Eerste zware crash, licht gewond beide chauffeurs gelukkig...
https://www.donaukurier.d...ochstrasse;art575,4698342
https://www.donaukurier.d...ochstrasse;art575,4698342
Nee hoor. Had ik ook, je moet de auto even resetten, lees terugzetten naar de fabrieksinstellingen en in de app opnieuw toevoegen. (bij het 2e tabje bovenaan in de app)Mistymo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:30:
Vandaag id3 opgehaald en ben zeer tevreden. Enige wat ik niet snap is de we Connect in app. Deze geeft mij helemaal geen info. Enige wat ik zie is een id3 auto en mijn naam. Niks werkt in de app, zelfs homescreen aanpassen doet niks. Doe ik iets fout?
Resetten door aan/uit knop ingedrukt houden?AMARONE schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:47:
[...]
Nee hoor. Had ik ook, je moet de auto even resetten, lees terugzetten naar de fabrieksinstellingen en in de app opnieuw toevoegen. (bij het 2e tabje bovenaan in de app)
De Max blijft onder de 50k toch? Univé eist dan alleen klasse 1. Denk nog wel meer hoor. Ff rondzoeken.KoezzyEV schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:09:
Vraagje over autoverzekering: ik mag maandag mijn MoonstoneMAX ophalen, alleen als ik huidige autoverzekering bij ANWB wil omzetten (WA + casco, 13 schadevrije jaren) dan moet ik zelf alarmsysteem klasse 2 laten inbouwen (ID.3 MAX heeft klasse 1). Heeft 1 van jullie tip voor goede verzekering waarbij klasse 1 voldoende is?
Alvast dank voor reactie :-)
in:Kan ik nog in 2020 in de ID.4 rijden?
De twee 1ST Editions van de ID.4 zijn nog in 2020 leverbaar. De verwachting is dat de andere uitvoeringen van de ID.4 in 2021 in Nederland verkrijgbaar zijn.
dus óf de 2020 units zijn allemaal vergeven, óf de LM heeft de memo van de importeur nog niet ontvangen 🙄Kan ik nog in 2020 in de ID.4 rijden?
De verwachting is dat de twee 1ST Editions van de ID.4 begin 2021 leverbaar zijn. De andere uitvoeringen van de ID.4 zullen waarschijnlijk ook in 2021 in Nederland verkrijgbaar zijn.
Joa, welnu, ik rijd altijd rond de 120 130 op de A10:P Niet doorvertellen aub haha.MLLL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:47:
[...]
Met een topsnelheid van 160km/u zal dat wel meevallen.
Ik twijfel nog tussen de ID.4 en de Enyaq en dan had de ID.4 de voorkeur omdat die eerst nog in 2020 geleverd zou kunnen worden. Zover ik weet kon je ze nog niet reserveren (althans dat zei mijn dealer) dus denk dat ze dan andere landen eerst doen? wel een misser danoZy schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:08:
Zijn er hier al ID.4 gegadigden te vinden?
Mits ik nog een 2020 kenteken kan krijgen (leasemaatschappij acht die kans zeer groot) wordt het een ID.4 1st edition Max eind december/januari.
Maar het viel me net op dat de tekst op de VW site is veranderd van:
[...]
in:
[...]
dus óf de 2020 units zijn allemaal vergeven, óf de LM heeft de memo van de importeur nog niet ontvangen 🙄
Nee, in het menu waar ook je software versie staat kan je de auto terugzetten. Duurt 1 minuut. Daarna in weconnectid weer opnieuw toevoegen inderdaad.Mistymo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:50:
[...]
Resetten door aan/uit knop ingedrukt houden?
En dan de auto uit virtuele garage verwijderen en weer toevoegen?
Oef. Ik denk dat je, mocht je echt een ID4 willen bemachtigen, de komende maanden veelvuldig met alle VW dealers in contact moet blijven. Er zullen er, schat ik, toch enkele honderden naar Nederland komen, dus je moet er snel bij zijn.DonKui schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:18:
[...]
