Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 216 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
darud schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:24:
Hebben jullie dit ook dat icoontjes van sommige radiozenders niet kloppen, bijvoorbeeld de nieuwe zender nostalgie geeft het icoon aan van bnr radio 😄 ik denk dat dit te maken heeft met wat de zender meestuurt of zou het aan het radio systeem liggen?
[Afbeelding]
Was mij ook al opgevallen met de extra dab+ zenders. veronica logo bij q-music foute uur bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:58
Vandaag update naar 2.4 laten uitvoeren bij Muntstad in De Meern. Ging vlot en kon de auto einde middag weer ophalen. Eerste rit zonder problemen, kreeg ook nog een ota WeCharge update aangeboden. Vanavond nieuwe ritten gemaakt en krijg de hele tijd de melding ‘kan verbindingsstatus niet ophalen’. Benieuwd of dit na nachtje slapen weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Vaelin schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:16:
Auto weer dezelfde dag op kunnen halen na de update (duurde 6 uur), enige vreemde is dat ik even een error had die aangaf dat ik het rechter achterknipperlicht moest controleren. Dit gelijk in de buurt van de dealer gedaan en de melding was vrijwel meteen weg.

Merk wel dat de interface een stuk sneller is, zat hiervoor op 2.1 en dat liep regelmatig vast bij het openen van de navigatie of climate control.

Nu hopen dat 3.0 snel komt .
Ik heb zo ongeveer elke week wel zo'n melding van een lamp. Elke keer een andere. Ga 6 september naar de dealer voor de update naar 2.4 in de hoop dat het dan opgelost zou zijn... Zucht, niet erg hoopvol.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:42
(jarig!)
Hebben jullie dit ook dat icoontjes van sommige radiozenders niet kloppen, bijvoorbeeld de nieuwe zender nostalgie geeft het icoon aan van bnr radio 😄 ik denk dat dit te maken heeft met wat de zender meestuurt of zou het aan het radio systeem liggen?
[Afbeelding]
Heb geen idee of dit nu een DAB+ fout is, of van het entertainment systeem is. Maar Q-Music Het Foute Uur geeft mij bij mij het Veronica logo weer. Autorijden is natuurlijk ook een feestje :)

[ Voor 5% gewijzigd door PB1983 op 09-08-2022 09:03 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
Het kan aan mij liggen maar ik zou zweren dat ik voorheen naar het volgende en vorige nummer kon gaan wanneer ik muziek afspeelde met spotify via carplay. De knoppen lijken nu niet meer aanwezig te zijn binnen de VW infotainment, de knoppen op het stuur werken uiteraard nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Vaelin schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:20:
Het kan aan mij liggen maar ik zou zweren dat ik voorheen naar het volgende en vorige nummer kon gaan wanneer ik muziek afspeelde met spotify via carplay. De knoppen lijken nu niet meer aanwezig te zijn binnen de VW infotainment, de knoppen op het stuur werken uiteraard nog wel gewoon.
als je alleen met bluetooth verbindt dan wel, met carplay verdwijnen ze en vallen ze onder "media".

je kunt op scherm wel links/rechts swippen als je ander lied wilt ;)

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
Simply1337 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

als je alleen met bluetooth verbindt dan wel, met carplay verdwijnen ze en vallen ze onder "media".

je kunt op scherm wel links/rechts swippen als je ander lied wilt ;)
Ik heb het net even gecontroleerd en ik heb hem als media/muziek aangemaakt. Wanneer hij het halve scherm in neemt krijg ik wel alle knoppen, met een kwart scherm zie ik exact dezelfde info maar dan zonder volgende en vorige (en wel een pauze knop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
Het is weer eens zover.
Lijkt wel of mijn 21" banden niet gemaakt zijn voor vakanties.
(Zie o.a. N0EL in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1" )
Precies 1 jaar en 2 dagen geleden.

Stukje "run flat" gedaan om op een parkeerplaats te komen. (Net voor Ullapool)

Plakken is geen optie meer 😱

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wfi4co2y9k-z8SKwZToGPZUcr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKZHilV2icBODKDk9n58HK82.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door N0EL op 09-08-2022 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
N0EL schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:36:
Het is weer eens zover.

[Afbeelding]
gelukkig is het nog daglicht en morgen is het geen weekend. :+

hoewel garages ondertussen ook gesloten zullen zijn... die band is ook klaar.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
En... Ze spreken hier Engels:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:34
Wel een voordeel van de huidige ID.x software: dit zal ze niet zo snel lukken bij VW

https://www.autoweek.nl/a...stoelverwarming-went-wel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViD4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik wilde het nog even over het laadklepje van mijn ID4 Pro hebben...

Ik ben inmiddels door 3 (verschillende) wasstraten geweest en tot 2 keer aan toe is de laadklep afgebroken. Van de eerste keer weet ik niet zeker of de auto vanuit de binnenkant was afgesloten, maar van de laatste keer weet ik dat dit 100% zeker het geval was. Je gaat er toch op letten....

Contact gezocht met klantenservice of meerdere VW ID modellen hier last van hebben. Ze zeggen van niet verwijzen naar contact met dealer. Ik weet ook niet zo goed wat zij hier aan kunnen doen, maar zal ze morgen eens met een bezoek vereren.

Ik deel de mening van velen dat het klepje ook veel te groot is en de nodig risico's met zich mee brengt.
Ik heb deze nu sinds maart en ben bang dat er geen andere oplossing is voor de restant van mijn leasecontract. Bij publiek laden goed opletten en alleen nog naar de wasbox in plaats van de wasstraat.

