sluiten

Uitnodiging gebruikerstest in Amsterdam

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke gebruikerstest in het centrum van Amsterdam. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op dinsdag 11 oktober tijd om mee te doen (tussen 9:30 en 17:00)? Meld je dan aan voor de selectie en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 219 ... 228 Laatste
Acties:

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

SiNaga schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:10:
Vraagje. Draadloos opladen van mijn iphone werkt niet in mijn id3 1st. Is er ergens een instelling die ik moet wijzigen om dit werkend te krijgen?
Heeft dat eerder wel gewerkt?
Alleen de meest uitgebreide modellen hebben deze optie namelijk.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:57
Simply1337 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:59:
[...]

1. Nooit gewerkt als je auto hebt geopend. werkt alleen als je een afgesloten auto opent maar deuren gesloten blijft. dan sluit het na een tijdje weer.

2. Kofferbak moet je met je voet kicken voordat het sluit. is ook niet automatisch. misschien zweepte je met je voet onder de sensor toen je naar voren liep
Bedankt voor de toelichting, ik dacht al dat ik iets fout deed óf dat er iets niet goed functioneerde.

Kofferbak werkt inderdaad wel met de juiste handeling. Ik zag in jouw filmpje overigens ook waarom ik de kofferbak niet dicht kreeg met het knopje voorin, als de auto ‘aanstaat’ doet het knopje het inderdaad wel. Thanks voor het filmpje ;)

Auto lock bij weglopen lijkt mij overigens wel een handige functie :)

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:46
Je ziet in mijn screenshot toch en auto en telefoon en afstand tot auto?

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
Ik had stille hoop dat update 2.4 mijn aanpassingen met OBD11 zou negeren, maar helaas. Lane assist, Scand. DRL's, etc. zijn allemaal weer gereset in mijn ID3. Is natuurlijk een klusje van nix om ze weer te activeren, maar jammer is het wel.

[Voor 3% gewijzigd door BanDijk op 19-08-2022 12:10]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vanaf software 3.0 kun je wel degelijk de locatie van de auto ook zien in de app.

• FlowDesign
  • Laatst online: 19:27
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:27:
Wat gewoon heel erg jammer is bij die Ford en je ziet het ook niet op elke uitvoering zijn toch wel die witte platen voor en achter. :-)
Ik vind witte platen juist mooier dan gele, maar over ongeveer 6 maanden komen er gele op ;)

Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07) & VW ID3 Pro Performance (204 pk, 58 kWh)

• FlowDesign
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:29:
[...]

Ik kan bij mijn ID.4 ook gewoon zien waar die geparkeerd staat vanuit de VW app.
Dat is pas sinds software 3.0?

Maar los daarvan, is zelfs vergeleken met de 3.0 Ford qua software mijlenver voor op VAG.

Kunt van Amerikanen vanalles vinden, maar software ontwikkelen zijn ze gewoon echt beter in dan de meeste Europese landen.

[Voor 32% gewijzigd door FlowDesign op 19-08-2022 09:53]

• FlowDesign
DevonS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:11:
[...]

Dan vind ik de Enyaq toch wel mooier hoor.
Smaken verschillen :)

Ik vind de Enyaq ook zeker een mooie auto, alleen de achterkant niet zo. Echter of ik een Enyaq mooi vind hangt wel heel erg van de kleur af. In een lichte kleur zoals dat mintgroene, vind ik 'm echt spuuglelijk. In het zwart juist weer wel mooi.

Maar goed, de voorkant van de Enyaq vind ik dus wel gaaf, maar de Mustang heeft gewoon meer uitstraling. Bij de Mustang heb ik ook gemerkt, komen je buren zeggen, Joh vette bak! Bij een Enyaq niet ;)

• Vighu
FlowDesign schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Dat is pas sinds software 3.0?

Maar los daarvan, is zelfs vergeleken met de 3.0 Ford qua software mijlenver voor op VAG.

Kunt van Amerikanen vanalles vinden, maar software ontwikkelen zijn ze gewoon echt beter in dan de meeste Europese landen.
Wat zijn dan bijvoorbeeld functies die je aantrekkelijk vind in de ford app?

Zelf vind ik range, voorklimatiseren en laad status en opties nuttig, Tronity is ook wel aardig maar gebruik het eigenlijk alleen voor de chargestate widget op iOS.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

Termy

valt er nog wat te fragge?

Vandaag het jubileum van m'n auto die nu een maand bij Muntstad staat voor de update naar 2.4 -O-.

Net ook nog te horen gekregen dat er nog steeds geen zicht is op een levertijd voor de airbagcontroller die schijnbaar problemen geeft met de update. Ik heb nog gesuggereerd dat ze gewoon een andere controller uit een andere auto kunnen trekken om te testen of de update dan wel zin heeft, maar dat kon niet want de controller wordt op chassisnummer besteld... zucht, laat dan maar ook |:( . Gelukkig rij ik nu in een leen ID3 1st plus tegen alleen laadkosten dus het scheelt me wel eigen kilometers.

Enige irritante is dat ik nu de app niet kan gebruiken dus zie nu niet op afstand wat de accustatus is.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 09:48
Termy schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:20:
Vandaag het jubileum van m'n auto die nu een maand bij Muntstad staat voor de update naar 2.4 -O-.

Net ook nog te horen gekregen dat er nog steeds geen zicht is op een levertijd voor de airbagcontroller die schijnbaar problemen geeft met de update. Ik heb nog gesuggereerd dat ze gewoon een andere controller uit een andere auto kunnen trekken om te testen of de update dan wel zin heeft, maar dat kon niet want de controller wordt op chassisnummer besteld... zucht, laat dan maar ook |:( . Gelukkig rij ik nu in een leen ID3 1st plus tegen alleen laadkosten dus het scheelt me wel eigen kilometers.

