Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Ik heb die optie niet. Zit op 2.4 en de app is ook volgens de laatste versie. Is dat specifiek een ID4 optie?TWFpa2Vs schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:31:
[Afbeelding]
Hoe hebben jullie deze instelling staan over geoptimaliseerd accu gebruik?
heyyy nog iemand met hetzelfde probleem met "D".oZy schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:05:
[...]
Dat doet 2.3 toch ook (in D)?
Nog even terug naar B vs. D modus: ik rij praktisch altijd in B, terwijl ik zeker op de snelweg D fijner vind. Ik vind alleen het echt een zeer vervelende ervaring om in D+ACC spontaan te moeten remmen (bijv. iemand voegt ineens zonder richtingaanwijzer in, spontane filevorming) waar je bij het intrappen van het rempedaal eerst een stuk geen effect hebt en daardoor een halve noodstop moet maken voor je gevoel. Maar volgens mij schreef @Simply1337 al ergens dat dit in 3.0 (?) verholpen zou moeten zijn.
is een 3.0 optie. krijg je te zien als je auto 3.0 heeft.SiNaga schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:09:
[...]
Ik heb die optie niet. Zit op 2.4 en de app is ook volgens de laatste versie. Is dat specifiek een ID4 optie?
wat die optie doet is eigenlijk je maximum lading % terugzetten naar 80% na een tijdje als je het een keer 80+ hebt gezet.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Voortaan check hij meer naar updates heb ik ergens gelezen.Hansoverdiep schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:46:
klopt het dat de ID maar 1 keer per week naar updates zoekt?
Nee hij checkt nog steeds maar een keer per week, alleen hebben ze wel de bug gefixt die ervoor zorgde dat als je bijvoorbeeld te snel startte de check meteen weer een week naar voren geschoven kon worden. Dus hij checkt nu ook daadwerkelijk elke week waar dat eerst soms gewoon niet het geval was.niki_lauda schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:57:
[...]
Voortaan check hij meer naar updates heb ik ergens gelezen.
Overigens heb ik vandaag nog een klein issue ontdekt na de 2.4 update op mijn ID.4, het zonnescherm van het panoramadak wilde niet meer volledig uit zichzelf open of dicht (werkte alleen door de touch toets vast te houden tot hij helemaal open of dicht was) en het was ook niet meer te bedienen vanuit het infotainment via het wagen menu. Gelukkig had ik op een Duits forum al gelezen dat dit simpel zelf te fixen was door hem eerst helemaal dicht te doen en de knop nadat hij helemaal dicht is nog 5 seconden vast te houden en daarna juist helemaal open en dan de knop nog 5 seconden vasthouden. Nu werkt het weer als een zonnetje
Hier hetzelfde probleem, betreft een Galaxy S20 en ID. 3 First. Volgens mij hebben auto en telefoon volledige toegang tot elkaar. In de telefoon staat de standaard USB-configuratie op 'Bestanden ovezetten'. Opladen via de voorste USB-poorten valt telkens na ongeveer 30 seconden uit. Iemand nog een ander idee?Mustang24 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:40:
Wanneer ik in mijn Id3 BJ2022 mijn telefoon oplaad met een usb c kabel stops deze na circa 30 seconde met laden. De draadloze lader gebruik ik al niet meer gezien deze enkel als magnetron functioneert...
Wanneer ik de telefoon laad aan de 2xusb c voor de achterbank heb ik dit probleem niet. Is dit een bekend probleem?
Geen last van in mijn ID3 (bj 2020) met de voorste usb poorten en Samsung S21.ja rune schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:04:
[...]
Hier hetzelfde probleem, betreft een Galaxy S20 en ID. 3 First. Volgens mij hebben auto en telefoon volledige toegang tot elkaar. In de telefoon staat de standaard USB-configuratie op 'Bestanden ovezetten'. Opladen via de voorste USB-poorten valt telkens na ongeveer 30 seconden uit. Iemand nog een ander idee?
Als ik via kabel laadt, dan pak ik overigens sowieso altijd de achterste usb, want die leveren schijnbaar meer powaahhhhh.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Net zoals in Nederland is dat 2 of 2.20 meter.
Ik zit momenteel in Schotland en heb nu even geen centimeter hier, maar weet iemand toevallig hoe breed een id.4 is?
Bron: https://bit.ly/3dARuap
Die is 2,10 meter inclusief de spiegels (1.82 meter zonder de spiegels maar dat telt blijkbaar niet), dus formeel mag je er dan niet mee op de linkerbaan als er breedte beperking op 2 meter is.N0EL schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:18:
Lees net in de krant (AD) dat sommige Tesla's boetes kunnen krijgen als ze in Duitsland tijdens een wegversmalling op de linker baan rijden omdat ze te breed zijn (gemeten van spiegel naar spiegel).
Ik zit momenteel in Schotland en heb nu even geen centimeter hier, maar weet iemand toevallig hoe breed een id.4 is?
In de praktijk zal er geen haan naar kraaien natuurlijk, het is een beetje een theoretische discussie wat mij betreft.
De lane assist pest je anders wel van die smalle banen af (iig op de A12). 😂ik222 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:26:
[...]
Die is 2,10 meter inclusief de spiegels (1.82 meter zonder de spiegels maar dat telt blijkbaar niet), dus formeel mag je er dan niet mee op de linkerbaan als er breedte beperking op 2 meter is.
In de praktijk zal er geen haan naar kraaien natuurlijk, het is een beetje een theoretische discussie wat mij betreft.
Is een beetje een komkommertijd artikel en Tesla benoemen voor de clickbait (want AD)N0EL schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:18:
Lees net in de krant (AD) dat sommige Tesla's boetes kunnen krijgen als ze in Duitsland tijdens een wegversmalling op de linker baan rijden omdat ze te breed zijn (gemeten van spiegel naar spiegel).
