Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 344 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10:09

EDB

201WD schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:25:
Koppelstangen vervangen, een wereld van verschil.

De laatste maanden begon de Id3 steeds meer te rammelen, mn rechtsvoor. Zeker over drempels en slechter wegdek.
Vanavond de koppelstangen van de stabilisatorstang vervangen. Half uurtje werk om deze 2 te vervangen.
Auto rijdt nu weer prima, lekker stil en geen getril meer.
Kosten: 39,06 euro voor 2 nieuwe stangen.
De originele koppelstangen waren echt versleten/ stuk.
Auto heeft bijna 77 dkm gereden.

Bij ons ook een wereld van verschil, echter al bij 39 dkm / 3 jaar.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
ikweethetbeter schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:18:
[...]

Hoe vaak verliest jouw iPhone z'n verbinding met het internet? Dat gebeurt bij mij zelden, alleen in Noorwegen in de bergen wel eens. Je legt je telefoon toch niet op het laadmatje in de middenconsole? Dat is echt de slechtste plek voor een telefoon, zowel voor 5G als GPS.

PUMP corrigeert automatisch als je verbruik hoger is dan verwacht en laat je eerder stoppen om te laden.
Andersom helaas niet als hij zuiniger is dan gepland. In de bergen van slovenie viel hij regelmatig weg omdat er geen internet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-09 09:07
DonJunior schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Ik heb tot nu toe elk jaar Google Maps (via Android Auto) gebruikt. Ik plande mijn laadstops van te voren gewoon in. Maar de kids moesten toch eerder plassen en dus bij elke stop gewoon bijladen als het mogelijk was. Uiteindelijk de terugweg maar gewoon navigeren naar het huis adres (met Google Maps) en geen tussenstops inplannen, gewoon stoppen wanneer het uitkomt.

offtopic:
Frankrijk is prima qua laadstops en zeker in het naseizoen waarin jij gaat rijden.
Vergeet overigens in Frankrijk niet je tolbadge aangezien ze daar tolwegen hebben gewijzigd en je zonder tussenkomst van tolpoortjes in sommige gevallen alsnog tol moet betalen. (zie ook: https://www.anwb.nl/verke...ktrische-tol-in-frankrijk)
Met drie kinderen op de achterbank, waarvan de jongste 2 zeer onvoorspelbare blazen hebben verwacht ik ook dat zelfs mijn globale planning niet gevolgd kan worden. Plan is om voordat we Nederland uitrijden nog te stoppen bij een Fastned, zodat we België in 1 keer doorkomen tot aan ons eerste hotel in Lille, daar staan Tesla superchargers. Dan red ik het met een volle accu (rijbereik is met dit weer zo'n 340 km) met gemak tot aan het Disney Hotel.

Ik ga er vanuit dat wanneer we ook zonder slag en stoot bij onze Center Parcs in Poitiers komen dat er genoeg vertrouwen is om de ruim 1000 kilometer terug naar huis zonder enige planning te volgen.

Ik zal de komende weken eens met Google Maps gaan navigeren om te testen. Ik verbind alleen met CarPlay (iPhone) voor bellen en spotify.
Tarin schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:21:
[...]

Qua laadstops kijk ik wat ABRP me aanraadt, met een filter op bepaalde aanbieders om mijn baas niet onnodig op kosten te jagen, en vervolgens zet ik de volgende lader als tussenstop in mijn navigatiesysteem. Ik heb de voorkeur ingesteld op minstens 4 laadplekken en pak waar mogelijk zo'n EnBW-laadparkje met 8 palen (16 laadplekken), en heb maar 1 keer pech gehad (ik had de 6e aansluiting, een halve 300kW-paal, maar we deelden voor mijn gevoel met zijn allen 150kW want sneller dan 25 kW ging het niet).
Ik zie ABRP veel voorbij komen. Onze route is niet heel complex, eerst een stuk A1 en het tweede gedeelte over de A10. Voegt dan ABRP nog wat toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
Vr13s schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:25:
[...]

Met drie kinderen op de achterbank, waarvan de jongste 2 zeer onvoorspelbare blazen hebben verwacht ik ook dat zelfs mijn globale planning niet gevolgd kan worden. Plan is om voordat we Nederland uitrijden nog te stoppen bij een Fastned, zodat we België in 1 keer doorkomen tot aan ons eerste hotel in Lille, daar staan Tesla superchargers. Dan red ik het met een volle accu (rijbereik is met dit weer zo'n 340 km) met gemak tot aan het Disney Hotel.

Ik ga er vanuit dat wanneer we ook zonder slag en stoot bij onze Center Parcs in Poitiers komen dat er genoeg vertrouwen is om de ruim 1000 kilometer terug naar huis zonder enige planning te volgen.

Ik zal de komende weken eens met Google Maps gaan navigeren om te testen. Ik verbind alleen met CarPlay (iPhone) voor bellen en spotify.

[...]

Ik zie ABRP veel voorbij komen. Onze route is niet heel complex, eerst een stuk A1 en het tweede gedeelte over de A10. Voegt dan ABRP nog wat toe?
Via ABPR kun je ook gewoon in de browser plannen om te kijken of het wat voor je toevoegd. Is gewoon gratis verder.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:48

Tarin

Just plain weird.

DonJunior schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:40:
[...]

Via ABPR kun je ook gewoon in de browser plannen om te kijken of het wat voor je toevoegd. Is gewoon gratis verder.
@Vr13s dat is wat ik bedoel, ik kijk thuis in de browser wat abrp aan laadstops voorstelt en kies er een paar uit die qua range en aanbod handig lijken. Enig nadeel van sommige standalone laadperkjes is dat daar soms helemaal geen winkeltje/wc in de buurt is, dus met kids kan het handig zijn daar op te letten. En als er tussendoor ongepland een wc (nodig) is waar een stekker vrij is, gewoon daar bijladen. Alle beetjes helpen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
[...]

[...]

Kom hier zelden in het buitenland. Maar Fastned zit hier altijd wel aan de prijs. Voor dat geld had ik beter benzine kunnen blijven rijden. Tesla recent bij Dusseldorf gepakt en ja die is ook duurder dan hier. Dacht begin 50 ct terwijl hier 30 ct is. Fastned maar niet over spreken dan (0.69 ct/ kWh).

