Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 23 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• diminator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 06:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyXb_5WHgJUTHfUgubkChaKZByg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F5wgEEpItI9V4II8kbB9J998.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ytoZqhJwAsmNSS77foNFFxQTqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CSuaxiU4LlLmWWp5kMbY3shP.png?f=fotoalbum_large

Hier is hij dan, morgen lekker toefen naar Luxemburg. Ik laat jullie weten hoe de trip was!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 14:27
@diminator mooie config, wit staat 'm goed!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

ziet er prachtig uit! veel fijne en veilige kilometers toegewenst!

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
Geniet ervan! Ik ben erg jaloers moet nog minstens 3 weken wachten voor mijn Max....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Voor zij die geïnteresseerd zijn in de lancering van de ID.4. Er is een livestream beschikbaar en de show begint vandaag om 17:00, dus over een half uur ;-)

YouTube: Volkswagen ID.4 SUV Global Reveal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:47
diminator schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier is hij dan, morgen lekker toefen naar Luxemburg. Ik laat jullie weten hoe de trip was!
Heel vet, hoe meer ik foto's zie. Hoe mooi ik eigenlijk alle kleuren vind. Ze hebben allemaal wel wat. Veel rijplezier, deel je ervaringen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat Autoweek plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/rzlymslba9n7_800.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/439yv42bbmok_800.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/803yhn7b3tdr_800.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/dx4yq64bmeht_800.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/xn2yxyebewew_800.jpg

Een donker stuur staat toch wel een beetje beter :) Verder is het geen verrassing dat hij veel weg heeft van de ID3, maar ik begin er langzaam wel aan te wennen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:53
Ik vind 'm erg mooi, en op de NL Volkswagen website staat zelfs dat de 1st nog in 2020 geleverd kan worden.. Dat is niet verkeerd!

Interieur, natuurlijk een van de belangrijkste negatieve aspecten bij de ID.3 volgens veel mensen, ziet er op de ID.4 weer net wat beter uit.

• AMARONE
Ziet er goed uit, interieur net even een klasse hoger maar ik ben eigenlijk wel tevreden met de weg die vw inslaat.

Voor de massa deze modellen maar voor het oog snel door naar de space vision en buzz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:19

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 20:30

yec

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 07:10
Iemand video’s van Björn Nyland gezien over id3. Hij is erg positief over verbruik en laden.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
mouluh schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:37:
Iemand video’s van Björn Nyland gezien over id3. Hij is erg positief over verbruik en laden.
Het interieur is wel shit volgens hem. Doet Hyundai het zelfs beter/aangenamer

• mouluh
bottom line schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:45:
[...]

Er kwam toch nog een video over interieur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
bottom line schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:45:
[...]

Dat is gewoon smaak. Ik heb in beide gezeten, die koreaanse meuk vind ik echt helemaal niets. Slechte stoelen, interieur is juist mwa en ziet er cheap uit en de herrie tijdens het rijden kan ook niet tippen aan de id3.

Bjorn is overall meer dan positief over de id3, indrukwekkend efficiënt ook.

• mouluh
Ik ben vooral benieuwd bij 100km/u wat de range is. Daar kom ik alleen zelf straks achter ;)

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:48
@mouluh Ik denk zo'n 350 a 380 bij 18-22 graden.
Deze schatting maak ik op basis van de bestaande YouTube video's. Iemand deed 90 per uur en kwam op 440 uit op 22 graden

[ Voor 55% gewijzigd door Kacang op 24-09-2020 10:05 ]

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:10

buz

Hebben de bezitters van een id.3 ook een idee hoeveel stroom uit de accu verdwijnt wanneer je hem een dag niet gebruikt?

(Wellicht hebben die mensen helemaal geen tijd meer om hier te posten en zeker geen zin om de auto een dag te laten staan :P )

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:31
Een 'normale' EV verliest nauwelijks lading op een dag dat je hem niet gebruikt. Ik heb mijn Kia e-Niro weken stil laten staan zonder enig merkbaar verlies van bereik.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

die ervaring heb ik ook met mijn Ampera e, geen verlies te zien na een week stilstaan in de garage.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
J0YR1D3R schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:00:
Wat Autoweek plaatjes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een donker stuur staat toch wel een beetje beter :) Verder is het geen verrassing dat hij veel weg heeft van de ID3, maar ik begin er langzaam wel aan te wennen..
Een wit stuur: wat denk je dan als VW zijnde? Totaal niet practisch aangezien het A. snel vuil en B. uiteindelijk zal het vergelen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouluh
vorige week de koop geregeld maar mijn dealer kan geen leverdatum zeggen.
Daarnaast was een "trekhaak" standaard gemonteerd voor de actieprijs.
Iemand hier ook ervaring meer?

[ Voor 25% gewijzigd door mouluh op 24-09-2020 11:10 ]

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:45
buz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:17:
Hebben de bezitters van een id.3 ook een idee hoeveel stroom uit de accu verdwijnt wanneer je hem een dag niet gebruikt?

(Wellicht hebben die mensen helemaal geen tijd meer om hier te posten en zeker geen zin om de auto een dag te laten staan :P )
Van de ID3 zullen weinig bezitters zijn, meer mensen die hem leasen.
Maar OT, alleen met extreme temperaturen zal de accu aangesproken worden om deze op temperatuur te houden. Dat kost een hoop stroom kan ik je verzekeren, zeker in modellen zonder warmtepomp.

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Wit stuur en dash ziet er mooi uit, voor de rest achterlijk natuurlijk.

Ik heb wel eens een rijke vrouw (vrouw van een rijke man natuurlijk) gezien met een superdeluxe S klasse coupe met prachtig wit interieur. Zou het ze boeien? Wie weet.

Overigens, gaat goed met de registraties. In Noorwegen ruim boven de 1000 inmiddels, en in Nederland inmiddels 262 stuks. Hopelijk komen er meer treinen met ID-modellen naar Nederland anno 2020.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Gespot hier in de wijkAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UxwDiPO8O-8bXA3lNEMPIAjY84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UmSsG9oQEPklrZiOxd1btCA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzziOHVxw6wp9TuhWG01Kbz7f1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icQhGJxRmmO4nmZzpGKvgc51.jpg?f=fotoalbum_large

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
Prachtig ding zeg.

