DonJunior schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:53:
[...]
wauw serieus ja? Is dat hoe we hier met kritiek omgaan.
Als men ruimte ziet om je rechts in te halen.. is er voor jou toch meer dan genoeg ruimte om naar rechts te gaan en houdt je dus mensen op de linkerbaan op.
Zeker als je dan ook nog aan het klooien bent met je TA, doe dat dan even lekker uitzoeken op de rechterbaan.

Ik zie het als een persoonlijke aanval ja. Jouw reactie voegt totaal niks toe. Je projecteert jouw frustratie over linksplakkers op mijn situatie, terwijl het totaal niet relevant is.
Maar zal mezelf wel even verdedigen omdat het
*knip* niet nodig *knip* alsnog niet wil landen:
Ik rijd op de linkerbaan in de spits 90-100 km/h.
Voor mij is de linkerbaan, voor zo ver in kan zien volledig gevuld met rijdende auto's.
Achter mij is de linkerbaan, voor zo ver in kan zien, volledig gevuld met auto's.
Op de rechterbaan rijden vrachtwagens, busjes etc 80-85 km/h.
Mijn persoonlijke intententie is om te sluiten bij het verkeer voor mij en op de linkerbaan toch minimaal met 100 km/h en het liefst met 120km/h mijn weg te vervolgen naar het werk.
Mijn id4 wil echter niet aansluiten op het verkeer en ook het remmen gebeurd met een vertraging.
Hierdoor valt er een groter gat dan gemiddeld tussen mijn ID4 en de voorliggende auto. Middels het aanpassen van de instellingen probeer ik dat gat te verkleinen. Of bijvoorbeeld door handmatig aan te sluiten en de auto op de hud op de groene lijn te zitten om te zien of het gat vervolgens weer groter wordt.
Bestuurder achter mij ziet dat het gat groter is dan gemiddeld en haalt op de 20-30 meter tussen 2 vrachtwagens mij snel rechts in en gooit zijn auto in het groter dan gemiddeld gat voor mij.
Dus samengevat:
Ik rijd overdag indien de baan vrij is 120km/h waar mogelijk. Of wanneer mijn voorganger, en die zijn er genoeg, ook 120km/h rijdt.
Doordat mijn id4 ivm een ta issue wel de snelheid aanhoud van de voorligger maar het gat niet klein houd ben ik een linksplakker?
En hebben mensen het recht om tussen twee vrachtwagens in snel in te halen en de auto voor mij neus ertussen te plempen.
Zie mezelf toch wel als een doorrijder en rijdt een stuk harder dan een gemiddelde autorijder. Alleen ben ik wel een verantwoorde bestuurder en zal nooit iemand die dezelfde snelheid rijdt als andere gebruikers snel inhale tussen 2 vrachtwagens in.
Volgens mij is dat het verschil tussen een verantwoorde en niet-verantwoorde bestuurder.
Overigens zou ik het wel doen als een auto constant dezelfde snelheid rijdt als de 2 vrachtwagens op de rechterbaan en de weg voor deze auto ook nog eens volledig vrij is. Waardoor die auto even wat meer vaart kan maken en inhalen of naar rechts kan gaan, maar beide dus niet doet.
Met de kanttekening dat dit totaal niet relevant is voor het ID.x topic, maar je was duidelijk dat je toch wat meer verdieping wilden n.a.v. van je beschuldiging.
[
Voor 2% gewijzigd door
deepbass909 op 19-09-2022 16:42
]