Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 345 ... 376 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYfn_auIjMwPUHKuRT_ZgD9xOzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNdoq7rWZxB2hqWoJmpjw8CS.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij klopt ie wel , kleur en velgen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:24
Heb je een URL? 'de site van vw' is nogal groot namelijk ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
201WD schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:59:
[Afbeelding]

Maar op jouw plaatje staat een '1st' terwijl jij een Pro Performance hebt of zeg ik nu iets stoms?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41
[Afbeelding]

Is dit niet stiekum een Pro S? Als in 77kWh accu? Als ik 318km op 72% naar 100% reken dan zou je op 441km uitkomen en dat is ruim boven de WLTP.
Ter vergelijk bij mij (id3 1st 2020) staat hij op 268km bij 86% ;)

Overigens zie ik ook de standaard witte id3 1st in de app en ik heb een makena turquoise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-07 08:51
Megalo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:37:
[...]

@DonJunior als ik mij niet vergis.

Na een half jaar geen issues met het infotainment schoot die ineens gisteren aan terwijl de auto op slot op de oprit stond, waardoor hij automatisch m'n telefoon met carplay verbond. Een soft reboot van het infotainment lostte dat op, maar het is het eerste symptoom van wat ik eerder ook al ervaarde: dat het infotainment zich aan en uit zet wanneer het er zelf zin in heeft, ook tijdens het rijden. Eind vorig jaar onder garantie nog naar laten kijken. Toen hebben ze een of andere unit opnieuw bij de auto aangemeld, omdat ze wel wat foutcodes zagen. Nu uit de garantie en weer dezelfde problemen. Dat wordt vast vechten met de dealer om de kosten..
En hij is weer terug van de garage met 3.7. Hardwarevervanging zagen ze niet zitten, omdat ik geen probleem heb met ghosttouches. Ook reset het instrumentarium zich bij mij niet, alleen het infotainment en ik vermoed dat dat nog een reden is om geen hardware te vervangen. Er werd mij bezworen dat 3.7 de reboots moet oplossen; ze hadden nog geen auto's teruggekregen met die update. Ik ben zeer benieuwd. Over twee weken tripje Oostenrijk, is gelijk een goeie test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23:19

EDB

[Afbeelding]

Bij mij klopt het inmiddels ook weer. De app afsluiten op de IPhone en opnieuw starten was de oplossing.
Eerst nog een seconde een verkeerde afbeelding en gelijk daarna weer een ID3 in de juiste kleur en met de juiste velgen.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-08 09:08
DonJunior schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:12:
[...]

oh ik kan er niet eens een beetje wakker van liggen. Ben allang blij dat de app stabiel genoeg is om te kunnen zien hoe vol mijn auto is. Naast het op afstand aanzetten van climate controle .. doe ik er verder niets mee.
Haha, nee het is totaal niet belangrijk. Ik had het eerst niet eens door.

Zelf gebruik ik de app ook alleen om de ladingstoestand te checken. Voorverwarmen of voorkoelen vergeet ik vaak 8)7

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
DonJunior schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:28:
[...]

Maar op jouw plaatje staat een '1st' terwijl jij een Pro Performance hebt of zeg ik nu iets stoms?
-Ik heb een 1st Pro Performance , hij is exact zoals als op het plaatje.
-Inloggen op de site van VW met je account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mj_smit
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07 12:24
EDB schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:50:
Ben ik de enige? In de VW app staat altijd een afbeelding van de ID.3 die overeenkomt met onze auto. Vandaag in de app een afbeelding van een ID.3 in andere kleur, velgen etc.
Klopt, bij mij ook al een tijdje de goede kleur en velgen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08 17:10
DonJunior schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:27:
[...]

Heb je een URL? 'de site van vw' is nogal groot namelijk ;)
https://myvolkswagen.net. Niet schrikken dat het de bedrijfswagens-website is, de wegen van Pon zijn ondoorgrondelijk.... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:02

Zelfs voorwiel staat in dezelfde stand!

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:53
MJMaverick schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:38:
[...]

https://myvolkswagen.net. Niet schrikken dat het de bedrijfswagens-website is, de wegen van Pon zijn ondoorgrondelijk.... >:)
Helaas ook op de website is mijn auto-plaatje niet beschikbaar. Ik zie in de app al 3 jaar lang een gele id.4. Ik heb een witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:16
densterdad2 schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:30:
[...]

Helaas ook op de website is mijn auto-plaatje niet beschikbaar. Ik zie in de app al 3 jaar lang een gele id.4. Ik heb een witte.
Hier hetzelfde. Mijn auto is zwart. Android app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-02 14:10
Puitv schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:32:
[...]

Hier hetzelfde. Mijn auto is zwart. Android app
hier hetzelfde, ook al sinds 2021 al een gele ID4 terwijl ik een blauwe heb, site van VW kan ook geen preview laden, terwijl de wagendetails wel goed staan op de site

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 11:41
Hier ook geen preview op de site.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZhIQy0NXO4GqEQOLCfX1SpSIjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xqeo3UKxNZpIDTnIktJeG9Ty.png?f=fotoalbum_large

Kleur klopt bij mij wel in de app,, alleen heb ik geen 1st en de velgen kloppen ook niet. Maar dat van die velgen is niet erg want het is een Life uitrusting en die werd geleverd met grijze wieldoppen. Wie die dingen ontworpen heeft verdiend gelijk ontslag....Pfff wat zijn die lelijk .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HswaCpDLB1dfYO0gwvrSjoSbDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjqZhTq6adgiGHiYQhPrdssj.jpg?f=fotoalbum_large

Auto is een occasion en dat heb ik dus als eerste aangepast. Ik had geen geld meer voor een set velgen , dus het zijn de zwarte ID 4 doppen geworden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5sPnHUCF-nTmZIBfDx_54zLmtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1hTPv3aAUowPwdrTxzVK5ZZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Golf2vr6 op 02-09-2024 21:56 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
Volgens mij heeft Pon wat zitten klooien met de codering van de auto in de eerste anderhalf jaar van de ID.3 en ID.4. Daardoor is de codering door de centrale VW server niet te matchen met de juiste configuratie en krijg je een generiek plaatje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
MJMaverick schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:38:
[...]

