Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 220 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:46
Skidsteer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Eens wb. VAG/MEB remvermogen. Is dat een natuurkundig gevolg van RWD tov. FWD? Denk aan voorrem vs. achterrem op je fiets.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het wenselijk is dat een regen⚡️remactie de ABS triggert, maar ik neem aan dat ESP hier het remvermogen zal cappen.

(Ik ben #teamD :) juist omdat ik graag m'n voet van de accelerator wil kunnen halen)
Als je remt, komt het meeste gewicht op de voorwielen. Daarom rem je met een motor verreweg het meest met je voorrem, want het achterwiel gaat erg snel blokkeren als er weinig druk op staat, of komt zelfs volledig los van de grond.
Nu zal dat bij een auto veel minder extreem zijn, vooral wanneer het meeste gewicht tussen de wielen zit en het gewicht van de e-motor op de achteras.
Meest ideale zou dus zijn om re-gen van de voorwielen te pakken, dat klopt.
Maar goed, een RWD kan alleen re-gen op de achteras pakken, dus daar moeten ze het blokkeren gewoon afregelen met ESP (indd geen ABS, klopt).
Misschien wil VW niet dat je gewend raakt aan alleen op de motor afremmen, maar ik heb ook met m'n Tesla M3 regelmatig in de sneeuw gereden zonder problemen. Instinctief pak ik gewoon de rem erbij als dat nodig is.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Simply1337 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:06:
Vraag voor de mensen met versie 3.0 en 3.1 vanuit fabriek + Carscanner Pro OF OBD11.

Kunnen jullie de softwareversies van de hardwaremodules via een bericht sturen naar mij? of een export/backup uitspuggen en deze doorsturen? Kan ik mijn lijstje weer bijwerken
als je aangeeft wat ik moet doen ID.4 3.0 fabrieksaf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:13:
[...]

als je aangeeft wat ik moet doen ID.4 3.0 fabrieksaf
je hebt de obd11 dus:
maak eerst een volledige back-up (ook handig voor jezelf), duurt wel 20 min volgens mij om het compleet te maken.

via iphone (android check ik vanavond als je geen iphone hebt)
garage -> geschiedenis -> zoeken naar de backup -> druk erop -> rechtsboven "opslaan logo". nu kun je gehele backup exporteren als TXT. stuur het naar jezelf. stuur bestand door als je het even hebt geopend en je VIN hebt verwijderd [ctrl+F! zijn meerdere plekken waar het staat].

ik ga dan individueel de modules af :P

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 24-08-2022 13:28 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Simply1337 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:27:
[...]

je hebt de obd11 dus:
maak eerst een volledige back-up (ook handig voor jezelf), duurt wel 20 min volgens mij om het compleet te maken.

via iphone (android check ik vanavond als je geen iphone hebt)
garage -> geschiedenis -> zoeken naar de backup -> druk erop -> rechtsboven "opslaan logo". nu kun je gehele backup exporteren als TXT. stuur het naar jezelf. stuur bestand door als je het even hebt geopend en je VIN hebt verwijderd.

ik ga dan individueel de modules af :P
Ga ik vanavond even voor je regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-07 17:16
sl1000 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:13:
[...]

Met OBDeleven kun je de gewone CC wel toevoegen aan 't lijstje met speed limiter en ACC.
Veel van de Nordics doen dat exact vanwege de issues die je hierboven beschrijft.

vereist inderdaad wel extra oplettendheid dat je je realiseert dat CC niet ingrijpt waar ACC dat wel doet.
Hi, beetje late reactie hierop maar hoe zou je dat doen via OBDEleven? Er is geen app voor (zo ver ik weet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
initdebug schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:33:
[...]

Hi, beetje late reactie hierop maar hoe zou je dat doen via OBDEleven? Er is geen app voor (zo ver ik weet)
Module 13 Adaptive Cruise Control
Long Coding
-> Cruise Control Mode
--> Activated

krijg je een derde optie tussen limiter, ACC en CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
Simply1337 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Module 13 Adaptive Cruise Control
Long Coding
-> Cruise Control Mode
--> Activated

krijg je een derde optie tussen limiter, ACC en CC
Let er wel op dat de auto moet slapen nadat je dit hebt ingesteld. Anders verschijnt de optie niet.
Dus instellen, uitstappen, auto op slot en 5 minuten wachten.

Ten slotte met OBDeleven bedoelen we deze dongle met bijbehorende (pro) app: https://obdeleven.com/en/
(en dus niet een generieke OBD-II dongle)

edit:

Dit met dank aan: water_escape in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"
voor het bevestigen

[ Voor 11% gewijzigd door sl1000 op 24-08-2022 14:15 . Reden: source recognition ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
sl1000 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:57:
[...]

Let er wel op dat de auto moet slapen nadat je dit hebt ingesteld. Anders verschijnt de optie niet.
Dus instellen, uitstappen, auto op slot en 5 minuten wachten.

Ten slotte met OBDeleven bedoelen we deze dongle met bijbehorende (pro) app: https://obdeleven.com/en/
(en dus niet een generieke OBD-II dongle)
Top!
Over de Dongle, ik heb een Pro abbo bij OBD Eleven. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Toch eens kijken wat er voor de ID.3 1st Plus allemaal mogelijk is met dat OBD-ding. Volgens mij ken ik ook iemand die er een heeft liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
Ja is erg leuk. Ik heb tot nu toe een aantal van de standaard apps gebruikt. Daarnaast heb ik Travel Assist geactiveerd. Als men nog meer interessante dingen hebben gevonden die via Long Coding aan te passen zijn hoor ik dat natuurlijk graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
initdebug schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:36:
Ja is erg leuk. Ik heb tot nu toe een aantal van de standaard apps gebruikt. Daarnaast heb ik Travel Assist geactiveerd. Als men nog meer interessante dingen hebben gevonden die via Long Coding aan te passen zijn hoor ik dat natuurlijk graag!
Wat is het voordeel van travel assist eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Wat is het voordeel van travel assist eigenlijk?
Daarmee houdt hij de auto actief in het midden van de rijstrook i.p.v. alleen corrigeren wanneer je de lijn nadert. Hij stuurt dan semi-autonoom door de meeste bochten die niet te scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 18:42
Vind het maar niets al die hulpsystemen. Wil gewoon zelf rijden. Ga OBD11 gebruiken om het merendeel van die hulpsystemen in mijn ID.4 uit te zetten. Heb ik met mijn Kodiaq ook gedaan. Heerlijk.

