wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Edit: YouTube: VW ID.4 & ID.5 Facelift 2024 im Test: Antrieb & Cockpit neu, Vorkond...
[ Voor 52% gewijzigd door tinusa4 op 05-09-2023 14:45 ]
Volgens mij hetzelfde filmpje wat hier al wordt besproken.
Ben aan het zoeken welke aanbieder dat is en hoe dat dan ingesteld kan worden. Zou dat bijvoorbeeld ook kunnen werken met de Movemove laadpas? Kan alleen nergens vinden waar je evt een externe aanbieder en laadpas ID kunt invoeren."U kunt als alternatief ook een contract afsluiten met een externe aanbieder die Plug& charge ondersteunt.
Ik kreeg bericht dat de zekerdere oplossing voor het niet meer goed hechten van de sensor is om de hele ruit te vervangen (zoals hier eerder te lezen was van iemand). Ugh. Ben benieuwd wat ze hier voor gaan vragen..Termy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:06:
Nou, het feest was van korte duur. De regensensor zit weer los. Ik heb wel weer contact opgenomen met de dealer maar ik vraag me af of ik het niet ook zelf gewoon vast kan klikken. Beetje suf gebouwd dit
.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
werd bij mij eerst ook gezet tot ik het vin nummer checkte op terugroepacties toen stond er gewoon software update 3.2 tussen terwijl mijne met 3.0 is geleverd. Betreft een ID4 in mijn geval.-jan schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:17:
[...]
Mijn dealer beweert dat de 3.2 update OTA moet komen op mijn ID5 gtx. Wanneer weten ze niet. Ook Pon kan/wil geen duidelijkheid geven.
Heb je van jou dealer een uitnodiging gehad voor de update?
Mijn ID.3 toont op mijn iPhone wel de juiste kleurstelling en op mijn Android telefoon de standaard witte kleurstelling. Dus het kan wel. (Op zowel versie 3.0 als nu ook op versie 3.2)wiz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:25:
[...]
Inmiddels een maand verder ... ID4 met 3.2 en zowel Android als Apple ... Maar een naar de werkelijke kleur (zwart) geupdate weergave ho maar ....
Vervolgens daarnet naar een Kaufland gereden waar een zuil staat met '2x max 60kW DC en 1x 22kW AC', die niet sneller wilde dan 29kW (bij 25° buitentemperatuur).
Had ik toch gisteren nog even naar de lader gemoeten.. maar die was bezet toen ik er langs reed. Hopelijk binnenkort informatie over hoe ik thuis kan laden en daarbij de stroom netjes met mijn werkgever af kan rekenen.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Held! Dat ik dat niet opgekomen was!TWFpa2Vs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:40:
App al eens verwijderd en opnieuw erop gezet?
gewoon kWh meter voor de laadpaal en de kilowatten declareren lijkt me.Tarin schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:27:
Hopelijk binnenkort informatie over hoe ik thuis kan laden en daarbij de stroom netjes met mijn werkgever af kan rekenen.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Heb je een leaseauto? Mogelijk kun je dan via Eneco eMobility een laadpaal regelen. Je laadt thuis op met een laadpas. Jij betaalt je elektriciteit, Eneco stuurt de rekening naar je werkgever en betaalt jou terug. Helemaal vanzelf.
Uiteraard bewijs:
YouTube: VW ID3, Temperature AI
*sowieso
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Je zou eigenlijk ook een dislike button moeten hebben, klote dat je zoveel pech hebt.DonJunior schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:31:
Vandaag een warme dag, 3x raden welk issue ik nu terug had. Vanochtend op de heenweg naar kantoor nergens last van. Op de terugweg naar huis wederom het issue met de temperatuur slider die vanzelf de temperatuur hoger zet.
Uiteraard bewijs:
Heb je een icon staan waar ID.software bij staat?qless schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:08:
Sinds gisteren mijn id.4 gekregen, hoe kan ik zien welke software ik heb? Ik zie niet iets herkenbaars staan als 3.0 of 3.2.
Er staat als het goed is een 'tegel' ergens tussen de iconen van de instellingen die 'ID Software' (of iets in die trant) heet. Als het daar niet staat dan staat er bij Setup - Systeeminformatie informatie.qless schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:08:
Sinds gisteren mijn id.4 gekregen, hoe kan ik zien welke software ik heb? Ik zie niet iets herkenbaars staan als 3.0 of 3.2.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Is dit normaal of betekent dit dat de airco leeg begint te raken?
Ik kan het niet goed vergelijken met een nieuwstaat omdat het een occasion is. Betreft ID4.1 2020.
ID4.1M Honey Yellow
Zou even langs de dealer gaan. Ik had eenzelfde euvel met mijn Alfa tijdje terug. Bleek dat ik een steentje had geraakt op mijn condensor. Deze was daardoor een klein beetje lek, maar die staat wel onder druk dus uiteindelijk had ik ook geen koude lucht meer.ReseT schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:56:
Mijn airco (met warmtepomp dus R744) komt langzaam op gang. De airco wordt wel koud, maar pas rijdend bij 40+ km/h. Vanuit een "koude auto" of voorverwarming, wordt de airco nauwelijks koud. Eenmaal gereden is het prima.
Ik kan het niet goed vergelijken met een nieuwstaat omdat het een occasion is. Betreft ID4.1 2020.
*sowieso
Is het niet mogelijk dat door het warme weer het plastic uitzet waardoor die op de knop / sensor drukt? Krijg binnen kort mijn id4 maar ik houd mijn hart vast met al de problemen die ik hier voorbij zie komen.DonJunior schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:31:
Vandaag een warme dag, 3x raden welk issue ik nu terug had. Vanochtend op de heenweg naar kantoor nergens last van. Op de terugweg naar huis wederom het issue met de temperatuur slider die vanzelf de temperatuur hoger zet.
