Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 297 ... 370 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 22:10
t2faag schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:31:
En sinds gister avond ging de laadklep niet meer open. Vanmorgen opengebroken door garage. Dus de komende weken rijden we zo. Auto moet over paar weken toch naar de garage voor update en HV check...[Afbeelding]
Jammer. Je schijnt hem met een creditcard zo te kunnen openen. Dat zou je van een garage wel verwachten, zo’n truuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Exorcist schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 02:19:
Voor het eerst een relatief lange rit gemaakt met de ID.4, naar Zuid-Frankrijk (Les-Eyzies)

Heen op vr. avond vertrokken rond 23:00 vanuit Zeeland (waar mn vriendin woont), ging erg soepel. In de nacht een paar keer snelladen zonder moeite of wachten. Ook op bestemming aangekomen en de afgelopen week weinig moeite gehad met laden in de omgeving, er was altijd wel ergens een 22 KWh paal en zelfs op onze camping (hadden daar een lodge) was er een paal waar we konden laden maar die kon ik niet met m'n zakelijke tag "afrekenen" dus her en der in de omgeving bijgeladen waar nodig.

[Afbeelding]
Voor een ID.4 is een 11 kW paal voldoende omdat de ID niet sneller kan laden dan 11 kW…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
flippy schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 00:21:
[...]

de id4 die hier in de straat staat heeft ook een open gat daar.
Bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:52
pa2ra schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Voor een ID.4 is een 11 kW paal voldoende omdat de ID niet sneller kan laden dan 11 kW…
Behalve als je met z’n 2-en aan de paal staat, dan is het wel fijn als het een 22 kWh paal is

ID.3 1st 3.7 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
KrlGl schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:57:
[...]

Behalve als je met z’n 2-en aan de paal staat, dan is het wel fijn als het een 22 kWh paal is
Ik ken geen 11 kW palen waar je met z’n tweeën aan kunt staan? Ik wil weten wat 1 auto kan laden.

Ik snap wat je bedoelt en dat brengt me op een vraag. In de navigatie zie soms palen met vreemde laadsnelheden. Bijvoorbeeld 122 kW, en Dan kom je aan en blijken het een 50 kW CCS en 50 kW Chademo en 22 kW type 2 te zijn. Ze hebben dus gewoon alles opgeteld. Dat is toch gewoon volksverlakkerij? Waarom doet VW dat? Want ABRP geeft het wel netjes gescheiden aan.

[ Voor 4% gewijzigd door pa2ra op 20-08-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Er zijn genoeg openbare 11 kW palen met twee sockets. En als je daar met z’n tweeën aan staat, wordt de beschikbare capaciteit verdeeld. Bij de slimme palen niet 50/50 maar volgens een bepaald algoritme, waarbij degene die nog meer % moet laden, de meeste capaciteit krijgt toebedeeld.
Overigens zijn een heleboel ‘22 kW’ palen slechts 17 kW (3x25A)

En waarom soms aansluitingen bij elkaar worden opgeteld weet ik niet. Kan zo maar een fout in de app zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12-2024
pa2ra schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:51:
[...]

Jammer. Je schijnt hem met een creditcard zo te kunnen openen. Dat zou je van een garage wel verwachten, zo’n truuk
Hmmm dat is idd jammer dan, maar het motortje van slot is kapot, hoe goed werk die truuk eigenlijk,want moet nu best wat kracht zetten om hem open te krijgen

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 09:03
Zijn er ervaringsdeskundigen die het volgende wel eens bij de hand gehad hebben?

ID3 wil sinds gisteravond na even geparkeerd staan niet meer:
- richtingaanwijzer voor laten zien
- dimlicht voor uitschakelen (op slot of niet, coming home aan of uit)
- stuurfuncties laten zien, knoppen zijn zwart en geen haptische feedback
- geen cruise control laten zien dus

En ook laden lijkt niet meer te lukken. Wallbox wordt blauw, maar het bekende geluid ontbreekt bij de auto en uiteraard zie je ook niks op app of scherm. Morgenochtend naar de dealer, maar even benieuwd of iemand dit al eens heeft gehad en wat een oorzaak kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Misschien even je systeem herstarten? Startknop paar seconden ingedrukt houden.
Ik heb iets dergelijks alleen maar pré versie 2.4 gehad en dat heeft toen geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 21:47
Hoe weet je hoe snel je auto kan laden? Kun je dat uit de gegevens van de auto afleiden? Ik heb een ID.3 Pro uit 2023. Niet het gerestylde model. Dus de versie tot 4-2023.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pa2ra
t2faag schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:39:
[...]

Hmmm dat is idd jammer dan, maar het motortje van slot is kapot, hoe goed werk die truuk eigenlijk,want moet nu best wat kracht zetten om hem open te krijgen
Zie dit YouTube filmpje: YouTube: VW ID.4 Or Any VW Fuel Door or Charge Port Door Won't Open. Credit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12-2024
Oh joh, als ik dat had geweten _/-\o_ …. Nu te laat, zal t bij de garage laten zien. Thanks

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:23
Exorcist schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 02:19:
Voor het eerst een relatief lange rit gemaakt met de ID.4, naar Zuid-Frankrijk (Les-Eyzies)

Heen op vr. avond vertrokken rond 23:00 vanuit Zeeland (waar mn vriendin woont), ging erg soepel. In de nacht een paar keer snelladen zonder moeite of wachten. Ook op bestemming aangekomen en de afgelopen week weinig moeite gehad met laden in de omgeving, er was altijd wel ergens een 22 KWh paal en zelfs op onze camping (hadden daar een lodge) was er een paal waar we konden laden maar die kon ik niet met m'n zakelijke tag "afrekenen" dus her en der in de omgeving bijgeladen waar nodig.

Terug was iets lastiger. Vertrokken ditmaal in de ochtend vanuit FR richting NL en hadden weinig files, maar wel een paar keer wachten op snelladen bij bijv. een Ionity plek. Het ging er sociaal en logisch aan toe maar was wel handwerk en afstemmen, iets waar ik niet van hou. Ook door Parijs gestuurd ivm files en weet niet wat ik liever had (nav. dit keer via de ID nav waar ik normaliter Google Maps gebruik).

Laatste laadpunt werd zelfs kritisch. Werden half de snelweg afgestuurd naar een Total 175KW laadplaats maar die was blijkbaar door een defect niet in gebruik (vier palen). Met nog 5% accu werd mn humeur er niet beter op maar er was gelukkig nog een Ionity plaats voorhanden binnen 10KM en daar ook wat burgers gehaald bij de McDonalds.

Al met al viel het me niet tegen, hooguit het regeneratief bijladen want dat was nauwelijks het geval. Waar ik in Spa verleden jaar (F1) bij kon laden bergafwaarts had ik dit de gehele vakantie nauwelijks. ondanks significante dalingen. Ik dénk omdat ik m voor t eerst in eco had gezet waar ik normaliter op sportief sta, want eenmaal die modus weer gekozen in BE was het regenereren meer overduidelijk.

Het is wat meer "stress" geweest (lees: vooraf bekijken en berekenen) maar viel me/ons meer dan mee. Ook m'n zakelijk Shell Newmotion tag werkte overal, dus heb op 1x na er zelf geen extra kosten aan gehad. Toch mooi meegenomen :P

[Afbeelding]
Probeer je nu te vertellen dat je in sportief zuiniger rijdt dan in eco? 😀 Ik rij dan net 2kWh/100km minder zuinig.. Toch logisch? Ben hier achter gekomen doordat mijn verbruik op lange afstand bleef toenemen. Totdat ik een paar dagen later zag dat ik nog in sport stond. Daarna terug in eco gezet en alles terug naar het oude..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 10:38
t2faag schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:30:
[...]

