Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 226 ... 391 Laatste
Acties:

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:22

Termy

valt er nog wat te fragge?

ikweethetbeter schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:48:
[...]

In B kruipt hij niet zomaar, dus geen noodzaak om te remmen...
Oh? Kan je dat specificeren want ik merk geen enkel verschil tussen D en B.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:44
[...]

Maar men raakt de rem niet aan. Dat is het hele punt van deze vraag. ;)
Ook in B, op het moment dat je (te) langzaam wegrijdt van, bijvoorbeeld je oprit, dan grijpt Auto Hold in omdat deze denkt dat je wilt stoppen. Daarvoor hoef je de rem dus niet aan te raken.

*sowieso

• DonJunior
Termy schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:52:
[...]

Oh? Kan je dat specificeren want ik merk geen enkel verschil tussen D en B.
NEEE NIET DOEN!! :X

*sowieso

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54
[...]

Daar gaat 't toch ook niet om? Het gaat om wanneer je vanuit stilstand heel rustig van je oprit rijdt, weer gas volledig los en dat ie dan de Auto Hold er weer opgooit. Dit alles zonder de rem aan te raken.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:29

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ben ik gek geworden of is de optie om de stuurwielverwarming aan te zetten verdwenen? Normaliter zit deze op de plek waar ik ook de stoelen verwarm/optie clima. Nu zie ik het icoon wat normaliter linksonder zit niet meer. Kan het wel aanzetten met m'n stem maar ik vind het echt bloedirritant om de auto dingen te laten doen met m'n stem. Zeker als als "ze" me niet goed verstaat en op denigrerende en harde toon zegt "WAT ZEGT U?"

• gerwin16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-01 11:43
FlowDesign schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:22:
[...]

Daar gaat 't toch ook niet om? Het gaat om wanneer je vanuit stilstand heel rustig van je oprit rijdt, weer gas volledig los en dat ie dan de Auto Hold er weer opgooit. Dit alles zonder de rem aan te raken.
2.3 heeft een 'feature' dat de Auto Hold uitgeschakeld blijft als je de deur niet helemaal in het slot trekt, maar half gesloten laat. Toevallig een keer achter gekomen. Dat werkt super om voorzichtig de oprit op/af te rijden.
Ik heb nog geen 2.4/3.0 dus weet niet of dat 'opgelost' is.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:22

Termy

valt er nog wat te fragge?

Eh? Je reageert er zelf toch ook op?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb eind juli een afspraak gepland bij A-Point Amsterdam voor de update en accu vervanging. Krijg vandaag een belletje dat de accu's op zijn. Geen duidelijkheid vanuit Volkswagen wanneer er weer nieuwe voorraad komt. Afspraak met twee maanden opgeschoven naar 24 november.

Ik rijd gelukkig met veel plezier in mijn ID4 en heb geen haast. En op zich netjes dat ze vooraf afbellen zodat je daar niet voor niets staat.
Wel bijzonder dat een terugroepactie wordt georganiseerd zonder dat ze de onderdelen hebben om deze uit te voeren. Veel extra werk voor de dealers op deze manier.

• DonJunior
Termy schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:11:
[...]

Eh? Je reageert er zelf toch ook op?
Context

*sowieso

• DonJunior
ralphdavidvdb schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:09:
Ik heb eind juli een afspraak gepland bij A-Point Amsterdam voor de update en accu vervanging. Krijg vandaag een belletje dat de accu's op zijn. Geen duidelijkheid vanuit Volkswagen wanneer er weer nieuwe voorraad komt. Afspraak met twee maanden opgeschoven naar 24 november.

Ik rijd gelukkig met veel plezier in mijn ID4 en heb geen haast. En op zich netjes dat ze vooraf afbellen zodat je daar niet voor niets staat.
Wel bijzonder dat een terugroepactie wordt georganiseerd zonder dat ze de onderdelen hebben om deze uit te voeren. Veel extra werk voor de dealers op deze manier.
Is sowieso een flink prijzige terugroepactie voor VW op deze manier.

*sowieso

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:41

Boy

www.byoscoop.nl

initdebug schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:16:
[...]

Dan licht er een extra knopje op op je stuur die voorheen niet in te drukken was. Je kan het gewoon aan/uit zetten (moet zelfs elke keer dat je acc inschakelt)
Hoi! Ik ben een hele tijd niet meer hier geweest, maar betekent dit dat je het hebt ingeschakeld voor de versie die origineel geen TA heeft?

Ik heb een 4.1 (non-max). Dit is de enige feature die ik mis, zou het best willen hebben :)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Boy schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:25:
[...]

Hoi! Ik ben een hele tijd niet meer hier geweest, maar betekent dit dat je het hebt ingeschakeld voor de versie die origineel geen TA heeft?

Ik heb een 4.1 (non-max). Dit is de enige feature die ik mis, zou het best willen hebben :)
stuur wisselen en dan is TA prima te doen, anders elk 10-15 sec stuur beweging is ook... hinderlijk.
Zullen wel genoeg sloop autos zijn na bijna 2 jaar op de weg te zijn.

EDIT: sensor van stuur is een koperen draad in het kern van het stuur en een weerstand/zekering.. dus we hebben het echt over centen of TA wel of niet fatsoenlijk werkt :|

[ Voor 14% gewijzigd door Simply1337 op 20-09-2022 13:42 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Simply1337 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:36:
[...]

stuur wisselen en dan is TA prima te doen, anders elk 10-15 sec stuur beweging is ook... hinderlijk.
Zullen wel genoeg sloop autos zijn na bijna 2 jaar op de weg te zijn.

EDIT: sensor van stuur is een koperen draad in het kern van het stuur en een weerstand/zekering.. dus we hebben het echt over centen of TA wel of niet fatsoenlijk werkt :|
Ah ja, ik heb even gezocht op 'stuur' en zag idd eerder iemand melden dat je een stuur nodig hebt die merkt dat je het stuur vast hebt (dacht dat ze allemaal dit hadden, maar helaas dus).

Een nieuw stuur (laten) plaatsen vind ik wel een flinke ingreep, weet niet of ik dat nog wil doen...

