Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 300 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35

Rocco

nightlife

Ik heb sinds mei dit jaar een nieuwe ID4 pro met softwareversie 3.5

Echter heb ik meerdere keren per week een totale freeze van het touchscreen nadat er een spontane reisdoelsuggestie verschijnt zoals op foto hieronder. Meestal is dit een suggestie die nergens op slaat. Kan ik die willekeurige suggesties ergens in het menu uitzetten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ko1q396psTvJIO7k6Mqu-IGYBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPM2QxMobFAT75wDp85bGXW1.jpg?f=fotoalbum_large

Verder krijg ik ook regelmatig dit scherm waarna het touchscreen weer volledig vastzit en ik 10s de power knop moet ingedrukt houden voor een reset van het systeem. Daarna werkt alles weer normaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSAr6U9rMFEVhVU-hlC7LzK9MLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sk4ekMaEh6dFJ43qm2MDkh56.jpg?f=fotoalbum_large

Herkent iemand met software 3.5 deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
juanpabloo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:10:
Dat is serieus veel geld voor een elektrische Volkswagen Passat.. of niet?
20k meer dan een Tesla Y RWD...
Ook al lijkt me een ID.7 fijner, die is niet bijna +50% prijs fijner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 21:07
Rocco schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:24:
Ik heb sinds mei dit jaar een nieuwe ID4 pro met softwareversie 3.5

Echter heb ik meerdere keren per week een totale freeze van het touchscreen nadat er een spontane reisdoelsuggestie verschijnt zoals op foto hieronder. Meestal is dit een suggestie die nergens op slaat. Kan ik die willekeurige suggesties ergens in het menu uitzetten?

Verder krijg ik ook regelmatig dit scherm waarna het touchscreen weer volledig vastzit en ik 10s de power knop moet ingedrukt houden voor een reset van het systeem. Daarna werkt alles weer normaal.

Herkent iemand met software 3.5 deze problemen?
Kan het zijn dat het scherm erg vies is en dat het systeem denk dat het aangeraakt wordt en ingedrukt gehouden blijft? Of misschien dat jouw touchscreen stuk is en willekeurig een aanraking detecteert die er niet is. In dat laatste geval wordt het een bezoek aan de dealer ben ik bang.

Het scherm in de 2e foto krijg je te zien wanneer je het open vierkantje links in het midden lang ingedrukt houdt (en misschien ook wel de 6 stippen die het is wanneer je begint in een de. Dat scherm is puur werkplaats wanneer ze daar vanaf een USB aansluiting iets willen installeren, daar heb je als berijder niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
1Mark schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:58:
[...]

20k meer dan een Tesla Y RWD...
Ook al lijkt me een ID.7 fijner, die is niet bijna +50% prijs fijner
Persoonlijk zou ik de ID.7 eerder met een Model S dan met een Model Y vergelijken. En dan is de 7 echt heel veel goedkoper, je krijgt de 7 met geen mogelijkheid in de buurt van de vanaf-prijs van de Model S. Maar misschien vinden de meesten de S ook wel een klasse hoger dan de 7, zou ik niet vreemd vinden.

Ik hoop niet dat ik nu een can of worms geopend heb :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

juanpabloo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:10:
Dat is serieus veel geld voor een elektrische Volkswagen Passat.. of niet?
Ik zou de kat uit de boom kijken. Gezien de aanloop problemen bij de ID.3 en ID.4 zou ik geen 66K op een MEB platform willen stukslaan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
Jeroenneman schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:20:
[...]

Ik zou de kat uit de boom kijken. Gezien de aanloop problemen bij de ID.3 en ID.4 zou ik geen 66K op een MEB platform willen stukslaan.
Dit! En daarbij is de service van VW ook niet om over naar huis te schrijven. Tot de ID3 was ik altijd erg tevreden over VW, en ook over de service.. maar dat is de laatste jaren echt bizar hard achteruit gegaan. Bij prijzen van een ID3 kan ik er nog inkomen. Maar bij zulke prijzen, als de ID7, verwacht ik ook wat meer, en vooral betere service. No way dat ik me dan nog naar huis zou laten sturen op een leenfiets omdat ze een softwareupdate moeten doen.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Riyu schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:03:
De configurator voor de ID.7 is nu beschikbaar in België. Vanafprijs van 66.000 euro.

Linkje: https://www.volkswagen.be/nl/modellen/id7.html
Ik heb een benauwd gevoel bij die hele EV-markt. Is er zo weinig keuze, zo weinig variatie. In de zin van "je zal dit rijden, of je zal niet rijden".

Ik probeer steeds een top 3 EV in gedachten te houden. Bijvoorbeeld bij veranderen van werkgever, of prive gaan. Zodat ik steeds snel kan schakelen, en niet meer heel de markt moet bekijken.

Ik heb zelfs moeite om een top 3 te vullen als ik eerlijk ben. Polestar 2 en ioniq 5 (en dan nog, iets te massief).

Alle EV's zijn lelijke crossovers, cuv, suv's, noem maar op. Er is letterlijk bijna geen enkele normaal ogende sedan, berline, of wagen met normale instap waar je niet het gevoel hebt in een paardenkoets te stappen.

De ID.7 is wel een normaal ogende wagen, maar dan moet die 66000 euro kosten, vanafprijs.

Daarom rijd ik nu polestar 2. De meest normaal ogende, berline-achtige wagen (en ja, er zit wat optische illusie in, maar als ik rond me heen kijk zit ik min of meer even hoog dan audi A4, A6, Volvo V60/V90, passat, dat soort...)

Ik hoop dat de markt snel wat meer opties biedt en meer variatie, in de prijsklasse tussen 40-50k.

Armoede alom wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dave_R
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 19:35
Amos_x schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:36:
[...]

Alle EV's zijn lelijke crossovers, cuv, suv's, noem maar op.
Inderdaad hoog tijd dat die doorgeslagen trend een keertje voorbij is. Maar ja, zo lang ze als warme broodjes verkopen... blijkbaar willen mensen het. En niet alleen elektrisch, de Tiguans zijn ook niet aan te slepen.

Ik hoop zelf dat het is zoals met de gebogen televisieschermen: onbegrijpelijk lelijk en geen functie, maar toch moest iedereen er een tijd lang een hebben.

Heb zelf een ID3, die vind ik nog wel prima. De ID4 en ID5 laat ik graag links liggen, en met de ID7 is er eindelijk weer iets wat er aardig uitziet. Hopelijk komt er snel meer concurrentie in dat type EV's en gaat dan ook de prijs omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
BJW schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:27:
Wellicht iets buiten topic maar wat zijn je ervaringen met Tibber i.c.m. met je auto? (mijn energiecontract loopt ten einde ;s)

[...]
Mijn ervaring is dat de koppeling gewoon werkt zoals je verwacht.

Bij het slim laden en het inpluggen van de auto kan het soms wel een paar minuten duren voordat tibber de auto ziet dat hij aan het laden is en het dan laden onderbreekt volgens het laadplan. Soms is het na 1 minuut en soms na 10-15 minuten. Als ik weet dat de stroomprijs op dit moment hoog is neem ik dan zelf de moeite om via de volkswagen-app het laden te stoppen waarna tibber het slim laden probleemloos oppakt. Maargoed dat is micromanagement en kun je dus prima achterwege laten.

