Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 221 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 17:36
RaymondD schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Zo iets ja.... Maar ja, dit zorgt er ook voor dat je jouw ID.3 zometeen goed kan verkopen (als hij het weer doet...).
Mijn ID.3 Pro S 77 KWh begint zo een zeldzaamheid te worden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Rubenus schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:46:
[...]

Mijn ID.3 Pro S 77 KWh begint zo een zeldzaamheid te worden :+
45 kwh Pure zijn nog zeldzamer :+

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44
Simply1337 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:55:
[...]

45 kwh Pure zijn nog zeldzamer :+
Die zitten ook niet veel op de (grote) weg omdat ze zo weer leeg zijn 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:01
Een raar issue; ik deed vandaag de bijrijders raam dicht, maar deze ging eerst naar beneden en bij een tweede keer ging die pas omhoog! Herkend iemand dit?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tesla Model Y standard range is uit. Ik heb de Id.4 order geannuleerd. ;w

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:36
Is dat ding niet veel duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Paganstars schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:15:
Een raar issue; ik deed vandaag de bijrijders raam dicht, maar deze ging eerst naar beneden en bij een tweede keer ging die pas omhoog! Herkend iemand dit?
klinkt bijna als calibratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
DonJunior schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:40:
Heb nog steeds geen mail ontvangen inzake de 2.4 update. Weet ook niet zo goed bij wie ik dan terecht moet. Zou de mail richting de leasemaatschappij gaan of direct naar de bereider?
Ik heb deze maandag een mail gehad van de LM/dealer waar mijn auto in de lease zit, met de mededeling dat ik een afspraak voor update 2.4+accuvervanging kan maken…. Ondanks dat ze dat een paar weekjes geleden de update al hebben uitgevoerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:54
SiNaga schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:13:
[...]

Ik heb deze maandag een mail gehad van de LM/dealer waar mijn auto in de lease zit, met de mededeling dat ik een afspraak voor update 2.4+accuvervanging kan maken…. Ondanks dat ze dat een paar weekjes geleden de update al hebben uitgevoerd ;)
Ik heb dus net reactie terug:
Goedemiddag Don,

Van mijn collega had ik begrepen dat u een vraag had over de update van uw Volkswagen.

Vreemd dat u nog geen mailtje heeft ontvangen. Zoals ik zie kunnen we wel de update uitvoeren aan uw auto 😊.

Online kunt u hier een afspraak voor maken, dit mag u bij elke officiële Volkswagen dealer laten uitvoeren.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Dus dat ga ik van de week maar eens doen!

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:35

MLLL

Palm Treo 650

Ik heb wel trek in een Chateaubriand :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Paganstars schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:15:
Schakelaar 5 seconden omhoog houden als het raam dicht is , vervolgens de schakelaar 5 seconden vasthouden als je het raam naar beneden drukt.

Dan zou het weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:06
sorry verkeerd topic

[ Voor 89% gewijzigd door MatteC op 26-08-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45
De moderator heeft 2 pagina's terug precies jouw vraag plus alle antwoorden verplaatst naar het laadpassen topic, dus daar vind je de info die je zoekt :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
_eLMo_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:48:
Snap de keuze, wel met name vanwege de techniek. Vind de ID4 nml wel mooier dan de Model Y.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vandaag mooie rit naar Duitsland en weer terug gedaan met de ID.3. Rijdt heerlijk in wat heuvelachtiger landschap en even snel inhalen op de autobahn gaat ook met gemak. Navigatie deed zijn werk keurig.

Laadstop ingepland met Abetterrouteplanner. Die zat qua percentage er dichtbij. Zonder OBD scanner, Tronity of ook maar ABRP Premium prima te doen. Auto gaf ook een suggestie maar die heb ik genegeerd. Benieuwd naar de verbeteringen op laadgebied in de 3.0 navigatie.

Laadcurve begon duidelijk hoger dan voor de 2.4 update. Ik zat niet heel diep, kwam met 16% bij de lader aan. Leistung schoot omhoog naar 110 kW en zakte vanaf daar langzaam naar beneden. Kom je met nog wat minder procent in de accu in de accu aan dan ga je de 120 kW vast wel zien.
Kwartier laden, oftewel toilet+koffie+hapje, en ik kon door naar huis. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 26-08-2022 20:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Nu online

ErikVers

e-Duurzaam

FlowDesign schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

Ik zou zeggen, deactiveer dat ding uit de software, trek de kabel van de camera maar los en probeer het opnieuw. Als het dan nog steeds niet lukt weet je waar het aan ligt.

Ter info: Bij de 2.4 update kunnen de ICAS1, het motorregelapparaat en airbagregelapparaat alleen al voor problemen zorgen. Dit is ook al bij veel auto's voorgekomen. Dus de dealer moet ook niet doen alsof het zonder camera vanzelfsprekend van een leien dakje zou zijn gegaan.

Daarnaast, VW betaalt de kosten voor de update, dus volgens mij wordt je gewoon een poot uitgedraaid door je dealer.
En als ze tijdens de “poot uitdraaien” er dan nog bij glimlachen tijdens het ophalen 🙈 nee deze dealer niet meer.

Wat betreft stuur vasthouden; ik ben inderdaad een luie rijder en een lichtgewicht, dus zal hem met twee handen mogen gaan bedienen. Vind het daarnaast gewoon irritant op een N weg als je iets buiten de lijntjes kleurt al dat gepiep om 20cm uit het midden van je rijstrook te gaan. Je suggestie dat ik met andere dingen onderweg bezig ben is suggestief maar klopt zeker; druk met kijken of er nog leuke medemensen onderweg zijn met het liefst lang blond haar, dat maakt een mens altijd vrolijk 🥳

O ja ik zou niet op de lane assist werking ingaan. Het gaat mij om de crash tijdens een update incl VW achteraf optie en de factuur die daarbij komt voor privé incl dreigementen…

Nb de storing in de radio blijft aanwezig gaat elke paar minuten uit. Binnenkort maar met spulletje naar de regio NH om te kijken of daar wel een dealer onder garantie het gaat fiksen.

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
De long range is met 70.000€ duurder dan onze (bijna full options) ID.4 van €63.000.
Maar de nieuwe Model Y standard range (455km WLTP) is vanaf €49.000.....

En met rode lak + wit interieur + trekhaak dus €55.800. aka, €3000 goedkoper dan de onderhandeling van onze ID.4 (€58.900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:17
_eLMo_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:48:
Erg benieuwd naar je beweegredenen. Ik twijfel zelf nu ook sinds de aankondiging van vandaag.

Reden om voor de ID4 te gaan is dat ik in de winter echt minimaal 280km moet kunnen rijden zonder te laden. En dat wordt met de standard range model Y echt heel krap, terwijl dit met de ID4 (of 5) prima zou moeten kunnen.

Maar de laadruimte en technologie van de Model Y spreken me dan weer veel meer aan.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
MLLL schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:35:
[...]

Ik heb wel trek in een Chateaubriand :*)
Bijzonder dat deze fout er doorheen geslopen is. *Taalnazi Don schaamt zich diep..*

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
RobbieB schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:42:
[...]

Erg benieuwd naar je beweegredenen. Ik twijfel zelf nu ook sinds de aankondiging van vandaag.