Als ik overigens op het klepje druk in gesloten toestand (auto op slot) vind ik er zeer veel speling in zitten en ook als ik deze op zit er een kier tussen plastic en metaal. Ik heb gecheckt bij meerdere ID4 en allen hebben dit. Tijdens 1 van de reparaties heb ik Enyaq mee kregen en hierbij is de laadklep kleiner en lijkt hier ook mooier in de carrosserie te vallen met minder speling. Je zou verwachten dat VW hier toch echt meer het premium merk is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tv40c982z4VhN5sdIXpDR2-aKMM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1upPsB0W2tAdUrfAvX02Zn9T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2FEN8J_v7so-rNVK35ArqhYCoA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f640WNQx00SfFI54l5fQlWUY.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
ViD4 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:57:

Ik ben inmiddels door 3 (verschillende) wasstraten geweest en tot 2 keer aan toe is de laadklep afgebroken. Van de eerste keer weet ik niet zeker of de auto vanuit de binnenkant was afgesloten, maar van de laatste keer weet ik dat dit 100% zeker het geval was. Je gaat er toch op letten....

Contact gezocht met klantenservice of meerdere VW ID modellen hier last van hebben. Ze zeggen van niet verwijzen naar contact met dealer. Ik weet ook niet zo goed wat zij hier aan kunnen doen, maar zal ze morgen eens met een bezoek vereren.

Ik deel de mening van velen dat het klepje ook veel te groot is en de nodig risico's met zich mee brengt.
Ik heb deze nu sinds maart en ben bang dat er geen andere oplossing is voor de restant van mijn leasecontract. Bij publiek laden goed opletten en alleen nog naar de wasbox in plaats van de wasstraat.

Als ik overigens op het klepje druk in gesloten toestand (auto op slot) vind ik er zeer veel speling in zitten en ook als ik deze op zit er een kier tussen plastic en metaal. Ik heb gecheckt bij meerdere ID4 en allen hebben dit. Tijdens 1 van de reparaties heb ik Enyaq mee kregen en hierbij is de laadklep kleiner en lijkt hier ook mooier in de carrosserie te vallen met minder speling. Je zou verwachten dat VW hier toch echt meer het premium merk is...

[Afbeelding][Afbeelding]
Vreemd. Bij meeste vw modellen heb je wel wat speling op de klep maar niet zozeer dat het problematisch zou zijn. Misschien is er iets mis met het vergrendel motortje... Heb ik bij men golf moeten laten vervangen omdat die vast hing in de vergrendel modus. Motortje is voor praktisch elk model hetzelfde.

Collega van me gaat wekelijks met zijn id4 door de krasstraat en heeft nergens problemen mee.

Je kan ook gewoon met de hand wassen... Beter voor je lak en virtueel geen kans op schade en het is veelal beter gedaan 8)7

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
(jarig!)
Gisteren de afspraak ingepland voor 2.4 bij Witteburg.. 27 oktober was ik pas aan de beurt :o. Lijkt er op dat ze gewoon een aantal vaste dagen gealloceerd hebben voor de 2.4 updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:27
Weet iemand welke module ik een schop moet geven om de kilometerstand weer op te halen? Na de 2.4 update (en het vervangen van de 5F (infotainment) en OCU (SOS/Online module)) krijg ik geen totale kilometerstand meer te zien bij het in/uit stappen en ook niet via het "wagen" menu.

Wellicht daaraan gerelateerd heb ik sinds ik de auto opgehaald een OTA update klaar staan die maar niet wilt installeren (ophalen gegevens lukt niet, probeer het later nogmaals).

Via de app is de auto wel te bereiken, 4G is ook te zien in de auto. Actieradius/voor klimatisering etc is gewoon te zien/aan te zetten.

Bij het zoeken in dit topic kwam ik enkel een aantal reacties tegen die gecombineerd gaan met een foutmelding (en het verzoek de werkplaats op te zoeken), maar ik krijg geen foutmelding.

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:34
ViD4 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:57:

[Afbeelding][Afbeelding]
Wauw dat is flink balen. Ik ga minimaal 1x per maand door de/een wasstraat, wisselend met een open en met een gesloten auto, maar dit heb ik nog nooit gehad. Lijkt me zeker iets wat te voorkomen valt met een andere afstelling van het klepje.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51
Ik word altijd een beetje moe van mensen die het woord krasstraat gebruiken. Als je gewoon naar een moderne, goede wasstraat gaat is er niets aan de hand. Kost misschien een paar knaken meer, maar dan is 't ook gewoon goed.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:38
Gisteren mijn ID4 1st naar de garage gebracht voor de update naar 2.4. Na het ophalen van mijn auto heb ik even gekeken en zag dat de software nog op 2.3 stond, uiteraard direct gebeld met de garage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQ3xPqSQ7aXTqSZiUbIZfOjz82Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjAno7A2RSpXXpsJ7bDhueky.jpg?f=fotoalbum_large

Men vertelde dat de werkorder nog door VW verwerkt moest worden inclusief een garantie claim en dat daarna het versie overzicht zou worden bijgewerkt en dat de 2.4 software er weldegelijk op zit.

Klinkt mij toch een beetje vreemd in de oren, zijn er meer mensen die dit ervaren hebben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:47
Antekw schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:32:
Gisteren mijn ID4 1st naar de garage gebracht voor de update naar 2.4. Na het ophalen van mijn auto heb ik even gekeken en zag dat de software nog op 2.3 stond, uiteraard direct gebeld met de garage.

[Afbeelding]

Men vertelde dat de werkorder nog door VW verwerkt moest worden inclusief een garantie claim en dat daarna het versie overzicht zou worden bijgewerkt en dat de 2.4 software er weldegelijk op zit.