Oh joh, als ik dat had geweten _/-\o_ …. Nu te laat, zal t bij de garage laten zien. Thanks
Reken je niet te rijk. Dit werkt alleen in de gevallen dat de motor de klep kan ontgrendelen, maar de klep dan nog steeds blijft hangen. Bij vergrendelde klep moet er echt een plastic palletje gesloopt worden om ‘m op die manier los te krijgen. En dat werkt echt niet met een credit card.

Als de motor “plakt” en niet ontgrendeld is eindeloos jutteren met de klep terwijl je ‘m blijft ontgrendelen vaak nog een oplossing. Vergt geduld, maar scheelt slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 07:39
simonanton schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:13:
Hoe weet je hoe snel je auto kan laden? Kun je dat uit de gegevens van de auto afleiden? Ik heb een ID.3 Pro uit 2023. Niet het gerestylde model. Dus de versie tot 4-2023.
Welk accupakket heb je? Of is de 77kWh de Pro S?

Dit is de 58kWh versie. Laden kan dus max 11kW en snelladen max 124kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
KaiseRRuby schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:23:
[...]

Welk accupakket heb je? Of is de 77kWh de Pro S?

Dit is de 58kWh versie. Laden kan dus max 11kW en snelladen max 124kW.
De 58 kWh. De link verwijst naar de nieuwe versie van de ID.3 lijkt het. Althans de afbeelding is de nieuwe versie. Het is gek dat zoiets niet af te lezen valt uit de data vd auto.
Hieruit blijkt max 120 kW lijkt het: https://www.ames.nl/media...t-volkswagen-id3-2022.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door simonanton op 21-08-2023 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-05 15:08
Voor de storingsmelding "Elektrosysteem werkt niet correct" heb ik pas 11 oktober een afspraak bij de garage. Dat wordt een kleine 7 weken met dezelfde foutmelding rijden 8)7

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:42
PB1983 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:42:
Voor de storingsmelding "Elektrosysteem werkt niet correct" heb ik pas 11 oktober een afspraak bij de garage. Dat wordt een kleine 7 weken met dezelfde foutmelding rijden 8)7
Die heb ik ook een tijd gehad. Na een keer (bijna) leeg rijden en weer opladen was hij weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
PB1983 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:42:
Je bent niet de enige. Ik kan pas in januari terecht voor de reparatie n.a.v. deze storing.
Module van de hv-accu moet vervangen, zie mijn eerdere post

https://gathering.tweaker...message/76163246#76163246

Maar gelukkig kun je straffeloos door blijven rijden met deze melding (volgens mijn garage)

[ Voor 8% gewijzigd door KrlGl op 21-08-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Rubenus schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

Die heb ik ook een tijd gehad. Na een keer (bijna) leeg rijden en weer opladen was hij weg.
Dikke kans dat hij weer terugkomt, het is een indicatie dat er een probleem is met je hv-accu. Hetzelfde probleem waarvoor de terugroepactie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Rubenus schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

Melding verdwijnt ook nadat ik de auto heb opgeladen, om dan binnen 24u weer terug kan komen. Hij rijdt verder prima, maar dat is een beetje het leed van een 1st Edition rijder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:42
KrlGl schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:55:
[...]

Dikke kans dat hij weer terugkomt, het is een indicatie dat er een probleem is met je hv-accu. Hetzelfde probleem waarvoor de terugroepactie was.

Klopt inderdaad, de accu is doorgemeten conform de terugroepactie. Hieruit bleek dat een cel buiten de normwaardes viel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stijnonlijn
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-08-2023
robjanssen schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 08:39:
[...]

Ik heb via de shop 5 gratis diensten/functie geïnstalleerd:
- We Connect
- We Connect Plus
- We Charge
- Auto-onderhoud
- Spelletjes
Ik heb de auto gereset, app verwijderd, app geïnstalleerd, ingelogd in de app, auto toegevoegd in de app, toen bevestiging van de bestelling (kwam ik automatisch op terecht) in de app en voorwaarden accepteren in de app (hier alleen We Connect en We Connect Plus). Vervolgens in de auto inloggen met de QR code en toen werkte alles. Daarna via de shop zaken installeren nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 17:19
pa2ra schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:28:
[...]
Wat leert ons dit? Dat je nooit van 30% op de top naar 84% bijgeladen kunt hebben.
Sorry, je hebt jezelf ergens vergist.
Het zal.. ik zal me in mijn excitement wel ergens vergist hebben. Laadpunt Thusis is inderdaad maar zo'n 38km verwijderd van de top van de Splugenpass... ik herinner me in ieder geval dat ik dacht na het laden mijn eindbestemming aan het Como meer makkelijk te halen en dat ik bij de top van de pas dacht dat wordt hem nooit.

De afdaling was niet alleen lang, maar had ook veel zondagsrijders, dus vaak tot stilstand in de vele haarspeldbochten op de weg naar beneden. Dus niet alleen generatie door de afdaling, maar ook door remmen. Bij weer rijden hoefde ik alleen de rem los te laten om weer te gaan.

Volgende keer maak ik niet alleen foto's van het uitzicht, maar ook van het dashboard, zodat ik zulke fouten niet nog een keer maak. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXql6JO1wjM5nT4Q_Q0NUY9vX3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQw9tS2KpnAHbe1hfanql1TB.jpg?f=fotoalbum_large

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-05 12:10
@pveatx Dat zijn zulke heerlijke wegen O+

Mits het niet te druk is en je geen kinderen achterin hebt zitten die kotsmisselijk worden.. dat bederft de sfeer wel een beetje namelijk. :X

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:24:
@pveatx Dat zijn zulke heerlijke wegen O+

Mits het niet te druk is en je geen kinderen achterin hebt zitten die kotsmisselijk worden.. dat bederft de sfeer wel een beetje namelijk. :X
Uitstappen bij een uitkijkpunt, tas met witte bolletjes met ei en krentenbollen plaatsen, smakelijk eten wensen en zelf weer instappen :D

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simonanton
Ik merk dat ik toch geïrriteerd raak als ik meer moeite voor een snellader moet doen in het buitenland en er door omleidingen het lastiger kan vinden. Dat is niet gezellig in de auto. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firstconnection
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
simonanton schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:59:
Ik merk dat ik toch geïrriteerd raak als ik meer moeite voor een snellader moet doen in het buitenland en er door omleidingen het lastiger kan vinden. Dat is niet gezellig in de auto. Meer mensen last van?
Nee.

Het klinkt alsof je met de verkeerde verwachtingen op vakantie bent gegaan. Ik ben 2.5 week door europa gegaan en echt geen centje pijn. Midden in het hoogseizoen.

We zijn van Tesla supercharger naar Tesla supercharger gereden. Nergens over de 30% bezetting gezien. Eén keer deed een Tesla laadstation het niet, de naastgelegen supercharger van een andere aanbieder wel. Die was ook meteen 2.5x zo duur als Tesla, maar da's dan jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Firstconnection schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:41:
[...]

Nee.

Het klinkt alsof je met de verkeerde verwachtingen op vakantie bent gegaan. Ik ben 2.5 week door europa gegaan en echt geen centje pijn. Midden in het hoogseizoen.