Alleen het voorklimatiseren op AC moet ik nog eens goed testen want de ene keer lijkt dit op AC te gaan en de andere keer op accu (bij aangesloten kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 16:42

tijmeng

Panasonic 7J

PB1983 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:13:
Ben er inmiddels achter waarom mijn ID.3 niet meer op wou laden. Bleek dat het laadkabel kapot te zijn, in een bepaalde hoek wil die nog wel laden :/
Hier hetzelfde probleem. Donderdag ons nieuwe (2e hands) ID3 opgehaald bij dealer nadat deze eerst nog een batterij module defect had. Laden thuis wil niet lukken op onze wallbox Cooper SB. Lader bij de buren ook niet. De laadpalen lijken de ID3 niet te registeren / te zien na inpluggen en de ID3 heeft het na een paar minuten knipperen over een communicatiefout. Paal in de straat werkt wel. Andere paal weer niet. Met de kabel van de buurman werkt t wel op onze lader. Valt mij sowieso op dat de kabel welke bij onze ID3 een stukje dunner is dan die van de Tesla van de buurman (allebei 3*20A max)

Maandag maar Pon bellen of ze de kabel om kunnen ruilen. Ben benieuwd of ze gaan piepen dat dit niet onder de garantie valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:44
DonJunior schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:34:
[...]

Dit! En daarbij is de service van VW ook niet om over naar huis te schrijven. Tot de ID3 was ik altijd erg tevreden over VW, en ook over de service.. maar dat is de laatste jaren echt bizar hard achteruit gegaan. Bij prijzen van een ID3 kan ik er nog inkomen. Maar bij zulke prijzen, als de ID7, verwacht ik ook wat meer, en vooral betere service. No way dat ik me dan nog naar huis zou laten sturen op een leenfiets omdat ze een softwareupdate moeten doen.
Ik vind dat je geen betere service mag krijgen of je nu een ID3 of 7 koopt. Dat zou belachelijk zijn. Denk dat je dat ook anders bedoeld ;-)

Ik volg het forum al een tijdje. Ook andere. Ik zie bij VW toch wel de meeste "bugs" voorbij komen. Daarnaast los van VW zie ik (gelukkig) al meer reacties dat EV aanschaf simpel (te) duur is. Daar sluit ik me bij aan. Ik vind de ID5 een pracht auto maar heb het geld er niet voor over. Je hebt bijna een Tesla voor hetzelfde geld en ik lees minder over "bugs" of ander geneuzel. Nu vond ik tesla simpel niet mooi. Hoewel de nieuwe model 3 leuker is. Te lage instap verwacht ik. Het zij zo. Andere modellen zijn niet mooi dus dit gaat ook even voorbij.

Heb de dealer van VW waar ik contact mee heb al een gezegd dat VW zich uit de markt aan het prijzen is. Vanaf 66k een id7. Serieus? Ben nog van het onrekenen he haha. De chinezen krijgen goede poot aan de grond hier. Las vanmorgen al een stuk dat europese autobouwers het moeilijk gaan krijgen. Ik ben zeker fan van electrisch rijden maar er zal toch wel ea moeten gebeuren met betaalbaarheid. Gelukkig zie je al dat een aantal europese bouwers gaan verlagen dus dat VW mee moet is een kwestie van tijd. Dat geeft dealer ook al aan.

Ik blijf de markt volgen. De fora volgen. Maar de aanschaf uitstellen. De prijs van EV's in het algemeen is te duur (pers. menig) en de kans op een prijsverlaging komt toch hard binnen als je dr nu 1 aanschaft. Zie Tesla. Of met dikke afschrijving ooit weer inruilen of compleet afrijden.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Amos_x schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:36:
[...]

Ik heb een benauwd gevoel bij die hele EV-markt. Is er zo weinig keuze, zo weinig variatie. In de zin van "je zal dit rijden, of je zal niet rijden".

Ik probeer steeds een top 3 EV in gedachten te houden. Bijvoorbeeld bij veranderen van werkgever, of prive gaan. Zodat ik steeds snel kan schakelen, en niet meer heel de markt moet bekijken.

Ik heb zelfs moeite om een top 3 te vullen als ik eerlijk ben. Polestar 2 en ioniq 5 (en dan nog, iets te massief).

Alle EV's zijn lelijke crossovers, cuv, suv's, noem maar op. Er is letterlijk bijna geen enkele normaal ogende sedan, berline, of wagen met normale instap waar je niet het gevoel hebt in een paardenkoets te stappen.

De ID.7 is wel een normaal ogende wagen, maar dan moet die 66000 euro kosten, vanafprijs.

Daarom rijd ik nu polestar 2. De meest normaal ogende, berline-achtige wagen (en ja, er zit wat optische illusie in, maar als ik rond me heen kijk zit ik min of meer even hoog dan audi A4, A6, Volvo V60/V90, passat, dat soort...)

Ik hoop dat de markt snel wat meer opties biedt en meer variatie, in de prijsklasse tussen 40-50k.

Armoede alom wat mij betreft.
Een Model 3 is toch gewoon een normale sedan (zeker na de facelift). Een ET5 (zelfs als station) volgt toch de normale sedan/stationwagen vormen.

Grappig dat je dan de Polestar 2 noemt, want dat is voor mij juist een hoog op de poten sedan (dus een crossover).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48
Over het algemeen ben ik tevreden met de ID3. Echter na de 3.2 update kreeg ik bij de dealer al te horen er een module aan het sterven was van de HV accu en dat die nog vervangen gaat worden. Iets met levertijden en monteurs die het mogen vervangen. En die zijn er niet heel veel. Over twee maanden kan ik terecht…

Nu verschijnt er de melding “Elektrosysteem werkt niet correct, werkplaats opzoeken”.

Gebeld en kreeg te horen: “u kunt er mee doorrijden, zolang de auto verder goed rijdt is er niet veel aan de hand”. En dat is ook zo, de auto functioneert verder goed, maar het voelt niet heel vertrouwd aan.

Over de dealer was ik verder wel tevreden. (Century Groningen). Ook alle terugroepacties zijn verder netjes uitgevoerd. Inclusief nieuwe banden. Alleen die accu nog.

Mogelijk dat ik in de toekomst ook ga kijken voor een EV als particulier. Maar dan hoop ik tegen die tijd dat de software en kinderziektes bij VW er wel uit zijn. Ben er verder namelijk wel tevreden over de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

DonJunior schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:20:
[...]

Ah okee. Die heb ik inderdaad niet aan staan.. dat vond ik heel irritant.
@Termy wellicht kun je daar toch eens naar kijken en je mening over D bijstellen want dat staat dus los van elkaar, zo blijkt.
Hm zou kunnen dat dit nog aan staat. Het verandert m'n mening verder niet want dit maakt het slechts nog onmogelijker om "te anticiperen". Wat is het verschil tussen doorrollen en hard moeten remmen en rustig afremmen qua efficiëntie? Als je zo hard moet remmen dat de frictieremmen ingezet moeten worden is het sowieso minder efficiënt.

Verder ben ik overigens niet van mening dat B 'beter' is. Ik maakte slechts bezwaar tegen de zg argumenten waarom D 'beter' zou moeten zijn. Persoonlijk vind ik B tegenwoordig (ik begon met voorkeur voor D) het prettigst vanwege het bijna niet hoeven remmen (semi-opd). Je zou overigens nog kunnen stellen dat B 'beter' is omdat je sneller begint met remmen dan in D.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
MJMaverick schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:16:
[...]

Persoonlijk zou ik de ID.7 eerder met een Model S dan met een Model Y vergelijken. En dan is de 7 echt heel veel goedkoper, je krijgt de 7 met geen mogelijkheid in de buurt van de vanaf-prijs van de Model S. Maar misschien vinden de meesten de S ook wel een klasse hoger dan de 7, zou ik niet vreemd vinden.

