Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 223 ... 391 Laatste
Acties:

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ja rune schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:04:
[...]

Hier hetzelfde probleem, betreft een Galaxy S20 en ID. 3 First. Volgens mij hebben auto en telefoon volledige toegang tot elkaar. In de telefoon staat de standaard USB-configuratie op 'Bestanden ovezetten'. Opladen via de voorste USB-poorten valt telkens na ongeveer 30 seconden uit. Iemand nog een ander idee?
een issue wat hier op lijkt icm een ID.4 en Oneplus 8 met Android 12. Soms, en dus niet altijd, 'klappert' het laden bij mij op beide voorste poorten, op de achterste twee poorten heb ik dit issue niet. Aangezien in wireless Android Auto gebruik koppel ik de telefoon nu maar aan de achterste poorten omdat je anders de hele een laden gestart/gestopt melding krijgt... Met Android 11 had ik er ook wel eens last van maar veel minder. Heb al diverse kabels geprobeerd maar ziet er uit als een software ding in de telefoon of auto of een combi.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

aardbeix15 schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:54:
[...]

een issue wat hier op lijkt icm een ID.4 en Oneplus 8 met Android 12. Soms, en dus niet altijd, 'klappert' het laden bij mij op beide voorste poorten, op de achterste twee poorten heb ik dit issue niet. Aangezien in wireless Android Auto gebruik koppel ik de telefoon nu maar aan de achterste poorten omdat je anders de hele een laden gestart/gestopt melding krijgt... Met Android 11 had ik er ook wel eens last van maar veel minder. Heb al diverse kabels geprobeerd maar ziet er uit als een software ding in de telefoon of auto of een combi.
Ahh, dat heb ik ook sinds de 2.4 update (heb android 12). Ik ga de achterste poorten gebruiken.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-01 15:58
aardbeix15 schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:54:
[...]

Probleem met draadloos AA is dat de telefoon veel te warm wordt .. elke telefoon heeft een hitte overbeveiliging ingebouwd en die controleert als eerste of je aan het laden bent. Zo ja dan pauseert de telefoon (dus niet de auto) het laden om af te kunnen koelen.
Waarschijnlijk zit je dan net rond je thermo threshold waardoor de telefoon start met laden en direct weer stopt met laden (of zoals jij het mooi omschrijft: klappert)
Ik had hier zelf ook veel last van en uiteindelijk toch overgestapt naar bedraad Android Auto.
Dan laadt de telefoon ook netjes bij in plaats van maar half.

Mede ook omdat ik het loei irritant vond dat Android Auto geactiveerd werd als ik de auto stond te poetsen. Dus werd mijn telefoon loei heet in mijn broekzak terwijl ik niet eens in de auto zat maar de auto aan het wassen was. Een aantal keer gehad.. toen was ik wel klaar met dat draadloze gezeik.
Gewoon instappen, kabel inpluggen en direct stabiele verbinding plus netjes bijladen.
(Samsung S9.. ja ja .. ik weet.. oud beestje.. maar hij doet het nog zo goed dat ik het zonde vind om hem te vervangen)

*sowieso

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025

NWA

Hieronder een uitgebreide inkijk in de assemblage van de ID.4 in Amerika en Duitsland.

Ik vond het wel een interessant beeld geven van de manier waarop de auto in elkaar zit en hoe eigenlijk best veel in elkaar geklikt wordt. Misschien ook nog wel handig voor de thuisklussers onder jullie, misschien is net in beeld hoe een onderdeel in elkaar gezet wordt.

Verder wel interessant dat er op de Amerikaanse lijn veel meer mensen betrokken lijken te zijn bij de bouw. Al denk ik dat de vele "hesjes" er voor de kwaliteitscontrole zijn en dat dit misschien maar een tijdelijke situatie is. Ze bouwen immers nog niet zo lang de ID.4 in Chattanooga.

• FlowDesign
  • Laatst online: 00:31
Update van de garage:

Goedemiddag, het regelapparaat is inmiddels uitgeleverd en gemonteerd. Helaas functioneert het systeem nog steeds niet naar behoren na vervanging van regelapparaat. Wij hebben een nieuwe melding gemaakt richting fabriek en hopen z.s.m. verdere stappen te kunnen ondernemen. Zodra wij meer informatie hebben zullen wij u op de hoogte houden.

Dus ze hebben nu 2 x de ICAS1 en 1 x het motorregelapparaat vervangen en het lukt ze nog steeds niet om de 2.4 update erop te krijgen. Terug naar 2.3 was schijnbaar ook geen optie, maar ik begin onderhand er naar te neigen om te zeggen dat ze mijn auto maar terug moeten kopen voor een mooi bedrag en dan lekker hun tijd nemen bij de fabriek in Zwickau om het zelf op te lossen. Of de auto omruilen voor een andere ID3.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• DonJunior
@FlowDesign Huh? Maar je hebt je Mustang toch ook al? Je wacht nu eigenlijk alleen op die update om daarna je ID.3 te kunnen verkopen? Begrijp ik dat goed?

*sowieso

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32

Termy

valt er nog wat te fragge?

FlowDesign schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:08:
Update van de garage:

Goedemiddag, het regelapparaat is inmiddels uitgeleverd en gemonteerd. Helaas functioneert het systeem nog steeds niet naar behoren na vervanging van regelapparaat. Wij hebben een nieuwe melding gemaakt richting fabriek en hopen z.s.m. verdere stappen te kunnen ondernemen. Zodra wij meer informatie hebben zullen wij u op de hoogte houden.

Dus ze hebben nu 2 x de ICAS1 en 1 x het motorregelapparaat vervangen en het lukt ze nog steeds niet om de 2.4 update erop te krijgen. Terug naar 2.3 was schijnbaar ook geen optie, maar ik begin onderhand er naar te neigen om te zeggen dat ze mijn auto maar terug moeten kopen voor een mooi bedrag en dan lekker hun tijd nemen bij de fabriek in Zwickau om het zelf op te lossen. Of de auto omruilen voor een andere ID3.
:X

Ik ga maar weer eens vragen naar een update over onze ID3..

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• FlowDesign
DonJunior schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:12:
@FlowDesign Huh? Maar je hebt je Mustang toch ook al? Je wacht nu eigenlijk alleen op die update om daarna je ID.3 te kunnen verkopen? Begrijp ik dat goed?
Exact. Ik kan m'n auto niet verkopen zolang de update er niet opstaat.

