Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 26 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laiting
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 14:59
ThaddeusX schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

Remt de auto dan ook meteen automatisch? Dat lijkt me levensgevaarlijk 8)7
Dat is ook de reden waarom je wél nog moet blijven opletten ;) .

Het is inderdaad gevaarlijk, omdat er ook nog van uit wordt gegaan dat je nog 130km/h rijdt op de snelwegen waardoor de auto vanzelf optrekt.

Als je de setting uitzet, worden de verkeersborden nog wel getoond, maar acteert de cruisecontrol er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:14
@vinom Op dit moment zit actieve rijstrookbegeleiding alleen op de MAX uitvoering. De basic en Plus hebben de corrigerende tik als je buiten de lijn dreigt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:41
Kacang schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:21:
@vinom Op dit moment zit actieve rijstrookbegeleiding alleen op de MAX uitvoering. De basic en Plus hebben de corrigerende tik als je buiten de lijn dreigt te gaan.
Eerste wat ik doe als ik mijn plus krijg is deze zooi uitzetten. Blifjt dit aanstaan of moet je iedere keer als je rijd dit uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
@Kanter Van wat ik begrijp moet je dat iedere keer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
Ik zie veel meldingen over de verkeersbord herkenning i.c.m. cruise control. Hebben jullie dat ook bij Volkswagen (bijv. de first movers club) gemeld als bug of zo?

[ Voor 9% gewijzigd door Lesilhouette op 13-10-2020 12:33 ]

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:41
Kacang schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:21:
Hmm, jammer. Dan zal de Enyaq alleen de corrigerende tik hebben op dit moment. Daar is nog geen assistentie plus pakket op te krijgen momenteel. Dank! De rest hoor in het Enyaq topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Vraag Aan de id3 bezitters. Werkt bij jullie die welkom’s licht 💡 elke keer? Soms als ik aanloop dan gaan de lampen aan, en andere keren niet. Lijkt wel willekeur. Heb de instellingen goed staan volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 16:56
Mistymo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:58:
Vraag Aan de id3 bezitters. Werkt bij jullie die welkom’s licht 💡 elke keer? Soms als ik aanloop dan gaan de lampen aan, en andere keren niet. Lijkt wel willekeur. Heb de instellingen goed staan volgens mij
Mmm, ik meen een patroon te ontdekken dat ie het in schemer / schaduwplek / als het donker is (bijna) altijd doet en bij daglicht (bijna) nooit ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kanter schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Eerste wat ik doe als ik mijn plus krijg is deze zooi uitzetten. Blifjt dit aanstaan of moet je iedere keer als je rijd dit uitzetten.
Wel goede info, zou voor mij al een reden zijn de ID 3/4 te laten staan. Super irritant van die hulpjes die onverwacht ingrijpen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laiting
KoezzyEV schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:32:
[...]

Mmm, ik meen een patroon te ontdekken dat ie het in schemer / schaduwplek / als het donker is (bijna) altijd doet en bij daglicht (bijna) nooit ;w
Volgens mij klopt dit. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alleen aangaat in het donker. Tot nu toe nog alleen overdag gereden, dus nog nooit gezien.

Gevonden: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OdspasB2VHt5GyHIM6yKG9-S_M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EtJ8bVp31yMHk7zgHqdSB05q.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Zojuist bericht van LP. Week 49 wordt ie geleverd.

Mag em ergens in brabant (waalwijk) ophalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:35
@Mistymo Hij doet dit alleen als het donker is en dus ook automatisch je lichten aan zouden gaan. Bij de oudere VW modellen moest je nog weleens je groot lichtschakelaar aantikken voor het uit stappen maar ik hoop toch dat dat inderdaad verleden tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:36
Gisteren mijn ID.3 max opgehaald. Wat problemen met aanmelden bij de We Connect ID APP bij de dealer, maar na reset wilde het thuis wel. Nu een beetje aan het gaan spelen met de opties. Door Lockdown wat minder ritjes dan normaal.

Jammer dat snelheid via verkeerbordherkenning / kaart niet werkt in Nederland.
  • Bord autoweg = 80
  • alle buitenwegen = 50
  • pikt borden op de parallelweg op
Nog geen snelweg gereden

Mis nog wel een reparatiesetje voor mijn banden. Ze hebben Continental WinterContact er opgezet voor de winter.

Hebben jullie ook een Fist Mover Club code gekregen? Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Laatst online: 14-09 23:33
Die krijg je ook niet. Want First Movers krijgen voordelen voor hun feedback. Die voordelen gaan nu naar Pon
Mijn app werkte in begin totdat ik eerste keer heb geladen. Nu werkt hij niet meer.

Ik vond ook al geen banden reparatie kit. of zitten er run flat banden op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Laatst online: 14:36
Nee, net gebeld met de dealer. Banden zijn niet runflat, maar ze mochten van de leasemaatschappij geen reparatie kit bijleveren. dan maar bellen bij een lekke band :|

Hij komt nog terug of first movers-club. Hij vond in de portaal een melding van Volkswagen, dat de dealers zelf de mails moeten versturen naar de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:27
Ik ben naar winterbanden voor de ID.3 aan het kijken. Op de Duitse VW website heb ik een brochure gevonden waarin ook stalen velgen voor de ID worden aangeboden, zie blz. 33. Iemand deze al in NL gespot? Anders wordt het ritje naar DTL. De winterkalog tref je hier aan: https://www.volkswagen.de...terraeder-und-reifen.html

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:10
als je stalen velgen zwaarder zijn kost je dat wel bereik....

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23
Kanter schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:30:
Zojuist bericht van LP. Week 49 wordt ie geleverd.