We zijn van Tesla supercharger naar Tesla supercharger gereden. Nergens over de 30% bezetting gezien. Eén keer deed een Tesla laadstation het niet, de naastgelegen supercharger van een andere aanbieder wel. Die was ook meteen 2.5x zo duur als Tesla, maar da's dan jammer.
Eigenlijk zou het ook als brandstof tanken moeten zijn. Bij elk tankstation fatsoenlijke laadmogelijkheden. Gewoon niet over na hoeven te denken. Zie je een pomp dan huts er af en laden maar. Dat zal nog wel een paar jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
pveatx schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

Het zal.. ik zal me in mijn excitement wel ergens vergist hebben. Laadpunt Thusis is inderdaad maar zo'n 38km verwijderd van de top van de Splugenpass... ik herinner me in ieder geval dat ik dacht na het laden mijn eindbestemming aan het Como meer makkelijk te halen en dat ik bij de top van de pas dacht dat wordt hem nooit.

De afdaling was niet alleen lang, maar had ook veel zondagsrijders, dus vaak tot stilstand in de vele haarspeldbochten op de weg naar beneden. Dus niet alleen generatie door de afdaling, maar ook door remmen. Bij weer rijden hoefde ik alleen de rem los te laten om weer te gaan.

Volgende keer maak ik niet alleen foto's van het uitzicht, maar ook van het dashboard, zodat ik zulke fouten niet nog een keer maak. :)

[Afbeelding]
Ik heb dat ook wel eens, dus ik maak idd foto's :)

Mooie route!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Firstconnection schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:41:
[...]

Nee.

In Zweden was het altijd erg druk bij Tesla (al zie je daar natuurlijk pieken of dalen). Maakte niet uit of er 28 palen stonden... meestal maar 3 vrij in de piektijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 13:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

simonanton schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:59:
Ja hoor. Pas werkt niet, of paal werkt helemaal niet of haalt volledige snelheid niet. Of de lader is geblokkeerd door auto’s die vol zijn.

Het gebeurt nog vrij regelmatig dat het laden toch iets complexer is dan het zou moeten zijn.

Iets andere problemen dan die jij hebt maar frustatie levels lopen aardig op.

[ Voor 6% gewijzigd door AkroBatik op 21-08-2023 18:58 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 11:25

@r!k

It is I, Leclerq

AkroBatik schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:37:
[...]

Ja hoor. Pas werkt niet, of paal werkt helemaal niet of haalt volledige snelheid niet. Of de lader is geblokkeerd door auto’s die vol zijn.

Het gebeurt nog vrij regelmatig dat het laden toch iets complexer is dan het zou moeten zijn.

Iets andere problemen dan die jij hebt maar frustatie levels lopen aardig op.
Ik moet zeggen, het valt me tot nu toe echt 100% mee. Heb de auto eind juli in ontvangst genomen en zit nu na eerst een week Oostenrijk in België en onderweg geen enkel probleem met laden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik als mijn vrouw of 1 van de kinderen aangeeft dat ze moeten plassen meteen even kijk of er een snellader beschikbaar is. Als de auto onder pak hem beet 45% lading staat dan plug ik hem even in tot 80 of 90% en weer door. Geen laadstress op die manier en het rijdt eigenlijk verrassend ontspannen tot nu toe. Enige plek waar ik niet met mijn laaddruppel terecht kon was een enorm laadstation bij sortimo innovationspark in Duitsland. Wat een laadstation was dat. Zeker 20 snelladers met kabels die van boven kwamen, tesla chargers en ik vermoed tussen de 50 en 100 tragere chargers. Creditcard gebruikt en geen probleem verder.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:18
@r!k schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:46:
[...]

Ik moet zeggen, het valt me tot nu toe echt 100% mee. Heb de auto eind juli in ontvangst genomen en zit nu na eerst een week Oostenrijk in België en onderweg geen enkel probleem met laden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik als mijn vrouw of 1 van de kinderen aangeeft dat ze moeten plassen meteen even kijk of er een snellader beschikbaar is. Als de auto onder pak hem beet 45% lading staat dan plug ik hem even in tot 80 of 90% en weer door. Geen laadstress op die manier en het rijdt eigenlijk verrassend ontspannen tot nu toe. Enige plek waar ik niet met mijn laaddruppel terecht kon was een enorm laadstation bij sortimo innovationspark in Duitsland. Wat een laadstation was dat. Zeker 20 snelladers met kabels die van boven kwamen, tesla chargers en ik vermoed tussen de 50 en 100 tragere chargers. Creditcard gebruikt en geen probleem verder.
enige nadeel is dan de tragere laadsnelheden maar idd ik rij met mijn id4 van tesla naar tesla supercharger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 11:25

@r!k

It is I, Leclerq

TWFpa2Vs schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:03:
[...]

enige nadeel is dan de tragere laadsnelheden maar idd ik rij met mijn id4 van tesla naar tesla supercharger.
max snelheid die ik haalde was rond de 135kwh maar op zich snel zat. Ding aansluiten, richting toilet lopen, koffie halen en terugkomen bij een bijna vol (80-90%) geladen auto. Dikke prima.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Ultraman schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:32:
[...]

Uitstappen bij een uitkijkpunt, tas met witte bolletjes met ei en krentenbollen plaatsen, smakelijk eten wensen en zelf weer instappen :D
hahahaha... heb je meteen een goede reden om die toffe weg 2x te doen :+ 8)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:19

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

simonanton schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:15:
[...]

Eigenlijk zou het ook als brandstof tanken moeten zijn. Bij elk tankstation fatsoenlijke laadmogelijkheden. Gewoon niet over na hoeven te denken. Zie je een pomp dan huts er af en laden maar. Dat zal nog wel een paar jaar duren.
Zal nog komen. Het Deutschlandnetz wordt nu aanbesteedt. Dit zijn naar mijn mening de groeistuipen van elektrisch rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Zit zelf dit topic over ervaringen in het buitenland qua laden nog wel eens door te lezen. Ik zie daar ook veel Tesla's met 171 wH gemiddeld verbruik etc. Dan doen wij het toch helemaal niet zo slecht met onze VW's? Ik neem dan overigens mezelf wel even als referentie, afgelopen weekend retourtje Maastricht gedaan met 16.1 kWh gemiddeld verbruik. In D, buiten 24 graden, binnentemperatuur op 21 graden. 106 op de Travel Assist.

Dacht dat die Tesla's qua efficiency echt stuk beter waren. Collega heeft nieuwe Model S, die moet ook gewoon weer laden na 400-450 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

Termy

valt er nog wat te fragge?

KaiseRRuby schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:37:
Zit zelf dit topic over ervaringen in het buitenland qua laden nog wel eens door te lezen. Ik zie daar ook veel Tesla's met 171 wH gemiddeld verbruik etc. Dan doen wij het toch helemaal niet zo slecht met onze VW's? Ik neem dan overigens mezelf wel even als referentie, afgelopen weekend retourtje Maastricht gedaan met 16.1 kWh gemiddeld verbruik. In D, buiten 24 graden, binnentemperatuur op 21 graden. 106 op de Travel Assist.

Dacht dat die Tesla's qua efficiency echt stuk beter waren. Collega heeft nieuwe Model S, die moet ook gewoon weer laden na 400-450 km.
Valt me mee(/tegen) idd. Ik heb laatst een km of 120 gereden, voornamelijk snelweg, en kwam gemiddeld op net boven de 15 kWh/100 bij ongeveer 105 op de teller.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:51

tijmeng

Panasonic 7J

Kogel is door de kerk.

