Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 215 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51
Sander023 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:51:
Mijn ID.3 schoot laatst op de snelweg met 100 km/u vanzelf van D naar N en reageerde niet meer op de knop om deze weer in D te zetten. Gelukkig kon ik de auto veilig naar de vluchtstrook laten uitrollen. Eenmaal op de vluchtstrook kon ik de auto in P zetten en daarna deed D het ook weer. Sindsdien hapert D wel af en toe, ik krijg het gevoel dat deze weer zomaar uit D naar N kan schieten. Auto staat nu bij a-point. Zijn er meer ID berijders die dit hebben meegemaakt?

Ik ben een ID.3 first rijder van het eerste uur en heb alle problemen met de eerste software met veel gedoe doorstaan. De auto is regelmatig en langdurig bij de dealer geweest. Het laatste jaar deed mijn ID.3 het best aardig (alleen infotainment crasht zo nu dan en soms gaan er weer allerlei onzinlampjes branden) maar deze laatste storing is gevaarlijker!
Yo, dat is leip! Gelukkig niet meegemaakt.

Vermoed dat je een storing in je versnelling-selector hebt, daar hebben velen hier al storing op gehad.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ben zojuist even bij Van Udenhout Eindhoven iets uit m'n ID3 gaan halen en daar met de monteur gesproken die al 2,5 week met de update bezig is. Probleem is dat de update netjes tot aan het einde doorloopt, alleen helemaal aan het einde krijgt ie geen groen vinkje op het motorregelapparaat. Auto geeft dan ook een waarschuwing daarvoor op 't dashboard. Nu in afwachting van PON voor goedkeuring motorregelapparaat vervangen. Ben benieuwd.

Staat daar overigens ook een ID3 met storing op airbagregelapparaat, of is dat die van iemand van hier?

[ Voor 11% gewijzigd door FlowDesign op 04-08-2022 14:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Morgenvroeg ga ik rijden in een ID.4. Dat komt omdat er geen ID.5 beschikbaar is om mee te rijden, wel om te bekijken in de showroom. Twijfel momenteel tussen een Q4 etron en een ID.5. Beide modellen vind ik mooi al vind ik de neus van de etron mooier.

Wil er niks over vragen ofzo ,maar het gewoon even aan jullie mededelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Mijn ID.3 staat nog op softwareversie 0792, oftewel 2.1.

Ik vermoed dat alle communicatie over de update naar 2.3 (en eventueel 2.4) naar de vorige berijder is gegaan.

Nou word ik nog niet heel wild van wat ik hier allemaal lees over de updates (zeker aangezien ik tot nu toe een probleemloos exemplaar lijk te hebben getroffen) maar wat is de beste tactiek om toch mee te gaan in de nieuwe versies, mocht ik die sprong alsnog willen wagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
JB076 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:40:

Ik vermoed dat alle communicatie over de update naar 2.3 (en eventueel 2.4) naar de vorige berijder is gegaan.

Nou word ik nog niet heel wild van wat ik hier allemaal lees over de updates (zeker aangezien ik tot nu toe een probleemloos exemplaar lijk te hebben getroffen) maar wat is de beste tactiek om toch mee te gaan in de nieuwe versies, mocht ik die sprong alsnog willen wagen?
Gewoon een afspraak voor september/oktober inplannen bij je lokale dealer voor de 2.4 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Denk dat ik dat maar doe ja. Wellicht te combineren met de bandenwissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRqAxRfxSXDMUpjBOiluAilGEf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTqFhIYXlL8yXD1zwrAPMrUh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:42
(jarig!)
Mijn ID.3 schoot laatst op de snelweg met 100 km/u vanzelf van D naar N en reageerde niet meer op de knop om deze weer in D te zetten. Gelukkig kon ik de auto veilig naar de vluchtstrook laten uitrollen. Eenmaal op de vluchtstrook kon ik de auto in P zetten en daarna deed D het ook weer. Sindsdien hapert D wel af en toe, ik krijg het gevoel dat deze weer zomaar uit D naar N kan schieten. Auto staat nu bij a-point. Zijn er meer ID berijders die dit hebben meegemaakt?
2 keer zelfs.. Ergens begin/midden 2021 is de versnellingswitch vervangen, en een paar weken geleden stond ie volledig gebrickt bij de P+R de Uithof in Den Haag. Blijk dat VW nu ook een verbeterde versie van de schakelaar heeft gemaakt.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 21:39
De 3.0 update in Nederlands is nu ook volledig online (ik dacht niet dat ie tot nu toe volledig was maar verkorte versie met tekst ala "hou deze pagina in de gaten ... maar ik kan me vergissen):

https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-3-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:11
KaiseRRuby schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:39:
Morgenvroeg ga ik rijden in een ID.4. Dat komt omdat er geen ID.5 beschikbaar is om mee te rijden, wel om te bekijken in de showroom. Twijfel momenteel tussen een Q4 etron en een ID.5. Beide modellen vind ik mooi al vind ik de neus van de etron mooier.

Wil er niks over vragen ofzo ,maar het gewoon even aan jullie mededelen.
Ik vind de Audi mooier, maar wat voor prijsverschil moet ik aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:27
Ja ja... de ID.4 staat weer op de oprit!

Naast module 5F is ook de OCU module (online communication unit) vervangen. Waarom dat niet al meteen duidelijk was snap ik niet, de SOS storing gaf dat volgens mij wel "goed genoeg" aan.

Update staat er ook op. Flesje wijn van de dealer en dank voor het geduld.

Nog wel gevraagd waarom de andere dealer bij wie ik het probleem in eerste instantie gemeld had niet ook de module(s) kon vervangen, lastig verhaal, maar zij kunnen niet inzien wat de dealer voor communicatie met de fabriek heeft gehad.

Iemand ervaring of ik hier nog een soort van vergoeding voor kan regelen via de PON privé lease club? Heb 3 maanden behoorlijk veel functionaliteit gemist.