Ik hoop niet dat ik nu een can of worms geopend heb :P
Model S en ID7 horen bij elkaar. Model Y en ID4 eveneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:42
Weet iemand of je de 2.4 -> 3.0 update nog steeds OTA krijgt, of is deze inmiddels uit de lucht?
#askingforafriend

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:08

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

KrlGl schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:03:
Weet iemand of je de 2.4 -> 3.0 update nog steeds OTA krijgt, of is deze inmiddels uit de lucht?
#askingforafriend
Dat programma is ongeveer een jaar geleden geschrapt. Ik zou mn dealer bellen als je nog niks hebt gehoord.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Het gaat niet om mij maar een vriend van mij krijgt zijn 2e hands met 2.4 geleverd en de dealer zei dat de rest OTA komt. Dat leek me al sterk want ik dacht ook dat het programma geschrapt was, maar wist het niet zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
KrlGl schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:03:
#askingforafriend
Inmiddels krijg je de update naar 3.2 bij de dealer. Geen OTA tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

KrlGl schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:36:
Het gaat niet om mij maar een vriend van mij krijgt zijn 2e hands met 2.4 geleverd en de dealer zei dat de rest OTA komt. Dat leek me al sterk want ik dacht ook dat het programma geschrapt was, maar wist het niet zeker meer.
VIN checken op recalls. Daar zal de 3.2 update wel bij staan. Zie eerder in dit topic.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Tjongejonge, lezen jullie niet? Het gaat niet om mij, het gaat niet om 3.2 maar om 3.0.
En ja, ik heb al (lang) 3.2 zie mijn onderschrift. Welterusten allemaal. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:45
KrlGl schreef op zondag 10 september 2023 @ 23:45:
Tjongejonge, lezen jullie niet? Het gaat niet om mij, het gaat niet om 3.2 maar om 3.0.
De eerste reactie op je vraag gaf al het antwoord. 3.0 is geschrapt. Daarvoor in de plaats is dus 3.2 bij de dealer gekomen. Er zijn geen ota updates meer voor 2.4.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

KrlGl schreef op zondag 10 september 2023 @ 23:45:
Sodecitrus die is zuur.

Je krijgt gewoon het juiste antwoord op je vraag, maar je kan je wellicht voorstellen dat als je deze vraagt stelt, mensen niet vermoeden dat dit niet voor jouw auto geldt.

Vooral je hashtag, askingforafriend, wekt de aanname dat het om jouw eigen situatie gaat.

En ook al staat het in je onderschrift, de antwoorden op je vraag zijn nog steeds correct.

[ Voor 5% gewijzigd door AkroBatik op 11-09-2023 08:06 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:10

Tarin

Just plain weird.

Tarin schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:27:
Vandaag was geen goeie dag om te laden.. ik ben eerst 30km gereden in plaats van direct naar de lokale 150kW-zuil te gaan in de hoop de accu een beetje te belasten en voor te verwarmen (het was nog 14° toen ik weg reed), maar daar aangekomen wil de ene zuil niet sneller laden dan 69kW en die ernaast haalt met moeite 90kW (beiden geadverteerd als 150kW, geen anderen op de laadplek).
Vervolgens daarnet naar een Kaufland gereden waar een zuil staat met '2x max 60kW DC en 1x 22kW AC', die niet sneller wilde dan 29kW (bij 25° buitentemperatuur).
Had ik toch gisteren nog even naar de lader gemoeten.. maar die was bezet toen ik er langs reed. Hopelijk binnenkort informatie over hoe ik thuis kan laden en daarbij de stroom netjes met mijn werkgever af kan rekenen.
Vergelijkbare start van de dag vandaag: met 23% batterij naar de dichtstbijzijnde lader gereden (150kW max), want ik moest de weekboodschappen nog doen. 13°C buitentemperatuur, 3 minuten max 50 km/h rijden dus de accu is niet echt veel warmer geworden dan dat. Ladecurve:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCsAKi0ZuRjAkI7tD6ECTxFPhlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ms8l9Cu4ZI4eu21YAbderfy.jpg?f=fotoalbum_large

Normaal gesproken kijk ik een week ofzo vooruit met laden, zodat de accu als ik een groter stuk moet rijden in ieder geval 50-60% vol zit, maar ik had toch gehoopt dat het een klein beetje voorspelbaarder zou zijn.

Ik mijd al -als het kan- de <100kW-zuilen onderweg die je vaak aan een Raststätte ziet en heb de voorkeur voor van die parkjes met een zonnepanelen-afdakje en 8-24 laadplekken. Wellicht dat dat nog verandert als ik thuis kan laden; ik ben een beetje verrast over de prijzen van de wallboxen die 'ondersteund worden door ons systeem'.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KrlGl
AkroBatik schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:02:
[...]

Sodecitrus die is zuur.

Je krijgt gewoon het juiste antwoord op je vraag, maar je kan je wellicht voorstellen dat als je deze vraagt stelt, mensen niet vermoeden dat dit niet voor jouw auto geldt.

Vooral je hashtag, askingforafriend, wekt de aanname dat het om jouw eigen situatie gaat.

En ook al staat het in je onderschrift, de antwoorden op je vraag zijn nog steeds correct.
Ja sorry. Dat was geen adequate reactie van me. Ik moet ook niets posten na een vervelend telefoontje. Excuses. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
tijmeng schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:23:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Donderdag ons nieuwe (2e hands) ID3 opgehaald bij dealer nadat deze eerst nog een batterij module defect had. Laden thuis wil niet lukken op onze wallbox Cooper SB. Lader bij de buren ook niet. De laadpalen lijken de ID3 niet te registeren / te zien na inpluggen en de ID3 heeft het na een paar minuten knipperen over een communicatiefout. Paal in de straat werkt wel. Andere paal weer niet. Met de kabel van de buurman werkt t wel op onze lader. Valt mij sowieso op dat de kabel welke bij onze ID3 een stukje dunner is dan die van de Tesla van de buurman (allebei 3*20A max)

Maandag maar Pon bellen of ze de kabel om kunnen ruilen. Ben benieuwd of ze gaan piepen dat dit niet onder de garantie valt.
Kabel was inderdaad kapot, bleek een kleine kabelbreuk te zijn. Of de kabel iets te strak opgerold /opgevouwd, iemand bij de laadpaal er op gaan staan of overreden? Of gewoon door normaal gebruik? Hij is in ieder geval niet vervangen onder garantie, zie dat ie gewoon gefactureerd is aan de leasemaatschappij.

Ben wel benieuwd wat dat geintje Volkswagen kostte op de High Voltage Batterij te vervangen. >:)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
Riyu schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:03:
De configurator voor de ID.7 is nu beschikbaar in België. Vanafprijs van 66.000 euro.

Linkje: https://www.volkswagen.be/nl/modellen/id7.html
He... dit heb ik in 2020 ook al gehoord/gelezen: https://www.volkswagen.be...overview/upgrades-id.html >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Net op een ritje van 30 kilometer een keer of tien de melding gehad dat de ruitenwisservloeistof bijna op is. Jaaaahaaaaa. Nou weet ik het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• proostyves
  • Laatst online: 19-09 14:47
Riyu schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:56:
[...]

Net een telefoontje ontvangen van de dealer. Verwachte leverdatum is uitgesteld naar eind januari. Nog iemand hetzelfde nieuws ontvangen?