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:31

Mwoah, leuke aanvulling, maar voor Frankrijk zweer ik bij het kaartje van Denis Schoelens;

https://www.google.com/ma...%2C2.1754276499999925&z=6

Hij houdt het zeer nauwkeurig bij en wordt o.a. gevoed door diverse mensen op zijn facebook-pagina.
Facebook-pagina heet 'VE et recharge rapide en France : actu, news, astuces, etc.'.
Dat kaartje is, wat Frankrijk aangaat, echt de bijbel voor mij.
Lijkt mij voor jou ook wel handig ivm de kids en hun onvoorspelbare blazen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kody Scott
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-08 07:13
Wij hebben sinds enkele maanden een id5 uit december 2022. Moet zeggen dat het aantal kilometers op een lading van 80% tegenvalt, boardcomputer geeft dan meestal rond de 300 km aan.
De id5 is voorzien van 22” velgen, ik snap dat de auto dan ook (veel) meer gebruikt. Hoeveel kilometers rijden jullie op een 80% lading?

Green candle chaser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07 10:59
Bij mijn id.4 zijn ze na 100.000 kilometer aan hun eind… Zijn ze gemakkelijk zelf te vervangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Kody Scott schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:25:
... Hoeveel kilometers rijden jullie op een 80% lading?
Daar valt niks nuttigs over te zeggen daar iedereen hier met een andere ID auto rijdt plus verschil in specificaties etc. Daarnaast doet het weer een duit in het zakje én de rechtervoet ook.
Sommige auto's hebben een warmtepomp en sommige juist weer een kleinere accu.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB

EDB

Pjotr662 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:15:
[...]

Bij mijn id.4 zijn ze na 100.000 kilometer aan hun eind… Zijn ze gemakkelijk zelf te vervangen?
Geen idee, bij de dealer onder garantie vervangen.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:29
Pjotr662 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:15:
[...]

Ja is makkelijk zelf te doen
Auto omhoog alleen voor of helemaal.
Wielen er af en je ziet ze zo zitten.
Moer is 21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:15

AlphaRomeo

FP PowerMod
Wij hebben sinds enkele maanden een id5 uit december 2022. Moet zeggen dat het aantal kilometers op een lading van 80% tegenvalt, boardcomputer geeft dan meestal rond de 300 km aan.
De id5 is voorzien van 22” velgen, ik snap dat de auto dan ook (veel) meer gebruikt. Hoeveel kilometers rijden jullie op een 80% lading?
Mijn ID.5 GTX geeft op dit moment 341km op 76% accu. Auto is ongeveer even oud. Ik heb wel de kleinst mogelijke velgmaat, die is op mijn verzoek van een andere auto overgezet en ik kreeg daar een setje nieuwe all seasons voor in ruil. De maximale snelheid maakt het grootste verschil, ik rijd ongeveer de helft snelweg en hou dan max 110 aan.

Oh, en ik heb mijn banden goed hard op druk gebracht. :)

[ Voor 3% gewijzigd door AlphaRomeo op 25-08-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ikweethetbeter schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:18:
[...]

Hoe vaak verliest jouw iPhone z'n verbinding met het internet? Dat gebeurt bij mij zelden, alleen in Noorwegen in de bergen wel eens. Je legt je telefoon toch niet op het laadmatje in de middenconsole? Dat is echt de slechtste plek voor een telefoon, zowel voor 5G als GPS.

PUMP corrigeert automatisch als je verbruik hoger is dan verwacht en laat je eerder stoppen om te laden.
In Oostenrijk vaak. In Duitsland regelmatig, vooral GPS daar vaak weg.
Maar PUMP gaat ook over z’n nek als je je CarPlay verbinding verliest. En dat gebeurt als je even uitstapt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Net aan de lader gehangen. 82% lading verbruikt en 400 km mee gereden. Gaat om een ID.4 met 77 kWh accu. Velgen 1 slagje kleiner met warmtepomp. De meeste kilometers rijden wij op 50 en 80km wegen. Boordcomputer geeft nu op 100% lading 592 km aan. Echter nog nooit gehaald wat de boordcomputer aangeeft. Zou di3 niet al te serieus nemen. Is meer een GOM.

[ Voor 21% gewijzigd door Devke op 25-08-2024 21:10 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
320 op 80% - 90k km - zware rechter voet in de spits. 95% snelweg

Winter [-5] is het 260 km, maar dan rijden we ook Vmax wegens bereik.

als ik winter gedrag zomer liet zien zit ik op 370-400.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Denk dat de kinderen het opladen nog leuker gaan vinden :-)

https://www.engadget.com/...html?src=rss&guccounter=1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02
Dit vind ik nou zo'n voorbeeld van je prioriteiten niet op orde hebben. Valt nog zoveel te verbeteren aan die wagens, wat interesseert mij zo'n dom spelletje nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
KaiseRRuby schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:17:
[...]

Dit vind ik nou zo'n voorbeeld van je prioriteiten niet op orde hebben. Valt nog zoveel te verbeteren aan die wagens, wat interesseert mij zo'n dom spelletje nou.
Maak je niet druk, dit komt toch niet na alle bestaande modellen, dit is voor alles met versie 7 :+

Ook wel benieuwd of het soepel draait gezien de eigen software al niet eens soepel over het scherm gaat haha.

[ Voor 12% gewijzigd door TWFpa2Vs op 26-08-2024 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
TWFpa2Vs schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Maak je niet druk, dit komt toch niet na alle bestaande modellen, dit is voor alles met versie 7 :+

Ook wel benieuwd of het soepel draait gezien de eigen software al niet eens soepel over het scherm gaat haha.
Nou @KaiseRRuby heeft hier wel een punt. Ook de nieuwe ID.x series die uitgeleverd worden zijn bij lange na niet zonder problemen. Ik zou zeggen kijk eens in het Het grote Volkswagen ID.7 topic topic. Ondanks dat dit een nieuwe auto is in de ID series, met nieuwe software zet VW de trant gewoon door.
Software die half werkt, HUDs die uitvallen, elektrosysteem storingen.. het blijft maar doorgaan.
Ik had gehoopt dat de eerste series waar wij inrijden gewoon kinderziekttes hadden. Maar het is na 4 jaar nog steeds niet op orde daar.
Een afdeling aan spelletjes laten werken om tijdens het laden de tijd te doden vind ik dan ook echt een heel slecht voorbeeld van prioriteiten stellen bij VW.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Mijn reactie was ook vooral sarcastisch bedoeld. Blijkbaar heeft VW de arrogantie en voldoende verkoop om hiermee door te kunnen blijven gaan, en is het vooral jouw probleem als bestuurder/eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
TWFpa2Vs schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:26:
Mijn reactie was ook vooral sarcastisch bedoeld. Blijkbaar heeft VW de arrogantie en voldoende verkoop om hiermee door te kunnen blijven gaan, en is het vooral jouw probleem als bestuurder/eigenaar.
ow excuus, de sarcasme vlag had ik even gemist denk ik ;)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 22:11
Ik ben zo vrij geweest de levertijden Google Sheets te hijacken om er ook de issues in te zetten die andere ID.x rijders voorhebben.

