Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 212 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 18:46
Dat is precies wat ik interessant vind. Ik heb nu ook zomerbanden en een ruime 50k op de id3 zitten. Zal eens kijken wat ik eronder heb liggen.

Ik vraag me af of het echt aan een zware voet ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:00

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zware voet telt mee natuurlijk. Ik heb op zich geen zware voet, in de vorm dat ik geen hardrijder ben. Enige snelheidsbekeuring ooit ontvangen was voor 3 km/h te snel bij het inrijden van de bbk van een klein dorp...

Wel ben ik van het vlot wegwezen. En als ik met wat "gas" bij geven mijzelf in de vrije ruimte kan rijden dan zal ik dat waarschijnlijk doen. Dus in die zin wel een beetje? Dat komt door het hebben van een motorrijbewijs denk ik.

Mijn ritten zijn van allerlei pluimage. Kort (10 km), soms woon<>kantoor (30 km), regelmatiger woon<>klant (100 km). Deel is natuurlijk snelweg, stuk buitenwegen, maar ook genoeg verkeerslichten en bebouwde kommen. Een mix van alles wat.

[ Voor 41% gewijzigd door Ultraman op 23-07-2022 18:22 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:55
Mijn ID.5 is gisteren uit productie gekomen oOo

Wat is jullie ervaring hoe lang het duurt voor transport naar PON, naar dealer en gereed voor levering?

Ben benieuwd of ik 3.0 of 3.1 erop heb zitten straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
juanpabloo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:10:
Voor degenen die al een nieuw setje banden hebben:
- na hoeveel km en welke (voor/achter)?

Benieuwd, want bij mij is er nog geen sprake van.
21's - Bridgestone Eco Turanza 3-3.5mm rondom na 28k-30k?

Ja, iets te vroeg, had wellicht tot winter kunnen doorrijden, maar prijstechnisch goedkoper tov afgelopen winterperiode wanneer iedereen tegelijk even van banden wisselt.... scheelde echt 200 € minimaal (50€ per band op zn minst..).

Over naar Pirelli Scorpion Elect + Seal.. een deze dagen eronder. En Waarom met Seal? Heb nog op mn dooie gemak 3500 km gereden door alleen het schroef uit het loopvlak te trekken en opnieuw op te pompen.

Was niet heel tevreden over gripniveau van de eco turanzas.. prima verbruik en geluid, maar feedback vanuit banden was niet prettig... iets te zweverig. Ga het voelen nu met de nieuwtjes :+

[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 23-07-2022 20:22 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53
Simply1337 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:20:
[...]

21's - Bridgestone Eco Turanza 3-3.5mm rondom na 28k-30k?
Dan kunnen ze nog best even mee. Nieuwe eco banden hebben slechts 5,5 - 6mm. Had nog best 10k bij gekund.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Id4 1st vakantieritje met 500 liter dakkoffer en fiets op het dak, 3 fietsen op trekhaak, 5 personen en kofferbak tot de nok toe vol: verbruik 20.8 bij snelheid wisselend tussen 75 op binnendoor wegen en 120 op de snelweg, gemiddeld 90.
Had dit vorig jaar zomer ook al gedaan, blijf me verbazen over lage verbruik bij goede temperaturen (20+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:08
SiNaga schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:50:
Op het meinID forum weet iemand te melden dat op maandagochtend tussen 3 en 9 uur er geen 2.4 updates doorgevoerd mogen worden vanwege een aanpassing van de update die dan doorgevoerd wordt.
Volgende screenshot werd gepost, zou van de dealer af komen

[Afbeelding]

https://www.meinid.com/th...onkrete-fragen/?pageNo=16
Nou, hopen dat de update op m'n ID3 daarna wel lukt :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ja, dat zou prettig zijn. De dealer was gisteren niet erg optimistisch maar wie weet is dit de oplossing.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Vighu schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:32:
Mijn ID.5 is gisteren uit productie gekomen oOo

Wat is jullie ervaring hoe lang het duurt voor transport naar PON, naar dealer en gereed voor levering?

Ben benieuwd of ik 3.0 of 3.1 erop heb zitten straks
Vind het echt gek hoe jullie op de hoogte gehouden worden.

Mijn ID.4 is sinds 4 januari besteld in leasing (Arval BE) en het enige wat ik kreeg was "week van 14/11" in de Arval app en dealer die me liet weten dat ze hem verwachten in de week van 9/9. Verder radiostilte...

Hoop voor jou dat je hem spoedig hebt.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op de hoogte gehouden worden is vooral een kwestie van zelf assertief zijn, dus gewoon regelmatig mailen / bellen / appen met de leverende dealer :)

LM laat meestal pas vrij laat zelf iets weten maar zijn sowieso vaak ook matig op de hoogte.

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 24-07-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieken72
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 14:46
PeGys schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:04:
[...]

Mijn ID.4 is sinds 4 januari besteld in leasing (Arval BE) en het enige wat ik kreeg was "week van 14/11" in de Arval app en dealer die me liet weten dat ze hem verwachten in de week van 9/9. Verder radiostilte...

Mijn ID.4 is ook via Arval besteld en stond op week van 6 december.
Regelmatig contact met de dealer waarbij deze besteld is, eens langsgaan of contact via email of telefonie. Zorgde ervoor dat de dealer mij mailde dat de auto van de fabriek zou toekomen komende week in Brussel.
Toen ik naar onze fleet verantwoordelijke bij Arval stuurde zij deze, ah, wij weten van niks!

Dus ik vermoed dat in België voor leasing enkel maar updates worden gegeven bij effectieve levering bij dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
Kieken72 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:21:
[...]

Mijn ID.4 is ook via Arval besteld en stond op week van 6 december.
Regelmatig contact met de dealer waarbij deze besteld is, eens langsgaan of contact via email of telefonie. Zorgde ervoor dat de dealer mij mailde dat de auto van de fabriek zou toekomen komende week in Brussel.
Toen ik naar onze fleet verantwoordelijke bij Arval stuurde zij deze, ah, wij weten van niks!

Dus ik vermoed dat in België voor leasing enkel maar updates worden gegeven bij effectieve levering bij dealer!
Ook via arval geweest en ik belde gewoon zelf elke 6 weken naar de garage. Op die manier heb je ook effectief snel een afspraak om hem op te halen want anders zit er geen haast bij na een jaar wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:23
blinded schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:39:
[...]

