Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 24 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 00:01
Eerste zware crash, licht gewond beide chauffeurs gelukkig...

https://www.donaukurier.d...ochstrasse;art575,4698342

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Vandaag id3 opgehaald en ben zeer tevreden. Enige wat ik niet snap is de we Connect in app. Deze geeft mij helemaal geen info. Enige wat ik zie is een id3 auto en mijn naam. Niks werkt in de app, zelfs homescreen aanpassen doet niks. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Mistymo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:30:
Vandaag id3 opgehaald en ben zeer tevreden. Enige wat ik niet snap is de we Connect in app. Deze geeft mij helemaal geen info. Enige wat ik zie is een id3 auto en mijn naam. Niks werkt in de app, zelfs homescreen aanpassen doet niks. Doe ik iets fout?
Nee hoor. Had ik ook, je moet de auto even resetten, lees terugzetten naar de fabrieksinstellingen en in de app opnieuw toevoegen. (bij het 2e tabje bovenaan in de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
AMARONE schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:47:
[...]

Nee hoor. Had ik ook, je moet de auto even resetten, lees terugzetten naar de fabrieksinstellingen en in de app opnieuw toevoegen. (bij het 2e tabje bovenaan in de app)
Resetten door aan/uit knop ingedrukt houden?
En dan de auto uit virtuele garage verwijderen en weer toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• march1979
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-02 00:07
KoezzyEV schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:09:
Vraagje over autoverzekering: ik mag maandag mijn MoonstoneMAX ophalen, alleen als ik huidige autoverzekering bij ANWB wil omzetten (WA + casco, 13 schadevrije jaren) dan moet ik zelf alarmsysteem klasse 2 laten inbouwen (ID.3 MAX heeft klasse 1). Heeft 1 van jullie tip voor goede verzekering waarbij klasse 1 voldoende is?
Alvast dank voor reactie :-)
De Max blijft onder de 50k toch? Univé eist dan alleen klasse 1. Denk nog wel meer hoor. Ff rondzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Zijn er hier al ID.4 gegadigden te vinden?

Mits ik nog een 2020 kenteken kan krijgen (leasemaatschappij acht die kans zeer groot) wordt het een ID.4 1st edition Max eind december/januari.

Maar het viel me net op dat de tekst op de VW site is veranderd van:
Kan ik nog in 2020 in de ID.4 rijden?
De twee 1ST Editions van de ID.4 zijn nog in 2020 leverbaar. De verwachting is dat de andere uitvoeringen van de ID.4 in 2021 in Nederland verkrijgbaar zijn.
in:
Kan ik nog in 2020 in de ID.4 rijden?
De verwachting is dat de twee 1ST Editions van de ID.4 begin 2021 leverbaar zijn. De andere uitvoeringen van de ID.4 zullen waarschijnlijk ook in 2021 in Nederland verkrijgbaar zijn.
dus óf de 2020 units zijn allemaal vergeven, óf de LM heeft de memo van de importeur nog niet ontvangen 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
MLLL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Met een topsnelheid van 160km/u zal dat wel meevallen. :)
Joa, welnu, ik rijd altijd rond de 120 130 op de A10:P Niet doorvertellen aub haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
oZy schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:08:
Zijn er hier al ID.4 gegadigden te vinden?

Mits ik nog een 2020 kenteken kan krijgen (leasemaatschappij acht die kans zeer groot) wordt het een ID.4 1st edition Max eind december/januari.

Maar het viel me net op dat de tekst op de VW site is veranderd van:

[...]

in:

[...]

dus óf de 2020 units zijn allemaal vergeven, óf de LM heeft de memo van de importeur nog niet ontvangen 🙄
Ik twijfel nog tussen de ID.4 en de Enyaq en dan had de ID.4 de voorkeur omdat die eerst nog in 2020 geleverd zou kunnen worden. Zover ik weet kon je ze nog niet reserveren (althans dat zei mijn dealer) dus denk dat ze dan andere landen eerst doen? wel een misser dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Mistymo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:50:
[...]

Resetten door aan/uit knop ingedrukt houden?
En dan de auto uit virtuele garage verwijderen en weer toevoegen?
Nee, in het menu waar ook je software versie staat kan je de auto terugzetten. Duurt 1 minuut. Daarna in weconnectid weer opnieuw toevoegen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

ik heb een VW dealer in Leer (Dld) aangeschreven voor het bestellen van een Elli ID wallbox (de meest eenvoudige versie). Antwoord is dat ik die niet bij hen kan bestellen maar via https://charging-energy.elli.eco/de-de/IDcharger maar daar kan ik niet mijn postcode kwijt. Weet iemand een andere mogelijkheid? ik woon vlakbij Groningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
DonKui schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:18:
[...]

Ik twijfel nog tussen de ID.4 en de Enyaq en dan had de ID.4 de voorkeur omdat die eerst nog in 2020 geleverd zou kunnen worden. Zover ik weet kon je ze nog niet reserveren (althans dat zei mijn dealer) dus denk dat ze dan andere landen eerst doen? wel een misser dan
Oef. Ik denk dat je, mocht je echt een ID4 willen bemachtigen, de komende maanden veelvuldig met alle VW dealers in contact moet blijven. Er zullen er, schat ik, toch enkele honderden naar Nederland komen, dus je moet er snel bij zijn.

Als je ziet dat in de VS de website was gecrasht door grote belangstelling, en ze in enkele minuten de allocatie voor de VS hadden uitverkocht, kun je verwachten dat de vraag zeer groot is. Hopelijk blijft Nederland niet achter bungelen in allocaties.

