Is dat de prijslijst van toen? Want ik heb ooit begrepen dat er in Duitsland 'erg kale' ID.3's verkocht zijn, zonder opties. En als dit lijstje het enige is dat er bij jou bij 'Geselecteerde uitrusting van uw wagen' staat vermoed ik dat jij er zo eentje hebt. Menu dat ik aangaf is niet beschikbaar in jouw auto dus?Samplex schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:43:
[...]
Geselecteerde uitrusting van uw wagen
Bandenreparatieset
Environment bonus
Terwijl in de prijslijst staat regensensor.
Ik heb ook een Duitse id.3 1st Pro Performance uit 2021.Samplex schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:55:
Als ik interval aan zet dan gaan de wissers heen en weer met een interval en blijven dit doen maar het regent niet eens.
Heb het idee dat duitse modellen met opties anders zijn tov nederlandse. Of is dat niet mogelijk?
Zoals hier boven al gemeld moethet werken.
Gewoon even wat water op je ruit sproeien.
@201WD Heb jij ook dan zon sumiere lijst aan opties?
Op de sticker in de achterkant
X0A;B0A;F74;G1Z;J49;J2S;L1F;2FB;1NC;N06;0BE;VI6;8AS;8GJ;8ZQ;1KA;1LA;G01;0GA;0Y1;4UF;6C2;4I7;N0U;8RS;E0A;0AE;0BE;1JA;L02;0YE
En in decode ook geen regensensor
X0A = National sales program Germany
B0A = Component parts set without country-specific design requirement
F74 = Alloy wheels 8.5J x 19 H2 front, with 8J x 19 H2 rear
G1Z = Transmission for electric drive
J49 = Suspension range 49
J2S = Battery 280 A (51 Ah)
L1F = code not found
2FB = Leather trimmed sports steering wheel for air bag system with tiptronic and aluminum appearance
1NC = Full wheel covers
N06 = code not found
0BE = Rear stabilizer
VI6 = code not found
8AS = Radio "alpha Europa"
8GJ = Alternator 60 A
8ZQ = Antenna for FM reception only, diversity
1KA = Drum brakes, rear
1LA = Disc brakes, front
G01 = Front shock absorption
0GA = Without special emission standard
0Y1 = Standard climatic zones
4UF = Drivers and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
6C2 = code not found
4I7 = Central locking system "Keyless-Go" without deadlock
N0U = Cut pile seat covering
8RS = Speakers, front
E0A = No special edition
0AE = Front stabilizer
0BE = Rear stabilizer
1JA = Rear shock absorption, basic design 1
L02 = Suspension range 02 installation control only, no requirement forecast
0YE = Weight range 5 installation control only, no requirement forecast
X0A;B0A;F74;G1Z;J49;J2S;L1F;2FB;1NC;N06;0BE;VI6;8AS;8GJ;8ZQ;1KA;1LA;G01;0GA;0Y1;4UF;6C2;4I7;N0U;8RS;E0A;0AE;0BE;1JA;L02;0YE
L1F = code not found
2FB = Leather trimmed sports steering wheel for air bag system with tiptronic and aluminum appearance
1NC = Full wheel covers
N06 = code not found
0BE = Rear stabilizer
VI6 = code not found
8GJ = Alternator 60 A
1KA = Drum brakes, rear
1LA = Disc brakes, front
4UF = Drivers and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
6C2 = code not found
8RS = Speakers, front
E0A = No special edition
0AE = Front stabilizer
0BE = Rear stabilizer
Van de 20 dealers rondom Amsterdam had er maar één plek vóór mijn rit naar Zuid-Frankrijk: Poncentrum Zeist (Muntstad). Auto een dag kwijt, maar met complimenten aan deze dealer:juanpabloo schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:13:
De airco aan de passagierskant gaat automatisch in stapjes omhoog naar HI; het lijkt alsof 'ie denkt dat de touch button wordt ingeduwd. Om die reden doet het 30s vasthouden van de aan/uit touchknop ook niks, heb ik het idee, omdat er in de tussentijd 'ergens anders gedrukt wordt'.
Ik kan me herinneren dat er meer berijders van de ID3 last van hebben gehad, maar ik kan het niet terugvinden. Enig idee waar ik op moet zoeken?
Ik ben bang dat ik de zak ben en de schermunit vervangen gaat moeten worden. Ik kijk nu al op tegen het 2 maanden moeten wachten, dan een week de auto kwijt zijn, terugkrijgen, geen reparatie want nu pas unit besteld, weer inleveren, moeten betalen voor leenauto en uiteindelijk 5 maanden verder zijn. Zoals het bij alle reparaties en terugroepacties tot nu is gegaan.
Als jullie over een jaar nog meelezen: herinner me eraan om nooit meer een Volkswagen te nemen, hoe mooi ik de ID.7 ook vind (en hoe fijn ik de ID.3 ook vond/vind rijden).
Gediagnosticeerd, scherm blijkt (zoals verwacht) stuk, maar ook nog eens direct vervangen. Ze vroegen ook nog eens of ik de auto gewassen terug wilde. Er is nog hoop, zeer positief verrast en ik kan nu met gerust hart op vakantie.
Ik vond je vergelijking enigzins scheef. Bij een benzineauto wordt namelijk geadviseerd om je tank niet helemaal leeg te rijden, maar minimaal een kwart gevuld te houden:Wimhaw schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:26:
[...]
Ik blijf dit een raar argument vinden. Je koopt een auto met een WLTP van ruim 500km en dan zeggen ze bij VW battery care dat je maar 70% ervan mag gebruiken. Dat betekend ook maar 70% van de WLTP.
Maak dan een batterij ca. 30 groter en zorg dat je via de software daarvan maar 70% mag gebruiken.
Ik verwacht van dat ik de batterij in principe volledig kan gebruiken.
Eigenlijk net zoals een auto op bezine.
Alleen het laatste kleine beetje niet, want dan sta ik stil langs de kant van de weg.
Op die manier zou het ook met een EV ook moeten zijn.
Omdat de kans dan groter is dat je vuil uit de tank mee opzuigt
Omdat de brandstofpomp wordt gekoeld door de benzine
Deze menu zijn niet beschikbaar bij mij.MJMaverick schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:47:
[...]
Is dat de prijslijst van toen? Want ik heb ooit begrepen dat er in Duitsland 'erg kale' ID.3's verkocht zijn, zonder opties. En als dit lijstje het enige is dat er bij jou bij 'Geselecteerde uitrusting van uw wagen' staat vermoed ik dat jij er zo eentje hebt. Menu dat ik aangaf is niet beschikbaar in jouw auto dus?
Ik heb gekeken in de Consumentenadviesprijzen per 18 maart 2021 pdf en staat gewoon in de lijst.