Volgende week een ID3 first plus ophalen. Heeft meteen alle terugroepacties en 3.2 update gehad. Ben benieuwd.

Twijfelde lang aan de ID4 vanwege mijn lengte en zit positie maar dat was de 10k€ extra niet waard. Maar eens kijken of met wat carrosserie ringen de bestuurdersstoel iets te kantelen is ter ondersteuning van de heupen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-05 13:54
tijmeng schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:21:
Kogel is door de kerk.

Volgende week een ID3 first plus ophalen. Heeft meteen alle terugroepacties en 3.2 update gehad. Ben benieuwd.

Twijfelde lang aan de ID4 vanwege mijn lengte en zit positie maar dat was de 10k€ extra niet waard. Maar eens kijken of met wat carrosserie ringen de bestuurdersstoel iets te kantelen is ter ondersteuning van de heupen.
Vroeger had je nog geen in hoogte verstelbare stoelen en kon je kleine gefreesde aluminium blokjes kopen die precies onder de rail pasten. Was even werk maar een goede oplossing.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-05 22:32
Heeft iemand nog eens iets vernomen over de OTW updates en de roadmap daarop? Langzamerhand zal er toch wel een significant % van de auto's op 3.2 zitten. Volgens mij zitten nieuw uitgeleverde auto's ondertussen op 3.5 toch (zonder dat er nieuwe functies bij zijn gekomen).

Overmorgen gaat mijn auto, waar je geen onderhoud meer op hebt, weer eens naar de werkplaats (3e of 4e keer in 2023). Dit keer om de niet meer uitklappende automatische trekhaak weer te automatiseren en hopelijk dat de niet meer handsfree te openen EasyOpen kofferbakklep weer open en dicht geschopt kan worden.

En ik zie via de pagina waar je kan zien welke service calls er nog open staan dat mijn battery check niet is uitgevoerd en het invetten van de kofferbakscharnieren niet. Daar zal ik tzt wel de 5e werkplaatsafspraak voor 2023 voor moeten maken........ Maar verder is het een fijne auto hoor.

[ Voor 32% gewijzigd door kisik op 22-08-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

kisik schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:20:
Heeft iemand nog eens iets vernomen over de OTW updates en de roadmap daarop? Langzamerhand zal er toch wel een significant % van de auto's op 3.2 zitten. Volgens mij zitten nieuw uitgeleverde auto's ondertussen op 3.5 toch (zonder dat er nieuwe functies bij zijn gekomen).

Overmorgen gaat mijn auto, waar je geen onderhoud meer op hebt, weer eens naar de werkplaats (3e of 4e keer in 2023). Dit keer om de niet meer uitklappende automatische trekhaak weer te automatiseren en hopelijk dat de niet meer handsfree te openen EasyOpen kofferbakklep weer open en dicht geschopt kan worden.

En ik zie via de pagina waar je kan zien welke service calls er nog open staan dat mijn battery check niet is uitgevoerd en het invetten van de kofferbakscharnieren niet. Daar zal ik tzt wel de 5e werkplaatsafspraak voor 2023 voor moeten maken........ Maar verder is het een fijne auto hoor.
Ik denk dat de niet uitklappende trekhaak meer een kwestie van schoonmaken en smeren is, dan wachten op een update.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
AkroBatik schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:04:
[...]

Ik denk dat de niet uitklappende trekhaak meer een kwestie van schoonmaken en smeren is, dan wachten op een update.
Sterker nog, ze zouden hem er voor uit elkaar halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
kisik schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:20:
Daar weet ik niks van, zit jij ondertussen al wel op 3.2, ja toch? Heb je hem toch op geleverd gekregen? Hoop zelf dat ze met een update nog eens het mediasysteem verbeteren en wat sneller krijgen, plus de navigatie een moderne look geven.

Welke dingen hoop jij nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

kisik schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

Sterker nog, ze zouden hem er voor uit elkaar halen....
Ik ga er van de week maar eens mee door de carwash rijden. Zou de electroplug waterdicht genoeg zijn?

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
KaiseRRuby schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:22:
[...]

Daar weet ik niks van, zit jij ondertussen al wel op 3.2, ja toch? Heb je hem toch op geleverd gekregen? Hoop zelf dat ze met een update nog eens het mediasysteem verbeteren en wat sneller krijgen, plus de navigatie een moderne look geven.

Welke dingen hoop jij nog op?
Sinds voor de zomer 3.2 idd. De levering was op 2.0 of 2.1 denk ik.

Wat optimalisatie van de snellaadcurve, functie om de accu voor te verwarmen als je op een snellader navigeert, snellere opstart van mediasysteem, functieverbetering van de navigatie (meer 'merken' snelladers als preset en niet alleen ionity), laad- en accu-instellingen fijner in de navigatie in te stellen % aankomst bijv. . Navigatieaanwijzingen van navigatieapps uit AA ook met de ledbalk (ze kunnen wel op de HUD en schermpje achter het stuur, dus dan ook in de ledbalk denk ik dan). En natuurlijk dat OTW een keer OTA gaat worden en ik niet voor allerlei wissewasjes naar de werkplaats moet.

Toch ook de continu verbetering van de auto met hierin ook voor mij onverwachte functies

[ Voor 9% gewijzigd door kisik op 22-08-2023 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
AkroBatik schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:21:
[...]

Ik ga er van de week maar eens mee door de carwash rijden. Zou de electroplug waterdicht genoeg zijn?
Natuurlijk, maar dat verhelpt het probleem niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Termy schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:45:
[...]

Valt me mee(/tegen) idd. Ik heb laatst een km of 120 gereden, voornamelijk snelweg, en kwam gemiddeld op net boven de 15 kWh/100 bij ongeveer 105 op de teller.
Ik haal dat soort getallen toch echt niet. En ik was er evengoed wel tevreden mee. Afgelopen week uit Zuid-Frankrijk terug gereden. Auto redelijk volgeladen met mensen en bagage, 1400km, gemiddeld 102 km/u waarbij de cruisecontrol vaak rond de 120 stond. Airco op 23c. Uiteindelijk een gemiddeld verbruik van 18.9 kWh/100 km. ID4.1M met warmtepomp.
Met een beetje handig plannen van de laadstops, eentje ontbijt, eentje lunch, eentje ijsje, eentje avond eten, heel relaxt terug naar huis kunnen rijden. Zeker met een laadstop net van de snelweg plannen bij een van de grote supermarktketens met snelladers was dat echt goed te doen. Rustig, schone toilets, geen grote rijen bij de restaurants. Ik moet zeggen dat de zomervakantie met een elektrische auto prima te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:37

martijn v o

Certified by Enphase.

martijn v o schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:55:
[...]

Nieuwe DC paal geprobeerd en er ging 125 kW in.

Auto is bij de dealer geweest en die hebben het probleem wel kunnen constateren, maar niet kunnen oplossen.
Ik ga hem binnenkort voor twee dagen brengen en dan gaan ze verder zoeken.

Kreeg trouwens ook door dat er een terugroep aktie op zit betreffende de deurklinken. Dat gaan ze ook gelijk doen dan. Code was 57J6. Weet iemand wat dat is?
Auto is gefixt en laad weer netjes met 11 kW. op de vraag wat het nu was kon men geen antwoord geven :-) lekker professioneel. Ik wordt teruggebeld. De deurklinken zijn ook veranderd.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 15:47
Afgelopen maand naar Italie geweest naar het Gardameer.
Weinig problemen met laden (1 laadstation in Achern waarbij de laadkabels niet konden vergrendelen).

