Ik reken er voorzichtig op dat de app-functionaliteit nog wel verder uitgebreid wordt. De app die ik 5 jaar geleden voor mijn Golf GTE had kon namelijk al (iets) meer dan de huidige WeConnect app...
Ik ga er sowieso op vooruit want de app voor de e-tron kon 5 jaar geleden al bijna niks, en nu nog niet - ongewijzigd in 5 jaar tijd. De GTE kon tenminste nog geprogrammeerd klimatiseren zonder te laden, de e-tron kan dat niet.MetaalMan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:09:
Ik reken er voorzichtig op dat de app-functionaliteit nog wel verder uitgebreid wordt. De app die ik 5 jaar geleden voor mijn Golf GTE had kon namelijk al (iets) meer dan de huidige WeConnect app...
Maar; zelfs klimatiseren werkt al 8 maanden geheel niet meer (JSON error en Audi kan er niks mee zeggen ze...). Slechter kan het dus IMO niet worden.
/edit voor de duidelijkheid: De A3 e-tron, niet die 100K kostende elektrische tank
[ Voor 5% gewijzigd door Soeski op 19-10-2020 13:29 ]
Je hebt de We connect en de We connect id app, de eerste heb ik bij mijn e-Golf en die biedt veel meer mogelijkheden maar ik weet niet of die werkt op de ID series?
Ik lees net in de We-ConnectID app dat deze specifiek voor de ID-serie is. In de "normale" we-app staat dat de compatibiliteit [voor voertuigen] kan worden gecontroleerd op volkswagen-carnet.com, waar de ID.x niet tussen staan. Wel spijtig dat ze hier nu onderscheid in maken. Zal wel een reden hebben, maar nu voelt de app verre van af.
Gecertificeerd prutser!
De e-tron is toch pas sinds 2018 op de markt? Ik hoop dat dit met de ID3 wel wat beter opgepakt wordt...Soeski schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:12:
[...]
Ik ga er sowieso op vooruit want de app voor de e-tron kon 5 jaar geleden al bijna niks, en nu nog niet - ongewijzigd in 5 jaar tijd. De GTE kon tenminste nog geprogrammeerd klimatiseren zonder te laden, de e-tron kan dat niet.
Maar; zelfs klimatiseren werkt al 8 maanden geheel niet meer (JSON error en Audi kan er niks mee zeggen ze...). Slechter kan het dus IMO niet worden.
Wel vreemd dat de Golf wel met beide apps om kan gaan. Ik hoop voor iedereen hier dat de app snel wordt aangepast. Volgens mij is dit in de handen van PonLesilhouette schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:22:
Ik lees net in de We-ConnectID app dat deze specifiek voor de ID-serie is. In de "normale" we-app staat dat de compatibiliteit [voor voertuigen] kan worden gecontroleerd op volkswagen-carnet.com, waar de ID.x niet tussen staan. Wel spijtig dat ze hier nu onderscheid in maken. Zal wel een reden hebben, maar nu voelt de app verre van af.
Vreemd genoeg krijg ik een melding dat ik de We Connect-ID app moet gebruiken als ik m'n ID3 probeer toe te voegen aan de app. Jammer. Overigens zag ik in de app bij instellingen/feedback een e-mail adres van VW Duitsland, dus ik weet niet in hoeverre Pon hier invloed op heeftRonaldPr schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:39:
[...]
Wel vreemd dat de Golf wel met beide apps om kan gaan. Ik hoop voor iedereen hier dat de app snel wordt aangepast. Volgens mij is dit in de handen van Pon
Gecertificeerd prutser!
Haha dat was ook mijn eerste reactie, wie verzint dit soort monstervelgenDamian schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:08:
Zaterdag een proefrit gemaakt in een ID.3 Max.
Aantal dingen die me positief en negatief opvielen, dwars door elkaar.
• De 20" velgen zijn echt lelijkGelukkig kan je ze retour geven, en krijg je er 900 euro voor terug. Heb een nette folder meegekregen met alternatieve velgen die 100 keer beter staan, met een meerprijs van +/-250 euro.

Maar nadat ik ze meerdere keren had gezien begon ik ze steeds minder lelijk te vinden en nu vind ik ze een beetje vreemd maar wel cool
Ik heb bij de bestelling ook getwijfeld om andere velgen te kiezen. Maar de velgen van basis of plus zijn niet los leverbaar. De enige keuze was de velg loen. Ook een strakke velg maar deze is niet specifiek aerodynamisch ontworpen zoals alle andere ID.3 velgen. Kan wellicht in range schelen.
Hier is wel een interessant artikel over de aerodynamica van de ID.3 waar een en ander wordt uitgelegd.
https://www.bolidenforum....-des-elektroautos-vw-id-3
De We connect ID app krijgt hopelijk meer functionaliteit als de grote Q1 update voor de ID.3 klaar is. Zal allemaal wel met elkaar te maken hebben.
Ik heb (inmiddels) dezelfde gedachteAlfred66 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:04:
[...]
Haha dat was ook mijn eerste reactie, wie verzint dit soort monstervelgen![]()
Maar nadat ik ze meerdere keren had gezien begon ik ze steeds minder lelijk te vinden en nu vind ik ze een beetje vreemd maar wel coolHet futuristische uiterlijk past wel bij zo'n auto vind ik.
Overigens is de eerste reactie van de meeste mensen wel degelijk negatief, maar heb al de eersten gehoord die hun mening bijgesteld hebben...
Ik hoop dat ze ook iets doen aan het feit dat de ID.3 alleen met “domme laders” om kan gaan:
https://myenergi.info/vw-ev-s-and-eco-t2447.html
https://myenergi.info/vw-ev-s-and-eco-t2447.html
Dank je voor dit artikel! Wat er over der velgen in staat is dat disc velgen het beste zijn voor de range, dan stalen velgen met afdekking en dan volgen de 18, 19 en 20 inch VW First velgen. De 20 inch velgen zijn dus voor de range het slechtst. Het heeft mij altijd verbaasd waarom velgen zoeen issue zijn bij auto's. Je zou aerodynamisch gezien de achterste wielen keurig in de carrosserie kunnen wegwerken. Range neemt zo vele % en toe. Maar geen enkele auto heeft dit.... (Citroen, DS snoek.). Dat vind ik eigenlijk een zwakte bod. Auto's worden ontworpen met de angst dat te anders zijn niet goed is. En dat zal ook eigenlijk wel zo zijn. Kopers zijn behoudend.Alfred66 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:04:
[...]