Mag em ergens in brabant (waalwijk) ophalen 8)7
Wanneer ongeveer heb je besteld en welke uitvoering? Probeer een idee te krijgen van de doorlooptijd. Heb zelf afgelopen maandag mijn keuze voor de Max doorgegeven aan LP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
VNBaaij schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

Wanneer ongeveer heb je besteld en welke uitvoering? Probeer een idee te krijgen van de doorlooptijd. Heb zelf afgelopen maandag mijn keuze voor de Max doorgegeven...
Plus uitvoering in kleur wit

8 oktober is de order naar leaseplan verstuurd vanuit de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23
En je hebt niet zelf een (voorkeur) dealer aangegeven/kunnen aangeven?

Bij de dealer waar ik proefrit heb gemaakt hebben ze uitvoering en kleur (Max/Mangan Grey) die ik wil op voorraad. Heb het in het formulier bij de opmerkingen gezet. Wie weet helpt het.

Ik ga er ivm bijtelling eigenlijk wel anuit dat het dit jaar nog gaat lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door VNBaaij op 14-10-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Dit keer niet, bij vorige auto wel gedaan.

Zou niet weten welke dealer het "snelst" kan leveren. Lijkt mij dat de lease maatschappij deze data heeft. Derhalve mijn lot overgelaten aan de LM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
MarcelGo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:30:
als je stalen velgen zwaarder zijn kost je dat wel bereik....
Daar heb je wel een punt, zal iets ongunstiger zijn denk ik.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• march1979
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-02 00:07
mcmiles schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Lijkt mij dat als je meer massa in beweging brengt dit idd meer energie kost. Maar als je dit niet tot stilstand brengt door de schijfremmen maar door het regenereren, dit eigenlijk niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Zwaarder kan bij constante snelheid voordeliger werken. Je hebt een soort van vliegwielen.
Alleen optrekken is het ongunstiger.
Daarom hebben standaard ICE auto's vele zwaardere vliegwielen dan race/sportauto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Zelf was ik ook voor winterbanden aan het kijken.
Ik had nu deze op het oog.
Kleber Krisalp HP 3 215/55 R18 99V XL, SUV
Velgen weet ik nog niet, wel dat ze zwart moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• march1979
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-02 00:07
Heb de auto nog niet terwijl deze 1 okt al in NL zou zijn. Vandaag maar weer eens bellen met de dealer.
Vraagje voor degene die de auto al wel hebben. Hebben jullie al software updates gehad?
Ben benieuwd of ze al kleine bugs oplossen over-the-air. Of zouden ze wachten tot de grote update in 2021?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:26
march1979 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:23:
Heb de auto nog niet terwijl deze 1 okt al in NL zou zijn. Vandaag maar weer eens bellen met de dealer.
Vraagje voor degene die de auto al wel hebben. Hebben jullie al software updates gehad?
Ben benieuwd of ze al kleine bugs oplossen over-the-air. Of zouden ze wachten tot de grote update in 2021?
De grote update bevat onder andere het mogelijk maken van over-the-air updates, dus nee, ik denk niet dat iemand al OTA updates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
march1979 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:23:
Nog geen update ontvangen. Denk dat dit ook nog niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman_
  • Laatst online: 17-09 13:21
mcmiles schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Stalen velgen zijn vaak genoeg juist lichter dan lichtmetalen velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanter
Soeski schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

De grote update bevat onder andere het mogelijk maken van over-the-air updates, dus nee, ik denk niet dat iemand al OTA updates krijgt.
Dit betekent dat iedere id.3 versie terug moet. Dus niet alleen de MAX versie voor AR?

Ben heel benieuwd wat de ervaring gaat zijn met VW en software updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:34
Hebben ze iets te doen in Q1 na de drukte om al die auto's nog voor einde jaar op 8% bijtelling te registreren en uit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
En collega van mij heeft "Sneeuw mode" voor zijn HUD. Hiermee worden de letters en cijfers in de HUD blauw in plaats van wit.
Ik heb die optie nog niet in mijn MAX. Mijn collega en ik weet nu alleen niet of hij dit sinds de levering heeft of dat dit via een update gegaan is.

Bij systeeminformatie heeft mijn collega
Hardware: H20
Software 0564
ABT Hardware H47 (Ik heb hier H55 (geloof ik. in ieder geval hoger)
ABT Software: 3074 (Hier heb ik 2xxx, lager dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:46
Kanter schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Dit betekent dat iedere id.3 versie terug moet. Dus niet alleen de MAX versie voor AR?

Ben heel benieuwd wat de ervaring gaat zijn met VW en software updates.
Dat klopt en was bekent. Q1 zou die update met de hand in de garage gedaan moeten zijn. Dan zou OTA moeten werken, maar eerst maar een zien.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
Net bevestiging gehad, volgende week donderdag mijn witte ID3 1st ophalen :)
2 weken later dan aangeven maar goed, na bijna een jaar wachten doe we het ervoor!

Wel vreemd dat mijn collega er dan al 6 weken in rond rijdt terwijl we het zelfde model op het zelfde moment besteld hebben bij dezelfde dealer. Eigen verschil is de kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:34
Wat ik begreep is dat de dealer (of Pon?) een klant al aan een auto koppelde voordat de auto’s in Nederland waren. Als je dan pech hebt met de Volkswagen trein van Duitsland naar Pon duurt het even. Klantgerichter zou ik het gevonden hebben om per bedrijf te leveren en auto’s die klaarstaan bij de dealer dan pas te koppelen aan een klant. Dan zou je dat soort onderlinge verschillen minder krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Laatst online: 16:34
Dat klopt. 'Mijn' ID.3 Max is ruim een jaar geleden gereserveerd en kon ik vandaag ophalen. Ongeveer 6 weken geleden heeft het bedrijf nog 5 extra ID.3's Plus besteld en die konden (als het nodig was) al een week of 2 geleden geleverd worden...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
Mijn MAX heeft geen sneeuwmode voor HUD (of ik kan deze instelling niet vinden LOL

Verder:

Hardware: H20
Software 0564
ABT Hardware H55
ABT Software: 2091
Nav Database: 20.7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
@KoezzyEV Ja ik heb dezelfde versie als jou dus. Mijn collega heeft onder "Auto -> interieur -> HUD display instellingen en dan de optie Sneeuw of normaal.
Wel grappig dat er dus nu al verschil zit in versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunther007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-02-2021
Witte plus, zou hem maandag ophalen. Maar dealer kwam maandag wel heel veel bugs tegen, dus wil die eerst oplossen. Super! Maar jammer dat VW Nederland zelfs voor de dealer slecht bereikbaar is, waardoor een fix niet op korte termijn te verwachtten is. oh ja, de trekhaak is ook meer verkocht dan op voorraad is, werd dus ook even vermeld dat ik die pas 2021 kan verwachtten....