/f/image/sKwsIMZ6LkMo0AykvKkPWecj.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb nog niet op de sticker gekeken.Samplex schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:18:
L1F = code not found
1NC = Full wheel covers
N06 = code not found
0BE = Rear stabilizer
VI6 = code not found
8GJ = Alternator 60 A
1KA = Drum brakes, rear
1LA = Disc brakes, front
6C2 = code not found
8RS = Speakers, front
E0A = No special edition
0AE = Front stabilizer
0BE = Rear stabilizer
Maar heb er best wel wat opties op zitten.
Maar als je auto met kenteken en chassisnummer geregistreerd hebt bij vw en de app gekoppeld hebt aan je auto dan kun je via de vw site of app inloggen en zie je de uitrusting van je auto staan
Dat is makkelijker dan die lijst met codes .
Voor wie nog geen regensensor van de VAG groep gewend is: je zet de ruitenwisserschakelaar op de interval stand. Dan begint de auto met een keer of drie interval wissen en gaat daarna de sensor gebruiken. Als het droog wordt stopt hij dan vanzelf met wissen, als interval niet voldoende is gaat de auto vanzelf naar een continue stand. Je hoeft de hendel dan dus verder niet aan te raken. Volgens mij hebben de meeste moderne volkswagens, audi's en skodas zo'n sensor en ze werken over het algemeen best goed. De sensor zit in hetzelfde vakje achter de spiegel waar ook de lane assist camera zit, die volgens mij ook standaard is op de ID serie.
Benzine autotank kwart vol laten???SiNaga schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:00:
[...]
Ik vond je vergelijking enigzins scheef. Bij een benzineauto wordt namelijk geadviseerd om je tank niet helemaal leeg te rijden, maar minimaal een kwart gevuld te houden:
Dat was heel lang geleden het geval. De auto's van tegenwoordig hebben een tank van metaal met een kustofcoating of zij helemaal van kunstof. De kans op vuil is daarom zeer gering. Brandstofpomp koel houden! Om eerlijk te zijn daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb inmiddels al een stuk of 10 auto's van diverse merken gehad. Geen enkel dealer heeft ooit tegen mij gezegd om de tank kwart vol te houden vanwege vuil of koel houden van de pomp. En leeg rijden doe je natuurlijk niet. Dan moet je wel of niet bij de les zijn of de ANWB pesten. Mij is dat in iedergeval tot op heden niet gebeurd.
Ook met een EV moet je dat idd niet volledig leegrijden.
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Door omstandigheden er nu pas aan toe gekomen. Was inderdaad niet ingewikkeld. Gelukkig de hefbrug van de buurman kunnen gebruiken, dat maakte het wel comfortabel. De achterlichten heb ik niet ontkoppeld, maar met ducttape ‘opgehangen’, er hoefde dus niets gereset te worden. Nogmaals dank voor de adviezen.201WD schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:16:
[...]
Moeilijk is het niet.
de modderkuipen achter moeten er uit, torx
Achterlichten demonteren, let op met foutmelding, die daarna weer gereset moet worden.
Makkelijkste iss het te doen met 2 man , extra handjes om hem vast te houden, dit om schade te voorkomen.
Voor de liefhebbers: ik heb een complete kabelboom voor de achterbumper beschikbaar, inclusief 4 goede sensoren. Stuur maar een bericht als je belangstelling hebt.
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Ik had een ID3 first die in mei ook last had van ghost touches en schermen die uitvielen. Ben hiervoor bij de dealer geweest en na een 'reparatie' kwamen de problemen binnen enkele dagen gewoon weer terug. Bij mij vielen op random momenten beide schermen in de auto voor een aantal seconden uit. Wanneer de schermen dan weer aan gingen kreeg ik allerlei meldingen dat lane-assist en andere functies tijdelijk uitgeschakeld waren. Heb hier een video van gemaakt en deze verstuurd naar het wagenparkbeheer waar ik bij zit. Zij hebben besloten de auto terug te nemen en mij een andere ID3 aan te bieden. Heb het idee dat de dealer hier totaal geen raad mee weet, want ik zag de auto vorige week nog bij hen op de parkeerplaats staan toen ik langs reed.jeantje schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:53:
Ik wil hier toch even weer iets aan toevoegen. Mijn ID.3 heeft weer last van ghost touches op de knoppen. Hierdoor herstart het display constant opnieuw op. (snelheid is dan soms ook niet meer zichtbaar)
Ook geeft de auto af en toe op de snelweg een emergency brake waarbij de auto van 100 naar 80 remt en dan weer vrolijk verder gaat rijden. Het is echt schrikken dat de auto vol op zijn remt trapt voor n seconde.
De dealer wil het onderzoeken tegen uurtarief. Ze kunnen het zo niet vinden. Het gaat me volgens hen zeker wel een dag aan uurloon kosten.
Ik heb contact gezocht met Volkswagen en ook zij zeggen zo iets van. Oh wat vervelend maar jouw probleem.
Ik vind dit echt absurd voor een groot automerk, leveren gewoon een levensgevaarlijke auto en nemen er geen verantwoordelijkheid voor.
Ik ben nu in contact met het RDW, zij vinden dit een kwalijke zaak en gaan kijken of dit een terugroepactie moet worden of dat het een individueel geval is.
ze weten het wel. kost alleen geld en bij wie komt de factuur te liggen.Mattaaa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:37:
[...]
Heb het idee dat de dealer hier totaal geen raad mee weet, want ik zag de auto vorige week nog bij hen op de parkeerplaats staan toen ik langs reed.
Lease? Dealer? PON Importeur? VW HQ?
Ghosttouches is je touchscherm [1k?] en vervangen is niet zo spannend, maar als beide schermen nu kuren tonen is dat de ICAS3.. wat je multimedia computer is en die grap gaat richting 3k excl arbeid.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Deze brief heb ik eind mei/begin juni al gehad (ID.4 November '22).. Dealer heeft echter 2e week augustus pas tijd. Krijg wel een leen-/huurauto. Wie voor de kosten opdraait (LM/Dealer of Pon) weet ik niet.A.Geerts schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:29:
Vandaag deze brief ontvangen van de leasemaatschappij:
Om te zorgen dat u veilig aan het verkeer kunt deelnemen, voeren autofabrikanten constant onderzoek uit naar de kwaliteit van hun voertuigen. De Volkswagen importeur heeft geconstateerd dat er vanwege een ontwerp- of constructiefout mogelijk iets aan uw voertuig defect is of kan raken.
Zij organiseren daarom een Terugroepactie om het (mogelijke) defect voor u te herstellen indien dat mogelijk en noodzakelijk is.
Beschrijving:
Er is vastgesteld dat de mogelijkheid bestaat dat de schroefverbinding van de voorstoelen tussen de rugleining en de zittingkuip niet correct is uitgevoerd.
Wat moet u doen?
Wij verzoeken u vriendelijk zo spoedig mogelijk een afspraak te plannen met uw VW dealer om de schroefverbinding te laten controleren/herstellen.