Ik heb bij de bestelling ook getwijfeld om andere velgen te kiezen. Maar de velgen van basis of plus zijn niet los leverbaar. De enige keuze was de velg loen. Ook een strakke velg maar deze is niet specifiek aerodynamisch ontworpen zoals alle andere ID.3 velgen. Kan wellicht in range schelen.
Hier is wel een interessant artikel over de aerodynamica van de ID.3 waar een en ander wordt uitgelegd.
https://www.bolidenforum....-des-elektroautos-vw-id-3
Voor velgen met aerodynamische velg afdekking zie bijvoorbeeld Ford Sierra https://www.rac.co.uk/dri.../sierra/sierra-1987-1993/
Maar goed terug naar ID topic. De ID3 komt er aan, volgende week afhalen.
Opvallend weinig tractie rond de ID.4 zeg 🤔
Geen nieuws, hype, previews, lijkt me toch een prima alternatief tov de Enyaq iV80, goedkoper in de basis en zoals het lijkt ook stuk eerder leverbaar (Q1). Zou dit alleen maar komen doordat de ID.4 nog nergens te bezichtigen is?
Geen nieuws, hype, previews, lijkt me toch een prima alternatief tov de Enyaq iV80, goedkoper in de basis en zoals het lijkt ook stuk eerder leverbaar (Q1). Zou dit alleen maar komen doordat de ID.4 nog nergens te bezichtigen is?
Weet iemand of je ergens de range in kWh kunt zien? De range in percentages is al een stap, maar de range in km's vind ik wat lastig omdat deze (vermoedelijk) gebaseerd is op je laatste gebruik.
Dat is niet altijd even relevant: als ik overdag 100 km/u rij verbruik ik minder dan wat de ID.3 denkt op basis van de avond ervoor na 1900u 130 km/u.
Dat is niet altijd even relevant: als ik overdag 100 km/u rij verbruik ik minder dan wat de ID.3 denkt op basis van de avond ervoor na 1900u 130 km/u.
Inderdaad vrij rustig hier mbt de ID.4. Heb de ID.4 ongezien besteld met hoop op levering eind 2020/begin 2021, registratie 2020 zodat er nog 8% bijtelling is over de eerste 45.000.oZy schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:35:
We gaan het zien of het lukt met een 2020 registratie voor de ID.4
Heel apart hoe het in Nederland gaat. Misschien wel 1 van de grootste ev markten en toch 0 nieuws vanuit PON over de productie id3 en id4. Of ze knallen alle 1st edities uit heel Europa in Nederland de markt op ivm de vraag?oZy schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:35:
Maar de Enyaq, ook vanuit PON, zit al tegen de 400 posts in zijn eigen topic: Het grote ŜKODA ENYAQ iV topic - Deel 1AMARONE schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:05:
[...]
Heel apart hoe het in Nederland gaat. Misschien wel 1 van de grootste ev markten en toch 0 nieuws vanuit PON over de productie id3 en id4. Of ze knallen alle 1st edities uit heel Europa in Nederland de markt op ivm de vraag?
Terwijl de verschillen op dit moment overwegen positief richting de ID.4 zijn:
https://www.autoscout24.n...swagen-id-4-beide-77-kwh/
maar goed :-) eerst maar eens zien of die levering 2020 nog gaat lukken.. het voornaamste voordeel tov de Enyaq.
De 1st was volgens VW altijd al uitverkocht geweest.AMARONE schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:05:
[...]
Heel apart hoe het in Nederland gaat. Misschien wel 1 van de grootste ev markten en toch 0 nieuws vanuit PON over de productie id3 en id4. Of ze knallen alle 1st edities uit heel Europa in Nederland de markt op ivm de vraag?
Het feit dat je nog steeds overal VW.ID3 1st edities kan kopen laat wel iets anders zien ivm de vraag
Eerst maar zien of de levering van de ID.3 gaat lukken in 2020. Er zijn nog steeds maar relatief weinig ID.3 1st Editions geleverd in Nederland. Ik begreep dat de terreinen vol staan bij de dealers maar ze krijgen ze niet uitgeleverd, omdat het vooraf toegewezen voertuigen zijn. Nieuwe eigenaren die b.v. pas in november/december hun auto krijgen i.v.m. leasecontract hebben dit model soms al wel staan bij de dealer, waardoor hij geen plek heeft voor de mensen die nu zouden kunnen afhalen. In Duitsland zijn de eerste "Fastlanes" uitgeleverd al (de meer vrij te configureren modellen), terwijl er nog First Editions staan die nog uitgeleverd moeten worden. Lekker voor je als je vorig jaar juli je 1st Edition besteld hebt en iemand die in september 2020 besteld heeft rijdt al rond in z'n nieuwe ID.3 Fastlane 
Het was beter geweest als ze gewoon hadden geleverd zonder vooraf VIN te reserveren. Nu zit b.v. iemand op een witte MAX te wachten die niet geleverd kan worden (want; dealer heeft geen plek), terwijl er witte MAX'en staan bij de dealer die NIET geleverd kunnen worden want contract/betaling/whatever is nog niet rond. Schuif ze dan gewoon door zou je denken...
In hoeverre dit bij elke dealer speelt weet ik niet, maar het loopt niet heel lekker. Met name regent het klachten in Duitsland maar ik zie hier ook veel ID.3's staan op het terrein.
Het was beter geweest als ze gewoon hadden geleverd zonder vooraf VIN te reserveren. Nu zit b.v. iemand op een witte MAX te wachten die niet geleverd kan worden (want; dealer heeft geen plek), terwijl er witte MAX'en staan bij de dealer die NIET geleverd kunnen worden want contract/betaling/whatever is nog niet rond. Schuif ze dan gewoon door zou je denken...