Jammer dat al die opties in pakketten zitten, anders had ik er een heleboel niet meebesteld (en andere opties in de plaats kunnen bestellen)..

[ Voor 12% gewijzigd door BB72 op 24-08-2022 15:27 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
BB72 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:26:
Vind het maar niets al die hulpsystemen. Wil gewoon zelf rijden. Ga OBD11 gebruiken om het merendeel van die hulpsystemen in mijn ID.4 uit te zetten. Heb ik met mijn Kodiaq ook gedaan. Heerlijk.

Jammer dat al die opties in pakketten zitten, anders had ik er een heleboel niet meebesteld (en andere opties in de plaats kunnen bestellen)..
Tot zo'n hulpsysteem een keer je leven redt - of potentieel minder erg, een aanrdijding/ongeluk had voorkomen.
Heb je dan ook je airbags uitgezet dan? :+

Ik ben blij met de hulpsystemen. Let ik dan zelf niet goed op? Natuurlijk wel, zo goed als ik kan. Maar je wint het nooit van alle elektronica die ook meekijkt. Ik zie dagelijks heel veel mensen die wel ACC hebben in de auto maar het niet gebruiken, anders kunnen ze niet bumperkleven en doorjakkeren, met aanrijdingen tot gevolg. En daarom sta ik in de file.
Een auto die ineens voor je remt - ik houd al genoeg afstand, maar de ID.3 geeft me even een piep en rode LED balk extra. Fijn. Gaf me tijd om goed en snel te reageren, zodat ik niet zo hard hoefde te remmen en mijn achterligger dus ook geen issue had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 18:42
Daarom zeg ik ook merendeel van de hulpsystemen. Doel daarbij meer op het meesturen/(semi-)autonoom rijden. Veiligheidssystemen juich ik alleen maar toe, zolang ze tijdens het "normaal" autorijden maar niet/nauwelijks (en in mijn ogen irritant) merkbaar aanwezig zijn.

Vind ook dat een groot deel van deze systemen pas tot hun recht komen als alle auto's ermee uitgerust zijn. Nu ontstaat er vaak juist onverwacht/raar/onvoorspelbaar gedrag, waar je als automoblist zelf of als medeweggebruiker lastig op kan anticiperen.

Ieder zijn voorkeur zullen we maar zeggen.

[ Voor 42% gewijzigd door BB72 op 24-08-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
initdebug schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:01:
[...]

Daarmee houdt hij de auto actief in het midden van de rijstrook i.p.v. alleen corrigeren wanneer je de lijn nadert. Hij stuurt dan semi-autonoom door de meeste bochten die niet te scherp zijn.
En dat kan je gewoon in- of uitschakelen of staat het altijd aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

@Vaelin je kan ook direct op zo'n groene stip drukken, dan zoomt ie gelijk in op de plaats waar jij wilt laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
BB72 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:02:
Daarom zeg ik ook merendeel van de hulpsystemen. Doel daarbij meer op het meesturen/(semi-)autonoom rijden. Veiligheidssystemen juich ik alleen maar toe, zolang ze tijdens het "normaal" autorijden maar niet/nauwelijks (en in mijn ogen irritant) merkbaar aanwezig zijn.

Vind ook dat een groot deel van deze systemen pas tot hun recht komen als alle auto's ermee uitgerust zijn. Nu ontstaat er vaak juist onverwacht/raar/onvoorspelbaar gedrag, waar je als automoblist zelf of als medeweggebruiker lastig op kan anticiperen.

Ieder zijn voorkeur zullen we maar zeggen.
Actief sturen/corrigeren kun je met een knop op je stuur uitzetten.

Sommige hulpsystemen zijn tegenwoordig verplicht, dus ik zou niet zomaar alles uitzetten. Dat zou eventueel voor je verzekering nadelig uit kunnen pakken mocht je toch per ongeluk achterop een andere auto rijden, of per ongeluk een fietser aanrijden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:22:
[...]

En dat kan je gewoon in- of uitschakelen of staat het altijd aan?
Dan licht er een extra knopje op op je stuur die voorheen niet in te drukken was. Je kan het gewoon aan/uit zetten (moet zelfs elke keer dat je acc inschakelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
initdebug schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:16:
[...]

Dan licht er een extra knopje op op je stuur die voorheen niet in te drukken was. Je kan het gewoon aan/uit zetten (moet zelfs elke keer dat je acc inschakelt)
moet je daar nog een speciaal stuur voor hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:46
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

moet je daar nog een speciaal stuur voor hebben?
Het werkt zonder, maar niet super; je moet het stuur blijven bewegen, anders denkt de auto dat je er niet meer bent.
Met het aanraakgevoelige stuur is het een stuk beter, dan hoef je het stuur alleen vast te houden.

Ik had het aangezet, maar ook weer uitgezet, want zonder dat stuur werkt het eigenlijk niet echt praktisch.
Jammer, want in de Golf (zonder aanraakgevoelig stuur) werkte het perfect!

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
iemand een foto van het juiste stuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 21:07
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:51:
iemand een foto van het juiste stuur?
Afbeeldingslocatie: https://alkbwppisq.cloudimg.io/v7/https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/dewaalautogroep-nl/09/id-overtheairupdate-header-mobile.jpg?v=1-0&width=540&height=360

Lijkt verdacht veel op het stuur zonder TA, alleen is hier het leer voorzien van een aanraak-sensor en zie je op het linker knoppencluster, rechtsonder een icoon van TA staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Je kan ontzettend veel met zo’n obd11 maar wat hebben jullie nu ingesteld ermee?

Ik de volgende:
  • Memory functie lane assist ipv verplicht aan
  • Traditionele cruise control toegevoegd
  • Ramen automatisch sluiten bij op slot
  • Auto unlock na parkeren
  • Isfeerverlichting geleidelijk in en uitschakelen
  • Ramen iets laten zakken bij sluiten
  • Menu blokkades uitgeschakeld
nog Andere tips/tricks?

[ Voor 28% gewijzigd door TWFpa2Vs op 24-08-2022 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:33
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:23:
• Ramen voor die iets zakken bij openen/sluiten
Waar is dit goed voor? Als je nou lijstloze (geen idee of 't zo heet) deuren heb zou ik het nog snappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:28:
[...]

Ga ik vanavond even voor je regelen!
back-up laat de app crashen op de central electrics module met alle opties aan. ook zonder live data geprobeerd, met "motor" aan en zonder en ook nog met motorkap open, allemaal geen verschil :(

[ Voor 18% gewijzigd door TWFpa2Vs op 24-08-2022 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
tiguan schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:26:
[...]

