Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 25 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
MLLL schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

Is het niet zo dat je je aanwinst vergoeilijkt?
Dat de mindere aspecten wel aanwezig zijn maar dat je e nog niet wilt zien?
Als je mijn eerdere Posts hebt gelezen dan zie je dat ik best een paar minpunten benoem, maar om te zeggen dat de hele auto ruk is veel te overdreven.

Vindt het prima dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft als het om auto’s gaat en dat de ene niet de ander zijn smaak is snap ik ook. Gelukkig maar anders zou iedereen hetzelfde rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
GeleFles schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:08:
Ik zit er een beetje hetzelfde in als Blue-eagle, ik mocht een nieuwe lease-auto uitzoeken.
De ID.3 was binnen budget en stond ook hoog op wishlist.
Ondanks dat ik een voorstander ben van nieuwe techniek en graag elektrisch wilde rijden (kom van een Golf GTE), is het hem toch niet geworden.

Voor hetzelfde leasebudget kan ik een mooie Audi, BMW of Mercedes leasen, die allen van binnen een veel meer premium gevoel geven. (de ID.3 wint het alleen op rijgeluid)

Mijn bijtelling is uiteraard een flink stuk hoger, maar als ik elke dag het 'net niet' gevoel heb als ik in de auto stap, word ik daar ook niet vrolijk van, vandaar de keuze voor een klassieke benzineauto.

Desondanks denk ik dat er ook genoeg mensen dit voor lief nemen en die wens ik dan ook heel veel plezier met hun auto, ik denk dat we komend jaar een hoop ID.3's op de weg gaan zien!
Wat is het geworden als ik vragen mag? Puur uit interesse. Of heb je nog een shortlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Heren, ik denk dat velen twee zeer belangrijke punten over het hoofd zien.

VW wordt keihard afgeperst door de VS met het zogenaamde Dieselschandaal. Dat heeft ze tot nog toe 30 miljard dollar gekost. Daarom moet er bezuinigd worden.

Vervolgens moet VW de ID3 betaalbaar houden. God moge weten hoeveel de ontwikkeling van het MEB platform heeft gekost. Als men weet dat op elke e-UP 5000E verliest wordt gedraaid, en vermoedelijk ook op de e-Golf, is het logisch dat VW ergens de kostendrukking moet doen, en dat laat zich deels zien in het interieur. Het is inderdaad niet anders. Mooi interieur ID3 zou een vanafprijs van 60k hebben.

Overigens is het zo dat VAG heer en meester is in interieurbouw. Geen enkele fabrikant stop zoveel tijd en energie in het maken van goede interieurs. Zij zijn de baas boven baas, geen enkele fabrikant komt enigszins in de buurt. Niet alleen het merk VW had altijd een meer premium en kwalitatief beter interieur dan de overige massamerken, Audi stak met kop en schouders uit in het premium segment, om maar te zwijgen over Bentley en Porsche. De dieselgate afpersing heeft helaas zijn sporen achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

naii11 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:50:

VW wordt keihard afgeperst door de VS met het zogenaamde Dieselschandaal. Dat heeft ze tot nog toe 30 miljard dollar gekost. Daarom moet er bezuinigd worden.

Vervolgens moet VW de ID3 betaalbaar houden. God moge weten hoeveel de ontwikkeling van het MEB platform heeft gekost. Als men weet dat op elke e-UP 5000E verliest wordt gedraaid, en vermoedelijk ook op de e-Golf, is het logisch dat VW ergens de kostendrukking moet doen, en dat laat zich deels zien in het interieur. Het is inderdaad niet anders. Mooi interieur ID3 zou een vanafprijs van 60k hebben.

Overigens is het zo dat VAG heer en meester is in interieurbouw. Geen enkele fabrikant stop zoveel tijd en energie in het maken van goede interieurs. Zij zijn de baas boven baas, geen enkele fabrikant komt enigszins in de buurt. Niet alleen het merk VW had altijd een meer premium en kwalitatief beter interieur dan de overige massamerken, Audi stak met kop en schouders uit in het premium segment, om maar te zwijgen over Bentley en Porsche. De dieselgate afpersing heeft helaas zijn sporen achtergelaten.
naii11 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:46:
[...]

Wat is het geworden als ik vragen mag? Puur uit interesse. Of heb je nog een shortlist?
Afpersing?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
naii11 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:50:

Huh? Jij kijkt met zo’n extreme ‘VAG’-bril de wereld in, dat is bijna niet te bevatten.

Het dieselschandaal is iets wat VW willens en wetens gedaan heeft om de boel te bedonderen. Daar betalen ze nu alsnog de rekening voor.

Interieur van VW is overigens meestal prima, maar ‘baas boven baas, geen enkele fabrikant komt enigszins in de buurt’?! Er zijn in het C-segment zijn er genoeg fabrikanten met goede, gelijkwaardige interieurs. Bijvoorbeeld Volvo, Mazda, eigenlijk zijn de meeste interieurs vergelijkbaar...
De ID.3 heeft echter een interieur met meer harde materialen en zit daarmee onder de kwaliteitsbeleving van een golf en meer richting een polo. Is gewoon een keuze, prima te verklaren (kosten drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 09:37
Li1quid schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:57:
Jongens, Blue-eagle lijst gewoon feiten op die waar zijn. Ik rij zelf met een Golf en vind het interieur van de ID3 ook maar plastieke bak. Al de touchbediening is ook een stap terug.
Dat maakt het nog geen waardeloze auto.

Daar kan je zo ongeveer stoppen met lezen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Ja een gigantische hoax, en de media is in hun handen. Dus of betalen en 'toegeven', of kapotgemaakt worden. Dat is afpersing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Smobbo schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:25:
[...]

Huh? Jij kijkt met zo’n extreme ‘VAG’-bril de wereld in, dat is bijna niet te bevatten.

Het dieselschandaal is iets wat VW willens en wetens gedaan heeft om de boel te bedonderen. Daar betalen ze nu alsnog de rekening voor.

Interieur van VW is overigens meestal prima, maar ‘baas boven baas, geen enkele fabrikant komt enigszins in de buurt’?! Er zijn in het C-segment zijn er genoeg fabrikanten met goede, gelijkwaardige interieurs. Bijvoorbeeld Volvo, Mazda, eigenlijk zijn de meeste interieurs vergelijkbaar...
De ID.3 heeft echter een interieur met meer harde materialen en zit daarmee onder de kwaliteitsbeleving van een golf en meer richting een polo. Is gewoon een keuze, prima te verklaren (kosten drukken).
Dieselschandaal? Dat is gewoon economische oorlogvoering. Hilarisch hoe VW met z'n schone en zuinige TDI's de boosdoener is terwijl Amerikaanse fabrikanten auto's maken die een veelvoud aan troep uitstoten. Ze kunnen de technologie niet bijbenen, dus hebben ze diesel de nek omgedraaid. Amerikaanse motortechnologie stamt hoofdzakelijk uit de jaren 50 en 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
naii11 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Ja een gigantische hoax, en de media is in hun handen. Dus of betalen en 'toegeven', of kapotgemaakt worden. Dat is afpersing.
Misschien moet je Dirty Money: Hard NOx op netflix eens kijken, dan snap je misschien beter waar die dieselgate precies over gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Rev! schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Misschien moet je Dirty Money: Hard NOx op netflix eens kijken, dan snap je misschien beter waar die dieselgate precies over gaat....
Joh, een Amerikaanse serie?

Jij weet echt niet wat er achter de schermen gebeurt he? Gewoon klakkeloos aannemen wat er uit de VS komt?

De VS is de allergrootste firma list en bedrog die de wereld ooit gezien heeft. Zowel vijanden en 'bondgenoten' en hun economieën liggen constant onder vuur.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:49

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Zullen we het gewoon weer (objectief en met respect voor ieders mening) over de VW ID reeks hebben?

Ik krijg 'mijn' ID.3 volgende week. Moonstone Grey 1st Plus. Ik rijd nu een Golf 7.5.
En als ik eerlijk ben is het een stapje terug in afwerking.
Stoelen zijn (denkik) ietsje minder qua zij steun, en wat hardere materialen her en der.
De virtual cockpit ga ik ook missen!

