Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 298 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:21
Gecko123 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:34:
[...]

Het advies is inderdaad tussen de 20% en 25% inleveren voor de HV accu check. Ik moest er wel naar vragen bij de dealer in Vlaardingen dus blijkbaar maakt het niet heel veel uit.
Ik had het gevraagd aan de dealer, maar die gaven aan “maakt niet uit”. (Aka “ik weet het niet”).

Auto ingeleverd vanochtend. We gaan het meemaken :)

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 29-08-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Volgens mij bij de check maakt het niks uit. Moeten ze wel een cell vervangen moet de accu wel onder 25% zijn. Idee is misschien dat ze meteen een cell kunnen vervangen als het mis is, maar met de krapte bij dealers zal dat toch wel niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 16:42

tijmeng

Panasonic 7J

Ben wel benieuwd wat er nou fout gaat bij die cellen. Het zijn modules van LG, 48V per stuk. LG heeft soortgelijke modules wel vaker geleverd en over het algemeen zijn het zeer robuuste modules. Een verandering welke LG bij deze cellen heeft doorgevoerd is de beperkte balanceerstroom van de BMS. Deze is een stuk lager dan bij andere autos. 700mA->100mA. Een cel die afwijkt kan je dan dus minder snel weer recht trekken. Het vereist dat je cellen zeer goed gebalanceerd zijn en qua productie ook weinig afwijkingen hebben.

De CATL modules in de 77KWH versie lijkt hier geen problemen mee te hebben (draaien op 30V). Klopt het nu dat al deze errors op treden bij de 58KWh ID3, en evt. 52KWh ID4, maar dus niet bij de 77KWh ID4 en ID3 proS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
In aansluiting op de accuposts...... een onderzoek onder 12500 Tesla's heeft bijna geen verschil in degradatie uitgewezen tussen accu's die het meest langzaam of snel worden geladen:

https://insideevs.com/new...4kruxWcUFL8sor2np8q3PPxsM

Wat de accu wel echt in de levensduur helpt, is een goede preconditionering, dus verwarmen in de winter en koelen in de zomer, om bij aanvang een optimale temperatuur te hebben. Die feature is door het Id team 2 jaar geleden al beloofd. Verder is snel laden bij een bijna lege of volle accu niet aan te raden, maar dat wisten we al.

[ Voor 33% gewijzigd door kisik op 29-08-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Hoe snel zou de ID.4 nu moeten kunnen laden? Met de vakantie heb ik 144 aangetikt bij een snellader maar niet hoger dan dat. Mijn draait nog op 3.0 (gebouwd in 2022, ID.4. Pro 77 KWH)

[ Voor 10% gewijzigd door TWFpa2Vs op 29-08-2023 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:19:
Hoe snel zou de ID.4 nu moeten kunnen laden? Met de vakantie heb ik 144 aangetikt bij een snellader maar niet hoger dan dat. Mijn draait nog op 3.0 (gebouwd in 2022, ID.4. Pro 77 KWH)
Met 3.2 heb ik de 177KW in de auto aangetikt.
Dit vereiste wel een goede warme accu (~30 graden, dus bij mij pas na de 2e keer laden dezelfde dag) en een start percentage onder de 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ligt ook aan welke accucellen je hebt, sommige doen tussen de 170 en 180 en andere maximaal 140-150. Die van 140-150 maximaal houden overigens wel veel langer een hogere laadsnelheid vast waardoor ze van 5 tot 80% zelfs een paar minuten sneller zijn dan de accu’s met de hoogste piek snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Dit waren drie van mijn curves bij tesla palen minimaal 150 KWh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-5Pva0my-LybCxKhz50PosIyew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcAxFiER0TYwzU1IEUF1Fq1o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPDtUIIiltyvX8TiQa7_i9Cx1Jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4NAE83KJnpmlbBIcKgkxXv9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDSUdRGdelaeUUAc0h489avIdCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDTiIeHkh5vfUh4hKVfX25St.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 16:42

tijmeng

Panasonic 7J

Nou mijn ID3 avontuur begon leuk vandaag. Vanmiddag was de aflevering gepland van MN nieuwe 2ehands id3. Uurtje voor tijd belt Pon: foutmelding HV accu, we moeten cellen vervangen en kunnen de auto dus niet uitleveren. Ze zeggen volgende week klaar te zijn......

Nu tijdelijk een a3 plugin mee. Prima service, maar laten we hopen dat hiermee alle ellende af is. Liever nu dan straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:29:
Dit waren drie van mijn curves bij tesla palen minimaal 150 KWh.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De schaalverdeling van de horizontale as maakt het lastig te interpreteren (niet lineair), maar daar heb je waarschijnlijk zelf geen invloed op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
SiNaga schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:42:
[...]

De schaalverdeling van de horizontale as maakt het lastig te interpreteren (niet lineair), maar daar heb je waarschijnlijk zelf geen invloed op
klopt dit deed tronity zelf, home assistant roept dit kan kan je daar meer mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AE_dc419b_jGzoM869i32aYY7fA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PegbDySvUeS3MZBn1hrRrZU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door TWFpa2Vs op 29-08-2023 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@TWFpa2Vs Zo te zien heb jij de nieuwere cellen, dus met een iets lagere piek maar jou curve blijft wel langer hoog.

Ter vergelijking een curve van mijn ID.4, ik haal vrij makkelijk 170kW+ maar dat zak wel wat sneller in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lG1JLyvS_x0fDlM5rPTzxmXyZ9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lR7EmFJqQPy8bARkFm02DwJy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:19:
jij hebt de 5-80% in 29 min cellen.

wij moeten het in 33 min doen :+

hoewel onze cellen tot 60% rapper is qua tijd tov jouw cellen

[ Voor 7% gewijzigd door Simply1337 op 29-08-2023 21:59 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
tijmeng schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:29:
Nou mijn ID3 avontuur begon leuk vandaag. Vanmiddag was de aflevering gepland van MN nieuwe 2ehands id3. Uurtje voor tijd belt Pon: foutmelding HV accu, we moeten cellen vervangen en kunnen de auto dus niet uitleveren. Ze zeggen volgende week klaar te zijn......