Waar is dit goed voor? Als je nou lijstloze (geen idee of 't zo heet) deuren heb zou ik het nog snappen.
in de basis omdat het kan maar deur sluit makkelijker omdat de lucht uit de auto kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:30:
[...]

in de basis omdat het kan maar deur sluit makkelijker omdat de lucht uit de auto kan.
hahahaha juist ja.. Heb nog nooit meegemaakt dat ik dacht: "Goh wat sluiten die deuren toch slecht.."
Bij stijlloze deuren snap ik het zodat je het rubber niet sloopt. Maar dit klinkt echt onnodig. Gaan ze ook automatisch weer dicht als je de deuren hebt geopend en gesloten??

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
DonJunior schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:39:
[...]

hahahaha juist ja.. Heb nog nooit meegemaakt dat ik dacht: "Goh wat sluiten die deuren toch slecht.."
Bij stijlloze deuren snap ik het zodat je het rubber niet sloopt. Maar dit klinkt echt onnodig. Gaan ze ook automatisch weer dicht als je de deuren hebt geopend en gesloten??
yep 🙈 maar wat ik zeg meer omdat het kan dan wat anders 😊

[ Voor 6% gewijzigd door TWFpa2Vs op 24-08-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:23:

Ramen automatisch sluiten bij op slot
Hoe doe je dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Module 19 - Gateway
Adaptation
ZV Komfort_Fensterheber​
Komfortschliessen Brasilien​
active​
BAP komfortschliessen brasilien​
active

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
.. de 'sluiten' knop op je afstandsbediening langer vasthouden óf op de handgreep het streepje langer indrukken dan sluiten ook alle ramen van de auto.

Vind het juist wel prettig om soms de ramen open te laten en de auto te laten luchten.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:46
MJMaverick schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:15:
Lijkt verdacht veel op het stuur zonder TA, alleen is hier het leer voorzien van een aanraak-sensor en zie je op het linker knoppencluster, rechtsonder een icoon van TA staan.
Dat icoon verschijnt ook als je TA via ODB11 aanzet. Het zit al in het simpele stuur alleen het lichte erachter staat standaard uit.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:08
FlowDesign schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

Als je remt, komt het meeste gewicht op de voorwielen. Daarom rem je met een motor verreweg het meest met je voorrem, want het achterwiel gaat erg snel blokkeren als er weinig druk op staat, of komt zelfs volledig los van de grond.
Nu zal dat bij een auto veel minder extreem zijn, vooral wanneer het meeste gewicht tussen de wielen zit en het gewicht van de e-motor op de achteras.
Meest ideale zou dus zijn om re-gen van de voorwielen te pakken, dat klopt.
Maar goed, een RWD kan alleen re-gen op de achteras pakken, dus daar moeten ze het blokkeren gewoon afregelen met ESP (indd geen ABS, klopt).
Misschien wil VW niet dat je gewend raakt aan alleen op de motor afremmen, maar ik heb ook met m'n Tesla M3 regelmatig in de sneeuw gereden zonder problemen. Instinctief pak ik gewoon de rem erbij als dat nodig is.
Dat gezegd zijnde, zou dan een AWD gtx feller op de motor afremmen, daar die meer motoren heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
TWFpa2Vs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:27:
[...]

back-up laat de app crashen op de central electrics module met alle opties aan. ook zonder live data geprobeerd, met "motor" aan en zonder en ook nog met motorkap open, allemaal geen verschil :(
Komt omdat je teveel back-upt.
Alleen long coding en module settings of i.d. Is voldoende
Live data en alles wat daar onder komt kun je gerust schrappen. De backup zou dan wel moeten werken.

Let er even op dat de backup je vin-nummer en nog wat zaken bevat die je wellicht niet wil doorsturen. Kwestie van het text bestand even eerst naar je laptop sturen zodat je ‘m kunt redigeren.

• TWFpa2Vs
sl1000 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:30:
[...]

Komt omdat je teveel back-upt.
Alleen long coding en module settings of i.d. Is voldoende
Live data en alles wat daar onder komt kun je gerust schrappen. De backup zou dan wel moeten werken.

Let er even op dat de backup je vin-nummer en nog wat zaken bevat die je wellicht niet wil doorsturen. Kwestie van het text bestand even eerst naar je laptop sturen zodat je ‘m kunt redigeren.
heb ik ook geprobeerd alleen adaptions & long coding maar evengoed knalt de app er gewoon volledig uit. Heb een case bij ze geopenend.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:50
nietnormaal schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:15:
Telkens als ik met de auto heb gereden staat de beltoon van mijn iPhone op maximaal volume. Iemand een idee hoe ik dat kan veranderen?
Ik heb hetzelfze probleem. Heel vervelend! Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

• initdebug
Wat bedoel je hier eigenlijk mee?

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
turkeyhakan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Ik heb hetzelfze probleem. Heel vervelend! Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Ik heb dit op Android ook gehad een tijd, maar alleen met gebruik van Android Auto. Bluetooth volume stond dan altijd maximaal. Ik heb er niet bewust iets aan gedaan denk ik, anders dan het volume tijdens het gebruik van Bluetooth op beide apparaten instellen (auto en telefoon) en op een bepaald moment was het probleem over.
Ik heb niet echt het gevoel dat ik het opgelost had overigens, maar het deed zich niet meer voor. Ik had namelijk al eerder e.e.a. geprobeerd zonder succes.

• turkeyhakan
Soeski schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:59:
[...]

Ik heb dit op Android ook gehad een tijd, maar alleen met gebruik van Android Auto. Bluetooth volume stond dan altijd maximaal. Ik heb er niet bewust iets aan gedaan denk ik, anders dan het volume tijdens het gebruik van Bluetooth op beide apparaten instellen (auto en telefoon) en op een bepaald moment was het probleem over.
Ik heb niet echt het gevoel dat ik het opgelost had overigens, maar het deed zich niet meer voor. Ik had namelijk al eerder e.e.a. geprobeerd zonder succes.
Bij de iPhone kun je het apparaattype aanpassen onder bluetooth. Deze stond op autostereo en heb ik nu aangepast naar luidspreker. Hopelijk lost dit het probleem op.

• TWFpa2Vs
initdebug schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
dat je geen melding meer krijgt deze functie is niet mogelijk tijdens het rijden.

