7-8 uur flashen per auto, en vanaf Q1 2021 zo'n 6000 1st Editions te doen? Succes VWJosBonsio schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:08:
Duurt de update zo lang? Als er in januari een duizenden auto's moeten worden geüpdatet zal het wel weken / maanden gaan duren voordat iedereen aan de beurt is geweest.
@JosBonsio Ik hoop dat het komt omdat dit een van de eerste is die ze doen en ze nog hun weg moeten vinden in het hoe en wat want als dit voor iedere auto zo lang duurt dan wordt dat nog wat in Q1 met de grote update.
De mensen die hun update nu krijgen, is dat de grote update waar vw het over had? Dus augmented reality en apple car play etc. Of krijgen jullie een andere update en moet je in januari voor de grote?
Ik heb nog een vraag:
Zijn er meer berijders die een bijgeluid ervaren bij snelheden tussen 100 en 130 km/h? een soort constante wat hogere toon, alsof wind/bandengeluid gaat fluiten. Ik hoor het precies op de plek van de zitpositie, als ik naar voren leun niet meer.
En belangrijker: bij een collega zijn ID.3 ook niet.
Zijn er meer berijders die een bijgeluid ervaren bij snelheden tussen 100 en 130 km/h? een soort constante wat hogere toon, alsof wind/bandengeluid gaat fluiten. Ik hoor het precies op de plek van de zitpositie, als ik naar voren leun niet meer.
Zou je zodra je de auto terug hebt willen kijken welke software versie die dan heeft? Lijkt me leuk om dat wat verder in kaart te brengen voorafgaand aan de OTA-updates. Kan mijn ID.3 Plus komende zaterdag ophalen, ben benieuwd of dat storingsvrij gaat lukkenKacang schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:04:
Deze ochtend de auto afgegeven voor een software update. Zojuist bericht gekregen dat de auto zeker tot morgen moet blijven bij de dealer omdat de update heel groot zou zijn.
Zal een hoop bruikbaarheid (actieradius en laadsnelheid) schelen ten opzichte van mijn huidige BMW i3.
PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming
Vraagje, ik rij enkele dagen in een ID.3, voor het eerst bij een Alego laadpaal gezet voor opladen. Laden is bij 80% gestopt. Met laadpas de sessie gestopt. Stekker uit de laadpaal gehaald en daarna wilde ik de stekker uit de ID halen echter die is niet ontgrendeld en kan hem er niet uithalen. Ik heb automatisch ontgrendelen niet aangevinkt in het infotainment menu. Iemand?
Ik zal volgende week een korte review posten van mijn ervaringen.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
2 x op ontgrendelen drukken van je sleutelmcmiles schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:50:
Vraagje, ik rij enkele dagen in een ID.3, voor het eerst bij een Alego laadpaal gezet voor opladen. Laden is bij 80% gestopt. Met laadpas de sessie gestopt. Stekker uit de laadpaal gehaald en daarna wilde ik de stekker uit de ID halen echter die is niet ontgrendeld en kan hem er niet uithalen. Ik heb automatisch ontgrendelen niet aangevinkt in het infotainment menu. Iemand?
Dank, ik ga het gelijk proberen en laat het wetenKacang schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:52:
[...]
2 x op ontgrendelen drukken van je sleutel
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Nee, ik heb geen bijgeluiden tussen de 100 en 130 zoals jij beschrijft (ik heb ID.3 MAX).juanpabloo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:07:
Ik heb nog een vraag:
Gelukt! Super bedankt, ik ga nog nog eens het instructieboekje erop naslaan. Ik heb er vast overheen gelezen.mcmiles schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:54:
[...]
Dank, ik ga het gelijk proberen en laat het weten
ik heb ook geen bijgeluiden waargenomen (id.3 basic) bij snelheden tussen 100 en 130 km/h. ik kijk nog wel naar stillere banden, er zitten nu GoodYear banden onder
Ik heb ook een basic en nog niks gehoord, nu ga ik vandaag pas de eerste echte serieuze rit maken.
En tot nu toe geen foutmeldingen, storingen oid.
Vraagje: hebben we een idee wat er allemaal op de roadmap staat voor de software update(s) de komende periode? Zowel voor de auto als voor de WeConnect ID app? Ik mis echt een hele hoop zaken die mij erg handig lijken.
Als ik ergens zoek naar 'software update ID3' dan loopt mijn PC vast van alle hits die je krijgt...
Vraagje: hebben we een idee wat er allemaal op de roadmap staat voor de software update(s) de komende periode? Zowel voor de auto als voor de WeConnect ID app? Ik mis echt een hele hoop zaken die mij erg handig lijken.
Als ik ergens zoek naar 'software update ID3' dan loopt mijn PC vast van alle hits die je krijgt...
Nu al een paar dagen dat mijn airbag lampje storing aangeeft en frontassist een error geeft
. Na een tijdje rijden gaat de error van frontassist wel weer weg. Airbag error gaat weer weg na een tijdje stil gestaan te hebben en opnieuw op te starten. Door alle verhalen ga je wel denken van what's next.
Over software updates is niets bekend er lijkt geen openbare roadmap te zijn. Er is uitgebreid getest met prototypes voor de serie uitlevering. VW medewerkers rijden in de serie uitvoering en rapporteren bugs.eitje84 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:21:
Ik heb ook een basic en nog niks gehoord, nu ga ik vandaag pas de eerste echte serieuze rit maken.
De uit te leveren auto's zijn nog voorzien van een software update om ze bruikbaar te maken na productie. Mijn verwachting is dat VW in principe niet meer dacht te updaten tot aan de grote ronde begin 2021.
Helaas blijken er klanten met nog niet ontdekte grotere problemen, zoals de 12 volt bus controller die zorgt dat je 12 volt accu leeg is als je ca. 1 week niet met de ID.3 rijdt. Als de auto "aan staat" dan wordt de 12 volt accu voor de boordsystemen bijgeladen vanuit de hoofdaccu. De bug is nu dat deze 12 volt accu niet bijgeladen wordt als de auto stil staat.
Andere merken, zoals Tesla hebben dit ook gehad. Des te verwonderlijker is het dat VW nog in deze kuil trapt. Best opvallend dat het niet is opgemerkt. De testgroep rijdt echter dagelijks in de auto's, dus blijkbaar is dit daardoor nog onopgemerkt gebleven.
VW voert nu updates door als het echt niet anders kan. Het kost teveel capaciteit bij de dealers om iedereen een update te geven. En aangezien de auto's door het "Agentur model" niet in beheer zijn bij de dealer maar bij VW/PON, zal een dealer ook een vergoeding van uren willen hebben voor het uitvoeren van de updates. Vergeet namelijk niet dat de dealers in dit model bijna niets meer te zeggen hebben, maar ook nog eens bijna niets verdienen aan de verkoop van de ID.3's. Zo lang er door VW/Pon betaald wordt krijg je service. Als dat stopt, dan wordt je al snel afgewimpeld om te wachten tot een later moment als toch al een wel betaalde actie vanuit VW/Pon gepland staat.
Men zal voor de rest proberen te rekken tot het voorjaar. En reken niet dat iedereen in januari geholpen is met de grote update. Na die update zullen er vast nieuwe issues ontstaan. VW maakt helaas geen goede indruk met software ontwikkeling, beheer en testen. Dus wees niet teleurgesteld.En ook die eerste grote update zal meer inhouden dan AR en Apple carplay. Die 2 functies pakken nu volgens de geruchten teveel processorkracht waar een oplossing voor moet komen VOOR die update er op kan. Voor de AR kan dat best eens samen gaan met een hardware upgrade, al zal VW dat natuurlijk vanuit kosten oogpunt willen voorkomen. Ze hebben nog even.