Bijkomende vraag: ontvang ik dan het 2024 model of gaat die niet onmiddellijk in productie begin januari?
Mijn ID.4 Pro Business Premium met trekhaak staat momenteel bij de importeur (D'Ieteren).
Uitlevering zou nog deze maand zijn.
Besteld op 28/2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

JB076 schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:03:
Net op een ritje van 30 kilometer een keer of tien de melding gehad dat de ruitenwisservloeistof bijna op is. Jaaaahaaaaa. Nou weet ik het wel.
Dat deed mijn Passat uit 2001 ook, remedie is om je ruitensproeiervloeistoftankje zo leeg mogelijk te spuiten, ben je in ieder geval van die irritante melding af.
Bijvullen moet je toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
Net een interview gezien op feestboek met de chef charging bij Volkswagen.

Voor de toekomst hoef je geen sneller DC laden te verwachten en battery pre-conditioning komt er voor bestaande ID's ook niet (zeg nooit, nooit, maar het staat nu niet op de developmentlijst daar). Hetzelfde geldt voor V2G (V2L). V2H is er al wel als je 3.5 hebt en een dure thuislader. Wat de tarieven van WeCharge betreft: ze zijn heel tevreden met de tarieven en beweren dat ze concurrerend geprijsd zijn. Daar hebben we marktwerking voor denk ik dan.

Tot zover de pep-talk vanuit de IAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:05
proostyves schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:29:
[...]

Mijn ID.4 Pro Business Premium met trekhaak staat momenteel bij de importeur (D'Ieteren).
Uitlevering zou nog deze maand zijn.
Besteld op 28/2.
Die van mij is inmiddels gebouwd. Nu is het wachten op transport naar PON..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tarin schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:18:
[...]

Vergelijkbare start van de dag vandaag: met 23% batterij naar de dichtstbijzijnde lader gereden (150kW max), want ik moest de weekboodschappen nog doen. 13°C buitentemperatuur, 3 minuten max 50 km/h rijden dus de accu is niet echt veel warmer geworden dan dat. Ladecurve:

[Afbeelding]

Normaal gesproken kijk ik een week ofzo vooruit met laden, zodat de accu als ik een groter stuk moet rijden in ieder geval 50-60% vol zit, maar ik had toch gehoopt dat het een klein beetje voorspelbaarder zou zijn.

Ik mijd al -als het kan- de <100kW-zuilen onderweg die je vaak aan een Raststätte ziet en heb de voorkeur voor van die parkjes met een zonnepanelen-afdakje en 8-24 laadplekken. Wellicht dat dat nog verandert als ik thuis kan laden; ik ben een beetje verrast over de prijzen van de wallboxen die 'ondersteund worden door ons systeem'.
Je zit toch niet ver onder de max dan? Wellicht als je met 10% aankomt, dan haal je het wel. Jouw accupakket laad veel langer op een gemiddeld hogere snelheid dan andere id’s. De mijne piekt op 170 maar stort dan compleet in. Ongetwijfeld dat anderen hier precies weten voor welke id’s dat geldt.

Laadcurve
Afbeeldingslocatie: https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/7127922046749

Laadcurve 2: (deze hoort bij jouw auto)
Afbeeldingslocatie: https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/5870949508125
KrlGl schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:35:
[...]

Ja sorry. Dat was geen adequate reactie van me. Ik moet ook niets posten na een vervelend telefoontje. Excuses. O+
:(:)

[ Voor 12% gewijzigd door AkroBatik op 11-09-2023 13:15 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

AkroBatik schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:10:
[...]

Je zit toch niet ver onder de max dan? Wellicht als je met 10% aankomt, dan haal je het wel. Jouw accupakket laad veel langer op een gemiddeld hogere snelheid dan andere id’s. De mijne piekt op 170 maar stort dan compleet in. Ongetwijfeld dat anderen hier precies weten voor welke id’s dat geldt.

Laadcurve
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Ik ben inderdaad over het algemeen best te spreken over de laadsnelheid - niet supersnel (heb nooit de 150kW aangetikt) maar wel stabiel, met als topper ruim 120kW gemiddeld van 2 naar 80%.
Vorige week wilde het echter totaal niet - vermoedelijk door begrenzingen aan de laadpalen, maar dan moeten ze niet met 150 resp 60 kW adverteren als ze maar 90 resp 30 kW kunnen leveren.. Is dus geen minpunt voor de ID.4, maar ik hoop dat de infrastructuur nog wat verder geoptimaliseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tarin schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:35:
[...]

Ik ben inderdaad over het algemeen best te spreken over de laadsnelheid - niet supersnel (heb nooit de 150kW aangetikt) maar wel stabiel, met als topper ruim 120kW gemiddeld van 2 naar 80%.
Vorige week wilde het echter totaal niet - vermoedelijk door begrenzingen aan de laadpalen, maar dan moeten ze niet met 150 resp 60 kW adverteren als ze maar 90 resp 30 kW kunnen leveren.. Is dus geen minpunt voor de ID.4, maar ik hoop dat de infrastructuur nog wat verder geoptimaliseerd wordt.
Wat ik meer probber te zeggen is dat je de 150KW nooit gaat halen, aangezien de max voor jouw auto op 135/140 ligt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

AkroBatik schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:38:
[...]

Wat ik meer probber te zeggen is dat je de 150KW nooit gaat halen, aangezien de max voor jouw auto op 135/140 ligt.
Dat weet ik, en verwacht ik ook niet. Ik ben prima tevreden met 'mijn' laadcurve. Wat ik vervelend vind, is dat er soms om onduidelijke reden maar de helft van de theoretisch beschikbare laadsnelheid beschikbaar is. Als ik na een half uur rijden bij 15° bij een 150kW-paal kom en daar de enige ben, verwacht ik meer dan 69 kW, hoe grappig dat getal ook mag zijn - er waren daar 2 van die palen, dus aan de kabel ernaartoe zou het niet mogen liggen. Of bij 30° bij een 60kW-paal en dan net de 30kW aantikken.
Ligt niet aan de auto, ligt aan de infrastructuur, maar dat moet dan eigenlijk ook betrouwbaarder aangegeven worden, anders had ik zoals gezegd op een andere plek geladen (en was ik bij Rewe naar binnen gelopen voor een broodje, en niet bij Globus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthewhay
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 13:32
Ik mocht normal gezien woensdag mijn nieuwe ID.4 ophalen. Maar werd vanochtend gebeld dat mijn warmte pomp vervangen moest worden …. Begint goed 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Laatst online: 17-09 22:00
JB076 schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:03:
Dat is na versie 3.0 opgelost. Dan krijg je 1x per rit de melding.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
RaymondD schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:08:
[...]

nog nooit een melding van gehad, zeker ook een optie 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

RaymondD schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:08:
[...]

Nooit opgevallen, maar nu je het zegt, lijkt dat wel te kloppen. Eerst maakte ik hem goed leeg idd ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02
AkroBatik schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:10:
[...]

Laadcurve
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Heb hier in het topic eens gelezen dat de GTX een andere accu heeft tov de normale versies. Volgens mij hebben we met de GTX een LFP accu. Maar dit weet ik niet zeker, ben wel benieuwd of iemand daar echte gegevens over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 16:49
Iemand hier wel eens gehad dat 1 trommelrem heel erg warm werd (in verhouding met de ander) en een idee wat dat kan zijn?

Gister na een rit van 350 km merkte ik een enorme stralingswarmte toen ik er naast stond, de band was ook erg warm (nog wel prima aan te raken) en als ik tussen de velg voelde ik er echt heel veel stralingswarmte van. De andere rem had dit niet (voor sowieso helemaal niet). Bij laadstop halverwege had ik de warmte ook al gevoeld maar kon ik het niet plaatsen, dus thuis pas door.