Ik dacht sowieso dat je meer camera's nodig had voor TA en dat de Max dat alleen had, maar dat is dus niet zo?

[ Voor 6% gewijzigd door Boy op 20-09-2022 14:02 ]

• Simply1337
Boy schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:01:
[...]

Ah ja, ik heb even gezocht op 'stuur' en zag idd eerder iemand melden dat je een stuur nodig hebt die merkt dat je het stuur vast hebt (dacht dat ze allemaal dit hadden, maar helaas dus).

Een nieuw stuur (laten) plaatsen vind ik wel een flinke ingreep, weet niet of ik dat nog wil doen...

Ik dacht sowieso dat je meer camera's nodig had voor TA en dat de Max dat alleen had, maar dat is dus niet zo?
neuh, is alleen het juiste stuur. Je kunt TA hebben zonder 360 en volgens mij ook zonder side-assist. Enyaq forum kan dit het beste bevestigen

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:52
Stuur uit een Passat is volledig compatible, je moet alleen de knoppencluster omzetten en deze het stuur aan je auto laten programmeren. Daarna kan je TA bij laten programmeren maar je moet er wel rekening mee houden dat het activeren van TA na vrijwel elke update opnieuw gedaan moet worden.

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Vaelin schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:55:
Stuur uit een Passat is volledig compatible, je moet alleen de knoppencluster omzetten en deze het stuur aan je auto laten programmeren. Daarna kan je TA bij laten programmeren maar je moet er wel rekening mee houden dat het activeren van TA na vrijwel elke update opnieuw gedaan moet worden.
En vervolgens klagen waarom de software updates niet lukken :+

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Vaelin schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:55:
...je moet alleen de knoppencluster omzetten en deze het stuur aan je auto laten programmeren. Daarna kan je TA bij laten programmeren...
Waar laat je dat doen? Ik ga vanuit dat VW dit niet ok vindt als je dit zelf doet.

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025

NWA

Na wat aankondigingen van anderen ook net gebeld door de garage, dat mijn geplande update waarschijnlijk niet doorgaat. De 12V accu's zijn op...
Nogal raar, omdat ik de update al ergens in juli heb gepland, maar dat betekent dat er in heel Nederland de komende tijd geen updates naar 2.4 uitgevoerd kunnen worden wegens een tekort aan accu's. Er was nog geen leveringsdatum bekend.

Ik vind het wel weer typisch hoor. Kondig je een update aan waarin een vervanging van de 12V accu centraal staat, maar dan heb je er niet genoeg in voorraad om dat ook te doen. Ik snap echt niet hoe dat kan.

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:00
Heb ik even geluk dan. Ik heb twee weken geleden de vervanging laten doen en de 2.4 update. Dit is trouwens alleen terug te vinden in het overzicht doordat het buildnummer van 910 naar 912 gaat. Update versie blijft op 2.3 staan.

Ik kreeg ook te horen dat update 3.0 binnen nu en twee maanden moet binnenkomen....

Ik vond dat nogal een groot venster waarin dit kan gebeuren.
Ik vroeg mij dan ook af of er al andere ID3 gebruikers zijn die inmiddels versie 3.0 hebben?
NWA schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:29:
Na wat aankondigingen van anderen ook net gebeld door de garage, dat mijn geplande update waarschijnlijk niet doorgaat. De 12V accu's zijn op...
Nogal raar, omdat ik de update al ergens in juli heb gepland, maar dat betekent dat er in heel Nederland de komende tijd geen updates naar 2.4 uitgevoerd kunnen worden wegens een tekort aan accu's. Er was nog geen leveringsdatum bekend.

Ik vind het wel weer typisch hoor. Kondig je een update aan waarin een vervanging van de 12V accu centraal staat, maar dan heb je er niet genoeg in voorraad om dat ook te doen. Ik snap echt niet hoe dat kan.

• Vaelin
Rubenus schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:59:
[...]

En vervolgens klagen waarom de software updates niet lukken :+
Ik geloof dat we over 2 jaar pas allemaal op 3.0 zitten (v.w.b. de ID.3) dus tot die tijd zitten we wel safe.
Boy schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:04:
[...]

Waar laat je dat doen? Ik ga vanuit dat VW dit niet ok vindt als je dit zelf doet.
Dat kan een bevriende monteur met een eigen garage wel doen, er zijn ook mensen die het zelf kunnen maar dat moet je alleen doen wanneer je er echt verstand van hebt omdat je ook een airbag moet ontkoppelen en dat wil je absoluut niet verkeerd doen.

• DonJunior
quote]Vaelin schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:01:
..
omdat je ook een airbag moet ontkoppelen en dat wil je absoluut niet verkeerd doen.
[/quote]
Dat doe je maar 1x fout toch? :+

Zonder gekheid.. dat is een kwestie van de 12V accu loskoppelen en vervolgens de stekker lostrekken van de airbag module toch? Is niet echt rocketscience als je het mij vraagt.

*sowieso

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:51
Hey 2.4’ers nu de nachten kouder zijn, heeft iemand al gemerkt dat het verbruik wat lager ligt door de mindere hevige verwarming van de accu.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
IndyVS schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:43:
Hey 2.4’ers nu de nachten kouder zijn, heeft iemand al gemerkt dat het verbruik wat lager ligt door de mindere hevige verwarming van de accu.
Daar is het nog niet koud genoeg voor geweest, het extreem hoge verbruik issue met versies < 2.4 was er pas als het kouder was dan 7 of 8 graden volgens mij. En dan gaat het dus om de accu temperatuur.

• Tukk
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

NWA schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:29:

Snappen doe ik het wel, blijft gepruts.

Je gaat niet eerst 100.000 accu's maken, naar Europa halen en dan over een aantal maanden inbouwen. Je hebt een eerste batch accu's onderweg en je begint met plannen. Wat er nu, waarschijnlijk, gebeurd is, is dat er geen accu's meer onderweg zijn. Corona, chiptekort, ander bedrijf betaald meer, je weet niet wat de oorzaak is.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:29

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

@Exorcist net even getest, bij mij (en update 2.4) komt verwarming stuurwiel wel in beeld als ik op icoontjes stoelverwarming (linksonder op beeldscherm) tik

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 21:54
Vighu schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:24:
Ik heb eens gelezen over het automatisch overwriten van je persoonlijke instellingen en hoe dit tegen te gaan, maar ik kan het niet meer terug vinden.