@201WD

Daar doet ie het überhaupt niet.. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2WGSJ6yC1wk7tXHsFykq0UPKG4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q2biia6MYHzDHz7wm6kKL22F.jpg?f=user_large

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-12-2024
In dit topic is er meermaals gesproken dat er een uitsparing is op de voorruit voor de tolbadge, ergens rechts van de binnenspiegel. Ik zie deze uitsparing niet (ID Buzz), de handleiding zegt er precies niks over.

Weet iemand of ik er dan vanuit kan gaan dat rechts van de binnenspiegel de tolbadge plakken waarschijnlijk prima is? (Ik zie de verwarmingsdraden over de hele linie goed door de voorruit lopen..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Golf2vr6 schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:51:
Hier ook geen preview op de site.

[Afbeelding]

Kleur klopt bij mij wel in de app,, alleen heb ik geen 1st en de velgen kloppen ook niet. Maar dat van die velgen is niet erg want het is een Life uitrusting en die werd geleverd met grijze wieldoppen. Wie die dingen ontworpen heeft verdiend gelijk ontslag....Pfff wat zijn die lelijk .

[Afbeelding]

Auto is een occasion en dat heb ik dus als eerste aangepast. Ik had geen geld meer voor een set velgen , dus het zijn de zwarte ID 4 doppen geworden

[Afbeelding]
Ik had ook van die lelijke doppen inderdaad. Dag 1 er direct afgetrokken en andere velgen eronder gelegd. Niet om aan te gluren.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Vr13s schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:59:
In dit topic is er meermaals gesproken dat er een uitsparing is op de voorruit voor de tolbadge, ergens rechts van de binnenspiegel. Ik zie deze uitsparing niet (ID Buzz), de handleiding zegt er precies niks over.

Weet iemand of ik er dan vanuit kan gaan dat rechts van de binnenspiegel de tolbadge plakken waarschijnlijk prima is? (Ik zie de verwarmingsdraden over de hele linie goed door de voorruit lopen..)
ribbeltjes/puntjes rondom spiegelbehuizing is de locatie voor de badges

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Ik kreeg vandaag zowaar een papieren brief van Pon dat mijn ID.3 binnenkort toe is aan een APK.

Gelukkig hebben ze een goede prijs, inclusief viergas-test …

Zo’n notificatie lijkt me typisch iets voor de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
densterdad2 schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:30:
[...]

Mogelijk een keer opnieuw inloggen ?
Je opties zijn wel zichtbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:53
201WD schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:39:
[...]

Mogelijk een keer opnieuw inloggen ?
Je opties zijn wel zichtbaar ?
Helaas opnieuw inloggen heeft niet geholpen.
Opties wel zichtbaar (die waren voor het opnieuw inloggen ook al zichtbaar)

[ Voor 9% gewijzigd door densterdad2 op 04-09-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
7o9 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:07:
Ik kreeg vandaag zowaar een papieren brief van Pon dat mijn ID.3 binnenkort toe is aan een APK.

Gelukkig hebben ze een goede prijs, inclusief viergas-test …

Ja idd zonde van papier als het digitaal mogelijk is.
Net zoals een servicebeurt in het menu wordt gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
DonJunior schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 06:13:
[...]

@201WD

Daar doet ie het überhaupt niet.. :?

[Afbeelding]
Volgens het plaatje geen auto/kenteken aan je account gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:16
201WD schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:46:
[...]

Bij mij is er wel een kenteken gekoppeld maar ik zie ook geen preview
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X82dRgVnch-DhTQhSX53UMkleXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O5hyffOOXabeLCJtAc8WaEzu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-08 10:28
Puitv schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:55:
[...]

[Afbeelding]
Een ID.4 Pro, dus grote accu, met minder sterke motor (<150kW)? Ik wist niet dat die combinatie bestond. Is dat een exclusieve Pon combinatie, waardoor de app er problemen mee heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

7o9 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:07:

Gelukkig hebben ze een goede prijs, inclusief viergas-test

Vooral die 4-Gassen test is wel interessant. Ik zou er stiekem graag bij willen zijn als ze die APK gaan uitvoeren om vervolgens ook waar voor m'n geld te gaan krijgen _O-

Mail-Merge.... :N

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49
ikweethetbeter schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:42:
[...]

Een ID.4 Pro, dus grote accu, met minder sterke motor (<150kW)? Ik wist niet dat die combinatie bestond. Is dat een exclusieve Pon combinatie, waardoor de app er problemen mee heeft?
ik heb dezelfde uitvoering, was de PRO versie die 2 jaar geleden in aanmerking kwam voor SEPP subsidie nieuw doordat die precies onder de 45k zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-07 08:52
Puitv schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:55:
[...]

[Afbeelding]
Kenteken kun je zelf invullen ;-) middels het potloodje. Hier zit neem ik aan geen check achter met de daadwerkelijke RDW database >:)
Ik heb ook al sinds dag 1 de goud/gele ID4 in de app. Net nog even gecheckt, mijn ID4 is echt nog steeds grijs....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
201WD schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:46:
[...]

Auto is toegevoegd aan mijn account op basis van VIN. Nederlands kenteken zou niet nodig hoeven zijn om in Duitsland (waar de servers draaien) te bepalen welke keur (en specificaties) mijn auto origineel heeft. Denk niet dat ze dat in de database op die manier bijhouden.

De titel "ID3 Pro Performance" heb ik zelf ook nooit ingesteld dus dat weten ze daar wel.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-08 10:28
lucky7 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:03:
Ik heb ook al sinds dag 1 de goud/gele ID4 in de app. Net nog even gecheckt, mijn ID4 is echt nog steeds grijs....
Ik heb al bijna 3 jaar een zwarte (mangan grey) ID.4, maar in de app pas sinds een jaar. Daarvoor inderdaad geel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeuQert
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-08 22:12
Vr13s schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:59:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BPl7mO90xHRhHSMyr3mluF-7Lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qs7gcyCpjyEOu6H6yoGKhDhX.jpg?f=fotoalbum_large

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 12:06
In mijn id.5 zit er een gedeelte met zwarte stippels achter de binnenspiegel, daar moest ik ‘m plakken (dat deel is niet warmtewerend zoals ik het heb begrepen).

Edit: zie net dat dit antwoord enkele posts terug al gegeven is

[ Voor 6% gewijzigd door mawi op 05-09-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52
Stapte net de auto in en infotainment scherm zwart. Uitstappen auto op slot en weer instappen en deed t scherm het weer.