Overigens, wat een reusachtige parkeerplaats zeg haha. Doet denken alsof er een Smart staat:P

[ Voor 72% gewijzigd door naii11 op 24-09-2020 11:50 ]

• AMARONE
SniperGuy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:48:
[...]

Een wit stuur: wat denk je dan als VW zijnde? Totaal niet practisch aangezien het A. snel vuil en B. uiteindelijk zal het vergelen :X
Dat is toch meer vanuit vroeger... Hetzelfde dat zwarte bumpers ook niet verkleuren meer na 2 jaar. Dat vergelen valt wel mee, en vuiligheid zichtbaar geloof ik wel.. Iets vaker schoonmaken hoewel je dat bij een zwart stuur uit hygiëne ook zou moeten doen.

• naii11
AMARONE schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:55:
[...]

Dat is toch meer vanuit vroeger... Hetzelfde dat zwarte bumpers ook niet verkleuren meer na 2 jaar. Dat vergelen valt wel mee, en vuiligheid zichtbaar geloof ik wel.. Iets vaker schoonmaken hoewel je dat bij een zwart stuur uit hygiëne ook zou moeten doen.
Mijn motto: als het er niet vies uitziet, is het niet vies:P

• MLLL
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Die rare plaat tussen het voorraam en motorkap doet mij denken aan een Fiat Multipla, of dat een compliment is laat ik maar even in het midden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

ik heb een pdf van de handleiding ID3 in het Engels, is daar belangstelling voor?

• Kacang
@Hansoverdiep Heel graag!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

help mij dan even hoe je die pdf kan versturen

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Hoe groot is de PDF?

• AMARONE
Hansoverdiep schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:26:
help mij dan even hoe je die pdf kan versturen
Docs linkje misschien?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37
Vandaag eindelijk even de tijd genomen om de ID.3 in het echt te bekijken.
Hij viel mij op zich niet tegen eigenlijk.
Enige puntjes wat mij betreft waren de stoelen en de bekleding daarvan. Had ik graag iets luxer gezien of in ieder geval de keuze daarin maar dat is nog niet mogelijk.
Het plastic gehalte of glimmende pianolak viel mij mee en was helemaal niet storend of goedkoop.
Ik heb gezeten in een 1st Edition plus, ambiance verlichting was netjes en handig en middenconsole is super ruim en je kan op beide voorstoelen je benen ruimschoots kwijt.

Navigatie voelde wel een klein beetje sluggish maar hij stond wel in een soort lock mode wat continu in beeld bleef staan.
De ruimte zowel voorin, achterin als de kofferbak waren boven verwachting.

Ik heb de bestuurders stoel op mijn stand gezet en vervolgens ben ik er zelf achter gaan zitten en mijn knieën raken de voorstoel niet. Ik ben 1.90m lang, wel voelde ik mijn haren tegen het dak aan komen op de achterbank en ik heb geen kuif van 15cm :9 . (geen Pano/glazen dak overigens)

Eigenlijk dus alleen wat nadelen dat je hem niet echt zelf kan samenstellen, de elektrische stoelen uit de Max zouden als extra optie bij de plus het comfort en luxe gevoel enorm vergroten voor relatief weinig geld.

Audio is niet specifiek van een "gerenomeerd" merk vertelde de verkoper mij.
Velgen vond ik erg mooi ook trouwens, 19 Inch en prima in verhouding.
De kofferbak was ook groter dan ik had verwacht, geen dubbele bodem trouwens, wel een heel klein bakje voor je laadkabel.

Foto's voor de liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wb56fJIn1HTPEeoLroyKUKCRr0M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UxmGhpB7g4BoS3RWUqby9hD.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SogVc1j8WfI5itjTxkQhLqyV0E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbRcd0CSzem6I8k9nacdporK.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeAb9ej4mKHYsIVm8j0umd1fRSc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0dw9sZDOPELeoF2BIHQm04d.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6sg1Upxp0SfV3uDjIh4jaKTMSY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1oqocBoGl0T8WVNK4SwN36sl.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUPDLMOwxuXg5Md5TgsyToxaC8A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHYjdPgjHVRpDamhe9yRegCB.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSRsz0SjMkaSlXXWBrM8TrtYsbU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xFD9cwE0ngRYVUIPAhG8hLZ.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qihJ2lzyTYtceT4dOV7CENvusqk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQpGDkyDwvo6FXbh71kKD2DJ.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vL1qwnvFL5VjSaMjHwYePW42dtM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUtlxVkpZo5HcAmiNgc2Tl0d.jpg?f=fotoalbum_medium

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

GeeMoney schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:06:
Audio is niet specifiek van een "gerenomeerd" merk vertelde de verkoper mij.
Of het bij de ID3 het geval is weet ik niet, maar Volkswagen gebruikte vaak Blaupunkt voor OEM audio. Dat is later naar Rockford Fosgate gegaan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• GeeMoney
Wom schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:12:
[...]

Of het bij de ID3 het geval is weet ik niet, maar Volkswagen gebruikte vaak Blaupunkt voor OEM audio. Dat is later naar Rockford Fosgate gegaan.
Ik doelde meer op inderdaad een B&O/Beats/DynAudio/Bose variant, die is er niet specifiek op de ID.3 tot nog toe dan volgens de verkoper.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• McSteve
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:32
Vandaag de auto kunnen ophalen! Er werd aangegeven dat de meest in Den Haag hem pas over 2 of 3 weken kunnen ophalen. In het begin deed de airco het niet maar daarna geen problemen meer gehad voorlopig :)

De 220V lader wordt alleen wel nageleverd dat hoorde ik pas vandaag..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3MEEd-EAMJnCOAygtrJrb8MwNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0Y0yvzU26zIJHHpWUCY2ggR.jpg?f=fotoalbum_large

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:46
Weet iemand ook toevallig hoe hoog de allrisk verzekeringspremie is?

Ook bijna 1 gekocht...(de +)

Hebben de eigenaren allemaal het oplaad gebeuren via VW geregeld of zelf een paal of wallmount gekocht?