Maar reken er op dat de ID.3 first gevoelig zal blijven voor gremlins. Versie 2 (facelift) van de ID.3 zal pas een sprong beter zijn. Mijn verwachting is dat die facelift vrij snel zal komen als men nieuwe hardware vindt voor de centrale stuureenheden. En met vrij snel verwacht ik eind 2021 of begin 2022.
En voor wie dat hier boven vroeg: de huidige "nood update" zal geen OTA updates bevatten. VW heeft zo zijn redenen om dit onder gecontroleerde omstandigheden bij een dealer te willen installeren en testen voor de auto de weg weer op wordt gestuurd. Denk dan bijvoorbeeld aan uitval van deelsystemen, die niet meer gezien worden door de hoofdunit na een update etc. Pas als het echt om het oplossen van schoonheidsfoutjes gaat, zal VW naar de OTA updates willen overschakelen.
[ Voor 15% gewijzigd door ucsdcom op 29-10-2020 09:32 ]
Ben van nature een vrij pessimistisch persoon dus hopelijk valt de teleurstelling wel mee
Maar het iigv geen hele goede show van VW...
Wat was de qoute van de VAG chef ook alweer? "Wij gaan een auto afleveren die 'helemaal af' is, niet dat gepruts van Tesla"
** how the turntables **
Maar goed verder zeker nog heel tevreden met de nieuwe bolide!
@ucsdcom Hoe weet je dat de dealers weinig verdienen aan de verkoop?
Dat zeggen ze al snel zodat ze geen korting hoeven te geven. Dat is altijd al geweest met auto’s die gunstig in de bijtelling zijn of waren.
Ze werden ook zonder korting voldoende verkocht. Kijk maar naar de Polo Bluemotion en de Golf gte daar kreeg je geen stuiver korting op.
Wat echt te zot voor woorden is dat alle Volkswagens tegenwoordig 4 jaar garantie hebben uitgezonderd de elektrische modellen, die hebben 2 jaar. Ze hebben er lekker vertrouwen in en bepaalde onderdelen van een ev zijn schreeuwend duur
Dat zeggen ze al snel zodat ze geen korting hoeven te geven. Dat is altijd al geweest met auto’s die gunstig in de bijtelling zijn of waren.
Ze werden ook zonder korting voldoende verkocht. Kijk maar naar de Polo Bluemotion en de Golf gte daar kreeg je geen stuiver korting op.
Wat echt te zot voor woorden is dat alle Volkswagens tegenwoordig 4 jaar garantie hebben uitgezonderd de elektrische modellen, die hebben 2 jaar. Ze hebben er lekker vertrouwen in en bepaalde onderdelen van een ev zijn schreeuwend duur
[ Voor 25% gewijzigd door RonaldPr op 29-10-2020 11:27 ]
In dit "Agentur model" ontvangen de dealers een fixed fee voor de verkoop, bestaand uit een fee voor advies, proefrit en aflevering. VW wil dit in heel de markt zoveel mogelijk gelijktrekken. Alle overige zaken worden door VW overgenomen. De dealers lopen weinig risico, onderhoudskosten en reparaties zijn ook overgenomen, maar anderzijds zijn de inkomsten fixed en mag een dealer verder niets doen aan de verkoopprijs.RonaldPr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:57:
@ucsdcom Hoe weet je dat de dealers weinig verdienen aan de verkoop?
In Nederland kocht PON als importeur bij verbrandingsmotoren normaal gesproken het reparatie risico onder de garantie af en kreeg daarvoor een bedrag van VW. (extra korting om het risico over te nemen). Daarom was er in Nederland een aantal keren geen coulance bij productiefouten, terwijl dit in omliggende landen wel door VW geregeld was en gegeven werd. Pon had die coulance op eigen kosten moeten geven en weigerde dat. De klant moest procederen of was afhankelijk van de coulance van de eigen dealer. Hoe dit bij de ID.3's voor Nederland geregeld is weet ik niet. Aannemelijk is dat hier niet VW de dealerships wurgcontracten stuurt, maar dat PON dit heeft overgenomen.
Sinds Tesla hebben ze gezien dat er bij de e-auto meer te halen valt voor de fabrikant. Dit model wordt uitgerold in navolging van o.a. Tesla, die e-auto's via de website voorgeconfigureerd verkoopt en levert via aflever centra. Voor het onderhoud zijn er dan servicecentra. De klant regelt de gehele koop zelf en kan geen korting krijgen..De tussenhandel wordt uitgeschakeld en de winst komt naar VW zelf ipv. de dealerbedrijven. Die dealerbedrijven worden vervolgens veredelde servicecentra. Onder garantie betaald door VW, daar buiten door de klant.
En wie de overeenkomst als dealer niet ondertekent, krijgt geen ID.3's (en andere VW e-auto's) geleverd.
[ Voor 17% gewijzigd door ucsdcom op 29-10-2020 12:01 ]
dealer heeft net gebeld: krijg meest recente software en .. nieuwe keuzeschakelaar (D/B, N, R en P), daar zat een fout in. Volgende week weer ophalen, heb leenauto gisteren meegekregen.
Er hebben duizenden ID3's maanden op een parkeerplaats gestaan, toen had dat ook boven water kunnen komen.ucsdcom schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:20:
[...]
Helaas blijken er klanten met nog niet ontdekte grotere problemen, zoals de 12 volt bus controller die zorgt dat je 12 volt accu leeg is als je ca. 1 week niet met de ID.3 rijdt. Als de auto "aan staat" dan wordt de 12 volt accu voor de boordsystemen bijgeladen vanuit de hoofdaccu. De bug is nu dat deze 12 volt accu niet bijgeladen wordt als de auto stil staat.
Auto staat nu 2 volle dagen bij de garage voor de update. Net een bericht ontvangen dat het ook vandaag nog niet klaar gaat zijn. Ben benieuwd wat de reden is dat het zo lang moet duren. Dit ga ik morgen navragen als ik de auto hopelijk kan ophalen.
Volgens mij was het verbonden aan dat de auto en sleutel in verbinding bleven. Als je de auto neerzet en je woon 100 meter verderop zou dit probleem niet opspelen mene ik gelezen te hebben...MLLL schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:38:
[...]
Er hebben duizenden ID3's maanden op een parkeerplaats gestaan, toen had dat ook boven water kunnen komen.
Ik zoek naar de functie om de verkeersborden herkenning uit te zetten ivm directe aanpassing van ACC, nog niet gevonden toen ik vandaag voor het eerst op de snelweg reed. Het is behoorlijk irritant dat hij in 1 keer naar 130 schiet (terwijl overdag 100 de max is). Ook meldingen bij borden '90 - bij regen' worden letterlijk geïnterpreteerd. Als het regent dan remt ie s'avonds van 130 in no time naar 90 km/u. Niet echt wat je wilt... Maar, de auto rijdt heerlijk rustig, geluid/muziek in de 1st basis klinkt zeer goed ondanks slechts 4 speakers voorin. super-comfortabel en relaxed, maar de ACC bedien ik liever zelf vanaf het stuur. Verbruik bij 100 km/u lag vandaag rond de 16 kW per 100km en terug vanavond met slecht weer en max 130 km rond de 20 kW, waarbij ik rit maak van rond de 95 km bestaande uit stad 15%, binnenweg 15% snelweg 70%, tegen de max toegelaten snelheid (100 km/u is ca 98 GPS geklokte km/u). type: ID.3 1st/basis - grijs, 26 oktober nieuw afgeleverd (met 8% / 30 km rest acculading; slechte zaak van de dealer/leasemaatschappij).
@ kruijt: onder het grote scherm zitten sneltoetsen, een daarvan is die voor assistentiesystemen. druk hierop en in de rechterbovenhoek kan je een menu openen. nu kan je bij ACC eea uitzetten.