Aan uit knop van infotainment werkt niet en reageert nergens op. En opeens werkt de knop eenmalig en infotainment uit en niet aan te krijgen meer.

Mijn ervaring met VW ID.3 is zeer slecht en snap waarom de fabrieken in Duitsland dicht gaan. Wat een bagger kwaliteit 🤮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Bij mij begint de achteruitrijcamera te sputteren. Vaak start ie gewoon en heb je gewoon beeld, soms valt het beeld ineens weg, dan zie je nog wel park-assist op het scherm maar een zwart beeld waar de camerabeelden horen te zijn. En soms krijg ik gewoon vanaf het begin geen beeld, ondanks het drukken op de [P] knop onder het mediascherm. Heel bijzonder weer.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:54
Samplex schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:59:

Mijn ervaring met VW ID.3 is zeer slecht en snap waarom de fabrieken in Duitsland dicht gaan.
Vraagje, dus dit, en dit alleen, is de reden dat er wat negatieve ontwikkeling is bij VW?
Hmmmm.....
Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:46
Weer een nieuw probleempje met de ID3… het viel me net op dat er een afdekplaat mist bij het achterwiel. Niks van gemerkt.

Mag aannemen/hopen dat dit valt onder garantie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNgDPVMSLMWkVNq2iebz-j6KjFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8f2DcN8jaWbnt6ozbgh228u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhFEKrTAz9ppEFlyG0h_76BFYoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KF0Ac7pDzQTIw7D6FwDPb5r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49
R0b1 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 11:51:
Weer een nieuw probleempje met de ID3… het viel me net op dat er een afdekplaat mist bij het achterwiel. Niks van gemerkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Help me ff, dit is toch gewoon dikke pech? Hoe zou dit garantie moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij mis je niks als ik op de foto's kijk.
Je binnenscherm zit er normaal in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB

EDB

[Afbeelding]
Heb net bij onze ID3 gekeken. Ziet er exact hetzelfde uit. Niets aan de hand.

[Afbeelding]

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:46
Bedankt voor het checken! De zon stond er vol op en het zag er nogal vreemd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-08 07:57
DonJunior schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:24:
Ik heb nog nooit de correcte auto in mijn app gehad. (2020 ID.3 Business Pro)
Ik heb een 2023 ID.5 GTX en nog nooit een goede afbeelding gehad in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:49
Hoi,

Een maandje geleden voor het eerst elektrisch gaan rijden (VW ID3 pro). Tot nu toe vindt ik het een geweldige ervaring. Zeker als je na enige tijd weer in een fossiel stapt en de verschillen merkt.

Nu mijn vraag; onze ID3 heeft een HUD. In de HUD verschijnt in het bovenste gedeelte soms een groenige/gele punt (iets van een cm). In eerste instantie dacht ik dat deze noord aanwees maar dat blijkt niet het geval te zijn. In de manual kan ik hiervan niets terugvinden. Weet iemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-08 21:16
jack_007 schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:37:
Hoi,

Een maandje geleden voor het eerst elektrisch gaan rijden (VW ID3 pro). Tot nu toe vindt ik het een geweldige ervaring. Zeker als je na enige tijd weer in een fossiel stapt en de verschillen merkt.

Nu mijn vraag; onze ID3 heeft een HUD. In de HUD verschijnt in het bovenste gedeelte soms een groenige/gele punt (iets van een cm). In eerste instantie dacht ik dat deze noord aanwees maar dat blijkt niet het geval te zijn. In de manual kan ik hiervan niets terugvinden. Weet iemand wat dit is?
Kun je hier een foto van maken? Ik heb ook een HUD. Herken niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-07 12:47

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oh die punt heb ik ook in m'n ID4. Ik dacht altijd dat dat de weerkaatsing van de zon was ofzo...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:08
@jack_007 is inderdaad zoals @AllSeeyinEye aangeeft een reflectie van de zon. Normaal en niks om je zorgen over te maken :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB

EDB

Al tijden last van een knipperend scherm (het grote scherm) in onze 2021 ID.3. Soms weken geen last en dan opeens weer 4 seconden zwart gevolgd door een kort oplichtend scherm. Dat blijft dan de rest van de dag zo doorgaan, altijd de volgende dag weer verdwenen. Infotainment rebooten heeft geen zin omdat alles gewoon blijft werken (ook de sliders blijven gewoon werken).
Afgelopen vrijdag de VW dealer maar eens gebeld en tot mijn verassing kon ik de auto vandaag al brengen.
Vanmiddag een telefoontje van de garage dat ze het scherm gaan vervangen en dat deze inmiddels is besteld in Duitsland. Auto blijft dus nog even bij de garage staan. Gelukkig valt dit onder garantie!
Nu maar hopen dat het scherm snel binnen komt en, nog veel belangrijker, dat het probleem dan is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_007
pietermx schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:35:
@jack_007 is inderdaad zoals @AllSeeyinEye aangeeft een reflectie van de zon. Normaal en niks om je zorgen over te maken :)
Weerkaatsing van de zon. Bijzonder.
Maar het komt wel overeen met de richting waar ik tot nu toe die punt heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_007
LittleKiller schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:42:
[...]

Kun je hier een foto van maken? Ik heb ook een HUD. Herken niet wat je bedoelt.
Ik zal kijken als ik het nog eens een keer zie om hiervan een foto proberen te maken. Als het inderdaad de zon is zal het alleen zichtbaar zijn bij zonnig weer, in een open ruimte, in een bepaalde (rij)richting en wellicht bepaalde hoek t.o.v. de zon.
Het lijkt een beetje op zo'n kwaliteits controle sticker die je wel eens vaker ziet op elektronica spullen. De punt komt niet zo heel scherp over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:41

MLLL

Palm Treo 650

EDB schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:40:
.
Afgelopen vrijdag de VW dealer maar eens gebeld en tot mijn verassing kon ik de auto vandaag
Nu maar hopen dat de VW dealer die verassing niet al te letterlijk neemt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

jack_007 schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:37:
.

Ja dat heb ik ook soms in mijn id4. Volgens mij heeft het te maken met de stand van de zon icm de opening van de lens of het glaasje voor de lens ofzo. Heb het ook alleen als de zon volop schijnt een dan in een bepaalde hoek op het raam staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 08:45
Samplex schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:59:
Stapte net de auto in en infotainment scherm zwart. Uitstappen auto op slot en weer instappen en deed t scherm het weer.