Moet eerlijk zeggen dat ik iets anders van vw had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunther007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-02-2021
Gunther007 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:32:
Witte plus, zou hem maandag ophalen. Maar dealer kwam maandag wel heel veel bugs tegen, dus wil die eerst oplossen. Super! Maar jammer dat VW Nederland zelfs voor de dealer slecht bereikbaar is, waardoor een fix niet op korte termijn te verwachtten is. oh ja, de trekhaak is ook meer verkocht dan op voorraad is, werd dus ook even vermeld dat ik die pas 2021 kan verwachtten....

Die ID3 Facebook pagina valt ook tegen, had netjes bericht gestuurd om bovenstaande aan te kaarten, werd binnen 15 min verwijdert door beheerder. Alleen positieve pr... man man man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Gunther007 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:32:

Hoe gaat die dealer die bugs oplossen dan? Daar heb je toch een update van VW voor nodig die pas eind van het jaar op de ID.3 geleverd wordt (en voor de 1st Editions pas Q1 2021).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Ik mag hopelijk mijn T-Roc inruilen voor een ID.3 Ik hoop echt wel voor de MAX te gaan.

Vraagje aan de bezitters hier. Werkt het head-up display al? Ziet het er echt een beetje uit zoals in de demo filmpjes? Word besproken ik dit filmpje bijvoorbeeld, maar het laten zien doet ie niet :/

Hoe zijn de ervaringen met het geluid van de audio in de MAX? Ik heb nu in mijn T-Roc zo'n helix sound system laten zetten, wat best netjes klinkt nu. Hoop er niet (teveel) op achteruit te gaan eigenlijk.

Weet iemand of er dakdragers te koop zijn?

Hoe klinkt dat electric engine sound als je onder de 40km/h rijd :P

[ Voor 4% gewijzigd door Damian op 14-10-2020 23:31 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK1205
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 22:34
Damian schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:29:
Ik mag hopelijk mijn T-Roc inruilen voor een ID.3 Ik hoop echt wel voor de MAX te gaan.

Vraagje aan de bezitters hier. Werkt het head-up display al? Ziet het er echt een beetje uit zoals in de demo filmpjes? Word besproken ik dit filmpje bijvoorbeeld, maar het laten zien doet ie niet :/

[YouTube: Volkswagen ID.3 | Travel assist | HEAD up display | Adaptive Cruise Control | 10]

Hoe zijn de ervaringen met het geluid van de audio in de MAX? Ik heb nu in mijn T-Roc zo'n helix sound system laten zetten, wat best netjes klinkt nu. Hoop er niet (teveel) op achteruit te gaan eigenlijk.

Ik heb sinds gisteren de plus en hij bevalt me echt goed. Engine geluid klinkt wel grappig, net alsof er een ruimteschip langs je gaat.

Hier kan je t horen:
https://electrek.co/2019/...anded-electric-car-sound/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Ik ben zelf niet zo te spreken over het geluid. Te overheersend in de auto. Je bent al geneigd om, waar je 30 mag rijden, net iets daarboven te rijden voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
mouluh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:08:
Ik ben zelf niet zo te spreken over het geluid. Te overheersend in de auto. Je bent al geneigd om, waar je 30 mag rijden, net iets daarboven te rijden voor het geluid.
Yup, ik wil eigenlijk iets voor de speaker plakken / frutten / plaatsen om het volume te halveren, moet nog uitzoeken waar de speaker zit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:01

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Ik heb mijn Plus ook sinds gisteren. Tot nu toe super tevreden mee.
Ik ben verrast dat het rijgedrag (in positieve zin) zoveel op mijn oude Golf lijkt, maar dan veel relaxter en moeiteloos gevoel. Geluid is wat mij betreft gelijk aan de Golf: gewoon prima.

Het geluidje bij lage snelheid valt mij nauwelijks op, en ik vind het wel grappig klinken.
'Te overheersend' vind ik heel erg overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syith
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 07:41
Plus - Moonstone Grey, verwachte leverdatum is 10 november :) Voor mij is een laadpaal op eigen terrein niet mogelijk, dus nog even heen en weer karren naar de openbare laadpaal om de hoek. Iemand een tip voor een goede laadpalen-app (Android)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Chargemap ben ik zelf alvast aan het testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McSteve
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:03
@syith ik gebruik newmotion app en slimladen van van de bron. Aangezien ik zelf energie afneem bij van de bron kost die laatste laadpas/app mij 1,5 per maand maar dan betaal je geen transactie kosten bij laden. Omdat ik vaak tijdens parkeren maar beperkt hoef te laden kan wel voordelig zijn om pas/app te hebben die je dus de transactie kosten bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:44
Doe eens niet en hou het vriendelijk en inhoudelijk.

[ Voor 82% gewijzigd door deepbass909 op 15-10-2020 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laiting
Damian schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:29:

[YouTube: Volkswagen ID.3 | Travel assist | HEAD up display | Adaptive Cruise Control | 10]

In de max werkt de HUD wél al (al heb ik zelf niet erop gelet of je kan zien dat ook de verlichting aan staat).
Augmented reality Nav. nog niet. Dat komt als het goed is in de update in het voorjaar.