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-01 16:09
DonJunior schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:02:
[...]

Was jij opgeroepen? Als je een beetje dit topic in de gaten had gehouden dan had ik wel 2x nagedacht of ik mijn auto een update zou geven nét voor de vakantietrip.

Ik wacht juist tot ik echt zelf opgeroepen wordt.. mijn vakantie is zelfs al voorbij maar toch ben ik er nog huiverig voor als ik al de berichten hier lees. Natuurlijk gaan er enkele wel goed.. maar als ik hoor dat sommige auto's al meer dan 5 weken bij de dealer staan. Dan pas ik liever nog even.
Inmiddels heb ik een weekje vakantie met de leenauto gehad (Seat Leon Sportstourer) en is de garage coulant geweest. ID.3 inmiddels terug met update 2.4 :)

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 11:16
Ik kreeg vanochtend een Golf mee en heb die gelukkig vlak voor vijven weer kunnen inruilen voor m'n ID.3 met 2.4 erop.

Wat een gedoe, zo'n handbak. 8)

"Volg het eco-schakeladvies op aub." 4️⃣▶6️⃣ Ik was altijd al wel van Het Nieuwe Rijden, maar 70 in z'n 6 was nieuw voor me, en dan ook nog op 2 vd. 4 cylinders. :)

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 22:26

delorean7

Let's take the Aston toni

Vandaag update laten uitvoeren op de 1st Max ID4. Auto net zo smerig terug als heen (oh well), maar gelukkig wel een functionele auot terug.

Heel fijn dat ik een andere ID4 als vervangend vervoer mee kreeg, top!

Overigens vind ik mijn touch screen net zo haperig na als voor de update. En nu ik de vervangende ID4 even heb mogen meemaken: dat touch screen werkt veel soepeler dan die op mijn auto. Ook had ik het idee dat ik technisch echt met een ander scherm van doen had.

Met name bijv het radio zender overzicht, daar kan ik op mijn auto echt niet soepel heen en weer door scrollen - het blijft af en toe horten/stoten.

Misschien toch nog een keer over beginnen dan…

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
delorean7 schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:44:
Vandaag update laten uitvoeren op de 1st Max ID4. Auto net zo smerig terug als heen (oh well), maar gelukkig wel een functionele auot terug.

Heel fijn dat ik een andere ID4 als vervangend vervoer mee kreeg, top!

Overigens vind ik mijn touch screen net zo haperig na als voor de update. En nu ik de vervangende ID4 even heb mogen meemaken: dat touch screen werkt veel soepeler dan die op mijn auto. Ook had ik het idee dat ik technisch echt met een ander scherm van doen had.

Met name bijv het radio zender overzicht, daar kan ik op mijn auto echt niet soepel heen en weer door scrollen - het blijft af en toe horten/stoten.

Misschien toch nog een keer over beginnen dan…
Wellicht had die auto al 3.x software? Dat schijnt wel weer een stap vooruit te zijn in snelheid en soepelheid van het infotainment systeem.

Ben benieuwd wanneer die OTA start voor de auto’s die 2.4 in de werkplaats gekregen hebben. In Duitsland lijkt de uitrol langzaam maar zeker echt te starten nu.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vaelin schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:19:
Het antwoord is gevonden.

In de oorspronkelijke eco stand kan je inderdaad maar 130km/h, wanneer je het via een eigen profiel doet kan je wel boven de 130km/h. Wanneer je de auto uitzet in eco blijft hij in eco staan maar gaat hij op comfort zonder dat dit zichtbaar is, wanneer je tijdens het rijden weer eco aanzet ben je dus gelimiteerd (iets wat ik nog nooit eerder had gedaan)
Ik vind de top van 167 KM/h al een ECO stand maar dat zal aan mij liggen :P

• delorean7

delorean7

ik222 schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:58:
[...]

Wellicht had die auto al 3.x software? Dat schijnt wel weer een stap vooruit te zijn in snelheid en soepelheid van het infotainment systeem.

Ben benieuwd wanneer die OTA start voor de auto’s die 2.4 in de werkplaats gekregen hebben. In Duitsland lijkt de uitrol langzaam maar zeker echt te starten nu.
Helaas 2.3 op die auto (met evt ook de 2.4 daar niet zo heel goed naar gekeken)

• Zornar
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-01-2025
Zo te zien is het leenauto aanbod behoorlijk verschillend. Gisteren had ik de ID.3 auto bij van den Brug in Heerenveen gebracht. Ik kreeg de meest kale Volkswagen UP die je kan verzinnen.

Ze vroegen bij mij ook of hij gewassen mocht worden, maar bij het ophalen was hij nog net zo smerig als daarvoor :P Overigens wel leuk om het contrast in vermogen weer te merken op de snelweg tussen een 65PK up en een 204PK ID.3. Het gemak met inhalen is toch wel iets waar je aan gewend raakt.

Maar ik ben allang blij dat ze me om 16:00 een belletje gaven dat hij opgehaald kon worden, en dat hij niet gebricked was. Toch even spannend vanwege de exotische verhalen hier.

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 15:25

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

YouTube: Volkswagen ID. Software 3.1 Review. The new software for the ID models

in dit filmpje wordt aan het einde aangegeven dat je Travel Assist naderhand kan kopen via de VW Webshop, ben benieuwd

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01 11:22
Sinds de 2.4 update (afgelopen woensdag/donderdag) werkt het zonnescherm in het dak niet meer. Wellicht toeval?

Manueel, met de slider bij de verlichting gaat het in stootjes van 0,5cm.
Via menu > wagen > interieur wrkt het helemaal niet...

Herkenbaar?

• FlowDesign
KingsCrown schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:23:
Sinds de 2.4 update (afgelopen woensdag/donderdag) werkt het zonnescherm in het dak niet meer. Wellicht toeval?

Manueel, met de slider bij de verlichting gaat het in stootjes van 0,5cm.
Via menu > wagen > interieur wrkt het helemaal niet...

Herkenbaar?
Zoek even in dit topic op kalibreren. Is afgelopen week nog gepost.

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:31

3_s

Ik moet zeggen, dit topic overtuigt mij niet om een ID te kopen :).

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
FlowDesign schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:08:
Update van de garage:

gewoon vragen of zwickau geen interesse heeft in de auto :+

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:36
3_s schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:42:
Je leest hier vooral de slechte verhalen denk ik. Neemt niet weg dat er inderdaad een hoop dingen niet goed zijn aan de ID serie maar misschien geeft het een verkeerd beeld.