Heb nu al twee keer gehad dat mijn drive mode instellingen en nog wat andere instellingen gewijzigd worden. Ook al eens de pop up gehad dat er ‘nieuwe instellingen beschikbaar zijn’.

Kan iemand mij herinneren wat ik moest doen om dit te voorkomen?
De afgelopen dagen is dit probleem weer terug voor mij. Het rijprofiel staat op Comfort, mijn persoonlijke rijprofiel is weer gereset. Ook krijg ik weer af en toe de pop up dat er ‘nieuwe gebruikersinstellingen beschikbaar zijn’.

Heeft iemand een idee waardoor dit getriggered wordt zodat ik het uit kan zetten?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hansoverdiep schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:56:
@Exorcist net even getest, bij mij (en update 2.4) komt verwarming stuurwiel wel in beeld als ik op icoontjes stoelverwarming (linksonder op beeldscherm) tik
Ik heb 'm weer gevonden..staat alleen onder "classic climate" als optie om aan te klikken |:(
Thx!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
IndyVS schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:43:
Normale rit van/naar werk kost me zo’n 11% acculading. De afgelopen week lijkt dat 3-4% meer, onder andere vanwege verwarmen en voorverwarmen.

• Vaelin
Zijn er trouwens meer mensen die last hebben van het volgende:

Wanneer de auto aan het laden is heeft deze verbinding met de app/servers, wanneer deze stopt met laden stopt ook de verbinding. Dit is zo precies dat de melding van het stoppen met laden tot de minuut gelijk is met het verliezen van de verbinding.
Ook wanneer ik stop met rijden en de auto parkeer (met online modus dus aan) verliest deze de verbinding vrijwel direct. Het sturen van commando's naar de auto werkt dus ook niet meer

Wanneer de auto online is blijft de verbinding dus wel sterk actief zonder enkele problemen.

• IndyVS
Vaelin schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:53:

Wanneer de auto aan het laden is heeft deze verbinding met de app/servers, wanneer deze stopt met laden stopt ook de verbinding. Dit is zo precies dat de melding van het stoppen met laden tot de minuut gelijk is met het verliezen van de verbinding.
Ook wanneer ik stop met rijden en de auto parkeer (met online modus dus aan) verliest deze de verbinding vrijwel direct. Het sturen van commando's naar de auto werkt dus ook niet meer

Wanneer de auto online is blijft de verbinding dus wel sterk actief zonder enkele problemen.
Nu je het zegt, ik zie dat mijn auto ook niet meer synchroniseert nadat ik ben uitgestapt. Na het laden is het mij nog niet opgevallen.

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
IndyVS schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:00:
[...]

Nu je het zegt, ik zie dat mijn auto ook niet meer synchroniseert nadat ik ben uitgestapt. Na het laden is het mij nog niet opgevallen.
Idem

@Vaelin inderdaad met 2.4 en upgrade van accu.
Is me echter pas sinds 2-3 weken opgevallen, niet direct na de update opgevallen

[ Voor 20% gewijzigd door SiNaga op 20-09-2022 18:13 ]

• Vaelin
IndyVS schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:00:
[...]

Toevallig ook de accu laten vervangen en de update naar 2.4 gehad? Heb het gevoel dat ze gewoon het onlinedeel killen om de accu te beschermen....

Ik kan blijkbaar wel voorverwarmen starten maar andere zaken pushen lukt dus niet zonder dat hij door voorverwarmen is geactiveerd.

• IndyVS
Vaelin schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:10:
[...]

[...]

Toevallig ook de accu laten vervangen en de update naar 2.4 gehad? Heb het gevoel dat ze gewoon het onlinedeel killen om de accu te beschermen....

Ik kan blijkbaar wel voorverwarmen starten maar andere zaken pushen lukt dus niet zonder dat hij door voorverwarmen is geactiveerd.
Nog niet, ik sta deze vrijdag op voor de update als er nog een accu is in België :+

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025

NWA

Tukk schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:56:
[...]

Snappen doe ik het wel, blijft gepruts.

Je gaat niet eerst 100.000 accu's maken, naar Europa halen en dan over een aantal maanden inbouwen. Je hebt een eerste batch accu's onderweg en je begint met plannen. Wat er nu, waarschijnlijk, gebeurd is, is dat er geen accu's meer onderweg zijn. Corona, chiptekort, ander bedrijf betaald meer, je weet niet wat de oorzaak is.
Not buying it.
Je noemt nu allemaal dingen die al een tijdje spelen, dus daar had VW wel wat meer over kunnen nadenken/anticiperen. Deze campagne is al een tijdje in de planning, ook al na er van alles is veranderd in de wereld. Dan lijkt het mij zaak dat je als VW pas begint aan een update uitrol (met de bijbehorende kosten) als je de voorraad risico's (zeker in deze moeilijke tijden) zo klein mogelijk houdt. Immers: het risico dat VW met de accu's blijft zitten is vrij klein.
En, het gaat over een 12V accu hè, dat is nou geen raketwetenschap.
Ik kreeg de indruk uit het verhaal dat er in heel NL nu ongeveer 20 accu's zijn, die allemaal al gereserveerd zijn. Er zijn in NL bijna 14.000 ID.3's https://allecijfers.nl/auto/volkswagen-id-3/ en 8000 ID.4's https://allecijfers.nl/auto/volkswagen-id-4/ verkocht. Volgens mij is het aantal auto's dat nu al rondrijdt met de update hoogstens een paar honderd.
Dan lijken mij die voorraden schromelijk te kort komen om fatsoenlijk een update programma te plannen. Dan geloof ik helaas niet in een verklaring dat er ergens alvast een batchje accu's is aangekocht, om maar even te kunnen beginnen.

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:18
Ik moet mijn afspraak nog inplannen (in Belgie wordt je niet uitgenodigd), maar mijn ID.3 is misschien nieuw genoeg dat hij al een goede accu heeft (november vorig jaar geleverd)? Kan je dit op een of andere manier zien aan de accu, bepaald type nummer of zo?

