Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 346 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Het gaat niet om een pakket direct vanuit de Ikea, de bank staat nu al bij mij op zolder maar moet daar weg, dus die breng ik binnenkort ergens anders heen. Maar dat zal in dit geval niet zo heel veel uitmaken qua maten, dat is bij een kast natuurlijk wel een significant verschil.
De bank is hier opzich ook gekomen met de auto, maar dat was een station (weet zo even niet meer welk model, Ford Focus, Kia C'eed -achtig of misschien zelfs een Citroën C4 Grande Picasso, die had serieus veel ruimte. in een periode van een jaar of zes 10 verschillende auto's gehad ivm baan-switches e.d., steeds een andere tijdelijke auto, dus ik weet niet meer precies wat we allemaal op welk moment gereden hebben :+ )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 12:13
Hallo iedereen,

Sinds enkele dagen remt mn ID4 1st pro max (van 2021) veel bruusker wanneer ik de rempedaal induw (ik rijd altijd in D).
Iemand die weet waaraan dit zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20-09 19:34
MatteC schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:53:
Hallo iedereen,

Sinds enkele dagen remt mn ID4 1st pro max (van 2021) veel bruusker wanneer ik de rempedaal induw (ik rijd altijd in D).
In sportstand staan?

Tja.... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-09 15:37
spencer_830 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:12:
FYI :

Dear community,
It’s time: the OTA update to ID. software 3.7 is in the starting blocks.

How will we proceed?
As usual, we are rolling out the update in waves ("canary release"). The first wave contains 1,000 vehicles, subsequent waves then grow exponentially in the number of vehicles.
The primary users of the vehicles included in the first wave are expected to be notified by email this week.

Which vehicles will receive the update?
In principle, the ID. software 3.7 will be available for all vehicles that have a software version 3.x or prior.
  • Most vehicles with ID. software 3.2 (workshop) or 3.5 (ex works) will receive the update directly via OTA.
  • Vehicles with ID. software 3.1 (ex works or OTA), 3.2 (OTA) or 3.4 (ex works) may receive one or more interim updates and then ID. software 3.7 (OTA).
    The same applies to GTX models with ID. software 3.5 (ex works) or those that were among the very first to receive 3.2 in the workshop
.
  • Vehicles with an ID. software version older than 3.1 are still asked to have the update carried out in the workshop, where they will also receive the update to ID. software 3.7.
What does the update include?
The following is a selection of the improvements that are included in ID. software 3.7.
The actual scope of the changes depends on the equipment and the current software version, which is the jumping point.
  • Bidirectional charging (V2H) for 77 kWh batteries
  • Minimizing noise during charging caused by interference from some mains connections
  • Increased robustness of Wi-Fi or Bluetooth connection
  • Fixed a bug that could cause a flickering or black rear camera image in rare cases
  • Improvement of the notification concept in case of loss of mobile connection in areas with low network coverage (notification now disappears automatically after the connection is restored)
  • Further performance and stability improvements
How can I perform the update?
Please make sure that you have given your consent to receive updates in myVolkswagen or in the Volkswagen App.
Wave planning takes place automatically based on a variety of factors. Therefore, we cannot give you any information about when exactly your vehicle will receive the update.
As soon as your vehicle is scheduled in an update wave, you will receive an email notification. The vehicle will then communicate with the update server at regular intervals and download the installation package independently in the background. As soon as the download is complete, a notice will appear in the infotainment system. From now on, the update can be installed after parking the vehicle (drive mode selector in P) via the button in the goodbye screen. The installation can only be started if the prerequisites are met:
  • The battery SoC is at least 20%.
  • The headlights are off (not on automatic).
  • All windows and doors are fully closed.
  • There is a stable internet connection.
The expected installation time is approx. 5h 30m. During installation, the vehicle is not usable and cannot be charged.

Best regards,
Your Volkswagen ID. Team
Deze melding komt van een Engelse site ?
Hier al iemand die een 3.7 update ota heeft ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
MatteC schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:53:
Hallo iedereen,

Roest op de schijven waarschijnlijk

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Simply1337 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:59:

>>Knipperdeknip<<

te vinden onder 5F ?
Zit inderdaad in de 5F module 'verstopt' (hoe onverwacht :+ ). Ik ben die setting ooit per-ongeluk tegen gekomen nadat m'n MY2015 Golf VII met een Discover PRO MIB-II ná een beurt bij de dealer ineens 'vreemd' gedrag vertoonde en elke keer ruim een minuut nodig had om juiste GPS positie op de navigatie database (op de interne HDD) te kunnen 'vinden'....

:P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 201WD
Will_M schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 14:53:
[...]

Zit inderdaad in de 5F module 'verstopt' (hoe onverwacht :+ ). Ik ben die setting ooit per-ongeluk tegen gekomen nadat m'n MY2015 Golf VII met een Discover PRO MIB-II ná een beurt bij de dealer ineens 'vreemd' gedrag vertoonde en elke keer ruim een minuut nodig had om de navigatie database op de interne HDD te kunnen 'vinden'....

Kun jij met vcds id.3 settings aanpassen ?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

201WD schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 16:12:
[...]

Kun jij met vcds id.3 settings aanpassen ?
Ja hoor, kan al sinds VCDS v20.12 uit 2020 (geloof ik) met een Rosstech HEX-NET (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 14-09-2024 16:22 ]

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 20:55
Iemand die een idee heeft wat de belangrijkste verschillen gaan zijn tussen de huidige id4 en die van 2025?
En vanaf wanneer ze starten met model 2025?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 19:21
Sky74 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 17:49:
Iemand die een idee heeft wat de belangrijkste verschillen gaan zijn tussen de huidige id4 en die van 2025?
En vanaf wanneer ze starten met model 2025?
Meestal zijn ze daar rond deze tijd van het jaar allang mee begonnen. De ID.3s die eind juli, begin augustus op kenteken zijn gezet zijn al MY25 (zie vooral het multimedia scherm en software V5). Wat de verschillen tussen 24 en 25 van de ID.4 zijn weet ik niet, maar iig staat daar ook software V5 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-09 09:07
Vandaag zijn we vanuit Drenthe op weg gegaan richting onze eerste tussenstop in Frankrijk, Lille. De gehele route netjes 101 km p/u gereden, de laatste 30 km de snelheid wat opgevoerd omdat het accu sparen niet meer speelde. 15 km voor eindbestemming popte de melding op dat in alle 4 de banden drukverlies was herkend. Bij het hotel zelf was niks geks te zien bij de banden, in de software doorklikken kwam uiteindelijk de melding dat de banden aan de vereiste waarden voldoen. De melding is nu ook weg.

Komt anderen dit bekend voor? Toeval vanwege andere rijomstandigheden? En, moet ik hier verder nog wat mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TR_uOsiW2bNrEiYhneoRjlIZ-Xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqkF2n9ulhYbAKLVUoOlkri4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yB4mf8nOJZJGJidpBsCvlh7-k6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KI5adhsc9qbZt9J0K5hLAgJh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:41
Vr13s schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:43:
… in de software doorklikken kwam uiteindelijk de melding dat de banden aan de vereiste waarden voldoen. De melding is nu ook weg.
Die melding is meer een vraag om bevestiging. De auto heeft geen druksensoren, maar gebruikt de rotatiesensor om te bepalen of een band wellicht drukverlies heeft.

Beste ga je even langs het tankstation, breng je alle banden op de juiste spanning en stel klik je weer door het menu om de instelling te resetten.

Als de melding vervolgens wegblijft is alles OK. Aangezien je de melding hebt gekregen is de kans aanwezig dat dit momenteel niet het geval is!

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vr13s
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-09 09:07
Zojuist heeft de garagehouder tegenover ons hotel met ontzettend veel tegenzin onze bandenspanning gecheckt, alles banden waren precies goed.

Er maar vanuit gaan dat de melding een incidentje is dan?
pietermx schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:50:
[...]

Die melding is meer een vraag om bevestiging. De auto heeft geen druksensoren, maar gebruikt de rotatiesensor om te bepalen of een band wellicht drukverlies heeft.