• initdebug
TWFpa2Vs schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

dat je geen melding meer krijgt deze functie is niet mogelijk tijdens het rijden.
Ik heb die melding nog nooit gehad geloof ik. Zou je een voorbeeld kunnen noemen?

• FlowDesign
Cloclo100 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:26:
[...]

Dat gezegd zijnde, zou dan een AWD gtx feller op de motor afremmen, daar die meer motoren heeft?
Ik heb geen idee, heb nog nooit in een AWD versie van het VAG MEB platform gereden.

Vermoed eerlijk gezegd dat VAG dat ook begrensd heeft en dat ie in B precies even zacht remt op de motor als een RWD, maar daar zou iemand met AWD en RWD ervaring het beste uitspraak over kunnen doen.

• sl1000
TWFpa2Vs schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 06:14:
[...]

heb ik ook geprobeerd alleen adaptions & long coding maar evengoed knalt de app er gewoon volledig uit. Heb een case bij ze geopenend.
vaag, dat werkt(e) bij mij wel prima. Maar ik heb nog 2.3 en al een tijdje geen nieuwe backup hoeven maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
FlowDesign schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:25:
[...]

Ik heb geen idee, heb nog nooit in een AWD versie van het VAG MEB platform gereden.

Vermoed eerlijk gezegd dat VAG dat ook begrensd heeft en dat ie in B precies even zacht remt op de motor als een RWD, maar daar zou iemand met AWD en RWD ervaring het beste uitspraak over kunnen doen.
Dacht gelezen te hebben dat de AWD 0.2G extra remt op de motor, maar alleen als je het rempedaal indrukt ofzo? @Simply1337 heeft beide gereden en weet het vast wel :)

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 12:13
Gisteren een ID4 1st max gekocht met 15.000 kms, binnen 1 maand beschikbaar!
Super blij!

Hierbij paar kleine vraagjes:
- momenteel huren we een huis, dus kan ik geen laadpaal installeren (hij zal meestal op het werk opladen), maar ik zou graag af en toe opladen/bijladen met een granny lader. Bestaan er al granny laders met load balancing? Zodat hij soms stopt met opladen als de oven aangaat bv?

- wat is de laatste update van de software? Ik heb gevraagd dat ze hem naar de nieuwe software update

Nog andere tips waar ik rekening mee moet houden? :)

• FlowDesign
MatteC schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:58:
Super blij!

- momenteel huren we een huis, dus kan ik geen laadpaal installeren (hij zal meestal op het werk opladen), maar ik zou graag af en toe opladen/bijladen met een granny lader. Bestaan er al granny laders met load balancing? Zodat hij soms stopt met opladen als de oven aangaat bv?

- wat is de laatste update van de software? Ik heb gevraagd dat ze hem naar de nieuwe software update

Nog andere tips waar ik rekening mee moet houden? :)
2.4

• Simply1337
sl1000 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

Dacht gelezen te hebben dat de AWD 0.2G extra remt op de motor, maar alleen als je het rempedaal indrukt ofzo? @Simply1337 heeft beide gereden en weet het vast wel :)
RWD 0.13g / AWD 0.15g - Max Deceleratie op Regeneratie

RWD 125kW / AWD 135kW - Max Regeneratie

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:02
MatteC schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:58:
Super blij!

De loadbalancing zal niet in een granny zelf te vinden zijn ben ik bang. Je kunt in de auto/app wel nog de laadstroom beperken als je tijd genoeg hebt om op te laden. Dan zal hij rond de 5 of 6A gebruiken. Dat zou niet veel problemen moeten opleveren.

Je heb wel van die switch-stekkerdozen waar je bijvoorbeeld een quooker en een vaatwasser tegelijk op aansluit. Dan krijgt de quooker geen stroom indien de vaatwasser teveel vraagt. Maar of je daar veel aan hebt in dit geval durf ik niet te zeggen.

Of in huis gewoon een andere groep kiezen dan de keuken indien mogelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door leinenga op 25-08-2022 13:27 . Reden: typo ]

• TWFpa2Vs
Ik heb zelf deze en die stel ik idd in op een bepaald Ampère;
https://evplug.eu/product...et-lcd-type-2-naar-schuko

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat niet het officiele nummer is, want dat is iets van 2.3.1 oid.
Check even welk nummer je wil zien als je de software-versie bekijkt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Tukk schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

Het 2.3.0. Met revisienummer 0912.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• FlowDesign
Tukk schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

Ja, maar wanneer je de dealer vraagt om de nieuwste software, kun je denk ik beter gewoon om 2.4 vragen ipv ze in de war te brengen.

"Ja maar meneer, 2.3 stond er al op dus we hebben niks gedaan."

• turkeyhakan

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 17:13
Onze id3 max heb ik zelf in Duitsland gekocht en geïmporteerd.
De auto is gekocht in Duitsland door de eerste eigenaar met 2 jaar extra garantie, volgens volkswagen Nederland is dat niet geldig in Nederland omdat het volgens hun alleen maar geldig is bij de dealer waar de auto is gekocht.

Weet iemand hoe dit zit of dit juist is? Er is bij de aanschaf voor 690 euro 2 jaar extra garantie bij gekocht, dit hoort toch op de auto te zitten ongeacht welke dealer hij gekocht is en in welk eu land hij is?

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
darud schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:36:
De auto is gekocht in Duitsland door de eerste eigenaar met 2 jaar extra garantie, volgens volkswagen Nederland is dat niet geldig in Nederland omdat het volgens hun alleen maar geldig is bij de dealer waar de auto is gekocht.

Weet iemand hoe dit zit of dit juist is? Er is bij de aanschaf voor 690 euro 2 jaar extra garantie bij gekocht, dit hoort toch op de auto te zitten ongeacht welke dealer hij gekocht is en in welk eu land hij is?
Als dit de ‘gewone’ VW garantie is klopt dat volgens mij idd niet. Ik heb ook een keer eerder een VW in Duitsland gekocht en toen gaven zowel mijn dealer als de verkopende dealer aan dat die garantie Internationaal is (iig binnen Europa). Sommige dealers hebben echter ook een eigen garantie (verzekering) en daar zou dat niet voor kunnen gelden. Ik denk dat je het wel moet kunnen aantonen.

Mijn ID3 Max heb ik ook in Duitsland gekocht maar daar zat helaas maar 24 maanden op.

[ Voor 4% gewijzigd door Jakkie takkie op 25-08-2022 19:05 ]

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 17:13
Jakkie takkie schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:04:
[...]