Nu tijdelijk een a3 plugin mee. Prima service, maar laten we hopen dat hiermee alle ellende af is. Liever nu dan straks.
Ik hoop het je hopen.. -O-

De ID3 is een erg fijne auto dus ik hoop dat ze bij je garage even goed hun best doen en die kwaaltjes direct goed oplossen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Mijn schoovnader zit te wachten op zijn ID.4. Pure Hoe lang zat er bij jullie tussen de mail ("aftellen is begonnen") en de levering van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riyu
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-09-2024
C0C0 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:39:
Mijn schoovnader zit te wachten op zijn ID.4. Pure Hoe lang zat er bij jullie tussen de mail ("aftellen is begonnen") en de levering van de auto?
Mijn ID4 Pure Performance is besteld op 24/3. Verwachte productiedatum staat nog steeds op midden september. Levering auto midden oktober.

[ Voor 3% gewijzigd door Riyu op 30-08-2023 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 16:56
Hoi allemaal, sinds nov 2022 rij ik in (prive, gekocht) ID4 Pro 77kWh software 3.2, daarvoor 22 maanden ID3 first MAX.
Beide fijne auto's, maar ID4 mede door akoestisch gedempt glas voorruit en beide voorruiten, rijdt wel lekkerder en stiller :-)
Weer met (o.a.) Travel Assist, wil niet meer zonder, zo relaxed.

Maar vraagje: Carscanner geeft aan dat ik na 28000 km nog 76 van de 77 kWh heb, dus pas ongeveer 1% accu degradatie. Voor woon werk verkeer laad ik op naar 70% en kom thuis met 40%, dan des nachts weer laden naar 70%. Wat ik ook kan doen is laden tot 80% en dan 2 dagen woon werk rijden naar 20%.

Wat is wijsheid / wat is beter om accudegradatieproces zo traag mogelijk te houden?

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik zou zeggen dat laatste omdat je de hoeveelheid laad cycles beperkt en prima binnen de optimale bandbreedtes blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:56
M'n auto terug van upgrade 2.4 -> 3.2. Merk niet zoveel verschil. Meer info in de infotainment is wel lekker.

Krijg alleen geen hoofdgebruiker aangemaakt. Factory reset gedaan maar auto lijkt geen verbinding te kunnen maken met de backend en krijg geen QR. Vanavond maar eens weer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 16:56
TWFpa2Vs schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:46:
ik zou zeggen dat laatste omdat je de hoeveelheid laad cycles beperkt en prima binnen de optimale bandbreedtes blijft.
Dankjewel, ga ik doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Kanter schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:50:
M'n auto terug van upgrade 2.4 -> 3.2. Merk niet zoveel verschil. Meer info in de infotainment is wel lekker.

Krijg alleen geen hoofdgebruiker aangemaakt. Factory reset gedaan maar auto lijkt geen verbinding te kunnen maken met de backend en krijg geen QR. Vanavond maar eens weer kijken.
Bij mij ging het ook wat traag en gaf hij een enkele keer melding dat er geen verbinding was. Uiteindelijk was het wel gelukt. Backend van VW wat zwaar belast wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 20:57
Ik werd vandaag gebeld door de dealer. Zou normaal volgende week voor de batterij recall gaan, maar ze hebben geen batterij cellen. Afspraak kon nu ten vroegste in april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Annun schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:31:
Ik werd vandaag gebeld door de dealer. Zou normaal volgende week voor de batterij recall gaan, maar ze hebben geen batterij cellen. Afspraak kon nu ten vroegste in april.
Schaamteloos achter in de rij gezet..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 20:57
DonJunior schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

Schaamteloos achter in de rij gezet..
Inderdaad. Degene die belt van de dealer heeft daar natuurlijk 0 controle over, maar in mezelf was ik toch aan het vloeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:46
Gister ineens "❗ Waarschuwingen en informatie niet beschikbaar! Voorzichtig rijden". Wat betekent: geen km/u in beeld, geen hulpsystemen (acc enzo) en geen achteruitrijcamera. Vanochtend tijdens een kort ritje was het nog steeds. Vanmiddag dacht ik even de accu reset te doen, maar werkte ineens alles weer 8)7

Wordt wel een beetje moe van deze rare bugs. Gekloot met early adopter OTA updates die mislukken en dan m'n auto gebrickt is, daar ben ik nog zelf bij, maar dit gebeurde nu terwijl m'n partner ergens onderweg is. Ik stond al op het punt de auto weg te doen als ik hem weer naar de garage zou moeten brengen, maar geen idee wat als vervanging dan.

Hopelijk blijft het weg :X (ID3 1P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
unex154 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:11:
Gister ineens "❗ Waarschuwingen en informatie niet beschikbaar! Voorzichtig rijden". Wat betekent: geen km/u in beeld, geen hulpsystemen (acc enzo) en geen achteruitrijcamera. Vanochtend tijdens een kort ritje was het nog steeds. Vanmiddag dacht ik even de accu reset te doen, maar werkte ineens alles weer 8)7

Wordt wel een beetje moe van deze rare bugs. Gekloot met early adopter OTA updates die mislukken en dan m'n auto gebrickt is, daar ben ik nog zelf bij, maar dit gebeurde nu terwijl m'n partner ergens onderweg is. Ik stond al op het punt de auto weg te doen als ik hem weer naar de garage zou moeten brengen, maar geen idee wat als vervanging dan.

Hopelijk blijft het weg :X (ID3 1P)

Had er ook tot gisteravond last van, vanochtend bij vertrek was het verdwenen.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Welke software versie zitten jullie @Davidas @unex154 ?
Upgrade naar 3.2. gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Laatst online: 12:46
AndereKoekoek schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:13:
Ja 3.2.