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 11:16
Annun schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:55:
Ik moet mijn afspraak nog inplannen (in Belgie wordt je niet uitgenodigd), maar mijn ID.3 is misschien nieuw genoeg dat hij al een goede accu heeft (november vorig jaar geleverd)? Kan je dit op een of andere manier zien aan de accu, bepaald type nummer of zo?
Batterylife had een shot in z'n 2.4 video met uitleg van hoe je het nieuwe typenummer van de accu kan herkennen. .. Of was 't @Simply1337 _/-\o_ ?

De auto moet sowieso langs voor de 2.4 (a.k.a. 2.3, release 912) om de OTA voor 3.0 te unlocken. Mijn ID.3 is ongeveer net zo oud als de jouwe en is pas in NL bij de dealer geweest voor de update.

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:18
Dat ik langs moet voor de update weet ik, maar vroeg me u af of het nut had om al 1 proberen te plannen als de batterijen al op zijn..

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:14
Ik blijf wel lekker op 2.1 hangen als ik al dat gedoe hier lees. Auto bevalt uitstekend.

Wat is stoel- en stuurverwarming een genot in deze tijd van het jaar O+

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
Vaelin schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:53:

Klopt, is sinds een aantal dagen zo. We hebben dit soort perikelen al een aantal keren eerder gehad en toen lag het aan de servers van VW of de app. Misschien dat 1.39.2 dit oplost. Is volgens mij niet gerelateerd aan de software update naar 2.4 want mijn auto heeft het ook en die heeft voorlopig nog geen update.

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkie takkie op 21-09-2022 09:50 ]

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
Vanmorgen was het ca. 5 graden. In de oude situatie zou ik de batterijverwarming verwacht hebben van 6kW. Bij stil staan bij een stoplicht na 2 km gereden te hebben gaf het display 1,4kWh/h aan. 1,4kW dus. Dat kan niet veel meer zijn dan de interieurverwarming. Voor de hele rit (10km) had ik een verbruik van 17kWh/100km wat ook niet exorbitant is. Voorzichtige conclusie is dat het temperatuurmanagement met de 2.4 idd flink verbeterd is. Dit gaat voor veel minder verbruik zorgen in de winter.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Jakkie takkie schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:49:
[...]

Klopt, is sinds een aantal dagen zo. We hebben dit soort perikelen al een aantal keren eerder gehad en toen lag het aan de servers van VW of de app. Misschien dat 1.39.2 dit oplost. Is volgens mij niet gerelateerd aan de software update naar 2.4 want mijn auto heeft het ook en die heeft voorlopig nog geen update.
Klopt, maar het voorverwarmen e.d. werkt wel gewoon.... dus er is contact.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• DonJunior
RaymondD schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:58:
Vanmorgen was het ca. 5 graden. In de oude situatie zou ik de batterijverwarming verwacht hebben van 6kW. Bij stil staan bij een stoplicht na 2 km gereden te hebben gaf het display 1,4kWh/h aan. 1,4kW dus. Dat kan niet veel meer zijn dan de interieurverwarming. Voor de hele rit (10km) had ik een verbruik van 17kWh/100km wat ook niet exorbitant is. Voorzichtige conclusie is dat het temperatuurmanagement met de 2.4 idd flink verbeterd is. Dit gaat voor veel minder verbruik zorgen in de winter.
Goed om te lezen dit.
Nou hopen dat onze 2.4 update dan ook voor de winter gaat gebeuren... :X

*sowieso

• RaymondD
DonJunior schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:16:
[...]

Goed om te lezen dit.
Nou hopen dat onze 2.4 update dan ook voor de winter gaat gebeuren... :X
Echte tweakers hebben al 2.4 :7

Serieus: zit net in de werkplaatsplanner te kijken van mijn dealer, die hebben nog plek op 4 oktober. Ik heb begrepen dat ze er 6 op een dag doen. (Century Groningen)

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59

oZy

Mijn ID4.1 staat sinds gisteren bij Wittebrug voor de 2.4 update. Duurde een dagje langer omdat mijn banden volgens de dealer dusdanig versleten waren ('tot op het canvas') dat het onverantwoord was om nog mee te rijden. De LM ging uiteindelijk overstag voor 4 nieuwe zomerbanden van hetzelfde type.

Het zal wel redelijk overdreven zijn aangezien ik het zelf voor de vakantie nog bekeken heb en toen was het prima. Ik ben geen banden expert maar midden op het loopvlak zat er nog zeker 5mm profiel op.

bj dec 2020, 37K km, geen winterbanden, sportieve bestuurder 😅

• DonJunior
RaymondD schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:55:
[...]

Echte tweakers hebben al 2.4 :7

Serieus: zit net in de werkplaatsplanner te kijken van mijn dealer, die hebben nog plek op 4 oktober. Ik heb begrepen dat ze er 6 op een dag doen. (Century Groningen)
Die van mij staat voor 1 december .. samen met de winterbandenwissel.

Echte Tweaker hebben immers wel meer te doen dan twee keer naar de garage als dat ook in 1x kan :+

*sowieso

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:59
3.1+
Net een belletje gekregen, u heeft geluk, auto staat weer klaar, update in 1 keer gelukt, de eerste 2 jaarlijkse beurt uitgevoerd,
en... de allerlaatste 12V accu gemonteerd *O*

Alle andere afspraken voor de update worden nu afgebeld. Accu's in backorder zoals hierboven genoemd, alles staat op hold zolang er geen 12V accu's zijn volgens medewerker.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• RaymondD
Iemand hier ervaring met problemen met raammechanisme? Bij het dichtdoen van het raam van mijn bestuurdersportier hoor ik aan hakkelig aanslijtgeluid. Ik zal het even melden bij mijn 24 maanden onderhoudsbeurt op 9 november. Dan kunnen ze dit nog net binnen garantie oplossen.