Ook via arval geweest en ik belde gewoon zelf elke 6 weken naar de garage. Op die manier heb je ook effectief snel een afspraak om hem op te halen want anders zit er geen haast bij na een jaar wachten...
Dit is wel off-topic, maar ik heb dezelfde ervaring met Arval.
Toen ik in december een keuze ging maken werd ik 2 keer in de week gebeld, na de keuze is het radiostilte.
De afleverdatum van de ID.4 stond op 29 juni en Arval had zelfs al mijn huidige auto verkocht.
Nadat ik vroeg wat er zou gebeuren als de ID.4 nog niet geleverd werd, mocht ik een afspraak maken met de dealer. Deze meldde mij dat de ID.4 pas in oktober kwam en ze hier al sinds maart van op de hoogte waren.
Arval speelt dat het spelletje mee dat ze van niks wisten, terwijl ik vind dat ze ook wel actiever achter de bestellingen aan mogen gaan.
Sindsdien krijg ik elke 2 weken een bericht van de dealer met daarin de leverdatum. Tot nu toe is het week41.

Maar goed, het is een leasemaatschappij. Hun doel is om een contract te verkopen waarmee ze weer voorzien zijn van inkomsten, daarna maakt het eigenlijk niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
De dealer heb ik op zich al goed contact mee. Zo ben ik ook op de 9/9 uitgekomen.
Ze gingen me sowieso contacteren zodra ze nieuws hadden.

Laatst nog het vergrendel motortje van de tankklep van men golf moeten laten vervangen en toen was het nog steeds 9/9.

Arval is in mijn ogen zo goed als hersendood als het op update aankomt en de fleet verantwoordelijke van het bedrijf kent evenveel van wagens als van schoenlepels.

Daarom dat ik er zelf wel achter ga. Had gewoon gehoopt dat het net wat interactiever zou zijn, zoals de pagina die ik hier geregeld zag voorbij komen waar je op basis van je bestelnummer kon zien wat de status is. We leven in 2022 maar de leasing maatschappijen zitten ergens vast in 1992.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:21
Als je straks rijdt in je ID ben je al die ellende snel vergeten 😊

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Jakkie takkie schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:33:
Als je straks rijdt in je ID ben je al die ellende snel vergeten 😊
Ben ik van overtuigd. Was echt al hyped als een klein kind bij de testrit. De terugrit naar huis in onze Toyota Auris Hybrid ging plots wel erg sloom 8)7

Ook al kon ik het infrarood werend glas en de voorklimatisatie met dit weer wel kunnen apprecieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
[...]

Dat valt vies tegen, ik zit er zelf bovenop. Ik moet ook zeggen dat dat mijn grootste irritatie is bij de aankoop van deze auto. Zelfs na meerdere malen aangeven dat ik het erg fijn zou vinden beter op de hoogte gehouden te worden bleef het initiatief vanuit mij komen.

Wat ik deed was iedere 3 weken de dealer een update vanuit VIP (het dealer order tracking systeem) te vragen. Honeymoon is een wassen neus, de laatste paar weken werd iedere maandagochtend mijn verwachtte productieweek een week opgeschoven.

Ben benieuwd hoelang de laatste fase gaat duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:34
Ik zou door A-point gebeld worden maar niets gehoord nog, nu kan ik as donderdag al terecht in mijn eigen dorp bij een andere dealer. Meteen maar ingepland.

Maakt het switchen tussen dealers nog uit verder?

ID3.1P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
AMARONE schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:20:
Ik zou door A-point gebeld worden maar niets gehoord nog, nu kan ik as donderdag al terecht in mijn eigen dorp bij een andere dealer. Meteen maar ingepland.

Maakt het switchen tussen dealers nog uit verder?

ID3.1P
Geleverde service >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Laatst online: 07-09 18:46
Toevallig vandaag een mail van a-point ontvangen. Je wordt door hen binnen nu en 4 weken gebeld voor afspraken vanaf 1 sept. Inclusief vervangend vervoer (“natuurlijk zorgen we voor vervangend vervoer”)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Niet helemaal netjes misschien maar de update naar 2.1 heb ik weer bij een andere dealer gedaan (voor 2.4 zit ik aan mij 3e :') )

Nja, laten we het er maar op houden dat ik een liefhebber ben van nieuwe software dus het zsm wil altijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenH
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:30
[...]

zo vreemd, ik heb einde januari ID.5 besteld en had ook gerekend op oktober/november. Begrijp het nog steeds niet dat ik hem dan ook midden juni al gekregen heb... (ook arval, leasing). Dus de hoop niet opgeven ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:54
Afspraak voor 2.4 update is bevestigd. 17-8. Kon helaas niet gecombineerd worden met onderbouwen van een trekhaak. Ben dus twee dagen de ID4 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieken72
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 14:46
LievenH schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:09:
[...]

zo vreemd, ik heb einde januari ID.5 besteld en had ook gerekend op oktober/november. Begrijp het nog steeds niet dat ik hem dan ook midden juni al gekregen heb... (ook arval, leasing). Dus de hoop niet opgeven ;-)
ID.5 Heeft de productielijn van ID.4 onderbroken. Toen ik heb besteld 6 december 2021, vertelde dealer dat hij sowieso na de ID.5 ging worden geleverd. Ook al kon je toen nog geen ID.5 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:43
Vorige week maandag was de 12V accu van mijn ID.4 leeggelopen, deed helemaal niets meer. Met hulp van de pechdienst portier geopend met de noodsleutel en de accu bijgeladen.
Auto weggebracht naar de dichtstbijzijnde VW Dealer (Huiskes-Kokkeler Hengelo) voor vervanging van de accu en software update. Zou max drie dagen duren. ID.3 als vervangende auto.
Afgelopen vrijdag belde de garage met het verzoek om de 2e autosleutel te komen brengen, omdat ze een regelunit gingen vervangen ?!
Vandaag (maandag) maar weer eens gebeld, ze zijn er blijkbaar nog steeds mee bezig, status en voortgang onbekend. Morgen ga ik op vakantie, gelukkig niet met de auto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:37
Auto staat ondertussen sinds vanochtend bij de dealer voor de accu wissel en 2.4 update. Nogmaals aangegeven dat het infotainment scherm niets doet. Ja meneer, geen probleem deze update gaat het hoogstwaarschijnlijk verhelpen.