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gappendaal
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-08 15:34
x-RaY99 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:23:
Ja ja... de ID.4 staat weer op de oprit!

Naast module 5F is ook de OCU module (online communication unit) vervangen. Waarom dat niet al meteen duidelijk was snap ik niet, de SOS storing gaf dat volgens mij wel "goed genoeg" aan.

Update staat er ook op. Flesje wijn van de dealer en dank voor het geduld.

Nog wel gevraagd waarom de andere dealer bij wie ik het probleem in eerste instantie gemeld had niet ook de module(s) kon vervangen, lastig verhaal, maar zij kunnen niet inzien wat de dealer voor communicatie met de fabriek heeft gehad.

Iemand ervaring of ik hier nog een soort van vergoeding voor kan regelen via de PON privé lease club? Heb 3 maanden behoorlijk veel functionaliteit gemist.
Je hebt toch een fles wijn gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:27
gappendaal schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:25:
[...]

Je hebt toch een fles wijn gekregen?
Misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar het gaat niet om de 11 dagen durende update (met vervangen van onderdelen).
Maar om de 3 maanden dat het in totaal moet duren tot er eindelijk door een andere dealer actie word ondernomen (en onderdelen vervangen worden).

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
juanpabloo schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:02:
[...]

Ik vind de Audi mooier, maar wat voor prijsverschil moet ik aan denken?
Een Q4 etron 40 Launch Edition Advanced Plus zit rond de 65k. De ID.5 GTX zit rond de 60k. Dat is dus niet zoveel. Komt wel vooral omdat die Launch Edition veel opties heeft die je normaal los er bij moet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:57:
[...]k

Een Q4 etron 40 Launch Edition Advanced Plus zit rond de 65k. De ID.5 GTX zit rond de 60k. Dat is dus niet zoveel. Komt wel vooral omdat die Launch Edition veel opties heeft die je normaal los er bij moet kopen.
Ik heb zelf een ID.4 besteld, maar als het je om uiterlijk gaat ook, heb je al eens gekeken naar de Enyaq Coupe die net uit is?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:11
DiGiDoG schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:00:
De 3.0 update in Nederlands is nu ook volledig online (ik dacht niet dat ie tot nu toe volledig was maar verkorte versie met tekst ala "hou deze pagina in de gaten ... maar ik kan me vergissen):

https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-3-0
Toch 2 vragen omdat ik wisselende verhalen las:
- id3 first 58 KWh: gaat die nu ook naar Max 130 kW, dus verbeterde laadcurve?
- navigatie naar laadpaal: beter kun je filteren op wel/niet snelladers, anders blijft ‘t waardeloos. Weet iemand dit? In het 3.0 plaatje vind ik nog steeds de wijze waarop ze die laadpalen in de stapsgewijze route-indicatie aangeven enorm onduidelijk en ontzettend counterintuitief.

Status en locatie auto in de app is wel echt top, als dat gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Ik ben een ID.3 first rijder van het eerste uur en heb alle problemen met de eerste software met veel gedoe doorstaan. De auto is regelmatig en langdurig bij de dealer geweest. Het laatste jaar deed mijn ID.3 het best aardig (alleen infotainment crasht zo nu dan en soms gaan er weer allerlei onzinlampjes branden) maar deze laatste storing is gevaarlijker!
Klinkt als de bekende defecte selector hendel. Ik gok dat ze die vervangen en dat het issue dan opgelost is.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
De ID.4 werkt ook met de meest noordelijke lader van het vasteland in de UK.
Ben momenteel in John o' Groats (Schotland) en ga morgen weer verder met de north coast 500 rondreis (wat een uitdaging is met laden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwVGvvTnWO0ICUlfv8MpQ0pz8R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cytm7Jq2dkGo9F4L4VuRgsQp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOnRxE_u15lNL5UrNjPUhkCEciE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0qiOQZN6uJ0g2OGwguAoFG0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door N0EL op 04-08-2022 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:27
N0EL schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:42:
Ben momenteel in John o' Groats (Schotland) en ga morgen weer verder met de north coast 500 rondreis (wat een uitdaging is met laden)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top zeg, heel benieuwd naar je ervaringen. Noord Schotland en enkele eilanden staan op het programma voor volgend jaar met de ID.3first. Veel plezier!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, van 50kWtje naar 50kWtje? Vergeet niet een tosti te halen in Durness bij Cheese N Toasted :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
JB076 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:40:

Ik zit in dezelfde situatie en heb zelf een afspraak ingepland bij de dealer voor vervanging van de batterij en update naar 2.4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
x-RaY99 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:23:
Bij PON? Nou, veel succes daarmee :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! En ook nog mooi weer erbij :)

Ook een rondje gegolfd toevallig? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:27
FlowDesign schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:35:
[...]

Ten westen van Durness ligt Durness Golfclub, 9 holes waarvan de laatste heel spectaculair is. De meest noordelijke golfcourse van de UK.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:01
SiNaga schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:07:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie en heb zelf een afspraak ingepland bij de dealer voor vervanging van de batterij en update naar 2.4.
Bij ook dezelfde situatie en ook zojuist een afspraak ingepland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
Hup, 2de update in 2 dagen. Alleen nu via Arval zelf...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6Tbm4pvddYgI3XuISPvKkHTEOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjGhLp9Xxs08TMly6T7K0jcV.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat goed zo 🙂

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• N0EL
FlowDesign schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:35:
[...]

Nee. Ik speel geen golf. Ik heb gezien wat het gegaan heeft met mijn ouders.
Helemaal verslaaft aan het spelletje (ze wonen ook nog eens in Schotland)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• N0EL
_eLMo_ schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:56:
[...]