Ik ben wel positief verrast dat, ondanks gebruik van goedkopere hardere materialen, er toch wel een luxe en fijne look & feel gecreëerd is door VW in de ID.3.
En als ik de ID.3 even helemaal in (mijn) perspectief plaats, heeft voor mij de doorslag gegeven dat het mij behoorlijk wat geld scheelt in de maand. Anders had ik misschien wel weer een Golf gereden (alhoewel ik de Golf 8 er ook niet mooier op vind geworden t.o.v. de 7.5).

Ik heb erg veel zin in sochtends zonder te hoeven krabben in een warme auto stappen, en geruis- en traploos door het verkeer te zoeven. En dat dan met groot licht aan... lijkt me heerlijk _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Bensjero op 08-10-2020 10:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistymo
  • Laatst online: 03-03-2022
Bensjero schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:29:
Zullen we het gewoon weer (objectief en met respect voor ieders mening) over de VW ID reeks hebben?

Ik krijg 'mijn' ID.3 volgende week. Moonstone Grey 1st Plus.
Veel plezier volgende week. Ik heb er alweer 1400km op zitten en geniet elke keer weer. Massagestoel aan, lekker muziekje op de achtergrond en heerlijk soepeltjes versnellen elke keer en dat met een serene rust. 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buz
  • Laatst online: 18-09 08:20

buz

Wij zijn overgestapt van Toyota (geen elektrische modellen, want die hoopte geloof ik op de waterstofrevolutie) naar de VW ID.3

Qua afwerking is de VW dan luxer, dus het is ook wat je gewend bent.

Tot nu toe heel tevreden en persoonlijk vind ik het echt een mooie auto die niet te groot is en binnenin groter voelt.

Hopelijk komt er op termijn wel een oplossing voor een aantal glitches.
Gelukkig is er een breed draagvlak bij VW voor het laten slagen van deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
Zandje06 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:28:
Het gaat bij de ID.4 1st om grote accu pakket van 77kWh. De 1st Max is fully loaded en vergelijkbare configuratie bij Enyaq komt hoger uit.
Hoorde alleen van de dealer dat er een grote kans is dat de 1st niet aangeboden wordt via lease maatschappijen... weet iemand hier meer van ?
Nog erger: Volkswagen zelf gaf als statement af dat de ID.3 de eerste betaalbare auto voor particulieren zou worden, en dat hij bij het intekenen niet beschikbaar was voor leaserijders, maar juist voor particuliere kopers.

Uiteindelijk zijn de meeste ID.3's toch gewoon toegevoegd aan de leasevloot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
JanTr schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:53:
All, ik heb mijn mooie Max nu ruim 2 weken en ben erg happy met keuze. Ik wil alleen van die verkeersbord herkenning af, in NL wordt ik hier helemaal gestoord van, de auto blijft constant maar corrigeren, vooral overdag op snelweg als de auto denkt dat je 130 mag.
Kan dat systeem niet uit, ik wil gewoon zelf bepalen welk tempo ik (constant) wil rijden, ik lees in de manual echter dat de-activeren niet zou kunnen?! Wie heeft info.....
Heb je die noodstop al meegemaakt omdat de verkeersbordherkenning bij 140 op de linkerbaan ergens een B-weggetje of afrit met 50 KM heeft zien staan? Dat was in ieder geval mijn eerste ervaring in de ID.3. Ik adviseer iedereen deze ACC aanpassing direct uit te zetten. Vervolgens weigerden de remmen onderaan een kruising. Gelukkig reed ik op dat moment voorzichtig met voldoende afstand. Bij loslaten en nogmaals remmen signaleerde het pedaal gelukkig wel dat er geremd moest worden, anders was het de 1e total loss ID.3 geweest verwacht ik.

Het was op zich best een lekkere heerlijk rijdende auto. Ook de bediening viel mij ondanks dat dat via het navigatiescherm moet echt heel erg mee. Het scherm was goed bereikbaar. En daarnaast heb je stuur en voice bediening. Hij stuurt ook nog eens beter dan verwacht en de draaicirkel: Super! Maar al met al toch een onveilig en niet af gevoel aan de rit over gehouden. (Nog) geen ID.3 voor mij.

[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 08-10-2020 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Was deze hier al gepost? Toffe review wel!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

ucsdcom schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Heb je die noodstop al meegemaakt omdat de verkeersbordherkenning bij 140 op de linkerbaan ergens een B-weggetje of afrit met 50 KM heeft zien staan? Dat was in ieder geval mijn eerste ervaring in de ID.3. Ik adviseer iedereen deze ACC aanpassing direct uit te zetten. Vervolgens weigerden de remmen onderaan een kruising. Gelukkig reed ik op dat moment voorzichtig met voldoende afstand. Bij loslaten en nogmaals remmen signaleerde het pedaal gelukkig wel dat er geremd moest worden, anders was het de 1e total loss ID.3 geweest verwacht ik.

Het was op zich best een lekkere heerlijk rijdende auto. Ook de bediening viel mij ondanks dat dat via het navigatiescherm moet echt heel erg mee. Het scherm was goed bereikbaar. En daarnaast heb je stuur en voice bediening. Hij stuurt ook nog eens beter dan verwacht en de draaicirkel: Super! Maar al met al toch een onveilig en niet af gevoel aan de rit over gehouden. (Nog) geen ID.3 voor mij.
De eerste is al total loss gereden in Duitsland geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

naii11 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, alleen VW is zo stom geweest om zoiets te flikken in de VS dus ze hebben het zelf op zich afgeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
MLLL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

De eerste is al total loss gereden in Duitsland geloof ik.
Door een 89-jarige proefrijder.

Respect voor hem dat hij nog om de zoveel jaar een nieuwe auto aanschaft (zoals vele Duitsers), maar dit is wellicht iets té geavanceerd voor iemand van bijna 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
MLLL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:12:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, alleen VW is zo stom geweest om zoiets te flikken in de VS dus ze hebben het zelf op zich afgeroepen.
Gelukkig wordt de VS met de dag zwakker. Over 20 jaar niet meer dan een Brazilië met kernwapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 16:25
buz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:47:
Wij zijn overgestapt van Toyota (geen elektrische modellen, want die hoopte geloof ik op de waterstofrevolutie) naar de VW ID.3

Qua afwerking is de VW dan luxer, dus het is ook wat je gewend bent.

Tot nu toe heel tevreden en persoonlijk vind ik het echt een mooie auto die niet te groot is en binnenin groter voelt.

Hopelijk komt er op termijn wel een oplossing voor een aantal glitches.
Gelukkig is er een breed draagvlak bij VW voor het laten slagen van deze auto.
Glitches....ja zo kun je zo ook noemen. Bijvoorbeeld als de auto vol in de remmen gaat door een onterechte "read" van een verkeersbord....

Lekker als BETA tester optreden en de volle mep betalen voor het product. Je moet het maar durven en willen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
atomix9 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

Glitches....ja zo kun je zo ook noemen. Bijvoorbeeld als de auto vol in de remmen gaat door een onterechte "read" van een verkeersbord....

Lekker als BETA tester optreden en de volle mep betalen voor het product. Je moet het maar durven en willen. |:(
Precies, in élk opzicht proberen ze Tesla in te halen:) Alleen de bouwkwaliteit van VW is helaas nog te goed om Tesla te kunnen bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ucsdcom schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Vervolgens weigerden de remmen onderaan een kruising. Gelukkig reed ik op dat moment voorzichtig met voldoende afstand. Bij loslaten en nogmaals remmen signaleerde het pedaal gelukkig wel dat er geremd moest worden, anders was het de 1e total loss ID.3 geweest verwacht ik.
Zit er brake by wire op de ID3 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 16:34
S_Chief schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Zit er brake by wire op de ID3 dan?
Iemand anders kan dit vast bevestigen, maar dit lijkt mij haast wel (ook gezien het beschreven gedrag). Ik meen dat brake by wire gemeengoed is bij EV's (en veel hybrides).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

naii11 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

Dieselschandaal? Dat is gewoon economische oorlogvoering. Hilarisch hoe VW met z'n schone en zuinige TDI's de boosdoener is terwijl Amerikaanse fabrikanten auto's maken die een veelvoud aan troep uitstoten. Ze kunnen de technologie niet bijbenen, dus hebben ze diesel de nek omgedraaid. Amerikaanse motortechnologie stamt hoofdzakelijk uit de jaren 50 en 60.
Nog een interessant artikeltje waaruit blijkt dat de geluidsinstallatie belangrijker was dan een Adbluetank van normale grootte.