Ditzelfde artikel is in 2014 én in 2019 ookal door AD geschreven (zelfde auteur)
Staat compleet los van Tesla eigenlijk. En als je goed oplet zijn in Duitsland de meeste wegversmallingen al. naar 2.10 gezet omdat zelfs de meest regulier VW Golf van spiegel tot spiegel al niet zou passen anders.
@mitchdc Zodra ik naderende werkzaamheden of tolpoorten zie gaat bij mij sowieso laneassist uit. Al. iets te vaak iets te lelijk gecorrigeerd. Niet tof.
*sowieso
BumpjeVighu schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:24:
Ik heb eens gelezen over het automatisch overwriten van je persoonlijke instellingen en hoe dit tegen te gaan, maar ik kan het niet meer terug vinden.
Heb nu al twee keer gehad dat mijn drive mode instellingen en nog wat andere instellingen gewijzigd worden. Ook al eens de pop up gehad dat er ‘nieuwe instellingen beschikbaar zijn’.
Kan iemand mij herinneren wat ik moest doen om dit te voorkomen?
Iemand nog het verlossende antwoord om de popup en automatische aanpassing van instellingen in de auto te voorkomen?
Bij mij was het spontaan over kreeg ik ook geen melding meer van nieuwe instellingen. Ik hou het op een glitch in de matrix. 😊Vighu schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:01:
[...]
Bumpje![]()
Iemand nog het verlossende antwoord om de popup en automatische aanpassing van instellingen in de auto te voorkomen?
De haak is een originele VW haak, electrisch uitklapbaar. Je ziet er eigenlijk niks van als ie is ingeklapt.
Er is een schakelaar in de kofferbak gemonteerd (verlicht) en daarmee klat de haak in en uit.
De PDC schakelt vanzelf uit als je iets op de stekker klikt. Geen gepiep met naar achter rijden (2.3)
Het duurde een volledige dag om de haak onder te bouwen. Schijnt best nog een klusje te zijn.
Wel vind ik dat de haak HEEL dicht bij de auto zit. Had vroeger een vaste Bosal haak en die zat toch wat verder van de auto af. Met aankoppelen van aanhangers moet je toch wel goed uitkijken.
:strip_exif()/f/image/y00Vqhgqah4GfS3vfHDybjtM.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien moet Duitsland eens iets met de veiligheid tijdens wegwerkzaamheden doen. Die smalle banen zijn soms echt niet te doen daar.N0EL schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:18:
Sinds 2.4 trouwens meer problemen met de camera die begint te knipperen. Snel naar 3.0 om het opgelost te hebben hopelijk.
gelukkig kun je de spiegels inklappenik222 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:26:
[...]
Die is 2,10 meter inclusief de spiegels (1.82 meter zonder de spiegels maar dat telt blijkbaar niet), dus formeel mag je er dan niet mee op de linkerbaan als er breedte beperking op 2 meter is.
Ik moet zeggen dat ik sinds mijn post er ook geen melding meer van heb gekregen. Vind het alleen wel fijner om te weten wat die popup, en bijbehorende instellingswijzigingen, nou precies triggered.TWFpa2Vs schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:06:
[...]
Bij mij was het spontaan over kreeg ik ook geen melding meer van nieuwe instellingen. Ik hou het op een glitch in de matrix. 😊
Ik vind het soms ook krap, maar dat ligt dan meestal meer aan de rechterbaanrijders die te dicht op (of bijna over) de gele streep rijden.AMARONE schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:39:
[...]
Misschien moet Duitsland eens iets met de veiligheid tijdens wegwerkzaamheden doen. Die smalle banen zijn soms echt niet te doen daar.
[...]
Als het echt te weinig plaats is, hangt er meestal een bord dat je niet naast elkaar mag rijden:

Er zijn verschillende situaties mogelijk, met aflopende spoorbreedte plus eventuele extra complicaties zoals heuvel/bergachtig, veel bochten, veel (korte) op/afritten: max 100, max 80, max 60, versetzt fahren.
Als ik links rijden teveel stress vind (omdat rechts ook aardig rijdt) ga ik gewoon op de AAC tussen de vrachtwagens hangen tot de Baustelle voorbij is. Maar dan sjezen er nog steeds aannemersbusjes en SUVs over de linkerbaan.
Wat autobreedte betreft: een van de SUVs van Audi mag ook niet op het linkerspoor, maar gezien de bovengenoemde aannemersbusjes het ook doen, zal er niet echt aktief op gehandhaafd worden. Zie ook de woordkeuze: "dat sommige Tesla's boetes kunnen krijgen."
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Een S20 ultra.ikweethetbeter schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:22:
[...]
Wat voor telefoon heb je? Wat voor kabel gebruik je?
De aansluitingen voor zijn voor data en laden, de aansluitingen achter zijn alleen voor laden.
Waarschijnlijk heb je je telefoon geen toegang gegeven tot je auto en v.v., daarom stopt hij na 30 seconden. Achter heb je dat probleem niet.
Waar(voor) zou ik toegang moeten geven?
Misschien wil je over de speakers bellen in de auto, of navigeren met Google Auto. Dat werkt niet door gewoon een kabeltje in te prikken, je moet toestemming geven.
Wellicht heb je dat de eerste keer niet gedaan en is die keuze opgeslagen.
Kijk in het instellingenmenu van je auto naar de BT instellingen, zoek je telefoon en gooi die weg. Sluit je telefoon opnieuw aan en geef nu toestemming.
Android vraagt automatisch wat je wil toestaan als je een data toestel aansluit. Standard staat die enkel laden toe. Datatoegang en android auto moet je selecteren. Doe je dat niet, kan je infotainment niets met je toestel aanvangen.Mustang24 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:13:
[...]