Tijdens het laden maar even de tijd opvullen met een ijsje en ff spelen:

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

Termy

valt er nog wat te fragge?

Auto gisteren naar de garage gebracht op afspraak om te inspecteren hoe het zit met het niet werken van de automatische ruitenwissers en een melding dat m'n linker achterlicht het niet doet. De afspraak was dat ze gingen kijken tegen iets van 100 euro en me dan een offerte zouden geven voor de kosten van de reparatie.

Uitkomst: regensensor bleek een beetje losgeraakt te zijn en dat was zo vastgeklikt, linker achterlicht stond idd een storing op (hoewel hij het gewoon deed toen ik ging checken, maar ja) dus hebben ze vervangen a 70% coulance uit de fabriek (1st ouder dan 2 jaar) en de rest als service van Muntstad. Eindafrekening: 0 euro.

Zo kan het blijkbaar ook :).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-04 21:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Id6oOMdopM1LBUW6sN8oAwzMpFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zsCwKMEU8cMNbd56MBr0upKE.jpg?f=fotoalbum_large
ID4.1 (2020)
Ijzer draadjes uit mn band. Profiel lijkt nog prima in orde. 50k mee gereden. Hankook Ventus S1 evo3 ev 255/45R20 inch. Had ze er maandag al uitgetrokken maar er steken weer nieuwe ijzerdraadjes uit. Lijkt toch echt van binnenuit de band te komen. Niet goed! Morgen maar weer langs de dealer.(PON)

[ Voor 4% gewijzigd door densterdad2 op 23-08-2023 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:50
densterdad2 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:12:
[Afbeelding]
ID4.1 (2020)
Ijzer draadjes uit mn band. Profiel lijkt nog prima in orde. 50k mee gereden. Hankook Ventus S1 evo3 ev 255/45R20 inch. Had ze er maandag al uitgetrokken maar er steken weer nieuwe ijzerdraadjes uit. Lijkt toch echt van binnenuit de band te komen. Niet goed! Morgen maar weer langs de dealer.(PON)
Denk dat je een nieuwe band nodig hebt je metalen karkas is gebroken waarschijnlijk in een put gereden is zowat hetzelfde als een blaar op de band

• sl1000
oldie127 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 00:50:
[...]

Denk dat je een nieuwe band nodig hebt je metalen karkas is gebroken waarschijnlijk in een put gereden is zowat hetzelfde als een blaar op de band
Verbaast me dat de band niet lek is eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 20:42
De configurator van de ID.7 staat online bij volkswagen.de .

Iemand die wat zinnigs kan zeggen over wat deze prijzen in NL ongeveer zouden zijn?

Verder saaie kleuren, amper opties. Wel goed beeld van het nieuwe interieur. En nog steeds de touch knoppen op het stuur?

[ Voor 17% gewijzigd door unex154 op 24-08-2023 14:49 ]

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24

Tarin

Just plain weird.

Vrij weinig opties inderdaad, maar in de enige op dit moment beschikbare standaardconfiguratie is al veel aanwezig - assistenz plus (Travel Assist, ACC, Parkassistent), Komfort plus (automagische kofferbak), HUD, Area View zit er allemaal al op. Ik zou zelfs tevreden zijn met saai grijs en als enige optie de betere stoelen, dan blijft hij nog net onder de 60.000 voor de hier interessante 0,25%. Hopelijk laten ze de eis van de warmtepomp vallen bij het wagenparkbeheer gezien de zeer beperkte voordelen ervan.
Ben benieuwd hoe dat loopt met de Variant, want de kofferbak mag wel een beetje groter.

[ Voor 10% gewijzigd door Tarin op 24-08-2023 15:35 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
unex154 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:44:

Iemand die wat zinnigs kan zeggen over wat deze prijzen in NL ongeveer zouden zijn?

Verder saaie kleuren, amper opties. Wel goed beeld van het nieuwe interieur. En nog steeds de touch knoppen op het stuur?
Kijk.. nu gaat het goedkomen bij VW:
8+1 Lautsprecher
De ID.3 heeft dus geen speakers achterin, aangezien ik de auto zonder goed te kijken heb besteld (alleen snel een proefrit gereden in de ID3 van mijn schoonbroer) heb ik daar nooit op gelet.
Nu krijg ik elke rit met de kids te horen "Papa mag de radio wat harder want wij horen hier niets"..
Dat is helemaal een ramp met luisterverhaaltjes (mijn kids zijn 5 en 7 voor jullie beeld)
In mijn checklist van volgende leaseauto's staat dus nu letterlijk een regeltje: 'Speakers achterin"

Edit; Oe ik was te vroeg,.., er is zelfs een optie tot uitbreiding!! _/-\o_
Soundsystem "Harman Kardon", 12+1 Lautsprecher, 700 Watt Gesamtleistung, digitaler 16-Kanal-Verstärker, Subwoofer
Edit2:

Totaal kom ik op
Preis inkl. MwSt.
64.990,00 €
Dan heb ik hem uiteraard in het blauw.. maar dat lijkt niet dezelfde blauw te zijn als op deze persplaat:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.electrichunter.com/sites/default/files/styles/large/public/field/image/2023-volkswagen-id.7-gtx-08.webp

[ Voor 18% gewijzigd door DonJunior op 24-08-2023 15:49 ]

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

DonJunior schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:42:
[...]

Kijk.. nu gaat het goedkomen bij VW:

[...]

De ID.3 heeft dus geen speakers achterin, aangezien ik de auto zonder goed te kijken heb besteld (alleen snel een proefrit gereden in de ID3 van mijn schoonbroer) heb ik daar nooit op gelet.
Nu krijg ik elke rit met de kids te horen "Papa mag de radio wat harder want wij horen hier niets"..
Dat is helemaal een ramp met luisterverhaaltjes (mijn kids zijn 5 en 7 voor jullie beeld)
In mijn checklist van volgende leaseauto's staat dus nu letterlijk een regeltje: 'Speakers achterin"
Die speakers achterin en een fader zijn een van de basiseisen sinds de Mazda 323 van mijn ouders een aftermarket potmetertje kreeg om onze smurfenhouse vooral op de achterbank te laten schallen. Wat hebben we mijn ouders aangedaan op weg naar Zuid-Frankrijk…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:43
Geen achter luidsprekers is het enige wat me echt stoort aan mijn ID.3 ja. Een dochter van 3,5 hier en zou inderdaad leuk zijn om de muziek achter luider te hebben dan vanvoor zodat ik mijn vrouw ook nog wat kan verstaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 23:09
Ja, ik mis ook de speakers achterin de auto. Nu rij ik meestal wel alleen en heb ik voornamelijk podcasts aan, maar je merkt het wel.

M’n eerste auto na behalen rijbewijs (Een fiat Punto Sportsound) had af-fabriek (2003) gewoon een dikkere stereo erin zitten dan deze ID3. :P

Daar zat in: 6 speakers (twee tweeters, twee speakers voor en twee speakers achter met een originele, netjes afgewerkte 100W subwoofer in de kofferbak. Dat geluid was echt bizar goed voor die Blaupunkt radio.

Daarna een Mazda gereden met Bose systeem, dan kom je bij VW wel even van een koude kermis thuis.

Ik vind het eigenlijk bizar dat VW hiervoor heeft gekozen. Een polo heeft standaard een betere radio dan een ID3 van +40K :/ Die paar tientjes aan kosten voor twee speakers extra was voor VW al te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:35
Kan je in de navigatie filteren op bepaalde laadpassen?
Geeft de navigatie aan of de laadpaal waar je naartoe rijdt bezet is of niet?

