Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 222 ... 391 Laatste
Acties:

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:37
Soeski schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

Moraalridder hier: En dat vind ik dus echt scary shit. Er past geen vrachtwagen met oplegger tussen. Die dingen zijn maximaal 18,75 meter. Met 90km/u rijd je 25 meter PER SECONDE. Kortom, auto voor je remt en jij zit er meteen bovenop, voor je het door hebt. Je kan niet reageren in zo'n korte tijd. Maargoed, dat gesprek is al veelvuldig gevoerd en staat los van de ID.X serie en gaan we niet uit komen samen - de een houdt 2 seconden afstand, de ander vindt één autolengte met hoge snelheid heel normaal. Einde moraalgezever.

Voor de vrager; ik denk wel dat er iets mis is met je TA. Deze hoort echt tijdig te reageren en kijkt juist vér vooruit, en past zich steeds aan. Wat jij beschrijft is niet het normale gedrag. Mogelijk kan dit opnieuw gekalibreerd worden ofzo? Camera's/radar? Ik zou even naar de dealer gaan as ze tijd hebben :)
Mooi gevalletje van: "Ik drop even mijn mening en zeg dan einde discussie want ik heb gelijk en sta niet op voor de mening van anderen en natuurkunde is allemaal onzin." doe je hier :w

Dus op het moment dat een auto voor jou op de rem gaat, staat die auto meteen stil? Dan is 51G op de nek van Max vorig jaar op Silverstone dus gewoon aanstellerij! 🤣

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
Ro ofzo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:35:
Misschien een rare vraag maar weet iemand of het mogelijk is om de rij verlichting aan te laten terwijl je zelf niet in de auto zit (dus contact uit)? Of dat er een workaround is, ik neem aan dat ze in garage ook moeten kunnen checken of verlichting goed is zonder dat er steeds een monteur inde auto moet zitten om contact aan te laten? Ik moet buiten in donker een klus doen dus zou handig zijn als ik met de auto kan bijschijnen.
Als je niet op de stoel zit kun je toch alsnog met de knop op de stuurkolom het contact aan zetten om je lampen aan te zetten?

Wat is je use-case? Misschien is er een andere oplossing voor je vraag/probleem?

*sowieso

• DonJunior
AndereKoekoek schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:15:
..
Het gevolg is dat de auto's achter mij rechts in gaan halen..
Ja, dan ben je dus al even links aan het rijden terwijl er dus voldoende ruimte rechts is.
Dit staat verder los van je TA verhaal.
Je kan echt moeilijk je auto de schuld geven van het feit dat men jou rechts gaat inhalen (en jij dus een linksplakker bent)

*sowieso

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-01 16:58
FlowDesign schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Mooi gevalletje van: "Ik drop even mijn mening en zeg dan einde discussie want ik heb gelijk en sta niet op voor de mening van anderen en natuurkunde is allemaal onzin." doe je hier :w

Dus op het moment dat een auto voor jou op de rem gaat, staat die auto meteen stil? Dan is 51G op de nek van Max vorig jaar op Silverstone dus gewoon aanstellerij! 🤣
Nee, zo bedoelde ik het niet met "einde gezever". Ik bedoelde /moraalmodus uit. Niet dat er geen discussie gevoerd mag worden.
En ja, als de auto voor je iets steviger remt dan ben je al te laat. Je moet het een keer meemaken om het te geloven. Net als dat je eerst een keer data kwijt moet raken voor je een back-up inregelt. Dat soort dingen :)
Je vergelijking met Formule 1 is niet helemaal appels met appels - die mensen zijn enorm getrained, kennen het circuit, de snelheid, de mogelijkheden en wéten dat de voorligger gaat remmen. En ja, dan nog gaat het regelmatig mis.

[ Voor 12% gewijzigd door Soeski op 31-08-2022 11:42 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:56

AndereKoekoek

Ping! Pong?

DonJunior schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Ja, dan ben je dus al even links aan het rijden terwijl er dus voldoende ruimte rechts is.
Dit staat verder los van je TA verhaal.
Je kan echt moeilijk je auto de schuld geven van het feit dat men jou rechts gaat inhalen (en jij dus een linksplakker bent)
*Knip* rapporteer je reactie wel ipv er tegenin te gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door AndereKoekoek op 31-08-2022 11:47 ]

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Simply1337 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:38:
[...]

voor 1. was het voorste auto "blauw" in je scherm? zag je een groene lijn op je hud.

voor 2. Eco stand heeft effect op acceleratie, vermogen, maar ook minimale afstand bij ACC/TA. gaat naar stand 3 invergelijking met "normaal"

en welliiht voor het niet bijremmen. is je eco-assistant uit icm D-stand? dan rol je ook uit en rem je 0% als TA uit staat. dan moet je alles manueel doen
Voet van het gaspedaal (noemen we dat voor een ev ook zo?) en ook van het rempedaal>
Auto voor mij was idd blauw en de lijn groen.

Op de snelweg heb ik mijn auto altijd in D en op binnenwegen staat deze in B.
In dit geval was het snelweg en stond de auto in de D-stand met profiel comfort.

Het lijkt wel alsof overal vertraging op zit. Zowel bij het optrekken als het afremmen.
MJMaverick schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:01:
[...]

Ik rij ook voornamelijk op TA en heb het gedrag wat je omschrijft niet meegemaakt (2.4). Ervaar je nog verschil tussen een erg volle (en dus minder regeneratie) accu en een legere accu?

Wat afstand tot de voorganger betreft ervaar ik ook niet dat die groter is dan voorheen. Ik rij in Sport met de kortste afstand tot de voorganger ingesteld en dan past er op de snelweg makkelijk een auto tussen, maar zeker geen twee. Een vrachtwagen met oplegger wordt een uitdaging.
Grappig dat je de accu aanhaalt. Mijn auto laadt ik normaliter maximaal tot 80% op.
Voor Spa heb ik de auto een keer, 2e keer sinds ik de auto heb, opgeladen tot 100%.

Accu van/naar Spa leeg gereden tot 2% en daarna weer opgeladen tot 80% en inmiddels staat de accu op 43%. Het gedrag blijft echter wel hetzelfde ongeacht het % accu.

maar de auto heeft bijvoorbeeld ook, tot afgelopen donderdag, 2 weken stil gestaan op Schiphol tijdens de vakantie. Geen idee wat er in de tijd is gebeurd. Optisch gezien is er geen schade in ieder geval.

Over 6 weken gaat de auto naar de dealer voor de 2.4 update. Zal tot die tijd wel even monitoren of het gedrag van de TA veranderd of niet. In de spits zijn ik gewoon manueel rijden.

Voor de volledigheid:
Aansluitend op het verkeer in de spits op de linkerbaan en 120 waar het kan, zodat ik en mijn id4 gewoon met het verkeer meerijden. Zodat ook andere weggebruikers niet tussen 2 vrachtwagens op de rechterbaan snel gaan inhalen, aangezien er voor mij toch geen ruimte is om na het inhalen links weer in te voegen.

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzuxSRUP9WgJmq_XnnTbm86-fAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bXKkpDU3YTqhygX17kz8RHM.jpg?f=fotoalbum_large
20 juli de auto naar A-point Amsterdam Zuidoost gebracht voor reparatie kleine schade. Meteen even langs de receptie gelopen met de vraag of ik een afspraak kon maken voor de 2.4 update. Geen probleem, ook al had ik geen uitnodiging ontvangen. Gisteren de auto om 8.00 uur afgeleverd en met een Enyaq naar huis gereden. Eind van de dag was de auto klaar. Met een NIET gewassen auto naar huis, maar wel een Laadschijf rijker (nog nooit gezien zo’n ding…) en een pakje water. Een 10?…. Nee, die krijgen ze als de volgende keer de auto even door de wasstraat gaat voor aflevering. :)
Inmiddels al 2 updates ontvangen: wagendocumentatie en We Charge.

[ Voor 3% gewijzigd door ID3-Piet op 31-08-2022 12:53 ]

• DonJunior
AndereKoekoek schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

*Knip* rapporteer je reactie wel ipv er tegenin te gaan.
wauw serieus ja? Is dat hoe we hier met kritiek omgaan. d:)b

Als men ruimte ziet om je rechts in te halen.. is er voor jou toch meer dan genoeg ruimte om naar rechts te gaan en houdt je dus mensen op de linkerbaan op.

