Ja, maar niet alleen in B, ook in D, vanaf een bepaalde vertraging.Kody Scott schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:59:
Kort vraagje: wanneer je in de “B” modus rijdt, remt de auto zelf af. Treden hierbij de remlichten ook in werking?
Jammer!Devke schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:33:
Edit : uitrol gaat weer in fases. Voor mijn auto is deze nog niet vrijgegeven. Komt er wel aan dus. Wat de verbeteringen zijn kon de dame van de receptie niet aangeven.
Ik heb over 1,5 week versie 3.7. Hopelijk. Ik laat wel weten als ik het verschil met 3.2 merk!
Traag kan ik mee leven, bugs niet. Hoe zit het daarmee? Is 3.7 stabieler? Geen verbindingsproblemen met telefoons (iPhone) meer? Dat zou ik heel graag willen...EDB schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:18:
...
De software is toen bijgewerkt. Dit scheen langer te duren dan ze hadden ingeschat want de auto moest een nachtje bij de garage logeren.
Overigens zie en merk ik verder weinig verschil, nog steeds traag….
Tot nu toe werkt alles goed. Ik had overigens geen verbindings problemen op 3.2. Heb zelf ook een IPhone en die verbind altijd prima met CarPlay.ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:00:
[...]
Traag kan ik mee leven, bugs niet. Hoe zit het daarmee? Is 3.7 stabieler? Geen verbindingsproblemen met telefoons (iPhone) meer? Dat zou ik heel graag willen...
Wat mij wél is opgevallen: ik heb nu al 2 x gemerkt dat sinds de update mijn IPhone heeeel warm wordt als hij draadloos met de auto is verbonden (en nee, ik ben dan niet draadloos aan het laden want daarvan is bekend dat het toestel erg warm wordt). Kan toeval zijn, maar ik moet dat wel in de gaten houden.
[ Voor 7% gewijzigd door EDB op 02-08-2024 12:11 ]
ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E
Welke ID heb jij en van wanneer is de auto ?ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:57:
[...]
Jammer!
Ik heb over 1,5 week versie 3.7. Hopelijk. Ik laat wel weten als ik het verschil met 3.2 merk!
Hebben ze er 1 vervangen of beiden kanten ? Hoor je nu niks meer van het geluid ?EDB schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Onze ID3 van augustus 2021 stond bij de VW dealer voor het vervangen van de koppelstang die lawaai maakte tijdens het rijden.
De software is toen bijgewerkt. Dit scheen langer te duren dan ze hadden ingeschat want de auto moest een nachtje bij de garage logeren.
Overigens zie en merk ik verder weinig verschil, nog steeds traag….
ID.4 Life (Pro 2021)201WD schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:01:
Welke ID heb jij en van wanneer is de auto ?
Het is onder garantie gedaan en dan krijg je geen factuur. Ik weet het dus niet zeker maar ik heb even ingelogd op mijn Volkswagen en daar staat koppelstang 1. Voorzichtige conclusie is dat er 1 is vervangen.201WD schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:27:
[...]
Hebben ze er 1 vervangen of beiden kanten ? Hoor je nu niks meer van het geluid ?
Voor de vervanging van de koppelstang een bonkend geluid op klinkerwegen, nu is het helemaal stil. Het heeft dus zeker geholpen.
[ Voor 5% gewijzigd door EDB op 02-08-2024 19:23 ]
ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E
Oke, netjes en je auto is uit 2021 ? heb je verlengde garantie ?EDB schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:21:
[...]
Het is onder garantie gedaan en dan krijg je geen factuur. Ik weet het dus niet zeker maar ik heb even ingelogd op mijn Volkswagen en daar staat koppelstang 1. Voorzichtige conclusie is dat er 1 is vervangen.
Voor de vervanging van de koppelstang een bonkend geluid op klinkerwegen, nu is het helemaal stil. Het heeft dus zeker geholpen.
Ik heb de auto gebruikt gekocht bij de VW dealer met 2 jaar garantie. Als particulier vind ik de nieuwprijzen en afschrijving iets te hoog, vandaar een gebruikte.201WD schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:15:
[...]
Oke, netjes en je auto is uit 2021 ? heb je verlengde garantie ?
Auto bevalt redelijk. Alles werkt, moet erg wennen aan de beperkte actieradius en korte, lage stoelen.
Heb voldoende zonnepanelen, kan laden op de oprit maar het is aan de regering of ik na deze elektrische nogmaals kies voor een EV.
Als het je lukt als man aan een vrouw te wennen of als vrouw aan een man te wennen dan ga je zeker aan de range wennen ;-pEDB schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:37:
[...]
Ik heb de auto gebruikt gekocht bij de VW dealer met 2 jaar garantie. Als particulier vind ik de nieuwprijzen en afschrijving iets te hoog, vandaar een gebruikte.
Auto bevalt redelijk. Alles werkt, moet erg wennen aan de beperkte actieradius en korte, lage stoelen.
Heb voldoende zonnepanelen, kan laden op de oprit maar het is aan de regering of ik na deze elektrische nogmaals kies voor een EV.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Neenee helemaal niks verbetering, traag en soms niet connecteren. Volgens mij zit er nog een Pentium 1 processor in.ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:00:
[...]
Traag kan ik mee leven, bugs niet. Hoe zit het daarmee? Is 3.7 stabieler? Geen verbindingsproblemen met telefoons (iPhone) meer? Dat zou ik heel graag willen...
Hier een ID.4 1st max, nieuw gekocht bij Muntstad in 2021. Sinds 3 maanden ook luid klapperende koppelstangen. Probleem als zodanig ook bevestigd bij de express service. Afspraak inplannen kostte zeker 2 maand en ik mocht helaas zelf voor de kosten opdraaien. Kreeg nog wel wat korting, maar alsnog ruim €300 voor iets dat gewoon echt een fout van VW is. Bij 55 DKM mogen die onderdelen nog lang niet stuk zijn.EDB schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:21:
[...]
Het is onder garantie gedaan en dan krijg je geen factuur. Ik weet het dus niet zeker maar ik heb even ingelogd op mijn Volkswagen en daar staat koppelstang 1. Voorzichtige conclusie is dat er 1 is vervangen.
Voortaan een auto kopen waar PON niet de importeur van is.Firstconnection schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:59:
[...]