Nice, van 50kWtje naar 50kWtje? Vergeet niet een tosti te halen in Durness bij Cheese N Toasted :9~
Yep. Van 50 naar 50, en soms bij de Tesco gratis aan de 22 (in ons geval 11) kW lader.
Podpoint (app) en de Charge Place Scotland (app EN RFID kaart) zijn momenteel het meest gebruikt.
In Engeland hem ik 1 keer moeten laden met instavolt (app)
Bedankt voor de tosti tip. Die ga ik zeker doen. Foto komt nog!

[ Voor 6% gewijzigd door N0EL op 04-08-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
PeGys schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:10:

[Afbeelding]

Gaat goed zo 🙂
Bizar zeg, ik zat ook nog even naar de google sheet te kijken, heb je bijzondere opties besteld? Ik heb echt onzettend geluk gehad met mijn ID.4 bestelling :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Very nice! Gaat de goede kant op met de laatste paar posts :). Mooie foto's! Ben zelf ook toevallig serieus aan het kijken naar de North Coast 500 inclusief wat golfbanen :P

Ik zie graag nog een update of wat tips als je daar zin aan hebt! Hoe gaat het links rijden je af met een NL auto? Verdere tips mbt routeplanning of overnachtingsopties?

Goede vakantie nog!

P.s. ik kan me voorstellen dat dit op een gegeven moment of topic gaat, dan wellicht via DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:47
PeGys schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:10:

[Afbeelding]

Gaat goed zo 🙂
Helaas ook vandaag bericht gehad van Arval😒
Week 40 -> 44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
spencer_830 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:49:
[...]

Helaas ook vandaag bericht gehad van Arval😒
Week 40 -> 44
Vind dat nog vrij ok.

Bij mij op 2 dagen van week 36 -> 46 -> 50. Weet niet wat er zo speciaal is aan mijn configuratie dat die plots even 14 weken verschuift... Misschien had ik meer opties moeten nemen, had die er misschien sneller geweest...

Nuja, las vandaag dat een EV6 bestellen een wachttijd heeft van gemiddeld 28 maanden. Dan kan ik met 14 weken nog wel leven. Ik wacht nu toch al zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Zijn er hier meer waarvan hun ID4 voorkeuren niet onthoud zoals sfeer kleuren of eco stand etc? Soms krijg ik ook de melding als ik het aangepast heb dat hij nieuwe settings heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:47
PeGys schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:09:
[...]

Vind dat nog vrij ok.

Bij mij op 2 dagen van week 36 -> 46 -> 50. Weet niet wat er zo speciaal is aan mijn configuratie dat die plots even 14 weken verschuift... Misschien had ik meer opties moeten nemen, had die er misschien sneller geweest...

Nuja, las vandaag dat een EV6 bestellen een wachttijd heeft van gemiddeld 28 maanden. Dan kan ik met 14 weken nog wel leven. Ik wacht nu toch al zo lang.
Maar ja, hoe groot is de kans dat hij in week 50 wel geleverd wordt, bij mij schuift het ook steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
spencer_830 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:12:
[...]

Maar ja, hoe groot is de kans dat hij in week 50 wel geleverd wordt, bij mij schuift het ook steeds op.
De kans is sjah... beetje schrodinger's kat verhaaltje. Zeer groot en zeer klein zolang er niets bevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Vreemd genoeg is die van mij juist twee weken naar voren gehaald deze week naar week 44. ID.4 besteld op 30-05. Een 175PK variant maar, maar dan weer wel bijna full options (63k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
_eLMo_ schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:18:
Vreemd genoeg is die van mij juist twee weken naar voren gehaald deze week naar week 44. ID.4 besteld op 30-05. Een 175PK variant maar, maar dan weer wel bijna full options (63k).
Mijne is ook een 175PK variant, voor Broekhuis Alkmaar was dit de eerste misschien krijgen deze voorrang op het moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:37

Termy

valt er nog wat te fragge?

FlowDesign schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:35:
Ben zojuist even bij Van Udenhout Eindhoven iets uit m'n ID3 gaan halen en daar met de monteur gesproken die al 2,5 week met de update bezig is. Probleem is dat de update netjes tot aan het einde doorloopt, alleen helemaal aan het einde krijgt ie geen groen vinkje op het motorregelapparaat. Auto geeft dan ook een waarschuwing daarvoor op 't dashboard. Nu in afwachting van PON voor goedkeuring motorregelapparaat vervangen. Ben benieuwd.

Staat daar overigens ook een ID3 met storing op airbagregelapparaat, of is dat die van iemand van hier?
Niet die van mij iig, die staat bij Muntstad in Utrecht. De unit is 27/7 besteld en vooralsnog niks gehoord.. blij dat ik een leen ID.3 heb want de afgelopen lange tripjes had ik niet in de polo willen doen hehe.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 18:44
TWFpa2Vs schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:12:
Zijn er hier meer waarvan hun ID4 voorkeuren niet onthoud zoals sfeer kleuren of eco stand etc? Soms krijg ik ook de melding als ik het aangepast heb dat hij nieuwe settings heeft?
Kleurtjes zijn nog nooit gereset op mijn ID.3. Wel een aantal keer m'n "individual" mode settings (drive, steering, climate, etc. op eco/comfort/sport) kwijtgeweest; die stonden dan ineens allemaal op "comfort".

Vermoedelijk gebeurde dit nadat ik infotainment moest herstarten, maar dat is maar een keer of 2 nodig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:08
TWFpa2Vs schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:12:
3.0? dan moet je die optie in weconnectid uitzetten.
weconnectid heeft voor 3.0 een optie om de settings tussen meerdere auto's te synchroniseren of i.d.
met als gevolg dat de cloud de settings van de auto telkens weer overschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
sl1000 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:42:
[...]

3.0? dan moet je die optie in weconnectid uitzetten.
weconnectid heeft voor 3.0 een optie om de settings tussen meerdere auto's te synchroniseren of i.d.
met als gevolg dat de cloud de settings van de auto telkens weer overschrijft.
in de auto of online, kan in mijn account de optie nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
Kan je bij elke uitvoering het gedeelte "welkom bestuurder" wijzigen?

ik kan namelijk op mijn ID.3 niks over accounts vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman39
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:45
Zijn de Order- en levertijdensheet van de ID3 niet interessant meer daar alle ID3 bestellingen verwijderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander023
  • Laatst online: 07-08-2022
PB1983 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:28:
[...]

