flippy schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 00:02:
[...]
nee, de VAG hokken zijn zoveel beter met een melding dat ze je volgen elke keer als je je reet optilt.
gelukkig hebben de meeste duitsers wel geleerd dat kWh/h geen correcte meeteenheid is, iets wat de chinezen nog steeds niet snappen.
qua techniek doen ze chinese autos het ERG goed, op veel gebieden een stuk beter dan de duiters maar qua software hebben ze nog VEEL in te halen, net als de duitsers. wil je een goede EV moet je gewoon een tesla kopen, klaar uit.
Ach dat valt ook nog best wel mee, kijk eens in het Tesla topic hoeveel commentaar er daar is. En heb je die huidige generatie BYD gezien die hier rondrijdt, laadsnelheden zijn belachelijk. De NIO is veel te duur voor een normaal persoon. Maar ze komen er wel in een rap tempo aan, de Chinese auto's, daar heb ik geen twijfel over.
Met de nieuwe aandrijflijn zet VW wel serieuze stappen, inclusief de laadsnelheden. Sinds ik in dit topic actief ben zie je dat er veel auto's naar 3.2 gezet worden en dat ze flink vooruit gaan.
Ik ben zelf ook dik tevreden met de ID.5 GTX, wel jammer dat ik nu die nieuwe aandrijflijn niet heb, dat had me flink meer PK en opladen gescheeld. Maar goed, dan kan ik me ook in een groep scharen, zoals de mensen die geen 3.2 hebben/hadden.
Daar loopt Tesla flink in voor natuurlijk, die modellen zijn allemaal hetzelfde en niet steeds veranderingen. Hier heb je de 1st editions van de ID.4, waardeloze auto's. Mensen die nu tevreden zijn met hun auto gaan kijken naar de nieuwe modellen en voelen zich al weer minder tevreden.
De vooruitgang is goed voor mensen die een nieuwe auto kopen maar voor de bestaande generatie is het wel een soort van zuur.