Update 2.4 ging bij mij vlekkeloos en was binnen 6 uur klaar. Mensen kijken me altijd raar aan als ik zeg dat ik liever in de ID.4 rijd dan in de Tesla M3 maar het is toch echt zo. Ik dacht dat het daar wel allemaal goed op orde was maar ook daar kwamen een paar minder leuke verrassingen om de hoek kijken :).

De Buzz is een gokje, ook weer het eerste model uit een nieuwe serie, net als ik met de ID.4 had eind 2020.

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:24
Electromonkey schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:11:
[...]

Je leest hier vooral de slechte verhalen denk ik. Neemt niet weg dat er inderdaad een hoop dingen niet goed zijn aan de ID serie maar misschien geeft het een verkeerd beeld.

Update 2.4 ging bij mij vlekkeloos en was binnen 6 uur klaar. Mensen kijken me altijd raar aan als ik zeg dat ik liever in de ID.4 rijd dan in de Tesla M3 maar het is toch echt zo. Ik dacht dat het daar wel allemaal goed op orde was maar ook daar kwamen een paar minder leuke verrassingen om de hoek kijken :).

De Buzz is een gokje, ook weer het eerste model uit een nieuwe serie, net als ik met de ID.4 had eind 2020.
Precies dat. Gisteren op BNR een heel stuk over Tesla dat er heel veel rijders ontevreden zijn over de kwaliteit van de auto’s en de dienstverlening. Desondanks rijden Tesla’s erg goed maar dat doet mijn ID3 ook. Een hele fijne auto vinden wij (ben hem erg vaak kwijt aan m’n vriendin 😅).

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2025
Tevreden ID.4 rijder meld zich :)

• DonJunior
Ik zou ook echt geen ID.3 kopen. Ik lease er nu een en vind het een bijzonder fijne auto. Maar als ik zie hoe sommige VW dealers met hun klanten omgaat (ná aanschaf van een gloednieuwe ID.x auto) dan zou ik daar ver van weg blijven. Service vind ik als koper toch wel belangrijker dan als lease-klant.

Maar dat is mijn persoonlijke mening. Prima voor in de lease, daarna mogen ze hem terug.

*sowieso

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2025
DonJunior schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:50:
[...]

Ik zou ook echt geen ID.3 kopen. Ik lease er nu een en vind het een bijzonder fijne auto. Maar als ik zie hoe sommige VW dealers met hun klanten omgaat (ná aanschaf van een gloednieuwe ID.x auto) dan zou ik daar ver van weg blijven. Service vind ik als koper toch wel belangrijker dan als lease-klant.

Maar dat is mijn persoonlijke mening. Prima voor in de lease, daarna mogen ze hem terug.
Dit is merk onafhankelijk en ligt echt aan de partij erachter. Broekhuis in Alkmaar (Seat / VW) heb ik nooit iets te klagen over gehad, Ton van Kuyk (Volvo) ook niet. Maar Jaguar in Purmerend is bijvoorbeeld weer om te huilen.

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-12-2025
Hansoverdiep schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:14:

in dit filmpje wordt aan het einde aangegeven dat je Travel Assist naderhand kan kopen via de VW Webshop, ben benieuwd
Dat zou leuk zij, het is de enige optie die ik mis op mn wagen (was een stockwagen met het normale assist pack.
Wel benieuwd wat het gaat kosten(als het werkt)

• DonJunior
D
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:53:
[...]

Dit is merk onafhankelijk en ligt echt aan de partij erachter. Broekhuis in Alkmaar (Seat / VW) heb ik nooit iets te klagen over gehad, Ton van Kuyk (Volvo) ook niet. Maar Jaguar in Purmerend is bijvoorbeeld weer om te huilen.
Daar zeg ik ook 'sommige dealers'. Het zou mij oprecht weerhouden om een ID.3 te kopen. Net iets teveel gedoe mee wat ze niet fatsoenlijk onder garantie willen verhelpen terwijl je dat wel zou mogen verwachten voor een dermate nieuwe (en dure) auto.

*sowieso

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-01 16:46
Id4 binnengestoken voor update, vervangwagen stond klaar maar de afspraak zelf waren ze kwijt...
Ik ben benieuwd of deze tegen deze avond klaar zal zijn.

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Md87 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:55:
[...]

Dat zou leuk zij, het is de enige optie die ik mis op mn wagen (was een stockwagen met het normale assist pack.
Wel benieuwd wat het gaat kosten(als het werkt)
Ik heb dit inderdaad ook voorbij zien komen, maar voor zover ik weet werkt dit toch alleen bij auto's die zijn uitgerust met de benodigdee sensoren, en dat zijn de 1st modellen zonder travel assist in elk geval niet. Ik denk dat dit meer toekomstgericht is, waar de auto's default met alle sensoren de fabriek uit komen rollen, en je vervolgens achteraf de opties kunt aanschaffen.

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:22
Hansoverdiep schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:14:

Volgens mij gaat dat niet werken. Heb eens gelezen dat wagens zonder TA een ander stuur hebben (welke niet kan detecteren of het stuur aangeraakt wordt of niet).

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-01 08:00
Mijn ID.3 1st Plus met alleen Lane Assist roept ook regelmatig "stuur overnemen" als 'ie vindt dat ik niet genoeg tussen de lijnen rij.

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-01 14:43
Rubenus schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:26:
[...]

Volgens mij gaat dat niet werken. Heb eens gelezen dat wagens zonder TA een ander stuur hebben (welke niet kan detecteren of het stuur aangeraakt wordt of niet).
Klopt, je kan het dan ook wel programmeren maar dan moet je elke 5 seconden aan het stuur wiebelen om het actief te houden.

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-12-2025
Ro ofzo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:22:
[...]

Ik heb dit inderdaad ook voorbij zien komen, maar voor zover ik weet werkt dit toch alleen bij auto's die zijn uitgerust met de benodigdee sensoren, en dat zijn de 1st modellen zonder travel assist in elk geval niet. Ik denk dat dit meer toekomstgericht is, waar de auto's default met alle sensoren de fabriek uit komen rollen, en je vervolgens achteraf de opties kunt aanschaffen.
Je zal al zeker de sensoren op de zijkanten nodig hebben (en die heb ik)

De opties achteraf aankopen kan belastings-technisch misschien wel interessant zijn, dan zit je met een lage cataloguswaarden koop je de opties (die nu meegerekend worden) er gewoon nadien bij

• delorean7

delorean7

Collega heeft een Enyaq en een M3 staan voor de deur - wat hem betreft geen discussie over mogelijk. Hij pakt alleen de Enyaq mee.

