Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 213 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
_eLMo_ schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:17:
VW België heeft die regels dan (toen) blijkbaar niet.

Iemand anders hier met een Nederlandse opdrachtbevestiging / koopcontract van het laatste half jaar?

VW.nl algemene voorwaarden:
[Afbeelding]
In alle eerlijkheid, het gaat om een bestelling van 01/22. Welk MY dat dan zal zijn, geen idee.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

Iemand anders hier met een Nederlandse opdrachtbevestiging / koopcontract van het laatste half jaar?

[Afbeelding]
Punt 4, tweede bullet point. Wat een gluiperds zeg :/

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:19

[Afbeelding]
Toen? Dit is een bestelling van vorige week 😀
Het ziet er naar uit dat we in België beter beschermd zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloclo100 op 27-07-2022 19:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:07
Vandaag id3 pure opgehaald in wolfsburg. Echt leuk om keer te doen ! Met 90% accu en 3.0 erop. Wel in de trailer terug. Ben heel benieuwd na 1.5 jaar meelezen in topic over updates….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37

Termy

valt er nog wat te fragge?

Vandaag te horen gekregen dat ze een nieuw regelapparaat voor de airbag hebben besteld bij VW en dat die niet direct leverbaar zijn maar dat het zsm zal zijn aangezien de auto er door stil staat.

Begint een matig idee te worden om de update vroeg te doen, maar misschien had ik hier altijd tegenaan gelopen.. :/

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:02
ik heb toch na 2 dagen geen verbinding (grijs wereldbolletje zonder streepjes) maar de F19/20 truc gedaan en nu werkt het weer. Was de eerste keer na anderhalf jaar in bezit.
Toch handig hoor zo'n forum ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

darud schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:54:
Ik heb vandaag mijn id3 max weer terug gehad met de 2.4 update.

Nu zie ik als ik de acc aan heb staan dat hij aangeeft dat er bv een rotonde aankomt of een bocht in een bepaald aantal meters en remt hij af als ik er bij in de buurt kom.

Ik had dit uitstaan dat hij vanuit z'n eigen afremde bij rotondes maar nu staat het weer aan, hoe kan dit ook alweer uitgezet worden?
Op dezelfde manier zoals je het ooit hebt uitgeschakeld lijkt me?
Standaard staat die optie aan, wellicht na update omgevallen. Je vind dat geloof ik bij de instellingen van de hulpsystemen. Predictie/voorspelling van wegverloop of iets in die geest.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 28-07-2022 01:14 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Zojuist mijn ID3 Pro bij van Mossel neergezet voor de 2.4 update. Servicedesk vroeg of ik de auto morgen nodig had, zouden wat issues kunnen zijn met de update. We gaan het zien. Hij gaf overigens aan dat de 2.4 een OTA update is? Dan zou dus alleen de accuwissel de reden zijn dat hij naar de garage moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
dstaals schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:11:
Zojuist mijn ID3 Pro bij van Mossel neergezet voor de 2.4 update. Servicedesk vroeg of ik de auto morgen nodig had, zouden wat issues kunnen zijn met de update. We gaan het zien. Hij gaf overigens aan dat de 2.4 een OTA update is? Dan zou dus alleen de accuwissel de reden zijn dat hij naar de garage moet.
2.4 is wel een OTA update, maar kan alleen door een garage getriggerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:44
darud schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:54:
Ik heb vandaag mijn id3 max weer terug gehad met de 2.4 update.

Nu zie ik als ik de acc aan heb staan dat hij aangeeft dat er bv een rotonde aankomt of een bocht in een bepaald aantal meters en remt hij af als ik er bij in de buurt kom.

Ik had dit uitstaan dat hij vanuit z'n eigen afremde bij rotondes maar nu staat het weer aan, hoe kan dit ook alweer uitgezet worden?
"Eco-assist" uitzetten ergens in de driver assist lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:29
Mijne zojuist ook afgezet bij Wittebrug (tip voor mensen want ze hadden de komende dagen nog wat plekken). A-point had gezegd dat ze afgelopen week zouden bellen voor een afspraak maar niets gehoord, reden om het ergens anders eerder te proberen. (ook ivm mijn vakantie straks en drukte op het werk).

Ik ben benieuwd of ze tegen zaken aan gaan lopen vandaag maar de medewerkers heeft daar niets over gezegd. De leenfiets (eigen keuze) is niet om over naar huis te schrijven maar één voordeel, geen software problemen aan die kant :+

En dan maar snel de 3.0 update erop, naar 2.3 was vorig jaar een heel gedoe onderweg naar huis ivm een overlijden vanuit Portugal. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door AMARONE op 28-07-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 17:06
AMARONE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:56:
Mijne zojuist ook afgezet bij Wittebrug (tip voor mensen want ze hadden de komende dagen nog wat plekken). A-point had gezegd dat ze afgelopen week zouden bellen voor een afspraak maar niets gehoord, reden om het ergens anders eerder te proberen. (ook ivm mijn vakantie straks en drukte op het werk).

Ik ben benieuwd of ze tegen zaken aan gaan lopen vandaag maar de medewerkers heeft daar niets over gezegd. De leenfiets (eigen keuze) is niet om over naar huis te schrijven maar één voordeel, geen software problemen aan die kant :+

En dan maar snel de 3.0 update erop, naar 2.3 was vorig jaar een heel gedoe onderweg naar huis ivm een overlijden vanuit Portugal. :'(
Bij welke vestiging van Wittebrug was dit, waar ze aangaven dat ze nog plek hadden komende dagen? Als ik op de planner kijk is er voor 2.4 pas in september plek bij de meeste vestigingen, maar ik zou graag eerder willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Mraze schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:59:
[...]