Veel succes man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:26
Hansoverdiep schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:15:
ik heb een VW dealer in Leer (Dld) aangeschreven voor het bestellen van een Elli ID wallbox (de meest eenvoudige versie). Antwoord is dat ik die niet bij hen kan bestellen maar via https://charging-energy.elli.eco/de-de/IDcharger maar daar kan ik niet mijn postcode kwijt. Weet iemand een andere mogelijkheid? ik woon vlakbij Groningen
Bij postcode 00000 invullen en bij opmerkingen plaats, land en postcode?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4rockandroll4
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
Elli wallbox heeft ook een internationale site, engelstalig. Wellicht heb je daar betere mogelijkheden met bestellen.

Deze lader heeft geen loadbalancing; hoe ga je daar in de praktijk mee om? Ik ga uit van een standaard 3x25 aansluiting; als je dan met 11kw laadt (16A per fase) dan heb je per fase nog maar 2kw over (9A).

Als je dan een willekeurige stofzuiger/strijkijzer/kookplaat aanzet vliegen je stoppen eruit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

ik gebruik maar 1 fase, zag in de handleiding dat de Elli ID wallbox daar geschikt voor is. heb dat nu ook voor mijn Ampera e (60 kWh accu). een 3 fase aansluiting in de garage waar ik maar 1 fase van gebruik omdat er ook nog andere gebruikers zijn in de garage. huidige wallbox wordt met 16 Ampere gevoed. Meterkast is 3 x 25 Ampere maar heb dat ook wel nodig voor inductieplaat, oven, magnetron, wasmachine en droogtrommel. met laadvermogen van 3.7 kW in de garage ben ik best tevreden, heb mij daar tot nu toe goed mee kunnen redden. omdat de ID.3 de laadklep aan de andere kant heeft dan de Ampera e is nu mijn snoer (vast gemonteerd krulsnoer aan wallbox) niet lang genoeg. daarom wil ik overstappen naar een Elli met 7.5 m snoer. dank voor de tip engelstalige site, zal eerst eens kijken of ik hen kan mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

moet je voor loadbalancing een aparte verbinding maken tussen meterkast en wallbox? de afstand tussen de meterkast en de garage is ca. 50 meter (van penthouse tot garage in basement). en in de garage heb ik geen signaal voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4rockandroll4
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
Hansoverdiep schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:53:
moet je voor loadbalancing een aparte verbinding maken tussen meterkast en wallbox? de afstand tussen de meterkast en de garage is ca. 50 meter (van penthouse tot garage in basement). en in de garage heb ik geen signaal voor internet.
Volgens mij werkt dat met een netwerkkabel naar je laadpaal. Maar volgens mij bestaan er ook losse load balancing kastjes die je in de meterkast kan plaatsen

[ Voor 15% gewijzigd door 4rockandroll4 op 02-10-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

ik houd het maar op die 1 fase 16 A, dat is wel zo eenvoudig hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bR_wEZ6QrZmFPR6Ht32xQeZ3uFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhUicYAZ61GAn3n1DOXt7a8P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy

oZy

DonKui schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:18:
[...]

Precies, de Enyaq vind ik ook mooier. Maar qua bijtelling scheelt het nogal ruim honderd euro netto p/maand of het 2020 of 2021 model wordt (uitgaande van een id4 max, 60k). Dus als het lukt om een 2020 wagen te krijgen neem ik de ID4 voor lief, anders sowieso een Enyaq. Al zal ik dan wel wat concessies gaan doen op de uitrusting (=prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:10

buz

Mistymo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:30:
...Enige wat ik niet snap is de we Connect in app. Deze geeft mij helemaal geen info. Enige wat ik zie is een id3 auto en mijn naam. Niks werkt in de app, zelfs homescreen aanpassen doet niks. Doe ik iets fout?
Wat moet je nu WEL kunnen zien en doen met die app? Ik zie alleen ‘Klimatisering’.
Ik vraag me af wat nu de toegevoegde waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:58
Wat betreft de app: als je helemaal niks ziet moet je m opnieuw registreren met je auto. Eerst resetten (de auto).

Je kan nu alleen klimaat aan en uit zetten en de charge zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Lane assist is ruk behalve bij niet opletten ideaal (zou de hardware van d emaxer wel inzitten om hem netjes recht binnen de lijnen te houden?). Maar ACC is super, automatische bordenherkenning uit en bij stoplichten of file stopt de auto rustig, en trekt daarna weer netjes op als het verkeer weer gaat rijden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kacang
Automatische borden herkenning is echt te slecht voor woorden. Hopelijk wordt dat snel opgelost met updates. Geeft 130 aan waar je 100 mag. Of 50 maar je 80 mag etc.

@AMARONE ik heb die max en die houdt idd de auto binnen de lijntjes. Op snelweg stuurt ie dan prima mee in bochten. Wordt de bocht te scherp moet je goed opletten want dan kan je buiten de lijntjes gaan.

Mijn 1e wens is dat het infotainment systeem een update krijgt. Vind m best traag werken. Vooral na het net op starten van de auto. Maar hopelijk komt snel de update uit dat je kan navigeren inclusief rekening houden met waar je moet laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID.3
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Ik heb 'm nu 1,5 week. ID.3 Plus Mangan Grey.
Net als kurk_droog erg tevreden over de ACC. Die geeft ongelofelijk veel comfort tijdens het rijden. Je hoeft alleen nog maar te sturen!
Wel werkt de "set" knop van de ACC bij mij niet meer, of ik doe iets verkeerd?
De "res" knop werkt nog wel.
Maandag maar even de dealer bellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Kacang schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:23:
Automatische borden herkenning is echt te slecht voor woorden. Hopelijk wordt dat snel opgelost met updates. Geeft 130 aan waar je 100 mag. Of 50 maar je 80 mag etc.

@AMARONE ik heb die max en die houdt idd de auto binnen de lijntjes. Op snelweg stuurt ie dan prima mee in bochten. Wordt de bocht te scherp moet je goed opletten want dan kan je buiten de lijntjes gaan.