https://docs.google.com/s...1343556369#gid=1343556369

@DonJunior Misschien kan dit ook in het TS gezet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
MrSnowflake schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 01:53:
Ik ben zo vrij geweest de levertijden Google Sheets te hijacken om er ook de issues in te zetten die andere ID.x rijders voorhebben.

https://docs.google.com/s...1343556369#gid=1343556369

@DonJunior Misschien kan dit ook in het TS gezet worden?
TS aangepast met: 'Tweakers Leveringstijden & Issues ID.x' met een referentie naar het betreffende document

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nou mijn aller eerste grote auto foutmelding met stilstand tot gevolg. Na het thuis laden (vaste kabel, Ratio Solar) en het eruit trekken van de laadkabel denkt de auto dat de laadkabel nog steeds aanwezig is. Stekker icoon op bestuurdersscherm. Ik kan hierdoor niet wegrijden. Geeft melding "starten niet mogelijk, laadkabel uittrekken, astublieft".

Laadpoort geeft groen licht, zonder laadkabel.

Dit is de 2e keer al, maar de eerste keer hielp weglopen en 20min wegblijven. Dit keer niet.
Enig idee hoe ik verder kan rijden? Mobilitieitsservice vraagt om nog langer te wachten.

Mogelijke andere oorzaken:
  • Via Engie (Jedlix) doe ik mee aan Slim Laden. Kan het zijn dat dit de laadsituatie voorschrijft? Ik heb nu mij afgemeld van Slim Laden
  • De HV batterij is 4 dagen geleden even aan en uit geweest bij de garage vanwege een TPI. Voorheen hiervan nooit last gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNpkC8dHALDtStivlefu4wvrY3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogAEJSpJA0bgFBNSvLM0tFrb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4a0r-ByGfk0vNXR9ZHb68CMnbTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNzl0c9WyF6OXrtttDs3J7p2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door ReseT op 27-08-2024 08:32 ]

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 21:07
ReseT schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:30:
Nou mijn aller eerste grote auto foutmelding met stilstand tot gevolg. Na het thuis laden (vaste kabel, Ratio Solar) en het eruit trekken van de laadkabel denkt de auto dat de laadkabel nog steeds aanwezig is. Stekker icoon op bestuurdersscherm. Ik kan hierdoor niet wegrijden. Geeft melding "starten niet mogelijk, laadkabel uittrekken, astublieft".

Dit is de 2e keer al, maar de eerste keer hielp weglopen en 20min wegblijven. Dit keer niet.
Enig idee hoe ik verder kan rijden? Mobilitieitsservice vraagt om nog langer te wachten.
...
Kun je de laadkabel opnieuw aansluiten, laadpaal activeren en daarna de sequence van het stoppen met laden en afkoppelen opnieuw doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
MJMaverick schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:37:
[...]

Kun je de laadkabel opnieuw aansluiten, laadpaal activeren en daarna de sequence van het stoppen met laden en afkoppelen opnieuw doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teQNKA9wu_3lCWQunlGQ8ZqSoZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPKhilzU2qHLsd8zPRp9CbJf.jpg?f=fotoalbum_large

Kan deels laden. Bij het stoppen van de laadactie en verwijderen laadkabel dan denk de auto nog steeds dat de kabel erin zit. Het laadpoort slot gaat wel steeds aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337

Mogelijke andere oorzaken:
  • Via Engie (Jedlix) doe ik mee aan Slim Laden. Kan het zijn dat dit de laadsituatie voorschrijft? Ik heb nu mij afgemeld van Slim Laden
  • De HV batterij is 4 dagen geleden even aan en uit geweest bij de garage vanwege een TPI. Voorheen hiervan nooit last gehad.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
laadkabel erin, manueel locken, laden starten, via scherm stoppen met laden, kabel eruit?

ah nieuwe foto. das een groter probleem denk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
ReseT schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:47:
[...]

[Afbeelding]

Kan deels laden. Bij het stoppen van de laadactie en verwijderen laadkabel dan denk de auto nog steeds dat de kabel erin zit. Het laadpoort slot gaat wel steeds aan en uit.
Hmm, balen dit. Zit er misschien iets in de laadpoort dat onverhoopt contact maakt ergens? NIET met iets metaals erin gaan prutsen! :P

Verder zou ik ook een aantal pogingen doen zoals @Simply1337 beschrijft. Via het scherm van de auto het laden stoppen, of zelfs via de app. Allemaal Hail Mary's, maar je weet nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:55

martijn v o

Certified by Enphase.

Anders aan de noodontgrendelingskabel trekken? Binnen in de achterbak. Palletje zal wel niet goed terugschieten.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
VW mobiliteitsservice is net geweest. De beste man gaf aan dat het al 3x keer heeft meegemaakt de laatste tijd. Voornamelijk met de Q4's.

Zijn oplossing:
  • Stekker erin.
  • Auto op slot. (auto laadde wel, maar niet specifiek genoemd als stap)
  • Auto weer open.
  • Stekker eruit.
En toen deed hij het weer. Snap het echt niet meer. Zat al vanaf 7uur te hannessen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Fijn dat het weer werkt, en dank je voor de tip mocht het bij ons voorkomen.

Wij hadden anderhalve maand bij Fastned het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zxdr4bIyWke0cMduNi5-yxWbMvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nRu2TMp3r7W9ksdv9An97Qzl.png?f=fotoalbum_large

Laden ging ook flink langzamer dan verwacht, en in de EnBW-app kreeg ik een aantal meldingen dat de laadsessie afgebroken was (pas daarna kwam deze waarschuwing). Ik kon het laden ook niet zelf stoppen tot de melding bij de auto weg was.
Het rook iig niet naar verbrand plastic, en de kabel was ook helemaal niet warmer dan normaal toen ik hem een paar minuten later mocht losmaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:19

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Geen idee of dit het juiste topic is, maar na lang wikken en wegen en het kijken van talloze YouTube reviews, heb ik de knoop doorgehakt en een private lease aanvraag gedaan voor een Volkswagen ID.4.