Hier een ID.4 1st max, nieuw gekocht bij Muntstad in 2021. Sinds 3 maanden ook luid klapperende koppelstangen. Probleem als zodanig ook bevestigd bij de express service. Afspraak inplannen kostte zeker 2 maand en ik mocht helaas zelf voor de kosten opdraaien. Kreeg nog wel wat korting, maar alsnog ruim €300 voor iets dat gewoon echt een fout van VW is. Bij 55 DKM mogen die onderdelen nog lang niet stuk zijn.
Grote kans dat het wel normaal gefixt wordt
Ben zelf via Duitsland naar Italië gereden 3 weken geleden. In Duitsland kreeg ik ineens de melding dat er een nieuwe update is: 3.7
Alleen in Italië niet durven te starten. Zal 'm vanavond eens aanzetten als ik nog genoeg accu heb.
Alleen in Italië niet durven te starten. Zal 'm vanavond eens aanzetten als ik nog genoeg accu heb.
OTA dus? Dacht van de week garage activiteit gelezen te hebben? Al hoewel.... 3.2 was ook garagewerk echter bij sommige modellen kon het wel OTA. Heb die ook OTA gehad.AndereKoekoek schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:25:
Ben zelf via Duitsland naar Italië gereden 3 weken geleden. In Duitsland kreeg ik ineens de melding dat er een nieuwe update is: 3.7
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
De update steeds genegeerd en nu komt ie niet meer. Geprobeerd door in de auto te gaan zitten en wachten tot de de lamp niet meer knippert enz, maar echt helemaal niks.Devke schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:43:
[...]
OTA dus? Dacht van de week garage activiteit gelezen te hebben? Al hoewel.... 3.2 was ook garagewerk echter bij sommige modellen kon het wel OTA. Heb die ook OTA gehad.
Maar moet 13 augustus toch maar de garage.
Instapverlichting wederom kapot en in de wasstraat het kapje van het gat van het sleepoog verloren. Vraag wel even of ze 3.7 er ook meteen op zetten.
Apart dat hij weg is. Hier staat nog wel een update. Iets met reclame ofzo die VW dan mag sturen????? Moet nog ff precies kijken maar als het dat is dan wordt het een dikke nee. Alleen als ik er spaarkilometers voor terugkrijg 🤪AndereKoekoek schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:17:
[...]
De update steeds genegeerd en nu komt ie niet meer. Geprobeerd door in de auto te gaan zitten en wachten tot de de lamp niet meer knippert enz, maar echt helemaal niks.
Instapverlichting wederom kapot en in de wasstraat het kapje van het gat van het sleepoog verloren. Vraag wel even of ze 3.7 er ook meteen op zetten.
Zit er geen optie onder een tegel dat je kunt checken of er updates zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 03-08-2024 21:27 ]
Onder de Setup tegel is er een mogelijkheid om te kijken of er updates klaar staan (ik weet de exacte menu-optie ff niet en heb de auto niet bij de hand), alleen weet ik na 4 jaar nog steeds niet of aangeboden OTA's daar ook onder komen te staan... Maar er zou daar gekeken kunnen worden.Devke schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:26:
[...]
...
Zit er geen optie onder een tegel dat je kunt checken of er updates zijn?
Weet ik ook niet. De OTA melde zich o.a. op het display. Heb hem vrij snel geïnstalleerd toen. Auto was toen 4 uur niet te gebruiken.MJMaverick schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:46:
[...]
Onder de Setup tegel is er een mogelijkheid om te kijken of er updates klaar staan (ik weet de exacte menu-optie ff niet en heb de auto niet bij de hand), alleen weet ik na 4 jaar nog steeds niet of aangeboden OTA's daar ook onder komen te staan... Maar er zou daar gekeken kunnen worden.
Zou het mogelijk per land verschillen qua updates ?AndereKoekoek schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:17:
[...]
De update steeds genegeerd en nu komt ie niet meer. Geprobeerd door in de auto te gaan zitten en wachten tot de de lamp niet meer knippert enz, maar echt helemaal niks.
Geen idee. Het was echt een update waarbij stond dat de auto dan enige tijd niet bruikbaar zou zijn en x uur in beslag zou nemen.
Die kleine updates for ik wel gewoon tussendoor.
Verwacht niet dat het met locatie te maken heeft, want de distributie gaat volgens mij via het registratienummer.
Misschien komt ie nog terug en anders hoor ik het wel van de dealer
Die kleine updates for ik wel gewoon tussendoor.
Verwacht niet dat het met locatie te maken heeft, want de distributie gaat volgens mij via het registratienummer.
Misschien komt ie nog terug en anders hoor ik het wel van de dealer
Toevallig zocht ik informatie over het geklapper wat sinds kort onder m’n auto vandaan kwam. Maar ik lees dus dat jullie het ook ervaren.
Ik dacht al: “heb ik dit al die tijd al of is dit sinds kort en valt het mij nu pas op”.
Id3 1.st met 90.000km.
Het is een leaseauto. Ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen.
Ik dacht al: “heb ik dit al die tijd al of is dit sinds kort en valt het mij nu pas op”.
Id3 1.st met 90.000km.
Het is een leaseauto. Ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen.
Volgens mij kan de ID.4 op papier 125 kW laden. Al heeft die van mij al 137 aangetikt.Riyu schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:10:
Wat ik wel waardeer aan VW is dat de wagen meer kan laden dan op papier. Ik rij met de ID4 met het kleinere batterijpakket en zou max. aan 100 kW kunnen laden. Leuk als die toch dat tikkeltje meer laadt, zo ben ik toch wat sneller de baan op. [Afbeelding]
Rijd al een maand of 8 met de 3.7 versie. Kan niet zeggen dat ik noemenswaardige problemen of bugs heb gezien.ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:00:
[...]
@Sky74
Mooi, dan hoop ik dat dit de problemen oplost!
Hoe ging het in Italië qua laden? Ga zelf over twee weken naar Toscane, ben benieuwd.AndereKoekoek schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:25:
Ben ook benieuwd. Welke app heb je gebruikt voor navigate met laden? Nog issues met laadpassen gehad? Welk accupakket heb je?mawi schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:19:
[...]
Hoe ging het in Italië qua laden? Ga zelf over twee weken naar Toscane, ben benieuwd.