[ Voor 34% gewijzigd door vanderv op 24-09-2020 21:02 ]

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugi101
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 14:31
Voor ons al Risk EUR 42 (basic versie 1st). ANWB. Paal en toebehoren en installatie zelf geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

de pdf is 64 Mb groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
We transfer naar jezelf en dan de link in een pb bericht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

https://www.dropbox.com/s...0ep/manual_ID3_3.pdf?dl=0

deze link heb ik gebruikt, staat op Duits forum GoingElectric

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BDelamontagne
Vandaag een proefritje gemaakt met een ID.3 Max bij A-Point Amsterdam Zuid-Oost. Ik ging er met enig scepticisme in na het zien van de verschillende reviews maar ik ben echt positief verrast!

Qua afmetingen is 'ie een stuk groter dan ik had verwacht, vergelijkbaar met de Golf die ik nu rijdt. Stap je in dan kom je echt in het formaat Passat qua ruimte, dat is echt bizar. Dat was wel door de reviewers vermeld, maar als je het zelf ervaart is het toch andere koek.

Qua optrekken echt ruim voldoende om lekker snel weg te trekken wanneer je wilt. Het is geen racemonster maar direct alle koppel tot je beschikking geeft een snel gevoel. Daarnaast is hij echt ontzettend stil. Ik weet niet hoe ze dat gedaan hebben, maar in vergelijking met de e-Niro van mijn partner lijkt het wel alsof die een ICE heeft, zelfs ondanks het grote panoramadak in de ID.3.

Het rijgedrag is ook echt goed. Hij ligt goed en stabiel op de weg en in de bochten kan je best wat gas geven zonder dat hij uit zijn baan raakt. Je merkt uiteraard wel dat je aardig wat extra kilo's bij je hebt, vooral bij het afremmen. Het regeneratief remmen kan helaas maar op 1 sterkte, dat is wat jammer maar ook een kwestie van gewenning.

De draaicirkel is echt hilarisch klein door z'n kleine neusje!

Wat betreft het infotainment ben ik iets minder te spreken. Het wegwerken van al je knopjes in een scherm kan heel goed werken maar dan moet je er wel voor zorgen dat je scherm ook goed werkt. De bediening liet hier en daar te wensen over qua snelheid en ook had het scherm van mij wel groter gemogen. De bediening op het stuur werkt ok maar minder intuïtief dan gewoon een knopje wat je zonder kijken kunt indrukken. Je krijgt wel een haptische feedback ter bevestiging van je actie, dat is dan wel weer prettig. Het is uiteraard ook een kwestie van wennen, dat besef ik mij ook heel goed. Als je vette vingers hebt zou ik maar een poetsdoek meenemen want die zie je direct op alle gelakte onderdelen.

Het heads-up display is een leuke gimmick maar voor mij niet echt belangrijk omdat je 10cm lager je kleine scherm hebt met de relevantie informatie over je snelheid, navigatie etc. Daarnaast maak ik nooit gebruik van de ingebouwde navigatie omdat ik met CarPlay veel fijnere navigatie apps heb. In dit geval werkte CarPlay nog niet (komt nog met SW update) dus gebruikte ik de ingebouwde navigatie en de instructies in het heads-up zijn leuk, maar toch zie ik die liever in mijn CarPlay waar ik ook meldingen kan doen.

Verder zitten de stoelen beter dan ik had verwacht van de plaatjes. Genoeg ondersteuning om niet in de bochten door je stoel te glijden en je kunt er ook een massagefunctie bij doen, dat is natuurlijk wel geinig. De armsteuntjes vind ik wel wat armoedig overkomen en de middenconsole ligt erg laag. Ik houd zelf wat meer van een cockpit gevoel maar dat is een kwestie van smaak. Je krijgt wel een heel ruimtelijk gevoel op deze manier.

Al met al ben ik dik tevreden over de ID.3 en gaat deze op de shortlist als vervanger van mijn Golf GTE die ik einde van 't jaar moet inleveren bij de LM!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LeslieRietveld
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik heb mijn ID3 Max Moonstone Grey ook gisteren opgehaald.

De eerste 120 km erop zitten.

De afwerking vind ik echt wel goed, het is mooi vorm gegeven en natuurlijk wel wat harde materialen hier en daar maar het ziet er sjiek uit. Ik kan me al wel ergeren aan de vingerafdrukken en vegen die je overal op ziet.
Daar zou ik me overheen moeten zetten.
Is erg stil op de snelweg, stuurt goed en vlot in sport stand.
De stoelen zitten voor mij echt goed, zijdelingse steun is voor iemand met normaal postuur (okay ben een beetje gespierd :) prima. Het zijn geen Recaro stoelen maar wat verwacht je. Voor het normale sturen voldoen ze gewoon.
De laadruimte achter heeft een dubbele bodem bij mij dus er is genoeg op te bergen.
De software doet het wat het moet doen, is redelijk snel, ik heb me er nog niet aan geïrriteerd.
In de software mist nog wel Apple carplay maar spotify werkt gewoon over BlueTooth.
Wat ik wel mis is laadlocatie instellen, volgens mij heb je dat nodig om de Id Charger Connect optimaal te kunnen gebruiken.
Maar heb nog niet heel veel tijd gehad om dat soort dingen uit te zoeken.
Uitgesteld laden optie wil ik wel gaan gebruiken ivm nachtstroom.

Ik heb nog wel een vraag over de sfeerverlichting waar misschien iemand een antwoord op heeft.

Je kan alle kleuren kiezen wat echt super gaaf en futuristisch lijkt, maar bij de voeten niet.
Daar is het licht helder wit, is dat te veranderen in de kleur van de rest van de sfeerverlichting.

Ik krijg nog andere wielen , deze stonden nog in back order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
BDelamontagne schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:04:
Vandaag een proefritje gemaakt met een ID.3 Max bij A-Point Amsterdam Zuid-Oost. Ik ging er met enig scepticisme in na het zien van de verschillende reviews maar ik ben echt positief verrast!