Reden om voor de ID4 te gaan is dat ik in de winter echt minimaal 280km moet kunnen rijden zonder te laden. En dat wordt met de standard range model Y echt heel krap, terwijl dit met de ID4 (of 5) prima zou moeten kunnen.

Maar de laadruimte en technologie van de Model Y spreken me dan weer veel meer aan.
De Model Y LR was €12.000 duurder, daarom viel hij eerst af.

Ik rijd nu een Kia e-Niro met 455km WLTP (en traag snelladen). Ik kan best met iets minder range af, als snelladen (roadtrips naar Praag enzo) maar sneller is. Dat is de Tesla.

Ik vond de vering van de Model Y te hard vergeleken de ID.4, en de ID.4 heeft meesturende koplampen (de Tesla niet). Tesla heeft meer ruimte, betere audio, perfecte aandrijflijn en het supercharger netwerk (dat nog steeds niet helemaal open is). En de software is subliem.

Maar ik ging niet €12.000 meer betalen voor een auto die nog steeds "mwah" puntjes heeft. (vering, lampen, twijfelachtige service centers, korte garantie door km limiet).

Maar nu in de SR is hij met rode lak, wit interieur (niet te krijgen in de VW!) en trekhaak opeens €3000 goedkoper.

Tja.... Tesla it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:17
_eLMo_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:57:
[...]

De Model Y LR was €12.000 duurder, daarom viel hij eerst af.

Ik rijd nu een Kia e-Niro met 455km WLTP (en traag snelladen). Ik kan best met iets minder range af, als snelladen (roadtrips naar Praag enzo) maar sneller is. Dat is de Tesla.

Ik vond de vering van de Model Y te hard vergeleken de ID.4, en de ID.4 heeft meesturende koplampen (de Tesla niet). Tesla heeft meer ruimte, betere audio, perfecte aandrijflijn en het supercharger netwerk (dat nog steeds niet helemaal open is). En de software is subliem.

Maar ik ging niet €12.000 meer betalen voor een auto die nog steeds "mwah" puntjes heeft. (vering, lampen, twijfelachtige service centers, korte garantie door km limiet).

Maar nu in de SR is hij met rode lak, wit interieur (niet te krijgen in de VW!) en trekhaak opeens €3000 goedkoper.

Tja.... Tesla it is.
Wat is je winter bereik met de Niro? Ik verwacht dat de Tesla het beter doet vanwege de stroomlijning en betere aandrijflijn, maar er is nog niet veel bekend over de SR Model Y.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
RobbieB schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Wat is je winter bereik met de Niro? Ik verwacht dat de Tesla het beter doet vanwege de stroomlijning en betere aandrijflijn, maar er is nog niet veel bekend over de SR Model Y.
Mijn Niro doet ~425km in zomer en ~320km in winter (~260km bij 150km/h en 2 graden).

De Model Y heeft een veel betere stroomlijn, dus ik verwacht dat hij zijn range beter vasthoud bij hogere snelheden. En met 175kW snelladen vs 135 (en het lagere verbruik) laad je flink meer km/u.
Niro: 0.29, ID.4: 0.28, Model Y: 0.23 (Cd waarden)
Niro 17.1, ID.4 18.8, Model Y: 17.2 (kWh / 100km)

Also, de SR's van Tesla krijgen LFP accu's, en ik geloof heilig in de toekomst van LFP als auto accu's. Ik ken ze uit de RC wereld, en LFP's kunnen inherent veel meer cycles aan, zijn brandveiliger, en hebben er niet echt last van als je ze 100% volgeladen laat liggen.
Grootste downside: energiedichtheid, ze zijn dus zwaarder voor dezelfde kWh's / range.
Gewicht boeit bijna niks in EV's (zie het gewicht van de ID.4).

Also, omdat de LFP accu's nieuw zijn voor Tesla verwacht ik stiekem nog een range upgrade via software als ze wat zekerder zijn van alle variabelen :9

[ Voor 15% gewijzigd door _eLMo_ op 26-08-2022 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Let OP: Als het een SR is vanuit Berlijn met BYD Blade Batterijen [LFP] dan zal deze 55 kwh batterijen hebben versus de 57kwh bruikbaar vanuit china.

ID.4 heef op zn minst 20kwh meer bruikbare batterij. = 100km in winter.

ik geloof niet dat de MY SR rond vriestemperaturen en 100 kph rond de 160 wh/km verbruikt maar minstens 200 wh/km... Als je puur naar WLPT kijkt is het 455km en dus 120 wh/km [ook wel utopie genoemd bij 100kph]

dat [200 wh/km] geeft je een theoretische bereik met 100% batterij van 275 km met 100 kmh. dat is het bereik van een id4/77kwh als je 130 rijdt onder dezelfde omstandigheden.

[ Voor 7% gewijzigd door Simply1337 op 26-08-2022 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Simply1337 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:47:
[...]

Let OP: Als het een SR is vanuit Berlijn met BYD Blade Batterijen [LFP] dan zal deze 55 kwh batterijen hebben versus de 57kwh bruikbaar vanuit china.

ID.4 heef op zn minst 20kwh meer bruikbare batterij. = 100km in winter.

ik geloof niet dat de MY SR rond vriestemperaturen en 100 kph rond de 160 wh/km verbruikt maar minstens 200 wh/km... Als je puur naar WLPT kijkt is het 455km en dus 120 wh/km [ook wel utopie genoemd bij 100kph]

dat [200 wh/km] geeft je een theoretische bereik met 100% batterij van 275 km met 100 kmh. dat is het bereik van een id4/77kwh als je 130 rijdt onder dezelfde omstandigheden.
Ik ben nu aan het dubbelposten in het Tesla topic, maar:
_eLMo_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:51:
[...]

Ik vind het niet erg om wat in te leveren. Ik heb meer last van de lange laadtijden tijdens roadtrips / vakantie, dan van die 10 minuutjes FastNed als ik even op en neer naar Zeeland ga (schoonfamilie, 200km enkele reis).
Vanaf huis naar Stockholm (ook schoonfamilie). ~1411km. ABRP (dus realistische planning)

Kia e-Niro 64kWh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8shGdJFNFv5qJGiBmKBdEXAWK2U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oijsM5eos3lWmHDlwywPLG0P.png?f=user_large

Tesla Model Y SR (1 charge meer, maar 1 uur sneller dan de Kia)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQPiuE-bwR9ebTlOni3fpNyTGRo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gGlQ9rqfm7E3m9eAjkLnuZg9.png?f=user_large

Tesla Model Y LR (1 charge minder, en 45 mins sneller dan de SR).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tikYtA-hg6UZUYuhMUmn4GuGxfY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u8QQFpxHj3W4cHNWmCtWRQKE.png?f=user_large

VW ID.4 77kWh Pro RWD met 135kW laden. Langzamer dan de Y SR, maar dat zit 'm vooral in de rijtijd (SuC network).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpFfZzmJJKDVyOznH3HzIry5FCk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z7oR2nNHlkSDWX4FKLdyQ1RA.png?f=user_large

Goed genoeg voor mij.

[ Voor 33% gewijzigd door _eLMo_ op 26-08-2022 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
_eLMo_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:57:

Tja.... Tesla it is.
Wit interieur? Weet je het zeker?

Ik vond dat op de M3 al spuuglelijk, maar smaken verschillen.

Los daarvan zou ik het niet willen omdat ik denk dat het snel vies wordt. Hoewel dat bij nepleer denk ik minder erg is dan bij echt leer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
FlowDesign schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:13:
[...]