Enige irritante is dat ik nu de app niet kan gebruiken dus zie nu niet op afstand wat de accustatus is.
Wie weet ga je mij nog inhalen. Ik heb bijna 7 weken gestaan voor de 2.1 update. Er is nog hoop ;)

• FlowDesign
Termy schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:20:

Welkom bij de club :) :X oOo

Het motorregelapparaat moest ook speciaal besteld worden omdat het VIN erin geprogrammeerd wordt. Hadden ze dus ook gedaan, maar nu krijgt de auto geen verbinding meer met het nieuwe motorregelapparaat.

Ik heb bij de leen-Enyaq een laadpas van de dealer erbij gekregen, dus die gebruik ik ook gewoon :)

[Voor 9% gewijzigd door FlowDesign op 19-08-2022 11:47]

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:56
PB1983 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:47:
Oh ja, die 40 km kwam ook nog even voorbij. Bij de afrit A15/A4 bij knooppunt Benelux ziet de ACC ook ergens iets met 35km. Dat was iets minder tof, van 100 opeens in de ankers voor 35
En daarom heb ik die optie uit staan. Sterker nog, ik vind dat die optie er niet op mag zitten, het is te onbetrouwbaar en te gevaarlijk.

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:00
ikweethetbeter schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

En daarom heb ik die optie uit staan. Sterker nog, ik vind dat die optie er niet op mag zitten, het is te onbetrouwbaar en te gevaarlijk.
Helemaal eens. Kun je een dergelijke functionaliteit ook permanent laten uitschakelen door iemand met ODB2 apparatuur?

• ikweethetbeter
@iRinze
Permanent weet ik niet, maar eenmaal uit blijft uit. Ten minste, bij mij, op een ID.4 met software versie 2.3.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:28:
@iRinze
Permanent weet ik niet, maar eenmaal uit blijft uit. Ten minste, bij mij, op een ID.4 met software versie 2.3.
De hele aanleiding van de discussie was juist dat het na de upgrade naar 2.4 weer aan stond.

• ikweethetbeter
@7o9
En dat zal ik over een paar weken weten. Tenminste, als de upgrade doorgaat.

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:28:
@iRinze
Na de update naar 2.4 stond deze optie weer aan. Altijd fijn op de weg naar huis vanaf de garage dat de auto vol in de ankers gaat op de snelweg bij het lezen van de borden op de parallelweg 😉

De update was overigens zonder problemen gedaan en klaar binnen een dag.

• Sephir0th
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
[...]

Mee eens. Op de ACC heb ik 'm dan ook echt meteen uitgezet.

Op de AR display is de weergave van "huidige snelheidslimiet" ook optioneel (en staat dus uit)

Maar dan op het cluster op je stuur: een snelheidsbord dat, naar mijn mening, 80% van de tijd gewoon de verkeerde snelheid aangeeft. En dan vergelijk ik het met wat ik met eigen ogen zie + het Waze display.

Ga maar 130! Nope.
Hier 50. Nope, 80.
Hier 50. Nope, 30.
Nu 70 dan? Dat is een afrit naar tankstation; 100.
(toevoeging: maximumsnelheden op matrixborden worden ook niet opgepakt, of wel?)

|:(, of overdrijf ik? Het betreft ook niet alleen de bordherkenning, maar ook de veronderstelde limiet op de navi, als ik me niet vergis.

[Voor 4% gewijzigd door Sephir0th op 19-08-2022 14:19]

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:54
Mijn id.3 staat sinds gisteren bij de garage ten behoeve van de update naar 2.4. Ze lopen tegen wat update problemen aan en ze wachten op antwoord van de importeur. Ik ga dinsdag op vakantie en zou eigenlijk met de id.3 dit gaan doen. Gelukkig heb ik nu een leenauto dus de vakantie kan in ieder geval doorgaan. Best een gedoe allemaal. :+

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:40
KaiseRRuby schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:09:
Heb er lang over nagedacht en ben ook erg aan het twijfelen geweest maar zodra ik het op mijn werk rond heb wil ik een ID.5 GTX bestellen. Dat terwijl ik in mijn hoofd al om was voor een Audi Q4 etron. Hierbij mijn overwegingen:

- De modellen staan beide op dezelfde basis. Topmodel van de VW is de ID.5 GTX. Dan heb je de beste motor, 220kw 299pk AWD. Topmodel van de audi is de 50 etron quattro. Exact dezelfde motor en specs. Alleen 11k duurder in de basis uitvoering.

- Om het goed te vergelijken heb je eigenlijk deze twee opties:
  1. De GTX met Assistance Pakket Plus (voor achteruitrij camera en automatische kofferklep enzo) en Design Pakket Plus (voor panodak) en een warmtepomp. Zit je op 64,5k. Heb je dus die dikke motor met AWD, 0-100 in 6.2sec.
  2. De Audi etron 40 S edition. Motor: 150kw, RWD, 0-100 in 8.4sec. Geen Pano.
Bij beide zit je dan rond de 65k. Ik vind de Audi qua gevoel meer premium en de VW wat meer futuristisch. Daar moest ik flink aan wennen.

Nu ben ik er wel over uit dat ik liever de VW heb dan de Audi.
  1. De motor vind ik een belangrijke reden plus de AWD;
  2. De opties die bij de VW standaard in de GTX uitvoering zitten;
  3. De software van de VW lijkt momenteel stukken beter dan de Audi;
  4. De VW zou leverbaar moeten zijn in week 4, terwijl de Audi leverbaar is in Augustus 2023
Ik zou overigens kiezen voor deze versie:

[Afbeelding]

Met de opties:

- Design Pakket Plus
- Assistance Pakket Plus
- Warmtepomp
Vandaag knoop doorgehakt en opdracht naar leaseplan gestuurd. Zij gaan hem bestellen bij de dealer en nu kan het lange wachten beginnen...