In hoeverre dit bij elke dealer speelt weet ik niet, maar het loopt niet heel lekker. Met name regent het klachten in Duitsland maar ik zie hier ook veel ID.3's staan op het terrein.
PON heeft het wel anders aangepakt bij de ID.4 1st omdat die niet te reserveren en vooral bestemd voor particuliere kopers is.
Je kunt de 1st editions nu bij alle LM wel bestellen maar dat zijn sowieso 2021 modellen. Mijn LM kon nog een blauwe Max uit de eerst batch claimen die ooit aangekondigd werd als 'de eerste ID.4's gaan in 2020 nog de weg op!'. Daar is PON vrij snel op terug gekomen maar de geruchten blijven.
In de USA wordt de ID4 wel behoorlijk gepushed incl. levering in december. Worden ze daar in een eigen fabriek geproduceerd of komen die nog vanuit DLD?
Je kunt de 1st editions nu bij alle LM wel bestellen maar dat zijn sowieso 2021 modellen. Mijn LM kon nog een blauwe Max uit de eerst batch claimen die ooit aangekondigd werd als 'de eerste ID.4's gaan in 2020 nog de weg op!'. Daar is PON vrij snel op terug gekomen maar de geruchten blijven.
In de USA wordt de ID4 wel behoorlijk gepushed incl. levering in december. Worden ze daar in een eigen fabriek geproduceerd of komen die nog vanuit DLD?
De ID.4 (ook voor de USA) wordt in Zwickau gemaakt. Fabriek in de USA voor de ID.4 moet in 2022 draaien.
En de ID.4 voor particulieren? Dat waag ik te betwijfelen. Weinig particulieren die voor de 1st editions 45 tot 65 mille neer willen leggen, helemaal nu de subsidies op zijn.
En de ID.4 voor particulieren? Dat waag ik te betwijfelen. Weinig particulieren die voor de 1st editions 45 tot 65 mille neer willen leggen, helemaal nu de subsidies op zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door rednax2 op 20-10-2020 14:18 . Reden: aanvulling ]
Zelfde geval hier. Gister besteld en als het goed is levering in 2020, maar in ieder geval op kenteken in 2020. Mocht t niet lukken dan wordt het die laatste weken van 2020 nog snel naar een dealtje zoeken voor een andere 8%-er maar dat zal waarschijnlijk niet lukken. Ik vond 't de gok wel waard.rednax2 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:03:
[...]
Inderdaad vrij rustig hier mbt de ID.4. Heb de ID.4 ongezien besteld met hoop op levering eind 2020/begin 2021, registratie 2020 zodat er nog 8% bijtelling is over de eerste 45.000.
We gaan het zien of het lukt met een 2020 registratie voor de ID.4
Vraagje: op het infotainment scherm (ID.3) staat linksonder (pal onder het vierkantje wat de HOME "knop" is) een symbool met een ventilatortje en 4 pijltjes die omhooggericht zijn. Is dit accu (voor)verwarming? Of wat anders?
Thx in advance!
Thx in advance!
@KoezzyEV Dat komt toch alleen naar voren als je aan het laden bent? Volgens mij is dat gewoon de verwarming aan houden (voor max 30 min) ook al ga je uit de auto en doe je de deur dicht.
Nou, als je hier kijkt zijner al heel veel ID3's op kenteken gezet:Soeski schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:35:
Eerst maar zien of de levering van de ID.3 gaat lukken in 2020. Er zijn nog steeds maar relatief weinig ID.3 1st Editions geleverd in Nederland. Ik begreep dat de terreinen vol staan bij de dealers maar ze krijgen ze niet uitgeleverd, omdat het vooraf toegewezen voertuigen zijn.
https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/
De ID3 is hard op weg om de Tesla 3 te verslaan (in registraties).
Ik gok dat Tesla weer flink gaat leveren in december.JosTM schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:38:
[...]
Nou, als je hier kijkt zijner al heel veel ID3's op kenteken gezet:
Gelukkig nog maar 2 jaar en dan zijn we van de bijtellingsmanipulatie af...
Sja, is 1660 veel, van de meer dan 6000 die er verkocht zouden zijn aan NL aan 1st Editions die in de zomer geleverd zouden worden?JosTM schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:38:
[...]
Nou, als je hier kijkt zijner al heel veel ID3's op kenteken gezet:
Ik vind het niet snel gaan. Ik heb er dan ook nog niet één in het wild gezien met kentekenplaten, best apart. Den Haag - Leiden e.o.
[ Voor 14% gewijzigd door Soeski op 21-10-2020 09:58 ]
Ik vind juist dat ik er al bijzonder veel zie, bij een kort ritje zaterdag de stad in heb ik er 2 gezien (weliswaar 1 vol met dealerstickers), en zondag met een ritje van amersfoort naar amsterdam over de A1 heb ik er 4 gezien.Soeski schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:56:
[...]
Sja, is 1660 veel, van de meer dan 6000 die er verkocht zouden zijn aan NL aan 1st Editions die in de zomer geleverd zouden worden?![]()
Ik vind het niet snel gaan. Ik heb er dan ook nog niet één in het wild gezien met kentekenplaten, best apart. Den Haag - Leiden e.o.
Vanochtend op mijn 10 minuten rit naar werk zat er ook weer 1 voor me...
Ik denk dat we in de loop van 2021 er echt heel veel op de weg gaan zien!
Rij elke dag de A4 op en af. Heb er daar tot nu toe 2 gezien. In totaal 5 gespot nu. Inclusief mijn collega's 10.Soeski schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:56:
[...]
Sja, is 1660 veel, van de meer dan 6000 die er verkocht zouden zijn aan NL aan 1st Editions die in de zomer geleverd zouden worden?![]()
Maar snel gaat het nog niet, maar ik denk dat we ze over een jaartje massaal zien.
Nu kijken mensen nog om om de auto uit te checken, dat zal medio 2021 inderdaad wel anders zijn als de massa de auto ook rijdt!