Ik moet sowieso even langs de garage voor een circus aan 12v meldingen, dus ga dit dan ook even vragen, maar heb het volgens mij nog niet eerder langs zien komen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Iemand enig idee wanneer de nieuwe 2024 versie van de id4 bestelbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 16:47
Kan nog steeds geen hoofdgebruiker aanmaken. Blijft hangen op verbinden. Iemand ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik kan daar zelf niet zoveel mee, ik had daar ook zitten loeren. Kan nergens vinden waarom die ID.4/5 GTX en de gewone ID.4/5 verschillende laadcurves hebben en laadsnelheden. Dat moet komen door een andere accu maar ik kan het helemaal nergens vinden. Wie dan de fabrikant is bijvoorbeeld en waarom er verschillen zijn. Veel vergelijkingssites geven ook dezelfde specs qua laadtijden etc op voor beide versies (GTX vs nonGTX). Ben toch echt wel benieuwd waar de info vandaan komt rondom die accupakketten.

Hier staat wel wat info maar dit lijkt me voor de US gelden.

Ik zie wel veel verhalen over LFP vs NMC, zitten wel verschillen in dit ook interessant zijn om te weten voor het gebruik van je auto.

Edit: lees hier toevallig dit:
but as the GTX uses a different type of battery cell design it has a peak charging rate of 150kW.
Dan zou het dus te maken hebben met het cell design, niet perse met de leverancier/fabrikant van de accu. En hier staat dan weer heel veel technische informatie waar ik niet zoveel van begrijp. Belangrijke info lijkt mij:
There are multiple manufacturers that make these modules for Volkswagen. Currently we see modules made by LG (full metal laser welded case) and by CATL (plastic removable cover).
En
The modules made by LG contain pouches and modules made by CATL have prismatic cells. Unfortunately I have not been able to find any official datasheets on these cells. What I’ve been told is that the prismatic cells tend to be a bit more capable in terms of current they can deliver.

The ID.4 GTX is a dual motor edition with 220 kW power so the 8s3p is at least capable of that. Depending on the thermal management and duration probably higher outputs are possible. I’ve read that the 2p modules are good for 800A up to 10 seconds so that means the 3p’s could do 1200A.
Ik gok dat het hier mee te maken heeft. Maar exact begrijpen doe ik het niet.

[ Voor 38% gewijzigd door KaiseRRuby op 12-09-2023 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:44
Xlast88 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:07:
Iemand enig idee wanneer de nieuwe 2024 versie van de id4 bestelbaar is?
Ik begreep vanaf week 42.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
Kanter schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:42:
Kan nog steeds geen hoofdgebruiker aanmaken. Blijft hangen op verbinden. Iemand ideeën?
Is het wereldbolletje aan de linker kant, naast de GSM netwerk-streepjes, wit of grijs? Wanneer grijs dan heeft de auto geen verbinding met internet en zou je of op een andere plek kunnen kijken of je daar verbinding krijgt of zekering 19 truc uithalen (gebruik zoekfunctie van dit topic).

• Kanter
MJMaverick schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:46:
[...]

Is het wereldbolletje aan de linker kant, naast de GSM netwerk-streepjes, wit of grijs? Wanneer grijs dan heeft de auto geen verbinding met internet en zou je of op een andere plek kunnen kijken of je daar verbinding krijgt of zekering 19 truc uithalen (gebruik zoekfunctie van dit topic).
Hmm lijkt meer wit dan grijs. Lijkt me goed dan.

Mis ik een bepaalde handeling die ik eerst moet doen na de 3.2 update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
DonJunior schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:31:
Vandaag een warme dag, 3x raden welk issue ik nu terug had. Vanochtend op de heenweg naar kantoor nergens last van. Op de terugweg naar huis wederom het issue met de temperatuur slider die vanzelf de temperatuur hoger zet.
Uiteraard bewijs:
YouTube: VW ID3, Temperature AI
Je bent zeker niet de enige. Op de feestboekgroep van VW zijn er meer meldingen:
https://www.facebook.com/reel/895060365367749

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
Kanter schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:02:
[...]

Volgens mij moest ik specifiek kiezen dat ik met mijn eigen profiel wilde inloggen. De garage had 'm op gastgebruiker gezet. Misschien is dat bij jou ook het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 13-09-2023 08:52 ]

• Kanter
tiguan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:51:
[...]

Volgens mij moest ik specifiek kiezen dat ik met mijn eigen profiel wilde inloggen. De garage had 'm op gastgebruiker gezet. Misschien is dat bij jou ook het geval.
Ja staat nu op gast wat opzich voor mij werkbaar is verder. Alleen geen app. Verder doe ik alles met carplay.

Hoe bedoel je met kiezen? Ik kan een hoofdgebruiker toevoegen maar daar loop ik vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
ID.X heeft tot nu toe altijd NCM batterijen gehad.

Europa - LG Chem. Geen idee welk batterijleverancier het is voor de 135kw curve. Wss SKI of Samsung.
USA - SKI + LG Chem EU Import
China - CATL

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• MJMaverick
Kanter schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:02:
[...]

Volgens mij niet. Iets (verder) terug in dit topic beschijven mensen dat VW een probleem had met het toevoegen van een hoofdgebruiker maar dat dit probleem opgelost zou zijn. Wellicht dat dit niet het geval is.

Wat je nog zou kunnen proberen (maar dit is een schot in het donker...) is om in te loggen op jouw VW account via Mijn Volkswagen om te zien of je eventueel nieuwe gebruikersvoorwaarden of iets dergelijks moet accepteren.

• DonJunior
kisik schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:48:
[...]

Je bent zeker niet de enige. Op de feestboekgroep van VW zijn er meer meldingen:
https://www.facebook.com/reel/895060365367749
Geen Facebook gebruiker hier.. je link toont:
De link waarop je hebt geklikt, is mogelijk buiten werking of de pagina is verwijderd.

*sowieso

• sl1000
  • Laatst online: 19-09 14:22
DonJunior schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:30:
[...]

[...]
Waarschijnlijk moet je eerst lid worden of zoiets, bij mij werkt hij.
Maar ik zie deze berichten ook al enkele jaren voorbij komen op vwidtalk.com. in alle gevallen was vervanging van het scherm de oplossing.

• kisik
DonJunior schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:30:
[...]

[...]
Je moet idd lid zijn. Ik heb alleen een facebookaccountje aangemaakt, zonder vrinden, om deze besloten groep af en toe te kunnen bekijken.

Bij de een is het "center screen unit" vervangen (4 weken geleden en verder geen problemen tot nu), bij de ander hebben ze "some sort of software “patch” uitgevoerd, maar deze melder twijfelt of de geboden oplossing gaat helpen..... Afdeling vage problemen met verschillende oplossingen dus.

• DonJunior
kisik schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:56:
[...]

Je moet idd lid zijn. Ik heb alleen een facebookaccountje aangemaakt, zonder vrinden, om deze besloten groep af en toe te kunnen bekijken.

Bij de een is het "center screen unit" vervangen (4 weken geleden en verder geen problemen tot nu), bij de ander hebben ze "some sort of software “patch” uitgevoerd, maar deze melder twijfelt of de geboden oplossing gaat helpen..... Afdeling vage problemen met verschillende oplossingen dus.
kak.. :X

*sowieso

• KaiseRRuby
Is het jouw prive auto of een leaseauto?

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:35:
[...]