Qua afmetingen is 'ie een stuk groter dan ik had verwacht, vergelijkbaar met de Golf die ik nu rijdt. Stap je in dan kom je echt in het formaat Passat qua ruimte, dat is echt bizar. Dat was wel door de reviewers vermeld, maar als je het zelf ervaart is het toch andere koek.

Qua optrekken echt ruim voldoende om lekker snel weg te trekken wanneer je wilt. Het is geen racemonster maar direct alle koppel tot je beschikking geeft een snel gevoel. Daarnaast is hij echt ontzettend stil. Ik weet niet hoe ze dat gedaan hebben, maar in vergelijking met de e-Niro van mijn partner lijkt het wel alsof die een ICE heeft, zelfs ondanks het grote panoramadak in de ID.3.

Het rijgedrag is ook echt goed. Hij ligt goed en stabiel op de weg en in de bochten kan je best wat gas geven zonder dat hij uit zijn baan raakt. Je merkt uiteraard wel dat je aardig wat extra kilo's bij je hebt, vooral bij het afremmen. Het regeneratief remmen kan helaas maar op 1 sterkte, dat is wat jammer maar ook een kwestie van gewenning.

De draaicirkel is echt hilarisch klein door z'n kleine neusje!

Wat betreft het infotainment ben ik iets minder te spreken. Het wegwerken van al je knopjes in een scherm kan heel goed werken maar dan moet je er wel voor zorgen dat je scherm ook goed werkt. De bediening liet hier en daar te wensen over qua snelheid en ook had het scherm van mij wel groter gemogen. De bediening op het stuur werkt ok maar minder intuïtief dan gewoon een knopje wat je zonder kijken kunt indrukken. Je krijgt wel een haptische feedback ter bevestiging van je actie, dat is dan wel weer prettig. Het is uiteraard ook een kwestie van wennen, dat besef ik mij ook heel goed. Als je vette vingers hebt zou ik maar een poetsdoek meenemen want die zie je direct op alle gelakte onderdelen.

Het heads-up display is een leuke gimmick maar voor mij niet echt belangrijk omdat je 10cm lager je kleine scherm hebt met de relevantie informatie over je snelheid, navigatie etc. Daarnaast maak ik nooit gebruik van de ingebouwde navigatie omdat ik met CarPlay veel fijnere navigatie apps heb. In dit geval werkte CarPlay nog niet (komt nog met SW update) dus gebruikte ik de ingebouwde navigatie en de instructies in het heads-up zijn leuk, maar toch zie ik die liever in mijn CarPlay waar ik ook meldingen kan doen.

Verder zitten de stoelen beter dan ik had verwacht van de plaatjes. Genoeg ondersteuning om niet in de bochten door je stoel te glijden en je kunt er ook een massagefunctie bij doen, dat is natuurlijk wel geinig. De armsteuntjes vind ik wel wat armoedig overkomen en de middenconsole ligt erg laag. Ik houd zelf wat meer van een cockpit gevoel maar dat is een kwestie van smaak. Je krijgt wel een heel ruimtelijk gevoel op deze manier.

Al met al ben ik dik tevreden over de ID.3 en gaat deze op de shortlist als vervanger van mijn Golf GTE die ik einde van 't jaar moet inleveren bij de LM!
Mooie review. Ik heb vermoedelijk in dezelfde auto gereden daar in Zuidoost haha.

Eind van het jaar? Ik zou haast maken met bestellen. Er zal weer een mini-rush komen dit jaar, omdat de bijtelling weer met 4% omhoog gaat eind van dit jaar. Polestar flink wat duurder, Model 3 kom je overal tegen, ik zou de ID3 First Plus nemen, zijn er nog enkele honderden van beschikbaar in 2020.

• ningalloon
  • Laatst online: 19:55
Iemand een idee waarom VW op de EV maar 2 jaar garantie geeft en de rest van het gamma 4 jaar?
Zelf zeggen dat je 6 jaar gratis onderhoud krijgt ipv die 2 jaar garantie.
Onderhoudskosten zijn niet hoog bij een EV en dan is die extra garantie een beter keuze.
Ook vreemd dat je geen extra garantie kan bijkopen zoals in Duitsland wel kan.

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:06
ningalloon schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:56:
Iemand een idee waarom VW op de EV maar 2 jaar garantie geeft en de rest van het gamma 4 jaar?
Onderhoudskosten zijn niet hoog bij een EV en dan is die extra garantie een beter keuze.
Een jaarlijkse beurt bij mijn E-Golf komt op 300,- inclusief btw, ik vind dat niet goedkoop.
Zonder iets te vervangen.

En inderdaad op garantiegebied doet Kia het stukken beter. Ik geloof dat Volkswagen Duitsland wel langer garantie geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
naii11 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:32:
[...]

Mooie review. Ik heb vermoedelijk in dezelfde auto gereden daar in Zuidoost haha.

Eind van het jaar? Ik zou haast maken met bestellen. Er zal weer een mini-rush komen dit jaar, omdat de bijtelling weer met 4% omhoog gaat eind van dit jaar. Polestar flink wat duurder, Model 3 kom je overal tegen, ik zou de ID3 First Plus nemen, zijn er nog enkele honderden van beschikbaar in 2020.
Hmmja die 8% hoop heb ik al opgegeven.... Mijn werkgever is nog bezig met het vernieuwen van het leasebeleid (al 2,5 jaar 😅) en dus ligt de vloot op slot.

Mijn GTE heb ik dan 1,5 jaar tegen 7% kunnen rijden en daar prijs ik mij gelukkig mee. Het liefst uiteraard 8% als volgende auto, maar 12% is nog steeds niet slecht en dan kan ik eventueel voor een ID.3 met groter accupakket gaan tegen die tijd 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AMARONE
Ik heb hem sinds gisteren.. Mijn uitgebreide ervaringen volgen nog maar wat een heerlijke auto :)

• Kacang
Lekker @AMARONE !

Weet iemand of je YouTube/Netflix etc kan kijken op het scherm in de auto als je de auto aan de lader hebt hangen?

• naii11
ningalloon schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:56:
2 jaar garantie is Europese wetgeving en het minimum. Vele fabrikanten geven gewoon 2 jaar garantie. Anderen geven als voordeel en om klanten te overtuigen meer garantie. MG geeft ook 5 jaar garantie op de auto en 7 of 8 jaar op de aandrijflijn.