Als dit de ‘gewone’ VW garantie is klopt dat volgens mij idd niet. Ik heb ook een keer eerder een VW in Duitsland gekocht en toen gaven zowel mijn dealer als de verkopende dealer aan dat die garantie Internationaal is (iig binnen Europa). Sommige dealers hebben echter ook een eigen garantie (verzekering) en daar zou dat niet voor kunnen gelden. Ik denk dat je het wel moet kunnen aantonen.

Mijn ID3 Max heb ik ook in Duitsland gekocht maar daar zat helaas maar 24 maanden op.
Ik heb de aankoopbon en daar staat het op van de extra 2 jaar garantie, ik heb de garage in Duitsland een mail gestuurd hopelijk kunnen hun mij meer vertellen.

De klantenservice van volkswagen Nederland is overigens echt slecht te noemen, ik heb nu al 3 keer opnieuw het verhaal moeten uitleggen aan volgens mij studenten want ze weten bijna niks en moeten alles navragen.

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00

In duitsland is/was in de configurator wel degelijk een optie om extra fabrieksgarantie bij te bestellen. In nederland wordt dit niet aangeboden. Maar het zou mijn inziens gewoon aan de auto gekoppeld moeten zijn.

Ik baal er trouwens wel van dat in NL geen extra garantie wordt aangeboden. Ik rij de ID.3 privé en ik heb nu niet het idee dat het de komende 4/5 jaar een storingsvrije auto gaat zijn. Ik had hiervoor een Hyundai. Die was erg betrouwbaar, had 5 jaar garantie en was na het 5e jaar zelfs nog uit te breiden naar 7 jaar voor ca. 600 euro.

Er is natuurlijk ook nog steeds iets als conformiteit / wettelijke garantie. Je mag als consument verwachten dat een nieuwe auto de jaren bij normale km standen geen grote defecten heeft. Dat geeft nog wel enige kopersbescherming.

[ Voor 9% gewijzigd door RaymondD op 25-08-2022 21:21 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Is dit een vraag of een opmerking?

We vallen een beetje in herhaling, maar dan nogmaals:

3.0 kan de dealer niet voor je installeren.
De dealer kan alleen 2.4 (of 2.3 huppeldeflups) voor je installeren en de 12V accu vervangen (dat hoort erbij).
Alle updates daarna komen via OTA binnen, dus daar moet je dan gewoon op wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign

De extra garantie die je bij kunt kopen is vrijwel altijd niet hetzelfde als de standaard fabrieksgarantie, maar eigenlijk gewoon een soort verzekering. Deze loopt dan soms via de landelijke importeur, maar dat hoeft niet persé. De dealer waar de auto oorspronkelijk gekocht is met de 2 jaar extra garantie, kan jou waarschijnlijk het beste helpen. Naast de factuur zou er een soort van certificaat of brief van de extra garantie moeten zijn.

Al met al, vrees ik dat deze garantie daadwerkelijk niet overdraagbaar is naar een ander land, maar je kunt je waarschijnlijk wel erop beroepen. Ze zullen gewoon kunnen kijken wat een bepaalde reparatie in Duitsland zou moeten kosten en dat bedrag uitbetalen. Dit wel onder één voorwaarde, nml dat de garantie-verzekering overdraagbaar is naar een ander persoon. In Duitsland zijn auto gerelateerde zaken eigenlijk altijd in eerste linie gekoppeld aan een persoon, daarna pas aan een voertuig. Niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:37

ErikVers

e-Duurzaam

VW ID.3 First Edition / Pro 10-2020

Beste mede ID rijders:
Ik liep deze week tegen een nogal vervelende situatie aan. Na eerdere uitdagingen in de werkplaats tijdens de trekhaak activatie in 2020 en later met een modificatie 12V accu dat de complete software vastliep tijdens deze twee afspreken. Was het nu helemaal mis; grote discussie dat kosten niet door VW worden vergoed voor de extra uren.

De veel te drukke service adviseur gaf (met nogal wat emotie en aantijgingen) aan dat alle problemen kwamen door de achteraf gemonteerde (origineel VW) achteruitrijcamera. “En allerlei achteraf gepruts” Ik kreeg een gratis lesje kalm blijven en tot 100 tellen 🙈🙈

Nu snap ik dat VW niet blij is met achteraf werkzaamheden. Maar ik ook niet een auto van 45k zonder camera. En daarnaast een gevaarlijk werkende lane assist die elke rit opnieuw moet uitvinken. Over die lane assist is hier op dit forum en ook diverse bij VW het wel eens; is gevaarlijk dus wil me daar in deze post niet in uitweiden.

Omdat ik begrijp dat die camera conflict kon geven heb ik dit vooraf gemeld tijdens het brengen en de setting naar default laatste instelling onthouden van de lane assist.
Mijn vermoeden is dat voertuig net als alle andere keren tijdens een werkplaats update groots vast liep niks met de achteruitrijcamera te maken heeft. Dit omdat de twee eerdere crashes nog geen camera was geïnstalleerd.

Maar de betreffende dealer is onverbiddelijk €492 ex btw (en lease gaat dit natuurlijk niet betalen)

Iemand zelfde soort uitdagingen van een crash en kosten tijdens een update in de werkplaats icm genoemde losse camera en/of canbus aanpassing?

Nb tips voor de lane assist weer uit te houden? Die camera geloof ik wel maar andere is niet houdbaar voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikVers op 26-08-2022 10:00 ]

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 15-09 14:02
Klopt het dat de private lease configurator voor de ID.3 bij Volkswagen (en ook Van den Udenhout) heel beperkt is? Bij de ANWB kan ik al meer opties aanvinken zoals Pro S.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
Eiríkr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:57:
Klopt het dat de private lease configurator voor de ID.3 bij Volkswagen (en ook Van den Udenhout) heel beperkt is? Bij de ANWB kan ik al meer opties aanvinken zoals Pro S.
De configurator is bij volkswagen zelf momenteel ook erg beperkt. Veel opties zijn niet leverbaar. Überhaupt de levertijd van een ID.3 van meer dan een jaar is een probleem IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
ErikVers schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:56:

Beste mede ID rijders:
Ik liep deze week tegen een nogal vervelende situatie aan. Na eerdere uitdagingen in de werkplaats tijdens de trekhaak activatie in 2020 en later met een modificatie 12V accu dat de complete software vastliep tijdens deze twee afspreken. Was het nu helemaal mis; grote discussie dat kosten niet door VW worden vergoed voor de extra uren.