Wit interieur? Weet je het zeker?

Ik vond dat op de M3 al spuuglelijk, maar smaken verschillen.

Los daarvan zou ik het niet willen omdat ik denk dat het snel vies wordt. Hoewel dat bij nepleer denk ik minder erg is dan bij echt leer.
Oldskool ben je ;)

Ik houd van lichte interieurs. Ze worden niet snel vies. Ik heb al eens 3 jaar een VW Passat B8 met wit alcantara gehad. Het geeft een veel ruimtelijker en luchtiger gevoel in de auto. Tesla heeft wel een van de lelijkste ja, met die witte streep in het dashboard. Maar we hebben proefgereden in de LR al (toen ik de ID.4 bestelde), en de witte vinden we echt beter. De ID.4 had ik ook met wit stuur enzo besteld, helaas had die geen licht interieur in de selectie (is US wel :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
_eLMo_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:14:
[...]

Oldskool ben je ;)

Ik houd van lichte interieurs. Ze worden niet snel vies. Ik heb al eens 3 jaar een VW Passat B8 met wit alcantara gehad. Het geeft een veel ruimtelijker en luchtiger gevoel in de auto. Tesla heeft wel een van de lelijkste ja, met die witte streep in het dashboard. Maar we hebben proefgereden in de LR al (toen ik de ID.4 bestelde), en de witte vinden we echt beter. De ID.4 had ik ook met wit stuur enzo besteld, helaas had die geen licht interieur in de selectie (is US wel :'( )
Vanaf waar in NL had je die ABRP berekening naar Stockholm gemaakt? Vanaf Eindhoven is het bijna 1600 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
FlowDesign schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:30:
[...]

Vanaf waar in NL had je die ABRP berekening naar Stockholm gemaakt? Vanaf Eindhoven is het bijna 1600 km.
Does it matter? Vanaf mijn woonplaats, 200km dichterbij blijkbaar, wees creatief :P Het ging me maar even om een random lange afstand, om te zien hoeveel impact de kleinere batterij van de SR heeft tov van de LR. Dus vaker maar korter laden.

Ik heb later ook nog de BMW i4 e40 (die heeft een vriend van me besteld) geprobeerd en de Model 3 LR.

BMW i4 e40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeIFNjTeJTFY5ZQO9YHEhx7NSZE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CUcbYuaWudQfGRFw8ODmMj5k.png?f=user_large

Tesla Model 3 LR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSjzUtYIvk5-nvwGuupOkTtrQp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ftLTdIKCxc3EJfxt6j49xrrA.png?f=user_large

Hier voor de lol ook nog de VW ID.4 52kWh Pure
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAOAWjhdCs91gRxKW_uDnE5aJ24=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/E5N9QqU1WLEbyD3AWsqRhUxS.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door _eLMo_ op 26-08-2022 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
_eLMo_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:16:
[...]

De long range is met 70.000€ duurder dan onze (bijna full options) ID.4 van €63.000.
Maar de nieuwe Model Y standard range (455km WLTP) is vanaf €49.000.....

En met rode lak + wit interieur + trekhaak dus €55.800. aka, €3000 goedkoper dan de onderhandeling van onze ID.4 (€58.900)
Voor infotainment techniek en supercharger netwerk zou ik zo een Tesla nemen…

Maar als ik het goed begrijp krijg je met zo’n nieuwe tesla Y (zodra leverbaar, wanneer?) dus voor ~ de prijs van een Id4 een wltp van een standaard id3. Als vakantie auto is de tesla dan prima door de veel hogere laadsnelheid, maar in dagelijks gebruik is dat dan volgens mij anders.

Dat is niks tegen die tesla maar daarmee vind ik de VW’s wel concurrerender dan ik eerst had gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
juanpabloo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:13:
[...]

Voor infotainment techniek en supercharger netwerk zou ik zo een Tesla nemen…

Maar als ik het goed begrijp krijg je met zo’n nieuwe tesla Y (zodra leverbaar, wanneer?) dus voor ~ de prijs van een Id4 een wltp van een standaard id3. Als vakantie auto is de tesla dan prima door de veel hogere laadsnelheid, maar in dagelijks gebruik is dat dan volgens mij anders.

Dat is niks tegen die tesla maar daarmee vind ik de VW’s wel concurrerender dan ik eerst had gedacht.
Wat bedoel je met een standaard ID.3? De 58kWh ID.3 had een WLTP van 420km. Maar nu vergelijk je een formaat VW Polo auto met een formaat VW Sharan auto.

De ID.4 heeft WLTP 510km. De Model Y dus 455km.

Persoonlijk vind ik range niet het belangrijkste. Ik rijd 36.000km/jaar en heb 3,5 jaar ervaring met de Niro. Mijn inziens komt het prima goed. Ieder z'n ding natuurlijk.

De Model Y SR word tussen november (dit jaar) en januari (2023) geleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 27-08-2022 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
_eLMo_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:53:
[...]

Does it matter? Vanaf mijn woonplaats, 200km dichterbij blijkbaar, wees creatief :P Het ging me maar even om een random lange afstand, om te zien hoeveel impact de kleinere batterij van de SR heeft tov van de LR. Dus vaker maar korter laden.

Ik heb later ook nog de BMW i4 e40 (die heeft een vriend van me besteld) geprobeerd en de Model 3 LR.

BMW i4 e40
[Afbeelding]

Tesla Model 3 LR
[Afbeelding]

Hier voor de lol ook nog de VW ID.4 52kWh Pure
[Afbeelding]
Heb ff Groningen gepakt ;)

Wilde 't vergelijken met m'n Mach-E.
Vertrek 100% en referentie consumptie op 200 Wh @ 110 kmh gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZR8DG9nx0eZHZg5h4vcTFWfG_FA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYHFvNikoUoyXEXcPidy0Tsb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
FlowDesign schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:30:
[...]

Heb ff Groningen gepakt ;)

Wilde 't vergelijken met m'n Mach-E.
Vertrek 100% en referentie consumptie op 200 Wh @ 110 kmh gezet.

[Afbeelding]
Mach-E SR RWD op mijn route:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gJ6N4HYCifLe4bd7qCJCzsfszs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jh6H7SzytPZBo4qVpVEF8NI9.png?f=user_large

Kia EV6 LR RWD (800v platform):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i63xSDhiO_J6TVC40wERgyUhsH0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rzg32li10Wi3j8l4WcRV5lnJ.png?f=user_large

Beste vergelijk zal nog Bjorn Nyland's 1000km test zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door _eLMo_ op 27-08-2022 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
_eLMo_ schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:27:
[...]

Wat bedoel je met een standaard ID.3? De 58kWh ID.3 had een WLTP van 420km. Maar nu vergelijk je een formaat VW Polo auto met een formaat VW Sharan auto.

De ID.4 heeft WLTP 510km. De Model Y dus 455km.

Persoonlijk vind ik range niet het belangrijkste. Ik rijd 36.000km/jaar en heb 3,5 jaar ervaring met de Niro. Mijn inziens komt het prima goed. Ieder z'n ding natuurlijk.