Volkswagen heeft weer een hoop creative namen en termen bedacht voor dingen...Hansoverdiep schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:20:
@ kruijt: onder het grote scherm zitten sneltoetsen, een daarvan is die voor assistentiesystemen. druk hierop en in de rechterbovenhoek kan je een menu openen. nu kan je bij ACC eea uitzetten.
Als je op het knopje assistentie drukt onder het grote schermen en dan op het 'verkeersbord' drukt kan je iets van automatisch herkenning oid uitzetten.
Heb er ook een tijd naar zitten zoeken, maar is zeker de juiste zet!
Met dat systeem aan is het een hele innoverende rit
Dank aan allen voor de info. Ik had het menu knopje rechtsboven tijdens het rijden niet gevonden, maar nu wel. Daarna kan je bij de ACC aangeven of hij moet anticiperen op snelheidsveranderingen (ofwel borden) en aankomende wegomstandigheden (afslagen/rotondes) o.i.d. We zullen het de komende tijd gaan ervaren.
Het handboekje is hier niet bepaald duidelijk over en er staan verwijzingen naar pagina's in waar de betreffende info niet te vinden is... of ik kijk er glad overheen omdat de benamingen niet altijd even duidelijk zijn.
Het handboekje is hier niet bepaald duidelijk over en er staan verwijzingen naar pagina's in waar de betreffende info niet te vinden is... of ik kijk er glad overheen omdat de benamingen niet altijd even duidelijk zijn.
Heeft er hier iemand al eens gekeken of je dmv het Commissienummer van een bestelling de voortgang van de productie en leveringsplanning kunt volgen?
In DLD doen ze dat via de MyVolkswagen API
Heb het commissienummer opgevraagd bij de dealer maar ben benieuwd of ze uberhaupt weten wat het is.
ps. verwachte afleverdatum voor mijn ID.4 staat nog steeds op 31-12-2020.. *spannend*
In DLD doen ze dat via de MyVolkswagen API
Heb het commissienummer opgevraagd bij de dealer maar ben benieuwd of ze uberhaupt weten wat het is.
ps. verwachte afleverdatum voor mijn ID.4 staat nog steeds op 31-12-2020.. *spannend*
[ Voor 10% gewijzigd door oZy op 30-10-2020 12:19 ]
Ze hebben een kleine ontwerpfout gemaakt, de grille aan de voorkant onderop heeft veel te grote gaten, ik heb nu al een bak aan bladeren hanger erachter tegen de koeling aan welke niet eruit kunnen vallen ivm een bodem die er zit.
Meer mensen hier last van?
Ja zag ook allemaal kleine gele blaadjes liggen. Misschien een stofzuiger er tegen aan en opzuigen?AMARONE schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:50:
Ze hebben een kleine ontwerpfout gemaakt, de grille aan de voorkant onderop heeft veel te grote gaten, ik heb nu al een bak aan bladeren hanger erachter tegen de koeling aan welke niet eruit kunnen vallen ivm een bodem die er zit.
klopt, ik had dezelfde vraag deze week, er staan een aantal opties onder acc die hier mee te maken hebben.Hansoverdiep schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:20:
Andere vraag: iemand lid van de first movers club op facebook? Ik kon geen toegangscode meer krijgen vanwege een te late besteldatum wat ik opzich wel jammer vind. Word er veel feedback gegeven over de id3 en houdt vw dit ook bij? (zo had ik het begrepen namelijk)
Ook ik heb een ID.4 besteld begin oktober. Een blauwe First Edition.
Verrassend dat hij zelfs goedkoper bleek dan een Enyaq met ongeveer dezelfde specs. Ik vond de Enyaq in eerste instantie wat fraaier om te zien, maar inmiddels vind ik de ID.4 toch ook echt wel een mooie wagen. Maar goed, misschien vind ik hem wel mooi omdat ik er 47k voor moet betalen en ik hem simpelweg niet meer lelijk kan vinden (voor de liefhebbers: dat is wellicht cognitieve dissonantie reductie aan het werk).
Helaas geen garantie op levering in 2020. Vandaag nog even contact gezocht met de dealer (Schueler in Nijkerk) maar nog geen enkele duidelijkheid. Wat ik dan eigenlijk ook wel een beetje raar vind. Iemand bij VW Nederland of Duitsland moet toch overzicht hebben van de planning tot eind 2020?
Ik lees graag mee in dit topic. Zo leer ik de auto al een beetje kennen en hoor ik wellicht iets meer over de levering van de ID.4.
Verrassend dat hij zelfs goedkoper bleek dan een Enyaq met ongeveer dezelfde specs. Ik vond de Enyaq in eerste instantie wat fraaier om te zien, maar inmiddels vind ik de ID.4 toch ook echt wel een mooie wagen. Maar goed, misschien vind ik hem wel mooi omdat ik er 47k voor moet betalen en ik hem simpelweg niet meer lelijk kan vinden (voor de liefhebbers: dat is wellicht cognitieve dissonantie reductie aan het werk).
Helaas geen garantie op levering in 2020. Vandaag nog even contact gezocht met de dealer (Schueler in Nijkerk) maar nog geen enkele duidelijkheid. Wat ik dan eigenlijk ook wel een beetje raar vind. Iemand bij VW Nederland of Duitsland moet toch overzicht hebben van de planning tot eind 2020?
Ik lees graag mee in dit topic. Zo leer ik de auto al een beetje kennen en hoor ik wellicht iets meer over de levering van de ID.4.
Hier ook een ID4 1st Mangan Grey besteld en zelfde verhaal m.b.t. de levering.
Ik heb al contact met oZy en proberen elkaar een beetje op de hoogte te houden.
Net even met de API zitten rommelen maar het lukt mij nog niet (ik heb wel een Commissienummer gekregen van de dealer).
Iemand anders die dit wel lukt?
Net even met de API zitten rommelen maar het lukt mij nog niet (ik heb wel een Commissienummer gekregen van de dealer).
Hier ook een ID.4 besteld. Te horen gekregen dat het hoogst onzeker is dat nog geregistreerd kan worden in 2020. De LM laat het aan mij over of ik de gok wil nemen of toch een ID.3 bestel, die nog wel dit jaar geleverd kan worden. Registratie in 2021 scheelt 80 tot 100 euro bijtelling per maand. Ik denk er komend weekend nog even over na.
Bijzonder, afgelopen dinsdag werd bij het ophalen van de id3 juiste aangegeven dat ze nu erg druk zijn met de verdeling van de id4 aangezien vw nl die in 2020 nog massaal uit wil geven aan leaserijders..
Sinds dinsdag een witte plus. Erg blij mee overigens, helemaal nog geen issues/storingen mee gehad. Hopelijk blijft het zo...
Sinds dinsdag een witte plus. Erg blij mee overigens, helemaal nog geen issues/storingen mee gehad. Hopelijk blijft het zo...
Ben bang dat de verkoper dit bij iedereen even probeert... die id4 is schaars en van de id3 hebben ze nu even te veel, helemaal van de first editions..rednax2 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:18:
Hier ook een ID.4 besteld. Te horen gekregen dat het hoogst onzeker is dat nog geregistreerd kan worden in 2020. De LM laat het aan mij over of ik de gok wil nemen of toch een ID.3 bestel, die nog wel dit jaar geleverd kan worden. Registratie in 2021 scheelt 80 tot 100 euro bijtelling per maand. Ik denk er komend weekend nog even over na.