Of heb je voor bovenstaande andere apps nodig zoals abrp, chargefinder, ….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-05 13:19
Sky74 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:21:
Kan je in de navigatie filteren op bepaalde laadpassen?
Geeft de navigatie aan of de laadpaal waar je naartoe rijdt bezet is of niet?

Of heb je voor bovenstaande andere apps nodig zoals abrp, chargefinder, ….
1. Ja, je kunt voorkeurslaadpalen opgeven in de instellingen.
2. Ja, als je weconnect plus hebt geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQMw0AtlHszHEcfPWYWUdC34_wA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqHGrfF46AquORd8iUNt7tY9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had deze ooit voor m'n ID3 gekocht maar nooit gemonteerd. Kwam ze weer tegen in de garage. Kan ik iemand hier blij mee maken? Reactie via PB svp.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:47
TalkingCarrot schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:43:
[...]

1. Ja, je kunt voorkeurslaadpalen opgeven in de instellingen.
2. Ja, als je weconnect plus hebt geactiveerd.
Waar doe je dat precies? Ik zie alleen IONITY en WeCharge.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
frisse berglucht is schijnbaar niet alleen goed voor mensen nog nooit zo’n hoog fictief bereik gezien op mijn ID.4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGFdsvXOHpzQOT1jPRx9LJVejjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ar9gT8zUpsLu1JudIarY57i2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
sl1000 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:43:
[...]

zit je ergens in het zuiden op vakantie? anders klinkt het gewoon als een stervende infotainment. tijd voor een nieuwe onder garantie.
Morgen toch maar weer een afspraak met de garage maken. De auto is compleet van het padje af. Naast dat de bootloops nu elke rit zich voordoen, kan letterlijk het systeem helemaal niet meer gebruiken. Blijft de auto ook bootloopen als ik NIET in de auto zit en beide sleutels opgeborgen in een metalen bakje liggen. Als ik nu thuis muziek zit te luisteren op mijn telefoon stopt deze ineens omdat ie verbinding maakt met Android Auto in de ID3. :X
Mind you, de optie tot 'waken bij benaderen' staat al sinds het begin (2021) uit én de sleutels zijn dus inactief in de kast..

Dat ie vervelend doet als ik ín de auto zit.. tot daar aan toe, maar dit is wel next level :(

[ Voor 0% gewijzigd door DonJunior op 27-08-2023 12:49 . Reden: typo ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
FlowDesign schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:57:
[Afbeelding]

Ik had deze ooit voor m'n ID3 gekocht maar nooit gemonteerd. Kwam ze weer tegen in de garage. Kan ik iemand hier blij mee maken? Reactie via PB svp.
Mag ik even bij je aanhaken? Ik heb thuis een aftermarket draadloos laad setje voor de mobiele telefoon liggen voor de ID.4. Past namelijk niet op mijn ID.5. Zou plug en play moeten zijn.

Iemand daar voor een zacht prijsje interesse in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Usta
  • Laatst online: 18:55
TWFpa2Vs schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:10:
frisse berglucht is schijnbaar niet alleen goed voor mensen nog nooit zo’n hoog fictief bereik gezien op mijn ID.4

[Afbeelding]
Dit is een voorbeeld waarom ik dit sort GOM implementatie niet de fijnste oplossing vindt. Ja, je kan nog 600km blijven rijden als je so lang van berg af blijft dalen! Maar in praktijk na dalen ga je vlak of opnieuw omhoog, en dan is GOM compleet misleidend.
Ik heb liever een linear system direct gekoppeld aan accu (SOC), zoals dat bij Tesla autos het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:03

3_s

Usta schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:22:
Ik heb liever een linear system direct gekoppeld aan accu (SOC), zoals dat bij Tesla autos het geval is.
Maar dan wordt er geen rekening gehouden met je rijstijl en temperatuur, die een grote invloed heeft.
Is het niet logischer om een gemiddelde van de laatste x-1000 km te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
3_s schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:52:
[...]

Maar dan wordt er geen rekening gehouden met je rijstijl en temperatuur, die een grote invloed heeft.
Is het niet logischer om een gemiddelde van de laatste x-1000 km te nemen?
Naar mijn mening dat zou een grote verbetering zijn over de huidige jo-jo meting (gebaseerd over laatste 30 min?).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzkKEU0znZ-naDgn5Ga-c23OyN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QURn67jsmrRCx1dslXLJZ3fY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben momenteel in Noorwegen op vakantie en dan opeens dit melding op min ID3 (SW versie nog 2.3). Direct dacht ik over de scenario van nog 1000+km terug naar huis moeten rijden zonder ACC... ;(

Even stoppen en starten hielp niet.
Toen heb dan de multimedia systeem gereset, uitgestapt, auto op sloot, met een doekje alle buiten sensoren voorzichtig schoon gemaakt en ging koffie drinken. 15min later terug in de auto. De melding was weg en ACC deed het weer. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 02-05 12:16
[Afbeelding]

Ik ben momenteel in Noorwegen op vakantie en dan opeens dit melding op min ID3 (SW versie nog 2.3). Direct dacht ik over de scenario van nog 1000+km terug naar huis moeten rijden zonder ACC... ;(

Even stoppen en starten hielp niet.
Toen heb dan de multimedia systeem gereset, uitgestapt, auto op sloot, met een doekje alle buiten sensoren voorzichtig schoon gemaakt en ging koffie drinken. 15min later terug in de auto. De melding was weg en ACC deed het weer. _/-\o_
Heb ik vaak bij na het wegrijden in de vroege ochtend (5:00uur) als er veel condens op de auto zit.
Na 2 minuten rijden verdwijnt dit. (ID3 v3.2)

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Komt doordat de camera niks ziet door condens of smerigheid. Gaat meestal na minuutje wel weg.
Als er troep op de radar zit kan het wel blijven hangen.

[ Voor 23% gewijzigd door flippy op 27-08-2023 18:50 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
flippy schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:50:
Komt doordat de camera niks ziet door condens of smerigheid. Gaat meestal na minuutje wel weg.
Als er troep op de radar zit kan het wel blijven hangen.
Zou best wel kunnen. Hier de hele dag was zwaar aan het regenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Na de update naar 3.2 een tijd vanwege vakantie niet mee gereden dus ik hoopte dat mijn eerder opgemerkte probleem rondom de zenderlogo’s zichzelf zou oplossen maar nee na een maand nog steeds niets.

Nu klinkt het vrij triviaal maar veel door mij geluisterde zenders hebben een verouderd of geen logo en op 2.4 update dat zich na een paar minuten en bepaalde npo zenders hebben hele dynamische logo’s met album art bv. En dit is overduidelijk een achteruitgang t.o.v 2.4

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 27-08-2023 20:38 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:54
unex154 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:44:

Als ik kijk wat de ID5 nieuwe kost in Duitsland en ik stel hem samen in NL.... waarom heb ik nou het idee dat ik hier een paar k meer kwijt ben voor dezelfde auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:19

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Vannacht wederom iets vreemds.
Gisterenavond nog 75% in de accu. Ik dacht laadt hem even op en hang hem voor die 5% aan de granny charger. Is hij vanmorgen tot 100% doorgeladen terwijl hij standaard tot 80% staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-05 10:10

BJW

Afgelopen weekend terug gekomen van een heerlijke vakantie. Met de ID4 en vouwwagen naar Italië & Frankrijk. Helemaal goed gegaan, laden echt helemaal geen probleem meer.