Klinkt mij toch een beetje vreemd in de oren, zijn er meer mensen die dit ervaren hebben?
2.4 "heet" nog steeds 2.3. maar je software versie gaat van 910 naar 912.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Antekw schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:32:

[Afbeelding]

Je bent pas de 5e ofzo die dat hier meldt in de afgelopen dagen ;)

Wel beetje slordig van VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

[Afbeelding]
Bedoel je dat Cock Robin een filmpje was wat je aan het kijken was en niks te vinden heeft met BNR? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
FlowDesign schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:33:
Ik word altijd een beetje moe van mensen die het woord krasstraat gebruiken. Als je gewoon naar een moderne, goede wasstraat gaat is er niets aan de hand. Kost misschien een paar knaken meer, maar dan is 't ook gewoon goed.
En toch maak ik hem tegenwoordig schoon in de wasbox. De wasstraat komt gewoon weg niet goed op bepaalde plekken, zoals onder de spoiler...

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
PB1983 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 06:54:
Gisteren de afspraak ingepland voor 2.4 bij Witteburg.. 27 oktober was ik pas aan de beurt :o. Lijkt er op dat ze gewoon een aantal vaste dagen gealloceerd hebben voor de 2.4 updates.
Oef, 27 oktober? Blij dat ik vorige week al geweest ben dan, er was plek zat bij WIttebrug in de agenda.
Nouja, dan krijg je wel "meteen" 3.0 aangeboden als je de auto terug hebt waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 21:17
FlowDesign schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:33:
Inderdaad. Ik ga al sinds jaar en dag naar Washin7 in Eindhoven. Geweldige wasstraat. Daar komt je auto ook écht schoon naar buiten. Inclusief velgen, dat vaak een lastig onderdeel is.

Ze spuiten je auto eerst ook helemaal af, voordat je de lopende band op gaat om door de hal getrokken te worden. Dat voorkomt dat er al vuil op de lappen komt.

Ik ga uiteraard nooit naar een willekeurig pompstation met zo’n “wasstraat”. Want die gebruiken 9/10 keer nog borstels die wél vol vuil zitten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
(jarig!)
Soeski schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:18:
[...]

Oef, 27 oktober? Blij dat ik vorige week al geweest ben dan, er was plek zat bij WIttebrug in de agenda.
Nouja, dan krijg je wel "meteen" 3.0 aangeboden als je de auto terug hebt waarschijnlijk.
Is de vestiging De Lier. Het lijkt ook een bewuste keuze zo te zien. Als je gewoon een servicebeurt wilt of een storing hebt, kan je gewoon een afspraak maken in augustus/september. Als je Delft kiest, is 2022 niet eens mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Laatst online: 11:15
Leuk om te zien dat iedereen stilletjes aan op de 3.0 ID software raakt. Ik kijk al uit naar de aankondiging van de 4.0 versie. Zelf heb ik nog geen geruchten of leaks tegen gekomen, iemand al meer succes?

Misschien gebeurt dit wel als ze de productie versie van de ID Aero voorstellen? :)

[ Voor 17% gewijzigd door gerre1 op 10-08-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
PB1983 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:01:
[...]

Is de vestiging De Lier. Het lijkt ook een bewuste keuze zo te zien. Als je gewoon een servicebeurt wilt of een storing hebt, kan je gewoon een afspraak maken in augustus/september. Als je Delft kiest, is 2022 niet eens mogelijk.
Ah, ik keek juist niet naar De Lier, maar Voorschoten, Den Haag, Noordwijk e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Rivanov schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Inderdaad. Ik ga al sinds jaar en dag naar Washin7 in Eindhoven. Geweldige wasstraat. Daar komt je auto ook écht schoon naar buiten. Inclusief velgen, dat vaak een lastig onderdeel is.

Ze spuiten je auto eerst ook helemaal af, voordat je de lopende band op gaat om door de hal getrokken te worden. Dat voorkomt dat er al vuil op de lappen komt.

Ik ga uiteraard nooit naar een willekeurig pompstation met zo’n “wasstraat”. Want die gebruiken 9/10 keer nog borstels die wél vol vuil zitten.
Daar ga ik ook altijd heen tegenwoordig :)
Die CarPro in Nuenen is ook wel OK, maar Washin komt oa veel beter onder de achterspoiler.

Bij Van Udenhout liggen overigens bij de servicebalie kortingskaartjes voor Washin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
t2faag schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:11:
[...]

En toch maak ik hem tegenwoordig schoon in de wasbox. De wasstraat komt gewoon weg niet goed op bepaalde plekken, zoals onder de spoiler...
De meeste niet indd. Washin7 is wel echt heel goed. Die komt zelfs grotendeels onder de spoiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 21:37
gerre1 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:45:
Leuk om te zien dat iedereen stilletjes aan op de 3.0 ID software raakt.
?????????????????????????????????

Ik zit sinds oktober 2021 op versie 2.3 op m'n ID.4. De afspraak voor 2.4 was afgezegd en verschoven naar september.

Versie 3.0 komt daarna nog.

Hoe denk jij dat iedereen zo langzamerhand op versie 3 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 21:17
FlowDesign schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:24:
[...]

Daar ga ik ook altijd heen tegenwoordig :)
Die CarPro in Nuenen is ook wel OK, maar Washin komt oa veel beter onder de achterspoiler.

Bij Van Udenhout liggen overigens bij de servicebalie kortingskaartjes voor Washin :)
Ik heb abonnement bij Washin7 voor twee keer per maand. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Laatst online: 11:15
ikweethetbeter schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

Ik zit sinds oktober 2021 op versie 2.3 op m'n ID.4. De afspraak voor 2.4 was afgezegd en verschoven naar september.