Mijn 1e wens is dat het infotainment systeem een update krijgt. Vind m best traag werken. Vooral na het net op starten van de auto. Maar hopelijk komt snel de update uit dat je kan navigeren inclusief rekening houden met waar je moet laden.
Dat is gewoon de Autopilot van Tesla. Wat een hoop bagger kreeg ik over me heen in dat fanboy forum zeg. VW heeft al jaaaaren autopilot. Lachertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:22

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Heeft iemand iets gehoord van de Seat ID3.
Heet die pegasus??

YouTube: Der ID.3 von SEAT, "mein" ID.3 ist da, „Pegasus“ wird verkauft (NEWS...

of is het een klickbait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Seat komt een elektrische "Cupra" El Born op basis van de ID.3

https://ev-database.nl/auto/1178/CUPRA-el-Born

[ Voor 32% gewijzigd door MarcelGo op 02-10-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Inderdaties. En de SEAT 'ID4/Enyaq' zal Tavascan heten. Een en ander waarschijnlijk onder het 'Polestar' van VAG, Cupra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
MarcelGo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:24:
Seat komt een elektrische "Cupra" El Born op basis van de ID.3

https://ev-database.nl/auto/1178/CUPRA-el-Born
Geef mij de id3 maar ipv zo'n cupra die je na 1 jaar al zat bent en waarbij je elke klinker in je rug pijn voelt doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistymo
Bedankt allemaal voor de hint om de app werkend te krijgen. Deze doet idd niet veel maar ja, kan wel de airco alvast aanzetten en kijken hoeveel % er geladen is. Vandaag een mooi ritje gemaakt naar Düsseldorf en de travel assist uitgeprobeerd. Dit werkte super, kom gewoon op scherm klooien en de id3 bleef netjes tussen de lijnen, en afstand houden via acc werkt ook super. Snelheids borden in Duitsland perfect, in Nederland geeft ie aan 130 waar je overdag maar 100 mag. Ambient verlichting is blijkbaar overdag uitgeschakeld? En matrix verlichting moest ik het hendeltje op grootlicht/auto zetten om het werkend te krijgen. Al met al zeer tevreden 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinwestra
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-05 09:02
Ik heb mijn ID Charger bij Elli.eco besteld en laten afleveren in Duitsland bij een transporteur die de levering naar Nederland verzorgd. Vanmiddag heb ik mijn ID Charger ontvangen.
Bedrijf is: huifkarverzendservice.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
Knoop doorgehakt, eind oktober hoop ik mijn ID.3 plus te mogen ontvangen. Nu eens naar een laadpaal op zoek, laadpaaldirect kent veel oplossingen zie ik. Iemand ervaring?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistymo
mcmiles schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:34:
Knoop doorgehakt, eind oktober hoop ik mijn ID.3 plus te mogen ontvangen. Nu eens naar een laadpaal op zoek, laadpaaldirect kent veel oplossingen zie ik. Iemand ervaring?
Gefeliciteerd, ga je zeker geen spijt van krijgen. Net even een avondritje gemaakt om de matrix lichten te testen en WoW wat een licht 💡. Ik heb thuis een new motion laadpaal met laadpas zodat mijn werkgever maandelijks de afrekening ontvangt en mij kan vergoeden 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
YouTube: VW ID3 1st Plus review

Nou hij is helemaal goedgekeurd hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

martinwestra schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:07:
[...]

Ik heb mijn ID Charger bij Elli.eco besteld en laten afleveren in Duitsland bij een transporteur die de levering naar Nederland verzorgd. Vanmiddag heb ik mijn ID Charger ontvangen.
reuze bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

martinwestra schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:07:
[...]

:+ 8)
gelukkig is het geen postduifverzendservice.nl :+

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:10

buz

Af en toe komen er kleine storingen naar voren bij mijn ID.3, die later weer weg zijn. Lijken software probleempjes.
Herkenbaar voor anderen?

- Maak sensoren (buitenzijde linksvoor) schoon
Maar het is totaal niet vies. Later niet weer gezien.
- Achterklep open (bij achteruitrijden)
Maar de klep is echt niet open. Later niet weer gezien.
- Storing in airbag
Wil niet weggaan bij uitzetten en opnieuw aanzetten van de auto. Toch even gereden en na een korte pauze auto weer gestart en foutmelding weg.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
buz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:35:
Af en toe komen er kleine storingen naar voren bij mijn ID.3, die later weer weg zijn. Lijken software probleempjes.
Herkenbaar voor anderen?

Na 3 dagen een keer melding gehad over ruitenwissers. Na opnieuw opstarten was het weg. Verder nergens last van gehad.

Let op !!!! Door die kleine draaicirkel en doordat de wielen vrij op de hoeken staan zijn stoepranden een ramp. Heb net mijn eerste kras op mijn 20” velg. De voorwielen draaien ver dus al sta je 15 cm van de stoep, bij terugdraaien raak je alsnog je velg 🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Herkenbaar voor anderen?

- Storing in airbag
Wil niet weggaan bij uitzetten en opnieuw aanzetten van de auto. Toch even gereden en na een korte pauze auto weer gestart en foutmelding weg.
ik zou toch even langs de dealer gaan? Puur om hem uit te lezen, mijn storing is ook naar pon gegaan. Vooral de airbag is een enge, hoewel in Duitsland dit probleem bekend is en mensen met die storing kunnen blijven rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

Mistymo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:35:
Bedankt allemaal voor de hint om de app werkend te krijgen. Deze doet idd niet veel maar ja, kan wel de airco alvast aanzetten en kijken hoeveel % er geladen is. Vandaag een mooi ritje gemaakt naar Düsseldorf en de travel assist uitgeprobeerd. Dit werkte super, kom gewoon op scherm klooien en de id3 bleef netjes tussen de lijnen, en afstand houden via acc werkt ook super. Snelheids borden in Duitsland perfect, in Nederland geeft ie aan 130 waar je overdag maar 100 mag. Ambient verlichting is blijkbaar overdag uitgeschakeld? En matrix verlichting moest ik het hendeltje op grootlicht/auto zetten om het werkend te krijgen. Al met al zeer tevreden 😊
Kan je het wellicht vergelijken met de auto pilot van de Model 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:34
Herkenbaar voor anderen?