Ik twijfel nog tussen de ID.4 en de Enyaq en dan had de ID.4 de voorkeur omdat die eerst nog in 2020 geleverd zou kunnen worden. Zover ik weet kon je ze nog niet reserveren (althans dat zei mijn dealer) dus denk dat ze dan andere landen eerst doen? wel een misser dan
Bij postcode 00000 invullen en bij opmerkingen plaats, land en postcode?Hansoverdiep schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:15:
ik heb een VW dealer in Leer (Dld) aangeschreven voor het bestellen van een Elli ID wallbox (de meest eenvoudige versie). Antwoord is dat ik die niet bij hen kan bestellen maar via https://charging-energy.elli.eco/de-de/IDcharger maar daar kan ik niet mijn postcode kwijt. Weet iemand een andere mogelijkheid? ik woon vlakbij Groningen
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Elli wallbox heeft ook een internationale site, engelstalig. Wellicht heb je daar betere mogelijkheden met bestellen.Hansoverdiep schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:15:
ik heb een VW dealer in Leer (Dld) aangeschreven voor het bestellen van een Elli ID wallbox (de meest eenvoudige versie). Antwoord is dat ik die niet bij hen kan bestellen maar via https://charging-energy.elli.eco/de-de/IDcharger maar daar kan ik niet mijn postcode kwijt. Weet iemand een andere mogelijkheid? ik woon vlakbij Groningen
Volgens mij werkt dat met een netwerkkabel naar je laadpaal. Maar volgens mij bestaan er ook losse load balancing kastjes die je in de meterkast kan plaatsenHansoverdiep schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:53:
moet je voor loadbalancing een aparte verbinding maken tussen meterkast en wallbox? de afstand tussen de meterkast en de garage is ca. 50 meter (van penthouse tot garage in basement). en in de garage heb ik geen signaal voor internet.
[ Voor 15% gewijzigd door 4rockandroll4 op 02-10-2020 14:07 ]
Precies, de Enyaq vind ik ook mooier. Maar qua bijtelling scheelt het nogal ruim honderd euro netto p/maand of het 2020 of 2021 model wordt (uitgaande van een id4 max, 60k). Dus als het lukt om een 2020 wagen te krijgen neem ik de ID4 voor lief, anders sowieso een Enyaq. Al zal ik dan wel wat concessies gaan doen op de uitrusting (=prijs).DonKui schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:18:
[...]
Ik twijfel nog tussen de ID.4 en de Enyaq en dan had de ID.4 de voorkeur omdat die eerst nog in 2020 geleverd zou kunnen worden. Zover ik weet kon je ze nog niet reserveren (althans dat zei mijn dealer) dus denk dat ze dan andere landen eerst doen? wel een misser dan
Wat moet je nu WEL kunnen zien en doen met die app? Ik zie alleen ‘Klimatisering’.Mistymo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:30:
...Enige wat ik niet snap is de we Connect in app. Deze geeft mij helemaal geen info. Enige wat ik zie is een id3 auto en mijn naam. Niks werkt in de app, zelfs homescreen aanpassen doet niks. Doe ik iets fout?
Dat is gewoon de Autopilot van Tesla. Wat een hoop bagger kreeg ik over me heen in dat fanboy forum zeg. VW heeft al jaaaaren autopilot. Lachertje.Kacang schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:23:
Automatische borden herkenning is echt te slecht voor woorden. Hopelijk wordt dat snel opgelost met updates. Geeft 130 aan waar je 100 mag. Of 50 maar je 80 mag etc.
@AMARONE ik heb die max en die houdt idd de auto binnen de lijntjes. Op snelweg stuurt ie dan prima mee in bochten. Wordt de bocht te scherp moet je goed opletten want dan kan je buiten de lijntjes gaan.
Mijn 1e wens is dat het infotainment systeem een update krijgt. Vind m best traag werken. Vooral na het net op starten van de auto. Maar hopelijk komt snel de update uit dat je kan navigeren inclusief rekening houden met waar je moet laden.
