Bij mij ging de EasyOpen na de update wel open, maar niet meer dicht met schopbeweging. Hier is een paar weken geleden naar gekeken tijdens de reparatie van de niet meer werkende automatische trekhaak. Sindsdien doet EasyOpen het helemaal niet meer, dus ook niet bij openen. Ze hadden wat aan de instellingen lopen rommelen.
Ik merk dat ik behoorlijk VW-werkplaats moe ben (ondanks dat ze op 2 km van mijn huis zitten). Dit jaar alleen al 4 of 5 keer geweest of zo. En dat voor een auto die, aldus VW, bijna geen onderhoud nodig heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door kisik op 19-09-2023 12:17 ]
Yes, ik ontvang deze ook.lucky7 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:55:
Iemand van jullie dit al eens voorbij zien komen in de app (iOS)?
Betreft een ID4 met 3.2
Staan geen 'vertrektijden' in de app gepland.
[Afbeelding]
Van geen enkele melding naar deze meldingen.
Misschien heet het daarom ook EasyOpen en niet EasyClosekisik schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:15:
Bij mij ging de EasyOpen na de update wel open, maar niet meer dicht met schopbeweging.
Hiero, moet achteraf handmatig even gecodeerd worden.. of ze draaien een nieuwe update.. whateva. heeft me ook 2 maanden gekost aka wachten voor een nieuwe slot omdat euvel onbekend was heeeelemaal aan het begin.kisik schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:15:
Zijn er hier ook mensen waarvan de Easy Open kofferbak niet meer werkt sinds de 3.2 update? En is het daarna gefixt? Hoe?
Bij mij ging de EasyOpen na de update wel open, maar niet meer dicht met schopbeweging. Hier is een paar weken geleden naar gekeken tijdens de reparatie van de niet meer werkende automatische trekhaak. Sindsdien doet EasyOpen het helemaal niet meer, dus ook niet bij openen. Ze hadden wat aan de instellingen lopen rommelen.
Ik merk dat ik behoorlijk VW-werkplaats moe ben (ondanks dat ze op 2 km van mijn huis zitten). Dit jaar alleen al 4 of 5 keer geweest of zo. En dat voor een auto die, aldus VW, bijna geen onderhoud nodig heeft.
zelfde geldt voor het openen de achterklep met je sleutel. zijn 2 verschillende instellingen.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Ja ik had hetzelfde... uiteindelijk heb ik hem weggebracht voor analyse, hierop hebben ze een nieuw regelapparaat besteld voor de klep.kisik schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:15:
Zijn er hier ook mensen waarvan de Easy Open kofferbak niet meer werkt sinds de 3.2 update? En is het daarna gefixt? Hoe?
Terwijl deze geleverd werd ben ik er mee op vakantie gegaan, waarna hij het ineens weer deed. Ik zag namelijk ineens bij instellingen dat hij niet aan stond, hier hebben ze waarschijnlijk bij de dealer mee staan testen, maar toen ik hem dus weer aan zette werkte het ineens.
Dus mijn vermoeden is dat ze hem bij de dealer hebben gereset, maar daarna niet hebben gecontroleerd of de instelling aan stond en daarop maar een nieuw regelapparaat besteld. (terwijl de reset het probleem dus wss al opgelost had)
In de instellingen van de auto kan je aangeven dat je de climate control wilt laten weten zodra je de auto open klikt. Wellicht staat deze optie aan?lucky7 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:55:
Iemand van jullie dit al eens voorbij zien komen in de app (iOS)?
Betreft een ID4 met 3.2
Staan geen 'vertrektijden' in de app gepland.
[Afbeelding]
Deze staat inderdaad aan. Echter als ik in de auto stap geeft de VW app deze melding niet.EHA1337 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:11:
[...]
In de instellingen van de auto kan je aangeven dat je de climate control wilt laten weten zodra je de auto open klikt. Wellicht staat deze optie aan?
De momenten die je in het screenshot ziet staat de auto niks te doen op de oprit
Vooral z'n melding midden in de nacht is niet relax

Bij mij staat hij gewoon aan, dus gerommel met de in-/afstellingen net als bij @Simply1337 denk ik. Zo geen zin in om weer een afspraak met de werkplaats te moeten maken om over 2 maanden een keer langs te mogen komen.....II Stevow II schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:29:
[...]
Ja ik had hetzelfde... uiteindelijk heb ik hem weggebracht voor analyse, hierop hebben ze een nieuw regelapparaat besteld voor de klep.
Terwijl deze geleverd werd ben ik er mee op vakantie gegaan, waarna hij het ineens weer deed. Ik zag namelijk ineens bij instellingen dat hij niet aan stond, hier hebben ze waarschijnlijk bij de dealer mee staan testen, maar toen ik hem dus weer aan zette werkte het ineens.
Dus mijn vermoeden is dat ze hem bij de dealer hebben gereset, maar daarna niet hebben gecontroleerd of de instelling aan stond en daarop maar een nieuw regelapparaat besteld. (terwijl de reset het probleem dus wss al opgelost had)
A-Point Amsterdam West was binnen een uur klaar toen nadat ze zich hadden ingelezen, was ook zomervakantiedrukte toen.. dus vergeef het ze.. Euvel kennen ze ondertussenkisik schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:16:
[...]
Bij mij staat hij gewoon aan, dus gerommel met de in-/afstellingen net als bij @Simply1337 denk ik. Zo geen zin in om weer een afspraak met de werkplaats te moeten maken om over 2 maanden een keer langs te mogen komen.....
[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 20-09-2023 09:33 ]
Truukje waarmee je de stekker altijd (tot op heden) geforceerd los krijgt is overigens 6x sluiten en weer openen met de afstandsbediening.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Bij mij is het erg instabiel, heel vaak wordt aangegeven dat er geen routegeleiding is gestart.TWFpa2Vs schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:34:
Meer mensen hier waarbij de navigatie op het kleine display niet meer werkt in Apple Maps sinds de laatste update van iOS ? hij blijft bij mij zwart
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
werkt bij mij prima op 3.2 iig.TWFpa2Vs schreef op donderdag 21 september 2023 @ 00:32:
Dat is al meer dan ik heb gezien mijn ID.4 draait 3.0 en tot op heden heeft het helemaal niet meer gewerkt sinds de installatie van iOS 17. Eind deze maand krijg ik 3.2 kijken of dat nog verschil maakt.
gewoon draadloos zelfs
- Automatische temperatuur verhoging
- Automatische radio wisseling
- Bootloop mediascherm.