De Model Y SR word tussen november (dit jaar) en januari (2023) geleverd.
Nou ja ieder z’n ding is precies m’n punt. Los van het welbekende feit dat de polo een totaal ander formaat is dan de id3 in alles (toevallig reed ik eerst polo, nu id3); mij lijkt de Y alleen op elementen een betere deal dan de ID4. Voor mij is range bijvoorbeeld wel belangrijk, blijkt na mijn >55k in de id3. Als ik ‘m op tijd had kunnen nemen, zou ik altijd voor de 77kwh versie van de id3 zijn gegaan boven m’n huidige 58 KWh (en boven de 77 KWh id4 trouwens).

Ik vergelijk overigens juist niet de Y met een polo. Ik bedoel te zeggen dat de Y met prijsstelling van ID4 een lager dan verwachte range heeft. Daar krijg je dan waarschijnlijk andere voordelen voor terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
juanpabloo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:43:
[...]

Nou ja ieder z’n ding is precies m’n punt. Los van het welbekende feit dat de polo een totaal ander formaat is dan de id3 in alles (toevallig reed ik eerst polo, nu id3); mij lijkt de Y alleen op elementen een betere deal dan de ID4. Voor mij is range bijvoorbeeld wel belangrijk, blijkt na mijn >55k in de id3. Als ik ‘m op tijd had kunnen nemen, zou ik altijd voor de 77kwh versie van de id3 zijn gegaan boven m’n huidige 58 KWh (en boven de 77 KWh id4 trouwens).

Ik vergelijk overigens juist niet de Y met een polo. Ik bedoel te zeggen dat de Y met prijsstelling van ID4 een lager dan verwachte range heeft. Daar krijg je dan waarschijnlijk andere voordelen voor terug.
Ik vind het voor de Model Y lastig te zeggen, maar een groot voordeel van de Model 3 tov heel veel andere EV's, is dat ie een ontzettend lage Cw-waarde heeft. Dat merkte ik vooral in Duitsland wanneer je 120/130 gaat rijden. Het verbruik van andere EV's ligt dan toch wel een stuk hoger. En omdat de Tesla sneller oplaadt, zal de totale reistijd op lange ritten met de Tesla mss wel minder lang zijn. Theoretische range zegt dus niet alles, wil ik maar aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
_eLMo_ schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:34:
[...]

Mach-E SR RWD op mijn route:

[Afbeelding]

Kia EV6 LR RWD (800v platform):
[Afbeelding]

Beste vergelijk zal nog Bjorn Nyland's 1000km test zijn.
Ik denk dat jij andere parameters gebruikt in ABRP. Op een iets kleinere afstand kom jij op 8 x ipv 7 x laden uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
FlowDesign schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:00:
[...]

Ik denk dat jij andere parameters gebruikt in ABRP. Op een iets kleinere afstand kom jij op 8 x ipv 7 x laden uit.
Ik heb met lege cookies abrp website geopend en alleen de auto’s geselecteerd (en begin / eind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
_eLMo_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:53:
[...]

Ik ben nu aan het dubbelposten in het Tesla topic, maar:
ach, vergelijken is leuk, maar betreft een nieuwe batterij. zullen de laadcurve pas weten als de autos op de weg zijn. kijkend naar de BYD Tang heeft het potentie, maar moet er nog veel gesleuteld worden aan de software om de batterij optimaal gebruik te kunnen maken, want in de huidige staat laten de blade batterijen wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdedGWSMjnO74HfueAezEs1DnIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Te6CasDyGUoWuN3tKKxn74hD.jpg?f=fotoalbum_large

bij het verlaten van de auto verschijnt bovenstaand scherm. maar waarom is de tekst over het niet vergeten van spullen mee te nemen in het grijs en daardoor slecht leesbaar?

[ Voor 15% gewijzigd door Hansoverdiep op 27-08-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Hansoverdiep Slecht leesbaar?? Het is zelfs duidelijk te lezen op deze kleine thumbnail.
Maar is dit een oprechte vraag, want ik zou niet weten wat men hier op moet antwoorden. Mogelijk kan je anders even een mail sturen, dat kan via hier

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

de foto toont die tekst veel duidelijker dan in het echt, die tekst had toch ook wit kunnen zijn en daarmee veel duidelijker leesbaar. dat had ik met mijn vraag bedoeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Hansoverdiep schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:53:
de foto toont die tekst veel duidelijker dan in het echt, die tekst had toch ook wit kunnen zijn en daarmee veel duidelijker leesbaar. dat had ik met mijn vraag bedoeld.
Een keuze van VW designers.

Maar wat boeit het? Alsof je dat elke keer gaat lezen? Misschien voor mensen met Korsakov? Maar die kunnen beter sowieso niet autorijden :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

zo'n waarschuwing alvorens uit te stappen is best handig, tenminste ik vergeet mijn telefoon wel eens. maar goed: laten we er ons verder maar niet druk over maken. was meer ter info bedoeld en was benieuwd of andere id-ers wel een beter zichtbare tekst hadden. fijn weekend allen, maandag gaat mijn id.4 naar garage voor nieuwe accu en software update 2.4 (0912)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens, nog even bedankt zeggen voor het laatste 1,5 jaar dat ik van jullie tips en ervaringen hier heb mogen meelezen. Ik heb zonet mijn ID4 op de parking afgeleverd van mijn werkgever.

Succes nog en veel plezier verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 18:17:
Nou jongens, nog even bedankt zeggen voor het laatste 1,5 jaar dat ik van jullie tips en ervaringen hier heb mogen meelezen. Ik heb zonet mijn ID4 op de parking afgeleverd van mijn werkgever.

Succes nog en veel plezier verder :)
Andere werkgever of wisseling van auto?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinN
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-07 08:29
Hele andere vraag. Ik denk eraan om op mijn GTX spoorverbreders te monteren. De wielen dus iets meer naar buiten zetten. Heeft iemand dat al gedaan? Ik kon er niets over vinden.
Toevallig heb ik nog 4 verbreders van 12 mm liggen van mijn vorige auto (Audi TT) welke dezelfde maten heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door RobinN op 28-08-2022 10:17 . Reden: Typevaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
@RobinN
Wat is het uiteindelijke doel hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinN
ikweethetbeter schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:33:
@RobinN
Wat is het uiteindelijke doel hiervan?
Puur voor de looks… wielen iets naar buiten ipv verstopt in de wielkuip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12
RobinN schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Puur voor de looks… wielen iets naar buiten ipv verstopt in de wielkuip
Als dat je het extra verbruik en mindere rijgedrag waard is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinN
sl1000 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:16:
[...]

Als dat je het extra verbruik en mindere rijgedrag waard is...
Uhm… dus je hebt ervaring dat dit extra verbruik oplevert? Begrijp me niet verkeerd maar de vraag was of er iemand ervaring mee had. Of het rijgedrag verminderd weet ik niet. Jaren zo gereden met mijn vorige auto en niets gemerkt dat hij anders ging rijden of harder geveerd werd. Dat blijft immers hetzelfde.
De een monteerde 21 inch wielen, ik heb simpele 20 inch wielen. Denk dat het rijgedrag dus wel gaat meevallen.

Het meerverbruik kan ik tegen gaan door 20 kilo af te vallen. Want owee als je de wielen iets naar buiten zet, dan zal de auto 0,2 kw meer gaan gebruiken per 100km… maar ik ga er wel met mijn 120 kg inzitten terwijl ik ook simpel 100 kg kan gaan wegen.

Al met al… ik doelde op de vraag of iemand dit al gedaan had en daar een fotootje van kan plaatsen
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

RobinN schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:28:
[...]