Dan verdien je zo'n boete gewoon.

https://www.autoweek.nl/a...pen-over-dieselschandaal/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Het is prima dat er ook een kritisch geluid over de id3 is maar sommige dingen...
-interieur, ja, harde materialen maar als je dit niet weet en aanraakt zou je eerste reactie zijn dat ze zacht zullen aanvoelen want zo oogt het wel. Dus hard maar kwalitatief oogt het prima.
-aanvullend, minimalistisch design, hierdoor oogt het op foto's kaal (zelfde als bij Tesla) maar als je er eenmaal achter het stuur zit oogt het juist heerlijk ruim.
-fossielen die bij elke auto roepen dat alles via het scherm gaat. Naast dat het onzin is dat dit niet werkt heb je gewoon nog sliders onder het scherm, spraak en het scherm zelf... Het went en werkt echt prima. Ik zou niet meer terug willen naar die ouderwetse draaiknoppen.

Daarnaast, ontzettend stil, efficiënt, comfortabel en ruim. De software mag nog wel wat updates gebruiken maar die zullen volgen en hopelijk houden ze woord door ook nieuwe functies blijvend toe te voegen. Ik rij de id3 nu 2 weken en ik ben louter positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkswagenid3
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-10-2020
Ik zit op dit moment nog te twijfelen tussen de Plus en Max. Bij de dealer heb ik in een Plus gereden, maar de audio viel me toch redelijk tegen. Hebben mensen ervaring met de audio installatie in de Max, hoe bevalt die daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

naii11 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:46:
[...]

Het is een BMW 2 gran coupe geworden.
Na 5 jaar hatchback, toch maar eens een sedan proberen.

Als ik het vergelijk met de ID.3, zijn er ook dingen die de ID.3 beter voor elkaar heeft, zoals de zitruimte achterin en de auto s'ochtens automatisch verwarmen zal ik ook gaan missen ;)
Daarintegen nu geen gedoe met een andere auto regelen voor vakanties. (want hoeveel palen ze ook onderweg neerzetten, ik heb geen zin om veel langer onderweg te zijn en constant de batterijmeter in de gaten te houden)
En ondanks dat ik de ID.3 niet lelijk vind van binnen, vind ik het in ieder geval 'bijzonder' en kies ik liever voor een interieur waarbij ik direct het gevoel heb dat ik in een degelijke auto zit.

Daarnaast denk ik dat het ook wel meespeelt dat VW/PON een lange tijd ongelooflijk slechts geïnformeerd heeft, ik stond vanaf december 2019 al op de wachtlijst en moest zelf constant achter informatie aan. (En dan kon ik mijn dealer meer over de auto vertellen door wat er hier op het forum stond)
Ook door eerdere ervaringen met VAG, vind ik het de moeite waard om eens een ander merk te proberen.

Hoe zit het met de mensen die hier een ID.3 besteld hebben? Al aan het rijden of nog aan het wachten? Ben wel benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:10
mcmiles schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, iemand?
Laadpaal thuis wat offertes liggen, terugverdientijd 6-7 jaar kom ik nu op uit.

Iemand een reactie?
Waar jullie naar op zoek zijn is dit denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RDF9gpfVU_qUlr_HITaE6swgZ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nERJdMB2neSVbO5TifPqviYV.jpg?f=user_large

Metron 16A 1-fase Schuko Mennekes laadkabel

Stukje duurder dan het alternatief wat VW aanbiedt maar je kan er zo goed als zeker van zijn dat die niet meer dan 2.3kW laadt en wel zo'n blok in de kabel heeft. Heb nog geen enkele andere fabrikant gezien die alles in de kabel heeft verwerkt terwijl het zoveel logischer en praktischer is.
Heb zelf deze kabel (nog) niet omdat ik op zoek ben naar een voordeligere variant, als ik die niet kan vinden voor m'n ID.3 geleverd wordt zal ik toch maar deze gaan bestellen.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:41
Emacee schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

Waar jullie naar op zoek zijn is dit denk ik:

[Afbeelding]

Metron 16A 1-fase Schuko Mennekes laadkabel

Stukje duurder dan het alternatief wat VW aanbiedt maar je kan er zo goed als zeker van zijn dat die niet meer dan 2.3kW laadt en wel zo'n blok in de kabel heeft. Heb nog geen enkele andere fabrikant gezien die alles in de kabel heeft verwerkt terwijl het zoveel logischer en praktischer is.
Heb zelf deze kabel (nog) niet omdat ik op zoek ben naar een voordeligere variant, als ik die niet kan vinden voor m'n ID.3 geleverd wordt zal ik toch maar deze gaan bestellen.
Dank voor het delen, inderdaad een interessante optie! Ik zal ook eens zoeken of er een goedkopere variant te vinden is, laat het dan weten.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Laatst online: 17-09 22:52
volkswagenid3 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:11:
Ik zit op dit moment nog te twijfelen tussen de Plus en Max. Bij de dealer heb ik in een Plus gereden, maar de audio viel me toch redelijk tegen. Hebben mensen ervaring met de audio installatie in de Max, hoe bevalt die daar?
Ik heb het persoonlijk nog niet gehoord, maar ik weet niet of 2 extra speakers in de achterdeuren het zoveel beter gaan maken. Ik begreep wel dat er geen bekabeling voor een speaker in de achterdeur zit bij de plus, voor extra/andere speakers achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:10
Mede-tweaker Mux heeft er ook laadkabel die rechtstreeks in het stopcontact kan als prototype gemaakt waarover hij op zijn Tweakblog heeft geschreven. Inmiddels is het ook op zijn site te zien maar prijs en beschikbaarheid zijn nog onbekend.

Helaas heb ik nog geen reactie gehad van Mux op mijn mail wanneer ze beschikbaar komen en voor hoeveel, dat is nog even afwachten. Met een beetje geluk is hij voordeliger dan Metron.

[ Voor 4% gewijzigd door Emacee op 08-10-2020 21:30 ]

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 16:56
Ik mocht mijn moonstonegrey MAX maandagmiddag j.l. ophalen. VW Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG uit 2016 ingeruild.
Ervaringen tot nu toe: fijnste auto waar ik ooit in gereden heb (nummer 1 was Passat met DSG op aardgas / benzine die ik 5 jaar als leasebak had, maar de ID3 wint het, zij het nipt).
Rijdt heerlijk. Stil, soepel, snel, makkelijk en onderstel (vering / demping) mooie balans tussen sportief en comfortabel. Geen andere bijgeluiden / kraakjes. Qua vering / demping iets comfortabeler dan Tesla model 3 die ik wel erg stug / sportief vind.
Wat betreft "Noise, Vibration en Harsness" heeft VW echt goed werk geleverd, mooi hoe (ook bij de 20 inch wielen!) het afrolgeluid en rijwindgeluid goed gedempt wordt. Leuk detail: op het stukje waarmee de spiegels met auto verbonden zijn zitten een paar lengteribbeltjes om het rijwindgeluid daar te dempen. De piek van 3000Hz wordt daardoor 3 dB gedempt. ID.3 is volgens mij stiller dan Tesla model 3. Audiokwaliteit goed maar niet super. Ritje naar mijn werk (Amsterdam Nieuwegein) hele stuk A2 op travel assist met ACC op 108 km/u perfect in midden rijbaan en met paar vingers en duim losjes aan aanraakgevoelig stuur. Heel relaxed. Geen phantombraking.
Ik vind het interieur mooi, ruimte(gevoel) voorin is top, achterin zit je ook prima, zolang je maar niet langer dan zo'n 1.84m bent. Knoppen / bediening al helemaal aan gewend, prima.
Stoelen erg fijn en goed verstelbaar (ik ben 1.99m). 1 ritje A'dam Nieuwegein verbruik bekeken, 17,1 kWh / 100km (12 graden en wind) prima.
Nog geen infotainment / software storingen gehad, wel beetje vervelend dat eerste 30 a 45 seconden infotainment traag is (opstarten).
HUD en Side Assist is fijn.
IQ Light met automatisch groot licht erg goed.
Draaicirkel van slechts 10,2m lijkt onbelangrijk maar in de praktijk erg fijn.
Keyless entry is fijn. Instappen, poot op de rem en pook in D en rijden maar.
Einde rit? Pook in P, uitstappen, rug van hand tegen deurknop om te vergrendelen en weglopen.
:)
Iedereen die twijfelt tussen Plus en MAX zou ik MAX aanraden, vooral wegens (instelbaarheid) stoelen, travel assist (echt top!, Plus heeft Lane Keeping ping pongen tussen de rijstroken, niet fijn) en Side Assist en HUD.
Mmmm, ik probeer nog een een paar minpunten van deze auto te bedenken maar dat lukt me niet... maar als er 1 te binnen schiet dan zal ik het hier laten weten.
:Y
En, last but not least: fijn ook om geen CO2 en benzeen en andere schadelijke stoffen uit te stoten...
Stay safe!
:w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