De andere vragen kan ik niet zo goed beantwoorden. Reed hiervoor in een toyota yaris, dus qua vergelijking is dan alles beter d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:42
mouluh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:08:
Ik vind het wel prettig. Het is een soort comfortabele zoem op de achtergrond. Het werkt verder wel want mensen horen je aankomen en gaan aan de kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
AMARONE schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Ik vind het wel prettig. Het is een soort comfortabele zoem op de achtergrond. Het werkt verder wel want mensen horen je aankomen en gaan aan de kant.
Mijn mening hierover is onveranderd:
De grootste onzin, verzonnen door mensen die een ICE rijden.

Ik ben wel benieuwd naar cijfers. Hoeveel EV’s zijn er méér betrokken bij ongevallen op parkeerterreinen dan ICE voertuigen?

Ik merk dat ik juist voorzichtiger rijd, daarnaast maken banden en airco voldoende geluid om je te horen.

Ook met de PHEV heeft dat hiervoor nog nooit een (bijna) ongeval opgeleverd.

Die geluiden lijken mij super irritant, want ze zijn er altijd, files op de snelweg, stoplichten zonder voetgangers.

Maar ik heb een impopulaire mening hierover :+

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

BlakHawk schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

Mijn mening hierover is onveranderd:
De grootste onzin, verzonnen door mensen die een ICE rijden.

Ik ben wel benieuwd naar cijfers. Hoeveel EV’s zijn er méér betrokken bij ongevallen op parkeerterreinen dan ICE voertuigen?

Ik merk dat ik juist voorzichtiger rijd, daarnaast maken banden en airco voldoende geluid om je te horen.

Ook met de PHEV heeft dat hiervoor nog nooit een (bijna) ongeval opgeleverd.

Die geluiden lijken mij super irritant, want ze zijn er altijd, files op de snelweg, stoplichten zonder voetgangers.

Maar ik heb een impopulaire mening hierover :+
Begrijpelijk, maar in NL/EU willen we de mogelijkheid geven aan mensen met een beperking een enigzins onafhankelijk bestaan te bieden. De richels in de stoep kan je zo ook als onzin wegstrepen en het bij geluid tot 30km is net zoiets. Slechtzienden kunnen zonder begeleiding de straat op. Het zou wel mooi zijn als je het geluid in het interieur zou kunnen dempen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
yec schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Begrijpelijk, maar in NL/EU willen we de mogelijkheid geven aan mensen met een beperking een enigzins onafhankelijk bestaan te bieden. De richels in de stoep kan je zo ook als onzin wegstrepen en het bij geluid tot 30km is net zoiets. Slechtzienden kunnen zonder begeleiding de straat op. Het zou wel mooi zijn als je het geluid in het interieur zou kunnen dempen.
En gaan we het dan ook voor nieuwe benzine wagens verplichten?

Er zijn er een aantal die je ook amper hoort

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lesilhouette
BlakHawk schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

En geldt hetzelfde niet voor (elektrische) fietsen en/of scooters? Zo blijven we bezig.

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Electromonkey schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:04:
Topic kende ik nog niet maar sluit me er graag bij aan. Afgelopen vrijdag een ID4 1st mogen bestellen :). Stond op het punt om de Enyaq te bestellen tot donderdag de ID4 prijzen bekend werden. Scheelt even €6.000 aan opties en een kleine kans dat hij dit jaar nog geleverd gaat worden. Volgens de dealer zit ik bij zijn eerste 10 bestellingen...even afwachten dus.

Heb nu overigens een eGolf en die gaat voor het vervoer zonder kinderen gebruikt worden. Dit zou een aardige upgrade, in ieder geval qua range, moeten worden :).
Heb je al wat meer info over levertermijn Electromonkey? Of is het een kwestie van afwachten :)

Ik heb ook direct besteld toen dat kon en krijg net van LM te horen dat het is gelukt om een ID.4 1st Max uit de eerste batch te claimen. Ik kan alleen geen kleur kiezen dus het wordt een blauwe. Had liever zwart gehad maar hier kan ik ook wel mee leven. Ook geen garantie dat het nog in 2020 lukt, maar dat ligt aan PON.. fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:34
oZy schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Heb je al wat meer info over levertermijn Electromonkey? Of is het een kwestie van afwachten :)

Ik heb ook direct besteld toen dat kon en krijg net van LM te horen dat het is gelukt om een ID.4 1st Max uit de eerste batch te claimen. Ik kan alleen geen kleur kiezen dus het wordt een blauwe. Had liever zwart gehad maar hier kan ik ook wel mee leven. Ook geen garantie dat het nog in 2020 lukt, maar dat ligt aan PON.. fingers crossed.
Gelijk maar even de dealer gebeld, hij zei dat het voornamelijk spookverhalen zijn. Er is vanuit PON nog geen enkel bericht uitgegan m.b.t. levertijden. Ik zit wel ook in die eerste batch, met een zwarte :9 . Hij verwacht volgende maand pas een datum te kunnen geven, voorlopig echt geen enkele belofte.

Wel heel gaaf dat jij de Max hebt kunnen bestellen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Electromonkey op 15-10-2020 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Electromonkey schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Gelijk maar even de dealer gebeld, hij zei dat het voornamelijk spookverhalen zijn. Er is vanuit PON nog geen enkel bericht uitgegan m.b.t. levertijden. Ik zit wel ook in die eerste batch, met een zwarte :9 . Hij verwacht volgende maand pas een datum te kunnen geven, voorlopig echt geen enkele belofte.

Wel heel gaaf dat jij de Max hebt kunnen bestellen 8)
Niet echt spookverhalen natuurlijk omdat VW het specifiek op de site had staan vanaf de aankondiging (29 sept) tot vlak voordat hij bestelbaar was (2 okt) dat de 1st editions nog in 2020 op kenteken zouden worden gezet ivm bijtelling. Maar goed.. we gaan het wel merken, vooral in de portemonnee :') (scheelt 100 netto p/maand).

[ Voor 5% gewijzigd door oZy op 15-10-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

BlakHawk schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Dat zou wel logisch zijn, al verwacht ik dat hybride auto's snel verdwijnen van de markt en het probleem zal zich dan vanzelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:34
oZy schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Niet echt spookverhalen natuurlijk omdat VW het specifiek op de site had staan vanaf de aankondiging (29 sept) tot vlak voordat hij bestelbaar was (2 okt) dat de 1st editions nog in 2020 op kenteken zouden worden gezet ivm bijtelling. Maar goed.. we gaan het wel merken, vooral in de portemonnee :') (scheelt 100 netto p/maand).
Oh dat wist ik dan niet weer niet. Terecht dat er verwachting zijn vanaf de kopers, die heb ik nu dus ook :P .
Zou echt heel erg lekker zijn... ik heb vooral vergeleken met de Enyaq en bij levering dit jaar scheelt het me bijna 2,5k per jaar. Dit was wel een combinatie met de lagere leaseprijs van de ID.4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik V.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-12-2024
Nou vanochtend mocht ik dan ook eindelijk mijn ID.3 Plus ophalen bij de dealer.
Althans, dat was de bedoeling....

De verkoper bleef wel erg lang weg. Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw, mijn ID.3 geeft een airbag error en stopt er direct helemaal mee. :F .. Lekker begin zo :(

En ik was juist zo enthousiast geworden van alle leuke verhalen hier!
Nu tijdelijk een T-Roc mee, maar ja ben er goed chagrijnig van. Tis dat mijn baas geen Tesla toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Iemand een lakstift bij de auto gekregen?. Er heeft al iemand tegen mijn achterbumper gezeten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buz
  • Laatst online: 08:20

buz

Onze plus heeft ook geregeld een airbag storing, maar je kunt er wel mee rijden. Een andere keer is het weer weg.
De verkoper adviseerde langs te komen, zodat ze hem aan de laptop kunnen hangen.
Schijnt vaker voor te komen.

Verder ben ik best tevreden met de automatische snelheidsvoorspelling en bordenherkenning.
Toegegeven, het is even wennen, maar het gaat best goed. Zodra een bord ‘herkend’ is en hij pakt een andere snelheid, dan is de auto snel weer terug op de voorgaande snelheid door op ‘RES’ te drukken.
Je moet wel blijven opletten bij deze systemen. Ongetwijfeld kan het nog verbeterd worden.
Op het stuur kan je eenvoudig de snelheid verhogen of verlagen, los van wat hij herkend heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
De verkoper bleef wel erg lang weg. Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw, mijn ID.3 geeft een airbag error en stopt er direct helemaal mee. :F .. Lekker begin zo :(
Balen dit! Kan mij jouw teleurstelling goed voorstellen. Volgens mij zijn die airbag errors een veel voorkomende melding die naar ik begrijp na enige tijd weer verdwijnt. Lijkt meer een software issue dan een daadwerkleijk probleem maar dit soort meldingen wil je natuurlijk niet zien!

Nog twee weken en dan dan komt mijn uitlevering, wordt wel spannend zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buz

buz

Mistymo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:58:
Werkt bij ons ook niet altijd. :?

Enige tijd gehad dat het helemaal niet meer werkte. Tip van dealer was: in de auto de mode voor automatische verlichting voeren even doorlopen en weer op auto zetten.
Daarna deed hij het bij mij weer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 22:29
Zojuist ook mijn ID.3 Max op mogen halen. Al 4km. mee mogen rijden :-P!
Vanavond alles goed instellen en uittesten.

Tot zover werkt alles goed en nog geen storingen gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIEJAt0r00HFJ9o-jfZsNL_DhwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJ6pefgg7s0pNOLF0I0P9eX9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVYLdiniKiJTbJ4Aedn4-onmhMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kE8Z9gmU2o3O27McXIW8IL6H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

YouTube: VW ID.3 First Edition im Test: Kann das "Volks-Elektroauto" im erste...

hier komt de id.3 goed voor de dag! nu de bugs nog snel oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

@SjoerdGTI Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
buz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:19:
Onze plus heeft ook geregeld een airbag storing, maar je kunt er wel mee rijden. Een andere keer is het weer weg.
De verkoper adviseerde langs te komen, zodat ze hem aan de laptop kunnen hangen.
Schijnt vaker voor te komen.
Een collega (met een Plus) heeft ook een airbag melding (gelijk op de terugweg na het afhalen bij de dealer). Is bij een andere dealer langs geweest maar deze konden er niet direct iets aan doen - in afwachting van een software update. Enigszins verontrustend dat de dealer niet kon (of wilde) garanderen dat de airbags wel gewoon correct functioneren, zolang de melding er is :X

Ik heb mijn Max nu zelf 2 dagen en pas +/- 180km gereden. Dit naar volle tevredenheid - nog geen vreemde zaken kunnen ontdekken. Snelheidsvoorspelling op basis van verkeersborden nog niet aan gehad. Ook zonder deze functie wel gemerkt dat je (uiteraard ;)) goed op moet blijven letten i.c.m. Travel Assist. Ik reed door de nieuwe tunnel op de A9 bij Diemen, die nog niet bekend is in de ingebouwde navigatie. De auto dacht dat ik inmiddels ergens in de bebouwde moest rijden, dus allerlei meldingen over kruispunten etc. in beeld incl. bijbehorende vermindering van snelheid. En dat een paar keer achter elkaar - dus op dergelijke stukken weg toch maar zonder ACC/Travel Assist :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:42
Ik tik bijna de 2000km aan, geen meldingen of storingen verder gehad.

Qua handigheidjes blijf ik leren, zoals de zijspiegel instellen bij achteruit rijden, de deur sluiten met de palm van je hand bij het handvat, etc.

Eerste krasbeurt ook geweest nu, wat een heerlijke auto. Wat ik wel hoop is dat volkswagen de Tesla route neemt.. Blijvend updaten en nieuwe functies brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igorpigor
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06-2021
Levering van mijn id3 voor de 2e keer uitgesteld. Wordt nu week 46. Baal ik wel van, want huidige auto al verkocht. Ik ben particuliere koper (volgens mij 1 van de weinigen hier) en heb het basismodel besteld (de meerprijs voor de plus en max van respectievelijk 6 en 12 mille is het van eigen geld voor mij niet waard). Ik begrijp van dealer dat weinig basismodellen zijn gemaakt, wellicht komen die daarom ook laat. Zijn er mensen die het basismodel al uitgeleverd hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Eigenlijk best triest dat VW iets simpels als een airbagstoring niet kan oplossen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
igorpigor schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:54:
Levering van mijn id3 voor de 2e keer uitgesteld. Wordt nu week 46. Baal ik wel van, want huidige auto al verkocht. Ik ben particuliere koper (volgens mij 1 van de weinigen hier) en heb het basismodel besteld (de meerprijs voor de plus en max van respectievelijk 6 en 12 mille is het van eigen geld voor mij niet waard). Ik begrijp van dealer dat weinig basismodellen zijn gemaakt, wellicht komen die daarom ook laat. Zijn er mensen die het basismodel al uitgeleverd hebben gekregen?
Collega van mijn rijd al 5 weken een basis, ik komende donderdag. Zijn wel 'bedrijfsautos' aangeschaft door het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Emacee schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

Waar jullie naar op zoek zijn is dit denk ik:

[Afbeelding]

Metron 16A 1-fase Schuko Mennekes laadkabel

Stukje duurder dan het alternatief wat VW aanbiedt maar je kan er zo goed als zeker van zijn dat die niet meer dan 2.3kW laadt en wel zo'n blok in de kabel heeft. Heb nog geen enkele andere fabrikant gezien die alles in de kabel heeft verwerkt terwijl het zoveel logischer en praktischer is.
Heb zelf deze kabel (nog) niet omdat ik op zoek ben naar een voordeligere variant, als ik die niet kan vinden voor m'n ID.3 geleverd wordt zal ik toch maar deze gaan bestellen.
Emacee, ben je al iets opgeschoten in het zoeken naar een goedkoper alternatief. Ik in ieder geval niet, even nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
AMARONE schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:45:
Ik tik bijna de 2000km aan, geen meldingen of storingen verder gehad.

Qua handigheidjes blijf ik leren, zoals de zijspiegel instellen bij achteruit rijden, de deur sluiten met de palm van je hand bij het handvat, etc.

Eerste krasbeurt ook geweest nu, wat een heerlijke auto. Wat ik wel hoop is dat volkswagen de Tesla route neemt.. Blijvend updaten en nieuwe functies brengen.
Ik tik ook bijna 2000km aan en geniet elke dag. Wat mij laatst wel opviel is dat ik in de auto beetje met systeem aan het klooien en was en dat ik de mogelijkheid zag om de spiegels auto te verwarmen. Echter toen ik dat wilde aanklikken ik een melding kreeg van dat de auto aan moest staan. Ik vervolgens op de rem getrapt en weer naar instelling, maar de mogelijkheid was verdwenen. 🤔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mouluh
Vandaag voor eerst eens aan snellader gehangen. Accu was niet op temperatuur maar toch 87kw gehaaldAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGoWhkQktge6_eF4PpkMfq-yzwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYz5jJkFrtS1EGMAcLEqlxUe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door mouluh op 16-10-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Laatst online: 17-09 22:52
Mistymo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Ik tik ook bijna 2000km aan en geniet elke dag. Wat mij laatst wel opviel is dat ik in de auto beetje met systeem aan het klooien en was en dat ik de mogelijkheid zag om de spiegels auto te verwarmen. Echter toen ik dat wilde aanklikken ik een melding kreeg van dat de auto aan moest staan. Ik vervolgens op de rem getrapt en weer naar instelling, maar de mogelijkheid was verdwenen. 🤔
Spiegelverwarming aanzetten kan geloof ik met het draaiknopje in de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Laatst online: 17-09 22:52
Vandaag ook mijn ID.3 opgehaald en een ritje gemaakt, rijdt prima!

Ik heb een vraag over de WeConnectID app. Ik heb hem gekoppeld aan de auto, maar zie op het homescreen alleen de knop edit homescreen. Als ik daar op druk komt er customise your home screen in beeld, maar ik kan daar niks instellen. Heeft iemand dit al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:04
mcmiles schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:52:
[...]

Emacee, ben je al iets opgeschoten in het zoeken naar een goedkoper alternatief. Ik in ieder geval niet, even nieuwsgierig.
Heb helaas geen ander alternatief kunnen vinden wat compact te maken is, alleen een wat groot exemplaar die wel eenvoudig is en compatible lijkt met alle type auto’s in tegenstelling tot SimpleEVSE.

Wel heb ik van Muxsam bericht gehad dat hun prototype nog niet goed genoeg was om als product te gaan verkopen, het heeft op dit moment even geen prioriteit maar wellicht dat dat in de toekomst nog een kanshebber wordt.

Kortom, ik ga er toch maar een bestellen. Met een beetje geluk is het PCB in de connector te doorgronden en kan ik er nog een namaken ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLosDm0j0YfH-9t3LZLv9S5wo3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFki63oTbKT56UsYRgUCCwRL.jpg?f=fotoalbum_large

In ander nieuws, Brodit heeft een ProClip uitgebracht voor de ID.3
Toch handig om een telefoon in zicht te kunnen houden zolang CarPlay er nog niet op zit. Weet iemand of er developer updates worden uitgebracht door Volkswagen? Kan geen nieuws vinden over het release pas ban software-updates voor de ID-range.

