Na ruim 9,5 jaar een Volkswagen Passat Variant uit 2010 te hebben gereden, vind ik het wel eens tijd om iets nieuws uit te zoeken. Ik heb eigenlijk drie eisen:
- Elektrisch
- SUV(achtig)
- Gerenommeerd merk
Na heel wat uurtjes YouTube te hebben bekeken, ben ik erg gecharmeerd geraakt van de Volkswagen ID.4. Ik vind het een prachtige auto om te zien (ken persoonlijk geen mooiere SUV) en ik heb begrepen dat het 2024 model wel echt een flinke upgrade is t.o.v. de eerdere jaren. Mijn oog is daarom gevallen op de Pro Business uitvoering in de kleur Costa Azul.
Omdat ik, na m'n hele leven tweedehands te hebben gereden, graag eens een nieuwe auto wil rijden was ik in eerste instantie wel gecharmeerd van private lease. De zekerheid van een vast maandbedrag zonder poespas daaromheen klinkt aantrekkelijk. Het ontzorgt. Echter, na enkele (her)berekeningen en dringende adviezen in het private lease-topic, heb ik besloten hier toch niet voor te kiezen. Ik had al een aanvraag in gang gezet, maar aangezien ik nog binnen de wettelijke bedenktijd zit, heb ik er gisteren voor gekozen deze te ontbinden.
Ik heb de luxe dat ik een nieuwe ID.4 ook zou kunnen kopen. Daarom was ik afgelopen zaterdag, zonder afspraak, bij de lokale dealer (Pon Center Utrecht) langsgegaan om e.e.a. eens te bespreken. Ik heb een offerte meegekregen waar al min of meer bij gezegd werd dat de prijs is zoals die is. Inclusief de optiepakketten (Multimedia Pakket Plus + Assistance Pakket Plus) die ik graag wil en met aftrek van inruil van mijn huidige auto (plus extra inruilvoordeel/vriendenprijzen) zou het totaalbedrag op iets meer dan 51k komen.
Afgelopen zaterdag kon ik geen proefrit maken, omdat ik op de bonnefooi aan kwam zetten. Daarom wil ik voor aanstaande zaterdag nog een proefrit plannen. Omdat ik al vrij zeker ben dat ik deze auto graag wil, zou dat ook betekenen dat ik dan waarschijnlijk een koop aanga. Echter, er is al aangegeven dat ze niets aan de prijs kunnen doen. Ik geloof dat alleen niet helemaal. Mijn idee is om in te zetten op 50k plus een panoramadak (of trekhaak). Maar ik weet niet of dat realistisch is. Heeft iemand een idee of het überhaupt zin heeft om te onderhandelen? Of is het echt zoals al gezegd werd, dat er niets mogelijk is? Voor mijn gevoel is er altijd wel iets mogelijk en zou het voor mij ook minder goed voelen als er niets mogelijk lijkt. Ik wil er een gevoel aan overhouden dat ik een goede deal gemaakt heb.
Dus lang verhaal kort: is het echt zo dat er geen onderhandelingsruimte meer is bij het aanschaf van een nieuwe Volkswagen? Of is dat, zoals ik vermoed, een kulverhaal en is er altijd wel enige ruimte?
[
Voor 0% gewijzigd door
PressPlayOnTape op 24-09-2024 11:04
. Reden: typo ]
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.