Aan uit knop van infotainment werkt niet en reageert nergens op. En opeens werkt de knop eenmalig en infotainment uit en niet aan te krijgen meer.

Mijn ervaring met VW ID.3 is zeer slecht en snap waarom de fabrieken in Duitsland dicht gaan. Wat een bagger kwaliteit 🤮
Jammer! Ik zou graag een ID.3 Pro S kopen, dus als je hem in de aanbieding hebt :)

Ik kom van een nare fossielbrander af en ik heb liever een stil interieur zonder sedan vorm (dus geen Model 3) :+

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Laatst online: 31-07 08:45
PB1983 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:53:
En deze week besloten dat ID.3 en ik nog een jaartje met elkaar doorgaan. Net het leasecontract met een jaar kunnen verlengen d:)b . Nog steeds grote blij met de auto, ondanks de grilligheden die ik (en sommige andere 1st rijders) heb meegemaakt.

Overigens wel een calculatie gemaakt van de ID3.GTX.. Werd ik wel vrolijk van, totdat ik het leasebedrag en de maandelijkse bijtelling zag :/ :/ :/
Ik zag ook dat de ID.3 GTX efficientere motoren heeft (duitse video's) en met 180kW laadt. Tot 54% heb je nog ongeveer 140kW, dat is echt super goed.

Ik had een Duitse video gezien, kerel reed heel de tijd zo hard mogelijk (dus waar kon 180) en maar 1x 15 min geladen op 600km afstand :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 16:12

Boy

www.byoscoop.nl

Ow wow...het is zover!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hwe1TYZOxcC8L1ouUd2aW__HPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CPLRzY2LqLj9fwwlsuoEj45d.png?f=fotoalbum_large

De app in de auto zegt dat ik over 400-nogwat dagen onderhoud moet doen....die app stuurt die pop-up constant. Erg irritant.

Nog mensen last van?

[ Voor 16% gewijzigd door Boy op 10-09-2024 15:12 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:36
Boy schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:11:
Ow wow...het is zover!

[Afbeelding]

De app in de auto zegt dat ik over 400-nogwat dagen onderhoud moet doen....die app stuurt die pop-up constant. Erg irritant.

Nog mensen last van?
Ik negeer meldingen in de auto als het er max 2 zijn (Battery care mode en onderhoud die er volgens mij al een jaar is.), dus nee, geen last van :+ Toevallig soortgelijk bericht vandaag in de mail, maar van Volkswagen <info@e.volkswagen.nl>.... De mijne is van 30-12-2020. Er zijn natuurlijk eind dat jaar heel wat ID's op kenteken gezet, dus ja, ik geloof wel dat ze het druk hebben/krijgen...... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-Cvp1a6IfH-dCt6cTyvDvXvVm8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZtVgpYTAFOkiIDcLTx3lYUE3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Oh dat is een goede, laat ik maar vast een afspraak inplannen anders zitten ze weer vol. M'n ID.4 is ook van december 2020...

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-12-2024
Die donkere uitsparing heb ik in zijn geheel niet. Volgens VW Century heb ik geen gemetalliseerde voorruit, dus ik ga er maar vanuit dat de tolbadge ergens rechts van de spiegel plaatsen goed moet komen met het signaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNAHSVZ6IFIjR8QPPv7vBwXIdsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtqjSnQr3OQ7OXZJsoJExQIl.jpg?f=fotoalbum_large

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:46
Al tijden last van een knipperend scherm (het grote scherm) in onze 2021 ID.3. Soms weken geen last en dan opeens weer 4 seconden zwart gevolgd door een kort oplichtend scherm. Dat blijft dan de rest van de dag zo doorgaan, altijd de volgende dag weer verdwenen. Infotainment rebooten heeft geen zin omdat alles gewoon blijft werken (ook de sliders blijven gewoon werken).
Afgelopen vrijdag de VW dealer maar eens gebeld en tot mijn verassing kon ik de auto vandaag al brengen.
Vanmiddag een telefoontje van de garage dat ze het scherm gaan vervangen en dat deze inmiddels is besteld in Duitsland. Auto blijft dus nog even bij de garage staan. Gelukkig valt dit onder garantie!
Nu maar hopen dat het scherm snel binnen komt en, nog veel belangrijker, dat het probleem dan is opgelost.
Dat klinkt goed! Hoe komt het dat dit nog onder garantie valt bij jullie? VW geeft maar 2 jaar garantie op de auto. Heb je verlengde garantie oid? Ik ben namelijk bang dat ik voor een hoge kostenpost kom te staan met onze ID. 3 First (2020) met ook schermproblemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDB

EDB

ja rune schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:35:
[...]

Dat klinkt goed! Hoe komt het dat dit nog onder garantie valt bij jullie? VW geeft maar 2 jaar garantie op de auto. Heb je verlengde garantie oid? Ik ben namelijk bang dat ik voor een hoge kostenpost kom te staan met onze ID. 3 First (2020) met ook schermproblemen.
We hebben de auto gebruikt gekocht bij de VW dealer met 1 jaar Bovag en 1 jaar dealer garantie. In totaal dus 2 jaar garantie en daar heb ik al een aantal keren gebruik van moeten maken (oa de koppelstang).
Overigens staat onze ID.3 nu al voor de 3e dag bij de dealer en nog geen bericht wanneer hij klaar is.
Heb gelukkig een leenauto, nou ja auto, een E-Up….

• Megalo
EDB schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:05:
[...]

We hebben de auto gebruikt gekocht bij de VW dealer met 1 jaar Bovag en 1 jaar dealer garantie. In totaal dus 2 jaar garantie en daar heb ik al een aantal keren gebruik van moeten maken (oa de koppelstang).
Overigens staat onze ID.3 nu al voor de 3e dag bij de dealer en nog geen bericht wanneer hij klaar is.
Heb gelukkig een leenauto, nou ja auto, een E-Up….
Voor mij ook Bovag-garantie. Euvel gemeld in de garantie, kwam weer terug buiten garantie, maar moet dan mijns inziens weer onder garantie worden gerepareerd. Alleen nu gesteggel over huurkosten leenauto. Dat vind ik nogal onzin als ik niets aan het defect kan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 16:19
ja rune schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:35:
[...]