Ik heb wel meer rare dingen sinds 3.2, de laadport blijft op slot ook al staat automatisch loslaten aan en ik kan de ramen niet meer openen door de knop ingedrukt te houden, ook die instelling staat gewoon aan in het systeem (weet de naam even niet). Daar heb ik echter nog niet verder naar gekeken wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
AndereKoekoek schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:13:
Ja 3.2 inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
KoezzyEV schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:39:
Hoi allemaal, sinds nov 2022 rij ik in (prive, gekocht) ID4 Pro 77kWh software 3.2, daarvoor 22 maanden ID3 first MAX.
Beide fijne auto's, maar ID4 mede door akoestisch gedempt glas voorruit en beide voorruiten, rijdt wel lekkerder en stiller :-)

Maar vraagje: Carscanner geeft aan dat ik na 28000 km nog 76 van de 77 kWh heb, dus pas ongeveer 1% accu degradatie. Voor woon werk verkeer laad ik op naar 70% en kom thuis met 40%, dan des nachts weer laden naar 70%. Wat ik ook kan doen is laden tot 80% en dan 2 dagen woon werk rijden naar 20%.

Wat is wijsheid / wat is beter om accudegradatieproces zo traag mogelijk te houden?

Wat je doet lijkt me idd prima. Dat doe ik zelf ook altijd, wij komen meestal met 70% uit en daar staat dan meestal ook op. Als ik verwacht verder te moeten rijden dan wordt het 80% of meer maar dat komt zelden voor.

Je hebt hierdoor wel wat meer slijtage aan je connector denk ik maar ik weet niet hoeveel zorgen je je daarover moet maken.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Hallo allemaal,

ik lees hier zo af en toe wat mee en heb er het nodige van opgestoken.
Zelf heb ik een ID.3 1st Plus, sinds eind 2020.

Vandaag had ik wat geks: even naar de winkel, het reed wat raar dus na ong. 1km maar even gestopt en gekeken en mijn rechter achterband was echt helemaal plat. Kan op zich gebeuren, de ANWB man vond later een klein schroefje in het loopvlak.

Maar waar ik wel van op keek is dat ik geen enkele melding op het dashboard had gehad.

Nou had ik die "mijn wagen" app van mijn standaard scherm verwijderd. Toen ik dit via het tegeltjes menu weer had opgezocht en geopend kwam er wel gelijk een waarschuwing op het kleine scherm en zo'n 3d plaatje met het probleem op het hoofdscherm. De sensor deed het dus wel.

Het lijkt er dus op dat je deze app als tegeltje geïnstalleerd moet hebben om waarschuwingen te krijgen? Dat vind ik eigenlijk wel bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

henk787 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:46:
Hallo allemaal,

Vandaag had ik wat geks: even naar de winkel, het reed wat raar dus na ong. 1km maar even gestopt en gekeken en mijn rechter achterband was echt helemaal plat. Kan op zich gebeuren, de ANWB man vond later een klein schroefje in het loopvlak.

Maar waar ik wel van op keek is dat ik geen enkele melding op het dashboard had gehad.

Nou had ik die "mijn wagen" app van mijn standaard scherm verwijderd. Toen ik dit via het tegeltjes menu weer had opgezocht en geopend kwam er wel gelijk een waarschuwing op het kleine scherm en zo'n 3d plaatje met het probleem op het hoofdscherm. De sensor deed het dus wel.

Het lijkt er dus op dat je deze app als tegeltje geïnstalleerd moet hebben om waarschuwingen te krijgen? Dat vind ik eigenlijk wel bizar.
er zit geen sensor, de auto meet door de rotatie van de banden via de abs sensors of er eentje lek is of zacht. daarvoor moet je na het oppompen opnieuw calibereren, hij weet immers niet hoeveel lucht erin zit, hij kan alleen de omtrek van de band vergelijken met de andere 3.

ja, VAG is een stelletje goekope vrekken op dit gebied.

[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 30-08-2023 23:02 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
henk787 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:46:
Hallo allemaal,

Dat valt wel mee, dit komt door de manier waarop lekkage wordt gedetecteerd door middel van het meten van de rotatiefrequentie van de wielen. Dat gaat dan natuurlijk niet per omwenteling maar per 1000 of 10000. Kan dus best een paar kilometer duren voordat een afwijking gedetecteerd wordt.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Jakkie takkie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:04:
[...]

Dat valt wel mee, dit komt door de manier waarop lekkage wordt gedetecteerd door middel van het meten van de rotatiefrequentie van de wielen. Dat gaat dan natuurlijk niet per omwenteling maar per 1000 of 10000. Kan dus best een paar kilometer duren voordat een afwijking gedetecteerd wordt.
Dat van die rotatie sensor wist ik wel. Maar toen ik stil stond en die app opende kwam de waarschuwing wel gelijk. Dus het verklaard het ontbreken van meldingen niet helemaal.

Ik was uitgestapt en daarna weer op contact gezet, juist om te zien of ik een melding had. En om te gaan bellen natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

TWFpa2Vs schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:46:
Dat is niet hoe het werkt met cycli in zulke batterijen. Een volledig cyclus is bereikt als je zoveel kWh als de maximale capaciteit is hebt onttrokken en weer geladen. Dat hoeft niet in 1 keer gedaan te zijn. Het is in feite dus gewoon een simpelere en capaciteit-agnostische manier om te stellen dat een batterij x kWh kan ontladen/laden voordat de capaciteit degradeert tot y%.

@KoezzyEV
Wat betreft je vraag: het maakt waarschijnlijk weinig tot niets uit aangezien je in beide gevallen binnen de door VW aanbevolen grenzen blijft.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

KoezzyEV schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:39:

de minder hoog je oplaad (en de langzamer!) de langer de accu leeft.

wat je nog wel kan doen is 1x per maand (of 2 maanden) de accu naar 100% laden en de accu bijna leeg rijden zodat de bms zich kan callibereren, immers meet die grotendeels hoeveel energie erin en eruit gaat en kan dus na verloop van tijd wat ernaast gaan zitten in wat hij denkt versus hoe het echt is.

[ Voor 14% gewijzigd door flippy op 30-08-2023 23:58 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Laatst online: 19-09 19:59
Jakkie takkie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:04:
[...]

Ik had een slow leak in een antilekband en de melding kwam bij mij al na 2 a 300 meter.
Optisch zag ik er eigenlijk niks aan, zag er niet zachter uit oid.
Maar was kennelijk toch zacht genoeg om een verschil te kunnen meten.
In het begin deed ik dus af als onzin. Tot ik toch eens naar de bandenboer ging en die er een schroef uithaalde....
Was positief verrast hoe goed dat systeem dus toch werkt.