Zeker als je dan ook nog aan het klooien bent met je TA, doe dat dan even lekker uitzoeken op de rechterbaan. :X

*sowieso

• DonJunior
ID3-Piet schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:50:
.. Een 10?…. Nee, die krijgen ze als de volgende keer de auto even door de wasstraat gaat voor aflevering. :)
..
Nou als ze dat met mijn auto maar uit hun hoofd laten.. door de wasstraat duwen dus. Dan ga ik huilen denk ik.
Ik was de auto altijd met de hand voor een reden.

Overigens kun je bij een servicebeurt inplannen gewoon aangeven of je de auto gewassen wilt hebben of niet he.. ;)

*sowieso

• FlowDesign
ID3-Piet schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:50:
[Afbeelding]
20 juli de auto naar A-point Amsterdam Zuidoost gebracht voor reparatie kleine schade. Meteen even langs de receptie gelopen met de vraag of ik een afspraak kon maken voor de 2.4 update. Geen probleem, ook al had ik geen uitnodiging ontvangen. Gisteren de auto om 8.00 uur afgeleverd en met een Enyaq naar huis gereden. Eind van de dag was de auto klaar. Met een NIET gewassen auto naar huis, maar wel een Laadschijf rijker (nog nooit gezien zo’n ding…) en een pakje water. Een 10?…. Nee, die krijgen ze als de volgende keer de auto even door de wasstraat gaat voor aflevering. :)
Inmiddels al 2 updates ontvangen: wagendocumentatie en We Charge.
Wel geinig die schijf, goede ontwikkeling :)

Ik zou 'm alleen niet combineren met een blauwe parkeerschijf. Voor je het weet heb je een BOA die het niet snapt en een bekeuring :X :+

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
DonJunior schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:56:
[...]

Nou als ze dat met mijn auto maar uit hun hoofd laten.. door de wasstraat duwen dus. Dan ga ik huilen denk ik.
Ik was de auto altijd met de hand voor een reden.

Overigens kun je bij een servicebeurt inplannen gewoon aangeven of je de auto gewassen wilt hebben of niet he.. ;)
Bij Van den Udenhout vragen ze netjes bij het afgeven van de auto of ze deze door de wasstraat mogen doen. En idd... auto helemaal clean! Weet niet of ze wat aan de binnenkant gedaan hebben (was al helemaal schoon)

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• FlowDesign
Soeski schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Nee, zo bedoelde ik het niet met "einde gezever". Ik bedoelde /moraalmodus uit. Niet dat er geen discussie gevoerd mag worden.
En ja, als de auto voor je iets steviger remt dan ben je al te laat. Je moet het een keer meemaken om het te geloven. Net als dat je eerst een keer data kwijt moet raken voor je een back-up inregelt. Dat soort dingen :)
Je vergelijking met Formule 1 is niet helemaal appels met appels - die mensen zijn enorm getrained, kennen het circuit, de snelheid, de mogelijkheden en wéten dat de voorligger gaat remmen. En ja, dan nog gaat het regelmatig mis.
Ok :)

M'n F1 voorbeeld ging mij alleen ff om G-krachten, niet om de kunde en onkunde van bestuurders.

Als je op ACC rijdt op de kortste afstand die ACC toelaat. Rijd je dan nog steeds op je voorligger als die op de rem gaat staan en de ACC vanzelf ingrijpt denk je?

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-01 16:58
FlowDesign schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:02:
[...]

Ok :)

M'n F1 voorbeeld ging mij alleen ff om G-krachten, niet om de kunde en onkunde van bestuurders.

Als je op ACC rijdt op de kortste afstand die ACC toelaat. Rijd je dan nog steeds op je voorligger als die op de rem gaat staan en de ACC vanzelf ingrijpt denk je?
De kortste afstand van de ACC/TA is, aldus de handleiding van mijn vorige auto (Audi A3) ongeveer 1 seconde. Ik neem aan dat de ID.3 dit ook niet verder verkleind heeft. Dit zou dus bij 90km/u zo'n 25 meter moeten zijn. Er past dus een vrachtwagen met oplegger tussen. Als de afstand die jij ervaart echt veel korter is dan is er toch iets niet helemaal in orde zou ik denken. Je zou de tekst op het infotainment scherm in de auto voor je niet moeten kunnen lezen :)
Ik kijk regelmatig naar Dutch Dashcam filmpjes en anderen, daar gebeuren de meest gekke dingen. Maar vaak; geen afstand houden... BAM. Overigens is er al vaker aangegeven dat de afstand per rijmodi wisselt (op Sport minder afstand dan op ECO) maar dit kan ik echt niet reproduceren. Ongeacht de rijmodus is de middenstreep de middenstreep (`2 seconden) - strepen tellende. Het zou ook gek zijn als dit per rijmodus anders is, daar zou je dan geen rekening mee kunnen houden. Misschien is dit nog een ACC ding t.o.v. TA? TA houdt altijd dezelfde afstand bij gelijke instelling van strepen. Eenvoudig te testen door de TA aan te zetten op een bepaalde stand, en dan te wisselen tussen ECO, Comfort en Sport. Er gebeurt bij mij niks qua afstand houden - geen inhouden of dichterbij komen.

[ Voor 31% gewijzigd door Soeski op 31-08-2022 13:13 ]

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

DonJunior schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

wauw serieus ja? Is dat hoe we hier met kritiek omgaan. d:)b

Als men ruimte ziet om je rechts in te halen.. is er voor jou toch meer dan genoeg ruimte om naar rechts te gaan en houdt je dus mensen op de linkerbaan op.

Zeker als je dan ook nog aan het klooien bent met je TA, doe dat dan even lekker uitzoeken op de rechterbaan. :X
Ik zie het als een persoonlijke aanval ja. Jouw reactie voegt totaal niks toe. Je projecteert jouw frustratie over linksplakkers op mijn situatie, terwijl het totaal niet relevant is.

Maar zal mezelf wel even verdedigen omdat het *knip* niet nodig *knip* alsnog niet wil landen:

Ik rijd op de linkerbaan in de spits 90-100 km/h.
Voor mij is de linkerbaan, voor zo ver in kan zien volledig gevuld met rijdende auto's.
Achter mij is de linkerbaan, voor zo ver in kan zien, volledig gevuld met auto's.

Op de rechterbaan rijden vrachtwagens, busjes etc 80-85 km/h.

Mijn persoonlijke intententie is om te sluiten bij het verkeer voor mij en op de linkerbaan toch minimaal met 100 km/h en het liefst met 120km/h mijn weg te vervolgen naar het werk.

Mijn id4 wil echter niet aansluiten op het verkeer en ook het remmen gebeurd met een vertraging.

Hierdoor valt er een groter gat dan gemiddeld tussen mijn ID4 en de voorliggende auto. Middels het aanpassen van de instellingen probeer ik dat gat te verkleinen. Of bijvoorbeeld door handmatig aan te sluiten en de auto op de hud op de groene lijn te zitten om te zien of het gat vervolgens weer groter wordt.

Bestuurder achter mij ziet dat het gat groter is dan gemiddeld en haalt op de 20-30 meter tussen 2 vrachtwagens mij snel rechts in en gooit zijn auto in het groter dan gemiddeld gat voor mij.

Dus samengevat:
Ik rijd overdag indien de baan vrij is 120km/h waar mogelijk. Of wanneer mijn voorganger, en die zijn er genoeg, ook 120km/h rijdt.

Doordat mijn id4 ivm een ta issue wel de snelheid aanhoud van de voorligger maar het gat niet klein houd ben ik een linksplakker?
En hebben mensen het recht om tussen twee vrachtwagens in snel in te halen en de auto voor mij neus ertussen te plempen.

Zie mezelf toch wel als een doorrijder en rijdt een stuk harder dan een gemiddelde autorijder. Alleen ben ik wel een verantwoorde bestuurder en zal nooit iemand die dezelfde snelheid rijdt als andere gebruikers snel inhale tussen 2 vrachtwagens in.

Volgens mij is dat het verschil tussen een verantwoorde en niet-verantwoorde bestuurder.

Overigens zou ik het wel doen als een auto constant dezelfde snelheid rijdt als de 2 vrachtwagens op de rechterbaan en de weg voor deze auto ook nog eens volledig vrij is. Waardoor die auto even wat meer vaart kan maken en inhalen of naar rechts kan gaan, maar beide dus niet doet.