Accu percentage is ondertussen van 98 naar 94% gezakt dus ze kunnen in ieder geval iets doen :P

[edit] Uiteraard had ik het niet moeten zeggen... net gebeld dat het wat moeizaam gaat, helaas kon degene aan de telefoon niet vertellen welke module(s) het betreft en ook niet of het scherm ondertussen is gaan werken. Morgen nieuwe poging, nieuwe kansen. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door x-RaY99 op 25-07-2022 16:20 ]

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb het idee dat de 2.4 update op de ID4 redelijk goed verloopt, maar dat het bij minstens 50% van de ID3's niet wil lukken.

Vandaag heb ik dan ook geen update van de dealer gehad, dus ik vermoed dat ze nog op een update van VW aan het wachten zijn. Mijn auto is volgens mij wel online, want ik kon "percentage laden tot" aanpassen en ik zie ook de SoC in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09 11:28
Vraagje dat waarschijnlijk al meermaals aan bod is gekomen, maar voor alle zekerheid: ik sta op het punt om een jong 2dehands ID4 te kopen (6000 kms) ZONDER warmtepomp. Hebben jullie allemaal wel een warmtepomp en is dit echt een must?
Meeste afstanden zijn < 200 km (snelweg) per dag, maar toch ook af en toe naar Frankrijk, Oostenrijk,...
Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Warmtepomp gaat in de zomer niks betekenen, in de winter maximaal 10% verschil. In de herfst / lente iets er tussen in.

Dat verschil kun je mitigeren door te preconditioneren aan de laadpaal (of een jas aan te doen :+).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:44
Onderzoeken hebben uitgewezen dat die warmtepomp veel minder efficiënt was dan eerder geafficheerd. In Duitsland hebben ze vorig jaar mensen terugbetaald, in België is toen de prijs van de optie gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
MatteC schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:24:
Vraagje dat waarschijnlijk al meermaals aan bod is gekomen, maar voor alle zekerheid: ik sta op het punt om een jong 2dehands ID4 te kopen (6000 kms) ZONDER warmtepomp. Hebben jullie allemaal wel een warmtepomp en is dit echt een must?
Meeste afstanden zijn < 200 km (snelweg) per dag, maar toch ook af en toe naar Frankrijk, Oostenrijk,...
Bedankt!
ik heb geen warmtepomp en als je in de winter 10% minder bereik accepteert (werkelijkheid 30 km tops 0-100%) is dat het verschil.

en winterrit buitenland waarbij je harder rijdt dan 100 (lees 120 en harder ) zullen de verschillen minder worden qua bereik, want hogere consumptie, maar die 10% behoudt je tussen de 2.

in zomer mis je het niet, winter mis ik het niet want genoeg laders onderweg.

behalve als je op een winterse dag 250 km wilt rijden met 130 kmh. ene zal het halen.. andere niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 22:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

_eLMo_ schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:20:
Warmtepomp gaat in de zomer niks betekenen, in de winter maximaal 10% verschil. In de herfst / lente iets er tussen in.

Dat verschil kun je mitigeren door te preconditioneren aan de laadpaal (of een jas aan te doen :+).
Zoek even dit topic door. Vw geeft niet voor niks ged terug aan mensen die een warmtepomp besteld hebben. Ik heb er wel een en twijfel heel erg of die wat toegevoegde waarde heeft.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
AkroBatik schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:30:
[...]

Zoek even dit topic door. Vw geeft niet voor niks ged terug aan mensen die een warmtepomp besteld hebben. Ik heb er wel een en twijfel heel erg of die wat toegevoegde waarde heeft.
Dat was omdat Volkswagen soms riep dat het 30% verschil was, maar het was dus maar 10%. Getest in de praktijk door meerdere youtubers. We praten dan over -9. Dus in hoeverre je het in NL merkt (vooral in NL en met preconditionering) is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:05
3.1+
Straks met de nieuwe software, hoeveel stroom zou het schelen met temperaturen onder de 5 (of was het 8 ) graden?

Stel ik doe 2 x een rit van 30 km in 30 minuten. Dus 60 km/u. Anders stond de batterij verwarming aan, 6 kW/u. Met de nieuwe software straks 0 kW/u met een beetje geluk?

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-09 23:10

mhe59

ID.5 Pro Performance

** Offtopic. **

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 26-07-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
vanderv schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 05:50:
3.1+
Straks met de nieuwe software, hoeveel stroom zou het schelen met temperaturen onder de 5 (of was het 8 ) graden?

Stel ik doe 2 x een rit van 30 km in 30 minuten. Dus 60 km/u. Anders stond de batterij verwarming aan, 6 kW/u. Met de nieuwe software straks 0 kW/u met een beetje geluk?
De accu wordt nog steeds verwarmd, alleen minder agressief. Dus vooral op korte ritjes maakt het veel verschil. Exacte cijfers eraan koppelen is natuurlijk lastig, dat hangt van zoveel dingen af.

Mijn ID.4 doet nu in de zomer rond de 15 kWh/100km op mijn woon werk ritje van 13km. In de winter was dat altijd 26 of 27 kWh/100km wat echt extreem was. Je kunt verwachten dat dit verschil op zulke korte ritjes veel kleiner wordt, ik hoop ergens rond de 20 kWh/100km uit te komen op dit soort ritjes.

Maar hoe langer de rit hoe minder verschil de update zal uitmaken, uiteindelijk wordt je batterij toch warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:20
3.1+

Volgens Battery Life op Youtube wordt de batterij pas verwarmd vanaf 0 graden en met een lager vermogen. Dus 0 kW/u zou moeten kloppen voor het gros van de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
** Offtopic. **

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 26-07-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:05
3.1+

Ivm de hoge energie prijzen is een besparing toch mooi meegenomen. Idd zal het moeilijk in te schatten zijn, het is natuurlijk afhankelijk van heel veel factoren. Het bovenstaande voorbeeld rijden wij minimaal 2x per week. Toch dan 12 kWh per week minder laden.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
ik222 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:33:
[...]