Uiteraard bewijs:
Ventilator van de radiator controleren.ReseT schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:56:
Mijn airco (met warmtepomp dus R744) komt langzaam op gang. De airco wordt wel koud, maar pas rijdend bij 40+ km/h. Vanuit een "koude auto" of voorverwarming, wordt de airco nauwelijks koud. Eenmaal gereden is het prima.
Kan alleen nergens vinden waar ik dat kan instellen. Benieuwd of ik ook huidig/actueel verbruik kan tonen.
Gok erop dat je alleen sinds start, sinds laden en lange tijd kunt tonen
Weet iemand waar het in te stellen is?
:strip_exif()/f/image/oJlRswfckSjFhcXAmPz4ZEMb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door AndereKoekoek op 06-09-2023 17:22 ]
Zorgen dat je in dit display het grotere overzicht van het verbruik hebt (dus dat de rechterhelft hiermee is gevuld) door twee keer naar links te "swipen" op je pijltjes op het toetsenbord. Dan met OK kun je cyclen tussen de 3 standen die je noemt.AndereKoekoek schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:21:
Met 3.2 heb ik nu het verbruik op het schermpje achter het stuur. In de leenauto stond het op 'Sinds laden' en in mijn auto op 'Sinds start'.
Kan alleen nergens vinden waar ik dat kan instellen. Benieuwd of ik ook huidig/actueel verbruik kan tonen.
Gok erop dat je alleen sinds start, sinds laden en lange tijd kunt tonen
Weet iemand waar het in te stellen is?[Afbeelding]
//edit: op je foto is het scherm zoals ik bedoel. OK is dan hoe je ertussen wisselt.
[ Voor 4% gewijzigd door Vinslo op 06-09-2023 17:27 ]
In de zomervakantie merkte ik dat mijn airco (ook warmtepomp/R744) niet meer bleek te werken.ReseT schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:56:
In de 30+ onderweg naar Oostenrijk niet zo fijn. Ook daar ter plekke bleek het niet snel op te lossen.
In Nederland bij de dealer een afspraak gemaakt, ook meteen accumodule vervangen (de recall actie) en 3.2 gekregen. Airco bleek alleen bij een andere dealer te maken, want die had een R744 apparaat. Per saldo ongeveer 2 weken de auto kwijt geweest (wel leenauto gekregen).
Toen hebben ze de airco weer afgevuld. Vandaag doet hij het weer niet meer (lekker op zo'n warme dag), 2 dagen geleden deed hij het nog en kreeg ik het koud in de auto. Morgen maar weer bellen. Toch iets lek of stuk wat niet gefixt is.
Slim bedacht maar dan zouden er toch veel meer mensen last van moeten hebben?Matthewhay schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:24:
[...]
Is het niet mogelijk dat door het warme weer het plastic uitzet waardoor die op de knop / sensor drukt? Krijg binnen kort mijn id4 maar ik houd mijn hart vast met al de problemen die ik hier voorbij zie komen.
Tot nu toe slechts een enkeling met een maandagochtend model. Helaas ben ik de gelukkige
*sowieso
Hoe is dit afgelopen bij jou? Of toevallig een andere tweaker met hetzelfde probleem? Ik heb hetzelfde probleem. Een slechte accumodule zou reeds vervangen moeten zijn.The Klumpenator schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:57:
Arghhh,
Sinds jan 21 rijd ik de ID.4 first edition (basisversie). Inmiddels ruim 83k zonder grote problemen gereden. Sinds vorige week de laatste update (3.2). Gisteren kreeg ik opeens de melding dat er een storing in het elektrische systeem is en dat ik de werkplaats moet opzoeken. Net toen ik dat wilde doen, verdween de melding weer. Ik helemaal blij. Echter, net krijg ik weer de melding. Verdorie. Net nu ik maandag vroeg op vakantie wilde gaan. Gebeld met de VW pechservice en die raden mij toch echt aan maandag eerst naar de dealer te gaan.
Ik leg een link met de softwareupdate. Zou het iets heel onschuldigs kunnen zijn waarmee ik toch gewoon door kan rijden (heb net 60 km zonder problemen gereden)? Is dit een bekende melding na de update? Het viel mij op dat de leenauto die ik kreeg ten tijde van de update ook dezelfde melding gaf (had ook 3.2).
Nou goed, ik baal gewoon enorm dat dit net nu moet gebeuren. Als iemand nog briljante ideeën hoe dit aan te pakken heeft, hoor ik dat graag. Er is zeker geen weekendpechservice of zo?
En vandaag werkt het keurig via ID Software tegel... 3.5MJMaverick schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:43:
[...]
Er staat als het goed is een 'tegel' ergens tussen de iconen van de instellingen die 'ID Software' (of iets in die trant) heet. Als het daar niet staat dan staat er bij Setup - Systeeminformatie informatie.
Ja hoor, dit is een bekend probleem. De 3.2 update kan nog een defecte accu-module detecteren die bij de terugroepactie niet gevonden is. Ik schreef daar eerder over: https://gathering.tweaker...message/76163246#76163246Rubenus schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:28:
[...]
Hoe is dit afgelopen bij jou? Of toevallig een andere tweaker met hetzelfde probleem? Ik heb hetzelfde probleem. Een slechte accumodule zou reeds vervangen moeten zijn.
En er zijn meer mede-tweakers met dit probleem.