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:33
Het systeem werkt zo goed dat ik al 3 maanden die melding krijg bij een wat langere rit. Nog steeds zie ik niets aan de banden. Die ene band zou toch allang leeg moeten zijn.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 00:57
Ik heb een week geleden mijn lange rit ervaring (8.500 km) gepost met de ID.3 in het 'lange ritten topic'. Mocht je interesse hebben, dan is de post hier terug te lezen:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76308204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik vond deze ruimte altijd al zonde, nu wat moois voor op gevonden op amazon 😊.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKDA4MXbePGkM3-0Asd4V0lSxV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVJH9GUtUU0olls2AgBk3ywF.jpg?f=fotoalbum_large

netjes met klittenband aan de onderkant en anti-slip matjes in de bakken.

GAFAT V W ID.4 2021 2022 2023 Center Console Storage Box, ID4 Organizer Tray Glove Box Under Center Console, Compatible with VW ID.4 Accessories (Black 1)

https://amzn.eu/d/2OBTvtK

• Riyu
TWFpa2Vs schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:04:
Ik vond deze ruimte altijd al zonde, nu wat moois voor op gevonden op amazon 😊.

[Afbeelding]

netjes met klittenband aan de onderkant en anti-slip matjes in de bakken.

GAFAT V W ID.4 2021 2022 2023 Center Console Storage Box, ID4 Organizer Tray Glove Box Under Center Console, Compatible with VW ID.4 Accessories (Black 1)

https://amzn.eu/d/2OBTvtK
Heel wat reviews die zeggen dat deze niet goed past. Wat is jouw ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
het is niet perfect maar dat had ik ook eerlijk gezegd niet verwacht voor deze prijs, mogelijk zijn er varianten die nog netter aansluiten maar ging hier eigenlijk prima.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik reset elke maand de "lange tijd" gegevens. Vind ik leuk.

Nietsvermoedend doe ik dat zojuist weer en ineens viel me op dat ik ineens 40km range kwijt ben. Niet direct die link gelegd, maar wel frappant dat als ik er de hele rit op let ik me daar niet ineens in vergis.

Doe ik die actie weer staat er "Lange tijd gegevens worden gereset en actieradius wordt herberekend" . Begin augustus had ik in m'n vakantie ook zoiets dat ik me afvroeg waarom het ineens zoveel lager was. Hele tijd m'n hoofd over zitten te breken ook nog eens.

Blijkbaar is dat nieuw sinds 3.2 anders was me, autist dat ik ben, wel opgevallen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Stockbaard schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:17:
Ik heb een week geleden mijn lange rit ervaring (8.500 km) gepost met de ID.3 in het 'lange ritten topic'. Mocht je interesse hebben, dan is de post hier terug te lezen:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76308204
Leuke review. Bizar hoe weinig je hebt betaald voor dat aantal kilometers om te laden. Naar Frankrijk toe was ik relatief gezien veel meer kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:45
C0C0 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:39:
Ligt eraan wat je precies bedoelt. Ik heb die van mij begin april besteld en kreeg rond eind april de mail vanuit Honeymoonnet. Daarna heeft het bijna 4 maanden geduurd voordat hij op stap 2 kwam en zojuist de mail ontvangen dat ie vandaag in productie is gegaan, dus stap 3. Nu wachten op stap 4 zodat hij aankomt in NL. Met andere woorden, het kan wel even duren als je geen voorraad auto neemt. Mijn levertijd komt uit om ongeveer 6 maanden, en dat is nog snel t.o.v. Sommige andere hier waarbij 12+ maanden geen uitzondering was. Ik heb by the way een 204PK Pro Business besteld met bijna alle plus pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 15:43
DonJunior schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:19:
[...]

Dat hoor ik dan graag, wellicht kan ik zelf nog wat doen.

Heb gisteren uit frustratie wat zekeringen eruit getrokken en de auto een uur afgesloten laten staan.
Vervolgens de zekeringen er weer in.. uiteraard zonder succes.
Net mijn auto (id3 pro performance) opgehaald. Hij is van sw versie 2.4 naar 3.2 geüpdatet en daarmee zou het opgelost moeten zijn. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
illie1 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:51:
[...]

Net mijn auto (id3 pro performance) opgehaald. Hij is van sw versie 2.4 naar 3.2 geüpdatet en daarmee zou het opgelost moeten zijn. Ik ben benieuwd.
pfff.. okee.. nou dan snap ik niet zo goed waarom ze bij mij eerst moeten onderzoeken en dan pas iets kunnen doen.. :(

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mijn auto donderdagochtend gebracht voor de 3.2 update en nog wat kleine puntjes.

- Sluiten klep loopt niet altijd even lekker. Als ie 'gesloten' is en ik open de klep, dan gaat ie juist op slot en moet ik nog een keer klikken ommde klep daadwerkelijk te openen.
- Onderhoudsinterval resetten ivm interval 1 jaar ipv 2.
- Geluid was niet meer goed na de 3.0 update.
- Bestuurdersstoel zakt langzaam naar achteren.

Met name dat laatste punt een vraag over. Lees hier oplossingen dat ze een bout hebben aangedraaid. Mijn vraag is of het dan ook echt was opgelost?

Mijn dealer heeft nl. een nieuwe rugleuning voor de stoel besteld. Daardoor krijg ik in de loop van de week de auto pas terug. Wel een id3 te leen, dus ben gelukkig gewoon mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

Nou, het feest was van korte duur :(. De regensensor zit weer los. Ik heb wel weer contact opgenomen met de dealer maar ik vraag me af of ik het niet ook zelf gewoon vast kan klikken. Beetje suf gebouwd dit :/.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drummerboy71
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-10-2023
Hallo,

Rij sinds april een id4 met SW 3.2. Geen mankementen, tot de laatste paar dagen de instellingen wegvallen bij "privesfeerinstellingen" (geen online gegevens, app niet compleet, etc...) Ik kan dat natuurlijk wel weer aanzetten, maar het verdwijnt ook weer........ Iemand een idee, hoe te verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
ID3 met software 3.2
Net toch iets vreemds meegemaakt bij wegrijden vanuit Eindhoven. De GPS was totaal de weg kwijt, Apple kaarten via CarPlay gaf een totaal andere locatie. Toen dacht ik in eerste instantie het ligt aan mijn iPhone. Maar ook op de VW navigatie precies hetzelfde euvel. Die dacht zelfs dat ik België inreed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQcNGlUaGjDY-AAh5AffBS0N9eA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9ry6WVX2QIfpYSuPoKFuUr2.jpg?f=fotoalbum_large
Uiteindelijk ergens gestopt en uit de auto gestapt, iPhone opnieuw opgestart. Hierna deed Apple kaarten het weer prima, echter blijft de VW navigatie kuren vertonen.