Blue-eagle schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:05:
Die review van CarWow bevestigt het wel helemaal moet ik zeggen :) Dit is een absoluut waardeloze auto. Hij is veel te duur voor wat het biedt, je bent qua geld en afschrijving beter af met een jonge 2e-hands Golf.
  1. Het heeft gebrekkige bouwkwaliteit, loszittende panelen;
  2. Heel veel plastic overal, weinig hoge kwaliteit materialen;
  3. Knoppen die bizar vreemde posities innemen;
  4. Touch screen alles, echte tactiele knoppen zijn veruit superieur;
  5. Er is duidelijk aan alle kanten bezuinigd, de consument betaalt voor hun dieselgate;
  6. Idiote details aan de buitenkant om hem een "electric"-look te geven;
  7. Lelijke zwarte kap op de motorkap;
  8. Van 0 naar 100 in 7 seconden met het duurste pakket is wel triest;
  9. De spraakbediening is... zoals te verwachten, ronduit slecht;
  10. Schijnbaar houdt de cruise control er zomaar mee op;
  11. Al die schermen hebben bezels uit het jaar 2006;
  12. Het lijkt vanaf de voorkant een beetje op een Twingo :+
Wat een aanfluiting voor Volkswagen om zo'n misbaksel op de markt te brengen. Het komt over als een goedkope Chinese auto met het verkeerde logo d'r op. Het instapmodel zou hooguit 20.000 euro mogen kosten maar hij is ruim 18.000 euro duurder.

Het idiote is ook nog eens dat ze op ALLE vlakken ALLE technologie simpeler hebben gemaakt (geen tastbare knoppen, alles is touch, geen ICE maar elektrisch, etc.) en nóg durven ze d'r veel meer voor te vragen dan een ICE. De "hip-zijn"-belasting, neem ik aan.

VW kennende gaan ze dit model op deze manier voortzetten voor de komende 10 tot 12 jaar. Ik denk persoonlijk dat de ID.3 gewoon de nekslag is. Zodra Tesla hun panelgaps en andere onzin weten te fixen en hun nieuwe accu-tech op de markt brengen ga je zien dat je daar véél meer waar voor je geld gaat krijgen.

Concluderend: de ID.3 is een erg teleurstellende auto. Het is op alle vlakken een downgrade vergeleken met de voorgaande ICE-auto's van VW waar je nog daadwerkelijk knoppen had.
Nou, ik ga mijn Model 3 wegdoen en overweeg een iD4 omdat ik, in jouw woorden, de Tesla Kwalitatief Uitermate Teleurstellend vind. Het woordje troep komt aardig in de buurt van mijn beleving. En met mij zijn er ook anderen!

Kijk, zo makkelijk is het om mijn nutteloze mening te ventileren. Draagt niks bij aan de discussie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
yec schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:34:
[...]

Nou, ik ga mijn Model 3 wegdoen en overweeg een iD4 omdat ik, in jouw woorden, de Tesla Kwalitatief Uitermate Teleurstellend vind. Het woordje troep komt aardig in de buurt van mijn beleving. En met mij zijn er ook anderen!

Kijk, zo makkelijk is het om mijn nutteloze mening te ventileren. Draagt niks bij aan de discussie hier.
Nou, ik zou graag zien dat je die overstap maakt :) Ben benieuwd naar je ervaringen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
[...]

Ik ben ook van plan om mijn M3 de deur uit te doen, heb veel dingen waar ik me toch aan irriteer en gewoon niet lekker werkt. Zit zelf te kijken naar de ID.4 of the Enyaq beide omdat we ook wat meer ruimte willen voor op vakanties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 09:20
Gister proefrit gemaakt met de ID.3 Positief verrast door de rij eigenschappen. Rijd echt goed, fijne wegligging, heerlijk stil.

Vooraf veel gelezen over het ruime interieur, maar ik vind de beenruimte op de achterbank tegenvallen. Met de uitspraak "Binnenruimte van een Passat" heb ik dan ook wel wat moeite. Dat icm de er erg krappe kofferbak gaat 'm dit niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

_Chris_ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:03:
Gister proefrit gemaakt met de ID.3 Positief verrast door de rij eigenschappen. Rijd echt goed, fijne wegligging, heerlijk stil.

Vooraf veel gelezen over het ruime interieur, maar ik vind de beenruimte op de achterbank tegenvallen. Met de uitspraak "Binnenruimte van een Passat" heb ik dan ook wel wat moeite. Dat icm de er erg krappe kofferbak gaat 'm dit niet worden.
Wat is je referentiekader (huidige auto('s))?

Wel vreemd, want als ik de stoel van de ID.3 net zo instel als mijn huidige Golf 7.5 heb ik daadwerkelijk 10-15 cm extra ruimte achter me. Ik heb geen vergelijking gedaan met de Passat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DonKui schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:00:
[...]

Ik ben ook van plan om mijn M3 de deur uit te doen, heb veel dingen waar ik me toch aan irriteer en gewoon niet lekker werkt. Zit zelf te kijken naar de ID.4 of the Enyaq beide omdat we ook wat meer ruimte willen voor op vakanties
Ben benieuwd naar waar je je aan irriteert dan? Want als ik die CarWow review van de ID.3 zie dan geeft ie daar zelfs vrij duidelijk aan dat de bouwkwaliteit van de ID.3 nog lager is als die van de M3 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
Bensjero schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Wat is je referentiekader (huidige auto('s))?

Wel vreemd, want als ik de stoel van de ID.3 net zo instel als mijn huidige Golf 7.5 heb ik daadwerkelijk 10-15 cm extra ruimte achter me. Ik heb geen vergelijking gedaan met de Passat.
Skoda Octavia (O3 FL) Ik ben me er van bewust dat dat qua bagageruimte een dergelijke overstap wel een flinke stap terug in, maar qua binnenruimte had ik dat niet verwacht.

In de Skoda kan ik met mijn 1.90m prima / ruim achter mezelf zitten, in de ID.3 is dat proppen / niet comfortabel...

[ Voor 9% gewijzigd door _Chris_ op 09-10-2020 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

DennusB schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Ben benieuwd naar waar je je aan irriteert dan? Want als ik die CarWow review van de ID.3 zie dan geeft ie daar zelfs vrij duidelijk aan dat de bouwkwaliteit van de ID.3 nog lager is als die van de M3 ..
Ik kreeg anders bij de ID.3 wel het 'solide duitse bouwkwaliteit gevoel' en geluid van materialen, waarbij ik bij de M3 na een paar keer dichtslaan van portieren en friemelen aan de stoelen een lang niet de indruk kreeg van een goede bouwkwaliteit. Het is maar net wat je verstaat onder bouwkwaliteit... dat is niet alleen hoe goed en groot het scherm is en hoeveel zachte materialen er zijn gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

_Chris_ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Skoda Octavia (O3 FL) Ik ben me er van bewust dat dat qua bagageruimte een dergelijke overstap wel een flinke stap terug in, maar qua binnenruimte had ik dat niet verwacht.

In de Skoda kan ik met mijn 1.90m prima / ruim achter mezelf zitten, in de ID.3 is dat proppen / niet comfortabel...
Tsja, bij de ID.3 is toch de Golf de referentie (de ID.3 is op beide vlakken groter dan de Golf). Maar tegen een Octavia kan je niet op, dat was ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
Bensjero schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Tsja, bij de ID.3 is toch de Golf de referentie (de ID.3 is op beide vlakken groter dan de Golf). Maar tegen een Octavia kan je niet op, dat was ook niet de bedoeling.
Qua buitenruimte ben ik het met je eens, maar qua binnen- / beenruimte niet.