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:51
Sephir0th schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:16:
[...]

|:(, of overdrijf ik? Het betreft ook niet alleen de bordherkenning, maar ook de veronderstelde limiet op de navi, als ik me niet vergis.
Overdrijven doe je zeker niet. Woon dichtbij een einde bebouwde kom bord. Daarna wordt gelijk 60km/u gegeven. Echter mag je daar maar 30. Ook Google Maps geeft daar 50km/u aan. Gewoon goed op de bordjes kijken. Op verschillende autowegen gaf ie ook 80 aan, terwijl je daar 100 mag, en andersom.

Ik rij ook niet vaak met ACC aan, alleen bij trajectcontroles zet ik dat ding wel eens aan.. maar ben nooit echt een fan geweest van cruise control. Ik vond die in mijn Skoda Fabia combi nog wel het fijnste werken.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• Ultraman
  • Laatst online: 09:03

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik rijd juist heel veel op CC. Die snelheidsvoorspelling gaat inderdaad direct uit. Die kijkt naar borden en hij kijkt naar de navigatie wat daarin aan snelheidslimiet bekend is. Ook kijk hij naar wegverloop, wat met name vervelend is wanneer je op de snelweg rijdt en hij denkt dat je de afrit gaat nemen... Dus uit uit uit.

En ik heb met de 2.4 update ook dat de dagen de laadlocaties strak vergeet. Zoals ook in de ID wiki staat. Bij "busrust" (slaapstand) vergeet hij de laadlocaties. Terwijl dat bij mij op 2.3 prima werkte voor locatiespecifieke laadinstellingen. Die 3.0 update mag wel doorkomen wmb.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 11:26
Jakkie takkie schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 02:23:
[...]

Aanhanger zal nog wel gaan maar je krijgt een probleem met sommige fietsendragers. De mijne zou daar niet op passen, gaat net bij de ID3.
Klopt, ik heb een XLC Azura en het gaat NET. Omdat ik de kantelbare versie heb is ie iets langer anders had het niet gepast. Nu alleen uitkijken dat de trapper omlaag staan anders gaan ze de klep in.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:46
jeroentjeh schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:17:
Mijn id.3 staat sinds gisteren bij de garage ten behoeve van de update naar 2.4. Ze lopen tegen wat update problemen aan en ze wachten op antwoord van de importeur. Ik ga dinsdag op vakantie en zou eigenlijk met de id.3 dit gaan doen. Gelukkig heb ik nu een leenauto dus de vakantie kan in ieder geval doorgaan. Best een gedoe allemaal. :+
Was jij opgeroepen? Als je een beetje dit topic in de gaten had gehouden dan had ik wel 2x nagedacht of ik mijn auto een update zou geven nét voor de vakantietrip.

Ik wacht juist tot ik echt zelf opgeroepen wordt.. mijn vakantie is zelfs al voorbij maar toch ben ik er nog huiverig voor als ik al de berichten hier lees. Natuurlijk gaan er enkele wel goed.. maar als ik hoor dat sommige auto's al meer dan 5 weken bij de dealer staan. Dan pas ik liever nog even.

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35
DonJunior schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:02:
[...]

Was jij opgeroepen? Als je een beetje dit topic in de gaten had gehouden dan had ik wel 2x nagedacht of ik mijn auto een update zou geven nét voor de vakantietrip.

Ik wacht juist tot ik echt zelf opgeroepen wordt.. mijn vakantie is zelfs al voorbij maar toch ben ik er nog huiverig voor als ik al de berichten hier lees. Natuurlijk gaan er enkele wel goed.. maar als ik hoor dat sommige auto's al meer dan 5 weken bij de dealer staan. Dan pas ik liever nog even.
Ik heb zelf een afspraak gemaakt, maar wel hierom gewacht tot na mijn vakantie. Na anderhalve dag was hij klaar en kon ik hem, gewassen en wel, weer ophalen. :)

• ikweethetbeter
(toevoeging: maximumsnelheden op matrixborden worden ook niet opgepakt, of wel?)
In Nederland niet, in het buitenland vaak wel. Komt volgens mij omdat ze daar wel een ronde rode rand hebben.

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22
[...]

Ga maar 130! Nope.
Hier 50. Nope, 80.
Hier 50. Nope, 30.
Nu 70 dan? Dat is een afrit naar tankstation; 100.
Matrixborden pakt ‘ie bij mij meestal niet, maar soms wel

• SiNaga
Tukk schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:24:
[...]

Heeft dat eerder wel gewerkt?
Alleen de meest uitgebreide modellen hebben deze optie namelijk.
Heeft het in de 2,5 maand dat ik ‘en rijd nog nooit gedaan, maar het rubber heeft wel een icoontje van een telefoon dat bij mij de indruk wekt dat er een laadfunctie is.
Ik heb niet geen meest uitgebreid model, dat zal dan wel de oorzaak kunnen zijn

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43
DonJunior schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:02:
[...]

Dat oproepen heb ik niet zo'n vertrouwen in. Gewoon zelf gebeld voor de afspraak, maar wel geinformeerd hoe het nu ging bij hun (Zijm in Nijmegen). Werd toen verteld dat ze in het begin veel problemen hebben gehad, maar dat nu alles soepel ging. Dat bleek ook, want de auto binnen 6 uur klaar en mooi gewassen op kunnen halen.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• micha_bos
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-10 21:15
Rijden jullie wel eens in de avond of in het donker? Ik hoor namelijk niemand over deze bijzondere raadsel van de ID.4 / ID.3 en VW Golf 8:

De aanraakgevoelige balk voor het aanpassen van het radiovolume en de airconditioning van het informatiesysteem is s’nachts onverlicht waardoor effectief onbruikbaar 😶

Kaboem!