Met de kanttekening dat dit totaal niet relevant is voor het ID.x topic, maar je was duidelijk dat je toch wat meer verdieping wilden n.a.v. van je beschuldiging.

[ Voor 2% gewijzigd door deepbass909 op 19-09-2022 16:42 ]

• FlowDesign
Soeski schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:09:
[...]

De kortste afstand van de ACC/TA is, aldus de handleiding van mijn vorige auto (Audi A3) ongeveer 1 seconde. Ik neem aan dat de ID.3 dit ook niet verder verkleind heeft. Dit zou dus bij 90km/u zo'n 25 meter moeten zijn. Er past dus een vrachtwagen met oplegger tussen. Als de afstand die jij ervaart echt veel korter is dan is er toch iets niet helemaal in orde zou ik denken. Je zou de tekst op het infotainment scherm in de auto voor je niet moeten kunnen lezen :)
Ik kijk regelmatig naar Dutch Dashcam filmpjes en anderen, daar gebeuren de meest gekke dingen. Maar vaak; geen afstand houden... BAM. Overigens is er al vaker aangegeven dat de afstand per rijmodi wisselt (op Sport minder afstand dan op ECO) maar dit kan ik echt niet reproduceren. Ongeacht de rijmodus is de middenstreep de middenstreep (`2 seconden) - strepen tellende. Het zou ook gek zijn als dit per rijmodus anders is, daar zou je dan geen rekening mee kunnen houden. Misschien is dit nog een ACC ding t.o.v. TA? TA houdt altijd dezelfde afstand bij gelijke instelling van strepen. Eenvoudig te testen door de TA aan te zetten op een bepaalde stand, en dan te wisselen tussen ECO, Comfort en Sport. Er gebeurt bij mij niks qua afstand houden - geen inhouden of dichterbij komen.
Volgens mij doet de ACC in mijn ID3 hetzelfde, ongeveer 25 meter afstand. Passen nog makkelijk 2 auto's tussen.

In Eco mode laat ie 'm meer doorrollen dan in Sport. Dit geldt echter denk ik niet wanneer je al op de minimale ACC afstand zit, dan zal ie in Eco net zo hard remmen en volgens mij is er dan ook geen verschil tussen D en B.

Wanneer je zonder ACC of TA rijdt, dan is het helemaal wel zo verstandig om iets meer afstand te houden indd. Heel ff niet opletten en iemand voor je doet iets geks dan kan het al mis gaan.

Maar los daarvan, ook al leg jij 25 meter per seconde af, in diezelfde seconde legt de auto voor je ook nog steeds een afstand af, of die nou remt of niet. Als je echt te laat bent met remmen zul je er misschien nog steeds achterop rijden, maar het is niet alsof jij dan met 100 kmh tegen een stilstaande muur rijdt die spontaan 25 meter voor je neus ineens de weg overstak ;)

• DonJunior
*knip* ook niet nodig *knip*

[ Voor 91% gewijzigd door deepbass909 op 19-09-2022 16:42 ]

*sowieso

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
DonJunior schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Als je niet op de stoel zit kun je toch alsnog met de knop op de stuurkolom het contact aan zetten om je lampen aan te zetten?

Wat is je use-case? Misschien is er een andere oplossing voor je vraag/probleem?
Ik heb op een locatie waar geen stroom is ongeveer een half uur goede verlichting nodig. Er is altijd een andere oplossing maar laat ik nou in het bezit zijn van een auto met verlichting die ik daarvoor perfect kan gebruiken, ware het niet dat ik niet wist of/hoe ik verlichting aan kan laten als ik zelf niet in de auto zit. En niet in het bezit zijn van een generator/mobiele bouwlamp en geen zin hebben om die voor een eenmalige klus aan te schaffen/lenen.
Maar de fysiek aan knop is een goeie had ik nog niet aan gedacht, net als alle andere tips. Gaat helemaal goedkomen dus, bedankt d:)b

• FlowDesign
Ro ofzo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:42:
[...]

Ik heb op een locatie waar geen stroom is ongeveer een half uur goede verlichting nodig. Er is altijd een andere oplossing maar laat ik nou in het bezit zijn van een auto met verlichting die ik daarvoor perfect kan gebruiken, ware het niet dat ik niet wist of/hoe ik verlichting aan kan laten als ik zelf niet in de auto zit. En niet in het bezit zijn van een generator/mobiele bouwlamp en geen zin hebben om die voor een eenmalige klus aan te schaffen/lenen.
Maar de fysiek aan knop is een goeie had ik nog niet aan gedacht, net als alle andere tips. Gaat helemaal goedkomen dus, bedankt d:)b
Ik heb van de Hornbach zo'n mobiele bouwlamp met 10W LED van het merk Brennenstuhl. Koop niet die rood-zwarte van de Hornbach, dat is echt troep!

Zo'n lamp is altijd handig om in huis te hebben voor vanalles of op de camping etcetera :)

Daarnaast heb ik ook nog een Convoy S2+ LED zaklampje... die is echt niet normaal! Daarmee creëer je gewoon daglicht!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

maik73 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:00:
[...]

Bij Van den Udenhout vragen ze netjes bij het afgeven van de auto of ze deze door de wasstraat mogen doen. En idd... auto helemaal clean! Weet niet of ze wat aan de binnenkant gedaan hebben (was al helemaal schoon)
Bij mij hebben ze dat nog nooit gedaan (Eindhoven). Mijn (lease) ID.3 komt altijd ongewassen terug. Voor de 2.4 update wel netjes binnen één werkdag.

Wel kreeg ik ook die mooie groene 'parkeerschijf'.

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
7o9 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:57:
[...]

Bij mij hebben ze dat nog nooit gedaan (Eindhoven). Mijn (lease) ID.3 komt altijd ongewassen terug. Voor de 2.4 update wel netjes binnen één werkdag.

Wel kreeg ik ook die mooie groene 'parkeerschijf'.
De laadschijf had ik idd ook.... Ik kom altijd bij van Udenhout Den Bosch.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 20:48
Ik heb mezelf gewoon aangeleerd om steeds gas bij te geven als ik in drukte rij, ondanks dat ik cc op 106 heb staan. Precies om te voorkomen dat de id3 het gat net zo groot laat op de linkerbaan dat er zich rechts iemand tussenpropt. Die situatie herken ik maar al te goed.

Nadeel van het gas bijgeven is dat je een soort rem/gas/rem/gas onrust krijgt, want zodra je minder gas bijgeeft gaat de cc op de rem omdat de auto voor je ‘te dichtbij’ is.

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-01 15:40
AndereKoekoek schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:22:
[...]

Ik zie het als een persoonlijke aanval ja. Jouw reactie voegt totaal niks toe. Je projecteert jouw frustratie over linksplakkers op mijn situatie, terwijl het totaal niet relevant is.

Maar zal mezelf wel even verdedigen omdat het in jouw bekrompen hersenpan alsnog niet wil landen:

Ik rijd op de linkerbaan in de spits 90-100 km/h.
Voor mij is de linkerbaan, voor zo ver in kan zien volledig gevuld met rijdende auto's.
Achter mij is de linkerbaan, voor zo ver in kan zien, volledig gevuld met auto's.

Op de rechterbaan rijden vrachtwagens, busjes etc 80-85 km/h.

Mijn persoonlijke intententie is om te sluiten bij het verkeer voor mij en op de linkerbaan toch minimaal met 100 km/h en het liefst met 120km/h mijn weg te vervolgen naar het werk.

Mijn id4 wil echter niet aansluiten op het verkeer en ook het remmen gebeurd met een vertraging.

Hierdoor valt er een groter gat dan gemiddeld tussen mijn ID4 en de voorliggende auto. Middels het aanpassen van de instellingen probeer ik dat gat te verkleinen. Of bijvoorbeeld door handmatig aan te sluiten en de auto op de hud op de groene lijn te zitten om te zien of het gat vervolgens weer groter wordt.

Bestuurder achter mij ziet dat het gat groter is dan gemiddeld en haalt op de 20-30 meter tussen 2 vrachtwagens mij snel rechts in en gooit zijn auto in het groter dan gemiddeld gat voor mij.

Dus samengevat:
Ik rijd overdag indien de baan vrij is 120km/h waar mogelijk. Of wanneer mijn voorganger, en die zijn er genoeg, ook 120km/h rijdt.

Doordat mijn id4 ivm een ta issue wel de snelheid aanhoud van de voorligger maar het gat niet klein houd ben ik een linksplakker?
En hebben mensen het recht om tussen twee vrachtwagens in snel in te halen en de auto voor mij neus ertussen te plempen.