De veel te drukke service adviseur gaf (met nogal wat emotie en aantijgingen) aan dat alle problemen kwamen door de achteraf gemonteerde (origineel VW) achteruitrijcamera. “En allerlei achteraf gepruts” Ik kreeg een gratis lesje kalm blijven en tot 100 tellen 🙈🙈

Nu snap ik dat VW niet blij is met achteraf werkzaamheden. Maar ik ook niet een auto van 45k zonder camera. En daarnaast een gevaarlijk werkende lane assist die elke rit opnieuw moet uitvinken. Over die lane assist is hier op dit forum en ook diverse bij VW het wel eens; is gevaarlijk dus wil me daar in deze post niet in uitweiden.

Omdat ik begrijp dat die camera conflict kon geven heb ik dit vooraf gemeld tijdens het brengen en de setting naar default laatste instelling onthouden van de lane assist.
Mijn vermoeden is dat voertuig net als alle andere keren tijdens een werkplaats update groots vast liep niks met de achteruitrijcamera te maken heeft. Dit omdat de twee eerdere crashes nog geen camera was geïnstalleerd.

Maar de betreffende dealer is onverbiddelijk €492 ex btw (en lease gaat dit natuurlijk niet betalen)

Iemand zelfde soort uitdagingen van een crash en kosten tijdens een update in de werkplaats icm genoemde losse camera en/of canbus aanpassing?

Nb tips voor de lane assist weer uit te houden? Die camera geloof ik wel maar andere is niet houdbaar voor mij.
Originele achteruitrijcamera en trekhaak in laten bouwen bij de dealer? Dan mag dat het probleem niet zijn.

Voor wat betreft Lane Assist en andere OBD11 changes: ik blijf daar zelf van weg omdat ik geen softwareissue's wil veroorzaken. En de Lane Assist is toch ook weer niet zo dramatisch? Hij is naar mijn idee een stuk beter geworden sinds de 2.3 update. Ik irriteer me er eigenlijk nooit meer aan en zet hem ook niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Verwijderd, offtopic

[ Voor 87% gewijzigd door RaymondD op 26-08-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Laatst online: 10:12
Die discussie enige pagina’s terug over het ‘aanzetten van travel assist’. Betekent dat dat ik met een omweg TA kan krijgen op m’n id3 first plus? Ik begreep de context niet helemaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
juanpabloo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:57:
Die discussie enige pagina’s terug over het ‘aanzetten van travel assist’. Betekent dat dat ik met een omweg TA kan krijgen op m’n id3 first plus? Ik begreep de context niet helemaal..
ja in principe klopt dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

Beste mede ID rijders:

Hoewel je aangeeft dat je het niet wilt hebben over de lane assist, ben ik toch wel benieuwd waarom je het als 'gevaarlijk' betitelt. Ik heb zelf namelijk die ervaring (nog) niet gehad en kom wat die functie betreft tot nu toe nog niet verder als "af en toe enigszins irritant". In ieder geval niet erg genoeg om de moeite te nemen om dit elke rit (of via een aanpassing in ODB11) aan te passen.
Overigens pak dit niet op als een sneer naar je beweegredenen, maar als iemand aangeeft het gevaarlijk te vinden dan ben ik oprecht benieuwd naar de reden/situatie die kunnen voorkomen. "Gewaarschuwd mens..."

Is die ingebouwde camera er door een dealer in gezet? Ze verkopen en installeren die dingen toch niet met de waarschuwing dat hierdoor een update issue kan ontstaan? Tenminste, dat heb ik zelf nog niet meegekregen.

Ik kan mij voorstellen, dat een eigen toevoeging (hoewel origineel onderdeel) wel wat munitie geeft aan een dealer als er issues zijn. Dat lijkt mij een risico die je neemt als je aan de fabrieksinstellingen gaat zitten, zeker omdat ik zelf VW nu niet inschat als een software ontwikkelaar die in staat is om om te gaan met auto's die afwijken van deze standaard.

Aan de andere kant, als je de dealer netjes op de hoogte hebt gebracht van het bestaan van deze aanpassingen, en ze hebben daar toen geen probleem over gemaakt, dan moet de dealer ook niet achteraf als argument opgeven. En, ik zou dan zeer dringend vragen om een sluitend bewijs dat het inderdaad aan de aangepaste onderdelen ligt, en het niet als excuus opgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbentomas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:21
Ik rij een geïmporteerde ID.3 Pro uit Duitsland.
En pas achteraf besefte ik mij dat de Duitse variant blijkbaar niet standaard met ACC komt zoals hier in Nederland.
Nu ik de berichten zie over ODB11 heb ik de indruk dat er opties achter in te schakelen zijn.

Is het mogelijk om normale cruise control of zelfs ACC in te schakelen daarmee?

ik heb Hardware H20, Software 0792, ABT Hardware H47 en ABT Software 3078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
RaymondD schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:08:
[...]

Originele achteruitrijcamera en trekhaak in laten bouwen bij de dealer? Dan mag dat het probleem niet zijn.

Voor wat betreft Lane Assist en andere OBD11 changes: ik blijf daar zelf van weg omdat ik geen softwareissue's wil veroorzaken. En de Lane Assist is toch ook weer niet zo dramatisch? Hij is naar mijn idee een stuk beter geworden sinds de 2.3 update. Ik irriteer me er eigenlijk nooit meer aan en zet hem ook niet meer uit.
Een parameter wijziging op een bestaande optie zou geen issues mogen veroorzaken, achteraf gemonteerde opties die bij importeur / VW niet bekend zijn op het VIN nummer kan natuurlijk wel voor conflicten zorgen. Omdat de software dan bijvoorbeeld niet volledig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hoe doe je dat? Zo te horen mis ik toch een wel interessante functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA

NWA

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

Een parameter wijziging op een bestaande optie zou geen issues mogen veroorzaken, achteraf gemonteerde opties die bij importeur / VW niet bekend zijn op het VIN nummer kan natuurlijk wel voor conflicten zorgen. Omdat de software dan bijvoorbeeld niet volledig is.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat alle auto's dezelfde complete/volledige software krijgen, en bij het ontbreken van de hardware optie ook de delen van de code die daarmee in verband staat niet gebruikt worden.
Dat ligt dus anders? Je krijgt alleen de software die nodig is voor de onderdelen/opties die de auto ook daadwerkelijk bevat + waarschijnlijk iets als een backbone die dat aan elkaar knoopt?
Ja, dan snap ik dat het wel enigszins complex is om dat aligned te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

NWA schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Hoewel je aangeeft dat je het niet wilt hebben over de lane assist, ben ik toch wel benieuwd waarom je het als 'gevaarlijk' betitelt. Ik heb zelf namelijk die ervaring (nog) niet gehad en kom wat die functie betreft tot nu toe nog niet verder als "af en toe enigszins irritant". In ieder geval niet erg genoeg om de moeite te nemen om dit elke rit (of via een aanpassing in ODB11) aan te passen.
Overigens pak dit niet op als een sneer naar je beweegredenen, maar als iemand aangeeft het gevaarlijk te vinden dan ben ik oprecht benieuwd naar de reden/situatie die kunnen voorkomen. "Gewaarschuwd mens..."