De accu wordt nog steeds verwarmd, alleen minder agressief. Dus vooral op korte ritjes maakt het veel verschil. Exacte cijfers eraan koppelen is natuurlijk lastig, dat hangt van zoveel dingen af.

Mijn ID.4 doet nu in de zomer rond de 15 kWh/100km op mijn woon werk ritje van 13km. In de winter was dat altijd 26 of 27 kWh/100km wat echt extreem was. Je kunt verwachten dat dit verschil op zulke korte ritjes veel kleiner wordt, ik hoop ergens rond de 20 kWh/100km uit te komen op dit soort ritjes.

Maar hoe langer de rit hoe minder verschil de update zal uitmaken, uiteindelijk wordt je batterij toch warm.
yup rond 21-23 moet kunnen ipv 25-27.

maar het echte nadeel wordt nergens genoemd. batterij wordt niet meer opgewarmd en dus als je wilt snelladen rond vriestemperaturen ben ik bang dat we de max. laadcurve ook niet meer gaan bereiken aka coldgaten.

Dus eigenlijk de MY22 eigenaren moeten even reageren en zeggen dat het helemaal geen probleem is en ze altijd 125/130 kW op snellader zag rond vriestemperaturen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Simply1337 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:09:
[...]

yup rond 21-23 moet kunnen ipv 25-27.

maar het echte nadeel wordt nergens genoemd. batterij wordt niet meer opgewarmd en dus als je wilt snelladen rond vriestemperaturen ben ik bang dat we de max. laadcurve ook niet meer gaan bereiken aka coldgaten.

Dus eigenlijk de MY22 eigenaren moeten even reageren en zeggen dat het helemaal geen probleem is en ze altijd 125/130 kW op snellader zag rond vriestemperaturen :+
Ze zouden gewoon een batterij voorverwarmen knopje in het softwaremenu in moeten bouwen. Gewoon ff op drukken kwartiertje voordat je bij een snellader aankomt. Het kan zo simpel zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Snelladen doe je normaal pas als je een volle accu leeg hebt gereden toch? Tegen die tijd zal de accu aardig warm zijn door het rijden, het voorverwarmen nu was sowieso ook niet voldoende om direct op maximale snelheid te kunnen snelladen.

Ik kwam er afgelopen wintersport ook achter dat 110 op de teller niet voldoende was om de accu op de perfecte snellaad temperatuur te krijgen. Dan kwam ik rond de 110 kW uit. Met 130 rijden of voor het laden een paar keer bewust vol doortrekken en weer regeneren was het wel strak 125kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
ik222 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:27:
Snelladen doe je normaal pas als je een volle accu leeg hebt gereden toch? Tegen die tijd zal de accu aardig warm zijn door het rijden, het voorverwarmen nu was sowieso ook niet voldoende om direct op maximale snelheid te kunnen snelladen.

Ik kwam er afgelopen wintersport ook achter dat 110 op de teller niet voldoende was om de accu op de perfecte snellaad temperatuur te krijgen. Dan kwam ik rond de 110 kW uit. Met 130 rijden of voor het laden een paar keer bewust vol doortrekken en weer regeneren was het wel strak 125kW.
Maar als je geen 130 wil/kunt rijden en/of je had nog niet zo'n grote afstand gereden, dan wil je liever ff voorverwarmen. Is ook veel beter voor de cellen in het accupakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Ik dacht eens te proberen of de We Connect ID app op twee telefoons tegelijk te draaien is. Dat kan dus niet.

Maar nu krijg ik m'n auto helemaal niet meer toegevoegd op een van beide telefoons. Ik moet mezelf (weer) verifieren als hoofdgebruiker, maar de daarvoor benodigde QR code verschijnt nergens. De Verbinden met We Connect optie staat niet in het instellingenmenu.

Auto geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar dat gaat ook niet, want daarvoor moet de auto uit offlinemodus. Wat 'ie dus kennelijk weigert zonder werkende We Connect verbinding.

Pfff.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leinenga
  • Laatst online: 21:05
JB076 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:24:
Ik dacht eens te proberen of de We Connect ID app op twee telefoons tegelijk te draaien is. Dat kan dus niet.
Wat er bij jou misgaat durf ik zo niet te zeggen, maar bij ons staat de app op 4 telefoons, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Wel allemaal met dezelfde login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Weer een update van Van Udenhout:

Goedemiddag, we zijn nog bezig met de update aan de VW ID.3 alleen deze loopt helaas nog steeds niet volledig door. We hebben een melding gemaakt naar Pon en zijn in afwachting van een terugkoppeling. Indien er meer bekend is informeren we u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
Simply1337 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:09:
[...]
ID.3 Pro MY22: Ik hap wel even :) . Als ik in de wintermaanden meer dan ~80-90 kW kreeg, zelfs na >1 uur rijden op de snelweg dan was het veel. >100 kW lukt alleen bij het zelf voorverwarmen van de accu (lees: >130 rijden of veel jojo-en)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Techno schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:28:
[...]

ID.3 Pro MY22: Ik hap wel even :) . Als ik in de wintermaanden meer dan ~80-90 kW kreeg, zelfs na >1 uur rijden op de snelweg dan was het veel. >100 kW lukt alleen bij het zelf voorverwarmen van de accu (lees: >130 rijden of veel jojo-en)...
Heel hard "BRAAAAAAAAAAAP!!" schreeuwen tijdens het optrekken helpt schijnbaar ook. Heb ik van horen zeggen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
FlowDesign schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:19:

Goedemiddag, we zijn nog bezig met de update aan de VW ID.3 alleen deze loopt helaas nog steeds niet volledig door. We hebben een melding gemaakt naar Pon en zijn in afwachting van een terugkoppeling. Indien er meer bekend is informeren we u.
Hmm, ik ga dit maar eens iets meer in de gaten houden, mag over iets minder dan een maand zelf. Welk modeljaar/versie heb je? Kunnen we een lijn ontdekken hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
leinenga schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Wat er bij jou misgaat durf ik zo niet te zeggen, maar bij ons staat de app op 4 telefoons, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Wel allemaal met dezelfde login.
Ik ben nu op beide telefoons met hetzelfde account ingelogd en de auto is in beide apps aangemeld. Krijg het alleen ook op geen van beide voor elkaar om mezelf als gebruiker te verifieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Techno schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:02:
[...]