- Storing in airbag
Ik heb de mijne sinds vrijdag (ID3 Plus), en die airbag storing heb ik ook al 2x gehad met de mijne. Verder kwam ik er ook achter dat soms de verlichting boven je hoofd het s'avonds niet deed, zowel voor mij als voor de passagier, het hele element was niet eens verlicht, na dat we weer vertrokken later, deed hij het opeens wel.

Helaas is vannacht bij mij de auto van buurman in de brandgestoken en stond met ID3 er naast :'(
Had hem gelukkig na 3-4 minuten weg, maar toch veel schade aan alle plastice onderdelen aan de bestuurders kant, dus nu wachten op onderdelen en dan kan hij opnieuw gespoten worden en alle gesmolten onderdelen vervangen worden, das wel even een bummer :(

Maar lekker wat KM kunnen maken van het weekend en erg tevreden vooral over de ACC, ik had verwacht dat die ruk zou zijn, zoals ik altijd gewend was van andere auto's, maar de afstand tot andere auto's is echt perfect.

Nu maar hopen dat er snel onderdelen leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
yec schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:22:
[...]

Kan je het wellicht vergelijken met de auto pilot van de Model 3?
Is precies hetzelfde, en VW/VAG heeft het al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
ThaPegasus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Ik heb de mijne sinds vrijdag (ID3 Plus), en die airbag storing heb ik ook al 2x gehad met de mijne. Verder kwam ik er ook achter dat soms de verlichting boven je hoofd het s'avonds niet deed, zowel voor mij als voor de passagier, het hele element was niet eens verlicht, na dat we weer vertrokken later, deed hij het opeens wel.

Helaas is vannacht bij mij de auto van buurman in de brandgestoken en stond met ID3 er naast :'(
Had hem gelukkig na 3-4 minuten weg, maar toch veel schade aan alle plastice onderdelen aan de bestuurders kant, dus nu wachten op onderdelen en dan kan hij opnieuw gespoten worden en alle gesmolten onderdelen vervangen worden, das wel even een bummer :(

Maar lekker wat KM kunnen maken van het weekend en erg tevreden vooral over de ACC, ik had verwacht dat die ruk zou zijn, zoals ik altijd gewend was van andere auto's, maar de afstand tot andere auto's is echt perfect.

Nu maar hopen dat er snel onderdelen leverbaar zijn.
Ayyy vervelend. Hopelijk wordt het gauw en kosteloos gerepareerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec

yec

naii11 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:34:
[...]

Is precies hetzelfde, en VW/VAG heeft het al jaren.
Heb je ook een link of een youtube video die je uitspraak ondersteund. Ik zou het frapant vinden als het "precies hetzelfde" is, zit behoorlijk wat verschillen in qua techniek en input methodes etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
Eind van deze maand hoop ik mijn ID.3 te ontvangen. Vraagje, zitten er laadpalen in de navigatie van de ID.3? Zodat je er makkelijk naar toe kan navigeren, ik lees er tegengestelde berichten over.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
yec schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Heb je ook een link of een youtube video die je uitspraak ondersteund. Ik zou het frapant vinden als het "precies hetzelfde" is, zit behoorlijk wat verschillen in qua techniek en input methodes etc.
Hij is wat optimistisch :) .
Alleen de Max variant (de ID.3 met de meeste opties) heeft de beschikking over nagenoeg dezelfde features.
De Model 3 kan echter zelf aan de hand van navigatie van baan wisselen en dus zelf een afrit nemen.
Dat kan VW/Audi nog niet. Mijn E-tron wisselt wel van baan maar dat moet ik zelf activeren door de richtingaanwijzer aan te tikken.
Ook kan de Model 3 tegenwoordig stoppen voor een rood stoplicht.
PS. De Model 3 kan beiden alleen als je de FSD package a €7800,- erbij hebt gekocht.

Tot aan de ID.3 plus kan de ID.3 alleen de auto binnen de baan houden maar doet hij dat wel door een beetje te ping-pongen van links naar rechts. De Max houd hem gewoon strak in het midden.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 05-10-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
yec schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Gaat om de uitkomst. Ding houdt het midden van de rijbaan aan en stuurt zelf en doet pas moeilijk als de bocht te scherp is en/of rotonde. De technologie erachter zal hetzelfde zijn, dit is geen rocket science.

Overigens moet ik je wel wijzen op het verschil tussen 'Autopilot' en FSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

Ik vroeg ook enkel om autopilot. Als hij het midden op de baan houdt is het prima. Heb geen trek in dat geping pong.

Afslagen en stoplichten hoeft van mij niet, als ik maar af ben van die phantom breaks...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistymo
yec schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:16:
Ik vroeg ook enkel om autopilot. Als hij het midden op de baan houdt is het prima. Heb geen trek in dat geping pong.

Afslagen en stoplichten hoeft van mij niet, als ik maar af ben van die phantom breaks...
Bij vw heet dat travel assist. Samen met acc hoef je inderdaad alleen nog maar zelf bij afslagen en stoplicht op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
mcmiles schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:19:
Eind van deze maand hoop ik mijn ID.3 te ontvangen. Vraagje, zitten er laadpalen in de navigatie van de ID.3? Zodat je er makkelijk naar toe kan navigeren, ik lees er tegengestelde berichten over.
Had laatst iets gehoord dat het er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
bottom line schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:19:
[...]