Heel verhaal gedaan, filmpjes laten zien etc..
Word ik net gebeld dat ze als eerste optie een update willen gaan doen.. maar ...
.. dat kan nu niet, dus dat moeten we opnieuw inplannen.
Over 2 maanden ben ik de eerste.. en nee sorry, dat kunnen we niet gelijk meenemen als uw auto hier een week eerder staat voor de bandenwissel.
Om furieus van te worden.
*sowieso
Jezus… dat heb je nog zacht uitgedrukt. Je had nota bene een afspraak gemaakt toch? Kun je niet ergens anders terecht?DonJunior schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:01:
Vanochtend de ID.3 naar de garage gebracht voor alle spook-zaken in mijn auto:
- Bootloop mediascherm.
Word ik net gebeld dat ze als eerste optie een update willen gaan doen.. maar ...
Over 2 maanden ben ik de eerste.. en nee sorry, dat kunnen we niet gelijk meenemen als uw auto hier een week eerder staat voor de bandenwissel.
nogal ja. en na de update werkt het waarschijnlijk nog niet en moet je nog een afspraak maken. Kun je die niet al meteen maken voor de dag na de upgrade?DonJunior schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:01:
- Bootloop mediascherm.
Is er nog geen tweaker die al updates kan forceren trouwens?
Ik begrijp niet waarom je afentoe zo kritisch bent op de id’s.DonJunior schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:01:
- Bootloop mediascherm.
Toen ik laatst bij de dealer zei dat ze wel wat mochten doen aan de koffie als ze me zo vaak blijven uitnodigen, kreeg ik boze blikken.
.
Zou wel willen, maar waar dan? Alle VW garages zitten ramvol met IDx die geüpdate moeten worden of die kuren hebben.
@illie1 was wel een goed idee geweest. Maar ik moet dus twee weken eerder voor mijn winterbanden daar zijn, dat combineren ging niet lukken. Als ik de banden dan naar achter wilde doen dan pas was er tijd na een maand (van de originele afspraak) maar dat is te laat voor de winterbanden.
Ben inderdaad bang dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen hoor. En daarbij heb ik bij een andere VW ook veel gedoe gehad met een vorige auto.
Misschien ben ik gewoon te soft
@AkroBatik Omdat ik, als ik té fel ben, ik @KaiseRRuby in mn nek krijg
Nee soms wil die mensen bij VW wel achter het behang plakken. Niks niet meedenken en compleet niet klantvriendelijk. Dat boeit niet als je er nooit hoeft te komen, en dus was een electrische auto de uitgelezen optie om minder bij de garage te komen... tenminste dat werd gezegd "Een electrische auto heeft minder onderhoud nodig.." .. nou die van ons toevallig niet ..

*sowieso
Mijn vorige vw met "long-life" olie moest elke 15k naar binnen, maar mijn elektrische onderhoudsvrije auto overtreft datDonJunior schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:31:
@Jakkie takkie
Zou wel willen, maar waar dan? Alle VW garages zitten ramvol met IDx die geüpdate moeten worden of die kuren hebben.
@illie1 was wel een goed idee geweest. Maar ik moet dus twee weken eerder voor mijn winterbanden daar zijn, dat combineren ging niet lukken. Als ik de banden dan naar achter wilde doen dan pas was er tijd na een maand (van de originele afspraak) maar dat is te laat voor de winterbanden.
Ben inderdaad bang dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen hoor. En daarbij heb ik bij een andere VW ook veel gedoe gehad met een vorige auto.
Misschien ben ik gewoon te soft![]()
@AkroBatik Omdat ik, als ik té fel ben, ik @KaiseRRuby in mn nek krijg![]()
Nee soms wil die mensen bij VW wel achter het behang plakken. Niks niet meedenken en compleet niet klantvriendelijk. Dat boeit niet als je er nooit hoeft te komen, en dus was een electrische auto de uitgelezen optie om minder bij de garage te komen... tenminste dat werd gezegd "Een electrische auto heeft minder onderhoud nodig.." .. nou die van ons toevallig niet ..
.
Ik erger me er blauw aan bij travel assist dat de auto zowat altijd links tegen de stippellijn blijft plakken, zowel op gewestwegen als autostrade. Als ik mijn stuur loslaat en de melding krijg dat ik het moet vastnemen, gaat hij even perfect naar het midden. Als ik dan effectief het stuur vastneem, gaat hij weer wat linkser rijden. Ik had dit ook bij mijn enyaq first edition (2021), maar had gehoopt dat dit nu toch al in orde zou zijn. Bij mensen waar dit ook herkenbaar is, hebben jullie dit al kunnen aanpassen door een garagebezoek? (of via OBD ofzo)
zet je TA aan.Cloclo100 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:23:
Id 4 gtx full option sinds juni, draait op 3.5
Ik erger me er blauw aan bij travel assist dat de auto zowat altijd links tegen de stippellijn blijft plakken, zowel op gewestwegen als autostrade. Als ik mijn stuur loslaat en de melding krijg dat ik het moet vastnemen, gaat hij even perfect naar het midden. Als ik dan effectief het stuur vastneem, gaat hij weer wat linkser rijden. Ik had dit ook bij mijn enyaq first edition (2021), maar had gehoopt dat dit nu toch al in orde zou zijn. Bij mensen waar dit ook herkenbaar is, hebben jullie dit al kunnen aanpassen door een garagebezoek? (of via OBD ofzo)
Stuur waar je wilt rijden binnen de rijstrook
JA je zult wat druk voelen eerst, maar dat verlicht dan klein beetje
Als je rijdt waar je wilt rijden laat je de druk het stuur los en auto pakt het op.
nu zal het altijd rijden waar het net heeft geleerd.