Hmm, ik ga dit maar eens iets meer in de gaten houden, mag over iets minder dan een maand zelf. Welk modeljaar/versie heb je? Kunnen we een lijn ontdekken hierin?
ID3 Pro Performance.
12/2020.
Met warmtepomp, zonder steunhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:00
Sinds kort ben ik ID4. Pro rijder (juni 22 geleverd maar volgens mij MY21) en de auto en voor het eerst elektrisch rijden bevallen me prima! Ik heb nog geen thuislader maar met snelladen of in de buurt een AC lader gebruiken heb ik nog nauwelijks laadstress ervaren.

Ik gebruik voorlopig het VW navigatiesysteem en het valt me op dat de kaart alle laadpunten in de omgeving laat zien. Vervelend is wel dat er vooral 11kw laadpunten zichtbaar zijn, soms zelfs bij mensen op de oprit van hun woning. Dat vertroebelt het beeld vind ik. Is er een manier om dat te filteren zodat je alleen 22+ of 50kw+ laders ziet? Ik heb dat niet bij de instellingen kunnen vinden. Bij Wecharge en in de ID Connect app wel, maar die laatste is onhandig omdat het niet naar je navigatie wordt doorgezonden, terwijl Wecharge een aparte app is die je moet opstarten. Weet iemand hoe?

[ Voor 5% gewijzigd door Omnivore op 26-07-2022 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy

Termy

Vandaag weer melding dat onze 12/2020 1st Plus niet succesvol geupdate is en dat ze weer de vraag bij "de fabriek" neerleggen.

Ik heb nu ook de vraag gesteld of de auto nog wel werkt en of we zouden kunnen kiezen om hem terug te nemen, maar ik krijg net bericht dat dat niet kan. Alle waarschuwingslampjes branden en tekst in het display. Er is maar 1 optie en dat is doorzetten tot 2.4 er correct op staat.

Dus mocht je een update gepland hebben vlak voor je vakantie: dit brickt dus mogelijk je auto.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Omnivore schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:53:
Sinds kort ben ik ID4. Pro rijder (juni 22 geleverd maar volgens mij MY21) en de auto en voor het eerst elektrisch rijden bevallen me prima! Ik heb nog geen thuislader maar met snelladen of in de buurt een AC lader gebruiken heb ik nog nauwelijks laadstress ervaren.

Ik gebruik voorlopig het VW navigatiesysteem en het valt me op dat de kaart alle laadpunten in de omgeving laat zien. Vervelend is wel dat er vooral 11kw laadpunten zichtbaar zijn, soms zelfs bij mensen op de oprit van hun woning. Dat vertroebelt het beeld vind ik. Is er een manier om dat te filteren zodat je alleen 22+ of 50kw+ laders ziet? Ik heb dat niet bij de instellingen kunnen vinden. Bij Wecharge en in de ID Connect app wel, maar die laatste is onhandig omdat het niet naar je navigatie wordt doorgezonden, terwijl Wecharge een aparte app is die je moet opstarten. Weet iemand hoe?
tromgeroffel

3.0 heeft het. dus hop naar 2.4 en dan ergens in september (of later) naar 3.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53
@Omnivore Waarom zou je 11kw palen wegfilteren? Of kan de ID.4 wel op 22kw laden?

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 26-07-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Omnivore schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:53:

AC laden gaat met max 11 kW, de auto kan niet sneller AC laden dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
De ID.4 kan inderdaad maximaal 11kW op 3-fase en maximaal 7.2kW op 1-fase.

@Omnivore Mocht je de stekkerlader (granny) als optie genomen hebben, probeer die ook eens. Met 2.4kW laden uit het stopcontact brengt je toch (na 10 uur) zo'n 24kWh per nacht, en dat is met 20kWh / 100km gelijk aan 120km bereik. Voor veel mensen al meer dan genoeg.

Dan kun je altijd nog beslissen een thuislader op te hangen.

[ Voor 14% gewijzigd door _eLMo_ op 26-07-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Termy schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:33:
Vandaag weer melding dat onze 12/2020 1st Plus niet succesvol geupdate is en dat ze weer de vraag bij "de fabriek" neerleggen.

Ik heb nu ook de vraag gesteld of de auto nog wel werkt en of we zouden kunnen kiezen om hem terug te nemen, maar ik krijg net bericht dat dat niet kan. Alle waarschuwingslampjes branden en tekst in het display. Er is maar 1 optie en dat is doorzetten tot 2.4 er correct op staat.

Dus mocht je een update gepland hebben vlak voor je vakantie: dit brickt dus mogelijk je auto.
Nou, ben benieuwd hoe lang 't nog gaat duren dan. Wil 'm binnenkort te koop zetten, dus hoop dat er snel een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:00
_eLMo_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:47:

@Omnivore Mocht je de stekkerlader (granny) als optie genomen hebben, probeer die ook eens. Met 2.4kW laden uit het stopcontact brengt je toch (na 10 uur) zo'n 24kWh per nacht, en dat is met 20kWh / 100km gelijk aan 120km bereik. Voor veel mensen al meer dan genoeg.

Dan kun je altijd nog beslissen een thuislader op te hangen.
Ik had nog niet gedacht aan een grannycharger voor thuis, maar de kosten/hoeveelheid kwh daarvan wordt niet geregistreerd neem ik aan? Mijn werkgever vergoed namelijk wel de kosten van thuisladen; vandaar dat ik met de thuislader wacht tot ik zonnepanelen heb.

@FlowDesign
Dat besef ik, maar ik gebruik twee 11kw opladers in de buurt of een snellader en heb geen behoefte altijd te zien waar alle relatief langzame laadpunten zijn.

Maar mooi dat het vanaf 3.0 wel gefilterd kan worden (y) in de VW Nav. Android Auto bij mijn oude HTC U11 werkt namelijk niet heel lekker, die vervang ik later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
De granny charger word inderdaad niet geregistreerd.