Beste ga je even langs het tankstation, breng je alle banden op de juiste spanning en stel klik je weer door het menu om de instelling te resetten.

Als de melding vervolgens wegblijft is alles OK. Aangezien je de melding hebt gekregen is de kans aanwezig dat dit momenteel niet het geval is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Will_M schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 16:18:
[...]

Ja hoor, kan al sinds VCDS v20.12 uit 2020 (geloof ik) met een Rosstech HEX-NET (y)
hexnet kan niks met SFD gelockte modules.. heb je weer een derde partij nodig om te unlocken [OBD11] en dan terug naar hexnet voor de betreffende modules... of er moet een update bij rosstech zijn geweest dat ze het hebben ingebouwd.

SFD2 is sowieso locked voor iedereen [ong vanaf modeljaar 09-23]. Dankzij UNECE regelgeving

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
201WD schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:43:
[...]

Deze melding komt van een Engelse site ?
Hier al iemand die een 3.7 update ota heeft ontvangen ?
ye, sommige via dealer sommige via OTA.

Uitrol is tergend langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Vr13s schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:33:
Zojuist heeft de garagehouder tegenover ons hotel met ontzettend veel tegenzin onze bandenspanning gecheckt, alles banden waren precies goed.

[...]
Ik heb altijd die melding als de ID.3 de bandenwissel heeft gehad. De eerste keer was wtf?, daarna kwam ik er gewoon achter dat de bandenfitter het gewoon vertikte om even de "bandenspanning" op te slaan.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
of de abs sensor die nog even aanstaat na een wissel... maar wielen moeten even tientallen keren draaien voordat foutmelding verdwijnt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJMaverick
Vr13s schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:33:

[...]
Het bandenspanningsysteem van VW meet eigenlijk helemaal geen spanning maar werkt op basis van de 'afrolomtrek' van de band, hetgeen gemeten wordt door het ABS systeem. Zie hier de uitleg van een ANWB expert, het VW systeem is passief. Aangezien je aangeeft dat je de laatste 30 km bent gaan versnellen kan het zijn dat jouw banden daardoor warmer werden dat ze 100-en kms ervoor waren waardoor ze zachter werden, iets meer inzakten dan daarvoor en dat hierdoor de grenswaarde van de afrolomtrek van alle wielen werd overschreden.

Als de 'vriendelijke' fransman heeft geconstateerd dat de druk in de banden nu goed is (de banden zijn afgekoeld door het lange stilstaan en de buitentemperatuur) dan mag je ervan uitgaan dat het geen lek in een band (of alle 4) betreft. Wel kun je overwegen om de spanning ietsjes op te voeren (met 0,2 of 0,3 bar oid) aangezien de auto nu wat voller bepakt is dan normaal en de auto hierdoor wat meer 'drukt' op de banden waardoor er sneller richting de grenswaarde gegaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Simply1337 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:40:
[...]

hexnet kan niks met SFD gelockte modules.. heb je weer een derde partij nodig om te unlocken [OBD11] en dan terug naar hexnet voor de betreffende modules... of er moet een update bij rosstech zijn geweest dat ze het hebben ingebouwd.

SFD2 is sowieso locked voor iedereen [ong vanaf modeljaar 09-24]. Dankzij UNECE regelgeving
Ik vrees ook dat ik straks, eind November als m'n ID.3 geleverd wordt, weinig tot niets meer ga kunnen met m'n HEX-NET module. Software V5 schijnt behoorlijke 'locked' te zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:44
PB1983 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:46:
[...]

Ik heb altijd die melding als de ID.3 de bandenwissel heeft gehad. De eerste keer was wtf?, daarna kwam ik er gewoon achter dat de bandenfitter het gewoon vertikte om even de "bandenspanning" op te slaan.
Lekkere lambal dan, ik heb deze melding nog nooit gehad na een bandenwissel. Maar ik wissel ook bij VW dealer zelf. Wellicht scheelt dat?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mj_smit
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-08 15:36
kisik schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:48:
[...]

APK is gratis bij VW bij een OHB.
De ID.3 heeft zelden onderhoud nodig en APK is zodoende niet makkelijk te combineren met onderhoud; bandenwissel daarentegen doe ik 2x per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
DonJunior schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:15:
[...]

Lekkere lambal dan, ik heb deze melding nog nooit gehad na een bandenwissel. Maar ik wissel ook bij VW dealer zelf. Wellicht scheelt dat?
Yep, dit was ook dezelfde bandfitter die toen ik net mijn ID.3 had, in plaats van de kilometerstand van iets meer dan 800km mijn range van 250km aan de leasemaatschappij had doorgegeven. 8)7 8)7

Maar goed, van de leasemaatschappij mocht ik niet meer naar de VW dealer. Onderhoud zou ik niet meer bij de VW dealer mogen uitvoeren en bij voorkeur bij de bandfitters in de buurt. Maar aangezien het een EV was, was dat geen probleem.

Ik denk dat mijn ID.3 daar nog had gestaan, toen de oorspronkelijke versnellingsswitch in 2021 het al begaf 8)7.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Will_M schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:58:
[...]

Ik vrees ook dat ik straks, eind November als m'n ID.3 geleverd wordt, weinig tot niets meer ga kunnen met m'n HEX-NET module. Software V5 schijnt behoorlijke 'locked' te zijn :'(
Zoals hier even eerder door een ander forumlid , gemeld zit er een sfd lock op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4HmqUH7vCRCzF8dtMrWDKmnlqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwmKYbzORFbmEOZGr9bTBY5Z.jpg?f=fotoalbum_large

De volgende (3de of 4de?) OTA update op de ID3 sw3.2. Software versie is ook na update hetzelfde gebleven (3.2) . Ook de andere versie nummers zijn exact hetzelfde. Merk verder geen verschil.

Ik heb ergens gelezen dat dit de voorbereiding op sw 3.7 zou kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49

Tarin

Just plain weird.

@R0b1 Die kwam bij ons (ID.4 van december 2022) dit weekeinde ook voorbij, iets van 50 minuten. Werd ook aangegeven dat ik het licht uit moest doen voor hij kon beginnen, dus dat beantwoord mijn vorige vraag.
ID Software is idd nog steeds 3.2.

Maar ik was blij te merken dat het concept updates nog bestaat en dat onze auto er daadwerkelijk af en toe een krijgt ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Tarin op 17-09-2024 22:11 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07 10:59
Sinds een dag of wat zegt de vw app “Your vehicle currently has no Internet connection.” (ID.4 1st 2020). Maar bij vehicle health report staat dat de auto 8 min geleden is gesynchroniseerd. Ik heb de app weggegooid en opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niet. De melding bleef.

De auto zelf heeft geen problemen met de 4G verbinding. Wel lijkt hij de VW server al tijdje niet geüpdatet te hebben. Dat concludeer ik omdat ik VWsfriend gebruik voor statistieken over ritten en laden en die zijn van een een week geleden.

Heeft iemand anders dit wel eens ervaren? En misschien een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:08
Vr13s schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:43:
Vandaag zijn we vanuit Drenthe op weg gegaan richting onze eerste tussenstop in Frankrijk, Lille. De gehele route netjes 101 km p/u gereden, de laatste 30 km de snelheid wat opgevoerd omdat het accu sparen niet meer speelde. 15 km voor eindbestemming popte de melding op dat in alle 4 de banden drukverlies was herkend. Bij het hotel zelf was niks geks te zien bij de banden, in de software doorklikken kwam uiteindelijk de melding dat de banden aan de vereiste waarden voldoen. De melding is nu ook weg.

Komt anderen dit bekend voor? Toeval vanwege andere rijomstandigheden? En, moet ik hier verder nog wat mee?
Het komt mij heel bekend voor. Misschien al wel 30 keer gehad. Steeds als ik meer dan 150 km heb gereden en op een nogal slecht Belgische weg rijd. Gewoon na afloop op set drukken en er niet meer naar kijken.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

• R0b1
Tarin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:10:
@R0b1 Die kwam bij ons (ID.4 van december 2022) dit weekeinde ook voorbij, iets van 50 minuten. Werd ook aangegeven dat ik het licht uit moest doen voor hij kon beginnen, dus dat beantwoord mijn vorige vraag.
ID Software is idd nog steeds 3.2.