Zo kun je links midden of rechts van rijstrook plakken met TA.
waarschijnlijk leun je altijd tegen deelstreep aan met TA en dus blijft het tegen deelstreep hangen.
Mijn ID3 doet dat ook. Je kunt hem inderdaad bijsturen en dan blijft ie daar maar zodra je de travel assist uit- en weer inschakelt gaat hij weer naar het midden. Het verschilt overigens op wat voor soort weg je rijdt, met name op 80km wegen is dit soms op het gevaarlijke af ik heb een keer bijna mijn spiegel eraf gereden kon net op tijd bijsturen.Cloclo100 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:23:
Id 4 gtx full option sinds juni, draait op 3.5
Heb de dealer er naar laten kijken, die heeft iets afgesteld en toen was het aanmerkelijk beter. Echter na de update naar 3.2 was het weer het oude liedje.
Nou dit heeft inmiddels een staartje gekregen. De auto staat bij de dealer met storing ‘Elektrosysteem werkt niet correct’. De storing kwam na de 3.2 update. Hierbij was de accu conform terugroepactie gecontroleerd en een paar maand later de slechte accucel vervangen. Echter verdwijnt de storing niet en blijft dezelfde cel een storing geven. Ik rijd nu ondertussen een dikke twee week in een leenauto. De dealer heeft het probleem geëscaleerd maar zonder succes. Het wordt nu nog een keer hogerop geëscaleerd.Rubenus schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:28:
[...]
Hoe is dit afgelopen bij jou? Of toevallig een andere tweaker met hetzelfde probleem? Ik heb hetzelfde probleem. Een slechte accumodule zou reeds vervangen moeten zijn.
Gelukkig is het een leaseauto dus ik maak me nergens druk om. De auto valt overigens ook nog binnen de garantie. Betreft een ID3 Pro S.
Ik ken die procedure wel, was ik vergeten zeggen. Maar definieer “altijd rijden” eens? Als ik volgende keer op hetzelfde stuk weg kom, gaat hij dan in het midden rijden als ik corrigeer? Want dat doet hij duidelijk niet, ik moet elke dag op dezelfde wegen tegensturen. Ik dacht dat met de zwermgegevens alles beter zou gaan, maar dat is dus duidelijk nietSimply1337 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:32:
[...]
zet je TA aan.
Stuur waar je wilt rijden binnen de rijstrook
JA je zult wat druk voelen eerst, maar dat verlicht dan klein beetje
Als je rijdt waar je wilt rijden laat je de druk het stuur los en auto pakt het op.
nu zal het altijd rijden waar het net heeft geleerd.
Zo kun je links midden of rechts van rijstrook plakken met TA.
waarschijnlijk leun je altijd tegen deelstreep aan met TA en dus blijft het tegen deelstreep hangen.
https://assets.adac.de/im...Text/PDF/31639_ptp7nn.pdf
Het opwarmen van de batterij, gaat dat automatisch ?
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Nee. Kan überhaupt niet.alexke1988 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:26:
Hoi even een vraagje , ben aan het zien om een mooie ID buzz te kopen.
En ik maar denken dat op een ochtend 3.5 klaar staat om te downloaden....
Doen ze dat dan tijdens de eerstvolgende onderhoudsbeurt?
Jawel de navigatieupdate komt regelmatig binnen.DJR schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:51:
Leuk dat VW adverteert met over the air updates maar buiten een handleiding die af en toe wordt geüpdatet komt er geen enkele software update binnen (nu 3.2).

Bij lage temperaturen wordt de accu automatisch opgewarmd, bij snelladen ook. Verder heb je er geen invloed op. BUZZ verbruikt meer dan een ID.3/ID.4 dus er zal tijdens het rijden vanzelf ook meer temperatuur in de accu komen. Echt een probleem verwacht ik niet, hooguit dat het snelladen wat traag start bij winterse temperaturen. Je moet alleen niet bij lage temp gaan snel laden terwijl je niet vlak daarvoor eerst een stuk gereden hebt.alexke1988 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:26:
Hoi even een vraagje , ben aan het zien om een mooie ID buzz te kopen.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ik snap overigens dat je een geintje maakt, maar jij hebt wat mij betreft wel echt reden genoeg om te klagen hoor. Wat een ellende heb je met die auto.DonJunior schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:31:
@Jakkie takkie
Misschien ben ik gewoon te soft![]()
@AkroBatik Omdat ik, als ik té fel ben, ik @KaiseRRuby in mn nek krijg![]()
Ik heb gewoon OTA updates gehad sinds februari, wel een stuk of 4. 3.1 -> 3.2. Vervolgens nog twee updates waar ik geen idee van heb wat ze deden.DJR schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:51:
Leuk dat VW adverteert met over the air updates maar buiten een handleiding die af en toe wordt geüpdatet komt er geen enkele software update binnen (nu 3.2).
Welke update had je nog verwacht dan?
3.5 zou fijn zijn, niet omdat het moet maar omdat het zou moeten kunnen.KaiseRRuby schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:28:
[...]
Ik heb gewoon OTA updates gehad sinds februari, wel een stuk of 4. 3.1 -> 3.2. Vervolgens nog twee updates waar ik geen idee van heb wat ze deden.
Welke update had je nog verwacht dan?
Sorry, maar daar begrijp ik niks van. Wat een non-argument. Wat hoop je dan te krijgen?DJR schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:56:
[...]
3.5 zou fijn zijn, niet omdat het moet maar omdat het zou moeten kunnen.
Verbeteringen van de rij ervaring en rij plezier. Net zoals van release 2.4 naar 3.2. Al zullen de verschillen van 3.2 naar 3.5 waarschijnlijk wel kleiner zijn.KaiseRRuby schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:47:
[...]
Sorry, maar daar begrijp ik niks van. Wat een non-argument. Wat hoop je dan te krijgen?