Zie mezelf toch wel als een doorrijder en rijdt een stuk harder dan een gemiddelde autorijder. Alleen ben ik wel een verantwoorde bestuurder en zal nooit iemand die dezelfde snelheid rijdt als andere gebruikers snel inhale tussen 2 vrachtwagens in.

Volgens mij is dat het verschil tussen een verantwoorde en niet-verantwoorde bestuurder.

Overigens zou ik het wel doen als een auto constant dezelfde snelheid rijdt als de 2 vrachtwagens op de rechterbaan en de weg voor deze auto ook nog eens volledig vrij is. Waardoor die auto even wat meer vaart kan maken en inhalen of naar rechts kan gaan, maar beide dus niet doet.

Met de kanttekening dat dit totaal niet relevant is voor het ID.x topic, maar je was duidelijk dat je toch wat meer verdieping wilden n.a.v. van je beschuldiging.
te

Heb ik ook al meegemaakt als er vertraagd verkeer is en ze via rechts auto’s willen inhalen, dan rijd ik het gat tussen de voorligger met zo’n snelheid dicht dat ze niet voor mij kunnen invoegen en ook niet achter mij })
(Om bij het topic te blijven, dit lukt met mijn ID.3 goed)

• FlowDesign
juanpabloo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:32:
Ik heb mezelf gewoon aangeleerd om steeds gas bij te geven als ik in drukte rij, ondanks dat ik cc op 106 heb staan. Precies om te voorkomen dat de id3 het gat net zo groot laat op de linkerbaan dat er zich rechts iemand tussenpropt. Die situatie herken ik maar al te goed.

Nadeel van het gas bijgeven is dat je een soort rem/gas/rem/gas onrust krijgt, want zodra je minder gas bijgeeft gaat de cc op de rem omdat de auto voor je ‘te dichtbij’ is.
Dat, en wanneer je zelf gas aan het bijgeven bent, dan heb je het nadeel dat de auto niet automatisch zal remmen.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:12
Vraagje over die motor van die ID.5 GTX, hoe werkt dat nou precies? Accu moet warm zijn en meer dan 88% opgeladen en dan heb je die 299pk, maar dat heb je niet zo vaak. Heeft dat allemaal invloed op de acceleratie bijvoorbeeld?

• NWA
  • Laatst online: 28-11-2025

NWA

Interessante uitkomst:

De Pro curve lijkt beter te zijn dan de GTX? De Pro begint met minder kW, maar houd dit veel langer aan en lijkt daarmee voor de laders onder ons die graag doorladen tot 80 procent vol veel beter. Als je gewend bent kort te laden en veel stops te maken lijkt een GTX een betere keuze.
Wat denken jullie hiervan?

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:44
Klein vraagje:
Op de plugshare app zie ik als actieradius voor de 1st max 77 kwh 322km terwijl dit voor de pro performance 77 kwh 418km is.
Is er effectief een verschil in actieradius?
Bedankt!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:58

Termy

valt er nog wat te fragge?

In het kader van de D vs B-discussie heb ik recent in B gereden en ondanks dat ik het gas-los-zeil-gevoel wel mis vind ik B wel prettig rijden. Het is zoals gezegd jammer dat het niet volledig naar stilstand kan remmen maar in het gros van de gevallen is het voldoende om met 1 pedaal te rijden en dat is ook best rustig. Met een beetje gevoel is het ook niet te bruusk tov D en met ACC maakt het zover ik kan oordelen geen verschil, dus op de snelweg is het niet echt anders voor me dan D.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• FlowDesign
MatteC schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:38:
Klein vraagje:
Op de plugshare app zie ik als actieradius voor de 1st max 77 kwh 322km terwijl dit voor de pro performance 77 kwh 418km is.
Is er effectief een verschil in actieradius?
Bedankt!
Gaat dit over een ID4?

Volgens mij slaat dat verschil nergens op en zou het voor beide gelijk moeten zijn als het ook beide 204 pk RWD modellen zijn (ga ik even vanuit).

• fleu
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-01 09:18
Hoi iedereen.

Is er een verschil tussen de ID.4 model 2022 en model 2023. ik heb nl de kans om een toonzaalmodel te kopen maar vroeg me af over significante verschillen zijn. Op amerikaanse sites lees ik dat er toch wel grote verschillen zijn maar ik heb de indruk dat hun 2022 model niet hetzelfde is als van bij ons in Europa.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:25

Tarin

Just plain weird.

fleu schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:41:
Hoi iedereen.

Is er een verschil tussen de ID.4 model 2022 en model 2023. ik heb nl de kans om een toonzaalmodel te kopen maar vroeg me af over significante verschillen zijn. Op amerikaanse sites lees ik dat er toch wel grote verschillen zijn maar ik heb de indruk dat hun 2022 model niet hetzelfde is als van bij ons in Europa.
Er ging een gerucht dat de bediening van de airco verlicht is in model 2023, en dat er prijsstijgingen zijn, maar het belangrijkste verschil is denk ik dat je het toonzaalmodel volgende week kan hebben, terwijl je als je nu een id.4 configureert en bestelt je met een levertijd van 12 maanden rekening moet houden.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• MatteC
FlowDesign schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:29:
[...]

Gaat dit over een ID4?

Volgens mij slaat dat verschil nergens op en zou het voor beide gelijk moeten zijn als het ook beide 204 pk RWD modellen zijn (ga ik even vanuit).
Ja gaat over de ID4 en beide zijn RWD 204pk 77 kWh… ok dus een foutje van de app gelukkig :)

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:28
De 2.4 update dag 3: telefoontje van de garage: de update is zowaar gelukt. Ze hadden telefonisch wat tips binnen gekregen en dat had gewerkt. Wat precies kon de baliemeneer mij niet vertellen. Dus ik heb weer een (schoon gewassen!) id.3 voor de deur staan.
Ik dacht eerst nog even een flauw grapje uit te halen om op het scherm te laten zien dat er nog steeds 2.3 stond, maar dat heb ik kunnen onderdrukken….
Nu alles weer configureren naar mijn zin, want de persoonlijke instellingen zijn ook bij mij bij de update verloren gegaan.

Lynk&co 02 software 1.2.4 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 21:54
NWA schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:53:
Interessante uitkomst:

De Pro curve lijkt beter te zijn dan de GTX? De Pro begint met minder kW, maar houd dit veel langer aan en lijkt daarmee voor de laders onder ons die graag doorladen tot 80 procent vol veel beter. Als je gewend bent kort te laden en veel stops te maken lijkt een GTX een betere keuze.

[YouTube: VW Id.4/5 GTX, Enyaq Coupe RS charging curve with 3.0 is worse than the Id.4/5 Pro, Enyaq iV80]
Dit is een uitkomst die nog beter is voor de Pro rijders dan de eerdere inschattingen. Vooral deze vind ik shocking, ben in ieder geval erg blij met mijn Pro Performance als ik dit zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-VYFjZ4I8XJxx0L-cLoKLE_8C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kc6fWqeCsxN3yGCuonxreFuN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie geen normale usecase waarin de GTX de betere keuze is. Alleen de Bjorn Nylands van deze wereld kunnen ervan profiteren als ze aan het ‘racen’ zijn.

De meetresultaten voor de Id.5 Pro komen in ieder geval overeen met mijn ervaring

[ Voor 30% gewijzigd door Vighu op 31-08-2022 20:08 ]

• globalvar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-01 12:45
Mijn ID.3 houdt sinds kort geen rekening meer met het ingestelde percentage waarnaar ik wil laden. Ik heb hem altijd op 80% staan maar na een laadsessie is die volledig opgeladen. Weet iemand of dit een bekend probleem is?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
globalvar schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:10:
Mijn ID.3 houdt sinds kort geen rekening meer met het ingestelde percentage waarnaar ik wil laden. Ik heb hem altijd op 80% staan maar na een laadsessie is die volledig opgeladen. Weet iemand of dit een bekend probleem is?
Toevallig een laadlocatie en / of tijdsplanning ingesteld?

• MatteC
Vighu schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:56:
[...]

Dit is een uitkomst die nog beter is voor de Pro rijders dan de eerdere inschattingen. Vooral deze vind ik shocking, ben in ieder geval erg blij met mijn Pro Performance als ik dit zie:

[Afbeelding]

Ik zie geen normale usecase waarin de GTX de betere keuze is. Alleen de Bjorn Nylands van deze wereld kunnen ervan profiteren als ze aan het ‘racen’ zijn.