Bij welke vestiging van Wittebrug was dit, waar ze aangaven dat ze nog plek hadden komende dagen? Als ik op de planner kijk is er voor 2.4 pas in september plek bij de meeste vestigingen, maar ik zou graag eerder willen.
Het was meer dat de planner dit liet zien bij mij, Den Haag Forepark zou je 4 augustus nog terecht kunnen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 17:06
AMARONE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Het was meer dat de planner dit liet zien bij mij, Den Haag Forepark zou je 4 augustus nog terecht kunnen volgens mij.
De eerste indicatie gaf 02/09 aan, maar in de daadwerkelijke planning inderdaad ook in augustus nog plek. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 09:01
Ultraman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 01:12:
[...]

Op dezelfde manier zoals je het ooit hebt uitgeschakeld lijkt me?
Standaard staat die optie aan, wellicht na update omgevallen. Je vind dat geloof ik bij de instellingen van de hulpsystemen. Predictie/voorspelling van wegverloop of iets in die geest.
Dat was het inderdaad, voorspelling trajectverloop en toegestane snelheid uitgezet en nu heb ik het niet meer dat hij vanzelf afremt 👍🏻

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:11
Ze zijn bij Ames Sliedrecht flink aan het overwerken voor de 2.4 update denk ik; ik reed er gisteravond rond 20:00 langs, en ik zag alle deuren van de werkplaats openstaan. Met op ieder plekje een ID :-)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
Tijsbeer schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:43:
Ze zijn bij Ames Sliedrecht flink aan het overwerken voor de 2.4 update denk ik; ik reed er gisteravond rond 20:00 langs, en ik zag alle deuren van de werkplaats openstaan. Met op ieder plekje een ID :-)
Dat is mooi om te horen want ik ben deze maandag aan de beurt met mijn ID.3 1st uit 2020 :D
Hopelijk ook zonder problemen dan als ze flink wat ervaring opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:48
Zijn er al PON-dealer-klanten aan de beurt geweest? 2.3->2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:52
sopkip schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:45:
[...]

ElectricFelix poste onlangs berichtje dat er twee Ionity palen bijkomen. Brengt het totaal ginds al op 6. Op piekmomenten blijft dit idd te weinig...
Ben net terug van vakantie. Ook de 6 palen zijn te weinig en paal 5 en 6 bij voorkeur vermijden ivm trage lading. De heenweg ging net goed (voor ons), de terugweg echter was het drama.

Bij aankomst stonden er 5 bezet en eentje was defect (paal 4). Ik was de eerste en kort erna kwamen nog 3 andere auto's om te laden. Van de 5 bezette palen, stonden er twee op 99% en was er niemand in de buurt. Dit heeft zelfs een minuut of 20 geduurd. Probleem hier is dat slechts 6 palen twee richtingen snelweg moet bedienen en mensen lekker gaan shoppen op het winkelcentrum of eten en dan de auto laten staan. Ionity moet een stevig straftarief gaan hanteren voor idle staan aan een snellader.

Iig de eerste paal die vrij kwam, was paal 6. Die pakte ik, maar kwam met mijn id.4 niet boven de 32kw uit (terwijl ik praktisch leeg was). Aan paal 5 ging een 58 kwh id.3 laden. Die kwam niet boven de 36 kwh uit. Uiteindelijk kwam paal 1 vrij na 20 minuten idle te hebben gestaan. Daar had ik wel gelijk 130 kwh te pakken. Op paal 6 ging een Porsche staan en die kwam ook niet boven de 32 kwh uit. Op paal 5 ging de id.3 maar weg en kwam een Audi staan. ook die kwam niet boven de 36 kwh uit. Dit was schijnbaar al weken zo bij deze palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kisik schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:00:
[...]

Ionity moet een stevig straftarief gaan hanteren voor idle staan aan een snellader.
+1

Gewoon €1 per minuut voor elke minuut die je laad met een laadsnelheid onder de 30kW (of dus niet laad).

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 28-07-2022 14:04 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
FlowDesign schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:46:
[...]

Punt 4, tweede bullet point. Wat een gluiperds zeg :/
De Pon service is altijd ondermaats. Ik stond afgelopen maandag naast een Duitser met een id.3 58kwh. Deze had hij als gratis leenauto al sinds afgelopen januari, omdat de door hem bestelde 78kwh variant steeds werd uitgesteld. Dit soort service kennen ze totaal niet bij PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:42
Maandag, dinsdag, woensdag en nu donderdag, helaas lukt het updaten nog niet bij mijn ID.4 (Pro Max MY21).

Daarbij wel gezegd hebbende dat er al eerdere problemen waren (multimedia scherm deed niets meer), het is ook het eerste stuk waar het meteen al mis gaat (die regeleenheid updaten).

Maar ik heb nu wel ook de bevestiging dat de update de auto dus "gebricked" heeft, het is dus niet zo dat ik nog met de 2.3 update zou kunnen rijden.

Dan rijden we nog maar even met dino-sap verder.

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
kisik schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:00:
[...]

Ben net terug van vakantie. Ook de 6 palen zijn te weinig en paal 5 en 6 bij voorkeur vermijden ivm trage lading. De heenweg ging net goed (voor ons), de terugweg echter was het drama.