1 bijzonderheid, vanaf Frankrijk gaat mijn auto steeds offline. De "privesfeer instellingen" zijn dan uitgezet. Iemand die hier ervaring mee heeft? Had de hoop dat het in Nederland weer zou werken maar helaas.

Of is dit ook de befaamde zekering 19?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vPxMDIF94feOW7q9rC_VH4Ukps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXZSIIwrdqN7FScdzLQJPLna.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Zag afgelopen donderdag op de A12 een ID.3 rijden met een echte trekhaak erop geïnstalleerd, in plaats van de steunhaak. Dat was voor het eerst :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:50
PB1983 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:35:
Zag afgelopen donderdag op de A12 een ID.3 rijden met een echte trekhaak erop geïnstalleerd, in plaats van de steunhaak. Dat was voor het eerst :o
Of de bol aangepast pennen weggeslepen of eruit gemept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W116-1964
  • Laatst online: 20-08-2024
oldie127 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Of de bol aangepast pennen weggeslepen of eruit gemept.
In Duitsland is de Trekhaak voor de ID3 beschikbaar

https://www.misterdotcom....KA-p88nqKtpXYaS-JuDLq_7lQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Heb op mn vorige ZOE een trekhaak gehad welke een Franse typegoedkeuring had. Maar de RDW neemt deze helaas niet over. Dus trekgewicht op je kentekenbewijs krijgen gaat je niet lukken,. Datzelfde zal met deze Duitse haak het geval zijn.

Dat betekend helaas ook dat je bij een ongeval als je wat trekt met de trekhaak niet verzekerd gaat zijn. Helaas.

Met onze ZOE destijds een beetje lak aan gehad, gebruikten het vooral voor wat korte ritjes lokaal.

Ben benieuwd of de RDW deze TUV resultaten wel over wil nemen. Zal eens bij ze gaan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W116-1964
  • Laatst online: 20-08-2024
tijmeng schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:54:
[...]

Ben benieuwd of de RDW deze TUV resultaten wel over wil nemen. Zal eens bij ze gaan checken.
Ben er benieuwd naar de uitkomst, delen wordt zeer gewaardeerd _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
tijmeng schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:54:
[...]

Heb op mn vorige ZOE een trekhaak gehad welke een Franse typegoedkeuring had. Maar de RDW neemt deze helaas niet over. Dus trekgewicht op je kentekenbewijs krijgen gaat je niet lukken,. Datzelfde zal met deze Duitse haak het geval zijn.

Dat betekend helaas ook dat je bij een ongeval als je wat trekt met de trekhaak niet verzekerd gaat zijn. Helaas.

Met onze ZOE destijds een beetje lak aan gehad, gebruikten het vooral voor wat korte ritjes lokaal.

de TUV resultaten zijn alleen voor de kwaliteit van de trekhaak zelf.
Dit zegt natuurlijk niets over het trekkende voertuig en of deze geschikt is om deze last te trekken / af te remmen. VW heeft er voor gekozen om de ID.3 (eerste generatie) zonder trekkende capaciteit te laten goedkeuren. RDW zal zich altijd conformeren naar de fabrikant, en dus nooit een trekkende capaciteit achteraf toevoegen, zonder dat dit door de fabrikant gevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Ik ben mijn ID.3 wel een aantal weken kwijt, er zit dus geen storing op de 12v accu, maar op de hoofdaccu. Dealer kon weinig zeggen over de levertijden van de 58Kwh, want die stonden flink in backorder en niet elke monteur mag deze reparatie uitvoeren. En mijn afspraak van 11 oktober ook gelijk kwam te vervallen :o

Plusside.. nu een ID.3 met 4000k op de teller..

[ Voor 9% gewijzigd door PB1983 op 28-08-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
sl1000 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:42:
[...]

Dit zegt natuurlijk niets over het trekkende voertuig en of deze geschikt is om deze last te trekken / af te remmen. VW heeft er voor gekozen om de ID.3 (eerste generatie) zonder trekkende capaciteit te laten goedkeuren. RDW zal zich altijd conformeren naar de fabrikant, en dus nooit een trekkende capaciteit achteraf toevoegen, zonder dat dit door de fabrikant gevraagd is.
Dit heb ik ook een keer gehad. Ik reed hiervoor een Skoda Octavia met een 1.6 dieselmotor met evenveel pk's/kw's als die hier heel populair was als lease-auto. Nieuw gekocht uit de parallel import uit België. Bij de eerste toelating aldaar heeft hij geen toelaatbaar trekgewicht (0kg) geregistreerd gekregen en dus ook niet bij de RDW. Het kenteken hier was afgegeven obv een typegoedkeuring waar dus geen trekhaakgewicht op zat.

Dit kon ik eventueel wel krijgen, maar dan moest ik voor eigen rekening een dure (VRT) keuring bij het testcentrum van de RDW in Lelystad laten doen. Ik heb het toen maar laten hangen. De trekhaak gebruikte ik voor fietsen en heel incidenteel eens een aanhangertje. Ik blijf het vreemd vinden dat die auto toen 0 km trekgewicht had met alle andere specs hetzelfde volgens mij.

Ik bedacht me dat ik hier ook met PON contact over had gehad en dit was hun reactie:
Na controle van het betreffende voertuig blijkt dat dit een specifieke Skoda Octavia Greenline met CRKB motor te zijn.
Een Greenline uitvoering is voorzien van diverse aerodynamische aanpassingen. Hierdoor heeft de auto een lager verbruik en Co2 uitstoot, met bijkomende fiscale voordelen tot gevolg.

De fabrikant heeft hierdoor bepaald dat er geen trekgewichten van toepassing zijn op de betreffende uitvoering en heeft dit ook zo opgenomen in de Europese typegoedkeuring.
Dit type motor is dus ook veel bij Audi, VW en Seat gebruikt: https://www.motorcodes.nl/motorcode/crkb/

[ Voor 20% gewijzigd door kisik op 28-08-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
PB1983 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:34:
Ik ben mijn ID.3 wel een aantal weken kwijt, er zit dus geen storing op de 12v accu, maar op de hoofdaccu. Dealer kon weinig zeggen over de levertijden van de 58Kwh, want die stonden flink in backorder en niet elke monteur mag deze reparatie uitvoeren. En mijn afspraak van 11 oktober ook gelijk kwam te vervallen :o

Dat is wel lang. Vervangend vervoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-05 13:08
niki_lauda schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:50:
Vannacht wederom iets vreemds.
Gisterenavond nog 75% in de accu. Ik dacht laadt hem even op en hang hem voor die 5% aan de granny charger. Is hij vanmorgen tot 100% doorgeladen terwijl hij standaard tot 80% staat.
Vorige week vrijdag via de app 3 keer geprobeerd in te stellen op 80% procent maar ging even later uit zichzelf naar 100%.

Daarna niet meer voorgekomen.

Software v3.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
kisik schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:50:
[...]

Dat is wel lang. Vervangend vervoer?
Ja, die heb ik wel gelijk meegekregen. Wel voor een week of 3, dan wordt het mogelijk weer een andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
DonJunior schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

Morgen toch maar weer een afspraak met de garage maken. De auto is compleet van het padje af. Naast dat de bootloops nu elke rit zich voordoen, kan letterlijk het systeem helemaal niet meer gebruiken. Blijft de auto ook bootloopen als ik NIET in de auto zit en beide sleutels opgeborgen in een metalen bakje liggen. Als ik nu thuis muziek zit te luisteren op mijn telefoon stopt deze ineens omdat ie verbinding maakt met Android Auto in de ID3. :X
Mind you, de optie tot 'waken bij benaderen' staat al sinds het begin (2021) uit én de sleutels zijn dus inactief in de kast..