———
Dealer (van mossel Tilburg) heeft wel redelijk snel tijd (19aug), maar heeft de auto wel de hele dag nodig, maar een leenauto kan niet is niet toegestaan vanuit de importeur…..
Gaat om een ID.4 Pro Business (MY2024)
Mijn id.4 is van September '22. Geen terugroepactie gezien. Is dit vanaf een bepaalde datum pas?BB72 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:30:
[...]
Deze brief heb ik eind mei/begin juni al gehad (ID.4 November '22).. Dealer heeft echter 2e week augustus pas tijd. Krijg wel een leen-/huurauto. Wie voor de kosten opdraait (LM/Dealer of Pon) weet ik niet.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Moet je even kentekencheck doen op https://www.rdw.nl/. Daar staat de terugroepactie voor mijn auto netjes geregistreerd.Devke schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:00:
[...]
Mijn id.4 is van September '22. Geen terugroepactie gezien. Is dit vanaf een bepaalde datum pas?
/f/image/g5Ga24zbSgmpVnTfFO2zNFFc.png?f=fotoalbum_large)
Er staan overigens 5 terugroepactie's voor de ID.4 op het terugroepregister (https://terugroepregister.../Terugroepregister.aspx):
/f/image/lWDtbMtEjbTOJm6JTHqFXkKv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 103% gewijzigd door BB72 op 23-07-2024 16:44 ]
Laatste linkje werkt hier niet. Op de RDW site zie ik idd geen acties openstaan. Raar dat 1 maand verschil wel kan leiden tot terugroep of niet.BB72 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:34:
[...]
Moet je even kentekencheck doen op https://www.rdw.nl/. Daar staat de terugroepactie voor mijn auto netjes geregistreerd.
[Afbeelding]
Er staan overigens 5 terugroepactie's voor de ID.4 op het terugroepregister (https://terugroepregister.../Terugroepregister.aspx):
[Afbeelding]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Op het assistance pakket van de Id5 zit een alarm, alleen staat niet aangegeven of dit klasse 2 of 3 is?
Weet iemand welke klasse van toepassing is?
Green candle chaser
Je kenteken intikken op rdw site.Devke schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:00:
[...]
Mijn id.4 is van September '22. Geen terugroepactie gezien. Is dit vanaf een bepaalde datum pas?
Als er een terugroepactie is staat het daar vermeld.
Of via chassisnummer op de recall site van vw.
En dat is deze:201WD schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:34:
[...]
Je kenteken intikken op rdw site.
Als er een terugroepactie is staat het daar vermeld.
Of via chassisnummer op de recall site van vw.
VW Service Campaigns and Recalls
alarm klasse 2 zonder scm keuring.Kody Scott schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:09:
Op het assistance pakket van de Id5 zit een alarm, alleen staat niet aangegeven of dit klasse 2 of 3 is?
en mensen zonder alarm optie.. dan heb je alarm klasse 1
deze is meer up-to-dateMJMaverick schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:52:
[...]
En dat is deze:
VW Service Campaigns and Recalls
https://www.dieteren.be/nl/recall/
De tijd dat er bezinksel in benzine zat is lang geleden.SiNaga schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:00:
[...]
Ik vond je vergelijking enigzins scheef. Bij een benzineauto wordt namelijk geadviseerd om je tank niet helemaal leeg te rijden, maar minimaal een kwart gevuld te houden:
Een tank helemaal vol gooien is nooit een probleem. Een tank helemaal leegrijden soms wel, vooral bij diesels. Maar 1% over is genoeg.
Hallo, nee ik heb geen "kale"uitvoering. Ik heb een Glacier White met zwart dak en heb er diverse opties op zitten . Ik zal in het weekend eens een foto maken van de sticker.Samplex schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:18:
L1F = code not found
1NC = Full wheel covers
N06 = code not found
0BE = Rear stabilizer
VI6 = code not found
8GJ = Alternator 60 A
1KA = Drum brakes, rear
1LA = Disc brakes, front
6C2 = code not found
8RS = Speakers, front
E0A = No special edition
0AE = Front stabilizer
0BE = Rear stabilizer
Om hier op terug te komen.jeantje schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:53:
Ik wil hier toch even weer iets aan toevoegen. Mijn ID.3 heeft weer last van ghost touches op de knoppen. Hierdoor herstart het display constant opnieuw op. (snelheid is dan soms ook niet meer zichtbaar)
Ook geeft de auto af en toe op de snelweg een emergency brake waarbij de auto van 100 naar 80 remt en dan weer vrolijk verder gaat rijden. Het is echt schrikken dat de auto vol op zijn remt trapt voor n seconde.
De dealer wil het onderzoeken tegen uurtarief. Ze kunnen het zo niet vinden. Het gaat me volgens hen zeker wel een dag aan uurloon kosten.
Ik heb contact gezocht met Volkswagen en ook zij zeggen zo iets van. Oh wat vervelend maar jouw probleem.
Ik vind dit echt absurd voor een groot automerk, leveren gewoon een levensgevaarlijke auto en nemen er geen verantwoordelijkheid voor.
Ik ben nu in contact met het RDW, zij vinden dit een kwalijke zaak en gaan kijken of dit een terugroepactie moet worden of dat het een individueel geval is.
- Ik kan nog beroep doen op mijn garantie en kan dus voor het display langskomen. Helaas voor mij een dagtaak aangezien de auto uit Vlaardingen komt en ik zelf in Brabant woon. Maar goed ze willen het nog netjes oplossen.
- Het spontane remmen was nog niet vaak gemeld bij het RDW, daardoor is het geen terugroepactie maar moeten de sensoren mogelijke gecalibreerd worden.
Inderdaad een beetje jammer dat er zoveel problemen zijn met de ID's al hoop ik wel dat ze zich eerstdaags toch eens zullen herpakken =/jeantje schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:40:
[...]
Eerlijk gezegd ben ik teleurgesteld in de kwaliteit van de ID.3. Voor mij geen Volkswagen meer en word de volgende weer een BMW benzine denk ik. Jammer toch 6000 euro afgeschreven op een occasion in een jaar tijd.
Dat gezegd zijnde, waarom specifiek geen elektrische BMW?
Mijn vrouw rijdt met een PHEV BMW van haar werk, een 225e xDrive. Ze had geen inspraak in het model ofzo maar het moet gezegd dat het ding best wel goed rijdt en bijna 100km haalt met zijn 14-15kWh batterij. 'k Heb geen ervaring met de iX lijn maar het geeft wel vertrouwen (al zien ze er niet uit =))
Wat ik probeer te zeggen is: waarom terug naar een benzine?
Oh omdat ik de auto prive rijd. Ik vind die Active Tourer niet echt een leuke auto voor mezelf. Ik heb ook nog een Cupra Leon PHEV overwogen. Maar is allemaal veel duurder om te rijden dan de ID.3 (zolang er geen wgb is dan).deroby schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:00:
[...]