Een S20 ultra.
Waar(voor) zou ik toegang moeten geven?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/imTaVK6hJuv4JVfPfyZoQRNa.jpg?f=user_large)
[ Voor 97% gewijzigd door PeGys op 16-08-2022 13:40 ]
Een beetje verlies heb je altijd...
@PeGys Weet niet of het handig is om openbaar foto's van je kinderen te delen op het grote boze internet.
*Ik ben daar met mijn eigen kinderen nogal huiverig voor ..
Screenshot kun je ook makkelijk halveren zonder dat we de foto van je dochter zien.
[ Voor 14% gewijzigd door DonJunior op 16-08-2022 12:53 ]
*sowieso
Kijk, een probleem opgelost wat geen probleem is. Iedereen blij.DonJunior schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:53:
offtopic:
@PeGys Weet niet of het handig is om openbaar foto's van je kinderen te delen op het grote boze internet.
*Ik ben daar met mijn eigen kinderen nogal huiverig voor ..
Screenshot kun je ook makkelijk halveren zonder dat we de foto van je dochter zien.
FYI: Het werkt bij nieuwere telefoons ook zonder draadje, maar inderdaad ook dan nog toestemming geven.ikweethetbeter schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:48:
@Mustang24
Misschien wil je over de speakers bellen in de auto, of navigeren met Google Auto. Dat werkt niet door gewoon een kabeltje in te prikken, je moet toestemming geven.
Wellicht heb je dat de eerste keer niet gedaan en is die keuze opgeslagen.
Kijk in het instellingenmenu van je auto naar de BT instellingen, zoek je telefoon en gooi die weg. Sluit je telefoon opnieuw aan en geef nu toestemming.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Beter gepoetst dan de mijne iig 😂AMARONE schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:41:
[...]
Ziet er goed gepoetst uit. Ik heb B ipv T op het einde
Deze auto staat bij ons om de hoek. Is niet de mijne. Schuin tegenover ons staat ook nog een witte ID3.
Dus ja, je begrijpt dat het tijd werd voor iets anders
Morgen ein-de-lijk m'n Mach-E ophalen in Duitsland

Sinds 4 augustus overigens geen update meer gehad over m'n ID3

Jij bent ook snel uitgekeken op je ID3.FlowDesign schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:36:
[...]
Beter gepoetst dan de mijne iig 😂
Deze auto staat bij ons om de hoek. Is niet de mijne. Schuin tegenover ons staat ook nog een witte ID3.
Dus ja, je begrijpt dat het tijd werd voor iets anders
Morgen ein-de-lijk m'n Mach-E ophalen in Duitsland
Sinds 4 augustus overigens geen update meer gehad over m'n ID3
Valt mee, vind 't nog steeds een hele fijne auto
Heb eigenlijk alleen geupgrade naar de Mustang omdat ik toch graag een echte trekhaak wil èn omdat vanwege dat m'n vriendin Duitse is, we dit jaar nog ff de maximale Duitse subsidie op de Mustang mee kunnen pakken. Mijn ID3 kwam ook uit Duitsland en daar zat ook flinke korting plus subsidie op. Dubbel verdienen dus
Aanhanger zal nog wel gaan maar je krijgt een probleem met sommige fietsendragers. De mijne zou daar niet op passen, gaat net bij de ID3.LastSamurai schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:14:
Gisteren m'n trekhaak gekregen onder de ID4. Fietsen op het dak tillen begon met toch enorm tegen te staan. Het is best hoog, fietsen zijn best zwaar en je moet elke keer die dakdragers erop schroeven.
De haak is een originele VW haak, electrisch uitklapbaar. Je ziet er eigenlijk niks van als ie is ingeklapt.
Er is een schakelaar in de kofferbak gemonteerd (verlicht) en daarmee klat de haak in en uit.
De PDC schakelt vanzelf uit als je iets op de stekker klikt. Geen gepiep met naar achter rijden (2.3)
Het duurde een volledige dag om de haak onder te bouwen. Schijnt best nog een klusje te zijn.
Wel vind ik dat de haak HEEL dicht bij de auto zit. Had vroeger een vaste Bosal haak en die zat toch wat verder van de auto af. Met aankoppelen van aanhangers moet je toch wel goed uitkijken.
[Afbeelding]
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Bij mij vraagt die dit niet. Hij gaat direct naar laden en kan dit niet aanpassenPeGys schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:39:
[...]
Android vraagt automatisch wat je wil toestaan als je een data toestel aansluit. Standard staat die enkel laden toe. Datatoegang en android auto moet je selecteren. Doe je dat niet, kan je infotainment niets met je toestel aanvangen.
[Afbeelding]
Tesla supercharger: 3 punten geprobeerd, auto geeft "fout bij laden". Tesla niet bereikbaar via telefoon.
100 meter verderop zijn Ionity oplaadpunten, kwam er daarna achter, daar geprobeerd. Pakt de laadchip (Shell Recharge) niet. Via creditcard dan maar: weer dezelfde foutmelding. VW gebeld, konden me ook niet verder helpen, mss heb ik daar het verkeerde nummer gebeld.
Ik tijdens het gesprek gezegd ik probeer nog 1 andere (stond ook een Ionity 50 kW station) en die werkte!
Toen na 10 min ontkoppelt, want duurt me te lang.
Probeer weer een snellader en opeens werkt het...?
Ik vraag me af of het de auto was of toch iets anders...
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Toen geprobeerd om de plug vast te houden direct na inprikken. Toen begon die wel met laden.
Achteraf gelezen dat door het gewicht van de (watergekoelde) kabel het kan zijn dat tie net niet goedzit en niet wil vergrendelen. Maar of dat de nou de daarwerkelijke reden is weet ik ook niet.