Dat ze maar 2 jaar garantie geven, wil niet zeggen dat hun verantwoordelijkheid daar ophoudt. Dat willen ze je graag laten geloven. Maar we hebben net iets meer rechten; in iedergeval als het om veiligheid gaat of als het zoveel impact heeft dat je de auto niet meer kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik hoorde laatst bij drempels een geluid alsof er ergens in de auto nog glazen flessen los liggen maar dat is toch echt niet zo. Zou dit die koppelstang kunnen zijn? Kan ik dit makkelijk zelf zien zonder de auto op een brug te moeten zetten oid? Ik heb het gevoel dat het geluid van achter komt, maar daar zag ik zo snel niks.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• 201WD
Termy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:09:
Ik hoorde laatst bij drempels een geluid alsof er ergens in de auto nog glazen flessen los liggen maar dat is toch echt niet zo. Zou dit die koppelstang kunnen zijn? Kan ik dit makkelijk zelf zien zonder de auto op een brug te moeten zetten oid? Ik heb het gevoel dat het geluid van achter komt, maar daar zag ik zo snel niks.
Ik denk je koppelstangen voor.
Dat maakt flink geluid en soms lijkt het ook van achter te komen.
Ik heb het hier al eerder gemeld, vervangen is niet moeilijk en kost maar paar tientjes.
Daarna een wereld van verschil.

• Termy

Termy

201WD schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:39:
[...]

Ik denk je koppelstangen voor.
Dat maakt flink geluid en soms lijkt het ook van achter te komen.
Ik heb het hier al eerder gemeld, vervangen is niet moeilijk en kost maar paar tientjes.
Daarna een wereld van verschil.
Hm, ok. Is dat makkelijk te zien als ik bv de wielen helemaal naar 1 kant draai? Luid is het niet. Ik moet echt de radio uitzetten en goed luisteren om het vaag te kunnen horen als ik echt met 30 km/u over een drempel ga.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• EDB

EDB

Update 11/9.
Telefoontje van de garage. Levertijd van het scherm kan wel 2 weken worden dus leenauto ingeleverd en nu weer in onze ID.3 tot het scherm binnen is en vervangen gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDB

EDB

Termy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:09:
Bij mij was het meer een bonkend / klapperend geluid bij oneffenheden. Was inderdaad moeilijk te lokaliseren maar de monteur die even mee reed herkende het geluid onmiddellijk als dat van een koppelstang voor.
Wel apart was dat de auto kort daarvoor een beurt had gehad waarbij speling op de koppelstang zelfs wordt vermeld bij de controlepunten. Ook bij een proefrit had het eigenlijk opgemerkt moeten worden.

• Termy

Termy

EDB schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:28:
[...]

Bij mij was het meer een bonkend / klapperend geluid bij oneffenheden. Was inderdaad moeilijk te lokaliseren maar de monteur die even mee reed herkende het geluid onmiddellijk als dat van een koppelstang voor.
Wel apart was dat de auto kort daarvoor een beurt had gehad waarbij speling op de koppelstang zelfs wordt vermeld bij de controlepunten. Ook bij een proefrit had het eigenlijk opgemerkt moeten worden.
Ik zal het in de gaten houden maar zo klinkt het niet dus dan gok ik dat het het niet is. Maar wat wel.. misschien is er toch stiekem ergens een fles verstopt lol.

• 201WD
Termy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:43:
[...]

Ik zal het in de gaten houden maar zo klinkt het niet dus dan gok ik dat het het niet is. Maar wat wel.. misschien is er toch stiekem ergens een fles verstopt lol.
Het begint met af en toe rustig een rammeltje oid...maar wordt steeds erger . De stabiliteit voor wordt ook minder.
Hoe oud is je auto en welke km stand ?
Je kunt er een wiel.afhalen en dan kijken welke koppelstang er gemonteerd is ?
1e originele nog.
Even kijken wat er voor typenummer op staat.
Als ze gedemonteerd zijn en dan vergelijkt met de nieuwe dat merk je dat ze versleten kapot zijn.
Je kunt die kopjes dan heel spiegel bewegen en er zit speling op.
Na vernieuwen is je auto weer veel stiller.
En inderdaad in het begin denk je dat er iets ligt te rammelen in de deur of dashboardkastje.

• Termy

Termy

201WD schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:58:
[...]

Het begint met af en toe rustig een rammeltje oid...maar wordt steeds erger . De stabiliteit voor wordt ook minder.
Hoe oud is je auto en welke km stand ?
Je kunt er een wiel.afhalen en dan kijken welke koppelstang er gemonteerd is ?
1e originele nog.
Even kijken wat er voor typenummer op staat.
Als ze gedemonteerd zijn en dan vergelijkt met de nieuwe dat merk je dat ze versleten kapot zijn.
Je kunt die kopjes dan heel spiegel bewegen en er zit speling op.
Na vernieuwen is je auto weer veel stiller.
En inderdaad in het begin denk je dat er iets ligt te rammelen in de deur of dashboardkastje.
Zelf een wiel eraf halen ga ik niet aan beginnen. Ik vermoed dat het de originele nog is want het is een 1st plus uit december 2020 die we sinds juni 2022 in bezit hebben. Toen met 34k km op de teller, nu 61k. In december is ie aan de beurt voor z'n eerste APK dus dan zal ik het wel benoemen, als het voor die tijd niet al veel erger is geworden.

• mj_smit
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07 12:24
Onze ID.3 Pro Max is van 30-11-2020 en moet ook z'n eerste apk krijgen. Ik heb het gepland met de bandenwissel naar winterbanden bij Kwikfit. Kijken hoe het loopt.
Onderhoudsbeurten doe ik wel gewoon bij de dealer.

• DonJunior
mj_smit schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:30:
Onze ID.3 Pro Max is van 30-11-2020 en moet ook z'n eerste apk krijgen. Ik heb het gepland met de bandenwissel naar winterbanden bij Kwikfit. Kijken hoe het loopt.
Mijn banden liggen bij de dealer dus heb dan ook daar maar meteen mijn APK in gepland. Ergens half november wel pas. Maar je moet er optijd bij zijn. Stond een bericht op de website dat het filevorming was voor de werkplaats, zo druk is het al jaren. Lijkt me geen fijne omgeving om te werken. Altijd die drukte de laatste jaren.