Uhm… dus je hebt ervaring dat dit extra verbruik oplevert? Begrijp me niet verkeerd maar de vraag was of er iemand ervaring mee had. Of het rijgedrag verminderd weet ik niet. Jaren zo gereden met mijn vorige auto en niets gemerkt dat hij anders ging rijden of harder geveerd werd. Dat blijft immers hetzelfde.
De een monteerde 21 inch wielen, ik heb simpele 20 inch wielen. Denk dat het rijgedrag dus wel gaat meevallen.

Het meerverbruik kan ik tegen gaan door 20 kilo af te vallen. Want owee als je de wielen iets naar buiten zet, dan zal de auto 0,2 kw meer gaan gebruiken per 100km… maar ik ga er wel met mijn 120 kg inzitten terwijl ik ook simpel 100 kg kan gaan wegen.

Al met al… ik doelde op de vraag of iemand dit al gedaan had en daar een fotootje van kan plaatsen
:)
Het rijgedrag gaat ook niet verbeteren.
Het onderstel is door VW optimaal geconstrueerd en spacers verandert de wielgeometrie, het wordt er dus absoluut niet beter op.
Hoe dikker de spacer hoe beroerder het wordt en kan zorgen voor versnelde slijtage aan de ophanging.

Ik ga er gemakshalve vanuit dat het leeuwendeel geleased wordt en dan zal je niet zomaar spacers gaan toepassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:42
MLLL schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:59:
[...]

Het rijgedrag gaat ook niet verbeteren.
Het onderstel is door VW optimaal geconstrueerd en spacers verandert de wielgeometrie, het wordt er dus absoluut niet beter op.
Hoe dikker de spacer hoe beroerder het wordt en kan zorgen voor versnelde slijtage aan de ophanging.

Ik ga er gemakshalve vanuit dat het leeuwendeel geleased wordt en dan zal je niet zomaar spacers gaan toepassen
Vraagje: heb jij onder je GTX de Ystad velgen zitten of de Narvik? Ik heb mijn ID.5 GTX ook de Ystad velgen gedaan, vond ze in het echt en op het plaatje mooier dan die grote 'in-your-face' Narvik velgen. Maar zie nu toch wel heel veel de Narvik en begin ze wat mooier te vinden..

Is er overigens verschil in verbruik of is dat zeer minimaal? (net zoals bij spacers). Ik heb overigens geen ervaring met spacers maar zag onlangs een uitzending van de Autoweek van een Porsche Boxter en die monteur was zeer zeker niet enthousiast over spacers, het is een drama voor het rijgedrag van de auto zei hij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinN
Ik heb de Ystad velgen eronder. Heb overigens hetzelfde gevoel als jij. Ik vind ze in het echt zeker mooier dan op de foto’s. Maar die grote schoepen vind ik ook mooi.

Overigens…. De spacers die ik heb liggen zijn 12 mm. Niet overdreven dik dus. Maar ik kan het zeker proberen en als het niet bevalt haal ik ze er weer af. Nogmaals., ik heb er niets van gemerkt op mijn TT. Het zag er wel een stukje leuker uit. En dat is wel wat waard.
Spacers veranderen eigenlijk op een relatief goedkope manier de ET waarde van de velgen. Er zijn er zat die andere velgen monteren met een andere ET waardoor de velgen ook meer naar buiten komen. Dan heb je hetzelfde bereikt zonder spacers en vinden we het wel mooi.
Mij auto is trouwens geen lease

[ Voor 21% gewijzigd door RobinN op 29-08-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
RobinN schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:02:
Ik heb de Ystad velgen eronder. Heb overigens hetzelfde gevoel als jij. Ik vind ze in het echt zeker mooier dan op de foto’s. Maar die grote schoepen vind ik ook mooi.

Overigens…. De spacers die ik heb liggen zijn 12 mm. Niet overdreven dik dus. Maar ik kan het zeker proberen en als het niet bevalt haal ik ze er weer af. Nogmaals., ik heb er niets van gemerkt op mijn TT. Het zag er wel een stukje leuker uit. En dat is wel wat waard.
Spacers veranderen eigenlijk op een relatief goedkope manier de ET waarde van de velgen. Er zijn er zat die andere velgen monteren met een andere ET waardoor de velgen ook meer naar buiten komen. Dan heb je hetzelfde bereikt zonder spacers en vinden we het wel mooi.
Gelijk heb je hoor, als jij het mooi vind moet je het gewoon proberen. Zou je eens een foto kunnen plaatsen van je auto met de velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:34
Ik kan me voorstellen dat een sportieve auto als de GTX wel op meer vlakken aangepast gaat worden dan alleen spacers. Dat zag je bij Tesla ook gebeuren.
Ik ben benieuwd naar de foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign

Mooi is relatief ;)

Als ze tot de rand van het koetswerk komen vind ik het wel mooier, als 't uitsteekt vind ik het pauper :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23

Zou leuk zijn als je even een plaatje van de auto schiet voor het forum. Zoveel ID5’s zijn hier nog niet voorbij gekomen 😉.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Jakkie takkie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

Zou leuk zijn als je even een plaatje van de auto schiet voor het forum. Zoveel ID5’s zijn hier nog niet voorbij gekomen 😉.
Hij heeft niet gezegd dat hij een ID.5 heeft he, kan ook een ID.4 zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
RobbieB schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:42:
[...]

Met een 77kwh zeker. Ik haal met de 58kwh ID.3 in de winter echt maar 220, en dan doe ik geen gekke dingen. Dit was nog wel met SW versie 2.3, dus veel verlies door batterijopwarming voor kleinere stukjes (25km enkele reis).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:27
Vanochtend de auto naar de garage gebracht voor de 2.4 update, vanmiddag een telefoontje dat het nog niet klaar is. Dus nog maar een dagje langer koolwaterstoffen verbranden met de leenauto. Wordt vervolgd….

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinN
KaiseRRuby schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:05:
[...]

Hij heeft niet gezegd dat hij een ID.5 heeft he, kan ook een ID.4 zijn..
Helemaal gelijk… het is een gewone ID.4 GTX… heb ik idd. niet goed vermeld.
FlowDesign schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

Mooi is relatief ;)

Als ze tot de rand van het koetswerk komen vind ik het wel mooier, als 't uitsteekt vind ik het pauper :P
Nee, de pauper tijd ben ik al een jaar of 30 ontgroeid… net binnen de rand zou het mooiste zijn. Wil ook niet dat de wielkasten geraakt worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
RobinN schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:44:
[...]

[...]

Nee, de pauper tijd ben ik al een jaar of 30 ontgroeid… net binnen de rand zou het mooiste zijn. Wil ook niet dat de wielkasten geraakt worden
Ach .. wat is pauper? Ik heb mijn ID.3 laten wrappen in blauw.. mat blauw wel te verstaan.
Zelf vind ik het erg tof en krijg ook van veel mensen complimenten (altijd leuk) maar er zijn ook mensen die het pauper vinden (ja die heb ik echt gehoord)
Verschillende mensen, verschillende smaken.

Enige waar je met spacers op moet letten is of je wielen lock-to-lock kunt blijven draaien (dus stuur helemaal indraaien naar links/rechts) zonder dat deze gaan aanlopen tegen de wielkuipen. Al heb jij volgens mij al voldoende ervaring met spacers dat dit geen nieuws is.
Daarbij heeft de ID.4 dermate veel wielkuip ruimte dat een spacer van 15mm echt geen probleem gaat zijn.