Preconditioning voor de huidige modellen (2020-2023) gaat er niet komen volgens een interview met dr. Andreas Lasotta, business owner charging Volkswagen op de Volkswagen Facebook.Autohillenga schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:51:
3.0 is prima, alleen de preconditioning van de accu is echt nog steeds een grote tekortkoming in de winter. Al die andere nieuwe versies kunnen me echt gestolen worden.
https://fb.watch/ngixkRfCgl/
De nieuwe modellen met de App550 motor hebben dat wel. Plus een rits aan hardware updates dat het een volwassener auto maakt.
Update van 3.2 naar 3.5 heeft geen zin en zit voornamelijk in de hardware verschil van een normale id naar gtx. Geen nieuwe features.
Persoonlijk geloof ik niet in nieuwe feature support, hier wordt dan ook niet gekocht op beloftes. Pre-heating voor snelladen heeft nooit in een ID gezeten.
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE
Kun je dit uitleggen?ReseT schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:51:
[...]
Preconditioning voor de huidige modellen (2020-2023) gaat er niet komen volgens een interview met dr. Andreas Lasotta, business owner charging Volkswagen op de Volkswagen Facebook.
https://fb.watch/ngixkRfCgl/
De nieuwe modellen met de App550 motor hebben dat wel. Plus een rits aan hardware updates dat het een volwassener auto maakt.
Update van 3.2 naar 3.5 heeft geen zin en zit voornamelijk in de hardware verschil van een normale id naar gtx. Geen nieuwe features.
Persoonlijk geloof ik niet in nieuwe feature support, hier wordt dan ook niet gekocht op beloftes. Pre-heating voor snelladen heeft nooit in een ID gezeten.
Nieuwe update van de de MEB is gebaseerd op de ID7 hardware. Met oa de APP550 motor als indicator van deze nieuwe update. Die geeft nu 286pk, en op verschillende media zie je nu dat nu een MEB model updates eraan komen ( Enyaq, Q4 en ID4/5) op basis hiervan.
De pre conditioning feature uitgelegd op de ID7. YouTube: Von GÜLLE zu GOLD: Das neue, brillante VW ID.7 Infotainment Het is dan ook zeer aannemelijk dat dit bij de Lifecycle update komt voor de nieuw gefabriceerde MEB modellen vanaf Q4 '23.
Modellen die al in de markt zijn krijgen dit natuurlijk niet.
Dit is dan puur een commerciële keuze, daar de benodigde hardware en functionaliteit wel degelijk in de oudere systemen zit. Het enige wat mist is de logica om de batterij verwarming aan te zetten als een laadpunt als doel in de navigatie gezet wordt en/of een knop in de infotainment om 'm handmatig in te schakelen.ReseT schreef op maandag 25 september 2023 @ 04:59:
[...]
Dank voor je uitleg, goed om die samenvatting te hebben. Was ook nog benieuwd wat je hier mee bedoelde:ReseT schreef op maandag 25 september 2023 @ 04:59:
[...]
Nieuwe update van de de MEB is gebaseerd op de ID7 hardware. Met oa de APP550 motor als indicator van deze nieuwe update. Die geeft nu 286pk, en op verschillende media zie je nu dat nu een MEB model updates eraan komen ( Enyaq, Q4 en ID4/5) op basis hiervan.
De pre conditioning feature uitgelegd op de ID7. YouTube: Von GÜLLE zu GOLD: Das neue, brillante VW ID.7 Infotainment Het is dan ook zeer aannemelijk dat dit bij de Lifecycle update komt voor de nieuw gefabriceerde MEB modellen vanaf Q4 '23.
ik heb 3.5, maar geen gtx versie.ReseT schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:51:
[...]
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
intern was er ook een 3.3, 3,4 etc.
Huidige autos worden nog geupdate.. naar 3.5+. Tijdlijn: mij niet bellen. #ooit
ID.4 Pro
[ Voor 7% gewijzigd door BB72 op 26-09-2023 10:59 ]
Die laatste is een beetje irritant want die heeft dan de kleuren teruggezet, de stoel verschoven en/of de 'easy entry' gereactiveerd, zonder dat aangegeven wordt wat er dan bijgewerkt is. Zou ook niet weten welke instellingen plotseling tijdens het rijden veranderd zouden moeten worden.
Verder is er geen pijl op te trekken wat de radio gaat doen als ik instap. Ik zet altijd mijn podcast (Spotify of Apple Podcasts) op pauze voordat ik uitstap; de volgende keer bij instappen begint dan soms de podcast weer te spelen, soms gebeurt niks, maar meestal begint hij met 1 nummer van de USB-stick (waarschijnlijk de eerste in alfabetische volgorde) en schakelt na 5 seconden om naar het eerste nummer van de USB-stick volgens 'artiest-album-nummer' - dus Playground Love van Air; misschien moet ik Moon Safari ook maar op het stickje zetten.
Maar de auto rijdt lekker en laadt meestal snel genoeg.
[ Voor 40% gewijzigd door Tarin op 26-09-2023 16:34 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Wij hebben een gave NXP chip die dit onderscheid maakt 👍🏻niki_lauda schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:46:
Volkswagen komt hier goed uit in tegenstelling tot Tesla en vele andere merken.
https://assets.adac.de/im...Text/PDF/31639_ptp7nn.pdf
Zoals @Simply1337 al aangaf.KaiseRRuby schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:06:
[...]
Dank voor je uitleg, goed om die samenvatting te hebben. Was ook nog benieuwd wat je hier mee bedoelde:
[...]
Battery precondition gaat niet gebeuren. Is iets voor de toekomstige updates modellen.
Hier nog een mooie clip over de IDs technische mogelijkheid tot precondition. Met de interview met Andreas Lasotta waar ik het eerder over had. Start op 20sec.
YouTube: Volkswagen ID - Batterie Vorkonditionierung unmöglich?
Die video wauwelt/filosofeert wel heel erg.ReseT schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:15:
[...]
Zoals @Simply1337 al aangaf.
Battery precondition gaat niet gebeuren. Is iets voor de toekomstige updates modellen.