Bij aankomst stonden er 5 bezet en eentje was defect (paal 4). Ik was de eerste en kort erna kwamen nog 3 andere auto's om te laden. Van de 5 bezette palen, stonden er twee op 99% en was er niemand in de buurt. Dit heeft zelfs een minuut of 20 geduurd. Probleem hier is dat slechts 6 palen twee richtingen snelweg moet bedienen en mensen lekker gaan shoppen op het winkelcentrum of eten en dan de auto laten staan. Ionity moet een stevig straftarief gaan hanteren voor idle staan aan een snellader.

Iig de eerste paal die vrij kwam, was paal 6. Die pakte ik, maar kwam met mijn id.4 niet boven de 32kw uit (terwijl ik praktisch leeg was). Aan paal 5 ging een 58 kwh id.3 laden. Die kwam niet boven de 36 kwh uit. Uiteindelijk kwam paal 1 vrij na 20 minuten idle te hebben gestaan. Daar had ik wel gelijk 130 kwh te pakken. Op paal 6 ging een Porsche staan en die kwam ook niet boven de 32 kwh uit. Op paal 5 ging de id.3 maar weg en kwam een Audi staan. ook die kwam niet boven de 36 kwh uit. Dit was schijnbaar al weken zo bij deze palen.
Allego heeft net iets noordelijker 6 x 300 kW CCS toegevoegd aan hun locatie.

Allego Charging Station
https://maps.app.goo.gl/CasweJNZEw6QuPhd9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
x-RaY99 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:42:
Maandag, dinsdag, woensdag en nu donderdag, helaas lukt het updaten nog niet bij mijn ID.4 (Pro Max MY21).

Daarbij wel gezegd hebbende dat er al eerdere problemen waren (multimedia scherm deed niets meer), het is ook het eerste stuk waar het meteen al mis gaat (die regeleenheid updaten).

Maar ik heb nu wel ook de bevestiging dat de update de auto dus "gebricked" heeft, het is dus niet zo dat ik nog met de 2.3 update zou kunnen rijden.

Dan rijden we nog maar even met dino-sap verder.
Dan zullen ze bij jou ook wel de ICAS1 gaan vervangen vermoed ik. Wat overigens nog steeds geen garantie is voor succes ;) Mijn ID3 staat nml nog steeds bij de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy

Termy

FlowDesign schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:47:
[...]

Dan zullen ze bij jou ook wel de ICAS1 gaan vervangen vermoed ik. Wat overigens nog steeds geen garantie is voor succes ;) Mijn ID3 staat nml nog steeds bij de dealer.
Zover ik begreep is dit dus wel een ander apparaat dan in mijn geval, of noemden ze bij jou ook de airbag?

Ik heb nu overigens gesuggereerd om gewoon een airbagding uit een andere ID.3 te trekken maar dat kon niet want de bestelde is op chassisnummer besteld. Ik gaf wel ook aan dat ik vanaf volgende week 2 weken vakantie heb en wat uitstapjes gepland heb die ik niet op benzinekosten wil doen. Ze gingen kijken naar de opties voor een elektrische leenauto.

Hopelijk lukt dat want voor noodgevallen is het fijn de Polo te hebben staan maar ik ga niet 100en km rijden op benzine :/. Blijkbaar was het erg naief te denken dat een 1daagse update wel binnen 3 weken gedaan moest zijn :/.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstaals
En ID3 pro alweer klaar, update 2.4 probleemloos verlopen. Monteur gaf aan dat hij wel wat storingsgevallen heeft gehad maar dat dat vaak aan de server in DE ligt. Hij gaf wel nog de tip om als 3.0 verschijnt goed de stappen te volgen die worden aangegeven. Update per mail goedkeuren, vervolgens in de auto en NIET gaan rijden terwijl de update bezig is. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Termy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:31:
[...]

Hopelijk lukt dat want voor noodgevallen is het fijn de Polo te hebben staan maar ik ga niet 100 km rijden op benzine :/. Blijkbaar was het erg naief te denken dat een 1daagse update wel binnen 3 weken gedaan moest zijn :/.
Hmm, je hebt jaren op fossiele brandstof gereden en nu kan dat opeens niet meer voor die schamele 100km?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TSLJoost
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-10-2024
2.4 Staat erop. Wittebrug Forepark, vorige week woensdag afspraak gemaakt via de online planner, kon maandag al terecht. Kan niet anders zeggen dan perfect verlopen, nette leen-Polo, veelvoud aan SMSjes over de status, telefoontje bij gereed, auto netjes gewassen en gezogen. Alles top.

ID.4 1st 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

MLLL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:18:
[...]

Hmm, je hebt jaren op fossiele brandstof gereden en nu kan dat opeens niet meer voor die schamele 100km?
Dat moest honderden zijn en dit is m'n 1e auto. Daarnaast, zij falen, niet ik. Ik heb al geen vervangend vervoer gevraagd in 1e instantie omdat ik die voor een dag of zo niet nodig heb en ze niet onnodig op kosten wil jagen, maar nu het al ruim een week duurt en nog een onbekende tijd gaat duren is dat een ander verhaal geworden, zeker nu ik dus goed wat km ga maken in m'n vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Termy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:31:
[...]

Zover ik begreep is dit dus wel een ander apparaat dan in mijn geval, of noemden ze bij jou ook de airbag?
Airbag hebben ze bij mij niet specifiek genoemd. De ICAS1 is de centrale regelunit, eigenlijk de hoofdcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
dstaals schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:54:
En ID3 pro alweer klaar, update 2.4 probleemloos verlopen. Monteur gaf aan dat hij wel wat storingsgevallen heeft gehad maar dat dat vaak aan de server in DE ligt. Hij gaf wel nog de tip om als 3.0 verschijnt goed de stappen te volgen die worden aangegeven. Update per mail goedkeuren, vervolgens in de auto en NIET gaan rijden terwijl de update bezig is. We zullen zien.
Moet je voor 3.0 weer een email goedkeuren? Mijne naar 2.4 duurt toch iets langer, morgen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:02
Ik probeer de zekeringkast van m'n ID4 te openen om F19 te verwijderen.
Maar hoe hard moet je aan dat deksel trekken ? Ik heb er behoorlijk hard aangetrokken en het buigt, maar gaat niet open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
@LastSamurai
Je moet echt hard trekken! Zo hard, dat ik, net als jij, dat ook eerst hier gevraagd heb. Dus nog net iets harder aan de klep trekken, het zit niet met een schroefje vast, en het breekt niet door hard trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
ikweethetbeter schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:19:
@LastSamurai
Je moet echt hard trekken! Zo hard, dat ik, net als jij, dat ook eerst hier gevraagd heb. Dus nog net iets harder aan de klep trekken, het zit niet met een schroefje vast, en het breekt niet door hard trekken.
Thanks. Gelukt. Idd net iets harder dan je normaal zou doen.

Is F19 voldoende of met F20 ook ?

En volgens mij is de procedure:

5 min zekeringen verwijderen.
terugplaatsen
Niet op de stoel gaan zitten.
Auto afsluiten en 20 min wachten en dan starten.

toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
LastSamurai schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:36:
Is F19 voldoende of met F20 ook ?
Ik heb beide gedaan.
En volgens mij is de procedure:

5 min zekeringen verwijderen.
terugplaatsen
Niet op de stoel gaan zitten.
Auto afsluiten en 20 min wachten en dan starten.
Geen idee wat de procedure "officieel" is (en is er een officiële procedure???).
Ik heb de zekeringen verwijderd, auto op slot, 20 minuten later terugplaatsen, even wachten, zitten en kijken of 4G werkt. En bij mij werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:09
Nog even over de prijsverhoging van getekende offertes:

Hier in Belgie lijken we inderdaad beschermd te zijn tegen verhogingen achteraf. Toen in vorig jaar begin juli mijn bestelling ging doen (leasing ook) wist de dealer al dat de volgende week de prijs omhoog ging. Hij garandeerde toen dat als het die week nog getekend kon geraken we de auto aan de oude prijs nog kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstaals
AMARONE schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:35:
[...]

Moet je voor 3.0 weer een email goedkeuren? Mijne naar 2.4 duurt toch iets langer, morgen ophalen.
Dat was in ieder geval wat de monteur zei, we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
FlowDesign schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:45:
[...]

Allego heeft net iets noordelijker 6 x 300 kW CCS toegevoegd aan hun locatie.

Allego Charging Station
https://maps.app.goo.gl/CasweJNZEw6QuPhd9
Dit is een heel andere snelweg, sterker nog er zit zo'n 180 km weg tussen, heen en weer terug naar de autoroute du soleil kost meer dan een acculading van mijn 78kw id.4 ;w

Fastned heeft wel een aanbesteding gewonnen voor 18 snellaadstations in Noord Frankrijk, waaronder eentje zo'n 4km onder Hauconcourt. Als we dan ook de 3.0 update van VW eindelijk hebben om iets sneller te laden, dan wordt op vakantie gaan steeds iets soepeler tenzij de groei van het totale EV auto's deze groei teniet doet (en daar ben ik een beetje bang voor).

https://fastnedcharging.c...ts-presence-in-france-nl/

[ Voor 20% gewijzigd door kisik op 29-07-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
JB076 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Ik ben nu op beide telefoons met hetzelfde account ingelogd en de auto is in beide apps aangemeld. Krijg het alleen ook op geen van beide voor elkaar om mezelf als gebruiker te verifieren.
Nou, gisterochtend werkte alles weer als vanouds na twee dagen met 'grijs wereldbolletje' linksbovenin rondgereden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Sinds dinsdag doet mijn mooie witte wereldbol bar weinig. Geen werkende WeConnect app, geen file informatie, naar wel connectiviteit met internet want WeCharge doet het keurig. Lijkt alsof bij VW er wat uit ligt?

Geen punt verder, maar wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:22
Ultraman schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:26:
Sinds dinsdag doet mijn mooie witte wereldbol bar weinig. Geen werkende WeConnect app, geen file informatie, naar wel connectiviteit met internet want WeCharge doet het keurig. Lijkt alsof bij VW er wat uit ligt?

Geen punt verder, maar wel opvallend.
Ik heb sinds gisteren ook geen WeConnect app (app is leeg).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FerryICT
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
Vanmorgen weer een update gehad OTA. Verbeterde weergave info en afbeeldingen over the airupdates en uitbreiding van ondersteunde talen. De 2e update in een week tijd. Zit zelf nog op 2.3 overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy

Termy

Hier kan ik m'n auto gewoon zien in We Connect. In een week prutsen ongeveer 3% lading kwijt. Vandaag m'n auto zelfs nog gezien toen ik m'n leenPolo inleverde en een Leen ID.3 1st Plus terug kreeg :). Netjes van ze iig. Nu hoop ik alsnog dat het geen weken gaat duren natuurlijk, maar kan ik iig doen wat ik wil zonder in te leveren op comfort etc.

Overigens zei hij toen ik er was dat ze tegenwoordig gewoon 2 auto's per dag aan't updaten zijn zonder problemen. Botte pech voor mij dus blijkbaar, of ze hebben nu gewoon de fout gevonden en opgelost en werkt het om 1 of andere reden bij mij niet meer omdat het al een keer fout gegaan is..

De exacte foutmelding is dus dat tijdens de update het systeem de melding van de airbag krijgt dat hij recent getriggerd is geweest (wat niet daadwerkelijk zo was uiteraard). Ze kregen een tooltje van VW om die melding weg te werken maar dat werkte dus niet en daarom wordt de hele regelaar maar vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Na heel dat gebeuren van het ontslag van de VW topman omdat hij cariad niet op orde kreeg en het aanwijzen van de Porsche topman om aan het hoofd van Volkswagen AG te staan, lijkt me wel een lichtpuntje als het gaat om kwaliteit afleveren.

Ik kan er natuurlijk wel volledig naast zitten, maar lijkt me wel eens tijd voor iemand die orde op zaken komt stellen.

De golf infotainment is nog een grotere ramp dan de ID software en zijn in grote lijnen op elkaar gebaseerd. Aangezien ze die zwaar willen aanpakken lijkt me dat de ID software ook wel eens zou kunnen herzien worden.

ID software is sinds dag 1 al rampzalig geweest. Als je weet dat ze daarvoor de launch van de ID.3 hebben uit moeten stellen... Hebben ze snel snel moeten fixen en lijkt me nu eerder dat de eindgebruiker public beta testing doen dan effectief gewoon een afgewerkt product in huis hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Mijn rechterraam gaat niet meer in 1x open na de update, bekend?

Ah niet gezegd, de auto stond nog in de service modus. Update werkt top.

[ Voor 37% gewijzigd door AMARONE op 29-07-2022 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
kisik schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Dit is een heel andere snelweg, sterker nog er zit zo'n 180 km weg tussen, heen en weer terug naar de autoroute du soleil kost meer dan een acculading van mijn 78kw id.4 ;w

Fastned heeft wel een aanbesteding gewonnen voor 18 snellaadstations in Noord Frankrijk, waaronder eentje zo'n 4km onder Hauconcourt. Als we dan ook de 3.0 update van VW eindelijk hebben om iets sneller te laden, dan wordt op vakantie gaan steeds iets soepeler tenzij de groei van het totale EV auto's deze groei teniet doet (en daar ben ik een beetje bang voor).

https://fastnedcharging.c...ts-presence-in-france-nl/
Ahhhh wacht, jij bedoelde een ionity aan de A31 net onder Luxemburg. Ik dacht dat je aan deze refereerde:

IONITY Charging Station
https://maps.app.goo.gl/CnLrCsYetPNeTDfp9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:42
Nog geen reactie vanuit de fabriek voor de magische code/software, mijn ID4 blijft in ieder geval het weekend ook bij de dealer logeren.

In het Enyaq topic las ik iets over one pedal driving (met de ME3 update), weet iemand hier of dat ook met 3.0/3.1 naar de ID serie komt?
Senaxx in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Termy schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:40:
Hier kan ik m'n auto gewoon zien in We Connect. In een week prutsen ongeveer 3% lading kwijt. Vandaag m'n auto zelfs nog gezien toen ik m'n leenPolo inleverde en een Leen ID.3 1st Plus terug kreeg :). Netjes van ze iig. Nu hoop ik alsnog dat het geen weken gaat duren natuurlijk, maar kan ik iig doen wat ik wil zonder in te leveren op comfort etc.

Overigens zei hij toen ik er was dat ze tegenwoordig gewoon 2 auto's per dag aan't updaten zijn zonder problemen. Botte pech voor mij dus blijkbaar, of ze hebben nu gewoon de fout gevonden en opgelost en werkt het om 1 of andere reden bij mij niet meer omdat het al een keer fout gegaan is..

De exacte foutmelding is dus dat tijdens de update het systeem de melding van de airbag krijgt dat hij recent getriggerd is geweest (wat niet daadwerkelijk zo was uiteraard). Ze kregen een tooltje van VW om die melding weg te werken maar dat werkte dus niet en daarom wordt de hele regelaar maar vervangen.
Mijn ID3 is ook gewoon telkens zichtbaar in de app, maar de SoC staat al sinds dinsdag op 60%. Beetje apart. Kan wel laden tot x procent aanpassen dus volgens mij is ie online.

Heb echter nog geen verdere update van de garage ontvangen, dus we rijden lekker door in de Enyaq :P

De Enyaq heeft trouwens van die + en - flippers achter het stuur, en ik heb nog steeds geen flauw idee wat de functie ervan is :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
FlowDesign schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:31:
[...]

De Enyaq heeft trouwens van die + en - flippers achter het stuur, en ik heb nog steeds geen flauw idee wat de functie ervan is :?
Aanpassen van de kracht van regenerative breaking. Meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
PeGys schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:32:
[...]

Aanpassen van de kracht van regenerative breaking. Meer niet.
Ok, thanks. Gek dat ik op het scherm niks zie veranderen wanneer ik ze gebruik dan. Of het moet zo zijn dat 't alleen werkt in D en niet in B. Zal 't eens uitproberen.

Edit:
In B doet 't indd niks en in D is het nogal vaag. In D gaat ie nml in de Auto-E stand ofzoiets (die intelligente modus waar iemand laatst een youtube filmpje van postte) en dan kun je de regeneratie indd harder of zachter zetten. Gruwelijk irritant echter, is dat elke keer wanneer je weer gas geeft, regeneratie zich weer in terug in de lichtste stand zet en je elke keer weer naar harder afremmen moet tikken met die flippers. Misschien is dat nog ergens in te stellen, want zo is 't echt raar. Heeft de ID4 ook flippers achter 't stuur?