2 keer zelfs.. Ergens begin/midden 2021 is de versnellingswitch vervangen, en een paar weken geleden stond ie volledig gebrickt bij de P+R de Uithof in Den Haag. Blijk dat VW nu ook een verbeterde versie van de schakelaar heeft gemaakt.
Was dit ook tijdens het rijden gebeurd? Volgens de dealer zijn daar geen gevallen van bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
DevonS schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:59:
Kan je bij elke uitvoering het gedeelte "welkom bestuurder" wijzigen?

ik kan namelijk op mijn ID.3 niks over accounts vinden..
Pas bij 3.0 software. Nu nog niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander023
  • Laatst online: 07-08-2022
_eLMo_ schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:44:
[...]

Wow, heftig. Op welke software versie zat je? Kreeg je nog een foutmelding in beeld ergens?
Ik kan softwareversie nu niet meer nagaan, dealer heeft inmiddels een update uitgevoerd.

De auto gaf bij het tijdens het rijden in neutraal schieten GEEN foutmelding! Dat terwijl deze ID.3 telkens allerlei foutmeldingen geeft als er niets aan de hand is🤣 Is er echt wat aan de hand: geen melding.

En de vraag is of het de selectorknop van de versnellingsbak is, het leek ook wel of de computer even vastgelopen was. Dealer kan uiteraard niets vinden en zijn er eindeloos mee aan het proefrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:04
Joris748 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:09:
[...]

Thx, heb hem gevonden. Hij kan verticaal in twee standen. Bovenin is alleen 12v met contact aan, onderin met permanent 12v.
Weet dan iemand ook welke accu ik leeg trek wanneer ik de koelkast aan laat in de auto.?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
Termy schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

Niet die van mij iig, die staat bij Muntstad in Utrecht. De unit is 27/7 besteld en vooralsnog niks gehoord.. blij dat ik een leen ID.3 heb want de afgelopen lange tripjes had ik niet in de polo willen doen hehe.
Wow, dus die staat er dan na het weekend zo ongeveer drie weken als ik met niet vergis. Heftig :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mijn ID.4 Pro is vandaag zonder issues voorzien van een nieuwe accu en software 2.4 door de dealer :)

De leen Polo was op zich best prima maar na 200km daarin gereden te hebben weet je wel meteen weer wat een heerlijke auto de ID.4 is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001

Termy

valt er nog wat te fragge?

SiNaga schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:06:
[...]

Wow, dus die staat er dan na het weekend zo ongeveer drie weken als ik met niet vergis. Heftig :/
Yep.. dinsdag 3 weken. Ik werd vanmiddag nog gebeld dus ik dacht dat het onderdeel er eindelijk is maar helaas, hij belde me om m'n Upje te upgraden naar een T-Roc of zo, maar bleek de verkeerde aan de lijn te hebben, aangezien ik dus al de ID.3 te leen heb. Ik heb nog even doorgevraagd en degene die hij had moeten bellen heeft ook een probleem met het airbagsysteem. Blij dat ik al vroeg aan de bel trok en dus met een ID.3 1st Plus leenauto rondrij hehe. Dat maakt het op zich geen ramp, hoewel ik uiteraard liever gewoon m'n eigen auto weer had gehad.

Maar helaas nog geen uitzicht op levering van het onderdeel.. :/

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
SiNaga schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:06:
[...]

Mijne ook, vanaf aankomende maandag.

Maar ik vind 't niet zo erg. Rijd nu gratis kilometers in een Enyaq :D

Alleen zodra m'n Mustang Mach E er is wil ik m'n ID3 wel graag terug hebben om 'm te verkopen :')

[ Voor 25% gewijzigd door FlowDesign op 06-08-2022 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:42
(jarig!)
Sander023 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:19:
[...]

Was dit ook tijdens het rijden gebeurd? Volgens de dealer zijn daar geen gevallen van bekend...
Bij de eerste keer wel, toen een paar keer tijdens rijden gehad, inclusief wat storingsmeldingen. Maar heb het idee dat er tussen dealers weinig aan kennisdeling gedaan wordt.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:18

mhe59

ID.5 Pro Performance

Simply1337 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:09:
[...]

Ik was weer een halfjaar stuk op navi-versie 21.9.

Dacht ga de bovenstaande methode doen door offline navi-map te downloaden, te plakken op je root van je usb-stick en pluggen maar.

Na eerste week en uren rijden. geen update of verschil.
Tweede week heb ik bestand uitgepakt in root van usb stick en zo verbonden... ook niks.

eergisteren heb ik mijn infotainment gereset en dus weer alles goed moet zetten en mijn we connect id app weer moest verbinden etc. En ja hoor, binnen 8 uur was het van 21.9 naar 22.3. :/

dus ja, geen idee. online was auto altijd verbonden, maar dit gebeurt me de tweede keer dat ik een volledige reset moet uitvoeren om navi map up-to-date te krijgen.
Dat is raar, de laatste versie die je vandaag kan downloaden daar staat wel 2022-06 bij, maar is van 30 november 2021 🤔 hoe zit dan dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
mhe59 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:18:
[...]