Iemand dit ooit eerder ook meegemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-09 11:06
Riyu schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:58:
[...]

Heel wat reviews die zeggen dat deze niet goed past. Wat is jouw ervaring?
Ik heb deze ook besteld en past best goed (ID.4 Pro 2023). Een klein beetje duur duwen is wel nodig, maar dan zit deze ook goed vast. Erg handig die extra vakken vooral voor een zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Davidas schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:43:
ID3 met software 3.2
Net toch iets vreemds meegemaakt bij wegrijden vanuit Eindhoven. De GPS was totaal de weg kwijt, Apple kaarten via CarPlay gaf een totaal andere locatie. Toen dacht ik in eerste instantie het ligt aan mijn iPhone. Maar ook op de VW navigatie precies hetzelfde euvel. Die dacht zelfs dat ik België inreed.
[Afbeelding]
Uiteindelijk ergens gestopt en uit de auto gestapt, iPhone opnieuw opgestart. Hierna deed Apple kaarten het weer prima, echter blijft de VW navigatie kuren vertonen.

Afgelopen maandag, zat de GPS er een goede 5km naast. Apple maps, flitsmeister, google maps. Bij het uit de auto stappen vloog de locatie op de iphone ineens naar de goede locatie.

Tijdens het rijden bewoog de auto wel goed over de kaart, maar zat een grote afwijking in. Die in alle kaarten gelijk was.

Cupra Born One 3.1 lite systeemsoftware.

Afwijking lijkt er op dat hij 5 km zuidelijker aangeeft dan hij daadwerkelijk zit.

edit: afstand bijgewerkt en onderstaande toevoeging.
Net op Google maps even gemeten dat het 5km was, had een screenshot gemaakt van de kaart. De afwijking daarop is een rechte lijn in 4.7 a 4.8 km naar het zuiden.

[ Voor 10% gewijzigd door Patrock op 02-09-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-09 11:06
Patrock schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:57:
[...]

Afgelopen maandag, zat de GPS er een goede 10km naast. Apple maps, flitsmeister, google maps. Bij het uit de auto stappen vloog de locatie op de iphone ineens naar de goede locatie.

Tijdens het rijden bewoog de auto wel goed over de kaart, maar zat een grote afwijking in. Die in alle kaarten gelijk was.

Cupra Born One 3.1 lite systeemsoftware.

Afwijking lijkt er op dat hij 10 km zuidelijker aangeeft dan hij daadwerkelijk zit.
Ik heb bijna hetzelfde euvel met (draadloze) Android Auto, maar daar is de GPS van de VW navigatie wel goed. Bij mij lijkt het erop dat de GPS van mijn S22 niet goed is. Maar ik dacht dat de telefoon het GPS signaal van de auto zou gebruiken. Ik heb nu de battery saving van Google Maps uitgezet om te kijken of de GPS wel goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het koelvloeistof op mijn id4 niveau zit onder het minimum. Met wat voor vloeistof kan ik dit bijvullen?

Het lijkt op lila(g13) maar kan ik niet zo snel zien in de handleiding.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:08

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ReseT schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:37:
Het koelvloeistof op mijn id4 niveau zit onder het minimum. Met wat voor vloeistof kan ik dit bijvullen?

Het lijkt op lila(g13) maar kan ik niet zo snel zien in de handleiding.
Ik zou even naar de garage rijden. Lijkt me geen goed nieuws dat er water weg is uit het gesloten systeem.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riyu
Volkswagen met een nieuwe ID 2 GTI concept wagen. Ziet er niet verkeerd uit!

https://www.volkswagen-ne...cept-world-premiere-17587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:09
Chest3r schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:08:
[...]

Vandaag de melding gekregen dat levering is opgeschoven naar Februari 24...
En zaterdag weer de melding gehad dat hij nu toch medio November zou moeten zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
Davidas schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:43:
ID3 met software 3.2
[Afbeelding]

Yep, maar (nog) niet in 3.x. Vorig jaar toevallig toen ik in Denemarken was, ging het ook toen mis met Google Maps en de navigatie van Volkswagen. Op advies van een aantal mede-forumleden even een terug naar fabrieksinstellingen gedaan en toen werkte het weer prima.

Downside, had toen wel opeens allemaal Deense radiozenders in mijn radiolijst :o

Ik ga zo meteen huur-ID.3 Pro weer inleveren voor mijn eigen ID.3 1st. De storing op de hoofdaccu is blijkbaar opgelost. Verwachting was minimaal 3 weken, maar is binnen een week klaar *O* *O*