Is het jouw prive auto of een leaseauto?
Lease... gelukkig. ;(

*sowieso

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• hoekronald
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik ben benieuwd of ze onze ID.4 weer op kunnen lappen… Afgelopen dinsdagavond aangereden door een beschonken automobilist die door rood reed. Gelukkig blijkt de ID.4 ook in de praktijk toch een veilige auto. Kinderen, vrouw (die reed) en ikzelf (net opgehaald van een blindedarm operatie) komen vooral met de schrik, spierpijn en pijnlijke handen goed vanaf. De frustratie van mensen met alcohol achter het stuur zal nog wel niet meer weggaan….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvGQZjDcNqKlhywPyB1hZ65Q7-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BYSNra31tY47NDpc9AXGKvF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Heftig man, sterkte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 10:14
DonJunior schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:31:
Vandaag een warme dag, 3x raden welk issue ik nu terug had. Vanochtend op de heenweg naar kantoor nergens last van. Op de terugweg naar huis wederom het issue met de temperatuur slider die vanzelf de temperatuur hoger zet.
Uiteraard bewijs:
YouTube: VW ID3, Temperature AI
Gisteren reden we naar Amsterdam en er kwam opeens hele warme lucht uit de blazers. Stond de temperatuur opeens op 29 graden 8)7
Op LOW gezet (buiten was het 19 en dat is prima) en opeens stond hij weer op 29 graden. Weer op LOW en toen viel het op dat hij zelf weer warmer ging. Precies zoals in jouw filmpje.

Opvallend: ik moest nog een doel instellen, dus zei waar ik heen wilde en toen hij een aantal opties gaf selecteerde hij uit zichzelf de eerste (je zag regel 1 even oplichten alsof iemand er op drukte).

Mijn vrouw heeft de hele rit de temperatuur bewaakt (en diverse keren de stoelverwarming aangezet :D ).

Op de terugweg helemaal nergens meer last van gehad. Hoop niet dat dit in de toekomst vaker voorkomt, want ik zit meer alleen in de auto en dan is het lastig om steeds de temperatuur aan te moeten passen.

Dit is trouwens in een ID.3 Pro uit 2022 met software update 3.2. Eerste euvel en nog steeds heel blij met de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
HuJuh schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:21:
[...]

Gisteren reden we naar Amsterdam en er kwam opeens hele warme lucht uit de blazers. Stond de temperatuur opeens op 29 graden 8)7
Op LOW gezet (buiten was het 19 en dat is prima) en opeens stond hij weer op 29 graden. Weer op LOW en toen viel het op dat hij zelf weer warmer ging. Precies zoals in jouw filmpje.

Opvallend: ik moest nog een doel instellen, dus zei waar ik heen wilde en toen hij een aantal opties gaf selecteerde hij uit zichzelf de eerste (je zag regel 1 even oplichten alsof iemand er op drukte).

Mijn vrouw heeft de hele rit de temperatuur bewaakt (en diverse keren de stoelverwarming aangezet :D ).

Op de terugweg helemaal nergens meer last van gehad. Hoop niet dat dit in de toekomst vaker voorkomt, want ik zit meer alleen in de auto en dan is het lastig om steeds de temperatuur aan te moeten passen.

Dit is trouwens in een ID.3 Pro uit 2022 met software update 3.2. Eerste euvel en nog steeds heel blij met de auto.
De enige tip die ik ondertussen heb.. is om via het scherm de climatecontrole gewoon UIT te zetten. Dan past deze zich ook niet meer aan naar boven. Dan maar met de ramen een stukje open rijden. Dat is nog altijd minder warm dan op 'HI' in de auto zitten.
Overigens die stoelverwarming ging bij ons ook vanzelf aan op die momenten..

@hoekronald Jeetje man, Sterkte ermee. Dit zijn de minder leuke berichten op het topic. Hopelijk blijft het bij deze 'pijntjes' en geen verdere lichamelijke problemen. Die auto is maar materiaal en komt uiteindelijk wel goed... het vertrouwen in de (dronken) medemens zal vast een knauw hebben gehad. Dat geloof ik direct. :(

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 10:14
We hadden hem inderdaad uit gezet, maar met 2 volwassenen en 2 kinderen wordt het al snel warm en vochtig in de auto en ramen open op de snelweg heeft als voordeel dat je K3 niet meer hoort, maar praten wordt ook lastiger. Dus toen toch maar weer aangezet.
En van de stoelverwarming zal ik doorgeven aan mijn vrouw. Die werd chagrijniger en chagrijniger doordat ze (en ik ook) dacht dat ze hem per ongeluk activeerde.

@hoekronald Dat vergat ik nog; sterkte met zowel de nasleep van het ongeluk als met het herstel van je blindedarm operatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
hoekronald schreef op donderdag 14 september 2023 @ 06:27:
Ik ben benieuwd of ze onze ID.4 weer op kunnen lappen… Afgelopen dinsdagavond aangereden door een beschonken automobilist die door rood reed. Gelukkig blijkt de ID.4 ook in de praktijk toch een veilige auto. Kinderen, vrouw (die reed) en ikzelf (net opgehaald van een blindedarm operatie) komen vooral met de schrik, spierpijn en pijnlijke handen goed vanaf. De frustratie van mensen met alcohol achter het stuur zal nog wel niet meer weggaan….

[Afbeelding]
Sterkte met je herstel! Ik kan me voorstellen dat dit helemaal niet lekker is als je net bent dicht genaaid vanwege de ingreep.......

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
Zo, eerste recall op men ID.4 MY23 van nog geen jaar oud. Heeft nog lang geduurd.

Nuja, beter zo dan dat ze er niets aan doen.

Zou iets zijn met de deurgrepen waar vocht in kan sijpelen met het ongewild openen van de deur bij het zwaardere bochtenwerk...

Nooit last mee gehad maar beter voorkomen dan genezen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4I9VxI29WJ0Vg1ZLXhnU9pRVwtI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4aj9wg7bUlDOfQoTlox9PYWK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door PeGys op 14-09-2023 23:25 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
PeGys schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:22:
Zo, eerste recall op men ID.4 MY23 van nog geen jaar oud. Heeft nog lang geduurd.

Nuja, beter zo dan dat ze er niets aan doen.

Zou iets zijn met de deurgrepen waar vocht in kan sijpelen met het ongewild openen van de deur bij het zwaardere bochtenwerk...

Nooit last mee gehad maar beter voorkomen dan genezen...

[Afbeelding]
Toch vraag ik me af hoe ze dat dan voor zich zien, de combinatie: "tot 15 km/h" en "hoge zijwaartse krachten"
Maar goed, terugroepactie op terugroepactie bij VW met die IDx series.
Toch vreemd, want ook dit probleem is niet EV gerelateerd, VW heeft het bouwen van auto's toch al wel even onder de knie zou je zeggen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 15:43
unex154 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:04:
Iemand hier wel eens gehad dat 1 trommelrem heel erg warm werd (in verhouding met de ander) en een idee wat dat kan zijn?

Gister na een rit van 350 km merkte ik een enorme stralingswarmte toen ik er naast stond, de band was ook erg warm (nog wel prima aan te raken) en als ik tussen de velg voelde ik er echt heel veel stralingswarmte van. De andere rem had dit niet (voor sowieso helemaal niet). Bij laadstop halverwege had ik de warmte ook al gevoeld maar kon ik het niet plaatsen, dus thuis pas door.

Ik moet sowieso even langs de garage voor een circus aan 12v meldingen, dus ga dit dan ook even vragen, maar heb het volgens mij nog niet eerder langs zien komen in dit topic.
Als de ene kant warmer is dan de andere blijft je rem aan die kant aanlopen /plakken. Dat moeten ze kunnen fixen bij de garage. Ik zou er niet te lang mee rondrijden. Uiteindelijk gaat dan ook de trommel slijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 15:43
HuJuh schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:21:
[...]

andere tip is om het snel bij de dealer te melden ivm garantie.