[ Voor 15% gewijzigd door GM15 op 04-08-2024 22:53 ]
De ID4 met het grotere batterijpakket kan inderdaad sneller laden dan dat. Model die ik heb, ID4 Pure Performance, laadt standaard 50kW en optioneel 100pa2ra schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:03:
[...]
Volgens mij kan de ID.4 op papier 125 kW laden. Al heeft die van mij al 137 aangetikt.
Mijn ID.4 (2021) tikte van de week de 158 kW aan (bij SOC 12%). Het bijladen van 8% naar 36% ging met gemiddeld 136kW. Dikke kans dat laadsnelheid tussen SOC 12% en 21% hoger is geweest.pa2ra schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:03:
[...]
Volgens mij kan de ID.4 op papier 125 kW laden. Al heeft die van mij al 137 aangetikt.
Als ik de laadcurve van Fastned bekijk moet onder ideale omstandigheden max 175 kW te halen zijn rond 21% SOC daarna kakt het behoorlijk in.
Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)
Als ik hier de ID3 1st ga laden met 5% soc, dan tik ik de 130kw aan. Maar dat zakt al heel snel terug naar 100/90kw voorbij de 35%. Dan is het wel +20 graden buiten
In de winter is het ruim de helft minder. Ik pak dan soms maar de 50KW laadpalen, wat soms vreemde blikken oplevert bij Fastned
. Maar dan leg ik het uit, en begrijpt men het ook wel weer.
Nu laad ik vrijwel 90% van de tijd op AC, maar soms probeer ik nog wel eens wat uit met een lege accu.
In de winter is het ruim de helft minder. Ik pak dan soms maar de 50KW laadpalen, wat soms vreemde blikken oplevert bij Fastned
Nu laad ik vrijwel 90% van de tijd op AC, maar soms probeer ik nog wel eens wat uit met een lege accu.
[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 05-08-2024 08:24 ]
Jij weet wel beter.. toch?ikweethetbeter schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:27:
@Sky74
*sowieso
@DonJunior
Ja, soms klopt mijn nickname, maar ik mag toch hoop hebben?
Een stukje stabieler zou leuk zijn.
Wat minder verbindingsproblemen met Carplay zou leuk zijn, want met versie 2.3, waarmee mijn auto werd geleverd, had ik nooit Carplay verbindingsproblemen. Het kan dus wel...
Ja, soms klopt mijn nickname, maar ik mag toch hoop hebben?
Een stukje stabieler zou leuk zijn.
Wat minder verbindingsproblemen met Carplay zou leuk zijn, want met versie 2.3, waarmee mijn auto werd geleverd, had ik nooit Carplay verbindingsproblemen. Het kan dus wel...
Hoi allemaal, ik ben net terug van vakantie (voor de 4e zomer naar Spanje op en neer). Het was heel lekker, maar ik heb iets nieuws. Iedere keer binnen 8-12 minuten na snelladen horen we en voelen we een bonk uit het accupakket. De tijd is afhankelijk van hoe diep ik heb moeten laden. Hoe meer/langer, hoe later de bonk komt. De terugweg zaten we er meer op te letten en na de laatste lading (die niet bijzonder groot was, omdat we 'slechts' huis moesten halen) heb ik mijn dochter met mobiel in de aanslag gezet om het ook op video te kunnen vastleggen. Ik rij hier rustig op een Autobahn en de weg was prima.
Herkent iemand dit of heeft hier eerder van gehoord? De bonk komt op 0.46 https://streamable.com/qt6k6q (verloopt in 2 dagen)
Ik denk dat het iets is met de accukoeling die stopt of zo.
Herkent iemand dit of heeft hier eerder van gehoord? De bonk komt op 0.46 https://streamable.com/qt6k6q (verloopt in 2 dagen)
[ Voor 6% gewijzigd door kisik op 05-08-2024 10:02 ]
laadsnelheden voor id3/ID4/buzz grote batterij met 3.2+
als je blijft hangen op 135 kW~ heb je de snellere curve naar 80%.
heb je een curve die piekt bij 175 kW heb jij de 3 min tragere curve naar 80%, maar je bent sneller naar ~55% dan de 135kW curve.
Verschil zit em in de batterijleverancier [LG Chem / SKI ON]
voor de ID3 58kwh je curve stijgt van 100 naar 120kw
Hogere waardes op de laadpaal is meestal je batterijkoeling die max draait
heb je een curve die piekt bij 175 kW heb jij de 3 min tragere curve naar 80%, maar je bent sneller naar ~55% dan de 135kW curve.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Zaterdag aangekomen in Italië (omgeving Genoa). Onderweg in Duitsland twee keer geluk gehad met net voor iemand anders de laatste vrije laadpaal te pakken, Zwitserland Italië veel vrije plekken steeds. Wel blij met m'n ANWB backup pas want de lease pas werkt vaak niet. In Zwitserland overnacht, toevallig naast een Tesla laadpunt, dus daar ook voor het eerst gebruik van gemaakt om lekker met 100% de dag te starten.GM15 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:47:
[...]
Ben ook benieuwd. Welke app heb je gebruikt voor navigate met laden? Nog issues met laadpassen gehad? Welk accupakket heb je?
Verder is het heerlijk rijden met de ID4, vorig jaar nog een benzine auto gehuurd voor de vakantie, maar nu gewoon lekker met de eigen auto. Anderhalf uur file voor de Gotthard tunnel is met de ACC ook prima te doen
Kater? Eerst water, de rest komt later
Maar het gaat me om de bonk uit het accupakket als ik weer on the road ben na snelladen: Herkent iemand dit en moet ik me zorgen maken?Simply1337 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:20:
176/177kwh gezien ja, Die paar extra minuten doden we met een potje volleybal of frizzbeeen op de laadplaats. Wordt je weer energiek en scherp van en de tijd vliegt voorbij
Ik kan geluid niet horen. Krijg een foutmelding. Ik zou gewoon je dealer ook even raadplegen.kisik schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:43:
[...]
Maar het gaat me om de bonk uit het accupakket als ik weer on the road ben na snelladen: Herkent iemand dit en moet ik me zorgen maken?