Ik denk dat VW ook een langere garantie geeft op de aandrijflijn, en 2 jaar op de auto zelf.

• BarryH
  • Laatst online: 20:51
@ningalloon maar als je gratis onderhoud hebt, wat voegt garantie dan toe?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• ningalloon
  • Laatst online: 19:55
@BarryH Zaken die niet in het onderhoud zitten zoals bijv. de aandrijflijn. Dan voegt extra garantie wel toe.

@RonaldPr Dat is wel heel veel. Bijna net zoveel als een benzine auto.
Hier in België vragen ze ook bijna hetzelfde bedrag als een benzine auto.
Daarom laat ik mijn auto in Nederland onderhouden. Scheelt de helft in bedrag.

• BarryH
@ningalloon Dan is 5jaar garantie (Hyundai) of 7 jaar (KIA) wel een stuk meer zekerheid.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@BarryH en @ningalloon gelukkig hebben wij ook het Europees consumenten recht op een deugdelijk product. Die is gelukkig voor een dergelijke auto een stuk langer dan 2 jaar. Uiteraard gaan we er vanuit hier geen aanspraak op te hoeven of moeten doen maar goed, het kan. Als een aandrijflijn of accu er na 28maanden mee stopt dan durf ik dat wel aan.

• BarryH
Lang leve de rechtsbijstandverzekering :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• buz

buz

Vandaag mocht ik al even bij de dealer kijken naar onze Plus. :) :) :)
Net binnen van transport.

Waarschijnlijk kunnen we hem 1 oktober halen *O*

Op het terrein is het saai zwart, grijs en wit. Die van ons springt er dan wel uit :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Maa1peW4iRvdCq-7feTJGj7z0Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qngaedDjt2EyRDjcl6fUZhDW.jpg?f=fotoalbum_large

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:06
buz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:43:
Vandaag mocht ik al even bij de dealer kijken naar onze Plus. :) :) :)
Net binnen van transport.

Waarschijnlijk kunnen we hem 1 oktober halen *O*

Op het terrein is het saai zwart, grijs en wit. Die van ons springt er dan wel uit :*)

[Afbeelding]
Ik vind deze kleur ook mooi, mijn dealer vertelde dat de meeste mensen hier niet voor gaan.
Misschien toch iets te gewaagd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:17
RonaldPr schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:18:
[...]

Ik vind deze kleur ook mooi, mijn dealer vertelde dat de meeste mensen hier niet voor gaan.
Klopt, heb ook deze kleur gekozen met de max. Kost extra, hens er niet veel mensen voor gaan.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RonaldPr schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:14:
[...]

Een jaarlijkse beurt bij mijn E-Golf komt op 300,- inclusief btw, ik vind dat niet goedkoop.
Zonder iets te vervangen.

En inderdaad op garantiegebied doet Kia het stukken beter. Ik geloof dat Volkswagen Duitsland wel langer garantie geeft.
Ik denk/vrees dat de VW garantie min of meer hetzelfde geregeld is als met alle voorgaande modellen, PON (importeur) koopt de auto's in bij VW, zonder garantie, maar daar tegenover krijgen ze dan een flinke korting op de inkoopprijs. Garantieclaims in Nederland handelen ze dan zelf af.

Zo zijn er in het verleden wel eens terugroepacties geweest van onderdelen die vroegtijdig defect konden raken, over heel Europa, behalve voor Nederland, omdat PON zijn klanten liever met dure reparatie ziet zitten.

Qua garantie is Hyundai/Kia nauwelijks beter, je hebt weinig aan die extra jaren als de dealer/importeur een meester is in het afwuiven van garantieclaims.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:43
Vraagje, is de optionele trekhaak €195,- Ik meen dat ergens gelezen te hebben

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:53
Die trekhaak is een actie geweest, zou er gewoon naar vragen of dat nog steeds zo is. Wanneer deze wordt nageleverd is wel de vraag..

• vanderv
  • Laatst online: 18:46
mcmiles schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:35:
Vraagje, is de optionele trekhaak €195,- Ik meen dat ergens gelezen te hebben
Afgelopen week een + gereserveerd, trekhaak kon nog in de aktie.

Weet iemand toevallig hoeveel polige stekker hierbij gemonteerd wordt? Verkoper had het over 7-polig? Dat is toch niet meer van deze tijd

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• Gugi101
RonaldPr schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:18:
[...]

Ik had die kleur wel graag gehad. Was alleen op dat moment niet leverbaar op de basic uitvoering. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Vandaag de dealer gesproken en a.s donderdag mag ik hem ophalen (Max, Mangan Grey). De steunhaak komt later. Heb ze wel gevraagd de zij stickers te verwijderen en dat was geen probleem 😁

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 08:18

mhe59

ID.5 Pro Performance

Vraagje, heeft iemand voor mij de afmetingen van de achterbak, breedte van wielkast, naar wielkast, de hoogte tot aan de hoedenplank en de diepte ?

Thnxs

https://www.automobiledim...swagen-id-3-2020-boot.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door mhe59 op 27-09-2020 10:59 ]

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:43
vanderv schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:04:
[...]

Afgelopen week een + gereserveerd, trekhaak kon nog in de aktie.

Weet iemand toevallig hoeveel polige stekker hierbij gemonteerd wordt? Verkoper had het over 7-polig? Dat is toch niet meer van deze tijd
Dank, ik ga navragen!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• diminator
Zoals beloofd, hierbij mijn verslag naar en terug van Luxemburg

in 1 woord, wauw. Ik ben echt onder de indruk van deze auto. Zoals ik al eerder had gezegd, was ik bang voor bugs en foutmeldingen, maar het tegendeel is bewezen. Ik heb geen rare meldingen of dingen meegemaakt tijdens mijn trip. Deze auto rijdt daadwerkelijk fantastisch. De ACC is echt geweldig en heel erg ontspannend tijdens de reis. Op de snelweg hoef ik echt alleen maar te sturen en tijdens een korte file bij wegwerkzaamheden is het echt ideaal.