Als ik er vanuit ga dat je in NL woont heb hiervoor je een MID gecertificeerde kWh meter nodig.
Je zou zelf een stopcontact kunnen aanleggen met zo'n meter, dan ben je goedkoop en snel klaar, maar moet je dus wel zelf periodiek die kWh declareren.
Alternatief is een laadpaal met zo'n ding ingebouwd die automatisch rapporteert aan je leasemaatschappij en/of werkgever. Dan heb je zelf geen gedoe, maar wel wat duurdere setup kosten.

Als je zonnepanelen hebt kan ik je aanraden eens het thuisladen topic te lezen, er zijn namelijk laders die puur op zonnestroom kunnen laden. Je werkgever vergoed dan je normale net tarief, maar het kost jou "niks" (de investering in je zonnepanelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:51
Mitchell2.24v schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:53:
[...]
Ik rijd van Amsterdam naar Arnhem op de ingebouwde navigatie. Dat gaat goed tot ik bij de A12 de N224 opdraai. Eerste stuk gaat ook nog en van vanaf het tweede stoplicht begint het hele infotainment systeem zich te herstarten.
[...]
Dit probleem zou opgelost moeten zijn in software 3.0!

Zie: https://www.meinid.com/wiki/entry/9-id-software-3-0/#5.2-Vernderungen-nur-ab-Werk
(C63): Ursache für Korruption der Navigationsdaten behoben
Es konnte bisher passieren, dass Teile der Navigationsdatenbank in einen korrupten Zustand versetzt wurden. Dies äußert sich in Fehler bei der Routenberechnung, Absturz des Infotainments, fehlenden Kartendaten oder -details und weiteren Symptomen. Mit diesem Update wird die Ursache behoben und fehlerhafte Navigationsdaten werden im Rahmen des Updates korrigiert.
Sowieso zitten er volgens die pagina best wat verbeteringen in 3.0. Naast de nieuwe mogelijkheden die veel van ons niet kunnen benutten omdat de hardware ervoor ontbreekt.

Ik ben heel benieuwd naar de praktijk straks!

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 22:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

_eLMo_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:54:
De granny charger word inderdaad niet geregistreerd.

Als ik er vanuit ga dat je in NL woont heb hiervoor je een MID gecertificeerde kWh meter nodig.
Je zou zelf een stopcontact kunnen aanleggen met zo'n meter, dan ben je goedkoop en snel klaar, maar moet je dus wel zelf periodiek die kWh declareren.
Alternatief is een laadpaal met zo'n ding ingebouwd die automatisch rapporteert aan je leasemaatschappij en/of werkgever. Dan heb je zelf geen gedoe, maar wel wat duurdere setup kosten.

Als je zonnepanelen hebt kan ik je aanraden eens het thuisladen topic te lezen, er zijn namelijk laders die puur op zonnestroom kunnen laden. Je werkgever vergoed dan je normale net tarief, maar het kost jou "niks" (de investering in je zonnepanelen).
Neem aan dat je werkgever de installatiekosten van een fatsoenlijke laadpaal gewoon vergoed.

Gewoon asap aan laten leggen en huidige stroom tarieven doorgeven aan de leverancier van je laadpaal. Voor je werkgever is dit alsnog goedkoper dan publiek- en zeker snelladen.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 20:20
_/-\o_ *O* _/-\o_

Vandaag de auto opgehaald van de 2.4 update. Duurde wat langer dan verwacht (door de dealer). 3.0 kan me niet snel genoeg komen. Benieuwd of ik dan na maaaaanden dan eindelijk weer fatsoenlijk de ingebouwde navi kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

_eLMo_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:47:
Ter info, de 52kWh ID.4 maar max. op 7.4kW met 3-fase.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloclo100
Geen updatestress hier.. Daar id4 pas in mei 2023 geleverd wordt, hopelijk met 4.0 😅🤙

Brengt me naadloos bij het volgende; weet iemand wat modeljaar 2023 met zich mee brengt? Ik vind er niets van op het web, meestal is er in de zomer toch al wat nieuws te rapen. Dat ik alle nieuwe sensoren voor parkeren etc heb, maar is er bv ook al een face-lift voorhanden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:37
FlowDesign schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:19:

Ook bij mijn ID.4 is het vandaag wederom niet gelukt. Communicatie met VW geweest om extra “codes” te krijgen via een supportticket, ze hebben zelf de volgende update van het updaten ( ;) ) maar op donderdag middag gezet…

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Cloclo100 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:27:
Geen updatestress hier.. Daar id4 pas in mei 2023 geleverd wordt, hopelijk met 4.0 😅🤙

Brengt me naadloos bij het volgende; weet iemand wat modeljaar 2023 met zich mee brengt? Ik vind er niets van op het web, meestal is er in de zomer toch al wat nieuws te rapen. Dat ik alle nieuwe sensoren voor parkeren etc heb, maar is er bv ook al een face-lift voorhanden?
Wat ik heb gehoord: nieuwe kleur (azul blauw van de Up), 4 jaar garantie op de hele auto en fast charging op de USB-C poorten voor Apple devices.

Owh, en dikke prijsverhogingen natuurlijk die ook voor bestaande orders gelden ;)
Indicatie was €1900 per MY23 (september) en €1100 bij levering na 01-01-2023.

Bron, de verkoper bij wie ik heb getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door SiNaga op 26-07-2022 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Interessant genoeg hebben ze in een week proberen nog nooit geprobeerd om de update in z'n geheel opnieuw te doen dus dat is nu het plan voor morgen. Alle 'oplossingen' waar VW mee kwam mochten niet baten.

Is er hier iemand met een 1st die wel al succesvol geüpdatet is maar 2.4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syith
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 07:41
Gisteren de ID3 1st Plus gebracht bij Muntstad voor de 2.4 update, gelukkig binnen een dag klaar. Check ik het infotainmentscherm welke software versie ik heb, staat er "2.3.0". Is de update dan gewoon gefaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:23
syith schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 06:46:
Gisteren de ID3 1st Plus gebracht bij Muntstad voor de 2.4 update, gelukkig binnen een dag klaar. Check ik het infotainmentscherm welke software versie ik heb, staat er "2.3.0". Is de update dan gewoon gefaald?
Om straks verwarring te voorkomen. 2.4 "heet" nog steeds 2.3. maar je software versie gaat van 910 naar 912.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
_eLMo_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:02:
[...]

Wat ik heb gehoord: nieuwe kleur (azul blauw van de Up), 4 jaar garantie op de hele auto en fast charging op de USB-C poorten voor Apple devices.