Inderdaad een beetje jammer dat er zoveel problemen zijn met de ID's al hoop ik wel dat ze zich eerstdaags toch eens zullen herpakken =/
Dat gezegd zijnde, waarom specifiek geen elektrische BMW?
Mijn vrouw rijdt met een PHEV BMW van haar werk, een 225e xDrive. Ze had geen inspraak in het model ofzo maar het moet gezegd dat het ding best wel goed rijdt en bijna 100km haalt met zijn 14-15kWh batterij. 'k Heb geen ervaring met de iX lijn maar het geeft wel vertrouwen (al zien ze er niet uit =))
Wat ik probeer te zeggen is: waarom terug naar een benzine?
Edit: ik heb ook geen eigen laadpaal, want appartement...
[ Voor 3% gewijzigd door jeantje op 25-07-2024 16:04 ]
Hoe je hem kunt verstellen weet ik niet, maar hij zit gemonteerd aan de onderkant van de klep van het neuscompartiment. Een zwarte unit met een klein gat aan de onderkant, ik weet niet heb niet goed gekeken of daar een schroef oid in zit.ID3-Piet schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:15:
[Afbeelding]Iemand ervaring met het afstellen van de ruitensproeier van de ID3? Ik wil hem graag wat hoger laten sproeien, maar hoe stel je hem af?
Ik vroeg mij dat ook al af. Mijn panoramadak wordt prima schoon, nu de voorruit nog…..ID3-Piet schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:15:
[Afbeelding]Iemand ervaring met het afstellen van de ruitensproeier van de ID3? Ik wil hem graag wat hoger laten sproeien, maar hoe stel je hem af?
ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E
Dat rondje rechts in je foto, daar zit een torx schroef in, tegen de klok indraaien dan gaat de sproeier hoger. met de klok meedraaien, gaat hij lager,ID3-Piet schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:15:
rustig doen en klein beetje draaien
:strip_exif()/f/image/pkJh2zdhPS9EE7oGI8MoQz2U.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door 201WD op 27-07-2024 14:39 ]
Ik krijg in HA allemaal meldingen dat id4 gegevens niet beschikbaar zijn. Jullie ook voor de HA gebruikers?
:strip_exif()/f/image/fIEKxcklS3NheI0ilWXasQCo.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 64% gewijzigd door Devke op 27-07-2024 15:08 ]
Ja, de VW We Connect app liet ook heel oude data zien en kan ook geen data meer ophalen. Ik vermoed een probleem bij de servers van VW dus.Devke schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:07:
Ik krijg in HA allemaal meldingen dat id4 gegevens niet beschikbaar zijn. Jullie ook voor de HA gebruikers?
[Afbeelding]
Gaan die servers zover dat ze de achterklep van de auto open zetten 🙈. Kom net bij de auto om daar ff te kijken en zie de achterklep openstaan. Auto heb ik zelf gebruikt maar echt weggezet zonder klep los (niet eens open gehad)Sicco92 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:19:
[...]
Ja, de VW We Connect app liet ook heel oude data zien en kan ook geen data meer ophalen. Ik vermoed een probleem bij de servers van VW dus.
Achterklepknop op de afstandsbediening ingedrukt gehouden in de broekzak verwacht ik. Dan gooit de achterklep gewoon open voor je op afstand.Devke schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:28:
[...]
Gaan die servers zover dat ze de achterklep van de auto open zetten 🙈. Kom net bij de auto om daar ff te kijken en zie de achterklep openstaan. Auto heb ik zelf gebruikt maar echt weggezet zonder klep los (niet eens open gehad)
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Zelfde probleem hier met de app-verbinding. Die haalt geen data op.
Het "grappige" is dat Tronity wel gewoon de data ophaalt en dat ik een notificatie kreeg toen de auto klaar was met laden... Oh well... Zal het straks wel weer doen.
Het "grappige" is dat Tronity wel gewoon de data ophaalt en dat ik een notificatie kreeg toen de auto klaar was met laden... Oh well... Zal het straks wel weer doen.
Ik had de auto opnieuw toegevoegd aan de app maar nu geen data. Ik was aan het laden en toen hij klaar was kreeg ik wel een notificatie van de VW app dat het doel bereikt was. Vreemd.Ben.Hahlen schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:20:
Net weer terug met de ID.5 GTX vanuit Frankrijk. Wat een heerlijke wagen is het toch, rijdt echt geweldig. En nog een mooi ding ook, die rode kleur met het zwarte dak.
Vergeet wel eens dat het onder de streep gewoon een super wagen is.
Rood met zwart is de beste combinatie voor deze auto😃 #teamkingsredKaiseRRuby schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:02:
Net weer terug met de ID.5 GTX vanuit Frankrijk. Wat een heerlijke wagen is het toch, rijdt echt geweldig. En nog een mooi ding ook, die rode kleur met het zwarte dak.
Tja.... 🤨
Op de VW navi gereden ?KaiseRRuby schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:02:
wordt het al drukker aan de snelladers langs de peage ?
Nee, toch maar even met ABRP, voor de zekerheid. Maar hoefde enkel vandaag iets langer stuk en toen nog Bastenaken ingereden, daar moest ik 5 minuten wachten bij de total maar dat was ook geen lader die aanbevolen werd.spencer_830 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:09:
[...]
Op de VW navi gereden ?
wordt het al drukker aan de snelladers langs de peage ?
Echt opvallend richting zuid-Frankrijk is dat er heel veel laadpleinen zijn bijgekomen sinds 2 jaar geleden. Van Total, Engie, Fastned. Dus moderne pleinen, soms 2x zo groot als Ionity (10-12 laders). Bijvoorbeeld 300 meter na de Ionity Saint-Witz is nu een mooi Fastned laadstation.
Probleem is inmiddels bij mij opgelostBen.Hahlen schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:20:
HA geeft hier nog steeds foutmeldingen op de auto.
Even de integratie herladen. Fixte bij mij het probleem in ieder geval. Check wel van tevoren of de We Connect app het wel weer bij je doet, anders doet de HA integratie heb waarschijnlijk ook nog niet.Devke schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:22:
[...]
HA geeft hier nog steeds foutmeldingen op de auto.
Sicco92 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:26:
[...]
Even de integratie herladen. Fixte bij mij het probleem in ieder geval. Check wel van tevoren of de We Connect app het wel weer bij je doet, anders doet de HA integratie heb waarschijnlijk ook nog niet.
:strip_exif()/f/image/uak93oTrS65eo10aSoliTlby.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet alles werkt lekker nog maar tis al meer dan net. Integratie blijft op "initialiseren" staan nu. HA ook al een x opnieuw gestart maar dat lost het (nog) niet op. In bovenstaande mis ik de temperaturen bv nog in graden.
Edit: Opgelost ook hier.
Vraagje. Kan het niet vinden in het forum.
Kun je de 360 graden camera beelden opnemen van je id? Zoja hoe eventueel?
Kun je ze evt ook bekijken via HA?