Dat is raar, de laatste versie die je vandaag kan downloaden daar staat wel 2022-06 bij, maar is van 30 november 2021 🤔 hoe zit dan dan ?
Dat viel mij ook op toen ik het tar-bestand uitpakte; de aanmaakdata van bestanden en mappen liggen verder in het verleden.
Nu heb ik begrepen dat deze kaarten van Here zijn en dan leg ik de link naar het systeem dat citroën ook gebruikte. Daar liepen de kwartaalupdates ook altijd een paar maanden achter:
New GPS Map 2021-2 Edition

Dit downloadbaar product bevat editie Q4/20 van de kaartupdate voor uw Touchscreen 7' Europe 2021-2 voor Benelux
https://citroen.navigatio...02C/nl_NL/CitroenEMEA/EUR

Het lijkt er op dat ze aardig wat tijd nodig hebben om aangepaste of nieuwe data te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
SiNaga schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

Dat viel mij ook op toen ik het tar-bestand uitpakte; de aanmaakdata van bestanden en mappen liggen verder in het verleden.
Nu heb ik begrepen dat deze kaarten van Here zijn en dan leg ik de link naar het systeem dat citroën ook gebruikte. Daar liepen de kwartaalupdates ook altijd een paar maanden achter:

[...]

https://citroen.navigatio...02C/nl_NL/CitroenEMEA/EUR

Het lijkt er op dat ze aardig wat tijd nodig hebben om aangepaste of nieuwe data te verwerken.
Oh, wist niet dat er .here maps gebruikt werden. Is in het beheer van Nokia en werd zowat als basic nav gebruikt op Windows Phone. Best solide map aanbieder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
PeGys schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:12:
[...]

Oh, wist niet dat er .here maps gebruikt werden. Is in het beheer van Nokia en werd zowat als basic nav gebruikt op Windows Phone. Best solide map aanbieder wel.
Officiële publicaties kan ik niet vinden, ik trek wel de conclusie wanneer ik op meinID discussies lees

https://www.meinid.com/thread/2576-heremaps-webinar/

Thema: Aktualität der Karten
Die Aktualität der Karten in unseren ID.x hat mit dem aktuellen Stand der Karten bei HereMap nur bedingt etwas zu tun. Je nach Hersteller werden die Infos aus der aktuellen Core-Map (das ist die Karte, die nur HereMaps für die Bearbeitung sieht) oft wesentlich seltener übernommen. Der Präsentator hat davon erzählt, dass es sogar einen Autohersteller gab, der pro Jahr nur ein einziges Mal die aktuelle Version gezogen hat. Die Autohersteller überarbeiten Ihre Karten ja nochmals

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Heb er lang over nagedacht en ben ook erg aan het twijfelen geweest maar zodra ik het op mijn werk rond heb wil ik een ID.5 GTX bestellen. Dat terwijl ik in mijn hoofd al om was voor een Audi Q4 etron. Hierbij mijn overwegingen:

- De modellen staan beide op dezelfde basis. Topmodel van de VW is de ID.5 GTX. Dan heb je de beste motor, 220kw 299pk AWD. Topmodel van de audi is de 50 etron quattro. Exact dezelfde motor en specs. Alleen 11k duurder in de basis uitvoering.

- Om het goed te vergelijken heb je eigenlijk deze twee opties:
  1. De GTX met Assistance Pakket Plus (voor achteruitrij camera en automatische kofferklep enzo) en Design Pakket Plus (voor panodak) en een warmtepomp. Zit je op 64,5k. Heb je dus die dikke motor met AWD, 0-100 in 6.2sec.
  2. De Audi etron 40 S edition. Motor: 150kw, RWD, 0-100 in 8.4sec. Geen Pano.
Bij beide zit je dan rond de 65k. Ik vind de Audi qua gevoel meer premium en de VW wat meer futuristisch. Daar moest ik flink aan wennen.

Nu ben ik er wel over uit dat ik liever de VW heb dan de Audi.
  1. De motor vind ik een belangrijke reden plus de AWD;
  2. De opties die bij de VW standaard in de GTX uitvoering zitten;
  3. De software van de VW lijkt momenteel stukken beter dan de Audi;
  4. De VW zou leverbaar moeten zijn in week 4, terwijl de Audi leverbaar is in Augustus 2023
Ik zou overigens kiezen voor deze versie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhfuPMVgKSx4AST3z0Zf7k4atPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BQSxLSEwDQxPCawf6YLsvhiL.png?f=fotoalbum_large

Met de opties:

- Design Pakket Plus
- Assistance Pakket Plus
- Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 22:43
KaiseRRuby schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:09:
Heb er lang over nagedacht en ben ook erg aan het twijfelen geweest maar zodra ik het op mijn werk rond heb wil ik een ID.5 GTX bestellen. Dat terwijl ik in mijn hoofd al om was voor een Audi Q4 etron. Hierbij mijn overwegingen:

- De modellen staan beide op dezelfde basis. Topmodel van de VW is de ID.5 GTX. Dan heb je de beste motor, 220kw 299pk AWD. Topmodel van de audi is de 50 etron quattro. Exact dezelfde motor en specs. Alleen 11k duurder in de basis uitvoering.

1. De GTX met Assistance Pakket Plus (voor achteruitrij camera en automatische kofferklep enzo) en Design Pakket Plus (voor panodak) en een warmtepomp. Zit je op 64,5k. Heb je dus die dikke motor met AWD, 0-100 in 6.2sec.
Bij beide zit je dan rond de 65k. Ik vind de Audi qua gevoel meer premium en de VW wat meer futuristisch. Daar moest ik flink aan wennen.

4. De VW zou leverbaar moeten zijn in week 4, terwijl de Audi leverbaar is in Augustus 2023

[Afbeelding]

Met de opties:

- Design Pakket Plus
- Assistance Pakket Plus
- Warmtepomp
Ik snap je redenering. Zelf was ook ook overtuigd dat het de Audi moest worden. Maar na een testrit was deze veel te plastic fantastic en inderdaad 10+ K duurder... uiteindelijk ben ik dan voor de Skoda Enyaq gegaan (sorry beste ID-mensen). Is die nog in je zoektocht mee genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
ZeroNL schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:56:
[...]