Ze kunnen in de garage uitlezen welke accu-module dit betreft. Ik mag er gewoon mee doorrijden van de garage, maar sommige andere garages hebben dat liever niet. Ik denk dat ik mag doorrijden omdat ik pas in januari aan de beurt ben voor vervanging en dat het de garage anders te duur wordt met de leenauto…
ID.3 1st 3.7 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Op telegram kwam ik net hetzelfde probleem tegen:DonJunior schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:31:
Uiteraard bewijs:
https://t.me/vwid3_nl/3222
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Dat is 'goed' nieuws! Dan ben ik niet de enige met dit probleem. Hopelijk snapt VW wat er dan moet gebeuren.Golf2vr6 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:51:
[...]
Op telegram kwam ik net hetzelfde probleem tegen:
https://t.me/vwid3_nl/3222
*sowieso
Hier vandaag het zelfde. Morgen de garage maar eens bellen want kreeg het niet opgelost zelf.DonJunior schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:31:
Uiteraard bewijs:
Lees maar even terug, er is inmiddels genoeg over geschreven hier.Exorcist schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:01:
Ik heb sinds anderhalve week een elektromotor storing die niet weggaat op mijn ID.4 (Pro). Moet toch nog een afspraak maken voor "inspectie"/beurt, ga het wel combineren. Merk verder 0 aan performance of andere zaken, benieuwd wat het is.
https://gathering.tweaker...message/76163246#76163246
ID.3 1st 3.7 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Hmm, plausibel. Niet alle berichten gelezen en nog even gezocht maar deze niet gezien. Lijkt op hetzelfde dan. Dan maar weer een paar dagen kwijt, kunnen ze 'm gelijk wassen na de 20.000 vliegen die ik net heb geschept in de schemering op de snelwegKrlGl schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:21:
[...]
Lees maar even terug, er is inmiddels genoeg over geschreven hier.
https://gathering.tweaker...message/76163246#76163246
https://www.msn.com/nl-nl...fb1a0df41015e474aff&ei=21
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ik zag op een vakantie in jordanie overal ID/4/5/6 rondrijden. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze daar goedkoper zijn, maar er wordt internationaal wel wat afgezet.audiojunk schreef op donderdag 7 september 2023 @ 00:22:
Wist niet dat de ID3 en 4 zo goedkoop waren in China:
https://www.msn.com/nl-nl...fb1a0df41015e474aff&ei=21
Bron: https://www.volkswagen.de...bersicht/upgrades-id.html
Via: https://www.reddit.com/r/...cc_subscription_950month/
/f/image/MASQAH2Vdcm8TQ21SbAC5dnL.png?f=fotoalbum_large)
Vind het stiekem best een goed idee voor leasewagens dan.unex154 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:58:
Ze zijn de weg wel een beetje kwijt bij Volkswagen he, in DE gaan features achter een betaalmuur.
[Afbeelding]
Deze opties komen dan namelijk niet op de totaalprijs en dus niet bij je bijtelling.
Zo heb ik mijn huidige ID.3 ook achteraf voorzien van andere velgen. Deze lease ik dan niet mee en kan ik achteraf prima doorverkopen. Wat dus niet gaat met velgen die je extra als optie aanvinkt. Die blijven eigendom van VW en kun je ook niet achteraf overnemen (heb ik geprobeerd, doen ze niet aan)
Wel jammer/slim dat ze de prijzen precies zo hebben gemaakt dat het NIET goedkoper is om in de vier leasejaren per maand/jaar te betalen.
Mogelijk blijft de basisprijs van de auto lager (geloof ik geen reet van .. maar goed)
Kan me voorstellen dat je alleen in de donkere maanden Light assistent wenst. Dan betaal je een maand of 4 ervoor en de rest van het jaar niet. 4 maanden a 4,50. Dat dan 4 jaar is totaal: 72 euro. Dat is een stuk goedkoper en voor sommigen dan wellicht beter te behappen dan in 1x een flinke optieprijs aanvinken.
[ Voor 10% gewijzigd door DonJunior op 07-09-2023 10:05 ]
*sowieso
Ik vraag me wel af hoe dit qua garantie dan werkt. Stel je auto is buiten de garantie en je airco gaat stuk terwijl je er per maand voor betaald. Zijn de reparatiekosten dan voor VW? Dan zou het nog interessant kunnen zijn.unex154 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:58:
Ze zijn de weg wel een beetje kwijt bij Volkswagen he, in DE gaan features achter een betaalmuur.
[Afbeelding]
VW/PON kennende zorgen ze er gewoon voor dat die factuur jouw kant op komt hoor..leinenga schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:16:
[...]
Ik vraag me wel af hoe dit qua garantie dan werkt. Stel je auto is buiten de garantie en je airco gaat stuk terwijl je er per maand voor betaald. Zijn de reparatiekosten dan voor VW? Dan zou het nog interessant kunnen zijn.
Daar hoef jij je niet druk om te maken. Hooguit krijg je de maandelijkse kosten (deels) terug gestort maar ook daar zullen ze vast wel kleine lettertjes voor hebben.
Nu klinkt het alsof ik heel negatief ben over VW maar dat is niet zo.
Maar een klein beetje..
Nee zonder gekheid, anders koop je tweedehands een auto met kapotte airco compressor.. zet je die functie aan in de VW store en bel je vervolgens met VW "Ja hij is stuk".
Dat zou wel heel makkelijk zijn voor mensen om dingen gemaakt te krijgen.
Buiten garantie is bij VW buiten garantie.. dat hebben meer mensen hier helaas al ondervonden.
*sowieso
Heb hetzelfde probleem met AC (+ warmtepomp), 6 weken geleden opnieuw van koelmiddel voorzien en nu weer stukVinslo schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:31:
[...]