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
RaymondD schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:39:
Iemand hier ervaring met problemen met raammechanisme? Bij het dichtdoen van het raam van mijn bestuurdersportier hoor ik aan hakkelig aanslijtgeluid. Ik zal het even melden bij mijn 24 maanden onderhoudsbeurt op 9 november. Dan kunnen ze dit nog net binnen garantie oplossen.
ID.4.1 -> Heb ik ook gehad. Meteen al bij ontvangst auto. Is tijdens een terugroep-actie meteen opgelost. Even opnieuw laten afstellen/smeren. Nooit meer teruggekomen.

• march1979
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-02-2025
Tijdje niet meer hier geweest, drie pagina’s terug gekeken, maar zag er niets over dus bij deze ff de vraag; is er al iemand die naar 2.3 is/ was die nu 3.0 aangeboden heeft gekregen? Of zijn ze nog niet zover in NL/ BE?

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:29

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

voorzover ik vanuit verschillende fora kan analyseren rolt OTA 3.0 vooralsnog alleen in Duitsland uit en ID's die in Nederland vanuit Duitsland zijn geimporteerd. Duurt echt lang, kennelijk durft VW het nog niet aan om grote aantallen in een keer te voorzien van die software

• RutgerO
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik werd gisteren door de VW-dealer gebeld met de mededeling dat mijn update die op 13 okt geplant staat, voorlopig niet doorgaat. De importeur kan de benodigde onderdelen niet meer leveren........... :X

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 17:29
Ik ben benieuwd naar de update die voor mijn auto over 2,5 week gepland staat...

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik sta a.s. maandag in de planning, ben benieuwd. In dit tempo wordt het 2030 voordat iedereen op 2.4 zit, 2040 op 3.0...

• tumtum100
  • Laatst online: 02:31
Wat een gedoe als ik dat zo lees. Hier een positief verhaal met een ID.3 update.
Gisteren 8:00 uur gebracht naar van udenhout in Den Bosch. 17:15 uur een sms'je dat de auto klaar is. 17:45 uur opgehaald 😄

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Hier ook een positieve ervaring. ID.3 om kwart voor acht gebracht bij PON Amersfoort en om vijf uur opgehaald met update 2.4.

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07-2025
De update naar 2.4 bij Muntstad ging zeer soepel vorige week. 8 uur gebracht, 15 uur weer opgehaald. Ze vertelden me dat de OTA update naar 3.0 niet eerder dan na 3 weken zou komen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jester schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Mijn radio werkte niet meer (19 januari), melding componentenbescherming actief. Op 21 januari heb ik 'm gebracht en is de auto uitgelezen. Bleek overleg noodzakelijk met PON/VW Duitsland dus 's avonds opgehaald. Uit terugkoppeling bleek dat de auto nogmaals moest worden uitgelezen. Op 3-2 dus nog 'n dagje naar de dealer. Uiteindelijk bleek component 5F (radiomodule?) defect was, moest besteld worden. Echter duurde dat wat langer dus de auto 4-2 maar opgehaald. Kwam goed uit want onderdeel was er op vrijdag 5-2 pas zo laat dat ze 't toch niet voor 't weekend klaar konden hebben (en ik wil de auto liever op de stoep).
Vervolgafspraak was afgelopen donderdag. Daar bleek het koppelen niet zo handig te zijn, dus uiteindelijk was de ID4.1 gisteren pas eind van de middag gereed. Nu de update naar 2.1 nog!

Iemand hier met Sony Xperia XZ2 die Android Auto wel draadloos werkend heeft? Is mij nog niet gelukt; werkte wel via kabel (voordat ie naar de garage ging) maar ook niet altijd.. (Oh, Android 10 en non Google/Samsung = met kabel)
Zo hey, weliswaar 1 hit met die melding in deze draad. Ik kreeg zojuist ook deze melding voor mijn neus. Maar waar die plots vandaan komt... raar. Op de heenweg richting bestemming deed alles het. En 45 minuten later vertrek ik weer, uit het niets: componentenbescherming actief.

Ik herken het als de oude diefstalbeveiliging van de VAG Radio- en Navigatiesystemen. Als je dan een andere radio in je wagen wilde zetten waren die beveiligd met een code die middels ODIS ingegeven of verwijderd moest worden.

Is het bij jou goed gekomen?

Ik heb al een reset/reboot van ICAS3 (Infotainment) gedaan door de aan/uit knop lang vast te houden. Heb de auto nu op de oprit staan en ben benieuwd of het na busrust verdwijnt. Maar gezien jouw verhaal vrees ik dat het garagewerk wordt?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:42

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

W116-1964 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:02:
[...]

Hallo Tinus,

Mijn ID3 first heeft precies dezelfde klacht. Een klik geluid, bij mij duidelijk van de achteras en een duidelijke schok bij het optrekken vooral nadat je stevig hebt geremd. Dit was duidelijk hoorbaar toen ik in de file in een tunnel stond met open ramen.
Volgens Pon Hilversum ligt het probleem aan de keerringen van de achteras. Er is een schrijven van Volkswagen hierover en inderdaad reparatie duurt 6 uur waarbij de achteras gedemonteerd moet worden en nieuwe keerringen moeten worden gelijmd. Blijkbaar dus al een bekend probleem.

Maandag 4 July staat de afspraak voor reparatie. Klachten begonnen net dat ruim 50 duizend op de klok stonden. Bij jou?

Gr Chris
Vandaag deze reparatie ook laten uitvoeren bij mijn dealer. Ze hebben ondertussen een filmpje met het geluid. Komt blijkbaar vaker voor. Reparatie duurt lang omdat een onderdeel gelijmd moet worden met een droogtijd van 6 uur. 28000 km gereden.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
Ultraman schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:21:
[...]

Zo hey, weliswaar 1 hit met die melding in deze draad. Ik kreeg zojuist ook deze melding voor mijn neus. Maar waar die plots vandaan komt... raar. Op de heenweg richting bestemming deed alles het. En 45 minuten later vertrek ik weer, uit het niets: componentenbescherming actief.

Ik herken het als de oude diefstalbeveiliging van de VAG Radio- en Navigatiesystemen. Als je dan een andere radio in je wagen wilde zetten waren die beveiligd met een code die middels ODIS ingegeven of verwijderd moest worden.