Inderdaad! Er worden zelfs foto’s gemaakt van de auto 😅juanpabloo schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:16:
Nu kijken mensen nog om om de auto uit te checken, dat zal medio 2021 inderdaad wel anders zijn als de massa de auto ook rijdt!
Elke id3 heeft hier last van, geduld hebben in de eerste minuut.SjoerdGTI schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:58:
Voor de Max rijders een vraag..
Als ik de auto start duurt echt lang dat het scherm reageert. Hopen dat dat snel is opgelost. Wat ik dan merk is dat de parkeer sensoren ook nog niet reageren. Hebben daar meer mensen last van?
Ja, ik heb er ook last van. Er is een video op Youtube van het Duitse NextMove waarin verteld wordt dat het ca. 50 seconden duurt voordat het infotainment systeem goed en wel is opgestart.Ik hoop inderdaad ook dat dit in de toekomst sneller gaat.
Gecertificeerd prutser!
Ik ga morgen die van mij ophalen maar ik trek dit nu al slecht...AMARONE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:19:
[...]
Elke id3 heeft hier last van, geduld hebben in de eerste minuut.
Mijn huidige navigatie (golf uit 2015) is ook zo takke langzaam aan het begin dat ik hem nog nooit gebruikt heb.
Ik wil instappen, adres invoeren en gaan. Niet als een 747 piloot een tijd bezig te zijn met wachten op systemen die moeten opstarten en opwarmen. Mijn PC start op binnen een paar seconden dus het is niet dat het niet mogelijk is.
Ik ga denk ik verder met het gebruiken van Waze voor de navigatie, hopelijk komt de Android auto update snel.
Voor rest wel super veel zin in om vanaf morgen lekker rond te zoemen
Ik hoop dan dat ze de updates beter en sneller voor elkaar hebben dan het huidige Discovery Pro / We connect systeem. Daar heb ik in die 5 jaar geen verbetering gezien ondanks vele softwareupdates. Na 2 jaar was de Google Maps licentie van VW zelfs verlopen waardoor dat niet meer werkte.Lesilhouette schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:42:
Ja, ik heb er ook last van. Er is een video op Youtube van het Duitse NextMove waarin verteld wordt dat het ca. 50 seconden duurt voordat het infotainment systeem goed en wel is opgestart. Ik hoop inderdaad ook dat dit in de toekomst sneller gaat.
Maar we gaan het zien, het lijkt dat ze met de OTA updates een andere strategie hanteren
[ Voor 0% gewijzigd door theHoff op 22-10-2020 08:36 . Reden: typo ]
Heeft iemand dit toevallig nog kunnen testen? Zou wel een fijne functie zijn.Rev! schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:14:
Volgens mij word een camera vanaf 2021 ook verplicht, in de US is dat al zo.
Betreft het parkeren, zit hier ook niet een functie op dat de auto automatisch stopt als te dicht bij een object komt? Volgens mij zit dat ook op een Golf GTE.
Ben vorige week overigens 2x het land doorgereden maar ik heb maar 1 ID.3 gezien, heel veel lijken er inderdaad nog niet rond te rijden. Hier in de buurt heeft er ook iemand 1, maar verder nog niks gezien.
Ik had dat filmpje laatst ook voorbij zien komen, maar die 50 seconden is nog redelijk optimistisch. Heb het zelf ook eens getimed en je zit snel boven 1 minuut voordat alles goed en wel vlot reageert. Normaal ben ik er voorstander van om alles (navi, stoel/stuurverwarming, muziek etc.) in te stellen voordat ik ga rijden, maar daar moet ik nu van terug komenLesilhouette schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:42:
Ja, ik heb er ook last van. Er is een video op Youtube van het Duitse NextMove waarin verteld wordt dat het ca. 50 seconden duurt voordat het infotainment systeem goed en wel is opgestart.Ik hoop inderdaad ook dat dit in de toekomst sneller gaat.
Heb nog niet geprobeerd om bij het achteruit rijden niet zelf (op tijd) te remmenRev! schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:36:
[...]
Heeft iemand dit toevallig nog kunnen testen? Zou wel een fijne functie zijn.
Ik heb geen ID3, maar scheelt het niet als je hem eerst met de app op voorverwarmen zet oid zodat je geen 'cold-boot' hebt na het instappen?
Ik stoor mij al het feit dat het scherm van mijn Cadillac pas opstart na 14 seconden, 1 minuut is erg lang als je er op moet wachten.AMARONE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:19:
[...]
Elke id3 heeft hier last van, geduld hebben in de eerste minuut.
5 sterren voor de ID.3 in de Euro NACP test op botsveiligheid https://www.euroncap.com/nl/results/vw/id.3/41119
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Toevallig zojuist achtergekomen bij het achteruit inparkeren; muurtje stond iets dichterbij dan verwacht (of: ik moet wennen aan de lengte van de auto). Ik dacht dat ik er tegenaan zat, maar dat was de vrij harde en abrupte rem van de auto die ik hoorde en voelde. Hij was netjes op 30 cm van de muur gestopt.MetaalMan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:41:
[...]
Heb nog niet geprobeerd om bij het achteruit rijden niet zelf (op tijd) te remmen
Ik heb van de week een keer voorverwarmt (4-5 minuten voordat ik naar buiten ging). Heb er niet echt op gelet, maar ik geloof niet dat e.e.a. sneller opgestart was. Zal er de volgende keer eens op letten!oZy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:52:
Ik heb geen ID3, maar scheelt het niet als je hem eerst met de app op voorverwarmen zet oid zodat je geen 'cold-boot' hebt na het instappen?
Zo, rij nu lekker in die max. Wel erg nieuw allemaal, nog nooit automaat gereden haha.
2 vraagjes!
1: hoe zet ik uit dat niemand zijn deur open kan doen? Ik zie die optie niet in het menu....
2: hoe stel ik in dat die automatisch op slot gaat als ik weg loop?
2 vraagjes!
1: hoe zet ik uit dat niemand zijn deur open kan doen? Ik zie die optie niet in het menu....