Owh, en dikke prijsverhogingen natuurlijk die ook voor bestaande orders gelden ;)

Order hier nog net doorgegaan voor de prijsverhoging 😅👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

spencer_830 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:05:
[...]

Om straks verwarring te voorkomen. 2.4 "heet" nog steeds 2.3. maar je software versie gaat van 910 naar 912.
Klopt inderdaad.
En ik vind dat ook stom van Volkswagen. Je campagne de 2.4 update noemen en dan de softwareversie in de wagen op 2.3.0 laten staan...
Dat die versie weinig om het lijf had wisten we al. Want voor 2.3.0 bestond ze geeneens. Maar dan introduceert men toch een gebruikersvriendelijker versienummer, naast dat "buildnummer", en dan vergeet men hem bij te werken... Ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syith
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 07:41
spencer_830 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:05:
[...]

Haha, lekker verwarrend weer. Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-08 23:05
Termy schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:33:

Gelukkig heb ik dit net na mijn vakantie gepland, maar goed om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Meer mensen waarbij de navigatie geen fileinformatie krijgt?
Mijn lijntjes richting bestemmingen blijven grijs.
Toch heeft het infotainment wel een internetverbinding. De WeCharge app doet het keurig en laad dynamisch een kaart in van Google Maps voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Laatst online: 21:05
Bij ons (ID.3 in omgeving Groningen) lag gister de hele dag de hele dataverbinding eruit. Hopelijk hersteld zich dat zonder zekering gedoe. Vandaag nog niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Cloclo100 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:13:
[...]

Order hier nog net doorgegaan voor de prijsverhoging 😅👍
Ik hoop dat je levering bedoeld, want de definitieve prijs word bepaald bij aflevering. Check je koopcontract maar. Tenzij je leased, misschien heeft de leasemaatschappij dat onderhandeld :) (of niet, en word je maandbedrag hoger, en je catalogusprijs + bijtelling).

[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 27-07-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

hier rond Roden gisteren alleen 3G verbinding. kan ik hier zelf nog iets aan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vighu
_eLMo_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:02:
[...]

Als dat van de USB-C poorten klopt ga ik dat zeker achteraf inbouwen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Hansoverdiep schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:35:
hier rond Roden gisteren alleen 3G verbinding. kan ik hier zelf nog iets aan doen?
Niet naar Roden rijden :+

Zonder gekheid: misschien vond er onderhoud plaats aan een 4G mast ofzo? Of gewoon geen 4G bereik daar op een bepaalde frequentie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
_eLMo_ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:23:
[...]

Ik hoop dat je levering bedoeld, want de definitieve prijs word bepaald bij aflevering. Check je koopcontract maar. Tenzij je leased, misschien heeft de leasemaatschappij dat onderhandeld :) (of niet, en word je maandbedrag hoger, en je catalogusprijs + bijtelling).
Huh?! Wat is dat nou weer voor raars? Als ik vandaag een contract teken voor levering van product A voor prijs X, dan kan de leverancier dat toch niet eenzijdig aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

woon in Roden, dus wordt lastig jouw oplossing. zal komdende tijd signaal in de gaten houden, staat mij bij dat ik dit eerder heb gezien. destijds heeft toen de garage software 2.3 gewist en zat ik weer op 2.1 (0792).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11

Boy

www.byoscoop.nl

woertm000 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:38:
[...]

Donderdag komen ze mijn (lease) ID.3 Business ophalen voor de 2.4 update (en vervanging dus van de 12V accu).
Best snel eigenlijk.
Kreeg mail via Ames, afspraak ingepland voor aanstaande vrijdag.
Werd teruggebeld dat er probleem was met de planning, en of de afspraak verzet kon worden naar aanstaande donderdag.
Ze komen auto dan ophalen en laten een vervangende auto achter.
Zelf woon ik in Tilburg, de ID.3 gaat dus einde rijden voor deze update aktie. 8)7
Kon blijkbaar niet bij de "lokale" dealer hier in Tilburg.
"We" gaan het beleven......
Ik kreeg een mail van waar ik de auto heb gekocht dat ik een afspraak kon maken, maar de dealer bij mij in de buurt zei dat ze nog geen groen licht hadden gekregen. Misschien nog maar eens mailen

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:12:
[...]

Huh?! Wat is dat nou weer voor raars? Als ik vandaag een contract teken voor levering van product A voor prijs X, dan kan de leverancier dat toch niet eenzijdig aanpassen?
Welkom in 2022 ;) Check je contract, dit zegt die van mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZBEvYm1twi_Ts9TpZLdFp5-SWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/usZybYS4hdxS9itSXI2xgNYv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/753sEnQb1qrxjHKpWAo9sFMprPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6JYDC0JHPo0sxH7rSFRvkLKI.png?f=fotoalbum_large

Maar ook als die VPI's er niet in staan, staat er dit in je contract:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAfKM9Hr-omyWA_lV8g96aT3WNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xwz92YpqjfvrsUWbHUE7qJWG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpJCto8ncNp7lh5r7UVo-sveK8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yYg9DyvpI3jrsMMqf7Nx7mq9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoYILM7TqECm6FKpDKx3ey15imM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yKiCti5FsPBmamHZiBq0wghJ.png?f=fotoalbum_large

En nee, niet eenzijdig nee, met toestemming van jou. Je mag ook kiezen om de order te annuleren :+
Wel de dingen die je tekent lezen :>

Misschien heb ik niet goed onderhandeld hoor, en kun je het er uit laten halen, maar mijn vermoeden is dat dit VW breed zo is. En daarnaast heb ik een redelijke korting gekregen, dus ik zie het wel.

[ Voor 25% gewijzigd door _eLMo_ op 27-07-2022 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

Tarin

Just plain weird.

FlowDesign schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:12:
[...]