De meetresultaten voor de Id.5 Pro komen in ieder geval overeen met mijn ervaring
Wat wordt met ‘old’ bedoeld?

• Vighu
MatteC schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:10:
[...]

Wat wordt met ‘old’ bedoeld?
Software versie 2.4 of in ieder geval pre 3.0 met de ‘oude’ laadcurve. Dus zonder de optimalisaties die sinds 3.0 zijn gekomen waardoor er een verbeterde laadcurve is.

[ Voor 27% gewijzigd door Vighu op 31-08-2022 22:12 ]

• MatteC
Vighu schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:11:
[...]

Software versie 2.4 of in ieder geval pre 3.0 met de ‘oude’ laadcurve. Dus zonder de optimalisaties die sinds 3.0 zijn gekomen waardoor er een verbeterde laadcurve is.
Thx! Goed nieuws

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2025
globalvar schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:10:
Had ik ook opeens, instelling even op 70 zetten en dan weer op 80 fixte het.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mijn issue met TA lijkt opgelost nu.

Gistermiddag de instellingen van het comfort profiel overgenomen in het persoonlijke profiel (individual) en dit profiel actief gezet.

Gisteren een vandaag in totaal 80km gereden.
Tijdens het rijden op de snelweg met 110km/h en ook 80km/h op de provinciale weg tot aan volledige stilstand blijft de auto voor mij mooi vlakbij de groene lijn.

*O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8LAviapEbViVaeEIeWle_8VP8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drv2QTwuohrGnBGqHchS3rip.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IESI-5Rxe7cy-ZyXXHEZJkzuUl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCuqSAaS3wKqUmnAcyBUY99v.jpg?f=fotoalbum_large

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
NWA schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:53:
Interessante uitkomst:

[YouTube: VW Id.4/5 GTX, Enyaq Coupe RS charging curve with 3.0 is worse than the Id.4/5 Pro, Enyaq iV80]
zonder naar video te kijken, was dit bekend sinds de aankondiging van 3.0 (november '21(?)). pro's laden op papier 5-80% in 29 min en "GTX's" laden in 36 min. 7 min verschil moet ergens komen :+

huidige laadtijd is 38 min voor <3.0.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• DonJunior
AndereKoekoek schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:37:
Mijn issue met TA kijkt opgelost nu.

Gistermiddag de instellingen van het comfort profiel overgenomen in het persoonlijke profiel (individual) en dit profiel actief gezet.

Gisteren een vandaag in totaal 80km gereden.
Tijdens het rijden op de snelweg met 110km/h en ook 80km/h op de provinciale weg tot aan volledige stilstand blijft de auto voor mij mooi vlakbij de groene lijn.

*O*

[..]
Nice dat het is opgelost.
Maar heb je het dan zelf opgelost door je rijprofielen te wijzigen?
Zou je het dan ook weer 'fout' kunnen doen door het Individual profiel weer terug te zetten als voorheen? Indien ja, dan lijkt me dat toch een bug ofzo.. wellicht, als je het weer voor elkaar krijgt (liever niet natuurlijk) kun je het melden bij VW (in de hoop dat ze er mogelijk naar kijken)

*sowieso

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

DonJunior schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:59:
[...]

Nice dat het is opgelost.
Maar heb je het dan zelf opgelost door je rijprofielen te wijzigen?
Zou je het dan ook weer 'fout' kunnen doen door het Individual profiel weer terug te zetten als voorheen? Indien ja, dan lijkt me dat toch een bug ofzo.. wellicht, als je het weer voor elkaar krijgt (liever niet natuurlijk) kun je het melden bij VW (in de hoop dat ze er mogelijk naar kijken)
Het kwam bij mij voor in de standaard profielen Sport en Comfort. Eco houdt sowieso al veel afstand.

Ga dit nu even in de gaten houden en volgende week weer naar het werk met het standaard Comfort profiel die ik normaliter gebruik.

Er is wel een extra variabele: gisteren mijn auto opgeladen van 15 naar 80%, maar heb niet het gevoel dat dat invloed heeft.

Zal mijn bevindingen volgende week hier sowieso posten.

• KaiseRRuby
[...]

[Afbeelding]

Heb zelf een GTX besteld, om de looks, opties en ook om de motor. Maar dat racen valt toch wel tegen hoor, uit de reviews blijkt dat het zeker geen sportieve auto is. Plus, ik had een vraag gesteld hoe dat nou precies zit met de beschikbare paardekrachten en wanneer, want ik kan daar niets over vinden.

Maximale power is dus als de accu op de juiste temperatuur is en meer dan 88% opgeladen. Maar hoe is de power dan verder verdeeld?

Ik ben dus een beginner op dit vlak, maar eigenlijk zegt jouw bericht dat het opladen van de GTX qua snelladen langer duurt dan de Pro?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:48
KaiseRRuby schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:42:
[...]

Heb zelf een GTX besteld, om de looks, opties en ook om de motor. Maar dat racen valt toch wel tegen hoor, uit de reviews blijkt dat het zeker geen sportieve auto is. Plus, ik had een vraag gesteld hoe dat nou precies zit met de beschikbare paardekrachten en wanneer, want ik kan daar niets over vinden.

Maximale power is dus als de accu op de juiste temperatuur is en meer dan 88% opgeladen. Maar hoe is de power dan verder verdeeld?

Ik ben dus een beginner op dit vlak, maar eigenlijk zegt jouw bericht dat het opladen van de GTX qua snelladen langer duurt dan de Pro?
De ID is in mijn ogen zeker geen sportieve auto. In de bochten heb je het idee dat de auto gaat omkiepen (iig bij mijn ID.4). Bij rustig rijgedrag rijdt het meer dan prima!

PS: weet iemand hoe ik kan uitzetten dat de cruise control niet automatisch afremt bij naderen rotondes of afslagen?

• FlowDesign
turkeyhakan schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:48:
[...]

De ID is in mijn ogen zeker geen sportieve auto. In de bochten heb je het idee dat de auto gaat omkiepen (iig bij mijn ID.4). Bij rustig rijgedrag rijdt het meer dan prima!

PS: weet iemand hoe ik kan uitzetten dat de cruise control niet automatisch afremt bij naderen rotondes of afslagen?
De ID3 rijdt wat dat betreft echt veel lekkerder indd :Y

Maar ik rijd nu al 6 weken in een Enyaq en vind het niet zeer sportief maar ook bij lange na niet alsof ik om ga rollen hoor :D

• KaiseRRuby
[...]

De ID.5 heeft wel iets ander rijgedrag (lees ik in de reviews tenminste), dat heb ik wel ervaren tijdens de twee proefritten. Reed met de ID.4 en met de ID.5, dan is die ID.5 wel iets prettiger. Met de optie 'Sportonderstel' ligt hij nog 15mm lager, dat leek me achteraf ook wel prettig. Ik dacht dat hij standaard 15mm lager lag..

• Vighu
[...]

Met 'racen' bedoelde ik eigenlijk meer het zo leeg mogelijk bij een lader aankomen, zo kort mogelijke stops, en zo min mogelijk doorladen om maar in de meest efficiënte curve te blijven voor de GTX.

Mijn stelling is dat het gros van de gebruikers van een ID.4/5 meer profijt zullen hebben van de Pro laadcurve. Het omslag punt ligt bij 15 min. laden als je zeer leeg bij de lader aankomt. Wanneer je met een hogere SoC aankomt ligt het omslag punt nog lager.
[...]

De maximale power is inderdaad iets waarvan je regelmatig geen gebruik zal kunnen maken als ik de reviews en youtube tests zo bekijk. Mijn mening is dat als je echt een snelle SUV EV wilt je beter een Model Y performance kunt gaan, voor een ID.5 kies je naar mijn mening als andere punten zwaarder wegen.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 12:50
[...]

...

Dat is een instelling in de ACC (zoals door velen in dit topic gevraagd en vermeld :P ). "Voorspel trajectverloop" (oid) is de optie die je uit wilt zetten als je dit niet meer wilt. En de optie "Voorspel snelheid" kun je beter ook maar uitzetten gezien de reacties op de werking daarvan in dit topic.

• turkeyhakan
FlowDesign schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:53:
[...]