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
1Onder wagen exterieur en dan portier volgens mij.Bschnitz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:18:
Zo, rij nu lekker in die max. Wel erg nieuw allemaal, nog nooit automaat gereden haha.
2 vraagjes!
2Dit zit er nog niet op, schijnt dmv een update te komen. Je moet nu het handvat aantikken.
Weet je toevallig ook of de gevoeligeheid van de play/gas petaal in te stellen is, gaat voor mijn smaak nu iets te hard zeg maar..... Gewoon onmogelijk om stabiel snelheid te rijden zonder assist voor mijAMARONE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:14:
[...]
1Onder wagen exterieur en dan portier volgens mij.
2Dit zit er nog niet op, schijnt dmv een update te komen. Je moet nu het handvat aantikken.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Kan volgensmij niet; in ieder geval de instelling niet terugzien komen. Ik denk verder dat ‘t kwestie van wennen is. Ik merk zelf persoonlijk het stroompedaal prima te bedienen is om een bepaalde snelheid aan te houden.Bschnitz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:47:
[...]
Weet je toevallig ook of de gevoeligeheid van de play/gas petaal in te stellen is, gaat voor mijn smaak nu iets te hard zeg maar..... Gewoon onmogelijk om stabiel snelheid te rijden zonder assist voor mij
Nou als ik een keer moet hoesten of effe 2 seconden niet oplet rij ik 20kmh harder xDCK1205 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:50:
[...]
Kan volgensmij niet; in ieder geval de instelling niet terugzien komen. Ik denk verder dat ‘t kwestie van wennen is. Ik merk zelf persoonlijk het stroompedaal prima te bedienen is om een bepaalde snelheid aan te houden.
Wellicht heb je gelijk en moet ik effe wennen.
Ik kom van een mazda2 en daar kon ik intrappen zeg maar...
Zal inderdaad een kwestie van wennen zijn. De modus waarin je rijdt maakt misschien ook nog wel een (klein) beetje uit. In Sport reageert het wat pedaal wat meer direct - ook als je je voet juist onbewust iets los laat, doordat in Sport in feite altijd de B-stand actief is voor maximale regeneratie. Ik merk dat ik zelf vooral in Eco rijdt, en dan in D. Automatisch meer regeneratie als het nodig/handig is (voorganger, kruispunt, rotonde) en anders uitrollen met alleen een heel lichte regeneratie.
Verder herken ik het wel. Wij hebben privé nog een oude Nissan Micra (2006). Wanneer mijn vriendin eens in 'mijn' auto's rijdt (altijd automaat, genoeg vermogen, stil) dan rijdt ze vaak gemakkelijk ongemerkt te snel.
Verder herken ik het wel. Wij hebben privé nog een oude Nissan Micra (2006). Wanneer mijn vriendin eens in 'mijn' auto's rijdt (altijd automaat, genoeg vermogen, stil) dan rijdt ze vaak gemakkelijk ongemerkt te snel.
Op mijn Passat GTE met parkeersensoren en 360 view in ieder geval niet (helaas).Rev! schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:36:
[...]
Heeft iemand dit toevallig nog kunnen testen? Zou wel een fijne functie zijn.
De vraag ook gesteld in het laadpaal topic; laden jullie de accu vol tot 100% of tot de aanbevolen 80%?
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Aanbevolen om de accu langer mee te laten gaan bedoel je?vanderv schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:28:
De vraag ook gesteld in het laadpaal topic; laden jullie de accu vol tot 100% of tot de aanbevolen 80%?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de cijfers / redenatie daarachter.
Bij een snellader is 80% aanbevolen omdat daarna de laadsnelheid afneemt waardoor het zonde van je tijd is om daar op te wachten. Kun je beter een tweede stop maken als dat mogelijk is.
80% vond ik nou ook weer wat. Heb je een auto die 420km kan, en dan haal je er 20% boven en 20% onder af... Dan blijft er nog 60% over (252km)vanderv schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:28:
Aan de andere kant een accu die veel langer goed blijft en meegaat is ook wel wat waard.
Dus als middenweg 90% ingesteld.
Wel jammer dat je hier niet vooraf over geïnformeerd wordt.
Vreemd ook dat dit nodig zou zijn, omdat de batterij al een gedeelte van zijn extra capaciteit gereserveerd heeft toch? Het is een 62kWh batterij. Volgens mij had ik ergens gelezen dat dit juist hiervoor was.
YouTube: VW Id.3 - "Almost" everything explained
Dit is wel een handige video, alle settings worden besproken.
Dit is wel een handige video, alle settings worden besproken.
Ik heb zonet even wat rond gelezen op het internet. Ik denk dat je als ID3 rijder hier niet te veel aandacht aan moet besteden. Als je de auto voor 4 jaar hebt (lease bvb) dan merk je er al helemaal niks van, en voor de lange termijn kan je, voor een piece of mind, 80% of 90% aanhouden maar je gaat het verschil niet merken t.o.v. de normale degradatie van de accu.buz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:19:
[...]
80% vond ik nou ook weer wat. Heb je een auto die 420km kan, en dan haal je er 20% boven en 20% onder af... Dan blijft er nog 60% over (252km)
Aan de andere kant een accu die veel langer goed blijft en meegaat is ook wel wat waard.
Dus als middenweg 90% ingesteld.
Wel jammer dat je hier niet vooraf over geïnformeerd wordt.
Vreemd ook dat dit nodig zou zijn, omdat de batterij al een gedeelte van zijn extra capaciteit gereserveerd heeft toch? Het is een 62kWh batterij. Volgens mij had ik ergens gelezen dat dit juist hiervoor was.
I.d.d. ik had ook gehoopt dat er al een buffer in zat/zit en gewoon altijd 100% vol laden.
In mijn geval kan ik dan 1x per week laden, als ik hem tussen de 20% en 80% moet houden betekent dit vaker laden (in de praktijk zal dit dan 2x per week worden)
Conclusie;
Of 52x per jaar laden of 104x.....