[ Voor 43% gewijzigd door FlowDesign op 29-07-2022 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16
Die flippers werken idd alleen in D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Termy schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:40:
Goed om te weten; ik heb onlangs ook een loze storing op de airbag gehad en binnenkort de update. Goed om de servicemedewerker daar even attent op te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-05 17:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1ZNhZwTsYQl4I5D-BuEg-urGzs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w1Tt4uMUyFzeNc6n1c124A81.jpg?f=user_large
https://www.autoweek.nl/a...evering-1-volkswagen-id6/

Een leuke video over de ID6 (crozz) in nederland.
Wat zijn hier de meningen missen we een grotere/ 7 zits variant van de ID4.
Ik zie zelf de Tiguan allspace best regelmatig, zeker tov de gewonen tiguan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PeGys
JLC_NL schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:31:
[Afbeelding]

Leven en laten leven imo.

Ik zie een ID.6 liever tegemoed in de vorm van de ID.Aero dan in de vorm van weer eens een SUV.
Het voordeel van SUV's tov bijvoorbeeld een station of een MPV als de Touran is voor mij volkomen zoek, buiten een ietwat hogere zitpositie.

Mocht er een elektrische station beschikbaar geweest zijn ipv de ID.4, had ik sowieso daarvoor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
[Afbeelding]

Waar de Id4 en 5 elegant zijn is dat bij de 6 totaal uit het oog verloren. Lekker in China laten.

De design keuzes bij de id3, 4 en 5 kan ik ontzettend waarderen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
ID.6 yes please. Maar dan wel met 100kWh ipv 82kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Dinsdag mag ik mijn ID.4 ophalen, gaat nog wel even spannend worden want subsidie was tot 45k en zie net dat de fiscale waarde bij de RDW op € 46.965 is geregistreerd. Auto was besteld met prijsgarantie dus dealer gaat er nu achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:08:
Dinsdag mag ik mijn ID.4 ophalen, gaat nog wel even spannend worden want subsidie was tot 45k en zie net dat de fiscale waarde bij de RDW op € 46.965 is geregistreerd. Auto was besteld met prijsgarantie dus dealer gaat er nu achteraan.
Privé neem ik aan?
Dan heb je de subsidie een tijdje geleden al aangevraagd op basis van wat er op de offerte stond toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Klopt en is ook toegekend, maar voordat deze uitgekeerd wordt moet je het kenteken van je auto doorgeven, dus zou mijn niet verbazen dat er dan een extra check plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:42:
Klopt en is ook toegekend, maar voordat deze uitgekeerd wordt moet je het kenteken van je auto doorgeven, dus zou mijn niet verbazen dat er dan een extra check plaatsvindt.
Voor de zekerheid zou 't denk ik wel beter zijn als 't onder de 45k blijft indd. Wel apart ook dat ze de auto ineens voor een hoger bedrag bij de RDW aanmelden. Hopelijk kunnen ze het nog aanpassen, want dat is niet persé eenvoudig.

Ik heb het ook een keer geprobeerd na import van m'n ID3. Die had ik netjes opgegeven alleen daardoor werd de verzekering een stuk duurder. Maar ik kon bij de RDW niks aan laten passen want het móest de Nederlandse catalogusprijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Gaan het meemaken, hoger leasebedrag heb ik ook nog niks over gehoord dus misschien valt het allemaal wel mee 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
AMARONE schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:01:
[...]

Waar de Id4 en 5 elegant zijn is dat bij de 6 totaal uit het oog verloren. Lekker in China laten.

De design keuzes bij de id3, 4 en 5 kan ik ontzettend waarderen verder.
Nou, met 3 pubers zou ik de ruimte van de ID6 wel kunnen waarderen. Niet eens zozeer de derde zitrij want die is toch vaak te klein, maar wat extra bagageruimte is wel lekker. tuurlijk kun je dat oplossen met een trekhaakbox oid maar dat blijft behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
LastSamurai schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:32:
[...]

Nou, met 3 pubers zou ik de ruimte van de ID6 wel kunnen waarderen. Niet eens zozeer de derde zitrij want die is toch vaak te klein, maar wat extra bagageruimte is wel lekker. tuurlijk kun je dat oplossen met een trekhaakbox oid maar dat blijft behelpen.
Ga je dan camperen ofzo dat er zoveel spullen mee moeten?

Wij gingen vroeger met 6 personen in één auto op wintersport met alle skies enzo in de skibox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Hoe krijg jij 6 personen in een 5 persoons auto?

En in ons geval: ja, kamperen. Huisjes zijn sinds corona niet meer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
_eLMo_ schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:04:
Hoe krijg jij 6 personen in een 5 persoons auto?

En in ons geval: ja, kamperen. Huisjes zijn sinds corona niet meer te betalen.
Ik ben de jongste van 4 en was toen nog klein genoeg om bij broer of zus op schoot te zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
FlowDesign schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Ik ben de jongste van 4 en was toen nog klein genoeg om bij broer of zus op schoot te zitten :D
Weet je zeker dat je niet in de skibox werd vervoerd? :+

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
LastSamurai schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:32:
[...]

Daar is de Buzz toch voor? :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
pietermx schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:42:
[...]

Weet je zeker dat je niet in de skibox werd vervoerd? :+
Nee, daar lag oma al in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
[Afbeelding]

Laat maar komen! Ik ben zelf wel fan van de hoge en grote auto’s. (Millenial jajaja) Persoonlijk vind ik de neus van de ID.6x wel mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
FlowDesign schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Dat kon vroeger, maar nu niet meer! Iedereen moet een volwaardige zitplaats hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Weet iemand of er een plek is op het internets waar alle (OTA) updates en kaart updates staan die VW door heeft gestuurd?