Waar het al helemaal ideaal is is tijdens de bergpaden in Luxemburg. De auto remt zelf voor scherpe bochten en bij rotondes. Ook als er iemand voor je rijdt houdt hij gewoon diegene hun snelheid aan, heerlijk. hierdoor ging ik wel een beetje om mijn heen turen naar het mooie landschap. De auto was het hier niet altijd mee eens en gaf mij wel eens een corrigerende tik met lane assist zodat ik wel op de weg bleef hahaha.

Enige waar ik "issues" mee had is dat bij mij op de We connect app, soms de langzame laders niet laat zien hoe snel hij oplaadt en of hij überhaupt wel verbonden is. Hij laadt wel op, maar ik kan dat niet echt zien. Ik ga kijken of een herinstallatie en een her-verbinding met de auto werk. Dit schijnt te helpen. Als de auto net opgestart is, is het entertainment systeem traag, maar naar 30 seconden is het weer zoals het hoort. Ik ga er vanuit dat dit wel opgelost kan worden met een update. Buiten dat echt een geweldige auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

fijn, een positief bericht. er zullen vast meer volgen. ik moet nog twee weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:31
diminator schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:17:
Zoals beloofd, hierbij mijn verslag naar en terug van Luxemburg

in 1 woord, wauw. Ik ben echt onder de indruk van deze auto. Zoals ik al eerder had gezegd, was ik bang voor bugs en foutmeldingen, maar het tegendeel is bewezen. Ik heb geen rare meldingen of dingen meegemaakt tijdens mijn trip. Deze auto rijdt daadwerkelijk fantastisch. De ACC is echt geweldig en heel erg ontspannend tijdens de reis. Op de snelweg hoef ik echt alleen maar te sturen en tijdens een korte file bij wegwerkzaamheden is het echt ideaal.

Waar het al helemaal ideaal is is tijdens de bergpaden in Luxemburg. De auto remt zelf voor scherpe bochten en bij rotondes. Ook als er iemand voor je rijdt houdt hij gewoon diegene hun snelheid aan, heerlijk. hierdoor ging ik wel een beetje om mijn heen turen naar het mooie landschap. De auto was het hier niet altijd mee eens en gaf mij wel eens een corrigerende tik met lane assist zodat ik wel op de weg bleef hahaha.

Enige waar ik "issues" mee had is dat bij mij op de We connect app, soms de langzame laders niet laat zien hoe snel hij oplaadt en of hij überhaupt wel verbonden is. Hij laadt wel op, maar ik kan dat niet echt zien. Ik ga kijken of een herinstallatie en een her-verbinding met de auto werk. Dit schijnt te helpen. Als de auto net opgestart is, is het entertainment systeem traag, maar naar 30 seconden is het weer zoals het hoort. Ik ga er vanuit dat dit wel opgelost kan worden met een update. Buiten dat echt een geweldige auto!
Nette review maar naar één ding ben ik wel nieuwsgierig. Ter referentie, wat was je vorige auto ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diminator
kdeboois schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:14:
[...]

Nette review maar naar één ding ben ik wel nieuwsgierig. Ter referentie, wat was je vorige auto ?
Hi, hiervoor heb ik de golf GTE gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeslieRietveld
Is een van de Id3 gebruikers er al achter hoe je het licht bij de voeten of zachter kan zetten of ook van kleur kan laten veranderen met de overige sfeerverlichting.

Ik ben eer nog niet achter hoe dat aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diminator
LeslieRietveld schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:51:
Is een van de Id3 gebruikers er al achter hoe je het licht bij de voeten of zachter kan zetten of ook van kleur kan laten veranderen met de overige sfeerverlichting.

Bij het selecteren van je kleur ambient light, staat er boven aan "brightness"

Hier kan je dit aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
LeslieRietveld schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:51:

Ik gok dat de voeten verlichting niet in kleur aan te passen is.
Ik heb het meest uitgebreide ambient pakket op de E-tron maar ook daar is de voeten verlichting warm wit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeslieRietveld
Ik ben ook van mening dat het voeten licht niet is aan te passen.
Het contrast is niet zo mooi vergeleken met de sfeerverlichting. Ik ga het dimmen met Brightnerss maar dan denk ik weer dat alles mee gaat.
Volgens mij kon ook in mijn E-tron het voeten licht wel apart dimmen, uiteraard niet kleur.

Vandaag de eerste serieuze rit gedaan vanuit de achterhoek naar Amersfoort, kreeg best veel duimpjes en in elk geval veel blikken van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
LeslieRietveld schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:18:
Het contrast is niet zo mooi vergeleken met de sfeerverlichting. Ik ga het dimmen met Brightnerss maar dan denk ik weer dat alles mee gaat.
Volgens mij kon ook in mijn E-tron het voeten licht wel apart dimmen, uiteraard niet kleur.

Vandaag de eerste serieuze rit gedaan vanuit de achterhoek naar Amersfoort, kreeg best veel duimpjes en in elk geval veel blikken van mensen.
Ik kan mijn voetenlicht apart dimmen inderdaad van de rest.
Ik heb er laatst in gezeten (een ID.3) en was ook best aangenaam verrast!
Veel plezier in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diminator
LeslieRietveld schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:18:

Ik rij er nu 5 dagen in en in totaal iets van 1000km gereden. Er is heel veel belangstelling voor de auto. Heel veel mensen kijken ernaar, draaien hun hoofden en sommige maken zelfs foto's.

Laten we hier nog even van genieten totdat er hier duizenden van rijden hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
diminator schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:08:
[...]

Ik rij er nu 5 dagen in en in totaal iets van 1000km gereden. Er is heel veel belangstelling voor de auto. Heel veel mensen kijken ernaar, draaien hun hoofden en sommige maken zelfs foto's.