• tumtum100
  • Laatst online: 20:28
micha_bos schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:05:
Rijden jullie wel eens in de avond of in het donker? Ik hoor namelijk niemand over deze bijzondere raadsel van de ID.4 / ID.3 en VW Golf 8:

De aanraakgevoelige balk voor het aanpassen van het radiovolume en de airconditioning van het informatiesysteem is s’nachts onverlicht waardoor effectief onbruikbaar 😶
Ik moest gisterenavond even weg met de ID.3 en dacht jezus wat is dit irritant zeg..

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:17

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Het lijkt heel vervelend, het is super dom, maar eerlijk is eerlijk: Zodra je dat gevoel opzij hebt gezet valt het wel mee.

Na een tijdje weet je alles blind te vinden en volume verander je toch op het stuur, temperatuur verander ik zelden.

Ik vind het gemis van verlichting en airco in het dashboardkastje erger 8)7

.

• Vighu
AkroBatik schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Het lijkt heel vervelend, het is super dom, maar eerlijk is eerlijk: Zodra je dat gevoel opzij hebt gezet valt het wel mee.

Na een tijdje weet je alles blind te vinden en volume verander je toch op het stuur, temperatuur verander ik zelden.

Dit vind ik dus ook, schandalig dat het niet verlicht is, maar ik zit er eigenlijk ooit aan tijdens het rijden en anders lukt het prima. Misschien als je last van opvliegers hebt is bedien je de airco vaker ;)

Volume inderdaad via het stuur maar de slider is ook niet moeilijk te vinden.

Maar een gekoeld dashboardkastje, waar is dat handig voor? Ik neem aan dat de inblaas temperatuur daarin gelijk is aan de ingestelde airco temp?

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:33
Ik heb via de app gevraagd of ze een notificatie kunnen geven als de auto is opgeladen. Gisteren lag ik in net in bed tot het in mij op kwam dat de auto nog aan de lader hing |:(

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:37

Slider en airco slider had inderdaad verlicht moeten zijn. Maar eerlijk gezegd gebruik ik beiden nooit. Audiobediening via het stuur, en airco/ventilatie via drukknop en vervolgens menu in het scherm. Maar ook die laatste verander ik zelden

AIrPods Max, iMac 3.2 GHz, i27 inch, MacOS Big Sur, iPhone 11 Pro, iPad Pro, VW ID.3+

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

Termy

valt er nog wat te fragge?

FlowDesign schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:45:
[...]

Welkom bij de club :) :X oOo

Het motorregelapparaat moest ook speciaal besteld worden omdat het VIN erin geprogrammeerd wordt. Hadden ze dus ook gedaan, maar nu krijgt de auto geen verbinding meer met het nieuwe motorregelapparaat.

Ik heb bij de leen-Enyaq een laadpas van de dealer erbij gekregen, dus die gebruik ik ook gewoon :)
Misschien zit bij dat airbagding ook het VIN erin ja.. maar goed, dan zouden ze dat wel iets beter kunnen verwoorden.

Was het hier maar zo'n feest dat er een laadpas bij zat :p. Ik zit alweer op 1000 km gereden met de leenauto (geen woonwerk).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nee, nooit. ;)
Dat zeggen we al een jaar of twee bijna.

Dat het nog steeds kan wordt reeds gezegd zo te zien :)
En er zitten tactile bumps op waardoor je ze op de tast nog best kunt vinden ook.
Vighu schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:46:
Maar een gekoeld dashboardkastje, waar is dat handig voor? Ik neem aan dat de inblaas temperatuur daarin gelijk is aan de ingestelde airco temp?
Flesje water er in leggen in de zomer, lekker koud. Of iets van een boodschappen die beter gekoeld blijven koel wegleggen (mijn dashboardkastje ligt niet vol). In mijn Golf hiervoor wel eens gebruikt. Geen must, maar wel handig soms.
IndyVS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:55:
Ik heb via de app gevraagd of ze een notificatie kunnen geven als de auto is opgeladen. Gisteren lag ik in net in bed tot het in mij op kwam dat de auto nog aan de lader hing |:(
Publieke lader?

• DonJunior
AkroBatik schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

.. of speakers in de achterdeur (ID.3)

Heeft me wel duidelijk gemaakt dat ik de volgende leaseauto iets meer vooronderzoek ga doen.
Speakers achterin is met jonge kinderen écht een must. Zeker op vakantie, luisterverhaaltje op en die moet dermate hard, willen ze op de achterbank het goed kunnen verstaan, dat je echt niet meer fatsoenlijk kan praten met de bijrijder.
Terwijl we bij, bijvoorbeeld de Golf, gewoon de fading naar achteren verplaatsen zodat we zelf nog wel konden praten.

Overigens dacht ik ergens gelezen te hebben dat de nieuwe ID.3s (2023) een aanpassing krijgen in onder andere het climate control cluster waardoor deze nu wel verlicht zal zijn vanaf dat modeljaar.
Maar kan het nergens meer terug vinden. :X

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:21
Ik wacht nog steeds op m'n ID5 (week 41-2022),
maar rijd nu rond in de ID3 (1st) van mijn collega, hij heeft mijn auto te leen ivm trekhaak.
Ik kom uit een full options Arteon dus ben wat verwend met de opties en bedieningsgemak, maar dingen die mij opvallen in de ID3:

- auto loopt fantastisch
- mijn collega heeft "zijn" ID3 in de app gekoppeld, schijnbaar niet mogelijk om een tweede persoon ook de app te laten gebruiken?
- gebrek aan fysieke knoppen, er is veel te veel in die "ipad" gestopt
- geen verlichting in volume- en climate-bediening
- geen knop bij de ventilatieroosters om de ventilatie roosters dicht te doen. Dit kan alleen door de schuif van de roosters naar links te schuiven, de linker passagiers hebben klaarblijkelijk geen behoefte aan frisse airco lucht ;-)
- auto vliegt in de parkingbrake als ik zonder gordel achteruit wil rijden
- verkeersbord herkenning icm acc is levensgevaarlijk (vol in de ankers op de snelweg)
- haptick touch op stuurwiel is "ruk" (vind ik in vergelijk met de fysieke knoppen in de Arteon)
- gebruik/noodzaak/funtionaliteit van kleine display op de stuurkolom is wel erg minimaal

• DonJunior
Bushie schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:55:
..
- mijn collega heeft "zijn" ID3 in de app gekoppeld, schijnbaar niet mogelijk om een tweede persoon ook de app te laten gebruiken?
..
Jawel hoor. Mijn vrouw en ik gebruiken beiden de app van onze ID.3
Mijn vrouw kan hetzelfde als ik qua functionaliteit.