[ Voor 12% gewijzigd door Emacee op 16-10-2020 20:18 ]

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Emacee schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:18:
[...]

Heb helaas geen ander alternatief kunnen vinden wat compact te maken is, alleen een wat groot exemplaar die wel eenvoudig is en compatible lijkt met alle type auto’s in tegenstelling tot SimpleEVSE.

Wel heb ik van Muxsam bericht gehad dat hun prototype nog niet goed genoeg was om als product te gaan verkopen, het heeft op dit moment even geen prioriteit maar wellicht dat dat in de toekomst nog een kanshebber wordt.

Kortom, ik ga er toch maar een bestellen. Met een beetje geluk is het PCB in de connector te doorgronden en kan ik er nog een namaken ;-)

[Afbeelding]

In ander nieuws, Brodit heeft een ProClip uitgebracht voor de ID.3
Toch handig om een telefoon in zicht te kunnen houden zolang CarPlay er nog niet op zit. Weet iemand of er developer updates worden uitgebracht door Volkswagen? Kan geen nieuws vinden over het release pas ban software-updates voor de ID-range.
Dank voor de snelle reactie Emacee. Ik denk dat ik ook maar voor SimpleEVSE ga, mooie kabel en geen doos in de kabel. Brodit houder is wel handig idd tot er CarPlay is. Goed product weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Even een vraag aan de ID3 rijders: hoe schakel je de interieurbewaking tijdelijk uit?
Ik wil mijn hond achterlaten in de auto namelijk (eventjes natuurlijk). In mijn Golf zat een knopje naast de deur. Het instructieboekje geeft aan bij Wagen -> openen en sluiten -> maar daar staat niks zoals interieurbewaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buz

buz

nietnormaal schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:17:
Vandaag ook mijn ID.3 opgehaald en een ritje gemaakt, rijdt prima!

Ik heb een vraag over de WeConnectID app. Ik heb hem gekoppeld aan de auto, maar zie op het homescreen alleen de knop edit homescreen. Als ik daar op druk komt er customise your home screen in beeld, maar ik kan daar niks instellen. Heeft iemand dit al gehad?
De enige oplossing momenteel is de auto terug te zetten naar fabrieksinstellingen via het scherm in de auto. Vervolgens alles opnieuw instellen en de auto weer toevoegen in de app.
Daarna werkte het bij meerdere mensen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Weet iemand of er een dubbele bagagebodem in de ID.3 zit, of is dit een extra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoerdGTI
mcmiles schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:09:
Weet iemand of er een dubbele bagagebodem in de ID.3 zit, of is dit een extra?
Op de MAX versie zit die er standaard bij. Volgens mij bij de andere twee is het een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
nietnormaal schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Spiegelverwarming aanzetten kan geloof ik met het draaiknopje in de deur.
Ja dat snap ik, maar in het systeem (auto, buitenkant, spiegels) stond een optie om buitenspiegels automatisch te laten verwarmen. Echter zie die optie nu niet meer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 23:09
gisteren 2x de wagen IRL gezien, toch een mooie verschijning. Interieur oogt ook (van buitenaf) futuristisch. Ik hoop echt dat VW de software (lees: Android auto) snel up to date krijgt, dan gaat dit voor veel kleine gezinnen volgens mij een hele fijne auto zijn. En in een revamp / update het interieur qua kwaliteit verhogen, zal ook veel mensen over de streep trekken.

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zooi4niek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:56
Sinds afgelopen vrijdag rij ik in de ID.3 (geen plus of max). De auto rijdt heerlijk (ik kom van een hand geschakelde Ford C-max). De auto ligt lekker op de weg, accelereert snel en is stil. Wel wat minder bagageruimte dan in de C-max, maar wel voldoende voor normaal gebruik. We kunnen er met z'n vieren ruim in zitten. Eind augustus als particulier gekocht en nu dus al geleverd. Het hele parkeerterrein bij de dealer stond vol met uit te leveren ID.3's. De WeConnectID app ook geinstalleerd, maar werkt waardeloos.Gisteren een langere rit gemaakt van 200 km met veel snelwegkilometers. De accu ging van 80% naar 25%. Prima bereik voor mij. Kortom, een fijne auto waar ik nog hopelijk lang plezier van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
zooi4niek schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 06:22:
Sinds afgelopen vrijdag rij ik in de ID.3 (geen plus of max). De auto rijdt heerlijk (ik kom van een hand geschakelde Ford C-max). De auto ligt lekker op de weg, accelereert snel en is stil. Wel wat minder bagageruimte dan in de C-max, maar wel voldoende voor normaal gebruik. We kunnen er met z'n vieren ruim in zitten. Eind augustus als particulier gekocht en nu dus al geleverd. Het hele parkeerterrein bij de dealer stond vol met uit te leveren ID.3's. De WeConnectID app ook geinstalleerd, maar werkt waardeloos.Gisteren een langere rit gemaakt van 200 km met veel snelwegkilometers. De accu ging van 80% naar 25%. Prima bereik voor mij. Kortom, een fijne auto waar ik nog hopelijk lang plezier van zal hebben.
Klinkt goed, ik krijg dezelfde versie eind oktober. We gaan rond dezelfde tijd verhuizen.
Helaas duurt het ongeveer 2 maanden voordat de laadpaal geleverd kan worden, dus die tijd moeten we nog zien vol te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
zooi4niek schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 06:22:
Verstandige keuze, het scheelt maar liefst 6000,- met de plus uitvoering. Denk je dat je iets van de luxere versie gaat missen?

Alvast veel prettige en veilige kilometers toegewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zooi4niek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:56
Alleen de achteruitrijcamera mis ik, maar daarvoor was de Plus mij te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Mag eind oktober mijn plus ophalen, zal mijn eerste ervaringen delen. Ik kijk er naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Bensjero schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:08:
Even een vraag aan de ID3 rijders: hoe schakel je de interieurbewaking tijdelijk uit?
Ik wil mijn hond achterlaten in de auto namelijk (eventjes natuurlijk). In mijn Golf zat een knopje naast de deur. Het instructieboekje geeft aan bij Wagen -> openen en sluiten -> maar daar staat niks zoals interieurbewaking.
Inmiddels een antwoord van de dealer:
Er schijnt helemaal geen alarm te zitten op mijn ID3 plus! Terwijl het wel in mijn nederlandstalig boekje staat.

Iemand hier al een keer naar gekeken?
Ik heb t nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
zooi4niek schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:48:
Alleen de achteruitrijcamera mis ik, maar daarvoor was de Plus mij te duur.
Die kan er ongetwijfeld later opgebouwd, dat lijkt me niet ingewikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
Bensjero schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:44:
[...]
Inmiddels een antwoord van de dealer:
Er schijnt helemaal geen alarm te zitten op mijn ID3 plus! Terwijl het wel in mijn nederlandstalig boekje staat.

Iemand hier al een keer naar gekeken?
Ik heb t nog niet getest.
Ik heb een Max en daar zit ook geen alarm op...
RonaldPr schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:42:
[...]
Die kan er ongetwijfeld later opgebouwd, dat lijkt me niet ingewikkeld
De camera zit in het VW logo (ofwel: handvat achterklep), dus die zal vervangen moeten worden. Of er af-fabriek (in de 1st Basis) al bedrading naar toe loopt weet ik niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
MetaalMan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:45:
[...]

Ik heb een Max en daar zit ook geen alarm op...

[...]

De camera zit in het VW logo (ofwel: handvat achterklep), dus die zal vervangen moeten worden. Of er af-fabriek (in de 1st Basis) al bedrading naar toe loopt weet ik niet.
Als je bedenkt dat de Plus niet eens bedrading heeft voor de speakers achterin; ga er maar niet van uit. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Zaterdag een proefrit gemaakt in een ID.3 Max.

Aantal dingen die me positief en negatief opvielen, dwars door elkaar.
  • Geluid van de audio/speakers viel me redelijk mee. Had echt slechter verwacht, hoop wel dat Apple Carplay er snel gaat komen :P
  • ID.Light deed weinig tot niks, heb 1 keer het randje zien oplichten, daarna niks meer gezien. Bug of instelling? Leek allemaal netjes ingeschakeld te zijn in de instellingen
  • De 20" velgen zijn echt lelijk :X Gelukkig kan je ze retour geven, en krijg je er 900 euro voor terug. Heb een nette folder meegekregen met alternatieve velgen die 100 keer beter staan, met een meerprijs van +/-250 euro.
  • Traffic Assist/ACC verkeersbordherkenning werkte echt bagger. Kan zijn dat ik nog wat met instellingen moet prutsen als ik er straks 1 heb, maar dat verkeersbordherkenning is zwaar irritant. 60km/h bord in de berm van de parallelweg op de snelweg en BAM, 60km/u op de snelweg :/
  • Draaicirkel is erg prettig
  • Vermogen ook prima, lekker pittig, vooral in Sport stand
  • Knopjes op het stuur moeten ze echt ritueel verbranden, wat een verschrikking. Ook de lay-out is zwaar onlogisch, vooral de audio besturing
  • Rempedaal wat aan de zachte kant, mag van mij wel iets directer allemaal
  • Navigatie werkte in principe prima, en werkt dan wel weer leuk samen met de Traffic Assist. Netjes afremmen voor bochten en rotondes, al zij het wat vroeg voor mijn normale rijgedrag (sportief :P)
  • Dode hoek waarschuwingslampje veeeeeeeel te fel. Daar gaat echt wel een led dim sticker overheen Ik dacht dat mijn richtingaanwijzer vast bleef staan toen ik dat voor de eerste keer zag in mijn spiegel. Erg irritant
  • Headsup Display was ff wennen, maar is toch wel erg praktisch. Je houd echt netjes je zicht naar voren daardoor.
Eens kijken of ik hem vandeweek nog een keer kan krijgen om nog eens met die Traffic Assist dingen te pielen. Ben eigenlijk al met al best enthousiast over de auto.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
Mistymo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Als je op de WeConnect ID app opent en dan onderaan op je auto icoon drukt zie je de volgende optie die je aan kan zetten, daar zitten de spiegels ook bij in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmnPAnrCR7D_Tc1sIyaJa7FnOWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxEaBmKWkFjVxq1wFolxR7qm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
SjoerdGTI schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:46:
[...]

Als je op de WeConnect ID app opent en dan onderaan op je auto icoon drukt zie je de volgende optie die je aan kan zetten, daar zitten de spiegels ook bij in:
[Afbeelding]
Dat is in de app. Maar je hebt in de auto zelf ook een optie op automatisch spiegels verwarmen. En dan bedoel ik niet het knopje wat je kan inschakelen bij het raam, maar in het infotainment. (Auto-exterieur-spiegels). Alleen zie die optie er niet meer bijstaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
Ik zie hier wat gemixte berichten over de we-connect app. Ik heb vrijdag m'n Max toegevoegd aan de app, maar ik vind dat ik er bar weinig in kan zien of instellen.
Eigenlijk is het enige wat ik kan zien is de auto, batterij-percentage/bereik en beperkte instellingen voor klimatisering. Niet zoals verwacht of de auto open/dicht is, geen route klaarzetten in de navigatie, etc.

Gecertificeerd prutser!

Pagina: 1 ... 26 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.