Wel benieuwd naar een voor- en na foto dan.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 15:22
Heb jij sinds de update naar 2.4 al een melding gekregen van 3.0? Zijn er sowieso al mensen hier die vanuit 2.4 de update naar 3.0 hebben ontvangen OTA? En hoelang heeft dit geduurd vanaf 2.4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
DieterKoblenz schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:38:
[...]

Heb jij sinds de update naar 2.4 al een melding gekregen van 3.0? Zijn er sowieso al mensen hier die vanuit 2.4 de update naar 3.0 hebben ontvangen OTA? En hoelang heeft dit geduurd vanaf 2.4?
niemand heeft nog 3.0 OTA ontvangen in NL.
of een duitse importauto moet de VIN-bingo hebben gewonnen voor de eerste twee OTA golven [max 100 per golf]. En dan nog het geluk hebben dat het kon installeren. Werkelijkheid is dat er online [mensen op fora/FB] minder dan 10 auto's naar OTA 3.0 zijn gegaan

[ Voor 13% gewijzigd door Simply1337 op 30-08-2022 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Simply1337 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:41:
[...]

of een duitse importauto moet de VIN-bingo hebben gewonnen voor de eerste twee OTA golven [max 100 per golf]. En dan nog het geluk hebben dat het kon installeren. Werkelijkheid is dat er online [mensen op fora/FB] minder dan 10 auto's naar OTA 3.0 zijn gegaan
Yep. Aan de ene kant goed dat ze het testen, aan de andere kant: pffff wat duurt dat lang.... ??? elke 10 weken een update ???? gaat nooit komen ben ik bang...

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 19:57
Simply1337 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:41:
[...]

Mijn ID.5 heeft een OTA update gehad en zit nu op 3.1. Heb alleen niet goed gekeken of het van 3.0 naar 3.1 was óf een minor update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:11
Vighu schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

Mijn ID.5 heeft een OTA update gehad en zit nu op 3.1. Heb alleen niet goed gekeken of het van 3.0 naar 3.1 was óf een minor update.
Dat komt omdat de ID.5 standaard met 3.0 (of 3.1) wordt uitgeleverd. Wat @Simply1337 bedoelt is dat er nog geen enkele NL ID een update van 2.4 maar 3.x heeft ontvangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

onze id.4 (2021) heeft gisteren de update naar 2.4 en nieuwe 12 V accu gekregen. keurige service van Century Assen, auto gewassen en gezogen en alles in periode 8:00 tot 16:00. kreeg nieuwe id.4 als leenauto mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 19:57
MJMaverick schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Dat komt omdat de ID.5 standaard met 3.0 (of 3.1) wordt uitgeleverd. Wat @Simply1337 bedoelt is dat er nog geen enkele NL ID een update van 2.4 maar 3.x heeft ontvangen.
Dat was mij duidelijk, mijn bericht was meer ter info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Vighu schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

je hebt OTA gehad voor handleidingen, juridische informatie of verbeteringen aan HTML weergave.

Als je 3.1 hebt nu is dat zo gerolt vanuit het fabriek. Er is nog geen OTA voor 3.0-> 3.1 en verder (3.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Hansoverdiep schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:22:
onze id.4 (2021) heeft gisteren de update naar 2.4 en nieuwe 12 V accu gekregen. keurige service van Century Assen, auto gewassen en gezogen en alles in periode 8:00 tot 16:00. kreeg nieuwe id.4 als leenauto mee.
Heel fijn om ook eens goed nieuws te lezen.

Mijn ID.3 zojuist ingepland voor de update naar 2.4. Op 1 december ben ik aan de beurt.
Express wat later gepland zodat ik direct de winterbandenwissel laat doen (dan hoef ik niet 2x terug)
Telefonisch ingepland en bij hen (TB Breda) was inderdaad bekend dat vervangend vervoer er gratis bij hoort.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Gisteren mijn ID.3 1st max naar garage gebracht voor update en een leenfiets meegenomen.
Bij de nacontrole bleek niet alles goed te zijn en ze gaan vandaag een gedeelte herinstalleren.
Dus gisterenavond de fiets omgeruild voor een Audi A1.

Wat wen je toch snel aan elektrisch rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 13:33
C0C0 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:35:
Gisteren mijn ID.3 1st max naar garage gebracht voor update en een leenfiets meegenomen.
Bij de nacontrole bleek niet alles goed te zijn en ze gaan vandaag een gedeelte herinstalleren.
Dus gisterenavond de fiets omgeruild voor een Audi A1.

Wat wen je toch snel aan elektrisch rijden :)
en een automaat... Moest zondag even in de C1 van mijn vrouw rijden, was even vergeten dat ik nog iets met mijn linkervoet moest doen om weg te rijden :D

Tot hilariteit van mijn buurman :)
DonJunior schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Heel fijn om ook eens goed nieuws te lezen.

Mijn ID.3 zojuist ingepland voor de update naar 2.4. Op 1 december ben ik aan de beurt.
En ik maar denken dat ik pas laat aan de beurt was. :o

[ Voor 21% gewijzigd door PB1983 op 30-08-2022 10:58 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@PB1983 Hoe bedoel je? Ik heb het zelf zo laat mogelijk ingepland zodat ik het kon combineren met de bandenwissel. Het kon wel eerder, maar dan moet ik twee keer naar de garage toe. Dat vind ik een beetje onnodig.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 13:33
DonJunior schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:04:
@PB1983 Hoe bedoel je? Ik heb het zelf zo laat mogelijk ingepland zodat ik het kon combineren met de bandenwissel. Het kon wel eerder, maar dan moet ik twee keer naar de garage toe. Dat vind ik een beetje onnodig.
De eerste mogelijkheid bij mijn dealer pas was eind oktober en ik was gezien de uitnodiging nog vrij vroeg bij :o. Als ik nu kijk ben je nu pas eind december aan de beurt..

[ Voor 6% gewijzigd door PB1983 op 30-08-2022 11:30 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Na zelf maar weer eens navragen wat de status van m'n ID3 is:

Onderdeel regelapparaat defect , reeds besteld ( nog niet binnen ) niet op voorraad fabrikant
wachten dus op uitlevering , concrete datum nog niet bekend

Hopelijk gaat dit niet al te lang duren.

Wel bizar dat ze maar regelapparaten moeten blijven vervangen die het allemaal perfect deden met 2.3. Krijg dalijk een vrijwel nieuwe auto terug?

Edit:
Het gaat wederom om de ICAS1. Die was al een keer vervangen. Gaat lekker zo bij VW. Hele dure update dit 😂

[ Voor 12% gewijzigd door FlowDesign op 30-08-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
FlowDesign schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:52:
...

Wel bizar dat ze maar regelapparaten moeten blijven vervangen die het allemaal perfect deden met 2.3. Krijg dalijk een vrijwel nieuwe auto terug?