Hier nog een mooie clip over de IDs technische mogelijkheid tot precondition. Met de interview met Andreas Lasotta waar ik het eerder over had. Start op 20sec.
je kunt de accu al 5 minuten verwarmen tijdens het rijden, middels een OBD-II dongle en een werkplaats commando om de verwarmingsunit te testen. Helaas is 5 minuten veel te weinig om bij <0 de temperatuur wezenlijk te verhogen, dan moet je echt 20 tot 30 minuten verwarmen.
Duidelijk is iig dat de hardware het kan en vergelijkbaar is met de hardware van bv Tesla of Kia.
't is puur software en de wil van VW.
[ Voor 15% gewijzigd door sl1000 op 27-09-2023 17:46 ]
En een totaal lege accu, haha.N0EL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:02:
Daar gaan we dan...
Nieuwe cell(en) en software update.
Als dit maar goed gaat.
[Afbeelding]
Als ik de eerste minuut van die video kijk hoor ik toch iets anders. Wanneer de interviewer over preconditioning van de huidige generatie opmerkt:ReseT schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:15:
[...]
Zoals @Simply1337 al aangaf.
But again, it's not totally impossible technically, it's just not planned right now?
En het antwoord is:
It's internally requested and we investigate that.
Dat is toch een ander antwoord dan: het is technisch niet mogelijk dus gaat niet gebeuren.
Ik weet niet wat de restwaarde deal zal zijn op het einde maar misschien is het wel interessanter om gewoon het nieuw model te kopen
Volgens mij gebruikt hij hier de stoelsensor voor om te detecteren of de bestuurder er nog zit.
[ Voor 42% gewijzigd door Appie Heijn op 28-09-2023 11:16 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ik interpreteer dat Andreas dit antwoord pas geeft bij doorvragen.Ro ofzo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:31:
[...]
Als ik de eerste minuut van die video kijk hoor ik toch iets anders. Wanneer de interviewer over preconditioning van de huidige generatie opmerkt:
But again, it's not totally impossible technically, it's just not planned right now?
En het antwoord is:
It's internally requested and we investigate that.
Dat is toch een ander antwoord dan: het is technisch niet mogelijk dus gaat niet gebeuren.
Zijn initiële antwoord is dat het voor toekomstige modellen is en pas bij doorvragen zegt hij dat het aangevraagd en in onderzoek is. Is alsnog geen belofte dat het er komt, ook al mocht het onderzoek positief zijn. Mij lijkt het een standaard antwoord op dit soort vragen.
Feit blijft, het is er niet en is niets van een roadmap oid gecommuniceerd.
Had je ook specifiek een vraag of?blinded schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:23:
ik lease momenteel mijn zeer goed uitgeruste id4 pro aan 940/per maand (opzegbaar) (bedrijf)
Ik weet niet wat de restwaarde deal zal zijn op het einde maar misschien is het wel interessanter om gewoon het nieuw model te kopen
Denk namelijk dat je dit voor jezelf moet willen berekenen.
Wil je zelf met de kosten zitten of laat je die liever bij de leasemaatschappij (LM)?
Ze zeggen wel dat electrische auto's minder onderhoud behoeven maar mijn ID3 (12/2020) heeft meer bij de dealer gestaan dan mijn Golf én Alfa bij elkaar.
Niet om te wéér te zeuren, maar wil je wel bewust maken van eventuele kosten zoals draagarmen, kapotte accucellen, mediaschermen die ineens een eigen leven gaan leiden.. (en ja, veel kan bij een reguliere ICE auto ook gebeuren)
Bij mij nu allemaal problemen voor de LM, maar ik heb facturen voorbij zien komen, daar lusten de honden geen brood van.
Het is vooral de service van VW waar je voor moet willen kiezen. Als je tevreden bent met je huidige VW garage zou je het kunnen overwegen om de auto prive aan te schaffen.
*sowieso
Denk jij dat de huidige modellen dan dus ook geen 4.0 krijgen?ReseT schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:05:
[...]
Ik interpreteer dat Andreas dit antwoord pas geeft bij doorvragen.
Zijn initiële antwoord is dat het voor toekomstige modellen is en pas bij doorvragen zegt hij dat het aangevraagd en in onderzoek is. Is alsnog geen belofte dat het er komt, ook al mocht het onderzoek positief zijn. Mij lijkt het een standaard antwoord op dit soort vragen.
Feit blijft, het is er niet en is niets van een roadmap oid gecommuniceerd.
https://configurator.volkswagen.nl/id.7
da's al bevestigd. 4.0 draait alleen op nieuwere hardware. Momenteel is dat alleen in de ID.7 voor zover ik het begrijp.KaiseRRuby schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:49:
[...]
Denk jij dat de huidige modellen dan dus ook geen 4.0 krijgen?
en na de refresh geloof ik ook in de ID.4 (en wat ze met de gerefreshde ID.3 doen is me echt onduidelijk)
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
1 en 1 is bij mij 2. De auto's die tot eind dit jaar worden uitgeleverd komen op 3.5. Auto's die vanaf dan worden uitgeleverd krijgen nieuwe hardware en starten op 4.0. Functies uit 4.0 zijn niet backwards compatible ivm hardware. De updates zijn zo'n beetje klaar voor huidige auto's. Ze zijn simpelweg niet OTA updateable zonder risico's en VW gaat in de toekomst niet meer alles OTW blijven updaten. Zo simpel is het gewoon.sl1000 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:08:
[...]
da's al bevestigd. 4.0 draait alleen op nieuwere hardware. Momenteel is dat alleen in de ID.7 voor zover ik het begrijp.
en na de refresh geloof ik ook in de ID.4 (en wat ze met de gerefreshde ID.3 doen is me echt onduidelijk)
Eens. Al zouden ze best die preheating kunnen backporten naar 3.5, maar dat zal ze wel te veel geld kostenkisik schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:24:
[...]