Eerder nog nooit gehad bij Ionity of Fastned.
Boy schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:50:
Volle auto richting Spanje, eerste laadstop in Hauconcourt.
Tesla supercharger: 3 punten geprobeerd, auto geeft "fout bij laden". Tesla niet bereikbaar via telefoon.
100 meter verderop zijn Ionity oplaadpunten, kwam er daarna achter, daar geprobeerd. Pakt de laadchip (Shell Recharge) niet. Via creditcard dan maar: weer dezelfde foutmelding. VW gebeld, konden me ook niet verder helpen, mss heb ik daar het verkeerde nummer gebeld.
Ik tijdens het gesprek gezegd ik probeer nog 1 andere (stond ook een Ionity 50 kW station) en die werkte!
wat er gebeurd is dat de kabel eigenlijk net schuin uithangt en contactpin zit in het bovenste rij en zit er diepste in van de connector.
Laders waarbij zo'n trekkoord aanwezig is aan de bovenkant zul je amper probleem mee hebben, maar als de kabel op de grond slingert is de kans aanwezig dat het uit de poort trekt.
voor tesla is het gewoon dat de kabel te kort is en het eigenlijk uit de poort trekt.
De supercharger in Hauconcourt is ook nog niet vrijgegeven voor niet tesla's voor zover ik in de app kan zien.Boy schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:50:
en dit ja, die locatie is nooit vrijgegeven voor non-tesla's.leinenga schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:04:
[...]
De supercharger in Hauconcourt is ook nog niet vrijgegeven voor niet tesla's voor zover ik in de app kan zien.
Metz of Nancy zijn de non-tesla alternatieven
We gaan weer OFFTOPIC
[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 17-08-2022 09:10 ]
Ook al eens meegemaakt bij een snellader in Duitsland.Boy schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:50:
Als je een pakje papieren zakdoekjes onder de CCS stekker duwt na het inpluggen, dan maakt ie beter contact
ICAS1 was al vervangen, nog steeds geen succesvolle update want storing op motorregelapparaat.
Nu hebben ze het motorregelapparaat vervangen, en nu is er alleen geen communicatie meer mogelijk met 't motorregelapparaat
Als 't eenmaal geslaagd is heb ik dalijk bijna een nieuwe auto denk ik
[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 17-08-2022 09:50 ]
Ik had geen zin in gekloot met verschillende passen en had besloten een route uit te stippelen via Ionity only laadplekken icm het toen nog 41 cent / kWh tarief in de Bonnet app. Zowel heen als terug 3 laadstops 30/50/30 min. Dat ging vlekkeloos; geen een keer hoeven wachten, geen bereik stress. De ervaring met Bonnet was ook prima, inpluggen, met app de juiste charger zoeken en laadsessie starten. Bij het vakantiehuis hadden we een garage met toestemming de 230v lader te gebruiken dus tijdens het verblijf alleen AC geladen. In totaal was ik 120 euro aan kWh kwijt op een trip van 2750km. Daar konden de ICE rijders amper 1 volle tank van betalen. Qua tijd niet langer gereden dan de ICE rijders omdat je op zo'n afstand toch ook paar keer moet pauzeren.
Waar het gezin vooral heel blij mee was deze trip: (mits papa het niet vergat...) iedere keer in een voorgekoelde auto kunnen stappen wat met 30-40gr buitentemp erg prettig is!
Tijdens de rit nog ABRP + Tronity gebruikt, maar dat was puur voor vermaak tijdens het rijden. Op het Android Auto scherm had ik Google Maps met nav naar het beoogde Ionity station.
Dan kan het zijn dat dit bij je notifications komt te staan.Mustang24 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:31:
[...]
Bij mij vraagt die dit niet. Hij gaat direct naar laden en kan dit niet aanpassen
Als je van boven in het scherm naar onder swipet krijg je een systeem melding waarbij je kan tikken om de opties te tonen.
Daar kan je kiezen om datacommunicatie toe te staan.
Tot voor android 12 werd de optie zoals op mijn vorige screenshot niet automatisch weergegeven op mijn toestel. Toen moest ik ook altijd swipen en de optie kiezen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cjJwax6OZ7DdyrGU5TJPFGji.jpg?f=user_large)
Wat wel kan, en dat was op mijn vorig toestel wel, is dat die na een 2-3 tal minuten automatisch verbinding tot stand brengt. Bij mijn huidig toestel moet ik een optie kiezen.
STAP 2 - mobiel verwijderen van systeem
STAP 3 - opnieuw verbinden met bluetooth
STAP 4.1 - na verbinding komt de vraag of je android auto of mirrorlink wilt. druk op android auto MITS je telefoon draadloos AA ondersteund (Android 11 of hoger (?), voor samsung was dat 10 dacht ik!
STAP 4.2 - Verbind met kabel en start eerste keer android auto via telefoon als DRAADLOOS niet werkt.
Sinds dit weekend ben ik eigenaar van een ID.4 (occasion, 16k) en ben er ontzettend blij mee ware het niet dat ik zie dat deze nog op 2.3 zit. Nog enige progressie geboekt om 2.4 te krijgen?elvis84 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:19:
[...]
Vergeten te vermelden: ik kom van 2.1 af. Mijn auto is een import uit Duitsland en ik heb er destijds 5 telefoontjes en e-mails aan gewaagd maar het antwoord was dat ik moest wachten op een uitnodiging vanuit de dealer (die uiteraard nooit kwam).
gewoon auto aanmelden bij een dealer naar keuze waarbij ze in de werkplaatsplanner kopje update 2.4 staat.DieterKoblenz schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:09:
[...]