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:41
Heeft VW nu ook een prijsverlaging doorgevoerd op de ID5? Zie het net.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqE-0ubUTQ7XHRFuixNIXHfmdFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7J7hqS6fKc7j3iY6jpAvlvf.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Devke schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:32:
Heeft VW nu ook een prijsverlaging doorgevoerd op de ID5? Zie het net.[Afbeelding]
Niemand wil dat ding. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Haha jawel hoor maar niet voor de prijzen hiervoor. De 174pk motor staat er zelfs weer tussen. Vlgs mij was die uit de handel genomen. Of VW heeft verkeerde backup vd site teruggezet of idd verlaging. Kan dr (nog) niks van vinden.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusa4
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:35
Dat is een flinke verlaging. Mijn bestelling ID4 pro business met wat opties was bij bestelling 59k. Nu zegt de configurator 54k voor dezelfde config. Ben benieuwd of dit nog effect heeft op mijn fiscale waarde. Aflevering staat gepland voor half november 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
tinusa4 schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:45:
Dat is een flinke verlaging. Mijn bestelling ID4 pro business met wat opties was bij bestelling 59k. Nu zegt de configurator 54k voor dezelfde config. Ben benieuwd of dit nog effect heeft op mijn fiscale waarde. Aflevering staat gepland voor half november 2023.
Dat is wel balen want SEPP regeling is ie nog te duur voor (de wat aangekledere versie). Pas besteld? Anders sloeg ik de dealer er toch mee om de oren. Die moeten dat al langer weten dan vandaag bv. Als het klopt verbaast het me niet hoor. Tesla is begonnen. Chinezen rukken op. Ze moeten wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCasa
tinusa4 schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:45:
Ik heb zojuist dezelfde vraag voor die van mij gesteld, aflevering half oktober. Maar ik ben bang dat ik het antwoord terug krijg, dat dit een pro business advantage is en geen pro business dus dat ik gewoon de oude prijs betaald. Dus met andere woorden wel duurdere prijs bij prijsverhoging, want dan verhogen ze de pro business uitvoering, en bij een prijs verlaging een nieuwe versie introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:41

3_s

Voor iemand die niet alle prijzen onthoudt: hoe flink is deze verlaging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8GUiVvU7vKLFeZo-rBgEm739Go=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQI0SmoZC0LMscpK4ZMZgv7O.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik vind. Autoweek rept in april nog over een vanafprijs van 52.990 euro voor de 174pk motor. De GTX staat voor 62k vlgs internet. Die begint nu ook lager. Wat ik me bedenk is de introductie van de ID7. In duitsland las ik ergens rond de 56k. Dan kun je de ID5 vlgs mij ook niet voor hetzelfde aanbieden. Op internet zie ik nog geen bevestiging dat VW mee gaat doen met de prijzenoorlog. Jullie je dealer al gesproken? Degene die auto nu in bestelling hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Devke schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:49:
[...]

Dat is wel balen want SEPP regeling is ie nog te duur voor (de wat aangekledere versie). Pas besteld? Anders sloeg ik de dealer er toch mee om de oren. Die moeten dat al langer weten dan vandaag bv. Als het klopt verbaast het me niet hoor. Tesla is begonnen. Chinezen rukken op. Ze moeten wel mee.
In mijn ogen ben je echt dom als je een Chinese auto koopt. Ga gewoon voor Duitse degelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
Bij mij zou hij van 66.374 naar 59910 gaan, maar ik denk dat degene die al besteld hebben naast de boot pissen en gewoon de oude prijs betalen inclusief prijsverhoging van mei 2023. Besteld in april 2023

Maar ik laat me verrassen

[ Voor 4% gewijzigd door ElCasa op 04-09-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
simonanton schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:34:
[...]

In mijn ogen ben je echt dom als je een Chinese auto koopt. Ga gewoon voor Duitse degelijkheid.
Zeg niet dat ik een chinees model wil hoor. Maken niet echt mooie auto's. Tesla vond ik nooit interessant. Die nieuwe 3 is toch wel een leukerd. Echter ik wil hogere instap. Dat gaat met 3 denk ik niet goedkomen. Btw ik hoop dat jullie wat terug krijgen maar ben dr bang voor. Vandaag is ook de IAA gestart. Wellicht hangt dit alles samen met de beurs...intro id7 en de prijzenoorlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:42
[...]

Volgens mij is een Tesla kopen dommer dan een Chinese auto. Grote kans dat die laatste een stuk degelijker is.. :+

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
KrlGl schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:54:
[...]

Volgens mij is een Tesla kopen dommer dan een Chinese auto. Grote kans dat die laatste een stuk degelijker is.. :+
Volgens mij komt de Tesla Y uit China als je voor de bonus wil gaan. Maar ook hier wil VW volgens mij wel in mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
Dealer maar eens gebeld. Prijzen zijn van modellen die op voorraad zouden moeten zijn in Nederland. Je stelt met de configurator eigenlijk je wensen vast en toon interesse maar je besteld eigenlijk geen nieuwe die dan bijv op 1 januari 2024 op naam gezet kan worden. Als je configuratie in het land staat dan kun je hem kopen maar moet hij dit jaar nog op naam komen. Dus je hebt al bijna een auto van 1 jaar oud. Tis immers bijna 2024 ;-)

Is de configuratie er niet dan zoekt VW een alternatief. Wil je een nieuwe bestellen en pas in 2024 rijden dan betaal je gewoon de hoofdprijs.

Niet erg handig dit niet te vermelden op de site! Dealer was het daarmee eens. Dit betreft dus een nieuwe actie op voorraad auto's die dit jaar op naam (kenteken) moeten. Aldus de verkregen info vd dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siciliana
  • Laatst online: 28-01 17:33
Devke schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:28:
Dealer maar eens gebeld. Prijzen zijn van modellen die op voorraad zouden moeten zijn in Nederland. Je stelt met de configurator eigenlijk je wensen vast en toon interesse maar je besteld eigenlijk geen nieuwe die dan bijv op 1 januari 2024 op naam gezet kan worden. Als je configuratie in het land staat dan kun je hem kopen maar moet hij dit jaar nog op naam komen. Dus je hebt al bijna een auto van 1 jaar oud. Tis immers bijna 2024 ;-)

Is de configuratie er niet dan zoekt VW een alternatief. Wil je een nieuwe bestellen en pas in 2024 rijden dan betaal je gewoon de hoofdprijs.

Niet erg handig dit niet te vermelden op de site! Dealer was het daarmee eens. Dit betreft dus een nieuwe actie op voorraad auto's die dit jaar op naam (kenteken) moeten. Aldus de verkregen info vd dealer.
Ik vind het maar een vreemd verhaal van de dealer. Ik zie niet in hoe een "nieuwe nieuwe" straks weer forse duurder zal zijn gelet op de officiele prijslijst als gehanteerd door VW.

https://www.volkswagen.nl/brochures-en-prijslijsten/id5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgNHda6Fz9DmKDTb1QnIv61Si34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCge6SPdvQtPPTgbIVe2zNUL.jpg?f=fotoalbum_large

Opeens heb ik al een paar dagen een ander welkomstscherm. Jullie ook? ID.5 GTX op 3.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

KaiseRRuby schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:00:
[Afbeelding]

Opeens heb ik al een paar dagen een ander welkomstscherm. Jullie ook? ID.5 GTX op 3.2.
Net mijn auto opgehaald na de 3.2 update en heb idd ook dit scherm nu.