[ Voor 32% gewijzigd door MarcelGo op 02-10-2020 21:24 ]
Geef mij de id3 maar ipv zo'n cupra die je na 1 jaar al zat bent en waarbij je elke klinker in je rug pijn voelt doen.MarcelGo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:24:
Seat komt een elektrische "Cupra" El Born op basis van de ID.3
https://ev-database.nl/auto/1178/CUPRA-el-Born
Ik heb mijn ID Charger bij Elli.eco besteld en laten afleveren in Duitsland bij een transporteur die de levering naar Nederland verzorgd. Vanmiddag heb ik mijn ID Charger ontvangen.Hansoverdiep schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:15:
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Gefeliciteerd, ga je zeker geen spijt van krijgen. Net even een avondritje gemaakt om de matrix lichten te testen en WoW wat een licht 💡. Ik heb thuis een new motion laadpaal met laadpas zodat mijn werkgever maandelijks de afrekening ontvangt en mij kan vergoeden 😁mcmiles schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:34:
Knoop doorgehakt, eind oktober hoop ik mijn ID.3 plus te mogen ontvangen. Nu eens naar een laadpaal op zoek, laadpaaldirect kent veel oplossingen zie ik. Iemand ervaring?
reuze bedankt!martinwestra schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:07:
[...]
Ik heb mijn ID Charger bij Elli.eco besteld en laten afleveren in Duitsland bij een transporteur die de levering naar Nederland verzorgd. Vanmiddag heb ik mijn ID Charger ontvangen.
Bedrijf is: huifkarverzendservice.nl
martinwestra schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:07:
[...]
Ik heb mijn ID Charger bij Elli.eco besteld en laten afleveren in Duitsland bij een transporteur die de levering naar Nederland verzorgd. Vanmiddag heb ik mijn ID Charger ontvangen.
Bedrijf is: huifkarverzendservice.nl
Signature van nature
Na 3 dagen een keer melding gehad over ruitenwissers. Na opnieuw opstarten was het weg. Verder nergens last van gehad.buz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:35:
Af en toe komen er kleine storingen naar voren bij mijn ID.3, die later weer weg zijn. Lijken software probleempjes.
Herkenbaar voor anderen?
ik zou toch even langs de dealer gaan? Puur om hem uit te lezen, mijn storing is ook naar pon gegaan. Vooral de airbag is een enge, hoewel in Duitsland dit probleem bekend is en mensen met die storing kunnen blijven rijden.buz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:35:
Af en toe komen er kleine storingen naar voren bij mijn ID.3, die later weer weg zijn. Lijken software probleempjes.
Herkenbaar voor anderen?
- Maak sensoren (buitenzijde linksvoor) schoon
Maar het is totaal niet vies. Later niet weer gezien.
- Achterklep open (bij achteruitrijden)
Maar de klep is echt niet open. Later niet weer gezien.
- Storing in airbag
Wil niet weggaan bij uitzetten en opnieuw aanzetten van de auto. Toch even gereden en na een korte pauze auto weer gestart en foutmelding weg.
Kan je het wellicht vergelijken met de auto pilot van de Model 3?Mistymo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:35:
Bedankt allemaal voor de hint om de app werkend te krijgen. Deze doet idd niet veel maar ja, kan wel de airco alvast aanzetten en kijken hoeveel % er geladen is. Vandaag een mooi ritje gemaakt naar Düsseldorf en de travel assist uitgeprobeerd. Dit werkte super, kom gewoon op scherm klooien en de id3 bleef netjes tussen de lijnen, en afstand houden via acc werkt ook super. Snelheids borden in Duitsland perfect, in Nederland geeft ie aan 130 waar je overdag maar 100 mag. Ambient verlichting is blijkbaar overdag uitgeschakeld? En matrix verlichting moest ik het hendeltje op grootlicht/auto zetten om het werkend te krijgen. Al met al zeer tevreden 😊
Ik heb de mijne sinds vrijdag (ID3 Plus), en die airbag storing heb ik ook al 2x gehad met de mijne. Verder kwam ik er ook achter dat soms de verlichting boven je hoofd het s'avonds niet deed, zowel voor mij als voor de passagier, het hele element was niet eens verlicht, na dat we weer vertrokken later, deed hij het opeens wel.buz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:35:
Herkenbaar voor anderen?
- Maak sensoren (buitenzijde linksvoor) schoon
Maar het is totaal niet vies. Later niet weer gezien.
- Achterklep open (bij achteruitrijden)
Maar de klep is echt niet open. Later niet weer gezien.
- Storing in airbag
Wil niet weggaan bij uitzetten en opnieuw aanzetten van de auto. Toch even gereden en na een korte pauze auto weer gestart en foutmelding weg.
Is precies hetzelfde, en VW/VAG heeft het al jaren.yec schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:22:
[...]
Kan je het wellicht vergelijken met de auto pilot van de Model 3?