Had laatst iets gehoord dat het er niet in zit.
Dat is wel een misser, ik hoop dat er met een update dit wel gerealiseerd wel gaat worden. In Leaf en Zoe gereden die dat wel hadden, erg handig en onmisbaar. Wil onderweg gewoon een laadpaal kunnen aanklikken en er na toe navigeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistymo
mcmiles schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Dat is wel een misser, ik hoop dat er met een update dit wel gerealiseerd wel gaat worden. In Leaf en Zoe gereden die dat wel hadden, erg handig en onmisbaar. Wil onderweg gewoon een laadpaal kunnen aanklikken en er na toe navigeren.
De optie staat al bij het navigatie gedeelte, en word actief bij de volgende update (januari) volgens de dealer. De navigatie map geeft wel al laders aan en daar kan je gewoon op klikken om naar toe te navigeren

[ Voor 9% gewijzigd door Mistymo op 05-10-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Dank, goed om te lezen dat dit bij de januari update zit. Kon me ook al niet voorstellen dat het er niet in zou zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Met testrijden zag ik wel oplaadpalen op de kaart staan. Maar niet getest of je er op kon zoeken.

Ik had lane assist op mijn Seat Leon. Die werkte toen meer als Travel asset nu. ACC met tussen de lijnen rijden. Dit werkte erg goed. De auto zag de lijnen soms beter dat ik zelf met slecht weer.
Bij het testrijden van de 2020 Leon reed ik bijna van de weg af omdat ik verwachte dat de auto wel zou sturen :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
yec schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:16:

Nee geen pingpong inderdaad, gewoon zoals bij mijn Tesla. Het was wel de ID3 First pro/max die ik proefreed. Die heeft dat kennelijk standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:51
Qua audio, wat zijn de opties, sd kaart, usb of zelfs nog cd's voor de muziek?

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
vanderv schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:33:
Qua audio, wat zijn de opties, sd kaart, usb of zelfs nog cd's voor de muziek?
Streaming en usb c. Misschien dat er in de toekomst nog een update komt met media apps zoals Spotify of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

Noodrem! Bij mijn vorige auto's had ik een mechanische of elektrische noodremfunctie die je kon activeren indien de remmen het niet meer deden. Hoe zit dat nu bij de ID.3? Moet je op de P drukken en deze vasthouden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanTr
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-11-2020
All, ik heb mijn mooie Max nu ruim 2 weken en ben erg happy met keuze. Ik wil alleen van die verkeersbord herkenning af, in NL wordt ik hier helemaal gestoord van, de auto blijft constant maar corrigeren, vooral overdag op snelweg als de auto denkt dat je 130 mag.
Kan dat systeem niet uit, ik wil gewoon zelf bepalen welk tempo ik (constant) wil rijden, ik lees in de manual echter dat de-activeren niet zou kunnen?! Wie heeft info.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kacang
@JanTr ik heb een oplossing voor je.
Ga naar:
ASSIST -> tik op de blauwe auto die voor je rijdt. Zet voorspelling toegestane snelheid uit.

Auto leest dan nog wel verkeersborden maar past zelf daar niet de snelheid op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTr
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-11-2020
@Kacang, thx voor snelle reactie, ik probeer het straks gelijk even, lost veel irritatie op denk ik, laatst van Den Haag naar Medemblik gereden, werd echt pissig onderweg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistymo
Toch wel buggy software. Tot nu toe in 4 dagen het volgende meegemaakt. 1) autolampen gaan niet altijd aan als je komt aanlopen. 2) Bluetooth wat opeens verdwenen is en ook niet opnieuw aangezet kon worden 3) airco wat niet meer bediend kan worden 4) fout melding op dashboard van de ruitenwissers 5) radio wat plotseling geen geluid meer geeft. Alles is weliswaar door of een reset of door gewoon de auto uit te zetten wel weer opgelost, maar blijft wel frustrerend. Hoop dat vw in software updates al die bugs fixed. Ben nog wel zeer content verder en voornamelijk met het zoeven over de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Mistymo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:46:
Toch wel buggy software. Tot nu toe in 4 dagen het volgende meegemaakt. 1) autolampen gaan niet altijd aan als je komt aanlopen. 2) Bluetooth wat opeens verdwenen is en ook niet opnieuw aangezet kon worden 3) airco wat niet meer bediend kan worden 4) fout melding op dashboard van de ruitenwissers 5) radio wat plotseling geen geluid meer geeft. Alles is weliswaar door of een reset of door gewoon de auto uit te zetten wel weer opgelost, maar blijft wel frustrerend. Hoop dat vw in software updates al die bugs fixed. Ben nog wel zeer content verder en voornamelijk met het zoeven over de weg.
Ik ben wel benieuwd of iedereen dezelfde software versie heeft.

Mijn bugs tot nu toe
- kilometerstand melding, ga naar de werkplaats verscheen na 2 uur gereden te hebben.
- Id light werkt niet altijd bij het navigeren
- id light blijft soms de hele rit voor mijn neus wit oplichten(hallo id zeggen verhelpt het daarna)
- deur op slot via de handgrepen krijg ik niet structureel voor elkaar
- eerste 1 minuut laggy software, daarna gewoon vlot

Voor de rest eigenlijk alleen maar plezier van deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
Mistymo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:46:
Niet om lullig te doen maar ik zie de baas van VAG nog zo voor me in het filmpje van een paar maand geleden dat de auto aan het eind van de zomer uitgeleverd zou worden en dat hij perfect zou zijn, inclusief de software. Niet zoals bij sommige nieuwkomers (Tesla) met beperkingen. Heb het idee dat het niet helemaal gelukt is. :)

Overigens hoop ik dat alles snel opgelost is. Ik vind het zeker een leuke auto om te zien.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Inspired schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Niet om lullig te doen maar ik zie de baas van VAG nog zo voor me in het filmpje van een paar maand geleden dat de auto aan het eind van de zomer uitgeleverd zou worden en dat hij perfect zou zijn, inclusief de software. Niet zoals bij sommige nieuwkomers (Tesla) met beperkingen. Heb het idee dat het niet helemaal gelukt is. :)
das haben er nicht gewusst _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Hansoverdiep schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:26:
Noodrem! Bij mijn vorige auto's had ik een mechanische of elektrische noodremfunctie die je kon activeren indien de remmen het niet meer deden. Hoe zit dat nu bij de ID.3? Moet je op de P drukken en deze vasthouden?
gewoon gas los. Door de regeneratie zul je best goed remmen zonder je remblokken aan te spreken.Anders regeneratie een standje hoger en zul je zeker stoppen door te regeneren.

Met de Kona kan dit zonder de remblokken te gebruiken. Zou verwachten dat dit ook geldt voor de id3.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
Simply1337 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:37:
[...]

gewoon gas los. Door de regeneratie zul je best goed remmen zonder je remblokken aan te spreken.Anders regeneratie een standje hoger en zul je zeker stoppen door te regeneren.

Met de Kona kan dit zonder de remblokken te gebruiken. Zou verwachten dat dit ook geldt voor de id3.
Enkel als je de B stand aan hebt staan..
Standaard bolt hij gewoon verder met amper regeneratie.
En sowieso is regeneratie belange niet hetzelfde als een nood/handrem (maar hij veel keer heb je dit überhaupt al gebruikt onderweg)

[ Voor 11% gewijzigd door bottom line op 07-10-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Zijn case was indien remmen het niet meer deed en dus een andere optie nodig had om te remmen. Hoewel je de remmen amper aanspreekt met een EV begrijp ik zijn vraag. Vandaar mijn antwoord ;P

ID.x heeft trommelremmen achter. prima voor stilstand, maar zal het veel nut hebben met snelheid?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Simply1337 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:52:
Zijn case was indien remmen het niet meer deed en dus een andere optie nodig had om te remmen. Hoewel je de remmen amper aanspreekt met een EV begrijp ik zijn vraag. Vandaar mijn antwoord ;P

ID.x heeft trommelremmen achter. prima voor stilstand, maar zal het veel nut hebben met snelheid?
De trommelremmen zitten daar met een reden, door de motor op de achterbanden gebruik je die remmen bijna niet. Dus onderhoudtechnisch maar ook qua milieu is dit de betere keuze.

Qua noodstop of remmen die niet meer werken, dat hoor je echt nooit meer volgens mij. Maar anders gewoon B stand en gas los, dan remt die wel vol hoor, en alles op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

dus in paniek wanneer remmen niet meer werken snel van D naar B overgaan, ok. verwacht dat eea wettelijk goedgekeurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Hansoverdiep schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:14:
dus in paniek wanneer remmen niet meer werken snel van D naar B overgaan, ok. verwacht dat eea wettelijk goedgekeurd is.
Als de auto dat zelf al niet doorheeft ja, misschien dat de p stand iets doet. Handleiding zal ik eens raadplegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Vooral niet proberen om rijdend in P te gaan. Dat lukt hoogstwaarschijnlijk niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenjasper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:57
Hansoverdiep schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:26:
Ja staat in de handleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

ok, dank je

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

YouTube: I drove the Volkswagen ID.3 until it DIED!

Geen powerloss tot 0% dan pas turtle mode en daarna nog mogelijkheid tot manouvreren.

Dit is wel heel lekker hoor voor de range anxiety. Prima dus om gewoon tot 5% door te rijden! Niet zoals bij de egolf dat je niet onder de 10 wil komen ivm met Turtle mode. Top!

Overigens is 220miles 350km real wold range best lekker.

[ Voor 7% gewijzigd door Flappiewappie op 07-10-2020 13:01 ]

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

VW levert vanuit de webshop een laadkabel voor de ID.3 230V, wordt dan met max 3.7 kW geladen? is met 6m kabel, maar er wordt geen kastje getoond, zit die er wel bij? of is het alleen een kabel met standaard 230V stekker aan de ene kant en type 2 stekker voor aan de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

waarom dan nog een wallbox aanschaffen, deze kabel kost 199 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

MLLL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:59:
[...]

das haben er nicht gewusst _/-\o_
Hat, of Hatte (maar 'Hatte" is beter aangezien dat enkel verleden tijd is, ik denk dat hij het inmiddels wel weet).

Verder, ik heb de ID.3 nu al een aantal keer in het echt gezien, en los van de hier besproken kinderziektes lijk het me wel een prima auto.
Ik hoop alleen dat er over 3 jaar ook een ID.3 Variant beschikbaar is.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oZy

oZy

De ID.4 1st edition configurator is online

Vanaf 47k voor de 1st en 57k voor de 1st Max, valt me reuze mee vergeleken met de Enyaq waar je makkelijk op 60k uitkomt. Al staat er bij de ID.4 weinig over type accupakket 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Mjah, zelfde verhaal als de ID.3 waarschijnlijk? Middelste accupakket wat dat vergeleken wordt met het grote pakket in de Enyaq.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
oZy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:13:
De ID.4 1st edition configurator is online

Vanaf 47k voor de 1st en 57k voor de 1st Max, valt me reuze mee vergeleken met de Enyaq waar je makkelijk op 60k uitkomt. Al staat er bij de ID.4 weinig over type accupakket 🤨
qadn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:33:
Mjah, zelfde verhaal als de ID.3 waarschijnlijk? Middelste accupakket wat dat vergeleken wordt met het grote pakket in de Enyaq.
Zie het nu ff niet meer staan, maar gaf aan WLTP 496km en de 1st is alleen met de grootste variant verkrijgbaar

Alles wat je wilt zit erop en dan valt het prijsverschil met de ID3 heel erg mee...

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 07-10-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID.3
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Weet iemand hoe je lid kan worden van de facebook groep Volkswagen ID. First Movers Club?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:32
Het gaat bij de ID.4 1st om grote accu pakket van 77kWh. De 1st Max is fully loaded en vergelijkbare configuratie bij Enyaq komt hoger uit.
Hoorde alleen van de dealer dat er een grote kans is dat de 1st niet aangeboden wordt via lease maatschappijen... weet iemand hier meer van ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Zandje06 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:28:
Het gaat bij de ID.4 1st om grote accu pakket van 77kWh. De 1st Max is fully loaded en vergelijkbare configuratie bij Enyaq komt hoger uit.
Hoorde alleen van de dealer dat er een grote kans is dat de 1st niet aangeboden wordt via lease maatschappijen... weet iemand hier meer van ?
Ja, dat de dealer hier geen verstand van heeft, pon legt hier geen restricties op. Dit zei mijn dealer bij de id3 ook, pech voor hem uiteindelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die review van CarWow bevestigt het wel helemaal moet ik zeggen :) Dit is een absoluut waardeloze auto. Hij is veel te duur voor wat het biedt, je bent qua geld en afschrijving beter af met een jonge 2e-hands Golf.
  1. Het heeft gebrekkige bouwkwaliteit, loszittende panelen;
  2. Heel veel plastic overal, weinig hoge kwaliteit materialen;
  3. Knoppen die bizar vreemde posities innemen;
  4. Touch screen alles, echte tactiele knoppen zijn veruit superieur;
  5. Er is duidelijk aan alle kanten bezuinigd, de consument betaalt voor hun dieselgate;
  6. Idiote details aan de buitenkant om hem een "electric"-look te geven;
  7. Lelijke zwarte kap op de motorkap;
  8. Van 0 naar 100 in 7 seconden met het duurste pakket is wel triest;
  9. De spraakbediening is... zoals te verwachten, ronduit slecht;
  10. Schijnbaar houdt de cruise control er zomaar mee op;
  11. Al die schermen hebben bezels uit het jaar 2006;
  12. Het lijkt vanaf de voorkant een beetje op een Twingo :+
Wat een aanfluiting voor Volkswagen om zo'n misbaksel op de markt te brengen. Het komt over als een goedkope Chinese auto met het verkeerde logo d'r op. Het instapmodel zou hooguit 20.000 euro mogen kosten maar hij is ruim 18.000 euro duurder.

Het idiote is ook nog eens dat ze op ALLE vlakken ALLE technologie simpeler hebben gemaakt (geen tastbare knoppen, alles is touch, geen ICE maar elektrisch, etc.) en nóg durven ze d'r veel meer voor te vragen dan een ICE. De "hip-zijn"-belasting, neem ik aan.

VW kennende gaan ze dit model op deze manier voortzetten voor de komende 10 tot 12 jaar. Ik denk persoonlijk dat de ID.3 gewoon de nekslag is. Zodra Tesla hun panelgaps en andere onzin weten te fixen en hun nieuwe accu-tech op de markt brengen ga je zien dat je daar véél meer waar voor je geld gaat krijgen.

Concluderend: de ID.3 is een erg teleurstellende auto. Het is op alle vlakken een downgrade vergeleken met de voorgaande ICE-auto's van VW waar je nog daadwerkelijk knoppen had.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mistymo
Blue-eagle schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:05:
Die review van CarWow bevestigt het wel helemaal moet ik zeggen :) Dit is een absoluut waardeloze auto. Hij is veel te duur voor wat het biedt, je bent qua geld en afschrijving beter af met een jonge 2e-hands Golf.
  5. Er is duidelijk aan alle kanten bezuinigd, de consument betaalt voor hun dieselgate;
Wat een aanfluiting voor Volkswagen om zo'n misbaksel op de markt te brengen.
Verkeerd uit bed gestapt? Ik heb hem nu een week en kan mij werkelijk nergens in vinden wat jij zegt. Dat jij dit allemaal baseert op een review zegt werkelijk genoeg. Vraag gewoon eens alle id3 bezitters wat hun mening/ervaring is en concludeer dan eens. En ja sommige bugs zijn vervelend maar niks om zorgen over te maken. Als ik forums doorspit van andere ev’s dan is er werkelijk geen enkel goede ev want overal is wel wat op aan te merken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:28
Doe eens niet.

[ Voor 98% gewijzigd door deepbass909 op 10-10-2020 01:29 ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Hansoverdiep schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:14:
Doe eens lief

Overigens is den B-stand in mijn optiek veel milder dan regen remmen in een Tesla. Dus tenzij je het wil hebben zoals een ice-auto, is B al heel mild.

[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 10-10-2020 01:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
Wat een aanfluiting voor Volkswagen om zo'n misbaksel op de markt te brengen. Het komt over als een goedkope Chinese auto met het verkeerde logo d'r op. Het instapmodel zou hooguit 20.000 euro mogen kosten maar hij is ruim 18.000 euro duurder.

Het idiote is ook nog eens dat ze op ALLE vlakken ALLE technologie simpeler hebben gemaakt (geen tastbare knoppen, alles is touch, geen ICE maar elektrisch, etc.) en nóg durven ze d'r veel meer voor te vragen dan een ICE. De "hip-zijn"-belasting, neem ik aan.

VW kennende gaan ze dit model op deze manier voortzetten voor de komende 10 tot 12 jaar. Ik denk persoonlijk dat de ID.3 gewoon de nekslag is. Zodra Tesla hun panelgaps en andere onzin weten te fixen en hun nieuwe accu-tech op de markt brengen ga je zien dat je daar véél meer waar voor je geld gaat krijgen.