Is het bij jou goed gekomen?

Ik heb al een reset/reboot van ICAS3 (Infotainment) gedaan door de aan/uit knop lang vast te houden. Heb de auto nu op de oprit staan en ben benieuwd of het na busrust verdwijnt. Maar gezien jouw verhaal vrees ik dat het garagewerk wordt?
Dan ben jij het 2e slachtoffer vrees ik! Auto is 3x weg geweest: 1e keer konden ze het niet uitlezen, 2e keer 2 dagen weg zodat men het probleem vanuit Duitsland kon uitlezen en paar weken later, toen onderdeel er eindelijk was, nog een keer een paar dagen om het te herstellen... Ging niet van leien dakje, dus succes. Al hebben ze er in Duitsland in ieder geval ervaring mee!

Aan de andere kant, vorige week 2.4 update ging bijna in 1 dag, eind van de dag werd ik gebeld dat ie nog op 99% stond en dat ze dag erop naar Duitsland gingen bellen. Volgende dag was ie om 11u klaar..

- hardware always changes.. -

• DonJunior
[ID3b-v2.1]
Sinds gisterenavond blijft bij mij de WeCharge app blank.
Ik open hem maar zie geen auto, alleen 'Hello Don' en verder leeg. Op de auto pagina staat een ID3 maar heb daar maar twee opties: Service Partner en Settings. Bij settings kan ik alleen op de knop 'Delete Vehicle' klikken.

Anderen eenzelfde ervaring? Anders reset ik de boel, maar voordat ik zelf vanalles ga doen eerst even weten of anderen er ook last van hebben en het dus een backend ding is. (scheelt me dan een hoop gedoe)

*sowieso

• oZy

oZy

Mijn update bij Wittebrug is ook probleemloos uitgevoerd.

Ze hadden daar de laatste batch accu's van het hoofdkantoor weten te claimen en konden de afspraken t/m 20 oktober nog voorzien. Alle afspraken (al tot in januari 23) zouden worden afgezegd want de levertijd van nieuwe accu's zou ruim een half jaar zijn.

• didekoning
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:06
DonJunior schreef op donderdag 22 september 2022 @ 07:47:
[ID3b-v2.1]
Ik open hem maar zie geen auto, alleen 'Hello Don' en verder leeg. Op de auto pagina staat een ID3 maar heb daar maar twee opties: Service Partner en Settings. Bij settings kan ik alleen op de knop 'Delete Vehicle' klikken.

Anderen eenzelfde ervaring? Anders reset ik de boel, maar voordat ik zelf vanalles ga doen eerst even weten of anderen er ook last van hebben en het dus een backend ding is. (scheelt me dan een hoop gedoe)
Ik heb sinds gister ochtend hetzelfde probleem (ID.3 met 2.4). Het voorverwarmen leek via de HomeAssistant plugin nog wel te werken (of de zon had toevallig ervoor op de auto gestaan ;) )

• DonJunior
didekoning schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:05:
[...]

Ik heb sinds gister ochtend hetzelfde probleem (ID.3 met 2.4). Het voorverwarmen leek via de HomeAssistant plugin nog wel te werken (of de zon had toevallig ervoor op de auto gestaan ;) )
Okee thanks. Dan wacht ik het nog even af.

Wel grappig overigens hoe snel je gewend raakt aan het kunnen regelen van dergelijke auto zaken op afstand via een app. Terwijl dat bij mijn Alfa, bijvoorbeeld, ook niet kan en dan is het geen probleem. Maar dit is gewoon irritant haha

*sowieso

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
[ID3b-v2.1]

Yep zelfde hier sinds gisteren, auto is gewoon "online". 4G symbooltje is zichtbaar evanal SOS lampje. Lijkt dus een issue met de app zelf. Update op iPhone heeft niet geholpen.

Update: ook geen live traffice info, neem aan dat dat van dezelfde server komt.

[ Voor 4% gewijzigd door dstaals op 22-09-2022 13:50 ]

• Simply1337
RaymondD schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:58:
yup 2.4 is echt een verademing. ik zit gewoon onder 20 kwh/100km bij 10gr met (~110kph).
wss zelfs onder 19 als ik gewoon Vmax aanhoudt. bij een afstand van 100km.

middagrit (15-17c) blijft onder 18 kwh/100km.

wonderbaarlijk wat éénen en nullen kunnen doen wanneer er WÉL aandachtig wordt bekeken naar een probleem.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32
[ID3b-v2.1]

Er is een server storing, ik zou dus even afwachten.

• DonJunior
Ronvgs schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:26:
[...]

Fijn dat de app daar dan even een melding van geeft "Kan geen verbinding maken met de server"

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn..

*sowieso

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
Hier ook een belletje van de dealer, dat mijn afspraak verzet moet worden omdat de accu's op zijn. Gek genoeg had de dame aan de telefoon het over de hoogvolt accu's, terwijl ze die volgens mij niet gaan vervangen... Ook de originele afspraakdatum die ze noemde klopte niet.

Ik heb wel meteen een nieuwe afspraak, een kleine vijf weken na mijn originele afspraak, nu eind november.
Simply1337 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:03:
yup 2.4 is echt een verademing. ik zit gewoon onder 20 kwh/100km bij 10gr met (~110kph).
wss zelfs onder 19 als ik gewoon Vmax aanhoudt. bij een afstand van 100km.

middagrit (15-17c) blijft onder 18 kwh/100km.
Dat heb ik met 2.3 dus al. Zat die nieuwe logica dan al in de nieuwere af-fabriek 2.3's? De mijne is van Maart.

Vanmorgen ritje van 60km, met een gemiddelde van 17.9 kwh/100km, en dat is aan de hoge kant omdat ik zowel de stoel- als de stuurverwarming aan had. Zonder die twee ga ik richting de 16, soms zelfs 15.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• Simply1337
Mitchell2.24v schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:00:
Hier ook een belletje van de dealer, dat mijn afspraak verzet moet worden omdat de accu's op zijn. Gek genoeg had de dame aan de telefoon het over de hoogvolt accu's, terwijl ze die volgens mij niet gaan vervangen... Ook de originele afspraakdatum die ze noemde klopte niet.