176/177kwh gezien ja, Die paar extra minuten doden we met een potje volleybal of frizzbeeen op de laadplaats. Wordt je weer energiek en scherp van en de tijd vliegt voorbij
even hier uploadenkisik schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:04:
Herkent iemand dit of heeft hier eerder van gehoord? De bonk komt op 0.46 [Video]
https://streamable.com/
mijn verwachting is dat de koel circulatie van batterij naar interieur gaat.
Aha, mijn batterij is netto 77kWh, dus de grotere, dus kan kloppenRiyu schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:13:
[...]
De ID4 met het grotere batterijpakket kan inderdaad sneller laden dan dat. Model die ik heb, ID4 Pure Performance, laadt standaard 50kW en optioneel 100
Hier de link.Simply1337 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:50:
[...]
even hier uploaden
https://streamable.com/
mijn verwachting is dat de koel circulatie van batterij naar interieur gaat.
https://streamable.com/qt6k6q
Maar ik hoor en voel echt een bonk. Dat was de afgelopen jaren niet
Andere downloadlink gemaakt. Dit alles in aanloop naar een eventueel dealerbezoek. Ik wil hen ook zo geïnformeerd mogelijk hebben. Ik kan het nu iig reproduceren door te snelladen (maar wel in warmere situaties dan nu hier, dus wie weet lukt dat straks (in september of zo?) niet meer)Devke schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:46:
[...]
Ik kan geluid niet horen. Krijg een foutmelding. Ik zou gewoon je dealer ook even raadplegen.
Het lijkt wel of je ergens overheen rijdt maar goed je hebt het vaker ervaren. Ik zou sws dit bij de dealer melden. Zit je nog in garantie? Niet dat je er straks uitloopt en dat ze zeggen had dat maar eerder gemeld. Daarnaast ik zou me er niet prettig bij voelen. Er liggen wat kWh's onder je. Ik zeg langs de dealer en gelijk iemand laten horen. Sturen ze je weg met het kan gewoon allemaal blijf maar rijden dan heb je gekozen voor veiligheid van jezelf en je gezin. Komt er achteraf toch een probleem dan kun je wijzen naar hun advies. Ik zou met dit filmpje al lekker gaan. Ik ben benieuwd waar ze mee komen.kisik schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:06:
[...]
Andere downloadlink gemaakt. Dit alles in aanloop naar een eventueel dealerbezoek. Ik wil hen ook zo geïnformeerd mogelijk hebben. Ik kan het nu iig reproduceren door te snelladen (maar wel in warmere situaties dan nu hier, dus wie weet lukt dat straks (in september of zo?) niet meer)
heb je een warmtepomp?kisik schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:03:
[...]
Hier de link.
https://streamable.com/qt6k6q
Maar ik hoor en voel echt een bonk. Dat was de afgelopen jaren niet
zelf geen wp
volgens mij heb ik ook ooit zo n klunk gehoord na het snelladen onder 40+ graden.. shit was wrm maar zeker niet zo luid en eenmalig dus niet lang bij stilgestaan.
Heb zelf ook een WP. Bij laden op warmere dagen in NL hoor ik wel een soort geknak onder de auto net na het starten van het laden. Dat is absoluut niet tijdens de hele laadsessie. Het lijkt een beetje of er iets uitzet. Zou goed de warmte zijn. Alles onder warmte en druk zet wat uit.Simply1337 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:27:
[...]
heb je een warmtepomp?
zelf geen wp
volgens mij heb ik ook ooit zo n klunk gehoord na het snelladen onder 40+ graden.. shit was wrm maar zeker niet zo luid en eenmalig dus niet lang bij stilgestaan.
klinkt bekend, heb dit onlangs ook gehad: snelladen 10-60%, naar huis gereden zonder airco met raam open. toen ik dan voor mijn garagepoort de auto uitzette, gaf hij ook een keiharde knal (zo luid nog niet gehoord).Simply1337 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:27:
[...]
heb je een warmtepomp?
zelf geen wp
was eenmalig, ik vraag me af als het inderdaad gebonden is aan temperatuur en snelladen: dan hebben mensen in spanje bvb hier toch ook regelmatig last van?
Ik heb de 175 kw curve, deze vakantie veel aan de snellader gehangen en een paar keer meegemaakt dat hij lang en ver boven de fastned curve blijft hangen. Ik zat bij 50% nog steeds op 135kw en bij 65% nog boven de 100kw daarna begon hij pas in te kakken. Waardes uit auto niet van de laadpaal.Simply1337 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:20:
Daartegenover ook een sessie waar ik met 10% soc niet boven de 125 uitkwam en bij 30% al op 80kw hing. Terwijl omstandigheden optimaal waren.
Dus het blijft een beetje een loterij.
Welke pas heb je van je werk?Haan schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:42:
[...]
Zaterdag aangekomen in Italië (omgeving Genoa). Onderweg in Duitsland twee keer geluk gehad met net voor iemand anders de laatste vrije laadpaal te pakken, Zwitserland Italië veel vrije plekken steeds. Wel blij met m'n ANWB backup pas want de lease pas werkt vaak niet. In Zwitserland overnacht, toevallig naast een Tesla laadpunt, dus daar ook voor het eerst gebruik van gemaakt om lekker met 100% de dag te starten.
Verder is het heerlijk rijden met de ID4, vorig jaar nog een benzine auto gehuurd voor de vakantie, maar nu gewoon lekker met de eigen auto. Anderhalf uur file voor de Gotthard tunnel is met de ACC ook prima te doen
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
FYI ik heb een MTC pas en kon in Oostenrijk en Duitsland bij alle palen laden met uitzondering van 1 die alleen creditcards accepteerde. Ook bij hele exotische lokale AC laders werkte de pas gewoon.
3 jaar geleden zelfde trip gemaakt toen werd die pas nog bijna nergens geaccepteerd alleen bij Fastned en Ionity, dus er zijn daar ook goede stappen gezet.
Had vanwege die eerdere ervaringen voor de zekerheid een chargemap pas aangeschaft maar niet nodig gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Ro ofzo op 05-08-2024 12:55 ]
Heb je een NL-MTE laadpas?Ro ofzo schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:54:
[...]
FYI ik heb een MTC pas en kon in Oostenrijk en Duitsland bij alle palen laden met uitzondering van 1 die alleen creditcards accepteerde. Ook bij hele exotische lokale AC laders werkte de pas gewoon.