Is die ingebouwde camera er door een dealer in gezet? Ze verkopen en installeren die dingen toch niet met de waarschuwing dat hierdoor een update issue kan ontstaan? Tenminste, dat heb ik zelf nog niet meegekregen.

Ik kan mij voorstellen, dat een eigen toevoeging (hoewel origineel onderdeel) wel wat munitie geeft aan een dealer als er issues zijn. Dat lijkt mij een risico die je neemt als je aan de fabrieksinstellingen gaat zitten, zeker omdat ik zelf VW nu niet inschat als een software ontwikkelaar die in staat is om om te gaan met auto's die afwijken van deze standaard.

Aan de andere kant, als je de dealer netjes op de hoogte hebt gebracht van het bestaan van deze aanpassingen, en ze hebben daar toen geen probleem over gemaakt, dan moet de dealer ook niet achteraf als argument opgeven. En, ik zou dan zeer dringend vragen om een sluitend bewijs dat het inderdaad aan de aangepaste onderdelen ligt, en het niet als excuus opgegeven wordt.
Alles door een VW dealer gedaan inderdaad met originele delen.

Discussie lane assist is mijn persoonlijke ervaring en wil ik graag buiten dit draadje houden, is al eerder veelvuldig over gesproken zie zoek functie in dit topic. Ook door mij 😂

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

tiguan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:14:
[...]

Hoe doe je dat? Zo te horen mis ik toch een wel interessante functie.
Kijk uit met een update 😋🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

NWA schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Ik ga aftikken krijg anders auto niet mee. Sluitend kunnen ze het niet aantonen maar zetten me voor het blok. Ruitvervangen met front camera kan maar zo de oorzaak zijn maar bewijs het maar….

Gevaarlijk: weg langs kanaal met fietsattentiestroken; hij moet en zal in het midden rijden en dat is toch echt niet mogelijk met een tegenligger. Zal wel eens door bijrijder filmpje laten maken. En zeker als een ander rijd die er niet op bedacht is geeft dit een schrik reactie met slinger aan het stuur. Ik vind dat gevaarlijk en ja dat is een persoonlijke beleving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

RaymondD schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:08:
[...]

Ik heb nog geen 2.3 vermoed ik dus ga het ervaring. Hopelijk genoeg verbetering 👍
Mag ook wel voor €492 ex btw 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

Bel jij deze dealer dan ff?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA

NWA

ErikVers schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:26:
[...]

Ik ga aftikken krijg anders auto niet mee. Sluitend kunnen ze het niet aantonen maar zetten me voor het blok. Ruitvervangen met front camera kan maar zo de oorzaak zijn maar bewijs het maar….

Gevaarlijk: weg langs kanaal met fietsattentiestroken; hij moet en zal in het midden rijden en dat is toch echt niet mogelijk met een tegenligger. Zal wel eens door bijrijder filmpje laten maken. En zeker als een ander rijd die er niet op bedacht is geeft dit een schrik reactie met slinger aan het stuur. Ik vind dat gevaarlijk en ja dat is een persoonlijke beleving
Lekkere toko die garage. Zo zou het toch niet moeten gaan lijkt mij. Beetje dreigen met het vasthouden van de auto. Het mag wel trouwens, misschien helpt dit ANWB artikel nog bij de afwikkeling. Hier gaat het dan om een gevraagde reparatie en niet een (vanuit de automaker geadviseerde) update van de software, maar het advies om onder protest te betalen kan je nog opties geven, zoals het inschakelen van de Bovag.

En heel erg bedankt voor je toelichting op de lane assist situatie. Ik herken het ook wel trouwens, maar in mijn omgeving zijn er (gelukkig) niet heel veel wegen die zo opgezet zijn, dus ik kom het zelf niet vaak tegen. Maar ik heb nu wel direct een herinnering aan een situatie die je beschrijft... brr!
Nogmaals: geen beoordeling vanuit mij over je persoonlijke inschatting hierover, mocht dat op enige manier zo overgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 16:49
zitten die benodigde sensoren dus in het stuur van de first plus? dat was mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
unex154 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

zitten die benodigde sensoren dus in het stuur van de first plus? dat was mij niet helemaal duidelijk.
dat was niet de vraag 🙈 de opties kan je aanzetten of het werkt zoals bedoeld is afhankelijk van het stuurwiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ErikVers schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:30:
[...]

Bel jij deze dealer dan ff?
Euhm zou het helpen denk je? Ik vermoed dat de issues die we nu veel zien bij updates meer te maken hebben met een diversiteit aan fabrikanten die onderdelen maken conform specificaties maar waar toch nuance verschillen inzitten en dat VW daar nu tegenaan loopt bij het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
NWA schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Ik ging er eigenlijk vanuit dat alle auto's dezelfde complete/volledige software krijgen, en bij het ontbreken van de hardware optie ook de delen van de code die daarmee in verband staat niet gebruikt worden.
Dat ligt dus anders? Je krijgt alleen de software die nodig is voor de onderdelen/opties die de auto ook daadwerkelijk bevat + waarschijnlijk iets als een backbone die dat aan elkaar knoopt?
Ja, dan snap ik dat het wel enigszins complex is om dat aligned te krijgen.
Is een aanname van mij maar zou wel verklaren waarom software vrij gegeven moest worden en op basis van VIN nummer werd toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Heb nog steeds geen mail ontvangen inzake de 2.4 update. Weet ook niet zo goed bij wie ik dan terecht moet. Zou de mail richting de leasemaatschappij gaan of direct naar de bereider?

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:25
Zojuist de auto (ID.4 1st max met trekhaak) op kunnen halen na de 2.4 update. Moest een nachtje blijven logeren omdat de eerste poging was mislukt, maar in de ochtend was het dan ook klaar. Op naar 3.0!