Wellicht komt hier de privacywet om de hoek kijken.
Voor zover ik weet kan dit niet.Devke schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:22:
Gelukt, THNX!! Wel even de klep open doen om bij het schroefje te kunnen komen en dan…201WD schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:36:
[...]
Dat rondje rechts in je foto, daar zit een torx schroef in, tegen de klok indraaien dan gaat de sproeier hoger. met de klok meedraaien, gaat hij lager,
rustig doen en klein beetje draaien
[Afbeelding]
Klep open, schroefje verdraaien, klep dicht, testen… en dat een keer of vijf.
Mooi dat het gelukt is , mooi klusje met dit mooie weer.ID3-Piet schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:25:
[...]
Gelukt, THNX!! Wel even de klep open doen om bij het schroefje te kunnen komen en dan…
Klep open, schroefje verdraaien, klep dicht, testen… en dat een keer of vijf.
Ik zal ze bij mijn auto ook eens afstellen die staan aan de lage kant.
Voor zover ik weet is dit in de EU (en de VS) bij geen van de ID.X modellen mogelijk. De Chinese modellen kunnen het wél maar daar kijken ze sowieso iets anders tegen de gegevens van 'persoonlijke privacy' aan....Devke schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:22:
Nog exact 4 maanden, dan mag ik me ook in dat team gaan voegen met een Full-Option MY25 ID.3 Pro-S BusinessA.Geerts schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:05:
[...]
Rood met zwart is de beste combinatie voor deze auto😃 #teamkingsred

Al is 'ie niet helemaal 'Full-Option'. De 'steunhaak' ten behoeven van een fietsendrager komt er als énige optie niet op. Ding kun je toch niet misbruiken om er een aanhanger mee te trekken
[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 28-07-2024 14:02 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik had al zo'n vermoeden hoor maar dacht het ergens gelezen te hebben maar kon het niet meer vinden.Will_M schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:45:
[...]
Voor zover ik weet is dit in de EU (en de VS) bij geen van de ID.X modellen mogelijk. De Chinese modellen kunnen het wél maar daar kijken ze sowieso iets anders tegen de gegevens van 'persoonlijke privacy' aan....
Bij mij werkte de connectie zaterdagavond weer, dus dat scheelde weer 
Gisteren terug gereden in de ID.5 Pro met bepakking vanuit de Alsace (Franse gedeelte). Met 2x laden (Hauconcourt en Wellin) 688KM gereden. Vertrokken met 97%, aangekomen met 19%. Gemiddeld verbruik 19.1 kW/h (dacht ik, kan dat niet goed meer zien en vergeten een foto te maken).
Overal zo hard gereden als dat ik mocht. Zeker niet ontevreden.
Wat mij wel opviel is dat ABRP een stuk positiever was over de aankomsttijd dan zowel Maps als de VW Navigatie.
De VW navigatie vond overigens dat het met 1 laadstop kon, maar met 2 kinderen op de achterbank was 2 stops prima.
In de VW navigatie de thuislocatie ingevoerd en de 2 laadstops handmatig toegevoegd.
Gisteren terug gereden in de ID.5 Pro met bepakking vanuit de Alsace (Franse gedeelte). Met 2x laden (Hauconcourt en Wellin) 688KM gereden. Vertrokken met 97%, aangekomen met 19%. Gemiddeld verbruik 19.1 kW/h (dacht ik, kan dat niet goed meer zien en vergeten een foto te maken).
Wat mij wel opviel is dat ABRP een stuk positiever was over de aankomsttijd dan zowel Maps als de VW Navigatie.
De VW navigatie vond overigens dat het met 1 laadstop kon, maar met 2 kinderen op de achterbank was 2 stops prima.
In de VW navigatie de thuislocatie ingevoerd en de 2 laadstops handmatig toegevoegd.
Dat is mij op terugreis vanaf Hirtshals in Denemarken ook opgevallen. Het lijkt alsof de live verkeers informatie van ABRP gewoon niet lekker werkt.Ben.Hahlen schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:02:
Bij mij werkte de connectie zaterdagavond weer, dus dat scheelde weer
Wat me opvalt is dat ABRP vaak het accu percentage net iets te negatief inschat. Ik heb nu 7% voor de accu ingevuld bij de laadstops en kom dan vaak met zo'n 10-12% aan.
Je kan in ABRP gewoon het verbruik zelf instellen, dus dat heb je zelf in de hand.
Ik gebruik een ODB dongle. Het punt is dat je op een lange afstand niet altijd de maximum snelheid rijdt. Er waren bijvoorbeeld best wat wegwerkzaamheden waar je gewoon langzamer rijdt.juanpabloo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:35:
Je kan in ABRP gewoon het verbruik zelf instellen, dus dat heb je zelf in de hand.
Als je met de ID.3 77kWh onder de 15% komt dan kan hij met 175kW laden, ofwel, dat wil ik graag.
Dus het verbruik klopt misschien wel, maar de dat gaat, volgens mij, gewoon uit van continue de maximum snelheid.
Maar als je dat weet, zet je het standaard verbruik @100% maximum snelheid toch iets omlaag òf je geeft aan dat je max 95% van de maximum snelheid rijdt?
Ik lees verschillende verhalen over het oververhit raken van de accu’s als je bergaf gaat en veelvuldig op de moter afremt, wat is jullie ervaring? Ik rijd zelf een id.5 pro performance.
De ID.4 detecteert de helling en gaat dan verplicht naar 'B' (omdat de remmen er niet op berekend zijn). En als je accu dan te vol zit zit gaat hij stroom dumpen. En praktisch gezien kan hij dat alleen door de heater vol aan te zetten. Dus dan rij je met alle ramen open, met lucht van 40 graden in je bakkes de berg af. Been there, done thatmawi schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:14:
Ik lees verschillende verhalen over het oververhit raken van de accu’s als je bergaf gaat en veelvuldig op de moter afremt, wat is jullie ervaring? Ik rijd zelf een id.5 pro performance.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
dan moet die accu bijna helemaal vol zitten toch?
Heb je daar wat linkjes voor? Een snelle Google search levert mij niet echt iets in die richting op. Ik rem zelf veelvuldig op de motor. Ik zit nu in heuvelachtig Denemarken waarbij het om en op regenereren/verbruiken is. Dat gaat via de DC bus van de auto. Ik kan me voorstellen dat het op een lange daling van meerdere kilometers icm een volle accu een probleem zou kunnen zijn, maar waarom zou je bovenop een berg je accu op 100% laden?mawi schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:14:
Ik heb dit alleen gehad bij hoge percentages (90%+) en 58 kWh accu. Laadt nu tot 80 Max en dan geen problemen gehad.Devil schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:34:
[...]