De ID3 rijdt wat dat betreft echt veel lekkerder indd :Y

Maar ik rijd nu al 6 weken in een Enyaq en vind het niet zeer sportief maar ook bij lange na niet alsof ik om ga rollen hoor :D
Ik heb nog niet eerder een ID.3 gereden, maar goed om te horen!

Ik stond gisteren naast een Enyaq bij het stoplicht. Allebei vol gas. Noch ik haalde de Enyaq in, noch de Enyaq mijn ID.4. Grappig :-)

• KaiseRRuby
Vighu schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:13:
[...]

Met 'racen' bedoelde ik eigenlijk meer het zo leeg mogelijk bij een lader aankomen, zo kort mogelijke stops, en zo min mogelijk doorladen om maar in de meest efficiënte curve te blijven voor de GTX.

Mijn stelling is dat het gros van de gebruikers van een ID.4/5 meer profijt zullen hebben van de Pro laadcurve. Het omslag punt ligt bij 15 min. laden als je zeer leeg bij de lader aankomt. Wanneer je met een hogere SoC aankomt ligt het omslag punt nog lager.

[...]

De maximale power is inderdaad iets waarvan je regelmatig geen gebruik zal kunnen maken als ik de reviews en youtube tests zo bekijk. Mijn mening is dat als je echt een snelle SUV EV wilt je beter een Model Y performance kunt gaan, voor een ID.5 kies je naar mijn mening als andere punten zwaarder wegen.
Vraag me dus af hoe dat precies werkt. In dit filmpje zie je dat hij op 84% gewoon alle power heeft.

https://insideevs.com/new...4-gtx-acceleration-tests/

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-12-2025
[...]
Ik denk door eco assistance uit te zetten (assist > eco assistance)

• TWFpa2Vs
Dat is toch voorspelling in cruise control settings?

• NWA
  • Laatst online: 28-11-2025

NWA

Simply1337 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:50:
[...]

zonder naar video te kijken, was dit bekend sinds de aankondiging van 3.0 (november '21(?)). pro's laden op papier 5-80% in 29 min en "GTX's" laden in 36 min. 7 min verschil moet ergens komen :+

huidige laadtijd is 38 min voor <3.0.
Ik had dat onderscheid niet meegekregen. Ik vind het op zich wel vreemd dat er in de curve per versie van in principe dezelfde auto zo'n verschil kan zitten.

• turkeyhakan
Md87 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:00:
[...]

Ga ik proberen! Bedankt!

• KRLA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-08-2025
Maandag id.4 Pro binnen gebracht voor 2.4 update.
Ging normaal een dag duren maar ze hadden toch alvast maar 2 dagen voorzien.
mooie Cupra born meegekregen (na op voorhand reeds duidelijk te maken dat ik geen ICE vervangwagen wou)

einde dag 1 : het duurt lang en het zal uitlopen tot morgen
einde dag 2 : update loopt vast en we proberen het opnieuw
einde dag 3: update lukt nog steeds niet en auto rijdt niet, we wachten op antwoord van hoofdkantoor. Je mag de vervangwagen houden zolang nodig is. Het is niet de eerste update die we uitvoeren maar wel de eerste iD.4.
Nu dag 4 ...

Waarom moet elke garage nog steeds door diezelfde leercurve gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHY6FXHBj-jtr8qkDw36hFIuPhA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r2YTKtJhJvLcop1sTtUvceCp.png?f=user_large

• Simply1337
[...]

Dit is een uitkomst die nog beter is voor de Pro rijders dan de eerdere inschattingen.
VW communiceert 5-80% en geen 10-80%.

10-80% is 1 minuut trager dan een kia ev6/ioniq 5 op een 400v lader (150/175kw).

• FlowDesign
Simply1337 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:36:
[...]
10-80% is 1 minuut trager dan een kia ev6/ioniq 5 op een 400v lader (150/175kw).
Bijna elke snellader die je tegenkomt kan gewoon tot 900 à 1000 Volt leveren, dus in de praktijk zal het verschil met de Kia/Hyundai een stuk groter zijn.

• FlowDesign
turkeyhakan schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:49:
[...]

Ik heb nog niet eerder een ID.3 gereden, maar goed om te horen!

Ik stond gisteren naast een Enyaq bij het stoplicht. Allebei vol gas. Noch ik haalde de Enyaq in, noch de Enyaq mijn ID.4. Grappig :-)
Een ID3 met dezelfde motor vind ik duidelijk merkbaar sneller. Komt puur door het lagere gewicht.

• Simply1337
FlowDesign schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:46:
[...]

Bijna elke snellader die je tegenkomt kan gewoon tot 900 à 1000 Volt leveren, dus in de praktijk zal het verschil met de Kia/Hyundai een stuk groter zijn.
nederlandse shell recharge, BP Pulse, TotalEV en sommige allego's /fastned [vooral in het noorden] en alle tesla sucs [v2, v3 werkt niet] zijn 400v.. oke v2's zijn 480v >:)

zijn er meer dan je denkt.

Als je raced van ionity naar ionity dan ja. Duitsland heeft ook meer dan genoeg 300kw laders (enbw/aral), maar daarbuiten? verkijk je hoe weinig 800v (300kw+ laders) er zijn.

• FlowDesign
Simply1337 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:08:
[...]

nederlandse shell recharge, BP Pulse, TotalEV en sommige allego's /fastned [vooral in het noorden] en alle tesla sucs [v2, v3 werkt niet] zijn 400v >:)

zijn er meer dan je denkt.

Als je raced van ionity naar ionity dan ja. Duitsland heeft ook meer dan genoeg 300kw laders (enbw/aral), maar daarbuiten? verkijk je hoe weinig 800v (300kw+ laders) er zijn.
Vrijwel alle ABB, Tritium en Hypercharger modellen kunnen meer dan 800V leveren. Alleen die oudere meuk van Efacec die Allego heeft gebruikt gaat niet zo hoog.

En als er voldoende 800V laders beschikbaar zijn, plan je je route toch gewoon dusdanig?

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
KRLA schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:30:
mooie Cupra born meegekregen (na op voorhand reeds duidelijk te maken dat ik geen ICE vervangwagen wou)

einde dag 3: update lukt nog steeds niet en auto rijdt niet, we wachten op antwoord van hoofdkantoor. Je mag de vervangwagen houden zolang nodig is. Het is niet de eerste update die we uitvoeren maar wel de eerste iD.4.
Nu dag 4 ...

[Afbeelding]
Ook geen straf om in die cupra te rijden, denk ik?

• Simply1337
FlowDesign schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:23:
[...]

Vrijwel alle ABB, Tritium en Hypercharger modellen kunnen meer dan 800V leveren. Alleen die oudere meuk van Efacec die Allego heeft gebruikt gaat niet zo hoog.

En als er voldoende 800V laders beschikbaar zijn, plan je je route toch gewoon dusdanig?
kunnen is de keywoord. Niet elk lader KAN 300+ kW leveren. meeste zijn gewoon gelimiteerd tot 150-175 kw want de backend kan het niet ;)

een 800v laadt met 130~145kw bij een 150kw lader en dat gaat wel door tot 80%

• FlowDesign
Simply1337 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:48:
[...]

kunnen is de keywoord. Niet elk lader KAN 300+ kW leveren. meeste zijn gewoon gelimiteerd tot 150-175 kw
Je hoeft mij vrij weinig uit te leggen over wat laders wel en niet kunnen hoor, ik heb die dingen aangeschaft voor elektrische trucks en daar ging een heel marktonderzoek aan vooraf ;)

Ik zie anders echt meer dan genoeg 300+ kW laders, maar misschien kom jij op plekken in het land waar ik nooit kom en waar dat niet zo is, dat kan natuurlijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door FlowDesign op 01-09-2022 15:29 ]

• KRLA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-08-2025
DevonS schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:31:
[...]

Ook geen straf om in die cupra te rijden, denk ik?
Mist enkel lane assist en is kleinere batterij dus niet ideaal voor lange afstanden (toont ongeveer 350km bij 100%).
Verder leuke wagen, ben mss al iets te oud voor zo een flitse body kit

Grootste blunder bij born is de haptic toetsten op het stuur, je moet ze strelen om volume of snelheid aan te passen.
Snelheid is dan ook enkel naar volgende 10-tal, set en reset dienen dan weer om snelheid met 1 km/u aan te passen. Heeft even geduurd voor ik dat gevonden had.

• Simply1337
FlowDesign schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:27:
[...]