*sowieso

• clan
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-09-2024
First time poster hier.

Ik heb mijn ID4 nu een goede 4 maanden en zeer tevreden van. De eerste week hebben ze wel de batterij moeten vervangen maar voor de rest...

Sinds enkele weken hebben wij als 2de auto een TRoc. Via de VW app kan ik de TRoc vergrendelen, claxonneren, ... Die instellen vond ik terug bij privésfeer.

Voor de id4 zie ik die opties niet. Gaat dat niet via de app? Of hoe kan ik dit activeren? Het lijkt me achterhaald dat een niet elektrische auto dit wel kan en een nieuwe elektrische niet...

Alvast bedankt voor de hulp!

• DonJunior
clan schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:48:
First time poster hier.

Ik heb mijn ID4 nu een goede 4 maanden en zeer tevreden van. De eerste week hebben ze wel de batterij moeten vervangen maar voor de rest...

Sinds enkele weken hebben wij als 2de auto een TRoc. Via de VW app kan ik de TRoc vergrendelen, claxonneren, ... Die instellen vond ik terug bij privésfeer.

Voor de id4 zie ik die opties niet. Gaat dat niet via de app? Of hoe kan ik dit activeren? Het lijkt me achterhaald dat een niet elektrische auto dit wel kan en een nieuwe elektrische niet...

Helaas, dat gaat inderdaad niet via de app.
Je kan, met de juiste app abonnementen, de laadstatus zien en starten/stoppen. Je kan de auto acclimatiseren en evt stoelverwarming aanzetten. En dat is het wel.

*sowieso

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 16:12

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb een id.4 1st. Heeft iemand een idee wat een normale verkoopwaarde er is voor deze tegenwoordig?

Niet dat ik er gelijk vanaf moet, maar idee was om regelmatig een nieuwe auto te kopen.

Is er een site waar je daadwerkelijke verkoopprijzen kunt zien? Is gaspedaal.nl en marktplaats realistisch?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Boy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:07:
Ik heb een id.4 1st. Heeft iemand een idee wat een normale verkoopwaarde er is voor deze tegenwoordig?

Niet dat ik er gelijk vanaf moet, maar idee was om regelmatig een nieuwe auto te kopen.

Is er een site waar je daadwerkelijke verkoopprijzen kunt zien? Is gaspedaal.nl en marktplaats realistisch?
https://www.anwb.nl/auto/koerslijst

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:53
Boy schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:07:

Je kunt op de site van de ANWB eens kijken. Ik heb deze ook gebruikt bij inruil van mjjn oude brandstofauto. Die prijs heb ik als richtprijs genomen. De dealer zat daar uiteraard onder maar met een beetje skils lukt het je wel die prijs te krijgen of een tikkie meer. Vergeet niet dat een dealer 2x marge maakt. De nieuwe auto en de oude verkopen die je inruilt. Moet je hun panden maar eens zien. Geen medelijden mee hebben.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
First time poster hier.

Zoals @DonJunior al aangeeft is dat in de autosoftware versie 4 of lager niet mogelijk. Vanaf versie 5 van autosoftware werkt dit wel voor zover ik begrepen heb. Welke versie draai jij?

• DonJunior
MJMaverick schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:00:
[...]

Zoals @DonJunior al aangeeft is dat in de autosoftware versie 4 of lager niet mogelijk. Vanaf versie 5 van autosoftware werkt dit wel voor zover ik begrepen heb. Welke versie draai jij?
Don heeft ook weer wat geleerd. Ik wist helemaal niet dat dit in V5 wel kon. Dat is wel een upgrade dan.
Rijden er uberhaupt ID4's met software V5?

*sowieso

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Devke schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:48:
[...]

Je kunt op de site van de ANWB eens kijken. Ik heb deze ook gebruikt bij inruil van mjjn oude brandstofauto. Die prijs heb ik als richtprijs genomen. De dealer zat daar uiteraard onder maar met een beetje skils lukt het je wel die prijs te krijgen of een tikkie meer. Vergeet niet dat een dealer 2x marge maakt. De nieuwe auto en de oude verkopen die je inruilt. Moet je hun panden maar eens zien. Geen medelijden mee hebben.
De prijzen welke je bij de ANWB voorgeschoteld krijgt zijn vrij accuraat en overeenkomstig met de prijzen welke er daadwerkelijk op de markt gelden. Onderstaand plaatje is de berekening welke ik van ze krijg als het kenteken van m'n huidige (Zakelijke Lease) VW Tiguan invoer waarbij de Leasemaatschappij me er, bij eventuele overname €19.850,- voor in rekening brengt. Daarbij moet de 120K beurt overigens nog voor eigen rekening uitgevoerd gaan worden, huidige kilometerstand is ~115K.

Auto is gechipped naar 120kW door VAG-Techniek, de originele 96kW bleek nét te weinig om er prettig mee te kunnen rijden in de bergen terwijl er een aanhanger achter hangt....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUFmWHUxQxyYL7t5XOUWhsW93Hc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uc9AZzRKsMMQ0qI75l8trmpi.png?f=fotoalbum_large
Ik lever 'm op 28 November dus maar gewoon bij de dealer in om daar vervolgens met een Full-Option ID.3 Pro-S Business weer te kunnen vertrekken. Voor die paar knaken welke ik er privé aan marge op kan maken door die Tiguan weer particulier te gaan verkopen, pas ik voor de rompslomp welke daar bij komt kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 12-09-2024 13:53 ]

• 201WD
First time poster hier.

Nee zit er niet op.
Bij een e-golf weer wel.
Bij id.3 ook niet

• 201WD
Daar zitten dan mogelijk ook nog de 1e versie onder die al gauw vervangen werden omdat ze stuk gingen.
Als ze banden wisselen meteen die koppelstangen laten doen.
Stelt dan niks voor.

• MJMaverick
Collega van mij rijdt een ID.3 MY25 met V5 en hij kan via de app wel de auto openen en sluiten.

• kisik
APK is gratis bij VW bij een OHB.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-08 15:20
FYI :

Dear community,
It’s time: the OTA update to ID. software 3.7 is in the starting blocks.

How will we proceed?
As usual, we are rolling out the update in waves ("canary release"). The first wave contains 1,000 vehicles, subsequent waves then grow exponentially in the number of vehicles.
The primary users of the vehicles included in the first wave are expected to be notified by email this week.