PS Had 2.4 nou al iets van een snellere laadsnelheid voor de 77 kWh accu’s, los van de nieuwe curve vanaf 3.0?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@pietermx Fijn om te lezen dat het dus soms ook wel 'goed' gaat.

Heb zojuist maar contact gelegd met de VW garage waar ik de ID.3 in 'onderhoud' heb. Ze gaan het uitzoeken en aan me terugkoppelen. Ben benieuwd.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik weet precies wat je bedoelt, maar ik ervaar dat helemaal niet als gevaarlijk, omdat ik m'n stuur gewoon vasthoud. En ik ben echt geen bodybuilder ofzo, maar het stuur drukt echt niet zo hard naar links, dat ik 'm niet makkelijk met alleen m'n linkerhand in het spoor kan houden dat ik wil, en ik ben rechtshandig.

Zodra ik de auto met de wielen rechts op het fietspad heb, probeert ie ook helemaal niet terug naar 't midden te sturen.

Moet erbij zeggen, ik heb al vrij lang software 2.3, misschien werkt die beter dan 2.1?

Dus nee, ik herken het helemaal niet als gevaarlijk en vraag mij dan eerlijk gezegd gewoon af of jij je stuur wel fatsoenlijk vasthoudt en wel goed oplet of dat je tijdens het rijden met andere dingen druk bent. Dat, of er zit een groot verschil in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Ik zou zeggen, deactiveer dat ding uit de software, trek de kabel van de camera maar los en probeer het opnieuw. Als het dan nog steeds niet lukt weet je waar het aan ligt.

Ter info: Bij de 2.4 update kunnen de ICAS1, het motorregelapparaat en airbagregelapparaat alleen al voor problemen zorgen. Dit is ook al bij veel auto's voorgekomen. Dus de dealer moet ook niet doen alsof het zonder camera vanzelfsprekend van een leien dakje zou zijn gegaan.

Daarnaast, VW betaalt de kosten voor de update, dus volgens mij wordt je gewoon een poot uitgedraaid door je dealer.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 26-08-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

laadcurve 58 kWh zou met 2.4 gunstiger moeten zijn, voor de 77 kWh begreep ik komt dat met 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
DonJunior schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:40:
Heb nog steeds geen mail ontvangen inzake de 2.4 update. Weet ook niet zo goed bij wie ik dan terecht moet. Zou de mail richting de leasemaatschappij gaan of direct naar de bereider?
Voor zover ik weet krijg je hier geen mail over.
Gewoon een afspraak maken bij een dealer naar keuze, heb ik ook gedaan. Ik rij zakelijk lease.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 26-08-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Laatst online: 20-09 23:29

Beste mede ID rijders:

Dit toont weer aan dat er zo veel beveiligingen in zitten om te verhinderen dat jezelf andere of extra hardware kunt plaatsen op de wagen die jezelf bezit, ook als dit zelfs door een dealer wordt gedaan.

Het verhinderen van sommige software aanpassingen kan ik nog begrijpen, als dit over veiligheidssystemen gaan die wettelijk altijd actief moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
tiguan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Voor zover ik weet krijg je hier geen mail over.
Gewoon een afspraak maken bij een dealer naar keuze, heb ik ook gedaan. Ik rij zakelijk lease.
Probleem is dat op de afspraaksite van TB specifiek staat: "ID.x update (alleen aanvinken indien u een mail heeft gehad)

Dus eerst maar eens de vraag daar neer gelegd.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA

NWA

DonJunior schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:13:
[...]

Probleem is dat op de afspraaksite van TB specifiek staat: "ID.x update (alleen aanvinken indien u een mail heeft gehad)

Dus eerst maar eens de vraag daar neer gelegd.
Kan mij voorstellen dat een dealer de werkzaamheden in batches indeelt en dan de klanten als zodanig benaderd. Maar iedereen heeft wel een paar stoute schoenen in de kast liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:25
FlowDesign schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:53:

….

Daarnaast, VW betaalt de kosten voor de update, dus volgens mij wordt je gewoon een poot uitgedraaid door je dealer.
En die kosten zijn aanzienlijk, zag een kleine 2000 euro voorbij komen in de order :O

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Zie ik nu goed op de VW nl configurator, dat je van de ID3 alleen maar een Pro kunt kiezen en verder niks?

Panoramadak en achteruitrijcamera zitten er niet op en zijn ook niet te kiezen?

Stel ik 'm zo samen dat het in de buurt komt van mijn ID3, dan zit je al op bijna 47k€ :o
En dan mag je nog een jaar wachten en tevens tussentijdse prijsverhogingen aftikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA

NWA

Hansoverdiep schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:54:
laadcurve 58 kWh zou met 2.4 gunstiger moeten zijn, voor de 77 kWh begreep ik komt dat met 3.0
Bevestiging van de ID.BlogKabouter (4.47):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA

NWA

FlowDesign schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:59:
Zie ik nu goed op de VW nl configurator, dat je van de ID3 alleen maar een Pro kunt kiezen en verder niks?

Stel ik 'm zo samen dat het in de buurt komt van mijn ID3, dan zit je al op bijna 47k€ :o
En dan mag je nog een jaar wachten en tevens tussentijdse prijsverhogingen aftikken?
Zag ik vorige week ook idd, voor de ID.3 is alleen de PRO nog te selecteren. Voor de ID.4 geldt dat ook, maar is de GTX versie nog een keuze (die de 3 nooit gehad heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02
Mijn ID.5 GTX heb ik besteld bij de leasemaatschappij ongeveer anderhalve week geleden, nog geen reactie gehad van de LM op mijn bestelling dus ik begin me ook wat zorgen te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
KaiseRRuby schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:29:
Mijn ID.5 GTX heb ik besteld bij de leasemaatschappij ongeveer anderhalve week geleden, nog geen reactie gehad van de LM op mijn bestelling dus ik begin me ook wat zorgen te maken.
Nu al? Nou dat wordt wat als je straks nog een jaar op je auto moet wachten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:29:
Afbeeldingslocatie: https://global.discourse-cdn.com/ludia/original/3X/c/0/c028e34c3a266493f7e2017d47671a79bb333357.jpeg

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
FlowDesign schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:59:

Zo iets ja.... Maar ja, dit zorgt er ook voor dat je jouw ID.3 zometeen goed kan verkopen (als hij het weer doet...).

Pagina: 1 ... 220 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.