De ID.4 detecteert de helling en gaat dan verplicht naar 'B' (omdat de remmen er niet op berekend zijn). En als je accu dan te vol zit zit gaat hij stroom dumpen. En praktisch gezien kan hij dat alleen door de heater vol aan te zetten. Dus dan rij je met alle ramen open, met lucht van 40 graden in je bakkes de berg af. Been there, done that
https://www.autovisie.nl/...je-komende-jaren-voor-ev/
Heb ik even wat gemist? 2025 was ook belastingvrij toch? Wegenbelasting. Dit betekend dat je in 2026 meer wegenbelasting betaald met een EV dan met een bezine auto met hetzelfde gewicht. Je zou weer brandstof gaan rijden 🤔
Heb ik even wat gemist? 2025 was ook belastingvrij toch? Wegenbelasting. Dit betekend dat je in 2026 meer wegenbelasting betaald met een EV dan met een bezine auto met hetzelfde gewicht. Je zou weer brandstof gaan rijden 🤔
[ Voor 29% gewijzigd door Devke op 31-07-2024 20:14 ]
Nee je hebt niets gemistDevke schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:06:
https://www.autovisie.nl/...je-komende-jaren-voor-ev/
Dit nieuwsberichtje is 4 uur oud. Ik lees daar een korting voor 2025 van 25%. Voor mijn gevoel had het demissonaire kabinet besloten 2025 nog 100% korting te geven en idd de rekening bij hybride kwam te liggen. Vandaar wat is het nu.UTMachine schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:59:
[...]
Nee je hebt niets gemistUiteindelijk worden de ICE duurder of de BEV goedkoper, dat de overheid iedereen in een BEV wilt hebben, gaat niet zomaar werken.
https://weblog.independer...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Hier is het duidelijk 2025 ook nog 100% korting. Is van april dit jaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Devke op 31-07-2024 21:10 ]
Het was al een paar dagen (misschien weken?) op andere sites, maar een PHEV is zeker niet interessant meer.Devke schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:06:
[...]
Dit nieuwsberichtje is 4 uur oud. Ik lees daar een korting voor 2025 van 25%. Voor mijn gevoel had het demissonaire kabinet besloten 2025 nog 100% korting te geven en idd de rekening bij hybride kwam te liggen. Vandaar wat is het nu.
https://weblog.independer...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Hier is het duidelijk 2025 ook nog 100% korting. Is van april dit jaar.
Nope. Maar voor de duidelijkheid.... 2025 is dus wel 100% korting? Anders zou namelijk het 1e artikel niet kloppen. Of wij lullen nu langs elkaar op 😜🤣UTMachine schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:22:
[...]
Het was al een paar dagen (misschien weken?) op andere sites, maar een PHEV is zeker niet interessant meer.
Dit vroeg ik me een paar weken geleden ook af:Devke schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:06:
Dit nieuwsberichtje is 4 uur oud. Ik lees daar een korting voor 2025 van 25%. Voor mijn gevoel had het demissonaire kabinet besloten 2025 nog 100% korting te geven en idd de rekening bij hybride kwam te liggen. Vandaar wat is het nu.
Dit zinnetje gaat het om:Zjanzjak schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:37:
Krijg de nieuwsbrief binnen van Kieskeurig.nl (aangaande elektrisch rijden) en lees het volgende:
Voorlopige vrijstelling van MRB - De motorrijtuigenbelasting (MRB) is een belasting die elke automobilist moet afdragen, tenzij hij of zij een elektrische auto heeft. In dat geval betaal je voorlopig helemaal geen MRB. Het originele plan was om deze regeling tot en met 2024 te laten gelden, maar het is met een jaar verlengd. Na 2025 wordt de MRB als volgt berekend:
- In 2025 betaal je geen MRB;
- In 2026 heb je 40 procent korting;
- Van 2027 tot en met 2029 heb je 30 procent korting;
- In 2030 heb je 25 procent korting;
- Vanaf 2031 heb je geen korting meer en betaal je het volle pond.
Heb ik een memo gemist?
Waar kan ik op de rijksoverheid-pagina's vinden dat de MRB korting van 100% met een jaar verlengd is?
In de factsheet kan ik het iig niet terugvinden.
Het originele plan was om deze regeling tot en met 2024 te laten gelden, maar het is met een jaar verlengd.
Ik heb het gevoel dat men elkaar maar napraat en copy paste toepast dus hou ik het bij de feiten.
Mijn 'waarheid' is dus de factsheet van de overheid.
En is het volgend jaar dus 75% korting voor electrische voertuigen.
Ff diverse site's bekeken. Autoweek ook o.a. ook daar reppen ze dat het plan 2025 was maar dat het kabinet 2025 nog het tarief op 0 houdt en dat de hybride rijder dit ophoest. Lekker duidelijk dus allemaal weer. Zo ken ik onze overheid weer. Ik ga dan maar uit van 25% betalen, dus 75% korting. 2026 zal het voordeel dan weg zijn op een EV. Zie eerdere post. Of de ICE moet meer omhoog gaan dan de EV.Zjanzjak schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:31:
[...]
Dit vroeg ik me een paar weken geleden ook af:
[...]
Dit zinnetje gaat het om:
Het originele plan was om deze regeling tot en met 2024 te laten gelden, maar het is met een jaar verlengd.
Ik heb het gevoel dat men elkaar maar napraat en copy paste toepast dus hou ik het bij de feiten.
Mijn 'waarheid' is dus de factsheet van de overheid.
En is het volgend jaar dus 75% korting voor electrische voertuigen.
...of het kabinet is dan alweer gevallen en het is wachten op het volgende plan. Niets zo onzeker als de mobiliteitsplannen in Nederland op dit moment. Ik heb voor mijzelf besloten mij er niet langer druk over te maken en gewoon te genieten van de ID.
https://www.evrijders.nl/nieuws/mrb-korting-is-definitief
2025: 75% korting
2026-2028: 40% korting
2029: 35% korting
2030: 30% korting
Maar zoals eerder al gezegd, grote kans (denk ik) dat dit kabinet toch eerdaags valt, en de plannen weer anders worden…
2025: 75% korting
2026-2028: 40% korting
2029: 35% korting
2030: 30% korting
Maar zoals eerder al gezegd, grote kans (denk ik) dat dit kabinet toch eerdaags valt, en de plannen weer anders worden…
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Gelukkig mogen we elke 4 jaar onze stem uitbrengen, dat er dit jaar veel stemmen naar een clown met gek haar gegaan zijn en een madam op een tractor heeft zo zijn invloed.Devke schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:48:
Ff diverse site's bekeken. Autoweek ook o.a. ook daar reppen ze dat het plan 2025 was maar dat het kabinet 2025 nog het tarief op 0 houdt en dat de hybride rijder dit ophoest. Lekker duidelijk dus allemaal weer. Zo ken ik onze overheid weer. Ik ga dan maar uit van 25% betalen, dus 75% korting. 2026 zal het voordeel dan weg zijn op een EV. Zie eerdere post. Of de ICE moet meer omhoog gaan dan de EV.
Anyways, de VER heeft het in haar nieuwsbrief vandaag nog even netjes uitgelegd.