Je maakt een VW account aan, koppelt daar de auto aan en vervolgens kun je gewoon inloggen met hetzelfde VW account op meerdere telefoons.

Je kan inderdaad niet één auto koppelen aan meerdere VW accounts (dat zou ook wat vreemd zijn)

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
DonJunior schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:06:
[...]

Je kan inderdaad niet één auto koppelen aan meerdere VW accounts (dat zou ook wat vreemd zijn)
Je bedoelt, heel logisch zijn ;P

Je eigen instellingen per persoon enzo.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• FlowDesign
marowi schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Wel één hoofdaccount, maar daarin meerdere profielen kan ook, net als bij Netflix bijvoorbeeld :)

• DonJunior
marowi schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Welke instellingen?? Je kan helemaal geen fluit met die app. }:|

• IndyVS
Neen de 230V lader, er zit wel een veiligheid op tegen oververhitting, maar ik laat hem liever niet onnodig in het stopcontact steken.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als ie klaar is met laden zal die toch niet meer warm worden? Immers geen stroom meer.
Mijn Golf voorheen heeft vele nachten aan zo'n zelfde ding gehangen zonder probleem.

[Voor 50% gewijzigd door Ultraman op 20-08-2022 16:55]

• DonJunior
IndyVS schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:30:
[...]

Neen de 230V lader, er zit wel een veiligheid op tegen oververhitting, maar ik laat hem liever niet onnodig in het stopcontact steken.
Afgelopen vakantie heb ik de 230V lader ook meerdere dagen laten zitten. Zodra de auto klaar is met laden stopt deze lader gewoon (zie je aan de lampjes) en wordt deze ook niet warm meer.
Kun je dus gewoon rustig laten zitten hoor.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Een echte tweaker lost dat zelf op met Domoticz of HomeAssistent >:)

• TWFpa2Vs
niki_lauda schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:27:
[...]

Tronity kan het ook 😄

• FlowDesign
DonJunior schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:43:
[...]

Afgelopen vakantie heb ik de 230V lader ook meerdere dagen laten zitten. Zodra de auto klaar is met laden stopt deze lader gewoon (zie je aan de lampjes) en wordt deze ook niet warm meer.
Kun je dus gewoon rustig laten zitten hoor.
Ik laat de mijne ook 24/7 aangesloten.

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43
Iemand anders met een ID.3 ook wel eens gehad dat de achterruit aan de binnenkant nat is na een bezoek aan de wasstraat of wasbox?

Lijkt wel of het bij de onze niet helemaal goed afsluit onder de spoiler. Zou t nut hebben een bezoek aan de garage te brengen of is dit redelijk normaal, want bij regen nergens last van.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• 7o9
  • Niet online
t2faag schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:17:
Iemand anders met een ID.3 ook wel eens gehad dat de achterruit aan de binnenkant nat is na een bezoek aan de wasstraat of wasbox?

Lijkt wel of het bij de onze niet helemaal goed afsluit onder de spoiler. Zou t nut hebben een bezoek aan de garage te brengen of is dit redelijk normaal, want bij regen nergens last van.
Ik heb dat nooit gehad, maar dit lijkt me verre van normaal.

Onder geen enkele normale omstandigheid zou de auto moeten lekken.

• DonJunior

Wat @7o9 zegt. Water in de auto is niet normaal.
Ik was mijn ID3 altijd met de hand en dan kom ik zelfs met de hogedruk onder de achter spoiler (daar waar de wasstraat niet komt) maar heb nog nooit water in de kofferbak of op de hoedenplank gehad.
Als de klep goed dicht zit zou er nooit water in mogen komen..

.. tenzij je hem het kanaal in rijdt >:)

• FlowDesign
DonJunior schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:25:
[...]
.. tenzij je hem het kanaal in rijdt >:)
Ahjoh, gewoon de deuren dicht houden, niks aan de hand :+

• BlueForce
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 08:48

Met men golf 7 heb ik het ook dat er een druppel van de ruit afloopt aan de binnenkant van de achterruit. Bij de golf 7 variant die we hiervoor hadden net hetzelfde. Collega met hetzelfde. Met een passat variant van 2020. Lijkt mij een volkswagen kwaal.

Ff doekje erover en verder nergens last van. Is enkel bij veel water onder hoge druk.

Een beetje verlies heb je altijd...

• IndyVS
niki_lauda schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:27:
[...]

Klopt, alleen zo een eenvoudige functie mocht er toch standaard in zitten. Meerdere MSPs rekenen een boetetarief aan als de wagen vol is maar toch nog aan de lader hangt.

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:38
Ik heb sinds Maart een ID.3 Pro en rij bijna altijd op de cruise control.
Nu vroeg ik me af of meer gebruikers met de update 2.4 de cruise control automatish word ingesteld door dat er snelheden worden herkent.