• FBH
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-09-2023

FBH

Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met m’n ID3 Pro S. alle mogelijke opties genomen inclusief TA, alleen geen warmtepomp. Via de dealer ook nog leer in laten zetten. Privé gekocht en privé meer dan 15.000 km gereden in 10 maanden.
Zeer tevreden over dealer Maas in Gouda. 2.4 update plus batterij wissel binnen 1 dag, als ruilauto een gloed nieuwe ID4, zonder extra kosten.
Ionity abonnement via we-Connect genomen, 9,99 EUR/maand en 30 cent per kw. Veel in buitenland gereden, kan niet goedkoper en pas 1 keer moeten wachten.
Ik kan iedereen een ID3 met grote batterij aanraden.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:12

AndereKoekoek

Ping! Pong?

2 weken geleden naar Spa gereden met 3 vrienden. Zij rijden een Tesla M3 dual motor, nieuwe BMW M2 en een Audi A3 sedan. Toen ik de ID4 bestelde deden ze er een beetje lacherig over.

Onderweg naar Spa werden ze steeds enthousiaster. Stabiele weglegging, mooie afwerking van binnen met het plus pakket. Lane assist die stabiel in het midden van de weg blijft ipv pingpongen zoals veel andere auto's. Deuren etc voelen gedegen aan itt de blikken deuren van de Tesla. Retourtje Tilburg-Spa op 1 accu met flink wat files waren ze ook over verrast.

Er waren wel wat kleine puntjes zoals het ontbreken van de lendesteun in de stoelen voor. Het grootste 'punt' was dat de wegligging/het comfort zo hoog was dat er ook wel een stukje beleving ontbrak. En ze daardoor ook moeite hadden om wakker te blijven onderweg :D

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:31

3_s

Ja, ik realiseer me wel dat je vooral de 'klagers' hoort.
Maar toch, die zijn in dit topic precies oververtegenwoordigd tegenover andere topics.

Ach ja, ik blijf lekker verder twijfelen of ik nu al een BUZZ wil reserveren, of toch nog even wacht.

• FlowDesign
Ik denk werkelijk dat met name de ID.3 eigenlijk een hele goede auto is waar vrij weinig tot niks aan kapot zal gaan, alleen bij de software update heb ik schijnbaar pech. Ik verwacht wel dat zodra 2.4 eenmaal erop staat, dat dit gedoe alleen maar problemen met OTA updates zal voorkomen.

Maar qua bouwkwaliteit is dit echt veel beter dan bijvoorbeeld een Tesla. Dat verschil merk je wel. Bovendien rijdt de ID.3 ook heel fijn. Alleen de software is bij bijvoorbeeld Ford en vooral Tesla weer veel beter.

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 06-09-2022 13:07 ]

• FlowDesign
delorean7 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:06:
[...]

Collega heeft een Enyaq en een M3 staan voor de deur - wat hem betreft geen discussie over mogelijk. Hij pakt alleen de Enyaq mee.
Als ik geen grote dingen zou hoeven te vervoeren zou ik juist vrijwel altijd de M3 pakken, maar ik houd ook nogal van sportief een bocht nemen en hard optrekken ;)

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-12-2025
Begrijp ik. Ik heb een ID.3 Plus First, geleverd jan 2021, nu reeds 52.000 probleemloze kilometers erop. Zit nog op heel oude software (2.1) die binnenkort naar 2.4 geupdate gaat worden.

Geen problemen en ook nog op eerste set banden (en eerste set winterbanden). De meeste mensen hier, zijn ondanks hun issues, toch wel blij met de auto. Hij rijdt fijn...

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

• DonJunior
[ID3b]

Zojuist de rit vanuit werk naar huis (80km) ging het multimedia systeem helemaal los. Ging de hele tijd aan en dan weer uit. Na 5x keer dacht ik, tijd voor een harde restart (aan/uit knop 10+ seconden inhouden) Maar nee hoor.. systeem bleef zichzelf herstarten. Vervolgens dacht ik 'dan maar uit'. Maar zelfs dat ging niet. Systeem gaf netjes de klok weer (standby scherm) maar vervolgens deed ie toch een herstart en bleef hij maar in een bootloop. Denk dat het systeem wel 80 keer is herstart .
Rete-irritant.

*sowieso

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Raar. Die van mij heeft dat nog nooit gedaan.
Lijkt wel een slecht/los contact?

[ Voor 53% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2022 19:48 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
“Mijn” ID3 was een ramp, maar sinds de update naar 2.4 en de accu vervangen is, rijd ik weer met plezier in de auto.

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
ID's hebben een self-healing mechanisme. Sommige storingen zijn ook plots zomaar weer verdwenen. Ik heb nooit eerder een auto gehad met die eigenschap. _/-\o_

In juni/begin juli had ik een paar keer per week random verlichtingsstoringen en 2x een storing aandrijfsysteem. De afgelopen 6 weken heb ik echt geen storing meer gezien. Ik hoop dat het zo blijft. Morgen naar de dealer voor de 2.4 update.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:01
Er post net iemand uit NL in een FB groep een aantal screenshots van zijn OTA v3.0 die vandaag bij hem aan het installeren is.
Ik voeg ze hier even ter info bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vXGTXFPAITm_nyAQNA-_KwlNRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQBbD6BA43tXWkZ3QmB2BvVr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blcKDBfaA6-4D9ezMYfd0NzIxsk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xggmIVTCiHTYuX2kPOspGJRc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPc3a4Uh6x0h13XkFo0ps9UKqGc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6HeRgarjZxkGE8sNqJfwz8R.jpg?f=fotoalbum_tile

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32

Termy

valt er nog wat te fragge?

Gevraagd hoe het zit met m'n auto en de levering van de nieuwe airbagregelaar en krijg vandaag te horen dat de "vermoedelijke" leverdatum 5 december 2022 is.. WTF

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09-2025
ja rune schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:04:
[...]

Hier hetzelfde probleem, betreft een Galaxy S20 en ID. 3 First. Volgens mij hebben auto en telefoon volledige toegang tot elkaar. In de telefoon staat de standaard USB-configuratie op 'Bestanden ovezetten'. Opladen via de voorste USB-poorten valt telkens na ongeveer 30 seconden uit. Iemand nog een ander idee?
Update: gisteren de nieuwe accu en 2.4 update bij de dealer gekregen voor mijn ID.3. Nu werkt bedraad AA en opladen wel weer gewoon op de voorste opladers (opladen weliswaar trager dan via de achterste opladers).

N.B. update bij dealer binnen 1 dag gelukt, zelfs bij afneembare trekhaak :)

[ Voor 15% gewijzigd door ja rune op 07-09-2022 07:30 ]

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-01 08:59
3_s schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:36:
Ja, ik realiseer me wel dat je vooral de 'klagers' hoort.
Maar toch, die zijn in dit topic precies oververtegenwoordigd tegenover andere topics.

Ach ja, ik blijf lekker verder twijfelen of ik nu al een BUZZ wil reserveren, of toch nog even wacht.
Zit er nog een verschil qua problemen bij de ID's als first edition en de "latere" versies ?
Zijn er mensen met een latere versie die bijvoorbeeld meer problemen hebben met de update naar 2.4 ?

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
DiGiDoG schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:51:
Er post net iemand uit NL in een FB groep een aantal screenshots van zijn OTA v3.0 die vandaag bij hem aan het installeren is.
Ik ben benieuwd of het een orginele Nederlandse auto is of een uit Duitsland geimporteerde....
Hoop dat ze echt op gaan schieten nu. :)

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• DonJunior
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
6 tot 8 uur... dat is wel heel bijzonder lang. Dat is 's avonds aanzetten en dan 's ochtends met geknepen billen hopen dat ie klaar is en alles goed is gegaan.

De vorige zou toen ook 60 minuten duren.. en was uiteindelijk twee uur bezig bij mij. Dat wordt een weekend installatie bij 3.0 dan haha
Maar goed, eerst 2.4 maar eens tegemoet zien.

*sowieso

• johanpastoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11-2025
Update 2.4 laten installeren voor mijn ID.3 bij Pon Barneveld. 08:00 geleverd, 14:00 al klaar. Rijdt verder prima, front assist was even zoek de avond erna, maar dat herstelde zich weer vanzelf de volgende dag.

Los van de auto valt het me op dat na de recente iOS update op mijn telefoon CarPlay veel trager is (iPhone XR). Spotify reageert veel trager, en google maps doet gewoon crashen. Wellicht de standaard Apple praktijk waar de telefoon update voor update afbrokkelt...

• FlowDesign
Termy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:15:
Gevraagd hoe het zit met m'n auto en de levering van de nieuwe airbagregelaar en krijg vandaag te horen dat de "vermoedelijke" leverdatum 5 december 2022 is.. WTF
Dat is helemaal bizar en eigenlijk ook gewoon onacceptabel.
Daar mag dan wel een hele fijne EV leenauto inclusief laadpas tegenover staan, op z'n minst.

• FlowDesign
spencer_830 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:38:
[...]

Zit er nog een verschil qua problemen bij de ID's als first edition en de "latere" versies ?
Zijn er mensen met een latere versie die bijvoorbeeld meer problemen hebben met de update naar 2.4 ?
Op basis van wat ik hier voorbij zie komen maakt het volgens mij niet zoveel uit. Het lijkt behoorlijk random.

Wel heb ik de indruk dat de ID3 een betrouwbaardere auto is dan de ID4, maar dat de ID3 desondanks weer vaker moeite heeft met de 2.4 update.

• FlowDesign
DonJunior schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:10:
[...]

6 tot 8 uur... dat is wel heel bijzonder lang. Dat is 's avonds aanzetten en dan 's ochtends met geknepen billen hopen dat ie klaar is en alles goed is gegaan.

De vorige zou toen ook 60 minuten duren.. en was uiteindelijk twee uur bezig bij mij. Dat wordt een weekend installatie bij 3.0 dan haha
Maar goed, eerst 2.4 maar eens tegemoet zien.
Dus niet 's avonds aanzetten als je de volgende dag vroeg weg moet ;)

• DonJunior
Ultraman schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:58:
Raar. Die van mij heeft dat nog nooit gedaan.
Lijkt wel een slecht/los contact?
Ik twijfel of het een beetje te maken zou hebben met de hitte. De auto stond de hele dag op een P+R vol in de zon. Mediascherm voelde ook echt loeiheet aan.

Maar als dat zo is dan zou dat wel vreemd zijn want afgelopen vakantie 2 weken in Italie rondgereden, en daar was het toch wel iets warmer dan hier... en daar gaf de auto geen kick. Heeft ie het echt perfect gedaan.

*sowieso

• DonJunior
FlowDesign schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:24:
[...]

Dus niet 's avonds aanzetten als je de volgende dag vroeg weg moet ;)
Ja zover was ik ook ;)

*sowieso

• RaymondD
Vanmorgen de ID.3 afgeleverd voor de 2.4 update. Cupra Born mee als vervanger. Mij viel het grotere display en het matte scherm positief op bij de Cupra Born.

• KRLA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-08-2025
KRLA schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:30:
Maandag id.4 Pro binnen gebracht voor 2.4 update.
Ging normaal een dag duren maar ze hadden toch alvast maar 2 dagen voorzien.
mooie Cupra born meegekregen (na op voorhand reeds duidelijk te maken dat ik geen ICE vervangwagen wou)

einde dag 1 : het duurt lang en het zal uitlopen tot morgen
einde dag 2 : update loopt vast en we proberen het opnieuw
einde dag 3: update lukt nog steeds niet en auto rijdt niet, we wachten op antwoord van hoofdkantoor. Je mag de vervangwagen houden zolang nodig is. Het is niet de eerste update die we uitvoeren maar wel de eerste iD.4.
Nu dag 4 ...

Waarom moet elke garage nog steeds door diezelfde leercurve gaan.

[Afbeelding]
dag 10: iD.4 staat stof te vergaren op de parking dealer, radiostilte.

Born is een zeer zuinige wagen en werkt beter dan verwacht voor lange ritten.

Born draait 3.0 maar ben niet onder de indruk, weinig zichtbare verbeteringen en nog steeds zeer traag.
Vooral issue bij het instappen dat het scherm meermaals niet werkt omdat de online/offline boodschap niet verscheen en het scherm verder niets wil doen. Na veel gedoe krijg je uiteindelijk de melding en werkt het normaal.

• maik73
KRLA schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:28:
[...]

dag 10: iD.4 staat stof te vergaren op de parking dealer, radiostilte.

Born is een zeer zuinige wagen en werkt beter dan verwacht voor lange ritten.

Born draait 3.0 maar ben niet onder de indruk, weinig zichtbare verbeteringen en nog steeds zeer traag.
Vooral issue bij het instappen dat het scherm meermaals niet werkt omdat de online/offline boodschap niet verscheen en het scherm verder niets wil doen. Na veel gedoe krijg je uiteindelijk de melding en werkt het normaal.
Is de software hetzelfde als bij 'onze' ID's? Er zal ook echt weinig veranderen in de nieuwe software. Maar toch hoop ik m snel te hebben. Gewoon om dat t kan....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• DonJunior
RaymondD schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:27:
Vanmorgen de ID.3 afgeleverd voor de 2.4 update. Cupra Born mee als vervanger. Mij viel het grotere display en het matte scherm positief op bij de Cupra Born.
Mat scherm heb ik ook op mijn ID.3.. heb ik direct op dag 1 gedaan (ivm mijn allergie voor vingerafdrukken)
Mijne heb ik van Amazon. https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

*sowieso

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb gezocht op een combinatie van warmtepomp blijft draaien, herrie, maar geen resultaat gevonden.

Mijn auto staat zo ingesteld dat ie al gaat klimatiseren als de deuren van het slot gaan. Bij heel koud/warm weer open ik wel eens de auto als ik mijn schoenen aan het aantrekken ben. Ook gaan alle deuren open als de sleutel in de buurt van de auto komt.

Vanmorgen heb ik de kinderen met de fiets naar school gebracht. En ben zo 3x met fietsen langs de auto gelopen. Deuren steeds van het slot en airco meteen aan. Prima, alles zoals ingesteld.

Nu is het echter zo dat de warmtepomp inmiddels 1,5 uur staat te draaien. Deuren zijn op slot en direct klimatiseren staat uit. Ook de auto even 3 meter achteruit en vooruit gereden. Uitgestapt, deur op slot...

Warmtepomp schakelt 1 seconde uit en begint weer te draaien.

Dit komt vaker voor en is imho alleen te verhelpen door echt een blokje om in de wijk te rijden en de auto thuis op slot te doen.
Het lijkt mij eigenlijk dat er wel een betere oplossing moet zijn 😅

Iemand dit wel eens gehad en een snellere workaround?

• KRLA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-08-2025
maik73 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:44:
[...]

Is de software hetzelfde als bij 'onze' ID's? Er zal ook echt weinig veranderen in de nieuwe software. Maar toch hoop ik m snel te hebben. Gewoon om dat t kan....
denk dat de feature set zelfde is maar ziet er grafisch net wat anders uit

beste en meest zichtbare verandering is batterij percentage dat steeds zichtbaar is.

Ik wil optie zien om
- creep uit te zetten
- alle regeneratie op gaspedaal te zetten en frictieremmen enkel via rempedaal
de enige en echte manier om met een EV te rijden.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:57
Ik overweeg een ID.3 of ID.4 te gaan leasen zakelijk, iemand ervaring met de huidige levertijden, zijn deze +- 6 maanden of wat moet ik me daarbij voorstellen?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Simply1337
aww shitttt, 3.0 beschikbaar in NL? Dan heb ik mn update dag net gemist :|

• maik73
Simply1337 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:42:
aww shitttt, 3.0 beschikbaar in NL? Dan heb ik mn update dag net gemist :|
Zou die echt maar op 1 dag aangeboden worden.... daarna weer n week wachten?

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-01 08:00
Davidas schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:40:
Ik overweeg een ID.3 of ID.4 te gaan leasen zakelijk, iemand ervaring met de huidige levertijden, zijn deze +- 6 maanden of wat moet ik me daarbij voorstellen?
Toen ik rond de afgelopen kerst informeerde had men het al over 2023. Vlak daarna werd ook nog eens de hele configurator uitgekleed. Weet niet of dat inmiddels al weer is bijgetrokken.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:42
AndereKoekoek schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:13:
Heb gezocht op een combinatie van warmtepomp blijft draaien, herrie, maar geen resultaat gevonden.

Mijn auto staat zo ingesteld dat ie al gaat klimatiseren als de deuren van het slot gaan. Bij heel koud/warm weer open ik wel eens de auto als ik mijn schoenen aan het aantrekken ben. Ook gaan alle deuren open als de sleutel in de buurt van de auto komt.

Vanmorgen heb ik de kinderen met de fiets naar school gebracht. En ben zo 3x met fietsen langs de auto gelopen. Deuren steeds van het slot en airco meteen aan. Prima, alles zoals ingesteld.

Nu is het echter zo dat de warmtepomp inmiddels 1,5 uur staat te draaien. Deuren zijn op slot en direct klimatiseren staat uit. Ook de auto even 3 meter achteruit en vooruit gereden. Uitgestapt, deur op slot...

Dit komt vaker voor en is imho alleen te verhelpen door echt een blokje om in de wijk te rijden en de auto thuis op slot te doen.

Ik heb vergelijkbaar gedrag gezien, al heb ik volgens mij geen warmtepomp. Uiteindelijk heb ik in de app de airconditioning uitgezet. Leek er bij mij op dat deze was blijven hangen nadat de auto afgesloten was.

• Simply1337
maik73 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:45:
[...]

Zou die echt maar op 1 dag aangeboden worden.... daarna weer n week wachten?
ye, belofte was elke dag, maakt niet uit.. uiteindelijk weer hetzelfde 2.3 update dag verhaal.

voor de mensen die het niet weten:
auto checkt 1x per week op de dag dat je auto voor het eerst contact heeft gemaakt met de VW server.

en tweede belofte was.. als de uitrol begint krijgen de eerste/oude vins voorrang op het nieuwe

maar dat is volgens mij ook uit het raam gegooid, want uitnodigingen zijn nooit verstuurd. Dus.. ben je geupdate naar 2,4 zit je nu een een grabbelbak voor de OTA 8)7

Alsnog.. is de vraag is het een duitse import auto of een PON auto. Mits PON dan is de update "los"

• DiGiDoG
Simply1337 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:53:
[...]
ye, belofte was elke dag, maakt niet uit.. uiteindelijk weer hetzelfde 2.3 update dag verhaal.

voor de mensen die het niet weten:
auto checkt 1x per week op de dag dat je auto voor het eerst contact heeft gemaakt met de VW server.
Wat wel een verbetering is tov vorige versie van de "update agent/service" is, dat toendertijd bij een mislukte connectie met VW servers (door wat voor reden dan ook) de auto weer een week wachtte.
Nu is het zo dat de agent/service blijft proberen tot ie contact gemaakt heeft en dan pas verschuift de schedule naar volgende week ... toch een beetje verbetering :)

Benidd ook benieuwd naar of dit een PON auto is otw een gewoon in NL gekochte auto zoals 99% hier en geen import

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-01 08:20
Mijn ID.4 is besteld in 05/2022 en levertijd is verwacht 03/2023 (BE)

• Davidas
Warpozio schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:04:
[...]

Mijn ID.4 is besteld in 05/2022 en levertijd is verwacht 03/2023 (BE)
Dankjewel, mijn huidige auto loopt 06/2023 af, zou mooi zijn als ik rond die koers mijn nieuwe mag ontvangen. Ik ga deze maand in ieder geval een en ander in gang zetten.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mijn werkgever gaat voor een collega nog een idee leasen. Ze zijn nu een voorraadmodel aan het zoeken ivm 16! maanden levertijd.

Al weet ik niet of de lease gewoon van zijn voorraadmodellen af wil of het echt 16 maanden zijn.

• Simply1337
AndereKoekoek schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:14:
[...]

Mijn werkgever gaat voor een collega nog een idee leasen. Ze zijn nu een voorraadmodel aan het zoeken ivm 16! maanden levertijd.

Al weet ik niet of de lease gewoon van zijn voorraadmodellen af wil of het echt 16 maanden zijn.
geen idee, maar 16 maanden is het niet meer.12 maanden tops en voor de id4 zal het ook rap korter worden doordat fabriek Emdem ook begint met het bouwen van ID.4 en later de ID Aero.

• Riklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
Mijn ID.4 bestel 06/21. Verwachte (?) levertijd nu 11/22. Ik denk dat je toch wat geduld moet hebben dus. :?

• FlowDesign
AndereKoekoek schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:13:

Is niet persé de warmtepomp, maar gewoon airco die aan blijft.
Heb het met de Enyaq ook regelmatig gehad, stond ie op de oprit nog een paar uur lang te koelen 8)7
Dus ik heb het hele voorkoelen gewoon helemaal uitgeschakeld, sindsdien is het opgelost.

Overigens kun je beter de eerste paar minuten gewoon met je ramen open rijden en daarna ramen dicht en airco aan. Is veel energiezuiniger.

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-01 16:18
FlowDesign schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:33:
[...]

Is niet persé de warmtepomp, maar gewoon airco die aan blijft.
Heb het met de Enyaq ook regelmatig gehad, stond ie op de oprit nog een paar uur lang te koelen 8)7
Dus ik heb het hele voorkoelen gewoon helemaal uitgeschakeld, sindsdien is het opgelost.

Overigens kun je beter de eerste paar minuten gewoon met je ramen open rijden en daarna ramen dicht en airco aan. Is veel energiezuiniger.
Ik laat mijn ramen bij warm weer altijd op een kiertje staan, dat doet ook veel. Uiteraard enkel op privéparking.

• Kieken72
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-12-2025
Riklo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:28:
[...]

Mijn ID.4 bestel 06/21. Verwachte (?) levertijd nu 11/22. Ik denk dat je toch wat geduld moet hebben dus. :?
Aw, Ik heb mijn ID.4 Pro Performance via lease (BE) besteld op 12/21, hij was geproduceerd op 21 juli. Heeft dan maand stil gestaan in Duitsland voor missend component. Nu bericht gekregen dat hij klaar is voor het afhalen!

• Davidas
Simply1337 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:17:
[...]

geen idee, maar 16 maanden is het niet meer.12 maanden tops en voor de id4 zal het ook rap korter worden doordat fabriek Emdem ook begint met het bouwen van ID.4 en later de ID Aero.
En de ID.3, wordt deze ook gebouwd in Emdem?

• Davidas
Dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door Davidas op 07-09-2022 12:05 ]

• Simply1337
Davidas schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:58:
[...]

En de ID.3, wordt deze ook gebouwd in Emdem?
Nee Zwickau.. samen met de cupra born, id.4, id.5, q4, q4 sportback en over een jaar ook de cupra tavascan.

• DiGiDoG
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Update is spijtig genoeg toch niet helemaal vlekkeloos verlopen, je kunt gerust zeggen; mislukt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vH8V7LJTpOLrp46TGJhGtn4KO4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4CS8sRx4mzMxxRmOwVXnt2O.jpg?f=fotoalbum_large

• Simply1337
dat is wel een heel deftige error..

• maik73
ai, das wel heel k, zo'n error. Eerst jaloers dat hij m al heeft, nu blij dat ik m nog niet heb.... Alhoewel... laat maar komen, ik wil wel proefpersoon zijn :)

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 08:32
Ik blijf me er toch over verbazen hoe ze dit bij VW nog steeds niet voor elkaar hebben. Wel balen, want ze beloofde bij aanschaf elke 12 weken een software update. Nu in bijna twee jaar tijd van 2.0 naar 2.4 gegaan...

Maar ach, de auto rijdt en heb liever dat ze het update process eerst goed voor elkaar hebben voor ze het groots uitrollen.

Veel mensen verwijzen naar het update process bij Tesla dat veel beter verloopt. Zou het ook kunnen komen dat ze bij VW veel meer verschillende modellen, opties en hardware hebben in vergelijk met Tesla en dat het daardoor veel complexer is?