Als jij een dealer weet te vinden die het wil garanderen dat ze kunnen leveren in 2020 dan zou dat mooi zijn, maar een paar weken geleden heb ik er een tiental aan de lijn gehad en niemand die dat toen wilde (helaas). Als het goed is zijn er 850 voor eind van het jaar voor Nederland bestemd maar de exacte verdeling over de dealers is nog niet bekend. Ik verwacht dat daar heel wat over gestoeid wordt achter de schermen bij VW op 't moment.Gunther007 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:35:
Bijzonder, afgelopen dinsdag werd bij het ophalen van de id3 juiste aangegeven dat ze nu erg druk zijn met de verdeling van de id4 aangezien vw nl die in 2020 nog massaal uit wil geven aan leaserijders..
Ik krijg in ieder geval geen reactie in de site zelf zoals in die omschrijving. Ik verwacht als je met iets als Postman een call op die URL geeft je wellicht wel e.e.a. kan achterhalenAntekw schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:26:
Hier ook een ID4 1st Mangan Grey besteld en zelfde verhaal m.b.t. de levering.
[ Voor 25% gewijzigd door theHoff op 30-10-2020 22:29 ]
Volgens mij hebben ze het nog retedruk met de ID.3's op tijd afleveren, er is nog maar net een derde de weg op van het beoogde aantal dit jaar sinds de release 11-9-2020.Gunther007 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:35:
Wij hebben al even geleden besteld en ze kunnen vermoedelijk pas begin/half december leveren. Ze komen in willekeurige volgorde binnen en ze hebben het er heel druk mee; ze doen hun best. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar ook nog ID.4's tussen proppen dit jaar.
En de fastlane is hier niet eens bestelbaar. Vw kan veel meer omzet halen in Nederland.Soeski schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:04:
[...]
Volgens mij hebben ze het nog retedruk met de ID.3's op tijd afleveren, er is nog maar net een derde de weg op van het beoogde aantal dit jaar sinds de release 11-9-2020.
Wij hebben al even geleden besteld en ze kunnen vermoedelijk pas begin/half december leveren. Ze komen in willekeurige volgorde binnen en ze hebben het er heel druk mee; ze doen hun best. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar ook nog ID.4's tussen proppen dit jaar.
Ik heb begin oktober besteld, toen een specifieke auto toegewezen gekregen (kon geen kleur kiezen) heb een commissie nummer, dealer etc. Lijkt mij dat er iig een deel verdeeld is. Bovendien moeten ze alleen maar bij de dealer aankomen voor 1 jan. en de fabriek staat al een maand lekker te draaien.. ik heb nog goede hooptheHoff schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:03:
Als jij een dealer weet te vinden die het wil garanderen dat ze kunnen leveren in 2020 dan zou dat mooi zijn, maar een paar weken geleden heb ik er een tiental aan de lijn gehad en niemand die dat toen wilde (helaas). Als het goed is zijn er 850 voor eind van het jaar voor Nederland bestemd maar de exacte verdeling over de dealers is nog niet bekend. Ik verwacht dat daar heel wat over gestoeid wordt achter de schermen bij VW op 't moment.
Je moet een myvw account aanmaken en dan kun je dmv comnr een auto aan je account toevoegen en dmv browser dev tools meer info achterhalen dan er wordt getoond. Maar lijkt niet te werken met NL comnrs. In dld zien die nrs er ook anders uit, 2 letters, nrs, eindigt op 2020 ofzo. Ik heb alleen 8 nrs gekregen.Ik krijg in ieder geval geen reactie in de site zelf zoals in die omschrijving. Ik verwacht als je met iets als Postman een call op die URL geeft je wellicht wel e.e.a. kan achterhalen
Mijn ID.3 1st MAX krijgt Dinsdag een software update vanwege de in dit forum eerder wel bekende klachten. Er wordt een leen auto geregeld omdat de verwachting is dat het een meerdaagse exercitie gaat worden.
Wat ik als extra klacht / meldingen ervaren heb boven op de wel bekende:
1) Climate control op 26 graden en niet meer te bedienen, het was een tropische rit
2) Auto welke melding geeft dat het rij-geluid niet meer werkt en ik extra moet oppassen
Al met al voel ik me een rijdende software tester en hoop ik dat het alleen de cosmetische systemen impact en niet cruciale als de remmen oid.
Wat ik als extra klacht / meldingen ervaren heb boven op de wel bekende:
1) Climate control op 26 graden en niet meer te bedienen, het was een tropische rit
2) Auto welke melding geeft dat het rij-geluid niet meer werkt en ik extra moet oppassen
Al met al voel ik me een rijdende software tester en hoop ik dat het alleen de cosmetische systemen impact en niet cruciale als de remmen oid.
Navraag bij mijn dealer leert dat zij nog geen commissienummer hebben voor mijn ID.4. Raar dat jullie dealer het wel heeft en die van mij niet.
Vanaf het begin hoor ik dat er een paar honderd ID.4’s naar NL komen voor 31 december 2020. Maar of dat echt zo is, weet ik niet.
Vanaf het begin hoor ik dat er een paar honderd ID.4’s naar NL komen voor 31 december 2020. Maar of dat echt zo is, weet ik niet.
Ik had gisteren mijn eerste storting, na 1,5 week. Ging om de voorruit kijk sensor vermoed ik. Kreeg te horen dat het proactieve inzittende bescherming systeem een de ACC niet meer werkte. Gelukkig tijdens de terug weg was de melding verdwenen en werkte de ACC weer.Dusun schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:37:
Meer mensen deze melding gehad?
Dan lijkt het mij dat je goed zit inderdaad. Ik zal mijn comnr ook eens vragen, wellicht dat ik daar wat mee kan spelen als ik die binnen heb. Ik verwacht namelijk dat met de juiste voorloop letters je alsnog een resultaat zal krijgen, ze komen tenslotte allemaal uit dezelfde fabriek met hetzelfde backend systeem.oZy schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:18:
[...]
Ik heb begin oktober besteld, toen een specifieke auto toegewezen gekregen (kon geen kleur kiezen) heb een commissie nummer, dealer etc. Lijkt mij dat er iig een deel verdeeld is. Bovendien moeten ze alleen maar bij de dealer aankomen voor 1 jan. en de fabriek staat al een maand lekker te draaien.. ik heb nog goede hoop
[...]
Je moet een myvw account aanmaken en dan kun je dmv comnr een auto aan je account toevoegen en dmv browser dev tools meer info achterhalen dan er wordt getoond. Maar lijkt niet te werken met NL comnrs. In dld zien die nrs er ook anders uit, 2 letters, nrs, eindigt op 2020 ofzo. Ik heb alleen 8 nrs gekregen.
Het is niet de verkoper/dealer die de keuze aan mij geeft maar de LM. Ik denk niet dat het de LM wat uitmaakt of het ID.3 of ID.4 wordt. Als de ID.4 een 2021 registratie wordt kan ik niet meer zeggen: laat maar, dan moet ik afnemen met 12% bijtelling.Gunther007 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:38:
[...]
Ben bang dat de verkoper dit bij iedereen even probeert... die id4 is schaars en van de id3 hebben ze nu even te veel, helemaal van de first editions..
Ja dat hoopte ik ook maar in DLD is het commissionnummer iets als "185 ABXXXX2020" waar XXXX een unieke code is. Ik heb een 'komnummer' van 6 cijfers gekregen.theHoff schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:32:
[...]
Dan lijkt het mij dat je goed zit inderdaad. Ik zal mijn comnr ook eens vragen, wellicht dat ik daar wat mee kan spelen als ik die binnen heb. Ik verwacht namelijk dat met de juiste voorloop letters je alsnog een resultaat zal krijgen, ze komen tenslotte allemaal uit dezelfde fabriek met hetzelfde backend systeem.
Kan iemand vertellen of het met de ID3 en de We Connect app mogelijk is om in te stellen wanneer de auto laad? Bijvoorbeeld alleen s'nachts? Of kan dit in de auto zelf ingesteld worden?
Als ik in de appstore kijk lees ik recensies dat dit niet mogelijk zou zijn.