In de zomervakantie merkte ik dat mijn airco (ook warmtepomp/R744) niet meer bleek te werken.
In de 30+ onderweg naar Oostenrijk niet zo fijn. Ook daar ter plekke bleek het niet snel op te lossen.
In Nederland bij de dealer een afspraak gemaakt, ook meteen accumodule vervangen (de recall actie) en 3.2 gekregen. Airco bleek alleen bij een andere dealer te maken, want die had een R744 apparaat. Per saldo ongeveer 2 weken de auto kwijt geweest (wel leenauto gekregen).
Toen hebben ze de airco weer afgevuld. Vandaag doet hij het weer niet meer (lekker op zo'n warme dag), 2 dagen geleden deed hij het nog en kreeg ik het koud in de auto. Morgen maar weer bellen. Toch iets lek of stuk wat niet gefixt is.
Het is productietechnisch helemaal niet zo gek. Je hebt dan minder varianten die je zou kunnen bouwen, en minder stelkosten. Denk dat er ook een voordeel is, qua inkoop van modules.. Echter is de vraag, stel het gaat kapot, maar je neemt de dienst niet af.. wie gaat de reparaties dan betalen?unex154 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:58:
[Afbeelding]
BMW is daar ook al vrij ver mee met hun ConnectedDrive, stoelverwarming, groothoekassistent als maandelijke dienst tot IconicSounds

ID.3 1st Plus Mangan Grey
Kun je ook nog een leuke discussie krijgen als je je auto verkoopt.PB1983 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:34:
[...]
Het is productietechnisch helemaal niet zo gek. Je hebt dan minder varianten die je zou kunnen bouwen, en minder stelkosten. Denk dat er ook een voordeel is, qua inkoop van modules.. Echter is de vraag, stel het gaat kapot, maar je neemt de dienst niet af.. wie gaat de reparaties dan betalen?
BMW is daar ook al vrij ver mee met hun ConnectedDrive, stoelverwarming, groothoekassistent als maandelijke dienst tot IconicSounds
Stel je hebt de airco nooit gebruikt en je verkoopt de auto en de airco blijkt stuk als de volgende eigenaar de airco wil activeren. Is het dan een verborgen gebrek? In principe verkoop je het zonder airco functie.
Ik denk dat dit nog leuk juridisch gedoe gaat opleveren.
Dát is inderdaad een goede vraagstelling. Deze zou nog wel eens interessant kunnen worden.leinenga schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:56:
[...]
Kun je ook nog een leuke discussie krijgen als je je auto verkoopt.
Stel je hebt de airco nooit gebruikt en je verkoopt de auto en de airco blijkt stuk als de volgende eigenaar de airco wil activeren. Is het dan een verborgen gebrek? In principe verkoop je het zonder airco functie.
Ik denk dat dit nog leuk juridisch gedoe gaat opleveren.
Zie het al voor me: Verkoper weet dat het ding defect is en bij verkoop geeft ie aan dat ie de functie nooit heeft gebruikt..
En hoe ga je dit zelf onderzoeken tijdens je testrit.. moet je dan eerst die module activeren in de shop.. kijken of het werkt en dan weer deactiveren (fijne bijkomende kosten voor een proefrit dan)
*sowieso
Weten we ook waar de ontwikkelaars bij VW hun tijd aan moeten bestedenunex154 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:58:
[Afbeelding]
Dit is al een hele tijd bekend. Ik kreeg mijn ID.5 GTX in februari geleverd met een groot scherm maar zonder navigatie. Een config die eigenlijk onmogelijk is.unex154 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:58:
[Afbeelding]
De navi kan aangeschaft worden in de store. Wilde het via de leasemaatschappij doen maar die waren totaal de kluts kwijt hoe zoiets nou betaald moest worden.
Heb het zelf voorgeschoten en via een declaratie terug gekregen.
Is bij Tesla toch precies hetzelfde, daar kun je ook achteraf FSD bijkopen en dat soort zaken. BMW heeft het ook met stoelverwarming. Gewoon een trend die gaande is in autoland, niet perse iets om op VW af te geven.DonJunior schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:59:
[...]
Dát is inderdaad een goede vraagstelling. Deze zou nog wel eens interessant kunnen worden.
Zie het al voor me: Verkoper weet dat het ding defect is en bij verkoop geeft ie aan dat ie de functie nooit heeft gebruikt..
En hoe ga je dit zelf onderzoeken tijdens je testrit.. moet je dan eerst die module activeren in de shop.. kijken of het werkt en dan weer deactiveren (fijne bijkomende kosten voor een proefrit dan)
Oh maar ik bedoelde het ook niet als afgeven op VW. Maar als dat, nu dan VW er ook mee begint, ik me bedacht hoe dat dit dan zou gaan. Niets VW specifieks inderdaad.KaiseRRuby schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:34:
[...]
Is bij Tesla toch precies hetzelfde, daar kun je ook achteraf FSD bijkopen en dat soort zaken. BMW heeft het ook met stoelverwarming. Gewoon een trend die gaande is in autoland, niet perse iets om op VW af te geven.
*sowieso
Hoezo zou je daar als koper voor moeten opdraaien? Je kunt het ook omdraaien toch? Verkoper regelt maar dat tijdens proefrit alle opties beschikbaar zijn, anders kun je geen fatsoenlijke testrit maken en gaat de koop niet door.DonJunior schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:59:
[...]
Dát is inderdaad een goede vraagstelling. Deze zou nog wel eens interessant kunnen worden.
Ik denk het ook niet want de opties zittten er wel gewoon op allleen niet geactiveerd.DonJunior schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:03:
[...]
