Naverion schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:19:
ik gaf daar ook aan dat ik een fluitend geluid hoorde van het kachelsysteem.
Nu gaven zij aan dat dat de airco is en dus normaal? Hebben anderen hier ook last van in hun ID.3? Want het voelt niet normaal dat ik de airco kan horen 'fluiten' [/knip]
Vele maanden later ben ik aanbeland bij Wealer in Heerlen. Zij geven aan dat het 'fluiten / hoge toon' geluid afkomstig is van de warmtepomp die aanslaat. Zij zeggen dat het bij andere ID.3 & ID.4 dezelfde problematiek speelt. Het is echter 'normaal' geluid dat de warmtepomp produceert en daardoor kan er niks aan gedaan worden. Toen ik vroeg of zij mij dit geluid ook konden laten horen in de andere auto's was het niet mogelijk omdat alle auto's die dag al geretourneerd waren naar de klanten (en hun showroom is dicht ivm verbouwingen).
Edit: Verder heeft Wealer aangegeven dat met de update van 2.4 het geluid wellicht minder zou kunnen worden, omdat er software wordt uitgebracht die de werking van de warmtepomp beter zou moeten aansturen. Maar die krijg ik pas op 15 november
Zonder mijn alluhoedje op te doen, vind ik het maar vreemd dat ik hierover bijna geen info op internet kan vinden. Bijna niemand lijkt hier last van te hebben, op de enkeling na. Natuurlijk kan het zijn omdat men het geluid niet hoort, daar het een hoge toon is en dat moet je maar net kunnen oppakken, maar toch...
Ik ben in ieder geval behoorlijk gefrustreerd, want ik krijg het geluid niet weg (ondanks advies van andere tweakers hier) en ik stoor mij er mateloos aan.
Voor wie benieuwd is, op reddit heeft iemand hetzelfde probleem:
https://www.reddit.com/r/...bmvlz/high_pitched_noise/
Ervaren jullie dit geluid ook?
[
Voor 7% gewijzigd door
Naverion op 28-09-2022 13:18
]