Als ik in de appstore kijk lees ik recensies dat dit niet mogelijk zou zijn.
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
In ieder geval nu nog niet.
Wat ik gehoord heb is dat deze functie in de toekomst wordt toegevoegd.
De app is nu nog erg beperkt. In de auto kan je dit nog niet instellen.
Hopelijk brengt de update van januari de nodige verbeteringen.
Wat ik gehoord heb is dat deze functie in de toekomst wordt toegevoegd.
De app is nu nog erg beperkt. In de auto kan je dit nog niet instellen.
Hopelijk brengt de update van januari de nodige verbeteringen.
Ik kwam een bug tegen dat de passagier dezelfdetemperatuur stond maar ik de koele lucht kreeg en uit die kant kwam hete lucht. [quote]
Nu ik week in mijn ID.3 plus rij is het tijd om wat eerste ervaringen na 700km te delen.
Overall de ID.3 bevalt me prima, comfortabel en erg stil.
- Wat een korte draaicirkel!
- Twijfelde in eerste instantie maar de 19 inch staan perfect
- Vermogen is ruim voldoende. Ik rij hoofdzakelijk in de comfort stand.
- Sport stand is leuk maar zal er weinig gebruik van maken
- Knopjes op het stuur is even wennen, komen gedeeltelijk overeen met mijn Golf die ik hiervoor had
- Navigatie doet het prima, ik begrijp dat de update in januari meer info gaat geven over laadpunten. Dat is wel nodig
- Traffic assist met ACC werkt verwarrend als je twee borden met snelheid aanduiding passeert. Bijvoorbeeld 100/120 dan schiet hij naar de 120 en moet je bijremmen. Benieuwd of de update hier verbetering in gaat brengen.
- Veel is er geschreven over de kwaliteit van het materiaal in het interieur. Dat valt heel erg mee, het voelt en ziet er allemaal degelijk uit. Valt me echt reuze mee.
- Stoelen zitten uitstekend met mijn 1.80, ook op lange afstand en goed in te stellen.
- ID.Light is prachtig
- App werkt goed maar is erg summier, update is hard nodig met meer functionaliteit
Tot nu toe geen problemen met de software gehad, start ook vlot op.
Waar ik wel tegenaan loop. Ik heb ik het ‘climate’ menu stoelverwarming en stuurwielverwarming aangevinkt op laag zodat deze geactiveerd worden bij het starten. Echter dat gebeurt niet. Meer mensen last van?
Overall de ID.3 bevalt me prima, comfortabel en erg stil.
- Wat een korte draaicirkel!
- Twijfelde in eerste instantie maar de 19 inch staan perfect
- Vermogen is ruim voldoende. Ik rij hoofdzakelijk in de comfort stand.
- Sport stand is leuk maar zal er weinig gebruik van maken
- Knopjes op het stuur is even wennen, komen gedeeltelijk overeen met mijn Golf die ik hiervoor had
- Navigatie doet het prima, ik begrijp dat de update in januari meer info gaat geven over laadpunten. Dat is wel nodig
- Traffic assist met ACC werkt verwarrend als je twee borden met snelheid aanduiding passeert. Bijvoorbeeld 100/120 dan schiet hij naar de 120 en moet je bijremmen. Benieuwd of de update hier verbetering in gaat brengen.
- Veel is er geschreven over de kwaliteit van het materiaal in het interieur. Dat valt heel erg mee, het voelt en ziet er allemaal degelijk uit. Valt me echt reuze mee.
- Stoelen zitten uitstekend met mijn 1.80, ook op lange afstand en goed in te stellen.
- ID.Light is prachtig
- App werkt goed maar is erg summier, update is hard nodig met meer functionaliteit
Tot nu toe geen problemen met de software gehad, start ook vlot op.
Waar ik wel tegenaan loop. Ik heb ik het ‘climate’ menu stoelverwarming en stuurwielverwarming aangevinkt op laag zodat deze geactiveerd worden bij het starten. Echter dat gebeurt niet. Meer mensen last van?
[ Voor 9% gewijzigd door mcmiles op 02-11-2020 14:28 ]
Nu al? Buiten is het nog 21+ graden op dit moment... je hebt er zin in
Signature van nature
Ik ben ook benieuwd, ik moet ook nog even een afspraak maken.AMARONE schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:06:
[Afbeelding]
De winterbandjes zitten eronder, even kijken wat het verbruik en geluid gaat doen nog.
Ja absurd he, maar het wordt echt wel snel koud (genoeg voor winterbanden) straksSircuri schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:07:

Ik had dat ook ingesteld, en deed 't prima. Ik vond het alleen wel irritant met kleine ritjes, dus heb het maar weer uitgezet. Is het niet zo dat de stoel/stuur verwarming alleen aangaat als het temperatuur verschil groot genoeg is? Op dit moment is het best wel warm buiten.mcmiles schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:24:
[ Voor 27% gewijzigd door Bensjero op 02-11-2020 15:18 ]
Winterbanden gaan pas goed werken onder de 0 graden, dus dan kan je nog lang wachten.
Heb ze zelf al jaren niet meer.
Heb ze zelf al jaren niet meer.
Laten we een winterbandendiscussie direct afkappen. Geluids- en verbruiksniveau zijn wat mij betreft wél relevant in dit topic, dan kunnen mensen zelf beter onderbouwd de keuze maken om ze er al dan niet onder te laten leggen.
Automatische verwarming van stuur en stoel bij starten lijkt bij mij ook niet te werken, benieuwd wat er fout gaat.
Automatische verwarming van stuur en stoel bij starten lijkt bij mij ook niet te werken, benieuwd wat er fout gaat.
Contractueel, heb ze er liever al onder nu ook ivm vroege tijdstippen dat ik de weg op ga ook. Ik merk qua geluid weinig nog, maar de snelweg moet ik nog pakken.Sircuri schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:07:
Dit zou inderdaad kunnen wat voorinstelling stoel- en stuurwielverwarming betreft. Zal het bij kouder weer proberen. In de handleiding kan ik er niets over vindenBensjero schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:16:
[...]
Ik ben ook benieuwd, ik moet ook nog even een afspraak maken.
[...]
Ja absurd he, maar het wordt echt wel snel koud (genoeg voor winterbanden) straks
[...]
Ik had dat ook ingesteld, en deed 't prima. Ik vond het alleen wel irritant met kleine ritjes, dus heb het maar weer uitgezet. Is het niet zo dat de stoel/stuur verwarming alleen aangaat als het temperatuur verschil groot genoeg is? Op dit moment is het best wel warm buiten.
Ik meen dat 'de auto' bepaalt of het nodig is dat stoel- en stuurverwarming geactiveerd worden. Ik heb dit ook aan staan (op laag), maar bij mij treedt het alleen in werking als de temperatuur laag genoeg is. Vanmorgen vroeg (toen het dus al een graad of 16 was) gebeurde er bijvoorbeeld niets, maar een paar dagen terug wel.mcmiles schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:24:
Wat is de kans als je de spiegels van de Max op de plus zet dat side assist werkt? Of zou de gehele bedrading er niet zitten?
Je hebt ook radars nodig in de zijkanten en achterkant voor side assist.AMARONE schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:44:
Wat is de kans als je de spiegels van de Max op de plus zet dat side assist werkt? Of zou de gehele bedrading er niet zitten?
Of die wel of niet aanwezig zijn weet ik niet maar ik acht de kans vrij klein want die hardware is niet zo goedkoop dat ze het maar overal instoppen.
Laten “retrofitten” bij Audi/VW modellen zoals een Golf of A4 moet je denken aan totaal zo’n 1000 tot 1500 euro dacht ik.