Op dit forum lijken er toch heel wat mensen naar versie 2.4 geupdate zijn. Dit is de enige update die in de garage moet gebeuren. Versie 3.0 wordt remote gedaan. Ik veronderstel dat 3.0 software ondertussen toch finaal is en gepusht wordt naar de 2.4 eigenaars?
Let wel even op hoe ik helemaal niet op heb gezegd dat iedereen 2.4 al heeft. Maar je kan ook niet iedereen in dezelfde maand/kwartaal een service beurt geven lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:23
gerre1 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:45:
Leuk om te zien dat iedereen stilletjes aan op de 3.0 ID software raakt. Ik kijk al uit naar de aankondiging van de 4.0 versie. Zelf heb ik nog geen geruchten of leaks tegen gekomen, iemand al meer succes?

Misschien gebeurt dit wel als ze de productie versie van de ID Aero voorstellen? :)
Eerst moet 3.1 nog komen, maar als Diess nu nog aan het roer stond, was hij waarschijnlijk al aan het uitpakken met 4.0 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:44
gerre1 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:01:
[...]

Op dit forum lijken er toch heel wat mensen naar versie 2.4 geupdate zijn. Dit is de enige update die in de garage moet gebeuren. Versie 3.0 wordt remote gedaan. Ik veronderstel dat 3.0 software ondertussen toch finaal is en gepusht wordt naar de 2.4 eigenaars?
Let wel even op hoe ik helemaal niet op heb gezegd dat iedereen 2.4 al heeft. Maar je kan ook niet iedereen in dezelfde maand/kwartaal een service beurt geven lijkt me. :)
Eerder in dit draadje kun je lezen dat de uitrol van 3.0 deze week begonnen is. Voor een beperkt aantal auto's in Duitsland, met verschillende hardware om te testen of de uitrol op 'echte' auto's goed gaat. Wanneer dat zo is, dan pas zullen, in batches, meer auto's de update gaan ontvangen. Kortom, het duurt echt nog wel even voordat de mensen die afgelopen weken de update naar 2.4 hebben ontvangen ook daadwerkelijk 3.0 gepushed krijgen.

Jazz37 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
gerre1 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:01:
[...]

Ho ho, niet zo positief doen hè. Zó snel gaat 't allemaal niet bij VW ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb mijn ID.3 (Pro Performance Business) vanochtend voor verse achterbanden en de 0912 ("2.4") update naar de garage gereden. Kreeg kwart voor vijf SMS dat hij weer klaar stond en dat zag ik pas ergens na vijven. Half uurtje rijden... Dat haal ik niet meer. Mooi dat het gelukt is zo snel, maar beter hadden ze me gebeld zoals ze mij hadden aangegeven ("we bellen zodra hij weer klaar staat"). Dat wordt morgenvroeg ophalen.

Eerst had ik geen vervangend vervoer. Daar heb ik ter plekke nog een opmerking over gemaakt. Aangegeven dat op de VW website helder staat dat voor de update gratis vervangend vervoer geldt. Prompt werd er een Polo geregeld. Het kan dus wel, maar je moet je Nederlandse mondje gebruiken.

Wel fijn dat het vlot is gegaan. Benieuwd naar morgen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 10-08-2022 23:25 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ultraman schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:55:Eerst had ik geen vervangend vervoer. Daar heb ik ter plekke nog een opmerking over gemaakt. Aangegeven dat op de VW website helder staat dat voor de update gratis vervangend vervoer geldt. Prompt werd er een Polo geregeld. Het kan dus wel, maar je moet je Nederlandse mondje gebruiken.
Een leenfiets had ook tot de mogelijkheden gehoord :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:52
SiNaga schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:04:
[...]

Een fiets had ook tot de mogelijkheden gehoord :+
Ik zet gewoon m’n fiets achterop als ik de auto naar de dealer breng, ook al is er een (gratis) leenauto beschikbaar. Stukje fietsen is geen straf, toch?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
pietermx schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:07:
[...]

Ik zet gewoon m’n fiets achterop als ik de auto naar de dealer breng, ook al is er een (gratis) leenauto beschikbaar. Stukje fietsen is geen straf, toch?
Wel als je je auto na meer dan 3 weken nog niet terug hebt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18

Termy

valt er nog wat te fragge?

Nog 9 dagen en ik tik de maand aan ;).

Kreeg hilarisch genoeg vandaag wel mail van Muntstad met de oproep om te komen voor een update naar 2.4. Daar noemden ze vervangend vervoer overigens wel. Blij dat ik uiteindelijk na wat gepiep, het Nederlandse mondje, blijkbaar :P, nu in een ID.3 1st Plus rond kar ipv een Polo. Toch al weer bijna 1000 km in gereden..

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
ikweethetbeter schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

Hier ook nog steeds 2.3 hoor. Ik wacht eerst even tot de auto van @FlowDesign terug is voor ik de afspraak maak, mijn auto is van dezelfde lichting 😅. Heb ook geen haast, auto doet meestal precies wat ik wil. Alleen de batterijverwarming update is iets waar ik echt naar uitkijk.

Overigens ook nog steeds geen mail gehad voor de update.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:58
Pim1986 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:13:
Vandaag update naar 2.4 laten uitvoeren bij Muntstad in De Meern. Ging vlot en kon de auto einde middag weer ophalen. Eerste rit zonder problemen, kreeg ook nog een ota WeCharge update aangeboden. Vanavond nieuwe ritten gemaakt en krijg de hele tijd de melding ‘kan verbindingsstatus niet ophalen’. Benieuwd of dit na nachtje slapen weg is.
Na twee dagen bestond dit euvel nog steeds. Zojuist zekering 19 tien minuten verwijderd en daarna kwam de auto weer online. Misschien handige tip voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

SiNaga schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:04:
[...]