Mogelijk blijft de basisprijs van de auto lager (geloof ik geen reet van .. maar goed)
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
YouTube: I Drive The 2024 VW ID.4 w/ Huge Updates! Software Overhaul, New Mot...
[ Voor 29% gewijzigd door scifoflux op 07-09-2023 16:29 ]
Nou als particulier wordt dat nog lastig. Als ik een tweedehands auto verkoop met de mogelijkheid tot het nemen van een trekhaak, ga ik die ook niet installeren om te kijken hoe hij dan rijdt.Ro ofzo schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:23:
[...]
Hoezo zou je daar als koper voor moeten opdraaien? Je kunt het ook omdraaien toch? Verkoper regelt maar dat tijdens proefrit alle opties beschikbaar zijn, anders kun je geen fatsoenlijke testrit maken en gaat de koop niet door.
.
Zou mij niks verbazen als ze voor dit soort evenementen zo'n demoauto voorzien van een uitgeklede software oid, waardoor het zo vloeiend loopt. Je ziet op de promoversies en reviewversies van 3.2 dat het ook een stuk sneller gaat dan ik ervaar.scifoflux schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:29:
ID4 4.0 software uitleg & nieuwe motor voor id4.
YouTube: I Drive The 2024 VW ID.4 w/ Huge Updates! Software Overhaul, New Mot...
Ik denk dat er in de nieuwe ID's ook gewoon een betere/snellere processor zit waardoor de snelheid van dezelfde software in oudere auto's echt niet zo is als in nieuwere.KaiseRRuby schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:51:
[...]
Zou mij niks verbazen als ze voor dit soort evenementen zo'n demoauto voorzien van een uitgeklede software oid, waardoor het zo vloeiend loopt. Je ziet op de promoversies en reviewversies van 3.2 dat het ook een stuk sneller gaat dan ik ervaar.
Productietechnisch ja, maar het abonnementsmodel hoeft geen logisch gevolg te zijn. Vergelijk het met het SaaS model van office; je kunt de pakketten ook kopen, je wordt enkel in de SaaS-fuik gedreven vanwege de rolling updates met nieuwe features die de koopversie niet heeft. Zo wordt je als klant als een onuitputtelijk citroentje uitgeknepen.PB1983 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:34:
[...]
Het is productietechnisch helemaal niet zo gek. Je hebt dan minder varianten die je zou kunnen bouwen, en minder stelkosten. Denk dat er ook een voordeel is, qua inkoop van modules.. Echter is de vraag, stel het gaat kapot, maar je neemt de dienst niet af.. wie gaat de reparaties dan betalen?
Hij heeft de proximity sensor (nabijheidssensor onder schermopties) uit staan. Dat scheelt bij mij ook in reactiesnelheid van het systeem.KaiseRRuby schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:51:
[...]
Zou mij niks verbazen als ze voor dit soort evenementen zo'n demoauto voorzien van een uitgeklede software oid, waardoor het zo vloeiend loopt. Je ziet op de promoversies en reviewversies van 3.2 dat het ook een stuk sneller gaat dan ik ervaar.
ID4.1M Honey Yellow
Dat is een goede tip, ga ik ook proberen.ReseT schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:06:
[...]
Hij heeft de proximity sensor (nabijheidssensor onder schermopties) uit staan. Dat scheelt bij mij ook in reactiesnelheid van het systeem.
Dit werkt nu wel met software v3.2. Dus probleem opgelost in deze versie

[ Voor 8% gewijzigd door Gecko123 op 07-09-2023 21:47 ]
Gecko123 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:46:
Ik weet niet of dit al benoemd is maar voor degene die Tibber gekoppeld hebben aan hun ID.3 of ID.4 voor slimladen had ik bij software v2.4 en daarvoor het probleem dat Tibber niet kon zien of je auto thuis was waardoor de auto tijdens openbaar laden er ineens mee stopte en het laden uitstelden als ik dit was vergeten uit te zetten. Iets met locatie opvragen dat niet goed werkte..
Dit werkt nu wel met software v3.2. Dus probleem opgelost in deze versie
De vraag die ik me vooral stel is of de oudere ID4's deze update gaan krijgen.KaiseRRuby schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:51:
[...]
Want pre-conditioning van battery is wel een serieus pluspunt.
Ok met enkele beperking update zou ik mee kunnen leven.
Mijn vrouw rijdt met de ID4 & vind deze toch sneller reageren dan mijn Enyaq.
Geen idee of de vraag is beantwoord alreeds van update.
Ik kwam bij de snelladers altijd aan met minder dan 20% lading en rij constant 120 op de snelwegen. Is er iets wat ik kan doen om de laadsnelheid te verhogen? 100kw zou mogelijk moeten zijn toch?
De ID3 heeft gewoon 3.2 software aan boord.
Ik heb ook de 58 kWh versie en mijn ervaring is dat je toch onder de 10% moet zitten om 100 kW te halen.Louislouislouis schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:47:
Afgelopen week ben ik met een ID3 Pro 2023 op pad geweest in Frankrijk en Zwitserland. Wat mij is opgevallen is dat mijn laadsnelheid nooit boven de 70kw uitkomt zowel bij Fastned, Ionity als andere snelladers.
Ik kwam bij de snelladers altijd aan met minder dan 20% lading en rij constant 120 op de snelwegen. Is er iets wat ik kan doen om de laadsnelheid te verhogen? 100kw zou mogelijk moeten zijn toch?
Louislouislouis schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:47:
Afgelopen week ben ik met een ID3 Pro 2023 op pad geweest in Frankrijk en Zwitserland. Wat mij is opgevallen is dat mijn laadsnelheid nooit boven de 70kw uitkomt zowel bij Fastned, Ionity als andere snelladers.