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 02-11-2020 21:43 ]
Hi, ik ben ook zeer geïnteresseerd in de ID4. Ons bedrijf least bij leaseplan en wat mij opvalt is dat een 3 fase laadpaal (11 KWh) meeleasen ca. €2700 kost. Is dat een normaal bedrag voor zo'n paal? Het lijkt me vrij fors, als ik even Google, dan kost zo'n paal incl. installatie niet meer dan €1500. Weet iemand hier wat meer van of kan iemand me verwijzen naar waar ik wat meer info kan vinden?
Thanks alvast
Thanks alvast
In mijn offerte staat €2450 geloof ik.dfader schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:52:
Hi, ik ben ook zeer geïnteresseerd in de ID4. Ons bedrijf least bij leaseplan en wat mij opvalt is dat een 3 fase laadpaal (11 KWh) meeleasen ca. €2700 kost. Is dat een normaal bedrag voor zo'n paal? Het lijkt me vrij fors, als ik even Google, dan kost zo'n paal incl. installatie niet meer dan €1500. Weet iemand hier wat meer van of kan iemand me verwijzen naar waar ik wat meer info kan vinden?
Thanks alvast
Mag ik vragen hoe lang het duurde voor je deze binnen had? Ik zie een levertijd van 3-4 weken staan.martinwestra schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:07:
[...]
Ik heb mijn ID Charger bij Elli.eco besteld en laten afleveren in Duitsland bij een transporteur die de levering naar Nederland verzorgd. Vanmiddag heb ik mijn ID Charger ontvangen.
Bedrijf is: huifkarverzendservice.nl
Heb inmiddels begrepen dat de ID charger in Nederland nergens te krijgen is.
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
Ik zou dit topic even bekijken. Het grote "thuis laden van je EV" topic.dfader schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:52:
Thanks alvast
Over het algemeen is men zeer te spreken voor de Zappi V2. Die is 1049 incl kabel, 3 fase type 2. Deze kan ook het beste overweg met zonnepanelen ook al heb je dan nog een losse module van 65 euro (harvi) nodig en een hub van 100 euro. Installatie zal je een paar 100 kosten. Al met al is meeleasen een stuk duurder en de vraag is dan ook even of de paal je eigendom is of dat je die dan moet inleveren als je de auto inlevert.
Maar als je weinig functionaliteiten wil kan het nog een heel stuk goedkoper met een domme lader (of een zelfbouw lader). Ikzelf ga in ieder geval voor de Zappi V2 socket 3 fase met hub en harvi. Future proof en handig icm met puur op laten laden op m'n zonnepanelen.
Laadpaal via LM is idd zo duur omdat je de lader mag houden na afloop. Het is dus meer een soort afbetalingsregeling dan lease! Gewoon zelf regelen is vaak veel goedkoper.
Net mijn Seat Leon ST naar de dealer gebracht voor een bandenwissel en een ID3 meegekregen voor een proefrit. Eerste indrukken zijn erg goed, rijd allemaal net ff wat rustiger maar wel prettig. Interieur ziet er ook veel rustiger en beter uit dan ik op basis van de foto's verwacht had.
Wat me wel negatief opviel: het dashboard reflecteert behoorlijk sterk in de voorruit. En die "toet" als je 'm in z'n achteruit zet, die is ook wel apart.
Edit: net mijn Leon weer opgehaald, zo'n elektrische ID3 rijdt toch wel erg lekker rustig...
Wat me wel negatief opviel: het dashboard reflecteert behoorlijk sterk in de voorruit. En die "toet" als je 'm in z'n achteruit zet, die is ook wel apart.
Edit: net mijn Leon weer opgehaald, zo'n elektrische ID3 rijdt toch wel erg lekker rustig...
[ Voor 9% gewijzigd door Dipsausje op 03-11-2020 14:38 ]
Het klopt inderdaad, vanochtend bij 8gr sprong de stoel- en stuurwielverwarming automatisch aan, heerlijk.MetaalMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:33:
[...]
Ik meen dat 'de auto' bepaalt of het nodig is dat stoel- en stuurverwarming geactiveerd worden. Ik heb dit ook aan staan (op laag), maar bij mij treedt het alleen in werking als de temperatuur laag genoeg is. Vanmorgen vroeg (toen het dus al een graad of 16 was) gebeurde er bijvoorbeeld niets, maar een paar dagen terug wel.
Afspraak gemaakt bij de dealer om mijn id.3 uit te lezen. Ik krijg nu elke dag wel een foutmelding in mijn display (Airbag, ACC die niet werkt, Travel assist fout melding, Ruitenwissers, Verkeersborden herkenning, Beperkte afstand, Lane assist, Achteruitrij camera). Als de auto een tijdje heeft stil gestaan dan werkt alles wel weer, maar een dag later is er wel weer een foutmelding. Ook aangegeven dat de ruitenwissers bagger zijn (laten strepen achter). Ben benieuwd wat ze gaan doen. Auto rijdt verder prima en ik geniet nog elke dag, maar elke keer als ik instap ben ik weer benieuwd wat voor melding ik ga krijgen is niet relax.
heb net software patch 570 gekregen (was 564), ook nieuwe keuzeschakelaar rijrichting geplaatst, deze gaf storing.
Bedankt voor de info, theHoff. Ik zal mij even gaan inlezen in dat topic! Ik denk dat het inderdaad handig is gewoon zelf een laadpaal te kopen, stukken goedkoper.
Wat ik me wel afvraag is hoe dat precies zit met afrekenen, aangezien mijn werkgever de brandstof betaalt. Kan dat met elke willekeurige paal geregeld worden of moet daar nog weer een abonnement voor worden afgesloten?
Wat ik me wel afvraag is hoe dat precies zit met afrekenen, aangezien mijn werkgever de brandstof betaalt. Kan dat met elke willekeurige paal geregeld worden of moet daar nog weer een abonnement voor worden afgesloten?
Je hebt daarvoor een ‘slimme’ laadpaal nodig. D.w.z. dat je met een laadpas een laadsessie kan starten en dat de laadpaal dan je verbruik monitort en naar de backoffice stuurt van de laadpaal aanbieder/beheerder. Vervolgens krijg jij het bedrag terug op je bankrekening.dfader schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:43:
Bedankt voor de info, theHoff. Ik zal mij even gaan inlezen in dat topic! Ik denk dat het inderdaad handig is gewoon zelf een laadpaal te kopen, stukken goedkoper.
Een dergelijke laadpaal is ten opzichte van een ‘domme’ paar hondertjes euro duurder. Je betaalt verder ook abonnementskosten voor de administratie die bijgehouden wordt.
[ Voor 10% gewijzigd door CK1205 op 03-11-2020 18:03 ]
Of je kan in je meterkast een gecertificeerde tussenmeter laten plaatsen en die stand periodiek opnemen en declareren. Dat is vaak wat handiger in het geval van eigen zaak/zzp (in ieder geval goedkoper). Maar het gemak van een slimme paal incl abbo + laadpas hiervoor is wellicht een handigere weg om te belopen.CK1205 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:02:
[...]
Je hebt daarvoor een ‘slimme’ laadpaal nodig. D.w.z. dat je met een laadpas een laadsessie kan starten en dat de laadpaal dan je verbruik monitort en naar de backoffice stuurt van de laadpaal aanbieder/beheerder. Vervolgens krijg jij het bedrag terug op je bankrekening.
Een dergelijke laadpaal is ten opzichte van een ‘domme’ paar hondertjes euro duurder. Je betaalt verder ook abonnementskosten voor de administratie die bijgehouden wordt.
Weet iemand hoe je Lane Assist permanent uit kan zetten?
Dat zou ik ook wel willen weten, ik vind het erg irritant.nietnormaal schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:28:
Ik hoop dat dit gaat helpen om die vage storingsmeldingen te verhelpen. Ben benieuwd naar jouw ervaringenHansoverdiep schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:12:
heb net software patch 570 gekregen (was 564), ook nieuwe keuzeschakelaar rijrichting geplaatst, deze gaf storing.