Ayyy vervelend. Hopelijk wordt het gauw en kosteloos gerepareerd!ThaPegasus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Ik heb de mijne sinds vrijdag (ID3 Plus), en die airbag storing heb ik ook al 2x gehad met de mijne. Verder kwam ik er ook achter dat soms de verlichting boven je hoofd het s'avonds niet deed, zowel voor mij als voor de passagier, het hele element was niet eens verlicht, na dat we weer vertrokken later, deed hij het opeens wel.
Helaas is vannacht bij mij de auto van buurman in de brandgestoken en stond met ID3 er naast![]()
Had hem gelukkig na 3-4 minuten weg, maar toch veel schade aan alle plastice onderdelen aan de bestuurders kant, dus nu wachten op onderdelen en dan kan hij opnieuw gespoten worden en alle gesmolten onderdelen vervangen worden, das wel even een bummer
Maar lekker wat KM kunnen maken van het weekend en erg tevreden vooral over de ACC, ik had verwacht dat die ruk zou zijn, zoals ik altijd gewend was van andere auto's, maar de afstand tot andere auto's is echt perfect.
Nu maar hopen dat er snel onderdelen leverbaar zijn.
Heb je ook een link of een youtube video die je uitspraak ondersteund. Ik zou het frapant vinden als het "precies hetzelfde" is, zit behoorlijk wat verschillen in qua techniek en input methodes etc.naii11 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:34:
[...]
Is precies hetzelfde, en VW/VAG heeft het al jaren.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Hij is wat optimistischyec schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:24:
[...]
Heb je ook een link of een youtube video die je uitspraak ondersteund. Ik zou het frapant vinden als het "precies hetzelfde" is, zit behoorlijk wat verschillen in qua techniek en input methodes etc.
[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 05-10-2020 15:32 ]
Gaat om de uitkomst. Ding houdt het midden van de rijbaan aan en stuurt zelf en doet pas moeilijk als de bocht te scherp is en/of rotonde. De technologie erachter zal hetzelfde zijn, dit is geen rocket science.yec schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:24:
[...]
Heb je ook een link of een youtube video die je uitspraak ondersteund. Ik zou het frapant vinden als het "precies hetzelfde" is, zit behoorlijk wat verschillen in qua techniek en input methodes etc.
Bij vw heet dat travel assist. Samen met acc hoef je inderdaad alleen nog maar zelf bij afslagen en stoplicht op te letten.yec schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:16:
Ik vroeg ook enkel om autopilot. Als hij het midden op de baan houdt is het prima. Heb geen trek in dat geping pong.
Afslagen en stoplichten hoeft van mij niet, als ik maar af ben van die phantom breaks...
Had laatst iets gehoord dat het er niet in zit.mcmiles schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:19:
Eind van deze maand hoop ik mijn ID.3 te ontvangen. Vraagje, zitten er laadpalen in de navigatie van de ID.3? Zodat je er makkelijk naar toe kan navigeren, ik lees er tegengestelde berichten over.
Dat is wel een misser, ik hoop dat er met een update dit wel gerealiseerd wel gaat worden. In Leaf en Zoe gereden die dat wel hadden, erg handig en onmisbaar. Wil onderweg gewoon een laadpaal kunnen aanklikken en er na toe navigeren.bottom line schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:19:
[...]
Had laatst iets gehoord dat het er niet in zit.
De optie staat al bij het navigatie gedeelte, en word actief bij de volgende update (januari) volgens de dealer. De navigatie map geeft wel al laders aan en daar kan je gewoon op klikken om naar toe te navigerenmcmiles schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:39:
[...]
Dat is wel een misser, ik hoop dat er met een update dit wel gerealiseerd wel gaat worden. In Leaf en Zoe gereden die dat wel hadden, erg handig en onmisbaar. Wil onderweg gewoon een laadpaal kunnen aanklikken en er na toe navigeren.
[ Voor 9% gewijzigd door Mistymo op 05-10-2020 19:50 ]
Nee geen pingpong inderdaad, gewoon zoals bij mijn Tesla. Het was wel de ID3 First pro/max die ik proefreed. Die heeft dat kennelijk standaard.yec schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:16:
Ik vroeg ook enkel om autopilot. Als hij het midden op de baan houdt is het prima. Heb geen trek in dat geping pong.