Een leenfiets had ook tot de mogelijkheden gehoord :+
20,6 km fietsen had ik vandaag geen zin in ;)

Als het de dichtstbijzijnde VW garage was geweest zou dat best een optie zijn geweest voor dag werk. Maar daar konden ze toen ik belde niet in hun planning tool komen om mij in te plannen...sukkels. Ik vermijd die zaak toch al wanneer het kan, dus dat vond ik verder niet zo erg. Bij de huidige garage kon ik in de straal van 25 km om mij heen het eerst terecht en ik had al een goede ervaring net ze. Nog steeds niet mijn usual, naar inmiddels mijn tweede keus. :)

• PB1983
(jarig!)
pietermx schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:07:
[...]

Het hangt een beetje af van het weer op 27-oktober, anders wordt de fiets ook mijn optie. Hardlopen zou gezien de afstand (8km) ook nog wel een optie zijn, maar ben niet zo vroege ochtendhardloper :)

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Rivanov schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Stomme vraag waarschijnlijk maar in welke stand zet je je ID als je die wasstraat gebruikt?

• TWFpa2Vs
Ik zou zeggen gewoon neutraal zoals bij andere automaten? Ander vraagje, deze console verdelers, horen die bij de auto te zitten of kan je die ergens bestellen?

bedoel dus die twee schuif dingen die in deze console bak zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFvWhG2FrTlxtS1fnWjBWdP_mOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6lX9RiqMANV46ZhheUADVyx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door TWFpa2Vs op 11-08-2022 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:44
TWFpa2Vs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:49:
Ik zou zeggen gewoon neutraal zoals bij andere automaten? Ander vraagje, deze console verdelers, horen die bij de auto te zitten of kan je die ergens bestellen?

[Afbeelding]
Die horen er bij te zitten.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die kun je verplaatsen tussen je voorste en achterste bak. De hele inzet kan je verplaatsen tussen voor en achter. Staat hij niet achter onder het rolluik?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• TWFpa2Vs
Check, ga ik even met de dealer schakelen :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
_eLMo_ schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:11:
Die kun je verplaatsen tussen je voorste en achterste bak. De hele inzet kan je verplaatsen tussen voor en achter. Staat hij niet achter onder het rolluik?
Nope heb ze niet :(

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:44

Tarin

Just plain weird.

In Duitsland is dat onderdeel van het Komfortpaket (€1230):
Das Komfort-Paket beinhaltet folgende Ausstattungen:

— 2 USB-C-Schnittstellen vorn, 2 USB-C-Ladebuchsen an der Mittelkonsole hinten; Ladeleistung bis zu 45 W
— Frontscheibe in Verbundsicherheitsglas, drahtlos beheizbar und infrarot-reflektierend, geräuschdämmend
— Klimaanlage "Air Care Climatronic" mit Aktiv-Kombifilter, Standklimatisierung und 2-Zonen-Temperaturregelung
Mittelkonsole variabel, mit wechselbaren Einsätzen für Becherhalter und Ablagefächer
— Multifunktionslenkrad in Leder, beheizbar, mit Touch-Bedienung
— Ohne Scheinwerferreinigungsanlage mit Waschwasser-Standanzeige
— Regensensor
— Scheibenwaschdüsen vorn automatisch beheizt
— Vordersitze beheizbar

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
(jarig!)
dstaals schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Stomme vraag waarschijnlijk maar in welke stand zet je je ID als je die wasstraat gebruikt?
In de N :) en de ruitenwisser op uitzetten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faceless
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-09 17:06
PB1983 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

En de parkeersensor uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
PB1983 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

En je zet hem in N door voorzichtig van D/B naar R te gaan of andersom. Dit vraagt Fíngerspitzengefühl...

• TWFpa2Vs
Tarin schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

In Duitsland is dat onderdeel van het Komfortpaket (€1230):

[...]
Die verplaatsbare bak heb ik wel alleen die dividers niet. Nederlandse prijslijst zegt er ook niks over dat het optioneel is.

[ Voor 11% gewijzigd door TWFpa2Vs op 11-08-2022 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
MJMaverick schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:21:
[...]

En je zet hem in N door voorzichtig van D/B naar R te gaan of andersom. Dit vraagt Fíngerspitzengefühl...
En auto-hold uit zetten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

De levertijd van een ID.4 is inmiddels weer 11-13 maanden, na in nov 2021 8-10 maanden, in januari 10-12 en in maart 12-14 maanden was. Komt hij misschien toch nog dit jaar (nov besteld).
TWFpa2Vs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

Die verplaatsbare bak heb ik wel alleen die dividers niet. Nederlandse prijslijst zegt er ook niks over dat het optioneel is.
Ik weet niet precies wat ze hiermee bedoelen.. Ik zou wel verwachten dat er *iets* meegeleverd wordt, maar de voetmatten zijn ook optioneel tegenwoordig, maar het lijkt erop dat je daarmee een vaste inzet krijgt. En dan als aanvulling op (In plaats van?) die twee wandjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwpK1K0Jb-KHEoFvW2jVMaXQCcs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RPELhxjV7P1F6hMKr0znGXJA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 11-08-2022 10:52 ]

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
N0EL schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:36:
Het is weer eens zover.
Precies 1 jaar en 2 dagen geleden.

[Afbeelding]
Niet zo nice. Hopen dat ze snel een nieuwe passende band kunnen leveren.

Heb je ook de 21" Bridgestone's met B-Seal die er bij levering op zaten? Die zijn volgens mij niet zo denderend. Ik had 3 weken terug in Spanje ook een lekke band...... Na het alarm van de sensor, kon ik nog net naar een garage in de buurt rijden, die er een propje in hebben gedaan. 30 minuten later was ik weer onderweg.