Edit:
@KaiseRRuby
Je moet even op gebruikerswissel klikken en dan van gast naar je gebruiker omzetten. Dan krijg je weer het vertrouwde schermpje

[ Voor 13% gewijzigd door AndereKoekoek op 04-09-2023 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
siciliana schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:44:
[...]

Ik vind het maar een vreemd verhaal van de dealer. Ik zie niet in hoe een "nieuwe nieuwe" straks weer forse duurder zal zijn gelet op de officiele prijslijst als gehanteerd door VW.

https://www.volkswagen.nl/brochures-en-prijslijsten/id5
Het is een voorraad auto. Deze moet in 2023 op naam (bonussen zullen wel binnen geharkt moeten worden) en de auto is op papier straks al snel 1 jaar oud. Dus al afschrijving. Die zal (deels) in de korting al weggezet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witzwart
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Devke schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:57:
[...]

Het is een voorraad auto. Deze moet in 2023 op naam (bonussen zullen wel binnen geharkt moeten worden) en de auto is op papier straks al snel 1 jaar oud. Dus al afschrijving. Die zal (deels) in de korting al weggezet zijn.
https://www.autoblog.nl/n...jnen-id-4-en-id-5-3542765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:42
Zijn hier ook mede-rijders met een storing in het accupakket die er niet mee mogen doorrijden van de garage?
Ik mag gewoon rijden totdat ik (in januari) aan de beurt ben, maar hoor nu ook geluiden van iemand die dat niet zou mogen…

Iemand?

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusa4
En via vw nl:
https://www.volkswagen.nl...ge-modellen-vanaf--45590/

Aaii, dan hopelijk korting op mijn lopende bestelling of langer wachten en een update mogen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-06 21:33
AndereKoekoek schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:01:
[...]

Net mijn auto opgehaald na de 3.2 update en heb idd ook dit scherm nu.

Edit:
@KaiseRRuby
Je moet even op gebruikerswissel klikken en dan van gast naar je gebruiker omzetten. Dan krijg je weer het vertrouwde schermpje
Mijn dealer beweert dat de 3.2 update OTA moet komen op mijn ID5 gtx. Wanneer weten ze niet. Ook Pon kan/wil geen duidelijkheid geven.
Heb je van jou dealer een uitnodiging gehad voor de update?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Wat me opvalt is dat je in dit topic vooral van de korte teksten bent en compleet geen onderbouwing.
Wat moet men nou met deze opmerking bijvoorbeeld. Onderbouw nou eens waarom je deze, nogal sterke, mening hebt.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simonanton
DonJunior schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:03:
[...]

Wat me opvalt is dat je in dit topic vooral van de korte teksten bent en compleet geen onderbouwing.
Wat moet men nou met deze opmerking bijvoorbeeld. Onderbouw nou eens waarom je deze, nogal sterke, mening hebt.
Je kan ook niets zeggen hè? Ik vergeef het je. Om mijn korte reactie wat kracht bij te zetten volgt een korte uiteenzetting. Qua duurzaamheid lijkt het me beter Europese auto’s aan te schaffen. Waarom helemaal per boot hier laten komen? Daarnaast is het voor de Europese economie beter. Bovendien weet je nooit hoe het met de privacy gesteld is als het uit China komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

simonanton schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:51:
[...]
Bovendien weet je nooit hoe het met de privacy gesteld is als het uit China komt.
nee, de VAG hokken zijn zoveel beter met een melding dat ze je volgen elke keer als je je reet optilt. 8)7

gelukkig hebben de meeste duitsers wel geleerd dat kWh/h geen correcte meeteenheid is, iets wat de chinezen nog steeds niet snappen.

qua techniek doen ze chinese autos het ERG goed, op veel gebieden een stuk beter dan de duiters maar qua software hebben ze nog VEEL in te halen, net als de duitsers. wil je een goede EV moet je gewoon een tesla kopen, klaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Je kan ook niets zeggen hè? [..]
Dit hoeft niet he? Ik zie nu meerdere reacties van je waarbij je een stelling zonder argumenten deponeert en verder niets. Dan ben ik gewoon benieuwd naar je onderbouwing, daar mag ik toch wel naar vragen?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

DonJunior schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

Dat zal zeker aan software versies liggen.
Hier ID3 met 2.4 en Android.. gewoon een verkeerde kleur helaas.
Inmiddels een maand verder ... ID4 met 3.2 en zowel Android als Apple ... Maar een naar de werkelijke kleur (zwart) geupdate weergave ho maar .... :O

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
https://youtu.be/fIyjtaaxzsA?si=r615IMlj38N7ZbPD

Ik verlang naar deze software. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Davidas op 05-09-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

Benieuwd hoe ze bij de dealer gaan opkijken als je je 1-2-3 jaar oude ID in wil ruilen voor een nieuwe generatie alleen voor een eventueel nieuwe software release ;-)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
-jan schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:17:
[...]

Mijn dealer beweert dat de 3.2 update OTA moet komen op mijn ID5 gtx. Wanneer weten ze niet. Ook Pon kan/wil geen duidelijkheid geven.
Heb je van jou dealer een uitnodiging gehad voor de update?
Een uitnodiging? Een OTA betekent dat je nergens heen hoeft, je auto geeft gewoon een melding dat je de update kunt installeren. Ik had die update meteen klaar staan toen ik mijn auto op ging halen in februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
[...]