Momenteel rijd ik al 9,5 jaar een Volkswagen Passat Variant uit 2010 en ondanks dat die over het algemeen goed bevalt, ben ik wel toe aan iets anders. Omdat ik graag eens een nieuwe auto wil rijden, heb ik voor private lease gekozen. De ID.4 spreekt mij erg aan. Ik vind het een mooie auto om te zien. Hij is ruim, bijna net zo ruim als mijn huidige auto. En het is een SUV (crossover), wat vermoedelijk het comfort ten goede komt door o.a. een hogere instap.

Ik heb de aanvraag gedaan via de ANWB en dus wordt het door Ayvens als leasemaatschappij uitgevoerd. Zojuist alle benodigde financiële documentatie aangeleverd en nu is het een kwestie van wachten.

Ik heb gekozen voor de 77kWh 210kW Pro Business uitvoering in de kleur Costa Azul metallic met warmtepomp en trekhaak.

Ben erg benieuwd. Wordt voor mij de eerste keer elektrisch rijden en de eerste keer via private lease een auto rijden, dus als er tips zijn hoor ik die graag :)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Nice, ik heb zelf ook private lease maar dan via Volkswagen zelf. Kan je thuis laden of hoe ga je dat aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:09:
Nice, ik heb zelf ook private lease maar dan via Volkswagen zelf. Kan je thuis laden of hoe ga je dat aanpakken?
Ik kan helaas niet thuis laden, dus ben gebonden aan openbare laadpalen. Maar daarvan staan er hier in de buurt genoeg. Ik ga wel zien hoe dat gaat, maar ben vooralsnog positief ingesteld.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik vind het een heerlijke auto om mee te rijden, moet ook zeggen dat ik weinig tot geen issues heb. Rij hem nu twee jaar en had het geluk dat hij met 3.0 software werd geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:34
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:45:
Geen idee of dit het juiste topic is, maar na lang wikken en wegen en het kijken van talloze YouTube reviews, heb ik de knoop doorgehakt en een private lease aanvraag gedaan voor een Volkswagen ID.4.

Momenteel rijd ik al 9,5 jaar een Volkswagen Passat Variant uit 2010 en ondanks dat die over het algemeen goed bevalt, ben ik wel toe aan iets anders. Omdat ik graag eens een nieuwe auto wil rijden, heb ik voor private lease gekozen. De ID.4 spreekt mij erg aan. Ik vind het een mooie auto om te zien. Hij is ruim, bijna net zo ruim als mijn huidige auto. En het is een SUV (crossover), wat vermoedelijk het comfort ten goede komt door o.a. een hogere instap.

Ik heb de aanvraag gedaan via de ANWB en dus wordt het door Ayvens als leasemaatschappij uitgevoerd. Zojuist alle benodigde financiële documentatie aangeleverd en nu is het een kwestie van wachten.

Ik heb gekozen voor de 77kWh 210kW Pro Business uitvoering in de kleur Costa Azul metallic met warmtepomp en trekhaak.

Ben erg benieuwd. Wordt voor mij de eerste keer elektrisch rijden en de eerste keer via private lease een auto rijden, dus als er tips zijn hoor ik die graag :)
Was de oranje editie geen optie? Die is ietsje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

UTMachine schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:27:
[...]

Was de oranje editie geen optie? Die is ietsje goedkoper.
Niet via de ANWB volgens mij. Ik betaal het helft van het bedrag ook aan om de maandlasten en BKR registratie te drukken. Vind het redelijk te doen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:13
Ik kreeg vanochtend een melding dat er een systeemupdate beschikbaar was (nu 3.2). Akkoord gegeven voor het downloaden. Volgende stop was deze beschikbaar voor installatie. Echter gezien de verwachte benodigde tijd (133min) paste me dit niet. Nu staat de auto naast huis en kan de installatie prima doen maar nu komt de melding niet meer. In het systeem geeft hij nu ook niet meer aan dat er een update beschikbaar is.

Is er een mogelijkheid om deze alsnog te pushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:43:
[...]

Niet via de ANWB volgens mij. Ik betaal het helft van het bedrag ook aan om de maandlasten en BKR registratie te drukken. Vind het redelijk te doen op deze manier.
Ok 👍 in mijn geval met business lease scheelde dat 17-20 euro in de maand aan kosten in de bijtelling. Maar bij privé lease is dat niet aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:14
Bij druk verkeer krijg regelmatig een overlay op het scherm. (id.4 versie 3.2)
Ik rij al jaren met AA - TomTom Go en de navigatie van de auto staat niet aan.

Als ik op "negeren" druk gaat TomTom verder.
Als ik op "Kaart tonen" druk, gaat het scherm op de interne navigatie.
Op "overnemen" gaat hij naar TomTom en ben ik mijn huidige route kwijt.

De settings voor file-info in de settings van interne navigatie staat volledig uit.

Weet iemand waar ik dit uit kan zetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LV9Ph9Buoeu1mix6IqfQLrDFkbI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9AIWlXKkYQRXyLLjMGANAOHV.jpg?f=fotoalbum_medium

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

driel24 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:17:
Bij druk verkeer krijg regelmatig een overlay op het scherm. (id.4 versie 3.2)
Ik rij al jaren met AA - TomTom Go en de navigatie van de auto staat niet aan.

Als ik op "negeren" druk gaat TomTom verder.
Als ik op "Kaart tonen" druk, gaat het scherm op de interne navigatie.
Op "overnemen" gaat hij naar TomTom en ben ik mijn huidige route kwijt.

De settings voor file-info in de settings van interne navigatie staat volledig uit.

Weet iemand waar ik dit uit kan zetten?

[Afbeelding]
Dat is inderdaad de melding van de interne navigatie, die een betere route wil voorstellen. Stuurt TomTom via AA die aan, zodat de HUD / ID.light / het schermpje achter het stuur ook navigatieinformatie weergeeft?

Er is wel een instelling in de interne navigatie voor wat hij moet doen als er een betere route is, maar ik weet niet precies wat daar de opties zijn. Die zou eigentlijk op 'altijd negeren' moeten staan in jouw setup, of eigenlijk helemaal niet van toepassing moeten zijn aangezien je met een compleet ander systeem navigeert..