Het is wat ingewikkelder bij mijn werkgever, maar er kwam deze week eindelijk een mailtje dat het systeem rond is. Iets met een verwerkingspartner zodat het belastingstechnisch en verder zonder gedoe automatisch via het loonstrookje afgerekend wordt.flippy schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:34:
[...]
gewoon kWh meter voor de laadpaal en de kilowatten declareren lijkt me.
Ja, maar ik woon in Duitsland. Hoewel er hier wel een Eneco-laadpaal in de stad staatikweethetbeter schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:20:
@Tarin
Heb je een leaseauto? Mogelijk kun je dan via Eneco eMobility een laadpaal regelen. Je laadt thuis op met een laadpas. Jij betaalt je elektriciteit, Eneco stuurt de rekening naar je werkgever en betaalt jou terug. Helemaal vanzelf.
Hoe weet de tussenpartij wat een kwh kost?Tarin schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:55:
[...]
Het is wat ingewikkelder bij mijn werkgever, maar er kwam deze week eindelijk een mailtje dat het systeem rond is. Iets met een verwerkingspartner zodat het belastingstechnisch en verder zonder gedoe automatisch via het loonstrookje afgerekend wordt.
[...]
Ja, maar ik woon in Duitsland. Hoewel er hier wel een Eneco-laadpaal in de stad staat.
Maandelijks moeten betalen om gebruik te mogen maken van een airco die toch al zit ingebouwd op een auto van 40k + is natuurlijk wel iets anders als FSD op een Tesla. Elke Tesla is gewoon Full option en alleen FSD is achteraf bij te kopen (geen maandelijks abonnement) en blijft dan voorgoed aan de auto gekoppeld. Dus nee het is niet precies hetzelfde als bij Tesla.KaiseRRuby schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:34:
[...]
Is bij Tesla toch precies hetzelfde, daar kun je ook achteraf FSD bijkopen en dat soort zaken. BMW heeft het ook met stoelverwarming. Gewoon een trend die gaande is in autoland, niet perse iets om op VW af te geven.
Een airco is tegenwoordig toch gewoon standaard in elke auto mag ik hopen…
EDIT: zie dat het om ACC gaat en niet over Airco

[ Voor 17% gewijzigd door schumi1986 op 08-09-2023 13:25 ]
Accu temperatuur moet hoog genoeg zijn om optimale snelheid te halen. 120km/h is volgens mij niet voldoende. Ik krijg met ID3 58kWh Pro top laad snelheid pas in Duitsland als ik minstens 1 uur met 140+km/h ben gereden. Uiteraard SOC moet onder 20% zijn.Louislouislouis schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:47:
Deze heb ik nog niet eerder gezien eigenlijk.ZappaTheCat schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:01:
Ik vroeg me af of er meer auto's zijn waarbij het plastic van de spiegels aan het verkleuren is. Bij mijn 3.1M uit 2020 is de bestuurders kant nogal vaal aan het worden.
[Afbeelding]
Was je de auto met bijzondere chemicalien wellicht?
Mijn ID3 is ook uit 2020 en dit heb ik niet.
*sowieso
[ Voor 97% gewijzigd door schumi1986 op 08-09-2023 13:23 ]
Eigenlijk is dit een discussie voor een apart topic denk ik, maar reageer er hier nu toch even op ;-) .unex154 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:58:
[Afbeelding]
https://www.rtlnieuws.nl/...547/rtl-z-nieuws-1200-uur
Vanaf 1 minuut 39: BMW stopt met abonnementen voor stoelverwarming.
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Is het niet toevallig wax o.i.d.? Misschien even goed reinigen en daarna in de bumperspray zetten.ZappaTheCat schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:01:
Ik vroeg me af of er meer auto's zijn waarbij het plastic van de spiegels aan het verkleuren is. Bij mijn 3.1M uit 2020 is de bestuurders kant nogal vaal aan het worden.
[Afbeelding]
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Hier in Duitsland bestaan geen (per minuut/dag/week) variabele tarieven (iig niets wat niet schriftelijk per ingang van $datum aangekondigd wordt), dus dat is gewoon een kwestie van het contract-tarief doorgeven. Als ik dan een paar zonnepanelen op het dak smijt en de auto daarmee vol laad kan ik die in theorie relatief snel terugverdienen - helaas staat de auto van de zaak in principe niet onder de carport als de zon schijntflippy schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:02:
[...]
Hoe weet de tussenpartij wat een kwh kost?
Ik kreeg afgelopen woensdag een mailtje met hoe de regeling werkt (nadat het vorig jaar op de lange baan geschoven werd omdat niet alles duidelijk was (en de stroomprijs ver boven de afgesproken laadprijs aan een openbare zuil lag)), dus ik ga me er nu pas weer in verdiepen. Zou fijn zijn als ik, als het koud begint te worden, met een volle, warme accu weg kan rijden in plaats van maximaal 80% en alles ijskoud. Heb niet voor niks de grote accu gekozen..
[ Voor 27% gewijzigd door Tarin op 08-09-2023 13:36 ]
Het eerste wat ze doen is updaten naar de nieuwste software. Bij mij naar 3.2. Dat is sowieso fijn.DonJunior schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:29:
[...]
Dat is 'goed' nieuws! Dan ben ik niet de enige met dit probleem. Hopelijk snapt VW wat er dan moet gebeuren.
Het probleem lijkt ietsje minder en het spontaan herstarten wat bij mij ook gebeurde is de afgelopen week niet meer voorgekomen.
De temperatuur veranderd nog wel spontaan.