Je kan ook niets zeggen hè? Ik vergeef het je. Om mijn korte reactie wat kracht bij te zetten volgt een korte uiteenzetting. Qua duurzaamheid lijkt het me beter Europese auto’s aan te schaffen. Waarom helemaal per boot hier laten komen? Daarnaast is het voor de Europese economie beter. Bovendien weet je nooit hoe het met de privacy gesteld is als het uit China komt.
Ik ben het met @DonJunior eens, je reacties zijn onnodig, net zoals die reactie over die ID.5. Een beetje stellingen deponeren kan iedereen, maar dan kun je beter naar Geenstijl gaan ofzo. Ik vind het topicvervuiling, stop daar aub mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
flippy schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 00:02:
[...]

nee, de VAG hokken zijn zoveel beter met een melding dat ze je volgen elke keer als je je reet optilt. 8)7

gelukkig hebben de meeste duitsers wel geleerd dat kWh/h geen correcte meeteenheid is, iets wat de chinezen nog steeds niet snappen.

qua techniek doen ze chinese autos het ERG goed, op veel gebieden een stuk beter dan de duiters maar qua software hebben ze nog VEEL in te halen, net als de duitsers. wil je een goede EV moet je gewoon een tesla kopen, klaar uit.
Ach dat valt ook nog best wel mee, kijk eens in het Tesla topic hoeveel commentaar er daar is. En heb je die huidige generatie BYD gezien die hier rondrijdt, laadsnelheden zijn belachelijk. De NIO is veel te duur voor een normaal persoon. Maar ze komen er wel in een rap tempo aan, de Chinese auto's, daar heb ik geen twijfel over.

Met de nieuwe aandrijflijn zet VW wel serieuze stappen, inclusief de laadsnelheden. Sinds ik in dit topic actief ben zie je dat er veel auto's naar 3.2 gezet worden en dat ze flink vooruit gaan.

Ik ben zelf ook dik tevreden met de ID.5 GTX, wel jammer dat ik nu die nieuwe aandrijflijn niet heb, dat had me flink meer PK en opladen gescheeld. Maar goed, dan kan ik me ook in een groep scharen, zoals de mensen die geen 3.2 hebben/hadden.

Daar loopt Tesla flink in voor natuurlijk, die modellen zijn allemaal hetzelfde en niet steeds veranderingen. Hier heb je de 1st editions van de ID.4, waardeloze auto's. Mensen die nu tevreden zijn met hun auto gaan kijken naar de nieuwe modellen en voelen zich al weer minder tevreden.

De vooruitgang is goed voor mensen die een nieuwe auto kopen maar voor de bestaande generatie is het wel een soort van zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Maar eerlijk gezegd is die software vooral veel sneller, van mij mag het prima hetzelfde blijven qua looks als de snelheid maar verbeterd inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:52:
[...]

Maar eerlijk gezegd is die software vooral veel sneller, van mij mag het prima hetzelfde blijven qua looks als de snelheid maar verbeterd inderdaad.
Dat is ook de reden dat ik ernaar verlang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusa4
tinusa4 schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:52:
En via vw nl:
https://www.volkswagen.nl...ge-modellen-vanaf--45590/

Aaii, dan hopelijk korting op mijn lopende bestelling of langer wachten en een update mogen maken
Meer info nog via:
https://efahrer.chip.de/n...t-dem-id4-und-id5_1014878

Naast aandrijvingupgrade (bijzonder dat nog steeds de 135kw max laadsnelheid wordt genoemd):
- Chrome embleem op de zijkant is verdwenen
- Verbeterd chassis
- Softwareupgrade (hopelijk ook beschikbaar op bestaande hardware, 4.0 versie?)
- Nog groter navigatiescherm 12->12.9" (standaard op Pro/GTX)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 19-09 15:12
KrlGl schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:48:
Zijn hier ook mede-rijders met een storing in het accupakket die er niet mee mogen doorrijden van de garage?
Ik mag gewoon rijden totdat ik (in januari) aan de beurt ben, maar hoor nu ook geluiden van iemand die dat niet zou mogen…

Iemand?
Ja, die had ik dus ook en de dealer vond het inderdaad niet verstandig om door te rijden. Maar heb inmiddels mijn ID.3 weer terug.
De versnellingsswitch is dus ook verleden tijd. Dat ding van mij is al twee keer stuk gegaan :X

[ Voor 24% gewijzigd door PB1983 op 05-09-2023 11:45 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zie dat daar de pre-heat functionaliteit in zit. Zowel automatisch als handmatig voorverwarmen van de accu als je naar een snellader gaat.

Zou zoiets ook naar onze modellen komen? Is het hardware technisch mogelijk om voor te verwarmen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
AndereKoekoek schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:20:
[...]

Zie dat daar de pre-heat functionaliteit in zit. Zowel automatisch als handmatig voorverwarmen van de accu als je naar een snellader gaat.

Zou zoiets ook naar onze modellen komen? Is het hardware technisch mogelijk om voor te verwarmen?
Nou volgens mij wel. Voor de 2.3 software was er hoog verbruik bij korte ritten en dat werd getriggerd door het verwarmen van de accu dacht ik. Om het verbruik (m.n. in de winter op korte stukken) te verlagen, hebben ze daar met de 2.3 update toen e.e.a. veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Stockbaard schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:08:
[...]

Viel mij laatst ook op dat er redelijk wat verliezen optreden. Laatst van 15% naar 100% geladen aan 11kw laadpaal en daarbij 51,61kWh gefactureerd gekregen. Bij een netto capaciteit van 56kWh kom ik dan op grofweg ongeveer 9% verlies, zonder preheating.
Ah ja je hebt helemaal gelijk! Dan is de kans groter dat wij die update ook krijgen.
Scheelt weer 130km/h rijden om maximaal te kunnen laden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Dit is nogal wat. Onder de motor- en multimediakap verandert er e.e.a. De hardware gaat toe naar wat straks op de ID.7 standaard is, dus met software vanaf 4.0. Dat is allemaal prachtig die vooruitgang, maar er wordt nog steeds nergens met een woord gerept over de huidige hardware architectuur en alle shit die daar nog van toepassing is. Kopen mensen die zo'n "Advantage" model met korting kopen of recent een ID.4 of 5 GTX na lang wachten geleverd hebben gekregen, een auto die softwarematig niet meer bij wordt gewerkt?
Pagina: 1 ... 298 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.