Op de VW website staan alleen de grote: https://www.volkswagen.nl/software-updates

Heb vandaag weer een updateje gehad, maar kan nergens meer terug vinden wat ik nu binnen heb gekregen :S

En voor 2.4 (2.3.0 / 0912) mag ze nog naar de dealer ;)

[ Voor 8% gewijzigd door t2faag op 30-07-2022 18:02 ]

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ikweethetbeter schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:51:
[...]

Dat kon vroeger, maar nu niet meer! Iedereen moet een volwaardige zitplaats hebben.
Voor de veiligheid is dat wel beter indd. Maar goed, van de andere kant slaat men in veel dingen ook wel enorm door. Krijg je allemaal van die rubberenstoeptegelkinderen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:20

3_s

Ik ben me aan het informeren voor een ID Buzz.
Hier in BE is de geschatte levering Q1 2024!
Is dat in NL ook zo absurd?
Indien niet, ga ik eens onderzoeken hoe je een nieuwe auto importeert :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
t2faag schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:01:
Weet iemand of er een plek is op het internets waar alle (OTA) updates en kaart updates staan die VW door heeft gestuurd?

Op de VW website staan alleen de grote: https://www.volkswagen.nl/software-updates

Heb vandaag weer een updateje gehad, maar kan nergens meer terug vinden wat ik nu binnen heb gekregen :S

En voor 2.4 (2.3.0 / 0912) mag ze nog naar de dealer ;)
Ik had vandaag ook een update, hoopte op 3.0 maar helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy

Termy

FlowDesign schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:25:
[...]

Voor de veiligheid is dat wel beter indd. Maar goed, van de andere kant slaat men in veel dingen ook wel enorm door. Krijg je allemaal van die rubberenstoeptegelkinderen van.
Tja, liever een rubberenstoeptegelkind dan een dood kind. Zo'n rubberen tegel doet ook pijn, maar dan zonder de permanente schade. Iedereen die zegt "vroeger kon bla ook": vroeger gingen er ook veel meer kinderen/mensen dood.

Als vader van een koter van 6 maanden weet ik het wel iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Termy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:56:
[...]

Tja, liever een rubberenstoeptegelkind dan een dood kind. Zo'n rubberen tegel doet ook pijn, maar dan zonder de permanente schade. Iedereen die zegt "vroeger kon bla ook": vroeger gingen er ook veel meer kinderen/mensen dood.

Als vader van een koter van 6 maanden weet ik het wel iig.
Qua veilige zitplaatsen in de auto ben ik het met je eens hoor. Ik doelde meer op overdreven beschermend gedrag van ouders tegenwoordig en verwende kutkinderen die het woord 'nee' niet kennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

FlowDesign schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:23:
[...]

Qua veilige zitplaatsen in de auto ben ik het met je eens hoor. Ik doelde meer op overdreven beschermend gedrag van ouders tegenwoordig en verwende kutkinderen die het woord 'nee' niet kennen.
Ik kende in het begin het woord 'nee' ook niet, dat werd er gestaag ingeprent . _/-\o_

Ouders van nu hebben het makkelijk, je geeft ze een PSP of iPad en ze zijn uren mak O-)

Wij moesten vroeger onszelf vermaken en dat ging ook prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t2faag
Wij lagen gewoon op de bagage in de achterbak en op de achterbank te slapen zonder gordel.of naar de auto’s achter je zwaaien. Dat waren nog eens tijden… 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Als je het kan navertellen is het leuk ja :p. Maar hoeveel zijn er in ongelukken overleden? Autododen waren in de jaren 70 zo'n beetje op hun piek, vlak voor er serieus afgedwongen werd dat er gordels gedragen werden etc.

Maar ja, offtopic verder :p.

Meer ontopic: ik ben aan't kijken naar een goede obd2 dongle voor gebruik met ABRP (directe verbinding met ABRP) in m'n ID.3, iemand anders die dat hier ook doet en welke dongle heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Termy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:17:
Meer ontopic: ik ben aan't kijken naar een goede obd2 dongle voor gebruik met ABRP (directe verbinding met ABRP) in m'n ID.3, iemand anders die dat hier ook doet en welke dongle heb je dan?
Ik gebruik de Tronity app, dan heb je geen dongle nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je het kan navertellen is het leuk ja :p. Maar hoeveel zijn er in ongelukken overleden? Autododen waren in de jaren 70 zo'n beetje op hun piek, vlak voor er serieus afgedwongen werd dat er gordels gedragen werden etc.

Ik zou ver wegblijven van dongels, er zijn al best veel voorbeelden bekend van rare storingen aan de auto veroorzaakt door die dingen.

Gebruik inderdaad liever Tronity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 16:56

Ik heb deze pas gekocht voor trip naar zuid Frankrijk: "Vgate vLinker MC+ OBD2 diagnoseapparaat".
Amazon.
43 euro.
Werkt perfect met ABRP (ik heb ook maar pro abonnement genomen).
ID.3 MAX.
Sinds okt 2020 al 57.000 probleemloze km's.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Rubenus schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:33:
[...]

Ik heb sinds gisteren ook geen WeConnect app (app is leeg).
Ik had vanmiddag weer fileinformatie en er kwam een kleine software update binnenrollen. Vermoed dat hij weer contact heeft bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Oh, interessant dat tronity het zonder dongle doet. Is dat verder even accuraat als met dongle?

Ik zou ook niet 24/7 dat ding erin laten, dat is ook een veiligheidsrisico begreep ik, het is voor langere trips en om de staat van de batterij te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Heb er min of meer vanaf het begin dat ik mijn id.4 heb (iets meer dan een jaar nu) een dongle in zitten, en nooit echt raren dingen gehad, behalve dat als ik ABRP op mijn telefoon opstart in huis en te dicht bij de auto ben. Dan gaat het alarm af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
Wat betreft dongles/ uitlezen, in hoeverre kun je de staat van het accu pakket uitlezen? Kun je via ODB2 het voltage van elke individuele cel zien? Of gaat dat per serie?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 14:40
pietermx schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:34:
Wat betreft dongles/ uitlezen, in hoeverre kun je de staat van het accu pakket uitlezen? Kun je via ODB2 het voltage van elke individuele cel zien? Of gaat dat per serie?
niet exact per cel, maar per sub-module of zoiets.
geloof dat er 96 sub-modules in een 77KW pack zitten, en die samen vormen 12 modules.
carscanner of OBDeleven kunnen de temperatuur en voltage van elke van die sub-modules uitlezen en tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang24
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:22
Ik kan er weinig over terugvinden maar zitten mensen met een Id3 hier al op V3.0? Mijn auto staat al twee weken op v2.4 maar nog tekenen van een update..

[ Voor 12% gewijzigd door Mustang24 op 31-07-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

N0EL schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:26:
Heb er min of meer vanaf het begin dat ik mijn id.4 heb (iets meer dan een jaar nu) een dongle in zitten, en nooit echt raren dingen gehad, behalve dat als ik ABRP op mijn telefoon opstart in huis en te dicht bij de auto ben. Dan gaat het alarm af :-)
Welke heb je dan en is die wel beveiligd tegen kwaadwillenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Voor zover nog niet bekend, de update die we nu krijgen heeft o.a. te maken met de OTA functionaliteit volgens de omschrijving in het display van mijn auto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJvfiO_gF4HpezwRD1AQkdB0xfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zfh5mJBw0pFEeQA90pJcBGuO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSvbXJH_RKsTftYGyaup2mF-egU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Lt1G9ars0kAINkXlxBY2k7q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Jakkie takkie op 31-07-2022 16:29 ]

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:15
(jarig!)
Jakkie takkie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:29:
Voor zover nog niet bekend, de update die we nu krijgen heeft o.a. te maken met de OTA functionaliteit volgens de omschrijving in het display van mijn auto:
Deze updates heb ik deze week ook mogen installeren :)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
N0EL schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:26:
Jij hebt toch ook een keer die rare storing met je BMS gehad wat de dealer moest resetten? Dat zou ook zomaar dongel gerelateerd kunnen zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
PB1983 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:33:
[...]

Deze updates heb ik deze week ook mogen installeren :)
Ik ook en ook nog een andere, kan alleen nergens terug vinden welke dat was :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08 10:27
ik222 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:53:
[...]
Ik zou ver wegblijven van dongels, er zijn al best veel voorbeelden bekend van rare storingen aan de auto veroorzaakt door die dingen.
Goh, heb je ook feiten om je bewering te staven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@BanDijk Zijn op internet genoeg voorbeelden van te vinden van vage problemen die ontstaan in combinatie met gebruik van dongels. Een alarm wat spontaan afgaat is het bekendste voorbeeld maar er zijn er meer. Aantonen dat iets 100% door de dongel komt is natuurlijk heel lastig maar ik vind dat er in elk geval genoeg aanwijzingen zijn om die dingen niet te gebruiken. Vooral niet omdat er voor ABRP live data gewoon een makkelijker alternatief is waar geen risico aan zit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Als embedded software engineer lijkt het me sowieso “onveilig” om je canbus 24u per dag toegankelijk te maken via een random dongle waarvan de beveiliging waarschijnlijk matig is.

Maar dat is misschien een “acceptabel” risico voor velen.

Die alarmen gaan niet voor niets af, canbus activiteit terwijl de auto uit staat is zeer verdacht.

Dieven gebruiken canbus plugs om binnen 4 seconden je alarm uit te schakelen en je hele auto toegankelijk te maken / weg te rijden.

Als ze zelfs geen ruitje meer in hoeven te tikken om die dongle erin te doen….

[ Voor 46% gewijzigd door _eLMo_ op 31-07-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 14:38
ik222 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:02:
@BanDijkVooral niet omdat er voor ABRP live data gewoon een makkelijker alternatief is waar geen risico aan zit.
Wat is dit makkelijker alternatief, zonder risico ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:22
BB72 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:35:
[...]

Wat is dit makkelijker alternatief, zonder risico ?
ID.Connect -> TRONITY -> ABRP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Helaas is Tronity dan weer niet gratis. Ik voel er niet veel voor daarvoor te betalen voor incidenteel gebruik met ABRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

Termy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 00:44:
Helaas is Tronity dan weer niet gratis. Ik voel er niet veel voor daarvoor te betalen voor incidenteel gebruik met ABRP.
Ik heb het gebruikt voor naar Disneyland te rijden en vond het wel superfijn dat hij m'n percentage van de auto kon gebruiken in ABRP. De VW software vind ik op gebied van laadpalen berekenen tijdens een route echt om te huilen. Als ik dat nu inplan met m'n vakantie naar Spanje, geeft ie geen enkele aan. Wanneer zou hij laadpalen erbij moeten plaatsen?

Ik heb er geen vertrouwen in en ik betaal idd de 5 euro per maand aan Tronity. Ik vind het het wel waard al heb ik het maar 2 x in het jaar nodig. Gooi het gewoon qua gevoel bovenop de autkosten.
Sommige dingen moet je gewoon finaniceel ondersteunen als je er nut bij hebt.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Pagina: 1 ... 213 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.