Ik snap je redenering. Zelf was ook ook overtuigd dat het de Audi moest worden. Maar na een testrit was deze veel te plastic fantastic en inderdaad 10+ K duurder... uiteindelijk ben ik dan voor de Skoda Enyaq gegaan (sorry beste ID-mensen). Is die nog in je zoektocht mee genomen?
De Enyaq coupe? Dat is ook een hele mooie auto 😋

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Jakkie takkie schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:04:
[...]

De Enyaq coupe? Dat is ook een hele mooie auto 😋
Dat is een prachtige wagen, maar niet in die RS uitvoering. Dan voel ik me weer een jongen van 18. En helaas is de 4x4 motor alleen beschikbaar op de RS uitvoering.

Edit: ik wilde eigenlijk @ZeroNL quoten.

[ Voor 6% gewijzigd door KaiseRRuby op 06-08-2022 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeGys
KaiseRRuby schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:09:

[Afbeelding]

Met de opties:

- Design Pakket Plus
- Assistance Pakket Plus
- Warmtepomp
Reden dat ik geen Q4 Etron nam is inderdaad ook vooral de meerprijs voor in mijn ogen lelijke neus, met een nutteloos stuk plastiek dat een grille moet voorstellen, de achterzijde die zeker bij de coupe versie een pak lelijker is dan bij de VW's en naar mijn inziens, een infotainment systeem dat gewoon hetzelfde is als dat van een 8 jaar oude audi, met een extra menutje voor de batterij.

Het digital dash is wel leuk, maar ook weer de versie van 8 jaar geleden.

Dan voelt het infotainment systeem van VW, ook al laggy en onvolledig, een stuk moderner aan.

Ik heb beiden testgereden en uiteindelijk snel naar de ID.4 gegaan.
Ik heb het niet zo voor aflopende daklijnen op een SUV, laat staan een SUV in het algemeen maar da's een ander verhaal.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
PeGys schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:12:
[...]

Reden dat ik geen Q4 Etron nam is inderdaad ook vooral de meerprijs voor in mijn ogen lelijke neus, met een nutteloos stuk plastiek dat een grille moet voorstellen, de achterzijde die zeker bij de coupe versie een pak lelijker is dan bij de VW's en naar mijn inziens, een infotainment systeem dat gewoon hetzelfde is als dat van een 8 jaar oude audi, met een extra menutje voor de batterij.

Het digital dash is wel leuk, maar ook weer de versie van 8 jaar geleden.

Dan voelt het infotainment systeem van VW, ook al laggy en onvolledig, een stuk moderner aan.

Ik heb het niet zo voor aflopende daklijnen op een SUV, laat staan een SUV in het algemeen maar da's een ander verhaal.
Precies mijn overwegingen, plus dat ik specifiek voor de Pro Performance ben gegaan omdat ik het blauwe ‘leder’ met rode stiksels van de gtx echt heel lelijk vind. Daarnaast vond ik de voorbumper van de ID.5 Pro vele male mooier.

Vandaag mijn ID.5 opgehaald en wat ben ik blij met mijn keuze 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuuIMz5qyb8LpqiT--5HYutu6tA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxZkxNz7ikFFja2doPQEp5mF.jpg?f=fotoalbum_large

betere foto’s volgen nog maar hier een eerste indruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:03
SiNaga schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:48:

Nu heb ik begrepen dat deze kaarten van Here zijn en dan leg ik de link naar het systeem dat citroën ook gebruikte. Daar liepen de kwartaalupdates ook altijd een paar maanden
Ah, de data komt van HERE. Dat verklaart waarom een rotonde hier die al meer dan drie jaar klaar is niet op de navigatie staat. Hij komt werkelijk op iedere andere naviaanbieder al een paar jaar voor, maar ik zie nu dat hij inderdaad ook nog niet op HERE staat…

8)7

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dan help je ze toch een handje? https://mapcreator.here.com/ :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Ik wist niet dat dat kon, dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Vighu schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 00:18:
[...]

Precies mijn overwegingen, plus dat ik specifiek voor de Pro Performance ben gegaan omdat ik het blauwe ‘leder’ met rode stiksels van de gtx echt heel lelijk vind. Daarnaast vond ik de voorbumper van de ID.5 Pro vele male mooier.

Vandaag mijn ID.5 opgehaald en wat ben ik blij met mijn keuze 8)

[Afbeelding]

betere foto’s volgen nog maar hier een eerste indruk!
Voorbumper ID.5 is inderdaad een step-up tov de ID.4. Oogt een stuk sportiever en agrassiever, waar de ID.4 wat braver oogt.

In all gevallen vind ik de neus van de ID.4/5 wel mooier dan bijvoorbeeld een Q4 E-tron vanwege het gemis van "grille wannabee". Bij de Enyac stoort het minder, tenzij je de discobal versie ervan neemt, dan benadruk je hem gewoon teveel.

De ID.4/5 komt gewoon weg met een volledig gesloten voorbumper, daar waar het waarschijnlijk zeer vreemd oogt als je dit zou doen bij de Q4 en Enyac.

In alle geval, veel plezier met je ID.5 en veel veilige km's gewenst !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Gedaan, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we dit op de VW navi terugzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PeGys schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 09:56:
[...]

Voorbumper ID.5 is inderdaad een step-up tov de ID.4. Oogt een stuk sportiever en agrassiever, waar de ID.4 wat braver oogt.

In all gevallen vind ik de neus van de ID.4/5 wel mooier dan bijvoorbeeld een Q4 E-tron vanwege het gemis van "grille wannabee". Bij de Enyac stoort het minder, tenzij je de discobal versie ervan neemt, dan benadruk je hem gewoon teveel.

De ID.4/5 komt gewoon weg met een volledig gesloten voorbumper, daar waar het waarschijnlijk zeer vreemd oogt als je dit zou doen bij de Q4 en Enyac.