Citaat van de vw website

"De ID.3 is ongeveer net zo groot als een Golf, maar biedt de binnenruimte van een veel grotere auto."

Wat is dan "veel groter" dan een Golf? Zou dan toch een passat moeten zijn? (passat / octavia scheelt elkaar niet veel van elkaar qua beenruimte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
DennusB schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Heb aantal keer gehad dat hij random hard ging remmen op de snelweg terwijl er niks op de weg lag, dat hij wanneer er op een kruising een auto al lang en breed voorbij is gegaan hij het toch nog even nodig vind om keihard te remmen, en mijn vrouw heeft altijd als ze de deur open wil maken als ze haar handen vol heeft dat hij niet open wil en dat ze hem dan met de app moet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
DonKui schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Heb aantal keer gehad dat hij random hard ging remmen op de snelweg terwijl er niks op de weg lag, dat hij wanneer er op een kruising een auto al lang en breed voorbij is gegaan hij het toch nog even nodig vind om keihard te remmen, en mijn vrouw heeft altijd als ze de deur open wil maken als ze haar handen vol heeft dat hij niet open wil en dat ze hem dan met de app moet openen.
Dat 2de ligt aan de gsm. Niet aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Feiten zijn geen meningen :7 Ik ben het met je eens dat de Model 3 ook gewoon teleurstellende troep is. Tesla heeft een matig tot soms ronduit slecht product op de markt gebracht, en hetzelfde zie je vaak bij de Model Y.

Dat neemt niet weg dat de ID.3 óók een vreemde eend is. Het is een auto met veel teleurstellingen die daarnaast ook nog eens behoorlijk duur is. Als iemand er rationeel over nadenkt is een volledig elektrische auto op dit moment heel simpel samen te vatten: je bent een "Early Adopter" en jij bent het proefkonijn.

Als ik een leaseauto zou uitzoeken op dit moment dan zou ik beginnen bij de plug-in-hybrids. Super zuinig maar nog wel gebouwd op een vertrouwd platform, waarbij de afwerking vooral bij de gevestigde merken gewoon subliem is.

Maar ik hoop natuurlijk wel dat de Tweakers hier die voor een ID.3 gaan of d'r al 1 hebben er tevreden mee zijn. En ik hoop ook dat ze heel eerlijk kunnen zijn over de gebreken zodat anderen zich kunnen voorbereiden op wat ze te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

bottom line schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

Dat 2de ligt aan de gsm. Niet aan de auto.
Klopt
En dat eerste is hopelijk opgelost met de AP rewrite die eraan zit te komen.

Ik ben even wezen kijken naar de ID3 en het interieur vind ik echt beschamend voor een C segment auto van dat prijsniveau, het is zeker niet in lijn met de uitstraling en het materiaal gebruik in de Model 3.

Als je kan leven met het interieur dan is de MEB aandrijflijn overigens wel een hele goede keuze _/-\o_

Zoveel mensen zoveel wensen :), het is alleen maar goed dat de ID3 weer een andere groep uit hun plofauto haalt.

Dat de bouwkwaliteit in alle gevallen waardeloos vind ik een iets te ver gaan, de kwaliteit is erg wisselend. Je hoort en ziet gruwelverhalen maar mijn Model 3 was bjivoorbeeld nagenoeg foutloos.De problemen zijn ook voornamelijk gecentreerd om de bouw, en niet om de aandrijflijn of software, dit is bij andere merken anders. Zie bijvoorbeeld het Polestar topic.

Tesla is overigens een van de weinige fabrikanten waar je de auto binnen een termijn zonder discussie weer kosteloos kan inleveren als je niet tevreden bent.

[ Voor 29% gewijzigd door revolution-nl op 09-10-2020 12:46 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Blue-eagle schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

Feiten zijn geen meningen :7 Ik ben het met je eens dat de Model 3 ook gewoon teleurstellende troep is. Tesla heeft een matig tot soms ronduit slecht product op de markt gebracht, en hetzelfde zie je vaak bij de Model Y.

Dat neemt niet weg dat de ID.3 óók een vreemde eend is. Het is een auto met veel teleurstellingen die daarnaast ook nog eens behoorlijk duur is. Als iemand er rationeel over nadenkt is een volledig elektrische auto op dit moment heel simpel samen te vatten: je bent een "Early Adopter" en jij bent het proefkonijn.

Als ik een leaseauto zou uitzoeken op dit moment dan zou ik beginnen bij de plug-in-hybrids. Super zuinig maar nog wel gebouwd op een vertrouwd platform, waarbij de afwerking vooral bij de gevestigde merken gewoon subliem is.

Maar ik hoop natuurlijk wel dat de Tweakers hier die voor een ID.3 gaan of d'r al 1 hebben er tevreden mee zijn. En ik hoop ook dat ze heel eerlijk kunnen zijn over de gebreken zodat anderen zich kunnen voorbereiden op wat ze te wachten staat.
Persoonlijk denk ik dat EV rijden niet meer in de Early Adaptor fase zit, meer eerder in de Early Majority fase zit. EV rijden is op alle vlakken superieur aan ICE rijden behalve range/laden en kosten.

Ondanks alle problemen die Tesla met de Model 3 heeft is het geloof ik wel een enorm betrouwbare auto. Er kan simpelweg veel minder kapot aan een EV dan aan een ICE.

Dat gezegd hebbende, vind ik het wel vreemd dat VW enorm bezuinigd op de belangrijkste USP wat VW heeft, namelijk de uitstraling van het interieur. Wat dachten ze in de board room? Die Fransen verkopen ook enorm veel auto's met hun matige interieurs, waarom kosten onze interieurs zoveel geld? Laten we proberen of we er ook mee weg kunnen komen. Met welk model kunnen we dit risico lopen? Niet de Golf. Hmm we hebben toch die nieuwe ID range die we moeten verkopen van de EU? Laten we het daarmee proberen. Als het mislukt, kunnen we altijd nog een elektrische Golf met mooi interieur op de markt brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

[...]
Ik denk dat dat bij de gemiddelde auto van de zaak rijder anders ligt. Zuinigheid maakt dan geen bal uit. Wat wel uit maakt is hoeveel bijtelling er onderaan je loonstrookje staat.
Ben het wel met je eens qua hybrides, ik vind het super zonde dat daar niet een 'midden' categorie voor de bijtelling bestaat. Maargoed, uiteindelijk zit alles weer op 22% en dan zien we wel weer.

[ Voor 15% gewijzigd door Bensjero op 09-10-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:43
In de nieuwe Audi A3 zie je ook de kostenbesparing terug. Veel meer plastic en dingen die ze weggelaten hebben (lampjes enz.) ten opzichte van het vorige modeljaar.

Plugin hybids zijn voor lease niet meer interessant. Zie je ook niet meer op de wagenparken, ja wat oude GTE's met 7% bijtelling. Net als diesel, wordt ook niet meer geleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Kanter schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:54:

Plugin hybids zijn voor lease niet meer interessant. Zie je ook niet meer op de wagenparken, ja wat oude GTE's met 7% bijtelling. Net als diesel, wordt ook niet meer geleased.
Plugins begin juist weer interessant te worden door de relatieve kleine meerprijs (BPM korting) ten opzichten van een ICE maar hebben vaak een beter uitrustingsniveau en veel betere prestaties.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Haha dat denk je dat ze betere uitrusting hebben. Golf GTE mag je nog steeds alles aanvinken om em beetje rijdbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 09:37
Die rijdt prima zonder één enkel vinkje hoor.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

[...]

Nou, de keuze voor een BEV wordt in Nederland en veel andere landen gedicteerd door de portomonnee. Ik ben ZZP'er en de goedkoopste plug in hybride was fiscaal factor 3 duurder. Dat is nog ex verbruikskosten, afwezigheid van onderhoud en MRB.

En ook plugin hybrides zijn geen hosanna, heb een XC90 T8 gehad en de aandrijflijn gaf het ene probleem na de andere. 2 verschillende aandrijftechnieken kwadradeert de complexiteit en dus de kansen op issues.

