Kan, maar ik verwacht dat alleen die trekken niets uit gaat halen voor je. Zekering 19 is verbonden met de 4G communicatiemodule. Je geeft aan dat die keurig werkt.
Zekering 20 is die van de infotainment (ICAS3) zo uit mijn hoofd. Die zou je direct mee kunnen trekken. Dat is de unit verantwoordelijk voor het tonen van deze informatie vermoed ik. Dus best een poging waard.
Er mee naar de dealer gaan is daarna zeker een optie in deze. Weergeven van een kilometerstand is een basisfunctie welke moet werken.
Als je voordat je naar de dealer belt toch echt nog zelf iets wil proberen: je kunt de 12V accu loskoppelen. De boel spanningsloos maken, dat reboot de hele shebang. (En met de 2.4 update verwisselen ze de accu zelfs

).
De negatieve pool kun je het makkelijkst lossen. Met een sleuteltje 10 kun je de moer losdraaien en dan kun je de contactoog van de pool pakken. Die er ruim tien tellen van af houden is wel voldoende. Terug plaatsen en de moer weer vastmaken. Dan hoor je van alles initialiseren. Stap je dan in de wagen en je start hem dan gaat de complete kerstboom aan en je krijgt foutmeldingen (storing acc, storing verkeerstekenherkenning, storing airbags, ..). Niet van schrikken, dat trekt allemaal weer weg. Een aantal blijven er over, die verdwijnen pas tijdens een stukje rijden en dan houd je de boel wat de camera nodig heeft nog over. Na parkeren de auto een tijd laten staan zodat de boel in standby gaat. Volgende start ben je van de overgebleven meldingen af.
Klinkt alsof ik dit vaak gedaan heb, maar de telling staat pas op twee maal. Eerste keer storing verholpen, tweede keer bood het geen soelaas en moest ie alsnog naar de dealer. Maar baat het niet, schaad ook niet geval.
[
Voor 8% gewijzigd door
Ultraman op 12-08-2022 22:10
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.