Afslagen en stoplichten hoeft van mij niet, als ik maar af ben van die phantom breaks...
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Streaming en usb c. Misschien dat er in de toekomst nog een update komt met media apps zoals Spotify of iets dergelijks.vanderv schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:33:
Qua audio, wat zijn de opties, sd kaart, usb of zelfs nog cd's voor de muziek?
Ik ben wel benieuwd of iedereen dezelfde software versie heeft.Mistymo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:46:
Toch wel buggy software. Tot nu toe in 4 dagen het volgende meegemaakt. 1) autolampen gaan niet altijd aan als je komt aanlopen. 2) Bluetooth wat opeens verdwenen is en ook niet opnieuw aangezet kon worden 3) airco wat niet meer bediend kan worden 4) fout melding op dashboard van de ruitenwissers 5) radio wat plotseling geen geluid meer geeft. Alles is weliswaar door of een reset of door gewoon de auto uit te zetten wel weer opgelost, maar blijft wel frustrerend. Hoop dat vw in software updates al die bugs fixed. Ben nog wel zeer content verder en voornamelijk met het zoeven over de weg.
Niet om lullig te doen maar ik zie de baas van VAG nog zo voor me in het filmpje van een paar maand geleden dat de auto aan het eind van de zomer uitgeleverd zou worden en dat hij perfect zou zijn, inclusief de software. Niet zoals bij sommige nieuwkomers (Tesla) met beperkingen. Heb het idee dat het niet helemaal gelukt is.Mistymo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:46:
Toch wel buggy software. Tot nu toe in 4 dagen het volgende meegemaakt. 1) autolampen gaan niet altijd aan als je komt aanlopen. 2) Bluetooth wat opeens verdwenen is en ook niet opnieuw aangezet kon worden 3) airco wat niet meer bediend kan worden 4) fout melding op dashboard van de ruitenwissers 5) radio wat plotseling geen geluid meer geeft. Alles is weliswaar door of een reset of door gewoon de auto uit te zetten wel weer opgelost, maar blijft wel frustrerend. Hoop dat vw in software updates al die bugs fixed. Ben nog wel zeer content verder en voornamelijk met het zoeven over de weg.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
das haben er nicht gewusstInspired schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:25:
[...]
Niet om lullig te doen maar ik zie de baas van VAG nog zo voor me in het filmpje van een paar maand geleden dat de auto aan het eind van de zomer uitgeleverd zou worden en dat hij perfect zou zijn, inclusief de software. Niet zoals bij sommige nieuwkomers (Tesla) met beperkingen. Heb het idee dat het niet helemaal gelukt is.
gewoon gas los. Door de regeneratie zul je best goed remmen zonder je remblokken aan te spreken.Anders regeneratie een standje hoger en zul je zeker stoppen door te regeneren.Hansoverdiep schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:26:
Noodrem! Bij mijn vorige auto's had ik een mechanische of elektrische noodremfunctie die je kon activeren indien de remmen het niet meer deden. Hoe zit dat nu bij de ID.3? Moet je op de P drukken en deze vasthouden?
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Enkel als je de B stand aan hebt staan..Simply1337 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:37:
[...]
gewoon gas los. Door de regeneratie zul je best goed remmen zonder je remblokken aan te spreken.Anders regeneratie een standje hoger en zul je zeker stoppen door te regeneren.
Met de Kona kan dit zonder de remblokken te gebruiken. Zou verwachten dat dit ook geldt voor de id3.
[ Voor 11% gewijzigd door bottom line op 07-10-2020 08:48 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
De trommelremmen zitten daar met een reden, door de motor op de achterbanden gebruik je die remmen bijna niet. Dus onderhoudtechnisch maar ook qua milieu is dit de betere keuze.Simply1337 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:52:
Zijn case was indien remmen het niet meer deed en dus een andere optie nodig had om te remmen. Hoewel je de remmen amper aanspreekt met een EV begrijp ik zijn vraag. Vandaar mijn antwoord ;P
ID.x heeft trommelremmen achter. prima voor stilstand, maar zal het veel nut hebben met snelheid?
Als de auto dat zelf al niet doorheeft ja, misschien dat de p stand iets doet. Handleiding zal ik eens raadplegen.Hansoverdiep schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:14:
dus in paniek wanneer remmen niet meer werken snel van D naar B overgaan, ok. verwacht dat eea wettelijk goedgekeurd is.