Edit:
Het gaat wederom om de ICAS1. Die was al een keer vervangen. Gaat lekker zo bij VW. Hele dure update dit 😂
Bij mij is het regelapparaat al vervangen toen ik nog 2.3 had nadat mijn hoofdscherm op zwart ging... Het lijkt een slecht ontworpen en/of iig slecht gefabriceerd component :/ . Enorm vervelend dat het jou (en anderen.....) zoveel tijd kost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simply1337
nee nee, auto's hebben ook gevoelens. dus zolang het nog kan probeert hij zijn eigenaar nog te pesten voordat hij voorgoed uitgeschopt wordt door een galopperende rode paard..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
FlowDesign schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:52:
Na zelf maar weer eens navragen wat de status van m'n ID3 is:

Onderdeel regelapparaat defect , reeds besteld ( nog niet binnen ) niet op voorraad fabrikant
wachten dus op uitlevering , concrete datum nog niet bekend

Hopelijk gaat dit niet al te lang duren.

Edit:
Wel balen voor je, tot die tijd kun je je auto niet verkopen. Misschien dat de VW dealer hem wil overnemen?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Berichtje gehad van de LM, de 22e is mijn auto besteld. Gaat om deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhfuPMVgKSx4AST3z0Zf7k4atPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BQSxLSEwDQxPCawf6YLsvhiL.png?f=fotoalbum_large

Met de opties:

- Design Pakket Plus
- Assistance Pakket Plus
- Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:11
Nice, proficiat. ID.5 had ook mijn voorkeur, maar levertijd en prijsverhogingen waren absurd. Hebben ze prognose afgegeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
BB72 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:40:
Nice, proficiat. ID.5 had ook mijn voorkeur, maar levertijd en prijsverhogingen waren absurd. Hebben ze prognose afgegeven ?
5 weken geleden was de verwachting week 3 - 2023. Zal dus nu week 8 zijn, dus reken maar op week 18? Zoiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:27
De 2.4 update dag 2: de update blijft vastlopen. Er ligt nu een melding bij Pon met de vraag wat nu te doen. Hopelijk morgen antwoord…
We blijven dus nog maar even dinosap verstoken. Duur grapje zo.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
KrlGl schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:30:
De 2.4 update dag 2: de update blijft vastlopen. Er ligt nu een melding bij Pon met de vraag wat nu te doen. Hopelijk morgen antwoord…
We blijven dus nog maar even dinosap verstoken. Duur grapje zo.
Ik doe een gok: ook bij jou zal er een regelapparaat vervangen moeten worden en als je pech hebt ook de ICAS1 die niet op voorraad is.

Voordeel van een EV als leenauto, je krijgt er - als je geluk hebt - een laadpas bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:02
Ik kan, wellicht sinds de 2.4 update, het dak niet meer automatisch bedienen. Als ik met de vinger op de slider blijf sluit / opent het zonnescherm wel maar als ik hem volledig wil openen gaat dat niet automatisch. Ook via de spraakherkenning werkt het niet: “Bediening van het zonnescherm is momenteel niet beschikbaar” (o.i.d.).

Wellicht iets van kalibratie? Tips zijn welkom!

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
pietermx schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:11:
Ik kan, wellicht sinds de 2.4 update, het dak niet meer automatisch bedienen. Als ik met de vinger op de slider blijf sluit / opent het zonnescherm wel maar als ik hem volledig wil openen gaat dat niet automatisch. Ook via de spraakherkenning werkt het niet: “Bediening van het zonnescherm is momenteel niet beschikbaar” (o.i.d.).

Misschien zelfde trucje als kalibratie van de ramen proberen?
Iemand postte laatst nog hoe dat moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
KaiseRRuby schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:56:
[...]

5 weken geleden was de verwachting week 3 - 2023. Zal dus nu week 8 zijn, dus reken maar op week 18? Zoiets..
Het zou mij niet verbazen als er gewoon 12 maanden levertijd op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
MJMaverick schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:23:
[...]

Bij mij is het regelapparaat al vervangen toen ik nog 2.3 had nadat mijn hoofdscherm op zwart ging... Het lijkt een slecht ontworpen en/of iig slecht gefabriceerd component :/ . Enorm vervelend dat het jou (en anderen.....) zoveel tijd kost.
Met dank aan Continental die dat ding produceren :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfO8PPh1G9kIhSdgOatXlBFp29E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8CNgy0uDOaymC7cvKsnnVwb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
pietermx schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:11:

Die is simpel zelf op te lossen. Scherm eerst helemaal open doen. Dan in een keer helemaal dicht en als hij dicht is de knop nog 5 seconden vasthouden. En dan weer helemaal open en als hij helemaal open is de knop nog 5 seconden vasthouden. Daarna werkt het weer gewoon, is inderdaad puur kalibratie :)

Was bij mij ook niet gedaan door de dealer, dus even zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Wel balen voor je, tot die tijd kun je je auto niet verkopen. Misschien dat de VW dealer hem wil overnemen?
Het is niet dat ze er helemaal geen interesse in hebben, maar liever hebben ze een BTW-auto.

Vandaag ff met hoofd verkoop VW Udenhout gesproken. Hij geeft aan dat de auto sowieso eerst weer rijdbaar moet zijn, omdat anders het hele garantieverhaal zeer complex wordt. Zou eigenlijk niet uit moeten maken, maar ik kan mij er iets bij voorstellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:02
ik222 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:28:
[...]

Die is simpel zelf op te lossen. Scherm eerst helemaal open doen. Dan in een keer helemaal dicht en als hij dicht is de knop nog 5 seconden vasthouden. En dan weer helemaal open en als hij helemaal open is de knop nog 5 seconden vasthouden. Daarna werkt het weer gewoon, is inderdaad puur kalibratie :)

Was bij mij ook niet gedaan door de dealer, dus even zelf gedaan.
Top, uitgevoerd zoals beschreven en het werkt weer als vanouds. Bedankt!

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Sinds een paar dagen heb ik het gevoel dat de travel assist niet meer goed werkt.
Voorheen reed ik echt 80% van de tijd met TA, maar op dit moment heb ik er geen vertrouwen in en laat ik het voortaan uit. Er zijn een aantal dingen die opvallen met TA;

1. De auto remt niet voldoende wanneer de auto voor me remt.

Afgelopen weekend in de file naar Spa en reden 15km/h op de snelweg. Was mijn vrienden aan het uitleggen dat alles automatisch zou gaan. Auto voor ons remde langzaam af en mijn id4 bleef door rollen. Uiteindelijk rode lampjes en balkjes, dus zelf ingegrepen op ongeveer 10cm vanaf de auto voor ons.

In Nederland op de snelweg in een treintje met 100km/h rijden en dan stroopt het wat op en gaat naar 80km/h.
Auto remt wel, maar niet voldoende waardoor wederom rode lampjes en rode balkjes en zelf moeten remmen.

De afstand naar voorliggende auto vergroot in de instelling. Auto houdt meer afstand, maar wederom te traag/onvoldoende remmen vanmorgen op weg naar het werk. Het was gewoon terug remmen van 100 naar 90km/h ongeveer.

nav. bovenstaand zat ik te denken dat er misschien iets met de remmen is, maar er is nog iets.

2. Afstand met auto voor is (te) groot
De afstand tussen mijn id4 en de voorgaande auto stond ingesteld op het dichtstbijzijnde streepje. Voorheen bleef de voorgaande auto ongeveer op het streepje en soms wat verder weg.

Nu rijd ik zelf de ID4 zo dichtbij tot aan het streepje. Vervolgens versnellen de auto's op de snelweg en sluit de ID4 nagenoeg niet aan. Het gat naar de auto voor mij is zo groot dat er een vrachtwagen met oplegger er makkelijk tussenin past. De ID4 corrigeert dit niet en blijft echt op een flink afstand hangen.