1 en 1 is bij mij 2. De auto's die tot eind dit jaar worden uitgeleverd komen op 3.5. Auto's die vanaf dan worden uitgeleverd krijgen nieuwe hardware en starten op 4.0. Functies uit 4.0 zijn niet backwards compatible ivm hardware. De updates zijn zo'n beetje klaar voor huidige auto's. Ze zijn simpelweg niet OTA updateable zonder risico's en VW gaat in de toekomst niet meer alles OTW blijven updaten. Zo simpel is het gewoon.
[ Voor 3% gewijzigd door sl1000 op 28-09-2023 15:36 ]
Ai, 72k als je alle opties pakt, 12k meer dan de ID.4 eind 2020. Ben benieuwd wat de station moet gaan kosten, en of VW nog in de prijzen gaat snijden als de concurrentie dat ook blijft doen.siciliana schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:55:
De prijzen voor de Id.7 zijn bekend, hogere vanaf prijs dan Duitsland maar lijkt ook wel dikker (standaard) aangekleed plus lagere kosten van opties.
https://configurator.volkswagen.nl/id.7
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Modely Y is hoog en straalt niks uit.juanpabloo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:49:
Dure auto, daar zullen ze bij BMW en Tesla blij mee zijn. Althans, ik zou het wel weten gezien mijn ervaringen met interieur, software, service en updatebeleid van de id-serie: een model Y of een veel mooiere i4.
i4 is krap en te patserig.
Je moet het zien als tegenhanger van EQE, i5, Model S [niet plaid], ET7, P7, Han.
Ruime Sedans waarbij je achter niet verkrampt hoeft te zitten.
En dan is het prijstechnisch OK in vergelijking met anderen.
Ik ben niet blij, veel mensen ook niet want het is echt gewoon duur, maar directiebedrijfsleven zal het omarmen.
Denk aan een GTX, tourer en grotere batterij tax en je kijk richting 80-85k met gemak

ik heb al wat zitten pielen met wat instellingen via obdeleven maar tot zover zonder sucses. ben inmiddels ook al goed zat dat even wat uit de achterbak halen betekent dat de infortainment weer opnieuw moet opstarten voor 1 of andere reden en je weer opnieuw akkoord moet geven.Appie Heijn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:14:
Iemand enig idee of het ook mogelijk is om het automatisch "uit" schakelen van de auto uit te zetten wanneer je uitstapt? Ik zou graag willen dat hij blijft "lopen" net als mijn Kia (priveauto).
Volgens mij gebruikt hij hier de stoelsensor voor om te detecteren of de bestuurder er nog zit.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
kan met obd11, weet nu even niet hoe, maar is mogelijkflippy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:27:
[...]
ik heb al wat zitten pielen met wat instellingen via obdeleven maar tot zover zonder sucses. ben inmiddels ook al goed zat dat even wat uit de achterbak halen betekent dat de infortainment weer opnieuw moet opstarten voor 1 of andere reden en je weer opnieuw akkoord moet geven.
als je niet wilt coderen:
voordat je opstaat, riem gordel even achter je om vastklikken. nu heb je 30 minuten voordat het uit zichzelf uitschakeld
edit:
Even mn setje weer gepakt
Stoelsensor uitschakelen
Gateway [19]
-Adaption
--Occupant detection
---DriverSBE_Out: True -> False
nu moet je met knop auto in/uitschakelen
30 min verlengen:
Zelfde plek als bovenstaande
-TimeOut ComfortReadyStatus : 1800s[30 min] -> 3600s [1h]
^eigenlijk kun je je kampeerstand hiermee inschakelen... als je tijd extreem lang zet [geen idee tot welke waarde het accepteert]
[ Voor 27% gewijzigd door Simply1337 op 29-09-2023 09:49 ]
Maar deze OBD wijzigingen.. zijn die niet met elke software update weer weg? Of blijven deze behouden?Simply1337 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:37:
[...]
kan met obd11, weet nu even niet hoe, maar is mogelijk
voordat je opstaat, riem gordel even achter je om vastklikken. nu heb je 30 minuten voordat het uit zichzelf uitschakeld
edit:
Stoelsensor uitschakelen
Gateway [19]
-Adaption
--Occupant detection
30 min verlengen:
^eigenlijk kun je je kampeerstand hiermee inschakelen... als je tijd extreem lang zet [geen idee tot welke waarde het accepteert]
*sowieso
zolang de betreffende module niet wordt geupdate blijven ze.DonJunior schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:18:
[...]
Maar deze OBD wijzigingen.. zijn die niet met elke software update weer weg? Of blijven deze behouden?
maar de meeste dingen die je graag wilt wijzigen zit in 5F [infotainment] of 19 [gateway]. Beide worden wel vaak onderhanden genomen bij een SW versie update aka terug naar een fabrieksinstelling.
riem van de passagiersstoel gebruiken is nog makkelijker. scheelt een dansje in de stoel om de riem achter je rug langs te krijgen.Simply1337 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:37:
[...]
najah, pakt met linkerhand, gaat achterlangs, pakt halverwege je rug over met rechts en klikt het erin.sl1000 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:34:
[...]
riem van de passagiersstoel gebruiken is nog makkelijker. scheelt een dansje in de stoel om de riem achter je rug langs te krijgen.
denk passagiersriem pakken is meer moeite
Ik vind, en dat is mijn mening, dat je echt de plank misslaat als je termen gebruikt als ‘straalt niks uit’ of ‘is te patserig’. Zo vind ik de i4 in donkergroen met normale velgen een prachtige, subtiele auto.Simply1337 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:24:
[...]
Modely Y is hoog en straalt niks uit.
Je moet het zien als tegenhanger van EQE, i5, Model S [niet plaid], ET7, P7, Han.
Ik ben niet blij, veel mensen ook niet want het is echt gewoon duur, maar directiebedrijfsleven zal het omarmen.
Denk aan een GTX, tourer en grotere batterij tax en je kijk richting 80-85k met gemak
Daarnaast vind ik ook dat je een luxe Mercedes niet kan vergelijken met nota bene een Volkswagen. Volgens mij komt die EQE bijvoorbeeld ook een stuk verder in range.