Maar ik was blij te merken dat het concept updates nog bestaat en dat onze auto er daadwerkelijk af en toe een krijgt ;).
Tot nu toe zijn het een soort van lege Placebo OTA’s maar het voelt alsof het binnenkort iets gaat gebeuren en er kado’s gaan komen :-).

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:01

Boy

www.byoscoop.nl

R0b1 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:15:
[...]

Tot nu toe zijn het een soort van lege Placebo OTA’s maar het voelt alsof het binnenkort iets gaat gebeuren en er kado’s gaan komen :-).
Ik heb die hoop helemaal opgegeven. Ik ben aardig teleurgesteld. Ze zouden iedere 12 weken een update uitsturen. Ik verwachtte best wat ervan, maar nu 4 jaar later heb ik er niet van kunnen genieten.

Ik zal mijn auto toch moeten inruilen denk ik komend jaar om te zorgen dat ik de 22% bijtelling niet ga betalen, dat wordt me iets te veel (of overhevelen naar privé).

Maar dat is niet interessant voor de discussie, maar vooral dat er geen vooruitgang is na 4 jaar de auto gehad te hebben.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een hele mooie en fijne auto, maar mijn verwachtingen waren waarschijnlijk onrealistisch.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0b1
Boy schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:34:
[...]

Ik heb die hoop helemaal opgegeven. Ik ben aardig teleurgesteld. Ze zouden iedere 12 weken een update uitsturen. Ik verwachtte best wat ervan, maar nu 4 jaar later heb ik er niet van kunnen genieten.

Ik zal mijn auto toch moeten inruilen denk ik komend jaar om te zorgen dat ik de 22% bijtelling niet ga betalen, dat wordt me iets te veel (of overhevelen naar privé).

Maar dat is niet interessant voor de discussie, maar vooral dat er geen vooruitgang is na 4 jaar de auto gehad te hebben.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een hele mooie en fijne auto, maar mijn verwachtingen waren waarschijnlijk onrealistisch.
Helemaal begrijpelijk en terecht, volkswagen stelt hier teleur. Ik heb deze id3 nu een maand of 6 (tweedehands) en wist waar ik aan begon.

We hebben hier ook een gloednieuwe BYD Seal (lease) en qua software een wereld van verschil. Die sturen netjes een mail met wat er aan gaat komen in de komende release. Nieuwe features en gratis goodies. Terwijl ik bij de ID3 shop mag betalen voor “sfeerlicht” of betere airco bediening. Schaamteloos.

Maar goed, de id3 rijd fantastisch en met airplay is de vw software te negeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
pulsevormer update is inprincipe een verbetering van je verbruik. Het gaat minder consumeren omdat het beter is geoptimaliseerd.

normaal kwam dit met de grote update elke keer langs maar nu om het als los aan te bieden zien ze vertouwen om de updates ook los aan te bieden. wat langterm wel goed is en niet vaststaat aan de versie van je infotainment.

yup, 3.7 is alleen een versie van je infotainment, je kunt honderden updates krijgen voor de diverse modules zonder dat je infotainment mee in versie omhoog gaat en dat is een goed ding. alleen hadden ze in mijn optiek ook de versienummering mogen weergeven bij de text.

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:10

bjp

ik heb interesse in een 2dehands EV te kopen (België, hier is ook nog een premie mogelijk). Dit als vervanging voor mijn huidige bedrijfswagen welke in Februari vervalt.

Ik dacht aan een ID.3 of zelf een ID.4. Met de ID.4 heb ik onlangs een testrit gedaan (was wel een nieuwe dan). Fijne auto.

Gezien ik een trekhaak graag wil, valt de ID.3 feitelijk af. Je mag er blijkbaar enkel fietsen op dragen, geen kleine aanhangwagen mee trekken...

Ik heb zonnepanelen, en laad nu al een PHEV (Skoda Superb iV) regelmatig op. Inclusief wat slimme sturing, lukt het me om vooral overdag bij zon te laden. Ik fiets meestal naar het werk, kan dus de auto vaak laten laden overdag.

Dus, nu zoek ik naar ervaring met de ID.4 (in mindere mate ID.3), wat zijn de typische voor/nadelen, ...

Deze zijn nog OK van prijs 2dehands (~20k voor een ID.3, ~30k voor een ID.4 van 3 jaar oud i.v.m. premie).

Usecase: 2de auto van het gezin.

Misschien ook een belangrijke vraag: om aan de premie te voldoen, moet de auto minstens 3 jaar al ergens ingeschreven geweest zijn. Zijn er noemswaardige verschillen tussen een model '20, '21 (3j oud) en de versies van '22, '23 en '24 ?

[ Voor 11% gewijzigd door bjp op 18-09-2024 15:57 ]

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Guitarist
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 18:14
Hoi! Ik ben nieuw hier, sinds vandaag de sprong van het Volvo topic naar hier gemaakt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpuRkO7z4V048xZIh-YUDDbxnvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBLW8Cs0iBAt6snnf6F9QP9X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Guitarist op 18-09-2024 22:07 ]

http://www.brianesselbrugge.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Guitarist schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:05:
Hoi! Ik ben nieuw hier, sinds vandaag de sprong van het Volvo topic naar hier gemaakt!

[Afbeelding]
Welkom welkom. Leuke buzz gescoord! Fijn, wat extra kleur op weg, tussen al het saaie leasewit, -zwart en grijs.

[ Voor 7% gewijzigd door DonJunior op 18-09-2024 22:25 ]

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 13:57
bjp schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:37:
Ik heb zonnepanelen, en laad nu al een PHEV (Skoda Superb iV) regelmatig op. Inclusief wat slimme sturing, lukt het me om vooral overdag bij zon te laden. Ik fiets meestal naar het werk, kan dus de auto vaak laten laden overdag.

Dus, nu zoek ik naar ervaring met de ID.4 (in mindere mate ID.3), wat zijn de typische voor/nadelen, ...

Deze zijn nog OK van prijs 2dehands (~20k voor een ID.3, ~30k voor een ID.4 van 3 jaar oud i.v.m. premie).

Usecase: 2de auto van het gezin.
Wij hebben een ID3 Pure 2021 als tweede auto. Heel fijn ding met makkelijk parkeren door kleine draaicirkel en korte neus. En toch ruim, dus ook geschikt om met 4 personen en baggage ergens heen te gaan, of serieus wat spullen te halen bij de Ikea.

In de praktijk pakken we eigenlijk primair deze ID3 vanwege het parkeergemak, tenzij ikzelf voor werk 300km ga rijden of als we met het gezin op vakantie gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door 1Mark op 18-09-2024 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09 10:54
https://www.autoweek.nl/a...ontent=&utm_term=a_127322
Bij Autoweek een accudegradatietest van de ID3 Pro 58 kWh uit 2020 met ruim 155.000 km.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

ID3-Piet schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:51:
https://www.autoweek.nl/a...ontent=&utm_term=a_127322
Bij Autoweek een accudegradatietest van de ID3 Pro 58 kWh uit 2020 met ruim 155.000 km.
Mooie score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

leest de comments onderaan of bekijk de video: ze blijken wat cellen in de batterij aangepast/vervangen te hebben ;)

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
bjp schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:12:
[...]

leest de comments onderaan of bekijk de video: ze blijken wat cellen in de batterij aangepast/vervangen te hebben ;)
Dat is de recall welk bijna elk auto is ondergaan. cellen die nominaal een lage piek lieten zien zijn vervangen, maar dit geeft geen beeld over het gehele batterijpack. je batterij is net zo sterk als je laagste cell voltages. Dus je plafond van je capaciteit is je slechtste cell voltage. wanneer er nieuwe ingaan is je plafond gestegen naar je volgende slechtste cel.

bij mijn auto is er niks vervangen en vooralsnog zag ik geen grote celspanning verschillen bij mij (0.02-0.03v verschil max~). dus nog ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

welke "levensduur" schatten jullie in voor een ID.3/ID.4 van ~3 jaar terug? In jaren en aantal kilometers.

of welke kosten komen er typisch opduiken?