In alle geval, veel plezier met je ID.5 en veel veilige km's gewenst !
Ik vind de hele voorkant van de Q4 ook een beetje raar. Het lijkt net alsof ie al een frontale botsing gehad heeft en de neus te kort is, een soort rijdende blob.
De neus van de ID4 en 5 vind ik ook mooier, maar de neus van de Enyaq vind ik ook minstens net zo mooi. Enyaq oogt zelfs sportiever. Alleen de achterkant van de Enyaq vind ik niet zo mooi, beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er toevallig al pioniers die de 3.0 ‘e-navigatie’ hebben gebruikt om op reis te gaan in het buitenland? Ik lees vrij weinig over ervaringen daarover, en ben benieuwd of het al een vervanger is voor ABRP, of dat dat nog te voorbarig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik zie net dat mijn afspraak voor de update gepland staat voor 08-08-22 08:00 tot 03-10-22 17:00. Ik weet niet wat ze allemaal van plan zijn te updaten maar ik hoop toch echt dat ik hem conform telefonische afspraak dezelfde dag nog op kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Vaelin schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:04:
Ik zie net dat mijn afspraak voor de update gepland staat voor 08-08-22 08:00 tot 03-10-22 17:00. Ik weet niet wat ze allemaal van plan zijn te updaten maar ik hoop toch echt dat ik hem conform telefonische afspraak dezelfde dag nog op kan halen
Dat weet je nooit van tevoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Verwijderd schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:58:
Zijn er toevallig al pioniers die de 3.0 ‘e-navigatie’ hebben gebruikt om op reis te gaan in het buitenland? Ik lees vrij weinig over ervaringen daarover, en ben benieuwd of het al een vervanger is voor ABRP, of dat dat nog te voorbarig is.
Hier wel 3.0 maar nog geen verre (buitenlandse) reis kunnen maken om dit uit te testen. Werkt apple maps navigatie ook al op de cockpit op eerdere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
TWFpa2Vs schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 00:30:
[...]

Hier wel 3.0 maar nog geen verre (buitenlandse) reis kunnen maken om dit uit te testen. Werkt apple maps navigatie ook al op de cockpit op eerdere versies?
Nee, helaas niet.. Cockpit monitor kan je naar mijn weten te weinig mee.

Als je bijvoorbeeld naar de VW polo kijk met virtual display dan oogt dan zoveel praktischer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

DevonS schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:04:
[...]

Nee, helaas niet.. Cockpit monitor kan je naar mijn weten te weinig mee.

Als je bijvoorbeeld naar de VW polo kijk met virtual display dan oogt dan zoveel praktischer..
Zeker wel. Apple maps werkt gewoon op de cockpit. Voor android werken google maps en waze naar horen zeggen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:27
FlowDesign schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:25:
[...]

Ga je dan camperen ofzo dat er zoveel spullen mee moeten?
Nee alsjeblieft niet. Maar als je met twee volwassenen en drie pubers twee weken op vakantie gaat dan gaat er echt meer mee dan in de ID4 past. Als huurauto hadden we nu een Citroen Grand C4 Spacetourer en die hadden we tot het dak vol. Handdoeken, wandelschoenen, kleding, toilettassen voor drie dames, etc.
Als we een midweekje weggaan in NL dan nemen we wel de ID4 en dan gebruik ik m'n dakkoffer, maar dan neem je vaak ook eten mee.
Daarom heb ik een trekhaak gekocht voor de ID4, op den duur wil ik er wel mee op zomervakantie en dan is een trekhaakbox beter voor de actieradius dan een dakkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

KrlGl schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:21:
[...]

Gedaan, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we dit op de VW navi terugzien
Lekker bezig, ben ook benieuwd. :Y

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
AkroBatik schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:31:
[...]

Zeker wel. Apple maps werkt gewoon op de cockpit. Voor android werken google maps en waze naar horen zeggen.
dit klopt. ALLEEN apple maps werkt op ios anders behoudt je een zwarte scherm

op android werkt zo n beetje elk navigatie app.

voor beide geldt. ID.licht werkt niet met externe navi apps.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
En de HUD, werkt die ook goed met Apple Maps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
_eLMo_ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:57:
En de HUD, werkt die ook goed met Apple Maps?
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
AkroBatik schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:31:
[...]

Op het kleine beeldschermpje recht voor je?
Als dat zo is dan maak ik mijn excuses, ik dacht namelijk van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Hier een ID.4 met versie 2.3 van de software.

Ja, met Apple CarPlay zie je de aanwijzingen ook op het cockpit schermpje bij het gebruik van Apple Kaarten. Bij Apple Carplay icm Google Maps blijft dat deel van het schermpje leeg.

En, zoals te verwachten, werkt Android Auto icm Google Maps ook met het cockpit schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
DevonS schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Op het kleine beeldschermpje recht voor je?
Als dat zo is dan maak ik mijn excuses, ik dacht namelijk van niet..
Alleen de jnstructies, niet een full map zoals op VW Active Info Display cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
_eLMo_ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:08:
[...]

Alleen de jnstructies, niet een full map zoals op VW Active Info Display cockpit.
Ik hoop dat Apple Carplay binnenkort z'n update uitvoert. Het schijnt namelijk heel je infotainment over te kunnen nemen.

YouTube: Apple announces updates to CarPlay with iOS 16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:27
PeGys schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:12:
[...]

Hier bijna hetzelfde. Alledrie gereden. Enyaq, ID4 en Q4. Uiteindelijk voor de ID4 gekozen omdat die beschikbaar was en toch ook de mooiste buitenkant heeft. Wat mij opviel aan de Q4 is dat ik de binnenkant kleiner vond dan de andere twee. Het moeten dezelfde auto's zijn maar ik kon in de Q4 niet achter mezelf zitten en in de Enyaq en ID4 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoT85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-07 11:44
DevonS schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

Ik hoop dat Apple Carplay binnenkort z'n update uitvoert. Het schijnt namelijk heel je infotainment over te kunnen nemen.

Op 3:15 zie je de fabrikanten die volgens Apple van plan zijn dit al te implementeren. Volkswagen is nergens te zien. Audi en Porche wel dus wellicht dat VAG er eerst mee aan de slag gaat bij deze automerken.