Best irritant, maar verder ben ik heel blij met de id3. Het rijden is zo veel rustiger dan mijn voorgaande auto's. Hij is ook ruimer dan hij van buiten lijkt.
De hele week waren de vinkjes daar groen en nu ineens een paars bolletje erbij.
Bij het openklappen zie ik dat de melding bij Overige staat. Net in de auto gaan kijken en daar heb ik geen meldingen.
Ga er maar vanuit dat het een bugje/storing is.
:strip_exif()/f/image/E8KHcMpja8zJPoaSQHzqIHhN.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn werkgever betaalt de laadpaal, maar niet het stroomgebruik. Het stroomgebruik wordt gemeten en betaalt door de tussenpartij (in mijn geval Eneco). Vervolgens ontvangt de tussenpartij weer een vergoeding van de houder van de laadpas. Als ik zelf laad is dat mijn werkgever, maar als iemand anders laad, is dat zijn pas.flippy schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:02:
[...]
Hoe weet de tussenpartij wat een kwh kost?
.
Net een telefoontje ontvangen van de dealer. Verwachte leverdatum is uitgesteld naar eind januari. Nog iemand hetzelfde nieuws ontvangen?Riyu schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:28:
[...]
Mijn ID4 Pure Performance is besteld op 24/3. Verwachte productiedatum staat nog steeds op midden september. Levering auto midden oktober.
Bijkomende vraag: ontvang ik dan het 2024 model of gaat die niet onmiddellijk in productie begin januari?
Gaat het om een leaseauto? Aan het einde van het kalenderjaar willen niet alle leasemaatschappijen een auto nog op kenteken zetten omdat de eerste afschrijving te groot wordt (omdat de auto snel “1 jaar” oud is)Riyu schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:56:
[...]
Net een telefoontje ontvangen van de dealer. Verwachte leverdatum is uitgesteld naar eind januari. Nog iemand hetzelfde nieuws ontvangen?
Bijkomende vraag: ontvang ik dan het 2024 model of gaat die niet onmiddellijk in productie begin januari?
Vandaag dezelfde vraag gesteld aan Muntstad (verwachte levering eind november). Blijkbaar alleen de auto’s die vanaf begin sept 2023 besteld worden worden, krijgen het 2024 model. Eerder dan sept 2023 besteld krijgen 2023 model.Riyu schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:56:
[...]
Ik hoop stiekem ook dat het toch het 2024 model wordt. Kan me bijna niet voorstellen dat VW 2 aparte productielijnen (model 2023 en model 2024) heeft.
Tja.... 🤨
Link van het filmpje: YouTube: I Drive The 2024 VW ID.4 w/ Huge Updates! Software Overhaul, New Mot... (bljikt dat dit het enige 2024 model is die er nu bestaat)
[ Voor 34% gewijzigd door tinusa4 op 08-09-2023 20:24 ]
Hier ook een ID.3 first uit 2020 en helemaal geen last van. Wellicht door de wasstraat? Ik maak daar geen gebruik van.ZappaTheCat schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:01:
[Afbeelding]
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Het 2022 model met de extra sensoren, subwoofer, park pilot enz werd ook pas vanaf 1 april 2022 gebouwd.A.Geerts schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:14:
[...]
Vandaag dezelfde vraag gesteld aan Muntstad (verwachte levering eind november). Blijkbaar alleen de auto’s die vanaf begin sept 2023 besteld worden worden, krijgen het 2024 model. Eerder dan sept 2023 besteld krijgen 2023 model.
Ik hoop stiekem ook dat het toch het 2024 model wordt. Kan me bijna niet voorstellen dat VW 2 aparte productielijnen (model 2023 en model 2024) heeft.
Mijn auto is van 18 maart

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
gewoon altijd de B gebruiken. als je er beetje aan went gebruik je het hele rempedaal niet meer behalve om stil te staan bij het stoplicht.RaymondD schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:35:
3.2 update gehad. Eindelijk is een lang aanwezige bug opgelost. Wanneer je voor 3.2 op cruise control reed en de rem intrapt dan wordt geen regeneratie gedaan (geen groen balkje dus). Dat is nu opgelost, wel een groen balkje dus bij het remmen vanuit cruise control. Maakt de auto weer iets efficienter.
remlicht gaat pas aan als groene balkje tussen het procentteken en het accusymbool komt dus je kan ook normaal "op de motor" afremmen zonder de mensen achter je in de stress te krijgen.
Dat is héél fijn inderdaad. Loop daar nog regelmatig tegenaan (hier 2.4).RaymondD schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:35:
3.2 update gehad. Eindelijk is een lang aanwezige bug opgelost. Wanneer je voor 3.2 op cruise control reed en de rem intrapt dan wordt geen regeneratie gedaan (geen groen balkje dus). Dat is nu opgelost, wel een groen balkje dus bij het remmen vanuit cruise control. Maakt de auto weer iets efficienter.
*sowieso
Laten we please niet wéér de hele D vs B discussie starten.. dat is nu al zovaak voorbij gekomen in dit topic. Ieder heeft zijn voorkeur voor zijn eigen redenen. Prima.flippy schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:07:
[...]
gewoon altijd de B gebruiken. als je er beetje aan went gebruik je het hele rempedaal niet meer behalve om stil te staan bij het stoplicht.
remlicht gaat pas aan als groene balkje tussen het procentteken en het accusymbool komt dus je kan ook normaal "op de motor" afremmen zonder de mensen achter je in de stress te krijgen.
*sowieso
Same here, november 2021 besteld, januari 2023 geleverd - geen sub, geen park pilot, geen sensoren aan de zijkant. Wel direct versie 3.2, dat dan weer wel. Kijkend naar het filmpje ben ik vooral jaloers op de snelheid van het infotainment.AndereKoekoek schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 01:07:
[...]