Je hoeft mij vrij weinig uit te leggen over wat laders wel en niet kunnen hoor, ik heb die dingen aangeschaft voor elektrische trucks en daar ging een heel marktonderzoek aan vooraf ;)

Ik zie anders echt meer dan genoeg 300+ kW laders, maar misschien kom jij op plekken in het land waar ik nooit kom en waar dat niet zo is, dat kan natuurlijk :)
gelukkig dat we fastned in ons land hebben :D

• turkeyhakan
Md87 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:00:
[...]

Heeft geholpen! Dank je!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Vandaag 2.4 update van id.4 first bij wittebrug voorschoten. Bij wegbrengen al door ze aangegeven dat het niet altijd dezelfde dag lukt. 16 uur gebeld dat hij klaar was en gewassen (buitenkant). Zeer duidelijk verschil in snelheid menu bediening. Op naar 3.0

• FlowDesign
KRLA schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:23:
[...] is kleinere batterij dus niet ideaal voor lange afstanden (toont ongeveer 350km bij 100%).
Ben toch prima in de winter in Oostenrijk aangekomen met m'n 58 kWh ID3, is goed te doen hoor.
En aangezien de 77 kWh ID4/5/Enyaq een hoger verbruik hebben, scheelt het allemaal niet zo heel veel tijd op een lange afstand.

• Ultraman
  • Laatst online: 14-01 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wilde net hetzelfde zeggen. Ben laatst nog prima een heel eind Duitsland in gedoken met de 3er. Na 250 km rijden ben ik wel toe aan een plaspauze. :D
Meer accucapaciteit is wel handig hoor, zeker wanneer je ergens gaat waar de palen een stuk dunner gezaaid zijn. Maar tot nu toe heb ik het zelf nog nooit gemist. ID4 zal door het iets hogere verbruik er meer baat bij hebben dan de 3.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-01 12:18
KRLA schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:23:
[...]

Snelheid is dan ook enkel naar volgende 10-tal, set en reset dienen dan weer om snelheid met 1 km/u aan te passen. Heeft even geduurd voor ik dat gevonden had.
Zo werkte het op de Polo geloof ik ook. In de ID.3 is het tot op de dag van vandaag maar gissen wat +1 en +10 is (oke, en ik ben ook te laks om het op te zoeken)

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
JB076 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:45:
[...]

Zo werkte het op de Polo geloof ik ook. In de ID.3 is het tot op de dag van vandaag maar gissen wat +1 en +10 is (oke, en ik ben ook te laks om het op te zoeken)
ID.3 is zacht indrukken +/- 1km en wat harder drukken +/- 10km. Ik moest er in het begin heel erg aan wennen en ik had bijna altijd een 10km verhoging/verlaging. Inmiddels lukt dat wel goed. Ideaal vind ik het nog steeds niet. Geef mij maar gewone knoppen.

---
Gezien de stijging van de laadtarieven overal heb ik We Charge Go net genomen voor 12 maanden. Ben ik in ieder geval zeker van enigszins normale tarieven het komende jaar. Tenminste....voor zover ik begrijp liggen de prijzen vast voor de duur van het abonnement.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sixxopwq7ObJuZSIIEggrvvkRI8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UyEyCrhYAGiNU18WxpLbPXjY.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door RaymondD op 01-09-2022 22:15 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• DonJunior
JB076 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:45:
[...]

Zacht drukken voor +1.
Hard drukken voor +10 of
Omhoog Swipen voor +10
Omlaag Swipen voor -10

Begin inderdaad even wennen zoals @RaymondD zegt, nu voornamelijk alles met swipe acties.
Ook voor volume harder/zachter.

Initiële snelheid instellen doe ik met de voet, als in, ik rijd zelf naar de gewenste snelheid en zet ACC dan vast via het stuur. Wil ik 5 km sneller, dan pas ik dat aan door het acceleratiepedaal te gebruiken en dan weer ACC vast te zetten zodra ik op de gewenste snelheid rijd.
Langzamer? Dan zet ik ACC tijdelijk uit tot ik de gewenste lagere snelheid heb bereikt.

*sowieso

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
DonJunior schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:01:
[...]

Zacht drukken voor +1.
Hard drukken voor +10 of
Omhoog Swipen voor +10
Omlaag Swipen voor -10
Als het je lukt om precies de juiste druk te vinden, kun je ook de +/-1 stand vasthouden en dan loopt hij langzaam op of af. Of dat met de +/-10 ook werkt weet ik niet, dat heb ik niet geprobeerd.

Op zich logisch, maar voor mij was het in ieder geval nieuw.

Helaas ben ik er nog steeds niet aan gewend, en heb ik nog te vaak een +/-10 te pakken in plaats van +/-1.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• DonJunior
Mitchell2.24v schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:18:
[...]

..
Helaas ben ik er nog steeds niet aan gewend, en heb ik nog te vaak een +/-10 te pakken in plaats van +/-1.
Hier hetzelfde hoor. Daarom vooral met de voeten doseren en vervolgens vastleggen via het stuur.

*sowieso

• FlowDesign
[...]

Als het je lukt om precies de juiste druk te vinden, kun je ook de +/-1 stand vasthouden en dan loopt hij langzaam op of af. Of dat met de +/-10 ook werkt weet ik niet, dat heb ik niet geprobeerd.

Ik moest er in het begin ook aan wennen, maar na een poosje wel aan gewend. Gaat bij mij zelden fout :)

• ZeroNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 20:18
RaymondD schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:02:
[...]

Gezien de stijging van de laadtarieven overal heb ik We Charge Go net genomen voor 12 maanden. Ben ik in ieder geval zeker van enigszins normale tarieven het komende jaar. Tenminste....voor zover ik begrijp liggen de prijzen vast voor de duur van het abonnement.

[Afbeelding]
Ik kan niet goed terugvinden of de tarieven vast staan voor de duur van het abonnement...

[ Voor 16% gewijzigd door ZeroNL op 02-09-2022 10:56 . Reden: Quote aanpassing ]

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:07

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

[...]

Het is hetzelfde als een vrouw, je moet er aan wennen. :X

• FlowDesign
niki_lauda schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:27:
[...]

Het is hetzelfde als een vrouw, je moet er aan wennen. :X
Je hoeft jezelf er niet toe te dwingen, als je liever een man wil is dat ook prima hoor :+

• DonJunior
@FlowDesign haha het is vrijdag zeker ;)

*sowieso

• Mustang24
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-01 05:52
ZeroNL schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:56:
[...]

Ik kan niet goed terugvinden of de tarieven vast staan voor de duur van het abonnement...
Hier ben ik ook wel benieuwd anders ga ik dat ook afsluiten

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

KRLA schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:30:

Nu dag 4 ...

[Afbeelding]
Vorige week was mijn ID.4 probleemloos naar 2.4, ik kon maar kort genieten van de gloednieuwe Born. Pech dus..

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
DarkShadow schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:55:
Zijn er hier al mensen die de BuZz besteld hebben? Ik heb hem bekeken in het echt, ben super enthousiast,
Maar heb wel een 6 of 7 zitten nodig. Dus moet nog iets langer wachten. Wel jammer dat die optie niet in de standaard versie komt, zou makkelijk moeten kunnen met de ruimte achterin.
Wilde het wel doen, was enthousiast, maar vond het uiteindelijk te duur en te saai vergeleken met de proto. Daarnaast werd ik een beetje onpasselijk van de manier waarop ie aangeprezen werd, veel “gevoel” en andere vage dingen alsof het al een icoon is voordat het publiek het als een icoon heeft bestempeld. Daarnaast werd er tijdens een presentatie expliciet vermeld dat seba subsidie mogelijk was , ook voor de niet-cargo versie. Bij navraag bij vw wisten ze niet waar ik het over had.
Al met al een hoog koper-voor-gek-verslijten gehalte. Dus heb ik een Hyundai Ioniq 5 besteld die € 20.000 goedkoper is en ook een mooie klus en vakantie auto is en 2x zo snel laadt.
Sorry voor de negativiteit, heb nu een egolf en ben daar super tevreden mee, daarvoor een golf plus, daarvoor een lupo. Allemaal fantastische auto’s.
VW heeft niet veel ballen getoond bij de buzz vind ik.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gisteravond reed ik met een vriend heen en weer naar de lokale McDonalds, kreeg ik halverwege de rit deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhZ_iiHR3UuTtgImWUvfd4egEkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUD3X3zQyndlDpWRCJdsAcqE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2mzSLBv5u6DkocADHH-nIZ8G9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSCMrblKPM8sMeV6zjp6ptD5.jpg?f=fotoalbum_large

Qua verlichting merkte ik weinig. Eenmaal thuis werkte de comfortverlichting niet (lichten bleven niet x sec aan na het uitstappen, spiegelverlichting werkte niet, bij ontgrendelen gingen de lichten/spiegelverlichting ook niet meer aan). Heb t maar even gelaten, benieuwd of het nu weg is.