Sinds dit weekend ben ik eigenaar van een ID.4 (occasion, 16k) en ben er ontzettend blij mee ware het niet dat ik zie dat deze nog op 2.3 zit. Nog enige progressie geboekt om 2.4 te krijgen?
geen reden dat de auto niet naar 2,4 kan [HW falen buitengelaten), het is de dealer meestal die het NIET wilt updaten want teveel autos, geen tijd, geen plek, geen zin, geen technician etc.
gewoon naar een dealer gaan die het wel met open armen omarmt. Dit kan betekenen dat je rond moet rijden en niet de eerste beste VW dealer om de hoek wat voor je kan betekenen
Ik weet niet waar je woont, maar VW Maas in Gouda voert de updates continu uit.DieterKoblenz schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:09:
[...]
Sinds dit weekend ben ik eigenaar van een ID.4 (occasion, 16k) en ben er ontzettend blij mee ware het niet dat ik zie dat deze nog op 2.3 zit. Nog enige progressie geboekt om 2.4 te krijgen?
De mijne staat er nu. Kreeg een nieuwe ID4 als leenauto mee.
Ow wat? En de Tesla app gaat er wel gewoon door zonder melding? Ik kan gewoon alles selecteren.leinenga schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:04:
[...]
De supercharger in Hauconcourt is ook nog niet vrijgegeven voor niet tesla's voor zover ik in de app kan zien.
Ik dacht dat ABRP daar ook op filterde.
Ik ga nog eens kijken in de app naar vrijgegeven stations dan, waar dat staat.
Tot nu toe gaat alles weer voortvarend, bedankt voor de tips! Ik ga rekening houden met de connectiepinnen
Als ik de Tesla app open zie ik bovenaan 'Uw niet tesla opladen'. Als ik op die kaart zoek, dan komt hauconcourt niet tevoorschijn, dus ik weet niet hoe jij daar dan wel bijkomt.Boy schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:37:
[...]
Ow wat? En de Tesla app gaat er wel gewoon door zonder melding? Ik kan gewoon alles selecteren.
Ik dacht dat ABRP daar ook op filterde.
Ik ga nog eens kijken in de app naar vrijgegeven stations dan, waar dat staat.
Zoals gezegd is Metz-sud de dichtsbijzijnde, maar hauconcourt ligt toch echt ten noorden van Metz.
Ik heb door wat ik fout heb gedaan! Blind op vertrouwd dat hij open was voor niet Tesla's, vervolgens de eerste suggestie gekozen die hij gaf op locatie en dat zal dan die van Metz zijn geweest. Er was 1 suggestie en ik heb verder niet gekekenleinenga schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:15:
[...]
Als ik de Tesla app open zie ik bovenaan 'Uw niet tesla opladen'. Als ik op die kaart zoek, dan komt hauconcourt niet tevoorschijn, dus ik weet niet hoe jij daar dan wel bijkomt.
Zoals gezegd is Metz-sud de dichtsbijzijnde, maar hauconcourt ligt toch echt ten noorden van Metz.

Was ik een lader op een andere locatie aan het starten
Nou, ook weer opgelost dan!
Maar even.. die auto van jou staat nu al.minstens een week of 3 daar toch?FlowDesign schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:49:
Nou gaat lekker bij VW.
ICAS1 was al vervangen, nog steeds geen succesvolle update want storing op motorregelapparaat.
Nu hebben ze het motorregelapparaat vervangen, en nu is er alleen geen communicatie meer mogelijk met 't motorregelapparaat
Als 't eenmaal geslaagd is heb ik dalijk bijna een nieuwe auto denk ik
*sowieso
Sinds maandag 18 juli, dus al meer dan 4 weken.DonJunior schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:47:
[...]
Maar even.. die auto van jou staat nu al.minstens een week of 3 daar toch?
Volgens de dealer is "de fabrikant ermee bezig".
dus waar is de 4-weekse enyaq review. kun je zo mooi vergelijken met de mach-eFlowDesign schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:59:
[...]
Sinds maandag 18 juli, dus al meer dan 4 weken.
Zodra ik een poosje met de Mach-E heb gereden zal ik m'n ervaringen ff delen en vergelijken met de ID.3 en de EnyaqSimply1337 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:48:
[...]
dus waar is de 4-weekse enyaq review. kun je zo mooi vergelijken met de mach-e
Dat is wel écht een slechte zaak. Zeker omdat deze update al uitgesteld was vanwege software fouten.FlowDesign schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:59:
[...]
Sinds maandag 18 juli, dus al meer dan 4 weken.
Maar goed.. een Enyaq is ook geen straf volgens mij?
*sowieso
DonJunior schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:32:
[...]
Dat is wel écht een slechte zaak. Zeker omdat deze update al uitgesteld was vanwege software fouten.
Maar goed.. een Enyaq is ook geen straf volgens mij?
:strip_exif()/f/image/l88vNatzdwN58238tnnGy0pe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vqTxSIW17Ks6Gxx9629U0joX.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal 'm morgen eens langs de Enyaq zetten ter vergelijking
Heb nog geen snellader gebruikt.
Kreeg een splinternieuwe ID.4 Pro mee (stond 10km op) en er viel me 1 ding op. De mijne is van vorig jaar.
Het nieuwe model heeft boven de binnenspiegel in dat paneeltje een knopje met een "i" en een knopje met een steeksleutel. Als je daar op drukt gaat de auto ergens naar toe bellen.
Verder kon ik geen enkel verschil tussen de modeljaren ontdekken.
De leenauto had 3.0 en het meest in het oog springende verschil is dat er nu een accupercentage naast de GoM te zien is en dat de buitentemp boven het navigatiedisplay op het stuurscherm staat.
Ook zit het menu voor 'laden' kennelijk niet meer onder 'wagen'.
Ook vond ik het opvallend dat je dus per bestuurder een ander profiel kan maken en dat je ook de profielen met een pincode kan beveiligen.