In mijn geval kan ik dan 1x per week laden, als ik hem tussen de 20% en 80% moet houden betekent dit vaker laden (in de praktijk zal dit dan 2x per week worden)
Conclusie;
Of 52x per jaar laden of 104x.....
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
100%, ik heb de auto 4 jaar in de lease dus ik ga mij niet druk zitten maken om de accu's. Ik verwacht ook wel dat het verval minder groot is dan de angst die ze creëren door aan te raden maar tot 80 te gaan. (ik snap dat het bij een niet leasebak misschien wat voorzichtiger moet gaan).vanderv schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:28:
Mijn gevoel zegt dat het puur om het DC laden onderweg gaat, met 11Kw verwacht ik ook geen problemen, of is het indekken van garantie op de accu, kunnen ze eventueel met hun vinger wijzen als er problemen zijn met de accu
Ik heb mijn MAX privé gekocht en voor mij is het van belang dat de accu zo lang mogelijk meegaat (aantal laadcycli / batterijdegradatie). Daarom laad ik 'm op tot 80% want ik rij bijna nooit meer dan 250km op een dag.
Het is inderdaad wel zo dat als je de accu 100% vol gooit dit eigenlijk 94% is, de accu is 62kWh maar daarvan wordt maar 58kWh van gebruikt.
Het is inderdaad wel zo dat als je de accu 100% vol gooit dit eigenlijk 94% is, de accu is 62kWh maar daarvan wordt maar 58kWh van gebruikt.

Begrijp je voorzichtigheid wel maar:KoezzyEV schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:57:
Ik heb mijn MAX privé gekocht en voor mij is het van belang dat de accu zo lang mogelijk meegaat (aantal laadcycli / batterijdegradatie). Daarom laad ik 'm op tot 80% want ik rij bijna nooit meer dan 250km op een dag.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NUPVeDC6P9B9Rv7npm8HygHY.jpg?f=user_large)
Laat in de lijntjes duidelijk zien dat de meeste degradatie wel plaats vind bij batterijen die tot 100% worden geladen. Echter is er dan nog 80% capaciteit over na 5000 cycles; 5000 cycles is dus bij de ID.3 1,3 miljoen kilometer. dus als dat op de teller staat doet gaat je range naar 80% van de initiele range. Als we dan ook nog uit gaan van de al bestaande 7% buffer (58 praktijk vs. 62kwh op papier accu) is opladen tot 100% dus eigenlijk opladen tot 93% is +- de afname van de groene curve wat neerkomt op 85% van de orginele range - wat tzt misschien wel opgevangen wordt door de extra capaciteit in de accu en in de praktijk dus op 90% range uitkomt.
Gewoon instellen naar eigen inzicht dus en je -geen- zorgen maken over degradatie zou het devies moeten zijn van VW.
Hier staat wat
Gister mijn ID.3 Plus (Moonstone Grey) in ontvangst mogen nemen. Tot nu toe ben ik erg enthousiast, de auto rijdt heerlijk en geeft wel degelijk een premium gevoel (hiervoor een V40 gereden). Ik reed gisteravond in het donker, en toen viel me op dat de volume- en temperatuursliders niet verlicht zijn. Is iemand anders dat ook op gevallen?
Dat viel mij inderdaad ook al op. Dealer gaf aan dat er ook echt geen lichtjes achter zitten.vmcg schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:13:
Gister mijn ID.3 Plus (Moonstone Grey) in ontvangst mogen nemen. Tot nu toe ben ik erg enthousiast, de auto rijdt heerlijk en geeft wel degelijk een premium gevoel (hiervoor een V40 gereden). Ik reed gisteravond in het donker, en toen viel me op dat de volume- en temperatuursliders niet verlicht zijn. Is iemand anders dat ook op gevallen?

Ja, dat viel mij ook al op. Snap niet dat dat onverlicht is. In het donker even de stoelverwarming aanzetten of zo moet maar op gevoel?!

Gecertificeerd prutser!
Ziet er goed uit! Ik verwacht mijn 1st plus moonstone grey over een aantal weken in ontvangst te mogen nemen. En ik zit er aan te denken om de dealer die fancy 'stickers' op de C-stijl weg te laten halen voor aflevering. Zou je meer foto's kunnen plaatsen van het resultaat, met name van de gehele zijkant? Alvast bedankt!SjoerdGTI schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:08:
Net even wezen hobbyen. Straks nog de laatste restjes weg poetsen. Ik ben er blij mee!
[Afbeelding]
Toevallig contact gehad met mijn dealer, die zegt bij gewoon laden kan de accu gewoon 100% vol.vanderv schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:02:
Mijn gevoel zegt dat het puur om het DC laden onderweg gaat, met 11Kw verwacht ik ook geen problemen, of is het indekken van garantie op de accu, kunnen ze eventueel met hun vinger wijzen als er problemen zijn met de accu
Ik neem ook de middenweg wel, 90%
[ Voor 7% gewijzigd door vanderv op 23-10-2020 13:15 ]
Ik hou de lading standaard op 80%. Alleen als ik verder moet zet zet ik de auto op 100%.
Laden met 11KW gaat nog best wel snel.
Laden met 11KW gaat nog best wel snel.
hoe kan je muziekbestanden het beste op een usb stick plaatsen. ik heb nu per artiest een map aangemaakt maar de auto herkent geen mappen.
Natuurlijk:supermar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:18:
[...]
Ziet er goed uit! Ik verwacht mijn 1st plus moonstone grey over een aantal weken in ontvangst te mogen nemen. En ik zit er aan te denken om de dealer die fancy 'stickers' op de C-stijl weg te laten halen voor aflevering. Zou je meer foto's kunnen plaatsen van het resultaat, met name van de gehele zijkant? Alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/2gX9QIoXGVdtJrpZnm8baFdG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7Q5NRyNSZWN5m3JwRZWSGT7J.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had hetzelfde. De auto herkent wel mappen. Ik weet het even niet meer uit mijn hoofd, maar ik dacht dat je via bron naar je usb moest en dan kun je wel de mappen selecteren.Hansoverdiep schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:09:
hoe kan je muziekbestanden het beste op een usb stick plaatsen. ik heb nu per artiest een map aangemaakt maar de auto herkent geen mappen.