Ik heb wel meteen een nieuwe afspraak, een kleine vijf weken na mijn originele afspraak, nu eind november.

[...]

Dat heb ik met 2.3 dus al. Zat die nieuwe logica dan al in de nieuwere af-fabriek 2.3's? De mijne is van Maart.

Vanmorgen ritje van 60km, met een gemiddelde van 17.9 kwh/100km, en dat is aan de hoge kant omdat ik zowel de stoel- als de stuurverwarming aan had. Zonder die twee ga ik richting de 16, soms zelfs 15.
fabrieks-af 2.3 hebben deze logica al.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jester schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:42:
[...]

Dan ben jij het 2e slachtoffer vrees ik! Auto is 3x weg geweest: 1e keer konden ze het niet uitlezen, 2e keer 2 dagen weg zodat men het probleem vanuit Duitsland kon uitlezen en paar weken later, toen onderdeel er eindelijk was, nog een keer een paar dagen om het te herstellen... Ging niet van leien dakje, dus succes. Al hebben ze er in Duitsland in ieder geval ervaring mee!

Aan de andere kant, vorige week 2.4 update ging bijna in 1 dag, eind van de dag werd ik gebeld dat ie nog op 99% stond en dat ze dag erop naar Duitsland gingen bellen. Volgende dag was ie om 11u klaar..
Ik lijk geluk te hebben. De melding is verdwenen na een periode busrust. In de ochtend begon mijn radio luid een nummer van Bløf te schetteren en ook vanmiddag heb ik de melding niet meer gezien :)

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:44
Na 6 weken heeft de LM eindelijk de opdracht richting de dealer gegeven voor de bestelling. Ik snap wel waarom alles zo lang duurt als die organisaties zo ongekend traag zijn.

Heb er vier keer achteraan gezeten en dat heeft denk ik zeker geholpen, anders had het nog veel langer geduurd.

Ben benieuwd of ik van de dealer ook inzicht krijg in de bestellingstatus.

• dstaals
Ultraman schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:00:
[...]

Ik lijk geluk te hebben. De melding is verdwenen na een periode busrust. In de ochtend begon mijn radio luid een nummer van Bløf te schetteren en ook vanmiddag heb ik de melding niet meer gezien :)
Mij lijkt het horen van een nummer van Blof wel iets waar VW iets aan moet doen. Schadelijk voor gehoor >:)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

dstaals schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:27:
[...]

Mij lijkt het horen van een nummer van Blof wel iets waar VW iets aan moet doen. Schadelijk voor gehoor >:)
Het was inderdaad even schrikken.

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-12-2025
Gisteren mijn ID.3 plus 1st bij Wittebrug gebracht voor de update. Einde middag stond ie weer klaar.

Wellicht toeval maar ik krijg het idee dat de software al iets vlotter loopt. Na instappen heb ik ook stuk sneller toegang tot klimaatbeheer en navi bijvoorbeeld.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:19
Rutjes87 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:26:
Gisteren mijn ID.3 plus 1st bij Wittebrug gebracht voor de update. Einde middag stond ie weer klaar.

Wellicht toeval maar ik krijg het idee dat de software al iets vlotter loopt. Na instappen heb ik ook stuk sneller toegang tot klimaatbeheer en navi bijvoorbeeld.
Ik merk geen verschil hier. Het enige is dat ik vaker foutmeldingen krijg en de camera soms niet werkt. Snel naar 3.0 hopelijk.

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-01 18:08
Ronvgs schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:26:
[...]

Is deze storing er nog steeds ?
App geeft "oude" info sinds vanmorgen.
Auto zelf (ID.3b) lijkt gewoon een 4G verbinding te hebben.

• dstaals
woertm000 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:22:
[...]

Is deze storing er nog steeds ?
App geeft "oude" info sinds vanmorgen.
Auto zelf (ID.3b) lijkt gewoon een 4G verbinding te hebben.
Hier doet alles het weer, moest wel een keer de auto ontgrendelen om hem wakker te maken maar daarna alles weer zichtbaar in de app.

• DonJunior
Hier geeft ie aan 'Vehicle in Offline mode'. Waar ik zeker van ben dat dit niet het geval is.. maar zal zo eens bij de auto gaan kijken.

*sowieso

• dstaals
DonJunior schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:51:
Hier geeft ie aan 'Vehicle in Offline mode'. Waar ik zeker van ben dat dit niet het geval is.. maar zal zo eens bij de auto gaan kijken.
Ja dat had ik ook, even in de auto gaan zitten en hij verspringt naar 4G en online.

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-01 18:08
Heb toch maar even de "zekering 19 methode" toegepast.
De app geeft nu in ieder geval weer actuele informatie. (en HA ook weer ;) )

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Misschien zijn ze de infrastructuur wel aan het aanpassen/voorbereiden voor de 3.0 OTA en was er daarom even een hik ;)

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
goldenace007 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:32:
Ik sta a.s. maandag in de planning, ben benieuwd. In dit tempo wordt het 2030 voordat iedereen op 2.4 zit, 2040 op 3.0...
En vanochtend inderdaad telefoontje,. tekort aan 12V accu's dus nu pas 2/11...

• IndyVS
De update van mijn ID. 3 naar 2.4 is niet gelukt. Ze hebben het tweemaal geprobeerd maar helaas geen succes. Ze gaan maandag naar Zwickau bellen om het proberen op te lossen. De auto moest daar blijven, ik had geen vervangwagen omdat er ook een nazicht werd uitgevoerd. Gelukkig via de pechverhelping krijg ik er wel één.

Zou de software ook naar 2.3 teruggezet kunnen worden om voorlopig toch nog te kunnen rijden?

• FlowDesign
IndyVS schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:59:
Zou de software ook naar 2.3 teruggezet kunnen worden om voorlopig toch nog te kunnen rijden?
Dat heb ik ook al eens gevraagd voor mijn ID3, maar volgens Van Udenhout is dat niet mogelijk.

• KaiseRRuby
Aparte vraag misschien maar hoorde dat een collega zijn Polestar had getunet, is zoiets ook mogelijk bij Volkswagen?