Ga er maar niet vanuit dat dit na de update van carplay ook allemaal direct werkt.
Zou voor Volkswagen overigens wel een manier zijn om snel van een hoop problemen qua infotainment af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
MarcoT85 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:37:
[...]

Op 3:15 zie je de fabrikanten die volgens Apple van plan zijn dit al te implementeren. Volkswagen is nergens te zien. Audi en Porche wel dus wellicht dat VAG er eerst mee aan de slag gaat bij deze automerken.

Ga er maar niet vanuit dat dit na de update van carplay ook allemaal direct werkt.
Zou voor Volkswagen overigens wel een manier zijn om snel van een hoop problemen qua infotainment af te zijn.
Ik ben er ook niet van overtuigd dat VW hier snel mee zal instemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Apple zei al dat ze verwachten dit af te hebben EIND 2023, en dan moeten de OEMs nog over.

https://www.macrumors.com...keptical-about-apple-car/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Toevallig wel al gebruik van gemaakt dat die aangaf hoe het zat qua laadopties of dat ook nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Verwijderd schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Toevallig wel al gebruik van gemaakt dat die aangaf hoe het zat qua laadopties of dat ook nog niet?
ik ga standaard eigenlijk direct naar carplay en dan apple maps maar wat wil je getest zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
samv5 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:25:
[...]

Weet je het zeker? ik heb een Tech uit 2021 met een goedgekeurd Klasse 3 alarm af fabriek.
Hoe ben je aan de specificaties of goedkeuring gekomen van het alarm als ik vragen mag? Mijn verzekeraar vraagt hier aar namelijk maar kan er niets over vinden voor mijn ID.5 behalve de tekst ‘Diefstalalarm’ in het Assistance pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
[...]

ID.5 met 3.1 hier, Apple maps is te zien op de cockpit maar de ID.light lijkt niet mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:54:
[...]

ik ga standaard eigenlijk direct naaf carplay en dan apple maps maar wat wil je getest zien?
Dat snap ik!

Vooral in hoeverre de navigatie de reis goed uitrekent met snelladers, dus dat de navigatie zelf tussentijdse laders opgeeft. Ook ben ik benieuwd in hoeverre je kan configureren welke snelladers die bijvoorbeeld in zijn route mee moet nemen, en hoeveel laadpunten er minimaal moeten zijn etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Verwijderd schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:38:
[...]

Dat snap ik!

Vooral in hoeverre de navigatie de reis goed uitrekent met snelladers, dus dat de navigatie zelf tussentijdse laders opgeeft. Ook ben ik benieuwd in hoeverre je kan configureren welke snelladers die bijvoorbeeld in zijn route mee moet nemen, en hoeveel laadpunten er minimaal moeten zijn etc.
De specifieke palen zijn niet te configureren maar wel hoeveel kilometer bereik bij bestemming en tussenstops. Wel kan je configureren welke betaalmogelijkheden er moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hc-zKUfKOtPt0mZXuqbvSKoilN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJlOkp7W17TQTcMHyg0ubN6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgsvcoP0pXdrvSZYm1tp580icqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FexVgVWRIkV70pf8MxRkiv9f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:06:
[...]

De specifieke palen zijn niet te configureren maar wel hoeveel kilometer bereik bij bestemming en tussenstops. Wel kan je configureren welke betaalmogelijkheden er moeten zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is al heel verhelderend, super fijn dankjewel! Heb je overigens een ID.3 of een andere ID.X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ID.4 met 3.0 software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
LastSamurai schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:30:
Wat mij opviel aan de Q4 is dat ik de binnenkant kleiner vond dan de andere twee.
Die is ook kleiner, het loopt allemaal schuiner af, de ID.4 en Enyac zijn hoger.
Het moeten dezelfde auto's zijn maar ik kon in de Q4 niet achter mezelf zitten en in de Enyaq en ID4 wel.
Inderdaad, ik kan achterin zitten als de voorstoel op "mijn" stand staat, en dat kan ik in bijna geen enkele auto. Overigens zijn deze modellen niet hetzelfde, ze zijn elkaars tegenhangers, en ze delen hetzelfde platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
_eLMo_ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:33:
Apple zei al dat ze verwachten dit af te hebben EIND 2023, en dan moeten de OEMs nog over.

https://www.macrumors.com...keptical-about-apple-car/
Apple kennende brengen ze dit pas uit als er al fabrikanten zijn die er klaar voor zijn. Al zal VW denk ik niet de eerste zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
Auto weer dezelfde dag op kunnen halen na de update (duurde 6 uur), enige vreemde is dat ik even een error had die aangaf dat ik het rechter achterknipperlicht moest controleren. Dit gelijk in de buurt van de dealer gedaan en de melding was vrijwel meteen weg.

Merk wel dat de interface een stuk sneller is, zat hiervoor op 2.1 en dat liep regelmatig vast bij het openen van de navigatie of climate control.

Nu hopen dat 3.0 snel komt .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 13:09
Vanmiddag 1e keer snelladen met 2.4 (2.3.0 912). Mijn auto is een ID3 1st Max, op kenteken gezet op 8 september 2020. Ik vind 124.6 kW niet tegenvallen.

Heb maar heel kort bijgeladen, alleen om voldoende te hebben om thuis te komen. Vandaar dat ik niet een curve heb kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__LQmS_o-E_yg7sK1_D7-YIwg7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LQx40iWe3VylEVmbCsgjwc12.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:13
Hebben jullie dit ook dat icoontjes van sommige radiozenders niet kloppen, bijvoorbeeld de nieuwe zender nostalgie geeft het icoon aan van bnr radio 😄 ik denk dat dit te maken heeft met wat de zender meestuurt of zou het aan het radio systeem liggen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdFg5fqjVQEEpVOaFWSQIosd7b0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnLFB3Pi0RVcDEnGZkZ7myTm.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 215 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.