Nu stelt het navigatiesysteem wel een bestemming voor als je wegrijdt zonder iets in te stellen (niet alleen de suggesties). Het systeem heeft met de tijd je gebruik / standaardbestemmingen geleerd en voert die automatisch in. Misschien kan je dat uitzetten?

[ Voor 22% gewijzigd door Tarin op 27-08-2024 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plattie83
plattie83 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:53:
Ik kreeg vanochtend een melding dat er een systeemupdate beschikbaar was (nu 3.2). Akkoord gegeven voor het downloaden. Volgende stop was deze beschikbaar voor installatie. Echter gezien de verwachte benodigde tijd (133min) paste me dit niet. Nu staat de auto naast huis en kan de installatie prima doen maar nu komt de melding niet meer. In het systeem geeft hij nu ook niet meer aan dat er een update beschikbaar is.

Is er een mogelijkheid om deze alsnog te pushen?
Waarschijnlijk moet er een minimale lading in de auto zitten want ik hang hem aan de lader er prompt komt hij met de melding “update beschikbaar”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

PressPlayOnTape schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:45:

Nou, dat was snel. Vanmiddag aangevraagd. Nu al goedgekeurd. Vanavond maar eens even goed de overeenkomst doorlezen voor ik een definitieve digitale krabbel zet :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweaker19
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-08 07:49
plattie83 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:15:
[...]

Waarschijnlijk moet er een minimale lading in de auto zitten want ik hang hem aan de lader er prompt komt hij met de melding “update beschikbaar”.
Ik heb dit ook al eens gehad. Dit is op te lossen door het volgende uit te voeren:

- Parkeer de auto op een plek met goed bereik, vergrendel hem en neem de sleutel ver genoeg mee zodat de auto 15 minuten in slaapstand kan gaan.
- Ga terug, stap in, maar raak het pedaal niet aan; wacht 90 seconden.
- Zet de auto aan met de start/stop-knop; wacht nog eens 90 seconden.
- Zet de auto uit met de start/stop-knop; de update zou op het afscheidsscherm moeten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
Tweaker19 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:34:
[...]

Ik heb dit ook al eens gehad. Dit is op te lossen door het volgende uit te voeren:

- Parkeer de auto op een plek met goed bereik, vergrendel hem en neem de sleutel ver genoeg mee zodat de auto 15 minuten in slaapstand kan gaan.
- Ga terug, stap in, maar raak het pedaal niet aan; wacht 90 seconden.
- Zet de auto aan met de start/stop-knop; wacht nog eens 90 seconden.
- Zet de auto uit met de start/stop-knop; de update zou op het afscheidsscherm moeten verschijnen.
Dank! Ik zal er de volgende keer om denken 👍🏻

Wel bijzonder al dit om van 3.2 te gaan naar…… 3.2 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Devke schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:05:
[...]

Net aan de lader gehangen. 82% lading verbruikt en 400 km mee gereden. Gaat om een ID.4 met 77 kWh accu. Velgen 1 slagje kleiner met warmtepomp. De meeste kilometers rijden wij op 50 en 80km wegen. Boordcomputer geeft nu op 100% lading 592 km aan. Echter nog nooit gehaald wat de boordcomputer aangeeft. Zou di3 niet al te serieus nemen. Is meer een GOM.
Ik neem aan dat je 492 km bedoelt bij 100%. 592 gaat de computer niet weergeven als je 400 km met 82% doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54

[/list]
TPI, wasda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
pa2ra schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:10:
[...]

Ik neem aan dat je 492 km bedoelt bij 100%. 592 gaat de computer niet weergeven als je 400 km met 82% doet.
Nope 592. GOM schatting is het meer he. Ff wat slechte dagen met regen en het kakt wat sneller in. Huidige status 68 kilometer gereden met 10%. Weer is ook lekker. Nu lijkt hij de 500 km easy te halen. Ervaring leert wat anders hoor.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaOEctNXA0XbcCjWE23kCQDy4pM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tauxRLyryrVZSTT5AIBJjZ4x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbc_YLYRVajT89RWd8_gYIrO0Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8v6XVOmPUXlcLupe9WjgmVER.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHihHkrcT_kuX5wr479AZE6eY44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6C02MS2Ot5pLvIWmsNu23r0u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
plattie83 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:00:
[...]

Dank! Ik zal er de volgende keer om denken 👍🏻

Wel bijzonder al dit om van 3.2 te gaan naar…… 3.2 !
Het gebeurt wel vaker dat een update het versienummer niet (direct) bijwerkt. In het verleden zijn er 2 grote updates geweest die in 2 delen plaatsvonden. Het eerst deel liet dan het versienummer gelijk aan wat het was en het tweede deel verhoogde dan het versienummer. Geen idee of dat voor de update die nu bij jou staat te gebeuren ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
Technische Product Informatie. Beschrijving van een bij VW bekend probleem en op welke manier(en) dit probleem mogelijk te verhelpen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-09 15:00
MJMaverick schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:09:
[...]

Het gebeurt wel vaker dat een update het versienummer niet (direct) bijwerkt. In het verleden zijn er 2 grote updates geweest die in 2 delen plaatsvonden. Het eerst deel liet dan het versienummer gelijk aan wat het was en het tweede deel verhoogde dan het versienummer. Geen idee of dat voor de update die nu bij jou staat te gebeuren ook zo is.
Hoe dan. Hier ook een 61 minuten durende update gekregen (ID3 2022, sw3.2). Na de update wat foutmeldingen (verlichting oid) die voorbij flitsen waarna alles weer als voorheen eruit ziet. Geen andere versienummers, geen changelog, geen zichtbare verbetering/veranderingen.

Maar goed, we krijgen waar we om vragen…het was een OTA. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbuNblxqKl1qZh-slgTyByBsIik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MX5J4L0uAsaFfIAPLwKm4hWo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDMcIXPhULRsitUGYmlhJH1yS_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgKcjTJVN0KFGA43sBGyaDIS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
R0b1 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:23:
[...]

Hoe dan. Hier ook een 61 minuten durende update gekregen (ID3 2022, sw3.2). Na de update wat foutmeldingen (verlichting oid) die voorbij flitsen waarna alles weer als voorheen eruit ziet. Geen andere versienummers, geen changelog, geen zichtbare verbetering/veranderingen.