Dat ie vervelend doet als ik ín de auto zit.. tot daar aan toe, maar dit is wel next level :(
Eerst mogelijke afspraak.. 21 september.. tot die tijd heb ik geen goed werkend multimedia/navigatiesysteem in de auto... :(
..gelukkig zit ik maar 2 uur per dag in de auto :X

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-04 15:09
DonJunior schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

DonJunior schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:24:
[...]

Eerst mogelijke afspraak.. 21 september.. tot die tijd heb ik geen goed werkend multimedia/navigatiesysteem in de auto... :(
..gelukkig zit ik maar 2 uur per dag in de auto :X
Woensdag mag mijn ID3 met zelfde euvel eindelijk naar de garage. Laat nog wel even weten hoe ze het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 23:09
PB1983 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:34:

De mijne gaat morgen naar de dealer. Ben benieuwd..
ID3 1st 58kwh

Update naar 3.x komende vanaf 2.3, volgens mij.

Ben benieuwd of deze accu goed is. Heb er weinig problemen mee tot nu toe. Hopelijk blijft dat zo.

Laden jullie de auto ook tot 100% voor die HV check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

sl1000 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:42:
[...]

Begrijp dat deze id3 trekhaak ook is gekeurd door KBA. Dat is welw at meer dan TUV, die zou specifiek moeten kijken naar de integratie met de auto.

De treklastkeuring bij de RDW kostte jaren terug iets van 500€. Ze nemen opzich resultaten over van buitenlandse instanties mits ze alle documenten hebben en alle vergelijkbare testen zijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
illie1 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:42:
[...]

[...]

Woensdag mag mijn ID3 met zelfde euvel eindelijk naar de garage. Laat nog wel even weten hoe ze het oplossen.
Dat hoor ik dan graag, wellicht kan ik zelf nog wat doen.

Heb gisteren uit frustratie wat zekeringen eruit getrokken en de auto een uur afgesloten laten staan.
Vervolgens de zekeringen er weer in.. uiteraard zonder succes.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:39
krakendmodem schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:31:
[...]

De mijne gaat morgen naar de dealer. Ben benieuwd..
ID3 1st 58kwh

Update naar 3.x komende vanaf 2.3, volgens mij.

Ben benieuwd of deze accu goed is. Heb er weinig problemen mee tot nu toe. Hopelijk blijft dat zo.

Laden jullie de auto ook tot 100% voor die HV check?
Voor de accu check kun je beter je accu zo leeg mogelijk inleveren bij de dealer, tenminste dat is mij verteld voorafgaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 00:33
Jantje_ schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:43:
[...]

Voor de accu check kun je beter je accu zo leeg mogelijk inleveren bij de dealer, tenminste dat is mij verteld voorafgaand.
Voor de controle maakt de SOC niets uit. Het maakt wel wat uit als er een module stuk blijkt en ze de boel moeten vervangen, dan is 20% veel veiliger om aan te werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Kleine update op het reisverslag, wat blijft het een ongelofelijke fijne reiswagen de ID.4. Vandaag teruggereden vanuit Oostenrijk, weggereden met 95% twee keer geladen onderweg en met een paar procent thuis aangekomen. In Duitsland nog hele stukken 130/140 gereden om niet met een te hoog percentage aan te komen bij de volgende laadstop.

Pump ook moeten bijstellen, verbruik van mijn ID.4 is minder heftig dan gemiddeld -15%.

terugweg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQuzOaDkaDCH7atbVHLOuPE3jKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3j1Tn8vMvxxfWJKR4CuBbys4.jpg?f=fotoalbum_large

en voor de volledigheid nog de heenwegAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frDFW7FW-MDmihtoIpAucLfggmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GdY0BVR5KSRzsbKHCc51dzb.jpg?f=fotoalbum_large

In totaal ruim 3000km gereden in twee weken en alleen bij Tesla palen geladen wegens de zeer gunstige tarieven was top!

[ Voor 4% gewijzigd door TWFpa2Vs op 28-08-2023 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-05 13:08
Autohillenga schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:49:
[...]

Voor de controle maakt de SOC niets uit. Het maakt wel wat uit als er een module stuk blijkt en ze de boel moeten vervangen, dan is 20% veel veiliger om aan te werken.
Het advies is inderdaad tussen de 20% en 25% inleveren voor de HV accu check. Ik moest er wel naar vragen bij de dealer in Vlaardingen dus blijkbaar maakt het niet heel veel uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

De ID.7 Kombi / Variant is inmiddels ook helemaal zonder stickers gespot:
https://de.motor1.com/new...7-variant-erlkonig-kombi/

Ziet er lekker ruim uit (schijnt met 4,96 ook flink lang te gaan worden - da's langer dan de Arteon Shooting Brake of een A6 Avant..). Ben erg benieuwd wanneer we die in bij de dealer kunnen gaan bezichtigen (begin/medio 2024? Ik moet waarschijnlijk eind 2024 weer bestellen..) en hoe hoog de kofferbak is (ik wil graag mijn vouwfiets kwijt kunnen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90HQpqdUubBBqcxp1MTYfAF3E1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qqdd5PHeTvxDSNsasskOkoQ1.png?f=fotoalbum_large
TWFpa2Vs schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:20:
Kleine update op het reisverslag, wat blijft het een ongelofelijke fijne reiswagen de ID.4. Vandaag teruggereden vanuit Oostenrijk, weggereden met 95% twee keer geladen onderweg en met een paar procent thuis aangekomen. In Duitsland nog hele stukken 130/140 gereden om niet met een te hoog percentage aan te komen bij de volgende laadstop.

Pump ook moeten bijstellen, verbruik van mijn ID.4 is minder heftig dan gemiddeld -15%.

terugweg
[Afbeelding]

en voor de volledigheid nog de heenweg[Afbeelding]

In totaal ruim 3000km gereden in twee weken en alleen bij Tesla palen geladen wegens de zeer gunstige tarieven was top!
Met de huidige relatief hoge temperaturen valt het verbruik inderdaad best mee. Ik ben vorige week 2x400 km door Duitsland gereden, met ~135kmh waar het kon en mocht, maar door de vele punten waar het gewoon niet sneller kon door de drukte of door wegwerkzaamheden kreeg ik het verbruik over de hele afstand niet boven de 20kWh/100km.
Wat me wel opviel was dat het door de kleinere snelheidsverschillen in Nederland makkelijker is, zuinig te rijden. Als iedereen net iets boven de 100km/h rijdt (behalve meest rechter baan/banen) kan je met een redelijk constant tempo doorkachelen. Als je in Duitsland 110 ofzo wil rijden moet je bij het inhalen van vrachtwagens kiezen: wachten en hangen tot je zonder anderen (te veel) dwars te zitten met 110 in kan halen (bonus: nog lager verbruik), of even (afhankelijk van de drukte rustig of flink) versnellen zodat je niemand hindert (met en (flink) hoger verbruik).

[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 29-08-2023 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEzQNHZybi-i9gWYD0NopyCBqus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfsOeIxLWWfhbonyhhsZj75n.jpg?f=fotoalbum_large
Hier op de Noordkaap geen keuzestress, je mag maximaal 80 maar dat kan vaak niet...
Pagina: 1 ... 297 ... 370 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.