Mooie kleur, hou wel van dit rood. Ook beter tussrl al die grauwe meuk op de weg. Veel rijplezier!FlowDesign schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:55:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zal 'm morgen eens langs de Enyaq zetten ter vergelijking
Ik vind het wel jammer dat VW die dingen uit elkaar trekt. Ik vond alles onder wagen best prettig werken. Zelfde als die wecharge app.. Liever gewoon geïntegreerd in de navigatie zelf.LastSamurai schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:36:
Gisteren de 2.4 update gehad. Ik moet zeggen dat ik behalve een ander software nummer er niks van merk.
Kreeg een splinternieuwe ID.4 Pro mee (stond 10km op) en er viel me 1 ding op. De mijne is van vorig jaar.
Het nieuwe model heeft boven de binnenspiegel in dat paneeltje een knopje met een "i" en een knopje met een steeksleutel. Als je daar op drukt gaat de auto ergens naar toe bellen.
De leenauto had 3.0 en het meest in het oog springende verschil is dat er nu een accupercentage naast de GoM te zien is en dat de buitentemp boven het navigatiedisplay op het stuurscherm staat.
Ook vond ik het opvallend dat je dus per bestuurder een ander profiel kan maken en dat je ook de profielen met een pincode kan beveiligen.
Is de afwerking binnen nog verbeterd of niets gezien?
Als ik nu op ACC past de ACC mijn snelheid aan nav wat hij op de borden leest, wat best vervelend is (Mag je na 7 uur 130, ziet hij alleen het 100 bord en trapt hij vrij fors in de ankers).
Iemand gevonden waar je dat automatisch aanpassen van de snelheid uitzet?
De laadpaal die ik altijd gebruik (22kW) haalt een max van 65km/h op mijn id.3, gisteren eerste keer na update geladen. Nu met 75 km/h. Toeval of andere reden weet ik niet.LastSamurai schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:36:
Gisteren de 2.4 update gehad. Ik moet zeggen dat ik behalve een ander software nummer er niks van merk.
[ Voor 63% gewijzigd door Tukk op 18-08-2022 10:01 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Weet je hier ook een passende oplossing voor?Simply1337 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:53:
door de lengte van de teslakabel (of ionity of alle alpitronic laders) wordt er net geen connectie gemaakt met het contactpin en auto geeft dan een foutmelding.
wat er gebeurd is dat de kabel eigenlijk net schuin uithangt en contactpin zit in het bovenste rij en zit er diepste in van de connector.
Laders waarbij zo'n trekkoord aanwezig is aan de bovenkant zul je amper probleem mee hebben, maar als de kabel op de grond slingert is de kans aanwezig dat het uit de poort trekt.
voor tesla is het gewoon dat de kabel te kort is en het eigenlijk uit de poort trekt.
Is een optie in de auto bij ACC om dit uit te zetten.Tukk schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:56:
De auto is naar de garage geweest voor de nieuwe accu en de software update 2.4.
Als ik nu op ACC past de ACC mijn snelheid aan nav wat hij op de borden leest, wat best vervelend is (Mag je na 7 uur 130, ziet hij alleen het 100 bord en trapt hij vrij fors in de ankers).
[...]
De laadpaal die ik altijd gebruik (22kW) haalt een max van 65km/h op mijn id.3, gisteren eerste keer na update geladen. Nu met 75 km/h. Toeval of andere reden weet ik niet.
Dat deed ie voor de update ook alTukk schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:56:
De auto is naar de garage geweest voor de nieuwe accu en de software update.
Staat bij Assistentenhulp (of iets dergelijks)
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Volgens mij is het iets met "voorspellen" wat je uit moet schakelen.TWFpa2Vs schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:05:
[...]
Is een optie in de auto bij ACC om dit uit te zetten.
Ja ik wilde niet gokken, je hebt daar drie opties, iets met file voorspelling, afstand tot je voorganger en die rondom actuele snelheid.DevonS schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:06:
[...]
Volgens mij is het iets met "voorspellen" wat je uit moet schakelen.
Geen toeval maar gereset verbruik? Zelfde kW’s maar meer km/u?Tukk schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:56:
[...]
De laadpaal die ik altijd gebruik (22kW) haalt een max van 65km/h op mijn id.3, gisteren eerste keer na update geladen. Nu met 75 km/h. Toeval of andere reden weet ik niet.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Sowieso een vage manier van meten.. aantal kilometers per uur laden._eLMo_ schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:48:
[...]
Geen toeval maar gereset verbruik? Zelfde kW’s maar meer km/u?
Je laadt stroom.. geen afstand. Bij benzine tanken zeg je toch ook niet "Zo ik ben nu toch met 300 km/h aan het tanken"
De GOM van de ID3 gaat bij mij alle kanten op en heeft nog nooit echt een reeele waarde aangegeven. Sterker nog ik stap in de auto en hij zegt "280 km" bereik. Vervolgens start ik de auto, rol ik van mij oprit af en ineens heb ik een bereik van 335km. Schiet mij maar lek maar daar kan ik dus echt niets mee.
Dat de auto aangeeft dat ie laadt met 60 kilometer per uur vind ik volkomen kansloos.
*sowieso
Goed punt, dat zou wel eens het geval kunnen zijn._eLMo_ schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:48:
[...]
Geen toeval maar gereset verbruik? Zelfde kW’s maar meer km/u?
Nee, alleen op dat paneeltje boven de spiegel. Verder overal precies hetzelfde.AMARONE schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:54:
[...]
Is de afwerking binnen nog verbeterd of niets gezien?
kabel even langer vasthouden bij poort totdat je hoort dat de batterij "ontkoppelt"spencer_830 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:03:
[...]
Weet je hier ook een passende oplossing voor?