Is het "plafond" 200k km, 300k km, of eerder 500k km, of zelf veel meer?

Ik zie bijvoorbeeld bij mijn thuisbatterij 2%/jaar verlies aan SoH (6% op 3 jaar).

[ Voor 15% gewijzigd door bjp op 20-09-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
bjp schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:05:
welke "levensduur" schatten jullie in voor een ID.3/ID.4 van ~3 jaar terug? In jaren en aantal kilometers.

Ik zie bijvoorbeeld bij mijn thuisbatterij 2%/jaar verlies aan SoH (6% op 3 jaar).
Zie: https://www.autoweek.nl/a...70-km-accudegradatietest/ waar @ID3-Piet hierboven ook naar linkt.

Onderhoud is vooral banden en wellicht draagarm rubbers.
Mogelijk zal je bij 2ton een keer kunnen kijken naar hoe het remsysteem er bij staat maar ook dat ligt aan hoe men gereden heeft. Idem voor het accupakket. Als iemand elke dag bij een FastNed staat te laden of gewoon rustig thuis bij de AC lader met 5 kW laadt.

We hebben verder allemaal geen glazenbol natuurlijk dus een beetje lastig antwoorden op zo'n generieke vraag.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD

Id.3 58 kw.
Max ongeveer 425 km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:31
bjp schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:12:
[...]

Er zitten daar wel een hele boel azijnzeikers op die website, dan wordt er iets onder garantie/recall gerepareerd en is het nog niet goed.

Oke, ik rij ook een ID3 en ook bij mij zijn er accucellen vervangen, maar sinds die tijd zijn vrijwel alle storingen (na updates) niet meer aanwezig. Ik zit bijna op de 100.000km en heb dus wel vertrouwen dat de accu het nog wel vol gaat houden.

De volgende eigenaar van de ID.3 in het filmpje hoeft zich weinig zorgen te maken over de accu.

Nu vraag ik me wel af, worden/werden er inderdaad accucellen vervangen of komt er een compleet ander accupack onder? Dat lees ik ook in die reacties en ben inderdaad wel benieuwd of het enkel cellen zijn of niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@krakendmodem De 'Azijnzijkers' daar zijn veelal mensen welke het liefst met een V8 rond zouden willen crossen maar daar simpelweg het geld niet voor hebben en nú dus met een 'Dikke Chevrolet Matiz' aan het wekelijkse rondje boodschappen moeten beginnen waarbij ze vervolgens een paar kilometer extra (om)-rijden om de aanbiedingen ter waarde van amper een Euro prijsverschil op het totaal mee te kunnen pakken......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0b1
Will_M schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:20:
@krakendmodem De 'Azijnzijkers' daar zijn veelal mensen welke het liefst met een V8 rond zouden willen crossen maar daar simpelweg het geld niet voor hebben en nú dus met een 'Dikke Chevrolet Matiz' aan het wekelijkse rondje boodschappen moeten beginnen waarbij ze vervolgens een paar kilometer extra (om)-rijden om de aanbiedingen ter waarde van amper een Euro prijsverschil op het totaal mee te kunnen pakken......

Zelden iemand zo pakkend mijn interne gedachten zien verwoorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:54
krakendmodem schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:29:
[...]

Oke, ik rij ook een ID3 en ook bij mij zijn er accucellen vervangen, maar sinds die tijd zijn vrijwel alle storingen (na updates) niet meer aanwezig. Ik zit bijna op de 100.000km en heb dus wel vertrouwen dat de accu het nog wel vol gaat houden.
Ik heb een ID3 1st 58 kWh uit 2020 net als in dat artikel, nu precies 4 jaar oud, geen cellen vervangen. Recent nog gecontroleerd maar in orde. Bereik is nog steeds ruim 400 km (in de winter natuurlijk minder), dus de resultaten in dat artikel kan ik best geloven. Ook voor accupacks waarvan nooit cellen zijn vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:31

Dit is echt heel herkenbaar haha.

M’n vader is net zo, ik noem het verkeerde zuinigheid.
Dave_R schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:38:
[...]

Ik heb een ID3 1st 58 kWh uit 2020 net als in dat artikel, nu precies 4 jaar oud, geen cellen vervangen. Recent nog gecontroleerd maar in orde. Bereik is nog steeds ruim 400 km (in de winter natuurlijk minder), dus de resultaten in dat artikel kan ik best geloven. Ook voor accupacks waarvan nooit cellen zijn vervangen.
400km tik ik niet aan, maar zou ik van 100% tot praktisch helemaal leeg rijden, dan moet 350km nog wel te doen zijn.

Nu laadt ik netjes tussen 80% en 15%, dus het rijbereik is ietsje minder. Afhankelijk van hoeveel ik moet rijden voor m’n werk kan dat 1x per week laden zijn of 2x per week.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Vandaag was het dan zo ver. De 1e inspectiebeurt bij de VW dealer van onze ID.4
Uiteraard geslaagd met vlag en wimpel.

Een kleine review van het afgelopen jaar. Wat een heerlijke auto! De zomermaanden waren genieten m.b.t. laden. Niet zo frequent als in de wintermaanden. Het verschil is goed te merken. De auto rijdt nog steeds heerlijk. Als we kijken naar het aantal problemen dit afgelopen jaar met de auto dan staat de teller op...... ff denken... precies 0. Ik ben 1x naar de dealer geweest voor een paar ruitenwisserbladen (geschraap over de voorruit heen). Kon ook direct komen. Ook is vandaag de profieldiepte gemeten. 10k gereden en 1.2 mm voor gesleten. Vond dat reuze meevallen gezien wij meer stadsverkeer en 80 km wegen rijden. Weinig snelweg. Dus... tevreden.

De volgende inspectie staat over 2 jaar. Daarnaast een mooie bijkomstigheid natuurlijk. Geen onderhoudskosten in rekening gebracht. Uiteraard zijn die ergens bij de aanschaf natuurlijk ergens al verrekend maar toch leuk.

Dealer had de auto netjes geïnspecteerd. Rapportje lag in de auto en netjes bij ophalen werd er het e.a verteld. Gister werd gevraagd of de auto gewassen mocht worden als service van de dealer. Hij stond er dus ook mooi glimmend weer bij vanmiddag bij ophalen.

Kan ik iets negatiefs bedenken? In de winter zou het mooi zijn als je wat verder kon rijden. Zouden we de auto laten staan als we weer voor deze keus stonden? Nee absoluut niet.

Auto en Dealer...... helemaal top!

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-09 16:45

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Goedenavond allen,

Ik heb een vraagje betreft de climate control. Wellicht dat het in dit topic al ergens genoemd is maar ik kon het niet 1,2,3 vinden.

Mijn ID.7 heeft 3 zone klimaatcontrole. Met het kinderzitje op de achterbank wordt niet automatisch gedetecteerd of daar iemand in zit of niet. (Niet heel raar en ook niet perse erg denk ik)

Maar nu loop ik echter tegen het volgende aan; Wanneer ik de klimaatcontrole achter handmatig voor de kleine aanzet omdat hij aangeeft dat het warm/koud is achter in de auto en even later stapt moeders met de kleine weer uit en rijd ik door. Dan gaat de airco aan de bijrijders kant wel uit, daar is immers gedetecteerd dat de bijrijder is uitgestapt. Voor de zone achter blijft de klimaatcontrole echter aan staan. En ik krijg deze niet uitgeschakeld (dwz ik zie hier geen optie voor) behalve wanneer ik het contact opnieuw uit- en inschakel.

Zie ik iets over hoofd of is dit een designfout in de interface?

Plaatje ter illustratie van de climate interface achter. Hier staat hij dus in 'Eco' (ofwel uit) maar zodra ik deze inschakel zie ik geen mogelijkheid deze weer terug in Eco te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3LZvK0QIMdR9k6ksS1IswVZewI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Q9064QJKs5G38dOJu5P61VW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door KMdijkens op 20-09-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
KMdijkens schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:26:
Goedenavond allen,

Ik heb een vraagje betreft de climate control. Wellicht dat het in dit topic al ergens genoemd is maar ik kon het niet 1,2,3 vinden.