Maar goed, we krijgen waar we om vragen…het was een OTA. :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had je in de app toevallig ook al toestemming gegeven om alle data uit je auto te lepelen voor "ontwikkel doeleinden" enz.?
Ik vraag me af of de upgrade nu wel of niet op deze toestemming gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-09 15:00
sl1000 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

Had je in de app toevallig ook al toestemming gegeven om alle data uit je auto te lepelen voor "ontwikkel doeleinden" enz.?
Ik vraag me af of de upgrade nu wel of niet op deze toestemming gebaseerd is.
Yep, alles goedgekeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Ik heb vandaag via de Vw app gemaild naar Vw Duitsland met vraag wanneer er een update komt van 3.2 naar 3.7 voor mijn ID.3.
Kreeg even later antwoord dat het niet bekend is. Maar dat er elke week een batch auto,s de update in het menu aangeboden krijgt.
Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
Simply1337 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:58:
voor de mensen met SW 4.0+ autos en vragen over updates:

onderstaande groep zijn 100% SW 4.0+ gebruikers. grotere kans van slagen voor je vragen mbt software.
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Is het nu ook bekend of SW 5.0 naar ID4 (2024 model) komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20-09 19:34
UTMachine schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:04:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar..

Tja.... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
[...]

probleem van 5.0 is dat het een rewrite is met hetzelfde look.

5.0 is nu Android Automotive als basis, maar ook niet 100% AAOS, daarom zie je ook nu rijrichtingen op je HUD als je google/apple maps gebruikt. want systemen kunnen nu beter met externe apparatuur praten.

PPE platform is wel 100% AAOS [macan/q6/a6]

Mijn verwachting is dat het weer... via OTA (Over-The-Autohause) aka Dealer gaat en vroegst ergens in okt-nov soort van hints komen hoe het te werk zal gaan voor bestaande 4.x autos.

Maar uiteindelijk? wie weet. VW en tijdlijnen zijn vloeibaar

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 28-08-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
[...]

Stuur een mail naar VW en stel daar de vraag.
Dit is mogelijk via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
Simply1337 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

probleem van 5.0 is dat het een rewrite is met hetzelfde look.

5.0 is nu Android Automotive als basis, maar ook niet 100% AAOS, daarom zie je ook nu rijrichtingen op je HUD als je google/apple maps gebruikt. want systemen kunnen nu beter met externe apparatuur praten.

PPE platform is wel 100% AAOS [macan/q6/a6]

Mijn verwachting is dat het weer... via OTA (Over-The-Autohause) aka Dealer gaat en vroegst ergens in okt-nov soort van hints komen hoe het te werk zal gaan voor bestaande 4.x autos.

Maar uiteindelijk? wie weet. VW en tijdlijnen zijn vloeibaar
Daar ben ik ook bang voor, VW en SW gaan niet zo goed samen, maar goed als SW 4.0 goed werkt (afkloppen eind September voor mijn ID4 Oranje) dan is er ook geen man overboord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
Tarin schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:39:
[...]

Nu stelt het navigatiesysteem wel een bestemming voor als je wegrijdt zonder iets in te stellen (niet alleen de suggesties). Het systeem heeft met de tijd je gebruik / standaardbestemmingen geleerd en voert die automatisch in. Misschien kan je dat uitzetten?
Heel raar... maar dit laatste was het.
Terwijl alle route suggesties uit staan.
Bedankt.

• ReseT
  • Niet online
ReseT schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:08:
VW mobiliteitsservice is net geweest. De beste man gaf aan dat het al 3x keer heeft meegemaakt de laatste tijd. Voornamelijk met de Q4's.

Zijn oplossing:
  • Stekker erin.
  • Auto op slot. (auto laadde wel, maar niet specifiek genoemd als stap)
  • Auto weer open.
  • Stekker eruit.
En toen deed hij het weer. Snap het echt niet meer. Zat al vanaf 7uur te hannessen. 8)7
Nou het is helemaal niet opgelost. En truukje werkt ook niet. Lijkt erop dat als ik 30min wacht dat er een timeout plaats vindt..

Nu na in de ochtend een onvolledige lading. En weer stekker melding. Wat moet ik hiermee. Zou niet naar de dealer willen zonder het helder te kunnen reproduceren.

[ Voor 11% gewijzigd door ReseT op 29-08-2024 06:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

ReseT schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 06:15:
[...]

Nou het is helemaal niet opgelost. En truukje werkt ook niet. Lijkt erop dat als ik 30min wacht dat er een timeout plaats vindt..

Nu na in de ochtend een onvolledige lading. En weer stekker melding. Wat moet ik hiermee. Zou niet naar de dealer willen zonder het helder te kunnen reproduceren.
In ieder geval filmen wat er gebeurd zodat als je naar de dealer gaat, je kunt laten zien wat er gebeurd.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boy schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

In ieder geval filmen wat er gebeurd zodat als je naar de dealer gaat, je kunt laten zien wat er gebeurd.
Die foto's welke hier eerder gepost werden spreken al genoeg voor zich zelf, toch? Laadklepje staat open en er brandt een groene LED als teken dat de auto een actieve AC laadkabel aangesloten denkt te hebben terwijl er nérgens een kabel te zien is ....

Draadloze OTA laadkabels heeft VW nog steeds niet in de accessoire / optie-lijst opgenomen, AFAIK :P :9

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 29-08-2024 13:00 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Rezle
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-10-2024
Hallo ID-vrienden,

Een vraag rondom vervangen van de stoelen in mijn ID.3. En na 4JR en 80dKM we zijn echt nog tevreden. Zo tevreden zelfs dat we overwegen om nog langer erin te rijden (8-10JR). Alleen de huidige stoelen zijn wat kort. Viavia worden er stoelen aangeboden met o.a. electrische verstelling. En die elektrische verstelling hebben de huidige stoelen niet.

De vraag is: kunnen de huidige stoelen (zonder elektrische bediening) vervangen door stoelen met elektrische bediening? Deze elektrische bedienbare stoelen hebben dus ook een verlengde stoelzitting. Vandaar dat we het overwegen.

Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Will_M schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:56:
[...]

Die foto's welke hier eerder gepost werden spreken al genoeg voor zich zelf, toch? Laadklepje staat open en er brandt een groene LED als teken dat de auto een actieve AC laadkabel aangesloten denkt te hebben terwijl er nérgens een kabel te zien is ....