Gecertificeerd prutser!
ga het proberen, wil graag een map als favoriet opslaan, maar dat lukt nog niet
Veel levertijd kan er volgens mij niet meer zitten op een nieuw te bestellen ID-3. Ik was zojuist even met de hond aan't wandelen en bij Classis Park staan alle parkeerterreinen vol met praktisch alléén maar nieuwe ID-3's 
Koopman / Pon heeft daar alles afgelopen week vól gezet om ze te laden en updaten, geloof ik.
Koopman / Pon heeft daar alles afgelopen week vól gezet om ze te laden en updaten, geloof ik.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
als ik thuis de auto aan de wall box hang dan geeft ID-light niet aan dat er wordt geladen, bij instellingen onder ID-light staat dit wel aangegeven. herkennen jullie dit?
Bij mij gaat die wel aan en geeft het de juiste hoeveelheid aan accu er nog over is.Hansoverdiep schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:53:
als ik thuis de auto aan de wall box hang dan geeft ID-light niet aan dat er wordt geladen, bij instellingen onder ID-light staat dit wel aangegeven. herkennen jullie dit?
Zojuist kwam ik erachter dat je via je ‘home’ button in het scherm naar service mode gaat.
Dit door de home knop wat langer ingedrukt te houden.
:strip_exif()/f/image/eiDyqYy4Ob7vntfUbKf7Id4l.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer ik dan op software en updaten druk, krijg ik een pop-up om de update starten:
:strip_exif()/f/image/mUoWMiywLmhameLTmDGsGopQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer ik op update starten druk dan gebeurt er niks en krijg ik ook geen melding. Gebeurd er bij iemand anders wel wat?
Dit door de home knop wat langer ingedrukt te houden.
:strip_exif()/f/image/eiDyqYy4Ob7vntfUbKf7Id4l.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer ik dan op software en updaten druk, krijg ik een pop-up om de update starten:
:strip_exif()/f/image/mUoWMiywLmhameLTmDGsGopQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer ik op update starten druk dan gebeurt er niks en krijg ik ook geen melding. Gebeurd er bij iemand anders wel wat?
[ Voor 2% gewijzigd door SjoerdGTI op 24-10-2020 20:29 . Reden: Typos eruit gehaald ]
heb het ook geprobeerd, gebeurt inderdaad verder niets
@SjoerdGTI Gebruik je daar speciaal spul voor. Ga ik ook doen denk ziet er strak uit.
Het storingslampje van onze plus gaat af en toe aan (niet vaak).
De dealer gaf aan dat ze er onvoldoende van af weten of de airbags dan ook werken.
(Blijkbaar nog geen vrijwilligers die dan even hun auto willen crashen
)
Maar, ze hebben voor deze auto’s wel een speciale update. Duurt twee uur, dus kreeg ik een leen ID.3 mee.
In de middag belden ze me dat hun computer die de update uitvoerde halverwege was uitgevallen.
Nu doet de auto helemaal niets meer en PON was niet bereikbaar voor hulp.
*Oeps*
Gelukkig heb ik de leenauto nog wat langer en heb ik er verder niet zoveel last van.
Voor iedereen is deze auto nog wel even wennen.
De dealer gaf aan dat ze er onvoldoende van af weten of de airbags dan ook werken.
(Blijkbaar nog geen vrijwilligers die dan even hun auto willen crashen
Maar, ze hebben voor deze auto’s wel een speciale update. Duurt twee uur, dus kreeg ik een leen ID.3 mee.
In de middag belden ze me dat hun computer die de update uitvoerde halverwege was uitgevallen.
*Oeps*
Gelukkig heb ik de leenauto nog wat langer en heb ik er verder niet zoveel last van.
Ik heb een föhn en goed geduld gebruikt ;-).Kanter schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:49:
@SjoerdGTI Gebruik je daar speciaal spul voor. Ga ik ook doen denk ziet er strak uit.
Sticker goed verwarmen zodat je hem makkelijk los kan trekken. (Pas op dat je het niet te heet maakt). Bij mij laatste stuk trok ik te snel waardoor er wat lijmresten bleven zitten. Dat heb ik met heel klein beetje wasbenzine weg gepoetst.
Daarna de auto met de hand goed gewassen en gepoetst.
En dan te bedenken dat het bij Tesla Over The Air gaat, wat een rommelaartjesbuz schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:17:
Het storingslampje van onze plus gaat af en toe aan (niet vaak).
(Blijkbaar nog geen vrijwilligers die dan even hun auto willen crashen)
*Oeps*
Bij een update wordt dit momenteel vanuit de auto geïnitieerd, zo lijkt het.
Dus nu ze een halve update hebben en de auto kan de update niet meer starten, moet er vast een andere manier zijn om de software te flashen. De garage weet alleen nog niet hoe. Ongetwijfeld de engineers van VW wel.
Meer en meer worden auto’s rijdende computers. Ik snap wel dat dit een nieuw terrein is voor een traditionele autobouwer en een traditionele garage. Er worden andere skills gevraagd.
Tweaker en monteur tegelijk.
Dus nu ze een halve update hebben en de auto kan de update niet meer starten, moet er vast een andere manier zijn om de software te flashen. De garage weet alleen nog niet hoe. Ongetwijfeld de engineers van VW wel.
Meer en meer worden auto’s rijdende computers. Ik snap wel dat dit een nieuw terrein is voor een traditionele autobouwer en een traditionele garage. Er worden andere skills gevraagd.
Tweaker en monteur tegelijk.
Die hebben dan weer andere problemen gelukkigMLLL schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:57:
[...]
En dan te bedenken dat het bij Tesla Over The Air gaat, wat een rommelaartjes
Ik verwacht wel dat er een backup rom aanwezig is maar wellicht kan de dealer dit niet zelf zonder tussenkomst van VW of hij weet wellicht de procedure niet.