Persoonlijk denk ik dat bepaalde zaken voor ICE wel wat duurder gaan worden in de toekomst.
Maar voor mij geldt ook dit vooral:
Ik geniet alleen van een andere elektrische wagen maar dat terzijde.AlphaRomeo schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:13:
...of het kabinet is dan alweer gevallen en het is wachten op het volgende plan. Niets zo onzeker als de mobiliteitsplannen in Nederland op dit moment. Ik heb voor mijzelf besloten mij er niet langer druk over te maken en gewoon te genieten van de ID.
Ik heb er geen woord aan toe te voegen. 100% met je eens. Btw korte noot.... we zijn hier zeer tevreden over onze EV.Zjanzjak schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:23:
[...]
Gelukkig mogen we elke 4 jaar onze stem uitbrengen, dat er dit jaar veel stemmen naar een clown met gek haar gegaan zijn en een madam op een tractor heeft zo zijn invloed.
Anyways, de VER heeft het in haar nieuwsbrief vandaag nog even netjes uitgelegd.
Persoonlijk denk ik dat bepaalde zaken voor ICE wel wat duurder gaan worden in de toekomst.
Maar voor mij geldt ook dit vooral:
[...]
Ik geniet alleen van een andere elektrische wagen maar dat terzijde.
Dag allen, trotse eigenaar van een ID.4 uit ' 23, zelf geimporteerd uit Luxemburg. Hier in NL kregen we hem maar niet gevonden met exact hoe we hem wilde incl. opties, daar wel voor een heel strakke prijs bij de grootste VW dealer. Maar goed.
Wat opviel is dat we al vaak de melding krijgen " nieuwe gebruikersinstellingen beschikbaar " waarna settings gereset worden, of je nu OK selecteert of niet… Google en fora leren dat dit een bekend probleem is en opgelost kan worden met updates. Maar, Volkswagen en dealer lokaal bevestigen beide dat alles is gedaan aan deze auto, maar parallel kunnen ze me weer niet zeggen wat de laatste software versie moet zijn en of ik dus de juiste heb? En dit is meteen ook mijn vraag: welke heb ik nu (want dealer gaf aan dat ik niet hoef langs te komen want hij is conform meest recente software); de 3.1.4?
Wat opviel is dat we al vaak de melding krijgen " nieuwe gebruikersinstellingen beschikbaar " waarna settings gereset worden, of je nu OK selecteert of niet… Google en fora leren dat dit een bekend probleem is en opgelost kan worden met updates. Maar, Volkswagen en dealer lokaal bevestigen beide dat alles is gedaan aan deze auto, maar parallel kunnen ze me weer niet zeggen wat de laatste software versie moet zijn en of ik dus de juiste heb? En dit is meteen ook mijn vraag: welke heb ik nu (want dealer gaf aan dat ik niet hoef langs te komen want hij is conform meest recente software); de 3.1.4?

:fill(white):strip_exif()/f/image/tG1TAoyMBCy3XqA1y91HTZ8Y.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door BeuQert op 01-08-2024 19:18 ]
Volgens mij heb je 3.2.
Er zou ook een ‘Software’ tegel moeten zijn die je de versie toont.
[ Voor 17% gewijzigd door 7o9 op 01-08-2024 18:30 ]
De meldingen ken ik gelukkig niet, maar mijn 2021 ID3 stond tot afgelopen week op versie 3.2 maar is tijdens onderhoud naar 3.7 ge-update.BeuQert schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:34:
Dag allen, trotse eigenaar van een ID.4 uit ' 23, zelf geimporteerd uit Luxemburg. Hier in NL kregen we hem maar niet gevonden met exact hoe we hem wilde incl. opties, daar wel voor een heel strakke prijs bij de grootste VW dealer. Maar goed.
Wat opviel is dat we al vaak de melding krijgen " nieuwe gebruikersinstellingen beschikbaar ". Google en fora leren dat dit een bekend probleem is en opgelost kan worden met updates. Maar, Volkswagen en dealer lokaal bevestigen beide dat alles is gedaan aan deze auto, maar parallel kunnen ze me weer niet zeggen wat de laatste software versie moet zijn en of ik dus de juiste heb? En dit is meteen ook mijn vraag: welke heb ik nu (want dealer gaf aan dat ik niet hoef langs te komen want hij is conform meest recente software); de 3.1.4?![]()
[Afbeelding]
ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E
3.7? Ik dacht dat ze al bij eerdere versies gestopt waren. Mijn auto is jonger en staat op 3.2EDB schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:02:
[...]
De meldingen ken ik gelukkig niet, maar mijn 2021 ID3 stond tot afgelopen week op versie 3.2 maar is tijdens onderhoud naar 3.7 ge-update.
BTW ik heb wel een software OTA klaar staan. Volgens mij degene die je toestemmimg geeft aan VW om reclame door te laten komen?
Iemand die geïnstalleerd? Ik heb hem in de wacht staan.
Iemand die geïnstalleerd? Ik heb hem in de wacht staan.
Oh? Is jouw auto nog een 1st?EDB schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:02:
[...]
De meldingen ken ik gelukkig niet, maar mijn 2021 ID3 stond tot afgelopen week op versie 3.2 maar is tijdens onderhoud naar 3.7 ge-update.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Verrek klopt 😅 3.2 it is.7o9 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:28:
Volgens mij heb je 3.2.
Het is een pro performance, 58kw, geen first.
ZuurEDB schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:36:
[...]
Het is een pro performance, 58kw, geen first.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Na 3 jaar en 95k km zonder problemen begint mijn id4 1st nu langzaam uit elkaar te vallen. Storing elektronische parkeerrem waardoor auto hold en cruise control ook niet meer werken en ik continue met een kerstboom aan foutmeldingen en waarschuwingspiepjes rond rijd. En tijdens het rijden van alle kanten onder de auto gebonk. Inmiddels beginnen ook beide schermen af en toe spontaan te rebooten. Gelukkig heeft de dealer al over 7 weken tijd om ernaar te kijken. Godzijdank is het lease en kan ik hem over 3 maanden inleveren.
Een hele nieuwe id4? De software ziet er namelijk gestroomlijnder uit dan de 3.2 versie namelijk.
[ Voor 196% gewijzigd door Devke op 02-08-2024 08:27 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Devke op 02-08-2024 08:26 ]
Zojuist tijdens het verplaatsen van onze ID.4 viel (pas) op wat voor gebrom en gezoem hij maakt in stilstand. Aangezien we altijd een ICE gewend zijn: is dit "normaal"? Kan me voorstellen dat met de vele elektrische systemen en in volledige stilstand + buiten stil dit extra opvalt aan de binnenkant?