Het gevolg is dat de auto's achter mij rechts in gaan halen en het gat voor mij opvullen, waardoor de ID4 weer meer afstand gaat houden enz enz.

Heb wel meegemaakt dat op de ECO stand het optrekken met TA langzamer gaat, maar mijn ID4 staat eigenlijk altijd op comfort. Dit zou in dit geval geen verschil moeten maken.

Heb de 12 pagina's met travel assist berichten hier terug gelezen, maar kan niets vergelijkbaars vinden.
Iemand er ergens iets overgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Misschien een rare vraag maar weet iemand of het mogelijk is om de rij verlichting aan te laten terwijl je zelf niet in de auto zit (dus contact uit)? Of dat er een workaround is, ik neem aan dat ze in garage ook moeten kunnen checken of verlichting goed is zonder dat er steeds een monteur inde auto moet zitten om contact aan te laten? Ik moet buiten in donker een klus doen dus zou handig zijn als ik met de auto kan bijschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 17:36
Ro ofzo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:35:
Misschien een rare vraag maar weet iemand of het mogelijk is om de rij verlichting aan te laten terwijl je zelf niet in de auto zit (dus contact uit)? Of dat er een workaround is, ik neem aan dat ze in garage ook moeten kunnen checken of verlichting goed is zonder dat er steeds een monteur inde auto moet zitten om contact aan te laten? Ik moet buiten in donker een klus doen dus zou handig zijn als ik met de auto kan bijschijnen.
Zware tas op de bestuurdersstoel zetten en het contact aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
voor 1. was het voorste auto "blauw" in je scherm? zag je een groene lijn op je hud.

voor 2. Eco stand heeft effect op acceleratie, vermogen, maar ook minimale afstand bij ACC/TA. gaat naar stand 3 invergelijking met "normaal"

en welliiht voor het niet bijremmen. is je eco-assistant uit icm D-stand? dan rol je ook uit en rem je 0% als TA uit staat. dan moet je alles manueel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Rubenus schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:37:
[...]

Zware tas op de bestuurdersstoel zetten en het contact aanzetten.
gordel dicht klikken en je timer van 30 minuten gaat in, maar met gewicht op stoel zal het blijven werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
Misschien dat het parkeerlicht voldoende licht biedt? Richting aangeven en daarna auto afsluiten zou aan de kant waarop je richting aangeeft zowel voor als achter licht moeten betekenen. Niet al te sterk, maar wellicht voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:34
Dure zaklamp :) Je kan bij de Ali van die gordelsloten kopen. Als je die inklikt blijft de auto aan.
Ook handig als je even de auto uit moet (vuil weggooien oid) en je wil niet dat de auto 'uit' gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
AndereKoekoek schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:15:
Sinds een paar dagen heb ik het gevoel dat de travel assist niet meer goed werkt.
Voorheen reed ik echt 80% van de tijd met TA, maar op dit moment heb ik er geen vertrouwen in en laat ik het voortaan uit. Er zijn een aantal dingen die opvallen met TA;

1. De auto remt niet voldoende wanneer de auto voor me remt.

Afgelopen weekend in de file naar Spa en reden 15km/h op de snelweg. Was mijn vrienden aan het uitleggen dat alles automatisch zou gaan. Auto voor ons remde langzaam af en mijn id4 bleef door rollen. Uiteindelijk rode lampjes en balkjes, dus zelf ingegrepen op ongeveer 10cm vanaf de auto voor ons.

In Nederland op de snelweg in een treintje met 100km/h rijden en dan stroopt het wat op en gaat naar 80km/h.
Auto remt wel, maar niet voldoende waardoor wederom rode lampjes en rode balkjes en zelf moeten remmen.

De afstand naar voorliggende auto vergroot in de instelling. Auto houdt meer afstand, maar wederom te traag/onvoldoende remmen vanmorgen op weg naar het werk. Het was gewoon terug remmen van 100 naar 90km/h ongeveer.

nav. bovenstaand zat ik te denken dat er misschien iets met de remmen is, maar er is nog iets.

2. Afstand met auto voor is (te) groot
De afstand tussen mijn id4 en de voorgaande auto stond ingesteld op het dichtstbijzijnde streepje. Voorheen bleef de voorgaande auto ongeveer op het streepje en soms wat verder weg.

Nu rijd ik zelf de ID4 zo dichtbij tot aan het streepje. Vervolgens versnellen de auto's op de snelweg en sluit de ID4 nagenoeg niet aan. Het gat naar de auto voor mij is zo groot dat er een vrachtwagen met oplegger er makkelijk tussenin past. De ID4 corrigeert dit niet en blijft echt op een flink afstand hangen.

Het gevolg is dat de auto's achter mij rechts in gaan halen en het gat voor mij opvullen, waardoor de ID4 weer meer afstand gaat houden enz enz.

Heb wel meegemaakt dat op de ECO stand het optrekken met TA langzamer gaat, maar mijn ID4 staat eigenlijk altijd op comfort. Dit zou in dit geval geen verschil moeten maken.

Heb de 12 pagina's met travel assist berichten hier terug gelezen, maar kan niets vergelijkbaars vinden.
Iemand er ergens iets overgelezen?
Ik rij ook voornamelijk op TA en heb het gedrag wat je omschrijft niet meegemaakt (2.4). Ervaar je nog verschil tussen een erg volle (en dus minder regeneratie) accu en een legere accu?

Wat afstand tot de voorganger betreft ervaar ik ook niet dat die groter is dan voorheen. Ik rij in Sport met de kortste afstand tot de voorganger ingesteld en dan past er op de snelweg makkelijk een auto tussen, maar zeker geen twee. Een vrachtwagen met oplegger wordt een uitdaging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soeski
MJMaverick schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:01:
[...]

Ik rij ook voornamelijk op TA en heb het gedrag wat je omschrijft niet meegemaakt (2.4). Ervaar je nog verschil tussen een erg volle (en dus minder regeneratie) accu en een legere accu?

Wat afstand tot de voorganger betreft ervaar ik ook niet dat die groter is dan voorheen. Ik rij in Sport met de kortste afstand tot de voorganger ingesteld en dan past er op de snelweg makkelijk een auto tussen, maar zeker geen twee. Een vrachtwagen met oplegger wordt een uitdaging.
Moraalridder hier: En dat vind ik dus echt scary shit. Er past geen vrachtwagen met oplegger tussen. Die dingen zijn maximaal 18,75 meter. Met 90km/u rijd je 25 meter PER SECONDE. Kortom, auto voor je remt en jij zit er meteen bovenop, voor je het door hebt. Je kan niet reageren in zo'n korte tijd. Maargoed, dat gesprek is al veelvuldig gevoerd en staat los van de ID.X serie en gaan we niet uit komen samen - de een houdt 2 seconden afstand, de ander vindt één autolengte met hoge snelheid heel normaal. Einde moraalgezever.

Voor de vrager; ik denk wel dat er iets mis is met je TA. Deze hoort echt tijdig te reageren en kijkt juist vér vooruit, en past zich steeds aan. Wat jij beschrijft is niet het normale gedrag. Mogelijk kan dit opnieuw gekalibreerd worden ofzo? Camera's/radar? Ik zou even naar de dealer gaan as ze tijd hebben :)
Pagina: 1 ... 221 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.