Sinds afgelopen donderdag een 1st (basic) in bezit.
Erg tevreden mee, al is het wel even wennen met alle features:)
twee vraagjes:
1) Kan je de verlichting zo instellen dat automatisch het dimlicht aangaat? Dus niet de automatisch stand die zelf bepaald welke stand de auto graag wil, maar direct bij start dimlicht.
2) Heeft iemand een snake manier gevonden om de laadkabel ergens op te hangen in de achterbak? De verlaagde bodem is de opslag voor de 220v kabel.
Ik dacht aan een haakje aan de beugel die achterop de rugleuning van achterbank zit.
Erg tevreden mee, al is het wel even wennen met alle features:)
twee vraagjes:
1) Kan je de verlichting zo instellen dat automatisch het dimlicht aangaat? Dus niet de automatisch stand die zelf bepaald welke stand de auto graag wil, maar direct bij start dimlicht.
2) Heeft iemand een snake manier gevonden om de laadkabel ergens op te hangen in de achterbak? De verlaagde bodem is de opslag voor de 220v kabel.
Ik dacht aan een haakje aan de beugel die achterop de rugleuning van achterbank zit.
1) probeer eens met de toets Mode van het verlichtingspaneel te spelen, ik denk dat het kan
2) die laadkabel zat bij mij in een zwarte stoffen zak met een haak die je op verschillende plaatsen kan ophangen. Omdat ik de 230V oplaadunit niet gebruik heb ik de laadkabel geplaatst in de ruimte waar optioneel de "trekhaak" wordt gemonteerd.
2) die laadkabel zat bij mij in een zwarte stoffen zak met een haak die je op verschillende plaatsen kan ophangen. Omdat ik de 230V oplaadunit niet gebruik heb ik de laadkabel geplaatst in de ruimte waar optioneel de "trekhaak" wordt gemonteerd.
Ik lees dat jullie blijkbaar een 230v oplader hebben voor de ID3, die wil ik eigenlijk ook wel.
Op de Volkswagen webshop staat die 'niet leverbaar' of kan ik die nog ergens anders krijgen?
Op de Volkswagen webshop staat die 'niet leverbaar' of kan ik die nog ergens anders krijgen?
toen in de webshop aangaf dat ik een email wou ontvangen zodra de lader weer beschikbaar was duurde het slechts een paar dagen en toen kreeg ik een email van VW webshop dat de lader weer te bestellen was
Nextnews meldt dat er een software-update is voor problemen met:
- airbag lamp
- achteruitrij camera
- zwart beeldscherm
- verlies van auto-hold functie
- zonnendakscherm
bron Duits
Wanneer deze problemen storend zijn, kan de dealer deze update uitvoeren.
- airbag lamp
- achteruitrij camera
- zwart beeldscherm
- zonnendakscherm
bron Duits
Tot nu toe alleen airbag waarschuwing gehad.
Hoop niet dat ik deze error krijg (lege 12v accu)
YouTube: My VW Id.3 died !!!
Hoop niet dat ik deze error krijg (lege 12v accu)
YouTube: My VW Id.3 died !!!
Nog meer leuks: YouTube: 4K BERGING - VIERKANT GEBLOKKEERDE VOLKSWAGEN ID.3
op youtube heb ik diverse keren gezien dat er een lelijke afwerking was onder de voorklep vlakbij de slotvanger. het leek wel alsof er wat bitumen strips waren geplakt en vervolgens werden meegespoten. die heb ik er gelukkig niet op. dat zijn dus echt zogenaamde running changes. wat daar nu eerst niet goed was is mij onduidelijk.
buz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:38:
Nextnews meldt dat er een software-update is voor problemen met:
- airbag lamp
- achteruitrij camera
- zwart beeldscherm
- zonnendakscherm
bron Duits
Maar nog geen verbeteringen qua snelheid?
Het enige waar ik nog over ontevreden ben is de navigatie, rij zo een file in. Of ik doe iets niet goed of dat werkt nog niet lekker. De file staat wel op het scherm verder.
Vanaf vrijdag een ID3 plus in bezit en afgezien van het software gedeelte ben ik zeer tevreden over de looks, stabiliteit en snelheid van de wagen. Ik kom vanaf een V40 en dan is dit toch wel heel vernieuwend 
Hoop dat de update van jan. nog wat zaken in de software gaat verbeteren, dat zou mooi zijn. Ik heb ergens gelezen (weet niet precies meer waar) dat de updates die hierna volgen OTA zijn?
Ik heb zelf al snel even gekeken, maar kon het zo snel niet vinden - waar zit de optie om automatische verkeer- en snelheids herkenning uit te zetten?
Naar mijn mening wordt er nu iets te vroeg afgeremd bij rontondes en stoplichten en heb ook al een keer afremmen naar 50 op een snelweg gehad vanuit het niets
Hoop dat de update van jan. nog wat zaken in de software gaat verbeteren, dat zou mooi zijn. Ik heb ergens gelezen (weet niet precies meer waar) dat de updates die hierna volgen OTA zijn?
Ik heb zelf al snel even gekeken, maar kon het zo snel niet vinden - waar zit de optie om automatische verkeer- en snelheids herkenning uit te zetten?
Naar mijn mening wordt er nu iets te vroeg afgeremd bij rontondes en stoplichten en heb ook al een keer afremmen naar 50 op een snelweg gehad vanuit het niets
onder het scherm op sneltoets assistentie drukken en vervolgens bij ACC kan je eea uitzetten
[ Voor 3% gewijzigd door Hansoverdiep op 27-10-2020 16:41 ]
Deze ochtend de auto afgegeven voor een software update. Zojuist bericht gekregen dat de auto zeker tot morgen moet blijven bij de dealer omdat de update heel groot zou zijn.
Duurt de update zo lang? Als er in januari een duizenden auto's moeten worden geüpdatet zal het wel weken / maanden gaan duren voordat iedereen aan de beurt is geweest.
ook net auto afgeleverd bij de dealer, kreeg volgende meldingen: storing aandrijflijn en niet bijhouden totaal kilometers. leenauto mee en afwachten
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.