Mijn ID.7 heeft 3 zone klimaatcontrole. Met het kinderzitje op de achterbank wordt niet automatisch gedetecteerd of daar iemand in zit of niet. (Niet heel raar en ook niet perse erg denk ik)

Maar nu loop ik echter tegen het volgende aan; Wanneer ik de klimaatcontrole achter handmatig voor de kleine aanzet omdat hij aangeeft dat het warm/koud is achter in de auto en even later stapt moeders met de kleine weer uit en rijd ik door. Dan gaat de airco aan de bijrijders kant wel uit, daar is immers gedetecteerd dat de bijrijder is uitgestapt. Voor de zone achter blijft de klimaatcontrole echter aan staan. En ik krijg deze niet uitgeschakeld (dwz ik zie hier geen optie voor) behalve wanneer ik het contact opnieuw uit- en inschakel.

Plaatje ter illustratie van de climate interface achter. Hier staat hij dus in 'Eco' (ofwel uit) maar zodra ik deze inschakel zie ik geen mogelijkheid deze weer terug in Eco te zetten.
[Afbeelding]
Blijft de gordel vastzitten nadat de kleine uit het kinderzitje is? Ik vermoed van wel en waarschijnlijk 'denkt' de auto daarom dat er nog iemand zit op die plek en blijft daardoor de klimaatcontrole werken en gaat deze niet terug naar eco. Een experiment waard wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

MJMaverick schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:37:
[...]

Blijft de gordel vastzitten nadat de kleine uit het kinderzitje is? Ik vermoed van wel en waarschijnlijk 'denkt' de auto daarom dat er nog iemand zit op die plek en blijft daardoor de klimaatcontrole werken en gaat deze niet terug naar eco. Een experiment waard wellicht?
Nee dat kan het niet zijn. Het gaat om een isofix met een tether en eigen gordel. De gordel van de achterbank zelf wordt niet gebruikt. Als het wel iets dergelijks zou zijn zou ik ook verwachten dat de klima achter standaard aan staat ipv uit. :/

Dat het niet automatisch gaat stoort me eigenlijk ook niet zo erg. Maar ik vind het zo gek dat ik geen uit-knop kan vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door KMdijkens op 20-09-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 12:31
Devke schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:03:
Gister werd gevraagd of de auto gewassen mocht worden als service van de dealer. Hij stond er dus ook mooi glimmend weer bij vanmiddag bij ophalen.
Ik zeg juist bij elke beurt dat de wagen niet gewassen hoeft te worden.
Laat mij dat maar mooi zelf doen, met de hand. ;)

• Devke
  • Nu online
Ik heb al een tijdje met de view knop het het stuur zitten scrollen maar ik krijg de gewenste display inhoud niet terug. Ik wil de info zien van de korte ritten niet van de lange termijn. Wat doe ik mis. Het stond goed maar mijn dikke vingers hebben aan iets gezeten..... maar wat 😉Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMlnKXb2qWmAG25jZnh5H6qNcK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7ab7lNV752LS311p7MtoEBP.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJMaverick
Devke schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:38:
Ik heb al een tijdje met de view knop het het stuur zitten scrollen maar ik krijg de gewenste display inhoud niet terug. Ik wil de info zien van de korte ritten niet van de lange termijn. Wat doe ik mis. Het stond goed maar mijn dikke vingers hebben aan iets gezeten..... maar wat 😉[Afbeelding]
Rechter cluster op het stuur, de OK knop.

• MLLL
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

.

[ Voor 99% gewijzigd door MLLL op 21-09-2024 17:56 ]

• MLLL
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Wat een rare reactie.
In mijn beleving zijn het juist die EV bezitters die zulke fratsen uithalen.

En nee ik voel mij niet aangesproken daar ik wel een V8 bezit.

Maar ik zal nooit in mijn hoofd halen om zo neerbuigend te doen als jij.

Net alsof een Id.x zo superieur is.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
MJMaverick schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:43:
[...]

Rechter cluster op het stuur, de OK knop.
Weer wat geleerd. Werkt. Top. Dankjewel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13

Ik heb mijn ID4 1st uit 2021 met 100k op de teller net 3 dagen bij de dealer moeten achterlaten. Koppelstangen voor vervangen, een veer uit het remsysteem zat los, en de elektronische parkeerrem gaf een storing die niet te verhelpen was dus die moest in zijn geheel vervangen worden.
Ik heb de rekening niet gezien want lease, maar zal een duur grapje zijn en de vraag is hoe coulant ze zijn op een auto van 3.5 jaar oud als het prive was geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
KMdijkens schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:26:

Aan/Uit knop gebruiken van de AC. volgens mij reset dat alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Simply1337 schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:34:
[...]

Aan/Uit knop gebruiken van de AC. volgens mij reset dat alles.
Dat lijkt inderdaad te werken. Dat is in ieder geval gebruiksvriendelijker dan het contact uit- en inschakelen. Toch had ik zo'n zelfde knop liever ook voor specifiek achter gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
KMdijkens schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:20:
[...]

Dat lijkt inderdaad te werken. Dat is in ieder geval gebruiksvriendelijker dan het contact uit- en inschakelen. Toch had ik zo'n zelfde knop liever ook voor specifiek achter gehad.
qua verbruik heb je het over tiendes van accu.. behalve als je even 300km gaat rijden :+ dan scheelt het misschien 10 km..

zou me niet zo druk maken, laat het gewoon blazen. interieur temperatuur is dan wat stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 19:34
Ik kwam onderstaande probleem nog niet tegen in dit forum, maar wie weet heeft iemand hetzelfde probleem gehad.

Ik heb een ID.3 uit 2020 waarbij sinds dit weekend er een distortion zit op audio die ik via Bluetooth afspeel. Bij de radio heb ik dit probleem niet. Het probleem ontstond toen ik van een podcast aflevering met zeer zacht geluid (dus audio hard gezet) naar een aflevering met normaal geluid ging, waardoor het dus erg hard uit de speaker kwam en er direct distortion op de stemmen zat. Sindsdien is het probleem er ongeacht van hoe hard ik het geluid zet. Ik heb het geluid normaal niet hard staan.

Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
speakers "ontploft" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mraze
Was ik ook bang voor, maar aangezien de audio via de radio zoals van oudsher werkt, vermoed ik niet dat de speakers zelf het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 15:24
Mraze schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:37:
Ik kwam onderstaande probleem nog niet tegen in dit forum, maar wie weet heeft iemand hetzelfde probleem gehad.

Ik heb een ID.3 uit 2020 waarbij sinds dit weekend er een distortion zit op audio die ik via Bluetooth afspeel. Bij de radio heb ik dit probleem niet. Het probleem ontstond toen ik van een podcast aflevering met zeer zacht geluid (dus audio hard gezet) naar een aflevering met normaal geluid ging, waardoor het dus erg hard uit de speaker kwam en er direct distortion op de stemmen zat. Sindsdien is het probleem er ongeacht van hoe hard ik het geluid zet. Ik heb het geluid normaal niet hard staan.

Herkent iemand dit probleem?
ja mijn midtone speaker heeft hier heel veel last van. Ik moet hem inderdaad nog vervangen.

Als je dat zelf wilt doen, ik heb hem gevonden voor ongeveer 40 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49

Tarin

Just plain weird.

Gisteren reden we een stuk file met ACC aan, dat ging het eerste stuk prima maar op een gegeven moment gingen we vrij rap ~50km/h naar (vrijwel) stilstand. Normaal gesproken remt de auto dan ook netjes mee, maar in dit geval remde de auto eerst flink zelf af, vervolgens ging het front assist-alarm af en stopte de auto met remmen. Ik had mijn voet al bij het pedaal dus ik stond alsnog ruim op tijd stil, maar dit is de eerste keer in 180.000km met VW AAC dat het systeem op zo'n moment zegt 'zoek het zelf maar uit'.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mraze
LittleKiller schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:37:
[...]

ja mijn midtone speaker heeft hier heel veel last van. Ik moet hem inderdaad nog vervangen.