Ik hoef in ieder geval niets anders dan een BEV. Als je er eenmaal aan gewend bent wil je nooit meer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
kdeboois schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:22:
Normale golf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
Reed net langs Wittebrug Den Haag, heel parkeerterrein vol met id's. Kunnen ze aan de straatstenen niet kwijt denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 16:41
Kanter schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:26:
Reed net langs Wittebrug Den Haag, heel parkeerterrein vol met id's. Kunnen ze aan de straatstenen niet kwijt denk ik :+
Geen idee wat ze aan het doen zijn, bij onze dealer staat het parkeerdek ook vol. Zou deze week mijn ID3 geleverd krijgen maar het is nog angstvallig stil...

Ze hebben wel net een openbare laadpaal aan de overkant van de straat geplaatst zo:.... i have that going for me which is nice.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Bjorn vertelde ook al in zijn youtube review dat de ID.3 (in Noorwegen) slecht verkoopt. Is dat in Nederland ook zo? Nederland zou een van de belangrijkste afzet markten zijn vanwege het gunstige belasting klimaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Bensjero schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Bjorn vertelde ook al in zijn youtube review dat de ID.3 (in Noorwegen) slecht verkoopt. Is dat in Nederland ook zo? Nederland zou een van de belangrijkste afzet markten zijn vanwege het gunstige belasting klimaat.
Huh? In Noorwegen was de ID3 veruit de bestverkochte auto in september 2020, ook al begonnen de afleveringen pas rond de tweede week.

Als je nu op kentekenradar zou kijken, staat de ID3 ook bovenaan, voor de Niro. De Niro wordt ook in hybride en ice uitvoeringen verkocht.

Ik denk dat er kwesties spelen rondom het rijklaar maken. Wellicht is de update eerder klaar, of is er sprake van een mini 'terugroep' actie terwijl de voertuigen nog bij de dealers staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Staan vast ook heel veel ID.3's te wachten op leaserijders, ik krijg die van mij pas in week 51 maar die staat vermoedelijk ook al ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 16:10
kdeboois schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:22:
Rijden zou die ongetwijfeld, maar als je van een ander merk afkomt is het wel een dingetje dat je opeens geen achteruitrijcamera meer hebt (om maar wat te noemen). Omdat het een extra optie is (waar het bij andere merken vaak al standaard is).

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

naii11 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

Huh? In Noorwegen was de ID3 veruit de bestverkochte auto in september 2020, ook al begonnen de afleveringen pas rond de tweede week.
Youtube linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
Het feit dat ik geen reservering meer heb maar na de proefrit verteld werd dat levering mogelijk zou zijn binnen een maand zegt ook wel iets?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
MarcelGo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:59:
Het feit dat ik geen reservering meer heb maar na de proefrit verteld werd dat levering mogelijk zou zijn binnen een maand zegt ook wel iets?
Naja kinderen, ik denk dat er teveel gespeculeerd wordt. Even een tijdje wachten en dan zien we het wel.

Noch het aanzien van het merk, noch de kwaliteit, noch het uiterlijk zouden doen vermoeden dat het een flop is of wordt. Gewoon even wachten en we sulle sien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afgelopen dagen/weken ben ik druk geweest om m'n volgende leasewagen uit te zoeken. Eigenlijk zo'n beetje het hele wagenpark naast elkaar gelegd incl modellen uit 2018 en 2019 en ik dacht wellicht wel leuk/handig om wat info ook hier te delen voor mensen die ongetwijfeld met hetzelfde bezig zijn.
Een van de opties die ik overwoog is de ID4 1st. Qua leasebedrag ietsjes duurder dan een E-Niro of Kona, qua bijtelling ook iets hoger, qua uitrustig redelijk gelijkwaardig en qua ruimte een stuk beter. XC40 stond ook op de whishlist maar die is toch wel een 120 euro netto bijtelling meer per maand en qua lease ook een stuk prijziger. E-tron's uit 2019 kan je op dit moment leasen voor bedragen van een XC40, hoewel de bijtelling een stuk hoger is. Om eerlijk te zijn een gave optie maar 3700 euro netto bijtelling per jaar meer was toch wel een beetje te veel van het goede.

Alles vergeleken kwam voor mij de ID4 1st als beste keus uit de bus. Nergens echt een mega wow factor maar laat ook nergens echte steken vallen. Genoeg range om te kunnen doen wat ik wil maar niet de kosten van een Tesla en niet de uitstraling van een Niro/Kona.

Hoewel vol in het nieuws dat de ID4 te bestellen is en er wat exemplaren nog in 2020 naar Nederland komen, bleek het onmogelijk te zijn om er daadwerkelijk eentje te bestellen die ook echt in 2020 geleverd wordt. Mijn eigen VW garage had geen enkele interesse om mij te helpen en ook op het hele "dan zijn jullie me dus kwijt als klant" werd stoïcijns gereageerd. Daarna rondgebeld langs alle grote dealers in Nederland. Geen enkele wilde een toezegging doen voor levering in 2020. Bij de meeste kreeg ik te horen dat ze 2021 als leverdatum moeten communiceren. Uiteindelijk wel info boven tafel gekregen dat er ongeveer 800 stuks aan Nederland geleverd gaan worden in 2020 (geen idee of dat alleen 1st editions zijn of dat hier ook 1st Max in zitten).
Daarna de leasemaatschappijen langs maar ook daar hetzelfde verhaal, ja er komt wellicht wel wat tot, nee 2020 absoluut niet. Maar ook hier, geen toezeggingen.

Conclusie, pas over een paar weken komt er duidelijkheid over exacte aantallen en dan vooral, wie krijgt wat. Teleurstellen omdat je dan een hele goede kans hebt dat in ieder geval een XC40 niet meer leverbaar is en levering van andere EV's een uitdaging kan worden.
Uit frustratie maar het bedrijf gebeld waar ik m'n Passat GTE eind 2015 vandaag heb gehaald. Die hadden toe een paar vrachtwagens met GTE's uit Zweden weten te halen en wisten op die manier toch nog deze auto's in de Nederlandse markt te krijgen met 7% bijtelling, terwijl VW me ook toen al weken eerder had weggestuurd. Helaas stond de ID4 niet op de site en ik had er dan ook geen vertrouwen in dat ze deze konden leveren. Maar dat had ik fout. Ze kunnen er op dit moment voor mij, in het buitenland, een ID4 1st bestellen naar wens en die wordt nog, zo is mij toegezegd, geleverd in 2020 en in het ergste geval in 2020 op kenteken maar in januari/februari geleverd. Ik moet de offerte en bevestiging nog krijgen maar men was erg uitgesproken dat het kon. Ik ben blij en wellicht dat dit nog anderen, die wel een ID4 willen maar niet kunnen krijgen, kan helpen.

Edit: het betreffen overigens geen 1ST maar normale id4's met extra pakketten heb ik vandaag begrepen. .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:49

The Third Man

The Third Jellyfish

Op zich zijn de stats van september pas een week geleden breed in de media verschenen, dus het zou best kunnen dat dat na de opnamedatum van dit filmpje was. Daarnaast zegt hij niet dat ze slecht verkopen, hij vraagt zich af waarom ze niet als 'hete broodjes over de toonbank gaan' (als in, het populairst van allemaal). Wat nu trouwens daadwerkelijk het geval is, deze maand al 844 stuks tegenover 182 Kona's (de nr 2 op dit moment).

[ Voor 9% gewijzigd door The Third Man op 10-10-2020 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 00:21:
[...]
Op zich zijn de stats van september pas een week geleden breed in de media verschenen, dus het zou best kunnen dat dat na de opnamedatum van dit filmpje was. Daarnaast zegt hij niet dat ze slecht verkopen, hij vraagt zich af waarom ze niet als 'hete broodjes over de toonbank gaan' (als in, het populairst van allemaal). Wat nu trouwens daadwerkelijk het geval is, deze maand al 844 stuks tegenover 182 Kona's (de nr 2 op dit moment).
Vorige maand ook de bestverkochte auto in Noorwegen, voor de Niro/Kona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec

yec

theHoff schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:21:
Afgelopen dagen/weken ben ik druk geweest om m'n volgende leasewagen uit te zoeken. Eigenlijk zo'n beetje het hele wagenpark naast elkaar gelegd incl modellen uit 2018 en 2019 en ik dacht wellicht wel leuk/handig om wat info ook hier te delen voor mensen die ongetwijfeld met hetzelfde bezig zijn.
Een van de opties die ik overwoog is de ID4 1st. Qua leasebedrag ietsjes duurder dan een E-Niro of Kona, qua bijtelling ook iets hoger, qua uitrustig redelijk gelijkwaardig en qua ruimte een stuk beter. XC40 stond ook op de whishlist maar die is toch wel een 120 euro netto bijtelling meer per maand en qua lease ook een stuk prijziger. E-tron's uit 2019 kan je op dit moment leasen voor bedragen van een XC40, hoewel de bijtelling een stuk hoger is. Om eerlijk te zijn een gave optie maar 3700 euro netto bijtelling per jaar meer was toch wel een beetje te veel van het goede.