Concluderend: de ID.3 is een erg teleurstellende auto. Het is op alle vlakken een downgrade vergeleken met de voorgaande ICE-auto's van VW waar je nog daadwerkelijk knoppen had.
Jaloerse Nederlander met een minderwaardigheidscomplex. Ga lekker een DAF rijden en snel ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Offtopic onzin

[ Voor 97% gewijzigd door deepbass909 op 10-10-2020 01:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:51
Jongens, Blue-eagle lijst gewoon feiten op die waar zijn. Ik rij zelf met een Golf en vind het interieur van de ID3 ook maar plastieke bak. Al de touchbediening is ook een stap terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik zit er een beetje hetzelfde in als Blue-eagle, ik mocht een nieuwe lease-auto uitzoeken.
De ID.3 was binnen budget en stond ook hoog op wishlist.
Ondanks dat ik een voorstander ben van nieuwe techniek en graag elektrisch wilde rijden (kom van een Golf GTE), is het hem toch niet geworden.

Voor hetzelfde leasebudget kan ik een mooie Audi, BMW of Mercedes leasen, die allen van binnen een veel meer premium gevoel geven. (de ID.3 wint het alleen op rijgeluid)

Mijn bijtelling is uiteraard een flink stuk hoger, maar als ik elke dag het 'net niet' gevoel heb als ik in de auto stap, word ik daar ook niet vrolijk van, vandaar de keuze voor een klassieke benzineauto.

Desondanks denk ik dat er ook genoeg mensen dit voor lief nemen en die wens ik dan ook heel veel plezier met hun auto, ik denk dat we komend jaar een hoop ID.3's op de weg gaan zien!

[ Voor 12% gewijzigd door GeleFles op 07-10-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Laatst online: 20:04
Hij kan van de markt af. Blue-eagle heeft gesproken. Wie belt VW?

Alle gekheid op een stokje. Tis maar wat je gewend bent. Ik rij al vijf jaar in een auto vol met plastic en touch bediening only (c4 cactus) dus mij boeit het niet. Maar ja als je anders gewend bent dan begrijp ik het wel. Tsja en bijtelling he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Hansoverdiep schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:27:
VW levert vanuit de webshop een laadkabel voor de ID.3 230V, wordt dan met max 3.7 kW geladen? is met 6m kabel, maar er wordt geen kastje getoond, zit die er wel bij? of is het alleen een kabel met standaard 230V stekker aan de ene kant en type 2 stekker voor aan de auto?
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, iemand?
Laadpaal thuis wat offertes liggen, terugverdientijd 6-7 jaar kom ik nu op uit.

Iemand een reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Li1quid schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:57:
Jongens, Blue-eagle lijst gewoon feiten op die waar zijn. Ik rij zelf met een Golf en vind het interieur van de ID3 ook maar plastieke bak. Al de touchbediening is ook een stap terug.
De hele review draait juist om het punt dat het niet een upgrade is tav de Golf. Net als dat de golf op veel vlakken ook geen upgrade was van de Beetle.

Als je een Golf wil koop je een Golf.

Overigens is de lijst van Blue-eagle voor de helft smaak en een aantal punten zijn op te lossen met software updates.

Kijk ook even de review van fully charged. Dan veranderd je blik wellicht. Ik kan me volledig vinden in die review. De ID3 is gewoon een heerlijke rijders auto, net als de (e)Golf en net als de Tesla. Hoe meer er te kiezen valt hoe beter het is. Niemand verplicht je deze auto te kopen.

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 07:15
Nou een vriend van mij heeft er vandaag 1 opgehaald en ja moet toegeven ik vond er erg veel plastic in zitten (kan uiteraard ook gewoon heel simpel met gewicht besparing te maken hebben), dat hoogglans vind ik persoonlijk ook niet mooi (zit ook in mijn Golf 7.5) ik vond ook dat je de electro motor wel redelijk hoort tov een Tesla model 3 (meest recente ervaring), audio had beter gekund.

Maar dat gezegd hebbende voor een EV echt wel veel ruimte, ik ben lang 1.93 en kon gewoon achterin zitten met de voorstoel helemaal naar achteren, in een model S kan ik niet eens achterin zitten, verder is de auto veel groter dan ik op de foto's dacht dat die was, qua rijden vond ik het prima maar goed ik heb geen grote afstanden gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 00:33
Goed om te lezen dat in veel reacties de CO2-uitstoot ook als overweging wordt meegenomen, naast smaak en kosten..

Overigens ben ik er (nog) niet van overtuigd dat je een lease Audi met een lease ID3 kan vergelijken, gezien je met de eerste door de bijtelling veel duurder uit bent. Zelfs al vallen ze beide binnen budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:15

Kan me eigenlijk alleen vinden in punt 1 en 2 waarbij ik benieuwd ben of de loszittende panelen een maandagmorgen model is of dit bij alle auto's het geval is.

Ben wel even benieuwd over het 0 naar 100 stukje: na Tesla is dit momenteel de snelste 0 - 100 onder de 50k. Wat had je dan verwacht?
juanpabloo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:42:
Goed om te lezen dat in veel reacties de CO2-uitstoot ook als overweging wordt meegenomen, naast smaak en kosten..

Overigens ben ik er (nog) niet van overtuigd dat je een lease Audi met een lease ID3 kan vergelijken, gezien je met de eerste door de bijtelling veel duurder uit bent. Zelfs al vallen ze beide binnen budget.
En ben vooral benieuwd wat voor een Audi dan in budget valt.... ga zelf een id3 rijden (althans daar hoop ik op, zit in het proces voor goedkeur op mijn werk) echter bij een Audi (binnen budget) kom ik op een (zeer kaal uitgeruste) A3 of Q2 uit.
Pagina: 1 ... 24 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.