Het 2022 model met de extra sensoren, subwoofer, park pilot enz werd ook pas vanaf 1 april 2022 gebouwd.
Mijn auto is van 18 maart
Onze ID.4 heeft de vervelende eigenschap dat hij vaak direct muziek van USB af gaat spelen, ook als ik na de rit voor het uitstappen/uitzetten de podcast vanuit Apple Podcasts gepauzeerd heb. De podcasts staan echter vrij luid en als we dan samen in de auto stappen knalt ineens Air's Playground Love (want alfabetisch de eerste artiest op het stickje..) uit de luidsprekers. Er staan ook minder relaxte nummers op het stickje, maar toch, optimaal is het niet, aangezien ik dan eerst op OK moet drukken en het geheel vervolgens vrij traag reageert tot ik een Pauze-knop zie.
Ik heb het niet over B mode en al helemaal niet over een remlicht. Het gaat om een bug dat niet regeneratief geremd wordt als je in D mode met cruise control rijdt en dan je rempedaal intrapt. Dat is nu opgelost.flippy schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:07:
[...]
gewoon altijd de B gebruiken. als je er beetje aan went gebruik je het hele rempedaal niet meer behalve om stil te staan bij het stoplicht.
Nee, dit is een mooi moment om hier toch nog iets over te zeggenDonJunior schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:09:
Laten we please niet wéér de hele D vs B discussie starten.. dat is nu al zovaak voorbij gekomen in dit topic. Ieder heeft zijn voorkeur voor zijn eigen redenen. Prima.
Ivm de recentste discussie hierover voor de grap weer eens wat in D gereden. De reden was nl dat men beweerde dat D efficiënter is en dat je met goed anticiperen B helemaal niet nodig hebt.
Hier zou ik graag even BS willen callen. Twee redenen:
1) in D gaat hij automatisch regeneren als hij 'ziet' dat je moet remmen, dus volledig uitrollen doe je sowieso niet. En nee, dit is niet plots max regeneren maar begint al nauwelijks merkbaar (als je niet naar de balk kijkt). Dit is makkelijk zelf te doen in B.
2) puur uitrollen vertraagt zo ontiegelijk langzaam dat je kilometers van te voren moet beginnen om niet vol in je voorligger te rammen bij een stoplicht (als hij niet sowieso ging remmen, zie 1).
Kortom: als je niet kan wennen aan B of het gevoel van een dood paard in je rechtervoet hebt; prima, maar kom niet aanzetten met dat D 'beter' is.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ik rij zelf bijna nooit met D. Maar is dit niet alleen als je die voorspellende functies aan hebt staan?Termy schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:11:
[...]
1) in D gaat hij automatisch regeneren als hij 'ziet' dat je moet remmen, dus volledig uitrollen doe je sowieso niet. En nee, dit is niet plots max regeneren maar begint al nauwelijks merkbaar (als je niet naar de balk kijkt). Dit is makkelijk zelf te doen in B.
Die heb ik zo'n beetje allemaal uit en sowieso was dit met ACC uit. Hij doet dit altijd in D.tiguan schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:13:
[...]
Ik rij zelf bijna nooit met D. Maar is dit niet alleen als je die voorspellende functies aan hebt staan?
Heb wat jij hier beschrijft nog nooit gehad.Termy schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:14:
[...]
Die heb ik zo'n beetje allemaal uit en sowieso was dit met ACC uit. Hij doet dit altijd in D.
Ik rijd altijd in D en de auto hij rolt gewoon uit zonder zelf bij te remmen. Ik kan prima 300 meter voor een afrit op de snelweg al mijn voet van het pedaal halen en dan rijdt de auto bijzonder lang door.
Met ACC op een ingestelde snelheid (bv 100) waar je zelf 120 gaat rijden dán remt de auto wel bij tot 100 als je in D rijdt en je voet van het pedaal haalt (ongeacht het verkeer)
*sowieso
Wat wel helpt is dat de bug is opgelost en dat is daarmee in D mode icm cruise control iets minder remenergie verloren gaat dan voorheen.
Dat afremmen gebeurd door de ECO assistent die je waarschijnlijk uit hebt staan dan. Die van mij doet dat wel in D mode als er een bocht aan komt of iemand voor je rijdt die afremt. Ik vind het persoonlijk wel prettig, maar snap ook dat anderen dat niet fijn vinden. Het is toch een soort van ingrijpen.DonJunior schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:41:
[...]
Heb wat jij hier beschrijft nog nooit gehad.
Ik rijd altijd in D en de auto hij rolt gewoon uit zonder zelf bij te remmen. Ik kan prima 300 meter voor een afrit op de snelweg al mijn voet van het pedaal halen en dan rijdt de auto bijzonder lang door.
Ah okee. Die heb ik inderdaad niet aan staan.. dat vond ik heel irritant.RaymondD schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:43:
[...]
Dat afremmen gebeurd door de ECO assistent die je waarschijnlijk uit hebt staan dan. Die van mij doet dat wel in D mode als er een bocht aan komt of iemand voor je rijdt die afremt. Ik vind het persoonlijk wel prettig, maar snap ook dat anderen dat niet fijn vinden. Het is toch een soort van ingrijpen.
@Termy wellicht kun je daar toch eens naar kijken en je mening over D bijstellen want dat staat dus los van elkaar, zo blijkt.
*sowieso
Linkje: https://www.volkswagen.be/nl/modellen/id7.html
[ Voor 25% gewijzigd door Riyu op 09-09-2023 20:06 ]
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.