Bijzonder dat er nergens iets te vinden is over die software versies. Dat mag je Tesla toch wel nageven met uitgebreide release notes.
anyway, enige specificaties die ik via wat googlen kan vinden is:
anyway, enige specificaties die ik via wat googlen kan vinden is:
+ een fix voor de 12v accu problemen.A first software patch to improve on frequently reported issues (airbag lamp on, problems with rearview camera, black screen, loss of auto-hold, function of sun-screen) will be available starting this week.
Kan ivm regelgeving volgens mij niet.nietnormaal schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:28:
Vraagje: ik heb in het spiegelmenu “laten zakken bij achteruitrijden”. Ik neem aan dat dit om de rechterbuitenspiegel gaat. Echter bij achteruitrijden gebeurt er niets. Zit ik fout of hebben meer mensen last van? Ik rij in een ID.3+
Ja, dit werkt bij mij ook niet.mcmiles schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:08:
Vraagje: ik heb in het spiegelmenu “laten zakken bij achteruitrijden”. Ik neem aan dat dit om de rechterbuitenspiegel gaat. Echter bij achteruitrijden gebeurt er niets. Zit ik fout of hebben meer mensen last van? Ik rij in een ID.3+
Dat ga ik morgen proberen. Vind dat vreemd, in mijn Golf 7 werkte dat los van het knopje in de deur. Ik laat het weten!GeeMoney schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:19:
@AMARONE op mijn E-tron is het volledig uit te schakelen, regelgeving kan het dus niet zijn.
@mcmiles zoals het een echte VW betaamt moet je waarschijnlijk je draaiknopje (in je deur)van je spiegels op de rechterspiegel zetten.
Bij mij werkt het wel maar je moet eerst instellen hoe ver je de spiegel wilt laten zakken. Dat doe je door de auto in z’n achteruit te zetten en met je draaiknop in de deur de rechter spiegel te selecteren en daarna naar beneden instellen zodat je de stoeprand goed ziet. Vervolgens zet je de auto in N. De instelling is nu opgeslagen.mcmiles schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:08:
Voordat je achteruit inparkeert moet je de draaiknop op de rechter spiegel zetten. Bij achteruit rijden zakt de spiegel zoals eerder ingesteld.
Precies dit inderdaad, standaard VW/Audi bediening denk ik. Misschien wel heel VW concern, geen idee. Zou gokken dat het op de ID.3 ook zo werkt. De eerste keer is de kantelstand de normale stand dus gebeurt er niks. Eerst zelf instellen hoe ver je dit wil hebben denk ik dan?Alfred66 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:30:
[...]
Bij mij werkt het wel maar je moet eerst instellen hoe ver je de spiegel wilt laten zakken. Dat doe je door de auto in z’n achteruit te zetten en met je draaiknop in de deur de rechter spiegel te selecteren en daarna naar beneden instellen zodat je de stoeprand goed ziet. Vervolgens zet je de auto in N. De instelling is nu opgeslagen.
Voordat je achteruit inparkeert moet je de draaiknop op de rechter spiegel zetten. Bij achteruit rijden zakt de spiegel zoals eerder ingesteld.
[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 03-11-2020 23:39 ]
Afgelopen weekend was het moment daar dat ik mijn ID.3 Plus op kon halen, had daarvoor er nog niet in gereden dus was ook gelijk mijn eerste ervaring met de auto.
Vergeleken met de BMW i3 die hij vervangt is het een veel comfortabelere auto als je het mij vraagt, stiller in het interieur en een meer geleidelijke gasrespons. Wat ik jammer vind is dat het kruipen van de auto niet uit te schakelen is, met Auto Hold moet je toch altijd eerst tot een volledige stop komen. Bij de BMW was het mogelijk om het regenereren precies uit te mikken, nu gaat dat moeilijker omdat het regenereren minder sterk is (zelfs in B in plaats van D) en door het kruipen. Ik heb de stiekeme hoop dat het in de toekomst wel als optie toegevoegd wordt zoals ook in de Model 3 van Tesla.
Verder vond ik het telefoonvakje in de middenconsole een mooie vondst, jammer alleen dat de draadloos laden functionaliteit alleen in de Max uitvoering zit. Gelukkig heb ik toegang tot de onderdelencatalogus van Volkswagen en daar kwam ik er achter dat het een los onderdeel is, vergelijkbaar met die in andere Volkswagens. Ik heb daarom het afdekkapje losgewipt om te checken of de kabelboom er ook al ligt, die heb ik nog niet gespot. Is er iemand met een Max uitvoering die zijn de laadunit even los wil wippen (zit geklikt, niet geschroefd) om te zien waar het kabeltje heen gaat? Hierbij de foto's hoe het er in een Plus uitziet.
Het laadvakje:
:strip_exif()/f/image/eoMxsseQM6UZRwjLqzqcd57J.jpg?f=fotoalbum_large)
De bekabeling eronder voor de USB-poorten:
:strip_exif()/f/image/1keXG3PjST8XueqRja4AsJzG.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vermoeden is dat de laadunit zijn voeding haalt uit het kabelboompje naar de USB-poorten maar dat kan iemand met een Max uitvoering dus mooi controleren ;-)
Daarnaast geldt hetzelfde voor de speakers in de achterportieren, ik wil één dezer dagen kijken of het lukt om het deurpaneel van het achterportier los te halen om te achterhalen of de kabelboom voor de speaker er al zit of niet.
Vergeleken met de BMW i3 die hij vervangt is het een veel comfortabelere auto als je het mij vraagt, stiller in het interieur en een meer geleidelijke gasrespons. Wat ik jammer vind is dat het kruipen van de auto niet uit te schakelen is, met Auto Hold moet je toch altijd eerst tot een volledige stop komen. Bij de BMW was het mogelijk om het regenereren precies uit te mikken, nu gaat dat moeilijker omdat het regenereren minder sterk is (zelfs in B in plaats van D) en door het kruipen. Ik heb de stiekeme hoop dat het in de toekomst wel als optie toegevoegd wordt zoals ook in de Model 3 van Tesla.
Verder vond ik het telefoonvakje in de middenconsole een mooie vondst, jammer alleen dat de draadloos laden functionaliteit alleen in de Max uitvoering zit. Gelukkig heb ik toegang tot de onderdelencatalogus van Volkswagen en daar kwam ik er achter dat het een los onderdeel is, vergelijkbaar met die in andere Volkswagens. Ik heb daarom het afdekkapje losgewipt om te checken of de kabelboom er ook al ligt, die heb ik nog niet gespot. Is er iemand met een Max uitvoering die zijn de laadunit even los wil wippen (zit geklikt, niet geschroefd) om te zien waar het kabeltje heen gaat? Hierbij de foto's hoe het er in een Plus uitziet.
Het laadvakje:
:strip_exif()/f/image/eoMxsseQM6UZRwjLqzqcd57J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1keXG3PjST8XueqRja4AsJzG.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vermoeden is dat de laadunit zijn voeding haalt uit het kabelboompje naar de USB-poorten maar dat kan iemand met een Max uitvoering dus mooi controleren ;-)
Daarnaast geldt hetzelfde voor de speakers in de achterportieren, ik wil één dezer dagen kijken of het lukt om het deurpaneel van het achterportier los te halen om te achterhalen of de kabelboom voor de speaker er al zit of niet.
PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming
vanuit Duits forum lees ik dat er geen bekabeling aanwezig is voor luidsprekers in achterportieren
Krijg bevestigd van de leasemaatschappij dat het inderdaad een logistieke nachtmerrie is bij Pon. De terreinen staan zo vol dat mensen die nu wachten op een ID.3 mogelijk ergens middenin de "turtle pile" staat en ze er dus fysiek letterlijk niet bij kunnen, terwijl anderen die nog niet aan de beurt zijn b.v. wel "vooraan" staan op de parkeerplaats bij Pon. Dit zorgt ervoor dat ze druppelsgewijs bij de dealers binnenkomen maar niet op de bestelde volgorde, waardoor die terreinen ook vol lopen en het daar ook een logistieke uitdaging is. De dealers krijgen dus "onbekende" ID.3's binnen zonder afspraak, en dan kunnen ze pas uitzoeken voor wie deze is en of deze uitgeleverd kan gaan worden. Zo niet, wachten ze op de volgende levering en worden ze gestald.
Dit heeft VW/Pon echt niet goed voor elkaar. Bijzonder voor een bedrijf dat zoveel nieuwe auto's levert per maand (meer dan het totaal aantal bestelde ID.3's).
Kortom, als je nu zit te wachten op een ID.3 kan je morgen gebeld worden maar ook pas over 6 weken - ze weten het niet
Dit heeft VW/Pon echt niet goed voor elkaar. Bijzonder voor een bedrijf dat zoveel nieuwe auto's levert per maand (meer dan het totaal aantal bestelde ID.3's).
Kortom, als je nu zit te wachten op een ID.3 kan je morgen gebeld worden maar ook pas over 6 weken - ze weten het niet
@GeeMoney @Alfred66 dank voor de tip, het werkt zoals hierboven beschreven.Alfred66 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:30:
[...]
Bij mij werkt het wel maar je moet eerst instellen hoe ver je de spiegel wilt laten zakken. Dat doe je door de auto in z’n achteruit te zetten en met je draaiknop in de deur de rechter spiegel te selecteren en daarna naar beneden instellen zodat je de stoeprand goed ziet. Vervolgens zet je de auto in N. De instelling is nu opgeslagen.
Oja, dit wil ik ook wel graag toevoegen aan mijn plus.Emacee schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:32:
...
Als het zo makkelijk los te klikken is, zou je denken dat het wel te installeren is. Je hebt alleen voeding nodig toch?
Je wil me vertellen dat PON zelfs niet competent genoeg is om auto's te parkeren op een terrein, met rijen ertussen om de auto's weg te rijden?Soeski schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:05:
Krijg bevestigd van de leasemaatschappij dat het inderdaad een logistieke nachtmerrie is bij Pon. De terreinen staan zo vol dat mensen die nu wachten op een ID.3 mogelijk ergens middenin de "turtle pile" staat en ze er dus fysiek letterlijk niet bij kunnen, terwijl anderen die nog niet aan de beurt zijn b.v. wel "vooraan" staan op de parkeerplaats bij Pon. Dit zorgt ervoor dat ze druppelsgewijs bij de dealers binnenkomen maar niet op de bestelde volgorde, waardoor die terreinen ook vol lopen en het daar ook een logistieke uitdaging is. De dealers krijgen dus "onbekende" ID.3's binnen zonder afspraak, en dan kunnen ze pas uitzoeken voor wie deze is en of deze uitgeleverd kan gaan worden. Zo niet, wachten ze op de volgende levering en worden ze gestald.
Can't say I'm surprised

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik weet niet of je Pon daar 100% de schuld van kan geven. De wagonladingen ID.3's moet je ook maar kwijt kunnen als ze aangeleverd worden, en als dit net zo ad-hoc gaat als het hele proces, dan zitten zij ook met een overvol terrein. De keten loopt niet soepel lijkt het. Als er bij Pon meer binnen komt dan dat zij er versturen, ga je opstoppingen krijgen.Jeroenneman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:18:
[...]
Je wil me vertellen dat PON zelfs niet competent genoeg is om auto's te parkeren op een terrein, met rijen ertussen om de auto's weg te rijden?
Can't say I'm surprised
Dit is hoe het er in de garage-catalogus van Volkswagen uitziet:buz schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:16:
[...]
Oja, dit wil ik ook wel graag toevoegen aan mijn plus.
Als het zo makkelijk los te klikken is, zou je denken dat het wel te installeren is. Je hebt alleen voeding nodig toch?
/f/image/ePuP6Mh6TesoW9goFEHBjYsS.png?f=fotoalbum_large)
Het onderdeelnummer is 5NA 980 611 en komt in meerdere Volkswagens voor. Er zit (natuurlijk) een specifiek Volkswagen stekkertje aan voor de voeding en ik ben er nog niet uit welke kabeltje je moet hebben om de lader aan te kunnen sluiten. Zoeken op AliExpress levert al wat laders op voor rond de €35-40, nog steeds best duur t.o.v. een universeel matje onder de dummy cover plaatsen. Kortom, er valt nog wel wat te tweaken!
Dit zou wel echt jammer zijn, in het onderdelenboek vind ik maar 1 kabelboompje voor een achterdeur wat mij doet vermoeden dat het er wel zou moeten zitten maar misschien is de wens de vader van de gedachte.Hansoverdiep schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:14:
vanuit Duits forum lees ik dat er geen bekabeling aanwezig is voor luidsprekers in achterportieren
/f/image/cUL9CSbseiZ1WfO8e9lU9iji.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Emacee op 04-11-2020 12:58 ]
Gedurfd om alles meteen open te trekken haha.Emacee schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:32:
Afgelopen weekend was het moment daar dat ik mijn ID.3 Plus op kon halen, had daarvoor er nog niet in gereden dus was ook gelijk mijn eerste ervaring met de auto.
Het laadvakje:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In de VW configurator is het nu ook mogelijk om de ID3 Life en Business te bestellen. De grootste verschillen met de 1st editions zijn de velgen (staal), nieuwe kleuren en het ontbreken van de sticker op de c-stijl.
De complete kabelboom zou onder item nr 1 moeten staan, maar die is (nog) niet leverbaar. Dus er kunnen nog steeds verschillende varianten zijn.Emacee schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:53:
[...]
Dit zou wel echt jammer zijn, in het onderdelenboek vind ik maar 1 kabelboompje voor een achterdeur wat mij doet vermoeden dat het er wel zou moeten zitten maar misschien is de wens de vader van de gedachte.
Ik kan sinds vandaag heel beperk gebruik maken van de klimaat regelaar...
Ik kan via het 'classic' menu de temperatuur en fan speed niet meer instellen.
En de knopjes voor de stoelverwarming zijn verdwenen.
Het indrukken/sliden over de touchhbuttons doet ook niks meer....
Meer mensen dit gehad?
Gezien de dealer 1 uur rijden is, en dit (nog) niet kritiek is wachten we maar even af...
Meer mensen dit gehad?
Gezien de dealer 1 uur rijden is, en dit (nog) niet kritiek is wachten we maar even af...
En wat had men een kritiek op de logistiek en de aflevering bij Tesla op de KoopmanshavenSoeski schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:05:

De aflever-ervaring was misschien wat minder maar de logistiek en communicatie was zeer goed voor elkaar.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Heb ik ook last van gehad, vast op 26 graden (tropische rit) maar na een “reboot” (auto uit / aan) was het opgelost.eitje84 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:18:
Ik kan sinds vandaag heel beperk gebruik maken van de klimaat regelaar...
Meer mensen dit gehad?
Op dit moment is mijn auto bij de dealer voor een software update vanwege dit en andere (achteruit rij camera, auto hold, etc.) issues encountered op mijn ID.3 1st MAX (particulier, geen lease).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lu7sWydspoP5SlQrDjKCvl94.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/diqLYturPQkukqrsCHHTgl4X.jpg?f=user_large)
rond de ventilatieroosters zit een zilveren rand. bij geen van de vele id.3's bij mijn dealer zitten deze ringen. wie van jullie heeft dit ook?
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.