De laatste dagen gebeurd het dat hij automatisch van 50 naar 80 sprint als hij 80 heeft gedetecteerd en andersom.
Dit gebeurd ook op de snelweg van 100 naar 130 sprint overdag of van 100 in eens naar 80 en dat is toch wel vervelend.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 19:45
jeroenvheel schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:26:
Nu vroeg ik me af of meer gebruikers met de update 2.4 de cruise control automatish word ingesteld door dat er snelheden worden herkent.

De laatste dagen gebeurd het dat hij automatisch van 50 naar 80 sprint als hij 80 heeft gedetecteerd en andersom.
Dit gebeurd ook op de snelweg van 100 naar 130 sprint overdag of van 100 in eens naar 80 en dat is toch wel vervelend.
Zoek even een paar berichten terug in dit draadje. In de ACC instellingen zitten opties voor voorspellen snelheid en voorspellen traject. De eerste veroorzaakt het gedrag wat jij beschrijft.

VW ID.3 1st Max 2020

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
jeroenvheel schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:26:

De instelling om automatisch gedetecteerde snelheden toe te passen in bij de update teruggezet naar de default (aan). Die kun je gewoon zelf weer opnieuw uitzetten, waarschijnlijk had je die zoals volgens mij iedereen dus eerst ook uit staan.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:58
[...]

Berg je... Europa heeft in zijn wijsheid besloten deze optie in de toekomst verplicht te maken.
Is me nog niet duidelijk of hij dan ook verplicht aan moet staan, maar dat lijkt me een kwestie van tijd vermoed ik...

• Thrillseeka-
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 15:40
sl1000 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:23:
[...]

Berg je... Europa heeft in zijn wijsheid besloten deze optie in de toekomst verplicht te maken.
Is me nog niet duidelijk of hij dan ook verplicht aan moet staan, maar dat lijkt me een kwestie van tijd vermoed ik...
Ik neem aan dat er dan ook regulering vooraf komt over de bewegwijzering in Europa :?

• IndyVS
Update:
VW geeft aan dat deze functie er niet in zit, wel dat je het laden kan starten, stoppen en het laadproces zien. Ze weten niet of deze functie er in de toekomst gaat komen.

Nu gevraagd of ze de vraag kunnen doorgeven aan de app ontwikkelaars.

Update 2: ze hebben de info doorgegeven, eens zien wat er van komt

[Voor 6% gewijzigd door IndyVS op 22-08-2022 13:28]

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zit er wel een notification in als het laden voortijdig stopt? Dat is mijn inziens veruit de handigste als je op vakantie aan het snelladen bent en je zit in de McDonalds ofzo

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• Tukk
  • Laatst online: 15:47

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

SiNaga schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:53:
[...]

Heeft het in de 2,5 maand dat ik ‘en rijd nog nooit gedaan, maar het rubber heeft wel een icoontje van een telefoon dat bij mij de indruk wekt dat er een laadfunctie is.
Ik heb niet geen meest uitgebreid model, dat zal dan wel de oorzaak kunnen zijn
Ik heb dat icoon ook, maar de functionaliteit zit er niet in.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• IndyVS
marowi schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:21:
Zit er wel een notification in als het laden voortijdig stopt? Dat is mijn inziens veruit de handigste als je op vakantie aan het snelladen bent en je zit in de McDonalds ofzo
Als het laadproces onverwacht wordt onderbroken (bv. spanning valt weg) krijg je een foutmelding.

• FlowDesign
IndyVS schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:11:
[...]

Update:
VW geeft aan dat deze functie er niet in zit, wel dat je het laden kan starten, stoppen en het laadproces zien. Ze weten niet of deze functie er in de toekomst gaat komen.

Nu gevraagd of ze de vraag kunnen doorgeven aan de app ontwikkelaars.
In de Tronity app kun je hier wel notificaties voor instellen. Weet alleen niet 100% zeker of 't ook echt werkt.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:39
FlowDesign schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

In de Tronity app kun je hier wel notificaties voor instellen. Weet alleen niet 100% zeker of 't ook echt werkt.
Werkt perfect..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:11
Werkt top. Heb m op 80 en 100% staan

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:18
Dit zijn de notificaties die je bij tronity kunt instellen. Werkt prima.

Enige melding die ik van weconnect krijg is laadfout als ik mn thuislader alvast inplug maar niet gelijk activeer...

• IndyVS
Dan ga ik Tronity eens beginnen te gebruiken. Bedankt allemaal voor de nuttige info _/-\o_

• FlowDesign
IndyVS schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:26:
Dan ga ik Tronity eens beginnen te gebruiken. Bedankt allemaal voor de nuttige info _/-\o_
Alvast een tip: als de app begint te roepen dat je premium proefperiode afloopt, ff een mail naar ze sturen dat je een VW IDx rijdt. Ze geven IDx rijders nml gratis Premium, omdat de data zo beperkt is.

Overigens zag ik ergens, volgens mij op Youtube van de Duitse tuinkabouter, dat de ID5 GTX met software 3.1, wel de ODO-meter stand doorgeeft aan Tronity. Dan zou dus eindelijk ook ritten en verbruik getoond kunnen worden.

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 17:42
FlowDesign schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:50:
[...]

Alvast een tip: als de app begint te roepen dat je premium proefperiode afloopt, ff een mail naar ze sturen dat je een VW IDx rijdt. Ze geven IDx rijders nml gratis Premium, omdat de data zo beperkt is.

Overigens zag ik ergens, volgens mij op Youtube van de Duitse tuinkabouter, dat de ID5 GTX met software 3.1, wel de ODO-meter stand doorgeeft aan Tronity. Dan zou dus eindelijk ook ritten en verbruik getoond kunnen worden.
Dat is een mooie tip, bedankt, ik heb ze eens een mail gestuurd!

• IndyVS
[...]

Dat is handig om te weten!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:06
Ik kreeg vanzelf al na een paar dagen de gratis "verlenging" omdat ze kennelijk al zagen dat het om een ID.3 ging.