• FlowDesign
KaiseRRuby schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:47:
Aparte vraag misschien maar hoorde dat een collega zijn Polestar had getunet, is zoiets ook mogelijk bij Volkswagen?
Moet je ff op "nitro" googlen.

• KaiseRRuby
FlowDesign schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:15:
[...]

Moet je ff op "nitro" googlen.
Wat zou ik dan moeten of kunnen vinden? Ik vind namelijk niets wat al is toegepast op de ID.4/5 modellen.

• DonJunior
KaiseRRuby schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:47:
Welke Polestar hebben we het over?
Een electrische Polestar (2) of de hybride variant (1)? Die hybride heeft een benzine motor die nog wel getuned kan worden...
En wat versta je onder 'tunen'?
Een electrische auto meer vermogen geven gaat vaak simpelweg niet vanwege ruimte limieten en afhankelijkheden van subsystemen.
De accu van, bijvoorbeeld, de ID.3 levert 408V, dat kun je niet verhogen want dat kan de rest van het systeem niet aan. Een motor bijplaatsen zie ik ook niet snel zo gebeuren. Qua software zou je hooguit de reactie op het stroompedaal kunnen beïnvloeden, maar daar houdt het wel zo'n beetje op.

Zoek anders eens op Google/Bing/zoekmachine naar 'tuning Electric car'.. genoeg leesvoer.

*sowieso

• oZy

oZy

Net zoals je bij een Tesla met 'ludicrous mode' een ander deployment profiel kunt 'unlocken' zal dat bij een willekeurige andere EV ook moeten kunnen. VW heeft echt wel een aantal limieten geïmplementeerd zodat de accu niet te snel degradeert en zodat de range verhalen niet extreem worden.

• KaiseRRuby
Heb wat meer informatie ingewonnen en het blijkt dat er vanuit Polestar zelf een OTA was die 68pk meer gaf. Die kon je kopen in de webshop voor 1000 euro.

Het was dus geen extern bedrijf, excuus voor de verwarring.

• niki_lauda

niki_lauda

Volgens nextmove komt er voor sommige 58Kwh ID's een terugroepactie. Enkele cellen kunnen defect zijn. Iedereen die zijn data deelt met VW krijgen een mailtje blijkbaar. Dus zou VW precies weten welke auto's het betreft.
YouTube: nextnews: VW Akku-Serienfehler ID.3+4, Preisschock Tesla Supercharge...

• IndyVS
niki_lauda schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:33:
Volgens nextmove komt er voor sommige 58Kwh ID's een terugroepactie. Enkele cellen kunnen defect zijn. Iedereen die zijn data deelt met VW krijgen een mailtje blijkbaar. Dus zou VW precies weten welke auto's het betreft.
YouTube: nextnews: VW Akku-Serienfehler ID.3+4, Preisschock Tesla Supercharge...
Bedoel je hiermee de “onlinemodus” of is dit nog andere data?

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:19
niki_lauda schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:33:
Verdienen ze nog wel aan die auto's na de zoveelste terugroepactie?

• niki_lauda

niki_lauda

IndyVS schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:47:
[...]

Bedoel je hiermee de “onlinemodus” of is dit nog andere data?
Net als google is de data waarmee wij betalen en waarvan VW natuurlijk gebruik maakt. Maar dat is geld voor iedere fabrikant. Ook de OBD2 dongle met hun connected software delen hun data met de leverancier die die data gebruiken en verkopen.

• niki_lauda

niki_lauda

AMARONE schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:50:
[...]

Verdienen ze nog wel aan die auto's na de zoveelste terugroepactie?
Mijn inschatting is dat een EV, behalve de batterij, veel goedkoper is in de productie. Nu zijn er in het begin natuurlijk hoge ontwikkelingskosten maar die worden over jaren uitgespreid. Verder is het of meedoen of sterven.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-01 23:05
Gecko123 schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:39:
[...]

Heb de schuifmaat gepakt en nog even goed gemeten. Er zitten van die slijtage-indicatoren 1,6mm in de groeven. Vanaf daar meet ik :

Achter: nog 4mm (dus 5,6mm)
Voor: nog 4,5mm (dus 6,1mm)
Stand nu is 32.200 km.

Achter slijt dus iets harder. Ik weet niet hoeveel mm er nieuw op een band zit maar Dit valt me alles mee. Er zat nieuw 8,1 mm op deze band.
Update met km-stand 48.000.

Te gaan tot wettelijke 1,6mm minimum:
- Achter nog 3,1 mm
- Voor nog 4,1 mm

Eerste wissel achter verwacht ik nu op km-stand 91.000. Voorbanden zouden zo'n 130.000 km mee moeten gaan.

• RaymondD
Gecko123 schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:50:
[...]

Update met km-stand 48.000.

Te gaan tot wettelijke 1,6mm minimum:
- Achter nog 3,1 mm
- Voor nog 4,1 mm

Eerste wissel achter verwacht ik nu op km-stand 91.000. Voorbanden zouden zo'n 130.000 km mee moeten gaan.
Netjes. Welk merk/type band is dit? Het is overigens niet echt de standaard om vanaf de slijtageincidatoren te meten.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-01 23:05
RaymondD schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:58:
[...]

Netjes. Welk merk/type band is dit? Het is overigens niet echt de standaard om vanaf de slijtageincidatoren te meten.
Goodyear EfficientGrip Performance R18.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat is wel heel weinig slijtage zeg. Zoals je zelf al aangeeft moet je daar inderdaad wel voor "rijden als een bejaarde". Knap (en knap irritant ;) )

Mijn originele (zomer)banden zijn op sinds midden augustus. Teller stand was toen bijna 40k meen ik. Die hebben het anderhalf jaar vol gehouden, want ik heb één winterwissel gedaan. Wel had ik andere banden, namelijk de originele Volkswagen Bridgestones Turanza Eco's 18", welke met maar 5.5mm profiel beginnen. Op dit momenten liggen er Conti's onder. Volgens mij PremiumContact2's.

[ Voor 59% gewijzigd door Ultraman op 25-09-2022 23:12 ]

Pagina: 1 ... 226 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.