Which vehicles will receive the update?
In principle, the ID. software 3.7 will be available for all vehicles that have a software version 3.x or prior.
  • Most vehicles with ID. software 3.2 (workshop) or 3.5 (ex works) will receive the update directly via OTA.
  • Vehicles with ID. software 3.1 (ex works or OTA), 3.2 (OTA) or 3.4 (ex works) may receive one or more interim updates and then ID. software 3.7 (OTA).
    The same applies to GTX models with ID. software 3.5 (ex works) or those that were among the very first to receive 3.2 in the workshop
.
  • Vehicles with an ID. software version older than 3.1 are still asked to have the update carried out in the workshop, where they will also receive the update to ID. software 3.7.
What does the update include?
The following is a selection of the improvements that are included in ID. software 3.7.
The actual scope of the changes depends on the equipment and the current software version, which is the jumping point.
  • Bidirectional charging (V2H) for 77 kWh batteries
  • Minimizing noise during charging caused by interference from some mains connections
  • Increased robustness of Wi-Fi or Bluetooth connection
  • Fixed a bug that could cause a flickering or black rear camera image in rare cases
  • Improvement of the notification concept in case of loss of mobile connection in areas with low network coverage (notification now disappears automatically after the connection is restored)
  • Further performance and stability improvements
How can I perform the update?
Please make sure that you have given your consent to receive updates in myVolkswagen or in the Volkswagen App.
Wave planning takes place automatically based on a variety of factors. Therefore, we cannot give you any information about when exactly your vehicle will receive the update.
As soon as your vehicle is scheduled in an update wave, you will receive an email notification. The vehicle will then communicate with the update server at regular intervals and download the installation package independently in the background. As soon as the download is complete, a notice will appear in the infotainment system. From now on, the update can be installed after parking the vehicle (drive mode selector in P) via the button in the goodbye screen. The installation can only be started if the prerequisites are met:
  • The battery SoC is at least 20%.
  • The headlights are off (not on automatic).
  • All windows and doors are fully closed.
  • There is a stable internet connection.
The expected installation time is approx. 5h 30m. During installation, the vehicle is not usable and cannot be charged.

Best regards,
Your Volkswagen ID. Team

[ Voor 6% gewijzigd door spencer_830 op 12-09-2024 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kisik schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:48:
[...]

APK is gratis bij VW bij een OHB.
En je kunt een APK al 2 maanden vóór het eigenlijke keurmoment laten uitvoeren zonder dat daarbij het toekomstige (volgende) keurmoment naar voren gehaald wordt. De éérste keuring is dan dus maximaal 26 maanden geldig in plaats van 24.

Vaak komt dit beter uit in verband met planningen en km. standen, zowel bij de berijder als ook bij de werkplaats.

• kisik
spencer_830 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:12:
FYI :

Dear community,

How will we proceed?
As usual, we are rolling out the update in waves ("canary release"). The first wave contains 1,000 vehicles, subsequent waves then grow exponentially in the number of vehicles.
The primary users of the vehicles included in the first wave are expected to be notified by email this week.

Which vehicles will receive the update?
In principle, the ID. software 3.7 will be available for all vehicles that have a software version 3.x or prior.
  • Most vehicles with ID. software 3.2 (workshop) or 3.5 (ex works) will receive the update directly via OTA.
  • Vehicles with ID. software 3.1 (ex works or OTA), 3.2 (OTA) or 3.4 (ex works) may receive one or more interim updates and then ID. software 3.7 (OTA).
    The same applies to GTX models with ID. software 3.5 (ex works) or those that were among the very first to receive 3.2 in the workshop
.
  • Vehicles with an ID. software version older than 3.1 are still asked to have the update carried out in the workshop, where they will also receive the update to ID. software 3.7.
The following is a selection of the improvements that are included in ID. software 3.7.
The actual scope of the changes depends on the equipment and the current software version, which is the jumping point.
  • Minimizing noise during charging caused by interference from some mains connections
  • Increased robustness of Wi-Fi or Bluetooth connection
  • Fixed a bug that could cause a flickering or black rear camera image in rare cases
  • Improvement of the notification concept in case of loss of mobile connection in areas with low network coverage (notification now disappears automatically after the connection is restored)
  • Further performance and stability improvements
How can I perform the update?
Please make sure that you have given your consent to receive updates in myVolkswagen or in the Volkswagen App.
Wave planning takes place automatically based on a variety of factors. Therefore, we cannot give you any information about when exactly your vehicle will receive the update.
As soon as your vehicle is scheduled in an update wave, you will receive an email notification. The vehicle will then communicate with the update server at regular intervals and download the installation package independently in the background. As soon as the download is complete, a notice will appear in the infotainment system. From now on, the update can be installed after parking the vehicle (drive mode selector in P) via the button in the goodbye screen. The installation can only be started if the prerequisites are met:
  • The battery SoC is at least 20%.
  • All windows and doors are fully closed.
  • There is a stable internet connection.
The expected installation time is approx. 5h 30m. During installation, the vehicle is not usable and cannot be charged.

Best regards,
Your Volkswagen ID. Team
"As usual" :+ :+ Verder _/-\o_ natuurlijk. Alleen de instructie om verlichting uit te zetten ipv automatisch .... dat gaan vast mensen vergeten (geen idee of de update er op stuk loopt of niet gaat draaien). Wellicht krijg je alleen verontruste buren aan de deur als de auto een paar keer opnieuw opstart met verlichting aan.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:13

Tarin

Just plain weird.

FYI :

Dear community,
[...]
Whoo, ein-de-lijk. Die melding is ook raar, omdat hij zeurt dat 'mobile phone connection interrupted'. Zeg dan Network..
[...]
[...]
...eh? Hoezo dat nou weer? Maar dat is dus als je de update wil starten, het is geen vereiste om hem überhaupt te downloaden begrijp ik.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

>>knipperdeknip<<

>>knipperdeknip<<
Daarmee wordt het 'thuis-laden' wel erg interessant voor de zakelijke leaserijder 8)

• kisik
Will_M schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:42:
[...]

Daarmee wordt het 'thuis-laden' wel erg interessant voor de leaserijder 8)
Tot je je leasemaatschappij om een bi-directionele lader hebt gevraagd.

