Ik heb nog even doorgevraagd bij de eigenaar van deze auto met de 3.0 update; het is idd een auto uit Duitsland. Het zou zomaar kunnen zijn dat dit daar mee te maken heeft?DiGiDoG schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:57:
[...]
Update is spijtig genoeg toch niet helemaal vlekkeloos verlopen, je kunt gerust zeggen; mislukt:
[Afbeelding]
Niet zozeer dat het niet gelukt is, maar wel dat hij hem al krijgt. In Duitsland zijn ze recent mondjesmaat de 3.0 OTA gaan vrijgeven.DiGiDoG schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:10:
[...]
Ik heb nog even doorgevraagd bij de eigenaar van deze auto met de 3.0 update; het is idd een auto uit Duitsland. Het zou zomaar kunnen zijn dat dit daar mee te maken heeft?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
PON is dus niet vol met verassingen.. Dus terug naar het wachten van je 3.0 OTA mail [mailadres van weconnect account]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Nou, vanochtend mijn ID.4 1st weggebracht voor de 2.4 update. Pondealer Amersfoort.
Ik heb ook een tweetal klachten aangegeven:
- de LED strip in de achterklep heeft losgelaten (opnieuw vastklikken helpt niet)
- aan het einde van een rit moet je tot 3x toe aan een portiergreep trekken voordat het portier opengaat
Ik heb een VW e-Up meegekregen. Rijdt ook prima.
Nu duimen maar...
Ik heb ook een tweetal klachten aangegeven:
- de LED strip in de achterklep heeft losgelaten (opnieuw vastklikken helpt niet)
- aan het einde van een rit moet je tot 3x toe aan een portiergreep trekken voordat het portier opengaat
Ik heb een VW e-Up meegekregen. Rijdt ook prima.
Nu duimen maar...
[ Voor 3% gewijzigd door B@rt_d@_M@n op 08-09-2022 10:03 ]
Ik ben bekend met de situatie daar. Die eerste af/toerit aan de zuidzijde is inderdaad afgesloten vanwege werkzaamheden aan de pilaar van de brug. De 2e, zeg maar bij de rotonde onder de A12 aan het eind van de waterlinieweg had hij wel direct kunnen gebruiken, maar alleen als de navigatie doorhad dat je op de parallelbaan reed. Anders kan je er niet komen en moet je inderaad zo omrijden als is aangegeven.Rutjes87 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:47:
Vanmorgen had de navi weer eens zo'n rare ingeving. Gebeurt helaas wel vaker rond dit traject.
A12 vanuit Den Haag richting Utrecht en route zou mij moeten leiden naar afslag Nieuwegein/Houten.
Maar de navi kiest dan voor de toeristische route 🙈
[Afbeelding]
Het kan ook nog zo zijn dat er vrij veel verkeer was op de parallelbaan waardoor die reistijd vrij lang was. Dan kan het zijn dat rondje via de hoofdrijbaan (A12, A27, waterlinieweg) sneller is... maar dan moet die vertraging wel heel extreem zijn geweest. Onwaarschijnlijk.
Mijn vermoeden is dat de GPS dacht dat je op de hoofdrijbaan reed.
PS: bij mij hebben ook Waze/Google wel eens last van wisselen tussen hoofdrijbaan en parallelbaan. De GPS lijkt ook een aantal weken al minder nauwkeurig (denk echter dat dit aan mijn telefoon ligt).
Ik stopte vandaag bij iemand die met z'n oude mercedes langs de weg stond.
Daardoor vroeg ik me af, kan een ID.3 een jumpstart maken voor een andere auto via de 12V accu?
Ik weet bv dat je met een beinzine accu niet een Diesel-auto weer gestart krijgt, maar ik heb geen idee hoe/wat de vernieuwde ID.3 accu in elkaar zit.
Daardoor vroeg ik me af, kan een ID.3 een jumpstart maken voor een andere auto via de 12V accu?
Ik weet bv dat je met een beinzine accu niet een Diesel-auto weer gestart krijgt, maar ik heb geen idee hoe/wat de vernieuwde ID.3 accu in elkaar zit.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
@Tukk
Een korte Google actie leert mij dat dit niet kan.
Meer leesvoer:
https://www.quora.com/Can...-jump-start-a-regular-car
https://www.motoringresea...s/jump-start-car-with-ev/
bron: https://www.motorbiscuit....r-using-electric-vehicle/Can you jump-start a gasoline car using an electric vehicle?
The short answer? No, you can’t. If you’re just looking for advice, there it is. If you’re curious as to why then take a seat, because you technically can jump-start a car with an EV, but shouldn’t.
Meer leesvoer:
*sowieso
Een EV jumpstarten is ook een slecht idee omdat de 12V accu dient om veiligheidssystemen te voeden als de hoogvoltaccu het begeeft (bv. remsysteem). Dus nooit met een defecte 12V accu vertrekken!DonJunior schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:31:
@Tukk
[...]
bron: https://www.motorbiscuit....r-using-electric-vehicle/
Meer leesvoer:
als 12v defect is start/rijdt je auto niet meer wegens foutmeldingen.IndyVS schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:44:
[...]
Een EV jumpstarten is ook een slecht idee omdat de 12V accu dient om veiligheidssystemen te voeden als de hoogvoltaccu het begeeft (bv. remsysteem). Dus nooit met een defecte 12V accu vertrekken!
Sinds vandaag viel mij op dat mijn DRL niet meer aan staan in de AUTO stand. De DRL led lines doen het in alle andere gevallen wel gewoon naar behoren, dus bij het openen, ‘coming home lights’, stadslicht en parkeerlicht.
Ik heb toen ik de auto kreeg een paar weken terug met OBD11 (met de One-Click-Apps) wat functies aan gezet waaronder de Scandinavian DRL. De ‘DRL in menu’ om DRL settings in het wagen menu zichtbaar te krijgen heb ik nooit aan de praat gekregen
Nu heb ik altijd het idee gehad dat het allemaal goed functioneerde tot gisteren. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Ik heb toen ik de auto kreeg een paar weken terug met OBD11 (met de One-Click-Apps) wat functies aan gezet waaronder de Scandinavian DRL. De ‘DRL in menu’ om DRL settings in het wagen menu zichtbaar te krijgen heb ik nooit aan de praat gekregen
Nu heb ik altijd het idee gehad dat het allemaal goed functioneerde tot gisteren. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
[ Voor 10% gewijzigd door Vighu op 08-09-2022 15:49 ]
Is de auto in de tussentijd voorzien van de dealerupdate of een andere update? Deze zorgen er vaak voor dat de geactiveerde opties weer uitgezet/overschreven worden.Vighu schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:47:
Sinds vandaag viel mij op dat mijn DRL niet meer aan staan in de AUTO stand. De DRL led lines doen het in alle andere gevallen wel gewoon naar behoren, dus bij het openen, ‘coming home lights’, stadslicht en parkeerlicht.
Dat ik een keer een gebrickte ID.3 had, was gewoon vette pech. Voor de rest is het een prima auto, heb elke keer als ik achter het stuur zit een grote glimlach op mijn gezicht. En in sommige gevallen ben je helaas een beta-tester.. maar goed als softwaretester ben ik dat wel gewend3_s schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:42:
Ik moet zeggen, dit topic overtuigt mij niet om een ID te kopen.
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Kijk ook naar de concurrentie, wat zijn de alternatieven? Leuke Mach-E, Ioniq5, Model 3, maar da's een prijsklasse hoger imo, dus minder relevant.PB1983 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:57:
[...]
Dat ik een keer een gebrickte ID.3 had, was gewoon vette pech. Voor de rest is het een prima auto, heb elke keer als ik achter het stuur zit een grote glimlach op mijn gezicht. En in sommige gevallen ben je helaas een beta-tester.. maar goed als softwaretester ben ik dat wel gewend
Kona, e-Niro, e-Soul, Mazda, MG, Dacia (
De Renault Megane E-tech is er een om in de gaten te houden.
Ben hier met een collega die ook net een update (0921) van zijn ID4 heeft gehad (en nieuwe accu).
Nu laat zijn app (op iPhone) opeens geen laad gegevens meer zien.
Hij heeft al een reinstall gedaan en de auto ook een reset gegeven.
Helaas heeft het niet gewerkt (auto is wel online)
Iemand hier die misschien een oplossing heeft?
:strip_exif()/f/image/OLskmp4CW8HCAdnwJc0ktCYy.jpg?f=fotoalbum_large)
Das dus mijn auto, nog niets gehoord van de dealer, zelf maar even met ze gebeld. Volgens de dealer weet PON niet wat ze er mee aan moeten. Zelf een e-mail gestuurd aan We Connect Support, deze reageren met deze e-mail:DiGiDoG schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:57:
[...]
Update is spijtig genoeg toch niet helemaal vlekkeloos verlopen, je kunt gerust zeggen; mislukt:
[Afbeelding]
Thank you for contacting Volkswagen Digital Services. We regret to hear that you had an issue with the 3.0 OTA update. The engineers at the Volkswagen Dealerships simply need to manually apply the 3.0 update, which is considered a standard procedure. We wish you always, a safe and pleasant journey with your ID.3.
Voral die laatste zin....

Echter zegt de dealer dat dit alleen kan als de wagen(software) fout-vrij is. Dealer heeft gebeld met de fabriek (?) ze wachten nog op antwoord. Dag 1 is inmiddels voorbij....
Ik voorzie een "terugroepactie" voor de 3.0 update halverwege volgend jaar, wellicht gecombineerd met een terugroep actie voor iets zoals schakelhendel die kan falen.badscooter schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:18:
[...]
The engineers at the Volkswagen Dealerships simply need to manually apply the 3.0 update, which is considered a standard procedure.
Niet bij de dealer geweest en geen update gehad. Bovendien is deze functionaliteit de standaard werking van de DRL (voor dan).Vaelin schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:56:
[...]
Is de auto in de tussentijd voorzien van de dealerupdate of een andere update? Deze zorgen er vaak voor dat de geactiveerde opties weer uitgezet/overschreven worden.
Pfff...voor mij voorlopig geen update ellende. Vanmiddag even wezen kijken bij mijn, vorige week bij de dealer afgeleverde, ID.4. Af-fabriek voorzien van 3.1.
Tof dat je je hebt aangemeld om deze informatie te delen. Wel echt kansloos weer van VW. Die mensen bij dealers snappen echt niet hoe die moderne auto's allemaal werken.. met hun software updates enzo.badscooter schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:18:
[...]
Das dus mijn auto, nog niets gehoord van de dealer, zelf maar even met ze gebeld. Volgens de dealer weet PON niet wat ze er mee aan moeten. Zelf een e-mail gestuurd aan We Connect Support, deze reageren met deze e-mail:
Thank you for contacting Volkswagen Digital Services. We regret to hear that you had an issue with the 3.0 OTA update. The engineers at the Volkswagen Dealerships simply need to manually apply the 3.0 update, which is considered a standard procedure. We wish you always, a safe and pleasant journey with your ID.3.
Voral die laatste zin....![]()
Echter zegt de dealer dat dit alleen kan als de wagen(software) fout-vrij is. Dealer heeft gebeld met de fabriek (?) ze wachten nog op antwoord. Dag 1 is inmiddels voorbij....
Die vullen liever gewoon olie bij en brengen kettingspanners aan.
Dan te bedenken, met alle respect, dat Tesla dit al meer dan 12 jaar doet.
Nu is het de beurt aan de echt autofabrikanten en die bakken er oprecht niets van.
Ik volg op Tweakers meerdere topics maar ik lees overal dezelfde ellende met software. Cupra (da's dan ook VW dus dat is niet vreemd) maar ook Ford (de nieuwe Mustang) (ja @FlowDesign jij gaat er echt niet mee weg komen.. jij dacht ik wissel snel die VW troep in.. nou bij Ford kunnen ze er ook wat van hoor)
*sowieso
Hier ook problemen met verbinding met de auto. Helaas al 2 dagen niet online.
N0EL schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:54:
Ben hier met een collega die ook net een update (0921) van zijn ID4 heeft gehad (en nieuwe accu).
[Afbeelding]
Laatste vw connect id voor ios (?) geeft problemen! Is niet je auto maar de apphansworst1 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:49:
Ook iOS??hansworst1 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:49:
Klopt, had ik ook gezien. Groot voordeel is dat mijn MME een zogeheten 'Job2' is (bouw vanaf 1 juli 2021) en die zijn veel stabieler qua software. Dealer had voor uitlevering zonder problemen de laatste erop gezet en OTA updates druppelen gewoon binnen. Wat dat betreft heeft Ford beter afgekeken bij TeslaDonJunior schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:20:
[...]
Ik volg op Tweakers meerdere topics maar ik lees overal dezelfde ellende met software. Cupra (da's dan ook VW dus dat is niet vreemd) maar ook Ford (de nieuwe Mustang) (ja @FlowDesign jij gaat er echt niet mee weg komen.. jij dacht ik wissel snel die VW troep in.. nou bij Ford kunnen ze er ook wat van hoor)
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Thanks, inderdaad iOS.Simply1337 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:58:
[...]
[...]
Laatste vw connect id voor ios (?) geeft problemen! Is niet je auto maar de app
Het “wereld bolletje “ in de auto blijft helaas “grijs”. Als ik “online” wil gaan dan geeft “functie momenteel niet beschikbaar “. Het lijkt een probleem van de auto te zijn. Meer mensen last van?
Dus is dit geval is het de auto die niet online is.
Bij mijn collega is de auto wel online, maar geeft de We Connect ID app (op zijn iPhone) geen gevens door (heeft voor de auto update wel gewerkt)
Bij mijn collega is de auto wel online, maar geeft de We Connect ID app (op zijn iPhone) geen gevens door (heeft voor de auto update wel gewerkt)
[ Voor 59% gewijzigd door N0EL op 09-09-2022 07:54 ]
Heel bekend probleempje. Na de 2.4 update komt die vaak voor. Lees topic maar er op terug.hansworst1 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:29:
[...]
Thanks, inderdaad iOS.
Het “wereld bolletje “ in de auto blijft helaas “grijs”. Als ik “online” wil gaan dan geeft “functie momenteel niet beschikbaar “. Het lijkt een probleem van de auto te zijn. Meer mensen last van?
Dat is de mobiele module die niet even wil. Kan aantal dagen duren tot wel twee weken max.
Sneller fixen? Zekering F19 onder het stuur er uit pakken, auto op slot doen voor minstens 15 minuten, vervolgens weer de zekering terugplaatsen. Mogelijk daarna infotainment nog keer rebooten, al was dat bij mij niet eens nodig.
Bij mij was dit ook direct na de 2.4 update. Eerst dacht ik dat de We Connect ID app opnieuw verbonden moest worden, maar de verbinding kwam snel terug nadat ik de auto handmatig offline en weer online heb gezet. Het duurde slechts een uur ofzo, daarna werkte alles weer.Ultraman schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:24:
[...]
Heel bekend probleempje. Na de 2.4 update komt die vaak voor. Lees topic maar er op terug.
Dat is de mobiele module die niet even wil. Kan aantal dagen duren tot wel twee weken max.
Sneller fixen? Zekering F19 onder het stuur er uit pakken, auto op slot doen voor minstens 15 minuten, vervolgens weer de zekering terugplaatsen. Mogelijk daarna infotainment nog keer rebooten, al was dat bij mij niet eens nodig.
Overigens had ik voor de update ook enkele weken geen internetverbinding (en geen werkende SOS knop), daarvoor moest een module worden vervangen. Gelukkig had Vallei in Nijmegen (voorheen Zijm) die op voorraad liggen en was de update binnen 8 uur toch gelukt
Inderdaad. Het is iedere keer 'vanaf nu kan het OTA'. Ik geloof er steeds minder in.Vaelin schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:24:
[...]
Ik voorzie een "terugroepactie" voor de 3.0 update halverwege volgend jaar, wellicht gecombineerd met een terugroep actie voor iets zoals schakelhendel die kan falen.
Tot nu toe is het met één van de drie updates gelukt7o9 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:36:
[...]
Inderdaad. Het is iedere keer 'vanaf nu kan het OTA'. Ik geloof er steeds minder in.
0564 (1.0) -> 0792 (2.1), garage
0792 (2.1) -> 0910 (2.3), OTA
0910 (2.3) -> 0912 ("2.4"), garage
Bij mij allen goed verlopen.
Tussentijdse beta/quickfix-versies, 0570 (1.1) en 0780 (2.0) laat ik hierbij wel buiten beschouwing. Maar die kregen alleen wagens die met een probleem bij de garage stonden.
Ik hoop dat het vanaf nu toch echt lukt...
Wel moeten er nog enkele ID.3's een keer tijdens een service mogelijk wat langer blijven. Sinds 1 september is er voor een aantal serienummers ook een uit te voeren actie voor de HV batterij, waarbij mogelijk deze (of delen er van) gecontroleerd en vervangen worden. Wat precies weet ik helaas niet.
Vandaag (9-9-2022) gebeld door de garage/dealer, slecht nieuws, VW-nl, fabriek-dtsl weten niet wat er aan de hand is. De vraag is doorgezet naar de programmeurs, het gaat dus om foutmelding OUE5_6. Kan wel een paar dagen gaan duren volgens de garage/dealer. Ik denk zelf misschien wel een paar weken. 🫤DonJunior schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:20:
[...]
Tof dat je je hebt aangemeld om deze informatie te delen. Wel echt kansloos weer van VW. Die mensen bij dealers snappen echt niet hoe die moderne auto's allemaal werken.. met hun software updates enzo.
Die vullen liever gewoon olie bij en brengen kettingspanners aan.
Dan te bedenken, met alle respect, dat Tesla dit al meer dan 12 jaar doet.
Nu is het de beurt aan de echt autofabrikanten en die bakken er oprecht niets van.
@badscooter Ik geef je een thumbsup, voor de reactie.. maar eigenlijk is dit wel triest.
*sowieso
Collega heeft het net getest met een Android toestel.Simply1337 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:58:
Laatste vw connect id voor ios (?) geeft problemen! Is niet je auto maar de app
Helaas het zelfde probleem. De "We Connect ID" app laat de laad gegevens niet zien.
Dit heeft altijd gewerkt tot voor de 0912 update.
Dit heb ik ook gehad, ook hier werkt de zekering truc zoals hierboven vermeld. Auto lijkt online (wel 4G streepjes), maar is dat in werkelijkheid niet (bij mij werkte de wecharge app in de auto niet bijvoorbeeld!).N0EL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:51:
Dus is dit geval is het de auto die niet online is.
Nu in twee weken, twee keer een kerstboom gehad bij het starten van de auto. Ik ga over twee weken op vakantie - is het nog iets om met urgentie naar de dealer te gaan?
Hier staat wat
Hallo,
ik sta ook op het punt om over te schakelen naar een electrische VW.
Ik zie veel berichten over de software, maar hoe staat het ondertussen met de bouwkwaliteit?
Is deze nu in orde? Ook na een langere gebruiksperiode?
Op het filmpje ziet het er toch allemaal goed uit :-)
Ik zie veel berichten over de software, maar hoe staat het ondertussen met de bouwkwaliteit?
Ik heb een van de eerste ID4's (first Max) en ik ben zeer te spreken over de bouwkwaliteit. De auto is gewoon echt een fijne auto. De gebruikte materialen zijn niet van het nivo van BMW (mijn vorige auto), maar zeker gewoon goed.de_menne schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:34:
Hallo,
.....
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
urgentie != dealerFlappiewappie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:19:
Nu in twee weken, twee keer een kerstboom gehad bij het starten van de auto. Ik ga over twee weken op vakantie - is het nog iets om met urgentie naar de dealer te gaan?
Als je zekerheid wilt.. zou ik ná je vakantie richting de dealer gaan.
Zie het al gebeuren dat ze zeggen dat een of andere module defect is en deze 20 weken levertijd heeft.
Zolang de auto gewoon rijdt zou ik hem blijven rijden net voor je vakantie.. maar da's mijn bescheiden mening.
*sowieso
Bedankt voor de snelle feedback.
Ik kom van een Mercedes en begrijp dat we de weekmakers (ftalaten) aan banden moeten leggen en bijgevolg ook voor harder plastics zullen moeten gaan. Dit is blijkbaar nog niet goed doorgedrongen bij veel autojournalisten. Dus als het stevig in mekaar zit kan ik er best mee leven.
De Mercedes en BMW opties vind ik niet praktisch genoeg. En als ik een e-auto kies, wil ik wel dat hij in Europa in mekaar gezet is. Want een eco auto kiezen die dan op brandstof de halve wereld wordt verplaatst met een tanker is toch ook maar een gekke gedachte.
Ik kom van een Mercedes en begrijp dat we de weekmakers (ftalaten) aan banden moeten leggen en bijgevolg ook voor harder plastics zullen moeten gaan. Dit is blijkbaar nog niet goed doorgedrongen bij veel autojournalisten. Dus als het stevig in mekaar zit kan ik er best mee leven.
De Mercedes en BMW opties vind ik niet praktisch genoeg. En als ik een e-auto kies, wil ik wel dat hij in Europa in mekaar gezet is. Want een eco auto kiezen die dan op brandstof de halve wereld wordt verplaatst met een tanker is toch ook maar een gekke gedachte.
Id.3 1st rijder. Veel lease-auto's gehad waaronder drie van de VW-groep, twee oudere auto's zelf in bezit gehad.de_menne schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:34:
Hallo,
[YouTube: 2022 Volkswagen ID5 Production | FACTORY TOUR ep9]
De afbouw is karig voor de prijs, het is net wat te goedkoop soms qua materiaal. De wegligging, gevoel opd e weg e.d. is het de beste auto die ik ooit heb gereden. ik wil hem absoluut niet kwijt.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Helaas.. Heeft niet gewerkt.Rubenus schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:19:
[...]
Dit heb ik ook gehad, ook hier werkt de zekering truc zoals hierboven vermeld. Auto lijkt online (wel 4G streepjes), maar is dat in werkelijkheid niet (bij mij werkte de wecharge app in de auto niet bijvoorbeeld!).
Wij denken dat de VW database een klein schopje nodig heeft.
Kerstboom die daarna weer verdwijnt?Flappiewappie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:19:
Zo ja, dan zou dit wel eens veroorzaakt kunnen zijn door een 12V accu die op het randje zit.
Heb je de accuspanning al eens gemeten?
Vast nog andere oorzaken voor, maar die zou ik als eerste willen uitsluiten.
Ik heb sinds oktober 2021 een ID.4 Pro (besteld als Life uitvoering). Deze is geleverd met de 2.3 software, de upgrade naar 2.4 staat voor volgende maand gepland.de_menne schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:34:
De auto rijdt super. Hij is vlot, hij is ruim, hij voelt degelijk aan. Het interieur is "plastic" voor een Duitse auto, maar minder hard en glimmend dan de gemiddelde Japanner of Koreaan. De standaard audio klinkt vol en absoluut niet standaard of goedkoop. De standaard opties zijn aardig compleet voor een VW (L/R gescheiden airco, stoelverwarming, stuurverwarming, ...). De standaard navigatie heb ik niet nodig, omdat AirPlay (en Google Auto) worden ondersteund. Ik heb weinig om over te klagen.
Na bijna een jaar en meer dan 30.000km te hebben gereden vind ik het een fijne auto om in rond te toeren.
Net terug van een vakantie in Noorwegen, het enige land in Europa dat op ons voorloopt wat betreft elektrische auto's. Dus grote verwachtingen, deels waar gemaakt.
Ik had verwacht veel ID.X modellen te zien, maar dit viel best tegen.
Waar je de e-golf echt heel veel ziet, en dan bedoel ik echt veel. Heb ik met name de ID3 op 2 handen kunnen tellen, en een deel daar van kwam dan nog uit Nederland of Duitsland.
Wat wel op viel was dat de noren echt fan zijn van dakdragers, het merendeel van de auto's rijdt daar mee rond, ook met de ski houders in hartje zomer.
En daar heeft Volkswagen volgens mij echt een inschattingsfout gemaakt.
Want de e-golf zie je in Noorwegen ook als cargo editie met imperiaal en geen achterbak. Ook de normale hebben bijna allemaal dakdragers. Zelfs de E-up rijdt daar rond met dakdragers.
Dat ze voor de ID3 geen dakdragers mogelijkheid hebben lijkt ze echt te nekken in Noorwegen. Want de Kona electric en de E-Niro en zelfs de E-Soul die je daar verrassend veel ziet, worden allemaal actief gebruikt.
En dan kan je wel zeggen de ID4 mag dat wel, maar das toch echt een ander segment.
Ook in de verkoopcijfers is het zichtbaar, de ID3 is in Noorwegen nooit populair geweest.
Echt een inschattingsfout denk ik, wat denken jullie?
Waar je de e-golf echt heel veel ziet, en dan bedoel ik echt veel. Heb ik met name de ID3 op 2 handen kunnen tellen, en een deel daar van kwam dan nog uit Nederland of Duitsland.
Wat wel op viel was dat de noren echt fan zijn van dakdragers, het merendeel van de auto's rijdt daar mee rond, ook met de ski houders in hartje zomer.
Want de e-golf zie je in Noorwegen ook als cargo editie met imperiaal en geen achterbak. Ook de normale hebben bijna allemaal dakdragers. Zelfs de E-up rijdt daar rond met dakdragers.
Dat ze voor de ID3 geen dakdragers mogelijkheid hebben lijkt ze echt te nekken in Noorwegen. Want de Kona electric en de E-Niro en zelfs de E-Soul die je daar verrassend veel ziet, worden allemaal actief gebruikt.
En dan kan je wel zeggen de ID4 mag dat wel, maar das toch echt een ander segment.
Ook in de verkoopcijfers is het zichtbaar, de ID3 is in Noorwegen nooit populair geweest.
Ik denk dat je gelijk hebt. Vrijwel elke Noor/Zweed/Fin heeft een vakantiehuisje waar ze heel vaak heen gaan, en dan willen ze zeker in de winter ook skies en snowboards meenemen.JLC_NL schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:43:
Net terug van een vakantie in Noorwegen, het enige land in Europa dat op ons voorloopt wat betreft elektrische auto's. Dus grote verwachtingen, deels waar gemaakt.
Ja en als je een eland aanrijdt en je auto is niet total loss, misschien wil je die dan op je dak binden?
Op YouTube staat een filmpje over 3.0 van blauzahn. Leuke was dat bij hem dat de radio tijdens de update aanbleef😁
Bij hem is bij de enkelzone klimaatregeling naar tweevoudige regeling gegaan bij 2.4.
Hoor ik voor het eerst. Iemand meer info.
Bij hem is bij de enkelzone klimaatregeling naar tweevoudige regeling gegaan bij 2.4.
Dat over die tweevoudige klimaatzone zag ik ook in de facebook groep voorbij komen. Echter heeft mijn auto (ID.3 Life 2020) na de 2.4 update nog steeds enkelzone klimaatregeling.niki_lauda schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:13:
Op YouTube staat een filmpje over 3.0 van blauzahn. Leuke was dat bij hem dat de radio tijdens de update aanbleef😁
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat na de update de stoelverwarming automatisch van stand 3 naar 2 springt? dit was volgens mij niet voor de update.
.
Ik denk niet dat stoelverwarming op dit moment vaak gebruikt wordtAkroBatik schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:46:
Is het jullie trouwens ook op gevallen dat na de update de stoelverwarming automatisch van stand 3 naar 2 springt? dit was volgens mij niet voor de update.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Klopt, ik heb op gezichtsboek gelezen dat de lichaamstemperatuur van de berijder gemeten wordt en als het te heet wordt schakelt ie automatisch terug. Volgens mij heeft dit iets met de veiligheid te maken ofzo. Vind 't ook wel apart.AkroBatik schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:46:
Is het jullie trouwens ook op gevallen dat na de update de stoelverwarming automatisch van stand 3 naar 2 springt? dit was volgens mij niet voor de update.
in noorwegen is er ondertussen 30k e-golf verkocht en wat meer geimporteerd. dus hartstikke normaal dat je ze vaak ziet. ID3 zit op 12k.JLC_NL schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:43:
Waar je de e-golf echt heel veel ziet, en dan bedoel ik echt veel.
ID.4 is de best verkopende MEB in noorwegen met totaal 15k stuks.
denk dat gewoon een momentopname is.
enkelzijdig naar dubbelzijdig is een bedankje voor de 1st en fastlane autos(?). Denk niet dat het een bugfix is, want weet te herinneren dat er in de shop (3.2 of later) een aankoop gedaan kan worden voor de goedkope modellen om deze te activeren.niki_lauda schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:13:
Als je last van je rug heb kan zelfs stoelverwarming lekker zijn in de zomer, bovendien zijn de temperaturen boven de 30 graden wel voorbij.Haan schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:04:
[...]
Ik denk niet dat stoelverwarming op dit moment vaak gebruikt wordt
Yep, ik heb de laatste week 's morgens weer de stoelverwarming aan, en liefst heb ik 'm dan op de hoogste stand. Maar dat is me blijkbaar niet meer gegundAkroBatik schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:46:

Ik heb het vanochtend eens getest: en inderdaad. Na zo'n 12~15 minuten springt hij van 3 naar 2.AkroBatik schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:46:
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat na de update de stoelverwarming automatisch van stand 3 naar 2 springt? dit was volgens mij niet voor de update.
Hoe ben je daar achter gekomen? Met 25 graden buiten gebruik jij je stoelverwarming?Ultraman schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:21:
[...]
Ik heb het vanochtend eens getest: en inderdaad. Na zo'n 12~15 minuten springt hij van 3 naar 2.
Als reactie op Tijsbeer, maargoed. Ik heb mijn antwoord al. T - Ijsbeer.
[ Voor 11% gewijzigd door Soeski op 12-09-2022 11:34 ]
Ik weet niet waar jij woont, maar bij mij was het vanmorgen een krappe 10 graden.Soeski schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:34:
[...]
Hoe ben je daar achter gekomen? Met 25 graden buiten gebruik jij je stoelverwarming?
De stoelverwarming is dan heerlijk.
Ik woon in het westen van NL, dus als ik naar werk ga (8.30-ish) is het al 15+ en 's nachts wordt het niet eens zo koud als 10 graden. Maar - die tijd komt snel wel weer.spencer_830 schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:48:
[...]
Ik weet niet waar jij woont, maar bij mij was het vanmorgen een krappe 10 graden.
De stoelverwarming is dan heerlijk.
Ik vroeg me al af vorige winter waarom de ID dat niet had - standje 3 naar 2 automatisch na een bepaalde tijd, net zoals de Audi A3, de Volvo, de Renault Zoë... het leek me een "industry standard" maar zoals we weten hebben ze in de ID.X ontwikkeling niet naar andere auto's gekeken maar alles opnieuw uitgevonden
Weet niet hoe laat jij naar je werk gaat, maar bij mij was het 12~13 graden vanochtend om 6:45Soeski schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:34:
[...]
Hoe ben je daar achter gekomen? Met 25 graden buiten gebruik jij je stoelverwarming?
Zodra ik op de snelweg zat de stoelverwarming geactiveerd op 3. Vond het ondanks de 21 graden klima toch best lekker in de rug
amsterdamse woningen zijn lekker opgewarmd. gewoon 17~ graden. T-shirt weer
Dealer gesproken, vanuit Wolfsburg wordt de auto (op aangesloten laptop) op afstand onderzocht en ge-codeerd.. Inmiddels zijn we bijna een week nadat de update heeft plaatsgevonden en is mislukt. Tevreden met de effort die de VW-dealer in Schagen erin steekt.DonJunior schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:32:
@badscooter Ik geef je een thumbsup, voor de reactie.. maar eigenlijk is dit wel triest.
Bij mij is de 3.0 update via OTA gisterenavond geinstalleerd. Bleef inderdaad de radio aanstaan met geen mogelijkheid om deze zachter of uit te zetten. Mn buren hebben verplicht de hele avond naar Qmusic moeten luisteren.niki_lauda schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:13:
Leuk, wij gaan volgende week met de id3 naar noorwegen, waren er genoeg (snel) laadpunten op de routes?JLC_NL schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:43:
heb jij een geïmporteerde wagen? Ik denk dat je anders de eerste Nederlandse auto hebt met de upgrade.jeroentjeh schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:03:
[...]
Bij mij is de 3.0 update via OTA gisterenavond geinstalleerd. Bleef inderdaad de radio aanstaan met geen mogelijkheid om deze zachter of uit te zetten. Mn buren hebben verplicht de hele avond naar Qmusic moeten luisteren.
Ja is geïmporteerd.FerryICT schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:27:
[...]
heb jij een geïmporteerde wagen? Ik denk dat je anders de eerste Nederlandse auto hebt met de upgrade.
De radio bleef bij de vorige OTA update ook aanstaan bij mij. Gelukkig voor mijn buren duurde die update minder langjeroentjeh schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:03:
[...]
Bij mij is de 3.0 update via OTA gisterenavond geinstalleerd. Bleef inderdaad de radio aanstaan met geen mogelijkheid om deze zachter of uit te zetten. Mn buren hebben verplicht de hele avond naar Qmusic moeten luisteren.
Maar inderdaad, wel een puntje waar ik op let bij de volgende update om die van te voren uit te zetten.
ye, sinds afgelopen donderdag is er een grote groep duitsers[duitse vins] uitgenodigd voor de OTA. 2 dagen later komt de eerste deel en meeste krijgen deel 2 ook gelijk achterna.
denk [onderbuik] dat er nog een grote groep duitsers een mail ontvangen deze week en dan de week erop [week van 26 sept, dus 29 sept voor mail] OTA gaan verspreiden naar de buurlanden.
weekje eerder of later zal ook niet uitmaken, maar lijkt dat VW nu wel vertrouwen heeft in huidige OTA SW HW soepje.
denk [onderbuik] dat er nog een grote groep duitsers een mail ontvangen deze week en dan de week erop [week van 26 sept, dus 29 sept voor mail] OTA gaan verspreiden naar de buurlanden.
weekje eerder of later zal ook niet uitmaken, maar lijkt dat VW nu wel vertrouwen heeft in huidige OTA SW HW soepje.
Ik mag straks eindelijk mijn ID.4 gaan afhalen! Benieuwd welke versie er reeds zal opstaan,..
Veel plezier bij de ontvangst van je auto.Kieken72 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:24:
Ik mag straks eindelijk mijn ID.4 gaan afhalen! Benieuwd welke versie er reeds zal opstaan,..
*sowieso
Mijn ID.4 is anderhalve week geleden bij de dealer afgeleverd. Heeft 3.1.Kieken72 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:24:
Moet helaas nog even wachten met ophalen. Contract huidige auto is nog niet afgelopen.
[ Voor 13% gewijzigd door BB72 op 13-09-2022 15:30 ]
Ik heb de ID.3 vandaag zakelijk besteld, de geschatte levertijd is zo’n 10 maanden. Heeft iemand hier ervaring mee, zijn er bijvoorbeeld mensen op dit forum waarbij de levertijd juist is geslonken gaandeweg?
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Mijn auto stond al een tijd in bestelling. Dealer had hem november 2021 besteld. Ik heb deze auto begin juni bij deze dealer besteld/gereserveerd. Verkoper liet mij vorige week, toen ik even naar de auto ging kijken, zien hoe vaak de (vermoedelijke) leverweek verschoven was (vooruit en achteruit). Bijna elke 2 weken. Prognose was begin oktober toen ik hem begin juni bestelde, dat werd uiteindelijk begin september. Zag echter ook regelmatig 2023 voor komen in de lijst.
M.a.w. ze kunnen er op dit moment niet echt veel over zeggen. Hij had ook autos (wel met name met benzine motor) die al meer dan een jaar in bestelling staan en die ergens in 2023 pas gebouwd gaan worden.
M.a.w. ze kunnen er op dit moment niet echt veel over zeggen. Hij had ook autos (wel met name met benzine motor) die al meer dan een jaar in bestelling staan en die ergens in 2023 pas gebouwd gaan worden.
[ Voor 18% gewijzigd door BB72 op 13-09-2022 19:23 ]
Ja echt overal. iedere groot tankstation had snelladers. en ook de grotere P's langs de snelwegen waren voorzien. ga je naar de wat meer naar de afgelegen gebieden en de dorpjes dan moet je wat meer zoeken.TinusH80 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:10:
[...]
Leuk, wij gaan volgende week met de id3 naar noorwegen, waren er genoeg (snel) laadpunten op de routes?
Wij hebben bij onze zaak een ID3. Met geen mogelijkheid meer de “laadklep” open. Niks te vinden in de handleiding, zo ook geen hits op Google.
Enige tips om deze te openen? Het klepje ontgrendeld met geen mogelijkheid meer..
Enige tips om deze te openen? Het klepje ontgrendeld met geen mogelijkheid meer..
In de kofferbak zit een kabel achter de stoffering op de plek waar de laadklep zit, wellicht dat deze ook de laadklep ontgrendeldMilanarends schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:36:
Wij hebben bij onze zaak een ID3. Met geen mogelijkheid meer de “laadklep” open. Niks te vinden in de handleiding, zo ook geen hits op Google.
Bedankt! Maar helaas ook geprobeerd, er lopen daar 2 ijzeren kabels. Geen millimeter speling op te krijgen helaas.Vaelin schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:55:
[...]
In de kofferbak zit een kabel achter de stoffering op de plek waar de laadklep zit, wellicht dat deze ook de laadklep ontgrendeld
Dit vond in via Google (zoeken op Ladeklappe öffnet nicht):Milanarends schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:06:
[...]
Bedankt! Maar helaas ook geprobeerd, er lopen daar 2 ijzeren kabels. Geen millimeter speling op te krijgen helaas.
Ich würde gerne zum Abschluss einmal kurz meine Erfahrungen nochmal schildern, falls es jemandem anders mal was ähnliches passiert (scheinbar taucht das Problem von zeit zu zeit bei manchen VW's auf):
Folgender Tipp vom Service und einem befreundeten KFZ-Meister:
Sollte der Tankdeckel nicht entriegeln/sich öffnen lassen, zu aller erst einmal die Bus-ruhe abwarten.
Wenn das nicht hilft, das Auto immer wieder auf und zu schließen und beim aufschließen auf den Tank-/Ladedeckel hauen (Linke Seite mittig, wo die Verriegelung sitzt). Das hilft wohl ziemlich oft, falls "nur" etwas klemmt.
Wenn das nicht hilft, bleibt nur der Weg in die Werkstatt. Immerhin Garantiefall. Wahrscheinlich muss der Deckel dort Gewaltsam geöffnet werden, was aber nicht bedeutet das das Auto geladen werden kann. Bei mir hat die Reparatur, vom Tag an dem Ich es mit dem Problem in die Werkstatt gebracht habe (Mittwoch), bis ich es abholen konnte (Freitag), 2 Tage gedauert.
Fazit: Kein großes, aber ein ärgerliches Problem.
Bron: goingelectric.de
De kans dat ik de auto dan rond Juli 2023 ontvang is nog best groot neem ik aan.BB72 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:21:
Mijn auto stond al een tijd in bestelling. Dealer had hem november 2021 besteld. Ik heb deze auto begin juni bij deze dealer besteld/gereserveerd. Verkoper liet mij vorige week, toen ik even naar de auto ging kijken, zien hoe vaak de (vermoedelijke) leverweek verschoven was (vooruit en achteruit). Bijna elke 2 weken. Prognose was begin oktober toen ik hem begin juni bestelde, dat werd uiteindelijk begin september. Zag echter ook regelmatig 2023 voor komen in de lijst.
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Pas goed op dat je niet de verkeerde trekt. Want één van de kabels is de HV accu nood-ontkoppeling, bijv. om de wagen veilig te stellen in geval van een ongeval. Trek je die dan gaat wagentje nergens meer heen.Milanarends schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:06:
[...]
Bedankt! Maar helaas ook geprobeerd, er lopen daar 2 ijzeren kabels. Geen millimeter speling op te krijgen helaas.
Begin van het jaar had iemand hier in het forum ook dit issue, maar de oplossing klinkt niet als iets dat je zelf kan oplossen helaas:Milanarends schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:36:
JosBonsio schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:45:
Ik heb een update m.b.t. de laadklep die niet meer open ging. Afgelopen maandag ging de auto (ID.3) op de bergauto naar de dealer toe. De monteurs daar kregen het klepje ook niet open en hebben hem uiteindelijk open geforceerd. Vervolgens de boel onder garantie gerepareerd. Heb inmiddels de auto weer terug.
Dat klepje krijg je inderdaad niet meer open. Je kan het beste z.s.m. naar de dichtbijzijnde garage gaan zodat ze het kunnen vervangen. Wacht niet totdat je batterij zo goed als leeg is. Anders moet je net als mijn ID3 worden weggesleept.Milanarends schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:36:
De kabel achter de stoffering in de achterbak is om met een noodgreep een laadkabel te ontgrendelen en dus niet voor het openen van de klep.
[ Voor 10% gewijzigd door JosBonsio op 14-09-2022 10:03 ]
Wat een toeval. Hij staat ook al hier :-)Exorcist schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:37:
Zocht mijn reistijd op naar de orthodontist vandaag via Maps, eerste wat ik zag was een miniatuur van een ID.4 in mijn kleur. Was ook echt mijn auto in juli
:strip_exif()/f/image/qPNfRKykZbAQu9YRtvsiOchE.jpg?f=fotoalbum_large)
Auto was plots klaar op dag 11 na tussenkomst van hoofdkantoor, geen verdere uitleg wat originele oorzaak was.KRLA schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:28:
[...]
dag 10: iD.4 staat stof te vergaren op de parking dealer, radiostilte.
Born is een zeer zuinige wagen en werkt beter dan verwacht voor lange ritten.
Born draait 3.0 maar ben niet onder de indruk, weinig zichtbare verbeteringen en nog steeds zeer traag.
Vooral issue bij het instappen dat het scherm meermaals niet werkt omdat de online/offline boodschap niet verscheen en het scherm verder niets wil doen. Na veel gedoe krijg je uiteindelijk de melding en werkt het normaal.
Born terug gegeven met 2000 extra kilometers op de teller

Wel ineens andere velgen eronder gekregen
[ Voor 5% gewijzigd door maik73 op 14-09-2022 13:04 ]
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Met die van mij heb je dubbel kans. Die staat (minstensl twee keer op Street View
Heb je de lader nou gemonteerd op de sectionaal garagedeur? Gaat dat goed met de (stugge) bekabeling die er naar toe loopt?N0EL schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:56:
[...]
Wat een toeval. Hij staat ook al hier :-)
[Afbeelding]
1 cm = 10 mm = 10000 µm
https://nos.nl/artikel/24...s-in-brand-bij-etten-leur
Weer wat mensen die langer moeten wachten op hun nieuwe koets... Geen ID's overigens (zo te zien).
Weer wat mensen die langer moeten wachten op hun nieuwe koets... Geen ID's overigens (zo te zien).
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Mocht iemand nog een EV een auto of PHEV verwachten die met de trein komt, ik hoop niet dat hij hier tussenzit
Er staat een trein in de brand bij Etten-Leur, geladen met auto's
https://twitter.com/peter1990221/status/1570019276471554051
[ Voor 22% gewijzigd door _serial_ op 14-09-2022 14:38 ]
somewhere there was silence
Het duurde bij het Twitter bericht niet lang voordat de eerste amoebe kwam zeuren over "eLeKtRiScHe AuTo'S".pietermx schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:04:
https://nos.nl/artikel/24...s-in-brand-bij-etten-leur
Werkloze wappies zonder leven, moe word je ervan.
Zucht, het zijn geen EV's._serial_ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:04:
Mocht iemand nog een EV verwachten die met de trein komt, ik hoop niet dat hij hier tussenzit
Misschien hybrides, maar geen EV's.
Als ze de bovenleiding hebben geraakt zijn ze wel degelijk elektrischFlowDesign schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:26:
[...]
Zucht, nog zo eentje....
Het zijn geen EV's.
Misschien hybrides, maar geen EV's.

1 cm = 10 mm = 10000 µm
Hopelijk zijn ze dan ook goed opgeladen.... Zeg 200%...pietermx schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:41:
[...]
Als ze de bovenleiding hebben geraakt zijn ze wel degelijk elektrisch
zijn Ford Ecosports/Pumas onderweg naar zeebrugge. kijkend naar richting neuzen. daartussen zitten PHEV's_serial_ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:04:
Mocht iemand nog een EV een auto of PHEV verwachten die met de trein komt, ik hoop niet dat hij hier tussenzit
bewegend beeld
https://twitter.com/searc...tten-leur&src=typed_query
geolocatie
https://goo.gl/maps/shLLHDxTvPvvwPTJA
[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 14-09-2022 16:04 ]
Half juli 2022, zakelijke ID.4 besteld, dealer geeft aan, half november 2022 levering….. nog geen wijzigingen tot nu toe…Davidas schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:03:
Ik heb de ID.3 vandaag zakelijk besteld, de geschatte levertijd is zo’n 10 maanden. Heeft iemand hier ervaring mee, zijn er bijvoorbeeld mensen op dit forum waarbij de levertijd juist is geslonken gaandeweg?
Inmiddels is de 2e update van 3.0 geïnstalleerd. Ging van softwareversie 0362 naar 0363. Inmiddels heb ik een profiel aangemaakt en de weconnect id app aangepast (Auto verwijderd en opnieuw toegevoegd). Hierna kon ik de shop openen en heb ik WeConnect Plus kostenloos kunnen activeren. Tevens heb ik de gratis games toegevoegd en al een potje patience gespeeld.jeroentjeh schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:03:
[...]
Heel veel 'Patience' hebben we wel nodig ja, als VW rijdersjeroentjeh schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:07:
[...]
Inmiddels is de 2e update van 3.0 geïnstalleerd. Ging van softwareversie 0362 naar 0363. Inmiddels heb ik een profiel aangemaakt en de weconnect id app aangepast (Auto verwijderd en opnieuw toegevoegd). Hierna kon ik de shop openen en heb ik WeConnect Plus kostenloos kunnen activeren. Tevens heb ik de gratis games toegevoegd en al een potje patience gespeeld.
Ik wil jullie beide niet ontmoedigen, mijn ID.4 is afgelopen december besteld en mijn levering ziet er als volgt uit:drummerboy71 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:04:
[...]
Half juli 2022, zakelijke ID.4 besteld, dealer geeft aan, half november 2022 levering….. nog geen wijzigingen tot nu toe…
week 26 -> 40 -> 44 -> ??? -> 43 -> 46
Ja … ik wacht nog steeds op uitnodiging voor update 2.4 … zeker ook niet bekend hoe lang dit nog duurt voordat iedereen aan de beurt is geweest?FlowDesign schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:03:
[...]
Heel veel 'Patience' hebben we wel nodig ja, als VW rijders
Net de batterij vervangen van de sleutel. Nu blijft de nood-sleutel niet meer vast zitten. Iemand een idee hoe dit op te lossen.
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.