Als dat in het contract wordt genoemd, is dat mogelijk. Niet helemaal eenzijdig, maar je hebt weinig te kiezen. Aan de andere kant kunnen er ook opties bijkomen omdat die in de anderhalf jaar tussen bestelling en levering in de standaarduitrusting zijn beland.
Een beetje anders maar toch net zoiets: Een handwerker kan in verband met niet planbare kosten een bepaald percentage vrijheid vastleggen in een offerte voor duurder wordende materialen.
Dat een miljardentoko als Volkswagen niet fatsoenlijk kan plannen en dat allemaal op de klant schuift is natuurlijk nogal een zwaktebod, in ieder geval krijgt de lokale zzp-badkamerinstallateur van mij het voordeel van de twijfel; VW zou voldoende marge moeten hebben, helaas verdampt dat alles door hun geklooi met de software.

Maar ik kijk nog steeds uit naar de ID.4 :).

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 27-07-2022 11:48 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

Tarin

Just plain weird.

[...]

[ Voor 98% gewijzigd door Tarin op 27-07-2022 11:45 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:09
Dat is de reden dat ik geen nieuwe BTO ID.4 bestelling heb geplaatst, maar een auto heb genomen die al door de dealer besteld was. Deze wordt deze week gebouwd, volgende maand geleverd. Geen last van prijsverhogingen dus, wel wat concessies moeten doen t.a.v. mijn wensen en wat er reeds besteld was (bestelling kon niet meer aangepast worden).

Maar het blijft idd belachelijk dat door vertragingen bij fabrikanten (om wat voor een reden dan ook), dit soort prijsverhogingen bij de kopers door de strot kan worden geduwd.

[ Voor 20% gewijzigd door BB72 op 27-07-2022 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijavanerp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-04 16:09
Termy schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 00:28:

Ja hoor, afgelopen vrijdag bij VanUdenhout in Eindhoven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:54
ID4Pro, omgeving Rotterdam. Vanochtend geen problemen, nu ineens komt de auto niet meer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
leinenga schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:14:
Bij ons (ID.3 in omgeving Groningen) lag gister de hele dag de hele dataverbinding eruit. Hopelijk hersteld zich dat zonder zekering gedoe. Vandaag nog niet gekeken.
Ik heb al weken dat ik wel een actieve 4G verbinding heb (paar streepjes + opgelichte globe), maar geen file-informatie, geen verbinding met we-connect en we charge app verbindt ook niet (foutmelding n_003).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Termy schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 00:28:
Interessant genoeg hebben ze in een week proberen nog nooit geprobeerd om de update in z'n geheel opnieuw te doen dus dat is nu het plan voor morgen. Alle 'oplossingen' waar VW mee kwam mochten niet baten.

Ik ga het morgen meemaken, hou je up to date. Tot nu toe heb ik ontzettend weinig software problemen met mijn 1st dus hopelijk blijft dat morgen ook nog even zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
_eLMo_ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:39:
[...]

Welkom in 2022 ;) Check je contract, dit zegt die van mij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar ook als die VPI's er niet in staan, staat er dit in je contract:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En nee, niet eenzijdig nee, met toestemming van jou. Je mag ook kiezen om de order te annuleren :+
Wel de dingen die je tekent lezen :>

Misschien heb ik niet goed onderhandeld hoor, en kun je het er uit laten halen, maar mijn vermoeden is dat dit VW breed zo is. En daarnaast heb ik een redelijke korting gekregen, dus ik zie het wel.
Je kunt je :> opmerking achterwege laten hoor, ik heb destijds nml geen nieuwe VW besteld en ook niet in Nederland ;) Mijne was uit voorraad in Duitsland dus ik heb niet zo'n contract.

Los daarvan, volgens mij slaan de niet op voorhand vastgestelde prijswijzigingen op zaken zoals BPM enzo, die zijn nml buiten de macht van de leverancier.

De overige prijswijzigingen zijn in je contract al vastgelegd met een datum en bedrag. Dus daar kunnen ze niet achteraf aan tornen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

syith schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 06:46:
Wut? -O-

Bij welk filiaal van Muntstad was dit? Hopelijk niet De Meern want daar staat de mijne al een week. Maar misschien kunnen ze iets leren van jouw update :P. Kwam jouw auto ook van 2.1?

@ijavanerp dank, het is ondertussen wel duidelijk dat het niet per se problematisch is met een 1st.. nu de mijne nog :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
_eLMo_ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:23:
[...]

Is idd een Belgische leasewagen.. En nee die prijs is ook bevestigd door HR, ik betaal geen eurocent meer. Ook geen bijtellingen hier whatsoever..

Die codes vind ik trouwens niet terug op definitieve offerte.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyaKJKrHYTKCCA91I6WSm6c9Io4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F4fXWZwBgkHbEacZScv84dYh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHGnwzdp6oxGj5uxbhBnueCrBB4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/roAYc8At2KQLDfeWjpDWa8SM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Cloclo100 op 27-07-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 09:01
Ik heb vandaag mijn id3 max weer terug gehad met de 2.4 update.

Nu zie ik als ik de acc aan heb staan dat hij aangeeft dat er bv een rotonde aankomt of een bocht in een bepaald aantal meters en remt hij af als ik er bij in de buurt kom.

Ik had dit uitstaan dat hij vanuit z'n eigen afremde bij rotondes maar nu staat het weer aan, hoe kan dit ook alweer uitgezet worden?

[ Voor 3% gewijzigd door darud op 27-07-2022 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:50

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

_eLMo_ schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 06:48:
Poll: Mijn update naar 2.4 bij de dealer is binnen 24h geslaagd
ID.4: ja
ID.3: ja
Nee, maar wel binnen 48h
Nee
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Gelukt vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Cloclo100 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:24:
[...]

Die codes vind ik trouwens niet terug op definitieve offerte.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk vooral ook even op die laatste paar bladzijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
_eLMo_ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:51:
[...]

Kijk vooral ook even op die laatste paar bladzijden.
Bij mijn offerte (Leasing België) staat bij punt 1 van de "Algemene voorwaarden" het volgende ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOv1QLGuSouvAxFHMRBIHUfWrPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TgVEVOs40HavFg2AnPcaeLUc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
VW België heeft die regels dan (toen) blijkbaar niet.

Iemand anders hier met een Nederlandse opdrachtbevestiging / koopcontract van het laatste half jaar?

VW.nl algemene voorwaarden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OUFKMwBRvQ5zTO4QsBOwT0O3mQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tPRG6e0Tef2ryGG8CuVypFhv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door _eLMo_ op 27-07-2022 19:20 ]

Pagina: 1 ... 212 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.