Ja staat in de handleiding!Hansoverdiep schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:26:
Noodrem! Bij mijn vorige auto's had ik een mechanische of elektrische noodremfunctie die je kon activeren indien de remmen het niet meer deden. Hoe zit dat nu bij de ID.3? Moet je op de P drukken en deze vasthouden?
[ Voor 7% gewijzigd door Flappiewappie op 07-10-2020 13:01 ]
Hier staat wat
Hat, of Hatte (maar 'Hatte" is beter aangezien dat enkel verleden tijd is, ik denk dat hij het inmiddels wel weet).
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
oZy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:13:
De ID.4 1st edition configurator is online
Vanaf 47k voor de 1st en 57k voor de 1st Max, valt me reuze mee vergeleken met de Enyaq waar je makkelijk op 60k uitkomt. Al staat er bij de ID.4 weinig over type accupakket 🤨
Zie het nu ff niet meer staan, maar gaf aan WLTP 496km en de 1st is alleen met de grootste variant verkrijgbaarqadn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:33:
Mjah, zelfde verhaal als de ID.3 waarschijnlijk? Middelste accupakket wat dat vergeleken wordt met het grote pakket in de Enyaq.
[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 07-10-2020 16:45 ]
Ja, dat de dealer hier geen verstand van heeft, pon legt hier geen restricties op. Dit zei mijn dealer bij de id3 ook, pech voor hem uiteindelijk.Zandje06 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:28:
Het gaat bij de ID.4 1st om grote accu pakket van 77kWh. De 1st Max is fully loaded en vergelijkbare configuratie bij Enyaq komt hoger uit.
Hoorde alleen van de dealer dat er een grote kans is dat de 1st niet aangeboden wordt via lease maatschappijen... weet iemand hier meer van ?
Verkeerd uit bed gestapt? Ik heb hem nu een week en kan mij werkelijk nergens in vinden wat jij zegt. Dat jij dit allemaal baseert op een review zegt werkelijk genoeg. Vraag gewoon eens alle id3 bezitters wat hun mening/ervaring is en concludeer dan eens. En ja sommige bugs zijn vervelend maar niks om zorgen over te maken. Als ik forums doorspit van andere ev’s dan is er werkelijk geen enkel goede ev want overal is wel wat op aan te merken.Blue-eagle schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:05:
Die review van CarWow bevestigt het wel helemaal moet ik zeggenDit is een absoluut waardeloze auto. Hij is veel te duur voor wat het biedt, je bent qua geld en afschrijving beter af met een jonge 2e-hands Golf.
Wat een aanfluiting voor Volkswagen om zo'n misbaksel op de markt te brengen.
- Het heeft gebrekkige bouwkwaliteit, loszittende panelen;
- Heel veel plastic overal, weinig hoge kwaliteit materialen;
- Knoppen die bizar vreemde posities innemen;
- Touch screen alles, echte tactiele knoppen zijn veruit superieur;
- Er is duidelijk aan alle kanten bezuinigd, de consument betaalt voor hun dieselgate;
- Idiote details aan de buitenkant om hem een "electric"-look te geven;
- Lelijke zwarte kap op de motorkap;
- Van 0 naar 100 in 7 seconden met het duurste pakket is wel triest;
- De spraakbediening is... zoals te verwachten, ronduit slecht;
- Schijnbaar houdt de cruise control er zomaar mee op;
- Al die schermen hebben bezels uit het jaar 2006;
- Het lijkt vanaf de voorkant een beetje op een Twingo
[ Voor 98% gewijzigd door deepbass909 op 10-10-2020 01:29 ]
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Doe eens liefHansoverdiep schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:14:
dus in paniek wanneer remmen niet meer werken snel van D naar B overgaan, ok. verwacht dat eea wettelijk goedgekeurd is.
[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 10-10-2020 01:29 ]
Jaloerse Nederlander met een minderwaardigheidscomplex. Ga lekker een DAF rijden en snel ook.Blue-eagle schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:05:
Die review van CarWow bevestigt het wel helemaal moet ik zeggenDit is een absoluut waardeloze auto. Hij is veel te duur voor wat het biedt, je bent qua geld en afschrijving beter af met een jonge 2e-hands Golf.