Mijn id3 past de temperatuur ook zelf aan en gaat dan ook vaak herstarten. Bij mij is dat probleem na update 3.2 iets irritanter geworden...Tijdens het herstarten gaat nu ook het dashboard even uit, inclusief rijhulpsystemen (zoals acc.).
Dan rem je onverwacht af en weet je niet hoe hard je gaat. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 16:49
illie1 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:07:
[...]

Als de ene kant warmer is dan de andere blijft je rem aan die kant aanlopen /plakken. Dat moeten ze kunnen fixen bij de garage. Ik zou er niet te lang mee rondrijden. Uiteindelijk gaat dan ook de trommel slijten.
Ze hebben hem op de brug gezet en konden niks zien :/ ik hou het even in de gaten komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmvis
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zojuist mijn ID3.1P van de garage gehaald na HV terugroepactie en vervanging hiervan.

Bij wegrijden de melding van software update, deze braaf geïnstalleerd. Betreft o.a. Nieuwe backend koppeling (deze had ik al geïnstalleerd na 3.2)

Na installatie geeft hij aan bij ID Software versie: 3.1.0. Dus ik zou van 3.2 -> 3.1.0 zijn gegaan.
Het miracle van VW software divisie…

Daarnaast moest ik apps als spellen en service weer opnieuw installeren…

Meer mensen dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

DonJunior schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:54:
[...]

Toch vraag ik me af hoe ze dat dan voor zich zien, de combinatie: "tot 15 km/h" en "hoge zijwaartse krachten"
Maar goed, terugroepactie op terugroepactie bij VW met die IDx series.
Toch vreemd, want ook dit probleem is niet EV gerelateerd, VW heeft het bouwen van auto's toch al wel even onder de knie zou je zeggen.
Auto’s bouwen misschien, maar deurklinken blijven lastig. Eerste serie id.4’s heeft ook een terugroepactie gehad voor de deurklinken en mijn auto heeft 6 weken bij de garage gestaan omdat de bestuurdersdeur niet meer open ging(was nog voor de terugroepactie)

.

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:45
KrlGl schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:36:
Gisteren mijn 2e hands ID.3 geleverd gekregen. Ze hebben er bij de dealer gewoon 3.2 op gezet.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• steeviek
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik heb een tweedehands ID.3 gekocht en het viel mij op dat hij aan de publieke paal maar met 4 kWh laadt. Nu zie ik dat het een 1-fase kabel is (er staat 3 x 2.5 op). Weet iemand of de ID.3 origineel met een 1 of 3 fase kabel wordt geleverd?

• KrlGl
steeviek schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:14:
Ik heb een tweedehands ID.3 gekocht en het viel mij op dat hij aan de publieke paal maar met 4 kWh laadt. Nu zie ik dat het een 1-fase kabel is (er staat 3 x 2.5 op). Weet iemand of de ID.3 origineel met een 1 of 3 fase kabel wordt geleverd?
Ik kreeg mijn id.3 1st met een 3-fasen kabel geleverd.

• Coasterfreak
  • Laatst online: 20-09 19:55
steeviek schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:14:
sommige id3 hebben een 1 fase lader, eerst kijken of je uberhaupt een 3 fasen boordlader hebt?

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 22:37
Coasterfreak schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:46:
[...]

sommige id3 hebben een 1 fase lader, eerst kijken of je uberhaupt een 3 fasen boordlader hebt?
Is dat zo? Ik kan me dat niet herinneren. Volgens mij zijn alle 1st editions met 3 fase lader geleverd. Enkel de pure laadt op 2 fases.

Kan natuurlijk zijn dat de originele kabel er niet meer bij zit en is vervangen door een goedkoper exemplaar. VW levert vaak een gele kabel erbij.

Verder laadt de ID3 ook op 1 fase als de kabel net niet goed is aangedrukt.

• Coasterfreak
Rubenus schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:51:
[...]

Is dat zo? Ik kan me dat niet herinneren. Volgens mij zijn alle 1st editions met 3 fase lader geleverd. Enkel de pure laadt op 2 fases.

Kan natuurlijk zijn dat de originele kabel er niet meer bij zit en is vervangen door een goedkoper exemplaar. VW levert vaak een gele kabel erbij.

Verder laadt de ID3 ook op 1 fase als de kabel net niet goed is aangedrukt.
nou, 2 fasen dan. foto van je laadpoort maken weet je gelijk wat je mist

• steeviek
Coasterfreak schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:55:
[...]

nou, 2 fasen dan. foto van je laadpoort maken weet je gelijk wat je mist
Het gaat om een Pro dus hij zou gewoon 3 fasen moeten kunnen laden.

• Coasterfreak
dan een andere kabel proberen

• steeviek
Ga ik doen, maar de verkoper gaf aan dat de ID.3 standaard met een 1-fase kabel geleverd wordt. Online kan ik niet vinden wat ‘normaal’ is, vandaar mijn vraag hier.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
Bij mijn ID.3 zit toch echt een 3fase kabel. Zou wel heel triest zijn als je die nog apart erbij moet kopen.

• KrlGl
steeviek schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:37:
[...]

Ga ik doen, maar de verkoper gaf aan dat de ID.3 standaard met een 1-fase kabel geleverd wordt. Online kan ik niet vinden wat ‘normaal’ is, vandaar mijn vraag hier.
Dat lijkt mij echt een onzin opmerking.
Ik weet van een aantal id.3 1st rijders dat daar gewoon een 3fasen kabel meegeleverd was. En een enkeling die (per ongeluk) een 1fase kabel kreeg kon hem zo omruilen.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:18
Bestaan er, naast granny charger kabels, wel 1 fase kabels? Dat lijkt me een grote vergissing van de kabelmakers!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

steeviek schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:37:
[...]

:)

Vorige eigenaar heeft hem denk ik zelf gehouden, en de dealer had geen zin in de kosten.

.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ikweethetbeter schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:24:
Bestaan er, naast granny charger kabels, wel 1 fase kabels? Dat lijkt me een grote vergissing van de kabelmakers!
Zeker. Veel (oude) hybride auto’s konden niet sneller laden dan 3.6kw, dus waarom zou je duurdere kabels meeleveren?

.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier een Tesla SuC incident. De laadpoort van mijn id4 wilde niet op slot met Tesla laadkabel. Ik hoorde de motor hele tijd open en dicht gaan. Heb twee stalls geprobeerd. De eerste stall na 3 pogingen een andere gepakt. Na 5 pogingen van de 2e stall lukt het wel. (SuC Weibersbrunn)

Had toen de laadkabel beetje, a 2 mm, van mijn laadpoort gehouden en losgelaten.

Wellicht is er een betere manier?

Toch wel vreemd omdat de stop eerder ook een Tesla SuC was en in 1 keer goed ging. (SuC Oberhonnefeld)

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

• theobe
  • Laatst online: 19-09 18:32
ReseT schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:53:
Hier een Tesla SuC incident. De laadpoort van mijn id4 wilde niet op slot met Tesla laadkabel. Ik hoorde de motor hele tijd open en dicht gaan. Heb twee stalls geprobeerd. De eerste stall na 3 pogingen een andere gepakt. Na 5 pogingen van de 2e stall lukt het wel. (SuC Weibersbrunn)

Had toen de laadkabel beetje, a 2 mm, van mijn laadpoort gehouden en losgelaten.