Ik vind het “verkrampt zitten” wel een interessant punt, maar daar heb ik de reviews nog niet tegen elkaar kunnen zetten. Al is dat voor een deel van de doelgroep geen breekpunt.
Als je in algemene zin kijkt naar grootte, klasse, luxe en range blijf ik erbij dat die Volkswagen id7 veel te duur is voor wat je krijgt en in vergelijking met concurrenten. Laat ik het anders zeggen: voor een Audi zou ik het een mooie prijsstelling vinden.
maar wat is de concurrent van een id7 dan?juanpabloo schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:28:
[...]
Ik vind, en dat is mijn mening, dat je echt de plank misslaat als je termen gebruikt als ‘straalt niks uit’ of ‘is te patserig’. Zo vind ik de i4 in donkergroen met normale velgen een prachtige, subtiele auto.
Daarnaast vind ik ook dat je een luxe Mercedes niet kan vergelijken met nota bene een Volkswagen. Volgens mij komt die EQE bijvoorbeeld ook een stuk verder in range.
Ik vind het “verkrampt zitten” wel een interessant punt, maar daar heb ik de reviews nog niet tegen elkaar kunnen zetten. Al is dat voor een deel van de doelgroep geen breekpunt.
Als je in algemene zin kijkt naar grootte, klasse, luxe en range blijf ik erbij dat die Volkswagen id7 veel te duur is voor wat je krijgt en in vergelijking met concurrenten. Laat ik het anders zeggen: voor een Audi zou ik het een mooie prijsstelling vinden.
Dat zou ik geen i4, model3 of ioniq6 zeggen, allen zijn goede rijders autos achter een bestuurderstoel, maar een lange rit achterin? nee, en dan ben ik nog onder gemiddeld qua lengte voor NL begrippen
i4 heeft achter nog een tunnel, model3 heeft te korte en vlakke zit en dak van ioniq6 verloopt snel achterin. Alle drie is het gewoon net niet als een volwassenen [prima voor kinderen hoor]
edit:
Even wat verbeeldingen
/f/image/ot9V6pqHjVc1pFbIrdRbqHuc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aZe7excUHyC9MEaQHSuNwDk3.png?f=fotoalbum_large)
naast dat het de langste is heeft het de kortste neus waardoor het ten goede komt van de interieur ruimte.
edit2: als we dan toch bezig zijn, in mijn ogen meer zn concurrenten
/f/image/DMoufjZEtmRdgzxeQJQX7CnF.png?f=fotoalbum_large)
Model S voor de Tech, EQE voor Luxe, beide ook 10-20k duurder in de basis. ID7 valt eigenlijk in een gat.. het is geen luxe of vooruitstrevende tech, maar qua comfort zou het niet onder moeten doen [kijkend naar mn id4]
[ Voor 40% gewijzigd door Simply1337 op 29-09-2023 12:29 ]
Deze staat al meer dan 2 weken bij de importeur in Brussel (D'Ieteren) en dit was dus nog niet veranderd.
De verkoper vermoedde dat er problemen zijn met het transport naar de vestigingen aangezien de stockage bij de importeur overvol zit.
Eenmaal bij de dealer zou het ook nog 2 weken duren voordat ik hem kan ophalen.

Dus er zit momenteel minimum 6 weken tussen af fabriek en uitlevering, maar vrees dat het hier niet bij blijft
Mijn dank is groot, komende week even testen. Wellicht werken de achterbank gordels ook?Simply1337 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:37:
[...]
kan met obd11, weet nu even niet hoe, maar is mogelijk
edit:
Stoelsensor uitschakelen
Gateway [19]
-Adaption
--Occupant detection
30 min verlengen:
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ik hoop dat dit in Nederland anders is. Die van mij staat inmiddels een week bij PON en moet als het goed is begin volgende week naar de dealer gaan, zodat ik hem die week daarna kan ophalen..... Werd ook wel tijdproostyves schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:31:
Gisteren nogmaals bij de dealer geïnformeerd of er al een update was voor mijn ID.4.
Deze staat al meer dan 2 weken bij de importeur in Brussel (D'Ieteren) en dit was dus nog niet veranderd.
De verkoper vermoedde dat er problemen zijn met het transport naar de vestigingen aangezien de stockage bij de importeur overvol zit.
Eenmaal bij de dealer zou het ook nog 2 weken duren voordat ik hem kan ophalen.![]()
Dus er zit momenteel minimum 6 weken tussen af fabriek en uitlevering, maar vrees dat het hier niet bij blijft
Directiebedrijfsleven is blij ja maar niet met een ID7. VW is die markt kwijtgeraakt en is nu ingenomen door Tesla/ Mercedes/ BMW want deze merken waren wel snel met elektrische auto’s en werden meteen goed beoordeeld.Simply1337 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:24:
[...]
Modely Y is hoog en straalt niks uit.
Je geeft het zelf al aan.. de ID7 blinkt nergens in uit en dat is nou precies het probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 30-09-2023 00:52 ]
Overigens, nu ik er over na denk, gisteravond was er ook al een probleem, auto kon profiel niet laden en ik kreeg een melding dat ie automatisch het gast profiel zou gebruiken.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Heb ik ook laatst gehad. V3.2.Haan schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:23:
Net een 'blinde' rit gemaakt met de ID.4. Infotainment op zwart, scherm achter stuur bevroren. Flitsmeister app maar naast me neer gelegd voor de snelheidsmeter.. Gisteravond niks aan de hand, dus als ik over een paar uurtjes weer in de auto stap, is er dan kans dat het weer werkt?
Overigens, nu ik er over na denk, gisteravond was er ook al een probleem, auto kon profiel niet laden en ik kreeg een melding dat ie automatisch het gast profiel zou gebruiken.
Was idd de volgende rit weer over. Nog niet vaker gehad.
Ik ben benieuwd of iemand hier deze functie al eens een keer heeft geprobeerd. Is meen ik beschikbaar voor de id’s vanaf 8-2022 met 77kWh?TWFpa2Vs schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:45:
Vandaag mijn ID.4 opgehaald na de 3.2 update zie ik opeens deze optie in het laad menu 😱 Meer mensen deze optie (alle obd11 aanpassingen zijn wel verloren gegaan)?