Als je dat zelf wilt doen, ik heb hem gevonden voor ongeveer 40 euro
Heeft die ook de klachten enkel met Bluetooth audio en niet met de radio?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Het houdt maar niet op met die auto van mij hoor. Gisteren komt mijn vrouw mopperend thuis (die is er ook écht al wel klaar mee, dus ik.snap het)
Tijdens het rijden vallen alle schermen én audio uit. Geen snelheidsindiciatie zelfs geen geluid bij het voeren van het knipperlicht.
Ik dacht dat na de vervanging van het multimediasysteem de meeste gekke problemen wel over waren. Komen er nu gewoon, voor mij, compleet nieuwe boven water.
:(

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 15:24
Mraze schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:40:
[...]

Heeft die ook de klachten enkel met Bluetooth audio en niet met de radio?
Het is bij mij zo dat wanneer ik het volume hoog zet, het geluid van de bedieningstoetsen de mid tone vervormt.

Je kunt in de focus bij audio instellingen de speaker isoleren die het doet. Als je dan op youtube een frequency sweep op zoekt, dan kun je het zo vinden.

Bij mij is het het ergst bij stemmen, en dat is specifiek de midtone speaker. Dus als jij over bluetooth veel stemmen hoort correspondeert dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:45

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Na ruim 9,5 jaar een Volkswagen Passat Variant uit 2010 te hebben gereden, vind ik het wel eens tijd om iets nieuws uit te zoeken. Ik heb eigenlijk drie eisen:
  • Elektrisch
  • SUV(achtig)
  • Gerenommeerd merk
Na heel wat uurtjes YouTube te hebben bekeken, ben ik erg gecharmeerd geraakt van de Volkswagen ID.4. Ik vind het een prachtige auto om te zien (ken persoonlijk geen mooiere SUV) en ik heb begrepen dat het 2024 model wel echt een flinke upgrade is t.o.v. de eerdere jaren. Mijn oog is daarom gevallen op de Pro Business uitvoering in de kleur Costa Azul.

Omdat ik, na m'n hele leven tweedehands te hebben gereden, graag eens een nieuwe auto wil rijden was ik in eerste instantie wel gecharmeerd van private lease. De zekerheid van een vast maandbedrag zonder poespas daaromheen klinkt aantrekkelijk. Het ontzorgt. Echter, na enkele (her)berekeningen en dringende adviezen in het private lease-topic, heb ik besloten hier toch niet voor te kiezen. Ik had al een aanvraag in gang gezet, maar aangezien ik nog binnen de wettelijke bedenktijd zit, heb ik er gisteren voor gekozen deze te ontbinden.

Ik heb de luxe dat ik een nieuwe ID.4 ook zou kunnen kopen. Daarom was ik afgelopen zaterdag, zonder afspraak, bij de lokale dealer (Pon Center Utrecht) langsgegaan om e.e.a. eens te bespreken. Ik heb een offerte meegekregen waar al min of meer bij gezegd werd dat de prijs is zoals die is. Inclusief de optiepakketten (Multimedia Pakket Plus + Assistance Pakket Plus) die ik graag wil en met aftrek van inruil van mijn huidige auto (plus extra inruilvoordeel/vriendenprijzen) zou het totaalbedrag op iets meer dan 51k komen.

Afgelopen zaterdag kon ik geen proefrit maken, omdat ik op de bonnefooi aan kwam zetten. Daarom wil ik voor aanstaande zaterdag nog een proefrit plannen. Omdat ik al vrij zeker ben dat ik deze auto graag wil, zou dat ook betekenen dat ik dan waarschijnlijk een koop aanga. Echter, er is al aangegeven dat ze niets aan de prijs kunnen doen. Ik geloof dat alleen niet helemaal. Mijn idee is om in te zetten op 50k plus een panoramadak (of trekhaak). Maar ik weet niet of dat realistisch is. Heeft iemand een idee of het überhaupt zin heeft om te onderhandelen? Of is het echt zoals al gezegd werd, dat er niets mogelijk is? Voor mijn gevoel is er altijd wel iets mogelijk en zou het voor mij ook minder goed voelen als er niets mogelijk lijkt. Ik wil er een gevoel aan overhouden dat ik een goede deal gemaakt heb.

Dus lang verhaal kort: is het echt zo dat er geen onderhandelingsruimte meer is bij het aanschaf van een nieuwe Volkswagen? Of is dat, zoals ik vermoed, een kulverhaal en is er altijd wel enige ruimte?

[ Voor 0% gewijzigd door PressPlayOnTape op 24-09-2024 11:04 . Reden: typo ]

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
@PressPlayOnTape met alle nieuwsberichten afgelopen periode geloof ik niet dat ze niet iets aan de prijs kunnen doen. Heb je al geïnformeerd bij andere VW dealers. Voor zo'n bedrag lijkt het mij te lonen om bij meer dan één dealer te gaan kijken en al helemaal om niet direct zaterdag die auto te kopen. Kijk eerst even goed rond, misschien kun je een goedkopere versie vinden die voldoet aan je eisen maar waar nét de kop vanaf is. Scheelt toch een bak geld wellicht.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:41
@PressPlayOnTape daar zit echt wel ruimte in, al helemaal met de zwaar tegenvallende verkopen momenteel. Handel alsof je bij de keukenboer bent, zie voor tips bv.: https://www.autoweek.nl/n...r-de-prijs-onderhandelen/

De marge op EV’s is erg laag (of zelfs negatief), maar voorraad die blijft staan kost alleen maar meer.

Edit: En inderdaad wat @DonJunior al aangaf, op slag verliefd & direct kopen is nooit goed voor je onderhandelingspositie… “Ik twijfel nog, die … (voer een merk in) had wel erg goede kortingen. Ik denk er nog over na.” is een stuk beter voor jou prijs.

[ Voor 27% gewijzigd door pietermx op 24-09-2024 12:04 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-09 20:13
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:29:

Dus lang verhaal kort: is het echt zo dat er geen onderhandelingsruimte meer is bij het aanschaf van een nieuwe Volkswagen? Of is dat, zoals ik vermoed, een kulverhaal en is er altijd wel enige ruimte?
Alle tips die hierboven al genoemd zijn, En het 'loont' de moeite om gewoon bij een andere VW dealer binnen te stappen. Wellicht heb jij net de verkoper getroffen die nu al boven z'n target zit en tref je bij de volgende dealer een verkoper die nog wat meters moet maken. Op de platte prijzen die ze gewoon uit hun tool halen om die offerte in elkaar te flansen zit zeker nog rek.

In kan me je enthousiasme wel voorstellen hoor maar pas op dat het geen impuls aankoop wordt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 12:31
PressPlayOnTape schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:29:
1.) Laat je niet gek maken, er is idd altijd wel ruimte.
2.) NOOIT, maar dan ook NOOIT op het eerste bod in gaan.
3.) Had ik al gezegd dat je nooit op het eerste bod moet ingaan?
4.) Bij geen inruil eigen wagen kan je zeker tussen de 3 a 5% korting krijgen.
5.) Ga goed na wat je voor je eigen wagen kan krijgen, kijk op Gaspedaal en gebruik de ANWB koerslijst.
6.) Zoals gezegd, meerdere dealers af gaan.
7.) Als je verbaal wat minder sterk denkt te staan, communiceer per mail (dan heb je ook meer de tijd).

Let wel de Gaspedaal prijzen zijn de verkoop prijzen, trek daar dus procentueel wat van af.
Ook de ANWB koerslijst ( https://www.anwb.nl/auto/koerslijst ) zit meestal iets hoger qua prijs.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Fijn, allemaal die tips qua onderhandelen!

Ik zelf ben nu eigenlijk aan het overwegen om m'n Id.4 in te ruilen voor een ID.7 (of mss een nieuwere ID.4?)
Dit, omdat over een jaar waarschijnlijk heel veel ID.4's op de markt gaan komen van leasemaatschappijen.

Dan zou ik denken dat de prijs hard omlaag zal gaan op de markt. En na 5 jaar zal m'n bijtelling naar 22% gaan over het gehele bedrag, dit wist ik eerst niet.

Het plan was ook om steeds iedere 4 a 5 jaar een nieuwe auto te gaan kopen en dan maar eenmalig een groot bedrag kwijt te zijn.