Draadloze OTA laadkabels heeft VW nog steeds niet in de accessoire / optie-lijst opgenomen, AFAIK :P :9
Owja, natuurlijk! Was de foto's even vergeten 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rezle schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:27:
Hallo ID-vrienden,

Een vraag rondom vervangen van de stoelen in mijn ID.3. En na 4JR en 80dKM we zijn echt nog tevreden. Zo tevreden zelfs dat we overwegen om nog langer erin te rijden (8-10JR). Alleen de huidige stoelen zijn wat kort. Viavia worden er stoelen aangeboden met o.a. electrische verstelling. En die elektrische verstelling hebben de huidige stoelen niet.

De vraag is: kunnen de huidige stoelen (zonder elektrische bediening) vervangen door stoelen met elektrische bediening? Deze elektrische bedienbare stoelen hebben dus ook een verlengde stoelzitting. Vandaar dat we het overwegen.

Wat denken jullie?
Ik zou je vraag ook even in onderstaand topic stellen en dan met name aan @Antera of @Rainesh (y)

Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Dat soort (elektrische) zaken MOETEN namelijk ten alle tijden gecodeerd worden in de boordcomputer (lees: het multimedia systeem) en die jongens kunnen je waarschijnlijk zo zeggen wat er bij de ID.x serie momenteel (al) wel / niet mogelijk is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• BeuQert
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:55
Stomme vraag misschien, maar zojuist voor het eerst in het donker-donker en valt me op dat volume en temperatuur niet oplichten zeg maar. Wel “clima”, maar je moet een soort van op de tast als je snel de temp lager wil dus?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• driel24
BeuQert schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:14:
Stomme vraag misschien, maar zojuist voor het eerst in het donker-donker en valt me op dat volume en temperatuur niet oplichten zeg maar. Wel “clima”, maar je moet een soort van op de tast als je snel de temp lager wil dus?!
Mss is dit een optie:

https://www.yurikaccessor...uct-links&utm_content=web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Zit er niet op bij de sliders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Klopt, de slider knoppen lichten niet op. Is al behoorlijk wat gemopper over geweest (ook in dit topic trouwens) zoveel dat VW bij de nieuwere modellen (ID.7) dit wel heeft geimplementeerd. (ik lees dus net dat dit in de facelift ID.3 dan weer niet het geval is)

[ Voor 7% gewijzigd door DonJunior op 30-08-2024 07:27 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:18
Goede vraag!
Ik vind het een ontwerpfout. Volume aanpassen kan op het stuur, temperatuur op de gok als je weet waar de "knoppen" zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
ikweethetbeter schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:52:
[...]

Goede vraag!
Ik vind het een ontwerpfout. Volume aanpassen kan op het stuur, temperatuur op de gok als je weet waar de "knoppen" zitten.
Temperatuur kan natuurlijk ook altijd via het touchscreen zelf.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeuQert
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:55
DonJunior schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:53:
[...]

Temperatuur kan natuurlijk ook altijd via het touchscreen zelf.
Bedankt ook voor je eerdere reactie, maar qua veiligheid hadden ze het beter kunnen laten oplichten, met de kanttekening dat wanneer het scherm zou zijn in de nieuwere stijl zeg maar (snellere bediening mogelijk SW4.0 geloof ik) het zo prima zou zijn. Zoals ikweethetbeter ook stelt: is mijn inziens ook gewoon een f*ck-up van het interior-team geweest in Wolfsburg 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door BeuQert op 30-08-2024 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
BeuQert schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:56:
[...]

Bedankt ook voor je eerdere reactie, maar qua veiligheid hadden ze het beter kunnen laten oplichten.
Zoals ikweethetbeter ook stelt: is mijn inziens ook gewoon een f*ck-up van het interior-team geweest in Wolfsburg 8)7
Jup, helemaal mee eens

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
DonJunior schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:25:
[...]

ik lees dus net dat dit in de facelift ID.3 dan weer niet het geval is)
facelift van 2023 heeft dit niet [3.x]
nieuwe interieurfacelift met grotere scherm heeft dit weer wel [4.x]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-12-2024

Cyk

Simply1337 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:45:
[...]

Klopt, dit heb ik dus ook gelezen dat vanaf mid 2024 de ID 3 met een 12.9 inch display gingen komen alsook waar het slider knop ging oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Laatst online: 20-09 20:55
Wil je niet op de tast, dan gewoon de spraakbediening gebruiken... "Hallo ID ik het het koud/warm" en zij zet je temeratuur iets hoger/lager.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ArjoK schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:34:
[...]

Wil je niet op de tast, dan gewoon de spraakbediening gebruiken... "Hallo ID ik het het koud/warm" en zij zet je temeratuur iets hoger/lager.
"Klimaat functies kunnen niet worden bediend via spraak" - mijnId3

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
En deze week besloten dat ID.3 en ik nog een jaartje met elkaar doorgaan. Net het leasecontract met een jaar kunnen verlengen d:)b . Nog steeds grote blij met de auto, ondanks de grilligheden die ik (en sommige andere 1st rijders) heb meegemaakt.

Overigens wel een calculatie gemaakt van de ID3.GTX.. Werd ik wel vrolijk van, totdat ik het leasebedrag en de maandelijkse bijtelling zag :/ :/ :/

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Laatst online: 20-09 20:55
DonJunior schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:49:
[...]

Dat is jammer in mijn ID4 1st werkt dit prima via spraak.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
[...]

da's nog wel aan te passen met ODBEleven volgens mij.
Maar moet zeggen dat ik voice commands echt nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB

EDB

[...]

In onze Id3 uit 2021 werkt de spraakbediening hiervoor prima. Kan ook het rolgordijn van het panoramadak op die manier openen en sluiten, zelfs met een wazige opdracht: ik heb last van de zon op mijn hoofd en dan wordt ‘ie keurig gesloten. Dacht dat dit bij allemaal kon maar kennelijk toch weer afhankelijk van uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

BeuQert schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:56:
[...]

Bedankt ook voor je eerdere reactie, maar qua veiligheid hadden ze het beter kunnen laten oplichten, met de kanttekening dat wanneer het scherm zou zijn in de nieuwere stijl zeg maar (snellere bediening mogelijk SW4.0 geloof ik) het zo prima zou zijn. Zoals ikweethetbeter ook stelt: is mijn inziens ook gewoon een f*ck-up van het interior-team geweest in Wolfsburg 8)7
Ik heb ergens gelezen dat het vanwege de (imo extreem nutteloze feature) functionaliteit dat je in de lucht kan swipen voor het scherm en hij daarop reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
EDB schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:18:
[...]