Laten we hier nog even van genieten totdat er hier duizenden van rijden hahaha.
Ik denk dat veel mensen het belang van deze auto onderschatten. Het belang voor VW en de concurrentie tussen landen/continenten in de toekomstbestendige mobiliteit. Ik duim voor de ID3.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AMARONE
Ik heb de ID.3 Plus Mangan Gray sinds afgelopen vrijdag en hierbij mijn eerste ervaringen:

Ik begin even met mijn eerste negatieve ervaringen om het daarna positief af te sluiten:
- De WeConnect app werkte niet meteen, ik kreeg alleen een wit scherm te zien in de app. Na de auto gereset te hebben kreeg ik ook niet meteen een QR code om de auto opnieuw te verbinden. De dag erop werkte het wel en vulde de app zich ook normaal.
- Bij het instappen is de eerste minuut de software niet bedienbaar/traag. Hier moet je even geduld hebben, daarna werkt het prima.
- Na 80km gereden te hebben kreeg ik de eerste foutmelding over de kilometerstand en of ik mij kon melden bij de dealer, ik was nog in de buurt dus dat maar meteen even gedaan. Die wisten hier verder ook niets vanaf maar hebben de auto uitgelezen en een reset gedaan. De melding is naar PON gegaan.

Niets onoverkomelijk en ik verwacht dat VW dit met updates gaat verhelpen.

+Het design van de auto vind ik zelf echt ontzettend mooi, het is sportief en speels en laat zien dat het geen ICE is maar niet op een manier dat je het na 1 week al zat bent. Uit testen blijkt ook dat alleen auto's die ontworpen zijn als EV ook echt de voordelen van een EV hebben. Ik ben ook heel tevreden met de Mangan Gray kleur, bij elk ander licht is het een andere kleur en de zilveren details(spiegels en dakstrip en stickers) & de velgen maken het een heel mooi geheel.

+Ruimte, ik ben 1,90m1 en kan voor het eerst door de portierruit naar buiten kijken ipv dat ik tegen de stijlen aankijk. Daarnaast passen volwassenen gewoon achter mij.

+Rijcomfort, hier heb ik helemaal niets op aan te merken. De auto is stabiel, comfortabel en ontzettend stil. Het enige geluid op de snelweg is wat windgeruis en ver weg de banden. Ook het comfort qua sturen is indrukwekkend. Het vermogen zorgt ervoor dat een inhaalmanouvre zo gepiept is. Ook dat je hoger zit geeft in het verkeer meer overzicht.

+IQlight, wat een bak licht in de nacht, heerlijk ook bij het insturen.

+Anticiperen, de auto remt in de D bij rotondes en ook bij scherpe bochten en dergelijke..ik moet wel nog even uitvinden wat wel en niet is bij de D of B en of het consequent ingrijpt.

+Zitcomfort is ook prima, goede steun en op ritten van 1,5 uur had ik nergens last van nog.

+interieur, het zit goed in elkaar en oogt modern. Behalve dat het geen zachte materialen zijn oogt het wel allemaal alsof het van hoge kwaliteit is.

+De software, het ziet er allemaal zeer strak en modern uit en toch ook wel overzichtelijk en na de eerste minuten is het ook behoorlijk vlot i.m.o. Ik hoop dat VW ala Tesla wel functies blijft toevoegen en soms wat dingen logischer plaatst.

Ik ben onder de indruk van de auto, aan de reacties onderweg zijn meer mensen dat... en ga er veel plezier aan beleven! Qua laden en de app moet ik het nog ondervinden hoe dat verder allemaal werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Leuk om te lezen al die positieve ervaringen! Krijg er steeds meer zin in maar moet nog een kleine twee maanden wachten ivm aflopen huidig leasecontract.

Zag gisteren voor het eerst een ID3 in blauw turquoise "in het wild rijden" op de snelweg. Die viel (zeker in deze kleur) enorm op. Ik snap wel dat dit veel aandacht trekt :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darkmach
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 20:01
Rij zelf ook sinds vrijdag in een ID.3 Plus Mangan Grey en ben zeer tevreden!

Rijden is heerlijk stil, muziek klinkt goed genoeg naar mijn mening, wegligging is zeer goed ook door scherpe bochten en het algemene rijden is heerlijk en relaxed.
Heb tot zover de lane assist nog aanstaan, nog geen last ervan gehad, maar heb de borden herkenning voor de adaptive cruise-control wel uitgezet.
Opeens 130 willen rijden op een 100 weg (wegens meerdere borden boven elkaar) of juist precies 100 waardoor die weer gaat remmen was toch niet zo prettig.
De stoel is nog even wennen voor me, geen last van de stoel, maar moet hem nog iets beter afstellen, sinds ik nog niet ideaal zit.

Over de app, die voegt naar mijn mening nog niet genoeg toe.
Indien de auto geladen wordt kan ik nergens duidelijk in de app terug vinden dat die geladen wordt.
Voorverwarmen of juist koelen lijkt alleen te kunnen als de auto aan de lader ligt.
Zou fijn zijn als je duidelijk bovenin ziet dat die geladen wordt en met de tijd erbij, zoals in de auto zelf wel aangegeven wordt.
Soms geeft de app aan dat de km radius bijgewerkt is samen met het percentage dat die opgeladen is, maar deze lijkt toch niet altijd te kloppen, hij bleef bij mij bijvoorbeeld 60% aangeven, terwijl de auto toch echt 100% geladen was na een paar uurtjes aan de lader.

Gelukkig nog geen rare error meldingen gehad, al merk ik met het infotainment systeem precies wat anderen aangeven, de eerste 30 ofzo seconden reageert deze niet of heel langzaam.
Eenmaal na die 30 seconden geen problemen meer.

Ben niet specifiek bezig geweest met zuinig rijden en heb een paar keer het pedaal volledig ingedrukt bij stoplichten, al reed ik in het algemeen op de wegen netjes de max snelheid (plus een paar km/per uur erbij).

Heb hiervoor 1 keer de accu half leeg gereden. Na volledig opnieuw opladen en 197 km rijden geeft die nog een radius weer van 192km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tWtrTa_M04UjUsN8UEdZPbIn_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtpSQT2ydoK65IEy9Zqe7fgX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPVykTm1ELYwgYhRA2Gq03usfjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xsIXEbUeeUSYkB4ghan7xN2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Ik moet nog een weekje wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0C0
  • Laatst online: 18-09 14:36
Mijn auto Max (wit) komt bij de dealer in wk41.