Deze 'nieuwe feature' hadden we met de werkplaats update naar 3.2 trouwens al gekregen. Ik zie behalve de performance upgrade trouwens niet echt een verbetering in het lijstje verder.

• Megalo
Tarin schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:37:
[...]

...eh? Hoezo dat nou weer? Maar dat is dus als je de update wil starten, het is geen vereiste om hem überhaupt te downloaden begrijp ik.
Enige dat ik me kan bedenken is dat verlichting automatisch aanspringt als de sleutel in de buurt komt en VW met uitzetten van de verlichting wil voorkomen dat de 12v accu te snel leegloopt.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:13

Tarin

Just plain weird.

Megalo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:23:
[...]

Enige dat ik me kan bedenken is dat verlichting automatisch aanspringt als de sleutel in de buurt komt en VW met uitzetten van de verlichting wil voorkomen dat de 12v accu te snel leegloopt.
Doet de welkom-animatie van de verlichting het dan niet als de verlichting niet op 'auto' staat`?
* Tarin heeft de verlichting altijd op 'auto' staan..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kisik schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:48:
[...]

Tot je je leasemaatschappij om een bi-directionele lader hebt gevraagd.

Deze 'nieuwe feature' hadden we met de werkplaats update naar 3.2 trouwens al gekregen. Ik zie behalve de performance upgrade trouwens niet echt een verbetering in het lijstje verder.
Zo'n Performance Boost / Update heb ik bij meerdere 'connected' VW auto's, zelfs ID.x modellen met FW.2.x al eens gegeven door middels VCDS de paramater 'Wait for Network' véél korter in te stellen. In gebieden met slecht mobiel bereik, of bij een verstoring aan de backend, staat het multimedia systeem vaak nodeloos lang te wachten op goede netwerkconnectivity waarbij het voor de bestuurder lijkt of het volledige systeem blijft hangen. Navigeren kan ook zonder netwerkconnectie, zoals het merendeel van de functies eigenlijk geen directe afhankelijkheid heeft naar zo'n mobiele verbinding.

Het ophalen van informatie aangaande actuele verkeersinformatie en bijv. de status van laadpalen op een route kan meestal wel even wachten..... (in plaats van dat de bestuurder moet wachten op het apparaat).

Zijn van die zaken welke er met goed E2E software testen ook tijdens het ontwikkelen én testen van de gehele auto wel uit hadden kunnen én moeten komen, maar helaas worden dit soort 'Multimedia gadgets' vaak overgeslagen tijdens het testen van een auto of alleen uitgevoerd in een ideale (indoor / fabriek) situatie met 100% bereik. De uiteindelijke eindgebruiker loopt vaak als éérste tegen dit soort, voor hem/haar grote ongemakken aan en is vervolgens niet meer volledig tevreden over het gehele product (de auto) terwijl er eigenlijk niet eens zo heel veel aan de hand is :o :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeuQert
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-08 22:12

[list]
Doet de auto zelf de omzetting dc->ac, dus is er een bidirectionele omvormer aan boord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
BeuQert schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:13:
[...]

Doet de auto zelf de omzetting dc->ac, dus is er een bidirectionele omvormer aan boord?
Nee, je hebt een DC (ont)lader nodig helaas.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
MJMaverick schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:00:
[...]

Yup vanaf 5. volgens mij rolt de station nu nog alleen met 5 of de meeste recente id.7's iedergeval op Emben. ik zou verwachten dat alle autos die nu van de band afrollen 5 heeft. En dus die ongeveer vanaf oktober in NL aankomen 5 heeft.

SW 5 heeft ook remote afstand parkeren met mobiel.
kisik schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:30:
[...]

"As usual" :+ :+ Verder _/-\o_ natuurlijk. Alleen de instructie om verlichting uit te zetten ipv automatisch .... dat gaan vast mensen vergeten (geen idee of de update er op stuk loopt of niet gaat draaien). Wellicht krijg je alleen verontruste buren aan de deur als de auto een paar keer opnieuw opstart met verlichting aan.
neuh, installatie scherm laat je door de stappen gaan als auto gereed is om te installeren. Wel opletten dat je dan 6 uur je auto NIET kunt gebruiken.
Will_M schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:23:
[...]

VCDS de paramater 'Wait for Network' véél korter in te stellen. I
te vinden onder 5F ?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-08 11:21
Mijn ID.3 van begin september heeft SW 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:53

Haan

dotnetter

Iemand toevallig al eens geprobeerd om een Ikea slaapbank (dit ding) te vervoeren in een ID.4?
Ik kom volgens mij een centimeter of 30 tekort in de lengte, wellicht dat het wel net past als het schuin omhoog gaat.
Of anders met de klep een stukje open rijden of gaat de auto dan vervelend piepen? Ik moet er 3km/10 minuutjes mee rijden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Haan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:44:
Iemand toevallig al eens geprobeerd om een Ikea slaapbank (dit ding) te vervoeren in een ID.4?
Ik kom volgens mij een centimeter of 30 tekort in de lengte, wellicht dat het wel net past als het schuin omhoog gaat.
Of anders met de klep een stukje open rijden of gaat de auto dan vervelend piepen? Ik moet er 3km/10 minuutjes mee rijden.
Geen probleem lijkt me:

Dit product bestaat uit 3 pakketten

NYHAMN
Onderstel 3-zits slaapbank
Artikelnummer
804.554.64
Breedte: 75 cm
Hoogte: 8 cm
Lengte: 201 cm
Gewicht: 32.50 kg
Pakketten: 1

NYHAMN
Hoes 3-zits slaapbank
Artikelnummer
103.415.98
Breedte: 37 cm
Hoogte: 12 cm
Lengte: 57 cm
Gewicht: 2.80 kg

NYHAMN
Pocketveringmatras
Artikelnummer
205.358.88
Lengte: 146 cm
Gewicht: 28.22 kg
Diameter: 34 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Laatst online: 25-07 21:21
Haan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:44:
Heb er eerder wel PAX kasten van 2 meter mee vervoerd. Passagiers stoel helemaal plat naar achter, of de stoel helemaal naar voren (kan me niet precies meer herinneren) en het paste precies.
lengte van twee meter is niet zo'n issue zo lang het pakket smaller is als de ruimte tussen de bestuurders stoel en de passagiers deur.
Pagina: 1 ... 345 ... 376 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.