Wat een aanfluiting voor Volkswagen om zo'n misbaksel op de markt te brengen. Het komt over als een goedkope Chinese auto met het verkeerde logo d'r op. Het instapmodel zou hooguit 20.000 euro mogen kosten maar hij is ruim 18.000 euro duurder.
- Er is duidelijk aan alle kanten bezuinigd, de consument betaalt voor hun dieselgate;
Het idiote is ook nog eens dat ze op ALLE vlakken ALLE technologie simpeler hebben gemaakt (geen tastbare knoppen, alles is touch, geen ICE maar elektrisch, etc.) en nóg durven ze d'r veel meer voor te vragen dan een ICE. De "hip-zijn"-belasting, neem ik aan.
VW kennende gaan ze dit model op deze manier voortzetten voor de komende 10 tot 12 jaar. Ik denk persoonlijk dat de ID.3 gewoon de nekslag is. Zodra Tesla hun panelgaps en andere onzin weten te fixen en hun nieuwe accu-tech op de markt brengen ga je zien dat je daar véél meer waar voor je geld gaat krijgen.
Concluderend: de ID.3 is een erg teleurstellende auto. Het is op alle vlakken een downgrade vergeleken met de voorgaande ICE-auto's van VW waar je nog daadwerkelijk knoppen had.
[ Voor 97% gewijzigd door deepbass909 op 10-10-2020 01:24 ]
[ Voor 12% gewijzigd door GeleFles op 07-10-2020 22:09 ]
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, iemand?Hansoverdiep schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:27:
VW levert vanuit de webshop een laadkabel voor de ID.3 230V, wordt dan met max 3.7 kW geladen? is met 6m kabel, maar er wordt geen kastje getoond, zit die er wel bij? of is het alleen een kabel met standaard 230V stekker aan de ene kant en type 2 stekker voor aan de auto?
De hele review draait juist om het punt dat het niet een upgrade is tav de Golf. Net als dat de golf op veel vlakken ook geen upgrade was van de Beetle.Li1quid schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:57:
Jongens, Blue-eagle lijst gewoon feiten op die waar zijn. Ik rij zelf met een Golf en vind het interieur van de ID3 ook maar plastieke bak. Al de touchbediening is ook een stap terug.
Hier staat wat
Kan me eigenlijk alleen vinden in punt 1 en 2 waarbij ik benieuwd ben of de loszittende panelen een maandagmorgen model is of dit bij alle auto's het geval is.Blue-eagle schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:05:
Wat een aanfluiting voor Volkswagen om zo'n misbaksel op de markt te brengen. Het komt over als een goedkope Chinese auto met het verkeerde logo d'r op. Het instapmodel zou hooguit 20.000 euro mogen kosten maar hij is ruim 18.000 euro duurder.
Het idiote is ook nog eens dat ze op ALLE vlakken ALLE technologie simpeler hebben gemaakt (geen tastbare knoppen, alles is touch, geen ICE maar elektrisch, etc.) en nóg durven ze d'r veel meer voor te vragen dan een ICE. De "hip-zijn"-belasting, neem ik aan.
VW kennende gaan ze dit model op deze manier voortzetten voor de komende 10 tot 12 jaar. Ik denk persoonlijk dat de ID.3 gewoon de nekslag is. Zodra Tesla hun panelgaps en andere onzin weten te fixen en hun nieuwe accu-tech op de markt brengen ga je zien dat je daar véél meer waar voor je geld gaat krijgen.
Concluderend: de ID.3 is een erg teleurstellende auto. Het is op alle vlakken een downgrade vergeleken met de voorgaande ICE-auto's van VW waar je nog daadwerkelijk knoppen had.
En ben vooral benieuwd wat voor een Audi dan in budget valt.... ga zelf een id3 rijden (althans daar hoop ik op, zit in het proces voor goedkeur op mijn werk) echter bij een Audi (binnen budget) kom ik op een (zeer kaal uitgeruste) A3 of Q2 uit.juanpabloo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:42:
Goed om te lezen dat in veel reacties de CO2-uitstoot ook als overweging wordt meegenomen, naast smaak en kosten..
Overigens ben ik er (nog) niet van overtuigd dat je een lease Audi met een lease ID3 kan vergelijken, gezien je met de eerste door de bijtelling veel duurder uit bent. Zelfs al vallen ze beide binnen budget.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq