Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 214 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Termy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 00:44:
Helaas is Tronity dan weer niet gratis. Ik voel er niet veel voor daarvoor te betalen voor incidenteel gebruik met ABRP.
Omdat enkel de basis functies van Tronity beschikbaar zijn voor de ID’s (door beperking van VW) is dit vooralsnog gratis.

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

Helaas is Tronity dan weer niet gratis. Ik voel er niet veel voor daarvoor te betalen voor incidenteel gebruik met ABRP.
Tronity is gratis voor ID.x.

Mijn advies: Probeer PUMP maar eens in plaats van ABRP. PUMP haalt direct de SoC uit de VW servers.

[ Voor 5% gewijzigd door J.W op 01-08-2022 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
J.W schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:02:
[...]

Tronity is gratis voor ID.x.

Mijn advies: Probeer PUMP maar eens in plaats van ABRP. PUMP haalt direct de SoC uit de VW servers.
Beetje jammer dat die geen Android versie hebben.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ah, dat klinkt dan wel goed. Toch maar eens tronity proberen :).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Boy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 07:17:
[...]

Ik heb het gebruikt voor naar Disneyland te rijden en vond het wel superfijn dat hij m'n percentage van de auto kon gebruiken in ABRP. De VW software vind ik op gebied van laadpalen berekenen tijdens een route echt om te huilen. Als ik dat nu inplan met m'n vakantie naar Spanje, geeft ie geen enkele aan. Wanneer zou hij laadpalen erbij moeten plaatsen?

Ik heb er geen vertrouwen in en ik betaal idd de 5 euro per maand aan Tronity. Ik vind het het wel waard al heb ik het maar 2 x in het jaar nodig. Gooi het gewoon qua gevoel bovenop de autkosten.
Sommige dingen moet je gewoon finaniceel ondersteunen als je er nut bij hebt.
Eigenlijk zou ABRP gewoon een rechtstreekse verbinding met alle merken EV's in moeten bouwen en niet alleen met Tesla. Dan zou ik overwegen Premium voor ABRP te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
Lijkt me een kleine moeite om voor grote ritten gewoon ff een OBD2 adapter, die ik toch sowieso al in huis heb, in te pluggen... Rechtstreeks uit de wagen is toch net weer sneller en accurater en biedt meer info.

Ieder zijn voorkeur natuurlijk

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon een account aanmaken en je trial starten. Na afloop wordt de abbo kosteloos verlengt zolang ze niet meer functionaliteit voor de ID serie kunnen bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
JLC_NL schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:31:
[Afbeelding]
https://www.autoweek.nl/a...evering-1-volkswagen-id6/

Een leuke video over de ID6 (crozz) in nederland.
Wat zijn hier de meningen missen we een grotere/ 7 zits variant van de ID4.
Ik zie zelf de Tiguan allspace best regelmatig, zeker tov de gewonen tiguan.
ah man, 80k? mensen zijn leip.

Chinese export kost tussen 30-35k USD. [ID4-6]

Tell er 5k voor voor transport en overige RDW zaken heb je een chinese auto in NL :)

Koop je tientallen tegelijk? zakt stukprijs ook naar 25-28k EUR :+

EDIT: Betreffende Advertentie
https://www.marktplaats.n...iek-in-nederland-7-persoo

[ Voor 7% gewijzigd door Simply1337 op 01-08-2022 09:09 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

@mustang24

vanuit Duits forum begrijp ik dat wk 31 (deze week) uitrol 3.0 zal starten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-05 17:52
PeGys schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:49:
[...]

Leven en laten leven imo.

Ik zie een ID.6 liever tegemoed in de vorm van de ID.Aero dan in de vorm van weer eens een SUV.
Het voordeel van SUV's tov bijvoorbeeld een station of een MPV als de Touran is voor mij volkomen zoek, buiten een ietwat hogere zitpositie.

Mocht er een elektrische station beschikbaar geweest zijn ipv de ID.4, had ik sowieso daarvoor gekozen.
Helemaal mee eens, een elektrische stationwagen kan niet snel genoeg komen!
Nu heb je wel de MG5 maar....
gelukkig komen de peugeot 308 sw en de opel astra sportstourer volgend jaar als EV. En dan met een groter accu pakket en andere motor dan de huidige evs van stellantis, dus er is hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-05 17:52
Simply1337 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:05:
[...]

ah man, 80k? mensen zijn leip.

Chinese export kost tussen 30-35k USD. [ID4-6]

Tell er 5k voor voor transport en overige RDW zaken heb je een chinese auto in NL :)

Koop je tientallen tegelijk? zakt stukprijs ook naar 25-28k EUR :+

EDIT: Betreffende Advertentie
https://www.marktplaats.n...iek-in-nederland-7-persoo
inderdaad echt helemaal een bizarre prijs. Maar het is de eerste, dus wie weet neemt de grijze import een zelfde weg als met de Dodge RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solexje
  • Registratie: Oktober 2013
Prijsverhoging per 1 augustus 2022 bovenop de aangekondigde prijsverhoging per 1 januari 2023.
Ik begreep van mijn dealer, dat er vandaag een extra prijsverhoging voor IDx komt.
Dit zou m.i. dan betekenen dat de ID3 pro per 1 januari 2023 boven de subsidiegrens van €45000 komt.
Weet iemand meer info hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
JLC_NL schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:59:
[...]

Helemaal mee eens, een elektrische stationwagen kan niet snel genoeg komen!
Nu heb je wel de MG5 maar....
gelukkig komen de peugeot 308 sw en de opel astra sportstourer volgend jaar als EV. En dan met een groter accu pakket en andere motor dan de huidige evs van stellantis, dus er is hoop :)
Niet bepaald fan van de Peugeot /Opel design language maar begrijp waarop je doelt.

Ik dacht dat stations nog steeds populair waren in de eu. Mss niet zo populair als de gemiddelde nutteloze suv maar het is gewoon vreemd dat niemand echt inzet op stations.

Begrijp dat het battery pack wel zijn invloed heeft op de bouw (kijk maar naar de megane... Da's ook geen echte hatch meer) maar Mercedes kan wel een sedan bouwen, Dan moet een station toch even goed lukken...

Ik had eigenlijk de verwachting dat een elektrische station vrij snel zou komen vanuit de vag group. Boy was I wrong.

Nu is de id.4 die ik bestelde een bedrijfswagen dus eigenlijk mag ik niet klagen. Maar ben nooit fan geweest van suv's en nu zal ik er de komende 4 jaar zelf mee rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

ik222 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:55:
[...]

Gewoon een account aanmaken en je trial starten. Na afloop wordt de abbo kosteloos verlengt zolang ze niet meer functionaliteit voor de ID serie kunnen bieden :)
Ow, wacht even...dus ik betaal geen 5 euro per maand momenteel? Ik heb het niet meer gecheckt.
Ik vind het ook even niet zo snel op de website, mijn betaalmethode

[ Voor 8% gewijzigd door Boy op 01-08-2022 11:10 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:39
PeGys schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:57:

Nu is de id.4 die ik bestelde een bedrijfswagen dus eigenlijk mag ik niet klagen. Maar ben nooit fan geweest van suv's en nu zal ik er de komende 4 jaar zelf mee rijden...
Dat is het lot van velen, mezelf incluis.
Ik heb altijd SUV's gemeden en vind ze lelijk, nog een paar maanden en ik rij ook rond met eentje.
Het is niet anders, als ik de EQE had kunnen bestellen had ik dat gedaan. Maar die mocht nog niet in mijn kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:29
Hansoverdiep schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:09:
@mustang24

vanuit Duits forum begrijp ik dat wk 31 (deze week) uitrol 3.0 zal starten
Die is toch al gestart? Er zijn hier al mensen die na 2.4 de update voor 3.0 binnen hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
_eLMo_ schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:26:
[...]

Update: bestelling doorgekomen en commissienummer (kan ik daar wat mee?) gekregen. Productiedatum week 46.
Update (ID.4) productiedatum naar week 44 verschoven, dus twee weken naar voren.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
AMARONE schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:22:
[...]

Die is toch al gestart? Er zijn hier al mensen die na 2.4 de update voor 3.0 binnen hebben gehaald.
Niet waar

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:26
PeGys schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:49:
Lijkt me een kleine moeite om voor grote ritten gewoon ff een OBD2 adapter, die ik toch sowieso al in huis heb, in te pluggen... Rechtstreeks uit de wagen is toch net weer sneller en accurater en biedt meer info.

Ieder zijn voorkeur natuurlijk
Dat idd, de dongel die ik heb gaat uit als je het contact uit zet en moet je zelf aan drukken met de knop voordat deze weer werkt. Geen gedoe met alarm dat af gaat of leeglopende 12V. KONWEI dongel. Top. En dit zal ongetwijfeld accurater en sneller zijn dan alles via/via ophalen van de VW servers - waar ze vast al niet alle info doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Soeski schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:54:
[...]

Dat idd, de dongel die ik heb gaat uit als je het contact uit zet en moet je zelf aan drukken met de knop voordat deze weer werkt. Geen gedoe met alarm dat af gaat of leeglopende 12V. KONWEI dongel. Top. En dit zal ongetwijfeld accurater en sneller zijn dan alles via/via ophalen van de VW servers - waar ze vast al niet alle info doorgeven?
Mocht ik ooit weer een dongle kopen dan indd alleen eentje met zo'n knopje. Andere komen er hier niet meer in.
Of de dongle moet automatisch aan en uit gaan adhv of 't contact aan staat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Dacht het hier gelezen te hebben maar haal denk de Facebook pagina en Tweakers door elkaar (of een beetje hoop). Kan inderdaad niemand vinden hier. Deze week zullen dan inderdaad wel de eerste mensen volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:44
Boy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:10:
[...]

Ow, wacht even...dus ik betaal geen 5 euro per maand momenteel? Ik heb het niet meer gecheckt.
Ik vind het ook even niet zo snel op de website, mijn betaalmethode
Ik kreeg vrij snel na het starten van m'n trial een mailtje van ze:
I have just changed your access to a free account. For the ID.3, TRONITY will remain free for the time being as long as we don't get more data from VW.
Ik krijg wel maandelijkese facturen van €0,00 en heb geen billing info of payment methods in m'n account.

[ Voor 9% gewijzigd door Skidsteer op 01-08-2022 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t2faag
  • Laatst online: 11-06 21:19
AMARONE schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:56:
[...]

Dacht het hier gelezen te hebben maar haal denk de Facebook pagina en Tweakers door elkaar (of een beetje hoop). Kan inderdaad niemand vinden hier. Deze week zullen dan inderdaad wel de eerste mensen volgen.
Ik lees ook op de FB ID user groep dat in week 31 update 3.0 uitgerold wordt naar auto’s met 2.4, maar waar ze die info vandaan hebben weet ik ook niet. Volgens mij heeft VW dat zelf niet aangegeven

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Skidsteer schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:22:
[...]

Ik kreeg vrij snel na het starten van m'n trial een mailtje van ze:

[...]

Ik krijg wel maandelijkese facturen van €0,00 en heb geen billing info of payment methods in m'n account.
Thnx! Met jouw tekst het idd kunnen vinden in de mails!
Wel een mooie service zeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Boy op 01-08-2022 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:11
Mijn ervaring met de TRONITY ABRP koppeling is dat deze vaak niet werkt of veel te laat of onregelmatig bijwerkt, waardoor je er dus niks aan hebt. Toen eens geprobeerd opnieuw te koppelen en toen werkte het helemaal niet meer. Recentelijk niet nog eens geprobeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
Zojuist mijn ID.3 terug gekregen van Ames Sliedrecht.
Zonder problemen verlopen, nette haal en breng service van de auto naar mijn bedrijf.
Kreeg ook een leen auto voor vandaag.
Kortom ik ben tevreden.
Hopelijk snel de 3.0 update.

Sowieso heb ik zelf nog weinig gekke dingen gehad qua storingen of defecten.
Ik heb blijkbaar een goed gebouwd exemplaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 13:09
juanpabloo schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:22:
Mijn ervaring met de TRONITY ABRP koppeling is dat deze vaak niet werkt of veel te laat of onregelmatig bijwerkt, waardoor je er dus niks aan hebt. Toen eens geprobeerd opnieuw te koppelen en toen werkte het helemaal niet meer. Recentelijk niet nog eens geprobeerd.
Ik had een vergelijkbare ervaring..... totdat ik wat beter keek. Bij mij (geen idee of dit bij anderen ook gebeurd is) was, na een app update waarschijnlijk, in ABRP de koppeling met Tronity 'In-Car Live Data' geworden. Nadat ik deze had weggegooid en er een Over-the-air Live data koppeling van gemaakt had werkte eea een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

MJMaverick schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:32:
[...]

Ik had een vergelijkbare ervaring..... totdat ik wat beter keek. Bij mij (geen idee of dit bij anderen ook gebeurd is) was, na een app update waarschijnlijk, in ABRP de koppeling met Tronity 'In-Car Live Data' geworden. Nadat ik deze had weggegooid en er een Over-the-air Live data koppeling van gemaakt had werkte eea een heel stuk beter.
waar staat dit precies? Ik kijk bij de instellingen van ABRP, maar zie niets met het woord 'Tronity'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
Boy schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 07:34:
[...]

waar staat dit precies? Ik kijk bij de instellingen van ABRP, maar zie niets met het woord 'Tronity'.
Ik doe het via de web interface. In de app kon ik het gisteren ook niet zo snel vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:07
Boy schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 07:34:
[...]

Bovenin de app kun je de auto selecteren.
Daarna opent een nieuw windows voor de live data in te stellen.
Hier kun je kiezen uit Tronity, EVNotify ect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

spencer_830 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:19:
[...]

Bovenin de app kun je de auto selecteren.
Daarna opent een nieuw windows voor de live data in te stellen.
Hier kun je kiezen uit Tronity, EVNotify ect.
Bedankt!
Bij mij staat tronity wel verbonden, maar live data niet. Kan ik ze eigenlijk allebei aanzetten? Er staat bij dat live data meer precies is maar een BT verbinding nodig heeft. Of is het een of-of constructie en bijt het elkaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Boy schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Bedankt!
Bij mij staat tronity wel verbonden, maar live data niet. Kan ik ze eigenlijk allebei aanzetten? Er staat bij dat live data meer precies is maar een BT verbinding nodig heeft. Of is het een of-of constructie en bijt het elkaar?
Live data via Bluetooth lijkt mij voor een dongle, niet voor Tronity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:42
FlowDesign schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Heb echter nog geen verdere update van de garage ontvangen, dus we rijden lekker door in de Enyaq :P
Nog nieuws?

Gisteren was ik nog gebeld door de garage dat ze (eindelijk) een oplossingsmethode van de fabriek hebben gehad voor mijn ID.4. Die gingen ze uitvoeren en verwachten vandaag de auto af te hebben... we gaan het meemaken ;)

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
x-RaY99 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Nog nieuws?

Gisteren was ik nog gebeld door de garage dat ze (eindelijk) een oplossingsmethode van de fabriek hebben gehad voor mijn ID.4. Die gingen ze uitvoeren en verwachten vandaag de auto af te hebben... we gaan het meemaken ;)
Hier nog geen nieuwigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Wat een wagen zeg! App nog niet voor elkaar om te verbinden bij het inloggen nog steeds de melding dat het geannuleerd is. komende tijd maar eens goed ontdekken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-08 20:10
Hebben meer mensen het probleem met de rubbers van de achterportieren? Deze zijn namelijk na 9 maand bij mij al gescheurd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2rjwJCaqhsS6mSeb25H9j-xoX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9bNWlCmi3Okc4er5VPdKnXAA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:42
Net gebeld, de fabriek heeft aangegeven om module 5F te vervangen.
Goed dat ze nu eindelijk iets gaan vervangen natuurlijk, maar wel super zuur dat ik 3(!) maanden geleden al aan de andere dealer aangegeven heb dat dit waarschijnlijk het onderdeel is wat vervangen kan worden.
Nu snap ik dat het niet zo zwart/wit is maar pffff

De module is vanochtend besteld en vanmiddag geleverd, morgen (als dit het probleem op lost) de update erover en dan einde dag ophalen.

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

wat is de functie van module 5F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Simply1337 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:30:
[...]

dat is de multimedia aka Infotainment module.
5F, snel gevonden met de zoekfunctie ;)

[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 02-08-2022 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:09
Hier vanmorgen een mailtje van de dealer (Wittebrug regio Den Haag) om een afspraak in te plannen voor de 2.4 update. Eind september aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Iemand hier een idee waar je een S-pin vandaan tovert? Mijn ID.4 werd met 3.0 uitgeleverd maar kwam net bij de auto en toen vroeg hij om een pin bij mijn profiel wat ik zelf niet heb ingesteld, iemand hier toevallig bekend mee, forum kon ik niet echt iets op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

bedankt voor uitzoeken functie module 5F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

Bij het instellen van WeConnect ID heb je toch een 4 cijferige code aangemaakt? Dat is de S-pin volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik heb geen code aangemaakt 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

Het is al weer lang geleden maar ik heb dat destijds wel gedaan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:28:
ik heb geen code aangemaakt 🙈
https://www.myvolkswagen.net/

Inloggen, Instellingen, onder het kopje we connect heb je een blokje over s-pin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Rutjes87 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:40:
Hier vanmorgen een mailtje van de dealer (Wittebrug regio Den Haag) om een afspraak in te plannen voor de 2.4 update. Eind september aan de beurt.
Ik ben hier vorige week geweest, ging erg soepel en qua vriendelijkheid beviel mij het een stuk beter dan Apoint Hoofddorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-07 15:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6TOlndfuzJifIwMDjgN8UGdPYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaZLkk1sAUOgrR9ZQ3JvPGwy.jpg?f=fotoalbum_large
Vanochtend gelijk deze melding. Nog niet eerder op het forum voorbij zien komen (kan aan mij liggen :+ ) anders dan dat veel meldingen wel weer weg gaan na verloop van tijd. Geen range en geen werkende systemen, wel nog snelheidsmeter. Na bezoek aan de dealer, die voorlopig geen tijd heeft, deed ie het natuurlijk weer. _/-\o_ Gelukkig nu wel de afspraak in september kunnen behouden voor de update. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
Metalingus schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:31:
...
Vanochtend gelijk deze melding.
...
Volgens mij ook wel eens gehad in de winter (of was het net een andere melding?), toen de radar en/of camera nogal bevuild waren. Als het weer is verdwenen, niet druk over maken _/-\o_

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:30
x-RaY99 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:22:
[...]

Net gebeld, de fabriek heeft aangegeven om module 5F te vervangen.
Goed dat ze nu eindelijk iets gaan vervangen natuurlijk, maar wel super zuur dat ik 3(!) maanden geleden al aan de andere dealer aangegeven heb dat dit waarschijnlijk het onderdeel is wat vervangen kan worden.
Nu snap ik dat het niet zo zwart/wit is maar pffff

De module is vanochtend besteld en vanmiddag geleverd, morgen (als dit het probleem op lost) de update erover en dan einde dag ophalen.
Wat een @#€&*! Gelukkig waren ze bij mijn Enyaq destijds zo vriendelijk even een 5F uit een showroom auto te halen om te kijken of dit daadwerkelijk de oplossing was. Toen dit klopte was het binnen een dag of twee geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Inloggen is gelukt en alles lijkt nu goed te werken, heerlijke auto om in te rijden en ondanks dat hij wat minder luxe is als mijn vorige toch een grote stap voorwaarts qua rijcomfort.

Alleen wireless charging is nog een drama, zijn daar nog tips voor? (iphone 13 pro max)

Nu hopen dat de subsidie ook toegekend wordt ondanks de hoger geregisseerde cataloguswaarde bij de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:07
me splinternieuwe id3 pure heeft dus geen cruise control. als ik op de mode knop druk, geeft die aan dat het niet ondersteund wordt door deze wagen. Heb alleen maar een limiter.

Dit is alleen bij dealer op te lossen? of ook door obd of nog anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
Slingertj3 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:10:
me splinternieuwe id3 pure heeft dus geen cruise control. als ik op de mode knop druk, geeft die aan dat het niet ondersteund wordt door deze wagen. Heb alleen maar een limiter.

Ik zou dit niet zelf proberen te fixen maar direct naar de dealer gaan. Zal in de fabriek niet goed ingeregeld zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
Slingertj3 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:10:

Ik weet dat dit aan te passen is via een ODB dongle maar een hoop wijzigingen die je daarmee kan doen vervallen ook weer bij bepaalde updates. Daarnaast zou het ook zomaar kunnen dat een bepaald onderdeel defect is of mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-07 15:33
pietermx schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

Volgens mij ook wel eens gehad in de winter (of was het net een andere melding?), toen de radar en/of camera nogal bevuild waren. Als het weer is verdwenen, niet druk over maken _/-\o_
Daar heb ik ook destijds over gepost, dat is een andere melding over 'zichtbeperking m.b.t. de sensoren'. Toen geen ACC of front assist maar wel gewoon range en verbruik, nu niks. Ook geen tijd op de display of temperatuur...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FlowDesign
Me? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
TWFpa2Vs schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:52:
Alleen wireless charging is nog een drama, zijn daar nog tips voor? (iphone 13 pro max)
Pakt ie 'm niet goed of wat gaat er mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solexje
Prijs ID3 per 01-01-2023.
De prijs van ID3 wordt per 1 januari 2023 met € 1000 verhoogd. In de configurator van VW blijkt, dat de prijs van de basisauto nu is € 42.910. Hier komen rijklaarmaakkosten van € 1080 overheen. Dit maakt een prijs van € 43.990.
Per 01-01-2023 kost een basis ID3 dus € 44.990 (bevestigd door mijn dealer).
De consumentenprijs zoals die door RDW wordt overgenomen is dan volgens mij ook € 44.990 per 01-01-2023. Dit betekent, dat er alleen nog subsidie zit op de basis ID3. Dus accesoires kun je niet af-fabriek meebestellen omdat auto dan boven de subsiediegens van € 45.000 komt.
Kan iemand verifieren of dit allemaal klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowman39
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:45
Solexje schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:46:
Hier komen rijklaarmaakkosten van € 1080 overheen.
De rijklaarkosten tellen niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Die duizend euro staaft iig met mijn contract. Welke dealer weet je dit van?

De prijsverhoging voor MY23 lijkt inmiddels op VW.nl actief (basisprijs is hoger dan op mijn contract).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZBEvYm1twi_Ts9TpZLdFp5-SWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/usZybYS4hdxS9itSXI2xgNYv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 03-08-2022 13:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
De ID.4 wordt vanaf MY2023 20cm korter en 5cm minder breed. De ID.3 moet 15cm inleveren op de lengte maar houdt dezelfde breedte.

#krimflatie :+

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:14
De prijs van ID3 wordt per 1 januari 2023 met € 1000 verhoogd. In de configurator van VW blijkt, dat de prijs van de basisauto nu is € 42.910. Hier komen rijklaarmaakkosten van € 1080 overheen. Dit maakt een prijs van € 43.990.
De consumentenprijs zoals die door RDW wordt overgenomen is dan volgens mij ook € 44.990 per 01-01-2023. Dit betekent, dat er alleen nog subsidie zit op de basis ID3. Dus accesoires kun je niet af-fabriek meebestellen omdat auto dan boven de subsiediegens van € 45.000 komt.
Let wel dat dit de ID.3 Pro Edition is in NL. Een 'speciale' editie welke volgens mij geïntroduceerd is door de leveringsproblematiek (hoge prijs en weinig opties). In bijvoorbeeld Duitsland is de normale Pro nog wel te bestellen tegen een lagere prijs. Ik verwacht dat er op termijn weer meerdere versies beschikbaar komen tegen lagere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Telt in Nederland eigenlijk de consumentenprijs in de uitvoering die je bestelt voor de subsidie? Of moet je voor de subsidie met de consumentenprijs inclusief al je gekozen opties rekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
TL;dr: zonder accessoires, met fabrieks opties.

Voor de bijtelling gebruiken we de fiscale waarde, dat is:
Dit is altijd inclusief btw en BPM. Kosten die niet worden meegeteld voor de fiscale waarde zijn onder andere kosten rijklaar maken, registratiekosten, recyclingbijdragen en bij de dealer gemonteerde opties of accessoires.
Voor de SEPP subsidie gebruikt de overheid de catalogusprijs, dat is:
De cataloguswaarde is de officiële nieuwprijs op de datum dat het kenteken is afgegeven. Dit is de prijs inclusief btw, BPM en accessoires en het bedrag wat voor de auto betaald moet worden.
Bij de catalogusprijs horen ook geen rijklaar kosten enzo, het gaat puur om het product.
Door de datum waarop de waarde word bepaald laten de meeste mensen de accessoires dus na de op kenteken zetting monteren (op papier althans })). Dan is hij in feite hetzelfde als de fiscale waarde.

De meeste mensen lieten voor de 14% dieseltjes toen ook de velgen er bij de dealer later onderzetten :+

[ Voor 91% gewijzigd door _eLMo_ op 03-08-2022 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:07
Sorry hoor. Maar fijn dat je ook een antwoord hebt op de vraag….

Denk dat het blijkbaar een optie is en niet standaard op het instapmodel….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 13:30
pietermx schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:30:
De ID.4 wordt vanaf MY2023 20cm korter en 5cm minder breed. De ID.3 moet 15cm inleveren op de lengte maar houdt dezelfde breedte.

#krimflatie :+
bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
FlowDesign schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:29:
[...]

Pakt ie 'm niet goed of wat gaat er mis?
Pakt hem idd niet goed, zit een mac safe case om heen en continu de melding laad op, laad niet op, laad op, laad niet op.

Nog zonder hoesje geprobeerd, andersom mag allemaal niet baten, regel wel een kabeltje 😄

[ Voor 14% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-08-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
Berichtje van VW op de FB ID users groep:
3.0 komt er aan...

Volkswagen ID.
Admin
·
ID. software 3.0 over-the-air update coming soon – check out what’s in for you.

Dear all,
Many of you have already received the ID. software 2.4 update or will receive it shortly. But we also know that you are already looking forward to the ID. software 3.0 over-the-air update.
So here’s an overview of the features that you will receive. Which one are you looking forward to the most?
We will also inform you about the next steps of the OTA-rollout soon, so stay tuned.

Best Regards,
Your ID. Team

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
t2faag schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:59:
So here’s an overview of the features that you will receive. Which one are you looking forward to the most?
Ik kijk voornamelijk uit naar de terugkeer van de Deutsche Gründlichkeit en Deutsche Pünktlichkeit :+

[ Voor 3% gewijzigd door SiNaga op 03-08-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
A-point: we starten vanaf september met de 2.4 update en de nieuwe accu, we hebben voor jou de eerste optie begin oktober. Ik: Oké, plan maar in.

1 dag later, zij: haha sorry, we hebben maar 2 monteurs en plek voor 3 auto’s per dag. Het wordt half oktober.

Ik: half oktober kan niet ivm vakantie. Zij: oké, we gaan even overleggen en bellen je zo terug.

1x raden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
juanpabloo schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 21:27:
A-point: we starten vanaf september met de 2.4 update en de nieuwe accu, we hebben voor jou de eerste optie begin oktober. Ik: Oké, plan maar in.

1 dag later, zij: haha sorry, we hebben maar 2 monteurs en plek voor 3 auto’s per dag. Het wordt half oktober.

Ik: half oktober kan niet ivm vakantie. Zij: oké, we gaan even overleggen en bellen je zo terug.

1x raden..
Telefoonstoring waardoor ze je niet terug konden bellen?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:23
juanpabloo schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 21:27:

1x raden..
Haha, hier ook. Ik werd vanmorgen gebeld. Eerste datum 5 oktober, mét vervangend vervoer (want ik moet op klantbezoek).
In de loop van de dag krijg ik een bevestiging zónder vervangend vervoer.
Een paar uur later wordt ik gebeld dat ze toch maar vol zitten op 5 oktober. Of het ook later kan...
Ik heb geen haast, dus geen probleem.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
_eLMo_ schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:02:
TL;dr: zonder accessoires, met fabrieks opties.

Voor de bijtelling gebruiken we de fiscale waarde, dat is:

[...]

Voor de SEPP subsidie gebruikt de overheid de catalogusprijs, dat is:

[...]

Bij de catalogusprijs horen ook geen rijklaar kosten enzo, het gaat puur om het product.
Door de datum waarop de waarde word bepaald laten de meeste mensen de accessoires dus na de op kenteken zetting monteren (op papier althans })). Dan is hij in feite hetzelfde als de fiscale waarde.

De meeste mensen lieten voor de 14% dieseltjes toen ook de velgen er bij de dealer later onderzetten :+
Thanks. Dus in principe geldt voor de subsidie de consumentenprijs van de uitvoering plus de opties. Pak je dan iets van een ID3 Pro (204 pk) met een beetje leuke opties, dan zit je dus boven de 45k€ en krijg je geen subsidie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Slingertj3 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:04:
[...]

Sorry hoor. Maar fijn dat je ook een antwoord hebt op de vraag….

Sorry, we spreken hier gewoon Nederlands.

Wat betreft je CC kun je 't beste gewoon mee naar de dealer gaan. CC zou er volgens mij standaard gewoon op moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Slingertj3 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:04:
[...]
Adaptive Cruise Control is standaard aanwezig op alle ID.3's, vziw ook op de ID.3 Pure 45 kWh. En ik vind meerdere reviews online van het model die dat beamen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman39
FlowDesign schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:33:
[...]

Thanks. Dus in principe geldt voor de subsidie de consumentenprijs van de uitvoering plus de opties. Pak je dan iets van een ID3 Pro (204 pk) met een beetje leuke opties, dan zit je dus boven de 45k€ en krijg je geen subsidie.
Dat is inderdaad het lastige van de SEPP regeling (subsidie).
Jan '22 heb ik een ID3 Pro (145 pk) besteld met verschillende optie pakketten voor 44k€, de auto zou in Juli geleverd worden. Echter per 19 jun een prijsverhoging van 800€ en de leverdatum is verzet naar September. Per 1 Sept komt er weer een prijsverhoging van 850€ bij waardoor ik boven de 45k€ terecht zou komen. :(

Noodgedwongen een optie moeten laten vallen om nog in aanmerking te komen voor de subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ultraman schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 00:32:
[...]

Adaptive Cruise Control is standaard aanwezig op alle ID.3's, vziw ook op de ID.3 Pure 45 kWh. En ik vind meerdere reviews online van het model die dat beamen.
Gefeliciteerd met je verjaardag *O*

De Enyaq iV 80 die ik nog steeds als leenauto heb, heeft wel CC maar blijkbaar geen ACC. Zat vorige week "bijna" achterop een andere auto. Heel irritant als je ACC gewend bent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

FlowDesign schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 01:07:
[...]

Gefeliciteerd met je verjaardag *O*
Dankjewel :D
De Enyaq iV 80 die ik nog steeds als leenauto heb, heeft wel CC maar blijkbaar geen ACC. Zat vorige week "bijna" achterop een andere auto. Heel irritant als je ACC gewend bent :X
Krijg nou wat, op dat model is het inderdaad een optie. Dat had ik niet verwacht bij het model!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t2faag
Mijn duits is niet zo goed, maar hier iets meer info over 3.0:

https://www.meinid.com/wiki/entry/9-id-software-3-0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:50

Tarin

Just plain weird.

Ultraman schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 07:36:
[...]

Dankjewel :D

[...]

Krijg nou wat, op dat model is het inderdaad een optie. Dat had ik niet verwacht bij het model!
Toen ik afgelopen november (in Duitsland) de ID.4 bestelde waren er 3 rijhulp-opties: AAC los, Assistenz (zonder AAC, alleen alarm, passagierbescherming, keyless access en en achteruitrijcamera) en Assistenz Plus (met o.a. AAC Lane Assist etc., Area View, automatische achterklep).
Die laatste was ook 2350 euro, tegen 1100 plus 320 voor Assistenz plus AAC.

Beetje jammer, want de helft van de (dure opties van de ) Plus hoeven voor mij niet (Logoprojectie, Comfort-achterklep), maar als ze alleen bundels verkopen is het kiezen of delen.

Ik heb gisteren voorzichtig nagevraagd bij de wagenparkbeheerder - als het nog lang duurt mag ik WeConnect voor de Golf verlengen omdat dat volgende week voorbij is en ik die file-informatie wel best handig vind. Hij schatte Januari 2023, 14 maanden dus. Komt overeen met de schatting van Carwow, die vor de ID.4 al een half jaar op 12-14 maanden staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Tarin op 04-08-2022 09:52 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solexje
Shadowman39 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 00:36:
[...]

Dat is inderdaad het lastige van de SEPP regeling (subsidie).
Jan '22 heb ik een ID3 Pro (145 pk) besteld met verschillende optie pakketten voor 44k€, de auto zou in Juli geleverd worden. Echter per 19 jun een prijsverhoging van 800€ en de leverdatum is verzet naar September. Per 1 Sept komt er weer een prijsverhoging van 850€ bij waardoor ik boven de 45k€ terecht zou komen. :(

Noodgedwongen een optie moeten laten vallen om nog in aanmerking te komen voor de subsidie.
Komt er nu wel of niet een prijsverhoging per 1 september 2022. Volgens een post van MAROWI niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman39
Solexje schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Komt er nu wel of niet een prijsverhoging per 1 september 2022. Volgens een post van MAROWI niet??
Toen ik begin Jan'22 mijn bestelling plaatste, staan de volgende sturingscodes vermeld op de koopovereenkomst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nsamN2ymKeQzQo9azj1Rk0lfSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxRCTJA9gz6YDTAKJaTWpA5N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Update gekregen van men dealer. ID.4 uitgesteld van week 36 naar week 46...

Om toch positief te blijven, ik ga meteen kunnen genieten van de voorverwarming 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieken72
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 15:28
Mijn ID.4 is ondertussen geproduceerd, maar wacht nog op één component dat mist. Geen nieuwe datum beschikbaar, iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Solexje schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

MY23 productie begint in september, dus dat is de september prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
PeGys schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:14:
Update gekregen van men dealer. ID.4 uitgesteld van week 36 naar week 46...

Om toch positief te blijven, ik ga meteen kunnen genieten van de voorverwarming 😁
Je staat niet in de sheet. Wanneer had je besteld / welke opties ongeveer?

[ Voor 27% gewijzigd door _eLMo_ op 04-08-2022 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieken72
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 15:28
-- Verkeerd gelezen ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Kieken72 op 04-08-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
A-point service update: telefonisch natuurlijk lange wachtrij, dus praktisch onbereikbaar om een afspraak te herplannen. Zelf dus maar online ingepland, wat mogelijk voor 14 september. Heb nu dus 2 afspraken staan, wat kan er misgaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeGys
_eLMo_ schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Je staat niet in de sheet. Wanneer had je besteld / welke opties ongeveer?
Klopt. Ik kijk even om men offerte op te vissen en toe te voegen.

Edit: Toegevoegd, lijn 61.

[ Voor 3% gewijzigd door PeGys op 04-08-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Rutjes87 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:40:
Dat is dan snel gegaan? Ik heb 2 weken geleden gepland en kon 1 augustus al terecht. Ben de 3e gegaan. 2.4 staat er sinds vandaag op. Ze hadden plenty plek, ik kon elke dag kiezen heel augustus, de andere vestigingen hadden ook veel plek. Niet gewacht op de uitnodiging trouwens :X
Een brutaal mens heeft de ... update eerder. Het ging mij voornamelijk om de nieuwe 12V omdat deze regelmatig meldt "12V laag, ga rijden"...

[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 04-08-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
Soeski schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Dat is dan snel gegaan? Ik heb 2 weken geleden gepland en kon 1 augustus al terecht. Ben de 3e gegaan. 2.4 staat er sinds vandaag op. Ze hadden plenty plek, ik kon elke dag kiezen heel augustus, de andere vestigingen hadden ook veel plek. Niet gewacht op de uitnodiging trouwens :X
Een brutaal mens heeft de ... update eerder. Het ging mij voornamelijk om de nieuwe 12V omdat deze regelmatig meldt "12V laag, ga rijden"...
Mijn ervaring: Een beller is sneller... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
MJMaverick schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:14:
[...]

Mijn ervaring: Een beller is sneller... :9
Gewoon de werkplaatsafspraak pagina geopend en een moment geprikt. Done :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb 'm even in Google gegooid naar het Engels toe. (gezien Engels vaak beter vertaald dan Nederlands)
Lijst incl google translate

Lees wel wat interessante dingen zoals:
(C4) Travel Assist 2.5 ( swarm data )
Note: For vehicles with 3.0 ex works but without assisted lane change ("old assistance package Plus" without necessary sensors), this function can also be activated free of charge for 3 years. Existing vehicles do not (yet) have this function. It is possible in the future that the download of swarm data will also be activated for the inventory in the future.
The camera images are now enriched by downloaded data ( swarm data ). This can increase the reliability of the camera and the usability of the Travel Assist can also be increased on difficult roads without explicitly visible lane markingsenabled or improved.
When using swarm data , small triangles are shown in the driver's display as lane markings.
Had niet verwacht dat dit beschikbaar zou zijn zonder de nieuwe sensoren. Positief nieuws imho :)
(C6) Increased range for detecting vehicles
The range for detecting vehicles ahead has been increased.
(C8) Illumination Blind Spot Assist for safe door opening
After switching off the vehicle, the rear radar sensors are used to warn the user of oncoming traffic (bicycle or car).
(C10) More performance (general)
The infotainment can be operated noticeably more smoothly
(C19) We Upgrade
In the settings there is a menu item We Upgrade for unlocking vehicle functions, eg: ( list unconfirmed )
- ACC
- 2-zone climate
- performance increase
(C55) Smoother counter-steering with Lane Assist
Lane Assist now intervenes less strongly when leaving the road (without indicating) in order to improve the user experience.
Minder pinpong met lane assist?
(C32) More range (unconfirmed)
Up to 50 km more range (unconfirmed) - possibly due to the lack of battery heating in winter .
According to initial reports, the general efficiency of the drive has also been increased.
(C57) Elimination of the cause of the loss of the online connection
Previously, under certain conditions, the vehicle could lose the internet connection. The infotainment then shows that the connection status could not be obtained and all functions with online content were no longer functional. So far, waiting a few days or pulling fuses has helped (see My vehicle is offline ). With this software version, this problem is a thing of the past.
Dit soort dingen zijn vaak wel mooi. Persoonlijke ervaring, vanuit werk, is dat er dan in de code 5 mogelijk oorzaken worden gefixed en er weer 5 nieuwe bij komen. :>
Current information: There are basically no differences between factory & OTA . However, due to new hardware (e.g. ultrasonic sensors mounted on the side), there is a hardware-related activation of a function that is only possible after retrofitting or ex works.

(C1) Learned parking process
Note: Requires new front camera, new control unit & new PDC sensors (among others on the side)
Up to 5 individual parking maneuvers can be saved based on location. The driver has to perform the parking process once to save. Parking processes at up to 40 km/h and a maximum of 50 meters can be saved in this way.
Mogelijk om te retrofitten, maar gezien de onderdelen zal het aardig prijzig zijn.
Preconditioning when navigating to fast loader
In development, will be implemented with software 3.1 at the earliest . A later implementation is possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
Weet iemand toevallig of er voor de ID.3 Pro 58 kWh (145 pk) een optie beschikbaar komt in de toekomst waardoor je toch de volle vermogen kan downloaden o.i.d.?

Al een aantal keer bij een collega ID.3 met 204 pk mogen ervaren en dat is toch net even wat vlotter...
Ik had helaas toen der tijd geen keuze uit 204 pk (zakelijk).

Ben erg benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

DevonS schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:22:
Weet iemand toevallig of er voor de ID.3 Pro 58 kWh (145 pk) een optie beschikbaar komt in de toekomst waardoor je toch de volle vermogen kan downloaden o.i.d.?

Al een aantal keer bij een collega ID.3 met 204 pk mogen ervaren en dat is toch net even wat vlotter...
Ik had helaas toen der tijd geen keuze uit 204 pk (zakelijk).

Ben erg benieuwd..
Toevallig net gelezen, zie vorige post, dat er een We upgrade optie komt met mogelijk extra performance als optie om bij te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-08-2022
Mijn ID.3 schoot laatst op de snelweg met 100 km/u vanzelf van D naar N en reageerde niet meer op de knop om deze weer in D te zetten. Gelukkig kon ik de auto veilig naar de vluchtstrook laten uitrollen. Eenmaal op de vluchtstrook kon ik de auto in P zetten en daarna deed D het ook weer. Sindsdien hapert D wel af en toe, ik krijg het gevoel dat deze weer zomaar uit D naar N kan schieten. Auto staat nu bij a-point. Zijn er meer ID berijders die dit hebben meegemaakt?

Ik ben een ID.3 first rijder van het eerste uur en heb alle problemen met de eerste software met veel gedoe doorstaan. De auto is regelmatig en langdurig bij de dealer geweest. Het laatste jaar deed mijn ID.3 het best aardig (alleen infotainment crasht zo nu dan en soms gaan er weer allerlei onzinlampjes branden) maar deze laatste storing is gevaarlijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
AndereKoekoek schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Toevallig net gelezen, zie vorige post, dat er een We upgrade optie komt met mogelijk extra performance als optie om bij te kopen.
We wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Sander023 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:51:
Mijn ID.3 schoot laatst op de snelweg met 100 km/u vanzelf van D naar N en reageerde niet meer op de knop om deze weer in D te zetten. Gelukkig kon ik de auto veilig naar de vluchtstrook laten uitrollen. Eenmaal op de vluchtstrook kon ik de auto in P zetten en daarna deed D het ook weer. Sindsdien hapert D wel af en toe, ik krijg het gevoel dat deze weer zomaar uit D naar N kan schieten. Auto staat nu bij a-point. Zijn er meer ID berijders die dit hebben meegemaakt?

Ik ben een ID.3 first rijder van het eerste uur en heb alle problemen met de eerste software met veel gedoe doorstaan. De auto is regelmatig en langdurig bij de dealer geweest. Het laatste jaar deed mijn ID.3 het best aardig (alleen infotainment crasht zo nu dan en soms gaan er weer allerlei onzinlampjes branden) maar deze laatste storing is gevaarlijker!
Wow, heftig. Op welke software versie zat je? Kreeg je nog een foutmelding in beeld ergens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
AndereKoekoek schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:20:
[...]

Heb 'm even in Google gegooid naar het Engels toe. (gezien Engels vaak beter vertaald dan Nederlands)
Lijst incl google translate

Lees wel wat interessante dingen zoals:

[...]

Had niet verwacht dat dit beschikbaar zou zijn zonder de nieuwe sensoren. Positief nieuws imho :)

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Minder pinpong met lane assist?

[...]

[...]
Dit soort dingen zijn vaak wel mooi. Persoonlijke ervaring, vanuit werk, is dat er dan in de code 5 mogelijk oorzaken worden gefixed en er weer 5 nieuwe bij komen. :>

[...]

Mogelijk om te retrofitten, maar gezien de onderdelen zal het aardig prijzig zijn.

[...]
Tip: www.deepl.com

Miljoenmiljaar keer beter dan Google translate.

Pagina: 1 ... 214 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.