3 jaar geleden zelfde trip gemaakt toen werd die pas nog bijna nergens geaccepteerd alleen bij Fastned en Ionity, dus er zijn daar ook goede stappen gezet.
Had vanwege die eerdere ervaringen voor de zekerheid een chargemap pas aangeschaft maar niet nodig gehad.
Ik heb een NL-MTC pas, daarmee kan ik alleen in NL laden
Ik ga iig de Pump App gebruiken, voordeel tov ABRP is dat je niet extra hoeft te betalen om je auto uit te lezen. Verder heb ik de anwb laadpas, de shell recharge pas, Ionity via app en Tesla via app (en ga nog een abonnementje nemen voor Tesla Supercharger denk ik). Zou mooi zijn als laadpas van de zaak gaat werken, maar ga er maar niet vanuit.GM15 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:47:
[...]
Ben ook benieuwd. Welke app heb je gebruikt voor navigate met laden? Nog issues met laadpassen gehad? Welk accupakket heb je?
Voor abrp hoef je niet aanvullend bij te betalen als je pro hebt voor CarPlay en het werkt prima, met een minuut of 2-5 vertraging. Dat herinnert me eraan: ik moet weer opzeggen
offtopic:
Dat is Mobility plus (overigens niet van mij maar van m'n vrouw
) een Belgische pas, want het leasen verloopt via een Belgische tak van het bedrijf.
Dat is Mobility plus (overigens niet van mij maar van m'n vrouw
Kater? Eerst water, de rest komt later
Oh qua laden ging het eigenlijk prima. Zat in Caorle, ten oosten van Venetië. In Duitsland is het sowieso geen probleem, want ieder tankstation heeft laders en Duitsers rijden niet elektrisch.mawi schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:19:
[...]
Hoe ging het in Italië qua laden? Ga zelf over twee weken naar Toscane, ben benieuwd.
In Zwitserland en Oostenrijk was het wel wat drukker. Op de heen- en terugweg een keer een uurtje kwijt geweest ivm wachtenden voor me. Maar dan gewoon combineren met een vroeg diner bij de Burger King op de heenweg in Oostenrijk en op de terugweg uitgebreide lunch vlak voor de Gotthard.
In Italië zelf is het ook wel prima hier. In de steden sowieso snelladers en vaak bij McDonalds restaurants ook. Rondom Milaan sowieso wel snelladers langs de snelweg en in de dorpen wat minder snelladers. Wij hadden op de camping 10 laders, dus daar gewoon met 11kw opgeladen.
Er zijn eigenlijk 3 apps die ik gebruik:
ABRP icm Tronity. Tronity leest het accupercentage uit de VW api uit en dat kun je in ABRP weer gebruiken/koppelen.
En als ik vanuit een bepaalde locatie, bijvoorbeeld in de buurt van Hotel of restaurant, een snellader wilde vinden, dan kijk ik op chargemap met filter op hoeveelheid kWh.
Maar ga niet uit van de berekeningen van abrp. Heb gewoon 130 gereden in Duitsland en bergafwaarts 150. Dus die berekeningen klopten sowieso niet met de stops, maar het herrekent zichzelf wel.
Uiteindelijk stop je wel vaker om te eten,plassen, koffie halen ofzo, dan om te laden. Dus reken ruim met de tijden... Waar wij dachten er 8 uur over te doen(abrp) naar München werd het uiteindelijk 11 uur ivm files en extra stops en opstopping bij 1 lader.
Heb zelf een 77kw accu uit 2022.
Deze 3 apps samen kun je vervangen door 1: PUMP. Doet hetzelfde.AndereKoekoek schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:09:
Er zijn eigenlijk 3 apps die ik gebruik:
ABRP icm Tronity. Tronity leest het accupercentage uit de VW api uit en dat kun je in ABRP weer gebruiken/koppelen.
Mits je een iPhone hebt. Pump is (nog) niet uit voor Android volgens mij.ikweethetbeter schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:03:
[...]
Deze 3 apps samen kun je vervangen door 1: PUMP. Doet hetzelfde.
Klopt helaas voor Android bezitters.AndereKoekoek schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:14:
Mits je een iPhone hebt. Pump is (nog) niet uit voor Android volgens mij.
Waarom hebben dit soort navigatieapps altijd navigatie met richting boven en kan je niet selecteren dat je 2D met noord boven wilt… dat is echt een dealbreaker voor mij.ikweethetbeter schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:03:
[...]

*/end rant
:
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Waarschijnlijk omdat dit het meest simpele en intuïtieve is voor ruim de meeste mensenKrlGl schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:07:
[...]
Waarom hebben dit soort navigatieapps altijd navigatie met richting boven en kan je niet selecteren dat je 2D met noord boven wilt… dat is echt een dealbreaker voor mij.
![]()
![]()
*/end rant
:
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Dachten wij in het begin ook, maar aan de weg lag het niet. Ik heb ook nog onder de auto gelegen om te kijken of er een of andere kap aan het klapperen was of zo. Het zag er spik en span uit op de bodem..........Devke schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:22:
[...]
Het lijkt wel of je ergens overheen rijdt maar goed je hebt het vaker ervaren.
yep. Geen idee of die er mee te maken heeft. De heenweg richting Lyon was het niet bijzonder warm buiten.
Dat klik-klak-klik-klak is standaard bij mij bij het starten en stoppen van een laadsessie.Devke schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:47:
[...]
Heb zelf ook een WP. Bij laden op warmere dagen in NL hoor ik wel een soort geknak onder de auto net na het starten van het laden. Dat is absoluut niet tijdens de hele laadsessie. Het lijkt een beetje of er iets uitzet. Zou goed de warmte zijn. Alles onder warmte en druk zet wat uit.
Goeie vraag. Zal het eens in de Facebookgroep deponeren (als ik daar nog in kom)SiegmundB schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:50:
[...]
ik vraag me af als het inderdaad gebonden is aan temperatuur en snelladen: dan hebben mensen in spanje bvb hier toch ook regelmatig last van?
O ja, de streeprijders. Die geen enkel idee hebben waar ze zijn zolang ze ‘bestemming bereikt’ niet gehoord hebben.Termy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:34:
[...]
Waarschijnlijk omdat dit het meest simpele en intuïtieve is voor ruim de meeste mensen?
*/ieder z’n meug
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Reacties uit FB: Punt is vaker aangehaald, is normaal gedrag, niks om me zorgen te maken.kisik schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:04:
Hoi allemaal, ik ben net terug van vakantie (voor de 4e zomer naar Spanje op en neer). Het was heel lekker, maar ik heb iets nieuws. Iedere keer binnen 8-12 minuten na snelladen horen we en voelen we een bonk uit het accupakket. De tijd is afhankelijk van hoe diep ik heb moeten laden. Hoe meer/langer, hoe later de bonk komt. De terugweg zaten we er meer op te letten en na de laatste lading (die niet bijzonder groot was, omdat we 'slechts' huis moesten halen) heb ik mijn dochter met mobiel in de aanslag gezet om het ook op video te kunnen vastleggen. Ik rij hier rustig op een Autobahn en de weg was prima.
Het is als de laadsessie al loopt. Dus niet bij starten of stoppen. Die herken ik wel.kisik schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:57:
[...]
Dat klik-klak-klik-klak is standaard bij mij bij het starten en stoppen van een laadsessie.
Garage bezoekje nog overwogen? Wellicht dat ze daar direct kunnen roepen wat het is/was.kisik schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:54:
[...]
Dachten wij in het begin ook, maar aan de weg lag het niet. Ik heb ook nog onder de auto gelegen om te kijken of er een of andere kap aan het klapperen was of zo. Het zag er spik en span uit op de bodem..........
Edit: ik lees dat het normaal gedrag is in je post. Uhhhhh lekker dan 🙈🤣
[ Voor 8% gewijzigd door Devke op 06-08-2024 14:45 ]
VW.id community mgr. heeft ook gereageerd:Devke schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:44:
[...]
Garage bezoekje nog overwogen? Wellicht dat ze daar direct kunnen roepen wat het is/was.
Edit: ik lees dat het normaal gedrag is in je post. Uhhhhh lekker dan 🙈🤣
As the community has already reported, the noise may be caused by the battery case expanding slightly due to the temperature. This happens when the battery heats up quickly and strongly during charging. However, if the noise continues to appear or you believe that there is a defect, please contact the workshop.
Die geluidjes gedurende laden herken ik wel. Denk meerdere ID rijders. Idd het uitzetten van materiaal. Dat geluid hoor je dan onder de auto vandaan komen. Echter jij hoort het tijdens het rijden en ik vond het geluid nogal aanwezig. Fragment daar gedeeld?kisik schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:12:
[...]
VW.id community mgr. heeft ook gereageerd:
As the community has already reported, the noise may be caused by the battery case expanding slightly due to the temperature. This happens when the battery heats up quickly and strongly during charging. However, if the noise continues to appear or you believe that there is a defect, please contact the workshop.
Herkennen jullie het volgende?
Als we de auto opladen dan horen we steeds weer de wallbox aanspringen om de laadstand op de gewenste laadstand te houden. bv 80 of 100%. Dit duurt dan 1 min en springt de lader weer uit. In de app zie je dan de wallbox naar ~5kW spingen. Net of die de auto steeds wil aftoppen.
Zou de ID.3 ergens stroom kunnen lekken? We hadden dit tot voor een paar maanden terug namelijk nooit. Of zou er ergens een setting verkeerd kunnen staan?
Onze auto een ID.3 1st 58kWh op SW3.2 (nu bijna 4 jaar oud met 65k km op de teller).
Onze lader een Wallbox pulsar plus, ook helemaal up to date en pas nog een factorty reset gedaan.
Als we de auto opladen dan horen we steeds weer de wallbox aanspringen om de laadstand op de gewenste laadstand te houden. bv 80 of 100%. Dit duurt dan 1 min en springt de lader weer uit. In de app zie je dan de wallbox naar ~5kW spingen. Net of die de auto steeds wil aftoppen.
Zou de ID.3 ergens stroom kunnen lekken? We hadden dit tot voor een paar maanden terug namelijk nooit. Of zou er ergens een setting verkeerd kunnen staan?
Onze auto een ID.3 1st 58kWh op SW3.2 (nu bijna 4 jaar oud met 65k km op de teller).
Onze lader een Wallbox pulsar plus, ook helemaal up to date en pas nog een factorty reset gedaan.
Laten we leuk blijven tegen elkaar
Maandag had ik mijn wagen ingeleverd voor het wisselen van een 'defecte' batterijmodule en nog eens naar de loskomende lichtbalk te kijken van mijn ID.4 (van aug '21).
Krijg ik daarjuist een telefoontje dat ze de batterijmodule niet mochten vervangen omdat er nog een 2de module 'defect/buiten spec' was, en die natuurlijk niet op voorraad is.
En voor de lichtbalk, die al eens vernieuwd was vorig jaar, heeft VW nog altijd geen goede oplossing gevonden en die mochten ze dus ook niet vervangen.
1 ding hebben ze wel kunnen oplossen. Bij steil bergop/bergaf rijden hoorde ik vaak iets onder mij verschuiven (boenk geluid), en dat was blijkbaar een losliggende kabelgoot boven het batterijgedeelte.
Volgende afspraak is nu voor over 1,5maand.
Krijg ik daarjuist een telefoontje dat ze de batterijmodule niet mochten vervangen omdat er nog een 2de module 'defect/buiten spec' was, en die natuurlijk niet op voorraad is.
En voor de lichtbalk, die al eens vernieuwd was vorig jaar, heeft VW nog altijd geen goede oplossing gevonden en die mochten ze dus ook niet vervangen.
1 ding hebben ze wel kunnen oplossen. Bij steil bergop/bergaf rijden hoorde ik vaak iets onder mij verschuiven (boenk geluid), en dat was blijkbaar een losliggende kabelgoot boven het batterijgedeelte.
Volgende afspraak is nu voor over 1,5maand.
Zie je in de app ook 'keep charge' of iets dergelijks? Mij is niet opgevallen dat het hier steeds aanspringt maar ik zit ook op vrij grote afstand van de paal/auto dus dat zou ik sowieso nooit horen. Gezien die 'keep charge' stand kan ik me wel voorstellen dat het gebeurt.t2faag schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:33:
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Iets dat ik kan bedenken is dat de sync met de backend van VW gebruik maakt van de HV accu en dat die dus steeds een beetje bijgeladen moet worden wanneer die sync heeft plaatsgevonden. Dat is een instelling in de app:t2faag schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:33:
Settings -> Optimised battery use (EN, ik gok Instellingen - Geoptimaliseerd batterijverbruik in NL)
Maar iets anders zou kunnen zijn dat de sleutel in de buurt van de auto komt, deze ontgrendeld en na 30 seconden weer op slot gaat. Ik zou verwachten dat daarbij de 12V accu belast wordt, maar om die weer op spanning te krijgen de HV eventueel ingeroepen wordt.
3e gok zou kunnen zijn dat wanneer de auto niet is afgesloten de klimatisering af en toe aan gaat? Ik vermoed dat de auto gewoon afgesloten is wanneer je hem oplaad, maar wie weet.
Meer gokken heb ik niet
Als ik de auto aansluit staat er inderdaad laadstand vast houden, maar kan niet vinden hoe dit uit te zetten.Termy schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:30:
[...]
Zie je in de app ook 'keep charge' of iets dergelijks? Mij is niet opgevallen dat het hier steeds aanspringt maar ik zit ook op vrij grote afstand van de paal/auto dus dat zou ik sowieso nooit horen. Gezien die 'keep charge' stand kan ik me wel voorstellen dat het gebeurt.
Die optimized battery use, maar uitgezet. Eens kijken of dat wat doet.MJMaverick schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:05:
[...]
Iets dat ik kan bedenken is dat de sync met de backend van VW gebruik maakt van de HV accu en dat die dus steeds een beetje bijgeladen moet worden wanneer die sync heeft plaatsgevonden. Dat is een instelling in de app:
Settings -> Optimised battery use (EN, ik gok Instellingen - Geoptimaliseerd batterijverbruik in NL)
Maar iets anders zou kunnen zijn dat de sleutel in de buurt van de auto komt, deze ontgrendeld en na 30 seconden weer op slot gaat. Ik zou verwachten dat daarbij de 12V accu belast wordt, maar om die weer op spanning te krijgen de HV eventueel ingeroepen wordt.
3e gok zou kunnen zijn dat wanneer de auto niet is afgesloten de klimatisering af en toe aan gaat? Ik vermoed dat de auto gewoon afgesloten is wanneer je hem oplaad, maar wie weet.
Meer gokken heb ik niet.
Die andere twee kunnen niet
In het verleden opgevallen dat vooral bij Tesla ik met met max 20% accu moest aankomen om knap te kunnen laden. Bij Ionity ging het nu ook prima met nog 40% ook nu sprong hij tot 125kwh.
Mensen soortgelijke ervaringen? ID.4 software 3.2
Ook bij VW is er een relatie tussen de accu temp, SOC en laadvermogen. Van de ID.4 zijn er verschillende uitvoeringen en zoals je terecht vermeld is het ook nog eens afhankelijk van de softwareversie.TWFpa2Vs schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:48:
In het verleden opgevallen dat vooral bij Tesla ik met met max 20% accu moest aankomen om knap te kunnen laden. Bij Ionity ging het nu ook prima met nog 40% ook nu sprong hij tot 125kwh.
Bij FastNed staat deze laadcurve voor de ID.4 vermeld en als je daarin kijkt staat bij 40% inderdaad een laadvermogen van (ongeveer) 125kW.
Bij mij hebben ze de lichtbalk achter vorig jaar met een nieuwe set clips vastgezet, was een fix voor een bekend probleem zeiden ze; sindsdien moet ik hem niet meer elke paar weken vastklikken.Tisokes schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:02:
[...]
Maar dat was hun uitleg. De balk is iig niet vernieuwd voor zover ik begreep.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Nooit zo opgelet idd, maar ben tesla palen maakte het niet uit hoe warm of koud het was. Boven de 20% acculading was het gewoon huilen met elke software versie. Dus positief verrast deze keer 😅MJMaverick schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:19:
[...]
Ook bij VW is er een relatie tussen de accu temp, SOC en laadvermogen. Van de ID.4 zijn er verschillende uitvoeringen en zoals je terecht vermeld is het ook nog eens afhankelijk van de softwareversie.
Bij FastNed staat deze laadcurve voor de ID.4 vermeld en als je daarin kijkt staat bij 40% inderdaad een laadvermogen van (ongeveer) 125kW.
Yep. Meerdere reacties dat het normaal is door temperatuurschommeling van snelladen, "Tesla heeft het ook", dat soort dingen....... Ik houd het in de gaten verder.Devke schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:40:
[...]
Die geluidjes gedurende laden herken ik wel. Denk meerdere ID rijders. Idd het uitzetten van materiaal. Dat geluid hoor je dan onder de auto vandaan komen. Echter jij hoort het tijdens het rijden en ik vond het geluid nogal aanwezig. Fragment daar gedeeld?
[ Voor 123% gewijzigd door kisik op 07-08-2024 09:12 ]
Bij mij hadden ze de clips vorig jaar ook gedaan, maar na een dag ofzo was er iets afgebroken en rammelden er stukjes in het kofferdeksel. Daarna moesten ze dus wel een nieuwe lichtbalk steken, en die zit nu weer los sinds een paar maanden.Tarin schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 07:42:
[...]
Bij mij hebben ze de lichtbalk achter vorig jaar met een nieuwe set clips vastgezet, was een fix voor een bekend probleem zeiden ze; sindsdien moet ik hem niet meer elke paar weken vastklikken.
Maar dat was hun uitleg. De balk is iig niet vernieuwd voor zover ik begreep.
Zou Pump wel voor Android willen proberen. Ik heb zelf ABRP maar zet dat elke keer stop zodra ik geen lange routes hoef te rijden, want 4,99 in de maand vind ik wat te prijzig als je toch niet perse hoeft te laden onderweg, dan is Google Maps net zo goed.ikweethetbeter schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:03:
[...]
ABRP heeft momenteel de mogelijkheid om te connecten met je VW account en dan heb je dus live data zonder een OBDII dongle.
Om met Pump te navigeren heb je een abonnement nodig,KaiseRRuby schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:44:
[...]
Zou Pump wel voor Android willen proberen. Ik heb zelf ABRP maar zet dat elke keer stop zodra ik geen lange routes hoef te rijden, want 4,99 in de maand vind ik wat te prijzig als je toch niet perse hoeft te laden onderweg, dan is Google Maps net zo goed.
ABRP heeft momenteel de mogelijkheid om te connecten met je VW account en dan heb je dus live data zonder een OBDII dongle.
@spencer_830 Goed om te weten, dank.
Andere vraag, welke telefoonhouder gebruiken jullie in de ID.4/5? Ik heb er momenteel 1 die je in je ventilatierooster klemt maar die is best zwaar en trekt het rooster zelfs een beetje los. Ik zou er liever 1 goed vastmaken ergens op het dashboard maar heb geen idee hoe en waar.
Iemand tips?
Andere vraag, welke telefoonhouder gebruiken jullie in de ID.4/5? Ik heb er momenteel 1 die je in je ventilatierooster klemt maar die is best zwaar en trekt het rooster zelfs een beetje los. Ik zou er liever 1 goed vastmaken ergens op het dashboard maar heb geen idee hoe en waar.
Iemand tips?
Geen. Android auto werkt prima voor mij. Telefoon blijft in de zak of gaat naar het middenvak.KaiseRRuby schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:05:
Andere vraag, welke telefoonhouder gebruiken jullie in de ID.4/5?
Ik gebruik deKaiseRRuby schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:05:
...
Iemand tips?
R2B® Telefoonhouders Auto Zuignap, model Purmerend
Die schuignap zit achterop het multimediascherm en dan kun je hem net zo inrichten dat mijn telefoon precies naast dat scherm aan de rechterkant zit.
Dit ga ik eens overwegen, laad je de telefoon ook in de auto? Dan hangt er een kabeltje naar beneden, vind ik niet zo mooi..MJMaverick schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:41:
[...]
Ik gebruik de
Die schuignap zit achterop het multimediascherm en dan kun je hem net zo inrichten dat mijn telefoon precies naast dat scherm aan de rechterkant zit.
MJMaverick schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:41:
[...]
Ik gebruik de
offtopic:
Heb je dat ding ook eens op de console geprobeerd? Volgens de specs/beschrijving zou het kunnen, maar lees er geen gebruikerreviews van dat ze 'm op de console vastplakken.
Heb je dat ding ook eens op de console geprobeerd? Volgens de specs/beschrijving zou het kunnen, maar lees er geen gebruikerreviews van dat ze 'm op de console vastplakken.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dan begint ABRP ook een optie te worden voor mij!KaiseRRuby schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:44:
Zou Pump wel voor Android willen proberen. Ik heb zelf ABRP maar zet dat elke keer stop zodra ik geen lange routes hoef te rijden, want 4,99 in de maand vind ik wat te prijzig als je toch niet perse hoeft te laden onderweg, dan is Google Maps net zo goed.
Dat klopt niet.spencer_830 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:51:
Om met Pump te navigeren heb je een abonnement nodig,
Met abonnement heb je CarPlay, en kun je je laadprovider voorkeuren opgeven.
KaiseRRuby schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:05:
@spencer_830 Goed om te weten, dank.
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T0k1xAmA33R2sixdL6KqeVBQ.jpg?f=user_large)
MagSafe-puck, een paar m4 schroefjes van verschillende lengtes en wat PLA
Inmiddels een beetje verbeterd:
/f/image/82YtAfMz62CdfXOgUN2ZJJO1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Tarin op 07-08-2024 11:42 ]
Tweakers! Iemand een tip hoe we bij vooruit inparkeren (thuis) direct de camera te zien krijgen? Er zit een struik en een gemeen stukje muur aan de kant van inparkeren en de sensoren zien dat wel maar ik wil het zelf óók zien. Bij achteruit rijden gaat de camera achter aan en indien in D/B vervolgens krijg je de camera voor te zien, maar kan dit dus ook automatisch bij lage snelheid met een parkeeractie vooruit?
ikweethetbeter schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:57:
[...]
Dat klopt niet.
Met abonnement heb je CarPlay, en kun je je laadprovider voorkeuren opgeven.
:strip_exif()/f/image/imybaPpdsszI3fAo3LLEKG57.jpg?f=fotoalbum_large)
Graag hoor ik wat ik fout doe.
Hij bedoelt dat je ook zonder abonnement Pump kunt gebruiken maar dat je dan geen Carplay hebt.spencer_830 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:38:
[...]
[Afbeelding]
Graag hoor ik wat ik fout doe.
Maar ook geen navigatie..KaiseRRuby schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:39:
[...]
Hij bedoelt dat je ook zonder abonnement Pump kunt gebruiken maar dat je dan geen Carplay hebt.
:strip_exif()/f/image/ptlQFv49PM8DudCvVkbZ37hv.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik een route ingeef, kan ik op "Start Navigation" klikken, maar krijg dan het scherm zoals in mijn vorige post.
[ Voor 50% gewijzigd door spencer_830 op 07-08-2024 11:49 ]
Voor zover ik weet niet automatisch, ik druk ook altijd op de knop. Soms 2 keer omdat de parkeersensoren al begonnen zijn met piepen, en een druk op de knop dan in eerste instantie de parkeermodus uitschakelt.BeuQert schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:10:
Tweakers! Iemand een tip hoe we bij vooruit inparkeren (thuis) direct de camera te zien krijgen? Er zit een struik en een gemeen stukje muur aan de kant van inparkeren en de sensoren zien dat wel maar ik wil het zelf óók zien. Bij achteruit rijden gaat de camera achter aan en indien in D/B vervolgens krijg je de camera voor te zien, maar kan dit dus ook automatisch bij lage snelheid met een parkeeractie vooruit?
@BeuQertTarin schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:45:
[...]
Voor zover ik weet niet automatisch, ik druk ook altijd op de knop. Soms 2 keer omdat de parkeersensoren al begonnen zijn met piepen, en een druk op de knop dan in eerste instantie de parkeermodus uitschakelt.
Wanneer je op de P onder het infotainment systeem drukt zou de camera aan moeten gaan in de richting waarin de auto gaat. Maar dit is wel weer afhankelijk van welke andere parkeer-assistent-functies de auto nog meer heeft, bij meer features hebben andere volgens mij voorrang oid.
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.