Voorspelling toegestane snelheid is dat. De rest kan je aan laten als je wil. Voorspelling trajectverloop b.v. - maar kan uit als je het vervelend vindt dat hij gaat remmen omdat er een bocht komt met adviessnelheid 90km/u b.v.TWFpa2Vs schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:46:
[...]
Ja ik wilde niet gokken, je hebt daar drie opties, iets met file voorspelling, afstand tot je voorganger en die rondom actuele snelheid.
[ Voor 17% gewijzigd door BB72 op 18-08-2022 14:08 ]
Dat het niet werkte merkte ik aan een melding op het display over die SOS functie en toen brandde dat continu rood. Die melding is nu weg maar heb nog steeds geen verbinding, dus ook niet met We Connect. In de app staat nog steeds de laadtoestand van het moment dat het uitviel, namelijk tijdens snelladen bij Fastned... Heel vervelend, maar gelukkig verder werkt alles als normaal.
Na een gesprek met Vallei in Nijmegen een afspraak voor 30-8 kunnen maken, ook voor de 12v accu en software update. De vraag is of dat wel gaat werken als er geen internet is. Zou de module defect zijn of is er een ander probleem dat de garage zo oplost? Anders vrees ik mn auto veel langer kwijt te zijn dan 1 dag.
Ik heb wel eens wat gelezen van het eruit trekken van een bepaalde zekering, waarna verbindingsproblemen opgelost kunnen worden. YouTube: ID.4 offline fixOmnivore schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:50:
Ik heb sinds 10 dagen geen werkende internetverbinding meer in m'n ID4 pro. Geen wereldbol, alleen car2x symbool en het lampje van de noodoproepfunctie in het plafond knippert rood. Ook iedere start een melding dat de e-sim geen verbinding heeft.
Dat het niet werkte merkte ik aan een melding op het display over die SOS functie en toen brandde dat continu rood. Die melding is nu weg maar heb nog steeds geen verbinding, dus ook niet met We Connect. In de app staat nog steeds de laadtoestand van het moment dat het uitviel, namelijk tijdens snelladen bij Fastned... Heel vervelend, maar gelukkig verder werkt alles als normaal.
Na een gesprek met Vallei in Nijmegen een afspraak voor 30-8 kunnen maken, ook voor de 12v accu en software update. De vraag is of dat wel gaat werken als er geen internet is. Zou de module defect zijn of is er een ander probleem dat de garage zo oplost? Anders vrees ik mn auto veel langer kwijt te zijn dan 1 dag.
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Wel een wat gelezen??Sandrioni schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:02:
[...]
Ik heb wel eens wat gelezen van het eruit trekken van een bepaalde zekering, waarna verbindingsproblemen opgelost kunnen worden. YouTube: ID.4 offline fix
Man in dit topic staat op bijna elke pagina wel een keer deze 'fix' beschreven.
Zekering 19 (en soms ook 20 even meenemen) reset de media- en internet modules.
Een korte zoektocht (met behulp van de zoekfunctie) kan opzich geen kwaad soms.

*sowieso
Sandrioni schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:02:
[...]
Ik heb wel eens wat gelezen van het eruit trekken van een bepaalde zekering, waarna verbindingsproblemen opgelost kunnen worden. YouTube: ID.4 offline fix
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YhHvxPXRGvnVfNuQIWDwtg7x.jpg?f=user_large)
Wel bedankt voor het helpen
Gallecoperbrug, de afgelopen weken daar een aantal meegemaakt dat de ACC in de 40 km/u schiet, zonder dat er een bord oid staat. In beide richtingen overigens. Die ACC is op sommige plekken echter onnavolgbaar. De bocht van de A1 naar A27 bij Eemnes, daar gaat de auto ook galopperen.PB1983 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:06:
[...]
Dat deed ie voor de update ook alOok leuk als je nu over de Gallecoperbrug over de A12 rijdt, dan weet ie het nu helemaal niet meer. Oh 100, nee 70, oh nee toch 80, nee 100?
Staat bij Assistentenhulp (of iets dergelijks)
Bij mij werkt de dynamische max snelheid nog zoals altijd bij versie 2.4. Deze week zelfs ‘s ochtends op een stuk snelweg gereden waar er een dynamische snelheid geldt geconstateerd dat om klokslag 6 uur in de ochtend mijn snelheid werd aangepast van ingesteld op 130 naar 100.Tukk schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:56:
De auto is naar de garage geweest voor de nieuwe accu en de software update 2.4.
[...]
Die functionaliteit is niet veranderd, waarschijnlijk zijn de instellingen gereset en is het default 'aan'.SiNaga schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:13:
[...]
Bij mij werkt de dynamische max snelheid nog zoals altijd bij versie 2.4.
Bij mij stond het voor de 2.4 update ook uit, er na aan. En nu weer uit.
Ik heb vooral ruzie met die instelling op plaatsen waar meerdere wegen bij elkaar komen. Het is net of de GPS relatief onnauwkeurig is en de auto 'denkt' dat hij op een afslag zit. Dan krijg je ineens een melding voor een kruising midden op een doorgaande snelweg of een 70/90 bocht terwijl je rechtdoor rijdt. Als je afslag zou genomen hebben kan ik me voorstellen dat de meldingen zinniger zouden zijn. Meestal klopt het, soms niet en dat vind ik te gevaarlijk dus is de functionaliteit nu uit.
[ Voor 39% gewijzigd door 7o9 op 18-08-2022 19:53 ]
Vraagje, sinds de update naar 2.4, die in 1x goed gegaan is, werkt keyless entry niet meer, wel het afsluiten, maar niet het openen en ook niet dat als ik aankom lopen dat de auto opengaat.Soeski schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:30:
[...]