Ik zei eerder dat ik geen VW meer wilde vanwege het slechte SW beleid, maar nu ik naar die nieuwe SW kijk en de ID.7 begin ik daar toch wel warm voor te lopen😅

[ Voor 10% gewijzigd door Boy op 24-09-2024 13:47 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DonJunior
DonJunior schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:08:
Het houdt maar niet op met die auto van mij hoor. Gisteren komt mijn vrouw mopperend thuis (die is er ook écht al wel klaar mee, dus ik.snap het)
Tijdens het rijden vallen alle schermen én audio uit. Geen snelheidsindiciatie zelfs geen geluid bij het voeren van het knipperlicht.
Ik dacht dat na de vervanging van het multimediasysteem de meeste gekke problemen wel over waren. Komen er nu gewoon, voor mij, compleet nieuwe boven water.
:(
Na de auto een nacht te hebben laten staan stapt mijn vrouw vanochtend in.. nog steeds geen beeld. Niets.

Dus vanmiddag maar even wat zekeringen getrokken. Uiteindelijk bleek zekering 46 (binnen onder de stuurkolom) de hulpende hand. Deze even eruit gehaald. Auto op slot en na een kwartiertje weer terug. Zekering er in en waarempel het scherm en alles werkt weer.

#naslagwerk voor mezelf

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
Ik heb sinds februari een id.4 en heb de trekhaak als accessoire (dus niet uit de fabriek) besteld. Nu blijkt het zo te zijn dat er een paar honderd in nl in backorder staan. En met geluk deze in q4 krijg.

Volgens de VW en trekhaakcentrum is het schijnbaar niet mogelijk om de auto in te lezen als er een universele haak achterzit. Iemand dezelfde ervaring/tips?

Tja.... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:47
A.Geerts schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:27:
Ik heb sinds februari een id.4 en heb de trekhaak als accessoire (dus niet uit de fabriek) besteld. Nu blijkt het zo te zijn dat er een paar honderd in nl in backorder staan. En met geluk deze in q4 krijg.

Volgens de VW en trekhaakcentrum is het schijnbaar niet mogelijk om de auto in te lezen als er een universele haak achterzit. Iemand dezelfde ervaring/tips?
Klopt, ik hoorde hetzelfde toen ik bij de dealer was voor een ID4 (Augustus). De trekhaak moet "ingeleerd" worden, anders heb je teveel (verkeerde) lol. Dit vind ik wel een minpuntje met meerdere nieuwe auto's, het begint op Apple te lijken qua onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

UTMachine schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:56:
[...]

Klopt, ik hoorde hetzelfde toen ik bij de dealer was voor een ID4 (Augustus). De trekhaak moet "ingeleerd" worden, anders heb je teveel (verkeerde) lol. Dit vind ik wel een minpuntje met meerdere nieuwe auto's, het begint op Apple te lijken qua onderdelen.
Dat hele 'spel' heeft meer met CAN-BUS te maken als dat het met een VW / ID.x van doen heeft. Het aanmelden van een trekhaak (lees: de bijbehorende elektra) op de juiste controller (module) moet al sinds dat CAN-BUS als norm geldt in de gehele automotive wereld. Helaas worden de modules in de auto's softwarematig steeds verder dicht gezet door de autofabrikanten zodat ook dit soort simpele klusjes achteraf niet meer door een 'fastfitter' uitgevoerd kunnen (mógen?) worden.

Right-To-Repair gaat in zo'n geval ook niet op doordat het geen reparatie maar een modificatie betreft :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:50

Ik heb er 2 jaar terug 9 maanden op moeten wachten. De trekhaak zat er wel onder maar kon niet gebruikt worden omdat de module in backorder stond….

• A.Geerts
plattie83 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:09:
[...]

Ik heb er 2 jaar terug 9 maanden op moeten wachten. De trekhaak zat er wel onder maar kon niet gebruikt worden omdat de module in backorder stond….
Pff ik hoop dat ik niet zolang hoef te wachten…

Tja.... 🤨

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:46
DonJunior schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:47:
Uiteindelijk bleek zekering 46 (binnen onder de stuurkolom) de hulpende hand. Deze even eruit gehaald. Auto op slot en na een kwartiertje weer terug. Zekering er in en waarempel het scherm en alles werkt weer.

#naslagwerk voor mezelf
Ik was nieuwsgierig naar de functie van die zekering, dus heb ik het even opgezocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVAu5CY2MVL4xu-FwOVuAXnCX58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wtlNnsxuI09HyXTSYjLtRhbM.png?f=fotoalbum_large
https://www.startmycar.com/volkswagen/id3/info/fusebox/2021

Klinkt logisch dat die zekering het probleem kan 'oplossen'. Vreselijk frustrerend wel, dit soort problemen.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54

Was het niet zo dat de trekhaak op het kenteken moet staan, en dat je dus geen trekhaak achteraf mag laten plaatsen? Misschien heb ik ergens een klok horen luiden, maar ik kan de klepel niet vinden.

• kisik
pa2ra schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:17:
[...]

Was het niet zo dat de trekhaak op het kenteken moet staan, en dat je dus geen trekhaak achteraf mag laten plaatsen? Misschien heb ik ergens een klok horen luiden, maar ik kan de klepel niet vinden.
De trekhaak niet, maar wel typegoedkeuring zodat de auto überhaupt iets zou mogen trekken. In theorie zou je er nog fietsen op kunnen zetten, terwijl je auto niks mag trekken.

• pa2ra
kisik schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:22:
[...]

De trekhaak niet, maar wel typegoedkeuring zodat de auto überhaupt iets zou mogen trekken. In theorie zou je er nog fietsen op kunnen zetten, terwijl je auto niks mag trekken.
Ja, dat was het. Ik geloof dat dat met de ID.4 geen probleem is, maar met de ID.3 wel.

• bjp

bjp

kijken wat er staat in je "conformiteitsattest". Voor ID.3 is dat idd leeg (dus geen trekhaak mogelijk voor aanhangers, enkel fietsen), voor ID.4 is dat 750kg ongeremd, 1000kg geremd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
Voor een deel blijft het theoretisch geneuzel.

Ik heb in 2014 een nieuwe Skoda Octavia Station 1.6Tdi Greenline via grijze import uit België gekocht. Had geen toelating voor trekgewicht ("0 kg"), terwijl er in NL 1000-den van rondreden ivm 14% bijtelling. De 7 jaar erna met allerlei (huur)aanhangers mee gereden, tot aan een tandem-asser met 2m2 brandhout aan toe. Kwik-shit die de trekhaak hadden gemonteerd, hebben er ook niet op gelet of iets gezegd. Ik kwam hier pas achter toen ik deze auto begin 2021 heb verkocht......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Mitchell2.24v schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:19:
[...]

Ik was nieuwsgierig naar de functie van die zekering, dus heb ik het even opgezocht.

[Afbeelding]
https://www.startmycar.com/volkswagen/id3/info/fusebox/2021

Klinkt logisch dat die zekering het probleem kan 'oplossen'. Vreselijk frustrerend wel, dit soort problemen.
oh ja goeie, ik had de link, van de handleiding, die ik gebruikt had al in de startpost geplaatst. Zal deze link we bij plaatsen. Wel zo handig voor anderen ook. Thanks man

*sowieso

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:45
kisik schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:03:

Ik heb in 2014 een nieuwe Skoda Octavia Station 1.6Tdi Greenline via grijze import uit België gekocht. Had geen toelating voor trekgewicht ("0 kg"), terwijl er in NL 1000-den van rondreden ivm 14% bijtelling. De 7 jaar erna met allerlei (huur)aanhangers mee gereden, tot aan een tandem-asser met 2m2 brandhout aan toe. Kwik-shit die de trekhaak hadden gemonteerd, hebben er ook niet op gelet of iets gezegd. Ik kwam hier pas achter toen ik deze auto begin 2021 heb verkocht......
In Duitsland kan je gewoon een TUV gekeurde trekhaak onder je ID 3 laten monteren. Mag je hier in NL dan die trekhaak gebruiken als je de auto zou invoeren?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
Golf2vr6 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:33:
[...]