In onze Id3 uit 2021 werkt de spraakbediening hiervoor prima. Kan ook het rolgordijn van het panoramadak op die manier openen en sluiten, zelfs met een wazige opdracht: ik heb last van de zon op mijn hoofd en dan wordt ‘ie keurig gesloten. Dacht dat dit bij allemaal kon maar kennelijk toch weer afhankelijk van uitvoering.
Tja geen idee mijn ID.3 is van eind 2020. Heeft bij mij nooit gewerkt. Ook niet "zet stoelverwarming aan" of "ik heb het warm" of weet ik wat. Niks.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
DonJunior schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:25:
[...]

...

(ik lees dus net dat dit in de facelift ID.3 dan weer niet het geval is)
Op MY24 (wel facelift, geen nieuw infotainment) is dit nog niet doorgevoerd, op MY25 (nieuw infotainment) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB

EDB

DonJunior schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Tja geen idee mijn ID.3 is van eind 2020. Heeft bij mij nooit gewerkt. Ook niet "zet stoelverwarming aan" of "ik heb het warm" of weet ik wat. Niks.
Wellicht nog afhankelijk van de software versie? Ik stond op 3.2 en sinds vorige maand op 3.7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:42
EDB schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:32:
[...]

Wellicht nog afhankelijk van de software versie? Ik stond op 3.2 en sinds vorige maand op 3.7.
Nee hoor, bij mij werkt het al vanaf het begin. (Id.3 1st 2020)

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Riyu
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-09-2024
Simply1337 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:45:
[...]

Klopt! Zie hier het bewijs ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfoBVBL0i9kyBHrI9Kq5FkRPnT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZdHJQCrEvs0fDwJoMscaDG6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB

EDB

Ben ik de enige? In de VW app staat altijd een afbeelding van de ID.3 die overeenkomt met onze auto. Vandaag in de app een afbeelding van een ID.3 in andere kleur, velgen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:24
EDB schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:50:
Ben ik de enige? In de VW app staat altijd een afbeelding van de ID.3 die overeenkomt met onze auto. Vandaag in de app een afbeelding van een ID.3 in andere kleur, velgen etc.
ID.3 first+
Hier geen verandering in de app, al bijna vier jaar dezelfde afbeelding staan ondanks diverse app updates.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
EDB schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:50:
Soms een bug in het systeem / app.
Komt wel eens voor
Log eens in via mijn vw op de site van vw en kijk eens welke afbeelding daar weergegeven wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB

EDB

201WD schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:32:
[...]

Soms een bug in het systeem / app.
Komt wel eens voor
Log eens in via mijn vw op de site van vw en kijk eens welke afbeelding daar weergegeven wordt.
Had inmiddels al even ingelogd bij VW en daar staat het juiste voertuig afgebeeld. Zal dan wel een bug zijn want tot vanmorgen was het in orde. Toen ik vanmorgen de app opende stond het nog goed en na enkele minuten kwam ineens een andere ID.3 in beeld. Alles werkt verder prima dus ik neem aan dat het vanzelf wel weer goed komt.
Had van de week ook dat het grote scherm in de auto steeds 4 tellen op zwart ging, gevolgd door kort oplichtend scherm en dan weer 4 tellen zwart. Ik kon wel zien dat het systeem gewoon bleef draaien want radio en navi gingen gewoon door. Voor de zekerheid even gereset tijdens het rijden maar dat hielp niets. Volgende dag werkte alles weer gewoon. Helaas heb ik dit eerder gehad en ik had de hoop dat dit was opgelost na update 3.7. Helaas dus…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Ik heb nog nooit de correcte auto in mijn app gehad. (2020 ID.3 Business Pro)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 19:59
Hallo,

Ik kan het in dit topic niet vinden, maar misschien is het ergens anders al behandeld.

Op weg naar Italie leek het me toch wel HEEL lekker om de Travel Assist functie geactiveerd te hebben.
Ik heb een Pro uit 2021 met lane-assist maar geen travel-assist.
Ik heb gelezen dat het kan met ODB11 maar dat het wel wat anders werkt als je geen capacitief stuur hebt.
Ik ben eigenlijk heel benieuwd, hoe het dan werkt, kun je nog wel de gewone ACC gebruiken ? En hoe frequent moet je aan het stuur wiebelen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:46
DonJunior schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:24:
Sinds het begin had ik ook de standaardafbeelding. Vorige week opeens wel mijn 'eigen' afbeelding. En sindsdien is die ook gebleven. Waar die verandering vandaan komt? Geen flauw idee.

Er is dus nog hoop :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gFUsjirbUqPHAjIjOLpLp52qLs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Pduicj0N4xT1rCuaeOgXTxuu.png?f=user_large

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:45
Hier ook niet. Alleen de kleur klopt (wit). Op het plaatje lijkt het een 1st te zijn met die stickers op de achter stijl. Die heb ik helemaal niet op mijn pro.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
Mitchell2.24v schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:13:
[...]

Sinds het begin had ik ook de standaardafbeelding. Vorige week opeens wel mijn 'eigen' afbeelding. En sindsdien is die ook gebleven. Waar die verandering vandaan komt? Geen flauw idee.

Er is dus nog hoop :+

[Afbeelding]
oh ik kan er niet eens een beetje wakker van liggen. Ben allang blij dat de app stabiel genoeg is om te kunnen zien hoe vol mijn auto is. Naast het op afstand aanzetten van climate controle .. doe ik er verder niets mee.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
LastSamurai schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:39:
Hallo,

Ik kan het in dit topic niet vinden, maar misschien is het ergens anders al behandeld.

Op weg naar Italie leek het me toch wel HEEL lekker om de Travel Assist functie geactiveerd te hebben.
Ik heb een Pro uit 2021 met lane-assist maar geen travel-assist.
Ik heb gelezen dat het kan met ODB11 maar dat het wel wat anders werkt als je geen capacitief stuur hebt.
Ik ben eigenlijk heel benieuwd, hoe het dan werkt, kun je nog wel de gewone ACC gebruiken ? En hoe frequent moet je aan het stuur wiebelen ?
Normaal verwacht de auto minstens iedere 30 seconden input en begint al bij 20 seconden te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Ën via de site van Vw ?
Pagina: 1 ... 344 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.