Als ik aan kom lopen gaan de deuren automatisch van het slot (alle deuren ingeschakeld) en meld ik me af bij de laadpaal. Dan kan ik zonder iets in te drukken de laadkabel uit de auto trekken. Dit is sinds 2.1 zo ingeregeld en vind ik wel fijn!
Herkent iemand dit ?
Verder doet de usb-c bij de achterpassagiers het nu niet meer
Dit had ik uiteraard al gelezen, maar in de gevallen die voorbij kwamen was er wel een wereldbol. Bij mij is dat niet zo. Zekering 19 heb ik ook geprobeerd maar dat had geen effect.DonJunior schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:11:
[...]
Wel een wat gelezen??
Man in dit topic staat op bijna elke pagina wel een keer deze 'fix' beschreven.
Zekering 19 (en soms ook 20 even meenemen) reset de media- en internet modules.
Een korte zoektocht (met behulp van de zoekfunctie) kan opzich geen kwaad soms.
Het gaat mij erom dat mogelijk die module defect is en vervangen moet worden voordat de update naar 2.4 kan worden geïnstalleerd. Als dat zo is gaan ze dat nooit in 1 dag redden en vrees ik dus de auto een tijd kwijt te zijn. Heeft iemand dit meegemaakt? Misschien toch maar eerder een afspraak voor alleen de verbinding inplannen...
Op mijn ID.5 (3.1) lijkt ook niet alles te werken qua Keyless.mhe59 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:01:
[...]
Vraagje, sinds de update naar 2.4, die in 1x goed gegaan is, werkt keyless entry niet meer, wel het afsluiten, maar niet het openen en ook niet dat als ik aankom lopen dat de auto opengaat.
Herkent iemand dit ?
Verder doet de usb-c bij de achterpassagiers het nu niet meer
Wat wel werkt:
- Keyless entry
- Coming/Leaving home lights bij het langslopen
Wat niet werkt:
- De auto sluit niet af bij weglopen
- Kofferbak sluit niet automatisch bij weglopen naar bestuurdersportier
Herkenbaar. Heb het ook op de A2 van Den Bosch richting Utrecht, ongeveer bij knooppunt Deil (A15). Daar denkt ie standaard dat je rechtsaf zal gaan ofzo ipv rechtdoor en gaat daarom langzamer rijden.7o9 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:50:
[...]
Die functionaliteit is niet veranderd, waarschijnlijk zijn de instellingen gereset en is het default 'aan'.
Bij mij stond het voor de 2.4 update ook uit, er na aan. En nu weer uit.
Ik heb vooral ruzie met die instelling op plaatsen waar meerdere wegen bij elkaar komen. Het is net of de GPS relatief onnauwkeurig is en de auto 'denkt' dat hij op een afslag zit. Dan krijg je ineens een melding voor een kruising midden op een doorgaande snelweg of een 70/90 bocht terwijl je rechtdoor rijdt. Als je afslag zou genomen hebben kan ik me voorstellen dat de meldingen zinniger zouden zijn. Meestal klopt het, soms niet en dat vind ik te gevaarlijk dus is de functionaliteit nu uit.
1. Nooit gewerkt als je auto hebt geopend. werkt alleen als je een afgesloten auto opent maar deuren gesloten blijft. dan sluit het na een tijdje weer.Vighu schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:14:
[...]
Op mijn ID.5 (3.1) lijkt ook niet alles te werken qua Keyless.
Wat niet werkt:
- De auto sluit niet af bij weglopen
- Kofferbak sluit niet automatisch bij weglopen naar bestuurdersportier
2. Kofferbak moet je met je voet kicken voordat het sluit. is ook niet automatisch. misschien zweepte je met je voet onder de sensor toen je naar voren liep
[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 18-08-2022 21:59 ]
Oh ja, die 40 km kwam ook nog even voorbij. Bij de afrit A15/A4 bij knooppunt Benelux ziet de ACC ook ergens iets met 35km. Dat was iets minder tof, van 100 opeens in de ankers voor 35SiNaga schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:04:
[...]
Gallecoperbrug, de afgelopen weken daar een aantal meegemaakt dat de ACC in de 40 km/u schiet, zonder dat er een bord oid staat. In beide richtingen overigens. Die ACC is op sommige plekken echter onnavolgbaar. De bocht van de A1 naar A27 bij Eemnes, daar gaat de auto ook galopperen.
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Dan vind ik de Enyaq toch wel mooier hoor.
Ga je mond spoelen!!DevonS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:11:
[...]
Dan vind ik de Enyaq toch wel mooier hoor.
hahaha grapje natuurlijk. Gelukkig verschillen smaken. Ik zou zonder twijfel de Ford kiezen.. wel met andere velgen... dat dan weer wel.
*sowieso
Ik kan bij mijn ID.4 ook gewoon zien waar die geparkeerd staat vanuit de VW app.FlowDesign schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:27:
[Afbeelding]
App ziet er een stuk beter uit dan bij VAG. Je kunt er veel meer mij en bovendien ook zien waar je auto is enzo. Qua functies zit het gewoon op het niveau van Tesla.
Waarom kunnen die Duitsers dit niet?
Yes, spelletjes staan al geïnstalleerdSlingertj3 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:20:
Heeft er iemand de in car shop werkend ?
Dat is je telefoon die je ziet in de vw-app Niet de autoTWFpa2Vs schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:29:
[...]
Ik kan bij mijn ID.4 ook gewoon zien waar die geparkeerd staat vanuit de VW app.
Replay256 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:33:
[...]
Dat is je telefoon die je ziet in de vw-app Niet de auto
:strip_exif()/f/image/5AZZP9oQAzvbYNkpkyYdv1BO.jpg?f=fotoalbum_large)
Euhm weet je dat zeker?
[ Voor 4% gewijzigd door TWFpa2Vs op 19-08-2022 08:39 ]
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.