In Duitsland kan je gewoon een TUV gekeurde trekhaak onder je ID 3 laten monteren. Mag je hier in NL dan die trekhaak gebruiken als je de auto zou invoeren?
Nope, dat mag niet. Dat de trekhaak TUV gekeurd is doet niets af aan het feit dat de auto in NL een typekeuring heeft met een trekgewicht van 0 kg en daarom niets mag trekken. Je bent onverzekerd wanneer je dat wel doet, en in overtreding van de verkeerswet.

Althans, zo heb ik dat begrepen uit de eerdere discussies hier op dit forum.

• DonJunior
MJMaverick schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:42:
[...]

Nope, dat mag niet. Dat de trekhaak TUV gekeurd is doet niets af aan het feit dat de auto in NL een typekeuring heeft met een trekgewicht van 0 kg en daarom niets mag trekken. Je bent onverzekerd wanneer je dat wel doet, en in overtreding van de verkeerswet.

Althans, zo heb ik dat begrepen uit de eerdere discussies hier op dit forum.
Dat klopt.
De trekhaak zelf is gekeurd op werking en gewichten etc, maar dat staat los van de auto.
De auto heeft in verschillende landen een andere type goedkeuring inzake trekgewicht. Mocht er een ongeval gebeuren dan zal de verzekering altijd naar details gaan zoeken, als ze dan zien dat jij met een aanhanger rondreed terwijl bij de RDW geregistreerd staat dat de auto helemaal niets mag trekken. Dan ben je dus inderdaad onverzekerd.

*sowieso

• kisik
DonJunior schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:50:
[...]

Dat klopt.
De trekhaak zelf is gekeurd op werking en gewichten etc, maar dat staat los van de auto.
De auto heeft in verschillende landen een andere type goedkeuring inzake trekgewicht. Mocht er een ongeval gebeuren dan zal de verzekering altijd naar details gaan zoeken, als ze dan zien dat jij met een aanhanger rondreed terwijl bij de RDW geregistreerd staat dat de auto helemaal niets mag trekken. Dan ben je dus inderdaad onverzekerd.
Dit dus. Daarnaast kan je een boete krijgen denk ik omdat je de auto op een manier gebruikt die niet voldoet aan hoe hij is goedgekeurd om de weg op te gaan.

Maar ik denk dat die Duitse ID.3 die dus in Duitsland een Certificaat van Oorsprong Overeenstemming https://www.rdw.nl/partic...overeenstemming-aanvragen heeft gekregen mét trekgewicht (waar het NL kentekenbewijs na import dan weer zijn gegevens vandaan haalt), hier dus wel legaal een aanhanger mag trekken. Je weet wel Europa.... Beetje andersom als van mijn Belgische Skoda Octavia dus.

[ Voor 6% gewijzigd door kisik op 26-09-2024 09:02 ]

• MJMaverick
kisik schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:55:
[...]

Dit dus. Daarnaast kan je een boete krijgen denk ik omdat je de auto op een manier gebruikt die niet voldoet aan hoe hij is goedgekeurd om de weg op te gaan.

Maar ik denk dat die Duitse ID.3 die dus in Duitsland een certificaat van Oorsprong heeft gekregen mét trekgewicht (waar het NL kentekenbewijs na import dan weer zijn gegevens vandaan haalt), hier dus wel legaal een aanhanger mag trekken. Je weet wel Europa.... Beetje andersom als van mijn Belgische Skoda Octavia dus.
Op Duits kenteken waarschijnlijk wel, maar op een NL kenteken niet vermoed ik. Zou kunnen, maar dan alleen als inderdaad de Duits gegevens overgenomen worden op het NL kentekenbewijs.

[ Voor 7% gewijzigd door MJMaverick op 26-09-2024 09:00 ]

• kisik
Golf2vr6 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:33:
[...]

Het gaat er dus om dat de auto een typegoedkeuring heeft om te mogen trekken. (te vinden in de CVO)

• bjp

bjp

kisik schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:55:
[...]

Maar ik denk dat die Duitse ID.3 die dus in Duitsland een Certificaat van Oorsprong Overeenstemming https://www.rdw.nl/partic...overeenstemming-aanvragen heeft gekregen mét trekgewicht (waar het NL kentekenbewijs na import dan weer zijn gegevens vandaan haalt), hier dus wel legaal een aanhanger mag trekken. Je weet wel Europa.... Beetje andersom als van mijn Belgische Skoda Octavia dus.
dat zou me verbazen. Een CVO met trekgewicht voor de ID.3 in Duitsland?? weet je dat zeker?

Ik zou echt blij zijn met een ID.3 met een nuttige trekhaak. Enkel hiervoor zou ik upgrade naar ID.4 moeten nemen hier.

Ik dacht dat het platform zoals gebruikt in de ID.3 het niet kon. Op de ID.3 zit de trekhaak achter de nummerplaat wat vrij ongewoon is, trouwens ook een stuk hoger dan gebruikelijk (ok voor fiets, niet voor aanhangers).

Online zoeken heeft dit gevonden: https://nextmove.de/anhae...-3-kommt/?privacy=updated

[ Voor 8% gewijzigd door bjp op 26-09-2024 10:37 ]

• pa2ra
kisik schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:03:
Totdat je met een vezekeringsmaatschappij te maken krijgt in geval van een ongeluk met een aanhanger, en jouw auto dat niet mag. Dan ben je niet verzekerd.

• kisik
bjp schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:26:
[...]

dat zou me verbazen. Een CVO met trekgewicht voor de ID.3 in Duitsland?? weet je dat zeker?
Weet ik niet zeker, want nooit gezien, maar aangezien er di.3 met trekhaak zijn, zal dat wel toegestaan zijn. Ik vond het met mijn Skoda destijds heel discutabel dat dezelfde 1.6tdi greenline (bosch) motor in België niks mocht trekken, terwijl dat hier wel zo was. Ik heb zojuist de volgende tekst gevonden:
Het kan zomaar zo zijn dat je een volgende auto aan het uitzoeken bent met een sterkere motor. Dan kijk je naar de trekkracht en blijkt het maximale trekvermogen veel lager te liggen dan bij je huidige auto. Hóe kan dat? Het is de fabrikant van de auto die bepaalt wat het maximaal toelaatbare trekgewicht is. Dat bepalen zij op basis van de trekkracht van de motor, sterkteberekeningen en allerlei testen. De eis is dat de combinatie van de auto en de aanhanger op een helling van 12 procent vijf keer binnen vijf minuten moet starten en stoppen — mét voldoende houdkracht van de handrem, voldoende vermogen om in beweging te komen en zonder de koppeling te vernielen. Vervolgens bekijkt de fabrikant of het markttechnisch en commercieel gezien ook een goed en veilig besluit is.

Dus het is ook niet geheel objectief lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:47
Heeft iemand al een ID4 met SW 5.0? Of is dit nog alleen voor ID7 en ID3GTX?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

UTMachine schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:42:
Heeft iemand al een ID4 met SW 5.0? Of is dit nog alleen voor ID7 en ID3GTX?
Toevallig wilde ik precies hetzelfde vragen haha
met de toevoeging:

iemand dan ook al de leuke features van remote parking geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 06:09
Termy schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 00:28:
Hier ook een ID.3 1st plusrijder zonder al te veel gezeur. Woensdag wordt gratis (coulance) m'n voorruit vervangen ivm loskomende regensensor. Ik hoop dat dat iets is dat ze in latere modellen verbeterd hebben want dit is wel erg lomp ontwerp. Een leen 1st plus vorig jaar had precies hetzelfde euvel.

Iemand met een nieuwere ID.x die dit probleem heeft, of alleen 1st edities?
Hier sinds kort ook een niet werkende regensensor op de 1st edition uit 2020.
Hendel op INT maar gaat slechts 1 maal heen en weer. Als je een tik tegen de plastic kap bij de binnenspiegel geeft of over een drempel rijdt dan doet ie het soms, weer een enkele keer . Heel hinderlijk met de komende herfst periode 😵‍💫

Helaas hadden ze pas over 7 weken een plekje vrij pffff.
Pagina: 1 ... 346 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.