• TWFpa2Vs
Tarin schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:35:
De levertijd van een ID.4 is inmiddels weer 11-13 maanden, na in nov 2021 8-10 maanden, in januari 10-12 en in maart 12-14 maanden was. Komt hij misschien toch nog dit jaar (nov besteld).

[...]

Ik weet niet precies wat ze hiermee bedoelen.. Ik zou wel verwachten dat er *iets* meegeleverd wordt, maar de voetmatten zijn ook optioneel tegenwoordig, maar het lijkt erop dat je daarmee een vaste inzet krijgt. En dan als aanvulling op (In plaats van?) die twee wandjes.

[Afbeelding]
Blijkt idd onderdeel te zijn van het comfort pakket :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

TWFpa2Vs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Blijkt idd onderdeel te zijn van het comfort pakket :(
Zo heeft mijn redelijk uitgebreide Golf Variant 7.5 geen bij sturen meebewegende gele lijnen op het beeld van de achteruitrijcamera. Zal wel een Discover Pro-dingetje zijn geweest, net als dat bij Discover Media geen dubbele kaart-weergave (middenconsole + active info) mogelijk is. Maar ik wilde een Discover Media omdat die een fysieke volumeregelaar heeft.
Beetje jammer dat dat allemaal zo ondoorzichtig is wat welke optie precies betekent - de dealer kon me daar ook heel erg weinig vertellen, en ik had op een gegeven moment geen zin meer youtube-videos van semi-hobbyisten te kijken. Het verschilt ook nog eens per regio omdat de importeur (voor mijn gevoel vooral de Nederlandse) ook een dikke vinger in de pap heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Tarin op 11-08-2022 11:06 ]

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
misschien gekke vraag hoor maar kun je met een id3 ook filerijden....daar bedoel ik mee dat je vanzelf achter je voorganger aangaat en stopt als deze ook weer stil staat?

• DevonS
AMDman schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:13:
misschien gekke vraag hoor maar kun je met een id3 ook filerijden....daar bedoel ik mee dat je vanzelf achter je voorganger aangaat en stopt als deze ook weer stil staat?
Dit is volgens mij een optioneel pakket. Echter heb ik het zelf 1x met ACC geprobeerd. Als ik mij niet vergist gaat het als volgt.

De auto remt mee tot stilstand, alleen moet je zelf gas bijgeven. Dan volgt de auto de voorganger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:02
Hij stop wel automatisch, maar als je (ik gok) iets meer dan een seconde stilstaat dan moet je op de resume knop drukken om weer verder te rijden als je voorganger weer begint te rijden.

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
DevonS schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Dit is volgens mij een optioneel pakket. Echter heb ik het zelf 1x met ACC geprobeerd. Als ik mij niet vergist gaat het als volgt.

De auto remt mee tot stilstand, alleen moet je zelf gas bijgeven. Dan volgt de auto de voorganger.
De auto remt wel mee maar of dit ook tot stilstand is durf ik niet af te wachten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

auto hold zet ik nooit uit in wasstraat (waar auto doorheen wordt getrokken) maar ik kom ook niet aan de rem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

AMDman schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

De auto remt wel mee maar of dit ook tot stilstand is durf ik niet af te wachten....
met ACC aan volgt de id.x de voorganger, als die volledig stopt stopt ook de id.x, als de voorganger binnen een paar seconden weer optrekt volgt de id.x deze voorganger. duurt het echter wat langer dan kan je via RES of stroompedaal weer volgen.

• TWFpa2Vs
Hansoverdiep schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

auto hold zet ik nooit uit in wasstraat (waar auto doorheen wordt getrokken) maar ik kom ook niet aan de rem
Ik heb zelf auto hold altijd uitstaan, vooral met parkeren vind ik het vervelend :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 19:38
TWFpa2Vs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

Ik heb zelf auto hold altijd uitstaan, vooral met parkeren vind ik het vervelend :(
Tip, als je auto hold aan hebt staan, maar je remt slechts lichtjes, dan gaat de auto hold niet aan. Druk je hem iets verder in, dan pas gaat de auto hold in werking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

El_BingO schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:01:
[...]

Tip, als je auto hold aan hebt staan, maar je remt slechts lichtjes, dan gaat de auto hold niet aan. Druk je hem iets verder in, dan pas gaat de auto hold in werking.
zo gebruik ik het ook, geen enkel probleem met auto hold bij parkeren

• DevonS
TWFpa2Vs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

Bij inparkeren swipe op het grote scherm van boven naar beneden, dan heb je een snelkoppeling om auto hold aan/uit te schakelen. :*)

• 7o9
  • Niet online

7o9

Neutraal, ruitenwissers uit en auto hold uit doe ik.

Parkeersensor had ik niet aan gedacht. Wat helpt dat laatste?

Ik ben pas 1 keer door een wasstraat gegaan met mijn ID.3 en dat ging prima.

• Vaelin
7o9 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:33:
[...]

Parkeersensor had ik niet aan gedacht. Wat helpt dat laatste?
Constante gepiep van de sensor die op tilt slaat omdat je auto gewassen wordt :+

• 7o9
  • Niet online

7o9

Vaelin schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:36:
[...]

Constante gepiep van de sensor die op tilt slaat omdat je auto gewassen wordt :+
Misschien doen die sensors hun werk niet dan, ik heb geen piep gehoord.

• PB1983
(jarig!)
Vaelin schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:36:
[...]

Dat gepiep valt wel mee als ik door de wasstraat ga, krijg een paar keer een melding dat de parkeerassistentie (of iets dergelijks) niet beschikbaar is.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ultraman schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:55:
Heb mijn ID.3 (Pro Performance Business) vanochtend voor verse achterbanden en de 0912 ("2.4") update naar de garage gereden.
...