Wellicht is er een betere manier?

Toch wel vreemd omdat de stop eerder ook een Tesla SuC was en in 1 keer goed ging. (SuC Oberhonnefeld)
Heb ik ook met mijn ID4.1. Ionity en Fastned gaan altijd goed. Maar bij Tesla SuC heb ik er ook last van.
Weet inmiddels dat ik de kabel dan naar rechts moet duwen, dan pakt tie hem vaak wel.
Maar bij Total is het echt een drama. Moet soms wel 5-10x proberen om het laden te kunnen starten, voordat tie vergrendeld.

Als het ik het terug redeneer, dan zijn de problemen begonnen nadat iemand een keer tegen de kabel was gelopen toen ik aan het laden was.

Ik laat er binnenkort naar kijken bij de dealer.

• TWFpa2Vs
lijkt me idd probleem met de aansluiting, afgelopen zomer alleen maar tesla punten gepakt en nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
MJMaverick schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:30:
[...]

Volgens mij niet. Iets (verder) terug in dit topic beschijven mensen dat VW een probleem had met het toevoegen van een hoofdgebruiker maar dat dit probleem opgelost zou zijn. Wellicht dat dit niet het geval is.

Wat je nog zou kunnen proberen (maar dit is een schot in het donker...) is om in te loggen op jouw VW account via Mijn Volkswagen om te zien of je eventueel nieuwe gebruikersvoorwaarden of iets dergelijks moet accepteren.
Thanks maar heb dit gechecked en nog andere dingen.

Geen app maar jammer dan. Ga er geen energie in meer steken.

Zal over een paar maanden nog eens kijken als ik zin heb.

Heb trouwens nog een ding sinds 3.2 en dat is dat m'n lichten aanblijven staan.

Beetje jammer allemaal. Met 2.4 werkte alles perfect voor mij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
Kanter schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:39:
[...]

Klinkt frustrerend. Kan het zijn dat de Coming Home instelling van de verlichting anders is dan je gewend was? Dat de tijd dat ze blijven branden na aankomst nu langer is dan je eerst had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
AkroBatik schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:46:
[...]

:)

Vorige eigenaar heeft hem denk ik zelf gehouden, en de dealer had geen zin in de kosten.
Een nieuwe 3 fase kabel kost nu zo'n €250, daar zou ik als dealer niet veel moeite voor gaan doen om een nieuwe klant daarmee te helpen. Ik heb geen 1 fase kabel meegeleverd gekregen, kreeg gelijk een 3fase kabel.
Kanter schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:39:
[...]

Beetje jammer allemaal. Met 2.4 werkte alles perfect voor mij ;w
Dat viel mij dit weekend ook op. Het was wel 's-avonds laat en ik kwam net thuis van een bruiloft, dus was ook niet zo scherp meer :9B Maar dacht dat mijn vrouw de auto niet op slot had gezet, maar die was gewoon dicht.

[ Voor 36% gewijzigd door PB1983 op 18-09-2023 10:02 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:25
PB1983 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:50:
[...]

Een nieuwe 3 fase kabel kost nu zo'n €250, daar zou ik als dealer niet veel moeite voor gaan doen om een nieuwe klant daarmee te helpen. Ik heb geen 1 fase kabel meegeleverd gekregen, kreeg gelijk een 3fase kabel.
@steeviek even verder zoeken en je hebt er eentje voor ~110 Euro (5 meter), valt de "schade" weer een beetje mee 8)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waren er hier nou ook mensen met rammelende draagarmen voor bij de ID.4? Ik kan mij herinneren daarover wat gelezen te hebben maar kan het nu niet meer vinden. Die van mij zijn namelijk inmiddels ook begonnen met rammelen en vroeg mij af of iemand hier buiten de garantie periode positieve ervaringen heeft met een specifieke dealer. Ik ga het liefst alleen naar Broekhuis als het echt niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:36
Iemand hier met een idee: ik heb sinds de update van 2.4 naar 3.2 problemen in de app of connectie naar de auto. Deze geeft regelmatig geen status weer van laadstatus. Hij kan dus geen verbinding maken met de auto terwijl deze wel staat te laden, of klaar is.
Ik heb de app op iOS al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dit had helaas geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
EHA1337 schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:13:
Iemand hier met een idee: ik heb sinds de update van 2.4 naar 3.2 problemen in de app of connectie naar de auto. Deze geeft regelmatig geen status weer van laadstatus. Hij kan dus geen verbinding maken met de auto terwijl deze wel staat te laden, of klaar is.
Ik heb de app op iOS al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dit had helaas geen effect.
Hebben andere apps of websites wel contact met de back-end van VW op jouw account? Bijvoorbeeld ABRP, Tronity of Home Assistant? Wanneer ze dat niet hebben dan ligt het aan jouw account of de VW server, wanneer dat wel het geval is dan ligt het aan de auto die niet in verbinding staat met de VW back-end. Of een combinatie natuurlijk... Er zijn meer mensen die naar de 'upgrade' naar 3.2 verbindingsproblemen hebben met het verbinden van de auto met de back-end maar volgens mij is aldoor nog niet duidelijk wat de oorzaak van die problemen is.

Volgens mij maakt een app of website nooit direct contact met de auto, maar verbindt de app met de back-end waar de auto de status aan communiceert. En wanneer je bijvoorbeeld de airco via de app aan zet gaat dat ook naar de back-end, die dan vanuit daar de auto een commando stuurt.

[ Voor 12% gewijzigd door MJMaverick op 18-09-2023 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
Vandaag de auto geupdated bij de dealer en de nodigen recalls verwerkt waaronder eentje van de banden. Kreeg 4 nieuwe banden daar zal de lease maatschappij blij mee zijn. Zijn er meer die nieuwe banden van VW gekregen hebben?.

Verder een polo als leen auto wel weer ff wennen dat schakelen en geluid van zo’n fossiel apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

andreasvdwal schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:48:
Vandaag de auto geupdated bij de dealer en de nodigen recalls verwerkt waaronder eentje van de banden. Kreeg 4 nieuwe banden daar zal de lease maatschappij blij mee zijn. Zijn er meer die nieuwe banden van VW gekregen hebben?.

Verder een polo als leen auto wel weer ff wennen dat schakelen en geluid van zo’n fossiel apparaat.
ik moet op mijn buzz wel een set nieuwe hebben omdat de uitlijning van geen kant klopt en in 20k de buitenrand van het profiel compleet kaal is. dat heb ik al in de notities gezet van de afspraak dat dat geintje garantiewerk is.

[ Voor 6% gewijzigd door flippy op 18-09-2023 20:50 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kisik
theHoff schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:17:
Waren er hier nou ook mensen met rammelende draagarmen voor bij de ID.4? Ik kan mij herinneren daarover wat gelezen te hebben maar kan het nu niet meer vinden. Die van mij zijn namelijk inmiddels ook begonnen met rammelen en vroeg mij af of iemand hier buiten de garantie periode positieve ervaringen heeft met een specifieke dealer. Ik ga het liefst alleen naar Broekhuis als het echt niet anders kan.
Yep. Stabilisatorstang rechtsvoor afgebroken na 42K km en minder dan 2,5 jaar. Is een bekend probleem, maar hé..... garantie is maar twee jaar..... je krijgt wel coulance. Links moest zekerheidshalve ook vervangen worden, want anders sta je er na een paar maanden nog een keer. Uiteindelijke schade viel mee, maar principieel een slechte zaak dat ze er nog voor betaald wilden worden.
Pagina: 1 ... 300 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.