in Nederland, Belgie en Denemarken gereden zijn had ik ook geen enkel probleem met instabiliteit of uitvallen.

Qua laadstops kijk ik wat ABRP me aanraadt, met een filter op bepaalde aanbieders om mijn baas niet onnodig op kosten te jagen, en vervolgens zet ik de volgende lader als tussenstop in mijn navigatiesysteem. Ik heb de voorkeur ingesteld op minstens 4 laadplekken en pak waar mogelijk zo'n EnBW-laadparkje met 8 palen (16 laadplekken), en heb maar 1 keer pech gehad (ik had de 6e aansluiting, een halve 300kW-paal, maar we deelden voor mijn gevoel met zijn allen 150kW want sneller dan 25 kW ging het niet).

[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 23-08-2024 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 14:11

Ik zou echt ABRP aan willen raden. Dat is echt een verademing. PUMP zijn ook goed te zijn, zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 19:41
LittleKiller schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

Ik zou echt ABRP aan willen raden. Dat is echt een verademing. PUMP zijn ook goed te zijn, zelf geen ervaring mee.
Hoe bevalt de navigatie van ABRP bij jou? Ik heb voor de vakantie een abonnement aangeschaft maar heb het dan toch niet durven gebruiken omdat ik bij wegenwerken in de buurt hele verkeerde routes voorgesteld kreeg van ABRP. Ik heb dan via google maps gereden en mijn vrouw laten een zoeken naar een lader met de hulp van ABRP en chargemap. (ABRP is volgens mij de enige waar je trailer-friendly laders mee kan opzoeken, wat wel handig is met de vouwwagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 14:11
zeeuwsmeisjeman schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:50:
[...]

Hoe bevalt de navigatie van ABRP bij jou? Ik heb voor de vakantie een abonnement aangeschaft maar heb het dan toch niet durven gebruiken omdat ik bij wegenwerken in de buurt hele verkeerde routes voorgesteld kreeg van ABRP. Ik heb dan via google maps gereden en mijn vrouw laten een zoeken naar een lader met de hulp van ABRP en chargemap. (ABRP is volgens mij de enige waar je trailer-friendly laders mee kan opzoeken, wat wel handig is met de vouwwagen).
Je kunt ABRP ook laten exporteren naar google maps.

Ik ben richting denemarken eerst op ABRP gaan rijden maar dat werkt toch niet zo betrouwbaar qua tijd. Wat ik nu doe is ABRP gewoon aanzetten met google maps. Af en toe ff kijken naar het percentage waarmee we zouden moeten aankomen want dat is echt bijzonder nauwkeurig in ABRP. Als je geen odb dongle wil, kan je nu ook met enode je accu percentage lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:03
LittleKiller schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:10:
[...]

Je kunt ABRP ook laten exporteren naar google maps.

Ik ben richting denemarken eerst op ABRP gaan rijden maar dat werkt toch niet zo betrouwbaar qua tijd. Wat ik nu doe is ABRP gewoon aanzetten met google maps. Af en toe ff kijken naar het percentage waarmee we zouden moeten aankomen want dat is echt bijzonder nauwkeurig in ABRP. Als je geen odb dongle wil, kan je nu ook met enode je accu percentage lezen.
is Enode al verbetert? Ik begreep dat er wat problemen waren met het updaten van het batterijpercentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik gebruik PUMP al meerdere jaren om de route te bepalen en stuur die door naar Apple Maps. Dat werkt tot op heden perfect. Af en toe check ik in PUMP of het nog klopt; PUMP kan nog wel eens over de zeik gaan als de verbinding even wat slechter is of wegvalt.

[ Voor 46% gewijzigd door TWFpa2Vs op 23-08-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ro ofzo schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:44:
Laatste paar duizend km begon stuur ook te trillen. Dus dat is ook iets om naar te laten kijken als je een keer bandenwissel laat doen oid.
Dat is voor mij een reden om de auto zsm naar een garage te brengen! Hier moet je niet mee blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
LittleKiller schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

Slechte ervaringen met ABRP, uit het tijdperk dat je nog Tronity nodig had voor de actuele laad en range info.

Goede ervaringen met PUMP icm een abonnement. Je ziet dan live op je Carplay display in de auto met welke lading je aankomt bij een laadstation en hoeveel er nog vrij zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door ikweethetbeter op 23-08-2024 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ikweethetbeter schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:51:
[...]

Goede ervaringen met PUMP icm een abonnement. Je ziet dan live op je Carplay display in de auto met welke lading je aankomt bij een laadstation en hoeveel er nog vrij zijn.
PUMP is inderdaad fijn. Behalve als je verbinding even weg valt, je tussendoor stoot en CarPlay even uit is, of op wat voor andere manier een hickup tussen CarPlay en of verbinding plaats vindt. Dan moet je je route stoppen en opnieuw berekenen.

Of PUMP ook live de route aanpast n.a.v. verbruik is me nog altijd niet duidelijk. Heb tot nu toe iedere keer de route opnieuw moeten laten berekenen na een weggevallen verbinding.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 19:34
Koppelstangen vervangen, een wereld van verschil.

De laatste maanden begon de Id3 steeds meer te rammelen, mn rechtsvoor. Zeker over drempels en slechter wegdek.
Vanavond de koppelstangen van de stabilisatorstang vervangen. Half uurtje werk om deze 2 te vervangen.
Auto rijdt nu weer prima, lekker stil en geen getril meer.
Kosten: 39,06 euro voor 2 nieuwe stangen.
De originele koppelstangen waren echt versleten/ stuk.
Auto heeft bijna 77 dkm gereden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kazku5zsCJUSKlNsSvM4-PC_yAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiX4LsGy7n0SIaAAaJFuPpuk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hycrI5vISKw3NcbTa1gE_r4hOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3kOXJfTBUwJhD5DyCOrZx2y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door 201WD op 24-08-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:09:
Of PUMP ook live de route aanpast n.a.v. verbruik is me nog altijd niet duidelijk. Heb tot nu toe iedere keer de route opnieuw moeten laten berekenen na een weggevallen verbinding.
Hoe vaak verliest jouw iPhone z'n verbinding met het internet? Dat gebeurt bij mij zelden, alleen in Noorwegen in de bergen wel eens. Je legt je telefoon toch niet op het laadmatje in de middenconsole? Dat is echt de slechtste plek voor een telefoon, zowel voor 5G als GPS.

PUMP corrigeert automatisch als je verbruik hoger is dan verwacht en laat je eerder stoppen om te laden.
Pagina: 1 ... 343 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.