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:13
Is er toevallig iets aangepast in het eco-profiel met de 2.4 update. In het verleden kon ik de ACC boven de 130 instellen maar gisteravond lukte dat dus totaal niet in de eco modus. Ook accelereren boven de 130 ging alleen als ik de kick-down op het pedaal gebruikte.
In alle andere standen kon ik wel boven de 130 komen met acc

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Volgens mij kon de ECO modus al nooit boven de 90km/u uitkomen? Of ben ik in de war met die van de e-Golf?

• DonJunior
tiguan schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:20:
Volgens mij kon de ECO modus al nooit boven de 90km/u uitkomen? Of ben ik in de war met die van de e-Golf?
Dat denk ik.. ik hebop vakantie alleen maar i de ECO stand gereden en absoluut wel boven de 90 gereden ;)

*sowieso

• DonJunior
@Exorcist Bij toeval al een 2.4 update gehad? Met nieuwe accu dus. Zo niet is de kans groot dat je 12v accu kuren begint te vertonen. Dit vind ik echt zo'n melding die daar op duidt.

*sowieso

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonJunior schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:50:
@Exorcist Bij toeval al een 2.4 update gehad? Met nieuwe accu dus. Zo niet is de kans groot dat je 12v accu kuren begint te vertonen. Dit vind ik echt zo'n melding die daar op duidt.
Kan, maar hoeft niet. Kunt de spanning even meten voor de zekerheid. Ik heb in de afgelopen twee jaar die melding één keer gezien. Eerstvolgende start niet en sindsdien nooit meer. Rondom verlichting heb ik over diezelfde periode twee of drie gehad dat een knipperlicht het plots niet deed, meestal linksachter. Uit->Aan, doet het weer.
Inmiddels al tijden niet meer gezien.
Vaelin schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:19:
Is er toevallig iets aangepast in het eco-profiel met de 2.4 update. In het verleden kon ik de ACC boven de 130 instellen maar gisteravond lukte dat dus totaal niet in de eco modus. Ook accelereren boven de 130 ging alleen als ik de kick-down op het pedaal gebruikte.
Ik rijd (ID.3, software "2.4") in Individual Mode met alles op Comfort en enkel de ACC op Eco. Die heeft geen enkele moeite om de 135 km/h te cruisen. De Eco stand van de ACC heeft, voor zover ik weet, effect op de mate van acceleratie en deceleratie en de afstand die bewaard wordt tov de voorganger. Misschien dat wanneer je echt de volle Eco stand kiest dat er ook een snelheidsbeperking wordt toegevoegd, maar ACC is de oorzaak er zeker niet van.

• TWFpa2Vs
Misschien dat het bij 2.4 hoort maar met 3.0 kan je gewoon 130 op acc in eco modus. Rij altijd in eco stand.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DonJunior schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:50:
Nog niet, had al ook al zo'n vermoeden ja. Zal 't 's nagaan na de race en anders morgen maar even gaan rondbellen :)

• Vaelin
Ultraman schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:18:
[...]

Ik rijd (ID.3, software "2.4") in Individual Mode met alles op Comfort en enkel de ACC op Eco. Die heeft geen enkele moeite om de 135 km/h te cruisen. De Eco stand van de ACC heeft, voor zover ik weet, effect op de mate van acceleratie en deceleratie en de afstand die bewaard wordt tov de voorganger. Misschien dat wanneer je echt de volle Eco stand kiest dat er ook een snelheidsbeperking wordt toegevoegd, maar ACC is de oorzaak er zeker niet van.
Het vreemde is dus ook dat ik voorheen altijd in de eco stand de ACC op 135 kon zetten maar nu weigerde hij gewoon om daar boven te zitten, zelfs wanneer ik harder ging en op SET drukte ging hij op 130.

Ik zal morgen wanneer ik naar kantoor ga wel even kijken of hij in de eco weer boven de 130 ingesteld kan worden.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:24
[...]

[Afbeelding]
Nee dus... heb hetzelfde abonnement, echter dan van Skoda, maar ook via Elli.
Heb tussentijds de prijzen al licht zien stijgen voor AC en DC. Zit met 0,37 en 0,47 overigens nog steeds iets lager dan jij, maar het was 0,35 tot ca. 1 maand geleden.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vaelin schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:36:
[...]

Het vreemde is dus ook dat ik voorheen altijd in de eco stand de ACC op 135 kon zetten maar nu weigerde hij gewoon om daar boven te zitten, zelfs wanneer ik harder ging en op SET drukte ging hij op 130.

Ik zal morgen wanneer ik naar kantoor ga wel even kijken of hij in de eco weer boven de 130 ingesteld kan worden.
130 km/h op de cruise heb ik zeker recent nog in Duitsland gedaan. En die 135 km/h is iets wat ik vrij typisch doe... Ik kan mij geen opvallende zaken herinneren van die rit. Vandaar dat ik van mening ben dat 135 prima ging. Maar ik ben nu aan het overwegen om even in de auto te stappen en het meteen te proberen. Woon toch bekant langs de snelweg...

[Update]
Ritje gedaan. Zoals verwacht. 135 km/h cruise doet het prima. Zowel via SET er direct in klikken als ophogen vanaf een lagere snelheid. Individual Mode, alles op Comfort enkel ACC op Eco.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 04-09-2022 21:48 ]

• Vaelin
Ultraman schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:26:
[...]

130 km/h op de cruise heb ik zeker recent nog in Duitsland gedaan. En die 135 km/h is iets wat ik vrij typisch doe... Ik kan mij geen opvallende zaken herinneren van die rit. Vandaar dat ik van mening ben dat 135 prima ging. Maar ik ben nu aan het overwegen om even in de auto te stappen en het meteen te proberen. Woon toch bekant langs de snelweg...

[Update]
Ritje gedaan. Zoals verwacht. 135 km/h cruise doet het prima. Zowel via SET er direct in klikken als ophogen vanaf een lagere snelheid. Individual Mode, alles op Comfort enkel ACC op Eco.
Ik ga morgen even beiden proberen, eco stand en individual mode. Kan zijn dat dit natuurlijk een bug was, sprak een collega van mij en die had hetzelfde maar dan met 100. Na een herstart was het bij hem blijkbaar verholpen.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:51:
[...]

Nog niet, had al ook al zo'n vermoeden ja. Zal 't 's nagaan na de race en anders morgen maar even gaan rondbellen :)
Die verlichtingsstoring heb ik paar weken geleden ook gehad, nog voor de 2.4 update, id.3 Contact verbreken, uitstappen/instappen en melding daarna niet meer teruggezien.

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
Vaelin schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:19:
Dit heb ik ook een aantal keer gehad. Was bij mij tijdens een volgende rit ook weer weg en ik heb niet kunnen ontdekken wat nu de oorzaak was.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:57
---
Wat toevallig, ik heb ook mijn We Charge Plus abo verlengt; loopt af per midden september. Ook al gebruik ik m weinig - heb van de gratis promotie nog € 200,- over - zijn de prijzen zodanig laag dat het nog steeds gunstig was tov anderen abo's (bv Tesla of FastNed) daar ik met korte vakanties vaak door Duitsland rij maar ook elders wordt de het prima ondersteund.

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-12-2025
Vaelin schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:36:
[...]

Op 3.0 kan je in eco-stand maar tot 130km/h ACC, ook het gaspedaal is gelimiteerd tot 130km/h tenzij je doordrukt

• Vaelin
Het antwoord is gevonden.

In de oorspronkelijke eco stand kan je inderdaad maar 130km/h, wanneer je het via een eigen profiel doet kan je wel boven de 130km/h. Wanneer je de auto uitzet in eco blijft hij in eco staan maar gaat hij op comfort zonder dat dit zichtbaar is, wanneer je tijdens het rijden weer eco aanzet ben je dus gelimiteerd (iets wat ik nog nooit eerder had gedaan)
Pagina: 1 ... 222 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.