• FlowDesign
Ik heb nu m'n ID3 eruit gegooid en m'n Mach-E erin gezet. Ben benieuwd of ik nu binnenkort m'n Premium verlies :P

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:18
Mijn id3 moet binnenkort zijn eerste inspectie krijgen, nou heb ik een beetje geïnformeerd wat het kost maar 400 euro vind ik best wel prijzig bij ames.
Ik dacht dat elektrische auto's juist veel goedkoper zouden zijn kwa onderhoud...

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:22
darud schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:57:
Mijn id3 moet binnenkort zijn eerste inspectie krijgen, nou heb ik een beetje geïnformeerd wat het kost maar 400 euro vind ik best wel prijzig bij ames.
Ik dacht dat elektrische auto's juist veel goedkoper zouden zijn kwa onderhoud...
Ben benieuwd wat ze daar voor doen. Onder andere de koelvloeistof van het accu circuit vervangen volgens mij. Geen idee waarom dat zo vaak moet. Maar hopen dat je ruitenwissers niet versleten zijn anders wordt het nog meer. Is het onderhoud obv tijd of obv kilometers?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:32

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

dat onderhoud was toch de eerste 6 jaar gratis, met uitzondering van slijtage onderdelen?

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:23
ID. Service en onderhoud
✓ 7 jaar onderhoud inclusief
✓ 8 jaar garantie op hoogvoltaccu
✓ Gespecialiseerde monteurs

Gratis eerste service-inspecties
Volkswagen ID. modellen die in Nederland zijn geleverd hebben standaard tot en met 5 en tot en met 7 jaar onderhoud. Dit betekent dat de eerste service-inspecties geheel kosteloos zijn. Je kunt bij elk officieel Volkswagen servicepunt terecht voor de kosteloze service-inspecties. Bekijk hierboven hoeveel gratis onderhoudsbeurten nog op je ID. van toepassing zijn. Slijtagedelen, zoals banden, remmen en ruitenwissers, vallen buiten de kosteloze service-inspecties.

Bron: https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud/id-onderhoud

[Voor 49% gewijzigd door BB72 op 23-08-2022 13:27]

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:46
darud schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:57:
Is de auto van origine in NL geleverd of achteraf geimporteerd? Dat gratis onderhoud is alleen bij via PON geimporteerde auto's voor zover ik begrepen heb.

• FlowDesign
RaymondD schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Is de auto van origine in NL geleverd of achteraf geimporteerd? Dat gratis onderhoud is alleen bij via PON geimporteerde auto's voor zover ik begrepen heb.
Je zou verwachten dat ze, in bijvoorbeeld Duitsland, eenzelfde regeling hebben voor gratis onderhoudsbeurten. Dat is vast geen gratis cadeautje van PON ;)

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:18
RaymondD schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Mijn auto is geïmporteerd uit Duitsland, ik kan nergens terug vinden of dit ook geldig is in Duitsland want anders ga ik daar wel heen voor de eerste inspectie.

Ik kwam er net achter dat kwa prijs een afspraak maken via volkswagen Nederland zelf 315 euro kost bij ames en maak ik hem zelf bij ames kost het 395 euro...

• TWFpa2Vs
[...]

Doet hij al bij 3.0 kan ik je vertellen :)

• Vighu
[...]

Klopt, tronity heeft voor mijn ID.5 (3.1) inzage in de odometer. Per tril staat dan ook netjes het aantal km’s :)

• Vighu
En onderstaande kwam ik tegen in de software m.b.t. bidirectioneel laden voor de geinteresseerde, was dat nog niet tegengekomen online.

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:01
Ik werd vandaag gebeld door Van Mossel lease (zakelijke lease) om een onderhoudsbeurt in te plannen, de auto is 1 jaar oud en ongeveer 19.000 km op de teller. Lijkt me een beetje vroeg voor onderhoud, maar goede service. Alleen moet ik de auto bij de Peugeot dealer afgeven van Van Mossel, geen VW Van Mossel dealer in de buurt. Vraag me af wat ze qua onderhoud gaan uitvoeren.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:06
Vandaag voor het eerst in maanden met de Twingo van mijn vriendin op pad geweest. Was even vergeten dat auto rijden ook hard werken kan zijn :+.

Gelukkig is'ie ook wit en achterwiel aangedreven, dan voelt het nog een beetje vertrouwd. En zo'n schuifdakje is ook wel lekker op een dag als vandaag.

[Voor 34% gewijzigd door JB076 op 23-08-2022 17:15]

• SiNaga
FlowDesign schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:46:
Ik heb nu m'n ID3 eruit gegooid en m'n Mach-E erin gezet. Ben benieuwd of ik nu binnenkort m'n Premium verlies :P
Jajajajajaja rub it in!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 17:42
Techno schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:00:
ID.3 Pro MY22, gisteren gebeld met Huiskes Kokkler voor update 2.4. Over iets meer dan 1 maand aan de beurt. Ik wordt (1 van de) eerste klanten, tot nu toe hadden ze wel succesvol demo auto's geupdate. Updaten schijnt goed te lopen zeggen ze, duur is wel afhankelijk van software/type dat je nu hebt, varieerde tussen 4 en 8 uur. 's ochtend brengen, eind van de dag halen met gratis vervangend vervoer.

Ook interessant: Op bericht van de leasemaatschappij (Arval) had ik lang kunnen wachten: ze verwachten dat je zelf met de dealer contact opneemt...
ID.3 Pro MY22 (10-2021), vandaag succesvol geüpdatet naar 2.4 en accu vervangen bij HK Hengelo. 08:00 gebracht, 16:15 gebeld dat ie klaar was. Update zonder problemen verlopen. SW versies nu zoals eerder gemeld.