Alles vergeleken kwam voor mij de ID4 1st als beste keus uit de bus. Nergens echt een mega wow factor maar laat ook nergens echte steken vallen. Genoeg range om te kunnen doen wat ik wil maar niet de kosten van een Tesla en niet de uitstraling van een Niro/Kona.

Hoewel vol in het nieuws dat de ID4 te bestellen is en er wat exemplaren nog in 2020 naar Nederland komen, bleek het onmogelijk te zijn om er daadwerkelijk eentje te bestellen die ook echt in 2020 geleverd wordt. Mijn eigen VW garage had geen enkele interesse om mij te helpen en ook op het hele "dan zijn jullie me dus kwijt als klant" werd stoïcijns gereageerd. Daarna rondgebeld langs alle grote dealers in Nederland. Geen enkele wilde een toezegging doen voor levering in 2020. Bij de meeste kreeg ik te horen dat ze 2021 als leverdatum moeten communiceren. Uiteindelijk wel info boven tafel gekregen dat er ongeveer 800 stuks aan Nederland geleverd gaan worden in 2020 (geen idee of dat alleen 1st editions zijn of dat hier ook 1st Max in zitten).
Daarna de leasemaatschappijen langs maar ook daar hetzelfde verhaal, ja er komt wellicht wel wat tot, nee 2020 absoluut niet. Maar ook hier, geen toezeggingen.

Conclusie, pas over een paar weken komt er duidelijkheid over exacte aantallen en dan vooral, wie krijgt wat. Teleurstellen omdat je dan een hele goede kans hebt dat in ieder geval een XC40 niet meer leverbaar is en levering van andere EV's een uitdaging kan worden.
Uit frustratie maar het bedrijf gebeld waar ik m'n Passat GTE eind 2015 vandaag heb gehaald. Die hadden toe een paar vrachtwagens met GTE's uit Zweden weten te halen en wisten op die manier toch nog deze auto's in de Nederlandse markt te krijgen met 7% bijtelling, terwijl VW me ook toen al weken eerder had weggestuurd. Helaas stond de ID4 niet op de site en ik had er dan ook geen vertrouwen in dat ze deze konden leveren. Maar dat had ik fout. Ze kunnen er op dit moment voor mij, in het buitenland, een ID4 1st bestellen naar wens en die wordt nog, zo is mij toegezegd, geleverd in 2020 en in het ergste geval in 2020 op kenteken maar in januari/februari geleverd. Ik moet de offerte en bevestiging nog krijgen maar men was erg uitgesproken dat het kon. Ik ben blij en wellicht dat dit nog anderen, die wel een ID4 willen maar niet kunnen krijgen, kan helpen.
Heb je de naam van het bedrijf? Ik ben ook op zoek naar een levering van een ID4 of Enyaq dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Zag net voor het eerst een witte max op de weg, niet verkeerd ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 09:45
Oeps

[ Voor 96% gewijzigd door vanderv op 10-10-2020 22:29 . Reden: Overbodig ]

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:13
Topic kende ik nog niet maar sluit me er graag bij aan. Afgelopen vrijdag een ID4 1st mogen bestellen :). Stond op het punt om de Enyaq te bestellen tot donderdag de ID4 prijzen bekend werden. Scheelt even €6.000 aan opties en een kleine kans dat hij dit jaar nog geleverd gaat worden. Volgens de dealer zit ik bij zijn eerste 10 bestellingen...even afwachten dus.

Heb nu overigens een eGolf en die gaat voor het vervoer zonder kinderen gebruikt worden. Dit zou een aardige upgrade, in ieder geval qua range, moeten worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
Mmm, in infotainment menu, WAGEN, LADEN heb je de optie om "beperkte laadstroom" aan en uit te zetten, wie oh wie weet wat dit betekent en wanneer je deze dan wel aan of uit mot zetten?
Thx in advance (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

KoezzyEV schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:33:
Mmm, in infotainment menu, WAGEN, LADEN heb je de optie om "beperkte laadstroom" aan en uit te zetten, wie oh wie weet wat dit betekent en wanneer je deze dan wel aan of uit mot zetten?
Thx in advance (y)
Beperkte laadstroom is bedoeld om het amperage tijdens het AC laden terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buz
  • Laatst online: 18-09 08:20

buz

Inderdaad. Om je stoppenkast niet op te blazen als je niet een aparte groep hebt om op te laden, of om te zorgen dat de spanningsvoerende draden niet oververhit raken als ze minder geschikt zijn om constant 3,5 KWh over heen te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

kw_nl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

Rijden zou die ongetwijfeld, maar als je van een ander merk afkomt is het wel een dingetje dat je opeens geen achteruitrijcamera meer hebt (om maar wat te noemen). Omdat het een extra optie is (waar het bij andere merken vaak al standaard is).
Woaw... welk merk en type (vergeleken met de Golf) heeft standaard een achteruitrij camera dan?

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 16:10
Sircuri schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:31:
[...]

Woaw... welk merk en type (vergeleken met de Golf) heeft standaard een achteruitrij camera dan?
Mijn Opel Astra had het standaard erop zitten. De megane die ik daarvoor had ook.

Keyless entry is ook zoiets. Bij Volkswagen moet je die vaak nog kiezen bij de duurdere uitvoeringen.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
kw_nl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:13:
[...]

Mijn Opel Astra had het standaard erop zitten. De megane die ik daarvoor had ook.

Keyless entry is ook zoiets. Bij Volkswagen moet je die vaak nog kiezen bij de duurdere uitvoeringen.
Dan heb je ook bij Opel een model met pakketten te pakken waar dat toevallig in zit.
Je kan ook een Golf Highline bestellen bij wijze van, dan zit het er ook in.
En uiteraard is dat ook onderdeel van een echt Duits merk, helemaal zelf samen te stellen.
De Aziaten hebben vaak 3 opties: kaal, een beetje opties, full options :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ja, dat begrijp ik dan ook niet inderdaad. Ik heb ook een megane gereden (niet de GT-line, maar eentje ervoor) en daar zat toch echt geen camera op. Al deze beweringen snap ik niet zo heel goed.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 16:34
Ik denk dat er relatief maar heel weinig modellen in het C-segment zijn die 'standaard' een achteruitrijcamera hebben - dus in het basis model zonder een pakket of opties aan te vinken... Het houdt waarschijnlijk op bij enkele Aziaten of uitlopende modellen die alleen nog als aantrekkelijk full-options pakket zijn te bestellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:11
ID3 net aangevraagd bij de leasemaatschappij, ligt nu intern voor goedkeur. Betreft de Plus versie in Moonstone Grey :)
Sircuri schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:31:
[...]

Mijn 308SW (uit December 2015) heeft er een. Niet standaard geloof ik maar wel bij de simpelste lease uitvoering (catalogus waarde 29,5k)

[ Voor 60% gewijzigd door kever678 op 12-10-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
Definieer "standaard". Als je van elk merk de basisuitvoering zou kiezen, heeft (op een enkeling na misschien) geen één een camera. Dit zit altijd in een pakket verwerkt. Als je kijkt naar basis-lease uitvoeringen hebben deze eigenlijk altijd al een "Pro" of een "Business line" uitvoering, met b.bv. een camera. Dus het is maar net hoe je standaard of basis ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Volgens mij word een camera vanaf 2021 ook verplicht, in de US is dat al zo.