Vervangend vervoer stond netjes klaar omdat het een terugroepactie was.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Ik heb dit ook wel eens gehad met v2.1 nog (nu op 2.4)B@rt_d@_M@n schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:41:
[...]
Heb ik ook laatst gehad. V3.2.
*sowieso
Bij mijn bandenwissel vertelde de bandespecialist dat het slijtage patroon op mijn achterbanden een duidelijke indicatie gaven dat de achteras uitgelijnd diende te worden. Velgen zijn geheel gaaf. Ook nooit rare schuivers gemaakt die de reden zouden kunnen zijn. Met deze info nog niets gedaan overigens.flippy schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:44:
vraagje, hebben er meer mensen last (gehad) van een slecht uitgelijnde auto uit de fabriek?
ik heb exact hetzelfde met de vooras en ipv de bandenboer zij het al een paar agenten geweest...Witzwart schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:21:
[...]
Bij mijn bandenwissel vertelde de bandespecialist dat het slijtage patroon op mijn achterbanden een duidelijke indicatie gaven dat de achteras uitgelijnd diende te worden. Velgen zijn geheel gaaf. Ook nooit rare schuivers gemaakt die de reden zouden kunnen zijn. Met deze info nog niets gedaan overigens.
Het was net inderdaad weer normaal.B@rt_d@_M@n schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:41:
[...]
Heb ik ook laatst gehad. V3.2.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Dat had ik met m'n vorige auto's nooit. Dit is de 1e die een hoog zelf-reparatie vermogen heeft
Agenten? De politie? Hoe constateren zij dit?flippy schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:21:
[...]
ik heb exact hetzelfde met de vooras en ipv de bandenboer zij het al een paar agenten geweest...
Enige waar ik tot nu toe last van heb gehad is dat ze bij m'n 1e winterbandenwissel de banden afgrijselijk slecht gebalanceerd hadden waardoor de auto bij 90+ km/u nogal ging trillen.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
ik kom op veel politiebureaus voor mijn werk en een buzz valt nogal op dus op een parkeerplaats waar alleen agenten komen hangen er vrijwel altijd een paar mensen omheen, en die mensen (agenten in dit geval) zien vervolgens dat de buitenste rand aan profiel grotendeels weg is en je krijgt opmerkingen erover.Termy schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:25:
[...]
Agenten? De politie? Hoe constateren zij dit?
Enige waar ik tot nu toe last van heb gehad is dat ze bij m'n 1e winterbandenwissel de banden afgrijselijk slecht gebalanceerd hadden waardoor de auto bij 90+ km/u nogal ging trillen.
Mijn buitenste rand vd voorbanden zit op canvas. 65k kilometer met zomer/winter banden dus ik denk 40k max op deze banden. Volgens de slijtage markers nog binnen de marge maar de buitenkant helemaal aan gort. Geen idee of dit te maken heeft met uitlijnen/ balanceren of gewoon elektrisch rijden eigenschap.flippy schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:10:
[...]
ik kom op veel politiebureaus voor mijn werk en een buzz valt nogal op dus op een parkeerplaats waar alleen agenten komen hangen er vrijwel altijd een paar mensen omheen, en die mensen (agenten in dit geval) zien vervolgens dat de buitenste rand aan profiel grotendeels weg is en je krijgt opmerkingen erover.
het is de uitlijning, de banden staan "scheel" te kijken, een klein beetje is goed, dat is wat ervoor zorgt dat je stuur weer naar het midden gaat als je stuurt maar teveel en je banden gaan eraan.Ro ofzo schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:28:
[...]
Geen idee of dit te maken heeft met uitlijnen/ balanceren of gewoon elektrisch rijden eigenschap.
Was bij monvolumes en jeeps ook een probleem komt van het bochten pikken door de hoogte en gewicht vervormd het karkas oplossing is banden kopen voor een hoger max load ben even de eenheid kwijt staat voor de snelheidsindex bv91h gewoonlijk kom je dan uit op banden voor bestelwagens.Ro ofzo schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:28:
[...]
Mijn buitenste rand vd voorbanden zit op canvas. 65k kilometer met zomer/winter banden dus ik denk 40k max op deze banden. Volgens de slijtage markers nog binnen de marge maar de buitenkant helemaal aan gort. Geen idee of dit te maken heeft met uitlijnen/ balanceren of gewoon elektrisch rijden eigenschap.
Bij mij ook de buitenrand van de voorbanden en de markers op het loopvlak nog binnen de marge. Qua rij eigenschappen merk ik er niet zoveel van. Wat er bij mij debet aan is, is dat ik zeer vaak (iedere keer als ik thuis kom) de auto moet omkeren in een relatief kleine ruimte. De kleine draaicirkel is hier perfect voor, maar als ik het stuur helemaal door heb gedraaid, zie je dat er meer druk op de buitenkant van het loopvlak staat.Ro ofzo schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:28:
[...]
Mijn buitenste rand vd voorbanden zit op canvas. 65k kilometer met zomer/winter banden dus ik denk 40k max op deze banden. Volgens de slijtage markers nog binnen de marge maar de buitenkant helemaal aan gort. Geen idee of dit te maken heeft met uitlijnen/ balanceren of gewoon elektrisch rijden eigenschap.
Ik heb bij de Ali zoiets gekochtSimply1337 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:37:
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DTZKVedo4bg6ZbM7ka2RkUHi.jpg?f=user_large)
Netjes met een VW logo erop.
Die kun je gewoon vast laten zitten terwijl je je gordel losklikt. De auto denkt dat de gordel nog vastzit en blijft aan.
En nee, als ik ga rijden haal ik m er weer uit.
Maar het werkt perfect met de post wegbrengen of vuil weggooien.
Manueel.Cloclo100 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:53:
Ik vind het niet direct op Google, maar heeft de id4 automatische verwarmde spiegels? Of moet ik ze altijd manueel togglen via die draaiknop?
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.