Wel viel me op dat de "Device part number" nu van *********F naar *********G is gegaan, weet iemand wat dat aangeeft?

Audi A1 mee als vervangend vervoer, die dashboard afwerking is toch net even wat beter :+ En viel me op dat de MMI interface vooral in AA snappier werkt dan de ID.3. Bijvoorbeeld toetsenbord in Waze bedienen gaat daar wel soepel. Voor de rest geef mij toch maar de ID.3 :)

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 21:24
FlowDesign schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:46:
Je hoeft niet perse een VW te rijden om hier te posten

[Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 24-08-2022 09:41]

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:01
Kan iemand mij vertellen wat in godsnaam het nut is van de we-charge app op de MMI? Wanneer ik een adres invoer om te kijken of er een laadpaal beschikbaar is krijg ik een overview met tig laadpalen gegroepeerd zoals hieronder.

Vervolgens moet ik dus alsnog met de hand dermate veel inzoomen dat het niet meer praktisch is.

Ik krijg ook elke keer met het starten van de app de melding of ze m’n gps mogen gebruiken voor het vinden en zelfs wanneer ik aangeef dat ze deze altijd mogen gebruiken komt hij gewoon terug.

• SiNaga
Vandaag heb ik een stuk over de Duitse snelwegen mogen rijden. Wat mij opviel is dat de voorwaardelijke maximum snelheidsbeperking (bij regen) niet wordt opgepakt door de ACC als zijnde de aan te houden snelheid. In tegenstelling tot hoe de ACC met de Nederlandse borden omgaat, waar de auto wel meteen de snelheid overneemt, ongeacht of het regent of droog is.
Er is dus nog hoop.

• FlowDesign
offtopic

[Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 24-08-2022 09:42]

• TWFpa2Vs
Lief zijn voor elkaar 😱🙈

on-topic B mode rijdt idd top als je wat meer doseert maar wel jammer dat je alsnog de rem nodig hebt.

Ik heb nu ook een Obdeleven pro dus mensen in regio alkmaar kom gerust langs 😄

[Voor 76% gewijzigd door TWFpa2Vs op 24-08-2022 08:01]

• FlowDesign
Ja papa 😂😜
on-topic B mode rijdt idd top als je wat meer doseert maar wel jammer dat je alsnog de rem nodig hebt.
Nou precies dat vind ik ook jammer. VW zegt dat ze dat voor de veiligheid hebben gedaan, dat ie niet te hard afremt als er sneeuw ligt enzo. Dan denk ik, maak het dan gewoon instelbaar 🤷
Ik heb nu ook een Obdeleven pro dus mensen in regio alkmaar kom gerust langs 😄
Beter wel pas na de 2.4 update toch? Volgens mij zei iemand dat hij z'n aanpassingen opnieuw erin moest zetten.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 11:26
FlowDesign schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:52:
Nou precies dat vind ik ook jammer. VW zegt dat ze dat voor de veiligheid hebben gedaan, dat ie niet te hard afremt als er sneeuw ligt enzo. Dan denk ik, maak het dan gewoon instelbaar 🤷
Dan stellen mensen 'm zelf te hard in, gaan glijden en verliezen controle. Als je de regeneratie zo hard zou kunnen zetten dat je tractie verliest dan wordt de auto heel lastig te besturen. Haal je in een reflex je voet van het gas om te remmen dan zou je door de regeneratie al gaan glijden. Alleen geleidelijk gas minderen kan dan nog.

En de ID4 wordt ook in de US verkocht.

• FlowDesign
LastSamurai schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Dan stellen mensen 'm zelf te hard in, gaan glijden en verliezen controle. Als je de regeneratie zo hard zou kunnen zetten dat je tractie verliest dan wordt de auto heel lastig te besturen. Haal je in een reflex je voet van het gas om te remmen dan zou je door de regeneratie al gaan glijden. Alleen geleidelijk gas minderen kan dan nog.

En de ID4 wordt ook in de US verkocht.
Nja, bijna elke andere EV remt harder op de motor dan een VAG EV, dus schijnbaar zou het geen probleem moeten zijn.
Ik kan mij vergissen, maar het blokkeren van de achterwielen wordt bij de EV's toch gewoon voorkomen door de ABS of ESP of een soortgelijk systeem? Zo ben ik het in ieder geval wel gewend van andere auto's. Dus ik snap nog steeds niet waarom VW hiervoor kiest. Misschien willen ze gewoon heel graag remblokjes verkopen en monteren.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:42
Vraag voor de mensen met versie 3.0 en 3.1 vanuit fabriek + Carscanner Pro OF OBD11.

Kunnen jullie de softwareversies van de hardwaremodules via een bericht sturen naar mij? of een export/backup uitspuggen en deze doorsturen? Kan ik mijn lijstje weer bijwerken

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

• Sephir0th
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
FlowDesign schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:11:
[...]

Nja, bijna elke andere EV remt harder op de motor dan een VAG EV, dus schijnbaar zou het geen probleem moeten zijn.
Ik kan mij vergissen, maar het blokkeren van de achterwielen wordt bij de EV's toch gewoon voorkomen door de ABS of ESP of een soortgelijk systeem? Zo ben ik het in ieder geval wel gewend van andere auto's. Dus ik snap nog steeds niet waarom VW hiervoor kiest. Misschien willen ze gewoon heel graag remblokjes verkopen en monteren.
Eens wb. VAG/MEB remvermogen. Is dat een natuurkundig gevolg van RWD tov. FWD? Denk aan voorrem vs. achterrem op je fiets.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het wenselijk is dat een regen⚡️remactie de ABS triggert, maar ik neem aan dat ESP hier het remvermogen zal cappen.

(Ik ben #teamD :) juist omdat ik graag m'n voet van de accelerator wil kunnen halen)
Pagina: 1 ... 219 ... 228 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee