Als je er alleen op wacht kun je lang wachten… Je kunt beter zelf proactief een afspraak inplannen, dat kun je bij vrijwel elke dealer zo online doen.Rusky schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:48:
[...]
Ja … ik wacht nog steeds op uitnodiging voor update 2.4 … zeker ook niet bekend hoe lang dit nog duurt voordat iedereen aan de beurt is geweest?
Gevonden, er was een veertje uitgesprongen.C0C0 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:56:
Net de batterij vervangen van de sleutel. Nu blijft de nood-sleutel niet meer vast zitten. Iemand een idee hoe dit op te lossen.
Oppassen met openmaken
En waar is dat dan? Als ik op de volkswagen site kijk, staat er dat er contact met je opgenomen word. En bij dealer (veenendaal) kan ik niks kiezen voor software update.ik222 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:08:
[...]
Als je er alleen op wacht kun je lang wachten… Je kunt beter zelf proactief een afspraak inplannen, dat kun je bij vrijwel elke dealer zo online doen.
Gevonden … niet via website van volkswagen maar bij een pon volkswagen dealer wel in de buurt
[ Voor 10% gewijzigd door Rusky op 14-09-2022 22:35 ]
Is geen deur (kan niet open/dicht)pietermx schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:59:
[...]
Heb je de lader nou gemonteerd op de sectionaal garagedeur? Gaat dat goed met de (stugge) bekabeling die er naar toe loopt?
Thanks, kreeg namelijk ook al een paar keer de melding.. sleutelbatterij vervangen.. Wat voor batterij moet er eigenlijk in?C0C0 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:16:
[...]
Gevonden, er was een veertje uitgesprongen.
Oppassen met openmaken
[ Voor 6% gewijzigd door PB1983 op 15-09-2022 11:31 ]
ID.3 Pro S Limited Edition
CR2032PB1983 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:31:
[...]
Thanks, kreeg namelijk ook al een paar keer de melding.. sleutelbatterij vervangen.. Wat voor batterij moet er eigenlijk in?
Mijn ervaring met andere VW auto's is dat het CR2025 is. ietsjes dunner. Gewoon kijken wat er in zit dus.
[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 15-09-2022 12:44 ]
Juist mijn sleutel geopend (plastic met VW logo er afgehaald). Het is een CR2032 batterij.RodeStabilo schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:44:
[...]
Mijn ervaring met andere VW auto's is dat het CR2025 is. ietsjes dunner. Gewoon kijken wat er in zit dus.
Edit:
Het openen loonde wel de moeite, deze zat volledig vol stof.
[ Voor 9% gewijzigd door IndyVS op 15-09-2022 14:37 ]
Sinds vanmorgen wordt de accustatus/bereik niet meer bijgewerkt in de app bij mij. Ben ik de enige of is er sprake van een storing?
Ik denk dat jouw auto momenteel even geen informatie doorgeeft.Scoopbles schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:05:
Sinds vanmorgen wordt de accustatus/bereik niet meer bijgewerkt in de app bij mij. Ben ik de enige of is er sprake van een storing?
Hier geen problemen namelijk.
*sowieso
Bij mij lukt het synchroniseren ook niet, laatste keer was dik 6 uur geleden, dus ik heb er ook last van.Scoopbles schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:05:
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Hoe zit het eigenlijk precies in de ID.4 met de middenconsole? Achter het schuifje zit een bak, en er is een open bak meer naar voren. Die inzetwandjes zitten in het Comfort (Plus) Pakket. Er is ook een soort van bekerhouder-inzet.TWFpa2Vs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:49:
Ik zou zeggen gewoon neutraal zoals bij andere automaten? Ander vraagje, deze console verdelers, horen die bij de auto te zitten of kan je die ergens bestellen?
bedoel dus die twee schuif dingen die in deze console bak zitten.
Als ik in de configurator kijk, zit er in de open bak die bekerhouder-unit, en in het plaatje bij het comfort-pakket zitten de verdelertjes achter het schuifje:
/f/image/6mkJo7lzP1XuQDoB6IPWhvwR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KEt6idp0qhwxmwGHAraL4jwP.png?f=fotoalbum_large)
Reden is dat ik een beetje aan het prutsen ben met deze bestandjes om een Magsafe-dock te knutselen, maar dat wordt natuurlijk niks als de dividers alleen achter het schuifje kunnen: telefoon te ver naar voren, en vervolgens kan het klepje niet meer dicht - maar op het plaatje wat @TWFpa2Vs hierboven deelt zitten de wandjes in het bovenste vak.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QBlc3ZmhbnIG1GVxXl7O5WA9.png?f=user_large)
Tussen het ronde ding (waar de MagSafe-puck in klikt) en het verticale ronde ding zit de kogelkop van een goedkoop tafelstatiefje.
Past de bekerhouderinzet dan onder het schuifje? Hoeveel tussenwandjes krijg je bij het comfort-pakket? Vervalt dan de bekerhouder?
Dock-idee is overigens geinspireerd door deze, maar ik heb zelf een 3D-printer en CAD-software, en het is veel leuker zelf iets te prutsen dan voor 35 euro plus verzendkosten iets uit Amerika te importeren
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Fingers crosseddrummerboy71 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:04:
[...]
Half juli 2022, zakelijke ID.4 besteld, dealer geeft aan, half november 2022 levering….. nog geen wijzigingen tot nu toe…
Mijn ID.4 is besteld in 05/2022 en verwachtte levering was 05/2023
Mijn ID4 week 30 2022 besteld, afgelopen maandag mail en honeymoonbericht dat ie week 40 2022 geproduceerd wordt in Emden en in week 44 2022 wordt geleverd...Warpozio schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:13:
[...]
Fingers crossed
Mijn ID.4 is besteld in 05/2022 en verwachtte levering was 05/2023
En ik ging uit van 8 tot 11 maanden levertijd
ID3 MAX (23 maanden oud en 62000 probleemloze km's) ingeruild met erg goede inruilprijs.
Kan idd in het vak binnen en buiten het schuifje.Tarin schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:12:
[...]
Hoe zit het eigenlijk precies in de ID.4 met de middenconsole? Achter het schuifje zit een bak, en er is een open bak meer naar voren. Die inzetwandjes zitten in het Comfort (Plus) Pakket. Er is ook een soort van bekerhouder-inzet.
Als ik in de configurator kijk, zit er in de open bak die bekerhouder-unit, en in het plaatje bij het comfort-pakket zitten de verdelertjes achter het schuifje:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Reden is dat ik een beetje aan het prutsen ben met deze bestandjes om een Magsafe-dock te knutselen, maar dat wordt natuurlijk niks als de dividers alleen achter het schuifje kunnen: telefoon te ver naar voren, en vervolgens kan het klepje niet meer dicht - maar op het plaatje wat @TWFpa2Vs hierboven deelt zitten de wandjes in het bovenste vak.
[Afbeelding]
Tussen het ronde ding (waar de MagSafe-puck in klikt) en het verticale ronde ding zit de kogelkop van een goedkoop tafelstatiefje.
Past de bekerhouderinzet dan onder het schuifje? Hoeveel tussenwandjes krijg je bij het comfort-pakket? Vervalt dan de bekerhouder?
Dock-idee is overigens geinspireerd door deze, maar ik heb zelf een 3D-printer en CAD-software, en het is veel leuker zelf iets te prutsen dan voor 35 euro plus verzendkosten iets uit Amerika te importeren. En ik heb nog een paar weken tot een paar maanden tot hij geleverd wordt
.
[ Voor 7% gewijzigd door TWFpa2Vs op 15-09-2022 19:15 ]
Link dan naar de bron. https://www.adac.de/rund-...luste-elektroauto-studie/
Voor mijn ID3 dus maar 4,6% meer verlies. zie tabel
Dat kun je ook wel iets vriendelijker zeggen.
Niet iedereen hier kan vloeiend Duits lijkt mij.
Maar de bron geeft wel wat extra info, dus dank voor de link.
[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 15-09-2022 22:23 ]
Ik ben benieuwd naar het genoemde vervolgonderzoek van de ADAC welke verliespercentages er aan een openbare laadpaal optreden, ook al zijn de kosten niet direct voor de afnemer.niki_lauda schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:48:
[...]
Link dan naar de bron. https://www.adac.de/rund-...luste-elektroauto-studie/
Voor mijn ID3 dus maar 4,6% meer verlies. zie tabel
Vraag voor wie de 2.4 update (ook) al heeft, met name in de ID.3. Dan zou je een nieuwe 12V accu moeten hebben. Maar ik heb zo mijn twijfels of die van mij wel vervangen is. Ziet er hetzelfde uit, bouten lijken onberoerd en hij ziet er ook niet hagelnieuw uit. Helaas destijds vergeten te merken met een stip of merkteken. Natuurlijk staat het ding net zo geplaatst dat je de etiketten niet kunt lezen zonder zaken los te gaan halen.
Benieuwd of iemand wel zeker weet dat er een andere 12V in zit. En zo ja, wat info of zelfs een foto er van? Ben nieuwsgierig.
Benieuwd of iemand wel zeker weet dat er een andere 12V in zit. En zo ja, wat info of zelfs een foto er van? Ben nieuwsgierig.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik zou gewoon even bellen..Ultraman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 00:41:
Vraag voor wie de 2.4 update (ook) al heeft, met name in de ID.3. Dan zou je een nieuwe 12V accu moeten hebben. Maar ik heb zo mijn twijfels of die van mij wel vervangen is. Ziet er hetzelfde uit, bouten lijken onberoerd en hij ziet er ook niet hagelnieuw uit. Helaas destijds vergeten te merken met een stip of merkteken. Natuurlijk staat het ding net zo geplaatst dat je de etiketten niet kunt lezen zonder zaken los te gaan halen.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
3.1+
Bedankt, voor de tip, die van mij gaat dinsdag en woensdag,(gelijk de 1ste beurt en vervangen hologram in spiegel). Ik zet ook even een merkje op de accu.
Bedankt, voor de tip, die van mij gaat dinsdag en woensdag,(gelijk de 1ste beurt en vervangen hologram in spiegel). Ik zet ook even een merkje op de accu.
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Bellen? En dan? "Hebben jullie de accu vervangen?"
Of bedoel je het anders?
[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 16-09-2022 07:33 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Eigenlijk exact dat jaUltraman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:32:
[...]
Bellen? En dan? "Hebben jullie de accu vervangen?"
Of bedoel je het anders?
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ik heb de update in augustus gekregen (ID.4). Geen merkje geplaatst op de accu, maar ik zag duidelijk dat het een “schone” accu was ten opzichte van de uitstraling van andere onderdelen onder de motorkap. Daarnaast waren de bouten duidelijk aangeraakt, die waren een stuk minder vies dan de accuhouder zelf.Ultraman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 00:41:
Het is al even geleden, nu een foto maken voor je heeft weinig toegevoegde waarde denk ik.
[ Voor 0% gewijzigd door Scoopbles op 16-09-2022 09:28 . Reden: typo ]
Ze worden niet allemaal vervangenUltraman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 00:41:
Oh? Dat beweert de update nl wel. Mijn oproep ook.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Zekering F19 en F20 er maar even uitgehaald en het werkt weer... Is inmiddels al de derde keer in 14 maandenScoopbles schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:05:
[ Voor 0% gewijzigd door Scoopbles op 16-09-2022 09:29 . Reden: typo ]
Behalve bij de mensen die al een nieuwe(re) accu hadden natuurlijk, af fabriek.
Wow, dus in 14 weken de auto op de stoep?KoezzyEV schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:42:
[...]
Mijn ID4 week 30 2022 besteld, afgelopen maandag mail en honeymoonbericht dat ie week 40 2022 geproduceerd wordt in Emden en in week 44 2022 wordt geleverd...
En ik ging uit van 8 tot 11 maanden levertijd![]()
ID3 MAX (23 maanden oud en 62000 probleemloze km's) ingeruild met erg goede inruilprijs.
Geloof je het zelf?KaiseRRuby schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:35:
[...]
Wow, dus in 14 weken de auto op de stoep?
Niet om een party-crasher te zijn.. maar ik vermoed nog wel wat inkomende berichten met "Sorry meneer/mevrouw, uw auto is toch vertraagd"
*sowieso
ID.3 first plusUltraman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 00:41:
Ik kon duidelijk zien aan bijvoorbeeld de gebruikte bouten dat de 12v is vervangen. Daarnaast moest ik de werkorder ondertekenen en daar stond behoorlijk gespecificeerd de uitgevoerde werkzaamheden w.o. vervangen accu en software update.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik geloof niks, ik vraag er naar..DonJunior schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:40:
[...]
Geloof je het zelf?![]()
Niet om een party-crasher te zijn.. maar ik vermoed nog wel wat inkomende berichten met "Sorry meneer/mevrouw, uw auto is toch vertraagd"
kan best goed kloppen hoor.. Emden produceert bijna op volle capiciteit ID.4's nu.. met wat test Aero B's ernaast.
maar zoals gewoonlijk.. eerst zien dan geloven
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Geen ID.5 GTX er naast?Simply1337 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:48:
[...]
kan best goed kloppen hoor.. Emden produceert bijna op volle capiciteit ID.4's nu.. met wat test Aero B's ernaast.
*sowieso
Magsafe houder met een plakkerige, maar stevige zuignap.Tarin schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:12:
[...]
https://www.amazon.nl/Ott...Performance/dp/B09293KHVL
heb het op mn ruit. Had vroeger mn telefoon beneden, maar is en blijft gewoon kut om ver naar beneden te kijken. Telefoon monteren thv zichtlijn A-stijl van je auto en klaar.
Ik wil mijn telefoon eigenlijk helemaal niet aktief gebruiken, maar het is af en toe wel handig om een knop op de het Spotify-car-app-aanzicht indrukken te kunnen. En het zou fijn zijn als de telefoon in de auto laadt, zonder dat het kabeltje langs het instrumentenpaneel loopt. Op het moment ligt de telefoon op het rolluikje, aangesloten met een kort kabeltje aan een 12V-naar-USB-plug.Simply1337 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:55:
[...]
Magsafe houder met een plakkerige, maar stevige zuignap.
https://www.amazon.nl/Ott...Performance/dp/B09293KHVL
heb het op mn ruit. Had vroeger mn telefoon beneden, maar is en blijft gewoon kut om ver naar beneden te kijken. Telefoon monteren thv zichtlijn A-stijl van je auto en klaar.
Ik heb naar de verschillende Brodit-clips gekeken, maar die dekken een ventilatieroostertje af (wel goed voor de koeling van de telefoon in de zomer..), of zitten op een plek waar het normale 1 meter lange kabeltje het volgens mij niet redt tot aan een USB-aansluiting (en ik weet niet hoe handig / betrouwbaar usb-c-verlengkabeltjes zijn, en dan loopt er dus een kabel over het stuur langs ofzo.
Deze combi is best handig:
Clip
MagSafe-uitbereiding
(plus een magsafe-puck, plus een verlengkabel waarschijnlijk)
Is eigenlijk qua positie optimaal, maar voor het aansluiten van de kabel wat minder handig - te ver van de USB-C-Poort weg, dus een verlengkabel nodig, en wegwerken gaat niet zonder de schaaldelen van het dashboard los te klikken, wat ik in een lease-auto liever niet (zelf) doe. Dus dan maar voorlopig zo; als de auto dan geleverd wordt zien we wel verder wat veilig, handig en comfortabel is.
[ Voor 22% gewijzigd door Tarin op 16-09-2022 10:28 ]
huh maar daar heb je dan toch eigenlijk Android Auto (AA) / Apple Carplay voor?Tarin schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:20:
[...]
Ik wil mijn telefoon eigenlijk helemaal niet aktief gebruiken, maar het is af en toe wel handig om een knop op de het Spotify-car-app-aanzicht indrukken te kunnen. En het zou fijn zijn als de telefoon in de auto laadt, zonder dat het kabeltje langs het instrumentenpaneel loopt. Op het moment ligt de telefoon op het rolluikje, aangesloten met een kort kabeltje aan een 12V-naar-USB-plug.[..]
Mijn telefoon ligt op dezelfde plek met een kabel aan de USB-C poort voor Android Auto en laadt daarmee direct op.
Dan open je namelijk Spotify direct op je Media scherm van de auto.
Ik plug mijn telefoon in, AA start, en kijk er niet meer naar om..
*sowieso
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat bij het wegrijden de telefoon/infotainment na een halve minuut ofzo denkt dat ie naar carplay moet gaan, audio dus mute, en ik weer een paar keer moet tappen om hem terug op radio te krijgen?
toen ik de auto terugkreeg na de 2.4 update dacht ik even dat dat niet gebeurde maar het gedrag is weer terug
toen ik de auto terugkreeg na de 2.4 update dacht ik even dat dat niet gebeurde maar het gedrag is weer terug
[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 16-09-2022 11:46 ]
Ik zou het erg vreemd vinden dat al bestelde auto's na 11-12 maanden nog steeds uitgesteld worden, omdat ze waarschijnlijk in Zwickau ingepland staan en nieuwe orders van Emden na 14 weken geleverd kunnen worden.Simply1337 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:48:
[...]
Produceer dan eerst de al lang uitstaande orders.
Ik heb liever meer schermpjes dan dat ik ze samenvoeg; tot nu toe heb ik nog geen ervaring met Carplay - als dat goed blijkt te werken qua switchen tussen navigatie en apps op de telefoon is dat wellicht een optie, maar tot nu toe heb ik ook over een aantal nadelen gehoord (telefoon wordt erg warm (vooral in combinatie met draadloos laden), Navigatie van telefoon benut niet alle mogelijkheden (HUD, AID, ID.light).DonJunior schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:41:
[...]
huh maar daar heb je dan toch eigenlijk Android Auto (AA) / Apple Carplay voor?
Mijn telefoon ligt op dezelfde plek met een kabel aan de USB-C poort voor Android Auto en laadt daarmee direct op.
Dan open je namelijk Spotify direct op je Media scherm van de auto.
Ik plug mijn telefoon in, AA start, en kijk er niet meer naar om..
Het kan zijn dat ik een app op de telefoon nodig heb om te zoeken naar laadstations waar mijn tank/laadpas geaccepteerd wordt - wellicht werkt dat super via carplay, wellicht is het absoluut troep.
De telefoon aan het kabeltje in het vakje gooien en Carplay gebruiken lijkt me inderdaad het handigst, maar op basis van ervaringen van collega's en wat ik hier lees heb ik liever een direct bruikbare backup mocht het entertainment-systeem van de auto stuiteren.
Ja.spencer_830 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:54:
[...]
Ik zou het erg vreemd vinden dat al bestelde auto's na 11-12 maanden nog steeds uitgesteld worden, omdat ze waarschijnlijk in Zwickau ingepland staan en nieuwe orders van Emden na 14 weken geleverd kunnen worden.
Produceer dan eerst de al lang uitstaande orders.
Maar het is (veel) ingewikkelder dan dat, het is sterk afhankelijk van wat er geconfigureerd is in de auto en wat er dus überhaupt voor onderdelen benodigd zijn, of die geleverd kunnen worden, waar die naartoe geleverd worden etc. etc.
Als er een tijd geen panoramadaken geleverd konden worden hebben ze daar misschien een productielijn minder voor opgezet bijvoorbeeld.
Het is dan wel het hele bedrijfsconcept van Volkswagen, auto's produceren, maar onder de streep zullen ze dat nog steeds 'zo efficient mogelijk' doen, en niet naar FIFO, aangezien de wachtende klanten toch nergens anders heen kunnen. Eerlijk? Nee. Klantvriendelijk? Ook niet. Maar we hebben VW (of eigenlijk 75% van de autoindustrie) niet afgestraft na de sjoemeldiesels, dus ze doen gewoon wat ze altijd al doen. Zo werkt kapitalisme nou eenmaal.
[ Voor 31% gewijzigd door Tarin op 16-09-2022 11:06 ]
De administratie bij A-point werkt weer op topniveau. Ik word net gebeld om een afspraak In te plannen voor de software update en accu vervanging… ik geef netjes aan dat die al gepland staat… meer dan een maand geleden gemaakt voor 7 oktober. De vraag of het dan eerder kan werd weggelachen,,, nee, dat kan zeker niet eerder. Toch maar even geverifieerd of mijn afspraak dan wel genoteerd staat. Anders rij ik weer heen en weer Jan ***. Nee… die staat keurig in het systeem. Maak dan snel maar een ander gelukkig.
A-point zit er weer bovenop hoor
A-point zit er weer bovenop hoor
[ Voor 0% gewijzigd door RobinN op 16-09-2022 11:02 . Reden: Typos ]
Iemand hier die misschien het linkje weet naar de voorwaarden voor de Pechhulp?
Nevermind...... Gevonden (
[ Voor 18% gewijzigd door N0EL op 16-09-2022 11:12 ]
Gruwelijk irritant inderdaad.RodeStabilo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:50:
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat bij het wegrijden de telefoon na een halve minuut ofzo denkt dat ie naar carplay moet gaan, audio dus mute, en ik weer een paar keer moet tappen om hem terug op radio te krijgen?
Soms ineens weken geen last maar dan na een keer spotify luisteren in de auto wil ie steeds spotify starten. Krijg het ook niet gestopt.
Spotify (oid) op je te telefoon afsluiten. Het ligt er vooral aan dat je in Carplay geen apps kan afsluiten/stoppen. Hetzelfde geldt voor Flitsmeister.RodeStabilo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:50:
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat bij het wegrijden de telefoon na een halve minuut ofzo denkt dat ie naar carplay moet gaan, audio dus mute, en ik weer een paar keer moet tappen om hem terug op radio te krijgen?
https://www.volkswagen.nl/service/pechhulp ?N0EL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:11:
succes!
[ Voor 4% gewijzigd door kisik op 16-09-2022 11:51 ]
Ik weet niet of dat het is. Ik gebruik namelijk nooit Spotify op m'n telefoon behalve via Carplay af en toe. En ik swipe alle apps uit gewoonte al weg (iOS). En v.z.i.w start Carplay geen Spotify op de telefoon zelf?sgleeffers schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:46:
[...]
Spotify (oid) op je te telefoon afsluiten. Het ligt er vooral aan dat je in Carplay geen apps kan afsluiten/stoppen. Hetzelfde geldt voor Flitsmeister.
Zorg ervoor dat je via carplay als laatste een app hebt gebruikt die geen audio geeft. Carplay denkt dat je app geluid wil geven en schakelt daardoor over op het geluid van je telefoon ipv de radio.RodeStabilo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:51:
[...]
Ik weet niet of dat het is. Ik gebruik namelijk nooit Spotify op m'n telefoon behalve via Carplay af en toe. En ik swipe alle apps uit gewoonte al weg (iOS). En v.z.i.w start Carplay geen Spotify op de telefoon zelf?
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Kan ik wel een keer proberen.Thanks!maik73 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:56:
[...]
Zorg ervoor dat je via carplay als laatste een app hebt gebruikt die geen audio geeft. Carplay denkt dat je app geluid wil geven en schakelt daardoor over op het geluid van je telefoon ipv de radio.
Nee ik geloof het pas als ik de sleutel in mijn handen heb en wegrij, ik hou nog steeds rekening met mogelijk 8 a 11 maanden levertijdDonJunior schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:40:
[...]
Geloof je het zelf?![]()
Top dat je het gevonden hebt, echter beter zou dan natuurlijk zijn als je, hetgeen je gevonden hebt, met ons kunt delen. Zodat men in het vervolg in topic kan zoeken in plaats van straks dezelfde vraag als jij te stellen. Dan leren we er allemaal wat van.N0EL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:11:
*sowieso
Heel herkenbaar idd. Druk nu bij het wegrijden kort op de voice assistent knop op het stuur en zeg “Zet radio 538 aan” (of een andere zender) en dan gaat de radio naar die zender aan.RodeStabilo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:50:
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat bij het wegrijden de telefoon/infotainment na een halve minuut ofzo denkt dat ie naar carplay moet gaan, audio dus mute, en ik weer een paar keer moet tappen om hem terug op radio te krijgen?
met 3.0 dit probleem niet, heb je autoplay uit staan voor spotify en apple music?barber schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:13:
[...]
Heel herkenbaar idd. Druk nu bij het wegrijden kort op de voice assistent knop op het stuur en zeg “Zet radio 538 aan” (of een andere zender) en dan gaat de radio naar die zender aan.
Waar kan je dat vinden? Gevonden in spotify app. lijkt echter niets met carplay te maken te hebben maar meer met afspeellijstenTWFpa2Vs schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:57:
[...]
met 3.0 dit probleem niet, heb je autoplay uit staan voor spotify en apple music?
(sowieso begint ie niet eens met afspelen. Ik stap uit als ie op radio staat. dag later weer vertrek bijvoorbeeld, radio speelt verder maar na 10 seconden springt het scherm op spotify op pause)
edit: ik heb nu Autoweergave uitgezet in het menu Auto van Spotify. See if that helps.
[ Voor 17% gewijzigd door RodeStabilo op 16-09-2022 14:39 ]
Grappig, had vandaag een verbruik van 0 kWh / 100km, aldus de weergave. Lijkt me een bug, zo zuinig rijdt ik nou ook weer niet...
Iemand anders al gehad met 2.4? Geen foutmeldingen o.i.d., snelheid werd ook gewoon weergegeven.
Iemand anders al gehad met 2.4? Geen foutmeldingen o.i.d., snelheid werd ook gewoon weergegeven.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Bij mij springt hij ook naar carplay maar gaat wel gewoon door met de radio.RodeStabilo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:23:
[...]
Waar kan je dat vinden? Gevonden in spotify app. lijkt echter niets met carplay te maken te hebben maar meer met afspeellijsten
(sowieso begint ie niet eens met afspelen. Ik stap uit als ie op radio staat. dag later weer vertrek bijvoorbeeld, radio speelt verder maar na 10 seconden springt het scherm op spotify op pause)
edit: ik heb nu Autoweergave uitgezet in het menu Auto van Spotify. See if that helps.
In m'n leenauto heb ik Android Auto niet in gebruik maar ik had met m'n eigen auto ook het 'probleem' dat als ik BT aan had en hij dus AA aanzette, hij meteen youtube music ging afspelen ook was m'n telefoon dat niet aan't doen.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Meen weleens een Android Auto setting gezien te hebben die zoiets is als 'doorgaan met laatst gebruikte app' ofzoiets.Termy schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:12:
In m'n leenauto heb ik Android Auto niet in gebruik maar ik had met m'n eigen auto ook het 'probleem' dat als ik BT aan had en hij dus AA aanzette, hij meteen youtube music ging afspelen ook was m'n telefoon dat niet aan't doen.
Mijn ID.3 Pro S staat nu bij de dealer sinds 4 dagen na de 2.4 update. Update is gelukt maar er komt een foutmelding gerelateerd aan het 12V systeem tevoorschijn. Dealer krijgt hem niet weg en heeft de vraag neergelegd bij VW. Gelukkig een prima leenauto geregeld door de dealer (T-Roc full option) dus heb niks te klagen. Ben benieuwd!
Ik gebruikte op het moment van de vraag mijn mobiele telefoon, en kopiëren / plakken ging wat moeilijk.DonJunior schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:10:
[...]
Top dat je het gevonden hebt, echter beter zou dan natuurlijk zijn als je, hetgeen je gevonden hebt, met ons kunt delen. Zodat men in het vervolg in topic kan zoeken in plaats van straks dezelfde vraag als jij te stellen. Dan leren we er allemaal wat van.
Maar zoals @kisik al melden het is: https://www.volkswagen.nl/service/pechhulp
[ Voor 0% gewijzigd door N0EL op 16-09-2022 21:12 . Reden: typo ]
Eens zien.FlowDesign schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:33:
[...]
Meen weleens een Android Auto setting gezien te hebben die zoiets is als 'doorgaan met laatst gebruikte app' ofzoiets.
Wat ik sowieso ook apart vond is dat ik op mijn telefoon (S21 Ultra) android auto niet kan stoppen en mijn vrouw op haar S21 FE wel een notificatie heeft om android auto af te sluiten. Kan ik ook niks over vinden online.
Ik zit nog op 2.3 en heb dat ook af en toe. Lijkt vooral te gebeuren na regenereren ( B ), tot stilstand komen en dan weer verder rijden. Vaak heeft hij dan even nodig om te snappen dat er weer gereden wordt.pietermx schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:46:
Grappig, had vandaag een verbruik van 0 kWh / 100km, aldus de weergave. Lijkt me een bug, zo zuinig rijdt ik nou ook weer niet...
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
Ik heb wel een Android Auto ding in m'n slider staan op m'n S21, maar volgens mij kan ik android auto van daaruit niet stoppen.Termy schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:35:
[...]
Eens zien.
Wat ik sowieso ook apart vond is dat ik op mijn telefoon (S21 Ultra) android auto niet kan stoppen en mijn vrouw op haar S21 FE wel een notificatie heeft om android auto af te sluiten. Kan ik ook niks over vinden online.
Dat kan alleen vanaf 't scherm van de auto. Dan moet je bij telefoons van Android Auto wisselen naar gewone Bluetooth verbinding. Als 't goed is onthoudt de auto dat ook en start ie android auto niet meer vanzelf bij Bluetooth verbinding maken.
Het was hier continu, vanaf het moment van wegrijden, in de D. Einde van de rit was het verbruik dus nog steeds 0Mitchell2.24v schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:37:
[...]
Ik zit nog op 2.3 en heb dat ook af en toe. Lijkt vooral te gebeuren na regenereren ( B ), tot stilstand komen en dan weer verder rijden. Vaak heeft hij dan even nodig om te snappen dat er weer gereden wordt.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Bij mijn ID3 blijft af en toe de parkeerrem vast zitten lijkt het. Bij het wegrijden klinkt dan een harde ‘kloenk’. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik ben bang dat dit een keer tot schade gaat lijden en zal natuurlijk na de garantie zijn. Die loopt binnenkort af.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
In juni stonden er meerdere meldingen dat er iets bij de achteras defect was. Zou er zeker mee naar de dealer gaan.Jakkie takkie schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:43:
Bij mijn ID3 blijft af en toe de parkeerrem vast zitten lijkt het. Bij het wegrijden klinkt dan een harde ‘kloenk’. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik ben bang dat dit een keer tot schade gaat lijden en zal natuurlijk na de garantie zijn. Die loopt binnenkort af.
1 post gevonden
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Als het alleen gebeurt bij de eerste keer wegrijden als het vochtig / nat is geweest dan is het volkomen normaal. Dan is het simpelweg de roestvorming op de remschijven waardoor ze even een klein beetje vast zitten.Jakkie takkie schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:43:
Als het vaker tijdens het rijden na stilstaan gebeurt zou ik er inderdaad mee naar de dealer gaan.
Rijdt jij altijd héél rustig weg, met de voet nog een beetje op de rem.. of tik je, net als ik, alleen het 'play' pedaal een klein beetje in? Ik heb het bij het wegrijden soms ook, dat is (bij mij tenminste) 'auto hold' die denkt dat ik toch wil blijven staan. Heel vervelend. Hierdoor zet ik vaak auto hold even uit voordat ik van mijn oprit wegrijdt.Jakkie takkie schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:43:
*sowieso
Hij doet het alleen als de auto bijvoorbeeld een dagje heeft stil gestaan.ik222 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:42:
[...]
Als het alleen gebeurt bij de eerste keer wegrijden als het vochtig / nat is geweest dan is het volkomen normaal. Dan is het simpelweg de roestvorming op de remschijven waardoor ze even een klein beetje vast zitten.
Als het vaker tijdens het rijden na stilstaan gebeurt zou ik er inderdaad mee naar de dealer gaan.
Mijn oprit loopt aardig schuin af dus ik tik ‘m inderdaad alleen even aan. Zonder autohold ga ik even proberen!DonJunior schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:04:
[...]
Rijdt jij altijd héél rustig weg, met de voet nog een beetje op de rem.. of tik je, net als ik, alleen het 'play' pedaal een klein beetje in? Ik heb het bij het wegrijden soms ook, dat is (bij mij tenminste) 'auto hold' die denkt dat ik toch wil blijven staan. Heel vervelend. Hierdoor zet ik vaak auto hold even uit voordat ik van mijn oprit wegrijdt.
Precies dit. Every fckin time wanneer ik voorzichtig de oprit afrijd.DonJunior schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:04:
[...]
Rijdt jij altijd héél rustig weg, met de voet nog een beetje op de rem.. of tik je, net als ik, alleen het 'play' pedaal een klein beetje in? Ik heb het bij het wegrijden soms ook, dat is (bij mij tenminste) 'auto hold' die denkt dat ik toch wil blijven staan. Heel vervelend. Hierdoor zet ik vaak auto hold even uit voordat ik van mijn oprit wegrijdt.
Oh cool. Je hebt remschijven?ik222 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:42:
[...]
Als het alleen gebeurt bij de eerste keer wegrijden als het vochtig / nat is geweest dan is het volkomen normaal. Dan is het simpelweg de roestvorming op de remschijven waardoor ze even een klein beetje vast zitten.
Welk model heb je?
Had begrepen dat mijn id4 pro ouderwetse trommelremmen heeft. Die geven minder weerstand dan schijfremmen wat voordelig is in het bereik. Aldus mijn dealer...
Alle modellen hebben sowieso remschijven op de voorwielen. Sommige modellen hebben trommelremmen op de achterwielen.AndereKoekoek schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:52:
[...]
Oh cool. Je hebt remschijven?
Welk model heb je?
Had begrepen dat mijn id4 pro ouderwetse trommelremmen heeft. Die geven minder weerstand dan schijfremmen wat voordelig is in het bereik. Aldus mijn dealer...
De motor remt vooral op de achteras voor regeneratie, de trommelremmen worden enkel geactiveerd als er hard geremd word.AndereKoekoek schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:52:
[...]
Welk model heb je?
Elke ID.X heeft schijven aan de voorkant. Achter zijn het wel trommelremmen. Achter kan dat ook makkelijk omdat daar met de regeneratie voldoende aanvullende remkracht beschikbaar is.AndereKoekoek schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:52:
[...]
Welk model heb je?
Gewoon in B rijden, dan heb je daar geen last van.DonJunior schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:04:
[...]
Kan ook een probleem met de keerringen zijn in de achteras. Geeft een klonk geluid bij wegrijden, zijn bij mij vervangen en daarna geen geluid meer waargenomen.Jakkie takkie schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:29:
[...]
Mijn oprit loopt aardig schuin af dus ik tik ‘m inderdaad alleen even aan. Zonder autohold ga ik even proberen!
Nee het is echt het vastzitten van de remsegmenten in mijn geval. Heb het bij een andere auto ook wel eens gehad.
D of B maakt echt nul verschil voor wat betreft Auto Holdikweethetbeter schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:16:
[...]
Gewoon in B rijden, dan heb je daar geen last van.
*sowieso
Misschien kunnen we weer een discussie beginnen over wat nou beter is, rijden in D of B
.
Ik rijdt altijd in R, dan blijft de camera continu werken. Het sturen is wel wat wennen...AkroBatik schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:46:
Misschien kunnen we weer een discussie beginnen over wat nou beter is, rijden in D of B
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Sorry? Daar ging deze discussie helemaal niet overAkroBatik schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:46:
Het feit dat jij dit nu weer oprakelt zorgt dus eigenlijk alleen maar weer voor deze onnodige discussie waardoor de daadwerkelijke vraag (met betrekking tot de AutoHold) ondersneeuwt.
*sowieso
Hallo,
Ik blijf met laden ruzie hebben met Shell Recharge.
Gisterenavond bleek het vebruik met dakkoffer en 120km/h toch iets hoger dan gepland dus we moesten een laadstopje inplannen. Shell Recharge bij Gilze.
Meestal pak ik de kabel van de lader naast me, maar nu was alles vol, achteruit ingeparkeerd kabel ingestoken en je ziet gelijk dat ie scheef trekt. Tag geswiped, laadfout, paar keer stekker eruit en erin, maar bleef laadfout geven en ik had geen zin om m aangedrukt te houden dus dat heb ik niet gedaan.
Toen ik wegreed zag ik achter me een andere ID4 er achteruit inrijden en die ging ook laden, dus het zal sommigen wel lukken. Wat is de truc ?
Ik ben uiteindelijk naar een FAstNed gereden en heb daar zonder problemen geladen. Maar het zou wel handiger zijn als ik ook de Recharge kan gebruiken.
Gisterenavond bleek het vebruik met dakkoffer en 120km/h toch iets hoger dan gepland dus we moesten een laadstopje inplannen. Shell Recharge bij Gilze.
Meestal pak ik de kabel van de lader naast me, maar nu was alles vol, achteruit ingeparkeerd kabel ingestoken en je ziet gelijk dat ie scheef trekt. Tag geswiped, laadfout, paar keer stekker eruit en erin, maar bleef laadfout geven en ik had geen zin om m aangedrukt te houden dus dat heb ik niet gedaan.
Toen ik wegreed zag ik achter me een andere ID4 er achteruit inrijden en die ging ook laden, dus het zal sommigen wel lukken. Wat is de truc ?
Ik ben uiteindelijk naar een FAstNed gereden en heb daar zonder problemen geladen. Maar het zou wel handiger zijn als ik ook de Recharge kan gebruiken.
Geef je hier niet zelf je antwoord al?LastSamurai schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:28:
[..] kabel ingestoken en je ziet gelijk dat ie scheef trekt. Tag geswiped, laadfout, paar keer stekker eruit en erin, maar bleef laadfout geven en ik had geen zin om m aangedrukt te houden dus dat heb ik niet gedaan.
[..]
Lukt het wel toen je de kabel vasthield en ging het fout zodra je hem losliet?
Of heb je dat niet eens geprobeerd?
Volgens keer kijken of je de auto toch iets dichter bij kan plaatsen zodat het laadstation goed kan communiceren met de auto. Immers doordat de kabel trekt zal de data pin contact verliezen en dan zal alles uit veiligheidsoverweging stoppen.
[ID3B]
Zelf geen problemen met laden bij de Shell Recharge overigens
*sowieso
ID.3 first plus
Vraagje, eind oktober rij ik twee jaar naar tevredenheid met mijn ID.3. Dan dien ik een afspraak met de dealer te maken voor regulier onderhoud ivm garantie o.a. accu. Klopt het dat je in de auto melding van krijgt? Mijn km stand is nu 38.500. Alvast dank voor reactie(s).
Vraagje, eind oktober rij ik twee jaar naar tevredenheid met mijn ID.3. Dan dien ik een afspraak met de dealer te maken voor regulier onderhoud ivm garantie o.a. accu. Klopt het dat je in de auto melding van krijgt? Mijn km stand is nu 38.500. Alvast dank voor reactie(s).
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik denk dat je de melding vandaag of morgen krijgt. Ik krijg de melding sinds een week en heb ook een id.3 uit oktober 2020 met pakweg 36k op de teller.mcmiles schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:40:
ID.3 first plus
Wat je hier schrijft klopt volgens mij niet. D of B maakt bij mij echt helemaal niks uit in de context van waar we het over hadden.ikweethetbeter schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:16:
[...]
Gewoon in B rijden, dan heb je daar geen last van.
Oké dat is al heel snel dus, dank!Joh de Heer schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:44:
[...]
Ik denk dat je de melding vandaag of morgen krijgt. Ik krijg de melding sinds een week en heb ook een id.3 uit oktober 2020 met pakweg 36k op de teller.
Pakje zakdoekjes (dubbelgevouwen) onder de stekker duwen, dan blijft ie beter laden. Heb dit bij Shell Recharge nog nooit hoeven doen, wel een keer bij een gare Efacec lader ergens in Duitsland.LastSamurai schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:28:
Hallo,
Heb het ook een keer gezien bij mensen die het probleem hadden bij Ionity (ik dacht een Tritium lader) met hun Hyundai.
Ik stond bijna tegen de paaltjes aan, misschien 10cm over.DonJunior schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:34:
[...]
Geef je hier niet zelf je antwoord al?
Lukt het wel toen je de kabel vasthield en ging het fout zodra je hem losliet?
Of heb je dat niet eens geprobeerd?
Volgens keer kijken of je de auto toch iets dichter bij kan plaatsen zodat het laadstation goed kan communiceren met de auto. Immers doordat de kabel trekt zal de data pin contact verliezen en dan zal alles uit veiligheidsoverweging stoppen.
[ID3B]
Zelf geen problemen met laden bij de Shell Recharge overigens
En misschien had vastduwen geholpen, maar het moet niet nodig zijn.....Ik ga toch niet 20 minuten dat ding aanduwen...... Ik weet niet hoe stevig dat laadklepje is maar ik ga eens proberen met een spanelastiek om de laadstekker en het klepje of dat wel werkt.
Ik dacht alleen dat het wel weer even geleden was dat het hierover ging, waarbij allerlei (loze) argumenten aangedragen worden waarom de wereld een betere plek is met mensen die in B rijden.DonJunior schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:16:
[...]
Sorry? Daar ging deze discussie helemaal niet over![]()
Het feit dat jij dit nu weer oprakelt zorgt dus eigenlijk alleen maar weer voor deze onnodige discussie waardoor de daadwerkelijke vraag (met betrekking tot de AutoHold) ondersneeuwt.
Wat is jouw opvatting over de warmtepomp trouwens
Sorry, ik houd op
.
Ik snap dat je niet twintig minuten die stekker gaat vasthouden.. maar ik probeer je te helpen met het zoeken naar een antwoord op je vraag en het ging er mij om of je dat had geprobeerd, om te kijken of het inderdaad te maken heeft met een slechte connectie met de datapin doordat de stekker scheeft zat.LastSamurai schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:16:
[...]
Ik stond bijna tegen de paaltjes aan, misschien 10cm over.
En misschien had vastduwen geholpen, maar het moet niet nodig zijn.....Ik ga toch niet 20 minuten dat ding aanduwen...... Ik weet niet hoe stevig dat laadklepje is maar ik ga eens proberen met een spanelastiek om de laadstekker en het klepje of dat wel werkt.
*sowieso
Je hoeft hem geen 20 minuten vast te houden, alleen aandrukken totdat het laden start is bijna altijd genoeg.
Het klepje zou ik voorzichtig mee zijn, die zijn niet heel stevig. Vrees dat die makkelijk afbreekt als je daar een dikke CCS kabel mee wilt gaan fixeren.
Het klepje zou ik voorzichtig mee zijn, die zijn niet heel stevig. Vrees dat die makkelijk afbreekt als je daar een dikke CCS kabel mee wilt gaan fixeren.
Ik gaf je zojuist al een gratis tip waardoor je 'm niet vast hoeft te houdenLastSamurai schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:16:
[...]
Ik stond bijna tegen de paaltjes aan, misschien 10cm over.
Bedankt voor de tips ! Ga ik zeker proberen om m aangedruk te houden tot het laden is gestart.FlowDesign schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:21:
[...]
Ik gaf je zojuist al een gratis tip waardoor je 'm niet vast hoeft te houden
Ik was gisteren ook moe en wilde naar huis na een weekendje weg. Normaal zou ik wel eea proberen maar gisteren had ik daar de rek niet voor.
Bij die schrale lader in Duitsland waar ik een soortgelijk probleem had, deed ie het telkens een paar minuten wel en sloeg dan af. Dat was ook vreemd. Maar met iets eronder geduwd bleef ie het goed doenLastSamurai schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:24:
[...]
Bedankt voor de tips ! Ga ik zeker proberen om m aangedruk te houden tot het laden is gestart.
Ik was gisteren ook moe en wilde naar huis na een weekendje weg. Normaal zou ik wel eea proberen maar gisteren had ik daar de rek niet voor.
mn vw up had dat ook met trommelrem.. keertje in de winter iets te hard getrokken.. 3 weken laten staan en met pieeeepende bandjes een mooie streep achtergelaten totdat ene achterband weer bewoog
Uitstekend duits kwaliteit.
Uitstekend duits kwaliteit.
In B kruipt hij niet zomaar, dus geen noodzaak om te remmen...DonJunior schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:43:
D of B maakt echt nul verschil voor wat betreft Auto Hold
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M6lX9RiqMANV46ZhheUADVyx.jpg?f=user_large)