Wel fijn dat het vlot is gegaan. Benieuwd naar morgen :)
Opgehaald en softwareversie is 0912.
12V accu kan ik weinig aan zien. Het lijkt sprekend op wat er al in zat. Ik had de oude even kunnen voorzien van een stipje met een marker maar dus vergeten.

Bij vertrek wel een issue met de verbindingstatus. Geen connectiviteit. Even overlegd: "ja, dat kan even duren.". 'Of ik trek zekering 19 even?' "Hmm, ja dat kan ook. Als ie dan niet terug komt geef het een paar dagen tot 2 weken. Neem contact op als ie dan nog niet verbonden is." OK.
Naar de IKEA gereden, daar zekering 19 getrokken en gaan shoppen. Bij terugkomt zekering er weer in. Meuk ingeladen. En met starten had ik meteen werkend 4G. :)

Nieuwe banden er onder ook prettig. Had een hobbel bij de 100 km/h. Originele Bridgestones zijn vervangen voor Continental ContiPremiumContact 2. Rollen prima.

• TWFpa2Vs
Hansoverdiep schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

zo gebruik ik het ook, geen enkel probleem met auto hold bij parkeren
zal het nog eens een kans geven :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlowDesign
TWFpa2Vs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:52:
[...]

zal het nog eens een kans geven :)
Doe maar eens ;)

Auto Hold vind ik echt super relaxed. Hoef je tenminste niet continu je poot op de rem te houden.

Vind het juist erg irritant als een auto het niet heeft. Eerste keer proefrit in een ID3 destijds stond het uit en ik kon niet vinden hoe het aan moest. Als het er echt niet op had gezeten had ik geen ID3 gekocht.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

File rijden gaat perfect, remmen doet hij tot stilstand en automatisch weer optrekken doet hij tot volgens mij zon 5 seconde vanaf dat je stil staat. Anders gewoon klein tikje op het gas (en je ACC op 40/50 oid).

Goeie check is altijd of je ACC autotje wat hij ziet blauw is - dan staat de ACC nog actief en zal die automatisch (en comfortabel dus geen noodstop) remmen.

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06

[Afbeelding]
Zit in het optiepakket inderdaad, tragisch eigenlijk dat VW dat durft weg te laten. Ik kwam er ook achter na levering…

Ik ga ze hier bestellen: Middenconsole verdelers

• MJMaverick
Flappiewappie schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:12:
[...]

File rijden gaat perfect, remmen doet hij tot stilstand en automatisch weer optrekken doet hij tot volgens mij zon 5 seconde vanaf dat je stil staat. Anders gewoon klein tikje op het gas (en je ACC op 40/50 oid).

Goeie check is altijd of je ACC autotje wat hij ziet blauw is - dan staat de ACC nog actief en zal die automatisch (en comfortabel dus geen noodstop) remmen.
Ook @TWFpa2Vs

Wanneer je naast ACC ook Travel Assist op de ID.x hebt dan gaat filerijden nog soepeler. De ACC blijft dan aan staan, ook na 5 seconden. Zolang de auto voelt dat je contact met het stuur hebt zal de ACC voor je optrekken en remmen.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:42
-

[ Voor 100% gewijzigd door AMARONE op 11-08-2022 15:06 ]

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:30
MJMaverick schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:12:
[...]

Ook @TWFpa2Vs

Wanneer je naast ACC ook Travel Assist op de ID.x hebt dan gaat filerijden nog soepeler. De ACC blijft dan aan staan, ook na 5 seconden. Zolang de auto voelt dat je contact met het stuur hebt zal de ACC voor je optrekken en remmen.
De snelweg assistent uit Assistance "Plus" pack (WD3)?

• Jakkie takkie

[Afbeelding]
Bij de ID3 zit er maar een dividend bij voor die hele grote bak. Ik heb er eentje bij besteld.

• Jakkie takkie
MJMaverick schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:12:
[...]

Ook @TWFpa2Vs

Dat is inderdaad een hele fijne optie. Alleen is het volgens mij zo dat het alsnog na een seconde of 20 uit gaat. Volgens mij krijg je een melding in je scherm zo lang de functie actief is.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

FlowDesign schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

Doe maar eens ;)

Auto Hold vind ik echt super relaxed. Hoef je tenminste niet continu je poot op de rem te houden.

Vind het juist erg irritant als een auto het niet heeft. Eerste keer proefrit in een ID3 destijds stond het uit en ik kon niet vinden hoe het aan moest. Als het er echt niet op had gezeten had ik geen ID3 gekocht.
Auto hold werkt niet in N. Dus je hoeft hem ook niet uit te zetten in de carwash.

.

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

AkroBatik schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:16:
[...]

Auto hold werkt niet in N. Dus je hoeft hem ook niet uit te zetten in de carwash.
dat maakt het dus nog eenvoudiger, gewoon voorzichtig met de keuzehandle in N zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Mijn ID4 gaat morgen / overmorgen de update krijgen bij Van Udenhout. Ben benieuwd hoe (snel) het gaat.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• TWFpa2Vs
Auto hold nog even weer geprobeerd hoor maar bij minimale pedaaldruk schiet hij er al op 🙃 kan aan mij liggen natuurlijk maar voor mijn gevoel kan ik anders helemaal niet remmen 🙈

• FlowDesign
AkroBatik schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:16:
[...]

Dat weet ik. Maar wat heeft dat met mijn bericht te maken? :)

• FlowDesign
TWFpa2Vs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:37:
Auto hold nog even weer geprobeerd hoor maar bij minimale pedaaldruk schiet hij er al op 🙃 kan aan mij liggen natuurlijk maar voor mijn gevoel kan ik anders helemaal niet remmen 🙈
Bedoel je bij achteruit rijden?