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
t2faag schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:35:
Ik blijf me er toch over verbazen hoe ze dit bij VW nog steeds niet voor elkaar hebben. Wel balen, want ze beloofde bij aanschaf elke 12 weken een software update. Nu in bijna twee jaar tijd van 2.0 naar 2.4 gegaan...
Op zich stoort dat me nog niet, maar ik vind het wel heel slecht. Als je afhankelijk bent van die auto voor bijvoorbeeld werk. Het is ook niet zo alsof VW (en hun dealers) lekker hun dealernetwerk hebben uitgebreid. Integendeel; waar ik woon is enige tijd geleden ook als laatste de werkplaats gesloten, de showroom was al jaren weggehaald. Houdt dus ook in dat je minstens een half uur moet wachten voordat ze uberhaupt je auto opgehaald hebben.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Haan

dotnetter

Inmiddels ook een afspraak gemaakt voor de 2.4 update, op 25 oktober. Bekende verhaal van maar 1 monteur hebben die deze operatie kan uitvoeren. En ze plannen niet op do/vrij omdat het te vaak mis gaat en ze dan een weekend extra vervangend vervoer kwijt zijn :P Blijkbaar krijgen ze vanuit VW compensatie voor 2 dagen vervangend vervoer.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• MJMaverick
...

Maar ach, de auto rijdt en heb liever dat ze het update process eerst goed voor elkaar hebben voor ze het groots uitrollen.

Veel mensen verwijzen naar het update process bij Tesla dat veel beter verloopt. Zou het ook kunnen komen dat ze bij VW veel meer verschillende modellen, opties en hardware hebben in vergelijk met Tesla en dat het daardoor veel complexer is?
Voor wat betreft het rijden van de auto: het lijkt erop (met nadruk op 'lijkt') dat wanneer de update naar 3.0 fout loopt de auto niet meer rijdt................ Dat was bij de update naar 2.3 beter: die liep best vaak fout maar de auto bleef dan wel rijden.

Vwb het aantal uitvoeringen en de complexiteit die dat voor SW updates met zich meebrengt: daar heb je helemaal gelijk is. Dat is ook waarom VW in eerste instantie de update-gemeenschap klein houdt met zoveel mogelijk verschillende uitvoeringen én 'dicht bij huis - alleen Duitsers' houdt. Of hield.....

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 06:41
Nu in bijna twee jaar tijd van 2.0 naar 2.4 gegaan...
Ik ben in precies 11 maanden tijd van versie 2.3 naar... 2.3 gegaan! Nee, ook de 2.4 die als 2.3 bekend staat heb ik nog niet. Exact 0 updates gehad in bijna 1 jaar tijd. Mijn auto heeft 2 keer bij de garage gestaan voor een bandenwissel, er staat 31.000 km op de teller, en dat zonder onderhoud. Oké, ik heb ruitenwisservloeistof moeten bijvullen, maar dat was het.

30.000 km zonder beurt, dat is een uitzondering voor een ICE, dus dat is een groot pluspunt van een EV!

• FlowDesign

De hoofdreden dat ze Diesske eruit gegooid hebben, is het mislukte software project. Miljarden gespendeerd en dan is dit het resultaat...

• RaymondD
Update nog niet klaar dus mag nog een dagje langer genieten van de Cupra Born. Vanaf ca. 15:00 vanmiddag geeft de We-Connect app 0% 0km aan. Ik vermoed dat ze gewoon wat laat begonnen zijn vandaag. Hoe lang blijft de auto deze status houden als de 2.4 update goed gaat?

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:41
ID.3 first plus
Vandaag de 2.4 update ontvangen + 12v accu. Dat ging allemaal heel smooth. Golf als vervangende auto. Laat 3.0 maar komen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-01 16:46
id4 vandaag ook update gekregen maar geen nieuwe 12v

• RaymondD
Hoe lang duurt het normaliter tijdens de update dat de app 0% aangeeft? Bij mij nu vanaf circa 15:00

Edit:Inmiddels de auto opgehaald, update geslaagd. Voucher voor gratis wasbeurt.

[ Voor 29% gewijzigd door RaymondD op 08-09-2022 18:43 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
RaymondD schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:42:
Hoe lang duurt het normaliter tijdens de update dat de app 0% aangeeft? Bij mij nu vanaf circa 15:00
Bij mij een paar uur, maar volgens mij komt er pas weer iets normaal te staan als ze de auto na de update handmatig weer online zetten. Dus als er niemand meer is bij de garage dan kan het prima morgen worden.

• Solexje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 08:23
Id3 pro edition.
Heeft of krijgt de pro edition ook trained park assist plus ( geheugenfunctie 5 parkeerposities)?

[ Voor 3% gewijzigd door Solexje op 07-09-2022 20:08 ]

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-01 09:58
Haan schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:45:
Inmiddels ook een afspraak gemaakt voor de 2.4 update, op 25 oktober. Bekende verhaal van maar 1 monteur hebben die deze operatie kan uitvoeren. En ze plannen niet op do/vrij omdat het te vaak mis gaat en ze dan een weekend extra vervangend vervoer kwijt zijn :P Blijkbaar krijgen ze vanuit VW compensatie voor 2 dagen vervangend vervoer.
Slimme dealer! Ik heb hem afgelopen vrijdag weggebracht en was idd niet klaar in de middag, dus tot maandagmiddag vervangend vervoer.

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-12-2025
Vanmorgen had de navi weer eens zo'n rare ingeving. Gebeurt helaas wel vaker rond dit traject.

A12 vanuit Den Haag richting Utrecht en route zou mij moeten leiden naar afslag Nieuwegein/Houten.
Maar de navi kiest dan voor de toeristische route 🙈
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y22A0xwUjgUWa5GFgYqL7yh974o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muph31gDUGJkWfGU42INsuBq.jpg?f=fotoalbum_large

• MJMaverick
Rutjes87 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:47:
Vanmorgen had de navi weer eens zo'n rare ingeving. Gebeurt helaas wel vaker rond dit traject.

A12 vanuit Den Haag richting Utrecht en route zou mij moeten leiden naar afslag Nieuwegein/Houten.
Maar de navi kiest dan voor de toeristische route 🙈
[Afbeelding]
Dacht ie dat de uitvoegstrook afgesloten was (ik zie een verboden in te rijden bord)?

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-12-2025
MJMaverick schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:51:
[...]

Dacht ie dat de uitvoegstrook afgesloten was (ik zie een verboden in te rijden bord)?
Niks van gemerkt. Het valt net buiten de foto maar dat icoon stond ook niet op de route aan de rechterkant.

• RaymondD
kisik schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:46:
[...]

Slimme dealer! Ik heb hem afgelopen vrijdag weggebracht en was idd niet klaar in de middag, dus tot maandagmiddag vervangend vervoer.
Wat ik opving uit een gesprek achter de balie is dat ze €25,- ex. btw compensatie krijgen voor vervangend vervoer vanuit VW/PON.

Pagina: 1 ... 223 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.