Jammer dat we dan nergens meer heen kunnen rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Gaaf die ID.3 maar waarom moet die wagen (in de basis) in Nederland 10 mille duurder zijn dan in Duitsland. Belachelijk.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
C0C0 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:06:
Mijn auto Max (wit) komt bij de dealer in wk41.

Jammer dat we dan nergens meer heen kunnen rijden :)
Ritten zijn altijd wel te doen, Nederland heeft ook zat leuke plekjes om te zien. Zo lang je maar niet naar een drukke plek gaat of de drukte opzoekt. Zelfs een rit, met wat snelladen hier en daar, door Nederland heen, kan leuk zijn:)

Ze verkopen nu zelfs in bepaalde delen van de wereld vliegtickets om een rondje te vliegen zonder bestemming haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:57
pizzacabonara schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:06:
Gaaf die ID.3 maar waarom moet die wagen (in de basis) in Nederland 10 mille duurder zijn dan in Duitsland. Belachelijk.
Dat heeft volgens mij voornamelijk te maken met de aankoopsubsidie à €6000 in Duitsland en de tijdelijke verlaging van het BTW-tarief. De prijzen op vw.de zijn redelijk gelijk aan de prijzen in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugi101
In Nederland betaald iedereen ook mee aan mijn id3 FE basis. RVO EUR 4000,00. Dan komt de prijs op ongeveer EUR 34000,00. Maar ja in Duitsland krijgen ze nog meer subsidie. Ik ben hier ook allang blij hoor dat mijn mede belasting betalers mij maar zo EUR 4000,00 cadeau doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Laatst online: 20:26
Leuk om de eerste ervaringen tot nu toe te lezen. Ik heb vanmiddag gehoord dat mijn ID.3 Max naar verwachting op 9/10 aankomt bij Pon. Dus als het een klein beetje meezit uitlevering eind van week 42...

iRacing Profiel

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
Gugi101 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:45:
In Nederland betaald iedereen ook mee aan mijn id3 FE basis. RVO EUR 4000,00. Dan komt de prijs op ongeveer EUR 34000,00. Maar ja in Duitsland krijgen ze nog meer subsidie. Ik ben hier ook allang blij hoor dat mijn mede belasting betalers mij maar zo EUR 4000,00 cadeau doen.
Zeker is die subsidie allerminst. De ID.3 was te laat uit om nog mee te kunnen met de subsidiepot. Hij is nog steeds leeg, dus je hebt op dit moment echt geen enkele garantie of recht dat je 4000,- euro terug ontvangt. De kans is er wel en die is groter dan bij een staatslot ;) Maar reken je nog niet rijk voor definitief bekend is hoe hiermee omgegaan wordt in de praktijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• buz

buz

Van RVO heb ik een brief dat de pot nu leeg is, maar de pot van volgend jaar op het moment van mijn aanvraag nog niet leeg was en dat er vanaf januari een besluit over genomen wordt.
Het wordt automatisch doorgeschoven naar volgend jaar.

Ik wilde dat ik zulke kansen met een staatslot had...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
Ja het wordt volgens mij inderdaad doorgeschoven naar 2021 naar volgorde van aanvraag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• march1979
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-02 00:07
Vandaag is er weer een trein met ID3s vanuit DL bij PON aangekomen. Die van mij (ID3 1st mangan grey) zit daarbij.

Volgende week komt hij dan bij de dealer die er dan nog de trekhaak op moet zetten.

Als alles meezit heb ik eind volgende week de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Laatst online: 13-09 16:56
Vraagje over autoverzekering: ik mag maandag mijn MoonstoneMAX ophalen, alleen als ik huidige autoverzekering bij ANWB wil omzetten (WA + casco, 13 schadevrije jaren) dan moet ik zelf alarmsysteem klasse 2 laten inbouwen (ID.3 MAX heeft klasse 1). Heeft 1 van jullie tip voor goede verzekering waarbij klasse 1 voldoende is?
Alvast dank voor reactie :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laiting
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 14:59
Ik hoor net dat ik de Max (groen) vrijdag de 9e kan ophalen. Nog geen ID.3's op de weg gezien, maar daar komt snel genoeg verandering in zo te horen :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
Laiting schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:27:
Ik hoor net dat ik de Max (groen) vrijdag de 9e kan ophalen. Nog geen ID.3's op de weg gezien, maar daar komt snel genoeg verandering in zo te horen :D.
Lucky! Ik mag de mijne (ook een groene Max) de 16e ophalen... Nog even geduld dus. Maar elke dag is er eigenlijk één teveel. :9

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
Laiting schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:27:
Ik kijk flink om mij heen maar ik zie ze ook nog niet inderdaad. Nog heel even geduld hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugi101
KoezzyEV schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:09:
Vraagje over autoverzekering: ik mag maandag mijn MoonstoneMAX ophalen, alleen als ik huidige autoverzekering bij ANWB wil omzetten (WA + casco, 13 schadevrije jaren) dan moet ik zelf alarmsysteem klasse 2 laten inbouwen (ID.3 MAX heeft klasse 1). Heeft 1 van jullie tip voor goede verzekering waarbij klasse 1 voldoende is?
Alvast dank voor reactie :-)
Dat is bijzonder als ik me bij de anwb aanmeld met een id3 dan wordt er nergens gezegd dat ik een klasse 2 moet laten inbouwen. Zal dan waarschijnlijk met de postcode te maken hebben.
(sorry dat je hier niets aan hebt ;) ) Of de waarde van de auto. ik heb maar een id3 FE basic :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gugi101 op 01-10-2020 18:37 . Reden: aanvullen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
Vandaag dag van de primeurs. Vanochtend op de A10 een Polestart 2 gezien, beige-achtig. En zojuist op de terugweg op de A10 een witte ID3 First gezien, de bestuurder had er flink de vaart in!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

naii11 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:51:
Vandaag dag van de primeurs. Vanochtend op de A10 een Polestart 2 gezien, beige-achtig. En zojuist op de terugweg op de A10 een witte ID3 First gezien, de bestuurder had er flink de vaart in!
Met een topsnelheid van 160km/u zal dat wel meevallen. :)
Pagina: 1 ... 23 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.