• N0EL
kisik schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Niet zo nice. Hopen dat ze snel een nieuwe passende band kunnen leveren.

Heb je ook de 21" Bridgestone's met B-Seal die er bij levering op zaten? Die zijn volgens mij niet zo denderend. Ik had 3 weken terug in Spanje ook een lekke band...... Na het alarm van de sensor, kon ik nog net naar een garage in de buurt rijden, die er een propje in hebben gedaan. 30 minuten later was ik weer onderweg.
Jep. 21" Bridgestone's. Gewoon kut.
Dit is inmiddels de 4de keer in net over 1 jaar.
Er zit nu weer een Pirelli onder omdat ze hier geen Bridgestone konden krijgen.
Er zat een dikke schroef in, en de selfsealing had z'n werk moeten doen...
Niet dus.

• TWFpa2Vs
FlowDesign schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:46:
[...]

Bedoel je bij achteruit rijden?
Beide gevallen zowel vooruit als achteruit, ik parkeer altijd achterwaarts.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bij mijn ID.3 moet je echt doorduwen voordat Auto Hold actief wordt. Ik kan de auto stoppen zonder dat de Auto Hold pakt, als ik dat wil. Druk ik nog iets harder dan activeert de Auto Hold en kan ik de rempedaal los laten. Voor achteruitrijden geldt hetzelfde. En meestal fancy park ik, dwz achteruit het vak in.

Dit is denk ik één kant calibratie en aan de andere kant wat fingerspitzengefühl. Als je het al regelmatig een kans gegeven hebt op een leeg parkeerterrein of zoiets dan is het mogelijk gevoeligheid/calibratie van de rempedaal-input die wellicht beter kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 11-08-2022 23:09 ]

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18

Termy

valt er nog wat te fragge?

Eens, hier pakt auto hold ook niet als ik zacht rem. Dan voel ik de 'creep' vechten met de rem.

Achterlijk systeem wmb. Dit is vast zo gedaan puur om mensen die een ICE automaat gewend zijn over te halen. Als ik wil dat de auto gaat rijden dan trap ik wel op het daartoe bedoelde pedaal :/.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Wat mij betreft hadden ze het systeem van de e-Golf mogen gebruiken. Als je vanuit rijden naar stilstand ging, bleef de auto ook gewoon stil staan zonder de rem in te houden, tenzij je op een helling naar beneden stond, helling naar boven was geen probleem. Daar had ik de auto-hold ook nooit aan staan.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 11-08-2022 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
tiguan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:43:
Wat mij betreft hadden ze het systeem van de e-Golf mogen gebruiken. Als je vanuit rijden naar stilstand ging, bleef de auto ook gewoon stil staan zonder de rem in te houden, tenzij je op een helling naar beneden stond, helling naar boven was geen probleem. Daar had ik de auto-hold ook nooit aan staan.
Of gewoon zoals in de Tesla M3, waarin je het gewoon precies zo in kan stellen als je wil, inclusief volledig vanzelf tot stilstand komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Het zal ongetwijfeld aan mijn lompe rechter voet liggen, maar ik wil de rem ook niet aaien zeg maar 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:27
x-RaY99 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:24:
Weet iemand welke module ik een schop moet geven om de kilometerstand weer op te halen? Na de 2.4 update (en het vervangen van de 5F (infotainment) en OCU (SOS/Online module)) krijg ik geen totale kilometerstand meer te zien bij het in/uit stappen en ook niet via het "wagen" menu.

Wellicht daaraan gerelateerd heb ik sinds ik de auto opgehaald een OTA update klaar staan die maar niet wilt installeren (ophalen gegevens lukt niet, probeer het later nogmaals).

Via de app is de auto wel te bereiken, 4G is ook te zien in de auto. Actieradius/voor klimatisering etc is gewoon te zien/aan te zetten.

Bij het zoeken in dit topic kwam ik enkel een aantal reacties tegen die gecombineerd gaan met een foutmelding (en het verzoek de werkplaats op te zoeken), maar ik krijg geen foutmelding.
Ik zal het weekend zekering 19 een kans geven ;)

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 21:37
Termy schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:37:
Eens, hier pakt auto hold ook niet als ik zacht rem. Dan voel ik de 'creep' vechten met de rem.
Zet 'm dan in B ipv D, dat rijdt imho veel prettiger!
Achterlijk systeem wmb. Dit is vast zo gedaan puur om mensen die een ICE automaat gewend zijn over te halen. Als ik wil dat de auto gaat rijden dan trap ik wel op het daartoe bedoelde pedaal :/.
Inderdaad. Niks alvast rijden als je de rem loslaat, wie heeft dat eigenlijk bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Termy schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:37:

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:31:
Het zal ongetwijfeld aan mijn lompe rechter voet liggen, maar ik wil de rem ook niet aaien zeg maar 😊
Volgens mij is 't vrij simpel. Je kunt gewoon zachtjes bijremmen (ik rijd altijd in B, niet in D) totdat je stilstaat. Op dat moment moet je ff je rempedaal mss nog een beetje doorduwen om Autohold te activeren.

Bij achteruit rijden doet Autohold volgens mij niet terzake, daarbij remt ie alleen als ie denkt dat je ergens tegenaan gaat rijden.

Bij langzaam vooruit wegrijden vanaf onze oprit activeert de Autohold wel soms, als ik net heel zachtjes naar voren ben gerold en ik 't gaspedaal loslaat om te kijken of er geen auto van links of rechts komt.

Pagina: 1 ... 216 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.