Betreft het parkeren, zit hier ook niet een functie op dat de auto automatisch stopt als te dicht bij een object komt? Volgens mij zit dat ook op een Golf GTE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:07
@kever678 Mooie keuze. Niet bang dat je kofferruimte gaat missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Kacang schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:16:
@kever678 Mooie keuze. Niet bang dat je kofferruimte gaat missen?
Verwacht het 2 keer per jaar te missen (vakantie, midweek/weekend weg en dergelijke) id3 was voor mij de enige reële optie om electrisch te rijden. Was anders waarschijnlijk een Seat Leon ST geworden maar voor de besparing in bijtelling kan er wel een dakkoffer aangeschaft worden.

Kinderen zijn inmiddels uit de kinderwagen/buggy, dat scheelt al een hoop.
Soeski schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:41:
Definieer "standaard". Als je van elk merk de basisuitvoering zou kiezen, heeft (op een enkeling na misschien) geen één een camera. Dit zit altijd in een pakket verwerkt. Als je kijkt naar basis-lease uitvoeringen hebben deze eigenlijk altijd al een "Pro" of een "Business line" uitvoering, met b.bv. een camera. Dus het is maar net hoe je standaard of basis ziet.
Op de Peugeot was het niet standaard maar zat het wel direct in de eerste/goedkoopste lease uitvoering. Bij veel andere merken moet je direct de stap maken naar de duurdere uitvoeringen.

Voor mij (nu ik eraan gewend ben) wel een eis in ieder geval.

[ Voor 40% gewijzigd door kever678 op 12-10-2020 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
De weken vliegen voorbij en de auto bevalt nog prima. Het enige waar ik nog moeite mee heb, de juiste zitpositie, jammer dat de hoofdsteun niet naar voren gebogen kan worden. Of raken jullie de steun ook verder niet met je hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
@AMARONE Ik raak de steun ook niet met mijn hoofd. Ben daar zelf ook nog een beetje mee aan het spelen wat de beste houding / positie is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
AMARONE schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:57:
De weken vliegen voorbij en de auto bevalt nog prima. Het enige waar ik nog moeite mee heb, de juiste zitpositie, jammer dat de hoofdsteun niet naar voren gebogen kan worden. Of raken jullie de steun ook verder niet met je hoofd?
De weken vliegen helaas niet voorbij als je nog zit te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Heeft iemand zijn ID.3 al een keer aan een Ionity charger gehangen? Ik heb dit gisteren gedaan met ongeveer 15% over maar kwam helaas niet aan de 100kwh snelheid met laden. Max dat ik kreeg was 80 kwh tot 40% ongeveer en dat zakte daarna geleidelijk naar 60kwh.

Zie toch best wat YT filmpjes waarbij makkelijk 100kwh te halen moet zijn als je nog 20% batterij over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
Mmmm, tis me gelukt, ik heb een minpunt gevonden !
...Het scherm zou wat mij betreft zo'n 10 a 15 cm dichter bij bestuurder mogen zitten en iets meer naar bestuurder toe gekanteld, moet nu steeds beetje naar voren leunen om op scherm te drukken swipen etc.
Rotauto, niet kopen !
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Hoewel ik de auto in bestelling heb staan heb ik er nog niet eens ingezeten :+

Heb echter bij geen enkele auto in mijn leven met mijn hoofd tegen de hoofdsteun aangezeten... zal wel een afwijkende zithouding hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Laatst online: 23:10
Ik rij er nu sinds vrijdag in. Ik heb nog niet veel km’ers gemaakt maar het rijdt geweldig. Verkeerbordherkenning meteen uitzetten trouwens. Ik ben vandaag 100 km naar werk gereden met een verbruik van 14,5 kwh/100 met gemiddelde snelheid van 85kmh. Dat vind ik met dit koude weer erg positief.

[ Voor 4% gewijzigd door mouluh op 12-10-2020 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
Kacang schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:06:
Heeft iemand zijn ID.3 al een keer aan een Ionity charger gehangen? Ik heb dit gisteren gedaan met ongeveer 15% over maar kwam helaas niet aan de 100kwh snelheid met laden. Max dat ik kreeg was 80 kwh tot 40% ongeveer en dat zakte daarna geleidelijk naar 60kwh.

Zie toch best wat YT filmpjes waarbij makkelijk 100kwh te halen moet zijn als je nog 20% batterij over hebt.
Welke Ionity?

Er zijn mogelijk nog Ionity plaatsen die niet geupgrade zijn naar de nieuwe kabels, en die zijn gelimiteerd op 200A, wat rond de 80kW geeft bij een ID3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
AndRo555 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:17:
[...]

Welke Ionity?

Er zijn mogelijk nog Ionity plaatsen die niet geupgrade zijn naar de nieuwe kabels, en die zijn gelimiteerd op 200A, wat rond de 80kW geeft bij een ID3.
Deze:
IONITY oplaadpunt
4903 RK Oosterhout
https://maps.app.goo.gl/oE7p6AxtmMsTPhpm6

Kan ik ergens zien of het de oude kabels zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
Kacang schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Deze:
IONITY oplaadpunt
4903 RK Oosterhout
https://maps.app.goo.gl/oE7p6AxtmMsTPhpm6

Kan ik ergens zien of het de oude kabels zijn?
Is erg moeilijk te controleren. Je kabel zou heel lichtjes moeten trillen van de de pomp die het koelwater in de kabel rondpompt.
Ionity is al even bezig met alles te upgraden dus het verbaasd mij dat er nog veel plekken zonder zouden zijn. (of dat de nieuwe nog zonder gebouwd worden)

Kan ook gewoon een niet de optimale condities geweest zijn (temp, etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:33
Ik heb dit in de VW Polo helaas ook. Je kunt wel tot een zitpositie komen waarbij je de hoofdsteun kan gebruiken, maar dat is een nogal passieve ‘relaxte’ positie die met het drukkere verkeer in NL niet heel lang vol te houden is. Stoel dan niet te hoog zetten en rugleuning wat rechter (anders kijk je naar de dakhemel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:26
Krijg volgende week mijn max 1st Makena Turquoise, zijn er vanuit de mensen die hem al hebben tips of dingen waar ik op moet letten.

Thx alvast!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laiting
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 14:59
Bschnitz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:52:
Krijg volgende week mijn max 1st Makena Turquoise, zijn er vanuit de mensen die hem al hebben tips of dingen waar ik op moet letten.

Thx alvast!
Gefeliciteerd en veel plezier alvast :*) .
Ik heb die van mij afgelopen vrijdag mogen ontvangen en ben er echt ontzettend blijf mee. Eerste wat je het beste kan doen is wel de snelbordenherkenning uitzetten voor je Cruise Control. Ik reed op de A2, toen hij bij leidsche rijn plotseling besloot dat je 30km/h mag. Voor de rest doet doet alles het fijn.

Voor de rest is mij tot nu toe nog niet veel opgevallen qua fouten of bugs. Had vandaag bij het indrukken van de Stop knop voor het eerst de bekende airbag melding, maar dat ging daarna snel weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kever678
Momenteel de kleuren/versies die op kenteken staan:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4sMSF9s/id3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Laiting schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:50:
[...]

Gefeliciteerd en veel plezier alvast :*) .
Ik heb die van mij afgelopen vrijdag mogen ontvangen en ben er echt ontzettend blijf mee. Eerste wat je het beste kan doen is wel de snelbordenherkenning uitzetten voor je Cruise Control. Ik reed op de A2, toen hij bij leidsche rijn plotseling besloot dat je 30km/h mag. Voor de rest doet doet alles het fijn.

Voor de rest is mij tot nu toe nog niet veel opgevallen qua fouten of bugs. Had vandaag bij het indrukken van de Stop knop voor het eerst de bekende airbag melding, maar dat ging daarna snel weg.
Remt de auto dan ook meteen automatisch? Dat lijkt me levensgevaarlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Aangezien de ID3, ID4 en Enyaq gebruik maken van dezelfde tech ben ik benieuwd naar het volgende:
In mijn Octavia 3 Facelift model heb ik lane assist en hierin kan ik instellen dat hij alleen corrigeert als ik buiten de lijnen dreig te gaan of dat hij mij constant binnen de lijnen houdt (actieve rijstrookbegeleiding uit mijn hoofd)
Heeft de ID3 alleen lane assist dat ie ingrijpt wanneer je buiten de lijnen dreigt te gaan of ook die actieve rijstrookbegeleiding? Of is het een optie in de infotainment die je aan of uit kan zetten?
Pagina: 1 ... 25 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.