Dit scherm is zoveel beter als wat wij hebben (MY2023); heb jij een model van dit jaar dan dus?Riyu schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:10:
Wat ik wel waardeer aan VW is dat de wagen meer kan laden dan op papier. Ik rij met de ID4 met het kleinere batterijpakket en zou max. aan 100 kW kunnen laden. Leuk als die toch dat tikkeltje meer laadt, zo ben ik toch wat sneller de baan op. [Afbeelding]
Yup! Dit is het 2024 model, draait op 4.0BeuQert schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:30:
[...]
Dit scherm is zoveel beter als wat wij hebben (MY2023); heb jij een model van dit jaar dan dus?
Mij nooit echt opgevallen. Ik hoor hooguit de ventilator van de verwarming/koeling. Pas bij rijden ga je hem even iets horen maar dat is bij iedere EV zo.BeuQert schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:29:
Zojuist tijdens het verplaatsen van onze ID.4 viel (pas) op wat voor gebrom en gezoem hij maakt in stilstand. Aangezien we altijd een ICE gewend zijn: is dit "normaal"? Kan me voorstellen dat met de vele elektrische systemen en in volledige stilstand + buiten stil dit extra opvalt aan de binnenkant?
Mijn ID.4 Pro MY 2021 met de zeer buggy 3.2 software krijgt binnenkort de upgrade naar 3.7! Hopelijk zijn de verbindingsproblemen en freezes die een reset nodig hebben dan voorbij.
Wat voor onderhoud ?EDB schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:02:
[...]
Dit is de 2e melding dat ik zie dat er naar 3.7 gestapt wordt. Klopt dit 100%? Ik weet niet beter dat 3.2 de laatste is voor bepaalde bouwjaren. Mijn auto is namelijk van 2022 bouwjaar.ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:37:
Mijn ID.4 Pro MY 2021 met de zeer buggy 3.2 software krijgt binnenkort de upgrade naar 3.7! Hopelijk zijn de verbindingsproblemen en freezes die een reset nodig hebben dan voorbij.
Dat is normaal. Op het moment dat je de auto nadert, dat merkt hij aan de nabijheid van de sleutel, gaat hij alvast wat zaken voorbereiden en dan kun je wat gezoem en geklik horen.BeuQert schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:29:
Tijdens het laden zal de auto ook actief koelen en dan zoemt deze dus nog wat harder.
*sowieso
'Mijn' Pro Performance uit december 2022 tikte vorige week bij absoluut optimale omstandigheden ook even de 143kW aan. Ik ben eigenlijk zeer tevreden over de laadcurve, als ik met een relatief volle accu op pad ga laadt hij als ik onderweg met 10-20% over bij wil laden gaat dat meestal best snel.Riyu schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:10:
Wat ik wel waardeer aan VW is dat de wagen meer kan laden dan op papier. Ik rij met de ID4 met het kleinere batterijpakket en zou max. aan 100 kW kunnen laden. Leuk als die toch dat tikkeltje meer laadt, zo ben ik toch wat sneller de baan op. [Afbeelding]
Ik ben helaas wat beperkt in laadmogelijkheden - thuis laden gaat nog niet omdat mijn werkgever ingewikkeld doet over het terugbetalen van de stroom (er is een plan maar dat wordt constant on hold of uitgesteld) en onderweg worden we geacht op te letten wat het kost, waardoor (dankzij een wijziging in de prijsstructuur een paar maanden geleden) eigenlijk alleen de zuilen van EnBW in aanmerking komen - anderen zijn 1,5-2 keer zo duur en ja, de baas betaalt, maar ik vind het onzin om op deze manier geld te verbranden.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik weet 100% zeker dat de monteur bij de VW dealer (Van de Udenhout in Den Bosch) me heeft verteld dat ik nu versie 3.2 heb, en dat ze er 3.7 op gaan zetten. Hij heeft, voordat hij dat zei, nog gecontroleerd of die versie was vrijgegeven voor mijn auto.Devke schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:41:
Dit is de 2e melding dat ik zie dat er naar 3.7 gestapt wordt. Klopt dit 100%? Ik weet niet beter dat 3.2 de laatste is voor bepaalde bouwjaren. Mijn auto is namelijk van 2022 bouwjaar.
Ik hoop dat het waar is, en dat het lukt, want ik ben totaal niet blij met 3.2, dat is vele malen slechter dan 2.3 en 2.4 die ik hiervoor heb gehad.
Dat zou zeker zeer mooi zijn. Dan ga ik de dealer ook eens polsen. Over een ruime maand moet hij voor onderhoud namelijk. Dat scheelt dan 2 vliegen in 1 klap.ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:01:
[...]
Ik weet 100% zeker dat de monteur bij de VW dealer (Van de Udenhout in Den Bosch) me heeft verteld dat ik nu versie 3.2 heb, en dat ze er 3.7 op gaan zetten. Hij heeft, voordat hij dat zei, nog gecontroleerd of die versie was vrijgegeven voor mijn auto.
Ik hoop dat het waar is, en dat het lukt, want ik ben totaal niet blij met 3.2, dat is vele malen slechter dan 2.3 en 2.4 die ik hiervoor heb gehad.
Edit : uitrol gaat weer in fases. Voor mijn auto is deze nog niet vrijgegeven. Komt er wel aan dus. Wat de verbeteringen zijn kon de dame van de receptie niet aangeven.
[ Voor 11% gewijzigd door Devke op 02-08-2024 10:44 ]
Kort vraagje: wanneer je in de “B” modus rijdt, remt de auto zelf af. Treden hierbij de remlichten ook in werking?
Green candle chaser
Soms (vanaf een bepaalde mate van pedaal loslaten). Video met uitleg en demonstratieKody Scott schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:59:
Kort vraagje: wanneer je in de “B” modus rijdt, remt de auto zelf af. Treden hierbij de remlichten ook in werking?
Eigenlijk heel jammer dat er niet een klein lampje gaat branden, of iets anders op het dashboard aangeeft dat je remlichten aan zijn. Het is toch best een belangrijk signaal naar andere weggebruikers.
Hoe snel gaan ze bijvoorbeeld aan wanneer je met 120 op de ACC een heuvel naar beneden rijdt, en de snelheid in grote of kleine stappen naar 80 terugschroeft omdat er wegwerkzaamheden aankomen?
'Daar moet je een beetje gevoel voor ontwikkelen' is niet echt een goeie oplossing aangezien niet iedereen 30.000km per jaar rijdt.
[ Voor 50% gewijzigd door Tarin op 02-08-2024 16:00 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ja bij bepaalde "remkracht" wel.Kody Scott schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:59:
:strip_exif()/f/image/gUYZcERMks3ayi4TaH6lgmei.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pphUKA63OGGBVQqr8jql2Z3a.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze ID3 van augustus 2021 stond bij de VW dealer voor het vervangen van de koppelstang die lawaai maakte tijdens het rijden.
De software is toen bijgewerkt. Dit scheen langer te duren dan ze hadden ingeschat want de auto moest een nachtje bij de garage logeren.
Overigens zie en merk ik verder weinig verschil, nog steeds traag….
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.